Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Mea culpa Scolari: ‘Een catastrofe, daar ben ik verantwoordelijk voor’

Laatste update:

Duitsland plaatste zich dinsdag met groots machtsvertoon voor de WK-finale in Rio de Janeiro. De Duitsers vernederden in Belo Horizonte het gastland Brazilië met liefst 1-7. De laatste keer dat Brazilië een interland met een verschil van vijf doelpunten verloor was in maart 1940, tegen Argentinië. Luiz Felipe Scolari besefte heel goed wat hij met Brazilië had aangericht. “Dit resultaat is een catastrofe en daar ben ik verantwoordelijk voor, want ik heb de keuzes gemaakt.”

/

“Dit is de ergste nederlaag aller tijden”, sprak een zeer aangeslagen Scolari. “Deze uitslag zal mij worden aangerekend, want ik ben eindverantwoordelijk. Ik zou graag tegen het Braziliaanse volk willen zeggen: vergeef ons alsjeblieft deze nederlaag. Ik zal waarschijnlijk de geschiedenis ingaan als de bondscoach die met Brazilië de zwaarste nederlaag ooit heeft geleden. Het zij zo.”

“Het leven gaat verder en ook mijn leven gaat door.” Scolari blikte ook vooruit naar het WK van 2018 in Rusland. “We zitten in een proces. Van de 23 selectiespelers van nu, gaan er veertien of vijftien ook mee in 2018.” Brazilië speelt zaterdag om 22.00 uur de troostfinale, tegen Nederland of Argentinië.

Over de wedstrijd kon Scolari kort zijn. "Het was gewoon een totale ramp. We kregen de ene na de andere goal tegen en waren de controle helemaal kwijt. Ik was machteloos en kon niets doen. De organisatie was zoek en al na de 0-1 ging het verkeerd. We raakten in paniek en alles liep fout. Ik zal met de consequenties moeten leven."

Wat doet Brazilië in de troostfinale?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

tactisch onbenul.
Hij kon tig keren ingrijpen op een ander tactiek toen je zag dat Duitsland Brazilië helemaal overliep. Het middenveld van Brazilië werd helemaal overlopen en nog bleef hij vast houden aan pressie voetbal.
Het dieptepunt is dat je bij 4-0 niet inziet dat de wedstrijd verloren is en dat je dan niet meer voor een goal moet gaan, maar de schade moet minimaliseren.

9 juli 2014 om 01:31

Tuurlijk wel. Als ze die eerste 2 kansen in de 2e helft erin schoten hadden ze iig nog een kleine kans en hadden ze iig nog de eer gered. Hij had het hele toernooi echter al fouten gemaakt. Geen Coutinho meegenomen, geen Lucas, Willian amper laten spelen. Hernanes geen een kans ondanks een falend middenveld

9 juli 2014 om 11:35

Schandalig dat hij elke keer met Luiz Gustavo begint, terwijl Ramires in mijn ogen toch een veel betere speler is, zelfde geld voor Paulinho, die ik toch veel minder in schat dan Fernandinho.

Ook de keuze om een Ronaldinho/kaka niet mee te nemen, die hadden echt nog wel van waarde kunnen zijn.

Stukje ervaring is al belangrijk

Maar het ergste is misschien wel de wissel Fred eruit voor Willian.. Fred eruithalen omdat ie werd uitgefloten oke, maar dan toch maar weer een aanvaller erin? bij 6-0?

9 juli 2014 om 13:41

Ik denk dat Pato en Robinho nog meer Toevoegen. Vagner love is toch. Ook Braziliaan

Hij denkt dat hij tot wk 2018 bondscoach blijft ha ha ha

9 juli 2014 om 01:25

Ja hahaha daar zat ik ook gelijk aan te denken.

9 juli 2014 om 02:12

Dat staat nergens. Hij zegt alleen dat er een proces is tot 2018. Niet dat dat proces onder zijn leiding staat. Als je goed leest tussen de regels door, lees je zelfs dat hij zijn ontslag indient of zal aanvaarden als hij dat krijgt.

9 juli 2014 om 02:51

Hij zegt "we" zitten in een proces.

Maar ik denk ook dat hij zijn ontslag wel in zal dienen.

Duitsland WK kampioen 2014

9 juli 2014 om 01:30

Duitsland piekt te vroeg! mooi dan hebben wij kans als we de Argentijnen kunnen verslaan want dat ging tegen Mexico en Costa Rica bijna fout...

9 juli 2014 om 01:42

Hoe kan je nou te vroeg pieken in de halve finale en het is de vraag of Nl het wel gaat redden tegen Mexico was het billen knijpen want het gebeurde in de laatste 10 min en tegen Costa Rica moesten er strafschoppen genomen worden. Ik zeg niet dat Argetinie door is maar we moeten wel met beide benen weer op de grond staan. Argentinië word een opstakel dat sws maar wanneer we ze weten te verslaan wacht Duitsland op ons in de Finale

9 juli 2014 om 08:06

Wat loop je te zeuren? Duitsland had het ook moeilijk tegen ghana, algerije en frankrijk. Amerika werd ook nipt verslagen. Tegen portugal was pepe zo slim om een rode kaart te pakken. Duitsland was gisteren net zoals nederland tegen spanje was supereffectief.

Nederland verslaat de Argentijnen morgen, in de troostfinale maken de Argentijnen het leed van de Brazilianen compleet door Brazilie overtuigend opzij te zetten. Nederland verslaat Duitsland in de finale.

9 juli 2014 om 01:44

Kan je me misschien vertellen waar jij je glazen bol hebt aangeschaft?

9 juli 2014 om 03:23

Die schaf je niet aan, die heb je of die heb je niet

9 juli 2014 om 09:18

kan je me ook even de lotto cijfers even doorgeven !

9 juli 2014 om 01:48

Ik hoop dat je gelijk hebt, maar ik ben niet overtuigd.

9 juli 2014 om 02:52

Mij had hij al overtuigd bij het woord 'nederland' .

Hopeloos gefaald, wat een dramatisch selectiebeleid heb je gevoerd en wat een anti opstelling. Je moet je kapot schamen dat je een middenveld met Gustavo, Fernandinho en Paulinho neerzet. Daarnaast moet je je kapot schamen om je gênante uitspraken in de media, het is sneu voor Brazilië dit maar o zo heerlijk voor dit mannetje.

9 juli 2014 om 09:37

Fernandinho is gewoon een zeer goede speler. Paulinho en Gustavo zijn inderdaad echt zwaar dramatisch en zwaar overschat. Ook Oscar vind ik niets meer dan een loper, en echt een schande om zo'n nummer '10' te zien in het Braziliaans voetbal. Ik zou met een blok van Melo en Fernandino hebben gespeeld en daarvoor Coutinho op '10'.

9 juli 2014 om 10:17

Fernandinho speelde ook heel beperkt, die vent had niet eens meer op het veld mogen staan man, veel te veel overtredingen nodig.

Wat ik me tijdens de wedstrijd al af vroeg : wat zou zo n scolari hier nog voor beuren. De man heeft voetbal know how van een deurklink.
Alleen hard het volkslied mee zingen dat heeft hij ze bijgebracht
Zo n gigantisch voetballand en dan kom je met hulk en fred op de proppen.
Ja hallo mea culpa mijn reet .
Onacceptabel en inleveren dat mega salaris.verdeel het maar in de favela s.

9 juli 2014 om 01:30

Ja, die man teerde gewoon op resultaten van een goede lichting, waarbij weinig tegenstand was, ook altijd dat arrogante en bijna aggresieve van hem, bah. Hij was oa de man die dat geknok van Portugal erin heeft geslepen.

9 juli 2014 om 01:32

och en als Duitsland verloren had was Low een onbenul geweest?

wat als Krul geen penalties gepakt had was v Gaal dan een onbenul geweest?

is de coach van Spanje met 2 titels op zak een onbenul omdat ie nu kansloos vertrok?

allemaal zo kortzichtig

heeft Scolari geen wereldtitel op zak? welke coach van de overgebleven landen kan dat hem nazeggen?

9 juli 2014 om 01:42

Allemaal drogredenen natuurlijk .
Geef mij eens 1 positief punt wat scolarie brazilie heeft gebracht dit wk
eentje maar.
En dan telt rennen als een kip zonder kop niet mee.
Het hele wk heeft Brazilie in de ayrton senna modus gestaan.
Iedereen riep iedere keer hetzelfde :waar blijft die rust in hun spel.
Als je ziet hoe het voetbal onder low in duitsland is veranderd zal hij nooit als onbenul beschouwd worden door niemand.

V gaal presteerd buitengewoon met een doorsnee selectie ook die wordt bij verlies niet als onbenul beschouwd omdat hij er alles uit haalt.

Scolari heeft er niets maar dan ook helemaal niets van gebakken.
Het hele tournooi niet en daarom zeg ik dat hij de voetbal know how van een deurklink heeft ondanks het feit dat hij ooit wereldkampioen is geweest.

9 juli 2014 om 01:44

Dus omdat hij een wereldtitel op zak heeft betekent het dat wij nu kortzichtig zijn en hem een onbenul noemen?

Zoals Alex zegt, resultaten uit het verleden tellen niet.

Scolari heeft hopeloos gefaald en dat ze een keer gigantisch op hun bek zouden gaan heb ik vanaf dag 1 geroepen...

9 juli 2014 om 01:51

Low en Van Gaal hadden nooit op deze manier verloren...nooit! Weggespeeld, overklast...als naive kinderen weggezet. Je kunt een minder team hebben en verliezen, daar kan een coach niks aan doen...maar je moet je team klaarzetten om maximaal te presteren, niet omals een stel idioten over het veld te rennen,

9 juli 2014 om 02:22

Jij slaat de spijker op zijn kop. Hoeveel mensen zeiden toen er een nieuwe coach zou komen dat Scolari terug moest komen. Ook ik was vanaf het begin voor Brazil. Ook ik wou dat Scolari terug kwam. Ik denk dat ik eerder dacht aan het grote team van 2002 en de namen die daar aan te pas kwamen. Het spelletje dat hij toen speelde wat dus helemaal niet goed bleek had ik misschien door elkaar gehad met de kwaliteit van die spelers. Dit was rampzalig van Scolari. Zulke rare dingen deed hij zoals waarom zet je Neymar niet op een valse 9, dan kan Willian links en Hulk of Oscar( speelt hij vaak bij Chelsea) rechts. Maicon moest er al veel eerder in en dat middenveld loopt niet. Het is snel en technish maar heeft tactisch buiten Gustavo niemand die het spelletje echt begrijpt. Vooral Thiago Silva speelde heel erg goed en hem misten we.

9 juli 2014 om 03:36

@mols

Sorry maar je bekijkt het gewoon niet goed inhoudelijk.
Je vergelijkingen kloppen gewoon niet.

Om Krul in te zetten was een goede wissel omdat hij geen 120 minuten in de benen had, zich totaal kon focussen op de penalty's en zich er ook goed op kon voorbereiden, je daarmee ook de tegenstander verraste en Krul het blijkbaar beter deed op de training.

Je zag aan alles dat de tactiek van Brazilië aan alle kanten niet klopte. De sterke punten van de Duitsers werden daardoor benut.
Door het veld zo lang te maken en de aanvallers niet te laten verdedigen kon je het aan zien komen dat Duitsland met het loopvermogen, positiespel en backs die op komen Brazilië helemaal ondersteboven ging lopen.
Dat is dus ook gebeurd.
Een absolute blunder van de coach en volledig aan hem te wijten wat mij betreft.

Hij was wel rustig langs de zijkant en dat was ook wel eens een keer fijn.

Waardeloze coach!hij heeft Brazilie het hele tournooi slecht en nerveus laten spelen.deze man moet gauw met pensioen.brazilie met hun goede spelers hebben een betere coach nodig.

9 juli 2014 om 01:49

Deze man heeft Brazilië al een keer een WK titel gebracht. Waardeloos is hij zeker niet, maar Brazilië kan inderdaad beter op zoek naar een nieuwe coach. Echter mag een beetje respect voor Scolari en wat hij heeft bereikt ook wel.

9 juli 2014 om 01:59

Scolari is zelf nou ook niet iemand die respect voor een ander heeft.ik vind hem een onsympatieke man die geen respect verdient.brazilie moet heel snel een andere coach zoeken.ze hebben goede spelers die veel beter kunnen.ze hebben eigenlijk niet één wedstrijd echt goed gespeeld terwijl ze daar dus wel de kwaliteiten voor hebben.

9 juli 2014 om 10:50

Toen stuurde hij ze ook het veld op met de woorden: "jongens, doe maar iets. als jullie maar één goal meer maken dan je tegenstander. veel plezier en tot over drie kwartier." Maar dat kon ook bij een elftal met R. Carlos, Cafu, Juninho, Kaka, Gilberto, Ronaldo, Ronaldinho, Rivaldo etc. Daar was iedereen wereldkampioen mee geworden.

9 juli 2014 om 13:12

Je onderschat het Horwi. Als je kijkt naar de selectie van Spanje dit jaar, daar moet je toch ook gewoon wereldkampioen mee worden? Het is een ding om goede spelers te hebben, je moet het ook aan de praat krijgen.

Volslagen idioot. Totaal geen wedstrijdplan. Spelers deden maar wat. Hoe kun je met een achterhoede die bestaat uit wereldtoppers van Bayern, Chelsea, Real en Roma zo belabberd slecht verdedigen en ruimte weggeven. Dat zou Louis nooit overkomen. Offensief en op het middenveld was het ook al naadje. Hoe die Hulk daar op links liep te kloten. Depay is nu al beter. Gewoon een eerste klas nitwit.

9 juli 2014 om 01:31

Louis Van Gaal met dat materiaal, sjonge, als die al van De Vrij een topper kan maken... Maar denk wel dat die spelers daar een te groot ego hebben om onder hem te spelen, spelers moeten wel doen wat de coach vraagt, anders heb je er alsnog niets aan.

9 juli 2014 om 01:42

Ik neem aan dat hun ego flink gedecimeerd is nou. Goeiendag zeg, wat moeten die voorlopig hun kop houden. Het Braziliaanse ego is idd hun grootste probleem. Bij elk toernooi maar roepen dat je WK wordt. In de waan verkeren dat Neymar een buitenaardse speler is. Altijd maar denken dat je de beste bent, en andere toplanden niet serieus nemen. Al dat soort dingen leeft ook in hun team, en maakt hen geen team dat goed op elkaar afgesteld is. Iets wat wij wel hebben. Met Louis waren ze WK geworden, en zonder Louis waren wij al baar huis geweest. Louis is ook de enige factor die ons de titel kan bezorgen tov D'land. Want van Gaal is nog slimmer dan Low en kan zand in deze Duitse supermachine strooien. Ook al hebben ze betere spelers. Maar eerst maar eens Argentinie pootje lichten. Wordt weer moeilijk zat.

9 juli 2014 om 02:00

Ja, je kunt zeggen dat deze tik eigenlijk alleen maar goed is. Dit ijlt jaren lang na.

Klopt helemaal met Neymar, ARG had Messi en BRA kon dit niet hebben en maakte van hem de nieuwe Messi, zeiden zelfs dat hij beter was, zo triest. Ik vond en vind hem nog steeds een straatvoetballer, maar geen echte wedstrijdvoetballer. Goed is hij wel, maar ja, een land met 200m dat allemaal aan voetbal doet mag dan ook wel eens een goede hebben. NL had tien miljoen en toch Cruijff.

Dankzij hun ego wilden ze niets aannemen van andere landen, alsof ze het voetbal uitgevonden hadden. Tegen NL ook altijd minderwaardig doen, terwijl NL altijd zwaar aan het overachieven is.

Ik denk eerlijk gezegd dat NL een goede kans maakt om morgen hetzelfde te laten zien tegen Arg. Ik verwacht echt dat dat wat misging tegen CR nu allemaal gaat lukken en ja, Van Gaal is onze sleutel, samen met Robben.

Zo blijkt maar weer dat hij helemaal geen inbreng had bij de wereldtitel van 2002.

9 juli 2014 om 01:33

Het probleem van BRA is dat ze altijd met vrij weinig taktiek wedstrijden wonnen in het verleden, en ze denken dat dit nog steeds opgaat, maar Europa is werkelijk waar de laatste jaren op een gigantisch niveau gekomen.

Het is echt niet dat andere landen zwakker zijn geworden, wij sterker. Op alle fronten en zij zijn blijven steken.

9 juli 2014 om 01:48

Ze zijn niet alleen blijven steken, ze zijn zwaar achteruitgegaan. Als je de huidige selectie vergelijkt met die van 2006, 2002, ... zijn er weinig spelers van nu, die daar de selectie zouden halen.

9 juli 2014 om 02:04

Ik denk zelfs dat die spelers nu ook lastig aan de bak zouden zijn gekomen.

Ronaldo bijvoorbeeld, die was wel technisch enzo, maar het was met name zijn snelheid en fysiek dat hem in die tijd zo succesvol maakte. Maar tegenwoordig in Europa kunnen zelfs verdedigers meedoen aan atletiek. Ik weet nog in de tijd dat ik vond dat Van Basten veel beter was, hij haakte toen net af vanwege blessures, maar hij kon alles oplossen met techniek en souplesse, Ronaldo moest de rest er altijd uitrennen.

In die tijd was dat onverdedigbaar, maar nu, zelfs Robben moet boven de 30km/u geraken om er langs te kunnen.

9 juli 2014 om 02:31

Ronaldo minder technisch dan Van Basten? Ga je schamen, alsjeblieft kijk eens wat beelden na op youtube. Volgens mij verwar je Ronaldo met een andere voetballer. Natuurlijk was hij snel, sterk en hij had een goede lichaamsbouw. Dit heeft echter niets aan zijn techniek gedaan. Die man deed akka's zo snel en zijn scharen. Zoveel technische goals en dan zo'n uitspraak.

Brazilië heeft nog steeds samen met Duitsland op papier de beste selectie. Het is zo veelzijdig dat men er veel mee kan. Dus kunnen er ook veel fouten worden gemaakt zoals Fred opstellen. Een goede coach dat had Brazilië nodig dit was belabberd

9 juli 2014 om 03:17

Akka's en scharen zijn niet de enige vorm van techniek he. Een bal perfect aan kunnen namen is een belangrijkere techniek dan die waar jij het over hebt.

9 juli 2014 om 03:37

Heb jij het over dezelfde Ronaldo als ik? De Ronaldo die meer assist dan Zidane en Pirlo gaf? Ik denk dat daar best wat techniek vereist voor is.

9 juli 2014 om 05:58

Ja dat zeg ik ja Rambo, ik heb die twee beide 'meegemaakt' en kon ze daarom goed vergelijken.

Wat Ronaldo was was de eerste echte volledige 'atleten'-voetballer met veel techniek. Hij was niet bij te houden in zijn sprints en versnellingen en dat was zijn grootste wapen, de techniek kwam er bovenop.

Van Basten had dit niet, maar kon alles oplossen uit bijna stilstand, met een enkele beweging, zonder een speler eruit te rennen of zijn fysiek te gebruiken (die hij niet had). Meerdere spelers om hem heen, gewoon met een paar voetbewegingen.techniek en inzicht. Verreweg de beste spits die ik heb meegemaakt in mijn leven, een pure, echt voor in de zestien en niet daarbuiten. Ik ben nog steeds aan het wachten om zo'n speler weer mee te maken en begrijp me goed, ik zeg niet dat Ronaldo geen techniek heeft, gigantisch, maar Van Basten kon wat ik een andere spits nog nooit heb zien doen, Bergkamp ook mag zijn schoenveters niet eens strikken. En zijn echte top hebben we nooit echt kunnen aanschouwen, dat stoort me nog steeds, want had hij doorgevoetbald dan hadden we ze 1op1 kunnen vergelijken.

Tsjaa, het begon allemaal toen hij zijn 23 spelers lijstje had ingeleverd.

Diego Alves, Roberto Firmino, Lucas en nog veel meer hadden het verschil kunnen maken.
Waarom in gods naam 2 dezelfde spitsen meenemen waarvan 1 altijd matige cijfers behaalde en de ander bijna het hele seizoen gebleseerd was en zodanig bijna gedregadeerd was naar de 2e divisie.

En dan begint hij de wedstrijd met vol pressie, tegen een ploeg dat altijd countert.
En dan zet hij vervolgens 2 vleugelverdedigers neer die amper weten wat verdedigen betekenen tegen slimme spitsen zoals Muller.

Wat ik ook wel jammer vind is dat het Braziliaans volk, Fred de schuld geven van dit gedoe.
Waarom laat je steeds Fred spelen met 2 vleugelspitsen die op doel schieten makkelijker vinden dan de bal op het hoofd te plakken van Fred.

9 juli 2014 om 01:36

Ja, ik zei vooraf al dat ik dacht dat het een schoppartij zou worden omdat BRA zich zou laten ingraven en proberen al knokkend zich naar de overwinning te loodsen. Dat had nog kunnen werken ook.

Vol verwondering zat ik dan ook te kijken hoe ze maar naar voren sprinten en de hele boel open lieten liggen.

Neemt overigens niet weg dat dat eerste doelpunt gewoon te voorkomen was, dat was geoon slecht, organisatie of niet.

9 juli 2014 om 03:01

Het was gruwelijk om aan te zien hoe open het lag. Zelfs met de beste bedoelingen van de wereld kan je toch wel bedenken dat zoiets tegen Duitsland gewoon niet kan.
Met een betere tactiek had de schade in ieder geval beperkt kunnen blijven.

9 juli 2014 om 06:04

Heb het nog een keer teruggekeken, maar als je dan echt kijkt naar de fouten die gemaakt worden, de keeper, de verdedigers, bal door de benen, etc. Echt amateuristisch. Alleen die van Schurle was echt onhoudbaar.

Dus individueel het verprutsen en dan ook nog los zand zijn, ja, daar weet Duitsland ( en Nederland ) echt wel raad mee als je als team opereert.

Dat de Duitsers vleugels kregen daarna verbloemd veel, want NL kan ook lekker tikken als het verlost is van alle druk en alle ruimte krijgt.

Die punten telling voor de spelers hier snap ik nog steeds niet.
Fred heeft een 3,3 dat is op 1 na het hoogste cijfer.
Fred heeft de bal in de eerste helft niet 1 keer geraakt , niet 1 keer.
Of krijg je een hoger cijfer als je minder fout doet?

9 juli 2014 om 01:51

Dit hele systeem is puur van mensen die maar klikken op wie zij slecht vonden spelen (of goed). Blijkbaar vonden sommige mensen het niet nodig om Fred aan te geven als slecht. Ik zou er echter niet al te veel waarde aan hechten.

Ja, dat kun jij jezelf aanrekenen, Je bent een theatrale malloot waar de dorpsgek zich nog voor zou schamen, Je denkt met gekke bekken trekken en je team te laten schoppen naar alles wat beweegt wereldkampioen te kunnen worden.

Meer elke afstraffing leidt tot nieuw beleid...zie Duitsland EK 2004, Feyenoord 10-0 bij PSV (hoewel dit meer gedwongen was dan een keuze). Tacktiek, teambuilding, discipline, voeding, fitheid. Op al deze gebieden zal Brazilie moeten professionaliseren om met bijvoorbeeld de Duitsers mee te kunnen. Van de huidige selectie zullen dan ook geen viertien of vijftien in 2018 meedoen, hooguit 3 of 4. Brazilie moet nu juist de boeg omgooien. Te beginnen uiteraard met het verwijderen van deze lachwekkende onsympathieke clown.

De man die bij Portugal schwalbes, overtredingen en het irriteren van de tegenstander als tactisch beleid introduceerde met een sterke lichting: het zij je inderdaad gegund! Dit Brazilië speelde als een reserve 5e klasser op organisatorisch gebied.

Ik ben 18 jaar oud , opgegroeid met ronaldo , ronaldinho , rivaldo, cafu , carlos , dida en noem ze allemaal maar op , en dan kijk ik naar me tv en zie ik gustavo , fredj en bernard.... Waarom steekt de braziliaanse bond niet al zijn geld in iemand ala guardiola? Brazilie is gezegend met voetbaltalent , laat het niet uitsterven aub!

Het is nu achteraf praten natuurlijk, maar toch had ik liever een Ronaldinho gezien ipv Fred.

De spelers hebben alles nagelaten niet alleen scolari ik zou als bond geen vervanger voor hem halen bij is nu huis meer gemotiveerd dan ooit omdat recht te zetten, ik denk dat Brazilië de volgende wk wint, vandaag ging alles fout wat je maar kon bedenken maar dat ligt merendeels bij de spelers die lieten het helemaal afweten kinder fouten , Duitsland is nu wat Brazilië over 4 jaar zal zijn vooral Door dit nederlaag hebben ze meer dan ooit recht te zetten. Duitsland is 1 of de sterkste ploeg van de wereld maar dit nederlaag is een moment opname de andere halve finalisten hebben dit gezien en zullen er zeker rekening houden met de spelwijze van Duitsland, ik denk dat geen 1 van de ploegen zo aanvallend en ongemotiveerd tegen Duitsland zal spelen als ze hebben gezien van Brazilië is overkomen die zullen ook heel andere tactiek toepassen dan Brazilië dat heeft gedaan, en als we terug kijken naar Ghana en vs zegt dit eigenlijk weinig de Duitsers hebben ook wisselvallig gespeeld op dit wk 'alleen vandaag ging alles goed omdat Brazilië als fout deed.

scolari heeft gedurende het hele tornooi de organisatie en discipline verwaarloosd , het team speelde zuiver op enthousiasme en het talent van enkele spelers zelf . het team stond nooit compact bij balverlies vandaar ook de moeilijkheden dat het had in de vorige wedstrijden en ook de ref kwam wel een handje toesteken indien nodig . de eerste wedstrijd van brasil op het WK was al een signaal en de 1/4 finale was de bevestiging van het feit dat brasil ..., tactisch nergens stond ..., wel veel viriel en fysiek spel maar het team speelde steeds te open en te groot en dan kwam ....duitsland ! als je de wedstrijd nog eens bekijkt moet je echt lachen om het feit hoe scolari dit niet snel oploste , neen hij bleef zijn team naar de slachtbank sturen ..... dit is echt een toonbeeld van een coach die enkel successen kon behalen door spelers die het team konden dragen .... maar die waren hier bij deze lichting niet aanwezig !

Deze man kan natuurlijk niet aanblijven. Als de schande van 1950 een zwarte bladzijde in de geschiedenis is, welke kleur heeft deze pagina dan? En ja, Scolari is natuurlijk een tactisch onbenul. Hij parasiteerde in 2002 enkel en alleen op Ronaldo en Rivaldo. Iedereen was wereldkampioen geworden met die selectie. Als je tegen een beter elftal speelt, dan moet je slim spelen. Maar Scolari had vooraf niet eens in de gaten dat Duitsland op alle fronten beter is dan Brazilië. Daarom liet hij ze zo naïef spelen en dat is het verschil met Van Gaal.

Natuurlijk ben je eindverantwoordelijke Scolari. Als je zo een slecht team samen stelt. Daarbij dat je nog zo een arrogante houding had van 'het gebeurt wel ff dat we kampioen worden'. We spelen toch thuis.

Nou ik heb nooit echt de indruk gekregen dat je een goeie coach was. Inderdaad als je Ronaldo, Rivaldo en Ronaldinho in je team hebt word je logisch kampioen. Refererend naar mijn collega hier boven. Daar hoef je geen goede coach voor te zijn.
Wat heeft hij daarna nog gepresteerd. Sowieso helemaal niets in Europa qua clubs.

Alleen om hem al gunde ik Brazilië helemaal niets dit toernooi.
Ik snap ook niet wat hij bedoeld met 14 van de 23 speler zullen meegaan naar Rusland. Wat wil hij daarmee zeggen? Dat ze daar dan "zogenaamd" wel kampioen worden. Alsjeblieft zeg, neem eerst maar ff zelf ontslag. Het enigste land waar jij nog aan de slag kan gaan denk ik is in je eigen land. Als ze je vergeven tenminste en misschien nog in Portugal omdat de taal het zelfde is.
Want in een ander land zie ik hem echt niet zo snel te werk gaan, vooral omdat hij me ook een mannetje lijkt die geen andere taal wil spreken.

Ik zou hem een advies geven. Neem wat les bij Europese topcoaches zoals Löw en van Gaal.
Zal je zeker wat van opsteken. Vooral over wat voetbal inhoud.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren