Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Deelname EK allerminst zeker na duel met Schotland: ‘Licht staat op oranje’

Laatste update:

Ronald Koeman moet in de komende maanden zijn definitieve EK-selectie in kaart brengen. De bondscoach van Oranje mag tot zijn eigen ongenoegen slechts 23 spelers selecteren en heeft heel wat lastige knopen door te hakken.

Mike Verweij en Valentijn Driessen verwachten dat Koeman 20 plekken in zijn EK-selectie al heeft ingevuld. De keuzeheer kijkt als eerst naar kwaliteit, maar laat ook fitheid en de houding in de groep zwaar meewegen in zijn keuzes.

In de defensie lijken Virgil van Dijk (Liverpool), Matthijs de Ligt (Bayern München), Nathan Aké (Manchester City), Lutsharel Geertruida (Feyenoord), Quilinschy Hartman (Feyenoord) en Daley Blind (Girona) volgens de journalisten van De Telegraaf zeker van deelname aan het EK. Dat geldt ook voor de Inter-verdedigers Stefan de Vrij en Denzel Dumfries.

Sven Botman moet door een kruisbandblessure sowieso een streep zetten door het eindtoernooi in Duitsland. Micky van de Ven presteerde meer dan uitstekend bij Tottenham Hotspur, maar liep recent opnieuw een hamstringblessure op. Hierdoor heeft de 22-jarige centrumverdediger zich de afgelopen twee interlandperiodes niet kunnen tonen aan Koeman.

Jeremie Frimpong is volgens Verweij en Driessen ook nog altijd een twijfelgeval. Na zijn mindere optreden tegen Schotland afgelopen vrijdag is bij hem ‘het licht weer op oranje’ gegaan. Frimpong kreeg voor het eerst een kans in de basis, maar oogde onwennig in de 4-3-3-formatie van Koeman.

Dinsdag koos de bondscoach tegen Duitsland voor een 5-3-2-opstelling. Het was een ideale wedstrijd voor Frimpong geweest om zich te laten zien als wingback in een systeem met drie centrale verdedigers, echter gaf Koeman in dit oefenduel de voorkeur aan Dumfries. Frimpong bleef uiteindelijk negentig minuten op de bank.

Waar hij bij Oranje momenteel fungeert als back-up van Dumfries, is Frimpong bij Bayer Leverkusen een van de revelaties. Die Werkself gaat fier aan kop in de Bundesliga. Frimpong toont vooral in aanvallend opzicht zijn waarde: in 33 officiële duels was hij dit seizoen al goed voor 11 goals en evenzoveel assists.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Alsjeblieft toch geen Blind! Die man kan echt niet meer. Het was 5 jaar geleden al niets meer, maar de laatste wedstrijd tegen Duitsland kreeg ik gewoon medelijden met hem maar ook plaatsvervangende schaamte. Die werd 2 keer in de 2e helft er helemaal uitgelopen en dat op 5 meter. Het leek wel of hij stilstond.
Ik vond het en zielig en beschamend.

28 maart 2024 om 09:38

Het gaat hier over Frimpong. Maar jij laat geen kans onbenut om je gal over Blind uit te spugen.

5 jaar geleden nam Blind Ajax bij de hand, naar bijna de finale CL. Overdrijven over dat het al 5 jaar niets is, is ook een vak, gezien hij toen juist op de top van zijn kunnen presteerde.

Dinsdag was Blind ronduit slecht. Ik denk door hemzelf (in balbezit verloor hij voor zijn doen veel te veel ballen) maar mede ook omdat Koeman het middenveld tactisch heel slecht voor elkaar had waardoor het overwicht daar helemaal niet vaak kon worden uitgebuit. Het is niet ideaal, maar er staan er drie cv's juist om mannen in de zone op te vangen wanneer de tegenstander aan de bal is. Blind is niet een echte wingback die de linkerkant gaat bestrijken. Daarbij kwam er aanvallend nog minder voor elkaar aan de rechterkant.

28 maart 2024 om 09:58

Misschien ben ik niet duidelijk geweest, ik doel op zijn dienst in Oranje.
In oranje is het al meer dan 5 jaar niets met Blind. Zijn veelgeprezen voetbalkwaliteiten heb ik niet de afgelopen jaren heel veel vaker niet gezien dan wel.
Maar zijn gesjok terug naar de verdediging bij een tegenaanval is gewoon een bron van ergernis. Vele tegengoals waar hij een vinger in de pap had. En vaak meer dan 1 vinger.

En afgelopen wedstrijd was echt beschamend om hem er zo uitgerend te zien worden. Dit kan gewoon echt niet meer op topniveau.

Overigens gaat het artikel niet alleen over Frimpong, maar dat terzijde.

28 maart 2024 om 11:36

Myvision, iets minder overdreven kan ook? Het artikel gaat over meerdere spelers, waaronder ook Blind. Dus zeer terecht dat ProTukker daar wat over zegt.
En heel eerlijk, waarom moet Blind nog mee naar het EK? Als wingback kan hij niet mee, dat blijkt al jaren. Als LCV zou het kunnen, want daar presteert hij goed bij Girona. Maar is hij daar beter dan de andere alternatieven? Nee in mijn optiek niet. Dus waarom moet hij dan mee?

28 maart 2024 om 11:37

Het gaat hier helemaal niet alleen over Frimpong. Dat laat de titel misschien zo lijken. In het artikel wordt toch genoemd dat Blind een zekerheid zal zijn. Dan mag daar gewoon op gereageerd worden. Het slaat natuurlijk nergens op dat Blind een zekerheid zal zijn. Als je met Hartman en Aké betere opties hebt.

28 maart 2024 om 13:48

Dit is toch wel echt de vaakst geschreven reactie van de afgelopen 5 jaar. ‘Blind kan echt niet meer’.

Frimpong zal geen twijfelgeval zijn toch? Met 5 verdedigers de ideale back-up voor Dumfries en mocht je toch met 4 verdedigers spelen dan kan Geertruida als back-up fungeren.

28 maart 2024 om 10:38

Vanuit voetbaltechnisch oogpunt heb je helemaal gelijk. Maar ik vrees dat we in de 532 gaan spelen zoals we afgelopen dinsdag tegen Duitsland speelde, en daarin was de wingback gewoon een echte 5e verdediger. Het verdedigende aspect van Frimpong is gewoon matig, daarin is Dumfries veel beter.

28 maart 2024 om 11:33

Waarom zouden we 5-3-2 gaan spelen als het niet loopt? Dat ziet Koeman toch ook neem ik aan?

28 maart 2024 om 11:40

Maar tegen tegenstanders als Polen en Oostenrijk moet je toch gewoon met wingback spelen die juist aanvallend veel sterker is dan verdedigend? Tenzij Koeman elke wedstrijd wil counteren. Juist voor de diversiteit zal Frimpong toch gewoon een zekerheid zijn in de selectie? Met een 433 kan je met Geertruida of Dumfries als rechtsback spelen en met een 532 heb je daar als optie nog Frimpong extra.

Blind is een zekerheid maar een (fitte) van de Ven niet? Is ook beetje afhankelijk hoe Timber het gaat doen komende weken/maanden bij Arsenal want anders zou ik hem ook altijd meenemen boven Geertruida, zeker als hij het weer zo goed gaat op linksback want dan kan hij zowat overal spelen. Geertruida vond ik wederom enorm zwak tegen Schotland. Zeker als centrale verdediger en op rechtsback is er teveel concurrentie

28 maart 2024 om 09:44

Blind heeft altijd het voordeel dat hij dat mannetje is, dat ook centraal en op het middenveld kan spelen. Zelfs nu de sleet er compleet op zit blijft Koeman daar aan vastklampen.

28 maart 2024 om 09:49

Blind heeft al bijna tien jaar niet meer als middenvelder gespeeld, dat lijkt me wel uitgesloten.

Ik vraag me af of het veel zin heeft om hem mee te nemen idd - misschien dat hij nuttig is tegen zwakkere tegenstanders?

28 maart 2024 om 10:02

Tegen zwakkere tegenstanders kan je ook vers bloed een kans geven in Oranje.
Je moet wel blijven doorselecteren anders roest je vast.

28 maart 2024 om 10:23

In een oefenwedstrijd misschien, maar je gaat niet met jeugd experimenteren op een Ek.

Oranje is behoorlijk jong op het moment, er is weinig sprake van vastroesten.

28 maart 2024 om 11:19

Blind kun je meenemen als assistent-trainer of als materiaalman, zodat zijn kennis en ervaring nog gewoon beschikbaar zijn tijdens het toernooi. Maar de interland tegen Duitsland was zijn laatste serieuze interland. Hij mag best nog een afscheidswedstrijd krijgen in de Arena tegen het Spanje van 2010 of zo, maar alle tegenstanders in de poule zijn te sterk om hem nog in te kunnen zetten.

28 maart 2024 om 11:21

Ik denk overigens dat dit de 23 worden:
doel: Verbruggen Flekken Bijlow

verd: van DIjk Ake De Vrij De Ligt Dumfries Hartman Geertruida Frimpong

Mid: De Jong Veerman Schouten Reijnders Koopmeiners Wieffer

Aanv: Depay Gakpo Malen Weghorst Simons Brobbey

28 maart 2024 om 12:06

Grotendeels met je eens. Ik denk alleen dat Blind wel meegaat, aangezien je nu niet echt een back-up hebt voor Hartman in een 5 mans achterhoede. Je zou dat eventueel met Ake kunnen opvangen, maar dat is meer een linksback in een 4 mans achterhoede en dan moet je hem weghalen uit het centrum. Ik verwacht eigenlijk dat Blind het plekje inneemt van De Vrij of De Ligt, of Frimpong (aangezien Geertruida ook als wingback kan spelen).

Op het middenveld gaat dit hem ook niet worden aangezien een echte 10 ontbreekt. Ik ben het er niet mee eens, maar Koeman zal Wijnaldum wel meenemen. Dit zal ten koste gaan van Veerman, Schouten of Wieffer. Dat zijn ook wel een beetje hetzelfde type spelers.

28 maart 2024 om 10:06

Blind is reserve lb/lwb achter Hartman dus opzich niet zo gek. Aké kan daar ook spelen maar ik zou die zelf eerder als CB gebruiken.

28 maart 2024 om 10:18

Ja daarom gaf ik ook aan dat het afhankelijk is van hoe Timber het weer gaat doen. Die begon zo geweldig als
linksback bij Arsenal. Als hij dat weer kan oppakken waarom zou je dan Blind meenemen als je een speler die alles kan wat Blind kan alleen dan nog veel beter?

28 maart 2024 om 17:20

Ik snap de rol van Blind inderdaad, maar Blind op LWB kan echt niet meer, dat hebben we tegen Duitsland weer gezien. '

Ik ben geen hele grote Blind-hater omdat zijn voetballende kwaliteiten en voetbalinzicht echt uniek zijn voor een verdediger wat hem natuurlijk ook gebracht heeft tot de prachtige carriã¨re die hij gehad heeft en nog steeds beleeft, maar je kan het mijns inziens als bondscoach echt niet meer verkopen om Blind als linkerwingback op te stellen, vooral omdat je daar Hartman hebt (die dat erg goed invulde in de wedstrijden die hij speelde) en daarachter zou je Maatsen moeten selecteren of overwegen.

In zijn eerste wedstrijd tegen PSV was hij niet goed, maar de return wel en in de Bundesliga doet hij het hartstikke goed. Ook gewoon basisspeler bij een kwartfinalist in de CL en daarnaast komt hij niet opeens uit de lucht vallen; vorig seizoen als 21-jarige ook gewoon in het Team of the Season in het Championship en volgens mij Speler van het Jaar bij Burnley. Die prestaties zijn individueel niet per se goed genoeg voor een uitverkiezing, maar hij bouwt geleidelijk aan zijn carriã¨re die stabiel omhoog gaat en volgens mij is hij nu wel op het punt dat hij goed genoeg is voor het Nederlands elftal, in ieder geval als backup.

Blind kun je wmb eigenlijk alleen nog meenemen als reserve LCV in een vijfmansverdediging, maar zijn de andere opties Van der Ven of Aké en dat is überhaupt geen discussie lijkt me.

hoopte even dat het om Koeman zelf ging. hij moet eens spelers gebruiken waar ze goed in zijn. Wou je Frimpong op zijn best zien. had je hem op moeten stellen tegen Duitsland 5-3-2 ipv Schotland 4-3-3. Zet Xavi op links ipv rechts daar speelt hij ze beste wedstrijden op dit moment

28 maart 2024 om 09:45

Probleem is natuurlijk dat Dumfries ook op zijn best is in 532, dus je zal toch iets moeten. Bovendien, tegen Schotland moet je het ook in een 433 wel aankunnen.

Maar ik verwacht eigenlijk dat Frimpong wel mee gaat.

28 maart 2024 om 09:52

Klopt. Maar voor een eerste basisplaats, en je wilt zien wat een frimpong kan. Had dan de basis gegund tegen Duitsland op zijn favoriete positie.

28 maart 2024 om 09:54

Maar ik persoonlijk vind Frimpong een betere voetballer dan Dumfries, die volgens mij ook niet onomstreden is bij Inter. Frimpong speelt wel alles bij de aanstaande kampioen van Duitsland

Blind een zekerheid is echt een grap. Op zowel linksback en linker cv heb je veel betere opties.

Frimpong geen zekerheid is ook een grap. Een van de beste presterende backs en dan niet eens zeker van een selectieplek.

28 maart 2024 om 13:54

Ik ben ook geen fan van Blind. En ik ben het met je eens qua centrumverdediger. Maar wat zijn dan je opties als linksback in een vijfmansachterhoede. Ik zie Hartman als optie 1 en ik ga er vanuit dat Ake geen optie is, die is wat mij betreft onvervangbaar in het centrum. Wat blijft er dan over als back-up voor Hartman? Malacia is schijnbaar al een half kwijt. De enige reele optie is Maatsen, maar die heeft uberhaupt zijn debuut nog niet gemaakt en wellicht dat je dan liever een ervaren kracht (blind) en een minder ervaren kracht hebt (hartman).

28 maart 2024 om 14:24

Maatsen past perfect in die formatie. Dat hij zijn debuut nog niet heeft gemaakt kun je gewoon Koeman aanrekenen natuurlijk. Nu heb je iemand staan met blind die het letterlijk al jaren niet meer kan belopen. Dat is gewoon echt belachelijk.

29 maart 2024 om 00:17

Hierboven zeg jij dat Aké niet als wingback kan YB-Army, maar waarom niet? Je moet ervan uitgaan dat Hartman fit is en mee gaat. Dat betekent dat je Aké dus al niet uit het centrum hoeft te halen. Als Hartman dan niet kan spelen, dan kun je toch prima Aké naar de wingback schuiven en bijvoorbeeld van der Ven als LCV inzetten?

Simpelste zou overigens gewoon zijn om Maatsen mee te nemen. Hartman kan zowel in 433 als 532. Maatsen is dan de back up voor 532 en Aké is dan voor echte nood de back up die zowel in een 433 als 532 als linksback of wingback kan spelen. Lijkt mij vrij simpel.

Blind kan simpelweg niet meer, wat heb schande is op 34 jarige leeftijd. Mooie carrière gehad, maar voor Oranje moet het klaar zijn met hem.

Na 1 wedstrijd Frimpong al in twijfel nemen haha. Doe even normaal zeg. De kerel mocht alleen spelen toen Koeman een hele rare 4-3-3 speelde waarbij Frimpong als verkapte rechtsbuiten moest staan maar tegelijkertijd ook veel te lange afstanden moest afleggen voor het verdedigen. Zeker omdat Simons meer naar het midden moest volgens Koeman. En dan komt hij inderdaad vaak te laat ondanks zijn snelheid. Als Koeman hem echt wou gebruiken in zijn kracht had die hem moeten inwisselen tegen Duitsland. Slaat helemaal nergens op die twijfel. Want Frimpong is gewoon een hele goeie speler die begeerd wordt door topclubs in Europa.

Tsja als Frimpong op basis van een slechte prestatie in Oranje al een twijfelgeval is, hoe lang mag Blind dan nog wanprestaties leveren voordat hij eindelijk en volledig terecht eens aan de kant geschoven wordt?

Frimpong zal 'gewoon' tot de 23-koppige selectie behoren is mijn verwachting. Ook al ga je met een 433 spelen kan hij ook fungeren als rechtsvoor.

Met 5 verdedigers moet Maatssen naar mijn mening de linksback zijn met Hartman als backup en dumfries of Frimpong rechts. Vd Ven, Ake, Van Dijk, De Ligt, Geertruida en Timber/De Vrij (zal helaas de Vrij wel worden).

28 maart 2024 om 10:04

Timber meenemen nadat hij driekwart seizoen niet gespeeld heeft zou natuurlijk ook onverantwoordelijk zijn.

28 maart 2024 om 10:34

Brenet had wel een goede optie geweest, maar die schijnt wat anders te hebben

Een belangrijke schakel van de aanstaande Bundesliga-kampioen is een twijfelgeval... Ik mag hopen dat Koeman een andere mening heeft dan bitterbal Verweij, maar toch ben ik er niet gerust op. Koeman moet eens proberen een team neer te zetten en niet alleen zijn favorieten op hun favoriete positie te plaatsen.

Tegen Schotland waren er de eerste helft veel spelers ondermaats. Gaat daarbij ook gelijk “het licht op oranje”?

Kan iemand het licht van Koeman niet op Oranje zetten?

Koeman heeft Dumfries en Frimpong precies verkeerd om gebruikt in de wedstrijden. Het wisselen tegen de Duitsers deed nog meer pijn aan de ogen dan het veld.

Verbruggen - Flekken - Bizot
Dumfries - Frimpong
De Ligt - Geert
v. Dijk - Blind
Ake - Hartman
Frenkie - Veerman
Schouten - Koopmeiners
Reijnders - Timber
Simons - Malen
Brobbey - Depay - Weghorst
Gakpo

Koeman kennende zal Wijnaldum er wel bijzitten en dan is Timber het haasje! Ook Wieffer en De Roon zijn lievelingetjes dus dan sluit ik niet uit dat Brobbey en Schouten/ Veerman ook vervroegd op vakantie kunnen.

28 maart 2024 om 10:02

En dan kom je zelf aan met Blind, kom op zeg. Dat is pas lachwekkend.

28 maart 2024 om 10:07

Blind doet het gewoon uitstekend bij Girona. Alleen niet als linksback maar als centrale verdediger. Dat is waar Koeman weer de fout in gaat. Net zoals Timber inbrengen als nummer 10 terwijl die duidelijk een nummer 8 is. Ik zou het zeker niet vreemd vinden als Blind wordt opgeroepen.

28 maart 2024 om 10:12

Modric

Arsenal890 slaat om zich heen op alles waar hij blind ziet, alsof er 100 wespen om hem heen vliegen.

28 maart 2024 om 10:59

Waarom zou je blind meenemen als cv terwijl je daar Ake en van de Ven?

Nee het is gewoon lachwekkend om blind mee te nemen. Als wingback zijn Hartman en Maatsen beter en als linker cv zijn Ake en Van de Ven beter. Dat kan letterlijk elke objectieve voetbalfan zien.

28 maart 2024 om 11:14

Arsenal890

Omdat Blind het bij Girona fantastisch doet, het bij Ajax op 1 seizoen na ook altijd fantastisch gedaan heeft en het in het Nederlands elftal, mits je niet door zo'n anti-Blind-bril kijkt ook naar behoren gedaan heeft.

Ake is geen discussie, maar je hebt ook wissels nodig!

Van der Ven is een leuke hype, maar die kost je met zijn breedteballetje in Griekenland bijna het EK. Die jongen komt er nog wel!

28 maart 2024 om 11:18

Jij noemt blind beter dan van de Ven? Lachwekkend! Blind presteert al jaren niet in oranje. Echt lachwekkend die Ajacieden die hem altijd blijven verdedigen.

29 maart 2024 om 00:33

Shenkie

Jij bent zelf ook niet geheel realistisch aan het kijken. Blind doet het inderdaad goed bij Girona. Heel goed van hem. Valt niks aan af te dingen.

Echter, Blind in Oranje doet het nu (!) niet meer naar behoren. En als je gewoon eerlijk gaat kijken, in plaats van iedereen te betichten van een anti-Blind bril, dan moet je gewoon kunnen toegeven dat de laatste 2 jaar van Blind in Oranje te wisselvallig is geweest. Hij heeft zeker goede wedstrijden gespeeld, maar ook net zoveel slechte. En afgelopen wedstrijd tegen Duitsland was hij gewoon echt slecht. Dat moet je gewoon kunnen toegeven. Samen met Reijnders de slechtste man van het veld. Blind is 34 en niet meer geschikt als wingback of linksback. En als LCV heeft hij zware concurrentie. In een 433 kan hij niet als CV, plus dan is zijn concurrent ook nog eens Van Dijk als Aké linksback moet staan. In een 532 staat sowieso Aké in de basis. Maar waarom zou hij dan de eerste backup van Aké moeten zijn in die 532?

Van der Ven is wel meer dan een hype. Als Blind het "fantastisch" (ook overdreven superlatief overigens) doet bij Girona, waarom kun je dan niet hetzelfde zeggen over Van der Ven bij Tottenham? Maar hem noem je een hype en reken je voor nu af op 1 invalbeurt in Oranje op de linksback positie, terwijl hij een CV is... Dat vind ik pas bijzonder.

Wat is het probleem met accepteren dat Blind 34 is een nu voor Oranje niet meer passend genoeg is, na een super mooie carrière? Waarom moet Blind geselecteerd blijven worden tot hij met pensioen gaat? Blind is geen Pirlo he. Daarmee doel ik uiteraard op de overeenkomsten in aftekening in loopvermogen en duel kracht etc. Het is niet dat Blind je Pirlo achtige voetballende en spelverdelende kwaliteiten brengt die zijn minpunten teniet doen....

28 maart 2024 om 10:05

Dan mis je De Vrij, die is nu geblesseerd maar is normaal gesproken basisspeler. De Ligt of Geertruida zal dan afvallen.

Blind is ook niet in beeld als centrumverdediger, die heeft onder Koeman alleen als linksback gespeeld.

De Roon speelt dit seizoen uitstekend bij Atalanta, maar hij krijgt ondanks dat geen speeltijd van Koeman dus die lijkt me uit de gratie.

Wijnaldum is een vraagteken, ik zie het niet zo maar zolang hij geen basis staat, waarom niet...ik kan me niet erg druk maken over wie er nou precies onze 6e keus middenvelder is in Oranje, Wijnaldum, Timber, Wieffer of De Roon.

28 maart 2024 om 10:11

Hangover

Snap ik maar is multifunctioneel inzetbaar… in 4-3-3 zoals ik m heb speelt hij dan toch niet.

De keuze is indd de vrij of Geertruida dan maar laatst genoemde is multifunctioneel en de kans dat de vrij pas plan c is is groot.

1 van dijk - ake
2 de ligt - van dijk ake back



Ik ben meer benieuwd naar de middenvelders en aanvallers die afvallen.

3 Keepers.
9 verdedigers (zoals artikel aangeeft)
Dan zijn er nog 11 plekken over voor middenveld en aanval. Denk dat Koeman de volgende keuze maakt:
Afgaande op Koemans selecties gaan de volgende 6 spelers sowieso mee: Depay, Malen, Gakpo, Weghorst, F. de Jong, Reijnders
Dan houd je nog maar 5 plekken over voor: Zirkzee, Bergwijn, Brobbey, Wijnaldum, Simons, Q. Timber, de Roon, Schouten, Veerman, Wieffer,

Denk dat het Brobbey, Simons, Wijnaldum, Schouten en Wieffer worden. Persoonlijk hoop ik dat hij Veerman ipv Wijnaldum mee neemt maar denk dat dit het wordt.

28 maart 2024 om 10:20

Zirkzee heeft nog nooit een interland gespeeld en Brobbey maar 1, ik denk dat Koeman zo kort voor het EK daar niet zoveel mee gaat doen.

Je hebt denk ik gelijk dat Memphis, Malen, Gakpo, Weghorst, Frenkie en Reijnders min of meer zekerheidjes zijn.

De Roon draait een topseizoen bij Atalanta maar speelt alsnog recentelijk niet in Oranje, dan lijkt het me dat de conclusie van Koeman is dat hij niet mee gaat.

Wijnaldum zal vooral voor de ervaring mee gaan lijkt me, je ziet vaak op toernooien met veel prestatiedruk dat ervaren spelers belangrijk zijn. Het middenveld is zonder De Roon idd wel erg jong.

Noa Lang is overigens ook nog een optie, nu geblesseerd maar was wel vaste Oranjeklant toen hij fit was.

28 maart 2024 om 14:01

Denk ook dat Wijnaldum voor de ervaring mee gaat. Kan er ook voor zorgen dat Depay beter in z'n vel zit en dat hebben we ook nodig haha.

Ik denk wel dat Koeman Brobbey of Zirkzee mee neemt. Als Depay wegvalt heb je alleen Weghorst als echte spits en dan speel je meteen compleet ander voetbal.

Denk dat Koeman kiest voor de Roon, Schouten of Wieffer als defensieve middenvelder naast Frenkie. En Wieffer en schouten brengen voetballend iets meer en de Roon verdedigend meer. moeilijke keuze.

Noa Lang had ik niet meegenomen idd. Zou nog een goede optie kunnen zijn, mits hij straks weer fit/in vorm is. Maar dat zou dan ten koste moeten gaan van Wijnaldum of Simons. Denk dat Koeman voor zekerheid kiest.

Op basis van zijn wedstrijd tegen Schotland hem niet selecteren zou echt de grootste gospe zijn. Je zou bijna denken dat het een vooropgezet plan is om Frimpong te framen dat die zogenaamd niet goed genoeg is om zo de positie van vriendje Denzel te beschermen.

In een experimentele formatie laten spelen op een onwennige positie en in een wedstrijd waar je wel in een formatie speelt waarin hij excelereert 90 minuten op de bank laten zitten terwijl Dumfries als een natte krant speelde... Van een eerlijke kans kan je hier niet spreken.

Waar komt die massale heksenjacht op Frimpong precies vandaan? Is dit seizoen 1 van de beste rechtsbacks van Europa, maar volgens Jut en Jul moet hij vrezen voor een EK plek. Koeman ook bizar om hem nou juist op te stellen in de formatie waar hij niet speelt normaal gesproken.

Lijkt mij dat ze dit bij de Telegraaf maar gewoon verzinnen want je moet een back-up voor Dumfries hebben en Frimpong is eigenlijk de enige echte optie. Koeman twijfelt daar heus niet over.

Pijnpunt zit volgens mij veel meer op het middenveld. Je kan Frimpong prima meenemen, maar normaal gesproken zal Dumfries spelen, die dat eigenlijk altijd wel goed invult. De grap is dat we zat goede verdedigers hebben, maar de verdediging toch niet altijd even stevig lijkt. Dat komt denk ik doordat de rest van het elftal niet in balans is.

Zo meneer Koeman moet echt een aantal teleurstellen:

1. Bijlow
2. Geertruida
3. De Ligt
4. Virgil
5. Ake
6. De Vrij
7. Xavi
8. Gakpo
9. Weghorst
10. Memphis
11. Berghuis
12. Hartman
13. Flekken
14. Reijnders
15. Koopmeiners
16. Noa Lang
17. Blind
18. Brobbey
19. Frimpong
20. Wieffer
21. F. de Jong
22. Dumfries
23. Malen
24. Veerman
25. Schouten
26. Verbruggen
27. Zirkzee
28. Hato
29. Bergwijn
30. J. Timber
31. Q. Timber
32. Olij
33. Gravenbergh
34. Stengs
35. VD Ven
36. De Roon

28 maart 2024 om 10:58

Afvallers:

Stengs
Gravenberch
Olij
Hato
Lang (geblesseerd)
Berghuis
Vd Ven (geblesseerd)
Wieffer / De Roon
Veerman
Q Timber
J Timber

Dan heb je er nog 26, dus moeten er eigenlijk nog 3 af. Uhm, Wieffer én De Roon dan maar. Brobbey en Geertruida.

28 maart 2024 om 11:07

Denk je niet dat Koeman Wieffer, De Roon, Geertruida en Brobbey alle 4 meeneemt? Gezien afgelopen 6 interlands

28 maart 2024 om 11:12

Denk het wel, maar dit is meer wie ik zou doen, maar hij zal er toch wat thuis moeten gaan laten van de mensen die er bij hebben gezeten.

Hij speelde niet goed hoor, maar hoe bedenk je het ook om altijd met 5 achterop te spelen, dan eindelijk Frimpong een keer op te stellen, maar dan opeens niet in die opstelling. En dan de wedstrijd erna speel je weer wel die opstelling, maar dan weer niet met hem. Help mij het begrijpen.

Je reactie wordt hier weggehaald als je niet met de massa meegaat en je zegt dat Koeman een farce is als bondscoach.
Ik heb die wedstrijden zitten kijken tegen Schotland en Duitsland, hoeveel keer en niet balletje breed is gespeeld door Nederland. Breed of terug op de keeper.
Die Duitsers speelde hoofdzakelijk alles naar voren.
Wijnaldum kan niet meer evenals Blind.
Je hebt genoeg goeie spelers op die plekken.
Maar snap niet wat die Koeman halsstarrig blijft vasthouden aan die 2. Blind wordt er door iedereen uitgelopen en Wijnaldum hobbelt mee. Kijk bij de Duitsers Tony Kroos staat er iemand die het team lijdt ondanks zijn leeftijd.

28 maart 2024 om 10:59

Als jij je reactie normaal onderbouwt (zoals je nu doet) wordt ie helemaal niet weggehaald.

28 maart 2024 om 11:29

Het niet naar voren kunnen/willen spelen is al jaren het manco van oranje. Met Frenkie de Jong leek dit beter te worden, maar die was vaak te eenvoudig uit te schakelen. Wat wil je ook als de Roon naast je staat. Je hebt meer dynamische spelers nodig, die niet schrikken van druk op de bal. Schouten, Reijnders en Veerman zijn al betere opties maar met name die laatste zal nog een flinke stap moeten maken.

Met meer verdedigers kom je uiteindelijk toch iemand te kort op het middenveld. Blind kan wel goed voetballen maar is nu eenmaal te sloom en te kwetsbaar.

28 maart 2024 om 23:40

Toch heeft Atalanta met De Roon en Koopmeiners als basisspelers geen problemen om dynamisch te spelen, dus of het daaraan ligt?

1. Flekken
2. Verbruggen
3. Bijlow
4. Dumfries
5. Frimpong
6. De Ligt
7. De Vrij
8. Van Dijk
9. Ake
10. Van de Ven
11. Hartman
12. Frenkie
13. Veerman
14. Schouten
15. Wieffer
16. Koopmeiners
17. Reijnders
18. Xavi
19. Lang
20. Gakpo
21. Malen
22. Depay
23. Brobbey

28 maart 2024 om 11:34

Ik vind dit op zich best een interessante selectie. Ik maak er zoiets van als basisopstelling. Bijlow, Dumfries, De Vrij, Van Dijk, Ake,Veerman, Frenkie, Reijnders, Malen,Memphis,Gakpo

Tegen Frankrijk wellicht met 5 man achterin. Veerman er dan uit. Hartman er dan bij als back waardoor Ake centraal achterin erbij komt.

28 maart 2024 om 12:09

Je kunt hiermee inderdaad met 2 systemen spelen.

In 433 zou ik gaan voor: Flekken/verbruggen, Dumfries, De Vrij, Van Dijk, Aké, Frenkie, Reijnders, Koopmeiners/simons, Gakpo, Memphis, Malen

In 532 zou ik gaan voor: Flekken/verbruggen, Dumfries, De Vrij, Van Dijk, Aké, Hartman, Frenkie, Reijnders, Koopmeiners/simons/gakpo, Memphis, Malen

28 maart 2024 om 12:39

Dat vind ik inderdaad ook logische keuzes maar ik denk dat Koeman er helaas anders over denkt

28 maart 2024 om 13:07

Hij zal Blind, De Roon, Wijnaldum en Weghorst wel meenemen.... ;

28 maart 2024 om 14:19

Mee eens! Je hebt op linksback in 532 dan maar 1 echte optie, Hartman. Nou speel ik liever 433 dus daarom ben ik het ook met je eens. Lang is wel een gokje. Die heeft zich nu niet kunnen laten zien. Maar anders heb je in 433 weer geen backup voor Gakpo.

Ik zou Micky van de Ven altijd meenemen boven Geertruida, reden is dat zijn snelheid zoon wapen is die je gewoon niet kan negeren imo + hij heeft het goed gedaan in Duitsland en is top bezig in Engeland, de Vrij en de Ligt zijn gewoon verder dan Geertruida kwa ervaring en het spelen van topwedstrijden.

Frimpong neem je ook altijd mee (snelheid, actie, assist, goal), zeker wanneer je met Wingbacks wil spelen, dan is hij gewoon de beste optie samen met Dumfries, Blind zou op Oranje moeten staan.
Wat betreft pasing, positionering en ervaring altijd meenemen, kwa snelheid is hij echt een veteraan op topniveau

28 maart 2024 om 11:41

Van de Ven en Geert spelen niet eens op dezelfde positie. Daarnaast moet je blind allang met pensioen sturen.

28 maart 2024 om 13:45

Mee eens ze spelen idd niet op dezelfde positie al denk ik wel dat keuze gaat vallen tussen Geertruida en van de Ven als er maar 23 spelers mee mogen vandaar de vergelijking, de Ligt en de Vrij zou ik eerder menemen dan Geertruida zoals ik hierboven aangaf.

van de Ven meenemen voor Blind is natuurlijk de meest realistische oplossing.

28 maart 2024 om 14:23

Zou bizar zijn als je die gaat vergelijken. Linker centrale verdediger heb je van de ven en ake die natuurlijk mee moeten. Op rechts heb je Geert, de ligt en de vrij waar laatste 2 ook als back up middelste verdediger kunnen. Dan heb je eventueel ook nog Timber indien fit.

Wat fijn he dat we Valentijn Driessen hebben. Die neemt Koeman alvast een hoop werk uit handen door alvast even de EK selectie te maken. Felicitaties voor Frimpong. Valentijn laat hem thuis. Dan weten we nu zeker dat hij ( volkomen terecht natuurlijk meegaat naar het EK). Wellicht kan de KNVB Driessen aanstellen als bondscoach als ik hem zuur hoor doen op persconferenties en in die podcast of waar dan ook op televisie. Waar hij altijd wel iets te zeuren heeft op keuzes van Koeman. Dan kan het bijna niet anders dan dat Driessen het natuurlijk zelf een heel stuk beter doet. 😉

Ik denk dat Koeman veel mensen gaat teleurstellen met zijn EK selectie en toch gaat kiezen voor wat vertrouwd voelt voor hem.

Ik denk ook dat Koeman op het EK met 3 centrale verdedigers speelt en dan de wingbacks. Zowiezo tegen Frankrijk om dat het anders te kwetsbaar is. Maar tegen Polen en Oostenrijk gaat hij niet opeens 433 spelen dat geloof ik echt niet. hij zal zijn selectie gaan samenstellen op basis van 3-4-2-1 of 3-4-3 hoe je het ook wil noemen En doordat hij vooralsnog maar 23 spelers mag meenemen kiest hij voor wat vertrouwt is.

Dit is wat ik als EK Selectie verwacht. Zelf zal ik zeker een aantal andere keuzes maken maar ik denk dat Koeman hier voor gaat kiezen.

Bovenaan basisspeler
daaronder backup


Doelmannen
Bijlow
Verbruggen
Flekken

Rechtscentraal
De Vrij
Geertruida

Midden Centraal
Van Dijk
De Ligt

Links Centraal
Ake

Rechterwingback
Dumfries
Frimpong

Centrale middenvelder rechts
Reijnders
Wieffer
De Roon

Centrale Middenvelder Links
Frenkie
Veerman

Linker Wingback
Hartman
Blind

Aanvallende middenvelder links
Gakpo
Wijnaldum

Aanvallende Middenvelder rechts
Simons
Malen

Spits
Memphis
Weghorst

28 maart 2024 om 14:23

Dan neem je met Wijnaldum Blind en De Roon wel 3 spelers mee die het niet echt laten zien in oranje. Ik hoop dat Van de Ven meegaat in plaats van Blind, Koopmeiners in plaats van Wijnaldum, en een extra aanvaller in plaats van De Roon, bijvoorbeeld Brobbey of Lang, maar dat laatste zie ik niet gebeuren zo 1 2 3.

28 maart 2024 om 14:36

Dat hoop ik zelf ook, maar wat ik al aangaf de keuzes van Koeman vind ik niet altijd logisch dus ik ben een beetje bang dat hij teveel blijft vasthouden aan wat vertrouwt voelt voor hem

28 maart 2024 om 15:59

Ja. Koeman speelt niet alleen behoudend, hij selecteert ook behoudend. Nou snap ik wel dat je ervaring en routine nodig hebt in je team, maar ook zonder Wijnaldum en Blind lijkt me dat aanwezig met spelers als Van Dijk, De Vrij, Dumfries, De Jong, De Ligt, Depay, die ook al het nodige hebben meegemaakt.

29 maart 2024 om 00:41

Sterker nog LeidseHood, wat hebben Wijnaldum en Blind nou meer meegemaakt dan de spelers die jij terecht opnoemt? Wat brengen zijn aan extra ervaring mee? Niets toch? Daarom zal ik hun selectie ook nooit begrijpen als zij mee gaan...

Met de spelers die jij opnoemt, plus Aké ben je daarin zelfs nog vergeten, heb je meerdere CL winnaars, CL finalisten en PL/La Liga en serie A kampioenen. Wat wil je nog meer?

30 maart 2024 om 15:47

Oh ja, Ake ook nog, wauw. Het is duidelijk: voor de ervaring zijn Wijnaldum en Blind echt niet meer nodig inderdaad.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren