Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Robben: ‘Sneijder heeft extra klasse, dat heb je nodig op een WK’

Laatste update:

Wesley Sneijder moet vrezen voor deelname aan het WK 2014 met Nederland, zo bleek afgelopen weekend. Bondscoach Louis van Gaal gaf in een interview met NRC aan niet te weten of hij Sneijder wel mee moet nemen naar Brazilië. Bij Galatasaray acteert hij als ‘valse linksbuiten’, omdat hij ‘op tien’ niet het vertrouwen van Roberto Mancini heeft gewonnen. Van Gaal twijfelt mede daarom aan zijn ex-aanvoerder.

/

De bondscoach zei meer te verwachten van zijn middenvelders dan zo nu en dan een hele goede steekpass. Bovendien wil hij dat zijn internationals het week in, week uit echt laten zien bij hun club en bij Sneijder is hij daar niet zeker van. Arjen Robben springt nu in de bres voor zijn generatiegenoot en zegt te hopen dat Sneijder gewoon mee het vliegtuig in gaat als Oranje naar Brazilië afreist.

“Wesley Sneijder is een hele belangrijke speler. Op het moment dat Wesley zijn niveau heeft en fit is, wat hij nu is, dan is hij een speler die extra klasse heeft; dat heb je nodig op een WK”, zegt de vice-aanvoerder van Nederland dinsdag tegen de NOS. Robben vindt het jammer dat Kevin Strootman er al niet bij is, maar hoopt dat Van Gaal wel voor Sneijder kiest. “Je moet hem niet vergelijken met vier jaar geleden, maar ik blijf Sneijder een meerwaarde vinden voor het Nederlands elftal. Van Gaal beslist, maar ík ben fan van Wesley.”

Heeft Arjen Robben gelijk?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Kijk maar uit Arjen anders neemt king Louis jou straks ook niet mee omdat hij een rechtsbuiten wil met een beter rechter been oid

Vind wel dat Robben gelijk heeft. Op een WK moet je het toch van momenten hebben en zulke momenten kan Sneijder creëren met zijn traptechniek. Gewoon meenemen.

16 april 2014 om 00:00

Whaha daar zou zelfs king Louis niet mee wegkomen...
Wel geweldig dat Robben opkomt voor Sneijder, getuigd toch van klasse vind ik

16 april 2014 om 00:11

Idd.. de eerste die beetje 'protesteert' naar life with loui

16 april 2014 om 00:40

Mooi dat Robben dat uitspreekt ja. Nu Van Persie nog en Van Gaal kan het dan niet meer maken om Sneijder thuis te laten.

Wellicht zit Van Persie nu naast hem op de bank, kan hij het hem gelijk vertellen .

Bovendien moet Sneijder sowieso mee. Hij heeft meer ervaring dan de concurrentie op zijn positie en ook kwalitatief gezien is hij zeker niet minder. Of je hem vervolgens elke keer 90 minuten laat spelen of vroeg in de tweede helft invallen is een ander verhaal, maar deze jongen thuis laten zou belachelijk zijn.

16 april 2014 om 07:25

en zo creëert Louis een team...

16 april 2014 om 08:03

Onzin, zo creëer je onrust en tweespalt in een groep. Het is geen slim psychologisch spel van Van Gaal, maar gewoon kleineren van een goede voetballer die zich al heeft bewezen en nog steeds waardevol kan zijn...

16 april 2014 om 09:16

Volgens mij bedoelde beetgaar het dan ook sarcastisch.....

Helemaal eens met Robben wie wil je anders positioneren op het middenveld? Strootman en De Jong waren in mijn ogen sowieso verzekerd van een basisplek, maar Strootman is weggevallen zoals iedereen weet. Dus nu moet je hoe dan ook Sneijder meenemen. En ik zie zeker een meerwaarde bij Sneijder hij heeft samen met Robben de échte winnaarsmentaliteit en dat mis ik bij veel jongens van de selectie. En in mijn ogen is hij zeker beter dan Van der Vaart.

16 april 2014 om 03:41

Ik zou zo spelen:
Het best duo lijkt me toch de vrij-martins indi, de beste wedstrijden hebben we tegen Italië en Portugal gespeeld en daar speelden ze beiden erg goed. Ik zou liever ook betere verdedigers zien alleen hebben we die helaas niet(ron Vlaar kan niet mee voetballen en dat vindt Louis belangrijk).middenveld lijkt me duidelijk, maar in de aanval zal ik voor boetius kiezen. Goede teamspeler, met inzicht , een actie en een goede voorzet. Het lijkt me niet verstandig om en Robben en Sneijder en depay er in te zetten, want dan wordt het een schiettent en kan van persie net zo goed niet meespelen. Het wk ga je niet winnen, maar met een goede mix van talent en ervaring kun je best ver komen.

Stekelenburg
Van der wiel
De vrij
Martins indi
Kongolo
De guzman
De jong
Sneijder
Robben
Van persie
Boetius
16 april 2014 om 04:23

Ik zou het zo doen, dan heb je toch iets meer loopvermogen op het middenveld, en dat mis je gewoon bij Sneijder of Van de Vaart.

Verder snap ik je keuze voor Stekelenburg ook niet, want die zit op de bank bij een degradatiekandidaat in Engeland.

Cillesen
Janmaat
Vlaar
Kongolo /BMI
Van Aanholt
N De Jong
De Guzman
Van Persie
Fer
Robben
Huntelaar
16 april 2014 om 09:47

Verdedigend blijft een issue en is het heel persoonlijk voor wie je kiest. Ikzelf zou het risico durven nemen met Veltman en De Vrij. 2 jonkies maar wel ervaring bij Jong Oranje en hebben nu bijna een heel seizoen basis gestaan. Veltman heeft zich overigens bewezen in de CL imo. Linksback zou ik Buttner neerzetten puur omdat Willems geblesseerd is. Twijfel tussen Indi en Buttner maar ik vind Indi te traag en niet aanvallend genoeg voor de back
Ik kies voor een veilig middenveld oa vanwege de 2 aanvallende backs. Cm/vm heb ik Blind en De Jong die elkaar afwisselen maar vooral gefocust zijn op verdedigen. Sneijder in een vrije rol op het middenveld.
Aanvallend vind ik Lens iedere interland tot nu toe overtuigend. Niet alleen vanwege zijn snelheid maar ook de werklust. V Persie heeft het geluk captain en close met V Gaal te zijn anders zou Huntelaar makkelijk basis kunnen in dit team

Zo dus..

Cillissen
VD Wiel
Veltman
De Vrij
Buttner
De Jong
Blind
Sneijder
Robben
V Persie
Lens

Heb liever dat we van Gaal thuis laten.

Sneijder heeft zeker een toegevoegde waarde, maar onomstreden is hij gewoon niet meer. Soms heeft hij een beslissende pass, maar maakt zelden een passeerbeweging is lang zo dreigend niet meer als 4 jaar geleden. Het is dat we geen ander hebben, maar Sneijder op 10 in Oranje in Brazilie, is pure armoede. Helaas hebben we niet veel beter.

Van Gaal, met Jordy Clasie hebben we een betere in huis dan Wesley Sneijder.. yeah right

15 april 2014 om 23:53

Lex Immers wordt straks nog geselecteerd boven Sneijder xD

Ik vind ook dat Sneijder zo ie zo mee moet.
Hij droeg Nederland 2 jaar geleden en was de enige speler die nog enig zins een voldoende scoorde als je het mij vraagt.
Desnoods als wissel, maar zo gaan wij in Nederland wel vaker om met ex-vedettes !

15 april 2014 om 23:57



On: Tuurlijk moet Sneijder mee! Die brengt toch veel meer flair, kwaliteit en ervaring in dit Oranje dan menig Eredivisie speler...

15 april 2014 om 23:59

Helemaal mee eens, 2 jaar geleden was het precies hetzelfde verhaaltje met Sneijder. Iedereen die twijfelde of hij het nog wel kon en of hij wel fit genoeg was etc maar uiteindelijk stond Sneijder als enige er gewoon weer op het EK.

Sneijder is een jongen die zich hiervoor kan opladen, reken maar dat hij er weer staat als van Gaal hem opstelt en op de goede plaats zet.

16 april 2014 om 00:09

Precies !
2 jaar geleden het zelfde gekakel over Sneijder en toch stak hij ondanks zijn lengte met kop en schouders boven de rest uit .
Sneijder heeft het allemaal meegemaakt op internationaal gebied en is absoluut een meerwaarde voor dit Nederland.

@demeeprater ik woon pas 5 jaar in Nederland en probeer de taal zo goed mogelijk te beheersen
Echter zie jij volgens mij niet in dat Nederlands voor buitenlanders een van de moeilijkste talen is om foutloos te leren zowel met spraak als in geschrift.
Dus bedankt voor de moeite .

16 april 2014 om 07:20


On; ik ben al jaren een voorstander van Sneijder. Hij is vrij fit en pakt de nodige doelpunten mee bij mijn cluppie. Vaak laat hij zijn meerwaarde zien, en dat op een totaal andere positie. Ik kan nu geen waardige concurrent noemen die de strijd om de 10-positie aan te gaan. De jonge talenten zijn leuk maar daar ga je het nu helaas niet mee redden. Dit weet LvG ook wel, maar hij laat graag zijn voorkeuren spelen. Ongeacht de ervaring en kwaliteit die Oranje bezit kiest van Gaal voor een ander, eeuwig zonde als we straks weer zonder punten naar huis gaan..

Opzich had Hans kr jr wel een aardige opstelling denk alleen niet dat van Gaal het zo gaat doen maar veel andere betere mogelijkheden zijn er niet. Zou alleen Janmaat laten banken en Van der wiel rb zetten. Janmaat heeft het al lastig tegen jeugdspelers.


Sneijder gewoon meenemen voor de bank en met iemand in de basis spelen die veel loopvermogen heeft.

Welke andere middenvelders laten het wel week in en week uit zien bij hun club. Zelfs de spelers in de eredivie blinken niet wekelijks uitn als je zo redeneert krijg je geen 10 man om mee te nemen.
Welke andere middenvelder van nederland speelt er verder in de 8ste finale van de CL.

Sneijder is mits fit gewoon een speler die moet spelen, lijkt me geen twijfel.

Eindelijk iemand die het opneemt voor Sneijder. Mooi van Robben om in hem te geloven. Sneijder heeft keihard gewerkt om erbij te zijn op het WK. Van Gaal moet zich meer druk maken om de verdediging dan Sneijder te bekritiseren.

16 april 2014 om 00:47

Sneijder moet idd mee naar Brazilië. Heeft een winnaarsmentaliteit (fel, vurig) die Oranje nodig heeft, zeker nu Strootman er niet bij is. Ik zou gewoon zo spelen op het WK ... (zie opstelling)

Met de volgende spelers op de reservebank en tribune (volgens mij zijn dit er dan in totaal 23) :

Vorm, Janmaat, Martins Indi, Anita, Klaassen, v.d. Vaart, Depay

(krul, Veltman, Kongolo, Narsingh, Kuijt)

Cillessen
v.d. Wiel
Vlaar
Blind
Emanuelson
Robben
N. de Jong
Fer
Sneijder
Huntelaar
v. Persie
16 april 2014 om 01:16

Sneijder hangend op links werkt in theorie niet eens, laat staan in de praktijk.
Blind in het centrum van de verdediging??
Emanuelson is eigenlijk geen verdediger.
Fer doet het aardig maar is niet basisplaats materiaal voor Oranje.

Ik zou Sneijder controlerend opstellen en hem als een Pirlo de passing laten verzorgen. Naast hem heb je dan 2 box-to-box spelers nodig. De Guzman moet er sowieso in, Anita lijkt me een uitstekende speler om dat middenveld te complementeren.
Gevolg is dat we zonder tien spelen. Daar kan Van Persie mooi naar toe trekken als hij op rechts wordt opgesteld. Huntelaar in de spits en Robben op links die beide wereldspitsen met de ene na de andere assist kan bedienen. Op rechts komt Van der Wiel er wel overheen.

Cillissen
V.d. Wiel
Veltman
Vlaar
Pieters
De Guzman
Sneijder
Anita
V. Persie
Huntelaar
Robben
16 april 2014 om 01:39

Waarom niet gewoon een 3-5-2 Systeem?

Kongolo op de plek van BMI kan eventueel ook.

Iedereen houd er rekening mee dat we er na 3 potjes uitvliegen. Waarom niet gek doen?

@ Geertvs,

Ik zou dat echt niet doen. Ik vind Anita een rare keuze en Robben moet je gewoon rechtsbuiten zetten.
Je gaat ook niet Ronaldo in de spits zetten omdat je Quaresma al hebt. In mijn optiek zijn dit soort spelers het best op hun favoriete plek.

Krul
Van Dijk
Vlaar
BMI
Robben
Nigel de Jon
Fer
Emmanuelson
Sneijder
Van Persie
Huntelaar
16 april 2014 om 02:06

Sneijder speelt bij Galatasaray ook in een vrije rol op links. Niet zijn favoriete plaats, maar hij kan er m.i. goed spelen. Bovendien heeft Sneijder al eens (tijdens het EK 2008 in de 4-2-3-1 formatie onder Van Basten) in Oranje een toernooi lang vanaf links gespeeld en hij speelde toen erg goed.

Aangezien we geen goede linksbenige centrale verdediger hebben op het moment denk ik dat Blind een goede optie zou zijn. Hij is geen echte linksback en ook geen echte middenvelder in mijn ogen. Denk dat hij naast een pure verdediger zoals Vlaar centraal achterin heel goed tot zijn recht zou komen.

Ben het met je eens dat Emanuelson geen echte verdediger is, maar hij is redelijk snel, heeft een goede tackle en een fantastische vroege voorzet en dat is handig wanner je met Huntelaar en Van Persie voorin speelt.

Sneijder kan ook als een soort Pirlo spelen, maar dan heb je inderdaad 2
box-tot-box spelers naast hem nodig. Nu Strootman geblesseerd is, lijkt deze variant me niet zo'n goede optie. Ik vind dat Nigel de Jong moet spelen als verdedigende middenvelder. Fer speelt bij gebrek aan beter, normaliter is Strootman natuurlijk eerste keuze. (van Ginkel is lang geblesseerd geweest)

De Guzman is in mijn ogen geen box-to-box speler. Daarnaast ben ik van mening dat genaturaliseerde spelers (o.a. Douglas, De Guzman) geen deel uit zouden moeten maken van Oranje. Verder is jouw opstelling ook een prima mogelijkheid, maar ik denk dat Huntelaar en Van Persie beiden centraal moeten spelen. (dat kan overigens zowel naast als achter elkaar)

16 april 2014 om 02:15

Als we zo gaan spelen worden we afgemaakt, zeker door Spanje. Qua namen is er niet zoveel mis mee (al zie ik Van Dijk liever niet in Oranje), maar deze opstelling gaat niet werken. Er staan 3 fysiek sterke verdedigers achterin zonder opbouwende kwaliteiten. En wie verdedigt in dit systeem de linkshalf of linksbuiten van de tegenpartij ? (geen goed idee wanneer bijv. Iniesta speelt)

Nog los van het feit dat geen enkele Nederlandse speler bekend is met een 3-5-2 systeem, staat er in jouw opstelling geen speler met verdedigende kwaliteiten op de rechterflank. In een 3-5-2 opstelling zijn verdedigende kwaliteiten en loopvermogen een vereiste voor de flankspelers. Emanuelson op links zou misschien kunnen, maar Robben is een puur aanvallende speler. Wanneer je Robben door Van der Wiel of Janmaat vervangt is deze formatie een optie, maar laat Robben nu net onze beste speler zijn .....

16 april 2014 om 13:58

Sneijder doet altijd zijn best en speelt ook prima op links. Maar het systeem gaat echt niet werken in Oranje. Dan zijn we vleugellam en lopen we elkaar voor de voeten in het centrum. Ik ben er echt van overtuigd dat we Robben op links moeten zetten, die kan die vroege voorzet geven. Ik denk niet dat we tegen Spanje en in mindere mate tegen Chili vaak onze linksback zo'n voorzet zien geven.

Goed betoog over Blind. Denk dat hij daar wel kan spelen inderdaad, maar dan moet hij daar nu wel meteen ritme gaan op doen. Het lijkt me niet goed om hem ineens op een positie te zetten waar hij het hele seizoen niet heeft gespeeld.

Emanuelson heeft toch niet zo'n goede tackle volgens mij? Tackled hij überhaupt eigenlijk wel? We denken dat we er goed aan doen om een AC Milan speler op te stellen in Oranje maar zo geweldig speelt hij toch niet?

De Guzman vind ik een uitstekende speler. En anders dan Douglas is hij opgegroeid in Nederland. Niet dat ik er op tegen ben dat Douglas genaturaliseerd is hoor, ook niet dat ik sta te springen om méér genaturaliseerde spelers. De Guzman is volgens mij wel een echte box-to-box middenvelder. Zijn wedstrijden in het Nederlands Elftal tot nu toe heeft hij gespeeld als controleur, een positie waar hij vaak bij Swansea ook staat. Maar ook speelt hij regelmatig op tien daar, en sowieso komt hij op beide posities in elke wedstrijd met zijn loopvermogen.

Tenslotte: Van Persie kan toch best functioneren in een vrije rol vanaf rechts? (aangenomen dat Sneijder dus controlerend staat en er veel ruimte ligt op tien)

16 april 2014 om 18:51

Het enige argument dat ik tegen dit systeem kan bedenken, is dat de meeste spelers die in aanmerking komen voor Oranje niet gewend zijn om in een 4-4-2 formatie te spelen. De meeste teams spelen immers 4-3-3 of 4-2-3-1.

Sneijder en Robben hebben in dit systeem uiteraard de vrijheid om regelmatig van positie te wisselen, want het kan inderdaad erg druk worden in het centrum op deze wijze, aangezien Robben en Sneijder vaak naar binnen zullen trekken. Met Emanuelson en Van der Wiel heb je wel 2 spelers met een aardige voorzet in huis die over de flanken mee op kunnen komen. Hiervan zouden Van Persie en Huntelaar dan kunnen profiteren. (kopsterk)

Hoewel Chili en Spanje 2 goed voetballende teams zijn, denk ik toch dat je uit moet gaan van eigen kracht en niet geforceerd een verdedigend systeem moet gaan bedenken, dat leidt m.i. alleen maar tot uitstel van executie, zie finale WK 2010 ... Verdedigend is Emanuelson niet de beste optie, hij staat regelmatig te dromen op het veld, maar aanvallend is hij erg sterk. Hij heeft wel degelijk een zeer sterke tackle. (sla de beelden er maar eens op na)

Blind is m.i. een goede optie centraal achterin naast een pure verdediger zoals Vlaar. Hij is weliswaar niet ervaren op die positie, maar de andere kandidaten (o.a. Kongolo en Martins Indi) hebben ook ieder hun voor- en nadelen. Kongolo is talentvol maar onervaren en Martins Indi heeft het telkens goed gedaan in Oranje, maar speelt bij Feyenoord vaak als linksback ...

De kwaliteiten van De Guzman staan niet ter discussie (ik vind hem ook goed), maar ik ben van mening dat genaturaliseerde spelers niet voor Oranje uit zouden moeten komen. Hij heeft in tegenstelling tot Douglas wel een groot deel van zijn jeugd in Nederland doorgebracht, dus misschien moet ik voor hem een uitzondering maken ... ;-)

De Guzman heeft een uitstekend loopvermogen, maar mist verdedigende kwaliteiten, waardoor hij m.i. geen echte box-to-box speler is. Klaassen zou ik liever zien op die positie, indien je voor een soortgelijke speler kiest. Al kun je zeggen dat De Guzman creatiever is en wat meer ervaring heeft.

Van Persie kan inderdaad prima functioneren in een vrije rol vanaf rechts. Sterker nog, zo hij is ooit begonnen in Oranje ! (onder van Basten in 2006)
In dat geval moet Sneijder inderdaad wat dieper staan zoals je al aangeeft.
(ook dit was op het WK 2006 het geval, je ligt dus op één lijn met Marco, haha)

Jouw opstelling zou er dan zó uit komen te zien. (zie opstelling)

Cillessen
v.d. Wiel
Vlaar
Kongolo
Blind
De Guzman
Sneijder
Anita
v. Persie
Huntelaar
Robben
16 april 2014 om 21:03

Jaa Van Basten speelde idd zo, ik weet het

Wij zijn het wel redelijk met elkaar eens geloof ik. Wat Kongolo betreft: die zou best mee kunnen want de linksbackpositie is nou eenmaal ons zorgenkindje en daar is het "lood om oud ijzer" (relatief gezien).

Je hebt Kongolo in je opstelling trouwens centraal, ik nam aan dat je hem links wilde hebben?

17 april 2014 om 00:05

Ja, dat kan ook idd. En dan Blind of Martins Indi links in het centrum.

Kan Sneijder accepteren dat hij misschien ook wedstrijden op de bank begint dan neem je hem mee. Persoonlijk zie ik dat niet gebeuren aangezien de ego van de middenvelder.

Helaas kan hij het gewoon niet meer belopen anders had hij nog zeker in een Engelse of Italiaanse topploeg gespeeld. Ik denk dat Sneijder in een aangepast systeem nog kan spelen, maar we kennen Louis...Die gaat ook niet zijn systeem veranderen voor een speler.

Schat dat Sneijder thuis blijft.

16 april 2014 om 00:03

Louis past wel zn systeem aan voor 1 speler namelijk Van Persie, precies de speler die er in grote wedstrijden en toernooi nooit staat!

16 april 2014 om 00:40

Als van Gaal al zijn systeem op een speler aan zou moeten passen, zou de speler Robben moeten zijn. Oftewel Sneijder in de basis!

16 april 2014 om 00:42

Dat klopt maar het is ook de speler die het meeste in Louis zijn kont kruipt en als je dat doet dan doet Louis veel voor jouw.

16 april 2014 om 00:46

Super Cup, verklaar je nader. Van Gaal heeft het uitstekend gedaan met Oranje, hij wist zich fluitend te plaatsen voor Brazilië. Van Gaal is met afstand de beste Nederlandse trainer ooit en ik heb niet de indruk dat Van Gaal ondermaats gepresteerd heeft met het huidige materiaal.je maakt jezelf compleet belachelijk door Van Gaal een flapdrol te noemen.

16 april 2014 om 01:04

Uitstekend gedaan ? Ik word een beetje moe van dat ophemelen van van gaal, waar die zelf ook heel bedreven in is trouwens. Want kan jij 1 team van naam noemen waar we tegen hebben gespeeld in de kwalificatie reeks ? Al stond piet paulusma voor deze groep dan waren we ook eerste geworden in deze jupiler league poule.

16 april 2014 om 09:46

@ tobiassana92

Van Gaal is een topcoach. Op dit moment één van de betere die er rondloopt (europees gezien). Heeft grote prijzen gewonnen met verschillende (top)clubs.

On: Vele hebben het vertrouwen in van Gaal verloren, maar ik heb dat niet. Ook al ben ik het niet altijd met hem eens, wat betreft (bijvoorbeeld) het oproepen van bepaalde spelers. Van Gaal heeft geen gaatje in zijn hoofd en hij weet echt wel wat hij doet.

Overigens snapt hij ook wel dat hij Sneijder echt niet thuis kan laten. Ik denk dat hij een psychologisch spelletje met Sneijder speelt om hem op die manier mega-fit te krijgen voor het WK.

16 april 2014 om 00:49

Ik geef je gelijk maar ik had zelf liever de Boer dan Koeman.
Qua prestaties hebben beide het slechts bij 1 club echt goed gedaan (de Boer iets beter dan Koeman maar Koeman was ook beperkter in zijn materiaal).
Maar als bondscoach is het people management gedeelte zeer belangrijk en daarin vind ik de Boer toch iets beter.
Koeman heeft op dat vlak toch al diverse malen gefaalt bij zijn vorige clubs en ook bij Feyenoord.
Kijk maar naar het hele verhaal rondop de aanvoedersband met de Vrij en Pelle.

Koeman is een betere optie dan Blind maar niet echt een goede optie.
Hoe dan ook vind ik het een zeer domme beslissing om nu al te zeggen wie over 2 jaar de bondscoach is.

Eindelijk iemand die zich gewoon durft uit te spreken over de kwestie Sneijder! Louis van Gaal heeft z'n spelers geterroriseerd door te dreigen om ze buiten de selectie voor het komende WK te houden, maar gelukkig ziet Robben in dat hij op dit moment een onschendbare status heeft voor Oranje en op die manier persoonlijkheid te tonen. Wesley Sneijder is, ondanks dat hij in een lachwekkende competitie speelt, nog steeds één van de belangrijkste middenvelders voor Oranje en zou in mijn ogen altijd in de selectie van Oranje zitten.

De selectieprocedure van Louis van Gaal is eveneens lachwekkend, het gemak waarmee spelers die zich een paar wedstrijden bewijzen in een nóg slechtere competitie als de Turkse competitie worden opgeroepen voor het Nederlands elftal is behoorlijk triest te noemen. Normaliter zie ik Hans Kraaij Junior als iemand die zich belachelijk maakt voor publiciteit, maar wat betreft z'n opstelling voor Oranje heeft hij wel een goed punt. Spelers die in de buitenlandse competities een hoger niveau gewend zijn moeten de spelers zijn die in Brazilië niet door de mand zakken, logischerwijs komen dan namen als Sneijder, Huntelaar en zelfs Virgil van Dijk in beeld. Als Veltman na vier uitstekende wedstrijden in de Eredivisie een kans krijgt moet Van Dijk met uitstekende wedstrijden tegen Barcelona en AC Milan in de Champions League ook absoluut de mogelijkheid krijgen om zich te bewijzen. Mijn visie is heel simpel; bij gebrek aan beter voor ervaring en fysiek kiezen.

Het Nederlands elftal kan ontzettend veel leren van landen als Chili, Colombia en clubs als Atletico Madrid; het gebrek aan absoluut toptalent kan voor een groot deel worden gemaskeerd door hard werken, pure passie en af en toe het opzoeken van de grens van het toelaatbare. Spelers als Nigel de Jong en Ron Vlaar kunnen goud waard zijn nu we met een mindere generatie qua talent zitten, hun over-mijn-lijk-mentaliteit in combinatie met het talent van spelers als Sneijder, Van Persie, Robben en eventueel Huntelaar zou Oranje zomaar eens kunnen laten doorstoten tot de knock-outfase, al ben ik nog steeds pessimistisch over de kansen van Oranje. Chili en Spanje acht ik simpelweg een maatje te groot voor dit Oranje.

Aanpassing: negeer de opstelling maar, simpelweg een poging tot het creëren van een formatie voor Oranje. Nog niet best gelukt aangezien ik zocht naar een mogelijkheid om Huntelaar en Van Persie samen te laten spelen.

Krul
Janmaat/VDW
Van Dijk
Vlaar
Pieters
Fer
De Jong
Sneijder
Robben
16 april 2014 om 03:09

Vind wel dat je Atletico iets tekort doet door te stellen dat het vooral en alleen hard werken is, veel mensen roepen nu dit maar ik denk niet dat deze dit Atletico buiten Barcelona en Madrid zien voetballen.

Het is gewoon heel duidelijk wie welke taak heeft binnen de opbouw, word juist heel creatief gevoetbald en afwisselend, de ene keer word de lange bal gespeeld vanuit de verdediging naar de targetmen achter Costa en de andere keer word er vanuit de as een spelmaker aangespeeld op de zijkant.

Het is geen tikkie-takkie maar om het nou weg te zetten als werkvoetbal is ook echt niet juist, dit Atletico stikt ook gewoon van het talent, ander soort talent dan Barcelona dat wel.

Simeone heeft juist de mix goed gemaakt dat er nu een elftal staat dat talentvol is en fysiek sterk, hadden ze dat bij Barcelona ook maar gedaan.

Jongen arjen als je echt lef hebt span je samen met van persie en zeg je tegen louis als je sneijder niet meeneemt dan kijken wij het Nederlands elftal wel op ons vakantie adres in ibiza met een paar 0 graden biertjes. Sneijder blijft een geweldige speler met specifieke kwaliteiten. Daarnaast moet van gaal niet vergeten dat een trainer afhankelijk is van zijn materiaal maar louitje maakt er de van gaal show van.

16 april 2014 om 07:25

Denk je dat van Persie zo graag wilt dat Sneijder meegaat? Meneer heeft al moeite met het scoren voor Oranje, als Wesley wordt opgesteld heeft hij per match sowieso 5 scoringskansen minder.

Guaporta, ik lig bijna in een deuk door jouw opmerking over de selectieprocedure van Van Gaal. Wat had Van Gaal dan moeten doen? Van Gaal is altijd duidelijk geweest in zijn selectieprocedure, de beste speler speelt altijd op zijn positie. Denk je nu echt dat Van Gaal niet kijkt naar landen als Chili en Colombia of een club als Atletico? Leg me ook even uit waarom Van Gaal zijn spelers zou terroriseren? Van Gaal heeft er nooit een geheim van gemaakt dat Robben, Van Persie en Strootman zekerheden waren in zijn opstelling, voor de rest loop je duidelijk voor de muziek aan door te veronderstellen dat Van Gaal niet zal kiezen voor ervaring en fysieke kracht. De definitieve selectie is nog niet bekend en jij gaat Van Gaal beoordelen op de keuzes die hij momenteel maakt. Vlaar en De Jong staan echt wel op de lijst van Van Gaal.

16 april 2014 om 02:07

Je kan niet ontkennen dat het vreemd is dat Van Gaal spelers als Van Dijk en Douglas compleet negeert, maar wel jongens als Veltman, Denswil, Clasie en zelfs Nelom een kans geeft. Daarnaast is de keuze om Schaken mee te laten doen raadselachtig. Ja, hij deed het leuk in de Eredivisie, maar hij is niet goed genoeg voor Oranje en niet van een leeftijd dat hij nog kan groeien.
Tot slot is Van Gaal lang niet altijd duidelijk geweest. Vooral in het begin met Huntelaar over wie hij duidelijk zei dat hij de eerste spits was, maar na één helft tegen Belgie in alle wedstrijden erna voor Van Persie koos. Lekker duidelijk.

16 april 2014 om 02:30

Zo gek is dat niet. Van Gaal staat een bepaalde manier van voetballen voor ogen en daar passen Van Dijk en Douglas niet in. Daar kun je het natuurlijk mee eens zijn of niet. Ik kan me er wel in vinden.

Van Dijk en Douglas missen beiden opbouwende kwaliteiten. Bovendien is Douglas een genaturaliseerde Braziliaan en hoort hij naar mijn mening om deze reden sowieso niet in Oranje thuis. Van Dijk verdient m.i. wel een kans zich in een oefenwedstrijd te bewijzen. (hij doet het al een heel seizoen erg goed bij Celtic)

Denswil, Clasie, Schaken en Nelom horen inderdaad (nog) niet in Oranje thuis. Veltman kan mee naar het WK als backup. Vlaar is m.i. onbetwist basisspeler centraal achterin. Ik zou Blind, Martins Indi of Kongolo naast hem opstellen.

M.b.t. de kwestie Huntelaar ben ik het met je eens. Hij zou het vertrouwen krijgen, maar dit heeft (terecht of onterecht laat ik even in het midden) welgeteld één wedstrijd geduurd. In mijn ogen zouden Huntelaar en Van Persie allebei gewoon moeten spelen.

Cillessen
v.d. Wiel
Vlaar
Blind
Emanuelson
Robben
N. de Jong
Fer
Sneijder
v. Persie
Huntelaar
16 april 2014 om 03:16

Over elkaar napraten, Douglas is geen onbetwiste basisklant in Rusland dus ik zie niet in waarom hij per se mee moet.

Van Dijk vind ik een heel ander verhaal, iedereen kan wel roepen dat het niveau geen reet voorstelt in Schotland maar je leert daar wel wat fysiek is, dat leer je in Nederland niet waardoor je op een hoger niveau finaal door het ijs zakt als je voetballend niet uitmuntend goed bent.

Van Gaal ziet liever een Veltman die wekelijks een cruciale fout maakt achterin en wel blijft proberen op te bouwen dan een echte kerel als van Dijk die gewoon weet wanneer je die bal de Atlantische Oceaan over moet trappen.

16 april 2014 om 09:43

@ V-Watcher

Ik heb liever een beest als Douglas in mijn verdediging i.p.v. een Bruma, Rekik, de Vrij of Veltman. Daarom zou het centrum bij mij ook met Douglas en van Dijk zijn. Voetballend niet de sterkste maar atletisch gezien zijn ze wel de beste, ze zijn beide hartstikke sterk en ze kunnen hard rennen.

Ik reageer op jou vanwege je 1e alinea, over Douglas. Op dit moment is hij dan geen basisklant, maar alsnog zie ik liever hem in de verdediging dan die broekies uit de Eredivisie.

16 april 2014 om 18:18

Ik zou voor het centrum van Dijk en Vlaar gaan, Vlaar als mannetjes putter en van Dijk die een goeie lange bal heeft.

Enige wat je van Dijk duidelijk moet maken vind ik dat hij niet het hele veld moet willen proberen over te steken, dat kan in Schotland maar niet op een WK, hou het simpel.

Met Douglas weet je nooit zeker wat die gaat doen, ook in Rusland heeft die al rood gepakt en daarnaast als je Nederlands talent hebt wat zeker niet minder is die altijd laten spelen.

16 april 2014 om 02:38

Wat Van Gaal had moeten doen? Eigenlijk heel simpel; een stabiel elftal creëren waarin de sterren jonge spelers kunnen introduceren in het moderne voetbal. Waarom in godsnaam kiezen voor spelers als Schaken en Clasie terwijl er leiders als Sneijder buiten de selectie worden gelaten?

Alleen het feit dat Robben de eerste speler is die zich uitspreekt over de kwestie Sneijder zegt genoeg; waarom laten degenen die hem bestempelden als leider niets horen? Bang voor Louis. En dat is gezien z'n selectiebeleid niet eens zo vreemd. Het is triest gesteld met het Nederlandse voetbal.

16 april 2014 om 02:56

Jij verwoord mijn gedachte precies goed !
Van Gaal heeft een prachtige staat van dienst maar is is nu helemaal doorgeslagen in zijn selectiebeleid als bondscoach. Zoveel spelers een kans geven doe je in een voorbereiding bij een clubteam en niet een land, hij had het al lang rond moeten hebben en Sneijder moeten respecteren en zoiezo selecteren. Laat van vaal maar lekker een club coachen.
Gelukkig kunnen we aankomend wk ook belgie aanmoedigen want daarvan verwacht ik wel veel.

Iedereen die dit interview heeft gezien weet dat Robben heel erg zijn woorden zat te wegen en niet duidelijk durfde te zeggen dat wat van Gaal aan het doen is in zijn ogen fout is.

Hij is duidelijk in wat die vind maar dat is van Persie eerder ook geweest maar zonder direct kritisch te zijn op van Gaal of zijn selectiebeleid, beide zeiden er snel achteraan dat de trainer wel bepaald.

Denk wel dat van Gaal dondersgoed weet dat een Sneijder gewoon mee moet zeker omdat je een Strootman er niet bij hebt en v.d Vaart van de ene blessure in de andere valt sinds zijn terugkeer bij Hsv.
Verder haalt v.d Vaart al veel langer niet meer een "normaal" niveau, Sneijder heeft een periode niet top gespeeld maar haalde een aardig niveau, vd Vaart zakt totaal door de ondergrens dit seizoen wekelijks.

Hoop dat Louis inziet dat een middenveld met Nigel de Jong, Fer als box-to-box speler en van Persie als targetmen gewoon veruit het beste middenveld is wat we kunnen neerzetten.
Je hebt fysieke kracht met Fer en de Jong en daarnaast kunnen ze alle 3 ook gewoon nog voetballen.
Laat van Persie ook niet opbouwen, lever die ballen gewoon in aan de zijkant en laat ze een man passeren en de kans creëren, veel beter dan dat per se moeten opbouwen vanuit het midden, dat verdedig je zo simpel.
Als je spelers als Depay, Boetius, Lens en Robben hebt op de flanken die een man uit kunnen spelen en daardoor veel kansen kunnen creëren ben je achterlijk als je het vanuit het midden blijft proberen.

Van Persie gewoon naast van Huntelaar laten komen zeker omdat Fer daar tussen speelt kan je dat perfect doen, als je dit perfect op elkaar laat afstemmen en dat lukt best wel in een paar weken voor het WK dan heb je gewoon een gevaarlijke voorhoede, feit blijft dan wel dat je van Robben ook moet vragen dat hij de bal ook eens voor geeft.

Centraal Vlaar neerzetten die als enige taak heeft ballen onderscheppen, dus bikkelen, zet daarnaast een verdediger die ook een goeie lange bal kan spelen zoals Indi op je targetmen van Persie, hij kan een kopduel winnen, de bal vasthouden en aansluiten en scoren.

Emanuelson als je linksback gebruiken en v.d Wiel als je rechtsback en je hebt gewoon een heel goed elftal.
De mix van voetballend vermogen en fysiek, hiermee word je niet aan alle kanten voorbij gelopen.

16 april 2014 om 19:06

Helemaal mee eens. Zó dus ! (zie opstelling)

Cillessen
v.d. Wiel
Vlaar
?!?
Emanuelson
N. de Jong
v. Persie
Fer
Robben
Huntelaar
Boëtius
16 april 2014 om 20:38

Voor Boetius kan je ook nog Lens of Depay neerzetten en zou centraal dan gezien van Gaal kiezen voor Martins Indi.

En ook een andere coach wellicht?

Robben kan zoiets zeggen, omdat van Gaal simpelweg niet om hem heen kan. Iedere andere speler zou gestraft worden voor zulk soort uitspraken.

Off: van Gaals rare acties op de tribune met 'zijn mannen' helpt ook niet mee aan het smeden van een team. Een echt team wat er in 2010 wel stond.

Sneijder speelt elke wedstrijd bij Galatasaray goed. Ook de wedstrijden waar hij op links speelt. Hij heeft altijd beslissende acties. Als van Gaal Sneijder een beetje volgt weet hij dat Sneijder er hard aan gewerkt heeft om naar het WK te gaan. Wesley zet goed druk en verdedigt ook goed mee. Sneijder is in vorm.

robben heeft hoe dan ook gelijk. fijn dat collega's elkaar steunen ik heb niet eens gehoord van van persie dat die sneijder wilt hebben

Bij mij zou Sneijder ook sowieso een basisplek hebben op het middenveld. Tijdje terug begon iedereen Huntelaar te hypen, maar dat heeft ook niet lang geduurd. Vandaar dat ik daarom nu een middenveld zou zetten met Fer - Sneijder - de Jong en de voorhoede bestaat uit Robben - van Persie - Depay.

Depay is overigens de enige Eredivisie speler die ik in mijn basis-11 zou zetten.

Goed dat Robben zich hier over uitspreekt, hopelijk dwingt het van Gaal enigzins om naar zijn sterspeler te luisteren en Sneijder mee te nemen.

Het is toch te gek voor woorden dat hij niet mee zou gaan en dat we serieus over spelers als Clasie, Blind, Zoet, Boetius etc nadenken. Die mogen zijn schoenveters nog niet strikken.

En ik weet dat het spelers zijn die op een andere positie spelen maar het gaat om het principe.

robben moet van gaal keihard onder druk zetten. geen Sneijder, geen robben. Kijken of ome Louis dan nog zo eigenwijs is. Denk ook dat een slechte prestatie op het WK dankzij slecht selectiebeleid een flinke invloed kan hebben op van Gaal zijn volgende baan.

Ik zou spelen met Nigel de jong naast BMI in het centrum als verdedigende middenvelder Blind ervoor een rechtshalf met loopvermogen(fer of de guzman denk ik ? en een passer dat moet Sneijder dan zijn
Maar liever gewoon Sneijder op de bank en eventueel in de basis als de tegenstander het spel moet maken zie je dat Sneijder ook meer rendement heeft omdat hij het spel met 1 pass open kan breken

Robben bedoelde natuurlijk dat ik van wereldklasse ben

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren