Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Blatter beticht media van racisme: ‘Het maakt me verdrietig’

Laatste update:

Sepp Blatter speelt de racismekaart. De voorzitter van wereldvoetbalbond FIFA is de kritiek op het WK van 2022 in Qatar meer dan zat en haalt in gesprek met de Britste staatszender BBC uit naar de media.

/

“Er heerst een soort storm tegen de FIFA met betrekking tot het WK in Qatar”, begint de Zwitser zijn relaas. “Jammer genoeg komt daar een grote mate van discriminatie en racisme bij kijken. Het maakt me verdrietig om altijd maar weer tegen discriminatie en racisme te moeten vechten”, sprak Blatter.

Het WK van 2022 kwam door omkoping in handen van het Arabisch emiraat, zo berichtte The Sunday Times. Mohammed bin Hamman, op het moment van de verkiezing vicepresident van de FIFA, zou een geheim fonds hebben opgezet van waaruit betalingen aan officials zijn gedaan. Het fonds, dat circa zes miljoen euro in kas had, diende om Afrikaanse officials om te kopen.

De Amerikaanse jurist Michael Garcia onderzoekt in opdracht van de FIFA mogelijke omkoping bij de toewijzing van het WK aan Qatar. Grote sponsoren als Adidas, Sony en Coca Cola hebben ook al aangegeven duidelijkheid te willen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het maakt me verdrietig om altijd maar weer met corruptie geconfronteerd te worden.

9 juni 2014 om 22:23

iedereen roept maar cprruptie dit en corruptie dat ... rn nirmand komt met bewijzen... ik vind blatter ook geen goeie fifa voorzitter maar iedereen geeft de schuld aan hem zonder maar na te denken

9 juni 2014 om 22:26

Onder andere diverse onderzoeksjournalisten hebben toch wel aangetoond dat de Fifa en een deel van haar bestuurders corrupt zijn.

Jij baseert jou waarsch. op de bevindingen van de commissie van de Fifa zelf.

9 juni 2014 om 22:27

Niemand komt met bewijzen? Jij bent afgelopen maand, net als de Fifa, Oost-Indisch doof geweest? Engelse kranten komen met pagina's vol feiten en verwijten. Waar rook is, is in deze zaak, ontzettend veel vuur.

9 juni 2014 om 22:28

Serieus. Er zijn boeken vol geschreven over die Blatter met z'n rare fratsen. Dat hij dit nu als racisme bestempelt is echt vd zotte. Dat is toch ook niet gedaan voor het wk in zuid Afrika.

9 juni 2014 om 23:06

Niemand komt met bewijzen? Er staan in de engelse tabloids inderdaad pagina's vol met verdachte zaken en dingen. Zo veel dat het bijna niet anders kan.
Bovendien kan elk levend wezen met een IQ hoger dan een gezouten pinda van te voren al zien dat een WK in Qatar niet gaat werken ivm de barre omstandigheden en het gebrek aan voetbalcultuur. Niemand zat er op te wachten, behalve die hoge pieven bij de Fifa. maarja.. geld, geld, geld hè.

Nu de kritiek zich opstapelt komen ze langzaam met excuses. "ja misschien was het niet zo'n slim idee".. en "ja sorry, maar heeeeel misschien is er wat geld aan te pas gekomen". Kom op zeg, de hele wereld zag dit van te voren al aankomen, behalve de Fifa zelf. Dit kunnen ze echt niemand wijs maken.

Verder:
benieuwd hoe ze dit op gaan lossen. Er is daar in Qatar al voor miljoenen geïnvesteerd in dat WK. Dit kunnen ze niet zomaar terugdraaien. Mochten ze dit wel doen.. Hoe gaat de fifa dit in hemelsnaam ooit terugbetalen? Neem aan dat er dan een fikse schadeclaim vanuit Qatar op de mat valt.

9 juni 2014 om 23:14

Is Blatter ooit voor de rechter gekomen? Anders zijn die 'bewijzen' met een korreltje zout te nemen...

10 juni 2014 om 00:50

Je weet volgens mij nog niet hoe de media in Engeland werkt. Vrijwel alles wat in de media in Engeland komt, berust op waarheid. En al zeker als het om belangrijke en grote dingen gaat. Dan wordt alles wel 100x nagekeken en zijn ze er 200% zeker van dat het waarheid is.

10 juni 2014 om 00:56

Het grootste bewijs is toch überhaupt dat WK in Qatar? Duidelijker kun je het niet hebben. Andere landen worden tot in detail op de kleinste feiten gedrukt en bij Qatar dat geen competitie heeft en ongeveer 50 graden is zien ze moeilijk grote dingen over het hoofd. Objectief valt dat niet echt te noemen lijkt mij.

Maar als je het niet wilt zien dan zie je het inderdaad ook niet en kun je het met een korreltje zout nemen..

10 juni 2014 om 07:44

@majestic Blatter heeft een flink legertje advocaten zitten in Zwitserland die heel veel vuil werk voor hem opknappen (lees onder andere het boek FIFA maffia van Thomas kistner). Daarnaast is Blatter heel goed in het ontzettend hard en veel dingen roepen, maar eigenlijk heel weinig zeggen. Vaak is na zo'n interview of persconferentie de kous af. Nee de FIFA is een smerige organisatie met een nog smerigere leider

10 juni 2014 om 22:43

@iniesta

Wat zijn voor jou correcte bewijzen??? Videobeelden die bewijzen waar de officials het geld pinnen ofzo?

9 juni 2014 om 22:50

Hij praat vaak echt onzin, maar hij heeft hier wel een punt. Misschien gaat het wat ver, maar dat er gediscrimineerd wordt is zeker wel waar. Onze eigen KNVB-directeur die roept dat het idee van een WK in Qatar niks was, is en wordt.

En zo heb ik ook vele reacties hier gelezen van mensen die het het niet waard vinden om het toernooi daar te houden, ook al blijkt straks dat de verkiezingen legitiem verlopen zijn.

9 juni 2014 om 22:54

Mensen kunnen om allerlei redenen vinden dat het WK niet in Qatar georganiseerd moet worden, maar daar volgt natuurlijk totaal niet uit dat er sprake is van discriminatie of racisme. Volstrekt misplaatste teksten dus ook deze keer.

Als ik vind dat de Olympische Winterspelen voorlopig beter niet in Eritrea georganiseerd kunnen worden, discrimineer ik dan?

9 juni 2014 om 23:00

En wat is daar discriminerend aan??? Er roept toch niemand iets over een ras ofzo??

9 juni 2014 om 23:02

Ik snap hier eerlijk gezegt helemaal niks van. Wat is er discriminerend aan het WK in Qatar te bekritiseren? Het heeft niks te maken met de afkomst van de oliesjeiks of iets dergelijks maar, het klimaat staat het gewoon niet toe. Enige oplossing lijkt mij het in de winter te doen maar, dit brengt enorm veel verschuivingen te weeg in de nationale competities waardoor dat ook bijna onmogelijk word. Tevens was de betichting van corruptie al zo snel zo sterk, dat komt ook niet zomaar uit de lucht vallen. Ik vraag me serieus af hoe Blatter zich nog kan vertegenwoordogen als voorzitter van de Fifa, bij elk andere organisatie had dit nooit gekund maar, deze man denkt de wijsheid nog allemaal in pacht te hebben. Begin medelijden te krijgen met deze man, op zo'n leeftijd toch nog zo in de ban zijn van macht en aanzien, te triest voor woorden. Ga toch lekker je ouwe dag vieren.

10 juni 2014 om 00:59

Dat hij daar blijft zitten kan ik nog begrijpen, je hebt er altijd gekken bij die op macht kicken maar dat het geaccepteerd wordt door Jan en alleman en niemand eens een keer optreedt. Dat snap ik niet.

10 juni 2014 om 08:37

Sorry discriminatie en racisme? Dit is zo verschrikkelijk achterbaks van Blatter om het daarop te gooien.

Mensen komen ook met argumenten dat er al heel veel is geinvesteerd maar sinds waarneer is geld meer waard dan een mensenleven? Eigenlijk is Blatter indirect mensen aan het vermoorden!

10 juni 2014 om 15:22

Ik heb het niet over Racisme, want daar wordt niet over gesproken. Maar discriminatie zeker wel. En of jij discriminieert over Eritrea is afhankelijk van wat je motivatie ervoor is.

Bij de toekenning van het WK aan Qatar is er vrijwel direct kritiek geleverd op het feit dat het WK daar gehouden wordt. Er zijn vrij weinig mensen geweest die het WK gunnen aan Qatar en dat is op basis van discriminatie. Ik heb wel 100x zandbak voorbij horen komen, en over geen alcohol dat gedronken zou mogen worden, etc. Dus we zouden Qatar willen uitsluiten omdat het land anders is. In mijn ogen discriminatie.

Dat achteraf er mensen overlijden bij de bouw van de stadions etc, dat valt never nooit goed te praten en om een dergelijke reden vind ik het goed dat als het WK afgepakt wordt van Qatar. Maar bij de eerste toekenning hebben mensen zich weinig vleiend over Qatar uitgelaten.

10 juni 2014 om 15:51

Ik denk dat jij dan maar eens de definitie van discriminatie moet opzoeken, want wat mij betreft kun je niet verder van de waarheid afzitten. Je hebt nu al een regeltje of 25 getypt, maar geen moment aannemelijk gemaakt dat er sprake is van discriminatie.

De punten die jij noemt kunnen voor mensen redenen zijn om daar liever geen WK te zien; net zoals de krankzinnige hitte in de zomer of de afwezigheid van een voetbalcultuur een reden voor iemand kan zijn.. Maar dat mag iemand gewoon vinden en zegt helemaal niets over de vraag of iemand discrimineert.

10 juni 2014 om 16:05

Ik heb het speciaal voor jou gedaan:

Een nadeel berokkenen door het maken van onderscheid ten aanzien van individuen of groepen op grond van kenmerken die in die situatie geen aanvaardbaar motief vormen.

Dus er wordt geen onderscheid gemaakt? Omdat het een zandbak is moeten we daar geen voetbalwedstrijden willen organiseren? Of alcohol? Wat is dat voor reden om daar geen WK te houden? Dat noem jij voetbalcultuur? Dan heb jij een andere voetbalcultuur dan die mensen daar (en ik) en dan ben je dus ook aan het uitsluiten.

Kritiek moet je leveren op zaken die er toe doen. Hitte: eens, maar daar hebben ze een oplossing voor. Corruptie: eens, moet blijken of het zo is.

10 juni 2014 om 16:08

Precies. En jij gaat waarsch. de mist in omdat je heen leest over " ten aanzien van individuen of groepen".

Als iemand het over een zandbak heeft kan het een totaal non-argument zijn of hij kan doelen op de hitte of wat dan ook, maar in beide gevallen is er geen sprake van discriminatie.

Het is evident dat Qatar geen noemenswaardige voetbalcultuur heeft; dat kan een prima argument zijn voor iemand om daar geen WK te willen organiseren. Maar hoe haal je in je hoofd om dat te bestempelen als 'discriminatie'?

Ik kan jou 100 onzin redenen geven en toch niet discrimineren.



10 juni 2014 om 16:19

Is duidelijk een groep, lijkt me?

En met zandbak wordt niet de hitte benoemd in dit geval, maar het feit dat het in het Midden-Oosten gehouden wordt.

En het is evident dat Qatar geen noemenswaardige voetbalcultuur heeft? Misschien geen hoog niveau voetbal, maar waarom geen voetbalcultuur? Je maakt zelf al onderscheid door een aanname te doen.

Discrimineren is gewoon onderscheid maken zonder een gegronde reden. Dat zijn de bovenstaande allebei niet.

10 juni 2014 om 16:27

Nee, dat gaat niet over een individu of het uitsluiten van een groep op basis van bepaalde kenmerken. Dat verschil wil jij blijkbaar maar niet zien.

Als iemand de mening is toegedaan dat voetbal amper leeft in Qatar en dat hij dat wél als voorwaarde ziet om ergens een WK te organiseren, is hij niet aan het discrimineren.

Er zullen best een paar debielen alleen maar wat schreeuwen over een zandbak, maar dat is een verwaarloosbaar aspect in deze discussie en die maken de woorden van Blatter niet minder onterecht; er zijn heel veel mensen die hele legitieme argumenten hebben om daar geen WK te willen zien.

10 juni 2014 om 16:31

Ik denk dat jij onderschat hoeveel 'debielen' er zijn. In een andere discussie over de locatie heb ik genoeg van dergelijke argumenten voorbij horen komen. Ik denk dat daar het verschil is van mening dat wij hebben. Er zijn genoeg mensen die op basis van echte argumenten het niet zien zitten in Qatar. Maar er zijn er veel meer die op basis van sentiment richting het MO een WK daar niet willen.

10 juni 2014 om 16:41

Ik denk dat het wel meevalt als je vervolgens bekijkt in hoeveel gevallen er ook echt sprake is van discriminatie; zeker in de media.

Ik denk dat veruit de grootste groep vooral moeite heeft met bepaalde omstandigheden in Qatar en dat er nog een groepje is dat aankomt met een hoop non-argumenten of die zich zelfs puur richten op (persoonlijke) kenmerken van'die Arabieren', maar zonder dat laatste groepje was er alsnog een enorme storm van kritiek gekomen op de beslissing om daar een WK te organiseren.

Blatter doet het voorkomen alsof de kritiek vooral gevoed wordt door discriminatie en racisme, maar dat is je reinste onzin en ook een hele goedkope tactiek om af te leiden van de feitelijke bezwaren.

Wat een schijnheilige vies seniele man die het op racisme kaart gooit, Blatter je bent gewoon een corrupte zak, dat voor geld alles moet wijken. Dat hij het WK gekocht heeft is allang duidelijk. Puur voor geld. Blatter denkt nou echt dat wij dom zijn en ons in de maling kan nemen, nou mooi niet.

9 juni 2014 om 22:24

kom dan met bwijzen dat hij omgekocht is... altijd makkelijk naar blatter wijzen...

9 juni 2014 om 22:29

Mohammed bin Hamman, op het moment van de verkiezing vice-president van de Fifa, zou een geheim fonds hebben opgezet van waaruit betalingen aan officials zijn gedaan.

E-mails en bankafschriften
Het fonds zou miljoenen euro's in kas hebben gehad, waarmee Afrikaanse officials zijn omgekocht. The Sunday Times zegt miljoenen documenten, e-mails, brieven en bankafschriften in haar bezit te hebben, die de omkoping bewijzen.

Het organisatiecomité van Qatar heeft altijd ontkend dat Bin Hamman voor zijn land zou hebben gelobbyd en geld zou hebben betaald in ruil voor stemmen en ook Bin Hamman zelf beweert van niets te weten.

Geschorst
Bin Hamman werd in 2011 geschorst door de wereldvoetbalbond nadat hij zou hebben geprobeerd om stemmen te kopen voor de voorzittersverkiezing van de Fifa. Uiteindelijk werd Sepp Blatter herkozen.

De Fifa is al enige tijd bezig met een onderzoek naar de gang van zaken rondom de stemming voor het WK in 2022. Maandag staat er volgens de BBC een ontmoeting gepland tussen de hoofdonderzoeker van de voetbalbond en officials van het organisatie-comité in Qatar. Tegenstanders van de toewijzing vinden dat er opnieuw moet worden gestemd.

Ontkenning
De voorzitter van de wereldvoetbalbond Fifa Sepp Blatter zei twee weken geleden dat de vele miljoenen Qatarese oliedollars niet doorslaggevend zijn geweest. In het WK-bid is wel veel ruimte gereserveerd voor sponsoring en ontwikkelingsprogramma's. "nee, ik heb nooit gezegd dat het is gekocht, de keuze was vooral een politieke overweging."

Blatter zei in hetzelfde interview dat de toewijzing van het WK 2022 aan Qatar een fout is geweest. Hij bevestigde dat de extreem warme weersomstandigheden in het land zijn onderschat.

9 juni 2014 om 22:32

De BCC heeft zoveel bewijzen in handen omtrent Blatter, van dat hij arme Landen omkoopt met geld zodat hij kon worden herkozen als voorzitter, Qatar dat Blatter miljarden heeft gegeven zodat ze het WK in handen konden krijgen, zo kan ik wel door gaan.

9 juni 2014 om 22:40

jullie zeggen wel day er bewijzen zijn maar waar zijn die dan? the daily mail heeft ook honderd bewijzen dat messi naar city zou gaan en eat gebeurde er?

9 juni 2014 om 22:43

Bewijsstuk A:

Afzender: S.Blatter@fifamail.com
To: Qatar2022@worldcup.com

(Vertaald)

Hallo beste vrienden uit Qatar.
Het is gelukt. Ik heb zojuist alle stemmen geregeld waardoor we het wk bij jullie kunnen houden. Dit was echter geen legale en goedkope klus. Daarom ben ik blij met alle kosten die jullie voor dit doel te bereiken "vergoed" hebben, als jullie begrijpen wat ik bedoel.

Omdat ik me als voorzitter van de Fifa in een gevaarlijke situatie heb begeven, lijkt het me vanzelfsprekend dat ik hiervoor een passend bedrag op mijn toch al goed gespekte bankrekening gestort krijg.

Graag deze email verwijderen en niet doorsturen naar de media, want ik hou van deze media. Ik laat het in de media voorkomen dat ik slachtoffer ben, geen medeplichtige. Mensen gaan toch niet tegen me in. Als ze een grootschalig onderzoek zouden verrichten ben ik genadeloos de zak. Maar ik ben de voorzitter van de Fifa, dus ik beteken heel wat enzo. Eigenlijk ben ik het niet waard om voorzitter te zijn. Maar ach, mensen zijn onwetend.

Tot volgende keer.

Groetjes S. Blatter

9 juni 2014 om 23:30

Klinkt betrouwbaar genoeg. Maar even serieus. Blatter blijft onzin zeggen en het moment is er bijna dat hij neer zal gaan.

9 juni 2014 om 23:41

@support119

Seems legit...

10 juni 2014 om 07:49

FCB.iniesta lees anders het boek FIFA maffia van Thomas Kistner. Sterk staaltje onderzoeksjournalistiek over de praktijken binnen de FIFA met als grote leider Sepp Blatter. Het zal je verbazen wat die man allemaal uitvreet en heeft uitgevroten. Blatter heeft alleen een sterk legertje aan juristen en advocaten zitten die ervoor zorgen dat veel publicaties niet de aandacht krijgen die ze zouden moeten krijgen.

10 juni 2014 om 02:00

@blanco
Dat ik het nog eens met jou eens zou zijn mag gerust een wonder heten, maar bij deze wou ik even zegen dat je het uitstekend hebt verwoord.

Wat is er dan zo racistisch gezegd geweest?
Probeert hij nu van onderwerp te veranderen of ben ik het die hier zo raar over denkt?

9 juni 2014 om 22:20

Feitelijk niets, maar dit is inderdaad een goedkope tactiek om het niet over de daadwerkelijke bezwaren van veel mensen te hoeven hebben.

9 juni 2014 om 22:22

Hij insinueert dat de beschuldigingen van corruptie gemaakt worden omdat het Arabieren betreft. Dus hij probeert inderdaad het onderwerp te veranderen! Walgelijke man blijft het toch. Australië wordt toch net zo goed beschuldigd van het proberen officials om te kopen?

Man ga met pensioen seniele ouwe gek en dan te bedenken dat hij zich herkiesbaar stelt als president van de FIFA..

Het kan toch niet waar zijn dat mensen met een hart voor voetbal en gezond verstand een Wereldkampioenschap naar Qatar laten gaan? iedereen weet dat de omstandigheden daar nou niet bepaald geschikt zijn om op topniveau te voetballen maar Blatter strijkt een paar miljoen op en hij zorgt er voor dat Qatar het WK krijgt.

Blatter kan naar mijn mening ook niet meer serieus genomen worden, en ik hoop van harte dat hij niet nog een keer wordt verkozen. Ze zullen een grondige schoonmaak door moeten voeren bij de Fifa en op die manier alle corruptie eruit werken.

9 juni 2014 om 22:47

Daar komt nog bij dat Qatar totaal geen voetballand is. Want als het een land zou zijn wat normaal gezien aan het WK mee zou doen zou ik er geen probleem mee hebben, maar Qatar is dat niet.

9 juni 2014 om 23:34

Voetbal is een wereldsport en ik denk juist dat het goed is om ook voetbaltoernooien te organiseren in landen waar hun nationale elftallen en competities niet van hoogniveau zijn maar de sport wel enorm populair is.
Het is alleen maar goed voor het voetbal als dit soort landen steeds beter en sterker worden.
Nou zou ik zelf ook niet meteen voor Qatar gaan kiezen i.v.m. het weer daar.

Wijzen naar rascime maar vervolgens niet uitleggen waarom??

Apart dit weer, is toch gewoon duidelijk dat WK is omgekocht, dat er nu echt bewijs is dat de Fifa corrupt is en weet je, dat maakt mij verdrietig.
Zo'n mooie sport waar veel volkeren voor samen komen om van te genieten, die jongeren beoefenen en ga zo maar door. En dan de top van die sport is corrupt....

Zo hij heeft wel heel lang moeten nadenken over deze slechte smoes. Het is 40-50 graden daar, er gaan honderden werknemers dood en die stadions zullen vrijwel nutteloos zijn na 2022. Blatter, rot nou toch eens op. We moeten echt een petitie starten ofzo, ik word gek van die man.

Ik ben zo klaar met deze man, hij leeft in een totaal andere wereld dan wij. Een compleet gestoorde uitspraak, hij ziet dingen die er niet zijn.

Het is echt tijd om in te grijpen, waarom begint niemand een nieuwe bond?

En de bonden etc blijven het ook maar gewoon pikken....wat zou dit nu in hemelsnaam met racisme te maken moeten hebben? Als er verdachte geldstromen hebben plaatsgevonden is er sprake van omkoping. Ik hoop dat ze hier allemaal individueel op gepakt gaan worden inclusief Blatter.

Kan de Fifa deze man er niet zelf uitgooien? Deze onzin wil je toch niet uitdragen als organisatie zijnde? Rascisme? Discriminatie? Misschien wordt het tijd om deze man te gaan vervangen voor een jonger exemplaar die het wel nog helder in de bovenkamer heeft.

Bizar en zwak om deze kaart te trekken

Heb dit soort opmerkingen ook van een aantal vz. leden voorbij zien komen, maar als een land een wk toebedeeld krijgt terwijl het land niet eens in staat is om een traditionele zomer wk te organiseren vanwege verschillende oorzaken dan is het logisch dat er kritiek komt en dat men het gevoel krijgt dat geld de voornaamste reden is geweest om het wk aan Qatar te geven.

Ipv meteen de racisme kaart te trekken mag hij wel wat neer openheid van zaken geven ipv vorige week de schijn op te houden met zoete praatjes als

9 juni 2014 om 22:39

Het is gewoon een feit dat sommige mensen uit de Arabische wereld lange tenen hebben en snel aangevallen zijn. Erg jammer want ik heb er totaal geen probleem mee dat een Arabisch land een wk organiseert, maar dan moet het wel in een land gebeuren waar de omstandigheden niet zo extreem zijn. Ik denk dan zelf aan Marokko of Turkije. Maar aangezien Qatar veel meer geld heeft is het natuurlijk 1+1=2.

10 juni 2014 om 01:51

Klein punt van aandacht, Turken zijn geen Arabieren .

Feit is ook dat veel mensen die Arabieren het liefst nog in tenten zien wonen en op kamelen zien rijden. Helaas voor die mensen hebben ze nu eenmaal veel poen en kunnen ze dus het een en ander voor elkaar krijgen. Zo werkt het nu eenmaal in de wereld.

Als dat het criterium is, houdt het WK dan in Turkije, is een soortgelijk land dat wel van voetbal houdt, stadions heeft en een extra push qua nieuwe voorzieningen kan gebruiken, in plaats van het in Qatar na gebruik weer af te breken. Ben ik helemaal voor, of is een Qataraan in zijn ogen een ras? Racisme, het meest aan inflatie onderhevig zijnde woord, bah en altijd uiteraard stiekem gericht op 'de blanken' terwijl het iets is van alle volkeren, ik vind dat gegeven op zichzelf al racisme.

Er zijn maar twee manieren om van hem af te komen.

Of hij vind een waardige opvolger, net zoals zijn voorganger.
Of hij gaan voordat gebeurd dood.

iets anders gaat het niet worden.
Dit is gewoon een maffia organisatie wat nog veel meer macht heeft dan de Italianen ooit hebben gehad.
En het gebeurd allemaal voor onze neus onder het mom van voetbal.

In plaats dat de grootte sponsoren alsmaar duidelijkheid vragen omtrent het gedrag van de meest corrupte organisatie die de mensheid ooit gekend heeft zouden ze eens actie moeten ondernemen en hun contracten moeten opdoeken jegens de Fifa.
We blijven namelijk die pleuris benden toch wel dragen, eten en drinken zelfs kia daar blijven we in rijden en dat is een auto die er nog walgelijker uitziet dan een lelijke eend.
Wanneer dit gebeurt kunnen we zien of het orgaan afsterft want zonder bloed kan een hart niet pompen.
Simpel zat.

De Qatari zijn zelf racistisch! Die weigeren Aziaten in hun shopping malls terwijl diezelfde Aziaten ( Nepalezen, Indiers ) wel die shopping malls voor die Qatari hebben gebouwd. Google maar eens op "qatar Racism" en je weet genoeg.

Laat Blatter maar eens met een antwoord komen of gewoon bekennen dat het hele zaakje is gekocht. Dan mag hij van mij part ook gelijk opzouten en achter de geraniums gaan zitten. Seniele oude gek die niet eens een minuut zijn smoel kan houden.

Hij is een schande voor de sport en moet nu zelf niet zielig gaan lopen doen. Heel die corrupte bobo club bij de Fifa moet wieberen.

9 juni 2014 om 23:09

Je slaat de spijker op de kop. Dat gedoe rond de herdenking van N Mandela was voor mij echt de druppel die de emmer deed overlopen.

9 juni 2014 om 23:19

Zoek jij maar eens wat verder want dat was al ontkracht

hij had misschien beter cabaretier kunnen worden want wat hij nu zegt is natuurlijk een grote grap.

sepp moet maar eens gauw met pensioen en het wk moet gewoon worden gegeven aan een land dat iets met voetbal heeft. dit gaat puur om geld maar helaas is dat altijd zo in het voetbal.

Het moet niet gekker worden. De bouwomstandigheden zijn slecht, er zijn doden gevallen. Het is dan toch niet meer dan normaal dat er kritiek komt op Qatar? Wat verwacht hij dan van de media, dat ze die doden maar even door de vingers zien? Dan komt er nog bij dat er serieuze twijvel is over omkoping. Het artikel in de Britse media laat zien dat dit niet puur op basis van vermoedens en 'racisme' is. Je kunt toch niet een journalistiek artikel gebaseerd op feiten zomaar als racisme wegzetten?

De Fifa net als de Uefa zijn corrupt tot op het bot. Blatter is hooguit de verpersoonlijking van dat alles. Zijn vertrek zal niet tot verandering leiden, daar zijn de (finacieel economische ) belangen veels te groot voor.

9 juni 2014 om 23:18

Niet alleen die twee organisaties. De wereld is een grote niks.

Ach men moet niet zeuren. Als je niet mee wilt dan zorg je dat je niet gekwalificeerd wordt voor het eindtoernooi.

Ik denk dat hij toch een punt heeft. Er wordt al vanaf dag 1 dat het wk aan Qatar is toebedeeld een hetze tegen dat land gevoerd. Ook gewoon leugens verteld.
Even alle punten op een rij die tegen Qatar worden opgevoerd.
1. Arbeiders zouden zij gedood bij de bouw van stadions. Dit klopt niet. Ze zijn pas met de voorbereidingen bezig van het eerste stadion. Dus hoe kunnen al duizenden dood zijn.
2 Arbeidsrecht. Dat verschilt niet heel veel met dat van Spanje, Frankrijk en Italie. Immigranten worden ook gewoon het land uitgezet na verloop van het contract. Dan nog niet te spreken over wat er met illegalen gebeurd in Europa en de Vs.
3 Corruptie. Er is niks bewezen. De mailtjes waar naar verwezen wordt hebben betrekking op Bin Hammam. Die bezig was met het zich verkiesbaar stellen voor het hoogste ambt bij de Fifa. Het was al bekend dat hij stemmen heeft willen kopen. Hij is hiervoor ook voor het leven geschorst. Dus dit zijn gewoon oude koeien uit de sloot halen. Bin Hammam heeft nooit een functie bekleed binnen het organisatie comité van Qatar22.
Overigens als we het over corruptie gaan hebben, dan lijkt Australie meer fout te hebben gedaan dan Qatar. We moeten ook niet vergeten hoe Duitsland 2006 heeft bemachtigd. Laten we al helemaal niet beginnen over de verschillende Olympische spelen. Dat waren allemaal stuk voor stuk bewezen fraude praktijken. Daar kraaide geen haan naar, terwijl bij deze vage en onbewezen beschuldigingen de wereld op zijn kop staat.
4 De hitte. Qatar heeft tijdens de bid dit uitvoerig behandeld. Gekoelde stadions, gekoelde ov en gekoelde supportershomes. Technologie bestaat en is ook uitgetest. Voor het bid was er zelfs een kleine demo stadion gebouwd.
Overigens is dit nooit een issue geweest bij andere wk waar het meer dan 40 graden werd (2002, 94, 90, 86, 82,70), terwijl qatar wel oplossingen aandraagt,
Dan blijft dus de vraag waarom zo een hetze tegen Qatar. Dan denk ik dus dat Blatter echt een punt heeft en het hier om racisme gaat. Je moet je ook bedenken dat hij niet voor qatar heeft gekozen, dus hij zegt dit niet zomaar. Verder zou Garcia vandaag klaar zijn met zijn onderzoek, dus als Blatter dit zegt dan kun je ervan uitgaan dat er niks verdacht is gevonden.

9 juni 2014 om 23:30

Denk niet dat the sunday times dit vlak voor de start van dit wk uitgeven mochten ze bewijsmateriaal hebben. Iedereen houdt zich nu bezig met dit wk. Die gaan voor de grote klapper. Net na het wk groots uitpakken.

9 juni 2014 om 23:32

Heb je nou echt niet door dat hij voor de bühne niet voor Qatar heeft gekozen om af te leiden van allerlei zaken die dit zaakje ontzettend laten stinken?

10 juni 2014 om 00:02

totaalvoetbal, The Guardian heeft uitgebreid onderzoek gedaan naar de werkomstandigheden van met name Nepalezen in de golfstaat. Volgens The Guardian hebben duizenden arbeiders te maken met uitbuiting en misbruik, een toestand die je het best kunt vergelijken met moderne slavernij. Sharan Burrow, voorzitter van de internationale vakbondsorganisatie trok al eerder aan de bel. Volgens hem worden gastarbeiders onderbetaald, werken in extreme hitte, overnachten in onhygiënische pensions en kunnen niet weg als ze dat willen. Volgens zijn organisatie zijn de werkomstandigheden zo slecht dat er elke dag een dode valt. In een interview met de Duitse krant Die Zeit zei Blatter dat de keuze voor Qatar politiek is beïnvloed, hij wilde het woord omkoping niet in de mond nemen. In de Franse media kon je al lezen dat de emir van Qatar onder één hoedje had gespeeld met president Sarkozy, inzet was de sponsoring van de Parijse club PSG door een bedrijf uit Qatar. Blatter heeft nog heel wat uit te leggen.

10 juni 2014 om 00:18

the guardian had geen onderzoek gedaan naar wk faciliteiten in aanbouw, terwijl dit wel wordt gesuggereerd. dat neemt niet weg dat er menselijk leed is. dit is inherent aan een kapitalistische samenleving. overigens zijn er in qatar zeker wel regels ter bescherming van de werknemers, maar omdat zoveel gebouwd wordt (10prct van de hijskranen ter wereld staan in qatar) is er niet genoeg controle. hier wordt misbruik van gemaakt door constructie bedrijven, veelal uit het westen. qatar meer controle en strengere regels beloofd. dus dit wk heeft al iets goeds voortgebracht.
met betrekking tot de uitspraak van blatter. dat klopt, dat heet lobbyen. dit doet elk land dat een bid plaatst

10 juni 2014 om 00:28

Qatar moet zeker aangesproken/onder druk gezet worden om wat te doen aan de arbeidsomstandigheden van buitenlanders. Maar deze slechte arbeidsomstandigheden vind je helaas ook hier in Nederland, waar Polen in schuren wonen en werkdagen van 14 uur maken. Maar ik dat er vanuit Europa wel erg negatief op Qatar wordt gereageerd.

10 juni 2014 om 00:47

totaalvoetbal, The Guardian heeft onderzoek gedaan naar de infrastructuur die momenteel wordt opgebouwd. Werknemers beschuldigden hun werkgevers van roerende betalingen, het werken in de hitte zonder water, het leven in smerige kampen en het in bezit houden van hun paspoort.. De futuristische stadions die Qatar beloofde te bouwen, inclusief airconditioning, zijn vrijwel onmogelijk te bouwen. Qatar beloofde zeer speciale stadions die ongekende koeltechnologieën zouden hebben, zodat zij het WK zouden mogen organiseren. Maar nadat ze de bidding gewonnen hadden, werd dat plan direct in de prullenbak gegooid. Inclusief de infrastructuur gaat het WK in Qatar een slordige 200 miljard kosten. Vier keer zoveel als de Olympische Spelen in Sotsji. Speelsteden zijn er niet en moeten nog vanaf de grond opgebouwd worden. De stad waar de finale gespeeld gaat worden, Lusail City, bestaat niet eens. Wanneer Blatter besluit dat er in de winter gespeeld gaat worden dan worden alle Europese competities door elkaar gegooid. Het WK mag dan wel het grootste mondiale eindtoernooi zijn, maar het stilleggen van de Premier League, Bundesliga en Priméra Division zal catastrofaal zijn. Voor veel bedrijven staat er bij Europese competities meer op het spel dan bij het WK. Nogmaals, Blatter heeft heel wat uit te leggen.

10 juni 2014 om 01:14

nogmaals er is menselijk leed, zoals overal ter wereld. maar je hebt het nu vooral over werkemer/wergever conflicten. qatar is niet de werkgever.er zijn gewoon regels, maar ik heb ook aangegeven dat er een handhavingsprobleem is voor de bestaande regelgeving. onterechte kritiek op qatar is dat er geen regels zijn.

de koelingtechnologie bestaat gewoon (https://www.asme.org/engineering-topics/articles/... ze hebben zelfs een demo stadion gebouwd.

als qatar zoveel geld wil spenderen, wie zijn wij om het dat te verbieden. het is alleen maar goed voor de wereldeconomie en de ontwikkeling van qatar zelf.

10 juni 2014 om 01:42

Laat Qatar maar spenderen, daar heeft de rest van de wereld alleen maar baat bij. Qatar heeft het geld, dus laat het geld maar rollen .

10 juni 2014 om 01:56

Wat is dit voor rare vergoeilijking van de dingen die in Qatar gebeuren door jullie? Er gaan daar abnormaal veel mensen dood bij het bouwen van de stadion, als is het maar een tiende van wat the guardian schrijft is het nog bizar.

Daarnaast is het seizoenstechnisch volstrekte waanzin om een WK in de winter te laten plaatsvinden en een WK in de zomer is ook niet haalbaar omdat het voor de fans buiten de stadions ondraaglijk warm is. Ook zonder de expliciete corruptieaanwijzingen lijkt mij omkoping redelijk waarschijnlijk.

Komen jullie uit Qatar ofzo dat jullie zo sterk verdedigen wat overduidelijk fout is?

10 juni 2014 om 02:02

lees voortaan eerst de gehele post alvorens opmerkingen te plaatsten. graag inhoudelijk reageren. anders heeft een discussie geen zin.

10 juni 2014 om 02:22

Het ontbreekt jammer genoeg wel vaker aan inhoudelijke reacties.

10 juni 2014 om 11:57

Gast, de bronnen zijn the guardian, amnesty, de Pncc( vereniging voor Nepalese arbeiders) en het Ituc(internationale vakbondsbeweging). Jij Kiest ervoor om die bronnen niet te geloven terwijl je ze zelf kunt googlen.

En dan heb je het ook nog het lef om te zeggen dat mijn reactie niet inhoudelijk is terwijl het aantal bronnen dat jij noemt over de doden in Brazilie gelijk precies gelijk is aan nul.

Nogmaals, kom jij uit het Qatar, of een van de buurlanden, dat je dit verdedigd? Anders begrijp ik het namelijk echt niet waarom je zo graag blind wil zijn.

10 juni 2014 om 13:52

heb je het artikel wel gelezen. het gaat in 2012 en 2013 om 964 doden over 2 jaar, waarvan maar 35 doden, vanwege een bouwongeval. geen enkel dode gerelateerd aan een wk project. alle andere doden hadden een andere oorzaak. hierbij moet wel gezegd worden dat er een evenredig hoge aantal (200 man over 2 jaar) zijn overleden aan hartfalen.
maar als je de cijfers ziet en bedenkt dat het aantal mensen dat in de bouw werkt in qatar wel 2x zo groot is als in de vk en je ziet dat daar in in 2013 75 doden zijn gevallen bij constructieongevallen, je wel twijfels krijgt over het motief van zo'n artikel.
nogmaals als je niet inhoudelijk wilt discussiëren dan houd het op. als je niet voor je zelf wilt denken en alles wat wordt voorgeschoteld voor zoete koek wil slikken dan moet je dat zelf weten.

blatter zijn hele hoofd staat voor corrupt ,hele fifa en uefa zijn corrupt als je dat niet ziet ben je gewoon naief en goedgelovig

De enige kaart die Blatter met enig fatsoen kan spelen is de 65 plus kaart.
Helaas wil hij niet met pensioen en houd die kaart stevig in zijn klinkende zakken.

Ik ben het niet vaak eens met Blatter, maar nu kan ik me wel vinden in wat hij zegt.
In Qatar is het warm, maar dat is het ook in Brazillie, was het ook in Zuid-Afrika, Amerika, Mexico etc.
Qatar is blijkbaar in staat om stadions te bouwen die gekoeld zijn, dus het hitte probleem wordt daarmee getackeld.

Dat er mensen sterven bij de bouw van stadions etc. is in Brazillie niet anders, daar worden zelfs hele Favela's afgebroken en mensen dood geschoten. Dat wil niet zeggen dat er niets gedaan moet worden om de arbeidsomstandigheden te verbeteren, maar op elk punt van kritiek dat er is op Qatar is het bij Brazillie net iets erger. In Rusland zal het niet veel beter zijn.

Wat ik me afvraag is hoe serieus je die Engelse Tabloids moet nemen. Hoe serieus moet je die Engelsen überhaupt nemen? Hetzelfde Engeland dat dhr. El Fayed na decennia te wonen in Engeland geen Engelse nationaliteit wil geven, terwijl die man voor duiznden banen zorgt in Groot-Brittanie.

Dus nogmaals ik ben het niet vaak eens met Blatter, maar ik proef toch bij veel mensen een bepaalde jaloezie en afgunst t.o.v. Qatar.

10 juni 2014 om 01:02

fcraakeenbal, dat jij een serieuze krant als The Guardian vergelijkt met de Britse tabloids zegt eigenlijk al genoeg. The Guardian wordt tot de meest serieuze en gerespecteerde kranten in Groot-Brittannië gerekend.

10 juni 2014 om 01:45

Noem een krant/nieuwszender die daadwerkelijk onafhankelijk is en zich niet mengt in allerlei politiek spel.

10 juni 2014 om 01:51

Gast, hou op hoor. "op elk vlak is Brazilie net iets erger". Zonder bronnen is dat gewoon gelul. Er sterft 1 persoon per dag in Qatar bij het bouwen van de stadions. 8 jaar nog voordat ze af zijn. Laat staan hoe het in Qatar gaat met de relocatie van mensen.

Dat zijn vierduizend mensen he? Denk even na voordat je domme dingen zegt.

10 juni 2014 om 02:13

Kom jij eens met een geloofwaardige bron dat er per dag 1 persoon dood gaat door de slechte arbeidsomstandigheden in Qatar. Want zonder bron is dat gewoon gelul.

10 juni 2014 om 11:58

Blijkbaar zijn bronnen alleen geloofwaardig als ze jou uitkomen.

Ik denk dat Blatter toch wel rijp is voor een gesticht. Hij probeert nu de discriminatie-kaart neer te leggen, zodat niemand nog iets durft te zeggen over het WK 2022. Hij probeert zo alleen maar zijn positie en de status van de Fifa (van wat er nog van over is) te redden.

Mensen die hier nog lopen te roepen dat ze bewijzen willen zien, hebben vanaf 2010 toch in een donker hol gezeten. Alleen hier al op VZ zijn de nodige bewijzen te vinden. Ben ook erg benieuwd naar het onderzoek van de commissie die na het WK vrij zal worden gegeven. Denk niet dat dit onderzoek onpartijdig zal zijn, maar de Fifa voor een gedeelte uit de wind houdt.
Mannen als Blatter en Plattini zijn er echt niet om het voetbal meer aanzien te geven, maar om hun eigen portemonnee te vullen.

Het is toch voor de gekke dat een Fifa een WK voetbal toewijst aan Qatar. Heb nog nooit gezien/gehoord dat het IOC de winterspelen in Ethiopië wilt houden.

10 juni 2014 om 01:48

Sotsji is ook een subtropische stad aan de zee, dus denk niet dat het IOC op dit vlak heel veel beter is.

Wat een ontzettend sneu figuur is die Blatter toch, nu je tegenstanders wegzetten als racisten, schandalig.

Wat trouwens ook om te janken is, is dat de discussie over de toewijzing van het WK aan Qatar pas op gang komt nu er bewijzen zijn van omkoping. Waarom niet toen ze erachter kwamen dat er meer dan 1 werknemer per dag sterft bij het bouwen van de stadions? Dat betekent dat er voor dat er een bal getrapt is 4000 mensen zijn overleden tijdens het bouwen van deze stadions. Vier-fokking-duizend.

Het WK van Qatar spelen ze niet in stadions, maar in graftombes.

10 juni 2014 om 02:21

Bron dat er dagelijks mensen sterven? Ik irriteer me al langer aan allerlei loze kreten die gedaan worden. Meestal ben ik iemand die de reacties alleen leest, maar voelde me nu echt geroepen om ook maar eens te reageren.

Hoeveel mensen denk je dat ze in Brazilië al dood geschoten hebben en hoeveel gaan ze er nog dood schieten? Maak je daar nu maar druk om en daarna kun je je om Qatar druk gaan maken.

10 juni 2014 om 12:06

Zie een andere reactie op je. In de favela's in Brazilie schieten ze 5 mensen per dag dood( of geloof je dat ook niet?). Het verschil is dat dat sowieso gebeurd, WK of niet. Hier is het speciaal voor het WK, dat is toch wel even iets anders.

Maar zelfs al sterft er 1 iemand per tien dagen gaan er nog 400 mensen dood, al zijn de meeste schattingen dat we de 400 nu al gehaald hebben. Aan alleen al de Nepalese werknemers, dus dan hebben we de pakistani en de mensen uit India er nog niet bij opgeteld.

Overigens sowieso raar dat je de beste onderzoekskrant ter wereld beschuldigt van valse informatie. Toen zij het nieuws van Snowden en van Assange naar buiten brachten stond je zeker wel te juichen omdat het tegen het Westen was?

Geef Qatar gewoon de kans! Er is inderdaad rook maar het bewijs is indirect en zal geen stand houden. Het WK kan in de winter gehouden worden, want dan heb je aangename temperaturen. Je moet alles een keer proberen want misschien wordt het wel een enorm succes en heb je er weer een optie bij in de toekomst. Je moet de omgeving van Qatar het ook gunnen, want die pompen al jaren geld in het voetbal maar het komt niet echt van de grond. Misschien zet het WK het gebied wel zo op de kaart dat het mondiale voetbal er zo op vooruit gaat. Dit hebben ze in 1994 ook gedaan. De temperaturen toen waren ook niet misselijk en de VS stelde qua voetbal ook niets voor.

10 juni 2014 om 18:44

Geef die dode mensen dan eerst eens hun leven terug

Aah de racismekaart wordt getrokken. Dan zijn over het algemeen alle andere argumenten onhoudbaar geworden.
Ben benieuwd of hij het hiermee redt, zo ja dan is hij wel heel erg machtig.

10 juni 2014 om 17:43

Alleen als Blatter een manier vindt om het WK te verplaatsen waarbij hij zelf geen schade oploopt zal hij het doen.

Iemand als Sep Blatter is waarschijnlijk zelf een elite racist, dat hij nu anderen hiervan beschuldigt is heel slim maar ook zielig

Blatter is niet goed wijs is helemaal doorgedraaid met het geld wat hij zogenaamd in normale mate verdien terwijl dit bedrag minimaal meer dan 250 miljoen bedraagt en dat terwijl hij het voetbal alsmaar erger maakt joh hij moet er gewoon opdonderen.
Verder het is geen racisme maar medelijden en ergernis wat de pers heeft over het WK in Qatar mensen vallen dood neer maar wat boeit Blatter het echt wat een Ei@el is dat echt een belachelijk en zielig figuur hopelijk wordt hij snel opgenomen in een psychiatrische inrichting ps@chopaat en krijgt hij daar een gruwelijk leven echt deze man is een gevaar voor het voetbal maar ook voor de mensen echt deze man is een moordenaar echt hij is de allergrootste gek ter wereld nog oneindig keer zo gekker als Van Gaal echt deze man verdient geen goed leven en hopelijk krijgt hij dat ook niet.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren