Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Woorden Van der Sar kwamen recht uit zijn hart: ‘Ik zat vol adrenaline’

Laatste update:

De KNVB-bekerfinale tussen PEC Zwolle en Ajax werd verpest door een deel van de Amsterdamse aanhang. Scheidsrechter Bas Nijhuis moest het duel al na enkele minuten tijdelijk staken, omdat een deel van de Ajax-supporters tot twee keer toe vuurwerk op het veld gooide. Edwin van der Sar, directeur marketing van de Amsterdamse club, kon zijn ogen niet geloven.

Van der Sar maande de aanhang met felle woorden tot rust, waarna het duel hervat kon worden en PEC uiteindelijk met liefst 5-1 won. De felle woorden van de oud-doelman kwamen uit zijn hart. “Ik zat vol met adrenaline, dus zei wat dingen die ik heel oprecht meende. Ik was heel erg boos, dit gedrag kan niet door de beugel”, verklaarde Van der Sar zijn furieuze toespraak.

Volgens Van der Sar zijn alle Ajax-fans twee keer gefouilleerd: voordat ze in de bus stapten naar Rotterdam en bij aankomst bij De Kuip. “We gaan komende week bij elkaar zitten om te kijken wat hier aan kunnen doen”, vervolgde de sportbestuurder van Ajax. “Het is heel lastig. Dit haalt ook de glans van een eventueel kampioenschap af.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Je kon wel zien dat het oprecht was. Van der Sar verdient sowieso eeuwig respect voor wat hij voor het nederlands elftal heeft betekent.

20 april 2014 om 22:02

Voor het eerst dat er zinnige teksten uit zijn mond kwamen. Hebben we zo'n veertig jaar op moeten wachten. Maar goed, effect had het dus wel.

20 april 2014 om 22:04

perfect aangepakt. Niet dreigen of smeken, maar inspelen op hun clubhart door te zeggen dat hun ajax op deze manier naast een prijs grijpt door hun toedoen.

20 april 2014 om 22:14

Clubhart? Deze idioten hebben in mijn ogen geen liefde voor Ajax, je club in diskrediet brengen door vuurwerk op het veld te gooien en vervolgens nog door de woorden van een clubicoon brullen die hun juist probeert te kalmeren. Deze idioten komen puur om rotzooi te trappen

20 april 2014 om 22:20

Ik denk ook dat dit geen echte ajax supporters zijn, maar mensen die een kaartje kochten om op een zo groot mogelijk podium dit soort idiote taferelen uit te halen. Toch helpt zon toespraak wel, omdat het iedereen tegen dat kleine gezelschap onruststokers opzet

20 april 2014 om 22:41

Klopt. Daarna zijn ze wel gestopt. Van der Sar heeft dit goed gedaan, maar De Boer is voor die gelegenheden toch wat beter. Straalt wat meer uit en ligt perfect bij de supporters.

21 april 2014 om 13:19

Ze hebben er een aantal opgepakt en die vannochtend alweer vrijgelaten. Erg jammer. Van mij mogen dit soort "supporters" wel een weekje achter de tralies

20 april 2014 om 22:04

Klopt. Was wel heel disrepectvol van de supporters om er doorheen te gaan schreeuwen. Hopelijk blijven ze door deze blamage ver weg.

20 april 2014 om 23:49

Ik als ajacied zou niet eens blij zijn als we hadden gewonnen! Deze randdebielen moeten gewoon levenslang stadionverbod over de gehele wereld krijgen! Jammer dat deze voor de neutrale supporter prachtige finale toch erg verneukt wordt door slechts een klein groepje supporters! Frank de Boer pakt het overigens wel goed op!

21 april 2014 om 00:10

Volgens mij hebben er miljoenen genoten van het pak slaag dat we kregen

21 april 2014 om 02:04

vind je nou echt dat de finale voor Ajax verneukt was door die onderbreking? hadden ze gewoon gewonnen als de wedstrijd niet gestaakt zou zijn?

Die dingen stoppen ze in hun onderbroek gedurende de controle, dat controleren ze niet. Zo moeilijk is dat nou ook weer niet om te bedenken.

20 april 2014 om 21:58

Ja en jij denkt dat iemand met zoiets in zijn onderbroek zit?
Heb je gezien hoe groot het is?

20 april 2014 om 22:01

Als je zelf wel eens bent gefouilleerd rond zulke wedstrijden dan weet je dat daar de enige plek is die ze niet checken. Ik zou niet weten waar je het anders mee moet nemen. Tassen controleren ze, als die al mee mochten, flesjes moet je weggooien en voor de rest checken ze alles.

20 april 2014 om 22:05

Onzin je kan het gewoon in je binnenzakje van jas laten zitten.
Heb ik zo vaak gedaan met een blikje nooit gepakt.

20 april 2014 om 22:06

In al de jaren dat ik naar voetbalwedstrijden van Ajax gegaan ben, ben ik nog nooit gefouilleerd. Ook niet tijdens risicowedstrijden en ook niet bij vakken met fanatieke supporters. Zal nu ook wel niet gebeurd zijn.

20 april 2014 om 22:11

Toen ik naar de bekerfinale ging ben ik ook twee keer gecontroleerd, lijkt mij dat ze dat vandaag ook deden. Bij wedstrijden van Heerenveen wordt ik nooit gecontroleerd en dat lijkt mij ook niet nodig.

20 april 2014 om 22:15

Met dat soort "fans" weet je het nooit....zou me ook neits verbazen als het via het poepgaatje naar binnen en weer buiten kwam.

20 april 2014 om 22:24

Toch gebeurt dit niet wekelijks en toevallig net in een bekerfinale waarin veel kaartjes voor "neutrale" supporters beschikbaar waren

20 april 2014 om 23:42

Jup 2x gefoullieerd vandaag

20 april 2014 om 23:59

Ik was met de trein naar De Kuip en iedereen die door het poortje kwam, werd gefouilleerd. Ik ook, terwijl ik dat normaal gesproken ook nooit wordt.

20 april 2014 om 23:49

bij de bunnikside krijgen ze vuurwerk binnen door de vrouwen. borsten controleren ze niet

Dat was te merken. Hij beet zijn lip er op stuk.

20 april 2014 om 22:08

Deed ie ff, tussen neus en lippen door.

20 april 2014 om 22:10

Uit pure woede ja.
Hij schaamt zich, net als 99% van de overige Ajacieden in Nederland voor het vertoonde ééncellige gedrag van een klein groepje 'supporters'.

20 april 2014 om 22:16

Ik lees ook nergens of ze er een punt probeerden te maken?
Weet iemamd waarom het was?
Of is het een uit de hand gelopen aktie van supporters?

Ik ben zelf niet zo vies van een beetje vuurwerk bij het voetbal.
Een fakkeltje moet kunnen maar dit was gewoon debiel en ondoordacht.

20 april 2014 om 22:31

Wat ik had begrepen had (ik weet niet of het daadwerkelijk zo is), is dat ze na zoveel jaar, nu eindelijk weer eens in de Kuip mogen zijn. Hiermee was het voornamelijk bedoeld om Feyenoord mee treiteren, maar dat is alles behalve gelukt.

20 april 2014 om 22:46

Ik denk inderdaad dat het vooral was omdat het het stadion van Feyenoord is en ze daarom het veld wilden verpesten. Gewoon treiter gedrag.

20 april 2014 om 22:16

Ik denk ook niet dat dit echte ajaxsupporters zijn, maar mensen die een dagje wilde kloten en dit als een geschikt podium hiervoor zagen

20 april 2014 om 22:18

Dat is niet zo.
We kunnen wel bij iedereen zeggen dat dit geen supporters zijn.
Maar ze zitten er wel en niet alleen bij ajax.

20 april 2014 om 23:02

Dat denk ik sowieso wel eens bij vak 410, ze zijn meer bezig met sfeer en chaos dan dat Ajax en de resultaten hen voornamelijk boeien. Althans zo lijkt het soms.

20 april 2014 om 23:02

Dat ze er zitten wil niet zeggen dat het ook supporters zijn. Supporters, zoals het woord al zegt, komen om hun team te steunen. Door hun team toe te juichen, geld te betalen voor kaartjes en fanartikelen steunen ze hun club. Mensen die gaan lopen kloten en met vuurwerk gooien, tegenstanders bejegenen met kwetsende spreekkoren of met elkaar op de vuist gaan steunen hun team niet en zijn dus geen supporters. Dat zijn hooligans. Die geven er niets om dat "hun" team benadeeld worden door sancties.

20 april 2014 om 23:04

Ze zitten er, omdat ze zichzelf wijs maken dat ze Ajax supporter zijn. Ze zijn het niet, maar denken zelf van wel... Een echte Ajax supporter zou echter nooit vuurwerk gooien richting Vermeer..

20 april 2014 om 23:04

Wie er zit is supporter en we kunnen zeggen dat het niet is maar het is gewoon zo.

20 april 2014 om 23:23

Dus mensen die geen sterke band heeft met welke club dan ook hebben maar toevallig een keer een wedstrijd bezoeken gewoon omdat ze het een keer willen meemaken zijn automatisch supporter? Supporters zijn mensen die regelmatig voor dezelfde club in de stadions te vinden zijn en met leuke acties hun club steunen. Daar hoort wangedrag niet bij. Dat biedt geen enkele "support" oftewel steun aan welke club dan ook.

Het "argument" dat iets gewoon zo is slaat natuurlijk nergens op.

21 april 2014 om 11:27

Yes dat zijn ze ook wat heb je er anders te zoeken?
Dan ben je supporter van voetbal maar het zijn supporters.
Als ik geen fan ben van ajax ga ik ook niet naar de wedstrijden ik heb dan wel wat beters te doen.

Onderbroek is wel slimme plek

20 april 2014 om 22:32

Is de standaard plek om ook drugs mee te nemen naar bijvoorbeeld festivals, waar een Zero Tolerance beleid word gehanteerd. Werkt altijd

20 april 2014 om 22:52

Zouden ze eigenlijk van die mooie vrouwen laten fouilleren, als ze het dan erg vinden dan weet je hoe laat het is.

20 april 2014 om 23:08

Haha dantert, dan zou ik extra verdacht doen, zodat ik twee vrouwen toegewezen krijg. Jouw maatregel lijkt me wel wat, maar jullie vergeten dat (sowieso voor drugs, vuurwerk wordt lastiger) schoenen ook ideaal zijn en daarbij... Wie kwaad wil is bijna niet te stoppen.. Het systeem is niet waterdicht.

Ik vond het in ieder geval niet imponerend. Je zag de angst in zijn ogen en hoorde dat vooral in zijn stem. Hij was gewoon bang en liep er als een angstig kippetje naartoe. Ajax had gewoon Overmars moeten sturen, want ik zou me echt voor Van der Sar schamen. Hoe hij Ajax uitstraalt past niet bij de grootte van Ajax. Net als zijn belachelijke toespraak toen in de bekerwedstrijd tegen Feyenoord waarin hij dat spandoek tegen Rooie Marck nog ging goedpraten.

20 april 2014 om 22:03

Zulke gekken moet je ook niet proberen te ''imponeren'' maar inspelen op hun club hart. Hij deed dit door ze te vertellen dat als ze zo door gaan hun Ajax geen prijs zou pakken.

20 april 2014 om 22:20

Zowel zullen ook op basis van hun veldspel geen prijzen pakken.

20 april 2014 om 22:33

en toch wordt ajax kampioen.. geen prijzen? uhhhh...

20 april 2014 om 22:09

Is ook niet belangrijk of het imponerend overkomt. Als het maar écht overkomt.

20 april 2014 om 23:21

Ik vond het zelf ook overkomen alsof mijn zusje van 10 tegen me staat te schreeuwen. Je moet nooit als je heel boos bent zoiets gaan doen want dan krijg je dit. Ik heb er erg om moeten lachen, en dat lijkt me niet de bedoeling. En het leek ook weinig te helpen omdat die gasten er gewoon doorheen bleven schreeuwen.

Glans weg, Supporters hebben er een zooitje van gemaakt. Ajax hierdoor zn scherpte kwijt (best amateuristisch) Pec maakte het af. (als professionals) dat was de avond in mijn ogen.

20 april 2014 om 22:10

Wat een onzin. PEC viel gewoon gedoseerd aan. Dat deden ze al in de eerste minuten, maar ook na het vuurwerk.

20 april 2014 om 22:36

Hoe kun je PEC amateuristisch noemen? Ze hebben aan het begin van het seizoen nog een aantal weken bovenaan gestaan, door middel van goed voetbal.
Dat Ajax misschien daardoor zijn scherpte kwijt raakte, nadat ze al vroeg op 1 - 0 kwamen zou kunnen. Nog vind ik niet dat je dat als excuus mag gebruiken. Althans, niet als professional zijnde.

20 april 2014 om 23:21

Als je goed leest noemt hij PEC niet amateuristisch, juist professionals.

Inderdaad, Ajax was verschrikkelijk amateuristish. Als er een beetje gevochten moet worden loopt het helemaal mis. Er zijn weer beukers nodig. Heitinga?

20 april 2014 om 23:38

Dankje Jaxi, dat was inderdaad mijn punt. Ajax amateuristisch, Pec Professioneel.

20 april 2014 om 23:43

Mijn fout inderdaad, de zin las ook niet echt heel lekker.

Ajax heeft toch met Poulsen een beuker? Hij is juist de gene die hard speelt, maar altijd tot de grens speelt.
Vandaag was denk ik een totale offday, plus dat PEC wel gelukkig aan zijn eerste doelpunten kwam. Wil ik PEC voor de rest echt niet te kort mee doen hoor, want 5-1 was een zeer geflatteerde uitslag. Als PEC de tweede helft de aanvallende scherpte nog had, was het makkelijk 7-1 of meer geworden.
Ik had op een gegeven moment het idee alsof ik naar potje Fifa 14 zat te kijken, zo matig dat er werd verdedigd.

Kijk, dit is een nou één van de vele Ajacieden die hier gewoon keihard van balen. Ik vond het geweldig hoe Van der Sar tekeer ging, zo hoort het ook. Woorden vanuit je hard komen meestal beter aan dan een briefje. Gelukkig is het daarna wel normaal gebleven.

Geweldige sportman, maar totaal geen uitstraling.

20 april 2014 om 22:37

Misschien geen uitstraling, maar wel veel aanzien. Dat kan ook wat met een mens doen.

Vraag blijft of die "supporters" nou onder de indruk waren of dat al het vuurwerk op was. Wel mooi om te zien hoe VD Sar die gasten toesprak. Zou alleen niet nodig moeten zijn. Tegen moderne voetbalfans!

Het zag er niet uit anders. Dat gestamel. Geweldig sportman en keeper, maar duidelijk geen speecher.

Woorden? Woorden? Ik ben veel meer benieuwd naar daden. Mooie woorden hebben we al genoeg gehoord uit Amsterdam. Om de zoveel jaar is er weer een incident waarbij wordt geroepen dat de maat acht vol is. Vervolgens gebeur er uiteindelijk weer niets.

20 april 2014 om 22:30

Wat verwacht je dan, enkele uren na het gebeuren?

Reken maar dat dit gevolgen heeft:

1) Voor de betrokken 'supporters'
2) Voor de organisatie die verantwoordelijk was voor fouilleren
3) voor het kampioenswedstrijd / fees (mocht het zover komen)
4) Voor het bekertournooi 2014/2015 (ik hoop dat Ajax niet mee zal mogen doen, en anders besluiten dat ze zelf maar niet meedoen)
5) Voor het imago (verslechterd en dat heeft financiële consequenties)
6) Voor Ajax aangezien er een aantal zéér teleurgsteld zijn
- een aantal spelers zal niet zo znel verlengen.
- Frank de Boer zal zich extra achter zijn oor krabben.

Niet alle gevolgen / daden zal je direct in de praktijk zien, maar reken maar dat dit een zwarte dag is. Zowel sportief als voor de club.

20 april 2014 om 23:24

Deze nederlaag is een dubbele. En je zet jezelf voor schut dankzij een paar misbaksels van supporters die het verpesten, en je wordt compleet vernederd. Dit is inderdaad een zwarte dag, kan me niet voorstellen dat ik over een week of over twee weken het kampioenschap aan het vieren ben.

20 april 2014 om 23:45

Áls je het kampioenschap al viert. Nog zo'n wanprestatie in Almelo, en het wordt een erg zenuwachtig gebeuren thuis tegen Nec.

21 april 2014 om 11:29

De knvb is de organisator trouwens dus ik ben benieuwd of ze zichzelf een boeten geven.

Ik heb niet het idee dat die capuchonhelden zich daar ook maar iets van aan trekken of vd sar het meent of niet.

In eigen huis kunnen deze nep supporters rustig hun gang gaan al het hele seizoen ze hebben zich verschillende keren misdragen tegen verschillende clubs.

Die burgemeester daar in Amsterdam die dekt alleen zichzelf in en zijn politie optreden.

En het word van kwaad tot erger de plaatselijke politiek daar moeten nu zelf ook maar eens ballen tonen en deze lui keihard aanpakken.

20 april 2014 om 23:29

Word weer vergeten dat feyenoord supporters in het familievak in de galgenwaard kinderen hebben geslagen, en tijdens heracles almelo hele families uit het vak hebben geslagen. Overal heb je idioten

21 april 2014 om 00:15

Is niet waar, niet alles wat de medi schrijft klakkeloos overnemen

21 april 2014 om 01:11

Dat is helemaal niet waar vriend. In Utrecht was het 1 Feyenoord supporter die werd aangevallen door een grote groep Utrecht supporters. Zelfs de gekste Feyenoord hoolies zouden geen kinderen slaan en geloof me, ik ken ze..

21 april 2014 om 08:41

Beetje jammer dit, mijn collega zat in de galgenwaard meerdere kinderen kregen een bitchslap door laffe supporters uit rotterdam. En in Heracles waren ze niet voor niks genoodzaakt om als de ss op te treden.

21 april 2014 om 08:44

Ss was meer bedoeld over hoe het Algemeen dagblad over de dag schreef. Was niet kwetsend bedoeld

Van der Sar is een held. Toen hij naar die aanhang liep twijfelde ik eerlijk gezegd nog of Van der Sar de juiste persoon was om die gasten toe te spreken, maar dit was ongekend goed. Als die lui nog niet besefte wat ze de club aandeden, dan moesten zij het nu wel beseffen. Van der Sar heeft een uitstekende indruk op mij gemaakt, ik had dit niet achter hem gezocht.

20 april 2014 om 23:55

Snap niet wat er uitstekend aan was want ''je helpt de club naar de klote'' is wel erg algemeen. Als ze dat nog niet snapten na het gooien van die rookbommen zal dat na zijn text niet echt verbeteren. Tevens vond hij zichzelf wel heel goed tijdens zijn NOS interview, dat arrogante lachje. Deze man is totaal niet geschikt voor wat zijn rol moet zijn. Kan hij niks aan doen maar hij is gewoon te licht en te vers erin gestapt.

21 april 2014 om 02:32

Wat vond je er dan precies zo goed aan? Ik zou namelijk totaal niet 'bang' worden van dat praatje van Edwin. Leuk dat hij het deed, maar er moet vast wel iemand binnen Ajax zijn die dat iets duidelijker kan overbrengen.

Zeer matige toespraak , je ziet gewoon dat dit niet in hem zit ! Daarnaast moet je juist als mensen geen niveau hebben , zelf wel je niveau behouden en rust bewaren dat maakt veel meer indruk. Moet op dit gebied nog heel veel leren.

20 april 2014 om 22:23

Reageren vol adrenaline oo mensen vol adrenaline. Totaal.niet handig en professioneel.

20 april 2014 om 22:33

Gelukkig wordt niet alles geredacteerd en voorbereid en kunnen er nog dingen spontaan gedaan worden. Bnn blij dat dit geen gepolijste show was.

20 april 2014 om 22:36

ben ik beniewd wat jij zou zeggen als je daar stond..

achter een pc typen dat het matig was kan iedereen wel..

20 april 2014 om 22:54

Je kan toch kort en bondig aangeven dat de club hier niet bij gebaat is , en dat bij herhaling de wedstrijd word gestaakt. Het zag er in mijn optiek erg knullig, en onprofessioneel uit .En als je dat authentiek wil noemen prima , ik vond het amateuristisch.

Zou die voorzitter/directeur van Heracles er nog naar uit kijken naar volgende week? Hoopt op een leuk feestje en niet iedereen kon gecontroleerd worden dus straks krijg je weer zulke acties of supporters die zich niet in bedwang kunnen houden.

Je kon aan hem zien dat ie vol emotie zat. Een man met een echt ajax hart, die weet hoe je je club moet steunen.

“het is heel lastig. Dit haalt ook de glans van een eventueel kampioenschap af.”
Nou Edwin, haal die podium maar weg, voor mij hoeft het ook niet meer dankzij die idioten, die straks ook daar zullen staan.

Het trieste is dat als ik een maand geleden met mijn neefje naar een wedstrijd ga en een pakje Wicky voor hem meeneem, dat juist dat pakje uit mijn jas wordt gehaald met de woorden, tsja dat mag natuurlijk niet... en die gasten die dan vuurwerk meenemen die krijgen dat wel mee naar binnen!

20 april 2014 om 23:25

Zo'n anekdote zou nog een mooie bijdrage kunnen vormen om de landelijke politiek eens te overtuigen een fatsoenlijke voetbalwet aan te nemen, die daadwerkelijk hooligans buiten de poorten houd.

20 april 2014 om 23:30

Die mensen hadden het waarschijnlijk niet in hun jaszak maar op een plek waar ze tijdens het fouilleren niet controleren.

20 april 2014 om 23:37

Ja nja dan moeten ze daar ook maar beter controleren. Fouilleren is daarvoor bedoeld en op de luchthaven wordt je ook daar gecontroleerd ook al is het niet zo'n fijn gevoel

Gelul bij de arena en bij de kuip niet gecontroleerd. Je kon zo doorlopen.

21 april 2014 om 00:03

Ik ben wel gecontroleerd bij De Kuip hoor.

Ik ben groot van Frank de Boer, maar ik vond het jammer dat alleen de lange zijde werd bedankt. Het grootste gedeelte achter het doel heeft niets fout gedaan, behalve een paar onverlaten beneden in de hoek. Die moeten gestraft worden en voor de rest was de sfeer gewoon goed.

21 april 2014 om 00:31

Ik vond dat hij helemaal gelijk had... jammer voor jou maar je zou ook kunnen denken dat ze voor jou wel zouden applaudiseren maar als statement niet naar dat gedeelte achter het doel liepen

21 april 2014 om 22:24

Ja, je hebt helemaal gelijk. Maar ik heb een beetje het gevoel dat hij dacht dat er allemaal malloten achter het doel zaten.

Zat maar net zo vol adrenaline toen je je verontwaardiging moest uitspreken over een walgelijk doek bij dat idiote vak 410. Maar toen gaf je niet thuis. Met je gelegenheidsverontwaardiging maak je weinig indruk Erwin.

Vermeer stond daar als keeper in een gevarenzone, gecreëerd door een flink aantal eigen 'aanhang.'
De gesproken woorden door Van der Sar kwamen mij over als oprecht en door de juiste persoon gesproken. Mag je van mening van verschillen natuurlijk, het was in ieder geval met de extra maatregelen voldoende, want vuurwerk van de kant van Ajax is er in geen enkele vorm meer geweest.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren