Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Update: Coronel ontkent terugkeer Huntelaar

Laatste update:

Een opmerkelijk artikel in de vrijdageditie van Marca. Volgens de grootste sportkrant van Spanje is Ajax namelijk bereid om tien miljoen euro te betalen voor de onmiddellijke overgang van Real Madrid-aanvaller Klaas Jan-Huntelaar. Mocht de Amsterdamse club de Oranje-international over een jaar, na het WK in Zuid-Afrika, weer verkopen, dan ontvangt Real nog eens een bedrag van tien miljoen.

Volgens Marca staat zowel Huntelaar als Real Madrid welwillend tegenover een dergelijke constructie. De Spaanse topclub is er niet langer van overtuigd dat de aanvaller deze zomer nog een andere club vindt, en wil sowieso een groot deel van de investering terugverdienen. Huntelaar zelf heeft na de mislukte onderhandelingen met het Duitse VfB Stuttgart nog geen enkel interessant en concreet voorstel ontvangen.

Ajax zal volgens het dagblad sowieso als winnaar uit de strijd komen. Mocht de aanvaller deze zomer verkocht worden, dan ontvangt de Amsterdamse club een bedrag van zeven miljoen euro. De verkoop van Huntelaar leverde Ajax een half jaar geleden twintig miljoen euro op. Dat bedrag kon oplopen tot 27 miljoen euro indien de Spaanse topclub en/of de spits aan bepaalde sportieve doelstellingen zouden voldoen. Bij een verkoop vervalt die variabale optie en ontvangt Ajax onmiddellijk een bedrag van zeven miljoen vanuit de Spaanse hoofdstad.

Huntelaar kreeg onlangs van Real Madrid-trainer Manuel Pellegrini te horen dat hij niet zijn best hoeft te doen om hem te overtuigen. Dit omdat de Chileen in de aanval al over diverse mogelijkheden beschikt, en de Nederlander in zijn optiek overbodig is. AC Milan heeft een eerste optie op de Oranje-international, maar maakte nog geen aanstalten de speler over te nemen. Tottenham Hotspur blijft geïnteresseerd.

Update: 17:00 uur - Ajax ontkent terughalen van Huntelaar
Volgens Ajax-voorzitter Uri Coronel is er geen sprake van een terugkeer van Klaas-Jan Huntelaar. "We wilden hem huren, maar de salarissen tussen Ajax en Real Madrid lagen zo ver uiteen, dat dit geen reële optie was", vertelt hij vrijdagmiddag aan highlow.nl. "Helaas." Huntelaar nam een half jaar geleden afscheid van Ajax.

"Enige tijd geleden hebben we contact gezocht met Real", legt Coronel uit. "We wilden Klaas-Jan graag huren, maar de salarissen van wat wij bij Ajax bieden en bij Real Madrid gangbaar is, lag veel te ver uiteen. Jammer, want we hadden hem graag teruggehad. Ik heb zojuist Rik van den Boog nog gesproken en daarbij is er geen sprake geweest over een terugkeer van Klaas Jan, zoals Spaanse media nu beweren."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zou geweldig zijn voor ajax !

31 juli 2009 om 14:18

ja en klote voor de rest

31 juli 2009 om 14:23

Don't worry, dit verhaal is uit de lucht gegrepen en gewoon niet waar. Een canard van de bovenste plank.

Trouwens, als ik Huntelaar was zou ik sowieso nooit naar ajax terugkeren. Niet omdat hij niet ooit daar terug zal keren, maa vanwege het feit dat je zes maanden geleden daar met veel bombarie bent vertrokken. Dan keer je niet zo snel al met hangende pootjes terug.

Bovendien, ik snap dat Ajax die tien miljoen kan betalen (is dat met verrekening van die zeven die ze nog krijgen of zonder???), maar dan moet er nog wel wat geregeld voor het salaris van Huntelaar. Eerder ketste al de overgang naar Stuttgart af om die reden. Dus dan moet hij in Amsterdam meteen twee a driemaal zoveel verdienen als de meeste verdienende.

Denk niet dat de penningmeester dat bedrag wil betalen.

Dus, droom verder in de Arena, maar het gaat echt niet gebeuren.

31 juli 2009 om 14:30

als er 1 ding is waar hij zich geen zorgen om hoeft te maken is het wel zogenaamd gezichtsverlies. Alle ajacieden zullen hem als een verloren zoon ontvangen, geloof me.

31 juli 2009 om 15:18

Zonder het salaris van Luque kan Ajax Huntelaar makkelijk meer betalen

31 juli 2009 om 15:25

Met veel bombarie vertrokken??? Ik denk ook niet dat het doorgaat hoor. Maar van onrust rond de transfer heb ik niks gemerkt. Ook geen moddergegooi trouwens.

31 juli 2009 om 15:34

Wat sla jij een vervelende toon aan in het antwoord op Torcidast's post. Overigens ben jij er niet bij geweest en kun je dus ook niet claimen dat het niet waar is alsof jij alle feiten er vanaf weet. Ken jij de penningmeester persoonlijk? Nee , dus droom lekker verder.

31 juli 2009 om 15:43

@ lang36

Hoe kan jij weten wat de peningmeester wel en niet wil doen?

Een dergelijke consructie zou namelijk betekenen dat Real
het volledige bedrag weer terug gestort gaat krijgen over 2
jaren (mocht Hunter weer vertrekken na dit seizoen). Ik ken persoonlijk geen enkele manager financieën (en ik ken er heel wat kan ik zeggen) die hier niet voor zou tekenen. Dit betekend namelijk alleen een verlies van een paar ton ivm uitbetaalde salaris, maar die heeft hij weer rechtgetrokken door zijn doelpunten in het afgelopen seizoen.

Daarbij is Ajax zeker wel in staat om die 10 miljoen neer te leggen als het hier gaat om een 200% versterking. Want mocht hij dit seizoen weer gaan vlammen in Amsterdam, dan zullen de grote clubs vanzelf weer aankloppen met een riante zak geld...

Maar goed, zoals wel vaker doe je alsof je bij alle besprekingen aanwezig bent geweest, dus zal jij het natuurlijk wel beter weten...

Groetjes van een ajacied!

31 juli 2009 om 15:45

Supervo

nee geen onrust en moddergooien, meer dat hij met alle egards is vertrokken en afscheid op het veld en dergelijken. Ik bedoelde niets negatiefs met "bombarie".

Misschien was mijn woordkeuze in deze wel niet helemaal gelukkig. Mea culpa.

31 juli 2009 om 15:49

rdminho

Tuut-tuut, de enige vervelende toon is van jou, vader! Beetje dimmen hoor.

En waar moet ik van dromen? De komst van Huntelaar? Als je dat geloofd, dan ben jij dus de dromer. Of denk jij dat Huntelaar wel naar de Arena terugkeert?

Maarreh, als jij liever afgaat op spookverhalen van de Marca, prima hoor. Van mij mag je. Ik denk liever zelf na. Is voor jou denk ik wat lastiger.

31 juli 2009 om 15:57

Analyse

Twee dingen zijn hier belangrijk. Ten eerste de jaarstukken van Ajax en ten tweede de beleidsplannen. Beide stukken zijn openbaar. Ajax is een beursgenoteerd bedrijf namelijk.

Dus er is bekend wat de financiele stand van zaken is. En die is niet zo rooskleurig bij Ajax als iedereen denkt.

Maar, belangrijker nog is het volgende. Ik hoef niet aanwezig te zijn bij besprekingen om te weten dat Huntelaar ten eerste niet zomaar afstand doet van zijn salaris bij real. Ik denk dat je het met mji eens kunt zijn dat dit loon tqwee a driemaal hoger is dan wat hij bij Ajax verdiende. Hij was daar naast Luque de grooste verdienende.

En ik hoef ook nniet de penningmeester te kennen omte weten dat het beleid van Ajax niet toelaat dat er spelers zjin die meer verdienen dan rond de 2 miljoen per jaar. Ik verzin dit niet, dat is het beleid van Ajax. Check dat maar.

Dus dan is 1+1 gelijk aan 2. Het is dan simpel om vast te stellen dat Ajax hem niet kan betalen. Vandaar ook dat het zo'n nonsens is dat er op deze site zo vaak gesuggereerd wordt dat Nederlandse clubs 'even' spelers moeten halen die bij de Europese top buiten de boot vallen. Die spelers moeten dan altijd flink inleveren op hun salaris. Dat doen er maar weinig.

Dus, ik denk dat Ajax best die tien miljoen kan ophoetsen om hem te kopen van Real. Maar het salaris van Huntelaar, dat wordt een probleem. Dat is wat ik heb aangevoerd. Verder niets.

En ja opmerking over de aanwezigheid bij besprekingen; als dat het criterium is, dan kan deze site vandaag nog uit de lucht. Niemand die hier reageert zit bij welke bespreking of welke onderhandeling ook. Dan zou dus niemand mogen reageren, want niemand heeft kennis van zaken.

Lijkt me niet dat je alleen maar iets mag vinden als je erbij zat.

31 juli 2009 om 15:59

Bombarie hoeft niet altijd een negatieve uitdrukking te zijn.
Ik weet niet waar u het op baseerd dat des betreffende persoon het over onrust heeft bij de transfer van Huntelaar. Er was veel media belangstelling, bombarie dus.

On: Ik zie dit niet gebeuren. Als ik naar het buitenland vertrek om voor langere tijd te gaan werken dan ga ik niet na een half jaar terug als ik niet meer welkom ben. Dan zet je toch je ambitie door en ga je het ergens anders proberen. Geloof me, Ajax is een verlopig gesloten boek voor Huntelaar.

31 juli 2009 om 17:09

Lang36. Eens met je conclusie. Sterker nog. Uit de artikelen, die de afgelopen weken in de diverse bladen en sites te lezen waren, maak ik op dat het salaris van Huntelaar bij Real Madrid € 5 milj per jaar is hoor (ik heb het wel een paar maal gelezen € 100.000 per week). En bij de onderhandelingen met Stuttgart en Tottenham is het misgelopen, omdat Huntelaar niet in salaris achteruit wilde. Hoezo Ajax?

31 juli 2009 om 17:10

rdminho

na de update:

Goed, dan neem je het toch niet van mji aan, maar van ene meneer Urio Coronel. Hij zegt:

"we wilden hem huren, maar de salarissen tussen Ajax en Real Madrid lagen zo ver uiteen, dat dit geen reële optie was",

Duidelijk genoeg nu?
Ik ga weer verder met dromen!

31 juli 2009 om 14:24

Zou perfect zijn, maar dit kunnen we alleen hopen of dromen. En ik denk dat marca dit uit hun duim hebben gezogen...!

31 juli 2009 om 14:26

Zou een prima constructie zijn voor Ajax en Real Madrid, maar ik zie het toch niet gebeuren. Huntelaar wil naar een andere topclub. En gelijk heeft hij. Ik denk dat het Arsenal gaat worden of Man U.

31 juli 2009 om 15:22

Hij kan natuurlijk ook zonder druk naar het Wk toewerken bij Ajax. Als Ajax hem zijn woord geeft bij een mooie club na het Wk niet moeilijk te doen om een transfer lijkt het voor beide partijen een mooie zet. Waarom perse bij een topclub willen spelen in een heel belangrijk jaar voor zijn carriere? Je zou maar de verkeerde keuze maken en zo het Wk mislopen...

31 juli 2009 om 14:39

Dit zou een geweldige zet kunnen zijn voor Huntelaar zelf!! Bij Ajax heeft ie gegarandeerd een basisplaats en zal ie zich waarschijnlijk ook weer in de basis van het Nederlands elftal spelen. Als ie een goed seizoen en een goed Wk speelt dan is ie volgend jaar weer weg natuurlijk, maar denk dat Huntelaar wel de target man is die Ajax voorin mist op dit moment. Want laten we eerlijk zijn, geen enkele echte topclub durft het op dit moment aan om Huntelaar aan te trekken nadat ie een seizoen weinig en wisselvallig gespeeld heeft.

Daarnaast zou het voor Ajax ook fantastisch zijn. Ik zie in Cvitanich niet de killer als die Huntelaar is. Met een Suarez en Sulejmani die allebei weer een jaartje verder zijn in hun ontwikkeling zou dit het perfecte aanvalstrio zijn. Natuurlijk mag je het woord kampioenschap tegenwoordig niet te vroeg in de mond nemen, maar met de Hunter terug in de punt durf ik wel een weddenschap op Ajax af te sluiten.

Tot slot is het financieel ook zeer aantrekkelijk. Van de eerder ontvangen 20 miljoen zou nu 10 miljoen terugbetaald worden. Bij een verkoop volgend jaar, wat waarschijnlijk ook niet voor minder dan 20 miljoen zal zijn, moet nog eens 10 miljoen betaald worden, dus maken zowel Ajax als Real Madrid hier geen enkel verlies op. Je koopt tenslotte ook een garantie op goals. In het slechtste geval wordt Huntelaar niet verkocht en loopt Real 10 miljoen mis, maar dat risico acht ik zeer acceptabel.

Het is echter aan Huntelaar of hij akkoord gaat met een salarisvermindering voor komend jaar, want Ajax kan en zal een Real salaris niet evenaren. Iets tussen de 2 en 3 miljoen is de max. Vervolgens is het aan Huntelaar om zich opnieuw in de kijker van de Europese top te spelen, wat hij hier ongetwijfeld ook zou doen!! Dus voor de lange termijn vind ik dit een uitstekende mogelijkheid voor alle betrokken partijen.

31 juli 2009 om 14:44

Echt goed is het niet. Want als je 10 + 10 doet heb je 20 miljoen betaald voor Huntelaar. Er staat nergens dat Ajax er nog 7 terugkrijgt, waardoor het bedrag al 27 mlj is dat ze betalen voor Huntelaar. Niet echt de bedoeling lijkt me.

Daarnaast geloof ik het ook niet helemaal.. maargoed.. dat is nergens op gebaseerd.

31 juli 2009 om 15:03

volgens mij snap jij het niet helemaal.. 10 +10 is idd 20 maar de 7 miljoen betalen ze niet.. dat krijgen ze terug dus uit eindelijk is het 13 miljoen wat ajax voor huntelaar betaalt. maar de extra 10 miljoen betalen ze als ze hem weer verkopen.. dus nu zouden ze bij wijzen van spreken alleen 3 miljoen voor hem betalen.. dus denk niet dat real dat ziet zitten

on topic: denk dat het nog te vroeg is voor hem om terug te keren, kan beter naar tottenham of stugart gaan voor zijn ontwikkeling

31 juli 2009 om 15:03

Euh...bereken ik het nou goed?

Ajax betaald voor terugkoop 10 miljoen

Real betaald Ajax nog 7 miljoen voor verkoop

Dus ajax betaald 17 miljoen en bij verkoop nog eens 10 miljoen.

Dus Real heeft Hunter voor een half jaar voor het salaris gehuurd
van Ajax en Ajax verdient er niks aan.

31 juli 2009 om 15:24

Ik geloof niet in dit verhaal, blijf stiekem wel hopen, maar jou berekening is heel slecht!

Ajax betaald deze zomer 10 miljoen, krijgt dan 7 Miljoen van Real omdat hij binnen een bepaalde tijd word verkocht en dan kom jij er op uit dat Ajax 17 Miljoen betaald!

Ze betalen dan dus maar 3 Miljoen, 10 - 7 = 3

Plus die eventuele 10 miljoen, is samen dus 13 miljoen!

Zo lijkt het ten minste te zijn wanneer je het artikel leest....

31 juli 2009 om 15:29

Ajax betaald nu 10 (en die 7 strepen ze weg waarschijnlijk).
Als Ajax Huntelaar volgens jaar weer verkoopt voor zeg maar 20 mln, dan gaat er 10 mln van naar Real en heeft Ajax zijn geld weer terug. Huntelaar speelt dan juist een jaartje op 'huurbasis' bij Ajax. Verkoopt Ajax hem niet volgend jaar dan hebben ze een koopje binnen voor 10 mln.

31 juli 2009 om 15:39

dus jij denkt dat als hij dan niet vertrekt dat ajax die andere 10mln niet hoeft te betalen, zo gek is real niet hoor, ajax zal dat bedrag gewoon moeten betalen anders maken ze even 17 mln verlies in een half jaar...

31 juli 2009 om 15:44

Ja inderdaad ze betalen nu 10 en als ie verkocht wordt, weer 10 (waarschijnlijk als ie boven een bepaald bedrag verkocht wordt). Dan spelen ze quitte op de 2e verkoop, maar hebben dan nog steeds 20 miljoen aan hem verdiend en kunnen hem een jaar lang behouden!! Prima toch? Maar ik geloof uiteindelijk ook neit dat dit er van komt, zou veel te mooi zijn.

31 juli 2009 om 15:55

Real betaalt bij verkoop aan een andere club Ajax 7 miljoen. Die wordt nu dus weggestreept. Dus Ajax koop hem voor 10 terug en verliest daarmee de 7 miljoen extra. Dat is toch 17 miljoen. En dan nog de 10 miljoen bij verkoop na Wk is weer 27 miljoen. Klopt het toch!

Dus winst wordt er pas weer gemaakt bij verkoop boven de 10 miljoen.

Wow, Kan alleen maar hopen dat de hunter terugkomt! Wat een gruwelijke aanval met Sulejmani, Suarez en de hunter!!!

31 juli 2009 om 14:16

haha, ja dezelfde als vorig jaar rond deze tijd.. Voor het resultaat zegt 't me niets maar zou het wel tof vinden als we weer wat ''real" Nederlanders in Nl kunnen bewonderen..

Dit klinkt uiterst ongeloofwaardig.

Zou ook teveel gezichtsverlies zijn voor Kjh.

31 juli 2009 om 14:14

Juist niet! Hij is verzekerd van een basisplaats, wordt kampioen met Ajax, schittert op Za 2010 en gaat dan naar een buitenlandse topclub, waar hij wel op waarde wordt geschat

31 juli 2009 om 14:15

waar baseer jij op dat ajax kampioen wordt dan?
Ik denk dat het grote onzin is zou indd veel gezichtsverlies betekenen voor Kjh

31 juli 2009 om 15:00

wat hij gespeeld heeft bij real heeft hij gewoon goed gedaan real wil van hem af slaat nergens op want hij voetbalde prima maja ik hoop dat die lekker terug komt naar ajax zou super zijn

31 juli 2009 om 15:33

@ceesjelok: Wat een onzin ik noem bv. Perez. Die is toch ook van Ajax naar Psv gegaan en na een half jaar weer terug gekomen bij Ajax? Heb je daar mensen horen klagen over dat het not done is? Heb je uberhaupt de supporters horen klagen?

Ik denk zelf dat het een verzinsel is van de krant maar mocht het waar zijn dan zou dat wel super zijn voor Ajax. Misschien dat Huntelaar wacht tot het einde van de transerfer periode en als er geen topclub voor hem komt dat deze constructie dan misschien iets is.

31 juli 2009 om 15:56

Zijn vriendin bevalt in de herfst?! Ze hebben toch net een kind gekregen, een jongetje, Seb ofzo?

31 juli 2009 om 17:58

het slaat wel ergens op dat hij weg moet want hij speelt toch niet als er spelers als raul, benzema, higuain en v. nistelrooi rondlopen dan heb ik de keuze snel gemaakt hoor. en als hij weggaat krijgt real ook nog wat geld(kunnen ze wel gebruiken na die absurde bedragen die betaald werden) en het is ook wel echt gezichtsverlies voor kjh.

31 juli 2009 om 14:16

Geen enkele speler die naar het buitenland vertrekt komt meteen weer terug. In voetbalkringen is dat echt not done, dan heb je gefaald.

31 juli 2009 om 14:19

mwoah, vind ik niet..

Is ook wel voor te zeggen. Z'n vriendin bevalt in de herfst en kan ik me voorstellen dat ze graag in Nederland zijn, het Wk komt er aan, heeft geen kans bij Real..., de clubs die geinteresseerd zijn tot nog toe zijn geen kampioenskandidaten en hij is nog nooit kampioen geworden (wat hij overal aangeeft wel graag op z'n palmares te hebben staan)..

Kortom best wat argumenten om bij Ajax (of een andere Nl club maar voor Huntelaar geen optie) (tijdelijk) terug te keren

31 juli 2009 om 14:31

De beste aanval, een goed middenveld, een toptrainer, de keeper van het Nl elftal en een verdediging die hopelijk nog 1 versterking tegemoet gaat zien.

Gezichtsverlies is 1 ding, maar ik denk dat spelen en Wk 2010 voor hem het belangrijkste is

31 juli 2009 om 14:32

Engelaar vergeten? Maar op Kj door te gaan, je kan voor het negatieve kiezen en zeggen dat het gezichtsverlies is. Daardoor het Wk en zijn hele toekomst op het spel zetten. Of hij kiest eieren voor zijn geld en komt terug naar Ajax. Staat iedere wedstrijd basis, wordt op handen gedragen door het publiek en ziet zijn kansen op het Wk toenemen. Daarnaast blijft hij in het zicht voor de europese top.

31 juli 2009 om 14:36

je vergeet de zeer matige verdediging wat bleek op het amsterdam tournament

31 juli 2009 om 16:43

De afgelopen jaren werd hij ook geen kampioen met Ajax, waarom zou dat nu ineens wel gebeuren?

Dit bericht is voor mij ongeloofwaardig, Real Madrid is echt niet op hun achterhoofd gevallen. Dan zou Ajax maar 3 miljoen betalen voor een speler van zijn kaliber, dat zie ik niet zo gauw gebeuren. Daarbij wilt Huntelaar ook naar een team dat Champions League speelt en die Europees aanzien heeft, en dat is Ajax niet meer. Verstandige keuze zou zijn een team in de vorm van Arsenal bijvoorbeeld.

Ik wacht gespannen af. Toch wel goed nieuws voor de Ajax fans!

ik zou het erg leuk en fijn en super vinden

Omfg, haal hem terug, nu?!?! xd

nee, dit zal wel weer dikke bs zijn..

Volgens mij is dit klingklare onzin..

Helaas

31 juli 2009 om 14:17

Ik denk het ook,
En ook al zou Ajax hem terug willen halen, dan zou Huntelaar dat niet willen want hij heeft het grote geld al geproefd, als je snapt wat ik bedoel.

Ik hoop echt dat dit waar is, zou in ieder geval goed zijn voor Huntelaar, Ajax en het nederlandse voetbal want hij is bij Ajax natuurlijk wel verzekerd van een basisplaats en zo'n doelpuntmaker kan wel gebruikt worden bij Oranje..

Maar kan denk ik alleen als Real wel z''n salaris (deels) doorbetaald..

31 juli 2009 om 14:27

Aangezien Madrid Huntelaar zou verkopen is het geen eigenaar meer en betaalt Ajax zijn salaris gewoon. Dus of Huntelaar zal met een bruto halvering van zijn salaris (netto nog veel meer) genoegen moeten nemen of Ajax breekt het salarisrecord....

Huntelaar zal niet actief zijn in Europees verband en is dus nog tot 31 augustus interessant voor andere ploegen.

31 juli 2009 om 15:58

Ajax was vorig jaar al bereid om voor Huntelaar het salarisrecord te breken..

Jongens, hou maar op. Huntelaar komt voorlopig echt niet terug naar Nederland. Vfb ging toch niet door omdat Huntelaar niet teveel wil inleveren van het salaris wat hij nu bij Real krijgt? (4 miljoen). Ik zie Ajax dat niet betalen.

Het zal wel niet gebeuren, maar het zou fantastisch zijn!
Hij is de aanvaller die we bij Ajax missen met 3 kleine aanvallers voorin.

dit lijkt mooi om waar te zijn

Wat en afgang voor die gozer om weer terug te gaan naar de Nederlandse competitie en niets kunnen laten zien in het buitenland.
Ik ging wel weg uit Spaje als ik hem was maar absoluut niet naar Nederland, iets minder salaris en hij kan echt nog wel ergens aan de slag!

Real gaat geen twee jaar wachten voor tien miljoen euro. Dan nog zien of hij verkocht wordt. In een keer twintig miljoen euro anders gewoon wachten op andere clubs.

31 juli 2009 om 14:28

Dat maakt niet zo heel veel uit op zich. Het is algemeen bekend dat Real zoveel mogelijk van een bepaalde hoeveelheid spelers afwilt omdat dit teveel onrust geeft.

Daarom hebben ze Heinze ook voor maar 1,5 miljoen naar Psg laten gaan.

Ouwe ouwe ouwe!

Als dit gebeurd dan worden we zowiezo kampioen!

Kj the Hunter je bent meer dan welkom bij jou club!!

31 juli 2009 om 14:17

tja jullie worden al 5 jaar sowieso kampioen

maar kwaliteit voor de eredivisie is altijd goed

31 juli 2009 om 14:25

haha ja inderdaad en volgens mij zijn we met 3 jaar huntelaar ook geen kampioen geworden ondanks de 30+ doelpunten

Dit is zo dikke onzin hij kan naar veel betere clubs en waarom zou je weer terug gaan.
Het is altid zo als je spelers terughaald spelen ze minder.

31 juli 2009 om 14:22

Dan mag jij me vertellen naar welke 'veel betere clubs' hij toe kan?

31 juli 2009 om 14:57

Milan had toch weer interesse?

31 juli 2009 om 15:00

Mogelijkheden zijn Arsenal, Man United, en je weet maar nooit, Stuttgart, de Spurs wilden hem, dat zijn clubs waar een speler liever naar toe gaat dan de club waar hij een half jaar geleden bij is vertrokken.

Tja een warmhoudertje voor de Ajacieden maar Huntelaar gaat gewoon naar Engeland hoor

Oh nee, niet weer die goaltjes dief! Waren we eindelijk van hem af!
Please

31 juli 2009 om 14:24

Haha, Tog goed voor nederlands voetbal als die terug zou komen toen ik dit las kreeg ik meteen adrenaline kick

Ik kan dit bericht eigenlijk niet geloven...
Al zou het natuurlijk geweldig zijn!!! maar ik denk dat dit niet gaat lukken..

Slaat nergens op aangezien ajax zijn nieuwe salaris helemaal niet kan betalen. Wel bijzonder aanlokkelijk wanneer je huntelaar voor netto 3 miljoen kunt ophalen. Win, win situatie. Alleen het salaris is een probleem. En de ambities van huntelaar zelf. Wanneer er een basisplaats in zit bij milan is dat eigenlijk de mooiste optie.

Van mij mag hij. Neem aan dat Real zijn salaris doorbetaalt en Kjh kan er dan gerust op zijn dat hij naar het Wk kan.

grappig....eerst wou hij niet naar Stuttgart omdat hij daarvoor salaris moest inleveren, en nu zou hij wel naar ajax terugwillen? Alsof hier het belastignklimaat zo aantrekkelijk is voor voetballers. Afgaande op die informatie, lijkt het mij ook niet echt haalbaar.

31 juli 2009 om 14:28

hij heeft stutgart niet afgezegd voor het geld want ze wilde wel zijn salaris betalen, maar omdat hij naar een echte topclub wil. Hij heeft altijd gezegd ik verlaat ajax alleen voor de echte top. en dan zou hij 6 maanden later naar een subtopper in duitsland gaan? dacht het niet. Ik denk dat ajax dit probeert met oog op het wk zodat huntelaar een jaar gegarandeert een basisplaats heeft en daarna alsnog kan vertrekken naar een echte topclub mochten die komen. Maar zie het eerlijk gezegd ook niet gebeuren hoor.

Zou mooi zijn voor Ajax maar stiekem hoop ik het niet , zo word Ajax wel heel erg sterk moet ik toegeven, ik wil wel weer eens een overtuigend Feyenoord zien winnen van Ajax in de Kuip hahahaha

Dit zou top zijn voor ajax, maar sportief gezien gaat hij dan wel een stap achteruit. Niemand wilt een half jaar na een buitenlands avontuur alweer terugkeren naar zijn oude club, lijkt mij. Maar van mij mag hij terug naar ajax, dan winnen we zowieso de landstitel met gemak. ( Niet dat ik dit zie gebeuren mja )

31 juli 2009 om 15:07

Huntelaar is niet echt een versterking voor de verdediging dus moet nog maar zien of je met gemak kampioen wordt, de aanval is het probleem niet.

Helaas staat Marca niet echt bekent als een betrouwbare bron. Zal ook wel een verzonnen verhaal zijn.maar ,indien waar, zal het natuurlijk geweldig voor Ajax zijn.

Met de Hunter terug zal de derde ster niet lang op zich wachten.

31 juli 2009 om 14:19

ja want hij heeft ajax al in de vorige jaren ook al kampioen gemaakt? rs

Marca, de telegraaf van Spanje.

Lijkt me zeer onwaarschijnlijk, Huntelaar wil slagen in het buitenland. Ajax is een gepasseerd station.

31 juli 2009 om 16:18

Huntelaar wil slagen bij de top in het buitenland. Stuttgart en Tottenham zijn subtoppers. Zij zullen Huntelaar ook niet na een jaar weer laten gaan indien er daadwerkelijk een topclub geïnteresseerd is. Met Ajax kan Huntelaar die afspraak wel aangaan. Ajax zal zich graag lenen voor een overbruggingsjaar van Huntelaar.

En zijn salaris dan? Volgens mij was dat steeds het grote probleem. Ik denk dat hij ook niet meer wil terug komen, dat voelt dan aan alsof je geflopt ben en ik denk niet dat meneer klaasjan dat wil.

31 juli 2009 om 14:48

ik krijg het idee dat het de combinatie van kans op kampioen te worden en salaris is waarop transfers van hem tot op heden afketsen..

wellicht dat het met stuttgart ook een bepaald eergevoel is want hij was in principe al verkocht aan stuttgart door real zonder dat hij daarover was ingelicht.. Dat is natuurlijk wel de andere kant van het verhaal. Persoonlijk zou ik dan nl. ook hebben, van.. Okay, als ik wegmoet dan moet dat maar ik bepaald zelf waarheen..

Hmm, opmerkelijk. Van mij mag hij terugkomen, wat Ajax mist in deze selectie is een aanspeelpunt voorin, en dat is precies wat Huntelaar is.

31 juli 2009 om 14:20

Ik denk dat het probleem van Ajax niet zo zeer in de aanval of het middenveld ligt eerlijk gezegd.

31 juli 2009 om 14:30

nee inderdaad vorig jaar ook weer de meest gesoorde goals en daarentegen vooral veel goals tegen dus aanvallend lijkt mij niet de makken

31 juli 2009 om 14:32

Dat betekent nog niet dat Ajax geen aanspeelpunt mist. Ik ben het met je eens dat we ook een goede verdediger nodig hebben centraal achterin.

Dit zou toch wel echt geweldig zijn als dit door gaat.
Maar goed afwachten, klinkt bijna te mooi om waar te zijn.

Ajax is bereid tien miljoen euro te betalen wanneer de spits weer verkocht wordt moet Ajax nogmaals tien miljoen betalen. Dus dan kost die 10 +10 (na verkoop) = 20 - 7 (variable bonus voor presteren bij Real) 13 miljoen?

Of begrijp ik het nou verkeerd?

Zou natuurlijk geweldig zijn verdienen ze sowieso 7 miljoen aan zijn vorige transfer plus de winst die ze maken als ze hem weer verkopen na een jaar.

Mensen praten over gezichtsverlies wanneer Kjh terug zal keren naar de eredivisie, wat een onzin! Denk dat hij liever speelt bij Ajax dan bij Stuttgart, op deze manier kan hij ook schitteren op het Wk en dan staan de topclubs weer in de rij. Kjh is een van de beste spitsen van de wereld in de 16 en heel dom van Real dat ze hem nooit de kans hebben gegeven.

31 juli 2009 om 14:27

Ja ik moest ook even een aantal keer lezen. Ajax betaalt nu tien miljoen aan Real Madrid. Bij doorverkoop zou Ajax 7 miljoen krijgen van Real Madrid. Dus als Huntelaar na dit seizoen (aan bijv Arsenal) wordt verkocht voor 15 miljoen....

Krijgt Ajax 15 miljoen waarvan het 10 miljoen afstaat aan Real = 5 miljoen. Verder heeft Ajax nog 7 miljoen van Real te goed.

Hele onlogische constructie lijkt me...kapitaalvernieitging voor Real Madrid denk ik ...verder voor hoeveel jaar tekent Huntelaar een contract bij Ajax ???? Als hij dat voor 2 jaar doet kan hij na twee jaar transfervrij weg. Krijgt Real dan ook nog 10 miljoen van Ojax ???

Wie het weet mag het zeggen...

Volgens mij klinkklare onzin! Hij wilde bij andere geïnteresseerde ploegen vasthouden aan zijn salaris van 5mln. netto. Nou, dat kan en gaat Ajax never nooit betalen. Dan zal Huntelaar toch heel veel water bij de wijn moeten doen of Real een deel van het salaris moeten betalen.

Zou het overigens wel gaaf vinden als ie weer terugkomt in A'dam. Zou misschien ook wel beter zijn voor hemzelf. Staat in de basis en kan zodoende zijn plekkie veilig stellen voor het Wk in Zuid-afrika. Want het zou toch jammer zijn dat een jongen met zo'n goed gemiddelde in het Nl Elftal er niet in zou staan.

Dan kon ie nog beter naar stuttgart of tottenham gaan! dit zou echt gezichtsverlies zijn voor hem. voor ajax natuurlijk een geweldige aankoop. Hij wilde toch per se champions league??
Aan de andere kant moet Klaas Jan natuurlijk aan spelen toekomen anders wodt het Wk geen mooi vooruitzicht voor hem. En als de echte topclubs wegblijven..... njaaa dan moet ie het met minder doen

31 juli 2009 om 14:24

Waarom is het gezichtsverlies als hij naar Ajax gaat? En als dit dan gezichtsverlies zou zijn, waarom zou dit dan niet het geval zijn als hij naar Stuttgart of Tottenham gaat?

31 juli 2009 om 14:35

Omdat ie als ie naar ajax gaat een grotere stap terug zet dan wanneer hij naar stuttgart of tottenham gaat. Ajax is op dit moment geen topploeg maar. Alleen qua internationale naam maar qua voetbal niet meer. Stuttgart en tottenham hebben misschien een mindere naam maar ze hebben een sterkere ploeg dan ajax en ze spelen wekelijks wedstrijden op een veel hoger niveau dan ajax. Bij Stuttgart wekelijks tegen ploegen als Bayern, Dortmund, Leverkusen, Schalke, Hertha, Werder etcc. of bij Tottenham wekelijks tegen Aston Villa, Arsenal, Chelsea, Man Utd, Liverpool etcc.. Kom op he in Nederland heb je misschien alleen Psv, Az, Twente en wie weet Feyenoord van een redelijk niveau. De rest is toch echt zwakker dan duitse clubs of engelse clubs (denk aan wolfsburg -heerenveen 5-0 ofzo)

hoe wilt ajax zijn loon ophoesten? of zal hij het dan wel voor minder doen?

Dus ze betalen eigenlijk 17 miljoen dan? plus die 7 die ze zouden krijgen?

31 juli 2009 om 14:24

Nee, fabeltjeskrant Marca gaat helemaal voorbij aan het feit dat Ajax nog steeds 7 miljoen krijgt van Real. Alleen om die reden zou je dit bericht al als uiterst ongeloofwaardig kunnen bestempelen.

31 juli 2009 om 14:37

Marca is juist de enige bron die tot nu toe van de clausule bericht heeft waarbij bij een verkoop van Huntelaar de extra 7 miljoen aan premies toch uitgekeerd zouden worden.

Huntelaar heeft waarschijnlijk op dit moment nog geen van de voorwaarden voor deze premies vervuld dus zal er nog niks richting Amsterdam zijn uitgekeerd.

Beetje wazig verhaal waarbij Ajax voor 3 miljoen Huntelaar zou aanschaffen...

31 juli 2009 om 14:26

Ja, 7 miljoen. Geloof je het zelf. Dat 7 miljoen-nieuwtje kwam van dezelfde krant (marca, dat meestal niet betrouwbaar is), die dit bericht ook heeft verzonnen. Klopt dus niks van.

31 juli 2009 om 14:30

Dat heeft Danny Blind toendertijd volgens mij bevestigd dat die afspraak van 7 miljoen bij doorverkoop er was/ is??

31 juli 2009 om 14:30

Die 7 miljoen is gewoon afgedongen in het contract destijds dus feitelijk correct.

31 juli 2009 om 14:34

Dan mag jij mij de citaat geven, waar Danny Blind letterlijk zegt, dat hij 7 miljoen zou krijgen bij een verkoop van Huntelaar. Feitelijk in het contract? Alsof jij weet wat erin staat. Dat 7 miljoen-bericht was verzonnen door Marca en alle Nederlandse kranten nemen het klakkeloos over.

31 juli 2009 om 15:43

Praat aub niet alsof jij weet wat er feitelijk in dat contract stond. We weten het allemaal niet - maar Ajax kennende kan het wel kloppen dat dat in het contract was opgenomen. Jij zegt dat het niet zo is, dus bewijs maar dat het niet zo is.

dat heb je goed keepertoob

wie betaald zijn salaris......

ennuh zal wel mooi zijn voor ajax maar ik denk ook dat het een mooie grap is...madrid diep in de schulden en als als als hij goed zou presteren op het wk dan nog moet er een club zijn of komen die min. 20 miljoen neerlegd anders lijd ajax weer verlies.

dus al met al een mooi stukkie in de krant in het zonnige spanje

Werkelijk niets over te vinden op de site van Marca.
Duimzuigverhaaltje dus.

31 juli 2009 om 14:26

Dat het niet op de website staat hoeft natuurlijk niet te betekenen dat het niet in de krant zelf heeft gestaan. Als je het artikel leest staat er een duidelijke bronvermelding bij, dus het zal vast wel kloppen.
Wel kun je hieruit concluderen dat het waarschijnlijk een (deels) verzonnen verhaal is om de pagina's te vullen. Dat gebeurd wel vaker bij Marca.

31 juli 2009 om 14:29

Marca heeft ook een papieren versie.
Als ze de gehele inhoud van de krant op internet zetten hoef je de krant niet meer te kopen he!

Nou good luck Ajax, maar dat gaat ze dus echt niet lukken. Je weet het natuurlijk nooit zeker, maar ajax moet het volgens mij doen met de herinneringen van huntelaar.

nee heb je goed begrepen hoor , ik hoop het echt dat zou echt een belangrijke stap zijn voor ajax richting het kampioenschap. Zou echt gewelidg zijn uiteindlijk hoeven ze als hioj voor altijd bij ajax blijft 3 miljoen te betalen

Ik durf hier niet eens aan te denken ouwe.....zo'n bericht kan mij heel gelukkig maken! 0,3% kans dat dit bericht waar is en 0,1% kans dat dit gaat gebeuren

Als Vfb zijn salaris niet kan betalen,kan ajax dat wel?lijkt me stug,zou sowieso een afgang zijn als die weer terugkomt en niet echt motiverend voor hem !

31 juli 2009 om 14:32

Je kan het ook zo zien...2 miljoen minder van Luque...plus de 2 miljoen die ze normaal bieden is ook 4 miljoen voor 1 jaartje Huntelaar...

Staat niks over in Marca, staat alleen dat hij weer interesse van Tottenham heeft.
Broodje aap.
Al zou het wel heel erg leuk zijn!

31 juli 2009 om 15:11

http://www.defensacentral.com/real_mad.

ach ja zo is het ook een manier op een verhaal rond te krijgen..

Too good to be true !!

Ik denk dat alle partijen hier blij van zouden worden, maar voor een speler is het toch gezichtsverlies, zal hij dus niet doen, denk ik.

31 juli 2009 om 14:37

welke planeet kom jij dan vandaan??

Hoezo overschat?
Heb je de statistieken wel eens nagekeken??
Agovv, Heerenveen, Ajax en Real Madrid.. overal een grootst gemiddelde.. en dan nog het Nl-elftal..

2003/04 Agovv Apeldoorn 35 26
2004/05 Sc Heerenveen 31 16
2005/06 Sc Heerenveen 15 17
2005/06 Ajax 16 16
2006/07 Ajax 32 21
2007/08 Ajax 34 33
2008/09 Ajax 10 6
2008/09 Real Madrid 20 8
* 23 interlands 13 goals..

Ongelofelijk dat je dat een overschatte voetballer noemt..
denk dat onze meningen over een overschatte voetballer aardig verschillen..

31 juli 2009 om 14:42

Ongelofelijk goed gemiddelde en goeie spits

Marca, das toch het duitse bild in het kwadraat? M.a.w. dikke duimen zuigerij

Klaas kom terug en maak ons kampioen ,de derde ster word dan werkelijkheid .
vd Boog maak je onsterfeijk .
Huntelaar Huntelaar .

Dit is niet iets wat je zomaar verzint. Dus er is een kans dat dit gaat gebeuren, maar wel te snel gezegd dat als huntelaar komt we gelijk kampioen worden dat is onzin, omdat je pas kan zeggen dat iemand kampioen is wanneer de andere clubs je niet meer van de eerste plaats kan houden en volgens mij heeft iedereen nog geen punten rs

31 juli 2009 om 14:33

''dit is niet iets wat je zomaar verzint''

Dan moet je wat vaker deze Madrileens sportkrant lezen. 8 van de 10 keer wat erin staat is zelf verzonnen.

Zou natuurlijk fantastisch zijn, de waarheid daargelaten!
Denk zelf niet dat Huntelaar dit zou willen, zeker als je kijkt naar salariseisen, maar hopen blijft leuk.
Dat worden meer dan 100 doelpunten voor Ajax dit seizoen(h)

dit lijkt me onwaarschijnlijk.
Huntelaar wilde geen salaris inleveren,vandaar dat hij nu niet bij Stuttgart speelt!
en dan zou hij bij ajax dat wel willen?salaris+competitie gaat hij er op achteruit.

Ken je wel zeggen,dat hij in ieder geval weer aan spelen toekomt,maar bij een subtopper in een sterke competitie,komt hij echt wel aan ballen toe!
Deze jongen is Nedeland ontgroeit,hier hoeft hij niks meer te bewijzen!
of er is daadwerkelijk geen serieuze interesse in hem en denkt hij liever bij Ajax spelen,dan bankzitten bij Real,met een Wk in het vooruitzicht.
Maar nogmaals heel onwaarschijnlijk dit gerucht.

Als Klaas Jan in het jaar bij Ajax hetzelfde kan verdienen als bij Madrid.
Gelijk terugkomen.
Volgend jaar weer verkopen. Of als Manuel Pellegrini volgend jaar weg is dan heeft ie bij Real misshien ook wel weer een kans Raul en Van Nistelrooy worden ook ouder.
Geduld Klaas Jan.

Zou mooi zijn voor ajax, ben alleen bang dat Huntelaar niet terugkomt omdat dit artikel gewoon uit speculaties bestaat.

zo goed vind ik die constructie niet!!!
ajax ontving 20 miljoen en zal dan nu 10 gaan betalen?? waarvan 7 miljoen direct weer terugvloeit door die constructie.
en dan moeten ze real als ze hem verkopen ook weer 10 miljoen betalen.

dus als je hem straks voor 15 miljoen verkoopt is er 10 miljoen voor real madrid.(ik denk niet dat je huntelaar nog eens een keer voor een mega bedrag verkoopt.)

20+15+7 zijn de inkomsten = 42 in totaal.
10+10 zijn de uitgaven = 20 in totaal.

heb je in totaal een bedrag van 22 miljoen verdiend.
in tegenstelling met die 27 die je krijgt als huntelaar naar een andere club verkast maak je dus 5 miljoen verlies.
lijkt me dus een vreemde constructie en dus niet interressant want je verdiend en helemaal niets aan

31 juli 2009 om 14:46

Dat valt of staat natuurlijk met bedrag waarvoor Ajax hem de 2e keer verkoopt. Indien dat meer dan 20 miljoen is, gaat Ajax er zelfs op vooruit ten aanzien van een verkoop aan een andere club nu... plus het feit dat Huntelaar nog een jaar tot de selectie behoord.

31 juli 2009 om 14:50

maar denk je dat na de economische crisis van dit jaar waar de voetbal clubs pas volgend jaar de hinder hiervan ondervinden een club nog van zulke absurde bedragen gaat betalen??

ik denk van niet!
maar je hebt wel gelijk dat als hij dan weer voor meer dan 20 mil word verkocht ajax er nog verder op vooruit gaat.
maar ik schat de kans op minder dan 1 % in.

31 juli 2009 om 14:49

De winst is dat Huntelaar een jaartje voor je speelt...

het zou fantastisch zijn als kjh terug zou komen. dan heeft ajax een uitstekende selectie voor komend seizoen.

daar buiten kan huntelaar zich weer in de kijker spelen, voor het Wk gaan en misschien wel eindelijk zijn kampioenschap binnen halen wat hij graag wil.

Ik hoor iedereen dat het niet kan qua salaris maar als ik me goed kan herinneren had ajax vorig jaar zoon 4milj over voor het salaris van huntelaar(je kunt zoizo de 2.2milj van luque gebruiken als salaris). Stuttgart kon dit inderdaad niet betalen 4milj per jaar.

nu maar hopen dat deze man terug komt en het geen onzin is maar eerlijk gezegd zie ik het ook nog echt gebeuren.

rsen ja hoor weer wordt bij vele Ajacieden het hoofd weer op hol gebracht door zo'n onzin bericht. Ik begrijp niet dat er uberhaupt mensen zijn die hier intrappen. Bovendien wil ie ook helemaal niet terug naar Nederland. Kom op zeg. Die gast moet Cl spelen. Blijf vooral dromen.......

Marca verkoopt (niet alleen) de laatste tijd wel vaker onzin. Ik geloof niet in een dergelijk broodje aap verhaal !

Geloof deze onzin niet aub, we zullen het met deze selectie en evt. een extra verdediger moeten doen !

was getekend: Evert Santegoeds (prive)

Dit gaat natuurlijk never nooit niet gebeuren. Keep on dreamin'..

Ik vind het geen raar idee. Ook niet wat betreft het salaris en de schulden van Madrid. Dat is juist een argument voor de constructie, waarbij Real dan ook komend jaar voor een deel van het salaris van Kjh opdraait. Een prima investering als je ervan uit gaat dat Huntelaar zich zo in de kijker kan spelen en volgend jaar voor veel geld weer verkocht kan worden, waardoor Real zijn hele transferinvestering terug heeft.

Dat gezegd hebbende, kan dit natuurlijk ook de wereld in geholpen zijn door mensen van Real, om bij clubs als Tottenham, Milan en Arsenal aan te geven: opschieten jongens, straks grijpen jullie mis en moeten jullie volgend jaar de hoofdprijs betalen!

31 juli 2009 om 14:55

Waarom zou Real het salaris betalen van een voetballer die verkocht is? Ajax is dan de nieuwe eigenaar.

In het gunstige geval van verkoop door Ajax lijdt Real sowieso 7 miljoen verlies op Huntelaar plus nog eens zijn salaris van 4 a 5 miljoen door te betalen... 12 miljoen verlies dus.

Dan kunnen ze hem beter het hele seizoen pionnen laten uitzetten.

milan eerste optie, denk dus ook wel dat het milan wordt

Als ik de reacties lees dan word ik zo geirriteerd door sommige mensen pf....

Waarom denken mensen nou echt dat Ajax die 5miljoen Salaris moet betalen? het lijkt mij dan wel vrijwel zeker dat Huntelaar water bij de wijn doet. Ik hoop ook dat ie door heeft dat dat salaris een Real-salaris was en dat hij waarschijnlijk niet zo gauw weer krijgt.

Maar goed, het blijft een droom of Huntelaar zou komen. het lijkt me sterk omdat Huntelaar maar 13miljoen kost dan. En dan kan Ac Milan toch gewoon 14miljoen bieden.. net zoals bij Luis Fabiano. (of Arsenal waar ik hem dus het liefst heen zie gaan.)

31 juli 2009 om 15:07

hij is ook niet naar stutgart gegaan mede door het salaris!

Hoewel de focus bij Ajax niet op de voorhoede gelegd hoeft te worden heb ik de hunter er graag bij.
2 topspitsen 25 van Suarez en zo'n 20 van de Hunter dan kan de verdediging ook wat hebben.
So please hunter Bite

Het kan opzich wel. Dit is eigenlijk een bod van 17 miljoen want anders was real toch 7 miljoen kwijt aan een andere club. Alles kan he maar ik moet het eerst nog zien. Als ze huntelaar halen dan kan je in ieder geval geen 4-4-2 meer spelen. Huntelaar is echt een dodelijke spits in het strafschop gebied in een 4-3-3. Het lijkt me mooi maar ik denk dat het niet waar is.

31 juli 2009 om 15:00

"als ze huntelaar halen dan kan je in ieder geval geen 4-4-2 meer spelen. Huntelaar is echt een dodelijke spits in het strafschop gebied in een 4-3-3. Het lijkt me mooi maar ik denk dat het niet waar is."

Bij Twente kan hij mooi in een 4-3-3 spelen....hoeft hij Maar 90% van zijn salaris in te leveren ofzo

Als Az-er moet ik zeggen dat dit een slimme constructie is. Zou voor Ajax erg goed zijn en financieel is het ook aantrekkelijk. Slimme deal voor alle partijen!

Huntelaar wil absoluut niet inleveren op zijn salaris en Ajax kan nooit +-4 miljoen betalen aan een speler als de bestbetaalde speler in de selectie +-2 miljoen krijgt. Daarbij denk ik dat het voor Huntelaar te veel gezichtsverlies is om na een half jaar terug te komen in de eredivisie. Hij zal er ook wel helemaal geen zin in hebben.
Hoop dat Milan of Arsenal zich meld; dat zouden mooie clubs voor hem zijn.

31 juli 2009 om 15:20

te mooi om waar te zijn, simpel als dat

Kan het artikel nergens bij Marca gevonden krijgen ... iemand die het wel gevonden krijg ..... Graag even een linkje hier ....

Broodje gorilla verhaal lijkt me. Maargoed tis niet dat Huntelaar de missing link is, met hem erbij is Ajax ook geen kamopioen geworden in al die jaren.

Het zou wel de opmerkelijkste transfer van deze zomer in Nederland zijn.
Maar ja, gewoon een broodje aap verhaal.
Ajax moet proberen hem voor minimaal een jaar te huren.


Dat Marca is trouwens ook een krant, die je wel en niet kan vertrouwen, dit is volgens mij weer zo´n niet vertrouwbare kant van Marca..
Klinklare onzin sowiezo, want Huntelaar verwacht sowiezo al een hoog salaris..
Daarom ging hij niet naar Stuttgart, laat staan dat Ajax het wil betalen.

Als dit waar is , wordt ajax zeker kampioen en er zal bij ajax niemand maar dan ook niemand niet ongelovelijk blij zijn , hij wordt met open armen ontvangen . De concurrentie van ajax snap ik dat die er helemaal niet blij mee zijn ....hahaha . Kan me trouwens niet voorstellen dat het klopt of hij moet echt van ajax houden en daarom ook echt zelf daar heen willen ook al zal hij veel minder verdienen , maar ja 2 mlj per jaar is toch ook wel van rond te komen denk ik

31 juli 2009 om 15:10


Kan het artikel nergens bij Marca gevonden krijgen ... iemand die het wel gevonden krijg ..... Graag even een linkje hier ....

31 juli 2009 om 15:18

Ja want ze zetten al het nieuws van de papieren editie, ook op internet? Zal wel in de krant hebben gestaan he..

Als het waar is, en Huntelaar zou er trek in hebben, is dat natuurlijk super. We hebben nog een goede aanspeelpunt nodig. Dan heeft Ajax wel een hele sterke selectie! Maar zeker kampioen? Afgelopen seizoenen met The Hunter werden we ook geen kampioen..

Maar vergeet niet, dat Ajax in zijn Hart zit.
Dus misschien levert hij zijn salaris in voor een eventuele terugkeer.
Laten we het hopen.

Geloof er weinig van en ik zie Huntelaar zelf niet terug gaan naar Ajax, want hij wil in het buitenland slagen. Gewoon broodje aap verhaal.

Vanaf het begin dat bekend werd dat er geen toekomst meer voor Klaas-jan in Madrid was vond ik dit de beste optie voor hem (mits er geen droomclub als Arsenal, Manchester e.d. om de hoek komen kijken).

In Amsterdam ontvangen ze 'm met open armen, wordt hij kampioen, schiet er 25+ in, speelt hij zich wekelijks in de kijker, gaat hoge ogen gooien in de El en dan ben ik ervan overtuigd dat volgend jaar de gedroomde club op de deur klopt voor the Hunter!

Maar ja, zoals met zoveel van dit soort berichten; Eerst zien dan geloven.

Valt het niemand op dat de bron totaal niet te vinden is van dit artikel en dat het behalve hier op voetbalzone nergens anders staat ... ??!!

Op ajaxinsite.nl
Update 15.10 uur
Tegenover Highlow.nl heeft voorzitter Uri Coronel laten weten dat er geen sprake is van een terugkeer van Klaas-jan Huntelaar. "we wilden hem huren, maar de salarissen tussen Ajax en Real Madrid lagen zo ver uiteen, dat dit geen reã«le optie was. Helaas."

Artikel op High-low :
[exclusief] Coronel: Huntelaar niet naar Ajax
Written by Jacques Happe

Friday, 31 July 2009
Vanaf zijn vakantieadres laat Ajax-voorzitter Uri Coronel exclusief aan highlow.nl weten dat er geen sprake is van een terugkeer van topschutter Klaas Jan Huntelaar. “we wilden hem huren, maar de salarissen tussen Ajax en real Madrid lagen zo ver uiteen, dat dit geen reële optie was. Helaas.”

Vanmiddag meldde de Spaanse sportkrant Marca dat Ajax bezig is om Klaas Jan Huntelaar voor tien miljoen los te weken bij Real Madrid. Een half jaar geleden verhuisde de voormalig topscorer van Ajax naar de Spaanse hoofdstad om daar op de bank te belanden. Met de komst van een nieuwe voorzitter en trainer mocht Huntelaar uitzien naar een andere club. “enige tijd geleden hebben we contact gezocht met Real Madrid”, legt voorzitter Uri Coronel vanuit de Achterhoek uit, waar hij op vakantie is. “we wilden Klaas Jan graag huren, maar de salarissen van wat wij bij Ajax bieden en bij Real Madrid gangbaar is, lag veel te ver uiteen. Jammer, want we hadden hem graag teruggehad. Ik heb zojuist Rik van den Boog nog gesproken en daarbij is er geen sprake geweest over een terugkeer van Klaas Jan, zoals Spaanse media nu beweren.” Zondag speelt Ajax tegen Fc Groningen zijn openingswedstrijd van het nieuwe competitieseizoen met spitsen Luis Suárez en Dario Cvitanich.

31 juli 2009 om 15:18

te laat!

linkje-http://www.marca.com/2009/0.
Jammer had er al stiekem beetje op gehoopt maar snap dat hij niet meer terug gaat naar minimumloon.........

Ik geloof er geen hol van. Naar Vfb wil hij niet of dit nou een financiele reden heeft of niet maar waarom zou hij dan wel naar Ajax willen, mindere competitie en het loon zal ook wel niet meer zijn dan bij Vfb.

F***! http://www.marca.com/2009/07/1.

31 juli 2009 om 15:29

Ik kan de link niet pakken, maar zie verder op marca.com geen nieuws omtrend huntelaar en ajax, alleen tottenham, roma, en stuttgart

Wel een aparte rekensom die we hier dan kunnen maken;

Ajax heeft afgelopen winter 20 miljoen van Real gekregen en de toezegging dat als ze hem deze (huidige) zomer weer verkopen er nog eens een bedrag van 7 miljoen bovenop komt. In dit geval (als het allemaal door zou gaan natuurlijk) verkoopt Real Madrid Huntelaar deze zomer dus weliswaar terug aan Ajax, maar dat maakt niet uit. Dus krijgt Ajax nog eens 7 miljoen. Totaal dus 27 miljoen

Ajax betaald nu 10 miljoen aan Real en als ze hem volgende zomer verkopen nog eens 10 miljoen. Totaal dus 20 miljoen.

Echter, ze verkopen Huntelaar volgend jaar zomer na het Wk waarschijnlijk wel weer voor 20 miljoen+. Dus volgend jaar houden ze daar ook weer minimaal 10 miljoen aan over.

Conclusie:
Ajax ontvangt van Real totaal 27 miljoen en is Huntelaar een half jaar kwijt geweest.
Ajax betaald Real 20 miljoen wint daar dus al 7 miljoen. Daarnaast maken ze volgend jaar weer ruim 10 miljoen winst, totaal dus 17 miljoen ruim voor een speler die een half jaar weg is geweest. Niet slecht!

Of het echter serieus te nemen is, dat is een 2e. Vraag me af of ajax namelijk wel het salaris van Huntelaar kan, maar nog belangrijker, wil betalen!

Even logisch nadenken! Stel Ajax haalt Huntelaar voor 10 miljoen. Dan krijgen ze 7 miljoen terug! Ze betalen dus maar 3 miljoen. Als ze hem dan dat jaar erop verkopen krijgt real 10 mil extra. Stel wij verkopen hem niet hebben wij dan maar 3 miljoen betaalt voor Huntelaar? Of deze reactie klopt niet of marca is weer eens dom aan het swetsen!

'een opmerkelijk artikel in de vrijdageditie van Marca'

Een opmerkelijk artikel is het zeker,zoals er in Marca meestal opmerkelijke artikelen staan.helaas zijn de meeste verhalen cq geruchten die er daar in te lezen staan meestal uit de lucht gegrepen.
Het verhaal Huntelaar is inmiddels een behoorlijke soap aan het worden.afgelopen week was weer ergens te lezen dat Aston Villa wellicht ook interesse had voor Kjh en morgen lezen we weer ergens dat Tottenham Hotspur en Ac Milan nog steeds in de markt zijn voor Huntelaar.afwachten is het beste lijkt me en de meeste transfer geruchten met een korreltje zout nemen..

ik hoop dat hij komt.
als ajax dan geen kampioen word weet ik het ook niet meer. maar zonder Huntelaar word ajax dit seizoen nog wel kampioen hoor

zie me opstelling als hij komt, is er voor cvitanich geen plaats in de basis denk ik .
kan ik plaats van emanuelson ook wel gabri of enoh. en in de verdediging gewoon verthongen en alderweireld en dan oleguer en weilaert op de bank en silva verhuren.

stekelenburg
van de wiel
alderweireld
verthongen
atouba
de zeeuw
aissati
emanuelson
sulijmanie
suarez
huntelaar.

Is toch complete onzin

Ajax verkoopt hem voor 27 miljoen......doorverkoop is 7 miljoen = 34 miljoen.

Zelf terugkopen voor 20 miljoen...is 7 miljoen winst.

een of andere mafkees heeft een rekensommetje gemaakt. Doorverkoop bij 27 miljoen (wat real er niet voor gaat krijgen)....is 7 miljoen voor Ajax, 20 miljoen voor real.....kunnen we hem net zo goed bij ajax aanbieden voor 20 miljoen....hebben we ook 27 miljoen voor hem gevangen.

31 juli 2009 om 15:34

Kleine correctie :
Ajax verkocht hem voor 20 miljoen...... (doorverkoop is +7 miljoen = 27 miljoen ).

Zelf terugkopen voor 20 miljoen...is 7 miljoen winst.

Natuurlijk...en de kerstman betaalt zijn salaris...

volgens mij is de marca weer aan de slag gegaan

Vanuit zijn vakantieadres laat Ajax voorzitter Uri Coronel exclusief aan highlow.nl weten dat er geen sprake is van een terugkeer van topschutter Klaas Jan Huntelaar. “we wilden hem huren, maar de salarissen tussen Ajax en real Madrid lagen zo ver uiteen, dat dit geen reële optie was. Helaas.”

zou heerlijk zijn als deze topschutter terugkomt .

en dan nog 1 sterke centrale verdediger. en dna worden we kampioen

Gewoon een ruil-deal

Huntelaar naar Ajax
Kennedy, Rommedahl en Sno naar Real Madrid + 10 mil

Lijkt me eerlijk.

luister dit verhaal slaat natuurlijk nergens op als ajax huntelaar terug zou kunnen kopen voor 10 miljoen wat dus 3 wordt omdat ze er 7 terug krijgen en ze verkopen hem naderhand voor pakweg 20 miljoen moeten ze er 10 aan real geven maar die andere 10 steken ze in eigen zak .... dan houden ze nog steeds 7 miljoen over plus huntelaar een seizoen lijkt me een beetje veel van het goede

Is het rekensommetje nu echt zo moeilijk..

Ajax kreeg 20 miljoen van Real.
Ze willen hem nu terugkopen voor 10 miljoen.

20-10 =... 10 miljoen

Dan krijgen ze 7 miljoen van Real madrid terrug.( dat was afspraak bij verkoop)

dus 10-7 = 3 miljoen
Doorverkoop 10 miljoen weer aan Real geven.
Totaal: 7 miljoen verdiend aan hem. Via Real. Dus bij verkoop boven de 10 miljoen gaat extra nog meer aan hem verdienen....

Maar helaas berusten deze geruchten niet op de waarheid...
Werd er eindelijk maar eens artikel geplaats: 'ajax Haalt Gewenste Ervaren Defensive Versterking' maar helaas...

Dit gaat ajax echt niet doen. Ajax was wel geïnteresseerd om Huntelaar een jaar te huren (aangezien ze dan het salaris-probleem ontlopen). Maar dit is geen optie, niet voor ajax en niet voor Huntelaar.

Als dit waar is, laat hem A.u.b. terug komen!!!!!!
8-.
Het zal wel een broodje aap verhaal zijn, maar het zal zeker geweldig zijn voor Ajax!

Als ik de rest van de reacties leest denken ze allemaal dat Kjh niet zijn salaris van madrid op wil geven voor het salaris van Ajax. Ook al heeft hij het salarisbod van Stuttgart gewiegerd, Hallo! Word wakker! Real wil Kjh verkopen aan Vfb, wat zal jij doen als ze je kwijt willen en je heb nog een contract van een paar jaar van real op zak, dan ga je toch niet voor de helft van je salaris naar een subtopper naar duitsland, je moet ook zelf willen om daar te spelen.

Dat Ajax nu in beeld word gebracht is voor hem toch geen reden om een madrid salaris te krijgen bij Ajax, hij weet zelf voor 100% dat hij verzekerd is van een basisplaats, met het oog op het Wk kan hij ook zijn eigen terug vechten voor een basisplaats in oranje en bij Ajax sta je altijd in de kijker bij europeese topclubs.
Kjh is een normale jongen die het niet voor het geld doet als hij terugkeert bij Ajax, maar om te voetballen!

Bij andere clubs zoals Vfb,ac Milaan, Arsenal,man United of een andere club, dan moet je je eigen nog eerst bewijsen of je een basisplaats verdient, ongeacht wat je salaris is...

Wat zou dat een gezichtsverlies voor huntelaar zijn! 6 maanden geleden naar Spanje vertrekken om het daar helemaal te gaan maken, en dan nu weer teruggestuurd worden naar ajax omdat hij niet eens meer deel uit kan maken van de selectie!

Haha ze hadden nog een leeg stukje papier dat gevuld moest worden daar bij de Marca. En toen vroegen ze clown Bassie een verhaaltje te verzinnen. Nooit dat dit waar is.

Zou mooi zijn voor Ajax als dit waar zou zijn. Het lijkt me alleen een beetje ver gezocht.

Helaas betreft dit de onbetrouwbaarste krant van Spanje:

Marca.

Zou die wel komen, zou het helemaal geweldig zijn

Een broodje aap verhaal zoals ze dat zo mooi noemen, dit is natuurlijk gewoon onzin en een speculatie om de transfer van huntelaar wat meer op te drijven. Real wilt hem gewoon kwijt en tot op heden is dat nog niet gelukt.

wat ze tegewoordig al niet meer verzinnen sjonge jonge zeg

Haha, dit zou wel érg mooi zijn voor Ajax! Maar waarschijnlijk blijft het toch bij een droom. Hetzelfde dat ik nog steeds stiekem hoop heb dat Lens terug komt naar Nec, die droom moet ik echter uit mijn hoofd gaan zetten.

Dit verhaal is echt onzin huntelaar komt niet terug bij ajax.
Ajax heeft het geld niet.
En ze zijn dan ook dom bezig.

Ze stellen

Ajax verkocht hem voor 20 miljoen cash 7 optioneel
ajax kan hem nu terug kopen voor 10
als ajax hem dan verkoopt moeten ze nog eens 10 betalen aan real madrid
staat het contante geld op 0
enkel verkopen ze huntelaar voor meer dan 10 dus alles erboven is winst voor ajax
en ze zouden die 7 nog horen te krijgen maar waarschijnlijk maken ze daar een constructie voor dus lijkt het me mogelijk dat real dit seisoen huntelaar's salaris betaalt
zo zijn beide clubs tevreden en maakt ajax alsnog sportieve en financiele winst

maar ach das enkel mijn vise

31 juli 2009 om 16:32

Als Real Huntelaar aan een andere club verkoopt, ontvangt Ajax van de trasfersom die 7 mil. Dus zou Real minimaal 27 mil moeten krijgen voor hem om kiet te spelen!
Als die dus allemaal doorgaat speelt Real het sowieso kiet! Als ze natuurlijk die contructie hebben waar jij het over hebt

Kansloze missie. Real heeft cash nodig en wil daarom de hoofdprijs voor Huntelaar ontvangen.

zou fantastisch zijn,... maar ik geloof er echter niet in .. ajax heeft geen enkele echte topper binne kunnen halen en klaas heeft aan de wereldtop geroken .. waarom zou hij terug komen naar ajax

31 juli 2009 om 16:51

Omdat de wereldtop stinkt?

dat zou wat zijn super aanval daar aan de ajax kant
denk dat als huntelaar komt ajax kampioen word
maar marca verzint veel dus ik denk dat die bs is

31 juli 2009 om 16:29

loop je niet te hard van stapel? Gelet op het feit dat Ajax 6(!) tegendoelpunten ontving tegen Atletico en Benfica, maar er ook 5 scoorden!
Dus ik denk, dat de aanval al goed is! Alleen de verdediging moet nog beter worden.
Al zou ik het zeker niet erg vinden als hij terugkomt!

Eerst maar is zien, dan geloven!
Ik denk namelijk niet, dat Real hem weer terug laat gaan naar Ajax.
En ook niet voor het bedrag wat hier vermeld wordt.
Als er een artikel komt waarin staat dat Ajax bevestigd hierover te praten, dan kunnen we verder kijken!

volledige verklaring


Coronel: 'ajax wilde Huntelaar huren maar afgeketst op salaris'
31-07-09


Van een terugkeer van topschutter Klaas Jan Huntelaar naar Ajax is geen sprake, zo laat Ajax-voorzitter Uri Coronel tegenover Highlow.nl weten vanaf zijn vakantieadres. “we wilden hem huren, maar de salarissen tussen Ajax en Real Madrid lagen zo ver uiteen, dat dit geen reã«le optie was. Helaas.”' Vanmiddag meldde de Spaanse sportkrant Marca dat Ajax bezig is om Klaas Jan Huntelaar voor tien miljoen los te weken bij Real Madrid (zie bericht). Een half jaar geleden verhuisde de voormalig topscorer van Ajax naar de Spaanse hoofdstad om daar op de bank te belanden. Met de komst van een nieuwe voorzitter en trainer mocht Huntelaar uitzien naar een andere club.

“enige tijd geleden hebben we contact gezocht met Real Madrid”, legt voorzitter Uri Coronel vanuit de Achterhoek uit, waar hij op vakantie is. “we wilden Klaas Jan graag huren, maar de salarissen van wat wij bij Ajax bieden en bij Real Madrid gangbaar is, lag veel te ver uiteen. Jammer, want we hadden hem graag teruggehad. Ik heb zojuist Rik van den Boog nog gesproken en daarbij is er geen sprake geweest over een terugkeer van Klaas Jan, zoals Spaanse media nu beweren.”


jammer had hem erg graag teruggezien bij ajax

31 juli 2009 om 16:35

Bedankt voor deze mooie verklaring!
dus geen Hunter bij Ajax komend seizoen

lijkt mee zeer onwaarschijnlijk als hij opeens weer terug komt.
ik hoop het zelf ook niet want ik ben niet echt een fan van huntelaar.
wel vind ik da ajax nu een prima aanval heeft sulejmani en cvytanic zijn prima voetballers. ik denk ook dat huntelaar dit zelf ook niet wil wannt hij heeft net een stap naar het buitenland gemaakt

Geloof hier dus echt helemaal niks van. En durf te wedden dat Huntelaar helemaal niet nu al terug wil naar ajax.

31 juli 2009 om 17:00

Soms is het niet eens een kwestie van willen.

Inmiddels is dit bericht tegengesproken door Coronel en vd Boog. Salarisverschil is veels te groot. Al met al een broodje aap verhaal. Jammer hoor

31 juli 2009 om 20:24

Ajax is een beursgenoteerd bedrijf, dus het lijkt mij stug dat ze nu al iets kunnen zeggen. Dit soort zaken moeten nl. eerst besproken worden en vandaar dat er nu gezegd wordt dat dit niet gebeurt.

Ik zie het ook niet gebeuren, maar als er al iets gebeurt dan is dat pas na het weekend.

Jammer...
Zou wel super voor ajax zijn!

Ik betwijfel of hij het zelf wil, maar het zou prachtig zijn voor Ajax. Hij Moet in ieder geval weg bij Real, al is het maar vanwege het Wk.

Het zou fantastisch zijn voor Ajax en het gehele nederlandse voetbal. Ook voor Huntelaar zou het een verademing zijn, na de, in mijn ogen, meest debiele uitspraak van een clubtrainer ooit: ''je hoeft je niet te bewijzen, ik heb al genoeg alternatieven'',aldus Pellegrini. Ookal heb je 10 alternatieven, als Huntelaar er toch 15 inschiet in de voorbereiding, dan speelt hij toch?. Maarja, laten we nu maar hopen dat dit niet uit de lucht gegrepen is, en dat de overgang snel plaatsvind.

Vanuit zijn vakantieadres laat Ajax voorzitter Uri Coronel exclusief aan highlow.nl weten dat er geen sprake is van een terugkeer van topschutter Klaas Jan Huntelaar. 'we wilden hem huren, maar de salarissen tussen Ajax en real Madrid lagen zo ver uiteen, dat dit geen reële optie was. Helaas.'

Vanmiddag meldde de Spaanse sportkrant Marca dat Ajax bezig is om Klaas Jan Huntelaar voor tien miljoen los te weken bij Real Madrid. Een half jaar geleden verhuisde de voormalig topscorer van Ajax naar de Spaanse hoofdstad om daar op de bank te belanden. Met de komst van een nieuwe voorzitter en trainer mocht Huntelaar uitzien naar een andere club.

'enige tijd geleden hebben we contact gezocht met Real Madrid', legt voorzitter Uri Coronel vanuit de Achterhoek uit, waar hij op vakantie is. 'we wilden Klaas Jan graag huren, maar de salarissen van wat wij bij Ajax bieden en bij Real Madrid gangbaar is, lag veel te ver uiteen. Jammer, want we hadden hem graag teruggehad. Ik heb zojuist Rik van den Boog nog gesproken en daarbij is er geen sprake geweest over een terugkeer van Klaas Jan, zoals Spaanse media nu beweren.' Zondag speelt Ajax tegen Fc Groningen zijn openingswedstrijd van het nieuwe competitieseizoen met spitsen Luis Suárez en Dario Cvitanich.

31 juli 2009 om 16:53

met spitsen Luis Suárez en Dario Cvitanich.

wie zegt dat? mss speelt Sulejmani wel

Huntelaar is back in Town.

Nu Van Nistelrooy bij psv

Vennegoor bij Twente

tja zolang ze geen club vinden ziet het er steeds meer zo naar uit.

1 augustus 2009 om 16:45

En Makaay terug naar Vitesse?
Alves terug naar Heerenveen?
Arveladze terug naar Az?
Cruz, Kuijt, Kalou en Kalou terug naar Feyenoord?

Nee, dat soort dingen gaan niet gebeuren.

Wel jammer. Had hem graag bij Ajax terug gezien. Ook al was dat maar voor een jaartje.

Ajax is ook zo stom dat ze dat salaris niet willen betalen. Als je eruit komt met Real, dan heb je gewoon weer een topspits erbij die je helpt om kampioen te worden, wat met Huntelaar de kansen nog groter zou maken. Vervolgens speel je Cl komt er weer meer geld in de kas wat meer is dan dat salaris van de beste man. Bovendien bij het huren van Hunterlaar hoeft ajax niet z'n hele salaris betalen, waarschijnlijk 70-80%. Gewoon doen dus!

Het zou mooi zijn voor ajax , huntelaar is een superspits topaankoop als het echt waar is. als stekelenburg weer gaat keepen dan ook minder tegengoals. van der wiel beste rechtsback van de eredivisie. ik tip ajax als kampioen dit jaar

stekelenburg
van der wiel
oleguer
vertongen
atouba
enoh
de zeeuw
emanuelson
suarez
huntelaar
sulemani

Nu Luque weg is moet het toch mogelijk zijn zijn miljoenen aan het salaris van Huntelaar te besteden? Voor 3 miljoen extra salaris koop je wel 30 doelpunten in.

verder vind ik highlow niet echt een betrouwbare bron, gezien het verleden. En misschien wil Coronel het wel stil houden om geen andere clubs wakker te maken...

Haha, natuurlijk is dit een onzinbericht, het is ook wel weer tekenend voor de naiviteit van een deel van de bezoekers hier dat men er ooit een seconde in heeft geloofd. Huntelaar wilde al niet naar Stuttgart omdat hij een deel van zijn riante salaris zou moeten inleveren. Denk je nu echt dat hij in Amsterdam wel dat soort bedragen zou krijgen? Dan ontstaat er onenigheid in de selectie, daar kun je donder op zeggen.

Kortom, gauw vergeten dit verhaal, Huntelaar komt niet terug voordat hij zijn sporen ergens bij een grote buitenlandse club heeft verdiend.

Het grappige van de verklaringen van Coronel is, dat hij eigenlijk niet de juiste persoon is om het te vragen. Daarvoor zal je echt bij vd Boog moeten zijn. Hij zegt ook, dat hij recentelijk met vd Boog heeft gesproken en dat dit niet ter sprake is gekomen. Maar ja wat is recentelijk?. Gisteren? Een week geleden?. In 24-uur kan veel veranderen in voetbal zoals we wel weten. Coronel praat over een tijdje terug, dat er sprake was van een huur-overeenkomst, echter....... nu is er geen sprake van een huurovereenkomst, maar een koop-constructie. Waarin dus niet meer sprake is van het Real-salaris, maar een mogelijk ajax-salaris. Tuurlijk zal een Huntelaar tov wat hij verdiende bij Real moeten inleveren, zeker daar waar het om netto salarisopbrengst gaat. Maar gezien zijn mogelijkheden elders in Europa, waar ook niet al te snel en happig gereageerd wordt mbt het aantrekken van Klaas, kan Ajax wel eens een uitkomst zijn. Daarbij zal ie ongetwijfeld de best betaalde ajacied worden, echter moet ie wel rekening houden met een salarisplafond van 4 miljoen. Ja mensen, Ajax heeft vorig seizoen bij monde van Blind kenbaar gemaakt dat het plafond bij Ajax werd opgetrokken tot 4 miljoen. Dit in een poging om spelers langer te kunnen binden, mocht dat nodig zijn. Dus ondanks een achteruitgang in salaris kan Ajax, mocht men dat willen, Huntelaar alsnog een vorstelijk salaris bieden.

Dus ja... Coronel brengt het leuk en heeft ook gelijk, dat het een tijdje terug om een huurovereenkomst ging, maar gezien de berichten gaat het nu toch echt over een koop-constructie...... en dat is net effe iets anders dan waarop Coronel reageert.

31 juli 2009 om 17:21

Yoehoe, wakker worden! Van de boog zegt dit letterlijk:

"ik heb zojuist Rik van den Boog nog gesproken en daarbij is er geen sprake geweest over een terugkeer van Klaas Jan, zoals Spaanse media nu beweren."

Dus hij heeft net met Rik gesproken en die ontkent deze (zoals de media het nu beweert) deal. Dus volgens Ajax is er van dit bericht helemaal niets waar. Waarom probeer je het dan toch te laten lijken dat er nog hoop is? Ik zou het ook heel graag willen, maar het gaat gewoon niet gebeuren.

31 juli 2009 om 17:54

Yoehoe.....
Er zit een verschil in "ik heb Rik van de Boog gesproken en er is geen sprake geweest over een terugkeer..." en "dus hij heeft net Rik gesproken en die ontkent"

Als er helemaal niet over gesproken is kan hij dus never nooit ontkent hebben slimpie...... en zoals wel vaker gebeurd hoeft niet direct alles zomaar besproken te worden tussen voorzitter en de algemeen directeur...... de gesprekken met Real kunnen nog wel heel prematuur zijn en verkennend....

Het enige wat Coronel dus wel zeker weet is dat een huur-constructie dus het niet gaat worden, daar dat al eerder besproken is. En dat is het punt dat ik wil maken. Niets meer en niets minder.

en verder....heb je ooit wel eens een algemeen directeur òf voorzitter iets volmondig horen toegeven dat iets in de maak zit?. Juist, dus zelfs als het wel waar is hoef je echt niet te denken dat iemand zich zomaar in de kaart laat kijken. In het begin wordt er vrijwel standaard ontkent......

Verder hoop ik zelfs dat het hele bericht niet eens waar is en dat Huntelaar lekker ergens anders gaat voetballen. Maar als je gewoon begrijpelijk leest zie je toch werkelijk dat er een tegenstelling zit in de antwoorden van Coronel en dus de daadwerekelijke issue van een koop-constructie.

31 juli 2009 om 18:38

Come on, dat geloof je toch zelf niet? Als dit ter sprake is weet de voorzitter dondersgoed wat er aan de gang is. Dit zou namelijk groot nieuws zijn. Je bent nu naar het zoeken naar iets dat er niet is.

31 juli 2009 om 18:53

En Sinterklaas bestaat ook nog......

ik geloof er dus niks van, en kan me ook niet voorstellen dat het ooit een serieuze overweging is geweest voor Huntelaar zelf. Die kan zo tekenen bij Spurs, een club die in mijn ogen toch wel wat aantrekkelijker is voor Huntelaar.

31 juli 2009 om 19:15

Maar dan nog betekent het niet dat een voorzitter het volmondig gaat beamen.....omdat ie het nu eenmaal weet.

Hoe vaak maken we wel niet mee, dat er mbt een speler in alle toonaarden ontkent wordt en er uiteindelijk wel wat gebeurd.

De Zeeuw zou niet verkocht worden òf er zou iets van een hoofdprijs moeten komen, iig een grote zak met geld. Aan een concurrent, laat staan Ajax (tussen Ajax en A Z is de welbekende animositeit) zou men niet verkopen. Langzaam aan draaide die hele houding van A Z.
Weten we nog de vrijwel 100% liegende Scheringa toen Bayern al op de handtekening na accoord was met Van Gaal.?. Scheringa zei doodleuk nog helemaal niets te hebben gehoord. Eén dag na die uitspraak tekende Van gaal het contract en in tussentijd was Scheringa al op-en -neer gevlogen naar Salzburg om bij Co Adriaanse te informeren.

We worden zovaak om de tuin geleid......zou het helemaal niet raar vinden als de uitspraken van Coronel ook in die categorie vallen.

Maar verder hoop ik eerder dat dit een gerucht zal blijven. Heb namelijk liever nog een extra verdediger.

Ik Hoorde sommige zeggen met spitsen Cvitanich en Suarez. Betekent dit dat Sulejmani niet speelt? Weet iemand hier meer over want ik heb Sulejmani namelijk in mijn team met Cvhj. Bedankt.

zou soepele regeling zijn voor ajax. kan me voorstellen dat real na verloop van tijd wel nog soepeler wil zijn. alleen dat is niet exclusief voor ajax. als er iets te ritselen valt, geldt dat ook voor arsenal, tottenham etc. allemaal clubs waar huntelaar liever naar toe wil. voor alle clubs in engeland geldt, dat je daar veel minder belasting betaalt.
dus gaan huntelaar zeker niet naar ajax en wel naar engeland.

zonde..

was te verwachten..

Het schijnt dat Van der Vaart en Huntelaar misschien in een ruildeal worden gebruikt met Xabi Alonso, dus het zou zomaar kunnen zijn dat hij naar Anfield vertrekt!

31 juli 2009 om 17:16

Zou ook mooi zijn...vraag is alleen, ziet een Benitez het zitten in Hunter en Vaart?

31 juli 2009 om 19:40

ik denk alleen in van der vaart

Marca is heel goed in het verspreiden van geruchten, dus neem het maar met een korreltje zout en als Coronel ook aangeeft dat Ajax hem alleen wilde huren, dan zegt dat genoeg. De prioriteit van Ajax ligt ook meer bij het vinden van een verdediger.

Haha, en na 2 uur en 50 minuten gaat de wekker en zijn ze uitgedroomd. Jammer jongens, maar dit was natuurlijk te mooi om waar te zijn.

Huntelaar verdient rond 4 miljoen dat is natuurlijk veel te veel voor een Nederlandse club. Maar kan ik uit dit bericht opmaken dat Ajax eigenlijk nog wel op zoek is naar een spits? Dat zou betekenen dat ze niet geheel tevreden zijn over Chivantech.

31 juli 2009 om 17:21

Chivantech, is dat niet een bedrijf naast de Arena? Het is C-v-i-t-a-n-i-c-h voor de duidelijkheid

31 juli 2009 om 19:45

Als hij er is wat meer ballen in gaat schieten, dan ga ik zijn naam onthouden ...

te mooi voor woorden, maar denk niet dat dit sirieus is.

jammer maar helaas...

Erg jammer dat Huntelaar niet wat van zijn salaris wil inleveren.

Huntelaar zou zich bij Ajax opnieuw in de kijker kunnen spelen bij een andere Europese topclub. Hij kent het systeem en weet wat er van hem gevraagd wordt. Hier in Amsterdam kan hij zijn vertrouwen weer opbouwen om definitief aan te sluiten bij de topspitsen van dit moment.

Huntelaar is namelijk een garantie voor doelpunten, overal. Hij moet alleen wel de kans krijgen. Belachelijk dat Real Madrid hem na een 4 maanden alweer in de verkoop doet.

Ik had Huntelaar dolgraag bij Ajax gezien. Zijn komst is zeker niet onhaalbaar. Door het percentage wat Ajax krijgt bij doorverkoop zou Huntelaar voor Ajax iets meer dan 10 miljoen euro kosten. Dat is natuurlijk geen geld voor zo'n spits.

31 juli 2009 om 17:39

Misschien wilde Huntelaar wel wat salaris inleveren, maar was zoals Coronel aangeeft het gat echt veel te groot. Misschien kon Ajax maximaal 2 miljoen betalen, wat een halvering van zijn huidige salaris betekent en ik kan me wel voorstellen dat dat te veel is.

persoonlijk maak ik me niet druk om Huntelaar,die topclub komt er echt wel.
de meest voor de hand liggende optie is Arsenal,en iets zegt me dat ze na de drukke voorbereiding , Huntelaar's komst bekend maken.

Dat zou dé stunt zijn geweest, maar dit moeten we (helaas) niet serieus nemen...

het gaat volgens Coronel alleen om een huuroptie, wat alleen betekend dat ajax het salaris van Huntelaar moet betalen. Hij verdiend bij Real 3,8 miljoen, dus ajax zal zo'n 3,5 miljoen moeten betalen. Dus geen transferbedrag, 3,5 miljoen voor een superspits.

Zou wel zeer mooi zijn, aangezien cvitanich ook wisselvallig presteert en ik dit ook geen echte spits vind! ze moeten zeker nog een echte spits aantrekken en waarom niet Huntelaar? en dat hij met bombarie is weggegaan klopt niks van, want hij heeft een fantastisch afscheid gehad en bij alle fans is hij nog zeer geliefd!

Graag zou ik willen reageren op sommige die zeggen dat Huntelaar met veel bombarie is vertrokken. Niemand, maar dan ook niemand misgunde Huntelaar deze carriere move! Hij is dan ook meer dan welkom om terug te keren.

Maar de realiteit is dat geen enkele Nederlandse club 3,6 miljoen aan loon gaat neerleggen...dit gat is nooit te overbruggen en alleen om die reden zou Huntelaar nooit naar Ajax komen (althans nu nog niet). Ik hoop, met het Wk in aantocht, hij een mooie Engelse club weet te vinden waar hij a. z'n loon weet te vangen en b. aan voetballen komt...een Wk zonder Hunt zou zeer jammer zijn.

Hopelijk kunnen we in de toekomst nog van Huntelaar genieten..indien hij zijn actieve carriere wil beeindige bij Ajax.

31 juli 2009 om 18:03

Nou ja die 3,6 miljoen zou nog niet eens het grootste struikelblok vormen, immers men heeft niet voor niets vorig jaar bij Ajax het salarisplafond opgetrokken naar 4 miljoen (werd door Blind wereldkundig gemaakt). Dit juist om iets beter te kunnen concurreren tegen de Europese subtop (en dus niet de absolute top).
Punt is wel, dat Huntelaar van die 3,6 miljoen hier minder overhoud, daar er meer belasting betaald dient te worden.

31 juli 2009 om 18:16

Nee ze zouden het salarisplafond ophogen voor Huntelaar, indien hij bij zou tekenen, heeft ie nooit gedaan.

31 juli 2009 om 19:19

Nee het was algemeen, maar gedeeltelijk heb je gelijk...een Huntelaar zou 1 van de eersten zijn die in aanmerking zou gaan komen. Dat klopt.

Was ook te mooi om waar te zijn. Aan de andere kant, een (beest van een) centrale verdediger heeft volgens mij topprioriteit.

Huntelaar zou dit zelf denk ik ook niet willen hoor, als je ziet dat hij net een half jaar weg is uit Nederland.

zou ook een ontzettende domme zet zijn van ajax, volgens mij liggen voorin niet de problemen, maar juist centraal en achterin, daar missen ze echte kerels met ballen. En ik begrijp niet dat iedereen huntelaar groter maakt dan ie is, waarom wil geen enkele zgn. topclub hem hebben ? juist ja, omdat hij daar simpelweg te kort voor komt. Ik verzin het niet hoor, maar al die trainers van die zgn. topclubs. Gewoon naar een goede subtopper, veel spelen en je in de kijker spelen voor Wk.

31 juli 2009 om 18:21

Daar gaan we weer. Hij deed ht bij madrid gewoon heel erg goed. hij scoorde er 8 uit 20 wedstrijden. Dat klinkt niet heel goed, maar gezien de meeste wedstrijden kleine invalbeurten waren liep hij geloof ik(verbeter me als ik er naast zit) op iets van 1 doelpunt per 80 minuten! Dan ben je een topspits als dat je in spanje lukt. Dat real hem weg doet is dat komt gewoon door het hak op de tak beleid van zon club. Ieder jaar willen ze weer wat anders en als er een nieuwe voorzitter komt., dan helemaal. De topclubs komen nog wel ik denk dat het milan of arsenal word.

Dat is toch ook logisch, want Huntelaar verdient in Madrid zeker 5keer zoveel. Ik denk dat wanneer de andere competitie ook gaan beginnen Real nog genoeg aanbiedingen krijgt voor Huntelaar.

Ongeloofelijk zonde. Dit was de beste oplossing voor Huntelaar op korte termijn.

Hahah, ze ontkennen alles.. Tsjah dan is het waar! Dan is er dus niets aan de hand.. Zulke berichten zijn ongeveer voor 10% betrouwbaar

Coronel zegt: "enige tijd geleden hebben we contact gezocht met Real. We wilden Klaas-jan graag huren, maar de salarissen van wat wij bij Ajax bieden en bij Real Madrid gangbaar is, lag veel te ver uiteen. Jammer, want we hadden hem graag teruggehad. Ik heb zojuist Rik van den Boog nog gesproken en daarbij is er geen sprake geweest over een terugkeer van Klaas Jan, zoals Spaanse media nu beweren."

Bewering 1: Ajax wilde Huntelaar terughalen en heeft daarover met Real Madrid onderhandeld.
Bewering 2: Vraag en aanbod lag ver uit elkaar.
Bewering 3: Coronel heeft zojuist met Rik van den Boog gesproken.
Bewering 4: In het gesprek tussen Coronel en Van Den Boog is de terugkeer van Huntelaar niet ter sprake gekomen.

Kortom, wat de Spaanse kranten schrijven is in elk geval niet helemaal onwaar. Ajax was wel degelijk bezig met een constructie om Kjh terug te halen. Alleen (bewering 2) vooralsnog liggen vraag en aanbod te ver uit elkaar. Bewering 3 en 4 zijn een stuk minder duidelijk. Voorzitter spreekt met directeur. Dat doen ze neem ik aan wel vaker. Dat daarbij Kjh niet ter sprake komt, zegt mij weinig.

Blijven we dus zitten met bewering 1 en 2. Bewering 1 toont aan dat de wil/bereidheid er is, bij zowel Ajax als Real. Struikelblok is dus de financiele voorwaarden van de huur/koop. Dat is ook logisch, de transferperiode duurt nog meer dan een maand, en Huntelaar heeft geen continentale competitie gespeeld, dus zou nog voor alle ploegen speelgerechtigd zijn. Zakelijk gezien is het nu dus heel verstandig voor Real om meerdere ijzers in het vuur te houden. Misschien komt Tottenham nog. Misschien Arsenal. Misschien Milan. Misschien een andere ploeg. Beter verkopen dan verhuren.

Maar ik geef je op een briefje, als Huntelaar op 31 augustus nog niet verkocht is, dat Real een stuk lagere eisen zal hebben. Real heeft er niets aan als de speler een jaar lang op z'n Bogarde op de tribune gaat zitten. Dat betekent namelijk: doorbetalen en waardevermindering. Om over de conditionele gevolgen nog maar te zwijgen. Als er dan een optie is om hem in de etalage te zetten bij een ploeg waarin hij gegarandeerd in de basis staat, kan excelleren, Uefa Cup speelt, etc., dan zal Real veel eerder geneigd zijn zich flexibeler op te stellen.

Met andere woorden: als Real de keuze heeft tussen verhuur en verkoop, dan kiest ze natuurlijk verkoop. Ajax kan Kjh niet betalen. Zo staan de zaken er nu voor. Maar als Real de keuze heeft tussen verhuur en kapitaalvernietiging, dan zal Real iets gemotiveerder zijn om ervoor te zorgen dat Ajax het Wel kan betalen.

Dus, Ajax, gewoon afwachten, en op 30 augustus nog eens naar Madrid bellen.

31 juli 2009 om 19:55

Prima uitgelegd Sheperd. Je vergeet alleen een hele grote factor in je verhaal. Namelijk Huntelaar zelf. Hij wil niet minder gaan verdienen en volgens mij wil hij sportief gezien ook niet ver terugstappen, aangezien hij al een tijd de boot afhoudt. Volgens Marca heeft Huntelaar er wel oren naar, maar ik vraag me dat af. Het is op elk vlak namelijk een paar grote stappen terug.

Persoonlijk denk ik dan ook dat hij wacht op een andere buitenlandse club. Ik hoorde dat er misschien een ruildeal inzat omtrent Alonso. Daarnaast heeft Tottenham te kennen gegeven hem nog niet vergeten te zijn. Ook Arsenal is op zoek naar spits. Aan de andere kant is Ajax wel de enige (voor zover ik weet) die concreet is. Echter hij weet ook dat Madrid de vraagprijs best wil laten zakken naarmate de deadline in de buurt komt, dat gaat in zijn voordeel spelen.

31 juli 2009 om 20:37

Ja maar hij wil echt wel aan Ajax verhuurd willen worden hoor als ie nog geen club heeft tegen die tijd, dat geloof ik ook wel. Net als dat ik geloof dat Huntelaar nu gewoon aan het wachten is wat komen gaat en welke clubs concreet worden. Terzijnertijd is Real misschien bereid om een deel van zijn salaris te betalen.

Misschien als Huntelaar niet voor het geld kiest zou die kunne terug keren. anders blijft hij lekker in het buitenland.

Zou echt een meesterzet zijn van Ajax. Dat dan met suarez en huntelaar het beste duo voorin heeft van Nederland en omstreken!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Stekelenburg
van der Wiel
Alderweireld
Verthonghen
Atouba
de Zeeuw
Enoh
Aissati
Sulejmani
Huntelaar
Suarez
31 juli 2009 om 19:52

Was de afgelopen seizoenen toch ook al

31 juli 2009 om 20:40

Daar hebben we maar een paar wedstrijden mee kunnen spelen, eerst Sulejmani geblesseerd, Huntelaar in slechte vorm, toen Huntelaar geblesseerd en ging hij weg.

We wilden hem huren, maar de salarissen tussen Ajax en Real Madrid lagen zo ver uiteen, dat dit geen reële optie was", vertelt hij vrijdagmiddag aan highlow.nl. "helaas."

Kan niet voorstellen dat Huntelaar dat wilde

bij real krijgt hij geen speelminuten, tot nu toe bijna geen clubs die concreet of interessant genoeg waren voor. Hij moet spelen om naar het Wk te gaan, bij Ajax kent hij de cultuur enz. al. Hij kan zich bij ajax uitstekend bewijzen, mocht hij dat doen, dan kan hij zichzelf weer in de kijker van andere ploegen, laat staan real zelf spelen zodat hij een mooie toekomst tegemoed gaat.

Zou geweldig zijn als hij terugkwam!!
Helaas dat het maar onzin is. Sowieso, de transfer naar Stuttgart ketste niet af door salariseisen, maar gewoon omdat Stuttgart vond dat hij te lang twijfelde. Als een club daar moeilijk over doet, wil ze je ook niet echt. Ligt dus aan Stuttgart, niet aan Kjh.

Huntelaar wacht gewoon op Arsenal. Ik kan me niet voorstellen dat hij na een half jaar weer met hangende pootjes naar Amsterdam terugkeert.

Maar is er over een maand nog niets aan deze situatie veranderd, dan ziet de wereld er ineens anders uit, ook voor Kjh.

Hoe kan het salaris nou een probleem zijn?!!??!?!!?

Luqeu is weg 180.000 euro per maand salaris budget over!
van die 7 mil mag ook wel wat besteed worden aan het salaris potje om spelers als vermeale, heitinga, hunter en nu suarez, vertogne enz enz te behouden!

en Hunter is gegarandeerd doelpunten!

Dank U Coronel!!!
Meteen duidelijkheid en niet weer van die rare roddels.
Het was natuurlijk voor de hand liggend dat dit gewoon een gerucht was.
Nu al terug naar Ajax voor Huntelaar is veels te vroeg zelfs al is het op huurbasis.
Ik hoop dat Milan of Roma hem gaan aantrekken dat zou pas echt goed zijn voor hem.
Bij Milan kan hij meteen aan de bak en bij Roma zal hij waarschijnlijk dan worden aangetrokken in plaats van Vucinic (als ie daadwerkelijk toch vertrekt) of samen met hem in de spits.

qua constructie geen gekke gedachte!

ajax beschikt weer over een echte diepe spits, huntelaar kan zijn klasse tonen wederom, real is "verlost" en als hutelaar presteerd en verkocht wordt heeft huntelaar een half jaar ervaring opgedaan bij een van degrootste teams en competitie en heeft het niemand echt grote bedragen gekost!

deze man erbij en ik had de titel op de fiets gaan brengen! als feyenoorder ben ik daarom wel blij dat het geen doorgang vindt, maar als liefhebber vindt ik het wel zonde!

stekelenburg
wielaert
oleguer
vertonghen
atouba
de zeeuw
lindgren
suarez
aisatti
sulejmani
huntelaar

Spary, dat is geen goeie opstelling lijkt mij, want Wielaert heeft dus niet kunnen overtuigen bij Ajax.

Deze opstelling zou dodelijk zijn naar mijn inzien:

Als Huntelaar dus terug zou gaan, zou ik als ik Jol was met een 4-4-3 opstelling gaan spelen.
Huntelaar in het midden en daaromheen gewoon Suljemani en Suarez.
Emanuelson en Aisatti een positie daarvoor. En De Zeeuw in het midden.

Stekelenburg
Van der Wiel
Oleguer
Verthongen
Atouba
Emanuelson
De Zeeuw
Aisatti
Suarez
Huntelaar
Suljemani

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren