Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Update: ‘Ajax kan fluiten naar negen miljoen euro uit Wales’

Laatste update:

Het is maar de vraag of Luc Castaignos daadwerkelijk bij Swansea City aan de slag gaat. De Premier League-club heeft zich officieel bij Ajax gemeld voor Kolbeinn Sigthórsson, zo meldt De Telegraaf zaterdag. De club uit Amsterdam verlangt negen miljoen euro voor de 24-jarige IJslander, die drie seizoenen geleden voor vijf miljoen euro minder van AZ overkwam.

/

FC Twente en Swansea City bereikten onlangs in hoofdlijnen een akkoord over een eventuele transfer van Castaignos, die the Swans mogelijk nul op het rekest heeft gegeven. Het kan ook zijn dat de Premier League-club meerdere aanvallers wil aantrekken. Michu en vooral Wilfried Bony genieten namelijk belangstelling van diverse clubs uit binnen- en buitenland.

Voor Sigthórsson, die nog een contract tot medio 2015 heeft, zijn nog een aantal Engelse clubs in de markt. Leicester City, Sunderland en West Ham United meldden zich al via een tussenpersoon bij Ajax.

Update 9 juni 14.05 uur - ‘Ajax kan fluiten naar negen miljoen euro uit Wales’
Swansea City is op zoek naar een extra aanvaller en de club uit Wales had Kolbeinn Sigthórsson op de scoutinglijst staan. Ajax verlangde negen miljoen euro voor de IJslander, maar in Wales rekent men niet meer op een transfer van de spits. Volgens Wales Online is Sigthórsson uitvoerig besproken door manager Garry Monk en diens scouts en zijn ze tot de conclusie gekomen dat Sigthórsson toch niet de juiste speler is. De Britse droom voor Sigthórsson is nog niet helemaal uit: er zijn nog een aantal clubs die azen op zijn handtekening.

Ajax hanteert een te hoge vraagprijs

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

9 miljoen is teveel, als we op de markt kijken is sighorsson ongeveer tussen de 4 en 7 miljoen waard.

7 juni 2014 om 08:22

Tja 9 is ook de vraagprijs, gaat 7 miljoen worden. Lekker toch, volgend jaar Milik voor kopen.

7 juni 2014 om 09:19

Hij zegt toch ook niet dat het volledige bedrag aan Milik moet worden besteedt?

7 juni 2014 om 10:14

@sam Menkehorst, Het bedrag waarvoor Ajax Milik kan overnemen van Leverkussen ligt iets boven de 2 miljoen euro.

9 juni 2014 om 14:21

Milik heeft Leverkusen 2 miljoen gekost, lijkt mij dat 2,5 à 3 miljoen de maximale prijs is.

7 juni 2014 om 08:24

Ja? Ben erg beniewd welke factoren jij allemaal hebt meegenomen in je analyse.

Denk zelf ook 6-7, daarom moet je 9m vragen.

9 juni 2014 om 10:41

9 miljoen vragen?? Daar zal nooit iemand op reageren als ze m zien voetballen.
Een Ajax waardige spits die kampioen is hoort er minimaal 25 in te hebben liggen

9 juni 2014 om 14:23

John van Zweden is toch ook niet achterlijk? hij volgt de Nederlandse competitie toch ook op de voet? Die kan heus wel inschatten wat ze voor een Sigthorson in deze vorm gaan betalen. En ik vrees dat dat geen 9 miljoen zal gaan worden.

Maar vragen kan natuurlijk altijd he? Je kunt het altijd proberen.

9 juni 2014 om 14:28

In de 3 jaar dat hij bij ajax heeft gevoetbald is zijn gemiddelde iets onder de 1 goal per 2 wedstrijden en als je daarbij rekent dat hij veel invalt vind ik dat hij het nog best doet. Ook scoort hij best vaak tegen goede tegenstanders. Ik vind wel dat hij tekort komt voor Ajax maar ik vind niet dat het ligt aan hoe vaak hij scoort.

7 juni 2014 om 08:24

Want jij hebt kijk op die wereld?

10 miljoen voor een spits die van Ajax komt (zegt in het buitenland nog wel wat) is een schijntje voor Engelse clubs.

Belachelijk veel geld natuurlijk maar ik vind 100 miljoen voor Bale nog veel belachelijker.

7 juni 2014 om 09:39

Idd als ze hem echt willen hebben gaan ze even onderhandelen en tellen dan lachend 8mil neer. Want als bony gaat levert die ze zo 20+ mil op

9 juni 2014 om 14:23

Aantal jaren geleden had je groot gelijk tegenwoordig stelt ajax of de eredivisie geen zak voor.. jij denkt in verleden tijd.. Bankzitter man van glas etc etc slecht gemiddelde kan nog ff doorgaan? 10 miljoen haha

9 juni 2014 om 14:23

avec,

Precies, als ze interesse hebben komen ze echt wel terug.

De zomer moet nog beginnen.

7,5 miljoen is een mooi bedrag om te vangen voor Siggi.

9 juni 2014 om 14:59

Die gast heeft helemaal maar dan ook helemaal niks laten zien en ajax wil meer dan de aankoopprijs? Veel suc6 ermee.

9 juni 2014 om 15:32

popopos, dat ie een bankzitter is en regelmatig geblesseerd dat klopt, maar een slecht gemiddelde? 59 wedstrijden in de Eredivisie en 24 doelpunten is toch vrij redelijk, zeker voor een bankzitter die dus amper minuten gemaakt heeft. Stel hij valt elke wedstrijd een half uur in, dan scoort ie gemiddeld meer dan een goal per 90 minuten. Niet echt slecht. Tuurlijk zijn er een aantal basisplekken bij, maar ook die waren dit seizoen te verwaarlozen.

Moet natuurlijk bij gezegd worden dat Sigthorsson een echte Ajax-spits is, maar dat het systeem van de Boer niet om een echte Ajax-spits vraagt, want je speelt zonder echte buitenspelers.

7 juni 2014 om 08:26

Oh ja joh? Echt waar? Tussen 4 en 7 miljoen? Meen je dat nou joh? Echt waar? Kun je dan ook gelijk even de marktwaarde geven van de Jong en Moisander? Dan weet Overmars waar hij aan toe is.

7 juni 2014 om 08:31

Wat vind jij hem waard dan? Overmars weet volgens mij inderdaad niet waar hij aan toe is:-) maar goed eens om niet zomaar iemand te laten gaan. Eriksen heeft hij bijvoorbeeld veel te makkelijk verkocht

7 juni 2014 om 08:36



Volgens mij weet overmars perfect wat hij doet.
Maar dat kunnen we over een paar jaar jaartjes pas zien.
En eriksen is gewoon voor het maximum weg gegaan.

7 juni 2014 om 08:44

voor eriksen hebben ze nog een mooi bedrag gekregen gezien zijn contractduur, daarbij heeft ajax misschien wel aan de toekomst gedacht om niet te moeilijk te doen bij transfers van zulke spelers zodat andere talenten sneller naar ajax komen...je kan er ook het maximale uit proberen te halen en dan ketst een transfer op het laatste moment af...dan krijg je problemen met spelers

9 miljoen gaat ajax niet krijgen voor sigthorson denk ik...maar 6-7 miljoen wel aangezien hij ook voor ijsland regelmatig scoort en in de toppers ook vaak de beslissende doelpunten haalt, daarbij speelt hij bij ajax en dat scheelt ook gewoon

7 juni 2014 om 08:45

@roma 2008

hej bijdehandje, volgens scout7 heeft Kolbeinn een minimum waarde van 3,5 miljoen pond (dat is ongv 4 miljoen euro, ietsje meer (4,3 om precies te zijn) en is zijn maximale waarde 5,5 pond (wat uitkomt op 6,7 miljoen euro) dus ongv 7 miljoen.

ik weet niet of je bekend bent met handje klap of onderhandelen in het algemeen, maar ajax vraagt 9. Swansea zegt 5, Ajax 8, Swansea 6, middelpunt is dus 7. de waarde en wat Ajax gewoon minimaal wilt hebben...

eind goed al goed.

7 juni 2014 om 08:56

Eriksen werd de transfer gewoon gegund.

7 juni 2014 om 09:04

Dat handjeklap moet ook eens ophouden. Wat kinderachtig. Zeg gewoon; wij willen 7 en houdt dan voet bij stuk. Nu denken buitenlandse clubs altijd dat Nederlandse clubs "toch wel met miljoenen tegelijk" zakken.

7 juni 2014 om 09:06

Volgens de transfermarkt site is Sightorsson iets meer dan 4 miljoen euro waard. Deze site is normaal gesproken zeer accuraat. Nu zijn er natuurlijk nog een aantal andere factoren die zijn prijs wel omhoog brengen. Hij is een aantal keer kampioen geworden, heeft champions league gespeeld, is international en Ajax wil natuurlijk winst komen. Ajax zal hierdoor dus zo'n 7 miljoen willen zien, dus vragen ze er 9 of 10. Een schijntje voor Engelse clubs

7 juni 2014 om 09:52

de sites zijn,

http://www.transfermarkt.co.uk/ en de andere is http://info.scout7.com/en/.

dit zijn twee scouting/voetbal info sites waarbij je wat meer informatie kan krijgen van een bepaalde speler, zoals zijn waarde, aantal doelpunten, gespeelde wedstrijden, minuten, kaarten, assists, cleansheets etc. de een (transfermarkt) is gratis, de andere kost je maandelijks een bedrag.

bij scout7 heb je ook verslagen en video's dus als je bijv een speler als Kolbeinn wilt bekijken dan log je daarin en dan krijg je alle video's te zien met betrekking tot acties, doelpunten, bal aannamens etc. (deze site wordt door voornamenlijk clubs gebruikt aangezien de licentie/abo redelijk duur is)

de andere is gratis en daar vind je dan ook geen raporten en video's. bij Transfermarkt is de marktwaarde prijs de gemiddelde prijs die wordt gehanteerd zoals Vesta al aangeeft, transfermarkt zegt dat Siggy 4 mil waard is (bedrag is in ponden) dat is de gemiddelde prijs van het minimale en het maximale (dit is echter een richtlijn)

7 juni 2014 om 11:32

Ik gebruik altijd transfermarkt.co.uk of transfermarkt.de. is precies hetzelfde behalve de taal. Geweldige site waar ontzettend veel informatie op staat. Je kunt inderdaad ook Scout7 gebruiken, maar die is, zoals hier boven word gezegd, betaald. Deze is ook niet echt voor de particulier gebruikt. Volgens mij mag je van vz eigenlijk geen links geven, maar het zou het niveau van vz goed doen als meer mensen deze sites zouden gebruiken

7 juni 2014 om 13:15

@ Jeronsaik

Thanks for the links, ik had eerlijk gezegd nog nooit van deze sites gehoord. Zo te zien zijn het zeker nuttige links.

7 juni 2014 om 09:06

Narsingh,

Je hebt volkomen gelijk, daarom "vraagt" Ajax 9 miljoen euro.

Het is nu gewoon afwachten of er een club met een "bod" komt en dan kunnen de onderhandelingen beginnen tussen het "bod" en de "vraagprijs".

Snappie?

7 juni 2014 om 10:01

Teveel? Hahaha! Het is zelfs belachelijk veel! Als een spits als Pelle (50 goals in 57 wedstrijden) of Finbogasson (topscorer eredivisie) voor 10 miljoen wegmogen (en pelle zelfs nog met 3 jaar contract) dan is 9 miljoen voor een bankzitter van Ajax echt belachelijk. Als Ajax dit echt vraagt voor Sightorsson dan zijn de kijk op de realiteit totaal verloren.

7 juni 2014 om 12:57

Hiermee starten ze waarschijnlijk de onderhandelingen. Hoog inzetten altijd aan het begin.

Waarschijnlijk eindigen ze dan zo rond de 6-7 miljoen. Iets waarmee ik zou kunnen leven.

Het is niet het verliezen van de realiteit, dit is gewoon onderhandelen.

7 juni 2014 om 13:22

@ Suc6magnet

Ajax is volgens jou wel vaker de realiteit kwijt, ik heb jou werkgelijkwaar nog nooit iets positiefs over Ajax horen zeggen. Als de genoemde spitsen door jou hun kunstje ook met hun clubs in Europees verband hadden laten zien zou je wellicht een punt hebben. Alleen topscoorder zijn in Nederland zegt niet zoveel meer, aangezien ze allemaal de laatste jaren (op Huntelaar, Suarez en Bony) geflopt zijn in het buitenland. Daarnaast word er voor Ajax spelers voor Nederlandse begrippen over het algemeen meer meer betaald door buitenlandse clubs, dus waarom zou Ajax genoegen moeten nemen met een kleiner bedrag ?

7 juni 2014 om 20:13

Het zegt dus wel wat dat een spits van ajax in een middelmatige competitie niet eens de topscoorder kan worden...

7 juni 2014 om 11:46

Engelse clubs hebben gewoon geld te veel. Als er dan zo veel interesse hebben, is het helemaal geen gekke gedachte om zo'n vraagprijs te hanteren.

7 juni 2014 om 11:54

9 te veel? Mogen Nederlandse clubs? Portugal betalen ze al jaren hoofdprijzen voor in Zomige gevallen net zulk goede spelers.

Elke keer zeggen mensen hier laat ze is meer vragen voor spelers zoals in Portugal.

Wordt er nu 9 mil gevraagd is dat noet extreem hoog zoals daar en dan nog zeuren en piepen dat t te hoog is? Wat willen jullie nu dan? Das buitenslands geld dat hier naar toe gaat. Maakt t dan uit hoeveel t is. Al zal je breuer voor 8 mil verkopen aan een of andere domme buitenlandse club club met te veel geld die dat betalen wil. Wat is t punt met te veel vragen en je poot stijf houden? Ajax verkoopt al structureel zijn spelers te goedkoop. Suarez eriksen etc. Dus wat is t probleem?

7 juni 2014 om 13:32

En 15 miljoen voor de Jong was niet te veel? Die gozer komt niet eens een lantaarnpaal voorbij

7 juni 2014 om 16:11

Dus Sigthorson wzou meer waard zijn als Johansson van AZ, welke als waarde van 6 miljoen word gezien. Wat een onzin

7 juni 2014 om 16:43

Snap jij het verschil niet tussen waarde en vraagprijs ofzo??? Man man man.

7 juni 2014 om 17:08

Sorry maar dat is toch redelijk dom wat je zegt?

Stel je krijgt een eerste bod op je huis van 2ton en stel je huis is 2ton waard.. dan hap jij toch ook niet direct toe? Ok.. een beetje een krom voorbeeld want je huis staat te koop voor een bepaald bedrag...

Afijn, een eerste bod zou ik nooit zomaar accepteren of het moet een blanco cheque zijn ;-)

Ajax vraagt 9, zij bieden 5... zullen wel ongeveer op 7 uitkomen.. voor beide partijen een prima oplossing! Sigthorsson zou het nog wel eens goed kunnen gaan doen in Engeland maar bij Ajax komt hij niet uit de verf.

9 juni 2014 om 10:38

Het verschil tussen vraagprijs en bod is wel extreem!!!man,man ,man

9 juni 2014 om 14:17

De markt is tegenwoordig lukraak maar wat vragen en kijken wat de gek er voor geeft. Lekker hoog inzetten en dan dat geld of een redelijk bedrag pakken. Waarom laag inzetten dan snij je jezelf in de vingers. Dat is zo NL om te lage bedragen te vragen. Negen miljoen is een prima vraagprijs.

9 juni 2014 om 20:27

@narsingh ,

Nou als Finbogason en Pelle tussen de 7 en 9 miljoen opleveren is het done deal, maar sorry ik vind Sigthorsen zeker niks meer waard geworden bij ajax, zelfde geld in mijn ogen ook voor Luc Castaigns , 5 a 6 miljoenwaard ongeveer gelijk aanaankoop bedrag.

Gauw wegdoen die gast als je er ook nog een beetje winst op kan pakken, en lekker overnieuw beginnen. Dit was hem niet, is hem niet, en zal hem ook niet worden. Wie volgt ?

9 juni 2014 om 14:14

Ja ach zoals alles in vz zijn t geruchten,denk je nou echt dat er een club is die 9m betaald voor een spits die zelfs alle supporters mislukt vinden? Swansea heeft ook nog eens een nl in t bestuur die echt wel info doorgeeft.

Wel grappig dat gelijk alle ajacieden roepen dat ie t ineens wel waard is maar een de Vrij bijv niet... Erg krom weer.

Snap niet waar Swansea mee bezig is. Als Boney en of Michu weggaan dan ga je er hard op achteruit met Sigi en Castaignos. Maar goed, laat ze maar 9 bieden voor Sigi, zijn we daar ook vanaf, en helemaal niet zn gekke vraagprijs als ze ook 8 bieden voor Castaignos.

7 juni 2014 om 10:23

Toch denk ik dat Sigthorsson geen eens een slechte aankoop hoeft te zijn is toch wel een aardige speler als hij niet zo blessuregevoelig was geweest had hij al veel verder geweest in zijn ontwikkeling daarnaast heeft hij wel body en kan hij een bal vast houden iets wat bijvoorbeeld Castaignos al veel minder goed kan

7 juni 2014 om 10:34

Bal vasthouden? Enige voordeel is dat bij Sigthorsson de bal 1 meter van zijn voet springt tegenover 1,5 meter bij Castaignos, maar daar staat tegenover dat Castaignos veel kansen voor zich zelf creëert.
Moet eerlijk zeggen dat ik niet zo heel veel snap van Swansea, volgens de Belgische kranten hebben ze de spits van Standard gecontacteerd, dat zijn 3 spitsen waarvan er niet een goed genoeg is.

7 juni 2014 om 11:15

Welke spits van standard is niet goed genoeg? De Camargo is 1.98 met ervaring, Batshuayi wordt een topper en Ezekiel zit ool heel veel potentie in. Of bedoel je Mujanga bia (ofso) dat is volgens mij een buitenspeler en daarbij oan je niet zeggen of sigi goed genoeg is, hij past geeoon niet bij ajax,

7 juni 2014 om 11:28

Ze hebben een overeenstemming bereikt met Michy Batshuayi en misschien wordt het een topper, maar dat is hij nu niet, zijn statistieken zijn redelijk, 105 wedstrijden 41 doelpunten, maar als je een speler uit competities haalt als de eredivisie en/of Jupiler Pro League dan moeten ze top zijn en niet redelijk.

En spitsen die zogenaamd niet in een systeem passen, daar kan ik helemaal niets mee, ieder systeem is te trainen, als een spits het dan niet lukt is hij gewoon niet goed genoeg.

Zou een prima zaak zijn! Ajax maakt een mooie winst, Sigthorsson gaat naar een grote competitie en Swansea haalt een betere spits dan Castaignos. Zou mij niks verbazen als Siggi een schot in de roos is in de PL. Is niet zo slecht als velen roepen, alleen geen Ajax spits.

Als er iemand 5 miljoen biedt is het: strik erom en weg er mee.

9 miljoen voor Kolbein lijkt me veel en dan zal hij denk ik liever nog een jaartje bij Ajax op de bank zitten en transfervrij vertrekken. Ik denk dat Ajax blij is als ze ongeveer het aankoopbedrag van 4 miljoen terugkrijgen. Zouden die handige jongens van Swansea eindelijk door hebben dat ze met Castaignos wel de verkeerde beslissing dreigen te nemen. Of heeft die behangkoning daar echt niks meer in te brengen?

Engelse clubs hebben geld te veel en blijkbaar zijn er aardig wat clubs geïnteresseerd, prima vraagprijs dus.

Heel geloofwaardig, met name de informatie over de 5 miljoen winst

Ajax vraagt 9 miljoen en het zullen er wel 7 miljoen worden als hij inderdaad vertrekt.
Vraagprijs is altijd hoger dan de uiteindelijke prijs.
Vind Ziggy beter passen dan Castaignos in de Pl.

Dit ga je natuurlijk nooit meer krijgen voor een spits die in eerste instantie alleen maar geblesseerd is geweest en in tijden dat hij wel speelde erg tegenviel. Hij heeft helaas niet gebracht wat er van hem verwacht werd. 9 miljoen is daarom ook een veel te hoog bedrag. Ik denk dat ajax zijn handen mag dichtknijpen als ze ongeveer 3-5 miljoen krijgen voor deze jongen.

7 juni 2014 om 08:27

Ajax lijkt zelfs de meeste waardeloze voetballers voor een leuke prijs te verkopen. Denk dat Sigthorsson nog best eens kan gaan verrassen in Engeland.

7 juni 2014 om 08:29

Ja bizar toch, hahaha. Maar ik denk dus echt niet dat ajax hier een bedrag voor krijgt die in de buurt ligt van de vraagprijs.

7 juni 2014 om 14:57

@ Rowan1989

Hoezo is dit bizar ? Zowel nationale en internationale trainers, journalisten, en andere mensen rondom het voetbal hebben in het verleden meerdere keren verklaard waarom er voor spelers afkomstig van Ajax over het algemeen meer en goed betaald word voor Nederlandse begrippen.

- Ajax spelers slagen over het algemeen wanneer zij een vervolg stap maken, wat dat betreft kan Ajax een goed "track record" overleggen. Natuurlijk is dit vandaag de dag lang niet altijd meer op top niveau, maar meestal vinden zij hun draai wel op het niveau waarop de club acteert die de speler koopt.

- Ajax spelers weten hoe het is om met de druk van het moeten "winnen" om te gaan.

- Men in het buitenland weet dat deels of zelf opgeleide spelers vaak tactisch en technisch een goede opleiding hebben gehad van Ajax. Het grappige is dat dit dan ook weer afstraalt op spelers die gekocht zijn, men gaat er terecht of niet vanuit dat ook gekochte spelers bijgeschaafd worden aan de Ajax standaarden. Hier werkt gewoon de goede reputatie ook weer in het voordeel voor de club.

Mensen zeggen altijd wel heel cliché matig dat je van historie niet kunt vreten, maar dat is onzin. Historie speelt wel degelijk nog een rol, niet alleen bij Ajax maar bij alle topclubs. Zeker in een conservatie wereld als de voetbalwereld is het hebben van een goede reputatie essentieel.

Ajax heeft in haar bestaan voor verschillende niveau´s goede spelers afgeleverd, buitenlandse clubs weten wanneer men een speler haalt van Ajax (zelf of deels opgeleid of gekocht) dat dit over het algemeen goede investering zijn. Die reputatie is sterk genoeg om ook de missers op te vangen, Ajax weet dit ook en daarom vraagt Ajax ook altijd voor "nederlandse" begrippen aanzienlijke bedragen.

Als we bovenstaande buiten beschouwing laten moet je altijd zo hoog mogelijk inzetten. Zo ie zo vind ik dat de bedragen in het algemeen nog aan de bescheiden kant zijn, wanneer een sterktehouder van ons word weg gekocht (ook is dat voor Nederlandse begrippen een hoop geld) hoor je achteraf vaak dat men het alsnog een koopje vond. Dus er is nog wel wat ruimte wanneer het een "sterktehouder" betreft nog wat hoger te gaan.

7 juni 2014 om 20:19

Nou kom dan ook maar eens met wat bronnen aan dan. Want het is gewoon onderbuik gevoelens wat je zegt. Ken genoeg clubs die ook vaak het onderste uit de kan halen voor haar spelers.

Een club kijkt allang niet meer waar een speler vandaan komt en/of welke club/land. Barcelona haalt al 12 jarige jongen op uit Groningen...
Er zijn gewoon scouts die wedstrijden bekijken en dat doen ze overal. Het voordeel van ajax is dat ze vaker live op tv zijn en op het podium waar veel naar gekeken wordt ( CL voetbal ), daardoor zien trainers eerder een speler van Ajax dan bv van een Twente, en daarmee is er sneller interesse, maar de Waarde wordt echt niet hoger omdat hij bij ajax speelt,

Als jij dat echt wilt beweren kom dan ook met bronnen aan. Want ik geloof er geen Moer van.

ps. Wie was de laatste spits van ajax die een top niveau heeft gehaald en ze zelf opgeleid hebben?
Ajax staat helemaal niet zo hoog aangeschreven als het om spitsen gaat dus je hele betoog over Sigy kan meteen de kast in en als onzin gezien worden.

7 juni 2014 om 08:31

Ze zijn natuurlijk net in onderhandeling, Swansea begint laag en Ajax begint hoog, dan zullen ze uiteindelijk wel elkaar tegemoet komen. Ik denk dat Ajax uiteindelijk tevreden is als ze in ieder geval wat winst pakken.

7 juni 2014 om 08:33

Is gewoon de spits die er stond in topwedstrijden. Daarnaast bij Ijsland leuk gespeeld.
In jouw redenatie zou BMI dus ook 3-5 waard zijn, staat al een jaar stil en presteert niks.
En Millik zou ook niet naar Ajax gehaald zijn, scoorde ook weinig, behalve in jong polen.

7 juni 2014 om 08:59

In mijn redenatie heb ik BMI volgens mij helemaal weggelaten en over Millik hebben we het ook niet. Los van hun prestaties.

Hij heeft kansen gehad maar heeft veel te weinig gescoord. Bij AZ heeft hij het wel goed gedaan, dus kan mij de aankoop van deze jongen destijds wel voorstellen, maar heeft in zijn ajaxtijd gewoon te weinig laten zien of zie ik dat verkeerd. Een paar leuke wedstrijden veranderen daar niets aan.

Ik bekijk dit als een zoveel mogelijk objectief voetballiefhebber en niet als een jongen die door een Feyenoord bril kijkt. Ik ben en blijf van mening dat hij te weinig heeft laten zien en dat de vraagprijs van Ajax veel en veel te hoog ligt.

7 juni 2014 om 09:03

Rowan1989,

Weet jij het verschil tussen een "vraagprijs" en een "koopprijs"?

Ajax "vraagt" 9 miljoen en er zijn al meerdere gegadigden, dus wat Ajax "vraagt" is gewoon niet te hoog. Het is nu gewoon kijken wat Ajax kan "krijgen".

Begin je het een beetje te begrijpen? Zo niet, lees mijn onderstaande reactie voor een betere uitleg.

7 juni 2014 om 09:12

@hootch30

Uiteraard ben ik op de hoogte van het verschil in vraagprijs en koopprijs. 9 miljoen, je kunt het proberen. Misschien is er een club die veel te veel geld heeft en die een bepaald bedrag in de buurt van 9 miljoen zou willen uitgeven. In dat geval zou ik ernaast zitten, maar ik ben van mening dat dit echt veel te hoog is, zelfs voor een vraagprijs.

Nogmaals je kunt het proberen, maar gezien zijn prestaties in de afgelopen 2 jaar vind ik dit echt bizar hoog.

7 juni 2014 om 09:45

Het is net als huizen verkopen. Als je vraagprijs veel te hoog ligt, komt er geen hond op af. Ligt de vraagprijs binnen de norm dan maak je mensen nieuwsgierig.

Nu lees ik dat Swansea al in gesprek is met Ajax en dat Leicester City, Sunderland en West Ham United ook al via een tussenpersoon gemeld hebben bij Ajax. Dus dan is de vraagprijs blijkbaar interessant genoeg voor gegadigden en niet te hoog zoals jij dat beweerd.

7 juni 2014 om 11:51

@hootch30, je punt is duidelijk en als ik je argumenten zo lees moet ik je gelijk geven. Blijkbaar vinden deze clubs de vraagprijs niet te hoog, als er zoveel clubs in gesprek zijn met Ajax.

Echter blijft mijn mening onveranderd. Ik zou niet voor deze spits gaan, maar goed, dat is mijn mening.

7 juni 2014 om 13:42

Als ik eerlijk mag zijn, dan vind ik zelf 9 miljoen ook aan de hoge kant. Maar wie zijn wij om dat te bepalen? Als ik het beter had geweten was ik wel technisch directeur van een voetbalclub geworden.

Mocht Sigthorsson tussen de 5 en 9 miljoen euro verkocht worden dan ben ik aardig tevreden met Ajax. Echter vind ik het wel jammer dat deze spits Ajax na 3 jaar niet kon overtuigen.

7 juni 2014 om 09:41

ik zou als td geen 9 miljoen voor deze speler neerleggen, maar ajax flikt het elke keer weer om spelers voor goede bedragen te verkopen, dus het zou mij niets verbazen als ajax hem idd vor 7-9 miljoen verkoopt

het zal meespelen dat deze jongen international is, niet te oud, CL ervaring heeft en toch van het ''grote ajax'' komt

laten we juist als nederlanders hopen dat er goed betaald wordt voor deze jongen en hij ook nog slaagt in engeland, dan creeeren we alleen maar een betere onderhandelingspositie voor alle nederlandse clubs

Ik hoop echt dat overmars en van geel jackpot de binnenhalen en dat alle spelers die vertrekken de verwachtingen waarmaken

Dat is de enige manier om als nederlandse clubs ooit weer en beetje mee te kunnen gaan doen in europa en niet meer gezien te worden als de goedkope jeugdopleiding van de clubs die wel presteren in europa

7 juni 2014 om 10:27

Denk dat ajax 6/7miljoen gaat krijgen dan hebben ze het goed gedaan toch.vindt 9wel 1beetje veel maar ach zo gaat het nu he in het voetbal.dus we zullen wel zien voor hoe of wat hij weg gaat bij ons alle ajax.

Je mag blij zijn als je quite speelt, heeft niks laten zien en was meestal geblesseerd!

7 juni 2014 om 08:36

Heeft blijkbaar genoeg laten zie voor swansea om geïnteresseerd te zijn. Ajax kan dus gewoon hoog inzetten. Premier league club dus geld genoeg. Zeker als Bony en Michu verkocht worden.

7 juni 2014 om 08:58

Swansea is ook een duidelijk lager niveau dan Ajax.

Klopt niet, hij ging voor 5,5 van AZ naar Ajax. En 9 ga je nooit krijgen. Ik denk dat ze blij mogen zijn met 1,5 miljoen winst en het wegvallen van zijn salaris.

Als Tribune klanten van Hertha Bsc verkocht worden voor 3 miljoen euro..dan doen wij als Nederlanders iets verkeerd...we denken dat ze niet betalen..maar dan doen ze heus wel als ze de speler echt willen hebben...

Swansea sukkels als ze hierin in trappen. Ik zou zijn eerlijke marktwaarde op 3 tot 4 miljoen schatten. Na zijn overgang van AZ naar Ajax is hij er zeker niet beter op geworden, dus is hij minder waard dan toen.

Castaignos is 3 jaar jonger, heeft meer wedstrijden gespeeld en meer gescoord. Daarnaast is Sigthorson blessuregevoelig en Castaignos niet. Ik zou het wel weten.

7 juni 2014 om 09:22

Ik zou het ook wel weten als ik Swansea was, ik zou beide namelijk niet kopen.

Sigi heeft me nooit overtuigd, altijd die blessures en heeft aanvoer nodig en ik vraag me af of hij het wel red daar. En Castaignos scoorde wel in Nederland maar ook niet erg overtuigend, ging moeizaam.

7 juni 2014 om 09:58

Mee eens, maar als je zou moeten kiezen tussen één van de twee dan lijkt het me toch duidelijk welke dat zou moeten zijn.

7 juni 2014 om 10:37

Ja, Sigthorsson, want als hij een spits was in het Twente-systeem zou hij veel meer hebben gescoord want daar krijgt hij de voorzetten wel. Castaignos heeft met die voorzetten gewoon veel te weinig gedaan en Sigi kreeg er de kans simpelweg gewoon niet voor. Dat hij blessure-gevoelig is ben ik met je eens maar Sigi is echt wel beter dan Castaignos

7 juni 2014 om 16:50

Dat is altijd maar de vraag. MAr de matige vleugelspelers die voor 0,0 aanvoer zorgde helpen er ook niet bij natuurlijk. Tegen Feyenoord en PSV thuis zag je dat hij met goede voorzetten prachtig kan scoren.

Ik snap niet waarom er weer mensen zijn die moeilijk doen over de vraagprijs die Ajax hanteert. De naam "vraagprijs" zegt het al. We hebben hier n.l. te maken met een "transfermarkt" en niet een "supermarkt". Bij een supermarkt moet je betalen wat er op etiket vermeld staat en bij een transfermarkt kun je onderhandelen. Vandaar dat de (vraag)prijs hoger ligt dan de waarde.

Ajax vraagt een bedrag en Swansea biedt een bedrag en nu is het kijken wat Ajax daadwerkelijk kan krijgen.

Dus even korte uitleg hoe een transfermarkt werkt en nu niet meer janken over die 9 miljoen euro wat Ajax vraagt.

7 juni 2014 om 09:33

nee hoor, alle prijzen in winkels kan je laten zakken als je kan onderhandelen, ook bij de supermarkt

maar de meeste mensen in Nederland zijn te lui en betalen bij elke winkel de prijs op het kaartje, maar ook dat is een vraagprijs

en supermarkten zijn moeilijker dan bv electronica of schoenenwinkels, maar als ik om 1900 uur een brood koop betaal ik daar niet de prijs voor die op het schap staat

Alle winkeliers gebruiken ook een vraagprijs en als jij minder wilt betalen moet je onderhandelen, doet die winkelier dat niet ga je naar een ander...

7 juni 2014 om 09:51

Bedankt voor de uitleg. Maar dan snap ik nog steeds niet waarom mensen zo moeilijk doen over de vraagprijs van Ajax. Er zijn al 4 clubs die zich melden bij Ajax, dus dan is er toch niets mis mee met de vraagprijs?

7 juni 2014 om 10:36

was niet echt ot, maar moest het ff kwijt(a)

en je kan altijd zakken met je prijs, maar kijk maar eens rond in CL welkespits je voor minder op kan halen met vergelijkbare stats, leeftijd etc denk niet dat die voor minder gevonden wordt, dus ik vind niks mis met de vraagprijs, zoals ik in mn andere posts ook aangegeven heb

alleen vraag ik me af of de engelse competitie wel past bij hem, denk namelijk dat hij in frankrijk, italie, portugal of spanje beter tot zn recht komt dan in engeland

majah de tijd zal ons leren wat wij nog niet weten...

7 juni 2014 om 16:54

Nee dat klopt niet.... Dan zou az... In dit geval dus de leverancier aan Ajax hem voor minder hebben moeten verkopen. Dan kon Ajax minder vragen voor dezelfde winst. Aangezien Ajax hier de supermarkt is blijft die prijs gelijk. Het klopt dus van geen kant wat je zegt.hootch heeft helemaal gelijk.

7 juni 2014 om 17:14

lees het nog ff door, want je reactie raakt kant nog wal en is gewoon enorm onduidelijk

dus als je zometeen een reactie hebt die te volgen is neem ik de moeite daarop te reageren en anders ga ik er gewoon vanuit dat je er helemaal niks van begrepen hebt, maar toch reageert om het reageren...

dus geef een reactie die te volgen is en onderbouwd is zodat er een fatsoenlijke discussie kan ontstaan mocht je er anders over denken dan ik

en anders kan je beter gaan knikkeren dan dit soort dingen op het interweb te gooien...

Als je Siggi voor een bedrag van 7 miljoen kan verkopen heb je het goed gedaan. Hij brengt niet genoeg voetbal helaas. Toch wel jammer dat velen hem zo afkraken de laatste tijd. Hij is immers wel erg belangrijk geweest en heeft belangrijke wedstrijden voor ons beslist. Daar mogen we hem best dankbaar voor zijn

toch grappig, dat ajax 5 miljoen winst wilt maken en daarom de vraagprijs 4 miljoen boven de aankoopprijs stelt

of iemand bij ajax heeft nog geen koffie op/ moet terug naar de basisschool of de redacteur die dit geplaatst heeft...

7 juni 2014 om 09:48

Viel mij ook op, als je vijf miljoen winst wilt maken, zou je de vraagprijs ongeveer zeven miljoen boven de aankoopprijs moeten doen. En niet minder dan vijf miljoen...

7 juni 2014 om 10:39

Dan snap jij niet zo veel van het woord ''handelen''...

7 juni 2014 om 10:52

Omdat? Als je minder vraagt dat je wilt hebben, lukt het je echt niet zomaar de prijs te verhogen. Als ze 9 vragen, wordt de verkoopprijs waarschijnlijk7, 7,5 miljoen. Dat is geen 5 miljoen winst...

Ik snap niet wat een premier league club moet met een Sigthorson ( ook niet met Castaingos trouwens)
Naast het feit dat hij veel geblesseerd is geweest, heeft hij op mij nou niet de indruk gemaakt dat het zoń top spits is.

Ik zou het wel weer knap van Overmars vinden als hij op deze deal ook nog winst maakt.

ga me kapot lachen als een club dat wil betalen voor Sigthorsson. ik vind het een zeer matige spits, wel handig als stormram. maar is wel traag en is minder sterk dan ik dacht. raakt ook zo nu en dan geblesseerd. nee ik denk dat je in je handjes mag knijpen als je 5 miljoen voor hem krijgt.

7 juni 2014 om 10:17

Als Andy carrol 65 miljoen waard is dan is Sigthorsson ook 9 miljoen waard. Ajax heeft geld zat redelijk wat opties gewoon nu Benfica praktijken er op na houden. Hoger en hoger gaan zitten.

7 juni 2014 om 10:48

het verschil met portugal is wel dat de salarissen daar veel hoger liggen en er afkoopclausules in de contracten staan(die door de hogere salarissen ook hoger uitvallen) en spelers bij bv een porto vaak ookin de CL meer presteren en gewoon net een stapje verder zijn in hun ontwikkeling

In nederland spelen alleen talentvolle jonge jongens en oude spelers die nergens anders meer terechtkunnen om serieus te voetballen, waar ze in portugal vaak ietsjes ouder zijn, meer ervaring hebben, meer caps en dus vaker de mogelijkheid gehad hebben in europa beslissend te zijn

8 juni 2014 om 17:29

voor Carroll is 40 miljoen betaald. maar waard en betalen is een groot verschil. Caroll is nooit dat bedrag waard geweest maar het is wel betaald. je vergelijkt ook een Appel met een ei. Carroll scoorde 11 keer in de Premier league in 19 wedstrijden toen hij 22 was. Sigthorsson scoorde 10 keer in 30 wedstrijden in de Eredivisie op zijn 24ste. dus dat is nogal een groot verschil.

7 juni 2014 om 10:45

ik vind het juist meer een counterspits, hij heeft wel snelheid, maar is mi niet echt een aasnpeelpunt of breekijzer

Dat hij bij ajax afgelopen seizoen gebruikt werd is niet gek aangezien het de enige spits was die oud genoeg was om bier te kopen...

k zou hem voor 5 ook nog weg doen ik zie hem iedere 14 dagen spelen in de Arena hij heeft mij op een paar wedstrijden na nooit kunnen bekoren hij is te traag in de combinatie en heeft totaal geen basistechniek van mij mag hij weg als je nog 5 miljoen voor hem kan krijgen.

Ik dacht even dat het verstand terugkwam bij Swansea door af te zien van Castaignos, proberen ze nu weer voor een enorm bedrag die Ijslander van Ajax te strikken. Hoe gek kan je het maken.

Wat is Swansea toch raar bezig zeg.2 middelmatige spelers voor veel geld halen.

Onbegrijpelijk.

9 miljoen euro voor zo'n matige spits. Hij heeft weinig gepresteerd bij ajax en ik vind dat hij max 2 mil waard is.

Mocht ajax hier 9 miljoen voor krijgen is dat natuurlijk heerlijk voor de clubkas van ajax, maar kan het met mijn volle voetbalverstand niet begrijpen dat er zo'n bedrag gekoppeld word aan Sigthorsson. Kijk, dat vitesse slecht 17 miljoen (achteraf met behaalde bonussen) heeft ontvangen voor Bony, maar deze speler wel heeft gepresteerd, zullen clubs in de toekomst wel wat vaker bij vitesse kijken ivm goede spelers voor weinig geld. Ajax daarin tegen verkoopt ook bepaalde spelers voor veel geld maar blijken het niveau niet aan te kunnen. Clubs zullen dan straks wel 2x nadenken voordat ze aankopen gaan doen bij deze club.

Zou heel mooi en knap zijn van Ajax als ze aan deze jongen kunnen verdienen. Hij scoorde vaak in belangrijke wedstrijden, dus had wel potentieel, maar is gewoon te vaak geblesseerd. Ben benieuwd of hij de fysiek veel zwaardere Premier League wel aankan. Ze spelen daar veel meer wedstrijden dan hier.

Goei prijs Ajax en alle andere Nederlandse clubs moeten is wat meer geld vragen. Dus heel goed dit

Meer dan terecht als Ajax dit bedrag vraagt. Als je kijkt naar de spitsen die de eredivisie heeft geleverd kan je wel zeggen dat het topkwaliteit is zoals, Suarez, Zlatan, Bony, Van Persie, Etc. Natuurlijk zijn er ook genoeg spitsen die het minder deden, maar dat kan altijd..

7 juni 2014 om 12:16

Nou jij gaat ver terug de tijd in. Denk dat je nu rond de gouden eeuw van Nederland zit. Kom op Bony was de laatste en daarvoor inderdaad Suarez, Zlatan, Huntelaar, vd Vaart en Sneijder. Men moet wel reeel blijven, want je gaat jezelf hiermee in de vingers snijden(zie mijn verhaal hierboven).

En nu het lijstje met mislukte spitsen.

swansea zal echt gek zijn daadwerkelijk 9 miljoen voor deze meneer te betalen

Ze kijken duidelijk naar de topscore lijst want een kneus als Castaignos wil je niet in de PL hebben.

Ik ben blij dat Ajax dit bedrag vraagt, de Nederlandse clubs moeten niet meer de koopjeshoek voor buitenlandse clubs zijn, gelukkig dat van Geel dit ook snapt want Feyenoord vraagt ook geen lullige bedragen meer nu hopen dat er ook iets gedaan wordt aan het feit dat engelse clubs jeugdspelers uit ons land een contract mogen aanbieden voordat we het zelf mogen doen en dan komt het misschien ooit eens goed.

Swansea is gek als ze meer dan een paar miljoen betalen voor deze spits die nog maar een eenjarig contract heeft en totaal mislukt is bij Ajax.

9 juni 2014 om 14:16

Hij loopt gewoon 1 op 2 hoor, dus zo mislukt is dat nog niet.. Bovendien heeft hij nou niet echt bepaald goeie aanvoer vanaf de zijkanten, dus niet zo raar dat het gemiddelde niet wat hoger is. Zou het best eens goed kunnen gaan doen bij een club als Swansea.

Word een beetje moe van reacties alsof hij helemaal mislukt is bij Ajax. Vind ik wel meevallen, hij is alleen geen Ajax-spits gebleken maar heeft toch zijn waarde gehad. Belangrijke treffers gemaakt dit seizoen. Gescoord uit bij Twente, uit bij Vitesse, thuis tegen Psv. Dan heb je niet helemaal gefaald...wel objectief blijven graag.

7 juni 2014 om 17:00

Voeg Feyenoord thuis 2x en Feyenoord uit 1x er ook maar aan toe!

Ik hoop dat ze zoveel mogelijk krijgen. Voor een gefaalde spits is het een vrij hoge prijs.

Maar waarom niet? Vragen kan altijd.

Dat zou toch wat zijn zeg, negen miljoen euro! Dat zou echt geweldig zijn als Ajax dat kreeg, dan kosten Pelle, Castaignos en Finnbogason richting de twintig en verkopen we in Nederland onze spelers niet meer voor een schijntje. Maar goed, het zal wel niet zo ver komen, Swansea betaalt natuurlijk nooit 9 miljoen voor Sigtorsson.

Gewoon vasthouden Ajax. Ze raken daar toch wel in paniek.

Stigtorson is te slecht voor de PL. Breekt al geen potten in de Micky Mouse.

Nou toen Ajax hem kocht had ik al mijn twijfels maar het is gewoon een miskoop gebleken hij heeft dan wel eens een wedstrijd beslist maar voor een AJAX-spits is hij niet goed genoeg en heeft hij te weinig techniek , En dan durven ze nog 9 miljoen te vragen ja dan vind ik het niet zo gek hoor dat Swansea afhaakt want voor 9 miljoen kun je ook nog wel verder kijken , ik zou zeggen tegen Ajax als ze 6 bieden strik er om en wegwezen.

kolbein en luc zijn allebei veel te slecht voor bpl

Begrijpelijk dat Swansea afziet met tranen in de ogen over de vraagprijs van 9 miljoen. Tranen van het lachen natuurlijk.
In 30 competitiewedstrijden tot 10 doelpunten gekomen afgelopen seizoen. Een contract voor nog maar een jaar. Nee, Ajax mag blij zijn als ze het aankoopbedrag nog terug kunnen verdienen.

9 juni 2014 om 18:01

Lees de tekst eerst even. Waar staat het dan dat het om de vraagprijs ging?

9 juni 2014 om 20:48

"de Premier League-club heeft zich officieel bij Ajax gemeld voor Kolbeinn Sigthórsson, zo meldt De Telegraaf zaterdag. De club uit Amsterdam verlangt negen miljoen euro voor de 24-jarige Ijslander."

Vervolgd door:

"volgens Wales Online is Sigthórsson uitvoerig besproken door manager Garry Monk en diens scouts en zijn ze tot de conclusie gekomen dat Sigthórsson toch niet de juiste speler is."

Toch duidelijk? Waarom anders dan de vraagprijs zal Swansea afzien, terwijl ze zich officieel hebben gemeld bij Ajax? Lijkt me niet dat ze zich eerst bij een club melden voor een speler en daarna pas gaan kijken of ze eigenlijk wel geïnteresseerd zijn in die speler.

Nee, Swansea is gewoon afgehaakt na het horen van de vraagprijs. Logisch, want die is weer eens belachelijk.

9 juni 2014 om 23:03

Niet de juiste speler dus. Er staat toch niet dat de vraagprijs te hoog is? Bij juiste speler denkt men aan de juiste kwaliteiten.

Als het de vraagprijs was dan had Swansea dat gewoon vermeld, want dan kun je nog altijd erop terug komen. Mocht Ajax de vraagprijs verlagen naar bijvoorbeeld 5 of 6 miljoen en Swansea mocht dan wel geïnteresseerd zijn dan gaan ze toch niet in één keer roepen van dat Sighthorsson in één keer toch wel de juiste speler is?

Dus dan ligt het niet aan de vraagprijs.

Ooh en nog iets. Het gaat hier om een vraagprijs. "vraagprijs nodigt geïnteresseerden uit om een bod te doen". Swansea doet geen bod, dus dan zijn ze gewoon niet geïnteresseerd.

10 juni 2014 om 00:53

Dus volgens jou is Swansea twee dagen na zich officieel te hebben gemeld voor Sigthorsson erachter gekomen dat ze weken / maanden de verkeerde speler hebben gescout?
Swansea is zich gewoon rot geschrokken van de vraagprijs. Dat is de enige logische conclusie van heel dit verhaal.

Maar goed om met jouw eigen woorden te spreken:
"het probleem ben jij, want als het over de club Ajax gaat of over een speler van Ajax dan kan niemand hier een discussie met jouw aan gaan. Maar dat hebben wel meerdere tegen jouw gezegd, of niet? "

10 juni 2014 om 01:20

Weet voetbalzone wel dat je twee accounts hebt? Oeps, nu heb ik je verraden.

Maar wel logisch dat je twee accounts hebt als je steeds waarschuwingen krijgt van moderators. Dus met wie valt er niet te discussiëren?

Maar met mij valt altijd te discussiëren. Echter ik ben Ajacied en ik verdedig dan ook Ajax en zijn spelers als dat terecht is.

Maar ik vroeg nog aan je waar het staat dat het om de vraagprijs ging. Tot nu toe heb ik nog steeds geen logische antwoord van je ontvangen. Alleen maar jouw conclusies en dat noem ik geen feiten.

Maar het is altijd moeilijk te discussiëren als je geen antwoord hebt, toch?

10 juni 2014 om 22:29

Als ik (swansea) een tweedehands Fiat Panda (sigthorsson) zie die te koop is en ik neem contact op met de eigenaar (ajax) dat ik geïnteresseerd ben en die eigenaar verlangt tienduizend euro voor zijn gammelbak (sightorsson), dan zou ik (swansea) ook zeggen dat die auto toch niet bij mij past.

Dat de vraagprijs het probleem is, wordt in dit artikel inderdaad niet gemeld en is ook geen feit. Echter is dat wel een stuk logischer dan dat Swansea na zich officieel gemeld te hebben toch maar afziet vanwege de reden dat Sightorsson niet de spits is die ze zoeken (wat trouwens ook geen feit is, sowieso niet uit dit artikel te halen).

Overigens nog steeds geen antwoord gekregen waarom Swansea zich wel officieel gemeld heeft bij Ajax terwijl ze zogenaamd niet geïnteresseerd zijn... Over niet antwoorden gesproken... Dus met wie valt er niet te discussiëren?

Over dubbelaccounts kan ik simpel zijn. Die heb ik niet en ik heb die waarschuwing niet gekregen vanwege mijn gedrag richting andere bezoekers. Is overigens mijn eerste waarschuwing. Voor iemand die zo graag feiten ziet en hoort, vallen mij die verzinsels van je best tegen.
Met mensen die zo'n dingen verzinnen discussieer ik liever niet en ik zal na deze ook niet meer op je reageren.

11 juni 2014 om 01:06

Je eerste waarschuwing in een half jaar tijd? Ik heb nog nooit een waarschuwing gehad. Maar tja, dat terdege.

Nu kom je dus met een antwoord. het staat namelijk nergens dat de vraagprijs de reden was voor het afhaken.

Je kent toch wel de term "beantwoord de vraag niet met een vraag" Dus nu geef ik jouw een antwoord op je vraag.

In de gehele artikel staat nergens vermeld over het afhaken vanwege een vraagprijs. Vervolgens vind jijzelf de vraagprijs veel te hoog dus kom jijzelf met een conclusie dat het wel aan de vraagprijs moet liggen. Waarom zal jouw conclusie juist zijn? Jij noemt hier alleen maar aannames vanuit jouw gedachte, echter wilt dat niet zeggen dat het allemaal waar is.

Dus tja, dat Swansea zich eerst officieel bij Ajax gemeld heeft en vervolgens afgehaakt is met hun reden dat Sigthorsson niet de juiste speler is kan ook te maken hebben dat ze ook met andere opties bezig zijn. "wed nooit op één paard" zeg ik altijd met onderhandelen.

Wat de daadwerkelijke reden zal zijn zullen we wellicht nooit te weten komen, maar ga niet zomaar conclusies trekken als je niet de feiten weet.

Ooh ja, ook ik betrap mijzelf met wellicht verkeerde conclusies over jouw. Maar ik raakte in de war met dat stukje tekst van mij die totaal voor iemand anders bedoeld was en die zijn laatste waarschuwing had net zoals jij en met alles negatief over Ajax is dat jij vervolgens geknipt en geplakt had. Dus ik vond dat wel heel verdacht. Maar wellicht trok ik zelf ook de verkeerde conclusies. In ieder geval excuses.

Echter een discussie aanvangen als de feiten niet duidelijk zijn is altijd moeilijk. Jij bekijkt het van de ene kant en ik van de andere kant, maar we kennen allebei niet de feiten.

Niet doen!!! Teveel (betere) concurrentie bjj Swansea. WBA past beter bij hem.

Sigi is niet goed genoeg voor de Premier League en Castaignos ook niet.
De enige manier om daadwerkelijk in Engeland te spelen is bij een 2e Divisie club.
Of bij een promovendus zoals Burnley of Leicester City. Waarom gaat Sigi niet
gewoon naar Qpr. Mooie club en een goed salaris en Premier League voetbal.
Luc Castaignos kan ook beter naar zo'n soort club gaan misschien kan hij
dan naar Leicester City als hij zo graag weg wil bij Twente. Wat ik zelf nooit
zou doen. Hij heeft bij Internazionale al bewezen dat de top niet aan kan.
Prima speler voor Twente. Iedere wedstrijd in de basis wat wil je nog meer.
Onverstandige jongen. Laat hij dan maar terug naar Feyenoord of naar PSV
gaan. En bewijs eerst maar dat je de top in Nederland aan kan. Want volgens
mij kan hij dat nog niet eens. Sigi is bij Ajax ook door de mand gevallen en
waarom is er dan interesse van clubs zoals Liverpool, QPR en Swansea.
Engeland is een veel hoger niveau dan in onze Mickey Mouse competitie.
Hij heeft niets eens veel doelpunten gemaakt voor Ajax. Alleen tegen de
Nederlandse top en subtop. AZ, Feyenoord, Twente en Psv. Ze Kunnen
allebei beter naar een Duitse subtopper gaan. Hoffenheim ofzo.

Ohw, vz bedoelt dat Swansey twijfelt aan Sigthorson. Weer eens een vreemde kop boven eem topic, sensatiezoekers.

Ze willen gewoon geen negen miljoen voor hem betalen. Dat is ie ook bij lange na niet waard. Sigi is tussen de vijf en de zeven miljoen waard. Hij is vaak geblesseerd en heft ook een lange tijd nodig om weer 'up to date' te zijn en hij scoort niet vaak genoeg voor een spits.

Gelukkig zijn ze in Wales niet dom genoeg om zoveel geld uit te geven aan zo een matige spits. Al speelt hij bij Ajax... betekend niet dat hij veel geld waard is.

Als ik Swansea was dan zou ik niet eens de helft van dat bedrag willen spenderen aan een Sigthorsson...

Negen miljoen is natuurlijk veel te veel, maar er worden tegenwoordig voor elk soort speler absurde bedragen neergelegd. Ajax kan in de onderhandelingen natuurlijk nog altijd water bij de wijn doen.

Het is toch wel bijzonder naief van sommige ajax supporters om te denken dat geinteresseerden in Sigthorsson geen enkele notie hebben van de marktwaarde van zo'n speler en er pardoes miljoenen bovenop doen, louter en alleen omdat hij een paar jaar bij ajax gespeeld heeft.

1. de vent heeft nog maar 'n eenjarig contract (tot 30-6-2015)
2. hij heeft zijn opleiding niet bij ajax genoten (als dit al een argument is) en is in 2011 overgekomen van AZ voor een bedrag van ongeveer 4m
3. hij heeft niet eens een basisplaats bij ajax (slechts 20 van de 31 wedstrijden startte hij in de basis en slechts in 5!!! wedstrijden de volle 90 minuten gespeeld)
4. de geschatte marktwaarde van Sigthorsson bedraagt 4M euro en Ajax vraagt 8M pond (is ongeveer 9,8m euro)

Geen wonder dat ze bij Swansea na zo'n vraagprijs niet eens meer serieus willen onderhandelen.
Aardig dat ze nu zeggen dat Sigthorsson "niet de juiste speler is", maar in feite beweren ze dat de prijs/prestatie verhouding van deze speler op het belachelijke af uit zijn verband is gerukt met zo'n vraagprijs.

9 juni 2014 om 17:11

Ja, maar waarom wordt er wel zoveel voor een Carol betaald dan? Het is maar net welke gek het is, bovendien is 9 miljoen een vraagprijs.

9 juni 2014 om 17:27

De geschatte marktwaarde van Andy Carrol (neem aan dat je hem bedoelt) ligt wel eventjes een heel stuk hoger dan van Sigthorsson en bovendien heeft hij een contract wat loopt tot 30 juni 2019.

9 juni 2014 om 17:59

Oleguapa,

Wel jammer dat je de tekst niet hebt gelezen, want het ging niet om de vraagprijs. Maar leuk geprobeerd oleguapa.

9 juni 2014 om 19:47

Onbenullige reactie van jou.

Er staat letterlijk: "De Premier League-club (swansea) heeft zich officieel bij Ajax gemeld voor Kolbeinn Sigthórsson en de club uit Amsterdam (ajax) verlangt negen miljoen euro voor de 24-jarige Ijslander".

Het kan natuurlijk ook zijn dat je de term "vraagprijs" niet begrijpt of het moet zijn dat je zo goedgelovig bent dat je het excuus van Swansea om niet aan de onderhandlingstafel te gaan als absolute waarheid aanneemt.

P.s.
Heeft dus geen zin om een discussie aan te gaan met iemand die geen notie heeft van het verschil en de correlatie tussen marktwaarde, transferwaarde, economische waarde, vraagprijs en bod.

9 juni 2014 om 23:12

Ok, waar staat dan in de tekst dat de vraagprijs de rede was voor het afhaken van Swansea? Ik lees "niet de juiste speler". Dus dan ligt het aan de juiste kwaliteiten of type spits.

P.s.

Ik ben makelaar geweest, dus ik heb echt wel notie van marktwaarde, vraagprijs en biedingen.

Het probleem ben jij, want als het over de club Ajax gaat of over een speler van Ajax dan kan niemand hier een discussie met jouw aan gaan. Maar dat hebben wel meerdere tegen jouw gezegd, of niet?

10 juni 2014 om 10:16

Je moet eens leren tussen de regels door te lezen of de South Wales Evening Post lezen.

Niet de juiste speler.......... voor die vraagprijs die meer dan 2x zoveel boven de geschatte marktwaarde ligt.
Je moet vooral geloven wat ze letterlijk in de media brengen als men niet aan de onderhandelingstafel gaat zitten.

P.s.
Heb je je al eens afgevraagd waarom in die laatste alinea?
Dat is niet een probleem maar onmacht c.q. gebrek aan parate kennis van de eigen club.

De transferwindow op Siggy wordt in Alkmaar handenwrijvend gevolgd.......

Nou 9 miljoen had ik ook niet verwacht.
Maar voor 4-6 miljoen moeten ze hem toch wel kunnen verkopen.

Iedereen heeft het over de vraagprijs, maar je moet niet vergeten dat deze jongen international is en al drie jaat Champions League ervaring heeft. Daarnaast is hij heel erg belangrijk geweest in met name grotere duels..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren