Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Ploeggenoten Suárez overwegen om WK te boycotten'

Laatste update:

In Uruguay is men woest over de straf die Luis Suárez heeft gekregen voor zijn vermeende beet in de schouder van Giorgio Chiellini. De aanvaller is voor negen interlands geschorst, waardoor hij het restant van het WK mist, en mag bovendien vier maanden lang geen enkele voetbalgerelateerde activiteit ondernemen. Pas eind oktober/begin november mag Suárez weer in actie komen.

/

De Uruguayanen zijn woest over de uitspraak van de FIFA en hebben al aangekondigd in beroep te gaan tegen de schorsing. Dit betekent niet dat de aanvaller mag meedoen in de achtste finales tegen Colombia: zolang het beroep loopt, blijft de straf gewoon staan. De ploeggenoten van Suárez zouden volgens verschillende Uruguayaanse media inmiddels overwegen om het WK te boycotten.

Volgens bondsvoorzitter Wilmar Valdez was er te weinig bewijs om Suárez te schorsen en zelfs de president van Uruguay, José Mujica, nam het op voor de aanvaller. De FIFA trok zich er echter niets van aan en legde Suárez een flinke straf op. De wedstrijd tussen Colombia en Uruguay, in de achtste finales, staat voor aankomende zaterdag op de rol.

De straf voor Luis Suárez is...

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
26 juni 2014 om 17:54

Echt, eerlijk?

26 juni 2014 om 17:55

Ja zonder Suarez zijn ze toch kansloos.

26 juni 2014 om 18:01

Maar toch heeft dit totaal geen nut want er gaat toch niks veranderen aan de straf omdat het gewoon terecht is.

26 juni 2014 om 18:02

Gaat er niet om dat ze kansloos zouden zijn. Het gaat erom dat de fifa met twee maten meet als Pepe 1 wedstrijd schorsing krijgt voor een kopstoot en Neymar, Sakho en Giroud voor een duidelijke elleboogstoot niet worden vervolgd kan ik me voorstellen dat je dit onacceptabel vindt. Hoop dat Uruguay vanavond nog het vliegtuig naar huis pakt!

Anti corruptie Anti fifa

26 juni 2014 om 18:02

Nouja kansloos niet. Maar Uruguay moet dan wel een Tandje bijschakelen.

26 juni 2014 om 18:05

Brazilie en Frankrijk zijn te machtige voetballanden daarom worden deze spelers niet vervolgd

26 juni 2014 om 18:08

Mafifa had een zondebok nodig. Hun licht straffen suarez te zwaar.

26 juni 2014 om 18:11

Zijn nu al zoveel dingen op dit WK die niet kloppen.

- Frankrijk zat in pot 4 maar omdat Platini bang was dat zijn Frankrijk er snel uit zou gaan werd Frankrijk naar pot 2 gepromoveerd.
- Wedstrijd van Poule A (brazilie) werd achter die van Poule B (nederlands) geplaatst zonder enige reden.
- Neymar geeft een duidelijke elleboog maar de scheidsrechter knijpt een oogje dicht.
- Brazilie krijgt een onterechte penalty en doelpunt van Kroatie wordt onterecht afgekeurd.
- Frankrijk krijgt in de poule een goedkope penalty en tegenstander krijgt twee keer onterecht rood.
- Thiago Silva haalt de doorgebroken Hernandez van Mexico hard onderuit en krijgt slechts geel waar zelfs hij verbaast om was.
- Sakho en Giroud geven duidelijke ellebogen maar de scheidsrechter ziet niets.

Ik heb zo een vermoeden dat Frankrijk en Brazilie nog ver gaan komen....

26 juni 2014 om 18:12

Sorry hoor maar pepe was niet veel aan de hand. Maxi pereira daarentegen was 1 duel te weinig

26 juni 2014 om 18:13

Hebben ze geluk... I-tandje is nog in Brazilie

26 juni 2014 om 18:22

Als je zegt dat Pepe niet veel deed kun je dat ook over Suarez zeggen het ging toch om het goede voorbeeld geven.

26 juni 2014 om 18:25

Om nog maar die elleboogstoot van die Peckermann (of hoe je het ook schrijft) op Mereilles niet te vergeten.

26 juni 2014 om 18:29

Je maakt jezelf belachelijk zeg, ajax3378. Pepe voor 1 wedstrijd schorsen voor die kopstoot is al teveel. Muller hadden ze 3 wedstrijden moeten schorsen voor spelbederf.
De elleboogstoot van Neymar kan niet vervolgd worden, omdat hij al een gele kaart kreeg voor zijn overtreding, waardoor je iemand niet meer kan schorsen. Sakho krijgt nog wel een schorsing. De zaak loopt nog. Bovendien weet je dat als je een kopduel aangaat je kans hebt dat je iemand met je elleboog (onbewust) raakt. Dit komt omdat je misschien een kopduel aangaat met een kleiner tegenstander, of dat je hoger springt dan je tegenstander. Het klinkt gek, maar een elleboog hoort gewoon op een voetbalveld.

In iemand je tanden inslaan tijdens een potje voetbal hoort niet op een voetbalveld, of beter gezegd; in deze maatschappij. Ze moeten Suarez gewoon tussen vier muren stoppen waar je 24 uur onder controle staat., zeker als je het in het verleden meermaals zo ernstig hebt misdragen.

En ik word langzamerhand ook moe van dat alles wat met Fifa te maken heeft het woordje corruptie in voorkomt. Ja! Blatter is een apart figuur, ja! het toewijzen van het WK aan Qatar is dubieus verlopen, maar we moeten nu niet overdrijven dat alles wat de Fifa doet verkeerd is, want dat is natuurlijk niet zo. Ook al zijn ze bezig om die reputatie voor zichzelf te creëren, maar dat komt door Blatter zelf en niet door de complete organisatie.

26 juni 2014 om 18:35

V.laquinta: jij verdient een groen randje! Perfect uitgelegd wat deze mensen hier niet (kunnen?) begrijpen.

26 juni 2014 om 18:38

Reageer je zo gepikeerd omdat Chielini bij Juventus speelt of omdat Italië is uitgeschakeld?

26 juni 2014 om 18:39

Lol

26 juni 2014 om 18:40

@karlsson.. die 2e reden van jou is echt belachelijk, dat was al voor het toernooi bekend, als Van Gaal voor het toernooi erover begon dan had ik begrip getoond maar pas wanneer Oranje door zou stoten naar de volgende ronde komen ze met dit soort uitspraken

26 juni 2014 om 18:41

Dit heeft geen moer met corruptie te maken! Weet alsjeblieft waar je over praat als je het woord bezigt! Natuurlijk had Pepe zwaarder gestraft moeten worden voor alleen al de beweging, maar corruptie..dat is heel iets anders en gebeurd op een heel ander vlak binnen de FIFA

26 juni 2014 om 18:41

Idd en zo is KNVB ook meet ook mee 2 maten.

26 juni 2014 om 18:44

Je hebt gelijk dat dit in December al is veranderd maar met welk doel laat je de wedstrijden in Poule B eerder spelen dan Poule A?

26 juni 2014 om 18:46

Daarnaast kreeg Frankrijk dezelfde voorkeursbehandeling Poule F met Argentinie werd eerder gespeeld dan Poule E het is toch vreemd of niet?

26 juni 2014 om 18:47

@karlsson:
Je bent nu echt dingen aan het zoeken. Dat Frankrijk opeens in pot 2 is beland is zelfs niet eens waar!
Alle Europese landen werden in eerste instantie in pot 4 gezet, maar omdat die pot toen te groot werd, moest er een land geloot worden die in pot 2 kwam. Dit is toen Italië geworden en dus niet Frankrijk!

Dat de laatste speelronden van poule A achter poule B werden gezet vreemd, maar datzelfde gebeurd ook bij groepen C en D en groepen E en F.

En verder zoek je net de arbitrale fouten in het voordeel van Brazilië en Frankrijk op, maar alle andere vergeet je doodleuk even. De kwaliteit van de scheidsrechters is dit toernooi gewoon slecht (kuipers zo'n beetje de enige uitzondering), daar hebben alle landen voor/nadeel van, niet alleen Brazilië en Frankrijk!

Je wil denk ik maar al te graag dat Brazilië en Frankrijk slechts door een complot door gaan en Nederland benadeeld wordt. Dit terwijl Nederland juist het makkelijkste programma heeft tot de halve finales. En in de halve finale treft Nederland dan Argentinië, Zwitserland, België/algarije of (hoogstwaarschijnlijk) de VS. Dat zijn allen niet landen die nu (enorme) indruk maken tot nu toe.

De titelfavorieten (brazilië, Frankrijk en Duitsland) zitten (hoogstwaarschijnlijk) in de andere helft en zullen dus elkaar al moeten uitschakelen voordat ze in de finale kunnen komen.

Dus ja, inderdaad: Brazilië en Frankrijk worden inderdaad echt geholpen door ze een zo zwaar mogelijk programma te geven ;-)

26 juni 2014 om 18:57

@ ajax3378

Ik snap je redenatie totaal niet en ik zal uitleggen waarom.

Voetbal is van oudsher een contactsport, en ik heb de finale Brazilie- Italie in 1970 nog gezien.dus gezien mijn leeftijd heb ik nog de doodschop uitdelende Zuid-Amerikanen en zuid Europeanen meegemaakt vanaf begin jaren 70. Echt, als je ooit een wedstrijd ziet uit die tijd en je zou de regels van nu toepassen snap je niet dat men toen zo kon spelen zonder dat er veel benen braken. ik zeg weleens voor de grap dat men toen pas floot als het bot kraakte, nu fluiten ze als het haarlak kraakt al. De pussies van tegenwoordig vallen voor alles, en alles lijkt erger dan het is. Die trap van die Marchisio zou vroeger hooguit een vrije trap zijn.

En toch zijn er bijna geen spelers gestopt vanwege wat men hier op VZ aanduid met carrierebrekende tackles.

In de jaren 80 heeft men de aanvallers willen beschermen, na doodschoppen op spelers als Maradonna. Dat werd het best uitgebuit door diezelfde zuid Europeanen en Zuid-Amerikanen, die werkelijk bij bosjes vielen en hun tegenstanders gele en rode kaarten aannaaiden. Zelf begonnen ze heel genieperig te trappen achter de rug van scheidsrechters om. Vanaf die tijd heb ik een broertje dood aan die landen en ploegen uit die landen.

De ellebogen van nu, je springt nu eenmaal met een zwaaiende beweging van je armen omhoog en niet strak lags je lichaam, zijn niks vergeleken met de ellebogen die Jan Wouters uitdeelde uit naam van Oranje en Ajax. Ooit in een kampioenswedstrijd deed hij het en tegen Engeland ook, wat gebroken jukbeenderen als gevolg had. Noemde we tondertijd professioneel, had de wedstrijd nodig, heette het!

In al die jaren zijn de schoppers vaak gestraft, een enkeling kwam er mee weg. Schoppen en ellebogen zijn normale geaccepteerde zaken in voetbal. Helaas!

Maar Bijten?!?!?! Dat doen babys als de tanden doorkomen, en peuters als ze hun zin niet krijgen. Honden bijten, maar dan maken we ze af.

En als iemand het voor de derde keer doet, krijgt hij een zware straf. Want het is maatschappelijk niet geaccepteerd gedrag.

26 juni 2014 om 19:04

Jawel, de intentie is al even erg en schadelijk als bijten.

26 juni 2014 om 19:05

Dat speelschema heeft te maken met beschikbare politie-agenten rond de wedstrijden van Brazilië. Brazilië speelt bewust niet in de middag als de mensen net vrij zijn van werk. Om dan om 5 uur ook nog Brazilié te laten spelen is chaos. Kortom; verdiep je eens in de argumenten en praat niet alleen maar complot gekken na.

Trouwens, je denkt toch niet dat Brazilië gelijk had willen spelen tegen Kameroen? De hele suggestie is belachelijk.

26 juni 2014 om 19:05

Beste Brand-fr

Ik vindt het knap dat je de wk finale in 1970 hebt gezien aangezien je in 1975 bent geboren..... en wat de rest betreft Tltr

26 juni 2014 om 19:09

Wat een geweldig betoog.......NOT!
Je kunt hier alle spelregels wel opnoemen etc etc....dat boeit niemand!
Je hebt gewoon een hekel aan Suarez! Face it!
Natuurlijk hoort hij niet te bijten en natuurlijk dient hij gestraft te worden maar dit gaat veel te ver!
Spelers als Pepe en David luiz etc trappen werkelijk iedere wedstrijd iemand halfdood maar omdat je nu eenmaal voetbalt met je voetjes vind jij dat ok? Ben benieuwd of je zelf ooit gevoetbald hebt? Dan wens ik je een tegenstander als Pepe van harte toe!
Doe mij maar iemand die bijt, houdt ik namelijk zelf wat minder aan over.

Daarnaast is het natuurlijk gelul dat ellebogen erbij horen....Ibra is het levende voorbeeld, bij Ajax deed hij het, nu niet meer terwijl hij 5 koppen groter is dan al z'n tegenstanders!

En dan dat gedoe met Blatter.....ben je wel helemaal lekker? Er sterven mensen in dat soort landen om de omstandigheden, hoeveel mensen hebben het leven al gegeven aan de weersomstandigheden?
Ik zou zeggen als je zo pro Blatter bent, meldt jezelf aan en ga stadions in Qatar bouwen pannekoek!

26 juni 2014 om 19:11

Brand-fr.

Wat een waardeloos stuk verhaal zeg. Omdat ellebogen en doodschoppen 'normaal' zijn mag dat wel en omdat bijten niet 'normaal' is mag dat niet? Wie heeft bepaalt wat 'normaal' en 'niet normaal' is dan? Dat is toch door de geschiedenis zo bepaald? Als iedereen op het voetbalveld nu ineens begon met bijten dan zou dat ook 'normaal' worden en hoeft het volgens jou redenatie dus ook niet meer bestraft te worden? Nogal een onzinnig verhaal.

Waar het wel om gaat is welk letsel nou eigenlijk erger is. Is dat een paar beetspoortjes in de huid of is dat de kans om je hele leven, dan wel een paar weken/maanden niet meer te voetballen. Volgens mij breng je meer letsel aan bij een bewuste elleboogstoot of doodschop en zouden de straffen daarvoor dus minstens zo hoog moeten zijn als bij een beet die alleen een paar tanden in de huid aanbrengt.

26 juni 2014 om 19:21

@ minkeajace:

Jij lijkt me ook zo'n ajax supporter die 3 maanden geleden vond dat Pelle 5 wedstrijden of meer mest hebben omdat hij een tv omtrapte en een dugout raakte. Anderss kan ik niet begrijpen dat jij Luis S. verdedigt.

Begrijp dat schoppen een normaal geaccepteerd verschijnsel zijn in het voetbal, net als doden en zwaargewonden na aanrijdingen in het verkeer. Het is een geaccepteerd risico. Bijten is iets dat door de maatschappij geoon niet geaccepteerd is, wereldwijd. Dat merk je toch wel aan de vele afkeurende reacties vanuit de hele wereld, of zie je dat niet vanwege je Ajax bril?

26 juni 2014 om 19:27

Nee hij reageert zo, omdat jij zo dom bent en met non-argumenten komt. Je maakt jezelf echt belachelijk.

26 juni 2014 om 19:27

En Spanje niet te vergeten. Met dit WK kopstoot Costa en het vorige WK de klap van Villa. Allemaal onbestraft.

Dus ik snap de frustratie van Uruguay.

26 juni 2014 om 19:34

Brand-fr.

Jij lijkt me zo'n iemand die niet normaal een discussie kan voeren. Reageer inhoudelijk in plaats van op de persoon zielepoot. Hier maak je jezelf alleen maar belachelijk mee.

Nee, het boeide me eerlijk gezegd niks wat de straf van Pelle werd en dat boeit me nog steeds niks, ik hou me niet bezig met haat jegens andermans clubs. Ik supporter mijn eigen club. Maar wat heeft dat in hemelsnaam met dit hele onderwerp te maken Brand. Kan je geen normale argumenten vinden?

Ik verdedig niemand, jij bent de ellebogenuitdelers en doodschoppers van deze wereld aan het verdedigen met je onzinbetoog. 'normaal geaccepteerd verschijnsel' is een onzin term, wie bepaald dat het een normaal geaccepteerd verschijnsel is? Nogmaals, dat bepaald de geschiedenis. Als we allemaal waren gaan bijten in plaats van ellebogen uitdelen dan was dat volgens jou nu 'een normaal geaccepteerd verschijnsel' wat niet bestraft had hoeven worden. Straf moet gewoon van letsel uitgaan. En een overtreding waarbij het letsel kan zijn dat een speler nooit meer kan voetballen zou wat mij betreft minimaal zo hoog moeten zijn als een beet waarbij het slachtoffer daarna gelijk weer kan voetballen.

26 juni 2014 om 19:43

@Brand_FR : wat een nutteloze post... totaal niet ter zake. Wat hebben de overtredingen van toen nu te maken met de overtredingen van nu? dus omdat alles vroeger harder was moeten we nu niet zo zeiken? moet je eens kijken naar de enkels van Van Basten of gaan praten met Kokmeijer. Het gaat er niet om dat het gros van de overtredingen niet gevaarlijk zijn, het gaat om die enkelen die het wel zijn... de overtredingen kunnen mensen lang uit de roulatie houden...dat voetbal een contact sport is betekent niet dat je iedereen maar verrot mag schoppen.
Dat je vervolgens baby gedrag wel schandalig vindt is lachwekkend... het is kinderachtig van Suarez en een schorsing is op zn plek, maar staat in geen verhouding tot een grove overtreding...

26 juni 2014 om 19:48

- Wedstrijd van Poule A (brazilie) werd achter die van Poule B (nederlands) geplaatst zonder enige reden.

Dit was bij alle poules en al maanden bekend!

- Thiago Silva
was niet verbaast, knikte ja tegen de scheidsrechter als je heb gelijk!

De rest klopt wel aardig. Goal van de vrij had afgekeurd mogen worden, Nederland heeft 68 overtredingen gemaakt, meeste van alle landen tot nu toe! Als je kijkt hoeveel kaarten wij hebben mogen wij ook niet klagen!

ben met je eens dat Brazilie wel erg gematst werd, Frankrijk durf ik niet te zeggen!

26 juni 2014 om 19:58

@ nickje88

wat een domme reactie van jou. Punt is dat een doodschop of een elleboog aanvaarde risico's zijn op een voetbalveld, net als verkeersdoden. Heel pijnlijk, maar geaccepteerd. Dat wil niet zeggen dat ik het goed praat.

Bijten is gewoon iets wat door de gehele wereldbevolking niet geaccepteerd wordt. Daarnaast is hij een recidivist, omdat hij het nu al voor de 3e keer doet. Hij leert egwoon niet van zijn fouten en dan kun je een steeds zwaardere straf verwachten.

Dus wens mij geen doodschop, want wie een kuil graaft voor een ander ... viul de rest zelf maar aan.

26 juni 2014 om 19:59

je hoeft toch nooit je echte geboortedatum opgeven op internet. Ik heb ook Cruijjff gelukkig zien voetballen, evenals Moulijn en van hanegem, dus best op leeftijd.

26 juni 2014 om 20:09

Dit is natuurlijk zeer zwak wat je hier doet, ajax3378. Omdat ik wat tegenargumenten geef, schuif je mijn favoriete voetbalclub naar voren. Je gaat mijn persoonlijke voorkeuren gebruiken om je gelijk te halen. Zeer zwak.

In het stukje dat ik hierboven geschreven heb, gaat het 20% over Suarez en de rest over het algemeen wat voetbal betreft, waarom haal je dat er niet uit? Of beter gezegd; waarom ga je daar niet op in? Bovendien is dit niet gepikeerd reageren. Wat jij nu doet, dat is gepikeerd reageren!

26 juni 2014 om 20:10

Wijsheid komt zo te horen niet met de jaren.

26 juni 2014 om 20:12

Hoeft niet maar je doet het wel! Ga nu maar lekker slapen brand_fr je voegt niets toe en moet morgen weer vroeg in de haven zijn

26 juni 2014 om 20:20

Als ze die wedstrijd gaan boycotten kunnen ze ook zwaaien naar de WK van 2018. Die Fifa pikt dat nooit dat je tegen "de grote Fifa" ingaat, die sluiten ze dan zo uit voor de komende WK-cyclus

26 juni 2014 om 20:52

Tandje lol

26 juni 2014 om 21:24

ik hoop het ook.
dit soort corrupte landen kunnen we missen als kiespijn.
als zelfs de president het al normaal vind om mensen te bijten.

26 juni 2014 om 22:01

Ze hebben cavani

26 juni 2014 om 22:37

Die statisitken vsn jou kloppen niet. Nederland heeft 10 goals, spelen wij nu ook het meest aanvallende voetbal?

26 juni 2014 om 22:52

Perfect uitgelegd??? Dat een elleboog gewoon bij voetbal hoort??? Volgens mij zit er in jouw pan net zoveel kortsluiting als bij suarez!

27 juni 2014 om 09:03

Straf meer dan te recht in mijn ogen zelfs te laag.... Dus als Uruguay het wk wilt boycotten moeten ze zelf weten, lekker naar huis sturen met de boodschap:

Als jullie een speler die zo in de fout is gegaan door het voetbal te schaden, dan willen verdedigen door de glasharde feiten/bewijzen te ontkennen en bagataliseren en dan te boycotten, dan is het wk niet de sportieve podium waar jullie op horen te voetballen, dag Uruguay ga maar naar huis

26 juni 2014 om 18:12

Denk dat ze nog blij mogen zijn met die schorsing. Laat ze lekker boycotten, kijken we wel italië. Voor mij geen probleem. Dat ze in Uruguay in hun eigen onzin blijven geloven zeg.je kan er alleen maar om lachen.

26 juni 2014 om 18:17

Je begrijpt toch wel dat de spelers van Italië niet meer in Brazilië zijn toch?

26 juni 2014 om 18:19

Als ze boycotten gaat Colombia gewoon door. Italië mag niet in hun plaats spelen, lijkt me.

26 juni 2014 om 18:49

Ja dat snap ik

26 juni 2014 om 18:58

Ik hoor veel mensen zeggen dat Suarez een doorgedraaide hond is en dat soort dingen etc.
En dat hij zijn woede niet in bedwang kan houden maar, laten we even realistisch nadenken.

Suarez, topscorer van Engeland, beste spits op de wereld bijt iemand zonder reden om zo zijn WK, alle krediet van het seizoen te verspillen.

Er moet iets achter schuilen, hij heeft hem waarschijnlijk niet zomaar gebeten, Chiellini moet vast wel iets gedaan hebben of iets vekeerds tegen Suarez gezegd hebben om hem te bijten.
Al met al vind ik dit zeer triest want we zullen nu een prachtige speler als Suarez missen, omdat hij iemand ''beet''
Voetbal begint al met al geen voetbal meer te zijn.
Als dit in 1990 zou gebeurd zijn, dan zou er niks aan de hand zijn.
Maar nu word voetbal niet meer gespeeld als hoe het gespeeld moet worden zijn.
Schorsen op basis van camera beelden, en 9 wedstrijden geven voor een ''beet''
Kom op een ''beet''
Als een de Jong iemand zn ribben naar de filistijnen schopt is het niks maar als het onze Louitje Suarezje is moet het 9 wedstrijden zijn omdat ie eerder ook heeft gebeten in club verband, maar onze De Jongtje heeft ook een paar mensen een beenbreuk bezorgt in clubverband dusja.

Ik hoop dat Uruguay het hoger beroep wint en dat we nog lang kunnen genieten van deze geweldenaar want je kan veel over hem zeggen maar er is er geen 1 op de wereld die zoveel voor ze land zou willen doen als Luis Suarez.

26 juni 2014 om 19:24

doe je ajaxbril af amn met je onze luoitje ... Luis S. bedoel je zeker met Louitje.

Ik schrijf net dat zijn gedrag wereldwijd niet geaccepteerd gedrag is van volwassenen. Als je je ajaxbril afdoet merk je dat de hele wereld geschrokken is van zijn actie. Van een doodschop schrikken we niet meer, helaas. Dat is een aanvaardbaar risico, net als verkeersdoden.

26 juni 2014 om 19:32

Haha doe je ''ajax bril'' af, zie je mij ergens liefde voor ajax tonen?
of is ene Louis van Gaal de enige Louitje op de wereld?


Ik zeg in dit bericht dat Suarez niet zomaar gebeten heeft, er moet iets voorgevallen zijn.
En jij hebt het over Ajax?
Ik blijf me er bij vast houden dat een doodschop een grotere schorsing verdiend dan een ''beet''
En dan mag je komen met je onzin van een beet heeft bla bla bacterien maar, ik heb toch liever een beet dan dat ik me been breek en misschien nooit meer de oude word.

En btw, niks te ajax bah denk er niet eens aan als geboren en getogen Rotterdammer, maar ik neem het nu op in het belang van het voetbal.

26 juni 2014 om 19:47

hahahaha het zegt genoeg over de maatschappij dat ellenbogen en gestrekte benen wel worden geaccepteerd. en kom nou niet met 'euwl ze worden toch geschorst?' want die schorsingen vallen in het niet bij een kinderachtige beet. zou fijn zijn als jij je Feyenoord bril afzet. ik begrijp dat het lang de enige manier van voetballen bij Feyenoord was, maar 'aanvaard risico' is het niet.

26 juni 2014 om 19:51

Hahaha jij bent echt niet helemaal lekker. Ten eerste dat makkelijke " Ajax bril" cliché. Maar is wereldwijd geaccepteerd hoor. Jij zegt echt letterlijk dat een doodschop, elleboog of bewuste kopstoot wereldwijd geaccepteerd is en als graadmeter neem je de reacties in de media en vind je het ook nog acceptabel?

Moet nu niet gekker worden. Bijten moet je afkeuren en bestraffen maar niet afwijkend omdat de media er iets van vind. Daar hebben we regels en wetten voor.

Dit is ongeoorloofd gedrag net zoals naschoppen en andere bewuste overtredingen die los staan van een duel om de bal. Wat nou als een speler zijn tong in iemands oor hangt? Gaan we dat na herhaaldelijk uitvoeren ook zo zwaar straffen omdat het normaliter niet voor komt op de velden en dus, volgens jou, niet geaccepteerd is?

26 juni 2014 om 20:03

hoeveel mensen houden echt letsel over aan een breuk ....ik ken bijna niemand in de voetbalwereld die iets over gehouden heeft aan een beenbreuk. Ik ben 52, en ken maar 2 sppelers in Nederland: Koksmeijer van GAE en Danny Heus van Ajax die beiden door een smerige trap hun been braken. Heus heeft nog jaren op niveau gespeeld, alleen niet meer op top niveau. Dus die carrierebedreigende doodschoppen zijn een zeldzaamheid..

26 juni 2014 om 20:06

begrijpend lezen is moeilij: de voetbalwereld accepteert doodschoppen en ellebogen. We geven er kaarten en schorsingen voor maar het is een aanvaard verschijnsel. Uiteraard vind ik doodschoppen of ellebogen walgelijk, maar nogmaals,ik zie het al sinds ik in 1970 voetbal zie en dan wordt je er minder gevoelig voor.

maar veel Amsterdammers hier verdedigen ons bijtende konijntje omdat hij hun held is en dat bedoel ik met ajaxbril. Jullie kunnen niet accepteren dat jullie held gewoon een belachelije idioot is die bewijst dat hij in een gesticht hoort, en niet op een sportveld.

Ik vind een tv omtrappen minder erg dan bijten ... heel simpel.

26 juni 2014 om 20:26

Nah, ik kan je 1 ding vertellen , en dat mag je aan elke voetballer vragen of nouja, aan iedereen mens vragen.

Ben jij weer de oude na je beenbreuk? Dan zal denk ik 95 Nee zeggen.

En als jij aan een persoon gaat vragen die gebeten is door een hond of door een mens of tie weer de oude is, zal hij ons waarschijnlijk uitlachen omdat die vraag overbodig is want we weten het antwoord al.

Ik vind dat deze maatschapij veelste veel opgeblazen is, een
beenbreuk word eerder geaccepteerd dan een bijt, where thell ben ik in beland?

by the way Brand_fr, ik zeg ook misschien he.

26 juni 2014 om 21:27

natuurlijk is hij een geweldige voetballer.
maar dat betekent niet dat hij overal mee weg moet komen.

26 juni 2014 om 21:51

@ Brand_fr
Er zijn genoeg spelers die na een breuk of herhaaldelijke harde tackles niet verder kunnen of niet meer op het zelfde niveau terugkomen. Dat jij er niet meer kent betekent niet dat er niet meer zijn. Ik noem bijvoorbeeld van Basten, die had geen eens een breuk maar moest stoppen. Waar was ben arfa nu geweest als nigel zn been niet brak? Het is te lastig te bepalen wie er beter was zonder ove lessures natuurlijk. Waar het eerder omgaat is dat zulk letsel min of meer een risico van het vak zijn. Tackles horen bij het voetbal en dan kan er wel eens iets misgaan. Ellebogen en bijten en kopstoten hebben allemaal niks met voetbal te maken, het zijn hele lage acties die je doelbewust doet om je directe tegenstander te schaden. Dat maakt het verschil, want bij een tackle is er toch vaak wel de intentie om voor de bal te gaan, net als nigel bij ben arfa.

Edit:
Ik vind het overigens ontzettend laag van iemand in de 50 om hier weer een Ajaxdiscussie van te maken. Jij was dit seizoen waarschijnlijk ook wel fan van Pelle en die deed ook maffe dingen. Dat Ajacieden fan van Suarez zijn is voornamelijk vanwege zijn voetballende kwaliteiten. Suarez is in Nederland altijd gehaat behalve door de Ajacieden, maar is het dan verkeerd dat een Ajacied fan van Suarez is omdat ie zo goed kan voetballen? Raar juist dat andere Nederlanders die twee dingen niet los van elkaar kunnen zien, terwijl de rest van de wereld samen met Ajacieden zijn voetbalkwaliteiten roemen. In Nederland krijg je altijd gelijk te horen dat het een mafkees is en dat het een schande is dat je fan van hem bent.

27 juni 2014 om 08:29

En hoeveel spelers hebben letsel overgehouden aan een beet? Juist, 0.
Doe je bril af en kijk gewoon eens objectief naar de schade die aangericht is.
Na een zware blessure wordt je vrijwel nooit meer de oude, laat staan na een breuk.

26 juni 2014 om 19:22

FC Suarez is niks meer

26 juni 2014 om 20:08

Prima, gaan ze lekker allemaal naar huis. Een stelletje idioten dat het normaal vindt dat een medespeler collega voetballers loopt te bijten kunnen we prima missen op dit WK. Walk over voor Colombia.

Ik vind wel dat we het overdrijven. Het is dat bijten gewoon zo ongewoon is dat mensen doordraaien maar een doodschop vind ik nog veel erger....

26 juni 2014 om 17:54

helemaal mee eens

26 juni 2014 om 17:54

Doodschop is een onderdeel van het voetbal (niet dat het normaal is maar bij verlies van beheersing), bijten doen alleen honden grote vriend! En honden horen in een asiel of thuis gozer!

26 juni 2014 om 18:03

Sterker nog, bijtende honden worden vaak afgemaakt. Dat zie ik ze bij bijtende mensen niet doen.

26 juni 2014 om 18:04

Wat een lariekoek Safa! En de bewuste ellebogen dan op de neus van een tegenstander? Worden zelden zo zwaar bestraft naar aanleiding van videobeelden. Dit is gewoon een statement van de Fifa omdat de hele wereld meekijkt.

26 juni 2014 om 18:16

Wat zie ik toch veel reacties die vinden dat een elleboog of een doodschop erger zijn dan bijten, onbegrijpelijk vind ik dat.

Op de eerste plaats heeft Suárez dit al 2x eerder gedaan, en heeft hij wegens z'n andere idiote acties sowieso al een slechte naam. Logisch dus dat de straf hoog is, want het is overduidelijk dat hij het nog niet geleerd heeft.
Ten tweede, een medemens bijten is echt afschuwelijk. Het is compleet onmenselijk, wilde dieren die bijten, mensen horen dat niet te doen. En al helemaal niet op het voetbalveld, je laat een compleet gebrek aan respect zien voor je tegenspelers, teamgenoten en voor de sport zelf. Een doodschop is zelden zo bedoeld, en een elleboog ook niet altijd. Ja er zijn natuurlijk voorbeelden te vinden van mensen die het wel overduidelijk expres doen, maar als diegene net zo'n verleden heeft als Suárez zal hij vast ook een enorme schorsing krijgen.

26 juni 2014 om 18:16

Nobody panics when things go "according to plan". Even if the plan is horrifying! If, tomorrow, a player brakes someones leg, or pushes an elbow in the face and brakes his nose, nobody panics, because its all part of the plan. But when Suarez bites a player, and he just gives a little print, well, then everyone loses their minds!

26 juni 2014 om 18:21

Noem eens recente voorbeelden dan JohnyyLoco van ellebogen op de neus?

26 juni 2014 om 19:03

H3nk. Zo gek is dat niet. Met een doodschop of elleboog wordt de tegenstander daadwerkelijk letsel aangedaan waar de tegenstander zijn leven lang, of in ieder geval weken/maanden lang, last van kan hebben. Zo'n beet staat misschien in je huid maar hindert je niet om verder te kunnen met voetballen. Doelbewust letsel aanrichten zodat de tegenstander niet verder kan voetballen vind ik dan ook minstens even erg als zo'n beet.

26 juni 2014 om 19:25

die zijn er niet ...

26 juni 2014 om 19:51

Inkeajacied. Nogmaals, ik kan geen speler bedenken die al drie keer een opzettelijke doodschop heeft uitgedeeld met als doel om de tegenstander te blesseren. Logisch ook, want het is heel moeilijk vast te stellen of iemand dat expres doet, terwijl dat bij een bijt wel overduidelijk is.

26 juni 2014 om 21:16

Bommel, De Jong, Toivonen, David Luiz, Pepe en ga zo maar door. Deze heren hebben talloze ellebogen en doodschoppen op hun naam, soms zelfs met maandenlange blessureleed voor de slachtoffers, en krijgen telkens weer de zelfde slappe straffen, als ze al gestraft worden. Je noemt recidive en gebrek aan respect als reden voor deze te zware straf, maar dat geldt toch minstens net zo voor al de heren die ons telkenmale op deze overtredingen tracteren.
Je vindt het onbegrijpelijk, maar dat vind ik eerder van jouw mening. De zelfde argumenten zijn nl ook op anderen van toepassing.
Tenminste, ik vind een elleboogstoot niet zo hoffelijk.

26 juni 2014 om 21:30

elleboogstoten en doodschoppen mogen ook best zwaarder bestraft als ze bewust zijn.
Het verschil is dat dat meestal in een duel gebeurt en als je een tijdens een duel gaat bijten is er gewoon een steekje bij je los.

27 juni 2014 om 00:36

you are prejudiced because you are a red and a bitefriend of Luis S.. You can no serious taken with you stanpoint you silly Stevie.

26 juni 2014 om 17:55

Mee eens, vind straf veel te zwaar. 3 Wedstrijdjes was afdoende, al snap ik dat geen schorsing ook best mogelijk is aangezien de beelden vaag zijn

26 juni 2014 om 17:58

Hoop dat je grappig probeert te zijn...

26 juni 2014 om 18:07

Nee dood serieus, ik vind het geen super zware overtreding. Het is fout, maar denk dat je er tientallen zwaardere kan vinden

26 juni 2014 om 18:36

Bijten van een medemens is gewoon niet normaal, en dit is al de derde keer dat Suárez zoiets doet. Gepaste straf dus.

26 juni 2014 om 21:16

Want een elleboog zoals die van Sakho is dat wel...

26 juni 2014 om 17:57

Tuurlijk, maar bij een doodschop kan het zijn dat je gewoon ongelukkig te laat komt, dit is voor de derde keer je tegenstander opzoeken om hem te bijten. Er is maar een die het doet en dat is Kannibalez en daar mag je best een standpunt tegen innemen met zo een straf.

26 juni 2014 om 17:59

Toch absurd zoveel wedstrijden en maanden schorsing? Alsof dit de ergste overtreding ooit is! Zoek is wat youtube materiaal op, dit is gewoon fout maar echt wat een symboliek besluit...

26 juni 2014 om 18:06

Ik had hem zelf 5 wk wedstrijden gegeven zoals het normaal gebeurt met schorsingen op een Wk (zoals Rooney bijv) Nu mist hij gewoon wat interlands na dit toernooi en dan is het goed en staat hij over 4 jaar weer op het wk. Misschien een hoge straf maar ik vind dat de Fifa zichzelf hier weer een plezier door door Suarez over 4 jaar weer gezellig vanaf de start mee te laten doen

26 juni 2014 om 18:13

pepe krijgt voor een kopstootje 1 duel schorsing en dat zal
vast niet zijn eerste schorsing zijn.

26 juni 2014 om 18:22

Ik had Pepe ook meer dan 1 wedstrijd gegeven hoor al vond ik het meer een kopduwtje dan een kopstootje

26 juni 2014 om 18:33

ja goed suarez had ook geen stuk vlees tussen ze tanden

26 juni 2014 om 21:38

de straf is zo zwaar omdat het alde 3e keer is.
Als dit de 1e keer was dat hij iemand beet zou hij veel minder zwaar gestraft zijn.

26 juni 2014 om 18:00

Een 'doodschop' is natuurlijk ook nooit goed te praten, maar aangezien het toch voetbal is en voeten vaak in de buurt komen van andermans benen bijvoorbeeld, hoeft dat ook niet altijd expres te gaan natuurlijk. Iemand bijten is natuurlijk een heel ander verhaal....

26 juni 2014 om 18:04

Als er een hond is die drie mensen bijt staat hij op de nominatie om afgemaakt te worden. Komt Suarez er nog goed vanaf met zijn 4 maanden schorsing

26 juni 2014 om 18:15

Het is totaal NIET overdreven, want de Fifa zou ook wel in de achterhoofd hebben onthouden van de vorige twee keer dat Suarez zo nodig moest gaan bijten. Ik vind de straf zelfs te licht, want zulke dingen horen niet op het veld, maar dat het zonder is... Ja!
Boontje komt op zn loontje!

26 juni 2014 om 18:15

Een doodschop hoort ook niet bij het voetballen maarkan wel gebeuren als je net iets telaat bent

Bijten hoort gewoon niet bij de sport kun je op niet een mannier goed praten!
En voor mij had hij nooit meer hoeven spelen
Ook al ben ik groot fan van deze jongen

26 juni 2014 om 18:59

bijten is maatschappelijk niet geaccepteerd gedrag: bijtende honden worden afgemaakt, bijtende babies hebben doorkomende tanden en bijtende peuters worden gestraft.

Doodschoppen ook keihard aanpakken, maar is in de voetbalwereld een geaccepteerde overtreding. Net als misselijke ellebogen uitdelen.

26 juni 2014 om 20:22

Verschil is de intentie. Bij de gemiddelde doodschop is de intentie niet om iemand letsel toe te brengen. Vaak gaat men voor de bal en mist die. Of de bal is in ieder geval in de buurt, zodat de intentie niet heel duidelijk is. Elleboogstoten worden vaak uitgedeeld tijdens kopduels, waardoor het vaak lastig is te beoordelen of er sprake is van zwaaiende armen of een bewuste actie.

Bij bijten is de intentie heel duidelijk om letsel toe te brengen. Bij natrappen (en ook elleboogstoten zonder dat de bal in de buurt is), is hetzelfde verhaal. Je weet dat de intentie is om letsel toe te brengen.

'vermeende' beet, ja hallo Het is al de derde keer, ze hadden hem veel langer moeten schorsen

Die mensen zijn toch allemaal volledig op de kop gevallen. Ga lekker naar huis of zet ze op een rubberbootje over de Atlantische oceaan. Neem verantwoordelijkheid en zeik niet

Terecht dat ze boycotten.. waanzin.. 9 WK wedstrijden en 4 maanden schorsing

Ik wil Nigel de Jong niet naaien maar die schop op Xabi Alonso stond toch ook op beeld / foto's ?

vind ik dat nog erger want dat is levensbedrijgend..

zal je missen Luis xx

26 juni 2014 om 17:59

Als de karatekick van Nigel niet met geel besttaft was dan had hij zeker achteraf een dikke schorsing gekrgen hoor.
Bestraft door scheids=niet achteraf kunnen schorsen

26 juni 2014 om 18:04

gozer net of Luis Suarez niet geschorst zal worden wanneer hij geel zal krijgen haha.....

26 juni 2014 om 18:06

Gozer dat mag niet volgens de regels

26 juni 2014 om 18:08

Waarom denk je dat de Fifa wacht op scheidsrechtersrapporten voordat ze schorsen?! Omdat als de scheids het gezien en beoordeeld heeft de Fifa geen poot heeft om op te staan en ze tegen hun eigen regels ingaan. Wat snap je daar niet aan?

26 juni 2014 om 18:16

Dat zou ik echt prachtig hebben gevonden als Suarez geel kreeg. De hele wereld in rep en roer en Suarez komt er vanaf met een geel prentje. Dat was genieten geweest.

26 juni 2014 om 18:20

Ja zo was het dan wel gegaan inderdaad. Dan waren de poppen aan het dansen geweest haha.

26 juni 2014 om 18:22

Benji heeft gewoon gelijk hoor. De scheids heeft deze fase niet gezien, daarom kan de Fifa ingrijpen. Als hij echter fluit en fout/geel geeft, kan de Fifa normaal niets meer doen. Tenzij ze dan toch nog een 'achterpoortje' vinden, want met die corrupte benden weet je maar nooit.

26 juni 2014 om 17:59

mooiste is nog dat half Nederland die karate trap geweldig vond...

26 juni 2014 om 18:01

Zeg wat je wil, het moment van impact zag er gewoon gruwelijk uit in de slow-motion. Desalniettemin was het een donkerrode kaart.

26 juni 2014 om 18:05

Ik denk dat bijna heel Nederland die trap geweldig vond. Ik heb er ook van genoten, en waarom zouden we dat niet doen. Een dikke schorsing was daarvoor terecht geweest maarja... De trap wordt er niet lelijker door.

26 juni 2014 om 18:00

Dat is gewoon zo netjes gezegd onbesuisd ingaan en een rode kaart waard. Dit gebijt doen alleen wilde honden.

Of Nigel de Jong bewust Alonso wilde trappen zullen we nooit achter komen, maar die bijt gebeurt nu al drie keer en geen enkele keer was niet te zien dat dit niet bewust was. Als Ajacied vind ik dit jammer maar ze moeten hem gewoon voor het leven schorsen.

26 juni 2014 om 18:10

Nounou voor het leven... Ik weet niet meer wat mensen nou echt belangrijk vinden? Ikzelf vind racisme 10x zo erg, maar dat wordt bij lange na niet zo zwaar bestraft als dit. Dit bewijst ook maar weer dat de wereld en de FIFA enorm inconsequent zijn. Wat is er nou erger, dat beetje (ja want er zijn geen stukken vlees afgebeten of dergelijke) of volledige rassen minderwaardig maken door enkel huidskleur.

Alleen die 9 interlandwedstrijden schorsing was ruim voldoende geweest. Om hem te laten stoppen moet je m 2 wedstrijden met een muilkorf laten spelen. Dan houdt ie wel op. Maarja, wie ben ik.

26 juni 2014 om 18:59

Vergeet niet dat suarez war racisme betreft ook al een strafblad heeft. Hij maakt het hele voetbal ten schande

26 juni 2014 om 19:00

Als je 3x wordt beschuldigd voor racisme zal de straf ook veel hoger zijn dan bij de eerste X.

Net als dat het eerste bijtijcident slechts 5?wedstrijden ofzo opleverde. De straf is zo hoog omdat het de derde X is dus kun je het niet vergelijken met eenmalige incidenten

26 juni 2014 om 18:15

net alsof de jong dat bewust deed,want dat deed ie zeker niet.

26 juni 2014 om 18:29

Je weet dat Bakkal een dodelijke infectie had opgelopen door die beet van Suarez en dat het goed is afgelopen omdat de medische staf hem antibiotica heeft toegediend? Dit is iets wat gewoon bekend gemaakt is en Suarez weet dit ook en toch blijft hij het doen. Ik vind het gewoon walgelijk en als jullie de ernst van zijn probleem niet inzien, dan kunnen jullie Suarez aanhangers beter een enkeltje Uruguay nemen of zelf in therapie gaan met Luis. En dan beweren dat de FIFA de realiteit uit het oog verloren is. Hou toch op man!

26 juni 2014 om 19:03

dat was een onbesuisde trap... had ook bestraft moeten worden. Echter bijten is iets wat geen normaaldenkend mens doet.

En ja, dat zijn teamgenoten hem verdedigen en zelfs de actie ontkennen is zeker een reprimande aan het adres van de Uruguaanse bond waard, met een stevige boete ivm zeer onsportief gedrag.

Ach, of ze nu naar huis gaan of nog één potje spelen. Zonder Suarez gaan ze namelijk echt niet winnen van de Colombianen.

26 juni 2014 om 18:24

Dat denk ik ook, maar het mooie aan voetbal is dat je het nooit kunt voorspellen. Had jij Costa Rica als groepswinnaar gezien? Of Spanje als 3e?

De bal is rond, Uruguay kan het best halen. Door een vroege penalty en rode kaart of gewoon erg veel geluk ofzo

Wat zouden die spelers dan als schorsing zien? En hoeveel bewijsmateriaal verwachten ze nou? Veel meer dan de camerabeelden kan je echt niet krijgen.

Diskwalificeer Uruguay gewoon. hoeven ze ook niet te boycotten. Problem solved. Als je als ploeg en als land nog steeds naar buiten toe uitdraagt dat er niets aan de hand is en dat je vindt dat er niet zwaar gestraft hoeft te worden, dan draag je fair play geen warm hart toe en hoor je niet op dit toernooi thuis.

26 juni 2014 om 18:20

Het is hun recht het aan te klagen, wat jij er ook van vindt. Fair play is alleen genoodzaakt als er regels voor gemaakt zijn. Zoniet, dan mogen ze doen wat ze willen en horen toch op dit tournooi thuis.

Als je Fair Play wilt zul je een andere sport moeten kiezen. In het voetbal is dat niet meer mogelijk.

lekker boycotten! toedeledokie! stuur die vent aub komende 4 maanden naar een TBS kliniek met 3 sportpsychologen onder dwangverpleging! hopelijk leert die het dan eindelijk eens

26 juni 2014 om 20:00

Hopelijk gaan ze echt boycotten. Want de Fifa streept Uruguay dan voor de aankomende 10 Wk's door. Ze mogen niet meer voetballen in officiële kwalificatie en oefenwedstrijden. Ze mogen wel zelf een organiseren, maar dan tellen de interlands niet mee.

Wat maken de spelers van uruguay zichzelf belachelijk hier. Iedereen snapt toch dat je voor zoiets geschorst moet worden. Zeker als het de 3e keer is dat je dezelfde fout maakt.

Dat Uruquay het WK eventueel zal gaan boycotten daar zal niemand in de wereld 1 nacht minder om slapen. Het is gewoon een terechte straf en dat zal men moeten accepteren.

26 juni 2014 om 18:08

Inderdaad. Lekker boeiend, dan krijgt Colombia gewoon een walk over en Uruguay zal ook nog eens uitgesloten worden voor komende toernooien een aantal jaren.

Niet zo zeiken en gewoon accepteren.

Suarez heeft dit aan zich zelf te danken.

Eigen schuld dikke bult, stelt z'n land zwaar teleur na dit akkefietje.

Overweeg het niet maar voeg daad bij woord. Het feit dat heel het land tot aan de president aan toe het ontkent doet mij er geen traantje om laten. Misschien wil Italie nog terugvliegen :P?

Boycotten? Ik denk niet dat ze dat echt zullen doen. De straf is in lijn met de eerdere straffen van andere bonden. Je kan zelfs zeggen dat het een lage straf is ivm recidivisme. Ik snap best dat Uruguay even boos is maar dit lijkt me toch vooral een dreigement.

wat een zelfoverschatting... alsof er veel mensen wakker zouden liggen daarvan want ik zie ze zowieso niet winnen van Colombia.

oftewel vooral doen die boycot, neem het voorbeeld over van jullie grote ster en laat je land maar in de steek.

Dan ben je een laf team. Als je de straf niet accepteert. Straf is gewoon terecht, moet hij maar een keer normaal doen.

Prima lekker opdonderen met die Uruguayanen. Alleen maar provoceren en nu Calimero gedrag vertonen.

Luis had een persconferentie moeten houden en zijn excuses moeten aanbieden. En dat hij die 4 maanden gaat gebruiken om in therapie te gaan.

Ik zeg : Doen!!!!!
Met zo n trainer ,aanvoerder ,"wereldster" en president , lekker naar huis gaan joh

Haha, ik heb afgelopen dagen het allemaal al met verbazing langs zien komen, maar dit slaat echt alles. Heel Uruguay doet alsof er niets aan de hand was terwijl die man voor de 3e (!!!) keer in zijn carrière iemand bijt. Ik denk dat hij serieus bij een sportpsycholoog of iets dergelijks moet gaan lopen, want dit slaat nergens op.

Ik hoop niet dat er spelers zijn die het WK serieus gaat boycotten. Zou een schandalige vertoning zijn, gezien het feit dat Suarez gewoon compleet fout zat. Daarnaast duperen ze alleen maar zichzelf ermee, want volgens mij komt er dan een 3 - 0 overwinning voor de tegenstander te staan en zou het betekenen dat ze uitgeschakeld zijn. Of misschien zou de nummer 3 van de groep door kunnen gaan, in plaats van Uruguay, zou ook mooi zijn.

Boycot of niet,uruguay heeft geen enkele kans tegen Colombia.terechte straf van Suarez,hij moet het maar afleren.en dan zen comedie nadien ging ieo ok liggen.

Massol!!! Dan ga je lekker naar huis. Zeker terecht dat ze hem zo dik schorsen

Beetje overdreven allemaal. Gewoon 5 wedstrijden schorsen en klaar. Een doodschop is ook maar 5 wedstrijden. Die italiaan loopt nog gewoon en zal er na een paar dagen geen last meer van hebben.

Hoe vaak tijdens een wedstrijd zie je een elleboog tik of na trappen en slaan op iemands tenen staan of in iemands ballen knijpen of een zwalbe en die krijgen niks ook niet na tv beelden.

Gewoon overdreven.

Suarez breek gewoon volgende keer "perongeluk" iemands benen meer schade en een mindere erge straf!

Wacht toch wel krom he als je dit leest! Precies ja straf is veeeeeeeeeeel te zwaar en waarom ze liverpool erbij betrekken is mij al helemaal een raadsel.

Doe dat, dan kunnen jullie de komende WK's ook vergeten!

Prima.....mazzel.
Wat een hypocriete gasten daar in uruquay zeg.
Alles goed praten en weg zetten als een grote hetze tegen suarez.

Zulk soort ploegen zijn wat mij betreft niet eens meer welkom op toernooien, geen enig besef van wat wel en niet kan.

Ongelofelijk eigenlijk deze reactie uit kamp uruquay.

Ach de uitspraken van voetballers, voetbalbond en de President zijn meer van politiek belang en inhoudelijk van geen enkel gewicht. Dit is voer voor het volk en daarom zijn die uitspraken ook gedaan. Goedkoop , maar zo werkt het nu eenmaal. Niet al te serieus nemen

Belachelijk hoe ze Suarez nog altijd steunen, kwestie van het imago van je landje te verkloten. Dat ze het WK maar gewoon boycotten door collectief naar huis te gaan...suarez is nl niet de enige pottestamper van dat ploegje, een Maxi Pereira of Arevalo Rios kunnen er ook wat van. Op die manier is Colombia ook direct verzekered van de kwartfinale, en die spelen toch veel aangenamer voetbal .

De straf vind ik echt terecht, en hoezo: zelfs vde president van Uruguay steunde suarez ik bedoel het is wel iemand van uruguay dus waarom zou die hem niey steunen. En als uruguay er tegen in gaat dan zet jr zr maar uit het toernooi ofzo.

Het hoofd exportprodukt van Uruguay, zijn dat oogkleppen toevallig?

On; Nu laat je je als land toch juist kennen? Laat zien dat je een sterk voetballand bent en keur de actie van Suarez af! Speel vooral gewoon door!

De spelers zouden beter boos op Suarez kunnen zijn en hem boycotten. Hij heeft zijn team, zijn land en het voetbal schade toebracht.

Als ze weigeren te spelen, vrees ik een lange uitsluiting voor interlands voor Uruguay, met als gevolg dat de schorsing van Suarez voor zijn nationale team, pas daarna zal beginnen.

Kortom dat zou wel erg dom zijn.

Zou niet heel slim zijn van die Uruguayanen, als ze een beetje nadenken weten ze toch wel dat de schorsing blijft staan. Dan kun je beter die wedstrijd spelen, dat is er alvast een wedstrijd minder.

Word de straf van Suarez dan omgezet naar het elftal? Krijgen die dan ook 9 wedstrijden aan hun broek? Die lui snappen er echt niks van.

Als je een statement wil maken doe het dan goed. Als er weer eens een scheids belachelijke beslissingen neemt of iets, dan snap ik het. Maar niet als een speler van je geschorst wordt omdat voorgaande straffen om hetzelfde vergrijp niet geholpen hebben.

Heel Uruguay maar schorsen voor de komende 40 jaar!!!! Gadverdamme, waarom accepteren ze dit niet gewoon??? stelletje debielen daar, ze maken zichzelf zo echt belachelijk om daar zo naïef over te doen..

Doen!

Zijn we daar ook van af. En maar goedpraten met zijn allen. Daar dit soort reacties staat Uruguay nu voor de hele wereld voor lul. Ze snappen het zelf alleen nog niet geloof ik...

moeten ze vooral doen..
en nu , tuurlijk heeft chiellini er niks ergs aan overgehouden.
maar de vergelijkingen met ellebogen en gevaarlijke tackles gaan mank, omdat bijten niet deel van het spel is.
Als iemand spelrs meerdere malen bespuugd, dan hou je er ook niks aan over.
Als ik een donkere speler, een aap noem, dan gaat hij ook niet dood.
Maar als je dat drie keer achter elkaar doet, kan ik je verzekeren dat de straft net zo hoog is...

Toch bizar dat zowel de Uruguayanen,als bepaalde mensen hier t praktisch normaal vinden. Bij voetbal komen tackels voor dus kan een schop voorkomen,dat een bewuste elleboog 3 wedstrijden oplevert is nl ook gewoon belachelijk,als je de elleboog wilt uitbannen geef dan langere straffen. Maar dan nog soms maken spelers zich breed en gebeurt t per ongeluk,deze beet is gewoon met voorbedachte rade zou m ook echt een klap hebben gegeven wat een idioot die Suárez lekker zijn loon inhouden Liverpool en m nog 2 extra maanden schorsen.

26 juni 2014 om 18:25

En laat ze Italië maar in hun plaats voetballen aangezien die nog t meest zijn gedupeerd. Doei Uruguay.

26 juni 2014 om 18:55

Dat komt toch doordat je aan hun helden komt. Zo gaat dat met ronaldo en Messi ook altijd, kunnen nooit wat fout doen, Suarez heeft dit al tig x bewezen. Veel van deze mensen (ik ook) zeiden ook dat ze Pele dik hadden moeten schorsen na die gebeurtenissen. Suarez na de beet bij Bakal al meteen 10 wedstrijden had moeten krijgen, het apen gedrag van Douglas tegen AZ ook 5 wedstrijden had moeten hebben. Geweld / gedrag wat niet thuis hoort op een voetbalveld, gewoon bikkel hard afstraffen ongeacht welke speler.

De straf is terecht, maar het begint nu wel een ontzettende hype te worden zeg. Als Suarez een elleboog had gegeven was het veel minder onderwerp van gesprek geweest, terwijl beide ernstige misdragingen zijn. Begrijp me niet verkeerd, bijten hoort niet thuis op een voetbalveld, maar het wordt nu wel flink overdreven benadrukt. Ik herinner me bijv. Ook nog een elleboog van ene Neymar in de openingswedstrijd, geen enkele verdere aandacht gehad.

Colombia schijnt die stap van harte toe te juichen...

Toch zijn dit soort processen wel aardig om te volgen. Elk weldenkend mens heeft gezien dat Suarez beet, maar de Uruguayanen zijn overtuigd van zijn onschuld. Zelfs hun president meent zich ermee te moeten bemoeien. En zij kijken toch echt naar dezelfde beelden. Nationalisme leidt blijkbaar echt tot blindheid, op vele terreinen.

Moeten ze dan doen ook. Grote bek daar met zn allen. Zal erom lachen tot mn middenrif pijn doet. Opgeruimd staat netjes. Aantal schijnheilige spelers. dwaze coach, president ook niet helemaal 100 en de grootste griezel van de velden. Allemaal moven. heerlijk!!

26 juni 2014 om 18:36

nog steeds flink gefrustreerd zeker

26 juni 2014 om 18:51

Hij gebruikt wel duidelijke taal hahah
Maar verder heeft hij wel gelijk
Een bijtende gek wil je niet op de velden
De rest van dat land is blijkbaar ook niet al te slim

26 juni 2014 om 19:00

Zo komt hij wel over ja, ik geloof dat er buiten Italie ook weinig mensen het jammer vinden dat die duikelaars eruit liggen. Nou Portugal nog.

26 juni 2014 om 19:05

Ik baal enigzins dat Italie eruit ligt dat zeker. Natuurlijk fan van veel spelers en als ze doorgaan is het beter voor de sfeer hier in huis (spookt hier nog ergens een Italiaanse rond). Maar mijn mening naar Uruguay en Suarez staat los daarvan. Vind het gruwelijk gedrag van iedereen vanuit Uruguay die ik afgelopen dagen gehoord heb. Al moet het nu wel klaar zijn. Nu Frankrijk aanpakken. Wat Sakho en Giroud deden was ook verre van netjes. Mogen van mij ook flink gestraft worden voor gewelddadig gedrag.

Mooi , roep italie maar weer terug.

Maar hoezo blijft de straf staan als ze in beroep gaan dat is toch nooit zo met voetbal?

Ik weet zeker dat ze dat niet zullen doen
Suarez heeft gebeten dus echt aanleiding hebben ze niet
Ik schat dat als ze weglopen dat dat per speler zo ongeveer drie jaar schorsing gaat worden - dag carriere.
Uruguay zelf zal dan denk ik ook de komende drie wk s niet uitgenodigd worden.

Die Uruguayanen zijn maf, die denken dat de hele wereld tegen hun is. Maar niemand die die mafketel verteld dat ie normaal moet doen

Tja laat ze maar boycotten, dan zal het hele land voorlopig uitgesloten worden van deelname... Daar schieten ze dus lekker wat mee op.... Schorsing is wat mij betreft meer dan terecht!

Uruguay is wel weer echt Uruguay aan het worden.

Die gaan gewoon spelen tegen Colombia. Waarschijnlijk "onder protest" en "we doen het voor ons volk en voor Luis". Zoiets zullen ze er wel van maken. Dit is de zoveelste voorstelling van theaterschool Uruguay. Kennen we inmiddels wel.

Bah bah word een beetje misselijk van al die moraalridders hier !! Pepe mag een vieze tackle inzetten en vervolgens een kopstoot uitdelen en krijgt 1 wedstrijd schorsing. De ozo geweldige neymar mag een ellebeoog uitdelen en krijgt geen eens een gele kaart ! Thiago silva mag een tackle met 2 benen van achteren inzetten en krijgt ook niets ! En dan zal de straf die suarez krijgt terrecht zijn kom op zeg hoezo meten met 2 maten ! Hoop dat uruguay de wedstrijd boycot met die corrupte fifa bah bah !! Wil suarez zijn actie niet goed praten en verdient best een schrosing maar je kunt niet liverpool hier mee schade aanbrengen schorsen voor een aantal wedstrijden op het wk of ek was meer dan genoeg geweest !!

26 juni 2014 om 18:56

Volgende keer een mes meenemen in het veld
Gewoon je directe tegenstander neersteken
Als iemand gaat klagen zijn het moraalridders want Neymar gaf ook een elleboog en Thiago een tackle met twee benen van achter

26 juni 2014 om 19:12

Zie je me zeggen dat ze een mes het veld mee in moeten nemen nee maar het ene land word bevoorrecht en het andere benadeeld gaat er bij mij gewoon niet in sie tackle van silva was donkerrood waard met minimaal 4 wedstrijden schorsing en die elleboog van neymar hetzelfde maar die durven ze geen straf te geven kom op man ben dan wel consequent

26 juni 2014 om 20:20

Neymar kreeg een gele kaart, net als T. Silva. Daarom kunnen ze ook geen schorsing meer krijgen. Maar wil je nou deze situaties nou met elkaar vergelijken????

27 juni 2014 om 11:21

waarom kregen neymar en thiago silva geel omdat de scheids geen rood durft te geven aan het gastland . inconsequent noemen ze zoiets

27 juni 2014 om 01:05

Het is een rare manier van argumenteren wat jij doet. Een lichte straf voor Suarez vergelijken met lachwekkende straffen voor pepe en Neymar. En daarom moet Suarez nog lichter worden gestraft. Nee het is omgekeerd. Suarez bannen voor altijd en anderen bannen voor minstens een jaar. Laat het voetbal schoongeveegd worden van misselijkmakende ellebogen en benenbrekers. Ik ben voor een systeem waarbij spelers altijd na de wedstrijd geschorst kunnen worden ook al hebben ze geel gekregen. Bij de Fifa zullen ze er wel een dagtaak aan kwijt zijn maar alleen zo kun je handhaven. Over de schorsing liverpool wordt benadeeld klopt en dat is onterecht. Maar ik ben van mening dat als je straft het niet halfbakken moet doen. Een algemene schorsing was in mijn ogen de juiste geweest mits Liverpool de transferwaarde krijgt van de Fifa. Wanneer je vindt dat uiteindelijk spelers niet een banning kunnen krijgen voor spugen, benenbrekers, ellebogen uitdelen en bijten zul je moeten erkennen dat je deze zaken hebt geaccepteerd. En moet je dus niet klagen.

27 juni 2014 om 11:11

ik vind zeker dar ze een uitbanning moeten kunnen krijgen maar bij suarez had dit moeten zijn voor de confederations cup en wk's . nu is liverpool de dupe en daar gaat het mij om . endaarbij als er 1 recividist is die al jaren lang overal mee wekomt en nog steeds op het veld staat is het pepe , kijk wat voor doodschoppen hij geeft en komt altijd overal mee weg. ik praat suarez niet goed want wat mij betreft is het eeen geniale gek. maar vind dat de fifa en uefa ook wel eens wat harder mag optreen tegen ellebogen en doodschoppen ook al heb je de intentie niet om iemand te blesseren wan naar mijn mening weet je dat je de tegenstander kunt blesseren dus is er wel degelijk intentie

Boycot maar, schiet er maar 3 in eigen doel! Haha

De nationale ploeg van Uruguay moet helemaal niet klagen, want Liverpool is van een actie van een speler actief voor zijn land harder gestraft dan het land waar hij voor uitkomt zelf. Die straf is tot daar, maar nu krijgt hij 9 wedstrijden schorsing voor Uruguay, terwijl hij er bij Liverpool iets van 13 mist, terwijl de actie is begaan terwijl hij actief was voor zijn land. Dat lijkt me toch zo krom als maar zijn kan.

Verder moest hij inderdaad hard gestraft worden, maar ik vind dat mede door de hele media hetze etc. de Fifa is doorgeslagen.

26 juni 2014 om 18:52

Ik weet dat Liverpool nu 'genaaid' is maar hij deed het ook met een Liverpool shirt aan. Misschien met ditgedachte hebben ze hem dit straf gegeven.

26 juni 2014 om 19:04

Klopt, maar aangezien hij het in het shirt van Uruguay doet, zou dat team het meest getroffen moeten worden en dat is nu niet het geval.

26 juni 2014 om 19:06

in hoger beroep betwijfel ik of die straf blijft staan het wk heeft niets te maken met clubvoetbal en denk dat de Uefa hierin ook nog wat te zeggen heeft.

26 juni 2014 om 19:11

Lekker boeiend hoe vaak je het doet, er moet toch gewoon een eenduidige straf op staan. Eerst 7, dan 10 wedstrijden en nu ineens 4 maanden stadion verbod. Ze zouden deze regels eens moeten verbinden met een sliding met gestrekt been, dat hou je niet vol hoor, zo veel verschillende en niet consequente regelgeving.

26 juni 2014 om 19:06

@lfc11 Met Liverpool heb ik totaal geen medelijden. Jullie hebben al het walgelijke gedrag van de man met zijden handschoentjes aan afgedaan. En dan heb ik het zowel over de club als de fans. Luis Suarez is knettergek, zet wekelijks de prachtige club Liverpool volledig voor schut omdat hij namens de club Liverpool de zaak op het veld belazerd met zijn verschrikkelijke oncollegialiteit (schwalbes, kaarten aannaaien om van racisme en bijten maar niet te praten). Maar omdat hij leuk kan voetballen mag het allemaal. Wanneer Suarez bij United of Chelsea had gespeeld dan had je nu in de hoogste boom gezeten om het toe te juichen. Nee, met Liverpool heb ik geen medelijden.

26 juni 2014 om 19:16

Praktisch heel de voetbalwereld beaamde Suarez dit seizoen, omdat hij een doelpuntenmachine is en een van de beste spitsen is van de wereld op dit moment. Hij doet er alles aan om te winnen en daarbij komen soms vervelende trekjes. Ik had voordat ie naar Liverpool kwam ook een hekel aan hem, maar nu ik pas echt meer wedstrijden van hem zie, beaam ik zijn vechtlust en kanibalisme pas echt. Bij elke grote club heeft wel eens een speler gezeten die niet helemaal deugde, maar dat betekent niet dat die spelers dan geen geweldenaars zijn.. (denk aan C. Ronaldo, Figo, Mattarazzi, Zidane, Gatuso)

26 juni 2014 om 19:25

Ochoch, als hij bij United of Chelsea had gespeeld had ik in de hoogste boom gezeten? Beetje hypothetisch hé. Had de straf dan alsnog buitenproportioneel gevonden, maar het had me veel minder geïnteresseerd.

Liverpool is geen enkele keer tegen een straf in beroep gegaan, dus waarom zijn gedrag met zijden handschoentjes afgedaan? Hooguit de t-shirts nadat met Evra was stom. Die oncollegialiteit viel alles mee dit seizoen, maar wie een label heeft, zal dat blijven houden en dit soort acties maken hem natuurlijk weer een makkelijk doelwit(dik terecht hoor).

Ik zeg verder ook niks over de hoogte van de straf(al vind ik hem buitenproportioneel). Ik vind het vooral belachelijk dat Liverpool hier meer de dupe van wordt, dan Uruguay. Het team waarmee hij actief was toen hetgeen gebeurde waarvoor hij nu gestraft wordt. Je gaat eigenlijk gelijk aan mijn hele punt voorbij.

Suarez is een recidivist, maar heeft zich afgelopen seizoen na zijn schorsing uitgezeten te hebben prima gedragen, maar dat zal jij vast wel anders hebben gezien. Liverpool heeft hem constant begeleid en er is met hem aan de slag gegaan door een sportpsycholoog. Al betwijfel ik sowieso of je meer dan vijf wedstrijden van hem hebt gezien afgelopen seizoen.

Niettemin, verdient hij een dikke straf, maar ik ben van mening dat Uruguay, het land waarvoor hij actief was toen het gebeurde, daar meer voor gestraft moet worden dan Liverpool en dat is nu niet het geval.

Ik snap niet waarom Uruguay nog steeds zeurt ? Ik ga toch ook geen juwelier overvallen, waar veel camera's zijn en dan ontkennen dat ik het heb gedaan bij wijze van... Dit is gewoon te zielig. Wat een zielige mensen die beweren dat Suarez niks heeft gedaan..

Het mooie is: de helft vindt de straf te licht en de helft vindt de straf te zwaar. Precies goed dus.

Huiliehuilies van Uruguay zal ik niet missen. Don't let the door hit you on the way out.

27 juni 2014 om 00:46

huh en dan kom jij precies in het midden uit? hahaha
Harder straffen iedereen. Supernanny for Fifa president, die kan goed straffen.

27 juni 2014 om 00:56

Of Cesar Milan the dog whisperer. Die is sowieso gespecialiseerd in het afleren van bijten.

Ach, die gaan die wedstrijd natuurlijk gewoon spelen. Nu pakken ze even hun momentje om te laten zien hoe erg ze benadeeld worden. Triest volk!

Suarez mag blij zijn dat hij geen hond is. Die hadden ze al lang in slaap gebracht. Misschien een muilkorf dan maar?

Wat een belachelijke straf dit , tuurlijk het is raar wat hij doet maar dan nog is er weinig kans dat hij iemand ernstig verwond maar een trap op een kuitbeen of twee benen inkomen kan iemand zijn cariere beeindigen en daar krijg je misschien net 3 wedstrijdjes voor.

26 juni 2014 om 18:57

Dopinggebruik dan maar gewoon toestaan? Daar verwond je immers niemand mee. Op je eigen lichaam na misschien. Toch krijg je daar een nog langere schorsing voor.

26 juni 2014 om 19:01

sorry maar deze opmerking slaat echt nergens op, maar goed zal jouw een plezier doen doping gebruik beinvloed de prestatie en uithoudingsvermogen van een speler en heeft totaal niet met overtredingen op het veld te maken waar ik op doel dus graag wat zinnigs zeggen of gewoon niets.

26 juni 2014 om 19:26

Bijten vergelijken met overtredingen als tackles of elleboogstoten is net zo onzinnig.
Jij vergelijkt bijten daarmee qua betrekking hoe erg je iemand zou kunnen blesseren. Dat is onzinnig. Bijten is nog meer onder menselijk niveau dan spugen (waar je ook vaak een zwaardere straf voor krijgt). Hetzelfde geldt voor racisme.
Punt is dat die dingen totaal niets met voetbal te maken hebben en daarbij ook mensonterend en mensonwaardig zijn.

26 juni 2014 om 19:27

Ellebogen en harde tackles vallen onder een hele andere categorie overtredingen waar een strafmaat voor bestaat. Wat Suárez deed valt onder de noemer "het aanvallen van een speler, official of toeschouwer" Na twee eerdere vergrijpen had ie dat best kunnen weten. Het maakt ook niet uit wat de gevolgen zijn (blijvend letsel of niet). Bijten valt onder dezelfde categorie als wanneer ie de scheids een muilpeer had verkocht. In zo'n geval wordt de situatie apart bekeken. En als hij dan in het verleden al eerder 2x hetzelfde heeft gedaan, dan mag ie blij zijn dat het "maar 4 maanden is"

Uit de Fifa zetten dan dat Uruguay. Echt achterlijk als je Suarez na de derde keer nog de hand boven zijn hoofd houdt.

Belachelijke straf voor Suarez. Deze idioot hoort niet op een voetbalveld thuis. Levenslang uitsluiten van voetbal dat was de enig juiste straf geweest. Deze vrouw (ja, het is een vrouw want mannen bijten niet) is een schande voor het voetbal. En laat Uruguay fijn naar huis gaan. Het land is collectief knettergek als je ziet hoe er gereageerd wordt. Ze hadden hem zelf moeten schorsen. Opgeruimd staat netjes maar helaas slechts voor 4 maanden.

26 juni 2014 om 19:04

Zo kun je er wel meer verbannen van de velden zoals pepe (kopstoot) Thiago silva (2 benen van achteren) of Neymar (eleboog) allemaal acties die mogelijk veel meer schade aanrichten bij de tegenstander.

26 juni 2014 om 19:15

@forza vitesse. Dus je mag iemand in zijn gezicht spugen, bijten, krabben en aan de haren trekken. Maar zolang het geen schade aan iemand aanricht dan maakte het niet uit. Allereerst zijn het allemaal vrouwen dingen dus dat zegt genoeg over de man Suarez en verder hoort het allemaal niet op een voetbalveld thuis. En Suazez is nu voor de 1000e keer betrokken bij incidenten. En het blijft maar doorgaan. Hij naait tegenstanders en haalt de meest verschrikkelijke fratsen uit op het voetbalveld. Ook een elleboog of 2 benen van achteren zijn niet goed te praten. Maar De grootse crimineel op de voetbal velden hier mee weg laten komen omdat anderen ook wel eens iets doen is echt de omgekeerde wereld. Overigens wel een typische Nederlandse reactie want wij hebben meer ook voor de zielige dader dan het gedupeerde slachtoffer. De straf is belachelijk laag.

26 juni 2014 om 19:46

@forza Vitesse

Wanneer leren mensen nou gewoon eens dat bijten van een totaal andere orde is een normaal iemand bijt niet. Iemand een kopstoot of een elleboog geven slaat natuurlijk ook nergens op. Maar ik kan me daar meer bij voorstellen dat je ooit in die situatie komt dan dat je zoals Korenaar al aangeeft iemand gaat bijten, krabben of spugen als man zijnde.

En waarom moeten mensen altijd andere gevallen erbij halen? Het gaat hier om suarez en die heeft gewoon zijn verdiende loon gehad al had het van mij nog langer mogen zijn want hij misdraagt zich structureel. Zulke figuren als Suarez die nu al zoveel kansen gehad heeft horen niet op een voetbalveld die horen opgesloten te worden. Als je als man zijnde nu al voor de 3e keer bijt ben je tot alles in staat ongeacht dat er nu dan minder schade aangericht zou kunnen worden als bij andere acties

26 juni 2014 om 20:34

Mogelijk meer schade aanbrengen ? Als suarez net wat harder bijt en net wat anders mikt dan bijt hij mogelijk de halsslagader door ! mogelijk ,mogelijk

Een kleine beet en je mag maanden niet spelen.elke willekeurige doodschop en je krijgt misschien een paar wedstrijden.

Ze zijn echt gek daar in Uruguay , de straf is terecht en boycotten is in hun eigen nadeel wat een naar volk

Krijgen we nu ook een steeds verhogende straf als iemand voor een tweede of derde keer een elleboog uitdeelt?

Laat ze maar lekker weggaan en blijf lekker de volgende 2 toernooien ook weg walgelijke spelers en de rest die deze onzin verdedigt. Iedereen die erna gekeken heeft die walgt ervan maar zijn medespelers en trainer vinden dit schijnbaar normaal. Vind deze reacties eigenlijk walgelijker als de daad van Suarez zelf. Er is er werkelijk nog niet een die gewoon eerlijk zegt van die Suarez is niet goed bij zijn hoofd. Mocht er ooit zo iets bij het Nederlands elftal gebeuren dan hoop ik dat ze diegene nooit meer het oranje laten dragen. Maar ik vrees dat ze hem hier eerder zullen belonen dan dat ze zelf ooit bij deze dwaas zullen ingrijpen want ook die 4e keer gaat die iemand gewoon weer bijten

Zwaar overdreven niet normaal. Als je 3x in je carrière iemand voor 9 a 10 maanden de vernieling in trapt krijg je 4 wedstrijden. . Voor een kopstoot 1 wedstrijd maar voor bijten je kan dan de volgende dag gewoon weer voetballen dan krijg je er 4 maanden voor. Echt klink klare ONZIN!!!

26 juni 2014 om 20:25

Uhm. Je weet dat je hier onzin schrijft he?

Uitsluiting van dit WK was voldoende geweest als straf voor Suarez. Het is een smerige aktie en hoort vanzelfsprekend niet bij voetbal, maar z'n overdreven straf voor een slachtoffer die niet eens geblesseerd is vind ik zwaar overdreven. Het is verrekt toch geen dammen..

De ploeggenoten weten ook wel dat ze zonder Suarez niets voorstellen en dat de kans groot is dat ze door Colombia worden uitgeschakeld.
Het excuus voor de uitschakeling is zo gemaakt.
Iedereen is tegen hen, de media, de fifa, de scheidsrechter, de tegenpartij, de bal, etc.

Belachelijk dat hij ook vier maanden niet mee mag trainen. De rest is nog voor wat te zeggen.

Ongelooflijk deze reactie van Uruguay.... ACCEPTEER HET! Het was niet eens zo gek geweest als de straf nog hoger zou zijn omdat dit al de 3e keer is. Als jullie t willen boycotten hoeven jullie t volgende wk ook niet te komen.

Dat ze het WK maar boycotten ook. Zijn we daar ook meteen weer van af. Stukje gerechtigheid door de Fifa én door Uruguay zelf; fijn dat het probleem zich zelf zo makkelijk oplost.

Aah mooi zo , verdiende straf voor deze mensonterende actie ! Snap niet dat mensen dit durven te verdedigen of te vergelijken met een elleboog of tackle ! En een doodschop ? Geloof niet dat ik die ooit heb gezien of kan iemand mij daar een voorbeeld van geven ????

Volgens mij was de beet echt. Maar dan nog vind ik ook als de beet niet echt was, dat hij geschorst moet worden. Ik vind dat de intentie ook meetelt. Suarez heeft echter de schijn tegen, aangezien dit al twee keer eerder gebeurt is. Jammer voor Uruguay dat ze nu hun beste speler kwijt zijn.

Ik lees niks over boycotten

Och stelletje kanslozen die uruguayanen. Eigen schuld dikke bult had hij maar niet moeten bijten die gek.

Op basis van deze reactie zou Uruguay er gewoon uitgezet moeten worden, schaamteloos.

Dat zou opgeruimd staat netjes zijn. Wat een stel dwazen op de beelden is toch duidelijk te zien dat hij bijt en dan maar stug blijven beweren dat het niks is. Als Uruguay nu gaat boycotten kun je het land niet gelijk uitsluiten voor het komende wk?

Hopen dat Liverpool ook nog een schadevergoeding wil van Uruguay en Suarez aangezien hij langer niet speelt voor Liverpool dan voor het nationale team. Hij mist duels tegen bijvoorbeeld de Spurs, City en Everton als deze straf blijft staan.

dit is nooit en dan ook nooit goed de praten dit is terechte straf drie keer maar liefst

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren