Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Niet neerbuigend bedoeld, maar Liverpool presteerde boven z’n kunnen’

Laatste update:

Liverpool deed vorig seizoen lang mee om de landstitel in de Premier League en is een van de topfavorieten om komend jaar Engels kampioen te worden. Gary Neville denkt echter niet dat het elftal van trainer Brendan Rodgers, dat met slechts twee punten minder eindigde dan Manchester City, opnieuw een titelkandidaat is. Volgens de oud-verdediger zijn Man City en ook Chelsea sterker.

/

The Reds versterkten zich deze zomer met Rickie Lambert, Adam Lallana, Emre Can, Lazar Markovic, Divock Origi, Dejan Lovren en Javier Manquillo, maar de belangrijkste transfer was de overgang van topscorer en sterspeler Luis Suárez naar Barcelona. Neville, assistent-bondscoach van het Engels elftal, gaat ervan uit dat de eerste plaats komend seizoen buiten het bereik van Liverpool ligt.

“Ik denk dat ze van een succesvol jaar mogen spreken als ze de tweede ronde van de Champions League bereiken, ze zich via de competitie opnieuw voor dat toernooi weten te plaatsen en ze het goed doen in een van de bekertoernooien in Engeland. Dat is niet neerbuigend bedoeld, ik denk alleen dat Liverpool boven z’n kunnen heeft gepresteerd en dat ze niet sterker zijn dan City en Chelsea”, vertelt Neville aan Sky Sports.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
12 augustus 2014 om 14:51

Nou dat heeft ie niet,Rodgers weet een team te kneden iets wat toch altijd punten oplevert. Natuurlijk kunnen ze 5e worden met Chelsea,Arsenal,ManU en City in een competitie maar dat geldt ook voor de andere teams. Zijn 5 titelfavorieten das wat anders als in nl.

12 augustus 2014 om 15:03

Onzin. Liverpool was fc Suarez vorig seizoen en speelde enkel Pl. Rap eruit in de beker toernooien en geen Europees wat een enorm verschil maakt.
Kijk ook eens hoeveel tegendoelpunten ze slikte maar waar Suarez het nog rechttrok

12 augustus 2014 om 15:12

Onzin ze hebben zich goed versterkt en het is eerder een zegen dat Suárez weg is want zoals je zegt fc Suárez. Nu kan je veel gevarieerder spelen. En weet niet maar voorbereiding gevolgd was Liverpool geen finalist in Amerika? En nogmaals Rodgers wist van een matig Swansea en geen top Liverpool super te presenteren nu heeft ie een beter elftal en een betere bank dus gaan gewoon meedoen om de titel. City zakt terug Chelsea red t ook niet met dat anti voetbal hou je Arsenal Liverpool en ManU over.

12 augustus 2014 om 15:27

Onzin fc suarez, je weet zelf dondersgoed dat andere ook veel scoren en dat liverpool ook sterk was zonder suarez (begin van het seizoen)

12 augustus 2014 om 15:06

Wat zegt hij nou verkeerd? City heeft niets ingeleverd, Chelsea is zelfs sterker geworden met Fabregas en die linksback (denk niet dat Costa gaat slagen) en United heeft weer een topcoach en een sterk middenveld. Liverpool daarentegen is zijn onbetwiste beste speler kwijt en heeft nog niet echt een vervanger binnen, daarnaast moet er nu ook CL gespeeld worden. Het is dus best redelijk om te zeggen dat het een moeilijk verhaal voor 'pool wordt, hoe erg ik ze ook een titel gun.

12 augustus 2014 om 17:37

Costa past anders prima bij Chelsea en heeft een goede preseason. Baseer jij je op het WK of zo? Je zal de zoveelste zijn.

15 augustus 2014 om 14:48

Deels op het WK, maar ook op het feit dat hij maar 1x meer dan 10 goals in een seizoen heeft gemaakt. Dan zou het best wel eens een uitzondering geweest kunnen zijn.

Dat hij een aardig voorseizoen draait doet daaraan niets af, dat deed Aspas ook bij 'pool vorig jaar. Tuurlijk kan hij slagen, maar met hoeveel moeite Chelsea heeft gehad met hun spitsen de afgelopen jaren kan het ook helemaal mis gaan.

Het is niet altijd het team met de beste spelers dat wint, Gary. Als we net zo'n hecht team kunnen vormen als afgelopen seizoen, spelen we sowieso mee om de bovenste plekken. Landskampioen is ook niet de hoofddoelstelling, opnieuw champions league halen wel.

12 augustus 2014 om 13:59

In de woorden van Neville zit wel degelijk een kern van waarheid. Vorig seizoen speelde Liverpool geen Europees voetbal. Vergeet dat niet, hé. Dit is een groot voordeel ten opzichte van de concurrentie. Tevens heeft Liverpool vrij weinig heftige blessuregevallen gehad in de basiself.

12 augustus 2014 om 14:08

Neville heeft gelijk, laat dat voorop staan, want we kunnen gewoon van een geslaagd seizoen praten als dat gebeurd en hebben we weer een stap vooruit gemaakt en volgens schema.

Maar van jou reactie wil ik wel zeggen dat Liverpool er ook wel op vooruit is gegaan vind ik. Qua aanval misschien iets minder, maar wel meer balans met bijvoorbeeld een Lovren. Breedte is nu ook goed genoeg voor het Europees voetbal.

Sturridge, Johnson en Enrique zijn allemaal langdurig geblesseerd geweest en dat waren wel basisspelers. Liverpool hoorde je er gewoon niet over klagen

Europees voetbal of niet, mensen maken er vaak ook een te groot verschil van. Arsenal had het lastig met Europees voetbal en hoorde je er vaak over klagen, maar Chelsea en Man city niet want hun selectie was gewoon breed genoeg.

Woensdag Kolarov en Zaterdag weer Clichy bij wijze van spreken. Maar ook een Ozil raak oververmoeid en een Henderson kan 100 wedstrijden per jaar spelen

12 augustus 2014 om 14:31

Leuk dat je de feiten in je eigen voordeel vermeldt en de blessures van Arsenal achterwege laat. Johnson en Enrique werden door de Liverpool fans juist bestempeld als onder de maat en nu werden ze gemist?

12 augustus 2014 om 14:43

Onder de maat of niet. Het waren de beste spelers op die posities.

12 augustus 2014 om 14:44

Enrique onder de maat? Volgens mij wordt hij juist gezien als een prima linksback, maar heeft hij serieuze concurrentie nodig om het beste uit zichzelf te halen. Zeker toen er totaal geen alternatief voor hem was twee seizoen geleden volgens mij, sloop er aardig wat nonchalance in zijn spel.

Johnson was altijd een prima back, maar na vorig seizoen betwijfel ik of hij ooit maar zijn beste niveau kan benaderen. Van mij mag hij na dit seizoen vertrekken.

Coutinho, Gerrard, Agger en Sakho zijn ook allen aardig wat weken uitgeschakeld geweest.

Arsenal heeft zeker ook flink nadeel gehad van blessures, maar vind sowieso dat dat nou eenmaal onderdeel is van een seizoen, maar wanneer iemand bruut uit de wedstrijd wordt geschopt, dan heb je er als club weinig invloed op. Echter bij een Diaby weet je gewoonweg dat hij zelden fit zal zijn en bij Liverpool zijn Sturridge en Agger toch wel blessuregevoelige spelers.

12 augustus 2014 om 14:49

Bleacher report heeft laatst uitgezocht hoeveel punten engelse teams verspeelde na hun europese verplichtingen en iets van 80% van alle wedstrijden werden gewonnen. dus dat is echt een fabeltje.

12 augustus 2014 om 15:09

Ik vond Flanagan eigenlijk veel beter dan Enrique op die plek

12 augustus 2014 om 15:18

Ben ik volledig met jou eens lfc11. Mij zal je het ook niet aks excuus aan zien dragen. Vond het alleen niet juist dat hij het dan niet meenam in zijn reactie.

12 augustus 2014 om 15:23

@drayton

Voor Liverpool was het zoals Lfcnl reageert.

Ik draai de feiten niet in mijn voordeel vind ik, want het enigste wat is zeg dat Liverpool niet zeurde over het feit dat we basisspelers mistte door het seizoen heen en Wenger heb ik talloze keren horen verdedigen dat de spelers moe waren van de vorige wedstrijd of blessures hun de das om deed.

Vermoeidheid is ook een fout van de trainer vind ik want zoals M1elelfc zegt, winnen de Europese ploegen gewoon 80 van die wedstrijden.

Blessureleed bij Arsenal was ook deels hun eigen schuld vind ik want het kan geen toeval zijn dat elke seizoen zoveel spelers met blessures uitvallen. Misschien nu met de nieuwe fysio een ommekeer?

12 augustus 2014 om 15:30

@ m1eleLFC

het gaat om de vermoeidheid die er gedurende het seizoen erin slijpt door de midweekse wedstrijden. Dat heeft een cumulatieve werking en merk je ongeveer vanaf februari.

12 augustus 2014 om 14:03

Je hebt gelijk.

Weet je, het kan vele kanten op dit seizoen in de BPL. Ik stoor mij aan mensen en zogenaamde 'kenners' hier op VZ, die voor het seizoen komen aandraven met hun lijstjes. Dan zeggen ze: 'Die 4 ploegen halen CL, die ploeg gaat floppen, die maakt geen kans op de titel' enzovoort. Terwijl me allemaal toch geen glazen bol hebben? Wat je wel kan doen is, objectief en onafhankelijk van clubvoorkeur, beschrijven en inschatten wat mogelijke pro's en contra's kunnen zijn voor het al dan niet slagen van een ploeg komend seizoen. En daar argumenten voor geven. En dan is het afwachten welke aspecten en redenen de bovenhand nemen op de andere.

Er zijn namelijk veel meer factoren die een rol spelen dan de beste spelers hebben. Bijvoorbeeld: hoe goed is een team ingespeeld, hoe reageren ze op de nieuwe speelwijze van hun nieuwe coach, hoe snel pikken ze dat op, mogelijke blessures, tactische plannen, evenwicht in de selecties etc. Dat kan je allemaal beschrijven, en afhankelijk daarvan eventueel iets zeggen over een mogelijke rangschikking, maar de realiteit leert ons dat we moeten afwachten. En genieten. Vooral dat laatste.

12 augustus 2014 om 14:40

Bedankt voor jouw spelregels... ik wist niet dat die glazen bollen, nooit werkten...

Liverpool halt de top 4 wel met city Arsenal en Man Utd( denk dat Chelsea gaat floppen)

12 augustus 2014 om 13:52

En waarom als ik vragen mag , Chelsea deed vorig seizoen al mee en ze hebben de zwakke plekken vervangen met topspelers

12 augustus 2014 om 13:59

Wil niet zeggen dat de topspelers het ook daadwerkelijk goed gaan doen
Blijft altijd koffiedik kijken voor een seizoen begint.

12 augustus 2014 om 14:03

En zijn ze daarmee beter geworden? Verloren 3-0 van Werder en hebben nog geen serieuze pot gespeeld. Op dit moment kun je helemaal niets over titelkansen zeggen. Dat zien we wel weer eind november als de competitie al een tijd aan de gang is. Voor het seizoen zeveren over titelkandidaten is echt zinloos want zowat elk PL team (m.u.v. City misschien) steekt alweer bijna in een volledig nieuw jasje.

12 augustus 2014 om 15:11

De spits? Eto'o is weg, Torres is nog altijd bedroevend en het wordt nog zien hoe Costa-met één aardig seizoen en een flut-WK op zijn naam- het gaat doen. Kan dooien, kan vriezen.

13 augustus 2014 om 03:17

Chelsea bereikte met 3 uit-vorm spitsen de halve finale van de CL (Ba, Eto'o en Torres), met Costa kan het alleen maar beter gaan.

het gemis van Suarez zal groot zijn maar Liverpool heeft uitstekend ingekocht. Chelsea, City en Arsenal hebben een op papier sterkere selectie en United zal zich (mits vidal nog komt en er nog een goede cv gehaald wordt) ook weer mee gaan strijden om de prijzen. Liverpool heeft gewoon een uitstekende selectie en zullen gewoon weer mee doe dit jaar. de landstitel winnen wordt enorm moeilijk omdat de concurrentie moordend is.

12 augustus 2014 om 15:16

Precies helemaal eens maar voor de rest wordt t net zo moeilijk,het gaat tussen die 5 en je kan kampioen worden maar net zo goed 5e.

Gary Neville is als analyticus zelden op onzin te betrappen, en ook nu ziet hij het geweldig.

12 augustus 2014 om 13:52

Ziet het geweldig? Meer kwestie van open deuren intrappen, iedereen kon zien dat liverpool een smalle kern had, in vergelijking met City,chelsea,arsenal en zelfs de Spurs.
Wil niet zeggen dat hij geen gelijk heeft, maar briljant gezien is een tweede

12 augustus 2014 om 14:22

Ik ben het hier helemaal eens met Arsenaladdict. Liverpool speelde vorig jaar veel minder wedstrijden doordat ze niet Europees speelden. Verder lever je met Suarez 1 van de beste spelers ter wereld in, dus het is nog maar de vraag of Liverpool er dit seizoen sterker uitkomt.

12 augustus 2014 om 14:28

Presteer je dan boven je kunnen of benut je je mogelijkheden optimaal? Na 38 wedstrijden op een dikverdiende tweede plek staan en dat afdoen met "presteren boven hun kunnne", kom nou.

Verder heb ik het niet spelen van Europees als groot voordeel in de afgelopen 10 jaar amper gehoord, maar nu Liverpool opeens geweldig presteert, schrijft men een groot deel daarvan toe aan het niet spelen van Europees. Als er zoveel profijt is van het niet spelen van Europees dan zou je dus maar beter geen CL of EL willen spelen. Natuurlijk niet, want het spelen van Europees voetbal en zeker CL brengt ook vele voordelen met zich mee voor een club waar maar even doodleuk aan voorbij gegaan wordt.

Liverpool eindigde ook gezien de kern van he team boven zn kunnen, je moet ook geluk hebben met blessures e.d. en het feit dat we geen europees voetbal speelden hielp gezien de grootte van de selectie ook enorm. Dit voordeel zal Man Utd dit seizoen ook hebben.
Feit blijft wel dat Liverpool et een traject bezig is en ondanks de 2e plaats van afgelopen seizoen dat traject trouw blijft.
We zijn in ieder geval qua grootte en diepte van de groep enorm vooruit gegaan.

Dit zegt hij alleen omdst liverpool eeuwenlang geen kampioen is geworden...maar als je kijkt naar de spelers die liverpool had/heeft is het helemaal niet zo gek dat ze bovenin meedraaiden...denk alleen dat ze verdedigend gezien minder sterk zijn

Volledig gelijk geef ik Neville hierin. Liverpool had uiteindelijk maar 1 absolute wereldtopper en heeft er nu dus geen meer, iets wat je wél nodig hebt wil je je met de allergrootsten meten. Tenzij je een zodanig sterke teamcohesie kan teweegbrengen zoals Atletico afgelopen jaar maar dat is natuurlijk zeer uitzonderlijk. Met alle respect voor spelers als Sterling Lallana Sturridge Henderson etc maar veel meer dan gewoon degelijk zijn die spelers niet. (sterling heeft wel het potentieel). Natuurlijk is Gerrard een fenomeen en 1 van de compleetste voetballers die ik ook aan het werk zag maar op dit moment is hij natuurlijk geen absolute wereldtop meer, helaas.

12 augustus 2014 om 13:57

Dus jij denk dat seizoen 13-14 alleen maar aan Suarez lag? Teamcohesie, zoals jij dat best mooi noemt, was vorig jaar al en zal nu alleen maar meer worden met de spelers die binnengehaald zijn. Er word bij Liverpool heel erg gekeken naar de mentaliteit van spelers. Je kan wel Nani of Balotelli binnenhalen, maar die werken dat alleen maar tegen.

Neville heeft wel gelijk hoor.

12 augustus 2014 om 14:34

'met alle respect voor spelers als Sterling Lallana Sturridge Henderson etc maar veel meer dan gewoon degelijk zijn die spelers niet.'

Sterling is één van de grootste talenten van dit moment en liet vorig seizoen al een geweldig hoog niveau zien en heeft tot nu toe in de voorbereiding laten zien dat hij alleen maar beter gaat worden. Sturridge is een geweldige spits, niet voor niets dat hij zoveel scoort, maar ook redelijk wat assists heeft. Echt wel meer dan een degelijke speler. Evenals Lallana die vorig seizoen gewoon bij de beste 10 spelers van het seizoen zat. Henderson is een zeer nuttige kracht en zal nooit verzaken. Verder loopt Coutinho er ook nog rond en als die zich zo blijft ontwikkelen zal hij ook van grote waarde zijn. Bovendien is de verdediging flink versterkt met Manquillo en Lovren en komt daar mogelijk ook nog Moreno bij. Can en Markovic zijn talenten die de tijd krijgen om zich te ontwikkelen in de Pl.

Verder zit het met de teamcohesie wel goed bij Liverpool, daar zorgt Rodgers wel voor en natuurlijk Gerrard.

12 augustus 2014 om 14:56

ik vind dat je sterling sturridge en lallana hier wel erg tekort doet... meer dan degelijk zijn ze niet? sturridge is gewoon een topspits, lallana is een geweldige speler, sterling is in vorm niet te stoppen en ook coutinho kan uitgroeien tot een van de beste op zijn positie, daarnaast staat de verdediging nu ook beter als afgelopen seizoen, en je zet dortmund niet voor niks met 4-0 opzij al is het een vriendschappelijke wedstrijd, welke topspelers heeft Ajax de laatste jaren gehad? natuurlijk een andere competitie maar ook Ajax heeft in de top van nederland de laatste 4jaar telkens de minste individuele klasse gehad.. en telkens werden ze toch kampioen, nu kun je het natuurlijk niet echt goed met elkaar vergelijken omdat het niveau ongeloofelijk verscheelt van elkaar, maar liverpool gaat denk ik zeker voor de 1e 4 strijden, samen met Arsenal,united,city en Chelsea, jammer dat 1 van deze ploegen geen CL zal spelen.

12 augustus 2014 om 15:15

Sturridge was 2e topscorer van de league dacht ik? Dat is wel meer dan alleen degelijk. Sterling is nu ook al topklasse,kijk alleen al naar die ijskoude goal tegen City. Dat is meer dan alleen potentie. Je vergeet ook Coutinho te noemen, en Markovic schijnt ook wat te kunnen.

Trouwens, vergeet niet dat Suarez 10 wedstrijden moest uitzitten aan het begin van vorig seizoen en dat Liverpool zich daar toch aardig doorheen heeft geknokt.

12 augustus 2014 om 15:34

Gewoon degelijk was misschien een beetje overdreven maar ik ben er wel van overtuigd dat een ploeg die PL-winst ambities heeft toch echt een/enkele speler(s) nodig heeft die nog een niveau hoger staan dan dergelijke spelers. Zoals een City Touré Kompany Silva en Aguëro heeft, United RvP Rooney en Mata, Arsenal Ozil Cazorla Ramsey Sanchez en Chelsea Hazard Cesc Diego Costa en Courtois. Dat zijn stuk voor stuk spelers die bv. wanneer je team collectief een wanprestatie levert, het team er toch doorheen helpen met 1 of 2 pure klasseflitsen. Sterling heeft idd het potentieel om in dit lijstje te mogen staan, maar is er nog niet in mijn optiek.

12 augustus 2014 om 16:22

Sturridge heeft afgelopen seizoen meer klasseflitsen laten zien dan 80% van dat lijstje. Sowieso lachwekkend om Özil te noemen. Als er iemand wel niet thuis geeft bij een collectieve wanprestatie is het wel Özil.

Hemel spelers van andere teams niet zo op en kraak die van Liverpool niet zo af. Tussen dat lijstje kan je prima Sturridge, Lallana en Sterling scharen en dit seizoen zal Coutinho zich ook weer positief onderscheiden. Sowieso maar afwachten hoe goed nieuwkomers als Diego Costa en Sanchez het doen. Dat het geweldige spelers zijn, lijkt mij wel duidelijk, maar het is altijd maar de vraag of ze dezelfde lijn gelijk kunnen doortrekken in een nieuwe competitie. Zeg niet dat het niet gebeurt, alleen dat het afwachten is.

13 augustus 2014 om 11:46

Ik zou Ozil niet te snel afschrijven...heeft een aanpassingsjaar achter de rug maar eens hij z'n draai gevonden heeft is hij een niveau hoger dan eender wie bij Liverpool.

De reden dat Sturridge er zoveel inramde vorig seizoen is natuurlijk ook voor een stuk omdat Suarez telkens 3 verdedigers rond zich had...waarom denk je dat een Boateng zoveel scoorde toen Milan Ibra nog had...zelf Nocerino scoorde toen aan de lopende band.

Redelijk naïf om te denken dat een Lallana jullie de PL zal winnen maar goed, mijn gelijk zal snel genoeg duidelijk worden.

15 augustus 2014 om 14:43

Ozil is een soort Roy Makaay, je ziet hem de hele wedstrijd niets maar als je hem ziet doet hij vaak wel iets heel goeds. Gebeurt echter wel veel te weinig, en het rendement van veel jongens bij Liverpool ligt toch een stuk hoger.

Diego Costa en RVP vindt ik ook vreemde voorbeelden, de eerste heeft maar 1 seizoen meer dan 20 goals in de competitie gemaakt (en komt terug van een dramatisch Wk), en Van Persie is ook maar 2,5 seizoen blessurevrij en consistent geweest. Vorig jaar heeft hij zelden het verschil kunnen maken, minder dan Sterling, Sturridge of Coutinho dat bij 'pool gedaan hebben. En Lallana heeft hele goede statistieken genoteerd vorig seizoen.

Ik snap hem wel. Liverpool ontbeert een absolute topspits als Suarez. Dat is buitencategorie en daar heb je er maar een stuk of 10 van. Ik weet niet wat Huntelaar moet kosten, maar dat zou ik ook wel een geschikte afmaker vinden voor Liverpool. Hij creeert zelf misschien niet zo heel veel, maar als hij rond of in de 16 aangespeeld wordt, dan weet hij daar wel raad mee. Ook in Engeland.

Hij heeft inderdaad gelijk, ze speelden niet Europees niets en daardoor konden ze zich continu goed voorbereiden op elke wedstrijd.
Het decembermaandje van Suarez was ook met grote afstand de beste prestatie ooit in Engeland.

VZ vertaalt het negatiever dan dat het is, want hij heeft gewoon gelijk. Top 4 positie, verder dan de groepsrondes in CL en lekker meedoen met de cups is ook gewoon Liverpool's doel voor volgend seizoen.

Tuurlijk gaan de spelers voor het kampioenschap in elke competitie, maar hiermee kunnen we van een geslaagd jaar praten en volgend jaar weer een stap verder maken.

Als we ver komen in de CL, dan zou dat een enorme boost geven om topspelers zoals Reus binnen te halen.

12 augustus 2014 om 14:24

Reus is onhaalbaar voor Liverpool, doe niet zo gek

12 augustus 2014 om 15:13

@addict en gooner

Als we over 2 jaar goed meedoen in de CL en top 4 positie elk jaar waardig zijn kunnen we echt wel topspelers a la Reus binnen halen.

Maar wel jammer dat jullie Gooners alleen de laatste zin uit mij realistische reactie halen en denigrerende opmerkingen maken met "doe niet zo gek" en "het het maar bij Eto'o".

12 augustus 2014 om 15:39

Het is niet denigrerend bedoeld, het is gewoon realistisch. Het is niet dat ik denk dat Arsenal wel Reus binnen kan halen ofzo hoor.

Voorlopig heeft Liverpool voor mij niet bewezen dat ze toppers kunnen halen deze transferperiode. Ik vind het bijna allemaal subtoppers. Heb niet het idee dat ze geleerd hebben van het verleden. Er worden weer gehypte spelers voor veel te veel geld aangetrokken. Misschien wordt mijn ongelijk bewezen, we zullen zien dit jaar.

12 augustus 2014 om 16:28

Liverpool haalt geen bewezen toppers, Liverpool haalt spelers die in potentie toppers kunnen worden. Sturridge, Sterling(al is die zeer jong gehaald), Coutinho, Manquillo, Can, Origi, Ilori, Sakho en Markovic om maar eens wat namen te noemen. Verder haalt men spelers die zich bewezen hebben in de Pl(al is dat natuurlijk geen garantie, Downing...), Lallana, Lovren en Lambert. Over de transfersommen valt natuurlijk altijd te twisten, maar vind dat deze transferperiode er hooguit een paar miljoen te veel is betaald voor Markovic en Lallana, maar verwacht dat ze zeker wel aan hun transferbedrag kunnen voldoen.

Natuurlijk zitten er ook wel eens jonge spelers bij die niet brengen wat er van ze verwacht werd. Bijvoorbeeld Borini(al is het jammer dat hij zelf (nog) niet naar Sunderland wilt, anders maak je gewoon winst), Allen(redelijke speler voor in de breedte), Luis Alberto(vooralsnog) en Cissohko(wat een drama)

Ik zou ook graag wel één echt grote naam zien komen als een soort statement van Rodgers, maar als die niet komt, zal ik zeker niet treuren. Liverpool heeft voor dit beleid gekozen en als je je daar dan strikt aan houdt, maakt dat voor mij niet uit. Zeker als Moreno nog komt, hoor je mij niet klagen over het handelen van Liverpool deze transferperiode.

12 augustus 2014 om 14:40

Hou het maar gewoon bij Eto'o.

Maar het klopt, Liverpool moet eerst maar eens zien te bewijzen dat het weer structureel in de top-4 kan blijven.

12 augustus 2014 om 15:52

Houden jullie het maar bij Sanogo. Ik snap dat je nog oud zeer hebt naar Liverpool toe, maar je kan ook overdrijven.

12 augustus 2014 om 16:35

Sanogo wil ik ook graag behouden. Die spits kan nu wel even wachten.

Mee eens, ik denk da ze voor top 4 gaan dit seizoen. Dat is ook realistischer. Suarez was zo ontzettend belangrijk en eigenlijk op dit moment onvervangbaar.

In de breedte zijn ze sterker geworden dat komt zeker goed uit nu ze ook op het Europese podium weer meedoen. Echter zijn ze vorig jaar inderdaad boven zichzelf uitgestegen door de aanwezigheid van Luis Suarez. Suarez is een typische speler die een ploeg naar een hoger niveau kan tillen en zijn gemis is natuurlijk een flinke aderlating. Ik denk dat Liverpool op de langere termijn wel een stap vooruit heeft gezet met alle aankopen, maar komend seizoen zal het zich denk ik niet meer zo nadrukkelijk in de titelstrijd mengen.

het is dat Suarez zo dom was om al die streken uit te halen. al die wedstrijden dat hij er niet bij was koste ze zeker de titel.dan waren ze kampioen geweest en had city het nakijken gehad.
ergens had hij die twee puntjes wel gepakt.dan was deze discussie er niet geweest

12 augustus 2014 om 15:05

Als, als ,als... Ze verloren maar1 wedstrijd zonder Suarez. Als Kompany (10) en Aguero (15) niet zo veel wedstrijden hadden gemist door blessures hadden ze Liverpool al veel eerder op afstand gezet. En wat als SAF nog een jaar langer bij United had gezeten? Als, als, als...

Wat een kul zeg. Liverpool heeft dus een heel seizoen boven zijn kunnen gepresteerd? Dat je een paar wedstrijden boven je kunnen presteert, kan prima, maar als je na 38 wedstrijden op een tweede plek staat, dan heeft het team het gewoon geweldig gedaan en dat doodleuk afdoen met: "boven hun kunnen gepresteerd" is in mijn ogen wel heel makkelijk.

Hij heeft zeker een punt dat Chelsea en City het komende seizoen op papier sterker zijn, maar ben het totaal niet met hem eens dat Liverpool vorig seizoen boven hun kunnen heeft gepresteerd. Het niet spelen van Europees voetbal heeft dan wel een voordeel, maar als je daarvan profiteert, betekent dat niet dat je boven je kunnen presteert.

Suarez is weg, de wereldspeler, maar Liverpool is verdedigend sterker en ook in de breedte beschikt Liverpool over een veel betere selectie ten opzichte van vorig seizoen. Het zal zeer spannend worden verwacht ik voor de bovenste vier plekken in de Premier League met als titelfavorieten toch Chelsea en City in mijn ogen.

Neville heeft ergens wel gelijk, en het spelen van Europees voetbal zal natuurlijk ook zijn nadelen hebben.. Al heeft Liverpool zich in de breedte wel aardig versterkt, en lijkt het klaar te zijn(enkel een spits nog) voor het seizoen.

Off topic : Ik vind het grappig dat Arsenal fans zo neerbuigend doen over Liverpool. Mocht Arsenal nu in de buurt komen van de prijzenkast van Liverpool dan kon ik het nog snappen. Liverpool is gewoon in alles een grotere club, en deelde vorig jaar nochtans een pak rammel uit aan Arsenal. Al kan daar dit jaar natuurlijk wel een revanche op komen.. Arsenal heeft zich goed versterkt en kan denk ik eindelijk weer eens meedoen om de prijzen. Ik heb niets met Liverpool, noch Arsenal maar vond dit wel nuttig om te melden.

12 augustus 2014 om 14:47

Liverpool gaat zeker meedoen,mensen kijken alleen naar spelers, maar Rodgers maakt er gewoon een machine van. Denderen thuis weer overal overheen. En 2de ronde champions leauge,kan ik me ook voorstellen omdat ze in pot 3 zitten,dan is de1ste ronde al loodzwaar.maar ze kunnen ook tot de halve finales komen. Maar wie denkt er nog aan dit bericht tegen de tijd

12 augustus 2014 om 14:56

Liverpool zit dan wel in pot 3, maar reken er maar op dat geen enkele club uit de andere potten graag bij Liverpool in de poule wilt zitten. Verder zitten er zeker in pot 2 redelijk wat
'zwakkere' clubs die Liverpool zeker moet kunnen hebben, maar ik ben allang blij als ze in ieder geval de groepsfase overleven. Kijk in ieder geval enorm uit naar de terugkeer van Liverpool in de CL!

als het over Liverpool gaat, dan is Gary Neville de 1e beste om Liverpool helemaal af te zeiken. toen Liverpool vorig jaar Arsenal en Tottenham helemaal van de kaart speelde had hij helemaal geen zak te analyseren. alleen over hoe slecht de tegenstander speelde maar niet hoe goed Liverpool speelde.

hij gaf ook toe dat Liverpool geen Europese verplichtingen had en daarom zo goed presteerde.. maar het is laatst onder zocht dat PL clubs zelden punten verliezen na een Europese wedstrijd. en als je een fit team hebt maakt het ook niets uit in the long run.

Zit wel iets in. De laatste 5 jaar behaalde ze een 7de, 6de, 8ste, 7de en vorig seizoen 'plots' een 2de plek.

Ik denk dat dit dan ook een toevalstreffer was. Alles zat eens goed mee. En dat mag, dat kleurt een competitie.

Het blijft natuurlijk een naam als een klok 'liverpool'. Maar ten opzichte van Man City, Chelsea, Arsenal en ook Man United hebben ze toch een fikse achterstand.

Aan hen om het ongelijk te bewijzen.

Liverpool kan anders nog steeds een aardig team samenstellen hoor

Mignolet
Johnson
Skrtel
Sakho/lovren
Manquillo
Gerrard
Hendo
Can
Coutinho
Sturridge
Sterling
12 augustus 2014 om 15:27

Verwacht eerder Manquillo op rechts en op links mag Enrique het uitvechten met Flanagan(die het goed deed daar afgelopen seizoen, maar eigenlijk rechtsback is) en mogelijk Moreno. Verder zal zolang er geen extra topspits is de basisformatie een 4-3-3 zijn en geen 4-4-2. Can zal zeker geen basis staan en verwacht dat het verdedigende duo in het begin gevormd wordt door Skrtel en Lovren al zou ik graag een combinatie zien met Sakho of Agger(die weggaat waarschijnlijk helaas) en Lovren. Jammer genoeg is Lallana geblesseerd, dus ligt er een kans voor Markovic om zich te bewijzen op de flanken. Hoop zelf op deze opstelling in het begin al kan zeker wat gewisseld worden met het middenveld en de aanval, al lijken Henderson, Sterling, Sturridge en Gerrard me toch wel zekerheden. Heb nu gekozen voor 4-2-3-1 omdat anders het middenveld drie op een lijn staat. Gerrard zal het meest verdedigend staan, Henderson zowel aanvallend als verdedigend betrokken en Coutinho als creatieve man achter Sturridge en de flankspelers. Ook kan Sterling die rol vervullen en zal er dus zeker wat betreft de '10' en de flankspelers flink wat positiewisselingen mogelijk zijn. Helemaal wanneer Lallana terugkeert die ook zowel op de '10' als op de flank kan.

Mignolet
Manquillo
Skrtel
Lovren
Enrique/Flan
Henderson
Gerrard
Sterl/Markov
Coutinho
Sterl/Markov
Sturridge
12 augustus 2014 om 15:47

Ik bedoelde eigenlijk ook meer een mogelijke opstelling, en zoals je zegt, als mijn opstelling nog niet eens de sterkste is, kan liverpool erg goed gaan presteren.

12 augustus 2014 om 23:18

Sakho op de plek van Lovren en Lovren op de plek van Skrtel, en Moreno op de plek van Enrique.

en verder denk ik dat Sterling op 10 gaat spelen en Coutinho vanaf de flank..

12 augustus 2014 om 23:27

Ja, zeker weten Moreno, maar was nog niet zeker vandaar. Verder heb ik wel het gevoel dat Rodgers gecharmeerd is van Skrtel, maar een duo Lovren-Sakho lijkt mij ook beter al hoeft Skrtel zeker niet weg.

Coutinho is in mijn ogen het beste op de '10' en Sterling het beste op de flank, terwijl Coutinho minder rendeert op de flank en Sterling minder op de '10'. Alleen in een ruit op het middenveld zoals tegen United zou Sterling op de '10' kunnen. Sowieso gezien de specifieke kwaliteiten van beide spelers zou Sterling op de flank het beste spelen en Coutinho op de '10'. Echter rouleerde de spelers vorig seizoen ook redelijk wat van posities tijdens een wedstrijd, dus een echt 'vaste' positie zal wel meevallen.

We weten pas of Gary gelijk heeft na dit seizoen vol mogelijkheden. Ze doen nu ook Europees mee en hebben een team dat kan strijden voor kampioenschap.

Ik verwacht ook niet dat Liverpool met deze selectie voor de bovenste plek kan meedoen. Lallana vind ik een erg goede speler, maar hij moet het eerst nog maar bewijzen op dit niveau.

De enige die top is in deze selectie is Sturridge. Sterling is er nog niet en Gerrard is over zn top heen. Eigenlijk draaide dit team op Suarez en Sturridge vorig jaar. De verdediging was toen al teleurstellend.

12 augustus 2014 om 15:27

Toen al teleurstellend, maar die is nu natuurlijk niet versterkt met Lovren en Manquillo...

12 augustus 2014 om 15:41

En wellicht Moreno

12 augustus 2014 om 15:57

Sturridge top noemen maar Sterling niet? Lol. Sterling verzuipt zowat in het talent, ook Coutinho kan een balletje tikken. We hebben echt wel meer dan 1 topspeler.

12 augustus 2014 om 16:32

Ach, Sterling is er nog niet; nog niet op het wereldniveau dat hij kan halen, maar dat hij nu al een geweldenaar is staat buiten kijf. Ook Coutinho kent weer een geweldige voorbereiding en barst van het talent. Als hij zijn scorend vermogen opkrikt, zal hij van grote waarde worden.

12 augustus 2014 om 16:36

Ik snap alleen niet dat-ie alleen Sturridge opnoemt. Ik vind Sterling en Coutinho juist de 'bazen' van dit team. Voetballend in ieder geval.

12 augustus 2014 om 17:03

Gebrek aan het volgen van de Premier League. In mijn optiek is Sturridge zeker de man na het vertrek van Suarez vooralsnog, maar Sterling en Coutinho zullen zich zeker ontwikkelen tot minstens hetzelfde niveau en waarschijnlijk hoger.

13 augustus 2014 om 14:13

Ik kijk elke week motd, dus kan best zeggen dat ik het volg. Daarbij vind ik Sterling en Coutinho nog te wisselvallig om tot de absolute top te behoren.

Lovren en Manquillo heb ik te weinig zien spelen, maar ze hebben het beide nog niet op topniveau laten zien. Slechter dan Kolo kan het iig niet zijn, want hij heeft het vorig jaar heel vaak verpest voor Liverpool.

Geloof me, ik hoop echt wel dat Liverpool meedoet hoor. Liever Liverpool dan Chelsea of City in mijn ogen. Ik denk alleen dat het kwalitatief niet goed genoeg is.

Liverpool presteert nu eindelijk op niveau waar ze moeten presteren, Met dit team doen ze mee om de titel en maken ze gehakt van een real en barca.

Tja, ben het wel met hem eens. Vorig seizoen was het vooral Suarez, dit seizoen is hij weg. Ze hebben geen echte wereldspeler meer, maar ze zijn in de breedte zeker sterker geworden. Ik denk dat het middenveld vooral het probleem is. Gerrard was afgelopen seizoen goed, maar liet steeds vaker steken vallen. Nu staat hij nog met Henderson op het middenveld, maar die winnen het nooit van een middenveld als Touré/fernandinho, Fabregas/matic, Ramsey/khedira (bv). Daarnaast is het achterin niet geweldig, al hebben ze zich zeker wel versterkt. Probleem was vorig seizoen ook niet alleen de verdediging, maar ook dat er geen echte cvm in stond. Gerrard was ook verdedigend sterk, maar het is geen cvm en hierdoor stond de verdediging er vaak alleen voor.

Ik heb geen idee wat ik van Liverpool moet verwachten. Veel (terecht) optimisme bij de club en de spelers geloven er ook echt in en hier worden ze alleen maar beter van. Een geweldige trainer en een mooie mix van spelers. Ik denk dat ze wat kwaliteit te kort komen, maar je weet het nooit. Prachtige club, gun het ze zeker, met name Gerrard.

Gary Neville heeft opzich wel gelijk, maar ach ik ben al lang blij als ze weer top 4 eindigen en het goed doen in de Champions League. Alles wat ze daarboven presteren is mooi meegenomen naar volgend seizoen.

Feit is wel dat het sinds Rodgers gewoon weer genieten is om te kijken naar het spel van Liverpool en ik dan ook niet wachten om ze weer Europees te zien spelen op Anfield.

We only hate Mancs,
We only hate Mancs,
We're not racist,
We only hate Mancs...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren