Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Wat een zwakke vertoning van Spanje, er vielen er een paar door de mand’

Laatste update:

Nederland is door het dolle heen door het spektakel van de eerste wedstrijd op het WK (wereldkampioen Spanje werd met 1-5 verslagen), maar de bijzondere uitslag lag niet alleen aan het uitstekende optreden van Oranje. Spanje speelde voor rust lang niet slecht, maar na de pauze zakte het team van bondscoach Vicente del Bosque compleet door de ondergrens. Dat zag Jan Mulder, vijfvoudig international en tegenwoordig analyticus, ook.

/

“Nederland heeft me net zoveel verrast als Spanje me verbijsterd heeft. Wat een zwakke vertoning”, laat Mulder weten aan Sporza. “Daar zitten echt drie, vier, vijf spelers bij die door de mand vallen, fysiek ook. Xavi en Andrés Iniesta hebben vijf jaar lang wereldtop gespeeld, op een gegeven moment ben je letterlijk en figuurlijk doodop en dat zag ik aan die jongens.”

Spanje was de voorbije jaren dominant op het internationale toneel, maar Mulder denkt dat er een einde aan is gekomen. “Of dit het einde is van de gouden generatie? Ik zou het bijna zeggen ja. Dit is geen drie punten, dit is 5-1 en dat had 10-1 kunnen zijn.”

De dominantie van Spanje is definitief voorbij

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Te laat doorgerouleerd bij Spanje en gewoon te weinig vers bloed.

14 juni 2014 om 12:38

Misschien vinden mensen het niet leuk. Maar deze wedstrijd deed me denken aan Ajax Barca. De magie is weg bij de Spanjaarden, en met een kwalitatief en gretig team kun je dan gewoon winnen. Verwacht dat chili gelijk speeld tegen Spanje, en ook tegen nederland dan ligt spanje eruit. Nee leuk dat we gewonnen hebben van Spanje, maar ik verwacht dat we tegen landen als Frankrijk, Duitsland, brazilie, Italie het niet redden. Al hoop ik natuurlijk dat ik over een aantal weken er volledig naast zit

14 juni 2014 om 13:10

Casillas: hield te weinig ballen tegen en blunderde.
cijfer: 4

Azpilicueta: kon absoluut niet mee in het positiespel dat Spanje wil spelen en viel in verdedigend opzicht ook niet op.
cijfer: 2

Piqué: deed eigenlijk niets goed op een paar inspeelpasses na
cijfer: 2

Ramos: verloor opmerkelijk veel duels, pakte geen domme kaarten, schoot een aardige vrije trap net naast.
cijfer: 5

Alba: deed het in balbezit wel redelijk, bij balverlies te weinig gezien
cijfer: 5

Busquets: arrogant om ballen op te eisen van Piqué en Ramos terwijl ze hem keihard nodig hadden op het middenveld. Verdedigend niet gezien.
cijfer: 1

Alonso: was in de eerste helft prima aan het ballen en schoot een goede penalty er in. Groot raadsel waarom Del Bosque hem slachtofferde bij de wissels.
cijfer: 7

Xavi: hij is het verbindingsstuk tussen verdediging en middenveld, waarom zet Del Bosque hem op tien? Hij liet het balletje niet vlot rondgaan en dat is toch echt zijn verantwoordelijkheid. Bracht aanvallend gezien eigenlijk niets en verdedigend voegde hij ook niets toe.
cijfer: 3

Silva: de beste man aan de kant van Spanje. Gevaarlijke steekballen, goede loopacties, bijna gescoord. Al jaren ondergewaardeerd.
cijfer: 8

Iniesta: enorm gehyped, hij leed vaak balverlies maar werd onterecht de beste man van Spanje genoemd. Hij liet af en toe wel iets leuks zien maar speelde op papier linksbuiten en dan moet je niet zo ver terugzakken naar het middenveld.
cijfer: 6

Costa: omdat hij genaturaliseerd was moest Del Bosque hem uit fatsoen wel opstellen. Maar er zijn belangrijkere zaken dan fatsoen en dat had hij moeten weten. Villa had moeten spelen, de topscorer van Spanje. Costa speelde heel erg slecht en kon zelfs met de fantastische steekballen van Silva niets klaarspelen.
cijfer: 1

Del Bosque: speelt gewoon niet met zijn beste elf omdat hij zich door randzaken laat beïnvloeden. Hij heeft zijn lieverdjes en bracht Pedro en Torres in die niets in het Spaanse team te zoeken hebben, het ging alleen maar slechter toen zij in het veld kwamen. Heerlijk hoe hij zo terecht op zijn bek is gegaan. Nu moet hij Xavi en Costa slachtofferen ten faveure van Fabregas en Villa. We zullen zien of hij nu wel de juiste keuzes gaat maken.
cijfer: 2

14 juni 2014 om 13:35

Je hebt problemen denk ik, niks beters te doen? En niet de beste 11? Hahaha grapjas, pedro niks te zoeken bij spanje xd, silva een 8 terwijl iniesta mar een 6 krijgt. Niemand neemt je serieus.

14 juni 2014 om 13:35

Penalty van Alonso was beroerd ingeschoten anders, had Cillesen kunnen hebben.

14 juni 2014 om 13:38

Cillessen zat in de goede hoek maar Alonso scoorde toch, goed ingeschoten penalty toch?

14 juni 2014 om 14:11

ben je nog mild, niemand van spanje verdient een voldoende in mijn optiek

14 juni 2014 om 14:37

Wat een Barcelona hater ben jij , Waarom verdiend Ramos een 5 hij werd uitgesprint door Robben en liet Van Persie lopen . Busquets en Alonso speelden allebei zwak .

14 juni 2014 om 15:17

Ramos was goed in balbezit hoor, die wist de vrije man wel te vinden. Dat hij niet zo snel is als Robben is gewoon de verdienste van Robben.

Alonso positioneerde zich tenminste nog goed op het veld, Busquets deed alles fout.

Zielig om mij een Barcelona hater te noemen, dat ben ik namelijk niet.

14 juni 2014 om 15:40

Geert mensen zijn jou echt snel zat. Hou alsjeblieft je mond want je kraamd zoals gewoonlijk allemaal onzin uit en indd niemand neemt jou serieus.

14 juni 2014 om 15:45

Silva beste man? Uhmm ze hebben mede door hem verloren. Als, ja als, hij de bal opzij legt wordt het 2-0 en is de wedstrijd voorbij. Kan hij nog zo veel leuke dingen doen, volgens mij ging het om die ene bal.

14 juni 2014 om 16:46

Als alle Spanjaarden speelden op het niveau van Silva gisteren dan won Spanje.

14 juni 2014 om 22:53

Ramos ging nog achter Robben aan
Alba ging op zn aller hardst en was ver achter...

Ramos rende 30.4 km/u , dat haal jij niet eens op de fiets

14 juni 2014 om 12:41

Je hebt vers bloed, alleen moet je die spelers ook laten spelen en niet alleen selecteren.

Ook heeft Del Bosque gisteren tactisch foute keuzes gemaakt.

14 juni 2014 om 12:56

Je hebt inderdaad vers bloed en die zal je op een gegeven moment ook moet brengen, Maar je moet toch toegeven; ze hebben toch gisteren wel hun beste 11 opgesteld of ben ik nou gek??

14 juni 2014 om 13:02

Op basis van naam heeft Del Bosque gisteren zijn 11 beste spelers het veld opgestuurd, maar het mooie aan voetbal is, is dat 11 beste namen niet het beste team maken.

14 juni 2014 om 13:09

Had Diego Costa gewoon lekker thuis moeten laten, die beperkte spits past totaal niet in het Spaanse elftal.

14 juni 2014 om 12:44

precies, als je isco al niet oproept...
die jongen heeft een geweldig seizoen doorgemaakt.
en je ziet ook: de jonge speler jordi alba speelde het beste van heel spanje.
jong bloed heb je ook nodig in een team, en dat mist spanje op dit moment heel erg

14 juni 2014 om 12:55

@afc

Alba heeft ook minder wedstrijden gespeeld zoals de commentator dit al aanhaalde. Zal er ook wel iets mee te maken hebben.

14 juni 2014 om 12:58

Natuurlijk, maar dat neemt niet weg dat hij een goede westrijd speelde en gewoon veel meer energie kon steken in de westrijd dan de andere spelers van spanje.
Als je ziet wat hij voor kilometers heeft afgelegd, daar neem ik m'n petje voor af.
Dat heb ik Iniesta of Costa toch niet zien doen.

Als NL 433 had gespeeld was het nooit 5-1 geworden! Ik denk dat Spanje alsnog ver zal komen. Als ze 2e worden kunnen ze gewoon van Brazilië winnen

14 juni 2014 om 12:36

Als ze verliezen van chili en wij winnen van australie is het toernooi al voorbij voor spanje

14 juni 2014 om 13:53

Spanje gaat niet verliezen van Chili.

14 juni 2014 om 13:55

Spanje ging ook niet verliezen van Nederland?

14 juni 2014 om 14:21

Ja maar NL is en stuk beter dan Chili en Spanje is nu wakker

14 juni 2014 om 15:42

Wil je je mond houden? Chili gaat Spanje opeten. VAMOS LA ROGGA. Alexis Sanchez gaat ze stuk makem

14 juni 2014 om 22:44

Huh? 48u geleden was Nederland een stuk slechter dan Chili toch?

14 juni 2014 om 14:12

Spanje verloor op een EK ook eerst van Zwisterland om vervolgens het toernooi te winnen. Dat Spanje gelijk kanshebber af is zoals sommigen dus stellen geloof ik niet.

14 juni 2014 om 15:43

Je bedoeld wk 2010 dude q

14 juni 2014 om 16:21

Mag je er wel bij zeggen dat Spanje daar heel veel kansen had en met 1 doelpunt verschil verloor. Gister verloren ze even 1-5 en zijn ze in de tweede helft helemaal weggespeeld. Sinds 63 (?) niet meer zo een grote nederlaag. Doet wel wat met een ploeg denk ik hoor. Een trainer moet nu maar kijken wie hij laat staan en wie niet voor de volgende

14 juni 2014 om 17:49

@fcb_prithwi

Punt blijft hetzelfde niet?

14 juni 2014 om 17:57

@arsenalman

Klopt, maar vergeet niet dat net zoals toen nu alle komende wedstrijden gewonnen moeten worden wil men het toernooi winnen. Het kan inderdaad ook als een kaartenhuis in elkaar donderen maar ik geloof daar niet zo in. De Spaanse internationals hebben erg veel ervaring en kunnen zich denk ik prima over een wedstrijd heen zetten.

Maar goed de tijd zal het zeggen

Overigens geloof ik niet dat je nu als coach als een malle moet gaan wisselen. Dat brengt pas onzekerheid en mentale problemen mee in de ploeg. Je moet analyseren wat fout ging en waar en daar de nodige aanpassingen verrichten. Dat kan dus ook tactisch zijn. Spanje verloor niet door een paar individuele fouten.

Spanje heeft te veel van dezelfde soort spelers er in staan. Wat me ook opvalt is dat Casillas weer 2 blunders had gisteren. Waarom keept Lopez niet? Blijkbaar zien Ancelotti en Mourinho dat dant och goed. Daarnaast is het belachelijk om met 3 cvm's te beginnen. Dat is vragen om zelfmoord.

14 juni 2014 om 12:35

Welke 3 cvm's dan? Xabi alonso en Busquets?

14 juni 2014 om 12:39

Xavi. Is toch veel te defensief man. Ongelooflijk. Als ik bondscoach van Spanje was had ik het zo gedaan.

Lopez
Carjeval
Ramos
Martinez
Moreno
Alonso
Xavi
Navas
Iniesta
Pedro
Villa
14 juni 2014 om 12:47

@ Elphenomeno

Navas was volgens mij geblesseerd. Reden dat die niet was meegegaan.
Verder een goede opstelling. Ik had alleen misschien Javi Martinez op het middenveld neer gezet ipv Alonso. Iniesta op de plaats van Xavi, en dan Silva op 10. Maar, is volgens mij te aanvallend dan.

14 juni 2014 om 12:47

Wat is dat nou voor een opstelling? Carvajal maakt regelmatig foutjes en moet alles op snelheid corrigeren. Moreno als je Azpilicueta en Alba hebt op de linksback positie. Xavi als defensieve middenvelder als je Busquets hebt die op die plek gewoon beter is. Navas die het hele seizoen niet heeft gespeeld en totaal uit vorm is. Geen David Silva? Nee, dat wordt hem niet.

14 juni 2014 om 13:37

Vond ik helemaal geen logische keuze, om met Xavi, Busquets en Alonso te spelen. Je weet dat Nederland gaat wachten, en hoe je het ook wendt of keert, dat hebben we gedaan. Dan koos hij in mijn ogen voor een veel te 'vlak' middenveld. Ik ben geen fan van Pedro, maar had hem rechtsbuiten gezet en Silva achter de spits.

14 juni 2014 om 13:51

Inderdaad Stefandefree.

Snapte die keuze ook al niet. Busquets en Xavi zijn controlerend net als Alonso, dan is dat toch niet je centrale middenveld? Zat namelijk geen diepgang in. Dat je dan Costa als spits zet, wil niet zeggen dat je gelijk diepgang hebt. Dan moeten Silva en Iniesta wel de mogelijkheid hebben om iets met een bal te doen, want Costa was de enige die ze echt konden aan spelen, maja die stond op een eiland met 3 verdedigers. Totaal niet gezien die gast.

Dan moet je flankspelers hebben die ook diep willen gaan en niet die bal in de voeten hebben. Dat zag je goed aan Nederland, waar v Gaal de credits voor moet hebben, zij legde die bal elke keer diep neer, niet in de voeten maar voor de voeten. Daar heeft Louis echt wel op gehamerd bij die gasten in de tweede helft. Geef die bal diep in de ruimte. Zie de doelpunten van v Persie, 2 x robben en de Vrij. Al die ballen werden diep neergelegd schuin achter de verdediging.

14 juni 2014 om 14:56

Hoezo is het geen logische keuze? Als je Spanje een beetje gevolgd hebben de laatste zes jaar, dan weet je dat ze zich haast niet aanpassen aan de tegenstander, maar uitgaan van eigen kwaliteiten.

14 juni 2014 om 15:06

Je kan ook al 6 jaar met 11 verdedigers spelen, dat maakt het ook nog niet logisch. Juist wat jij zegt, het uitgaan van eigen kwaliteiten, maakt het raar dat hij voor deze samenstelling koos.

Ben erg blij, naar nou allemaal niet de polonaise. we hebben ontzettend veel geluk gehad met Spanje, ze waren namelijk ongelofelijk zwak. En we weten wat een goed Spanje kan aanrichten. De spelers zijn gewoon op, kijk hoeveel wedstrijden ze allemaal hebben gespeeld en dat allemaal bij topclubs. Op een gegeven moment kun je gewoon niet meer.

Spanje heeft Nederland gewoon overschat. Hoevaak heeft Silva 1 op 1 met de keeper gestaan. En dan wilt hij het wel ff afmaken met een wippertje. Kon hem gewoon afgeven, dan was t 2-0 en over.

14 juni 2014 om 12:32

Onderschat*

14 juni 2014 om 13:49

Als als als. Als costa niet gaat liggen en oranje maakt alle kansen is het 0-7. Spanje is gewoon een maatje te klein.

goed voor nederland.
als nederland nu maar niet denk dat ze er al zijn wat dat is niet zo.
nederland moet nu nog alles geven!

Vooral het centrale duo van Spanje was enorm slecht, pique stond keer op keer verkeerd gepositioneerd en Ramos had niet de felheid en de doortastendheid die die normaal wel heeft. Ook op het middenveld waren Busquets en Xabi Alonso niet in goede doen, liepen geen gaten dicht, gaven te veel ruimte weg en ze lieten vooral Sneijder te vaak vrij lopen. En dan de aanval, Costa heb ik nooit wat gevonden dus daar ga ik nu ook niets over zeggen. Silva onzichtbaar, Iniesta beste man van Spanje maar ook slecht voor zijn doen. Xavi? Heeft die de bal überhaupt wel gehad in de tweede helft? Ook de wissels waren in mijn ogen niet goed. Torres rendeert al jaren niet meer, had daarvoor in de plaats Villa gezet. Pedro voor Xabi alonso, ook geen handige zet. De balans op het middelveld verdween en daardoor kreeg NL zoveel ruimte in de tweede helft.

Kortom, een collectief falen van Spanje!

14 juni 2014 om 12:39

ik vind het raar dat negredo en navas er niet bij zijn! ik ben dan city fan, maar dan nog die 2 kunnen ze gebruiken. torres is echt een clown!

spanje was zwak!

Spanje is echt slecht geworden. Dat kon je ook zien tijdens de conf cup. Toen moest het al 0-4 zijn geworden na 20 minuten. Dit Oranje haalde een nog hoger niveau dan Bra op de conf en waren veel effectiever.

Het gaat niet om namen, of hoe goed je het doet bij je club. Het gaat om hoe je speelt als je dat Oranje shirt aan hebt.

Spanje is zo goed als uitgeschakeld denk ik.

14 juni 2014 om 12:44

Het ligt allemaal aan de wedstrijd tegen Chili. Winnen ze die maken ze nog een kans. Verliezen ze die, ja, dan is het snel over. Ik vond bijna iedereen een belabberd niveau halen. Ramos ook. Men noemde hem wel de beste verdediger bij Real Madrid (overduidelijk Pepe dit seizoen) maar je ziet toch dat die verdedigend nog steken laat vallen. En Casillas, arme Casillas....

Wat vond jij overigens van Costa?

14 juni 2014 om 13:02

Klopt. Ik vond Ramos ook super wisselvallig dit seizoen. Hij scoorde een paar belangrijke goals in belangrijke wedstrijden, en men doet alsof zijn seizoen echt heel geweldig was. Pepe was veel beter dan Ramos dit seizoen, maar als ik het zeg, dan komt het omdat Pepe een geboren Braziliaan is .

Costa heeft tot nu toe geen 1 goede wedstrijd gespeeld. Wat ben ik blij dat hij gefaald heeft. Ik denk dat iedereen het wel mee eens zijn dat hij meer bij Brazilie zou passen. Maar lekker voor hem.

Denk niet dat Spanje gaat winnen van Chile. In 2010 (toen Spanje beter was en Chile) hadden ze ook geluk tegen Chile. Voetbal blijft voetbal natuurlijk, maar de kans is groot dat ze het niet redden.

Waar komt BMI eigenlijk vandaan. Ik bedoel oorspronkelijk (zijn familie etc)?

14 juni 2014 om 13:15

Um zijn ouders komen uit Guinee-Bissau, ergens in het westen van Afrika.
Maar Bruno zelf is in Portugal geboren. Op jonge leeftijd naar Nederland gekomen.

Tja, eeuwige dilemma met Ramos. Haalt die die wisselvalligheid eruit, is het een van de beste verdedigers ter wereld. Maarja, de vraag is of dat gaat lukken..

Costa zou inderdaad veel meer in het systeem van Brazilie passen. Spanje heeft veel meer aan een type Villa in de spits. Del Bosque heeft echt een blunder gemaakt daarmee.

14 juni 2014 om 13:22

BMI is geboren in Portugal en heeft ook een Portugees paspoort

Iniesta was nog echt goed, de enige waarvan ik echt bang was.

Iker: we weten allemaal dat hij een drama avond had
Ramos: zat er een paar keer goed bij, werd er compleet uitgelopen door robben
Pique: Vrij onzichtbaar en liet de eerste 2 doelpunten zijn man lopen.
Azpi: helemaal kapotgemaakt door Blind
Xavi: ik merkte serieus pas dat hij meedeed (ik was iets later thuis) toen hij een slowmotion camera op zijn teleurgestelde gezicht kreeg.
Iniesta: gewoon voldoende
Torres: erin komen bij zo'n stand is ondankbaar, en hij maakte het niet waar
Costa: weer schwalbe, verder niks toegevoegd
Silva: 6je voor de moeite, maar verder ook niet gebracht wat hij moest brengen
Pedro: onzichtbaar
Busquets: onzichtbaar
Alonso: onzichtbaar, bij deze 3 moet gezegd worden dat de jong en de guzman ook onzichtbaar waren, want middenveld werd overgeslagen
Alba: kapot gelopen, heeft niks toegevoegd.

Verder natuurlijk geweldig gevoetbald van oranje. Hup holland hup!

14 juni 2014 om 12:40

Costa past ook helemaal niet in dit systeem van Oranje. Ik vind hem ook nogal overhyped om eerlijk te zijn de laatste tijd. 1-2 goede seizoenen gehad, en men noemt hem al een top - 10 spits. Is in potentie een goede spits, maar om nu al zo te overdrijven.. Een Villa in dit Spanje zou zoveel meer toevoegen. Maar goed, Del Bosque makes the decisions..

Arme Casillas, ik had echt medelijden met hem. Zo een drama avond...

14 juni 2014 om 12:43

Nou moet je niet overdrijven, want blind gaf 2 geniaale passes en speelden verder goed maar omnou te zeggen dat hij zijn directe tegenstander kapot heeft gemaakt gaat te ver

14 juni 2014 om 12:45

@chelsea1710

Volgens mij zit je bij de verkeerde reactie xd

Heb in de pauze op België gekeken. Wat was Mulder weer ontzettend negatief. Niet te geloven.liep maar te zeuren over 'het systeem'. Oke, die eerste helft was niet top, maar deze man wordt met de dag negatiever. Leuk koppel: Van Hanegem en Mulder....negatief en negatiever...

14 juni 2014 om 12:52

Helemaal mee eens, alsof hij het erom doet, levend in een andere wereld. Zeiken om te zeiken lijkt het wel, een vervelende Nederlandse eigenschap helaas bah.
In Duitsland en Engeland waren aanvankelijk kritisch maar daarna zeer lovend over Nederland. Zo kan het dus ook.

14 juni 2014 om 13:13

Ach, als Nederland nu opeens verliest van Chili is iedereen weer aan het janken over hoe slecht het spel wel niet is. Het is gewoon de waan van de dag.

14 juni 2014 om 14:13

klopt maargoed dat is toch het mooie aan voetbal? je bent zo goed als je laatste wedstrijd.

14 juni 2014 om 14:09

Ik denk dat je Mulder niet goed begrepen hebt, hij had het erover dat je jongens als Van Persie, Robben en Sneyder moet laten doen, zonder ze in een keurslijf te dwingen. En wat blijkt, in de tweede helft konden ze meer hun ding doen doordat Spanje mentaal gekraakt was en volledig uit hun rol viel.

Arme Casillas. Ik vind het echt zielig voor hem.
Het zou goed zijn voor Del Bosque, om hem een tijdje eruit te laten om zo even bij te komen.
Casillas is echt wel een goede keeper. Een mindere wedstrijd veranderd dat echt niet.
Het komt goed Casillas. Volgend seizoen zal je weer schitteren in het maagdelijke wit!

Betreft Iniesta.. hij was nog steeds echt goed aan de bal.. met een paar uitstekende passen.. Waaruit eentje zelfs spanje de wedstrijd in een 2-0 kon leggen en mss dan nog winnen?

Maar ok.. Nederland verdient alle respect.. en er zit duidelijk wat scheef daar bij spanje....

Trouwens, die Belgen blijven maar een raar volkje. Legden de nadruk op de overtreding van De Jong op Xabi Alonso. Die had rood verdiend.. Over die onterecht gegeven strafschop werd niet gesproken. Rare jaloerse mensen die Belgen, kunnen het niet uitstaan dat we grote indruk hebben gemaakt!

14 juni 2014 om 12:46

Je neemt dan ook een mening over van een bepaald iemand?

Ik ben een Belg en moet zeggen dat Nederland alle respect verdient na gisteren...

Spanje was zwak.. ze hadden het kunnen afmaken op een gegeven moment, 'silva' maar dat neemt niet weg dat Nederland als ploeg er stond en Robben samen met RVP gewoon iedere ploeg kunnen pijn doen....

Ik ben alvast niet jaloers.. Integendeel...

14 juni 2014 om 13:14

Nee hoor. Het valt mij gewoon op dat Belgen meer genieten als Nederland slecht presteert. Een soort schijnheilig cynisme. Nederland is voor België als Duitsland is (was) voor Nederland. Alleen hebben wij dit minderwaardigheidscomplex achter ons gelaten.

14 juni 2014 om 14:12

Hahaha, grappig dat Nederlanders nu België zien als de boeman. Oh neen, de Belgjes zijn cynisch en hypocriet ... blijt blijt blijt. Wees gewoon blij met de overwinning van gisteren, maar blijf ook realistisch. Gisteren had elke ploeg tegen dit Spanje gewonnen, ze zijn in de tweede helft volledig mentaal ten onder gegaan door eigen flaters.

14 juni 2014 om 15:06

Waar zeg ik dat België de boeman is??..
Ik geef alleen mijn mening over hoe Belgen reageren. Jouw reactie past hier precies in. Ieder team had van Spanje gewonnen???? Hoe dom kun je zijn! Accepteer maar gewoon dat Spanje vooral ten onder is gegaan aan een combinatie van kwaliteit en dadendrang bij de dragende spelers!

14 juni 2014 om 12:48

Belgen en Nederlanders zijn gewoon hetzelfde, als je die Fransen in Belgie niet meetelt natuurlijk.

14 juni 2014 om 15:53

Fransen in Belgie?

huw?

14 juni 2014 om 12:56

Niet allemaal over 1 kam scheren joh, waren waarschijnlijk gewoon een paar flessen azijn die alleen met afgunst konden reageren. Mensen met een beetje zelfvertrouwen en respect geven Nederland gewoon credits voor de match van gisteren. Zou leuk zijn als dit toernooi zich uitmond tot een festijn, met Nederland - België als finale (hopen mag altijd natuurlijk)

14 juni 2014 om 13:26

Wat een flauwekul!

Het moment werd, zoals zoveel momenten, waaronder ook de onterechte penalty, even teruggekeken.

Ze haalden ook dit moment terug omdat ze zich afvroegen waarom De Jong dit deed. Hij nam daarmee een groot risico. En daar hadden ze gelijk in, er zijn scheidsrechters die hiervoor rood geven. Zeker met Nigels reputatie.
Het had helemaal niks nakkes nada met zeiken te maken. Ze waren heel positief!

Veel erger was Jan Mulder, die in de rust het hele Nederlands elftal af zat te kraken.

Karl Vannieuwkerke is een uitstekende presentator/journalist. Een verademing rondom voetbal en wielrennen in vergelijking wat wij er in Nederland tegenover zetten.

Het ging mis bij Spanje nadat Xabi Alonso eruit ging

Als Spanje alles omgooit kan er nog steeds een goed toernooi komen.

Een 4-3-3 met Silva links, Pedro rechts, Costa centraal. Daarachter Iniesta, Busquets en bijvoorbeeld Mata. Verder iets minder pressie spelen en tegenstander iets laten komen. Dan kan Spanje nog steeds heel ver komen denk ik.

Het moderne voetbal heeft steeds meer antwoorden gevonden op het spel van Spanje en Barca. Als het dan vervolgens zo matig wordt uitgevoerd als gisteravond dan is een nederlaag het gevolg.

14 juni 2014 om 13:54

Laten we hopen dat spanje naar huis gaat.

14 juni 2014 om 15:15

Costa moet er zo snel mogelijk uit, een zwaar overschatte spits die helemaal niet zo goed is als vele denken. Spanje moet Villa er in zetten die maakt er dan wel een paar. Is een type spits dat Spanje nodig heeft en die ook altijd zijn goaltje meepikt.

14 juni 2014 om 19:38

'lijkt mij eerlijk gezegd beter voor Spanje om juist meer druk te zetten en directer te spelen. Ik heb het tiki-taka van Spanje nooit goed gevonden omdat ze veel te weinig diepgang erin hadden/hebben. Nu zie je gewoon dat het wordt afgestraft.
Probleem is/gaat worden Del Bosque. Hij is een heel conservatief ingestelde manager en Spanje heeft nu vernieuwing nodig. Niet alleen nieuwe, jongere spelers spelen, maar ook een verandering in tactiek. Het combinatiespel mag blijven, maar zonder diepgang gaat het hem niet worden.

Stel dat Ned. Chili en Spanje met 6 punten eindigen, wie gaat dan door ? Doelpunten ? Onderling resultaat ?

14 juni 2014 om 12:54

Doelpunten

14 juni 2014 om 15:15

Is onmogelijk Alle 3 6 punten kan niet

14 juni 2014 om 15:41

Als Spanje alles wint, Australie alles verliest en Chili wint van Nederland. Dan heb je ieder 6 punten. Doelsaldo telt dan, dus bij een grote uitslag tegen Australie door Nederland is Nederland wel door.

Het probleem bij Spanje is duidelijk gebrek aan diepgang, het wordt veelste te druk op het middenveld. Ook moet Xavi twee lopers naast zich hebben zoals Pirlo want Xavi kan het echt niet meer bijbenen.

14 juni 2014 om 12:56

Zou je Iniesta niet op de positie van Xavi kunnen zetten, en dan Javi Martinez ernaast?
Silva op 10, Pedro op rechts, Villa op links, en spits Costa i guess.

Weet alleen niet of het zou werken..

Exact de rede dat ik vooraf al vol overtuiging zei dat we gewoon gaan winnen.
Daarnaast vond ik Spanje niet (zo) slecht spelen zoals door velen toch wel geschetst word.spanje had zelfs nog aardig wat kansen en het had zo 2-0 kunnen worden dan was het echt een totaal andere pot geworden.
Ook Casillas brand men af maar enorm veel kon hij niet doen tegen die doelpunten, een Courtois had ze ook wel doorgelaten.
Het is gewoon simpel..tiki taka is lame (zonder plan B)..en de beste spanjaarden zijn niet meer zo jong terwijl onze jongens nog fit en snel zijn.
1 1 is 2 en het verrast mij totaal niet dat we hebben gewonnen, waar ik me wel over verbaas is het verschil qua goals. Absurd gek en historisch gewoon.
Maar ik vind deze overwinning daarom ook gewoon veel meer de verdienste van Nederland dan dat het komt vanwege een zwak spanje.
Nederland kwam gewoon op de juiste momenten er uit.
Ook de eerste 2 goals waren qua timing nagenoeg perfect, net voor rust en net na rust.. het mooiste was nog wel dat we gewoon doorgingen, daar waar andere ploegen het zouden willen uit tikken.

Over 10 jaar kunnen we aan elkaar vragen, weet jij nog waar je was toen Nederland Spanje sloopte??
Ik durf te wedden dat bijna een ieder het zich nog haarfijn zal herinneren.

Bedankt Nederland!
Nu weer met beide benen op de grond en gefocussed blijven.
Zodat die leeuw volgende match weer helemaal los ken gaan
Hup hup!

14 juni 2014 om 14:15

Casillas staat bij de eerste goal te ver voor zijn goal, bij de tweede goal flatert Pique en wijkt de bal af, bij de derde goal gaat hij er onder door (gehinderd door Van Persie), bij de 4de goal laat hij de bal te ver van de voet schieten en bij de 5de goal zegt Ramos dat hij in zijn goal moet blijven, maar komt hij toch uit. Ik denk dat een andere keeper in de goal voor een totaal andere match had gezorgd. Spijtig voor Casillas want heb veel respect voor hem.

Azijnpisser Mulder weer. Typisch om de superprestatie van Holland onderuit te halen. Nee, Spanje was slecht. Holland speelde gewoon een wereldpot en heeft de wereldkampioen van de mat gespeeld. Hulde aan de vedetten voorin en zeker aan de rookies !!!!

14 juni 2014 om 13:32

Omdat ik het Nederlands commentaar waardeloos vind kijk ik vaak naar de Vlaamse of de Duitse TV. Goed commentaar, veel objectiever en met veel minder gezever.

Bij onze zuiderburen zie je dan vaak Jan Boskamp (bijna-Belg) en Jan Mulder voorbijkomen.

Man man wat kan die Jan Mulder vreselijk tekeergaan. Je zit je gewoon voor hem te schamen op zo'n moment.
Tijdens de rust was het vreselijk: Nederland kon er helemaal niets van!
Gelukkig waren de andere aanwezigen wel positief over Nederland, inclusief alle Belgen.

Maar die Jan Mulder....

14 juni 2014 om 14:00

Dat is Jan Mulder, die mag graag tegengas en dus tegendraads zijn.

Walgelijke kerel. Hij, zijn zoon, Johan Derksen en Jan van Halst komen wat mij betreft in aanmerking voor de prijs van meest onuitstaanbaar persoon op de Nederlandse televisie.

Irritante gozer die Mulder. Kraakt altijd alles af behalve Ajax

14 juni 2014 om 14:08

Dat laatste is onwaar, bij Studio Voetbal is hij vaak erg kritisch op Ajax en ook Cruijff.

De rest is natuurlijk een mening, ik vind het wel mooi iemand die wat tegendraads is en mooie discussies weet op te zetten.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren