Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Liever sterk collectief dan een team afhankelijk van een speler als Messi’

Laatste update:

België speelde in de achtste finale van het WK tegen de Verenigde Staten een uitstekende wedstrijd. De ploeg van bondscoach Marc Wilmots creëerde een enorm aantal kansen en de Rode Duivels kijken dan ook met vertrouwen uit naar de kwartfinale. Grootmacht Argentinië, met in de persoon van Lionel Messi misschien wel de beste speler ter wereld in de gelederen, is de tegenstander.

/

“Hij is een uitstekende speler”, tekent persbureau ANP op uit de mond van de keuzeheer. “Maar als je me vraagt of ik liever een sterk collectief heb of een team dat voor een groot deel afhankelijk is van een sterspeler zoals Messi of Neymar, dan kies ik voor het collectief.”

Wilmots verwacht dat het fiftyfifty is. “Messi kan een wedstrijd in een flits beslissen, maar dat kunnen Kevin De Bruyne en Eden Hazard ook. Zij hebben ook nog jongens als Sergio Agüero en Ángel Di María voorin lopen, maar het probleem bij Argentinië is dat ze maar moeilijk een goed evenwicht kunnen vinden.”

Welk land gaat naar de halve finale?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nja eerlijk is eerlijk maar zo sterk is Belgie op dit WK nog niet hoor. Ik vind dat ze een goed elftal hebben maar het komt er nog niet uit. Ik hoop voor ze dat ze winnen maar Messi is draait ook de one man show in Barca en een paar jaar geleden waren zij dankzij diezelfde Messi ðe beste. Ik heb liever Messi in mijn team dan harde werkertjes die overal te vinden zijn.

3 juli 2014 om 18:45

tegen de vs speelde ze gewoon goed

3 juli 2014 om 18:57

De VS speelde dan ook bij vlagen kamikaze voetbal. Als Nederland met hun tactiek tegen deze VS had gespeeld, dan hadden ze de avond van hun leven gehad. Bij balbezit hadden ze 5-6 man voor de bal. Ruimte te over op die manier. Deze ruimte gaat Belgie niet tegen Argentinie krijgen ben ik bang.

3 juli 2014 om 22:59

De achterlijn van australië stond in de eerste helft bijna op de middenlijn en N'land deed geen bal met die ruimte. Ook tegen Mexico moest worden omgeschakeld naar 433 of je lag er gewoon uit met die belachelijke 532. N'land moet gewoon weer is durven voetballen.

3 juli 2014 om 21:56

Tegen de VS waren ze geweldig.
Heb liever Argentinië dan België als tegenstander.
Plus zijn de Belgen tegen Nederland altijd extra gemotiveerd.

3 juli 2014 om 22:28

Ja heb je wel een punt. Enige reden wanneer ik België liever heb als ze veel kaarten pakken en dus schorsingen. Bijna de hele verdediging van België staat op scherp.

3 juli 2014 om 23:28

Die kaarten gaan na de kwartfinales weg hoor.

4 juli 2014 om 07:09

Eens. Toch denk ik ook dat de Belgen angst hebben om van grotere broer Nederland te verliezen.

4 juli 2014 om 09:37

Nope, hebben niet echt angst om te verliezen. Want dan kan je beter een 5-3-2 gaan spelen, dan je eigen spel te spelen. Wacht, oeps ...;-)

4 juli 2014 om 10:33

Grotere broer? Ik denk dat jij dringend eens vanonder je dikke steen moet komen... Inmiddels is België beter dan Nederland. De Belgen spelen ook liever tegen Nederland dan tegen Costa Rica omdat ze dan meer kans maken om door te stoten naar de finale... Simpel

Heeft ie Magath's interview gehoord / gelezen ?

Belgie heeft nog geen wedstrijd overtuigend gewonnen. Wat een gelul allemaal.

3 juli 2014 om 18:49

Argentinie ook niet.

3 juli 2014 om 18:59

Inderdaad, vind dat er van Argentinie meer mag verwacht worden dan van Belgie waarvan hun hele selectie voor dit toernooi 0,0% ervaring op internationaal niveau had

3 juli 2014 om 19:31

Toch minstens 5% ervaring door Van Buyten, maar verder heb je gelijk

3 juli 2014 om 19:38

Sinds wanneer zijn CL en EL geen internationale toernooien? En ze spelen toch interlands?

3 juli 2014 om 18:55

Ja maar argentinie ook niet... bosnie kwam nota bene op achterstand door een OG en werd pas op het eind op slot gegooid.

Tegen Iran (!) Nam messi het enige doelpunt voor zn rekening en dat was ook weer heeeel erg laat.

Tegen nigeria incaseer je 2 doelpunten kort nadat argentinie zelf scoorde dus ontbreekt er een zekere vorm van focus bij messi en co.

Tot slot tegen zwitserland was een verlenging nodig om door te gaan, al had zwitserland ook de volle buit kunnen pakken die wedstrijd.

Al met al zijn alle wedstrijden slechts met een doelpunt verschil gewonnen (mocht ik me niet vergissen) wat een matige prestatie is voor dat elftal.

Het collectief van Belgie? Zij rekenen toch ook op flitsen van Hazard en Mertens/DeBruyne? Tot nu toe zat er echt geen tactisch idee achter de speelwijze van Wilmots. Veel dingen wisselen, proberen en zo nu en dan opportunistischer spelen. Liever Messi en Di Maria!

3 juli 2014 om 18:57

Ja idd, tactisch komt wilmots veel te kort. Het is ook een aanfluiting dat de belgische bond de samenwerking met wilmots verlengde voordat het wk zelf begonnen was.

4 juli 2014 om 02:56

in officiele wedstrijden in 2 jaar 0 nederlagen en 12 overwinningen op 14 wedstrijden...
en amper 6 doelpunten geslikt waarvan 2 penalties
ja dan ben je wel tactisch achterlijk als het eind van een rund, en verdien je gewoon je ontslag...

4 juli 2014 om 09:01

Ja, kijk jij lekker via teletekst, dan bekijk ik de wedstrijden wel op een tv.

3 juli 2014 om 18:57

Dus jij wil nu zeggen dat di maria komt trainen zwaar onder de indruk is van messi?
Terwijl die het hele jaar bij real madrid traint?

( niet provocerend bedoeld, ik had ook kunnen kiezen voor aguero bv)

4 juli 2014 om 01:57

Di Maria heeft dit seizoen helemaal niet in de schaduw van Ronaldo
gelopen.
Ik vind hem de man van het seizoen bij Real.
Niet omdat er een superster in je gelederen rond loopt dat jij niet
kan uitblinken.
En ook nu vind ik hem niet onderdoen voor Messi.
Is natuurlijk mijn mening.

4 juli 2014 om 09:59

Hahahaha, grappig dat je dat zegt. Belgie is gewoon één en al collectief. Hoe denk je dat ze die overwinningen behaald hebben, door individuele flitsen of wat?

Typisch non-argument als er geen andere te vinden zijn. Ja, België heeft niet supergespeeld in de voorronde, maar als de 8ste finale een voorteken was van wat nog komen moet, dan mag het heel snel morgen 18u zijn.

Argentinië is dan ook helemaal niet afhankelijk van Messi alleen.

Van beide teams had ik iets meer verwacht in de poulefase. België liet dan wel weer goed voetbal zien tegen de VS. Als België slim is laten ze Argentinië het spel maken en slaan ze toe in de counter. Ik denk dat België wint. Voorspelling: 0-2

3 juli 2014 om 20:14

haha.. mm denk dat we goed gaan spelen... maar uiteindelijk ten onder gaan.. dankzij messi...

iedereen heeft kritiek hier.. Wilmots dit en Wilmots dat.. maar uiteindelijk hebben we geen enkel wedstrijd verloren.. waar ik ook en beetje van verschiet...

Mss moeten we juist niet Argentinië het spel laten maken.. maar gewoon Witsel op Messi.. en er voluit voor gaan.. zie je het beste voetbal.. en creeer je ook zelf kansen...

Al zal Wilmots wel zoals je zegt.. behoudend gaan spelen..

4 juli 2014 om 09:43

Blijft gewoon in zijn 4-3-3 spelen en zal Defour als waakhond van Messi inschakelen.

De eerste drie wedstrijden van België waren ronduit slecht en totaal niet overtuigend. Tegen de Amerikanen speelden ze goed en daar mochten ze vooral de Amerikanen voor bedanken met hun spelopvatting. De wedstrijd tegen Argentinië wordt waarschijnlijk weer niet om aan te gluren en zal ongetwijfeld in 0-0 eindigen.

Of zouden de Belgen nu zo veel vertrouwen hebben getankt dat ze eens met durf en flair een wedstrijd beginnen?

In de eerste 3 wedstrijden moest België het ook vooral van de individuele acties hebben.

Als je zo'n sterk collectief hebt zou je een tegenvallende sterspeler toch moeten wisselen? Ik vond Hazard niet echt sterk spelen en zou hem hebben gewisseld. Van Gaal deed het wel met van Persie.

3 juli 2014 om 19:13

Van Gaal had in Huntelaar dan ook een goede back-up voor Van Persie. Ik weet niet of Wilmots een goede wissel heeft voor Hazard.

3 juli 2014 om 19:41

Mirallas en Januzaj kunnen geloof ik ook op die positie prima uit de voeten... Hazard speelt bepaald geen best toernooi tot nu toe, hij zou eigenlijk gewisseld moeten worden.

Heeft gewoon gelijk deze man. Brazilie, Argentinie en Duitsland vallen op het moment gewoon tegen met de kwaliteit die ze in huis hebben. Frankrijk en Belgie zijn weer sinds jaren weer een beetje terug op de rails, Frankrijk natuurlijk wel wat meer, maar hun neem ik het minder kwalijk dan een Duitsland of het nipte winnen van Argentinie.

Nederland en Colombia doen het met weinig echte toppers gewoon goed, dus ben benieuwd!

3 juli 2014 om 19:19

België valt ook tegen met het materiaal dat ze hebben. Het zijn 11 goede spelers en geen goed team. Alleen daarom al een schot ik het niets van meneer Wiltmots. Wat ik sowieso een nare man vind, maar dat is mijn mening.

En hij kan wel een sneer uitdelen naar Messi, maar DIE sterspeler maakt wel het verschil. In tegenstelling tot Hazard, die door sommige al werd genoemd achter Ronaldo, Messi en Zlatan.

3 juli 2014 om 19:36

Belgie valt ook tegen, maar voor een jong team dat naar jaren niet plaatsen weer eindelijk mee doet moet je niet zoveel van verwachten als teams die elk jaar mee doen.

Messi maakt het verschil ja, maar het verdeurie niet om aan te zien de rest van de 90 minuten.

3 juli 2014 om 21:34

Klopt ook het voetbal van Argentinië is niet om aan te gluren. Zowel België als Argentinië mogen er van mij uit.

Maar die Belgen hebben toch gewoon ervaring op het hoogste niveau? Hazard en Kompany hebben Champions League gespeeld. Vertonghen, Dembele, Felleini en Mertens spelen subtop in hoog aangeschreven competities. Dan vind ik dat je daar wel wat van mag verwachten, meer dan ze laten zien in ieder geval.

4 juli 2014 om 09:47

Jongens, make up your mind. Voor het WK was vooral ervaring op een WK van belang en de Belgjes zouden het snel aan der lijven ondervinden. Argumenten van topompetities en CL werden weggelachen. Nu tijdens het WK is ervaring ineens niet meer van belang, etc.

België heeft het op dit moment vooral van zijn collectief. Blijven georganiseerd spelen en proberen er snel uit te komen. Buiten Hazard doet iedereen zijn taak op het veld uitmuntend.

En Wilmots is geen nare man hij is gewoon rechtuit - rechtaan. Nog zo'n verwijt naar de Belgen dat ze normaal gezien hypocriet zijn en niet hun gedacht zeggen. Maar o wee als ze het wel doen, dan zijn het nare mensen bleit bleit bleit.

Belgie speelt als een natte krant, geen haar beter dan argentinië, maar argentinie heeft messi, dus dat maakt al veel goed

4 juli 2014 om 03:00

38 attempts on goal tegen de usa
meeste aanvallen in 1 wedstrijd op het hele tornooi= = natte krant

en voor je met het excuus komt maar ja usa, we liedereen was vol lof over usa hoe ze tege nduitsland portugal en ghana speelde.belgie degradeerde ze tot een amateurteam

Mijn steun hebben de Belgen, maar als ze eventueel tegen Nederland moeten, moet ik toch echt voor mijn eigen land kiezen.

4 juli 2014 om 10:40

Mooie reactie... Ligt het nu aan mij of is nu echt (bijna) iedere Hollander negatief over onze Rode Duivels? Akkoord, de eerste 3 matchen waren zakelijk en inspiratieloos maar we hebben wel 9 op 9 behaald. Tegen USA was het een pak beter en de internationale pers sprak zelfs over de beste match van het toernooi... Het had zelfs 8-1 kunnen zijn. Ik ben ervan overtuigd dat we met hetzelfde spel en dezelfde inzet Argentinië kunnen verslaan...

4 juli 2014 om 23:24

Niet negatief maar iedereen in Nederland wil dat wij ooit een keer wereldkampioen worden. Ook omdat wij er vaak net naast hebben gegrepen. Maar België heeft op dit moment natuurlijk individueel meer kwaliteit dan Nederland waar veel Nederlanders wel jaloers op zijn . Wel vind ik van Oranje dat er dit jaar een sterk teamgeest heerst in de groep.

In ieder geval Nederland en België zijn aan elkaar gewaagt, we zullen zien wie er beter is.

3 juli 2014 om 21:16

als ze tactisch superieur waren waarom heeft niemand van de 3 ploegen dan een punt gepakt? btw nederland heeft wel geteld één helft goed gespeeld tegen spanje maar voor de rest is het counter voetbal op en top. bekijk de tweede helft van belgie-usa terug, de belgen drukten die amerikanen een volledige helft weg.

4 juli 2014 om 03:05

1 helft goed spelen tegen mexico en australie zijn natuurlijk wel mooie adelbrieven om torenhoog favoriet te zijn om dit tornooi. nederland ziet zichzelf als superfavcoriet en kijkt neer op de overige teams terwijl ze gewoon volstrekt blind zijn dat hun team gewoon zelf niet voor de 100 procent correct vloeiend loopt.

tuurlijk de match tegen spanje was fantastisch maar die speelde nog zwakker en naiever dan om het even wie toen.

4 juli 2014 om 09:49

Laat het Barmitswa, Winterburn is al een hele tijd de Belgen enorm aan het provoceren. Ik denk dat het uit een minderwaardigheidscomplex voort komt ... of gewoon schrik om straks tegen de Belgen te moeten spelen.

Zou wel is kunnen dat juist nu de andere spelers van Argentinie opstaan en het verschil maken.
Het kan toch niet dat topper als Higuain, Lvezi, Aguero en in mindere mate Di Maria elke wedstrijd slecht spelen.

Argentinië heeft op mij nog geen indruk kunnen maken de Belgen deden het tegen de VS heel goed, dus dat wordt een mooie wedstrijd. Ik gun het de Belgen wel maar ik blijf voor Nederland. Dus mochten wij de Belgen in de halve finale tegen komen dan gaan we er alles aan doen om in de finale te komen .

Ik vind t allemaal prima hoor, maar die Belgen vertellen wel erg veel overal dat Argentinië geen evenwicht heeft en te afhankelijk is. Beetje minder kan misschien wel.

Argentinië gaat belgie kapot spelen daarna nl en Argentinië wint wk

Waarom zo neerbuigend over je tegenstander praten? Heel jammer.

We vallen zo hard tegen dat we er toch maar staan. Tot spijt van wie het benijd.

Wat een grote mond opeens..de belgen hadden in de poule de grootste moeite met kleine ploegjes als korea en algerije en scoorden telkens met geluk in de laatste minuten en tegen de amerikanen hadden ze helemaal geluk met dat open huis achterin echter is amerika nog slechter dan korea en sowieso algerije.

Als messi topscorer wilt worden knalt ie er gewoon 3 in tegen belgie

3 juli 2014 om 23:48

Duitsland had minstens evenveel moeite met Algerije als België. Wat is je punt? Ze staan in de kwartfinale, niet met goed voetbal en tegen Amerika niet even effectief als in de groepsfase.

PS: als mijn kat een koe was kon ik ze melken.

De teneur hier is vrij negatief over Belgie. Wilmots is tactisch een nul maar toch hebben zijn wissels altijd invloed gehad op het resultaat.

Het was huilen met de pet op maar toch 9/9.

Tegen Usa was Belgie gewoon heel erg goed alleen moet je die kansen ook afwerken.

Argentinie heeft ook nog niet overtuigd, meestal een eenmalige Messi-flits om het resultaat te bepalen, een beetje zoals bij Belgie dus.

Die zogenaamde arrogantie bij Belgie valt ook wel mee, de mensen zijn gewoon heel erg blij dat Belgie er ook nog eens bij is en zelfs nu al bij de laatste 8, al is dat gezien de reputatie van de tegenstanders en de eigen reputatie eerder normaal.

Ik ben zelf Belg en natuurlijk is Argentinie favoriet en als Barcelonasupporter gun ik Messi absoluut ook die wereldkroon maar Argentinie overtuigt ook niet.

Belgie blijft een moeilijk te ontwrichten blok en zijn dus echt niet kansloos tegen Argentinie.

Geen grootspraak, eerder zelfbewust en dus weten dat Argentinie ook nog niet echt hemels was maar als Messi ontploft (en dat zou zomaar kunnen), dan is Belgie kansloos en niet alleen mijn landgenoten maar ook al die andere landen.

Belgie - VS was de beste wedstrijd op het WK tot nog toe... wat een strijd, wat een tempo, wat een kansen... héél de wereld genoot behalve een paar zure Nederlanders en geloof me vrij, Zaterdag zal de wereld weer smullen !!!

Als de Belgen nu eerder een wk winnen als nl dan word ik gek

Ik ben 26 en zolang ik leef en mij kan heugen had nl altijd betere spelers en een beter team! België is in de laatste jaren geëvolueerd tot een redelijke team met klasse spelers, en ik weet niet of België ooit wk kampioen is geworden, maar zou wel zuur zijn voor nl dan dus hoop stiekem dat we Messi verslaan in de halve finale!

Niet dat ik het de Belgen niet gun maar goed

Ik lees hier vooral frustraties van sommige dat ze België niet veel gunnen.
Als Belg zijnde hebben we altijd voor Nederland gesupporterd en dat is wat
sommige Nederlanders (lees goed zeg niet iedereen)
niet over hun hart kunnen krijgen om voor de Belgen te supporteren.
Het gissen naar waarom is me nog altijd een raadsel.
En nog iets we zijn niet arrogant, maar euforisch, dat is een groot verschil.
Hoor Van Persie zeggen dat ze zeker wereldkampioen kunnen worden.
Hoe noem je dat? In eigen kunnen geloven?
Als een Belg dat doet is het ineens arrogant.
Twee maten twee gewichten????

4 juli 2014 om 03:09

ik heb maar in 1 ding troost
zoals steeds wordt er over voetbal veel gepraat en gezeurd over wie bezig is, maar als belgie voorbij argentinie geraakt, gaan die nederlanders eindelijk eens aan de levende lijve voelen, hoe "zwak" is.

zij hebben zelf afgezien tegen teams als australie en mexico, en gaan er even van uit dat de beker binnen is

tgegen een gemotiveerd belgie dat zonet een messi heeft uitgeschakeld wil ik het oh zo grote oranje wel eens bezig zien.

las die wedstijd gebeurd, ik zeg als! pas nadien zullen we wien wie terecht een grote mond mocht opzetten

Ik heb 100 keer liever Messi in mijn team dan de gehele Belgische aanvalslinie bij elkaar. Vergeet niet dat Argentinie pas echt sterk wordt als ze tegen sterke oppositie spelen. Inspiratieloze tegenstanders als Bosnie, Iran en Zwitserland zou iedereen het moeilijk tegen hebben.

4 juli 2014 om 09:57

Grappig dat je dat zegt, want België zou tegen inspiratieloze ploegen als Rusland, Algerije en Zuid-Korea wel opeens de pannen van het dak moeten spelen ... 2 maten, 2 gewichten noemen ze dat dan.

Nog 1 dagje en dan is het zover, spanning begint op te lopen!

4 juli 2014 om 10:26

Loop ik hier al een tijdje te zeggen en dan zijn wij het arrogante volkje
die tegen zogenaamde kleine ploegen amper wist te imponeren.
Doen we het wel zoals tegen de USA dan stelt het ineens niet
veel voor, omdat de USA niet veel voorstelt.
Dus inderdaad twee maten twee gewichten.
Geraak er moedeloos van.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren