Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Vermeer schrok: ‘Ik zag alleen maar vuur voorbij mijn hoofd vliegen’

Laatste update:

Ajax gaat op zoek naar de supporters die tijdens de openingsfase van de bekerfinale tegen PEC Zwolle (5-1 verlies) tot twee keer toe vuurpijlen op het veld gooiden. Dat gebeurde direct na de aftrap én na de openingstreffer van Ricardo van Rhijn, na drie minuten spelen. Scheidsrechter Bas Nijhuis besloot de finale vervolgens ongeveer een half uur te onderbreken.

Ajax wil de vuurwerkgooiers bestraffen en een eventuele boete van de KNVB op hen verhalen, zo liet een woordvoerder van de Amsterdamse club aan het ANP weten. Hoe de fans het vuurwerk in het stadion hebben binnengekregen, is een raadsel. Alle supporters zijn twee keer gefouilleerd, eerst voordat ze in Amsterdam in de bussen en treinen stapten en vervolgens bij de ingang van De Kuip.

"Ik heb me nooit echt bedreigd gevoeld. Ik wist dat het geen bommetjes waren", vertelde Kenneth Vermeer, die het vuurwerk letterlijk om zijn oren zag vliegen, tegen FOX Sports. “Ik schrok wel even, want ik zag alleen maar vuur voorbij mijn hoofd vliegen. We kwamen op 0-1 en daarna gebeurde het direct weer. Het heeft ons niet geholpen. ik wil niet zeggen dat het daaraan heeft gelegen, maar het was geen slimme actie. Daarna ontbrak de totale scherpte."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Op zulke dagen schaam ik me om Ajax supporter te zijn. Bah, gewoon je eigen spelers bekogelen. Te triest voor woorden..

20 april 2014 om 21:18

Klopt, geen wonder dat Vermeer vandaag slap keepte (geen verwijt naar Vermeer). Er moet een klopjacht komen op deze gestoorde geesten. Zomaar vuurwerk richting mensen gooien... Het is ziek.

20 april 2014 om 21:20

Klopjacht is ook het beste. Op dit moment vallen de straffen op de club. Anders kun je nog een deel op die specifieke supporters verhalen

20 april 2014 om 21:24

Dat verhalen is voor mij niet genoeg. Namen, foto's van gezichten.. Laat deze mensen het leven zo zuur mogelijk gemaakt worden, zodat anderen nooit meer zoiets uithalen...

20 april 2014 om 21:36

De clubs worden altijd gestraft wat ik vaak onterecht vind, maar in dit geval gebeurt er iets in het stadion en daar is de club verantwoordelijk. Ik ben een groot voorstander van de mensen aanpakken die dit doen en (niet alleen) de clubs.

Toentertijd toen Feyenoord "supporters" in Nancy de binnenstad hadden verbouwd werd ook de club verantwoordelijk gehouden, dit gebeurde nota bene niet eens in het stadion (dus buiten de verantwoordelijkheid van Feyenoord om). De clubs staan machteloos tegen dit soort hersenloze, laten we nu eens de mensen die echt verantwoordelijk zijn voor deze acties aanpakken!

20 april 2014 om 21:38

Het was ook gewoon levensgevaarlijk. Voetbalkleding is heel erg brandbaar, en dan nog richting je eigen keeper. Daarmee niet zeggende dat het goed was geweest als Boer in die goal had gestaan. Maar wat een simpele zielen zijn dit.

20 april 2014 om 21:39

Ajax 'zoekt' al jaren naar de daders van dit soort dingen, maar ze vinden ze nooit. Doen ook niet veel moeite. Zeggen dat ze het schandalig vinden, en drinken vervolgens een glas etc. Geen wonder dat dit soort dingen bij Ajax blijft gebeuren.

20 april 2014 om 21:52

@De Toekomst

Je overdrijf echt in je reacties. Zoiets gaat nooit gebeuren, ook al vinden ze de schuldigen.

20 april 2014 om 21:53

@De Toekomst

Je overdrijf echt in je reacties. Zoiets gaat nooit gebeuren, ook al vinden ze de schuldigen.

20 april 2014 om 22:23

Wat De Toekomst zeg is zeer zeker mogelijk. Zie het verhaal rondom dat groepje Belgen die een jongen in het Eindhovense Stratum in elkaar hadden getrapt. Binnen de kortste keren was een groepsfoto van hun verspreid over Facebook etc. Geenstijl had een klopjacht opgezet tegen de 'kopschoppers'.

20 april 2014 om 22:37

@ Medellin, alles moet in het werk gesteld worden om deze gasten te vinden en zo hard mogelijk te straffen. Daar ben je het hopelijk over eens? De manier waarop ze gevonden worden maakt mij niks uit. Ik wil niet dat mijn club en medesupporters met deze mensen geassocieerd worden. Dit is een groep op zich van mensen die duidelijk geen moer geven om de club of voetbal, dus ik hoop dat ze gevonden worden en voor altijd geweerd worden uit het stadion. Liefst op de Engelse manier. We zijn hier blijkbaar een paar jaar te lief geweest voor deze figuren, want ophouden doen ze nog niet.

20 april 2014 om 22:52

@De Toekomst

Tuurlijk wil ik dat ze gestraft worden maar Ajax vindt ze zeer waarschijnlijk toch niet. En die jongens houden hun mond netjes dicht.

20 april 2014 om 23:51

Wat is de Engelse manier

21 april 2014 om 00:58

Engelse manier is meldplicht voor degenen die een stadionverbod hebben. Simpel gezegd, als iemand een stadionverbod heeft moet hij zich bij iedere wedstrijd van zijn club melden bij de politie, zodat de politie kan garanderen dat hij niet in de buurt van het stadion is en daar dus ook niet voor overlast kan zorgen.

21 april 2014 om 04:10

Wat nou vermeer keepte slap?? Hij kon aan geen enkele goal van pec wat doen? Geef liever de zwakke balaannames van de aanvallers, het totale gebrek aan organisatie van het middenveld en het compleet falen van het doordekken en uberhaupt verdedigen van ajax de schuld. Vermeer heeft gewoon niks kunnen doen aan deze schande!

20 april 2014 om 21:55

Denk niet dat ze Vermeer wouden bekogelen maar meer de aanval van PEC afslaan. Zo ook ooit osusana Real Madrid afstopte door telkens ballen in het veld te gooien. Altans die indruk kreeg ik.

Natuurlijk is dat idioot om het met vuurwerk te doen.

Ik denk dat hij en alle andere Ajacieden meer geschrokken zullen zijn van het gemak waarmee PEC vijf keer scoorde en nog genoeg kansen misten op meer. Ongelovelijk.

20 april 2014 om 21:10

Hahahahahaha ik zag alleen vuur langs me hoofd vliegen !

Kerel toch en 5 ballen ! Pannekoek.

20 april 2014 om 21:20

MR Inco: in de 2de minuut was er ook alleen maar vuur .. wie is er dan de pannekoek! Juist.. pannekoek!

20 april 2014 om 21:20

Tis een grapje. Je bent vast een feest om mee om te gaan

20 april 2014 om 21:21

Waar slaat dit nou op?!! Het resultaat boeide me geen reet meer na dat vuurwerk. Een resultaat is bijzaak na zulke acties die blijvende gevolgen (hadden) kunnen hebben op mensen.

20 april 2014 om 21:46

Vermeer zegt toch zelf al dat hij zich niet bedreigd voelde en dat hij zag dat het geen bommetjes waren. Het is niet zo dat er nitraatbommen naar hem gegooid werden. Als het zo ernstig was geweest was de wedstrijd gelijk definitief gestaakt en had PEC regelementair gewonnen met 3-0.

Duidelijk was wel dat bij de Ajax spelers er na gewoon het momentum weg was. Maakt van deze hele wedstrijd gewoon een aanfluiting, niet alleen kwa resultaat.

Een jaartje uitsluiten van bekervoetbal. Wat een stel idioten!

20 april 2014 om 21:06

Dat zou ik persoonlijk eerder een beloning dan een straf vinden.

20 april 2014 om 21:18

Haha idd, daar zou ik als ajacied totaal geen problemen mee hebben

20 april 2014 om 21:16

Lekker punten aftrek in competitie dat feyenoord kampioen word

20 april 2014 om 21:20

Zou je wel willen hè? Nou, ik zal je vertellen.. Dat gaat niet gebeuren.

20 april 2014 om 21:22

Burgermeester van Almelo moet wakker worden, geen uitsupporters naar Almelo maar je zal het zien hoor, deze brave jongens mogen wél komen.

20 april 2014 om 21:55

Niet alleen de burgermeester van Almelo, maar ook de Knvb. Pijnlijk dat ik dit moet zeggen, maar minimaal vijf wedstrijden zonder uitsupporters lijkt mij een prima straf voor de supporter. Uiteraard ook een geldboete, maar dat mogen die mafkezen gaan betalen.

Gelukkig is hij niet gewond geraakt. Stelletje hersenloze schepsels dat er ook rondlopen.

20 april 2014 om 21:06

Zou er inderdaad niet aan moeten denken als zo'n ding verkeerd kwam. Wil je niet in je stadion hebben

21 april 2014 om 00:32

Inderdaad, alleen is ajax hier ook schuldig aan en ook het personeel van stadion feijenoord want dat vuurwerk had niet eens het stadion in mogen komen. Het het ook veer erger gekunt ik kan me nog een moment herinneren met de Braziliaanse keeper dida die op dat moment in het doel stond bij ac milan (tegenstander weet ik even niet ) deze kreeg toen een bramdemde brandende fakkel tegen zijn hoofd aangegooid.

Schande !!!! en een smet op een heerlijke pot

Werd daarna nog meer gerotzooit met stewards. Wat was daar nou aan de hand?

Hopelijk wordt deze groep ''supporters'' kei- en keihard gestraft. Ze hebben de volledige bekerfinale verpest met hun trieste gedrag. Zwolle heeft de incidenten meteen omgezet in positieve energie - waarvoor hulde - Ajax is bij de pakken neer gaan zitten en is er nooit meer overheen gekomen.

20 april 2014 om 21:26

Volgens mij zijn er genoeg daders en omstanders op beeld. Zou ook helpen als ajacieden die ernaast stonden of die in de bus iets gezien hebben even klikspaan spelen.
Moet er niet aan denken wat er zondag in almelo allemaal kan misgaan

20 april 2014 om 21:58

Ik zou niet gek vinden dat de Knvb gaat beslissen dat er zelfs helemaal geen uitsupporters mee mogen naar Almelo.

"ajax wil de vuurwerkgooiers bestraffen en een eventuele boete van de Knvb op hen verhalen, zo liet een woordvoerder van de Amsterdamse club aan het ANP weten"

Het zou toch godgeklaagd zijn als Ajax hier met een geldboete weg komt ? Nee nee nee ! hier moet de Knvb eens Ballen laten zien en Echt hard ingrijpen ! misschien ook om eens een voorbeeld te stellen, geldboete me reet ! wedstrijden zonder publiek, Dat Minimaal !

20 april 2014 om 21:09

Ach ach ach ach, het is weer zo ver hoor. De frustratie van een Feyenoorder in een notendop. Je kan je beter afvragen hoe het kan dat die malloten dat vuurwerk mee naar binnen krijgen. Misschien moeten de mensen die dat beveiligen maar eens gestraft worden.

20 april 2014 om 21:11

Wat is dat voor onzin? Als ik iemand neerschiet moet dus degene bestraft worden die me het geweer heeft gegeven?

20 april 2014 om 21:13

Hoe de fans het vuurwerk in het stadion hebben binnengekregen, is een raadsel. Alle supporters zijn twee keer gefouilleerd, eerst voordat ze in Amsterdam in de bussen en treinen stapten en vervolgens bij de ingang van De Kuip.

20 april 2014 om 21:16

@flatsh

Ik zeg het een beetje zwart-op-wit misschien maar blijf me er wel keer op keer over verbazen hoe makkelijk daar overheen gestapt wordt.

Neemt niet weg dat dit echt knetter idioot is om te doen.

20 april 2014 om 21:20

In elk stadion in Nederland kan je vuurwerk makkelijk naar binnen krijgen joh, doe niet of het iets nieuws is. Als ze met een groepje van 30 van die gekken naar binnen gaan ga jij als steward voor die 7 euro per uur hen ook echt niet tegenhouden als ze zeggen dat ze niet gefouilleerd willen worden.

20 april 2014 om 21:21

Ajaxwatcher
Het word tijd dat we in Nederland eens harder gaan straffen. Geef Ajax bij wijze van maar puntaftrek. Dan gaan de supporters elkaar misschien eens corrigeren. Een boete lost geen zak op.
Wil ook wel aangeven dat dat niet alleen bij Ajax moet maar ook bij andere clubs. De supporters willen normalisatie vrij vervoer. Tja dat moet je wel verdienen.

20 april 2014 om 21:23

Beveiliging is altijd slecht geweest bij elk stadion, ga al heel me leven naar de kuip en wordt 1 op de 3 keer gefouilleerd.

20 april 2014 om 21:25

Frustratie van een Feyenoorder? Wat heeft dat er nou weer mee te maken. Het klinkt eerder als een gefrustreerde Ajax fan die niet tegen de kritiek kan. En ik kan mij ook goed voorstellen dat veel ajax fans het pijnlijk vinden om te zien dat vandaag hun club ontmaskerd is. Totaal geen overtuigende ploeg dat Ajax. Mazzel dat er geen concurrentie is in Nederland en het niveau van de andere ploegen nog dramatischer was dit seizoen.

20 april 2014 om 21:27

Puntenaftrek in de competitie zou ik een hele goede straf vinden. Dan kan Feyenoord nog kampioen worden. Ik zeg 7 punten aftrek. Zal de KNVB meelezen?

20 april 2014 om 21:31

@adodenhaag

Als ze voor elk incident bij jullie in het stadion punten in mindering hadden gebracht speelden jullie nu in de 5e klasse, ik denk dat je het dan ineens een minder strak plan had gevonden.

Waanzin. Het is heel erg dat het is gebeurd maar laten we nou ook niet gaan overdrijven omdat het Ajax is he. Volgende week zwaaien we vanaf ons feestje wel even met de schaal langs Den Haag en Rotterdam, de twee steden waar het vaakst rotzooi wordt getrapt door het thuispubliek.

20 april 2014 om 23:51

@ajaxwatcher. Lees eerst even wat je eigen directeur in volgend artikel er over zegt. Leg de schuld dus niet bij een ander: http://www.ad.nl/ad/nl/1048/KNVB-beker/article/det...

21 april 2014 om 13:26

De enige oplossing lijkt mij dan maar om nooit meer uitsupporters mee te nemen.

Of al ze toch mee willen op de supporterskosten extra laten fouilleren bij in tunneltje stuk voor stuk controleren voor binnengaan van tribune.

Moeten maar eens serieus gaan praten met andere clubs om tot sluitende oplossingen te komen, is toch te gek voor woorden dat een stel idioten het voor de rest kunnen verpesten.

Als het goed is hebben ze alle namen van degenen die nu mee waren, helaas moeten de goeden weer onder de slechten lijden.

20 april 2014 om 21:10

Haha was je toen ook zo van straffen met het wangedrag van jullie eigen spelers?
Ga tog fietsen man, omdat een stel van die halve garen zoiets doen moet heel de club maar kei hard gestraft worden?

20 april 2014 om 21:12

Zo werkt het 9 van de 10 keer wel bij andere clubs. Als de uefa consequent was geweest had ajax niet eens gestart tegen red bull

20 april 2014 om 21:28

Sorry hoor maar gelieve even geen andere clubs erbij halen en zelf in de spiegel kijken. Wanneer je andere erbij haalt wil je het gedrag van je eigen supporters goed keuren en dan ben je ook erg fout bezig.

Naast diegene die gegooid hebben, zag ik ook heel wat supporters met een glimlach op het gezicht. Vooral toen gezegd werd dat er geen vuurwerk gegooid mag worden. Die zijn in mijn ogen net zo fout. Distantiëren en aangeven bij de stewards. Zij verpesten het voor jou ook al vind je het leuk.

21 april 2014 om 00:00

Waar lees jij dat ik het goedkeur dan? Precies nergens!
Ik keur dit gedrag cker niet goed, maar die moraalridder waar ik op reageerde is weer eens haantje de voorste nu hij iets over Ajax kan zeggen!
Maar wanneer de spelers van ze eigen clubje in de fout gaan, dan houden ze allemaal hun mond dicht en is het de Knjb..
Je kan toch niet iedereen straffen voor en stel halve garen die niet nadenken over gevolgen!

20 april 2014 om 21:11

Dit is de gebruikelijke procedure, zoals dit ook afgesproken is met de supportersvereniging. Dit zijn al gemaakte afspraken, dus hier is niks geks aan. Wat er ook gebeurd, er komt sowieso een dikke geldboete aan. Dat wordt mooi lappen voor die mafklappers achter de goal van Vermeer.

Overigens vind ik een wedstrijd zonder publiek niet meer dan redelijk, maar eerlijk gezegd denk ik dan dat je beter Vak 410 een paar wedstrijden leeg moet laten. Die gasten zijn hier verantwoordelijk voor en benadelen de rest.

Om je kapot te schamen. Niet normaal.

20 april 2014 om 21:14

Je kan ook overdrijven. Het is maar vuurwerk.

20 april 2014 om 21:23

Precies leekos. Totdat het vuurwerk in de nek gegooid wordt bij Vermeer. Of is het dan ook maar de nek van vermeer? Wat een ongelofelijk tokkie niveau.

20 april 2014 om 21:25

Het is maar vuurwerk, als je dat uit de buurt van andere mensen afsteekt. In dit geval had je als speler zware brandwonden kunnen oplopen, ik ben blij dat er niemand geraakt is.

20 april 2014 om 21:31

Als zo'n stuk vuurwerk het veld niet haalt zet je zo het vak in de fik en als.je een persoon raakt lopen huid en longen schade op. Beetje raar me dit in te denken maar blijkbaar waren de gooiers zich hier niet van bewust

20 april 2014 om 21:41

Het lijkt me niet de intentie van de supporters om spelers te raken, eerder om een "vette stunt" neer te zetten. Wel hinderlijk, maar geen moord, verkrachting of iets dergelijks..

20 april 2014 om 21:58

Vette stunt? En niet de intentie?
Doe eens normaal, dit zijn complete gekken. Reclamebord stond al in de brand he. Als zoiets overslaat naar de tribune is de schade niet te overzien. Wat als vermeer vol geraakt wordt en voor het leven getekend wordt.. sorry was niet de intentie?
Supervette stunt hoor dronken en stonede mensen die gaan gooien met brandende fakkels. Denk nou ajb eens na vriend.

20 april 2014 om 22:03

Vuurwerk het veld opgooien, terwijl er word gevoetbald een vette stunt? Misschien wanneer er niemand om veld staat.

20 april 2014 om 22:27

Tsja, ik vind de ophef overdreven. En straffen als: een jaar lang geen bekervoetbal voor Ajax, vind ik al helemaal overdreven.

20 april 2014 om 21:15

Ik schrik ook erg van de "onafhankelijke" commentatoren die het incident lacherig beschrijven. En de goal van van Rijn beschrijven als nog meer vuurwerk. Werkelijk ongelooflijk.

Ik snap best dat ajax superinterresant is mbt sponsors, bewijst ook deze site. Maar ze slaan hier echt door.
Blij dat ronald de boer meteen duidelijk zn afkeer liet zien.

20 april 2014 om 21:17

Inderdaad. Aanpakken, het gaat nu al het hele seizoen mis. Ook het incident met het spandoek, de rellen met Cambuur supporters, ongeregeldheden bij Vitesse uit 2 weken geleden en nu dit. Blijkbaar helpen kleine straffen niet echt.

Het meest vervelende is dat je nu al donder op kan zeggen dat volgend seizoen de klassiekers weer echte klassiekers worden. Wat dat betreft is het beter dat Zwolle ook uiteindelijk gewonnen heeft, want hoe had de Johan Cruijff schaal gespeeld kunnen worden zonder de Feyenoord supporters ervoor te straffen? Dat gaat niet. Je kan niet verwachten dat Feyenoord supporters een half stadion bezetten en de andere helft blijft leeg, andere optie is om naar de Kuip te doen maar daarvoor heb je officiele contracten die dat tegenhouden. De echte finale in 2009 dacht ik speelde zich ook af in De Kuip ondanks finale van een tweeluik. Dat zou een optie kunnen zijn maar dat verpest zonder meer de charme van de Johan Cruijff schaal.

Net als dat het destijds de charme van een bekerfinale verpestte. En in feite word je als club dan alsnog gestraft. Hoe je het ook wend of keert, de Ajax supporters hebben het dit keer aangetoond: zij zijn (deze keer) schuldig aan de regeling van weer jaren geen uitsupporters.

20 april 2014 om 21:22

7 punten in mindering brengen

Gelukkig zijn deze "supporters" te kakken gezet door Zwolle. Die lieten zien wat sportieve vuurwerk is.

20 april 2014 om 21:17

Idd zo hoort het. Die maakten er nog een feestje van. Maar ik snap dat je de spelers bedoelden. Als je het zo verpest verdien je het ook niet om een feestje te vieren. Maar helaas kregen deze personen nog een huldiging.

Vuurwerk gooien naar je eigen keeper. Echt te triest voor woorden.

20 april 2014 om 21:18

Uberhaupt vuurwerk gooien, maakt niet uit naar wie. Erg zonde.

20 april 2014 om 21:32

Vuurwerk gooien is debiel. Maar naar je eigen keeper? Daar moet echt nog een woord voor worden bedacht. Nooit vertoond volgens mij.

De enige manier om dit op te lossen is de club keihard aanpakken! Dan zullen ze het wel laten. Spijtig voor de normale fans, maar het is broodnodig!

20 april 2014 om 21:53

Degene die vuurwerk gooiden kunnen het waarschijnlijk aan hun reet roesten dat Ajax er onder lijdt. Zouden ze echt niet weten dat Ajax hier mogelijk reglementair had kunnen verliezen als Nijhuis de situatie als dusdanig onveilig had beoordeeld dat verder spelen niet meer kon?

20 april 2014 om 21:59

Je moet die gekken aanpakken de club kan er helaas weinig aan doen. Wij hebben dit jaar (in mindere mate) ook zo'n incident gehad met bijna fatale gevolgen voor de grensrechter. Daar kan ik en 95% van de Lillywhites niets aan doen. We veroordelen het wel moeten wij dan bloeden voor een paar gekken. Dat zijn geen fans en worden niet gestraft als de club wordt getroffen, interesseert ze geen reet. Je moet die klootzakken aanpakken maar dat is een raar woord in Nederland, de schuldigen aanpakken.

Om je kapot voor te schamen.

Ik begrijp ook niet waarom dit soort idioten telkens maar hun gang kunnen gaan. Nooit meer het stadion in laten komen en die boete laten betalen. Kunnen ze dat niet betalen? Dan mogen ze nog één keer het stadion in, om De Kuip schoon te maken. Het is toch te triest voor woorden. Het is daarom misschien ook wel mooi dat het vooral een negatieve invloed op Ajax had, al kunnen Ajax en het grote deel van het publiek hier natuurlijk weinig aan doen.

Heel triest weer dit. Ben echt benieuwd hoe ze naar binnen zijn geglipt met al die rotzooi, omdat er bij vertrek en aankomst is gefouilleerd. Ook heel vreemd dat het mensen waren met bivakmutsen op. Ben bang dat ze niet opgepakt zullen worden, al hoop ik het wel.

20 april 2014 om 21:35

Hadden ze serieus mutsen op ja? Pffff. Valt me tegen dat de harde kern van 410 die mutsen niet van die rotkoppen heeft getrokken.

Snap deze actie echt niet.. wat voor statement was dit nou weer en naar wie gericht?

Denk dat er tog mede door deze domme actie de wedstrijd verloren is gegaan!

Mij hebben ze niet gefouilleerd bij de arena. En meerdere niet..

En wederom bewijst een klein deel van de Ajax "supporters" wat een achterlijke lui het zijn. Jammer dat ze zich zo gedragen. Blij dat PEC heeft gewonnen!

20 april 2014 om 21:38

Daar kun je rustig voetbalsupporter van maken hoor. Wordt tijd voor een lik op stuk beleid. Me had die gasten tijdens de wedstrijd nog het stadion uit moeten meppen zo de boevenwagen in.

Buiten dat een trieste vertoning!

Altijd zonde dat overal in de wereld een groep met slechte ideeën iets opzettelijk verpest. Een paar Ajax supporters die iets doen wat niet mag en nu krijgt de hele Ajax aanhang de schuld, terwijl er ook mensen komen voor de sfeer of het voetbal.

20 april 2014 om 21:17

JE weet toch wat het is. Pure Ajax haat. Dan maakt het niet uit wat er gebeurd dan moet alles en iedereen wat ook maar iets met Ajax te maken heeft de schuld krijgen. We zijn het inmiddels wel gewend. Zelfs de supporters die thuis zitten zijn schuldig in hun ogen.

20 april 2014 om 21:19

En zo is het. Ik lees veel andere reacties van andere Feyenoord fans die meteen wedstrijden zonder publiek eisen. Terwijl het hier nog om minder dan 1% van het publiek gaat die het verpest voor de rest.
Ze moeten de boete voor die mensen eens omhoog gooien. Vuurwerk gooien staat nu 18 maanden stadionverbod en €450 boete op. Dat zou gewoon levenslang stadionverbod en €1500 moeten zijn.

20 april 2014 om 21:24

Zo gek vind ik dat niet. In januari ging ajax al vrijuit met dat spandoek.

20 april 2014 om 21:24

Ik ben eerlijk gezegd ook wel voor wedstrijden zonder publiek, niet om de goede mensen van het Ajax publiek te bestraffen, maar hooguit om ze ervan bewust te maken. Als Ajax als club een geldboete krijgt merken alleen zij daar wat van en zij zijn echt niet bij machte om er al te veel tegen te doen. Ze kunnen hooguit een paar van die gasten opsporen en een stadionverbod geven, maar dat is water naar zee dragen. Misschien als je het hele publiek van Ajax straft (wat ik ook heel jammer vind voor de echte supporters) wordt de rest van het publiek zich bewust dat niet alleen de club maar ook zij echt de dupe zijn van het gedrag en zij kunnen er met ze allen wel iets aan doen.

20 april 2014 om 21:36

Dat één wedstrijd een actie als deze gebeurt is schandalig maar is niet direct dat je zegt wedstrijd zonder publiek. Maar pak eens een emmer en stop het vol incidenten. Dan past dit incident er in mijn ogen niet meer bij en is het voor mij niet meer die paar die het verpesten voor de rest maar zijn het meerdere van meerdere kanten.

Ik had al een aantal incidenten opgenoemd, waaronder Cambuur thuis, Vitesse uit, spandoek incident. Ik wist dat ik er nog één vergeten was, Flatsh bracht me op de juiste info: Celtic thuis. Hoe erg mag je ervan spreken dat een stadion verbod uitdelen helpt. Of een geldboete. Het is inmiddels geen kleine groep mensen meer die het voor de rest verpesten. Het is in mijn ogen (en ja ik ben obejctief in deze) een grote groep mensen. Als je namelijk die andere weg laat en dat die zogenaamd al een stadion verbod hebben, waarom gebeurt er dan wéér iets? Juist omdat er meerdere zijn.

Als ik beelden zie van de supporters die niet hadden gegooid na het omroepen dat vuurwerk niet mag en ik zie ze breeduit lachen. Dan keuren zij de actie van hun reisgenoten goed. Dan vinden zij het prachtig hoe het mooiste veld van Nederland nu in één klap niet meer mooi is door al die zwarte vlekken. Verbrand gras. Zij die het niet afkeuren zijn in mijn ogen net zo fout bezig.

Dat is hetzelfde als dat iemand een ander in elkaar slaat en veel pest op school. 9 andere staan erbij en lachen. Dan doet 10% de daad maar vindt 100% het mooi wat er gebeurt. Dan zijn die andere 90% net zo fout als die ene 10%.

20 april 2014 om 21:41

We hadden 2 jaar geleden die wesleygek ook al tegen az. Kan me goed voorstellen dat knvb ajax nu eens flink aanpakt. Je moet ergens een statement maken. Feyenoord heeft volgens mij ooit een jaar geen publiek mee mogen nemen in europa dankzij supporters, dus blijkbaar zeggen de regels dat je bij herhaling van supportersgeweld de club moet aanpakken. Dan moet dat dus ook.

21 april 2014 om 03:08

Dat statement gaat nu natuurlijk ook komen. Die beginnen volgend jaar gewoon met een paar punten minder. Kijk bijvoorbeeld naar Inter een paar jaar geleden hoe zij werden gestraft voor een soortgelijk incident. Dat kan nu niet uitblijven. Ajax is nu al vaak genoeg gewoon de dupe geworden van een doorgesnoven ultra cultus binnen haar fans, die maar eens moet worden aangepakt met geen halfzachte maatregels.

21 april 2014 om 20:52

@pythonmaniac

Alsjeblieft zeg, wat een kromme vergelijking in je laatste alinea.
Die 9 andere kinderen kunnen er meteen tussenspringen en het afkeuren (ook al is dit niet vaak makkelijk)
Maar vertel even waarom bijv een vader met 2 zoons bij zich, hier iets aan kan doen? Moet hij zijn eigen vak uitlopen, helemaal naar daartoe en zeggen dat ze het fout doen? Bovendien is het dan al lang gebeurd maar goed.

En ja het is meerdere keren gebeurt, maar het zijn echt wel elke x hetzelfde groepje mensen. De straffen moeten harder worden, maar hier kun je Ajax toch niet voor straffen met puntenmindering?
En in Italië was er toen puntenmindering vanwege betrokkenheden in matchfixing, dat is totaal iets anders dan dit.

Ik als Ajacied zeg ook dat de reactie van de F-side vandaag gewoon belachelijk is. De daders moeten kei en keihard aangepakt worden, en niet meer met een tijdelijk stadionverbod en een kleine boete. En wed maar dat een straf als levenslang stadionverbod, en een hele hoge boete helpt.
Want wie niet horen wil, moet maar voelen.

Als keeper zijnde moet je meer bang zijn voor de ballen die voorbij je hoofd vliegen en dat gebeurde dus helaas ook.

20 april 2014 om 21:31

Toen het vuurwerk was gedoofd begon het spervuur aan zwolse aanvallers die vermeer voorbij zag flitsen..

21 april 2014 om 00:13

Hahaha precies. Het vuurwerk van Ajax stelde niets voor tegenover het spervuur van Zwolle.

Ik zat in het in het stadion en ik was echt boos! Waarom moet dit nou. Het is achter af maar misschien heeft dit incident Ajax wel uit de wedstrijd gehaald.

20 april 2014 om 21:31

Dat is geen excuus vind ik.

20 april 2014 om 21:43

Absloluut geen excuus. Zo lamzakkerig en slap verdedigen komt niet door vuurwerk. Er was gewoon geen honger. En Zwolle viel aan alsof ze een week niet hadden gegegeten.

Laat je club maar in de Steek!!!

Gewoon 3 punten in mindering geven in de competitie, dan raak je ze tenminste echt. Een boete van €25.000 lacht Ajax gewoon om. En gewoon geen Ajax supporters meer mee naar uitwedstrijden, dan kunnen ze het ook niet voor de rest verkloten.

En ik weet wel dat de goeden dan onder de slechten lijden, maar dat is dan even niet anders. Dan moet Ajax zijn zgn. aanhang maar onder controle houden. Verplichte drugstesten voorafgaand aan vertrek zou al helpen..

20 april 2014 om 21:19

@ Burdym

Het probleem is dat deze groep helemaal niets om Ajax geeft. Dat bewijst ook wel waar ze het vuurwerk neergooiden. Gewoon richting ''hun eigen'' keeper. Ik hoop dat er beelden van deze idioten zijn. Die boete laten betalen en nooit meer een stadion in.

20 april 2014 om 21:20

//gewoon 3 punten in mindering geven in de competitie, dan raak je ze tenminste echt.\\

Niet echt, want dan wordt Ajax thuis tegen NEC kampioen, is leuker dan uit in Almelo.

20 april 2014 om 21:21

Haha hoppa, weer een. Hou toch op man. 3 punten in mindering geven in de competitie. Dat kan toch helemaal niet man, spelen vandaag bekervoetbal. Zullen we ze anders ook maar 3 punten in mindering geven voor de CL alvast volgend seizoen? En wil je dan ook Feyenoord nog gaan straffen voor dat muntincident dat Alderweireld er met een bebloede kop afging? Of Vitesse, voor die munten op de kop van Cillessen?

Ajax lacht inderdaad om die 25.000 euro, want de supportersvereniging gaat dit betalen. Niet Ajax zelf. Ik zeg: die boete zo hoog mogelijk, desnoods een paar wedstrijden zonder publiek, maar veel beter is nog om Vak 410 keihard af te straffen.gewoon leeg laten dat vak de komende thuiswedstrijd. Ik weet zeker dat het die rukkers zijn die zich weer niet konden gedragen vandaag.

Overigens is het toch wel enorm vreemd dat als je twee keer gecontroleerd word, dat er dan nog steeds vuurwerk mee het stadion in gesmokkeld word.

20 april 2014 om 21:23

Je kunt ook overdrijven.
Daarnaast zijn de beker en de competities 2 aparte competitie en dus zullen ze geen punten in mindering krijgen voor de competitie.

Aangezien ze de zooi naar de eigen keeper gooien vraag ik me af of het wel Ajax supporters waren.

20 april 2014 om 21:28

punten in mindering? hahah zieligerd! beker heeft niks met competitie te maken!

misschien waren het wel feyenoord supporters in vermomming die vuurwerk gooiden en zo de hele club ajax laten opdraaien?? Lekker makkelijk dan he..

20 april 2014 om 21:54

Ik weet ook wel dat de beker geen competitie is, maar beide worden wel onder de vlag van de Knvb gespeeld, dus technisch is het mogelijk.

Ajax is een mooie club, ben geen ajacied maar mijn waardering voor Ajax daalt met dit soort acties wel behoorlijk. Je eigen spelers bekogelen met vuurwerk, dan ben je geen supporter want supporters steunen hun ploeg en hiermee breng je je club alleen maar schade toe.

Respect ook voor van der Sar, die was ook echt flink pissig. En terecht natuurlijk. Maar dit soort debielen zul je altijd houden tenzij je de wet aanpast. In Engeland zie je dit niet gebeuren hoor. Dan heb je echt een probleem als je dit soort dingen flikt.

20 april 2014 om 21:46

Jouw waardering voor een club met een geschiedenis van meer dan 100 jaar laat je kelderen doordat een klein groepje pure gekken zich laat gaan?

20 april 2014 om 23:47

Dat heb je goed gelezen inderdaad, Ajax is en blijft de meest succesvolle club van Nederland maar de supporters maken hun club te schande. Kijk ook maar eens naar dat gezeik met de Celtic supporters, Ajax is op de een of andere manier heel vaak bij ongeregeldheden betrokken. Ze trekken gewoon tokkies aan.

Jammer dat vd Sar het alleen maar voor zijn club had en de eventuele consequenties. Een excuus naar Feyenoord was zeker op zijn plaats geweest!! Onze grasmeester is wel een baas! Geen woorden maar daden!

20 april 2014 om 21:33

Heeft toch geen zin om je excuses aan Feyenoord aan te bieden via de speakers, als zowel het bestuur als de Feyenoord supporters niet aanwezig zijn?

20 april 2014 om 21:38

Ik als Feyenoord supporter keek de wedstrijd op tv. Vd Sar was is en blijft een ijskonijn. Was ff bang dat hij ging zingen toen hij met de microfoon het veld op kwam.
Ik mag aannemen dat de rekening van het gras repareren nog volgt.

20 april 2014 om 22:10

Maar jij als Feyenoord supporter heeft toch niks met dat grasveld te maken? Of zorgen supporters ervoor dat het grasmat er mooi bij ligt? Waar Feyenoord wel een compliment voor verdiend, het lag er strak bij.

20 april 2014 om 22:32

Nooit gehoord dat je van andermans spullen moet afblijven? Bedankt he!
voorlopig weer geen uitsupporters in de klassieker!

Je zou die gekken moeten vervolgen wegens poging tot doodslag. Op deze manier zullen verplichte combi's nooit verdwijnen.

Ik ben benieuwd wat voor gevolgen dit gaat krijgen want "de wedstrijd terug kijken" lijkt me een belachelijke straf.
Knvb doe je ding.
Het zal wel beperkt blijven bij 1 bekerwedstrijdje zonder publiek , volgend seizoen tegen gemert..........

Klopt 3 punten in mindering in de competitie dan raak je ze. Harde straffen moeten nu gelden als signaal dat dit echt niet kan.

20 april 2014 om 21:36

Moeten ze dat met terugwerkende kracht ook bij al die andere teams doen. Of zijn we alweer vergeten hoe dit jaar bijvoorbeeld weer spelers van Ajax bekogeld zijn in stadions waar niet eens een boete aan te pas is gekomen...

20 april 2014 om 22:03

De Eredivisie en de beker zijn twee gescheiden competities. Als iemand rood pakt in de Eredivisie mag hij dan ook geen Europees of interland voetbal spelen? Nee, een sanctie geldt voor de competitie waarin het incident plaatsvindt.

Ik schaam me diep als ajaxsupporter

6 punten in mindering in de competitie is de enige juiste straf. Als het bestuur van Ajax ballen heeft, doen ze vrijwillig afstand van de titel, en laten ze niet de aanklager die maatregel nemen.

20 april 2014 om 21:34

Haha, nee jongen gaat niet gebeuren. We gaan volgende week lekker feesten en vier op een rij spelen

20 april 2014 om 21:37

Vrijwillig afstand nemen van de titel? Haha, erg lachwekkend.

20 april 2014 om 21:37

feyenoorderzeker? het tekent wel hoe je de titel wilt winnen. het zou ook een totaal kleurloze en betekenisloze titel zijn..

20 april 2014 om 21:45

Haha Feyenoord is zelfs in staat om het dan nog te verknallen, daar hebben ze de mentaliteit van een groep 2 scholier, die beginnen al in hun broek te poepen als ze voorronde Europa League moeten spelen.

In Eindhoven weten wel raad met dit soort randdebielen die je op bezoek kunt krijgen.

Gewoon het dichtstbijzijnde station blokkeren zodat er geen trein meer doorkomt.
Misschien een suggestie voor andere steden?

20 april 2014 om 21:44

Als je af gaat op de reacties tijdens "live meepraten " en op de topics na de wedstrijd is het wel overduidelijk dat buiten amsterdam niemand ze mag.
Zelfs hun eigen mede supporters kotsen ze hier uit dus eigenlijk moet heel nederland ze weigeren.

21 april 2014 om 00:16

Of werkzaamheden verrichten in een tunnel?

Hoe een aantal mafkezen het voor mijn club kunnen verpesten, schandalig.

Hoeveel "incidenten" rondom Ajax moeten er nog volgen voordat er echt maatregelen genomen worden? Natuurlijk zijn het er een aantal die het voor de rest verpesten, maar het zijn wel of steeds weer anderen of nog erger toch weer steeds dezelfden (erger, want dan doet Ajax er dus niets aan) die deze "incidenten" veroorzaken
Zwaar straffen lijkt mij de enige logische straf, omdat eerdere lichte straffen toch niet helpen.

pec, celtic, milan, cambuur , benieuwd hoelang het duurt voor het weer uit de hand loopt bij ajax

20 april 2014 om 21:51

Almelo is de volgende en het eigen kampioensfeest nstuurlijk. Je bent ook nog Vitesse vergeten. Maar zoals gewoonlijk houden ze weer een handje boven hun hoofd.

Klopt het is al langere tijd gedonder met de supporters in amsterdam.
Ajax heeft het met de mantel der liefde bedekt en krijgt nu de rekening.
Het bestuur moet afstand nemen van de titel en anders minimaal 3 punten aftrek.
Op geen enkele wijze verdient ajax nu nog de titel.
Die spelers hadden ernstig verwond kunnen zijn en in het slechtste geval poging tot doodslag.

20 april 2014 om 21:44

Ajax verdiend de titel op basis van het feit dat ze beter zijn dan alle andere 17 clubs in de eredivisie. Ze hebben van iedereen gewonnen dit seizoen op Vitesse na.

En dat gaan we volgende week vieren ook! Helemaal niets voor de rest van Nederland, behalve voor Zwolle!

21 april 2014 om 08:58

Vorige week hebben ze in ieder geval al een voorproefje genomen op het kampioensfeest met relletjes en vuurwerk in een cafe. Let's face it, volgende week breekt eerst in Almelo de pleuris uit en vervolgens hebben ze in Amsterdam een probleem. En maar klagen dat de gemeente de huldiging niet meer in het centrum wil houden. Dat gajes wil je toch niet eens in je stad hebben?

Ajax vindt ik niet eerlyk want er zijn ook genoeg supporters die wel gewoon gezond in hun verstand zijn
Het waren gewoon paar van die debielen die dat deden
Geld boete en een stadion verbod minimaal 10 jaar en een taakstraf
Het ergste is nog dat je als soort van een supporter nog naar je eigen keeper gooit zelfse geldt was hy blind geworden is toch erg jammer dat

In eigen huis kunnen deze nep supporters rustig hun gang gaan al het hele seizoen ze hebben zich verschillende keren misdragen tegen verschillende clubs.

Die burgemeester daar in Amsterdam die dekt alleen zichzelf in en zijn politie optreden.

En het word van kwaad tot erger de plaatselijke politiek daar moeten nu zelf ook maar eens ballen tonen en deze lui keihard aanpakken.

Typisch voorbeeld van hoe een kleine hoeveelheid in een groep het beeld van de totale groep kan verpesten. Jammer dat er zulke idioten rondlopen, ieder normaal denkende Ajax supporter keurt dit ook gewoon af.

Hopelijk worden de individuen gestraft en niet de hele groep mensen die met goede bedoelingen naar het stadion kwamen.

Zeer triest... Zat me behoorlijk te ergeren op de bank. Wat een mafkezen. Heeft niets met supporters te maken. Wellicht is de enige optie om een minimum leeftijd in te stellen voor uitwedstrijden, want ik kan mij niet voorstellen dat de gooiers ouder zijn dan 25. Dit zijn van die 410 snotneuzen die denken dat ze hier heel stoer door worden gevonden, terwijl iedereen ze uitkotst. Erger me kapot aan die idioten. Zit zelf al 16 jaar op de F-Side en ik ben best fanatiek, maar al die agressie slaat echt helemaal nergens op en het erge is dat het steeds erger wordt. Rivaliteit oke, maar dit.......

Minimumleeftijd voor uitwedstrijden naar 25 jaar zetten ofzo...

wat een mafkezen..die heb je ook bij mijn club feyenoord helaas

Wat een gelul 2 x gefouileerd....kom er net vandaan en bij de arena en bij de kuip niet gecontroleerd.
Mensen om me heen met rugtassen konden zo doorlopen. Niks geen controle.
In het vak waar dat vuurwerk uit werd gegooid, trokken vlak voor de wedstrijd een hoop jongens bivakmutsen op.

En altijd maar zeuren voor normalisatie in het voetbal, vooral zo doorgaan dan.....

Vandaag heeft heel NL kunnen zien dat de zieke geesten het voetbal en alles eromheen een doodsteek willen toedienen. Over de wedstrijd kan ik heel kort zijn, Ajax kreeg een PEC slaag van jewelste en de overwinning was zeer zeer verdiend. Ik hoop echter dat de daders snel worden achterhaald en dat deze geen enkel stadion ooit meer in komen. Van dit soort dingen durven mensen niet eens meer naar een stadion te gaan. Ik heb er geen goed woord voor over, Bah. En dan nog te bedenken dat deze zogenaamde supporters hun eigen keeper aan het bekogelen waren, gewoonweg Ziek.

Vermeer moet zich inderdaad lam geschrokken zijn. Achter de tv schrok ik me al rot.

Of: Overigens vind ik deze hele wedstrijd heel sneu voor Vermeer. Vele kraken hem weer af maar dit is totaal niet terecht (vind ik). Ik vond het, echt waar, oprecht zielig voor Vermeer.

Gewoon slechte keeper. Zonder vuurwerk ook een drama geweest

Ik wil wat op reageren. Ik heb de wedstrijd al gezien op SBS 6, wat het ook voor een heel bizarre finale was geworden. Ik vraag me af waarom hoe mogelijk is dat een groep mensen die nauwelijks een band met Ajax te hebben metg zo'n grote tassen vuurwerk de Kuip in mogen komen ondanks dat met beveiliging heel slecht is gesteld. Ik las ook dat er 2 keer gefouilleerd moet worden, 1 x in Amsterdam en 1x in Rotterdam en even later gebeurde dit bij in de begin van het wedstrijd, schandalig! Dan spreek ik van mogelijk zodat er een poging tot aanslag bij Kenneth Vermeer is voorgedaan, met dosis geluk is hij ongeschonden overeind gebleven bij vuurwerkaanval. Maar er zullen veel vragen komen waarom is vuurwerk nodig om het wedstrijd te verstoren en wat was de bedoeling van die groep mensen om een wedstrijd te verzieken. Helaas heeft dit alles niet positief uitgepakt voor Ajax, met gevolg dat elftal van Ajax na indicent vrij wel uit zijn doen was, slecht verdedigd en slecht gespeeld. Maar in de toekomst zal het uitwijzen of het verstandig is om Ajax-supporters voorlopig niet meer bij uit-wedstrijden bij laten wonen als nog meer debielen zonder strafblad rondlopen. Dat lijkt mij het verstandigst opzich voor alle clubs het beste voor veiligheid en ordehandhavig in Nederland. Mogeljk zijn er ook aanwijzingen dat er veel mensen na jaarwisseling nog veel vuurwerk bewaren in loods of nergens anders, wat tegen de wet is, voor andere aangelegenheden onder anderen orde of iets mee te verstoren. Ik ben een Ajax-supporter en keur de gedrag van Ajax-hooligans wel 100% af! Zo ga je niet met de club om wat je ook met vuurwerk doet!

Echt zonde dat dit incident het nieuws beheerst. Logisch natuurlijk, maar doodzonde dat er daardoor zo weinig aandacht naar de historische overwinning van zwolle gaat.

En deze week liep iedereen hier nog te roepen dat de actie van Heracles belachelijk was, omdat de Ajaxsupporters zich wel kunnen gedragen. Dat ze niet zoals de Feyenoorders zijn etc. Dat hebben we dus gezien.heracles! Weiger gewoon de uit supporters volgende week.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren