Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax wil Ten Rouwelaar bij vertrek Vermeer uit ArenA

Laatste update:

Ajax heeft met Jasper Cillessen en Kenneth Vermeer momenteel twee gelijkwaardige doelmannen in huis. Frank de Boer kiest ook dit seizoen echter voor Cillessen en aangezien Vermeer niet nogmaals de tweede viool wil spelen, mikt hij op een vertrek uit Amsterdam. Ajax vraagt een miljoen euro voor de 28-jarige reservekeeper. Als Vermeer weggaat, denkt de kampioen van Nederland aan Jelle ten Rouwelaar als opvolger.

/

FOX Sports maakt vrijdag bekend dat de 33-jarige sluitpost van NAC Breda in beeld is in de hoofdstad. Ten Rouwelaar staat al sinds het seizoen 2007/08 onder de lat in Brabant en brak vorige week een Eredivisierecord: tegen Excelsior stond hij voor de 205e keer op rij tussen de palen en daarmee ontnam hij Ruud Hesp de mijlpaal. Hij kan zijn onbetwiste status bij NAC echter inruilen voor een rol als back-up bij Ajax.

Zaakwaarnemer Edwin Olde Riekerink bevestigt vrijdag desgevraagd dat zijn cliënt in beeld is bij de Amsterdammers. Formeel heeft Ajax zich echter nog niet voor Ten Rouwelaar gemeld, voegt hij toe, en die lezing wordt onderschreven door directeur Graeme Rutjes van NAC. Ten Rouwelaar zelf zegt ook dat hij wel ‘iets heeft gehoord’. Hij staat ook positief tegenover een eventueel contract bij de regerend kampioen.

“Als er zoiets op m'n pad belandt, zou ik dat wel willen. Als Ajax komt, zeg ik geen nee. Ik ga er dan wel goed over nadenken, want NAC is niet zomaar een club voor me. Ik hoef hier niet weg en houd me pas bezig met het vertrek als het concreet wordt.” Een reserverol zou ‘even wennen’ worden voor de ervaren doelman, maar: “Een interessante stap is het wel.” In een eerder stadium werd Diederik Boer van PEC Zwolle nog veelvuldig genoemd als kandidaat-reservekeeper voor Ajax. Voetbal International weet dat Boer twijfelt: als hij definitief afzegt, is Ten Rouwelaar de volgende optie.

Wat kan Jelle ten Rouwelaar het beste doen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

dan kan je nog beter Verhoeven Bellen...

15 augustus 2014 om 17:37

AZ moet Vermeer voor 1 miljoen ophalen!

15 augustus 2014 om 17:39

Het zou fantastisch voor AZ zijn, maar ik denk dat Vermeer het niet wil.

15 augustus 2014 om 17:44

Ik verwacht dat Kenneth een voorkeur heeft voor het buitenland.

15 augustus 2014 om 18:10

Ik denk misschien wel dat Mönchengladbach hem wil overnemen na het verlies van Ter Stegen.

15 augustus 2014 om 18:15

Die hebben Sommer al gehaald van Basel als opvolger van Ter Stegen.

15 augustus 2014 om 18:19

Vermeer wil een jaar lang op de goal staan en dat kan prima bij AZ. Waarom zou hij dat niet willen??

15 augustus 2014 om 18:26

Hij wou een sportieve vooruitgang AZ lijkt me dat niet.

15 augustus 2014 om 18:39

Hij zal sowieso minder gaan verdienen bij AZ en geen Champions League spelen, ik denk dat hij minimaal één van die twee dingen wel wil bij een overgang.

ON: ten Rouwelaar is een degelijke keeper. Hoe graag ik Vermeer ook erbij heb, het is lastig om twee zulke goede keepers te houden, ten Rouwelaar is toch minder dus je hebt wel (eindelijk) duidelijkheid in de rangorde

15 augustus 2014 om 20:21

Inderdaad, vind Vermeer vele malen beter als Esteban.
Zou zonde zijn voor NAC want die man heeft wat punten voor ze gepakt de laatste jaren.
Boer zie ik ook nog wel liever bij Zwolle in het doel staan. Die wilt met PEC Europa in en er deel vanuit maken.

15 augustus 2014 om 17:39

Ik snap dat het een grapje is maar noem maar twee haalbare Nederlandse keepers die je beter vind dan Ten Rouwelaar.

On: Prima 2e keeper voor Ajax

15 augustus 2014 om 17:45

Boer Diederik en Zoet Jeroen. Zoet wordt afgebranf vaak maar vind hem toch wel een goede keeper . Heeft afgelopen seizoen een dip opgelopen. En ik snap niet wat ze met Ten Rouwelaar willen. Leeuwenburgh moet echt beter zijn best doen.

15 augustus 2014 om 17:51

Ajax kan ook proberen Eloy Room te halen. Reservekeeper bij Ajax is toch ietsje anders dan bj Vitesse dus misschien wil die dat wel.

15 augustus 2014 om 17:53

Hij heeft het over haalbare keepers in. de eredivisie. PSV laat Jeroen ziet nooit vertrekken. Op dit moment als 2e keeper de beste optie Diederik boer of Jelle ten rouwelaar.

15 augustus 2014 om 17:53

Verhuurd aan gae

15 augustus 2014 om 18:06

En jij denkt serieus dat Zoet bij Ajax op de bank gaat zitten.

15 augustus 2014 om 18:10

Ook geen echt idee, maar heb zo'n gevoel dat Room dit seizoen wel eens zijn kans gaat krijgen in Arnhem

15 augustus 2014 om 19:59

Waarom perse Nederlands...

15 augustus 2014 om 20:59

Gino coutinho. En nog transfervrij ook.

16 augustus 2014 om 08:54

Robin ruiter en diederik boer

15 augustus 2014 om 17:47

Jelle is gewoon een aardige doelman. Mocht hij willen banken dan is het prima toch. We hoeven echt geen2de cil te halen voor de bank hoor.

15 augustus 2014 om 18:36

Verhoeven, dan koop ik weer een seizoenskaart!

Sorry hoor maar met alle respect is Ten Rouwelaar toch niks voor Ajax? Het enige wat ik me nog kan bedenken is ervaring.

15 augustus 2014 om 17:43

Precies, ik zou dan veel eerder Boer halen bij zwolle, vind ik een stuk beter keepen

15 augustus 2014 om 17:46

Tja. Maar wat blijft uiteindelijk over aan Nederlandse keepers met ervaring die genoegen nemen met een reserverol.

Dat is bijna niemand. Ten Rouwelaar is samen met Boer zo'n beetje de enige. Pasveer zit al bij PSV.

Dat is gelijk ook het bewijs dat ons niveau slechter geworden is, ook bij keepers.

10 jaar geleden waren er keepers als Vonk, Moens, Gentenaar, Westerveld en Boschker 2e keeper bij een topclub. De keepers die nu zo'n rol kunnen vervullen vind ik toch echt een slag minder hoor.

15 augustus 2014 om 18:05

@ onelovechris

Ik zou dan toch gaan voor de keeper van Pec, die heeft in de Knvb Beker finale en de Johan Cruijff schaal aangetoond dat hij met druk kan omgaan in wedstrijden waar er iets op het spel staat. Ten Rouwelaar kon destijds de druk bij PSV ook niet aan, nee dan ga ik liever voor een keeper die dus al bewezen heeft om met druk te kunnen omgaan.

15 augustus 2014 om 22:19

Ja maar bij een club als Pec Zwolle is toch niet zoveel druk (Met Alle Respect)

18 augustus 2014 om 10:18

Eens hoor.. Ik zeg ook niet welke je wel moet nemen.. Dacht later, Ruiter van Utrecht zou nog kunnen alhoewel die weer te jong is om zo'n rol op zich te willen nemen denk ik.., wat ook voor Velthuizen geldt..

Zou jammer zijn als Jelle naar ajax gaat hij heeft er meer aan om als eerste keeper bij nac te blijven maar als het zou gebeuren en hij wilt het echt sta ik 100% achter hem

15 augustus 2014 om 18:13

Met alle respecr voor NAC/Ten Rouwelaar maar dat vind ik niet het niveau voor een 2e keeper bij Ajax dus lijkt me voorbeide partijen beter als hij gewoon bij NAC blijft keepen.

15 augustus 2014 om 20:12

Ten Rouwelaar is toch een prima stand in als doelman? Ik vind hem regelmatig prima keepen bij NAC

15 augustus 2014 om 20:17

Muah dat valt wel mee, maar ik zie dan veel liever diederik boer komen.

15 augustus 2014 om 22:16

Boer gaat dat echt niet accepteren die keeper heeft meer kans bij zwolle hij gaat
niet zomaar zijn basisplaats inruilen voor een reserve keeper plaats bij ajax

Tja, geen rare keus. Een van de meest ervaren keepers en zal, net als Gentenaar voor hem, graag genoegen nemen met een plaats op de bank.
Ik vraag me alleen af of hij , mocht hij in moeten vallen in de Arena, nog steeds last van faalangst krijgt of dat hij daar helemaal overheen is gegroeid.

Beste reserve keeper, al zou ik Boer ook niet verkeerd vinden

15 augustus 2014 om 17:40

Zie liever Boer dan Ten Rouwelaar

15 augustus 2014 om 17:43

@ Jeron,

Of hij de beste reserve keeper is, weet ik niet. Maar Jelle ten Rouwelaar zal in mijn ogen zeker een prima tweede keeper voor Ajax zijn.

Ikzelf zat ook alleen aan Diederik Boer van PEC Zwolle te denken en aan ten Rouwelaar had ik nog niet gedacht, maar hij lijkt mij, net als Boer, een goede tweede keeper voor Ajax, indien Kenneth Vermeer vertrekt.

15 augustus 2014 om 17:47

Ze kunnen beter een keeper halen die kan concurreren met Cilissen. Chelsea gaat dit weekend de keuze leggen op Courtois, dus kan Ajax Cech polsen voor een transfer. Ik denk dat hij en Eto Ajax wel sterker maken. (mits hij natuurlijk de concurrentiestrijd weet te winnen van Cilissen)

15 augustus 2014 om 17:52

weet niet hoeveel geld ajax nog heeft. maar weet vrijwel zeker dat ze lang niet genoeg geld hebben om beide te halen

15 augustus 2014 om 17:53

Behalve dat het belachelijk is. Zou het ook nog eens kapitaal vernietiging zijn. Aangezien je Cillessen dan op de bank zet.

15 augustus 2014 om 22:05

Blijven we wel met beide benen op de grond?

Eto o wil ik eerst nog zien...
Maar dan nog als hij komt, moeten we niet denken dat we werkelijk iedereen in de wereld kunnen halen...

Zelfs als derde doelman vind ik hem niet geschikt. Ten rouwelaar is gewoon weg te slecht.

15 augustus 2014 om 21:36

Ik weet niet of jij jezelf een duimpje hebt gegeven of dat er misschien toch nog iemand hetzelfde denkt als jou maar dat lijkt me erg sterk. Ten Rouwelaar is een steunpilaar bij Nac en ik heb hem veel wedstrijden verschrikkelijk goed zien keepen. Nee hij is niet all round zo goed als Cillissen, maar als 2e doelman met al zijn ervaring zeer bruikbaar. Heeft genoeg puntjes gepakt voor Nac.

Ten Rouwelaar kan nog jaren mee als eerste keeper bij Nac. Dan ga je toch niet vrijwillig op de bank zitten?

15 augustus 2014 om 17:46

Wel als hij meer salaris kan krijgen. Hij is al 33, dus hij heeft geen groot carrière meer voor zich.

15 augustus 2014 om 17:51

Wat denk je van het avontuur? Je speelt CL, waarschijnlijk mooie wedstrijden, elk jaar strijden voor het kampioenschap, en natuurlijk het salaris. Zou het doodzonde vinden als hij weggaat... gun het hem wel enorm!

Ik vind Ten Rouwelaar helemaal geen slechte keeper, zat 3 jaar terug nog in de selectie van Van Marwijk. Je kunt hem in de beker makkelijk opstellen.

Ik vind Ten Rouwelaar helemaal geen slechte keeper, zat 3 jaar terug nog in de selectie van Van Marwijk. Je kunt hem in de beker makkelijk opstellen.

Wat wil je dan hopen dat Cillessen fit blijft als Ajax de CL in gaat....

Cilessen kan volgend jaar ook maar zo pleite zijn, dus haal Ruiter nou maar op bij Utrecht... Dat lijkt me een beter plan!

Maar als ik moest kiezen tussen Ten Rouwelaar of Boer doe dan maar Ten Rouwelaar!

Dan zou ik persoonlijk eerst voor Diederik Boer gaan. En als die niet wil Ten Rouwelaar. Vind ze alle 2 wel redelijke keepers. Vermeer moet bij een andere club terecht komen.

Altijd dat gedoe om een 2e keeper, een ervaren keeper moet dat altijd zijn. Laat toch eens gewoon de jeugd doorstromen. Hoevaak komt een 2e keeper nou in actie, alleen in de beker. Ajax kan dat prima oplossen met Leeuwenburgh.

Ten Rouwelaar is best een keeper met kwaliteiten, maar meer voor de subtop. Nu verwacht ik niet dat Ajax Ten rouwelaar zal zien als een bedreiging voor Cillesen, maar meer als een nuttige kracht in geval van nood. Plus dat Ten Rouwelaar een reputatie als penalty-killer heft, iets wat Cillesen en Vermeer nog ontberen.

15 augustus 2014 om 18:01

@krinos vermeer is aardig penalty killer. Beter dan Ten Rouwelaar in ieder geval.

@huntelaar in D Loop je lekker te provoceren. Erg objectieve kijk heb je niet he. Vermeer hoort gewoon bij de top 3 (desnoods top 5) keepers van de eredivisie

15 augustus 2014 om 18:05

Vermeer is de beste penalty-killer van de eredivisie

15 augustus 2014 om 18:14

Krinos, waar heb jij het nou over? Als Vermeer ergens goed in is, dan is dat toch echt penalties stoppen.

En dan zeiken op het beleid van Feyenoord. Dit is nog erger dan de middelmatige spelers die Feyenoord haalt. Hier wil Ajax serieus voor gaan betalen

15 augustus 2014 om 17:49

Feyenoord haalt dat soort spelers voor de basis, Ajax als back-up. Wereld van verschil dus.

15 augustus 2014 om 18:01

Voor een tweede keeper heb je een ervaren man nodig, klaar. Geen zenuwachtig talent in de goal als de eerste keeper geblesseerd is.

Wie kan nog herinneren toen hij bij PSV was daar kon hij de druk niet aan en was zo weer weg,en nu naar Ajax.

15 augustus 2014 om 17:59

@ bakertje

Ikke, doe maar die de Boer van Pec. Die heeft in de Knvb Beker finale en de Johan Cruijff schaal heeft aangetoond met druk om te kunnen gaan in wedstrijden waar er echt iets op het spel staat.

15 augustus 2014 om 18:39

Toen was ie 15 jaar jonger. Nu genoeg meegemaakt en gewoon een stabiele eredivisiekeeper. Ik vind hem bij de beste 5 horen, al jaren.

Qua salaris zal het misschien wel interessanter zijn.

Boertjuh zal ik liever als eerste keus zien, beetje Timmer idee, qua style.

Maar yen Rouwelaar is ook een prima keus.

Prima tweede doelman voor Ajax.
Overigens kan zijn ervaring ook zeer belangrijk zijn binnen deze groep.

Ten Rouwelaar astubublieft niet zeg, haal die beste kerel van PEC Zwolle. Die man kon in het verleden de druk in Eindhoven niet aan. De Boer van PEC Zwolle heeft in ieder geval laten zien dat hij in de Knvb Beker finale en in de Johan Cruijff om kan gaan met druk. Daarnaast speelt men bij PEC aanvallend en heeft Ajax ook altijd de intentie om aanvallend te spelen, dan heb ik liever een keeper die daarmee bekend is, dus doe mij maar de Boer van PEC Zwolle.

Ajax moet Niki Maenpaa halen. Veruit de beste keeper van de Jupiler League, en niet voor niks de eerste keeper van Finland.

Lijkt me geen verstandige keuze.

Ten Rouwelaar is een paniekzaaier bij uitstek. Ook een tweede keeper moet de sporadische keren dat die er moet staan, rust uitstralen. Ik vind hem overigens wel sympathiek overkomen. Ik hoop echter dat Ajax bij een vertrek van Vermeer andere opties heeft.

De ene voor de andere grabbelaar. Voor Ten Rouwelaar zou het wel mooi zijn financieel gezien.
Maar wel even afwachten of er een voor Vermeer interessante club komt, want voor een "o zo goede" doelman blijft het opvallend stil

Misschien vraagt Pec Zwolle teveel geld voor Boer waardoor Ajax op zoek gaat naar een alternatief? Als Pec supporter ben ik in ieder geval blij om dit nieuws, dit zou zomaar kunnen betekenen dat Diederik gewoon in Zwolle blijft als Vermeer vertrekt Overigens is ten Rouwelaar een tweede prima keeper voor Ajax denk ik. Degelijke en rustige keeper die ook aardig is in het stoppen van penalties. Ik snap niet dat een subtopper als Heerenveen of Groningen nog nooit geprobeerd heeft hem te halen.

15 augustus 2014 om 18:20

@ Pecdaan

VI geeft aan dat Boer nog altijd eerste keuze is voor Ajax bij een vertrek van Vermeer, maar dat Boer zelf heeft aangegeven te twijfelen of hij een basisplaats bij PEC wil inruilen voor een plaats op de bank bij Ajax. Ajax is daarom verder aan het kijken voor eventuele andere 2de keepers bij een vertrek van Vermeer.

Ik vind het raar dat clubs altijd een dure en oude 2de keeper willen. Geef daar de jeugd gewoon de kans

Alsjeblieft niet zeg!
Slome ouwe lul...
we moeten geen prutsers uit de eredivisie halen, mischien een nederlander uit engeland??

Laat Vermeer maar naar Enschede komen , dan kan Marsman mooi richting Amsterdam met een half miljoen toe voor Ajax.

15 augustus 2014 om 19:09

Je mag Dijks wel hebben, maar Vermeer niet. Als hij vertrekt, vind ik Maenpaa van Venlo wel wat als 2e keeper.

Ik zie het al voor me, Ten Rouwelaar en Eto'o samen in een team..

Ik vind hem dit seizoen er niet meer zo fit uitzien die Jelle.. Misschien dat hij nog paar kilootjes kwijt raakt.. Maar heb soms het idee dat hij vooral teert op zijn imago.

Dit is toch lachwekkend? Als je even goed naar de beste man kijkt zie je de vetrollen gewoon uit zijn buik spatten. Typisch een keeper die weet dat hij bij NAC toch wel onomstreden is en daarom een paar pilsjes extra neemt in de week. Wordt toch niet al te erg meer op hem gelet. Dat gevoel krijg ik bij hem. En dat moet dan bij Ajax gaan rondlopen? Ik zou er voor bedanken.

Zelfde geld voor Verhoeven en ook namen die ik hierboven lees zoals Boer en Nienhuis vind ik uiterst lompe figuren die prima passen bij laagvliegers. Ik zou iets anders zoeken als ik Ajax was.

15 augustus 2014 om 18:43

Met dje instelling die jij beschrijft hou je het niet al jaren vol in de eredivisie, zonder blessures. Pas nog een schitterend record behaald waar menig profvoetballer toch jaloers op zal zijn.

15 augustus 2014 om 19:47

Weet je wat het boeiende aan Cillissen is?? Het feit dat hij evenveel schoten op doel krijgt als andere topploegen, maar er maar de helft doorlaat, statistisch gezien . Hij heeft Ajax ook vaak in de race gehouden hoor, vorig jaar, je word niet voor niets VI speler van het jaar.. Cillissen persoonlijk heeft geen uitstraling inderdaad, maar daar moet je een keeper niet op afrekenen, had van der Sar lang ook niet, toch de beste Nederlandse keeper ooit. Die jongen geeft rust en staat er als hij er moet staan..

Nac kan wel aanbieden om Ter rouwelaar te ruilen voor vermeer beide ongeveer even duur.
Wat een ongelooflijk domme 2e keeper zou dit zijn hahah echt niet normaal....

Liever niet Ten Grabbelaar halen

Absoluut een versterking, zie in ten Rouwelaar een betere keeper dan Vermeer.
IIk ben zoiezo geen fan van donkere Keepers, maken vaak blunders en zijn vaak onzeker bIJ hoge Ballen. Wel ben ik fan van donkere voetballers zoals een Seedorf die te weinig waardering Heeft gehad, Daarnaast Vind IK Pele dE Beste speler aller tijden. Op dit moment vind ik Yaya Toure ook de beste middenvelder van de wereld. dus het is niet rasistisch bedoeld.

15 augustus 2014 om 19:10

Lol

15 augustus 2014 om 19:27

Kan je me mischien even uitleggen hoe het in je hoofd komt dat Ten Rouwelaar een betere keeper dan Vermeer is ? omdat die wel eens een blunder maakt? is het je ook al eens opgevallen hoeveel punten vermeer voor ajax heeft gepakt?

Snap uberhaupt niet hoe ajax in godsnaam bij Ten Rouwelaar uit komt..

15 augustus 2014 om 19:32

Betere trap, betere reflex, leest het spel beter. Verder kan hij beter presteren onder stressmomenten waar het echt omgaat.
Ook voor de kleed kamer is het meerwaarde. Daarnaast heeft hij veel meer punten gepakt dan vermeer voor ajax.

15 augustus 2014 om 19:34

Haha grapjas!

Jou Jelle Ten Rouwelaar heeft ooit bij psv gespeeld, En daar kon die het niet aan vanwegen de druk/stress. En daar was die ook weer heel snel weg ! of is dat niet waar soms ?

Hoezo lol, lichte je mening of hou je mond. als ik ze goed vind dan zeg ik het.

Haha! Zet dan maar gewoon de volgende keeper uit de jeugdopleiding erbij, hoe heette hij bij de Johan Cruijff Schaal?? Leeuwenburgh?? Topgozert, perfecte 2e keeper . Haal een goede of zet gewoon de jeugd erin..

Alsjeblieft niet zeg! Ajax moet een jonge getalenteerde tweede keeper hebben (of Kenneth natuurlijk) en daarnaast moet ten Rouwelaar gewoon elke week in de goal bij NAC blijven staan

Dit zo stom waarom laat je vermeer gaan ze zijn gek!!! Soms vraag ik me af of het beleid soms wel spoort

Is er geen goede jeugdkeeper bij Ajax? Die gewoon door kan schuiven?

15 augustus 2014 om 22:23

Van der Hart is verhuurd aan Go Ahead

Moet eerst zien of Vermeer gaat. Hij zal dan waarschijnlijk salaris in moeten leveren, tenzij hij naar het buitenland gaat. Hij is voor een miljoen over te nemen of is het een huurprijs?

uitstekend alternatief voor vermeer. Rouwelaar is een degelijke betrouwbare keeper. Hij heeft wel meermaals aangegeven dat hij graag bij feyenoord wil keepen, dat is zijn droomclub

Veel te vroeg naar buiten gebracht. Ajax speelt pas over ruim een maand tegen NAC

Een goede keuze van Ajax. Ik zie hem liever dan Boer van Zwolle. Jelle heeft ervaring, coachend vermogen en een sympathieke uitstraling. Nu eerst maar eens Vermeer kwijt zien te raken !

Misschien mag Cech weg bij Chelsea, dan moet Ajax hem gewoon halen als 2e keeper bij een vertrek van Vermeer.

Jelle Te Rouwelaar bij ajax 2e keeper dat is goed.ik zie veel reacties dar hij slecht is maar door hem is Nac gewoon nog in de eredivisie ik gun hem het wel.

Hmm Vermeer vetrekt hopelijk naar Fc Twente en dan marsman of Stevens verhuren aan Nac?

Alsjeblieft zeg... Alles behalve Jelle. Ik heb niks met die wilde en te vaak schreeuwende man. Nee, niet voor Ajax.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren