Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

WK lijkt al ten einde te zijn voor De Jong: ‘Het ziet er niet goed uit’

Laatste update:

Het WK lijkt voorbij voor Nigel de Jong. De middenvelder van het Nederlands elftal moest zich in het duel met Mexico (2-1) al vroeg laten vervangen. De Jong kampt met een liesblessure en uit de eerste onderzoeken die de medische staf heeft verricht blijkt dat De Jong behoorlijk gehavend is.

/

“Het ziet er niet goed uit”, laat een woordvoerder van Oranje weten aan persbureau ANP. Bondscoach Louis van Gaal liet direct na de wedstrijd tegen de Mexicanen ook al weten bezorgd te zijn.

De Jong wordt over enkele dagen opnieuw onderzocht: om tot een goede MRI-scan te komen moet de lies eerst tot rust zijn gekomen. De kwartfinale lijkt De Jong dus sowieso op zijn buik te kunnen schrijven. Oranje speelt zaterdag tegen Costa Rica voor een plek bij de laatste vier.

Het gemis van Nigel de Jong gaat Oranje opbreken tegen een sterke tegenstander

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hopelijk mist hij alleen Costa Rica, tegen Argentinië, Belgie en Duitsland zal je hem echt missen.

30 juni 2014 om 17:44

goed dat we die dan maar niet alle drie tegen krijgen

30 juni 2014 om 17:45

Belgie? Gek genoeg zie ik die verliezen van de Amerikanen. Maar ik zal daarin vast alleen zijn. Die lui die ogen zo fit.

30 juni 2014 om 17:46

Nee, je bent zeer zeker niet de enige.. Op Spanje na, de grootste tegenvaller dit wk!

30 juni 2014 om 17:56

Heb ik ook gepoold. Volgens mij zijn genoeg mensen niet overtuigd door de Belgen.

30 juni 2014 om 18:49

Belgie is gewoon gehypet en hebben nu dezelfde vervelende trekjes als wat ze de Hollanders altijd verwijten. Een 'sterrenteam' met veel buitenlandse bankzitters. Maakt niet uit, het doet voorkomen alsof het hele elftal uit internationaal talent bestaat.

30 juni 2014 om 18:51

Heb ik ook... Die Amerikanen klappen erop... Die Belgen krijgen nu eindelijk wat tegenstand... Denk dat ze er niet meer om kunnen gaan.

30 juni 2014 om 17:59

Grote aderlating voor Oranje dat kon je zien tegen dinges tegen ..... Mexico. Maar als ze gewoon 4-3-3 spelen komen ze er wel doorheen.

Behoorlijke aderlating. Deze beer kunnen ze op het middenveld zeker wel gebruiken.
Ik ben benieuwd hoe Van Gaal dit op gaat lossen.. Gaat hij een speler als Fer op stellen? of gaat hij Blind er weer voor gebruiken?

Er zijn meerdere mogelijkheden in mijn optiek.

30 juni 2014 om 17:37

Kuijt?!!! Zou de oplossing kunnen zijn. Kan blind weer mooi naar links

30 juni 2014 om 17:43

@ pieterpost. Goed idee!

30 juni 2014 om 17:44

Ben je wel helemaal lekker ?

30 juni 2014 om 17:58

Kuyt is gewoon de duct tape van het Nederlands voetbal.

30 juni 2014 om 18:31

roypsvakzz, briljante opmerking. DIe ga ik op mn Facebook zetten

30 juni 2014 om 17:40

@elkorky

Ik ben geen fan van hem, maar zou Clasie niet het beste op die plek kunnen spelen?
Die heeft ook wat gif in zijn spel. Hoe dan ook een behoorlijke aderlating dit...

30 juni 2014 om 17:59

Fer is ook niet fit. Denk blind doorschuiven. En een verdediger die hij genoeg bij heeft achterin

30 juni 2014 om 20:20

Blind was gisteren dramatisch op die plek. Juist als LB zit hij goed in zijn vel dit toernooi, dus zou ik hem daar laten staan. Ik zou Jordy Clasie gewoon zijn kans geven.

Laten rusten tegen Costa Rica en hopen dat hij er daarna bij is, mochten we verder komen.

Hopelijk haalt hij inderdaad de halve finale of finale!
Tegen Costa Rica zou hij eventueel nog gemist kunnen worden maar tegen Belgie/argentinie zal hij toch echt Di Maria/messi of De Bruyne uit hun spel moeten halen.

Ik zie niemand in deze selectie die zo effectief een man kan uitschakelen als De Jong.

30 juni 2014 om 19:11

Het lukte daley blind al niet om dos santos bij te houden. Zie de goal. En inderdaad de spelers die jij noemt zijn een stuk beter. Enorm balen dit!

Dan is voor ons het WK ook voorbij. Costa Rica is nog te halen maar dan gaan we er in de halve finale sowieso aan.

30 juni 2014 om 18:23

Dat is precies wat ik ook dacht

30 juni 2014 om 18:57

Tegenslag maakt het team alleen maar sterker, dus wacht nu maar eerst af voor alweer een voorbarige pessimistische conclusie

30 juni 2014 om 18:46

Pretty much, maar ik laat mij graag verrassen. Als stoorzender is hij essentieel voor dit Oranje om als slot op de deur te fungeren en ook te motiveren. Zijn strijdlust zien wij op de velden niet meer terug, maar wellicht kan hij daarbuiten anderen inspireren met wil en sterke drang om te winnen. K baal erg. Een van mijn favoriete spelers.

Zou echt verschrikkelijk zuur zijn. Zonder de Jong hebben we niemand van enig niveau voor de twee controleur plaatsen. Met Wijnaldum en Blind ga je het niet redden en de Guzman stelde ook teleur. Dan heb je ook nog Clasie en Fer natuurlijk, ook ongeveer van hetzelfde niveau. Hopelijk kiest Louis de juiste types. Of misschien tovert hij wel een verrassing uit zijn gouden pik, Kuijt ofzo.

30 juni 2014 om 17:34

Ja kuijt inderdaad! Zou een goede plek voor hem zijn. Je miste vooral met die 5-3-2 tegen mexico zonder de jong echt ervaring in het midden en daardoor viel ook die tegengoal. Dan kan blind gewoon weer lekker links. Wijnaldum of clasie er naast en gaan.

30 juni 2014 om 17:50

Kuyt is inderdaad een zeer ervaren kracht. Als controleur heeft hij echter totaal geen ervaring. Nou deed hij het als back prima, maar ik betwijfel of hij centraal op het middenveld meekomt. Daarnaast heeft hij 5-6 weken de tijd gehad om als back te trainen, nu heeft hij slechts enkele dagen.

30 juni 2014 om 19:16

Uit zijn gouden pik, hahaha.....!

klopt je zag gisteren dat het een puinhoop was na het wegvallen van de jong.
maar als hij niet kan spelen dan heb je nog altijd de guzman of clasie.
alles beter dan blind met alle respect voor hem maar gisteren was hij echt onzichtbaar, mischien dat die complimenten hem naar zijn hoofd zijn gestegen.

30 juni 2014 om 17:45

ja hoor gaan we weer pfffff nog steeds waarom altijd Blind afzeiken
Hij speelde een goede wedstrijd

30 juni 2014 om 18:33

Altijd Blind afzeiken??
Blind speelde gewoon belabberd op de cvm. Als Blind gewoon linksachter staat in het 5-3-2 systeem dan is er niks mis mee normaalgesproken. Maar Blind mist gewoon de kwaliteiten als balafpakker op het middenveld. Dat je zegt dat Blind gister gewoon een goede wedstrijd speelde lijkt erop dat je de wedstrijd niet gezien hebt.

30 juni 2014 om 19:08

Blind speelt overal belabberd, vertel mij eens wat hij goed heeft gedaan buiten 2 assists in de 1e wedstrijd. Hij is gewoon drama.

30 juni 2014 om 18:14

Clasie kan ik indenken, heeft in elk geval de pit die nodig is op die positie. Maar als je de Guzman boven Blind zet dan heb je de eerste 2 wedstrijden met je ogen dicht gekeken. Ook Wijnaldum viel zwaar tegen op de positie naast De Jong, laat staan dat je laatstgenoemde moet vervangen.

Dit zijn van die factoren die mogelijk bepalen of je wel of geen WK winnaar wordt.

Hopelijk zal Nigel weer volledig herstellen.

Dat is wel echt enorm balen. De Jong is echt onze buffel op het middenveld. Met Blind op zijn positie heb je dan wel meer voetbal, maar dan zou ik voor de balans op het middenveld Clasie erin zetten in plaats van Wijnaldum of De Guzman.

Hopelijk haalt hij de halve finale, anders zie ik het somber in voor Nl...

enorme aderlating. Ik vind dat Blind gister best aardig speelde, maar ik vind dat De Jong wel meer een zekerheid is. Ook is het zonde van de ervaring die Nigel meedraagt. Hopelijk vind Van Gaal hier iets op!

mag hij nog een vervanger oproepen?

tja nederland kan alleen wereldkampioen worden als alles meezit, en als je dan je 1 na belanrijkse schakel defintief kwijt raakt dan zit het dus niet mee en kunnen we de titel wel op onze buik schrijven.

Het gemis van nigel de jong is net zo groot als die van kevin strootman. Ik vrees dat we nigel echt nodig hebben als we een goeie kans willen maken op de titel

Zo ontzettend jammer. Ik vond blind niet goed op cdm laatst. De passes waren veel te langzaam.

Ik hoop eigenlijk op fer op CDM: een beetje strijdkracht hebben we nodig.

Zo jammer. De jong-sneijder-strootman is echt een middenveld van wereldniveau. Maar nu hebben we blind en wijnaldum

Heel erg jammer dit, is een hele goede voetballer. Met Blind heeft Nederland een goed alternatief,mist misschien wel ervaring maar Laat bij mij een sterke indruk achter, zowel bij oranje als Ajax.

Na het eerdere weg vallen van Strootman is dat wederom een hele flinke aderlating voor Oranje. Beide spelers zijn op het middenveld buitencategorie. Met hen en een fitte Sneijder zou Nederland werkelijk een top middenveld hebben. Tot op heden is alleen het gemis van Strootman op te vangen geweest. Maar dat zie ik nu niet gebeuren. Daarvoor heeft Nederland een veel te smalle selectie. De mogelijke vervangers (clasie, Fer, de Guzman) zijn minimaal 2 niveaus minder.

Aii aii, samen met Robben meest belangrijke spelers voor het elftal. Hopelijk gaan ze dit niet voelen, ik hoop zelf op Leroy Fer.

het enige wat we nu het beste kunnen doen in Sneijder Centraal zetten Wijnaldum op de 10 en De Guzman of ver op de positie van Sneijder!

Zonde hoor
Eventuele halve finale zal dan heel moeilijk worden
Een echte vervanger is er niet
Blind kon het gisteren niet, Clasie te licht

Laten we ons hier door uit het veld slaan? De flow kan nu niet meer doorbroken worden, daarvoor zijn de resultaten en de teamgeest onuitwisbaar.

Dit is natuurlijk erg zonde, toen hij uitviel zag je natuurlijk al dat Nederland zoekende was.
Maar beter dat we het nu weten dan vlak voor de volgende wedstrijden want nu kan Louis zijn tactiek aanpassen en het team eventueel anders te laten spelen.

Onze beste controleur. Ook coachend in het team heeft De Jong meerwaarde. Ik zie NL zonder hem niet van Argentinie of Belgie winnen.

Zonde. Met hem en Strootman had het super gestaan, maar dit illustreert ook wel onze beperlingen in de breedte. Hopelijk is Fer tijdig hersteld voor de halve finales. Dan zou ik hem laten spelen naast Blind op het middenveld. Is wel een heel ander niveau dan Strootman + De Jong natuurlijk.

Een verdedigend middenveld van Blind en Clasie dan maar?...

30 juni 2014 om 18:14

Hahaha, nee.

30 juni 2014 om 19:00

Clasie met Wijnaldum en Blind gewoon weer linksback

Dit is toch minder! Belangrijke spleetvormig dit oranje.

Zou het logisch vinden als je Clasie tegen Costa Rica brengt , je hebt hem tenslotte ook voor die,plaats geselecteerd en de duidelijke nr 1 voor deze positie niet kan spelen tegen Costa Rica , dan lijkt dit me een logische zet . Ben wel benieuwd of die het fysiek aan kan

Hoop wel dat de jong in de halve finale weer kan spelen

30 juni 2014 om 20:18

Inderdaad. Clasie is een speler die veel vooruit speelt en dus juist tegen een CR je hard nodig hebt. Blind vond ik gisteren op die plek weinig indruk maken.

Dat is zwaar klote.niemand in de selectie heeft het bravour van de jong.die gaan we missen
Systeempje maar weer aanpassen???

Laten we het even afwachten, het is geen blessure die per definitie noodlottig hoeft te zijn, hebben nog veel tijd ertussen zitten.

Laten we hopen dat er de komende dagen een positieve update komt, dat het toch meevalt

Dirk Kuyt lijkt me inderdaad de enige die De Jong kan vervangen. Hij schijnt nu zelfs ook al de tweede keeper te zijn na Cillessen...

Wat dachten we van Veltman ? We hebben thuis natuurlijk een aantal spelers die de rol van de Jong over hadden kunnen nemen maar die zijn thuis gelaten. Nee Veltman lijkt mij wel een optie, zeker in een 5-3-2 opstelling dan kan hij vlak voor de verdediging spelen zoals van Bommel dat deed in Zuid-Afrika.

In een 4-3-3 opstelling moet je dan met de punt naar voren spelen en daar hebben we de spelers niet voor meegenomen . Met de punt naar achteren lijkt me te gevaarlijk aangezien je verder op het middenveld geen echte balafpakkers hebt. Dat wordt dus puzzelen, maar ik zou Veltman proberen in een 5-3-2 systeem.

Geen idee of Veltman hier kan voetballen , maar Clasie en de Guzman lijken me de 2 beste opties , al is de laatste meer voetballer dan balafpakker

Welke spelers hebben we dan thuisgelaten die fit zijn en op de plaats van N de jong kan spelen

Tegen Costa Rica kan je de Jong nog missen. Tegen die gasten kan je nog wel Blind spelen. Maar daarna speel je tegen Argentinie of Usa. Dan ga je het niet redden met Blind, vond hem overigens tegen Mexico ook weer zeer matig spelen.

Zonder Nigel de Jong op het middenveld wordt Nederland geen wereldkampioen.

30 juni 2014 om 22:04

Met dat negatieve gezeik zeker niet. Waarom Argentinië zo vrezen? Die hebben alleen Messi en de rest hangt erbij. Met alle respect, maar zonder De Jong is Mexico in extreme weeromstandigheden en een fanatiek 'thuispubliek' toch verslagen in reguliere speeltijd. Deze ploeg achtte ik gevaarlijker dan de grote namen Brazilie en Argentinië.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren