Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Suárez blijft tot eind oktober geschorst: trainen mag wél

Laatste update:

Het Internationaal Sporttribunaal (CAS) heeft besloten de schorsing van Luis Suárez gewoon te handhaven. De 27-jarige spits tekende beroep aan tegen de vier maanden schorsing die de wereldvoetbalbond (FIFA) hem oplegde, nadat hij op het WK 2014 tegenstander Giorgi Chiellini beet. Suárez en zijn nieuwe club Barcelona hoopten op vrijspraak of een vermindering van de straf, maar dat is niet gebeurd.

/

Het CAS oordeelde donderdag dat de vier maanden schorsing overeind blijven, maar dat Suárez in tegenstelling tot voorheen wél mag meetrainen in Catalonië. Dat betekent dat hij nu ruim twee maanden de tijd heeft om fit te worden voor een officiële rentree op de voetbalvelden. Op 24 juni ging Suárez in de fout tegen Chiellini en de schorsing loopt op 24 oktober officieel ten einde.

De grote vraag is of Suárez nu zijn debuut zal kunnen maken in de grootste wedstrijd in Spanje: El Clásico. De eerste ontmoeting van het seizoen tussen Barcelona en Real Madrid zal gespeeld worden in het weekend van 25 en 26 oktober. Suárez kan dus óf meedoen in de kraker óf net niet. Hij heeft in ieder geval ruim de tijd om voor die grote wedstrijd zijn teamgenoten te leren kennen, de trainingen bij te wonen en gewend te raken aan zijn nieuwe club.

Het is goed dat Luis Suárez nu wel gewoon mag trainen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

En terecht want de schorsing hoort maar dat niet mee mogen trainen vond ik absurd.

Goede zaak van de Fifa.

14 augustus 2014 om 15:10

Blijft belachelijk dat je iemand een doodschop kan geven en er mee weg komt en een dat met het bijten zo zwaar bestraft.

14 augustus 2014 om 15:13

Bijten is ook van een heel andere orde. Daarbij zijn doodschoppen moeilijker te beoordelen omdat je de intentie niet kan meten. Bij bijten is de intentie duidelijk.

14 augustus 2014 om 15:13

Voetballen doe je met je voeten. Het kan dus gebeuren dat je iemand verkeerd raakt. Bijten hoort gewoon niet thuis, dat is niet menselijk. Onbegrijpelijk dat mensen het verschil niet zien, dan vraag ik me echt af of het wel goed bij jezelf zit.

14 augustus 2014 om 15:14

Eens, maar een doodschop is meestal onbewust en gewoon ongelukkig soms, terwijl bijten echt gewoon bewust gedaan wordt.

14 augustus 2014 om 15:17

Suarez is een recidivist. Hij heeft het niet 1x gedaan ook niet 2x, maar 3. Dat is gewoon teveel van het goede. Tel daarbij op dat hij het in het begin gewoon ontkende, dus loog en dat hij voor zijn eerdere beten lang geschorst werd en daar klaarblijkelijk niet uit geleerd heeft. De straf is gewoon correct vind ik en niet te zwaar bestraft.

14 augustus 2014 om 15:18

Ligt eerder aan dat de doodschop te licht wordt bestraft. En het heet voetbal daarin maak je slidings en het spel heet geen koekhappen waarin je iedereen maar kan bijten.

14 augustus 2014 om 15:19

Bij een elleboog is de intentie ook goed te meten, daar wordt ook nooit 4 maanden voor gegeven, hooguit 4 wedstrijden.

Tuurlijk moet Suarez gestraft worden, vind 4 maanden prima, maar dan mag een overduidelijke elleboog ook wel wat zwaarder bestraft worden.

14 augustus 2014 om 15:24

Laten we dan iets anders stellen: een elleboogstoot of het trappen van de tegenstander (natrappen). Dat heeft ook niks met voetbal te maken en daarbij is de intentie wél duidelijk. Maar daar worden maximaal 4 á 5 wedstrijden voor gegeven.

Dit lijkt een beetje op een maatschappelijke schorsing. Wat is nou erger? Iemand z'n neus breken met een elleboogstoot óf een bijt waar je na 1 dag niks meer van voelt? De straffen staan duidelijk niet met elkaar in vergelijking.

Zie het een beetje als drank en andere harddrugs, zoals ecstasy. Alcohol is veel schadelijker, maar omdat het maatschappelijk geaccepteerd is dat strafrechtelijk een minder probleem dan het nuttigen van een pilletje.

In deze schorsing spelen gewoon maatschappelijke belangen mee. En dat is de reden dat deze schorsing zo uitvalt. Want waar ter wereld heb je anders een overtreding gezien op het veld die wordt bestraft met een schorsing op zowel interlandniveau als clubniveau?

14 augustus 2014 om 15:26

Voor de "doodschop" van Pepe in de rug van een op de grond liggende Getafe-speler mag wat mij betreft een jarenlange schorsing gelden.

14 augustus 2014 om 15:26

Je kan ook iemand expres raken Ik vind van achter een tekel geven veel erger

14 augustus 2014 om 15:28

Zullen we anders weer die discussie gaan houden......ik word hier zo moe van!

14 augustus 2014 om 15:28

ja maar dan nog. Het slachtoffer kan bij een horrortackle/doodschop een hele tijd er uit liggen. Het kan zelfs zijn hele carrière beïnvloeden. Nooit meer zijn topniveau behalen of erger, stoppen net als die kokmeijer.
Chiellini, Bakkal en Ivanovic konden na die beet wel gewoon de wedstrijd erna spelen.
Bijten is fout, dat is duidelijk. Maar iemand de vernieling inschoppen is minstens zo erg.

14 augustus 2014 om 15:28

@ Rodeduivelfan okay hij is een recidivist ja, en Pepe dan? Zou die ook 4 maanden krijgen als hij weer voor de zoveelste keer iets idioots zou uithalen op het veld? Ik betwijfel het. Dat zou wellicht kunnen zijn omdat de hele Engelse media hem niet zou aanvallen aangezien hij niet in de PL voetbalt.

En wat mensen hier overigens zeggen over een doodschop dat bij het spel hoort en niet intentioneel is, dat klopt vaak genoeg ook niet. Er zijn genoeg blessures met slidings veroorzaakt die WEL intentioneel waren. Ik ben van mening dat je alleen onderscheid moet maken tussen intentioneel en niet-intentioneel. Of het dat om een bijt gaat of een doodschop maakt niet veel uit

14 augustus 2014 om 15:42

Frikx bijten is voor ons als mens een heel naar gevoel en raar om te zien, het heeft iets kanibaals, maar dat maakt t niet minder erg dan een doodschop of iemand een elleboog te geven om hem uit te schakelen.

Ik vind de straf buitensporig groot, bijten mag totaal niet, maar iemand voor een 6 maanden lang er uit trappen mag wel en je komt er soms mee weg ook en kan achteraf niet bestraft worden.

Dan moet de FIFA ook kritischer kijken naar bepaalde doodschoppen en ook daar hoge straffen uitdelen.
Zijn arm ligt er niet af en hij mankeert niks, maar omdat t niet NORMAAL is of liever gezegd, gebruikelijk, moeten we maar hoge straffen uitdelen.

Wat ook niet normaal is is een elleboogstoot uitdelen of iemand een doodschop verkopen, in ieder geval is dat niet mijn norm!!!

We

14 augustus 2014 om 15:50

@dudley

Pepe zou voor mij 1 jaar schorsing gehad moeten hebben maar dat doet niets aan het feit dat de straf van Suarez terecht is.

14 augustus 2014 om 15:56

Maar wat als iemand je keihard tegen je hoofd aanschopt en zei dat ie eigelijk de bal wou raken??

14 augustus 2014 om 15:56

Vind ik leuk

14 augustus 2014 om 15:58

Ook ik vind natuurlijk dat Suarez een straf verdiend, wellicht dat deze straf terecht is ook. Ik stoor mij er alleen aan dat er met twee maten wordt gemeten

14 augustus 2014 om 16:02

Ellebogen horen die wel bij je voeten dan?

14 augustus 2014 om 16:03

Als iemand 3x een ander een dikke elleboog geeft mag ie idd ook voor 4 maanden geschorst worden.suarez deed het voor de keer en ook nog iets wat in de verste verte niet bij voetbal hoort. (Elleboog ook niet maar dat kan zoals iedereen zo vaak gezien heeft ook per ongeluk en dus hoort het wel bij het voetbal... ) ik ken geen andere voetballers die anderen bijten... en het gebeurt nogmaals...let maar op..dit zit in die jongen...hij is een vechter maar met nare trekjes

14 augustus 2014 om 16:03

Groot gelijk! Ik ken een paar profvoetballers. Ik vroeg wat zij van deze zaak vonden mbt de strafmaat en wat ze erger vinden. Het is maatschappelijk natuurlijk niet geaccepteerd. Maar de volgende dag sta je wel weer op het veld en na een doodschop kun je soms je carrière goodbye zeggen. Schorsen ja. Maar zo achterlijk lang. Misschien even normen en waarden training als bijzondere voorwaarde na 5 wedstrijden. En klaar

14 augustus 2014 om 16:07

Ellebogen en natrappen heb je ook in verschillende vormen. Bij een kopduel komt het vaak voor bijvoorbeeld. Natrappen om een aanval eruit te halen heb je ook. Kortom lastiger te beoordelen maar dat betekent niet dat ik vind dat als het overduidelijk gebeurt je het niet strenger mag aanpakken. Maar bijten is makkelijk te beoordelen en dus ook makkelijk hard te bestraffen, goede zaak dus.

14 augustus 2014 om 16:09

Klopt, geef ze allemaal maar een schorsing van 4 maanden. Zaken die niet bij het voetbal horen dien je zwaar te straffen. Is ook goed voor de werkgelegenheid.

Even serieus: de speler die Neymar bijna verlamde had natuurlijk ook een zware schorsing verdiend, echter wordt dat nog gezien als een actie in een poging tot voetballen. De bijtactie van Suarez is dermate vreemd, dat je eigenlijk kunt zeggen dat het maar goed is dat het geen autosport was, in de VS is er laatst in een wedstrijd iemand doodgereden, waarschijnlijk omdat een coureur een rode waas kreeg. Psychische hulp is geboden in dit soort gevallen en dan is afstand nemen van de stress-situatie helemaal niet zo gek.

14 augustus 2014 om 16:22

Goed onderbouwd. Ik had het niet beter kunnen zeggen.

14 augustus 2014 om 16:50

Hoe lang is Song geschorst voor die vuistslag die hij aan Mandzukic uitdeelde op het WK eigenlijk? Heb liever een beet dan een vuistslag.

14 augustus 2014 om 17:32

Ooh? En de doodschop van Pepe dan? Kon je zeker ook de intensie niet van zien..

14 augustus 2014 om 17:48

@rodeduivelfan

Natuurlijk is de straf terecht (zoals hij nu staat, dus wél trainen) maar het wordt allemaal wel opgeblazen hoor. Dat hij zich 3 keer laat gaan...ja én.
Michael Schumacher heeft ook meer dan eens iemand van de baan gereden om een titel te verdedigen of om een race te winnen en daar kreeg hij alleen een boete voor (iemand van de baan rijden met 200km/h lijkt mij iets gevaarlijker als iemand bijten). Al met al vind ik het vreemd dat een Suarez 4 maanden krijgt van de Fifa en bijvoorbeeld Joey Barton zijn teamgenoot bewusteloos slaat en maar 6 wedstrijden krijgt (en Barton is de grootste recidivist in het voetbal)...

@vedetterut

"voetballen doe je met je voeten" dus een doodschop is minder erg als een beet??? Ik hoop niet dat jij bij mij in de divisie speelt (ik hoop eigenlijk dat je überhaupt niet voetbalt)...

14 augustus 2014 om 18:44

@ nebez Chelsea: Misschien moet je dan gaan handbalen. Daar zijn helemaal geen tackles (ik neem aan dat je dat met tekels bedoelt) te vinden.

14 augustus 2014 om 19:01

@vedetterut het is niet dat de mensen niet vinden dat suarez geschorst moet worden. Je zou toch denken dat de lengte van de straffen worden gebasseerd op het risico dat de tegenstander loopt... bij een doodschop kan dat het einde zijn van 8emand carriere wat bij een beet niet is... dus snap ook ik niet waarom suarez 4 maanden krijgt en iemand die een doodschop geeft maar 3 of 4 wedstrijden...

14 augustus 2014 om 19:03

We gaan nou toch niet meeleven met iemand die al voor de derde keer iemand gebeten heeft.

14 augustus 2014 om 19:20

En Materazzi dan? Die heeft nooit zo'n dergelijke lange schorsing gehad...
Die was vrijwel elke wedstrijd bezig met dit soort praktijken. Doodschoppen en dvergelijkbare dingen. En dan Suarez krijgt zo'n overdreven straf voor een paar tandenafdrukjes.

14 augustus 2014 om 15:11

Fifa?

14 augustus 2014 om 15:26

De 27-jarige spits tekende beroep aan tegen de vier maanden schorsing die de wereldvoetbalbond (fifa)

Een keer een bericht lezen want ik vind dat de schorsing terecht is!

14 augustus 2014 om 15:38

Hoezo moet hij goed lezen? Het is toch geen goede zaak van de FIFA dat hij weer mag trainen? Dat is het besluit van het CAS. Leer jij eens lezen als je slim wilt doen.

14 augustus 2014 om 16:51

Dat de schorsing blijft staan is een goede zaak.

Moeilijk hé dat begrijpend lezen.............pfff

14 augustus 2014 om 17:17

Gast, je lult. Je hebt gewoon een fout gemaakt in jouw tekst. Je bedoelde CAS en geen Fifa. Ipv het even snel aan te passen, ga je ook nog in discussie. No stress, man.

14 augustus 2014 om 18:14

Je maakt gewoon zelf een domme fout, want het is geen goede zaak van de FIFA. Die zeiden namelijk niet trainen, terwijl het CAS zegt dat hij wel mag trainen. Dat je dan nog mensen bepaalde dingen verwijt, maakt je alleen maar triester. Je hebt jezelf voor aap gezet knul.

14 augustus 2014 om 20:39

Blijkbaar moeilijk te begrijpen maar ik vind het goed dat hij gestraft is punt uit niks meer niks minder.

Wat triest is al die gefrustreerde Realsupporters weer die op Barcatopics zitten de zaak te verzieken.

Balen hé dat hij speelt in de 1e wedstrijd tegen Real en dan topfit is.

Ik hoef trouwens mijn reacties niet aan te passen daar zijn jullie erg goed in.

14 augustus 2014 om 15:12

Goede zaak van cas bedoel je? Fifa had em 4 maanden verbannen van alles wat met voetbal te maken had zelfs een praatje met de spelers mocht niet alsof tie iemand op het veld had vermoord, liever een beet dan een gestrekt been op mn enkels maja mediahype doet net alsof hij de schouder van chiellini heeft gebroken

14 augustus 2014 om 15:14

De man heeft nu al 3 keer gebeten dus dat de schorsing gehandhaafd blijft is volkomen terecht.

14 augustus 2014 om 15:15

Goede zaak van de Fifa? De Fifa heeft hem de vier maanden (zonder trainen) opgelegd. Toen ging Suarez in beroep en heeft het internationaal Sporttribunaal (cas) bepaald dat hij wel mocht trainen. Dus de Fifa heeft niks met deze beslissing van het CAS te maken gehad.

14 augustus 2014 om 15:15

Zeker goede zaak. Nu kan hij tenminste alvast sfeer proeven op de training. Helaas moet hij nog even geduld hebben voordat hij zich weer vast kan bijten in tegenstanders. Gelukkig is Luis mondig genoeg om zich ook tijdens trainingen te laten gelden.

14 augustus 2014 om 15:18

Inderdaad. Even doorbijten en dan zijn die 4 maanden zo voorbij.

14 augustus 2014 om 18:01

Hey, die opmerkingen heb ik nog nergens gelezen, goed van jullie man!

On: Goed dat hij weer mag trainen, dat was toch wel de grootste onzin in die hele straf. 4 maanden is nog steeds te lang (joey Barton kreeg ook 4 maanden nadat hij een sigaar had uitgemaakt in het oog van een jeugdspeler bij Mancity...ik bedoel maar)...slecht van de Fifa om op het conto van Suarez de moraalridder-kaart te spelen

14 augustus 2014 om 18:37

Thanks bizlip! Wil je er nog meer horen? Ik ken nog meer uitdrukkingen en gezegden waar ik wel een verhaaltje om heen kan breien. Trouwens, was dat van Barton tijdens een officiële wedsrijd en was dit de derde keer dat Barton een sigaar het veld mee op nam en uitdrukte? Nee? Oh, wat een geweldig vergelijk van jou dan, goed van je man!

14 augustus 2014 om 15:18

Fifa heeft hier niets mee te maken.

14 augustus 2014 om 16:16

Dit heeft natuurlijk niet zoveel met de Fifa van doen. Sterker nog, de Fifa is juist teruggefloten.

Terecht dat de 4 maanden blijven staan en terecht dat hij mag meetrainen. Ik vind het een goede beslissing

Dit lijkt mij alleszins redelijk. Trainen moet gewoon kunnen, ook om enigzins in het ritme te blijven.

14 augustus 2014 om 15:09

Heeft ie toch zijn zin gekregen.

Volkomen terechte beslissing. Zou heel vreemd zijn geweest als ze zijn straf zou worden verminderd.

14 augustus 2014 om 15:18

Pfff alle eerste reacties zijn allemaal dt het terecht is... Nu wachten op de 4rde beet, en dan allemaal weer zeggen dat de straf overdreven is blablabla wacht maar tot een 1 van jullie kinderen word gebeten door een ander kind omdat die het suarez heeft zien doen :s dat is al gebeurd namelijk!! Wat een voorbeeld oor kinderen... En dan nog volwassen mensen die het bagataliseren omdat ze blind staren op zijn voetbalkunsten... Erg zonde voor de sport

14 augustus 2014 om 15:20

Schorsing blijft gewoon gehandhaafd. Hij mag nu wel gaan trainen, dat is het enige verschil. Alleen spelers van Barcelona lopen nu kans om gebeten te worden maar dat is het risico als je deze speler in dienst neemt.

14 augustus 2014 om 15:27

Ja tog

Ik zeg niet dat ik de straf terecht vind.

Ik zeg dat ik blij ben dat ie niet verlaagd is. Ik vind het belachelijk dat de helft van zijn straf vakantietijd is.

Daar heeft ie dus in principe weinig last van. Maar hij mist nu 9 wedstrijden in de competitie en 9 voor zijn land? Mist ie ook nog Cl?

14 augustus 2014 om 18:56

@ja_tog87

Net als dat kinderen geweld gaan plegen omdat ze dat in films en computerspellen zien zeker?

Dit vind ik een zeer goede beslissing. Ik vond het natuurlijk terecht dat suarez een zware schorsing kreeg, maar ik vind het niet het recht van de Fifa om te verbieden dat hij mee mag trainen, aangezien dit in principe in een privesfeer binnen de club gebeurt.

Ik vond het al belachelijk dat hij niet mocht trainen, 4 maanden geen wedstrijden lijkt me alleen al neer dan genoeg.

14 augustus 2014 om 15:44

Als jij in Nederland iemand op straat bijt wordt je aangehouden voor openlijke geweldpleging. Bij 1x zal het wellicht een waarschuwing zijn, maar bij 2 en zeker 3 keer is de kans groot dat je echt een paar dagen mag zitten. Dit soort regels gelden ook bij voetballers die het voorbeeld moeten geven.

Ik ben Barcelona fan en heb het absoluut niet met Suarez maar vind dit toch wel netjes.. Suarez laten trainen is prima nu zal die in ieder geval nog fit worden en aan het spel van Barca kunnen wennen.

Goeie beslissing. Ik had geen vermindering van tijd verwacht, maar wel dat 'ie weer mocht trainen. Dus dit is een goeie 'tussenvorm'.

Was volledig te verwachten dat ze dit nog gingen corrigeren, deden ze ook al bij dat transferverbod. Feit is dat Barcelona toen en nu Suarez nu wellicht beseffen wat ze fout gedaan hebben en het niet meer te herhalen. De schorsing is gewoon terecht, die lijkt alleen zwaar maar de feiten zijn ook zwaar. Dat sommigen dit goed proberen te praten is mooi voor hun.

14 augustus 2014 om 15:16

Dat transferverbod en de huidige zaak staan volledig van elkaar los, ik snap niet waarom je dat aanhaalt?

Dat de straf terecht is gaat niemand ontkennen, maar men in dat geval ook eens beginnen met strengere straffen uit te delen voor gevallen van racisme en dergelijke, want met deze zaak creëer je een precedent en gaat men in de toekomst even zware straffen verwachten voor andere incidenten (in mijn ogen is racisme iets dat nog vele strenger bestraft moet worden).

Ik gun hem de transfer wel naar Barcelona maar vind het wel terecht dat zijn straf gehandhaafd blijft.Hoop nou eens een keer dat Suarez wel leert van zijn absurde daden....

14 augustus 2014 om 15:16

Ik vind het nog steeds vrij overdreven dat de straf wordt bepaald op rariteit van de actie en niet de mate van gevaar. Nog altijd vind ik de straf te zwaar als je ziet hoe benen worden gebroken van spelers, spelers die dood neer zouden kunnen vallen na een elleboog op de slaap en dergelijke acties.

Horrortackles en ellebogen worden alleen elk weekend weer gezien door iedereen maar bijten niet.

En als men iets aparts ziet laat men wel graag zijn mening horen.

14 augustus 2014 om 15:22

Het gaat bij Suarez ook om de recidive, het is niet zijn eerste keer dat het gebeurt. Neemt niet weg dat zware tackles ook wel wat meer verdienen dan 2 wedstrijden.

Een terechte beslissing. Ik vond het sowieso al een beetje extreem dat hij aan geen enkele voetbal activiteit mee mocht doen. Nu maar hopen op een debuut in het Bernabeu.

14 augustus 2014 om 15:13

we praten wel over iemand die al 3x(!!) iemand heeft gebeten. Slap dat ze het niet bij de straf houden.

14 augustus 2014 om 15:16

Vind de huidige maatschappij ook gewoon steeds slapper worden. Straffen worden verminderd, moordenaars krijgen verlof, etc. Gewoon meedogenloos zijn en zwaar straffen, geef mensen die een fout begaan wat ze verdienen.

14 augustus 2014 om 15:18

precies die man heeft 3 x dezelfde fout begaan wie zegt dat er geen 4de keer komt? en al die er komt zal het wel een straf van 6 maanden worden met trainingen of iets dergelijks.

14 augustus 2014 om 15:24

@gooner4eva,

dan moet je toch beter laten informeren. De straffen in NL zijn sinds 2000 met ruim 10% zwaarder geworden en voor zware geweldsdelicten zelfs met ruim 20%.

14 augustus 2014 om 17:09

@gooner4eva

De straffen zijn zwaarder geworden het afgelopen decennium. Daarnaast zou het hoofddoel van straffen het minimaliseren van recidive moeten zijn. Er zijn veel onderzoeken die duidelijk maken dat een lange gevangenisstraf daarvoor niet de oplossing is.

Daarnaast is het veels te makkelijk om te praten over "mensen die een fout hebben gemaakt geven wat ze verdienen". Vaak zijn het mensen met een psychische achtergrond of andersoortige problemen.

Het is goed zo.Dan is hij in ieder geval fit voor El Clasico,want dat zal dan zijn debuut voor Barca gaan worden.Dan hoop ik voor Suarez niet dat hij het in zijn botte harses haalt om Pepe of Sergio Ramos te gaan bijten want die slaan Suarez gewoon doormidden...

14 augustus 2014 om 17:18

Je moet wel heel veel talent hebben om iemand door midden te slaan zeg! Ik hoop eerder niet dat Pepe weer teveel Bruce Lee films heeft gezien en een karate-kick aan Messi of Suarez uitdeelt.

De classico is het weekend van 25-26 oktober Vz....

14 augustus 2014 om 15:23

Inderdaad. Dat zinnetje slaat nergens op.

Hij traint morgen al gelijk mee. En kan schijnbaar maandag eventueel meedoen tijdens de Gamper-wedstrijd.

Daarnaast mag hij weer vriendschappelijke wedstrijden spelen met Barcelona én Uruguay en kan hij gepresenteerd worden door Barcelona.

Ben groot fan van die jongen, en heb zeker een zwak voor hem. Maar ik ben blij dat die straf blijft staan, wat voor signaal zou dat geven aan de jeugd (en de wereld) ? Nee, hij moet zijn straf gewoon uitzitten. Basta!

Enerzijds terecht omdat bjiten absoluut niet hoort op een veld, maar anderzijds zo zwaar overdreven omdat er spelers zijn die veel ergere dingen doen. Doodsschoppen vliegen degelijks om je oren op een voetbalveld, kijk maar naar wat die dwaas van Fenerbahce uithaalde op Diego Costa. En dan heb ik het nog niet over Sergio Ramos die al meerdere keren een achterlijke uithaal deed naar Messi die hem een jaar aan de kant zou kunnen houden. En als we dan over Pepe beginnen, die ooit wel eens 10 speeldagen kreeg maar daarna rustig verder is blijven doen, dan kan ik alleen maar stellen dat dit een heksenjacht is op een geniale speler.

Ik ga hier geen clubbelangen bij betrekken, want ik geloof niet in complotten in het voetbal. Maar als je door 3 keer te bijten, zolang gestraft kan worden, dan hoort een Pepe in de gevangenis te zitten. Na zijn stunt tegen Getafe heeft hij ondertussen nog meerdere keren gevaarlijk uitgehaald, door bijvoorbeeld die tackle op Alves, op de hand van Messi te gaan staan en die kopstoot aan Müller. Allemaal dingen die veel gevaarlijker zijn dan een beet.

Pure willekeur is hier aan de gang, maar ja, zo is het al vele jaren in het voetbal. Sommige spelers worden nu eenmaal meer gezocht dan anderen en sommige mensen kunnen net iets meer invloed uitoefenen op de mensen die beslissingen nemen veronderstel ik.

14 augustus 2014 om 15:23

Een doodschop is niet erger dan bijten, het hoort geen van beiden.

14 augustus 2014 om 15:34

Haha je gelooft niet in complotten maar wel in een heksenjacht?

Ik heb begrepen dat Barcelona hem tot het einde van zijn schorsing in bites betaald.

Hopelijk leert hij er wat van en kunnen we nog een paar jaartjes genieten van zijn voetbal. Hij kan zich in elk geval weer in de trainingen vastbijten zodat hij op tijd fit is.

14 augustus 2014 om 15:22

Dit gaat nog wel een keertje of twee gebeuren. El Chupacabra heeft al een spoor van slachtoffers achter zich gelaten en is niet van plan te stoppen!

Goede zaak dat er geen wedstrijden gespeeld mogen worden, maar niet trainen was belachelijk, goed dat dat veranderd is!

Ik had gehoopt dat die schorsing iets zwaarder zou uitvallen, want het is natuurlijk rond uit belachelijk wat hij voor de Derde keer gedaan heeft.
Maar aan de andere kant is dit ook een gepast straf.
Ben benieuwd of hij wel veranderd. Denk zelf van niet.

Eigenlijk jammer. Want hij kan zich beter richten op iets anders en dat is het mentaal even helemaal op een rijtje krijgen. Het is een kwestie van tijd voordat hij weer gaat bijten. Het kan een jaar duren of twee maar het gaat zeker weer gebeuren. Als je het recidivisme niet uit een recidivist kan slopen dan doe je iets fout. Of je straffen zijn te mild of er is onvoldoende ondersteuning bij het rehabiliteren.

Er is al aangetoond dat schorsen niet de juiste veranderingen bij Suarez teweeg brengt dus wellicht was dit alternatief van niet trainen en niet spelen juist wel verstandig.

14 augustus 2014 om 15:17

Is straffen dan wel de juiste oplossing??

14 augustus 2014 om 15:18

Natuurlijk, maar wel met een soort van Tbs. Al is het ook de verantwoordelijkheid van de speler dat hij hulp zoekt in dit soort situaties. Je kan Suarez moeilijk dwingen naar een psychiater te gaan.

Hiermee geeft het CAS dus aan dat ze dit gedrag gewoon tolereren. Het is niet de eerste keer! Het is ook niet de tweede keer! Het is al de Derde keer! Deze man is gewoon niet goed in zijn hoofd en moet een keer hard gestraft worden.

14 augustus 2014 om 15:18

Vier maanden en 9 internationale wedstrijden is niet zwaar? En tolereren? De schorsing blijft toch gewoon staan?
Daarnaast is hij voor de eerste en tweede keer al bestraft.

14 augustus 2014 om 15:23

Schorsing is gewoon verminderd, want hij mag nu weer trainen. Dan maakt wedstrijden spelen in principe niks uit. Het is of allebei of allebei niet.

14 augustus 2014 om 15:24

Lul toch niet zo slap. Hij mag trainen ja, zoals alle andere geschorste spelers.

Ik zou maar oppassen als Barcelona speler op de training, straks begint hij daar ook al te bijten

Goede straf hoop dat hij meteen van waarde bij Barca kan zijn, na zijn schorsing. Gelijk een belangrijjke wedstrijd erna, maar heeft dan geen wedstrijdritme. Hij heeft gezegd dat hij het niet meer zou doen, dus afwachten...

Kijk dat is mooi dat hij weer mag trainen. Nog even en we gaan Suarez zien in een Barcelona shirt

Ik hoor dat Suarez nog 3 Megabytes over heeft op ze telefoon.

Gelukkig mag hij meetrainen want dat was een hele rare beslissing. Dit is een goede straf 4 maanden geen wedstrijd maar gelukkig wel trainen. Ik denk dat hij super gemotiveerd terug gaat komen en Barcelona komt eind oktober met een gruwelijke speler erbij.

En terecht dat hij gewoon mag trainen, prima dat hij geschorst word. Vind het wel absurd dat spelers als Pepe na een kopstoot (waarvan hij er al zoveel heeft uitgedeeld) er met een wel veel mindere straf vanaf komen. En doodschoppen trouwens ook...

Dus binnenkort een presentatie.

Dit is precies wat ik verwacht en voorspeld had. Jammer dat de gronden van deze beslissing niet in het artikel genoemd worden. Nu weet ik nog steeds niet of de uitsluiting van alle voetbal-activiteiten (incl. trainingen) geen reglementaire basis heeft, of dat het wel een reglementaire basis heeft, maar in dit geval buiten proportioneel wordt geacht.

Weet iemand daar meer van?

Straf valt reuze mee voor de club. Het is inmiddels al half augustus dus nog iets meer dan 2 maanden terwijl de competitie nog niet begonnen is. Hopelijk was dit echt de laatste x want volgende x is hij helemaal de klos.

WAT EEN Schande! NOG Eens: WAT EEN Schande!
Wat is er terecht aan deze beslissing? Waar heeft suarez dit aan verdiend? Dit is een adequate voorbeeld van verloedering in het voetbal. Hij is zwaar gestraft wegens het begaan van maar liefst 3 inhumane acties, en alsnog wordt er met zijn spelerscarriere überhaupt rekening gehouden.
Niet komen met:'' harde tackles zijn erger'' en dat soort onzin. Dat kan nog enigszins aan voetbal gerelateerd worden, want tackles worden nou eenmaal gemaakt in voetbal. Bijten kan aan geen enkele sport of bezigeid gerelateerd worden, dus dat moet keihard aangepakt worden. Concreet voorbeeld: Denk je echt dat een honkballer die moet pitchen en de bal met opzet tegen het lijf van de man aan slag gooit, even zwaar of zelfs zwaarder gestraft zou moeten worden dan als je de pitcher zomaar op de man aan slag afgaat en hem tackelt? Nee tuurlijk niet, want tackelen heeft nix met honkbal te maken!! Zo iemand moet zwaar gestraft en verdiend helemaal geen verlichting van de straf! Zeker niet als het 3x achter elkaar gebeurd.

14 augustus 2014 om 15:33

Amen!

14 augustus 2014 om 16:08

Voor die andere twee incidenten is hij al geschorst geweest. Dus weet niet waarom je die erbij haalt. En hij heeft toch 4 maanden schorsing gehad? Dat hij niet mee mocht trainen vond ik sowieso al de grootste onzin. Dat heb ik nog nooit gezien zo een schorsing, dus waarom nu wel? Alsof er nooit zoiets onmenselijks is gebeurt in het voetbal. Ik vind jouw reactie zwaar, maar dan ook zwaar overdreven. Ik vind een klap in het gezicht geven van iemand of een bewuste elleboogstoot in dezelfde categorie zitten, en daar is nog nooit iemand zo lang door geschorst geweest. Ze hebben Suarez gewoon als voorbeeld genomen, en dat is hun goed recht, maar niet meetrainen sloeg nergens op.

14 augustus 2014 om 16:31

Waarom ik de eerste twee incidenten erbij haal? Omdat het een opsomming is. Suarez vertoont recidive gedrag. Dus als iemand ergens voor de eerste keer inbreekt en daar zijn straf voor krijgt, hoort hij precies dezelfde straf te krijgen bij een tweede en derde keer? Nee tuurlijk niet, want kennelijk werkt de straf niet preventief. Dan moeten er rigoureuze maatregelen genomen worden.
Dit keer werd suarez langer geschorst(had liever levenslang geschorst gezien). Hoe kan een verlichting op een bepaald onderdeel van die straf begunstigend zijn voor de preventieve werking van de straf? Je legt een straf op om recidive te voorkomen en een signaal af te geven aan anderen toch?
Jij hebt nooit zo'n straf gezien. Dus? Kennelijk moet je het over een andere boeg proberen te gooien om suarez in het gareel te houden.
Over bewuste ellebogen en klappen gesproken. Tuurlijk dat is ook erg en hoort ook even zwaar gestraft worden( alhoewel elleboogstoten vaak genoeg zonder intentie plaatsvinden tijdens een wedstrijd), maar dat is iets anders dan keiharde tackles want, die zijn nog enigszins te relateren aan voetbal, want bij voetbal wordt er getackeld. Dat kan soms verkeerd gaan.

14 augustus 2014 om 16:44

Trouwens komt bijten bijna nooit voor, vooral niet onder volwassenen! Elleboogstoten en slaan wel. Dus als ik het inhumaan noem, overdrijf ik zeker niet

14 augustus 2014 om 18:50

Dus omdat slaan vaker voorkomt is het niet inhumaan? Juist omdat daar zulke lichte straffen worden gegeven blijft het gebeuren. Ik ben het absoluut eens met de vier maanden schorsing, maar we moeten nu niet doen of hij iemand ernstig heeft verwond of iets dergelijks, en dat idee krijg ik wel door jou reactie. Je hoort mij het niet goedpraten, maar de schande die jij erover spreekt gaat voor mij echt veel te ver.

14 augustus 2014 om 17:21

Ik snap niet zo goed waarom deze comment een groen randje heeft. De comment is slecht geschreven en is ook nog slecht beargumenteerd.

Ik vind dat er nogal makkelijk met de term inhumaan wordt gesmeten. Persoonlijk vind ik dingen als onthoofding en steniging inhumaan. Ik vind bijten raar en onsmakelijk.

Over de vergelijking met doodschoppen is voor beide argumenten wat te zeggen, maar als amofa dit vindt zou hij dat ook moeten vinden voor natrappen, ellebogen en kopstoten, deze zijn namelijk ook niet aan voetbal gerelateerd. Ik vermoed dat amofa er in die gevallen anders over denkt.

amofa is gewoon niet in staat om in te zien dat absurditeit amper hoeft te worden genomen in de strafmaat. De belangrijkste zaak blijft de mate waarin risico is genomen op het toebrengen van serieus letsel, daarna pas de intentionaliteit. Dat risico op serieus letsel was bij de actie van Suarez nihil en de intentie niet verkeerder dan bij ellebogen, slaan of natrappen.

Eigenlijk zouden spelers als suarez (mentaal niet in orde), pepe (al helemaal niet bij zijn gezonde verstand) gewoon helemaal geschorst moeten van het voetbal zelf. De 1 bijt 3 x de andere trapt effe iemand verschrikkelijk na. Belachelijk dat ze niet harder worden aangepakt.

Niks anders verwacht dat hij mag mee trainen is al op zich al een straf vermindering

Hopelijk leert hij nu wel van zijn fouten , dat hij iemand z'n benen breekt kan dat hoort bij het voetbal
Maar bijten heeft niks met voetbal te maken

Zal wel leuk zijn als Suarez mee gaat doen in de oefenwedstrijd tenminste leuk voor de fans

14 augustus 2014 om 15:34

Hij mag niet spelen dus ook geen oefenwedstrijden, lijkt me duidelijk.

Foutje lees net dat dat wel mag, dat had ik zelf niet toegelaten puur omdat ik vind dat als je niet mag spelen je ook geen oefenwedstrijden mag spelen.

Betekent dit dan ook dat hij officiëel kan worden voorgesteld?

14 augustus 2014 om 18:51

Maandag is de presentatie heeft Barcelona laten weten.

En terecht volslagen idioot, hoort niet thuis op de velden, geweldige voetballer maar moet maar eerst eens tbs gaan volgen. En over een paar jaar doet hij toch wel weer zoiets doms, hij zal het nooit leren hoe zwaar de straf ook zal zijn.

Was te verwachten nu hij bij Barcelona speelt. Persoonlijk had ik de keuze bij de club neergelegd.
1. Mee trainen maar langere schorsing.
2. Niet mee trainen, schorsing handhaven.

Nu krijgt hij nog soort van gelijk met het stappen naar het gerechtshof.

14 augustus 2014 om 16:51

Ik vraag me inderdaad ook af of de straf was verminderd als hij nog bij Liverpool speelde. Barcelona is toch net even een wat belangrijkere club met meer invloed.

Het erge is nu dus dat er een precedent is voor dit soort schorsingen. Het lijkt me dus sterk dat er ooit nog een speler geschorst gaat worden van trainingen en andere voetbal gerelateerde activiteiten.

14 augustus 2014 om 18:50

Als ik de vele reacties moet doen geloven dan vindt het gros hier dat een zware tackle wel met maanden ontzegging van de sport bestraft mag worden. Ik weet niet of die mensen het dan nog voetbal (aangezien tackles dan uitgesloten worden) willen noemen of dat we er gewoon een andere naam van maken (staanbal)? ach, waarom ook niet...

Dit was natuurlijk te verwachten. Er waren simpelweg geen redenen om de strafmaat te verlagen. Het argument van de verdediging (dat Barcelona nu het voornaamste slachtoffer is) was ook ridicuul, gezien het feit dat Suarez werd gekocht nadat de strafmaat al bekend was.

Off-topic: het wordt wel vermoeiend om voor de 12e keer de argumenten van de voor- en tegenstanders te moeten lezen. Blijkbaar worden de reageerders niet moe om zich te blijven herhalen...

Dit is misschien wel het beste nieuws wat ik te horen heb gekregen vandaag op voetbal gebied. Suarez mag weer trainen en dan kan hij dus gewoon spelen tegen Real als de wedstrijd op de 26ste wordt gespeeld. Kan niet wachten op de clash tussen Ronaldo-Benzema-Bale en Neymar-Messi-Suarez. Duidelijk de beste voorste linies van de wereld.

14 augustus 2014 om 16:51

Robben lewa Ribery is ook niet mis dacht ik zo....

14 augustus 2014 om 18:52

Niet mis, maar kunnen naar mijn mening niet tippen aan deze twee aanvalslinies.

Goed dat hij weer mag trainen.
Nu nog onder psychiatrische behandeling en dan komt het hopelijk goed.
Blijft een wereldvoetballer.

Nu kan hij wel weer spelers bijten op de training

Mag hij ook gewoon het stadion weer in of mag dat nog steeds niet?

Liverpool en ik blij dat deze bijter naar barcelona is gegaan. Hala madrid!

Erg jammer dat de straf genuanceerd is, hiermee geef je een verkeerd signaal af.
In mijn optiek had je gewoon vast moeten houden aan de zware schorsing die was opgelegd, wat ik zeg als bewonderaar van de voetballer Suarez.

Het moet eindelijk eens tot Luis doordringen dat zijn verwerpelijke gedrag geen plaats heeft in het profvoetbal, met deze aanpassing van zijn straf verzwak je ook deze boodschap.

Vind het gewoon een terechte straf, wel goed dat ie gewoon mee mag trainen!kan ie in ieder geval beetje ingespeeld raken met zijn teamgenoten.doodschoppen waarbij je kan beoordelen dat ie ook gewoon echt bewust is verdienen ook een fikse straf...maar bijten op een voetbalveld en dan 3 x is echt ongelooflijk ziek!
Nog even over doodschoppen gesproken, voor de suarez fans: Als er een maandanlange straf op doodschoppen stond had Suarez waarschijnlijk ook nooit meer gevoetbalt, want ook daar is deze man niet vies van!

Wel grappig dat (met name) De Madrid fans hier moord en brand schreeuwen terwijl ze zelf het meest omgeleide projectiel/delinquent van de moderne voetbalwereld in hun gelederen hebben met kortsluiting (in zijn duidelijk verder verlaten bovenkamer) van hier tot aan de Chinese muur en weer terug genaamd Pepe. Madrid moet eerst maar eens afrekenen met hun eigen versie van The Texas chainsaw massacre voordat ze commentaar gaan leveren op de DR Hannibal Lecter versie van Barcelona. Neemt natuurlijk niet weg dat de schorsing van Suarez gewoon voor de volledige 100 terecht is natuurlijk want dat was te gestoord voor woorden en ja ook dat heeft hij (te) vaak gedaan waardoor hij (bijna) deze
dezelfde titel verdiend als de eerder genoemde Pepe. een omgeleid projectiel wn. Een delinquent.

Volkomen terecht dit natuurlijk. Wel goed dat hij weer mag trainen

Overdreven gedoe, gebeuren wel ergere dingen en chiellini stond meteen weer op, waar hebben we het over?

Iemand Manu gezien van het weekend? Ik zou liever een beetje van Luis krijgen dan zo'n tackle.. En je gaat me niet vertellen dat hij ook zo lang geschorst gaat worden.

14 augustus 2014 om 18:54

Dan moeten we inderdaad meer gaan bijten op het veld en lager straffen. Dan kun je je daar op instellen als speler zijnde en net als bij tackles de beet ontwijken. Of je kunt net doen alsof je gebeten wordt en vragen of een teamgenoot je voor de wedstrijd bijt. Dan heb je ook nog zogenaamd bewijs naar de wedstrijdleiding toe. Weer een manier om wedstrijden te winnen!

Goed dat hij toch kan trainen met z'n ploegmaats. Hij mist de voorbereiding al, mag geen wedstrijden spelen én dan nog eens apart trainen zou echt wel overdreven zijn geweest. Een strafvermindering had ook best gemogen, want naar mijn inziens heeft hij niemand het ziekenhuis ingetrapt. Ik keur het absoluut niet goed en het blijft smerig wat ie deed, maar persoonlijk vind ik dat het te veel aandacht gekregen heeft.

Volkomen terecht. Zo vaak je excuses aanbieden omdat je iemand bijt, en dan een jaar erop gewoon weer doen. Een schande.
Het is wel de beste spits te wereld, maar om dit soort acties te maken vind ik heel onvolwassen.
Mijn mening.

Stel je voor... Luis bijt iemand op de training! Wat zou er dan gebeuren???

14 augustus 2014 om 19:16

Betere vraag zal zijn wat als suarez ramos of pepe of erger nog ronaldo zal bijten????

Terecht. Fifa mag iemand wel schorsen maar mag niet iemand zijn werk ontnemen.

4 maanden is prima maar niet in verhouding tot een aantal die ook maar al te vaak hun elleboog of handjes ergens in iemand zijn gezicht planten. Die dan ook na de 3e keer voor 4 maanden schorsen.......?

Waarom Barcelona had gerekend op strafvermindering weet ik niet. Ze wisten al van de duur van de schorsing toen ze hem van Liverpool overnamen.

Wel vind ik het een goede zaak dat Suárez weer mag trainen, de club hoeft niet na de schorsing gedupeerd te worden met een niet fitte speler. Een schorsing van 4 maanden is er duidelijk niet op gericht geweest hem nooit meer op de velden te doen schitteren, laat hem nu dan ook maar werken aan terugkeer naar op het veld.

Dat Fifa zich mag bemoeien met nationale competities vind ik al te achterlijk voor woorden. Wat gaat het hen aan wat er in de PD gebeurt? De overtreding is gemaakt in een Uruguayaans shirt, prima 9 wedstrijden geschorst voor Uruguay. Waarom Barcelona/liverpool erbij pakken? Waarom moeten zij eronder lijden? Over jezelf laten beïnvloeden door nog meer achterlijken van buitenaf gesproken. Hoe inconsequent kan je zijn. Anders had de Knvb of de FA hem voor Uruguay ook kunnen schorsen, maar waarom deden ze dat niet? Juist, dat is Fifa's terrein. En vica versa, toch Fifa?

Dat hij mocht meetrainen was te verwachten. Eigenlijk het minste wat ze konden doen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren