Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

De Boer baalt: ‘Als je al kijkt hoe hij in eerste minuten de de bal verliest’

Laatste update:

Ajax kwam zondag in de finale van de KNVB Beker tegen PEC Zwolle al vroeg op voorsprong door een doelpunt van Ricardo van Rhijn. Supporters van Ajax gooiden daarna vuurwerk op het veld, waardoor de eindstrijd gestaakt moest worden. Een half uur later werd de krachtmeting hervat en zorgde PEC voor een stunt door met liefst 5-1 te winnen.

"Ik zei toen de wedstrijd stil lag: 'we moeten doen of het 0-0 is. We moeten scherp zijn'”, vertelt De Boer aan NUsport. “En dan staat het binnen twee minuten gelijk.” De oefenmeester van Ajax zag ‘een rare wedstrijd’ waarin Ajax ‘heel slecht verdedigde’ en ook ‘gewoon heel slecht’ speelde. “Maar het was ook zo dat bijna elke kans een doelpunt was. Als ze ook maar in de buurt van de goal kwamen, lag de bal er bij ons in”, analyseerde De Boer.

Het tijdelijk stilleggen van het duel vond De Boer dan ook geen keerpunt. “Het zou een slap excuus zijn om te zeggen dat het daar aan heeft gelegen.” De oefenmeester zag veel misgaan bij zijn spelers. “Als je alleen al kijkt naar hoe Bojan in de eerste minuten de bal verliest... Hij kon hem aan twee man kwijt en toch verloor hij hem heel makkelijk. Dat heeft met scherpte te maken. Bij de tweede goal van Zwolle gebeurde ons dat ook. Dat mag niet. Te veel spelers presteerden onder de maat.'”

Bojan Krkic hoort in de basis van Ajax thuis

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het hele team faalde vandaag dus je kan niet echt specifiek iemand de schuld geven. Wel is het probleem dat niemand Ajax echt op sleeptouw kan nemen. Siem kon dat nog wel, maar vandaag was dat niet echt te zien op het veld. Moisander, die achteraf zegt dat hij niet had moeten spelen *facepalm*, ging gewoon door alsof Ajax tegen Real Madrid speelde en het de normaalste zaak van de wereld was. Ik vind dat Bojan wel gewoon in de basis hoort, maar Kolbeinn mag er van mij part eruit. Elke balaanname van hem moet hij eerst twee meter achteruit gaan lopen om 180graden te draaien. Verkopen die man! Belangrijk of niet belangrijk!

21 april 2014 om 02:37

Ik kan je wel een aantal hoofdschuldigen aanwijzen hoor. Van Rhijn en Denswil waren veruit de slechtste. De eerstgenoemde raakte vooral in balbezit geen knikker en die andere maakte het niet uit, die miste de helft geloof ik. Ongelofelijk dat je op zo'n moment niet scherp bent.

21 april 2014 om 03:25

Denswil is echt ongeloofelijk slap aan de bal en als Blind onder druk wordt gezet blijft er ook weinig aan over.

21 april 2014 om 04:48

Daar heb je wel gelijk in. Heb me wel een paar keer enorm geergerd aan Van Rhijn. Elke keer liet hij zijn man lopen of stond er meters vandaan. Zelfde gold ook voor Blind. Het hele team viel als een kaartenhuis in elkaar en hopelijk wordt er wat gedaan in de zomer.

21 april 2014 om 04:50

Heb weken terug al geroepen dat Denswil nog onervaren is voor zulke wedstrijden. Die man kan totaal niet verdedigen en ook opbouwend stelt hij enorm teleur. Jammer dat Veltman er niet bij kon zijn. Van hem kan je nog enig gevaar verwachten, maarjah denk niet dat hij het verschil had gemaakt.

21 april 2014 om 15:18

Wat dacht je van serero dan die heeft volgens mij alle records gebroken van bal inleveren....

21 april 2014 om 12:54

Frank werd in de steek gelaten door een zooitje ongeregeld dat zich waagt "supporters" te noemen, en ook door zijn voltallige selectie..!
Had ook niet moeten wisselen of zoiets, lekker verder moet laten aanmodderen..
Na de 5-1 had Frank lekker ergens een kop koffie moeten gaan drinken.

Wat een gitzwarte dag voor de club..

Een welgemeend proficiat voor Zwolle!!!!!

Tja Frankie, ik hoop dat er nu eens serieus consequenties komen richting de spelers het zo moeilijk vonden om voor de zoveelste keer weer niet in staat waren om scherpte (motivatie, concentratie) op te brengen. Dit gebeurd Ajax te vaak in een seizoen, niet alleen dit seizoen maar ook onder jouw voorgangers, het moet maar eens afgelopen zijn met die halve mentaliteit van sommigen spelers.

21 april 2014 om 03:16

Had de B1 het veld op gestuurd en ze hadden het 10x beter gedaan...

21 april 2014 om 04:15

Nouri, Van Beek en Walian mogen van mij volgend jaar meedoen. El Ghazi ook trouwens. Het wordt nu tijd om eens grote stappen te maken. Kijk naar Dortmund die jonge jongens laat spelen, terwijl ze vorige decennia nog op financiële afgrond stonden. Ajax moet eens ballen tonen en sneller ontwikkelen, want wij moeten toch eens het niveau van 1992 en 1995 halen toch? Nouri zal echt niet veel slechter zijn dan Serero vandaag. El Ghazi zal echt niet slechter zijn dan Bojan. Ik bedoel anders hadden ze hier wel ff met 3-0 gewonnen. Ajax kan gewoon niet voetballen tegen clubs die fel druk naar voren zetten. Te triest hoe slecht wij zijn eigenlijk. Duurt eeuwigheid voordat we op het oude niveau gaan komen.

Gaat hij klagen op Bojan, dat begint ook wel een beetje simpel te worden hoor... Heeft hij Van Rhijn niet zien spelen ofzo? De beste man zet 4 keer een speler één op één op de keeper... Echt wat speelde die vent matig.

21 april 2014 om 02:56

Inderdaad. De Boer is de laatste weken wel nadrukkelijk op zoek naar Bojan, terwijl spelers als Moisander, Van Rhijn en Denswil aan bijna alle tegengoals schuldig waren.

21 april 2014 om 05:21

Was in begin van seizoen ook al niet super, denswil en moisander. En van rhijn, dit doelpunt en een assist tegen barca, maar verder zoveel momenten dat hij lucht stond te dekken of voorzetten ergens op de tribune belanden......maar blijkbaar zien wij dat als enige en de boer niet ofzo.

21 april 2014 om 08:02

moii, lees het nog eens, hij geeft een voorbeeld en als je weet wie bij de tweede goal fout zat weet je ook dat hij die bedoelde, moisander, dus geeft hij niet 1 de schuld maar alle spelers.
En denk maar, die zullen dit heus wel te horen krijgen. En diegene wat van rhijn slecht vond spelen, niet goed nee, maar e lieten wel meer mensen hun tegenspeler gaan dan hij.
BV siggi had de bal, werd met drie tegenspelers geconfronteerd, niet 1 medespeler ging hem helpen, ook dat is fout, de boer heeft gewoon de waarheid gezegd en daar zijn maar weinig trainers van.

Het wordt tijd dat De Boer en het Technisch Hart eens een keer in de spiegel gaan kijken. Zij zijn verantwoordelijk voor het op scherp zetten van de selectie. De Boer beweerde bij de aanvang van de competitie nog dat elke positie dubbel bezet was, De Boer was ook verantwoordelijk voor de aankoop van Van der Hoorn. De Boer beweerde ook dat Bojan de ideale rechtsbuiten was en dat Ajax met deze selectie wilde overwinteren in de CL. De Boer beweerde ook dat hij liever de Europa League wilde winnen dan de Nationale Titel. De Boer was ook degene die zei dat Ajax geleerd had van de 2 nederlagen tegen Salzburg en dat dit niet een derde keer zou gebeuren. De Boer moet zich gewoon kapot schamen, hij werd met een selectie, die in potentie vele malen beter is dan die van Zwole, als trainer, gewassen, geknipt en geschoren.

21 april 2014 om 03:00

Ik sluit mij hierbij aan. Goed gezegd.

21 april 2014 om 03:34

De Boer word wel met een selectie die bij verre niet de beste van Nederland is wel (waarschijnlijk) voor de vierde keer op rij kampioen! Wat je nu allemaal zegt zijn de weinige dingen die hij niet zo goed gedaan heeft, maar ik heb nog nooit een trainer gezien die geen fouten maakt! Niemand behalve de Boer had Ajax 4keer op rij kampioen kunnen maken en toch krijgt hij na een minder seizoen opeens niet meer de credits die hij dik verdiend heeft! Mourinho, Ancelotti, Wenger, Hiddink Ferguson en noem ze allemaal maar op werden vaak genoeg van mindere ploegen afgedroogd, dat gebeurt nou maar als je lang genoeg trainer bent maar zegt absoluut niets uit over hoe goed je als trainer bent! Het gaat om prijzen winnen, talenten ontwikkelen en de club goed vertegenwoordigen

21 april 2014 om 04:59

Helemaal eens . Ajax hoort altijd van pec Zwolle te winnen . Nooit met 5-1 te verliezen. 4 keer kampion gaat de boeken in maar dit ook verliezen van pec Zwolle met maar liefs 5-1 . Overmars en de technische hart van Ajax jullie hebben geschiedenis geschreven positief maar ook zeer negatief . Iedereen praat omdat er landstitels worden gepakt. Frank op houden met dat slap gelul. De laatste weken kan Ajax van mij oma nog verliezen . Ajax supports zijn maar makkelijk tevreden . Elk andere trainer die meer ervaring heeft dan frank de boer is hem de baas . Ronald Koeman had dit wel gepakt . Iedereen lacht onz e Ajax uit . En dat gelul we zijn 4 keer kampion met elftal sorry . Elk jaar de beste weg nou . Overmars varken rot op naar Deventer .

Inderdaad petterson ben het helemaal met je eens. Overigens ia sigthorsson linksbuiten ook een tactische aanfluiting natuurlijk. Hoe kan je nou iemand linksbuiten zetten die niets maar dan ook helemaal niets van een linksbuiten heeft ?

Een totale wanprestatie van het hele elftal! Vraag me af waar dat nu aan ligt? De Boer moet de veranwoordelijke spelers straffen.

Klopt helemaal.
Schrijnend dat hij later vanaf de kant ook niet ingrijpt. Het centrum Moisander-Denswill was onthutsend zwak.

Wat gaat De Boer nu hiermee doen ? Maak als het kan vandaag bekend, dat Ajax niet verder gaat met Bojan. Normaal gesproken een fantastische voetballer, maar het komt er bij Ajax op de alle 3 de voorste posities er niet uit.

Duidelijk dat Ajax een leider van achteruit nodig heeft. Die stuurt, die coacht en die fysiek sterk is.

Daarnaast wordt het tijd dat we nu echt een echte rechtsbuiten gaan halen. We roepen het al 3 seizoenen, maar alle noodverbanden werken niet.

En tot slot stop met dat eindeloze en slome balbezitvoetbal. Bewegende spelers, diepgang, breedte op de vleugels en pressie hebben we nodig. Daarom de nummer 10 weer in ere herstellen (met Klaassen, Fischer, De Jong en Andersen hebben we daar uitstekende spelers voor).

Lekker makkelijk om Bojan weer de schuld te geven! PEC heeft het gewoon heel goed gedaan, vroeg en fel afjagen. Hij zegt dat de onderbreking niet de oorzaak mag zijn en zegt dat Bojan teveel balverlies leed en dat met scherpte te maken heeft. In mijn ogen komt dat door die onderbreking van 20 minuten. Want tot na de goal van Van Rhijn was er niets aan de hand voor Ajax. Na de break heeft Ajax nooit laten zien, de beker te willen winnen. Ajax speelt ook dom, Van Rhijn en Boilesen komen in balbezit om op te bouwen. Als back heb je maar een klein speeldveld voor je waar je de bal eventueel kwijt kan. Middenvelders moeten de bal ophalen en het spel maken, die hebben een groot speelveld om zich heen. Alleen Blind kwam de bal af en toe halen, maar Serrero en Klaassen speelden verstoppertje. Moisander en Denswil waren ver onder de maat. Dat een matige spits als Fernandez er zo makkelijk op los kan scoren zegt genoeg over de verdediging.

Ik heb denswill, moisander en van rhijn zoveel balverlies zien lijden. Totaal niet in goede doen! En geweldig afgestraft door Zwolle. Iedereen was zwak.

21 april 2014 om 08:01

Ook Sighterson was vreselijk alle ballen verloren !

21 april 2014 om 08:05

niet de kwaliteit maar de scherpte was er niet meer.

21 april 2014 om 08:33

Ook dat is een kwaliteit Jolano.

Mensen die nu de boer aanvallen, makkelijk allemaal, jullie staan weer aan de wal, kapiteins. Hij heeft ajax toch maar 3 x achter elkaar kampioen gemaakt , met de vierde in aantocht, Pec heeft hun scherpte behouden en gewoon doorgezet, 200% gegunt.
Maar hier de boer voor de schuld gaan te geven is wel erg belachelijk, hij geeft zelfs nog aan dat er geen om kanteling is geweest in de wedstrijd, wat ik wel duidelijk vindt, en wel te danken aan die nep Ajax supporters die het verpesten voor de echte supporters.
Dat is kwalteit en de spelers hadden zich moeten herpakken en dat is niet gebeurd.

Haha, dit is kenmerkend voor de Boer. Laat ik vooropstellen dat ik enorm blij met hem ben. Ik kan me echter niet aan de indruk onttrekken dat de Boer een ''hekel'' heeft c.q. moeite heeft met spelers met vedettegedrag / gebrek aan tomeloze inzet. Het valt op dat hij juist die spelers niet het vertrouwen kan geven waardoor ze gaan excelleren. Bojan deed inderdaad alles fout behalve dat schot, maar laten we asjeblieft wel de teamprestatie blijven benadrukken. Natuurlijk is de één het gevolg van het ander, maar Bojan is absoluut niet de hoofdschuldige.

Aan de ene kant denk ik, Bojan kan, met andere c.q. betere (type) spelers om zich heen volgend jaar beter gaan functioneren. Aan de andere kant maak ik me zorgen om zijn beleving. Is hij al verzadigd? Kan hij het niet aan zichzelf af te zien glijden? Heeft hij inmiddels een gebrek aan zelfvertrouwen? Kan de Boer hem dit geven? Kan hij net presteren onder druk of is hij toch gewoonweg niet geschikt voor een topclub, in de wetenschap dat hij bij Barca alleen de panklare ballen erin moest jengelen...

Netjes wat de Boer hier zegt en ook gewoon zoals het is, dit in tegenstelling tot veel Ajacieden hier op de site die de schuld bij het vuurwerk leggen.

Ik ben het eens met deze poll. Bojan hoort in de basis bij Ajax, zeker weten.

Sigi hoeft niet meer te spelen van mij, Bojan in de spits. Schöne zou ik op het middenveld zetten, met name voor zijn vechtlust en snelheid die hij meebrengt. De Sa op rechts en Kishna op links.

Of: Ik heb toevallig ook een beetje op Blind gelet de wedstrijd en ik 'snap' nu waarom mensen zeggen dat hij voetbalinzicht heeft. Die gozer loopt als een hobbel paard over het veld heen en hij kijkt om 3 seconden een paar keer om zich heen. Daaruit concluderen mensen dat hij voetbalinzicht heeft. Echt waar, het is een lachertje.

21 april 2014 om 08:55

Ik zou jou tot de categorie ''fans'' willen scharen die Ajax meer kwaad doet dan wat anders. Waarom zou je m.b.t. spelers over één nacht ijs gaan? Ja, ook Blind speelde gisteren matig, maar heeft ook heel goede wedstrijden gespeeld. Het was een wanprestatie van het team met een paar individuen die daar een schepje bovenop deden, absoluut. Maar dat betekent niet dat ik door deze wedstrijden anders naar deze selectie ga kijken. Ik blijf het enorm knap vinden dat ze met deze selectie (inclusief de blessures) wederom kampioen gaan worden. Ze verdienen volgende week dan ook een mooie huldiging met een hoop vuurwerk!

21 april 2014 om 10:09

Dat objectieve, dat heb ik ook. Ik durf zelfs te beweren dat ik misschien wel meer Ajax-volger ben dan Ajax-fan. Toch hoop ik dat je niet in de stroom meegaat met alle andere opportunisten, daar heeft niemand wat aan. Juist door naar het gemiddelde niveau te kijken valt me op dat ik niet meer zo snel onaangenaam verrast wordt door heel goede of heel slechte prestaties. Deze spelers in dit teamverband, moeten elke keer op zeker 90% van hun kunnen spelen om punten te pakken. Als ze dat niet doen, dan is het positiespel dat ze spelen meer een last dat een gift.

Wat me wel mateloos irriteert, en daarmee sluit ik me volledig bij je aan, is zo en nu en dan het gemakzuchtige, lamlendige gedrag van spelers. Te weinig beleving. Maargoed, het zijn ook mensen, zouden ze verzadigd zijn? Zouden ze denken echt goed te zijn? Zouden ze vergeten zijn dan het vooral steeds de teamprestatie was dat hun ver gebracht heeft?
In ieder geval verwacht ik van professionele spelers professioneel gedrag, inhoudende 100% inzet!

21 april 2014 om 11:24

Precies, dat is het hem ook juist. Ik ben ook meer Ajax-volger dan Ajax-fan. Dat komt met name omdat ik dan in Amsterdam woon en er beetje mee ben opgegroeid etc. Verder ben ik geen succes-supporter, zoals sommige dat ook zeggen. Ik vind het leuk als Ajax wint, maar als ze verliezen dan zal ik er niet kapot van zijn (als het verlies verdiend was).

Het is ook de 'professionele' houding van de spelers die echt tegen valt. Het lijkt ook gewoon alsof het ze niet interesseert op een bepaalde manier. Die gasten weten ook dat er aan het einde van de maand gewoon weer een paar ton op geknald wordt, en af en toe wordt er een wedstrijdje gespeeld. De beleving, de passie, het vechten, alles mis ik bij dit Ajax. Ik vind er ook geen reet meer aan om naar te kijken.

Ik blijf zeggen spelers presteren niet onder de maat, ze kunnen niet beter. Tuurlijk spelen ze wel eens een wedstrijd leuk. Maar de meeste spelers zijn gewoon niet goed genoeg. Of het nou Ajax is of Feyenoord met deze selecties gaat het nooit wat worden in Europa. Maar aan de ander kant is z'n wedstrijd als gister wel heerlijk om naar te kijken als Rotterdammer. Als is dit jaar echt de kampioen van de armoede. Dit jaar was het niveau in de eredivisie echt bedroevend.

Presteerden ze onder de maat of gewoon op niveau? Het zijn bij Ajax ook vaak dezelfden die falen, De Boer stelt ze zelf op.

21 april 2014 om 09:36

Heb al in het begin van het seizoen gezegd dab de Boer maar een beperkte goede trainer is.Hij heeft wel verstand van verdedigen maar niet van aanvallen. Ajax is financieel gezond maar investeert niet in echt goede aankopen.De scouting is om te huilen. En de jeugd is niet goed genoeg.Vind het wel knap dat de Boer met deze gegevens toch kampioen van Nederland wordt. Maar wil Ajax verder groeien dan moe het op alle vlakken veel en veel beter.

Hij is niet nadrukkelijk op zoek naar Bojan, hij geeft hem slechts alleen als voorbeeld. Daar moet verder niks achter gezocht worden.

Teveel spelers speelden idd onder de maat, maar jij bent verantwoordelijk dat die spelers scherp blijven Frank. Dat ontbrak gisteren, dus het is aan jou om die spelers keihard te motiveren, zodat ze volgende week tegen Heracles minimaal 200% geven en die landstitel binnenslepen. Te vaak zie ik helaas dat Ajax op 50% begint, dat mag niet. Desnoods dreig je met straftraining o.i.d, die jongens moet nou echt keihard op hun mentaliteit worden aangepakt. Doe iets, Frank!

Want een Ajax op 200%, zoals tegen Barcelona, en het was niet 5-1, maar 1-5.

Ajax voor de zoveelste keer door de mand gevallen. Te veel spelers niet goed genoeg en ook blijkt dat De Boer geen toptrainer is. Het is en blijft een held die een goed fundament heeft gelegd maar ook hij blijkt tot de categorie net-niet te horen. Hoe kun je in vredesnaam een Denswill een talent noemen? Hoe kun je Sigturson linksbuiten zetten? Wat doet die van Rijn bij Ajax? Zullen we het maar niet over het spel hebben en met name het baltempo? Dit heeft toch niets met Ajax te maken. Een beetje druk op het middenveld en de achterste linie en de heren vallen 1 voor 1 door de mand. Denken ze nu echt dat ze met een veredeld A1 elftal Europa in kunnen? Of dat de concurrentie in Nederland volgend jaar weer zo slecht presteert? Wakker worden Technisch Hart, even uit de totale ontkenning stappen. Het is allemaal veel te mager en ik weet zeker dat Cruijff zich kapot ergert.

Echt frank geef gewoon toe dat dit systeem niet is afgestemd op forse druk van de tegenstander. Ze hebben het zwakke punt gevonden, namelijk dat Ajax geen lange ballen gaat spelen.
Daarnaast zegt dit ook wel wat over de individuele kwaliteiten die in de man tegen man situatie tekort schieten.
Daarnaast mist Ajax ook gif en fysieke krachten in de duels.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren