Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Ik kan je verzekeren dat je op die wijze het WK niet wint met Oranje'

Laatste update:

Louis van Gaal gaat experimenteren met een nieuw systeem. De bondscoach van het Nederlands elftal stapt, tijdelijk, af van het 1-4-3-3-systeem en opteert op 17 mei in de oefeninterland tegen Ecuador voor een 1-5-3-2-tactiek. Een dergelijk systeem sluit beter aan bij de kwaliteiten van zijn beschikbare internationals, zeker omdat Van Gaal van mening is dat geen enkele voetballer de kwaliteiten heeft om de rol van de geblesseerde Kevin Strootman in te vullen.

/

Het was Ronald Koeman die de 1-5-3-2-tactiek introduceerde voor de laatste acht competitieduels van Feyenoord. De club uit Rotterdam verzamelde liefst 22 punten, hoofdzakelijk omdat Koeman per wedstrijd bepaalde wat zijn ploeg nodig had om de competitieduels te winnen. Indien Van Gaal tevreden is over datgene wat hij tegen Ecuador ziet, dan valt niet uit te sluiten dat hij het ook gaat uitproberen als de ‘buitenlandse’ internationals klaar zijn met hun clubverplichtingen.

Koeman juicht het toe dat Van Gaal openstaat voor een andere tactiek, mede omdat Nederland hooguit een outsider is voor het winnen van het WK. “Je kan dit omzeilen door een andere manier van spelen. Een wijze waar tegenstanders het moeilijker mee hebben, een wijze waarbij de verdediging beter staat”, vertelt Koeman aan FOX Sports Centraal. “Wij willen altijd maar 1-4-3-3 spelen, lekker aanvallen en zo wereldkampioen worden. Ik kan je verzekeren dat je op die wijze geen wereldkampioen wordt met het Nederlands elftal.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
20 hints ??#voetbal
Reacties

Heel voetbalminnend Nederland zal wel over elkaar heen vallen van afgrijzen: "het 'heilige' 433 gaat overboord". Maar ik vind dit toch een bijzonder interessante optie! Je hebt nu EN Sneijder, EN de mogelijkheid KjH RvP of Robben Rvp. Dodelijker kan je aanval bijna niet zijn dacht ik?

9 mei 2014 om 09:08

Dat zal denk ik wel meevallen. Het doel heiligt de middelen in dit geval. Als 5-3-2 beter bij het spelersmateriaal past, ben je gestoord als je dat niet doet. Huntelaar en van Persie voorin, Sneijder, N. de Jong en de Guzman op het middenveld en achterin laat ik door anderen invullen. Maar ik zie het wel zitten hoor.

9 mei 2014 om 09:18

Ik denk dat jij de beste speler vergeet, Robben natuurlijk.

9 mei 2014 om 09:19

Ja vast en Robben laten banken? De enige speler die een wedstrijd voor je kan beslissen. Ik snap die hele de guzman hype niet. Had eerder een Wijnaldum daar gezet ( als hij fit is) of een fer. Tenniste een echte loper.

9 mei 2014 om 11:05

Haha, natuurlijk. Huntelaar dan op de bank, jullie hebben gelijk. Maar die 'hype' is niet overdreven. De Guzman speelt echt geweldig bij Swansea en doet niet onder voor Fer of Wijnaldum.

9 mei 2014 om 11:35

Je kan in een 5-3-2 ook met de punt naar achter spelen op het middenveld met Hunter en RVP in de spits en sneijder lam en Robben ram, dan kan Nigel op cvm, en misschien als cv's Van Dijk Blind en Veltman/Vlaar. Dan kan Blind als een opbouwende verdediger functioneren, hij heeft er de kwaliteiten voor. Dan doe je links Buttner vanwege zijn aanvallende kwaliteiten en recht vd Wiel.

9 mei 2014 om 11:44

Maar dan moet je wel verdedigend spelen anders verlies je de strijd op het middenveld sowieso. Dan heb je alleen de jong die verdedigt dus wordt het alleen nog maar tegenhouden. En blind centraal achterin lijkt me ook niet een fantastische optie, behalve als Louis rond de eigen 16 wil blijven hangen. Anders wordt t levensgevaarlijk omdat blind niet met ruimte in zn rug kan voetballen. Dan kan je daar net zo goed een echte verdediger neerzetten aangezien je in jouw opstelling veltman al hebt die ook kan opbouwen. Buttner op de linksback lijkt me ook niets. Bij utd maakt ie verdedigend nog wel cruciale foutjes als ie speelt en hij moet ook goed meeverdedigen anders speel je 352 bij tegenaanvallen ipv 532. Ik zou juist denken aan twee snelle mensen voorin en een Van Persie op 10 die ook als 9 uit de voeten kan wanneer je twee spitsen (in mijn geval lens en robben) naar buiten uitwijken. Voor de aansluiting heb je dan alsnog een lopende middenvelder nodig die op 10 kan verschijnen en ik denk dat de guzman dit uitstekend zou kunnen.

9 mei 2014 om 12:16

Blind moet sowieso niet centraal. Zodra je een bewegelijke spits hebt dan weet je al dat je tegendoelpunten krijgt.
Van Dijk wordt ongetwijfeld niet geselecteerd.
Als we toch met 5 verdedigers gaan spelen dan hoop ik op

LB- Kongolo (ja echt, Blind heeft de snelheid gewoon niet)
LCV- Bmi
CV-De Vrij (verzorgt de opbouw)
RCV-Vlaar
RB-Greg

9 mei 2014 om 09:22

Je hebt wel een dodelijke aanval, maar ook meer blunderende verdedigers op het veld ;-)

Maar wat is die onzin met dat eentje voor 4-3-3 of 5-3-2??? Is er ook een variant met twee keepers ofzo???

9 mei 2014 om 09:27

Idd, 2 keepers, 6 verdedigers 2 middenvelders en Robben voorin, mischien dat we dan wat tegendoelpunten kunnen voorkomen Laat Arjen maar toveren voorin.

9 mei 2014 om 11:12

Haha ik vroeg me dat ook af: sinds wanneer moet die 1 ervoor? Misschien wilde de schrijver even iets nieuws doen, iets 'leuks'...

Overigens ben ik het helemaal eens met een 5-3-2. Met 4-3-3 zal je nooit en te nimmer wereldkampioen worden met de huidige selectie. Je hebt gewoon dubbel bezette vleugels nodig in de verdediging. Robben en Lens in een 4-3-3 zullen echt niet de hele tijd mee gaan verdedigen.

Misschien niet goed voor het 'nederlands voetbal' om van 4-3-3 af te stappen, maar het voetbal in zijn geheel verandert gewoon. 4-3-3 is niet meer zo overheersend als vroeger, tenzij je het als Barca enkele jaren terug speelt, maar dat kan bijna geen één team meer. Je moet je aanpassen aan het moderne voetbal. 5-3-2 of 3-5-2 is eigenlijk een heel mooi systeem om totaalvoetbal mee te spelen. Tijdens het verdedigen is het 5-3-2, tijdens de opbouw is het 3-5-2 en in de aanval is het 3-3-4. Met andere woorden: waar de bal is, heb je altijd de meeste spelers in de buurt.

9 mei 2014 om 11:45

dat is gewoon basis wat je bij de trainerscursus krijgt hoor. 1-5-3-2 staat altijd en overal, mits de bron goed is. het eerste wat je leert is dat de keeper ook meetelt. aangezien die als een soort laatste man dient te spelen in nederland

9 mei 2014 om 12:38

@patrickkluivert dat is hoe de knvb het hanteert in al zijn trainerscursussen etc.

9 mei 2014 om 13:13

Als een soort laatste man 'dient' te spelen, ja. Maar hoevaak zie je dat nou werkelijk gebeuren? Ieder weldenkend mens weet gewoon dat een keeper iemand is die de bal moet tegenhouden als die op zijn goal afgaat en dat ie af en toe bij balbezit de bal moet ontvangen als de verdedigers even niets naar voren kunnen. Maar daar blijft het ook bij. Of zie jij wel eens een keeper buiten zijn doelgebied lekker mee opbouwen, mee opschuiven enzo?

"keeper als laatste man" is een sprookje.

9 mei 2014 om 10:10

Ach. We moeten ook gewoon realistisch zijn en dat is dat we niet zo goed zijn als vroeger en dus wat anders moeten bedenken.

Daarbij speelt Ajax ook al jaren niet meer op de oorspronkelijke Ajax manier met een inschuiven libero, Backs als mandekkers en buitenspelers.

9 mei 2014 om 10:14

5-3-2 wil niet per definitie zeggen dat we niet aanvallend spelen. Onze verdedigers zijn allemaal aanvallend ingesteld. Dit past wellicht gewoon beter bij de spelers, want 4-3-3 hebben we gewoon de kwaliteiten niet voor. 4-3-3 is namelijk een moeilijk systeem.

9 mei 2014 om 13:02

Krul, vd wiel, douglas, vlaar, van dijk, emanuelson, fer, n. de jong, sneijder, robben, rvp

1-4-3-3... thats not a thing.
Aan de andere kant, als je toch het WK niet wint kun je beter trouw blijven aan traditie.

9 mei 2014 om 08:51

Trouw blijven aan traditie of er alles aan doen om een fatsoenlijk resultaat neer te zetten? Als we nou eens met z'n allen niet zo "voetbalminnend" waren en er eens alles aan doen om iets te winnen. Het afgelopen WK is er ook geen sprankelend voetbal gespeeld ivm vorige edities. Let it go. Toernooien zijn er om te winnen.

9 mei 2014 om 08:54

Precies. Fuk traditie. Resultaat via suprrsnelle counters Is ook prachtig om te zien (EK 2008)

9 mei 2014 om 09:29

wat waren dat geweldige weds zeg! prachtige counters, geweldige goals, geweldige resultaten ( tot guusje kwam)

9 mei 2014 om 09:07

hij bedoelt met keeper natuurlijk..

opzich een goede tactiek om uit te proberen! ik ben benieuwt... al helemaal welke 5 verdedigers er dan in de basis gaan staan :P

verder is het ook eens goed om een andere tactiek te proberen, lekker boeiend dat we niet volgens de traditie 4-3-3 spelen...! we hebben gewoon een tactiek nodig die het beste is voor de spelers, waar we het verste mee komen lijkt me. Vooral met al die jonge spelers die we nu erbij hebben.

Net of wij überhaupt kans maken om het WK te winnen

9 mei 2014 om 08:56

Nee maar goed, als je jezelf zo een afgang kunt besparen... Daarnaast is het helemaal niet verkeerd om, zeker met het oog op de toekomst, twee systemen onder de knie te hebben. Kun je altijd ergens op terugvallen, mocht de wedstrijd daar om vragen. Vergeet niet dat we ons grootste succes ook in een 4-4-2 opstelling behaald hebben. Tot slot is 5-3-2 best een flexibel systeem. 5-3-2 bij balbezit tegenstander, 3-5-2 als je zelf de bal hebt en 3-3-4 als je de tegenstander onder druk wil zetten. Je kunt de backs net zo ver doorschuiven als je wil. Een Emanuelson, van der Wiel, Janmaat, Blind, zijn stuk voor stuk voetballend meer dan gemiddeld. Het WK win je inderdaad niet, maar ik denk dat je met 5-3-2 een grotere kans hebt een leuk resultaat neer te zetten dan met 4-3-3.

Het wordt nu een Koeman tactiek genoemd, maar in Italië zijn er veel ploegen die al jarenlang zo spelen (bv Napoli).
Overigens grappig om te zeggen dat we met 4-3-3 geen WK worden. Alsof er een systeem zou zijn waarmee we dat wel worden...

9 mei 2014 om 09:10

In Italië is het al jaren bekend dat ze zo spelen. Hier in Nederland kregen we al de waterpokken als er een trainer met vier middenvelders ging spelen. Heb je ooit in de jeugdelftallen 5-3-2 of 4-4-2 gespeeld een seizoen lang? Nederland wordt standaard opgeleid met 4-3-3, ook al is je tegenstander nog zo sterk. In Italië hebben ze lak aan die 'tradities' en kijken ze gewoon hoe ze de angel uit de tegenstander kunnen halen. En Napoli speelt 3-5-2 volgens mij. Net andersom.

9 mei 2014 om 10:18

Tussen 5-3-2 en 3-5-2 zit weinig tot geen verschil. De buitenste spelers in de linie van 5 bestrijken de gehele flank. Je zou kunnen zeggen dat je in balbezit 3-5-2 speelt en bij balbezit van de tegenstander 5-3-2. Daarvoor heb je wel echte lopers nodig, zoals Juve doet met Lichtsteiner en Asamoah. Ben benieuwd welke lopers Van Gaal kiest.

9 mei 2014 om 11:11

Janmaat en Emanuelson lijken mij ideaal. Emanuelson komt voor mij als echte linksback te kort en hetzelfde geldt als linkshalf, maar dit is ideaal voor hem.

Heel goed. 433 Is zo 2006. Op deze manier gaan we zeker de volgende ronde halen. En Spanje zal als eerste in dit mes gaan lopen. Ooooh heerlijk. Nog maar een paar nachtjes slapen. ..

De verouderde tactiek werkt al jaren niet meer met onze spelers.
Het is een hele goeie optie om daarom meer van achteruit te spelen met meer verdedigende spelers.
Anderzijds hoor ik van Gaal alweer schreeuwen hoe fantastisch hij dit rammelende Oranje heeft neergezet.

Laten we met z'n allen eerlijk zijn , " maakt niet uit met welk systeem " wij zullen afgaan als een gieter. Te veel net niet, cq nog niet rijp voetballers.

9 mei 2014 om 09:31

Had Griekenland in 2004 een geweldige selectie dan? begrijp me niet verkeerd ik zie ons echt geen wereldkampioen worden, maar we gaan het wel met chili uitvechten wat betreft de volgende ronde.

532 hmm, spelen ze dan zonder echte vleugelspelers? Het zou wel eens goed kunnen uitpakken.

9 mei 2014 om 08:58

maar wel met opkomende backs die het veld breed houden en kunnen aanvallen.

9 mei 2014 om 08:58

Zonder 'klassieke Hollandsche vleugelspelers'. In de praktijk zullen de backs de gehele flank moeten bestrijken denk ik.

9 mei 2014 om 09:11

Zet Janmaat of van der Wiel rechtsback en daar heb je je vleugelspeler. Alleen aan de linkerkant zie ik het niet zo zitten, wie moet je daar neerzetten? Kongolo? Blind?

9 mei 2014 om 09:52

Ik zou voor Pieters gaan, doet het erg goed bij Stoke. Dit seizoen komt hij ook veel meer op dan voorgaande seizoenen dus ik denk dat hij een goede keuze zou zijn.

9 mei 2014 om 11:02

Nee, heb er nog even over nagedacht. Dan moet je gewoon Emanuelson daar neerzetten. Die heeft het loopvermogen en de voorzet. Pieters is een echte verdediger, geen 'vleugelspeler'.

oke misschien werkt het wel heel goed. twee spitsen van klasse, Sneijder die speelt en misschien een dichte defensie. vraag me alleenn af hoe het middenveld er dan uit gaat zien.

dit zou mijn opstelling zijn:
Krul
Janmaat, van Dijk, Vlaar, Rekik, Kongolo
Robben, de Jong, Sneijder
Huntelaar, van Persie

9 mei 2014 om 09:03

Wiel en Urby backs, centrum kan ik me in vinden. De Jong en Blind verdedigend daarvoor, Sneijder met de punt naar voren, Persie in de punt met Robben er omheen. Janmaat op de plek van Wiel kan ik me nog in vinden, maar Kongolo komt net kijken, ik denk niet dat je die op het WK al voor de leeuwen moet gooien. Urby heeft het vermogen de hele flank te bestrijken en is bovendien iemand die zeker ook als linkshalf en linksbuiten uit de voeten kan.

9 mei 2014 om 12:44

maar Urby is op het verdedigende vlak echt verschrikkelijk slecht. dus daarom zou ik voor Kongolo kiezen, of kongolo centrum en links een ander als Martins Indi of als aanvallende back heel misschien Emanuelson.

9 mei 2014 om 15:58

Hou toch op. Alsof Janmaat en Kongolo beter zijn dan Wiel en Urby?? Kan je niet menen. Verder heb je een te zwak middenveld op jouw manier. Ik zou de Jong, Fer, Sneijder, Robben, van Persie doen. Voor Fer zou ook Guzman kunnen.

9 mei 2014 om 20:46

zwak middenveld met Robben, Sneijder en Nigel De Jong? dát ga je niet menen...

Kan best een intressante optie zijn. Ik ben heel benieuwd.

waarom wordt die 5-3-2 (of eigenlijk 3-5-2) een koeman tactiek genoemd? komt gewoon uit italie waar ze al jaren zo spelen.... maar goed, als je de spelers niet hebt voor een 4-3-3 of iets dergelijks kan je het best de opstelling aanpassen aan de spelers die je hebt.

9 mei 2014 om 09:03

Inderdaad, het lijkt wel alsof de media nu doet alsof Koeman iets revolutionairs heeft uitgevonden. Chili speelt bijvoorbeeld ook regelmatig met 3/5 verdedigers. Het is wel iets wat we niet vaak zien in de Eredivisie, maar dat maakt Koeman nog niet de uitvinder ervan.

9 mei 2014 om 10:40

Komt ook helemaal niet uit Italië maar uit Zuid-Anerika. Een echte Italiaanse opstelling is de 4-4-2 in een diamant.

Ik heb er geen problemen mee als er wordt afgeweken van 4-3-3. Sowieso heeft Van Gaal met Oranje eigenlijk meer 4-2-3-1 gespeeld ('punt naar voren`, dus ik snap niet waarom we doen alsof de Hollandse school heilig is.

Bij een nationaal elftal moet je het maar doen met de spelers die je hebt en kun je niet opleiden of scouten voor een bepaald systeem. Ik ben zelf wel fan van opstellingen met drie verdedigers (plus twee lopende backs), dus ik ben benieuwd.

Sowieso denk ik niet dat er een magisch systeem is waar we wel kans mee maken, maar goed.

PS: sinds wanneer wordt de keeper ook genoemd als we het over tactieken hebben?

Onze slechtste spelers staan in de verdediging.

Dus laten we daar maar vijf (!) van opstellen, allemaal even matig.

Ik zie niet in hoe dat een goed alternatief kan zijn.

Ik vind dit een goede keuze van Van Gaal. Heeft door dat het in een 4-3-3 systeem toch wel lastig wordt om in ieder geval kans te maken om de poule door te komen.

Zoiets dan?

Als hij met 3 cv's gaat spelen dan.

Krul/vorm

Janmaat --- De Vrij --- Van Dijk --- Rekik --- Buttner

Depay/lens --- De Jong --- Sneijder

Robben --- Van Persie.

Met een soort van Punt naar achter op het middenveld?

Zo heb je niet zoveel eredivisie spelers maar spelers met ervaring en uit redelijke competities.

Lijkt me in ieder geval het proberen waard.

Krul/Vorm
Janmaat
Van Dijk
Buttner
Rekik
De Vrij
Lens/Depay
De Jong
Sneijder
Robben
Van Persie
9 mei 2014 om 09:23

Dat gaat hem niet worden achterin, Van Dijk is een klasse slechter dan Ron Vlaar en die komt zeker in aanmerking voor een basisplaats. Rekik gaat hem ook niet worden en Buttner ook niet. BMI op de plek van Rekik en je vergeet Van der Wiel

Cilessen
Van der Wiel
Vlaar
BMI/ Buttner
Janmaat
Blind
Depay
Sneijder
De Jong
Robben
Van Persie
9 mei 2014 om 09:34

Rekik? die zich niet eens staande kan houden in de eredivisie.. van dijk ben ik het wel mee eens, maar zal wss niet gebeuren helaas, verder hoort vlaar er in, vdwiel ook, en zie nogsteeds het liefst urby op LB maar dat gaat eveneens helaas niet gebeuren. verder zal ik met de punt na voren spelen, met Fer of mischien blind voor meer voetbal en De jong op CVM sneijder op Cam en dan vpersie en Arjen voorin. achja we zullen wel zien.

9 mei 2014 om 09:40

Vlaar hoort er inderdaad in op de plaats de Vrij of Rekik. Maar BMI is toch die gast die eruit gespeeld is door Kongolo? Nooit in Oranje dus. En Buttner en Janmaat zijn spelers die aanvallend wat toe kunnen voegen. Best handig in een 5 3 2 systeem. Persoonlijk vind ik Janmaat beter dan van er Wiel. Fer heeft bar weinig laten zien en komt mi niet in aanmerking. Urby op LB kan maar warom geen Buttner? Speelt de laatste weken best vaak en heeft laten zien zich in de CL staande te kunnen houden.

9 mei 2014 om 11:51

ik volg buttner niet zo erg, maar ben gewoon erg gecharmeerd van urby, vind hem voetballend zeker beter dan Buttner, en hij heeft meer ervaring, verder zijn ze allebij verdedigend niet de sterkste, ik zal vdwiel samen met urby op de back posities zetten of rm/lm hoe je het wilt. cvm's de jong en dan denk ik blind, weet niet hoe fer het doet (blijbaar niet zo goed dus) maar brengt toch wel body met zich mee. helaas denk ik dat daley op de LB positie terechtkomt, vind hem daar niet op z'n best.

9 mei 2014 om 12:17

Wat vinden jullie van deze opstelling (5-2-3)?
Ik vind onze vleugelspelers over teveel kwaliteit beschikken om te gaan banken. Daarbij beschikken ze over snelheid om op de counter gevaarlijk te worden. In principe kan Van Persie ook fungeren als valse '9' waarbij het ook een soort van 5-3-2 wordt.

Cillisen
Veltman
Vlaar
Rekik
Janmaat
De Jong
Sneijder
Kongole
Robben
Van Persie
Depay/Lens
9 mei 2014 om 22:22

Ik zeg 5-0 eraf tegen Spanje met Depay en Sneijder op het middenveld,moet ik dit eigenlijk wel serieus nemen?

Mooi dan kan je gelijk Robben voorin laten spelen in een Messi rol.

Krul-Janmaat-VanDijk-Vlaar-Mathijssen-Buttner-N.De Jong-De Guzman-Sneijder-Robben-Van Persie/Huntelaar

Feyenoord heeft het goed gedaan in dit systeem. Het lijkt me zeker het proberen waard. Nou van Dijk nog erbij halen en dan op naar Brazil!

Tja, een toernooi is ook niet echt het podium om per se mooi voetbal te willen laten zien. Het gaat om winnen.
Ik moet altijd denken aan de Canadese ijshockeyploeg, die winnen ook alles met de filosofie:

A great offence wins games, a great defence wins trophy's.

Denk dat dat ook opgaat voor een WK of EK.

Ja, inderdaad. Lekker starten zonder Robben

Hallo wil iemand eens een mening geven van mij opstelling ik heb er best lang over nagedacht en schat de eredivisie minder als de buitenlandse competitie had graag een reactie van jullie mvg Johan

krul
veltman
vlaar
heitinga
van der wiel
de jong
snijder
emanuelson
van persie
robben
huntelaar

Bedoel dit Soriie mvg Johan

krul
veltman
vlaar
heitinga
van der wiel
de jong
snijder
emanuelson
van persie
robben
huntelaar
9 mei 2014 om 10:45

Lijkt mij dat je loopvermogen mist op het middenveld, Huntelaar eruit en dan v Persie doorschuiven naar de spits naast Robben, en dan Sneijder erachter, en dan op de plek waar nu Sneijder staat een middenvelder met loopvermogen (naast de Jong als breker). Strootman was helaas zo iemand geweest.

Best raar om te zeggen maar in dat nieuwe systeem zou Willems misschien wel de beste optie zijn als vleugelverdediger of zeg ik nu iets heel raars? Hij kan dan wel voor geen meter verdedigen maar aanvallend gezien is het de beste optie?

9 mei 2014 om 09:39

Kongolo is zowel aanvallend als verdedigend sterker, denk dat van Gaal met hem gaat spelen wanneer hij bevalt.

9 mei 2014 om 11:30

Willems is geblesseerd, gaat dus niet

9 mei 2014 om 12:17

Dat weet ik wel. Maar wanneer dit systeem zal worden gehandeerd, dan zou Willems wel een logische keuze zijn om te selecteren.

9 mei 2014 om 14:12

Dan zou het wel een logische keuze kunnen zijn. Hij heeft er de snelheid en conditie voor.

Hoe we ook spelen welke tactiek van Gaal ook toepast we komen die groepsfase niet eens door. Spanje en chili daar kan je alleen van winnen met veel geluk en hun in slechte doen zijn. Nee ik wil echt niet negatief doen maar we komen niet ver.

eigenlijk 5 verdedigers met de buitenspelers als opkomende backs/ middenvelders de kunnen we ook wisseln met blind en janmaat als ze moe zij en natuurlijk in mijn opstelling alle internationale sterren en veltman die tussen alle verdedigers het opbouwen moet verzorgen ik geloof 1000 procent in mijn opstelling

We speelden vroeger vaak met een 4-3-3 opstelling, van Gaal probeerde tijdens de kwalificatie voor het WK in Zuid-Korea en Japan een 4-1-2-1-2 opstelling met een ruit op het middenveld en dat werkte niet en de gevolgen daarvan zijn bekend.

Van Marwijk speelde op het WK in 2010 met een 4-2-3-1 opstelling met 2 controleurs (van Bommel en De Jong) en dit had wel effect.

Ik begrijp al dat geklets over het "heilige 4-3-3 systeem" niet meer. Zo speelden we dus vroeger en ik hoop dat Louis het nu wel goed voor elkaar kan krijgen.

Wat opportunistisch alweer.

Dat Feyenoord daarmee punten heeft gepakt in de "eredivisie" tegen matige ploegen, wil niet zeggen dat het dezelfde resultaat zal behalen tegen kwalitatief sterkere tegenstanders.

Ik heb vaker teams zien verliezen met een 3-5-2 of een 5-3-2 opstelling, bijvoorbeeld in de Eredivisie, ik kan niet meer herinneren welke ploeg het was die met 5 verdedigers ging spelen, maar een flink pak slaag kreeg.

Het gaat echt niks veranderen aan de kansen op het Wk.

Iedereen doet zo negatief over onze kansen bij het wk, en tuurlijk zijn we geen brazilie of Spanje. Maar als je de selectie eventjes voor je neemt heb je in de verdediging 3/4 absolute Killers met indi, Vlaar en van dijk. 2 opkomende backs rechts, waarbij eentje bij een club van wereldniveau speelt, van der wiel en Janmaat (die vel begeerd is). Blind op links die een sterk seizoen draait op. Op het middenveld een zeer gerespecteerde de guzman, een killer de jong en een spelverdeler die nog lang niet over datum is en Galatasaray langs Juventus en naar de beker schoot, Sneijder! En voorin een van de beste spelers van United en een van de betere van Engeland van persie en Robben van de absolute top

KP Krul
CV De Vrij
CV Vlaar
CV Indi
LVV Blind
RVV vd Wiel
VM N. De Jong
CM Robben
CM Depay
10 Sneijder
SP Van Persie

-------------------------Krul---------------------... -------------De Vrij -- Vlaar -- Indi---------------
vd Wiel ----------------------------------------Blind
----------------------De Jong-------------------------
--------------------------------------------------... -----------Robben---Sneijder--Depay------------

Tegen Spanje en Chili kan het nodig zijn om een busje te parkeren

Dacht zelf aan een variant als je onder druk staat.

bus parkeren, Huntelaar in de middencirkel en counteren met Robben en van Persie

1 doelman - Krul
2 ausputzers - de Guzman en Blind
3 verdedigers op lijn Janmaat - Vlaar - Martins Indi
2 middenvelders Nigel de Jong - Sneijder
3 aanvallers Robben - Huntelaar - van Persie

en dat valt snel om te schakelen met het doorschuiven van de "ausputzers" naar een vol middenveld waar Sneijder op kan schuiven.

1 doelman - Krul
3 verdedigers op lijn Janmaat - Vlaar - Martins Indi
4 middenvelders de Guzman-Nigel de Jong - Sneijder- Blind
3 aanvallers Robben - Huntelaar - van Persie

Voordeel is dat je alleen de ausputzers door hoeft te schuiven en de vleugelverdedigers zich niet het apezuur rennen

9 mei 2014 om 22:26

Leuk,nadeel is dat je er met minimaal 5-0 af gaat heb je daar ook over nagedacht?

Hoewel ik emanuelson zeker mee zou nemen, zou ik Buttner in de basis zetten bij deze tactiek. Is verdedigend iets sterker.

Krul
v.Dijk
Vlaar
BMI
v.d.Wiel
N.De Jong
Fer
Buttner
Sneijder
Robben
V.Persie

Ik heb gemengde gevoelens bij deze formatie. Verdedigend gezien sta je veel sterker, alhoewel er in deze formatie heel veel wordt verwacht van je backs. En komt deze formatie ten goede wat betreft de kwaliteiten van Robben en van Persie. Robben in de spits lijkt me niet de plek voor Robben om z'n kwaliteiten te laten zien en ik denk dat van Persie op een eiland komt te staan. Maar we zullen zien. Ik heb vertrouwen in van Gaal, en hij zou wel met een goede tactiek komen waarbij de toppers van ons team hun kwaliteiten optimaal kunnen benutten.

Ik zou zo gaan spelen, dus Robben in een geheel vrije rol, alleen wanneer Sneijder echt topfit en in vorm is zou ik hem ipv Depay opstellen. Maar Nederland heeft snelheid voorin nodig en dat heb je met deze drie. Vind het nog steeds doodzonde dat een Ola John of een Elia zo ver terug gezakt zijn, die hadden ook perfect in die driehoek kunnen spelen.

Cillissen
van Dijk
Veltman
Douglas''
vd Wiel
de Jong
Blind
Kongolo
Robben
Depay
van Persie

dit wodt m

krul
BMI
vlaar
kongolo
vd wiel
de jong
sneijder
blind
rvp
robben
huntelaar

Ik zou hem zo spelen. Zit nog beetje te twijfelen tussen Kongolo en Blind wie waar moet staan. Ik denk eigenlijk dat Kongolo beter links als opkomende back kan spelen. Hij heeft bij Feyenoord wel aangetoond dat hij flinke rushes er uit kan gooien. Plus dat Janmaat en Kongolo al gewend zijn zo te spelen en dit heel goed ingevuld hebben. Ik ben er wel voor om deze extra zekerheden in te bouwen op het WK.

Krul
de Vrij
Vlaar
Kongolo/BMI
Janmaat
Blind/Kongol
Clasie
de Jong
Sneijder
Robben
van Persie

Dag Ronald, hoewel ik denk dat je dit niet zult lezen en het je een worst zal wezen wat ik of wij ervan vinden kan ik je verzekeren dat we sowieso het WK niet winnen!

Uitstekend plan zou dit zijn. Om eerlijk te zijn had ik niet verwacht dat van Gaal van 4-3-3 af zou wijken, maar dit systeem geeft veel meer vrijheden en zekerheid. Als je achterin de pot redelijk dicht kan houden en Robben en van Persie lekker gaan ballen in Brazilië is er uiteraard van alles mogelijk, want die 2 zijn van wereldklasse. Daarachter kan je met 2 aanvallende middenvelders op het middenveld spelen (sneijder, van der Vaart, Klaassen, Fer, van Ginkel?? hangt ervan af wie echt in vorm is), prima plan.

Cillisen
Veltman
Vlaar
De Vrij
van der Wiel
vd Vaart
N.de Jong
Emanuelson
Sneijder
Robben
van Persie

Ik zie wel wat in een pirlo rol voor sneijder met diepgaande spelers zoals Robben en Janmaat. Beiden hebben het vermogen om 90 minuten te gaan. Sneijder kan dan met twee ondersteunende dienende spelers naast hem spelen spelen. Hij kan dan altijd vier spelers bedienen (van Persie, Huntelaar, Robben of Janmaat) en zo nu en dan fer of nigel de jong met een diagonaal vooruit, met als gevolg instappende tegenstanders en dus ruimte.

Huntelaar en Van Persie lijkt mij ook een perfect duo. Van persie kan dan in een soort Raul rol gaan spelen, toen de Hunt topscoorder werd van de bundesliga. Dit is ook mogelijk omdat Sneijder niet op 10 zal spelen, maar zich laat inzakken om het spel te verdelen en gewoon moet strooien met passes, hetgeen wat in zijn vermogen ligt. Van der Vaart kan je daar ook nog soms laten spelen om Sneijder wat rust te gunnen.

Krul
Douglas
Vlaar
Van Dijk
Janmaat
De Jong
Fer
Robben
Sneijder
Huntelaar
Van Persie

Laten we even normaal doen , Koeman introduceerde dat systeem helemaal niet. Misschien in nederland maar Liverpool speelde in begin ook zo..

9 mei 2014 om 10:24

Haha! Ajax onder Co Adriaanse al . Wat een bak gezeik kreeg die over zich heen toen .

Mark my words!

Reserves:

Keepers: Vorm en Krul.
Verdedigers: Veltman, v.dijk en Rekik.
Backs: v.d.wiel en Blind.
Middenvelders: Clasie en Fer.
Nummer 10: v.d.vaart.
Spitsen: Kuijt en Huntelaar.

Cillissen
de Vrij
Vlaar
BMI
Janmaat
de Jong
de Guzman
Kongolo
Sneijder
Robben
v. Persie

Lijkt mij ook defensieve zekerheid in bouwen.

Doel:cilessen
Janmaat/de vrij/Vlaar /van dijk/ blind
De jong-Fer
Snijder
Robben- v persie

9 mei 2014 om 10:37

Reserve:
Doel:krul
Vdwiel- BMI-rekik-douglas-Urby
Clasie-guzman- VD vaart
Lens- boetius

Maarja je kunt ze net zo goed een Feyenoordshirt geven en zo gaan spelen!

Reserves:

Keepers: Hahn en Graafland.
Verdedigers: v.beek, Mathijsen en Rekik.
Backs: Leerdam en Nelom/drenthe.
Middenvelders: Vormer en Vilhena.
Nummer 10: Immers.
Spitsen: Kuijt en Boëtius/castaignos.

Mulder
de Vrij
Vlaar
BMI
Janmaat
Clasie
Fer
Kongolo
de Guzman
Pellè
v.Persie
9 mei 2014 om 11:44

Pellé,dat lijkt mij inderdaad een goede optie..

Verder ben jij volgens mij beetje pro Feyenoord. Met Mulder, de Vrij, Bmi, Janmaat, Clasie en Kongolo. De enige Feyenoord die uiteindelijk speelminuten zal gaan maken is Janmaat en misschien wordt Kongolo op de linksback positie gezet. Maar Mulder op doel, dat vind ik een beetje teveel van het goede kerel..

9 mei 2014 om 12:58

Best duidelijk dat hij niet serieus is hoor denk ik

10 mei 2014 om 10:52

Uiteraard ben ik hier niet serieus ;-)
Maar leek me wel leuk zo'n opstelling maken.
En ja ben wel Feyenoordfan, maar kan er ook zo één maken van Ajaxspelers hoor.
Al met al ben ik meer positief dan een aantal weken terug.
Kan niet wachten tot we gaan beginnen!

Hup Holland Hup!

Als ik bondscoach was zou ik lekker ultra ultra aanvallend gaan spelen. Je hebt niks te verliezen, niemand verwacht wat van Nederland dus kun je net zo goed beetje experimenteren. 3-4-1-2 Cillessen-de Vrij-Vlaar-Martins Indi/Kongolo-Janmaat-de Jong-Sneijder-Depay-Robben-Van Persie-Huntelaar

Hoe men ook speelt, na 2 wedstrijden is het WK voor Nederland afgelopen...

Systeem lijkt me opzich niet verkeerd, maar robben presteert het beste vanaf de zijkant. Samen met RVP in de spits wordt wel een andere rol voor hem.

Cillessen
Veltman
Vlaar
Martins Indi
v/d Wiel
de Jong
Blind
Emmanuelson
Sneijder
Robben
RVP

Dit lijkt mij een uiterst verstandige keuze. Onze verdediging is niet ons sterkste punt en door een 352 kan je meer zekerheid inbouwen. Van Sneijder is bekend dat hij in aanvallend opzicht een speler met exceptionele kwaliteiten is. Maar dat verdedigen niet zijn sterkste punt is. Dit kan je zo ook verhelpen door een goed blok achter hem te zetten. Hierdoor kan je Sneijder, Van Persie en Robben uit de wind houden en laten doen waar ze goed in zijn.

Hierdoor zou ik zo gaan spelen:

cilissen
Veltman
Vlaar
BMI
Vd Wiel
Blind
De Jong
Kongolo
Sneijder
RVP
Robben
9 mei 2014 om 11:02

kijk eens naar mijn opstelling onder jouw comment. is denk ik veel meer rendabel en verrassend!

ik zal het heeeeeeeeeeeeeeel gaag zo een keer willen zien! ben heel benieuwd volgens mij verrassen we de hele wereld met een blok als verdediging en in de aanval met de onbekende snelheidlopers met een geweldige actie Depay en Boetius.

Cillissen
vd Wiel
vlaar
M. Indi
D.Jong/Janma
Blind/v Dijk
Depay
sneijder
Boetius
Robben
van Persie

Waar is gezegd dat van Gaal 5 3 2 gaat spelen er zijn toch nog veel meer opstellingen met 5 verdigers

@ Tida Tahu, er ging iets mis reageren op jou reactie.

Ik denk dat dit veels te aanvallend is. Bij 352 is de omschakeling een belangrijk punt. In verdedigend opzicht zou je dan 5 achterop hebben met daarvoor 3 middenvelders. In jou opstelling zijn dit allemaal aanvallend ingestelde spelers (depay, Sneijder, Boetius). Van deze 3 is alleen Sneijder iemand die kan opbouwen. Ik zou hier persoonlijk Blind en De jong voorzetten. Dit zijn allebei spelers die verdedigend ingesteld zijn. Maar blind heeft dit Seizoen laten zien dat hij ook aanvallend zijn steentje kan bijdragen. Op deze wijze kan je Sneijder ook optimaal laten renderen.

Indien je achter staat en iets moet gaan forceren, kan je deze opstelling makkelijk omzetten naar een 343 bijvoorbeeld. Haal je een vleugel verdediger eraf en voor een buitenspeler en gaat Robben van de zijkant spelen.

Cilissen
Veltman
Vlaar
BMI
Wiel
De Jong
Blind
Sneijder
Robben
Persie
Depay

Ik ben een fan van 4-3-3 maar je moet er natuurlijk wel de spelers voor hebben. Ik denk dat het realistisch is van de bondscoach dat hij schakelt naar een ander systeem. Neemt niet weg dat we m.i. gewoon te weinig kwaliteiten hebben in deze selectie. Met name de verdediging is veel en veel te licht. Leuk voor de Nederlandse competitie maar bij de grote jongens worden ze omver geblazen.

Vind het geen goed plan. Nederland heeft helemaal niets te verliezen. We kunnen kwalitatief niet tegen de top 8 concurreren. Bij lange na niet zelfs. Het WK winnen zit er dan ook niet in. Het enige wat dus nog kunnen doen is het publiek vermaken en op zijn Hollands aanvallen, druk zetten tot op de keeper. Alles naar voren, gaan met die banaan. 5-1 verliezen van Spanje. 4-0 winnen van Australië, 2-1 winnen van Chili en dan glorieus ten onder gaan in de volgende ronde met 4-2 . Heerlijk man. Mensen moeten weer genieten van Oranje. Als we straks een wat meer concurrerend elftal hebben kunnen we altijd nog kijken wat de beste manier is om het WK te winnen. Dat is nu niet aan de orde dus ik zeg. Alle ballen naar voren en genieten.

Mijn opstelling:

Op plek van Cillessen kan ook Vermeer (ja Vermeer , kan heel goed mee voetballen en voor de hoge ballen staan er 3 grote kopsterke verdedigers).
Op plek van BMI of Blind kan je ook Kongolo zetten en op plek van Jan Maat zou VD Wiel kunnen. Ik kies voor deze jverdediging omdat ze op elkaar ingespeeld zijn en ze zijn bekend met het systeem.
Geen Huntelaar want hij is te statisch voor dit systeem , je kan later wel overschakelen naar 433 dan wel huntelaar in de spits (ipv van Persie).

cillessen
De Vrij
Vlaar
BMI
Jan Maat
De Guzman
De jong
Blind
Sneijder
Robben
Van Persie

Normaal zou ik terugvallen op 4-4-2 met de ruit naar achteren, maar ik denk niet dat Nederland de spelers daarvoor heeft. 5-3-2 lijkt mij een zeer interessante optie, alleen zou je dan spelers moeten hebben die veel kunnen lopen. Dit zou betekenen dat Blind, Sneijder en van der Vaart op de bank plaats moeten nemen in mijn ogen.

Ik kan iedereen in Nederland wel verzekeren, dat geen manier van voetballen bestaat waar wij wereldkampioen mee gaan worden.

Ik zou zo spelen, maar dan met Janmaat en Emanuelson aan de zijkanten en Nigel de Jong wat terugzakkend zodat hij kan opbouwen.

9 mei 2014 om 12:11

h moet natuurlijk Huntelaar zijn.

Vorm
Douglas
Vlaar
Van Dijk
Jamnaat
Emanuelson
Robben
De Jong
Sneijder
Van Persie
h

Doelman: Cillessen.
Verdedigers: Janmaat, Vlaar, De Vrij, Martins Indi, Emanuelson.
Middenvelders: Fer, De Jong, De Guzman.
Aanvallers: Robben, Van Persie.

Ik kan de hele wereld verzekeren dat wij hoe we ook spelen niet verder komen dan de 2e ronde.

Beste dat we hebben..

Krul
Vlaar
Douglas
Bruno MI
Vd Wiel
De Guzman
De Jong
Büttner
Sneijder
Robben
Van Persie

No shit Sherlock, Nederland wordt namelijk met geen enkel systeem Wereldkampioen. Wel kunnen we stunten en misschien tot in de 2e ronde geraken met een uitgekiend systeem.

Gelukkig spelen we 1-4-3-3 en 1-5-3-2 want was even bang dat het 0-4-3-3 zou worden of 0-5-3-2..

OT: Opstelling pakken die de grootste kans geeft om ver te komen, we hoeven echt niet dominant te spelen als we die beker maar kunnen pakken.

Als we eerst gelijkspelen tegen Spanje, is alles mogelijk. We winnen met 2-1 van Chili, en met 3-0 van Australië. Kunnen we op doelsaldo eerste worden in de poule. Mag Spanje in de achtste finales lekker spelen tegen Brazilië.

Opstelling:

Heitinga staat in de basis, hij heeft meer ervaring.

Krul
Heitinga
Vlaar
Emanuelson
N. De Jong
Anita
Robben
Sneijder
Van Persie
Huntelaar
Lens

Gaat iedereen er al vanuit dat het een zogenaamd feyenoord systeem wordt dan?
Ik denk dat van gaal sowieso met 3 man voorin zal spelen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren