Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Het Nieuwsblad: Marc Overmars informeerde naar Daley Blind

Laatste update:

Marc Overmars lijkt nog lang niet klaar op de transfermarkt. De technische man van Royal Antwerp verzekerde zich donderdag van de komst van Jurgen Ekkelenkamp, waarmee voor het tweede jaar een speler voor de neus van Club Brugge werd weggekaapt. Het Nieuwsblad weet dat Overmars ook heeft geïnformeerd naar Daley Blind. De verdediger van Ajax zou echter pas een serieuze optie worden als hij zijn basisplaats bij Ajax zou verliezen.

Ekkelenkamp had de medische test bij Club Brugge al doorstaan en had Noa Lang al ingelicht over zijn aanstaande komst, maar besloot 'na een nachtje slapen' toch voor Antwerp te gaan. Het verhaal van Overmars en Mark van Bommel sprak hem dusdanig aan dat hij komend seizoen op de Bosuil te zien is. Op dezelfde manier hoopte Overmars ook Blind te overtuigen van een transfer naar de zuiderburen. De verdediger annex middenvelder stond op het wensenlijstje van de voormalig directeur voetbalzaken van Ajax, maar lijkt in Amsterdam te blijven.

"Er werd gepolst bij zijn entourage, maar van een transfer kon pas sprake zijn als hij zijn basisplaats bij Ajax zou verliezen, wat nog niet het geval is. Een moeilijk verhaal dus", schrijft journalist David Van den Broeck. Blind kan net als vorig seizoen onder Erik ten Hag rekenen op het vertrouwen van Alfred Schreuder. In de strijd om de Johan Cruijff Schaal tegen PSV vormde hij het hart van de defensie met Jurriën Timber. Ook is de Oranje-international een optie voor de linksbackpositie als Calvin Bassey terug is van zijn schorsing. In dat geval moet Blind de concurrentiestrijd zien aan te gaan met Owen Wijndal.

Bij Antwerp had Blind herenigd kunnen worden met een aantal oud-bekenden. Viktor Fischer speelt sinds vorig seizoen in het shirt van The Great Old, terwijl Toby Alderweireld en Ekkelenkamp deze zomer de gang naar de ambitieuze Belgische club maakte. Vincent Janssen kent Blind van de afgelopen interlandperiode bij het Nederlands elftal. Antwerp is met twee zeges aan het nieuwe seizoen begonnen en speelt komend weekend thuis tegen OH Leuven. Donderdag verdedigt de ploeg van Van Bommel een 1-3 voorsprong tegen Lilleström in de derde voorronde van de Conference League.

Had Daley Blind mogen vertrekken van jou?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als Martinez was gebleven had ik er mee kunnen leven maar laten we dat nu maar even niet doen Marcie.

5 augustus 2022 om 09:57

Ik denk dat Blind altijd een beetje de schijn tegen zich heeft gehad bij Ajax, lees en hoor veel klachten over hem.
Toch denk ik dat hij een hele belangrijke factor is met zijn passing en defensieve kwaliteiten. Een echte leider op en naast het veld.

5 augustus 2022 om 10:00

Defensieve kwaliteiten? Een echte leider? Nu al aan de drank Prem?

5 augustus 2022 om 10:01

Hoi Ducktalido, ik ben een geheelonthouder dus ik drink nooit.

Ik ben van mening dat een type Blind echt een toevoeging is voor Ajax ja. Argumenten staan reeds hierboven.
Wat is jouw mening dan?

5 augustus 2022 om 10:03

Waarom verbaast het me nou niet dat ik jou nooit in de kroeg zou tegenkomen met een biertje Prem...

On: alleen voor een mooi bedrag (15mln ofzo) zou ik Blind van de hand doen, anders niet.

5 augustus 2022 om 10:07

Defensieve kwaliteiten heeft Blind zeer zeker Ducktaildo. Hij is alleen weinig atletisch, in wedstrijden met een directe snelle tegenstander is het altijd lastig met counters. Mits in goede doen compenseert ie alleen wel heel veel aan de bal.

5 augustus 2022 om 10:09

@Prem_93 voor het eerst dat ik het deels met je eens ben.
Zijn passing en overzicht is echt heel erg goed maar zijn defensieve kwaliteiten zijn gewoon slecht, vroeger had hij de Ligt naast zich en nu Timber die zijn fouten oplosten/oplossen

5 augustus 2022 om 10:11

@ilmaestro21, hoe bedoel je dat je dat niet verbaast?
Ik hou inderdaad niet van kroegen en uitgaan, nooit echt gehad. Het is voor mij een plek waar mensen helemaal anders doen/zijn.

15 miljoen voor Blind zou prima zijn, maar zijn bijdrage op het team zijn toch veel meer waard in mijn optiek.

5 augustus 2022 om 10:12

Laak. Ik vind dat Blind sinds zijn hartproblemen, flink heeft ingeboet op zijn verdedigende kwaliteiten (wat ook niet heel gek is). Zijn duelkracht was altijd niet heel bijzonder, maar nu ontloopt hij soms zelfs de duels. Hij sjokt terug bij balverlies enz.. Momenteel vind ik Blind een hele statische verdediger die het moet hebben van zijn positionering. Hij is geen verdediger die een spits kan uitschakelen of kan compenseren mocht hij het duel verliezen. Dan blijft er toch vrij weinig verdediger over?

5 augustus 2022 om 10:13

Toch vind ik dat blind nooit een basis moet zijn bij ajax. Echter moet je deze man er wel bij houden is voor opkomende jeugd denk ik heel belangrijk. Maar nogmaals denk ik dat ajax hem niet meer als basis moet hebben

5 augustus 2022 om 10:21

@ducktaildo, positionering aanvallend wel, defensief ook niet altijd sterk. Zijn sterkste punt is passing, maar verdedigend niet basiswaardig. Maar ik zal het wel verkeerd zien, aangezien hij zowel bij Ajax als bij Oranje ongeveer als eerste op het formulier staat.

5 augustus 2022 om 10:21

Blind komt altijd bovendrijven, met name door zijn passing en positionering in het veld, daar heb je gelijk in. Ook schijnt zijn leiderschap door de anderen echt te worden erkend, zo lees je her en der in interviews. Zijn defensieve kwaliteiten zijn z'n minste kwaliteit en dan met name de snelheid. Hij is juist weer goed in het doorzien van het spel van de tegenstander en positioneert zich heel goed. Maar ja, hij loopt de 100 meter in drie weken dus als een tegenstander het lukt om hem in die rol te drukken heeft hij (en Ajax) een probleem. Haal blind weg en deel van de opbouw is ook weg, welke opties blijven er over voor zijn positie(s) en wat als daar per ongeluk iemand geschorst raakt of geblesseerd. Ik zeg, houden nog een jaar.

5 augustus 2022 om 10:28

Ja maar niet bij Ajax hoor, dat valt wel mee. Voetballen begint bij hem van achteren en wij hebben daarin niets te klagen. Hij kan het als geen ander...

Maar ja, ook ik denk dat als Bassey en Wijndal hun draai vinden, dat Blind naar de bank gaat...zou zomaar kunnen🤷🏾‍♂️

5 augustus 2022 om 10:32

Defensieve kwaliteiten en Daley Blind gaan niet goed samen. Hij wordt in de lucht altijd geklopt. Op snelheid altijd geklopt. In de duels niet meer de sterkste. Enkel zijn inzicht is nog van heel goed niveau, en daar compenseert hij een hoop mee. Maar zijn lichaam laat hem nu wel in de steek, dat valt niet meer te compenseren. In een systeem als dat van Luis van Gaal waarbij hij als libero kan spelen in de opbouw zou hij nog wel kunnen. In een 4-mans verdediging is hij te kwetsbaar geworden.

5 augustus 2022 om 10:45

Defensief is hij helemaal niet slecht tenzij je duels bedoeld. Hierin is hij nooit sterk geweest. Hij moet het hebben van zijn inzicht en voetballende klasse.

5 augustus 2022 om 10:48

Blind is van grote waarde voor Ajax, nog steeds. Natuurlijk hij is niet de aller snelste, maar tactisch en voetbaltechnisch zo verschrikkelijk goed. Als hij ouder wordt zal het minder worden, maar nu zet elke trainer hem direct op het wedstrijdformulier

5 augustus 2022 om 11:16

@jaakke precies. Het is niet voor niets dat hij overal in de basis opgesteld werd onder verschillende coaches. Ik snap niet dat er altijd zo kortzichtig wordt gekeken en hij altijd de zondebok is. Het ligt altijd aan Martinez, de Ligt, Timber etc die naast hem staan die zogenaamd voor 2 spelen om Blind op te kunnen vangen. Grootste onzin die er is.

5 augustus 2022 om 12:00

Ik hoop echt dat Blind statistisch de beste pass ter wereld in huis heeft want wat je verdedigend gezien inlevert met het opstellen van Blind voor die inspeelpass dat is niet mals

5 augustus 2022 om 13:14

Japie volgens mij blijkt uit de statistieken dat Blind inderdaad een uitzonderlijk goede pas in huis heeft. Hij is wat dat betreft statistisch gezien een van de beste van de wereld als ik het me goed herinner.

5 augustus 2022 om 13:35

Daarmee kun je tegen de meeste teams uit de eredivisie ook prima uit de voeten, maar in Europa en bij Oranje gaan die zwakke punten blootgelegd worden

5 augustus 2022 om 14:08

Prem_93, als je er niet van houdt, dan moet je er ook vooral niet heen gaan. Zo heeft ieder zijn eigen pleziertjes, laten we maar zeggen. Echter heb ik juist het tegenovergestelde. Naar mijn mening zijn de mensen in de kroeg vaak echter dan de mensen in de gewone wereld, zeker op de werkplek. Mensen die vaak schone schijn proberen te maken, een masker opzetten om in de wereld te passen, niet zeggen wat ze denken. Dat vervalt vaak met wat drankjes in de kroeg, heb ik het gevoel.

5 augustus 2022 om 15:27

Zijn defensieve kwaliteiten zijn: op 1 inzicht op 2 inzicht en op 3 inzicht.
Offensief heeft hij wel veel meer te bieden doordat hij spel goed kan verleggen en de bal wel de snelheid kan geven.
Ik vind hem de ideale vijfde man in een 5-3-2 opstelling vlak voor zijn verdediging.
Centraal achterin kan hij op inzicht nog wat betekenen defensief in de ED, maar op topnivo kan hij niet als linksback, niet als cv en niet als echte middenvelder puur omdat hij snelheid kracht en duelkracht mist/nooit heeft gehad. In balbezit is hij goud waard.
Dat hij nog geselecteerd wordt voor Oranje is m.i. puur op basis van te lang vasthouden aan vertrouwde waarden, want daar komen zijn mindere kwaliteiten vooral tot uiting.

5 augustus 2022 om 16:03

Het enige wat hij verdedigend inzicht heeft is de achterkant van een aanvaller die hij heeft laten lopen.

Absoluut leuke voetballer met een leuke trap techniek, maar die heeft een paar man om zich heen nodig die het vuile werk voor hem opknappen want hij staat vaak verkeerd bij de omschakeling en mist de snelheid om zijn eigen foutjes nog goed te maken.

5 augustus 2022 om 18:43

Het kan toch ook van de wedstrijd afhangen? In de Eredivisie zou ik Blind bijna altijd opstellen om openingen te creëren. In de toppers en Europees is dat misschien iets minder en kan hij minder spelen.

6 augustus 2022 om 11:41

@JeromB Ok, als dat zo is dan rechtvaardigt dat inderdaad een hoop

Zou toch voor Ajax een win win zijn of zie ik dat verkeerd. Ajax heeft op de verschillende posities betere spelers dan Blind en op linksachter Wijndal. Waar moet je hem dan kwijt? Of zie ik dat verkeerd Ajacieden?

5 augustus 2022 om 09:48

Dan bied ik bij deze mijn excuses aan en ga ik weer lekker naar mijn eigen clubje kijken. Hoop dat ik daar dan meer verstand van heb

5 augustus 2022 om 10:03

Kijk, dat vind ik een klasse reactie. Van Den Herik was ook een klasbak dus dat staat je wel. Ik vind dat je deels gelijk hebt. Blind is een hele slimme voetballer die ik graag aan de bal zie maar een enorm trage krant als ie achter de bal aanmoet. Ik zie hem liever op de bank of op het linker middenveld.

5 augustus 2022 om 11:28

Je mag best de discussie aangaan hoor! Maar het is een beetje twijfelachtig wie er nou allemaal beter zijn dan Blind op dit moment; op zijn kwaliteiten is Blind haast onovertroffen, maar zijn zwakke punt (snelheid, verdedigend in de dekking) maakt hem inderdaad een twijfelgevalletje. Het hangt een beetje van de situatie af en vooral van hoe goed zijn concurrenten het doen of hij kan rekenen op een basisplek.

Maar ook als Blind geen basisplek heeft: je hebt meer dan 11 spelers nodig he.

5 augustus 2022 om 09:39

Ik moet eerst nog eens zien dat bassey en met name Wijndal beter zijn dan Blind.

5 augustus 2022 om 09:44

Kwa snelheid en koppend zal Bassey zeker een verbetering zijn tegenover Blind, opbouwend zal Blind weer wat beter zijn. Eerlijk gezegd zie ik totaal geen CV in blind, vind hem op LB of CVM het sterkst overkomen.

5 augustus 2022 om 09:47

Dan denk ik dat je een beetje een beperkt beeld van een CV hebt om eerlijk te zijn.

5 augustus 2022 om 10:34

Hij wordt elke counter overlopen als CVM. Dat trekt hij ook niet meer.

5 augustus 2022 om 10:39

Dan laat je een ander rennen?
De cvm van Ajax moet vooral het spel kunnen maken anders krijg je net als vs PSV een Taylor die maar de bal komt ophalen. Met een Blind op 6 kan een Taylor of wie dan ook gewoon in positie blijven.
Op 6 vertrok Blind met de gouden ED schoen uit NL naar United. Is gewoon zijn beste positie.

5 augustus 2022 om 11:20

Met Blind op CV halve finale CL gehaald

5 augustus 2022 om 11:26

Haha Wijndal is zeker beter dan Blind.

Dat Daley Blind nog steeds speelt bij Ajax en wordt opgeroepen voor het NL elftal is te belachelijk voor woorden.

5 augustus 2022 om 09:41

Iemand met de voetballende kwaliteiten als blind kwijtraken is geen winst

5 augustus 2022 om 09:45

Die snap ik nog wel. Maar waar wil je hem gaan neerzetten? Op de back vind ik hem te traag en kan je beter met Wijndal spelen. In het centrum naast Timber zou in mijn perceptie de enige optie zijn.

5 augustus 2022 om 09:45

JK-Ajax. Maar zijn voetballende kwaliteiten zijn toch ook al een tijdje niet meer echt zichtbaar? Ik krijg het idee omdat die niet kan verdedigen, dat dan zijn voetballende kwaliteiten overgewaardeerd worden. Krijg onderhand het idee dat hij een Pirlo aan de bal is. Al met al vind ik wat hij voetballend toevoegt de laatste 2 jaar bovengemiddeld, maar niet bovennatuurlijk. Ook bij het Nederlands elftal zie ik het niet. Zijn voorzetten komen 9 van de 10x niet aan. En de balletjes tussen de linies zijn ook behalve dan spannend. Ik vind dat Blind bij het Nederlands elftal wel klaar is en bij Ajax is het nog leuk in de eredivisie maar Europees zou Ajax toch hoger moeten mikken vind ik.

5 augustus 2022 om 09:53

Tegen clubs als Fortuna, Cambuur, Volendam (met alle respect), op 6.

5 augustus 2022 om 09:59

In mijn optiek CVM of LM. Met Timber en Bassey achterin heb je een supersnel en sterk defensief blok. Met wijndal heb je veel diepgang, dat compensatie nodig heeft op links maar ook voetbal voor het Central blok is essentieel. Net als een de Jong dat vroeger verzorgde. Nou is Blind een andere speler, maar hij ziet het spelletje goed en zijn opbouw is meestal, als hij niet slordig is, erg goed.

5 augustus 2022 om 10:00

JK Zo kun je m tot zn 50e handhaven. Gaat niet alleen om werk met de bal.

5 augustus 2022 om 10:01

Als je Blind kwijt raakt lever je weer een hoop kwetsbaarheid in, dat weegt in een team met zoveel goede voetballers als Ajax wel zwaarder dan de voetballende kwaliteit die Blind toevoegt. Vroeger waren zijn voetballende kwaliteiten dat je zijn kwetsbaarheden nog een beetje door de vingers zag, maar nu kan het echt niet meer. Is steeds de slechtste van het veld, de tegenstander heeft altijd het gevoel dat er in de lucht en op de counter wat te halen valt. Laat dat nou net zijn hoe 90% van de tegenstanders Ajax bestrijd. Het beste is er gewoon af bij Blind dat is ook logisch na wat hij allemaal heeft meegemaakt, en de leeftijd die hij heeft.

5 augustus 2022 om 09:46

Mijn inziens heb je helemaal gelijk hoor. Blind heeft vorig seizoen echt geen best seizoen gedraaid en was vaak gewoon de slechtste op het veld. De linkerkant was 8 van de 10 keer ook gewoon de kant waar het gevaar vandaan kwam en vandaar dat de roep om Nico steeds groter werd. Dit was vooral de eerste seizoenshelft, de tweede herpakte hij zich iets. Wat mij betreft speelt Wijndal gewoon back en een centrum met Timber en Blind is te klein en te aanvallend en ik denk dat, ook gezien het bedrag wat je er voor hebt uitgegeven, Timber en Bassey samen moeten spelen. Blind zijn aanvallende capaciteiten zijn natuurlijk erg groot, maar verdedigend en qua snelheid kan het echt niet meer, iedere tegenaanval via zijn kant is gevaarlijk.

5 augustus 2022 om 15:38

aan de andere kant kwam het meeste gevaar van Ajax ook vn de linker kant. Als je Blind zo neerzet dat snelheid een issue is doe je als trainer iets niet goed. Als positioneel belangrijk is en inzicht. Dan heb je hem in zijn kracht. En in die wedstrijden (de meeste) was hij heel belangrijk.

5 augustus 2022 om 09:48

Blind is een ras Ajacied, een echte clubman, die moet lekker zijn carrière beëindigen in Amsterdam! Ook is hij ook nog van grote waarde voor Ajax. Al dat gezeur op hem is niet altijd terecht. Voetballend 1 van de beste in de selectie momenteel.

5 augustus 2022 om 09:52

Dat het een clubman is dat snap ik, maar waar zou jij hem laten spelen op dit moment? Of zou je hem op de bank zetten?

5 augustus 2022 om 09:56

Op dit moment is Bassey 2 wedstrijden geschorst dus dat is al een begin. Daarnaast maakte ook Wijndal defensief een zwakke indruk tegen PSV. Laat Wijndal en Bassey eerst maar eens zien dat ze (veel) beter zijn dan Blind. Maar dat is nu nog niet aan de orde. En van een beetje concurrentie wordt niemand minder.....

5 augustus 2022 om 09:58

Ik zou hem zeker laten spelen, voetballend 1 van de beste spelers en heel belangrijk in de opbouw. Wellicht zou ik hem opstellen als cvm, maar bij mij zou hij zeker in de basis staan.

5 augustus 2022 om 10:00

@adro

Ik ben het wel met je eens. Ik zou zelf niet weten waar we Blind moeten stallen op het moment. Blind mist op enorm veel snelheid wat niet erg is in de eredivisie, maar zeker wel op een niveautje hoger. Daarom zou ik Wijndal lekker linksback houden en het centrum laten vormen door Timber en Bassey. Op het middenveld is het overvol qua spelers en zie daar sowieso voor Blind geen rol weggelegd. Dus ik zelf dat het een prima uitweg was geweest voor Ajax en Blind. Hoewel Blind wel een hele goede all round back up is, maar ja of hij dat zelf wilt?

5 augustus 2022 om 10:03

Nouja tegen de teams die zich echt gaan ingraven zou Blind op CVM, in plaats van Alvarez, wel echt een toevoeging zijn. Dan heb je extra veel voetbal op het middenveld en dat compenseer je dan door het verdedigend dicht te gooien met Bassey (al moet die het natuurlijk ook nog maar bewijzen). En begrijp me goed ik ben fan van Alvarez, maar tegen teams als RKC, Fortuna, etc. zou je hem niet per se nodig moeten hebben.

5 augustus 2022 om 11:44

Hij schakelt wel traag om. Denk dat je daardoor kwetsbaarder wordt bij counters. Aanvallend is hij veel sterker maar Alvarez is wel een speler die ervoor zorgt dat bijvoorbeeld een Timber of eerder Martinez ook in kunnen schuiven.

5 augustus 2022 om 14:05



@adro Je ziet dat volledig verkeerd.
Dit was mijn eerdere reactie. Die nu is verwijderd door een moderator want ze misten de onderbouwing. Ik gaf antwoord op de vraag maar blijkbaar moet daar dus nog een onderbouwing bij. Dus bij deze:
Met Daley is Ajax nu al 8x (inclusief het coronajaar) kampioen. In de tussenliggende 4 jaar toen Daley bij United zat is Ajax geen kampioen geworden. Alleen dit zegt al genoeg. Daarnaast is hij gewoon een geweldige voetballer aan de bal maar ook zonder bal. Hij is bijna altijd fit en elke trainer met wie hij werkt stelt hem op NL-elftal of trainers van Ajax dus of die trainers zijn heel slecht of de supporter die zegt dat Daley eruit moet snapt er niks van, ik denk dus dat laatste.
Dat hij er af en toe laks uitziet omdat hij niet snel is dat is af en toe pijnlijk om te zien maar dat moet je voor lief nemen. De man verdient gewoon een standbeeld bij Ajax en niet dat negatieve gezeik van veel supporters hier.



Het 'verhaal' sloeg voor Ekkelenkamp meer aan bij Antwerp dan bij Brugge, ja hoor. Ze boden gewoon een half miljoen meer salaris ofzo. Overigens zou Blind gek zijn om nu nog Ajax te verlaten voor een club als Antwerp, die echt een oudemannenselectie samen aan het stellen zijn. Plus Ekkelenkamp.

5 augustus 2022 om 09:45

Daar past ie met zijn tempo prima tussen dan toch?

On:
Kan me bijna niet voorstellen dat Blind uberhaupt nog weg wil. Gewoon lekker je carriere afsluiten bij de club die je groot gebracht heeft. Je hebt hier meer krediet dan waar dan ook ter wereld. Foutjes worden goed gepraat of geaccepteerd, publieks lieveling en ze zullen niet slecht betalen.

Kortom, geen enkele reden om te vertrekken als je het mij vraagt.

5 augustus 2022 om 09:52

Precies wat ze in het artikel beschrijven. Blind is op zijn plek bij Ajax, zolang hij in de basis speelt. Op de bank zit hij niet op zijn plek (pas 32 jaar) en als hij dan de kans heeft nog 2 jaar basis te spelen in een andere competitie, waarom niet?

5 augustus 2022 om 10:52

Omdat hij bij een nieuw publiek ongetwijfeld minder krediet zal hebben en zullen zijn foutjes hem niet zo makkelijk worden vergeven.

Ik zou als ik Blind was hoe dan ook bij Ajax blijven, basisplaats of niet.
Hij is "pas" 32. In principe heeft hij toch nog max 1 a 2 redelijke jaartjes in zich en is het niet raar als hij op korte termijn voorbij gestreefd wordt door jonge talenten.

5 augustus 2022 om 11:58

@bizzlad: dan zou jij dus een veilige omgeving verkiezen boven de sportieve uitdaging. Dat kan. Ik weet niet hoeveel eerzucht Daley heeft, maar het is altijd wel een topsporter geweest.

5 augustus 2022 om 09:53

Van hun 10 aankopen deze zomer zijn er slechts 2 van boven de 30.
En op de 34 selectiespelers zijn er slechts 6 van boven de 30.

Wel ff weten wat je roept, voordat je wat uitkraamt.

5 augustus 2022 om 16:28

Agja, kampuoen van belgie worden in de basis, of kampioen van Nederland worden (al weet ik dat niet heel zeker) met mischien geen basis plek meer. Als ik blind zelf was had ik het dan wel geweten.

weet niet of je blind nu kan verliezen als ajax zijnde.
is geen geweldenaar maar wel op 3 posities inzetbaar, en is natuurlijk ervaren.

Wie stemt er in godsnaam "ja" op deze poll? Dat moeten dan wel supporters zijn van andere clubs..

On: het zou me niet verbazen als Blind dit seizoen naar de bank verdwijnt. Op het moment is hij nog beter dan Bassey en wat mij betreft ook dan Wijndal en nog te belangrijk met zijn passing voor het spel dat Ajax speelt. Echter, als Wijndal en Bassey hun draai vinden verwacht ik dat Blind de 2e optie wordt voor zowel linksback als centraal. Mogelijk kan hij dan nog op 6 spelen, alleen speelt Alvarez wel altijd een ruime voldoende. Als zijn passing nog wat zuiverder (en aanvallender) wordt, dan is Blind ook daar 2e optie. M.a.w., het zou zomaar kunnen dat Blind dit seizoen op de bank terecht komt. Maar dan nog is Blind een te belangrijke/goede speler om hem te laten vertrekken.

5 augustus 2022 om 09:59

Ik heb als Ajacied ja gestemd. Ik vind het een mooi, natuurlijk moment om Blind door te selecteren. Ajax wilt dominant, mooi, snel positiespel spelen en Blind begint gewoon langzamer te worden. Ik vind het tijd om hem door te selecteren en dan is het prima om het door de voordeur te laten vertrekken.
Het zou kunnen dat hij gemist gaat worden, maar ik gun hem een basisplek en ik vind hem niet meer basisplek waardig bij Ajax. Dat is voor mij gewoon de natuur en de 'aging'.
Het is niet anders, niets dan lof voor Blind, een echte Ajacied maar aan ieder tijdperk komt ook een einde.

5 augustus 2022 om 10:04

Blind moet gewoon lekker bij Ajax blijven. Het wordt altijd op zijn snelheid gegooid, maar men vergeet vooral de kwaliteiten die hij wel heeft....

5 augustus 2022 om 10:50

Voor mooi, snel, dominant positiespel heb je juist een speler als blind nodig. Daarom speelt hij ook bij alle trainers.

5 augustus 2022 om 11:15

Dat argument wat je geeft gaat niet over doorselecteren. Als jouw argument valide is stel je hem over 46 jaar nog steeds op.
Ik schat in dat dit een prima moment is om hem door te selecteren naar een elftal waarbij zijn kwaliteiten beter tot hun recht komen dan bij Ajax op dit moment.

5 augustus 2022 om 11:08

Ik denk dat supporters van andere clubs juist Nee stemmen. Verdedigend enorm kwetsbaar. Is niet snel, niet sterk, geen duelkracht. Je kan tegenover hem zowel een grote spits zetten, als een snelle spits en tegen beide zal hij enorme problemen hebben in verdedigend opzicht. Als linksback kwam hij daar nog enigszins mee weg, centraal achterin vind ik hem echt tekort komen. Hoe kan je een cv opstellen die niet kan verdedigen en die niet kan rennen? (Vind hem op linksback trouwens ook niet genoeg dynamiek hebben, maar daar kan hij zijn tekortkomingen wel beter compenseren).

Logische transfer uiteraard. Met zijn kenmerkende snelheid en voetballend vermogen zal blind een uitstekende toevoeging vormen op de trage en voetballend zwakke Alderweireld!

Opbouwend de beste speler van Nederland
Ongelooflijk hoe deze speler wordt onderschat.
Hij is zo belangrijk voor Ajax.

5 augustus 2022 om 09:53

Het is zo zonde dat er naast de opbouw ook andere cruciale zaken worden gevraagd van een verdediger.

5 augustus 2022 om 09:57

Precies. Anders kan je net zo goed vragen aan Wesley Sneijder of die weer even een seizoen komt voetballen. Beetje centraal achterin

5 augustus 2022 om 09:59

Mwah, zolang je er altijd 1tje meer in schiet dan de tegenstander, is er niets aan de hand.

5 augustus 2022 om 10:51

Alleen was daley in het opbouwende gedeelte altijd al beter als wesley.

5 augustus 2022 om 09:56

Opbouwen is ook bijna zijn enige kwaliteit. Verdedigend is hij niet meer zoals het was, hij is traag en wordt er snel uitgelopen. Denk dat het niet lang meer duurt voordat hij bij Ajax uit de basis is met spelers als Wijndal, Bassie en Timber. Bij Oranje is hij onder van Gaal verzekerd van een basisplaats, maar ik zie hem na het WK niet veel kansen meer krijgen

5 augustus 2022 om 11:52

Klopt helemaal wat betreft het opbouwende. Maar Blind kan niet koppen, is niet heel sterk en ik gok dat hij de sloomste speler is op de Nederlandse velden. Dan kan je nog zo goed kunnen opbouwen, als je als linksback steeds het stront voor je ogen wordt gelopen door buitenspelers die op de brommer zijn dan denk ik dat hij binnenkort op het bankie mag gaan zitten.

Wegwezen Overmars! Deze ras Ajacied blijft behouden voor Ajax!

Mensen vergeten vaak dat bijna heel de opbouw via Blind gaat. Ja hij is geen killer verdediger zoals Martinez. Maar als die beide had dan had die nog jaren bij een Europese topclub gespeeld.

Blind wordt te vaak naar beneden gepraat omdat hij snelheid en explosiviteit mist. Maar hij is zo sterk aan de bal en qua positiespel met gemak de beste verdediger van Nederland. Echter, als iemand een verkeerde pass levert (en dat doet hij zelf gemiddeld ook een of twee keer per wedstrijd) dan is hij kwetsbaar, maar Sanchez, Timber en Wijndal hebben voldoende snelheid om dat in de achterste linie te gaan compenseren. Ajax moet hem voorlopig zeker niet van de hand doen: de speler is daarvoor nog te goed en voor Ajax raakt anders de spoeling achterin wel heel dun.

5 augustus 2022 om 10:07

Op zich wel met je eens, alleen zeggen we ieder jaar dat de andere drie verdedigers het wel compenseren. Zelfs met Mazraoui, Timber en Martinez zijn er toch wel veel momenten geweest waarbij het niet lukte. Nu heb je dan ook nog is Wijndal, die nog veel vaker weg is dan Mazraoui. Als de tegenstander een snelle rechtsbuiten heeft hoeft die niet eens goed te kunnen voetballen om uiterst gevaarlijk te worden, wacht op een slordig momentje en diep de bal achter Blind/Wijndal. Ik denk dat we het voetballende van Blind wel nodig hebben maar ik betwijfel echt of de verdediging nog de juiste plek voor hem is.

De ajacieden die Blind willen houden zijn in ieder geval ambitieloos in de Champions League. Gelukkig kan Blind wel goed opbouwen tegen Fortuna Sittard en valt daar zijn traagheid iets minder op.

5 augustus 2022 om 09:55



Beetje makkelijk.... Zolang Blind niet direct in de sprint duels komt is er weinig aan de hand.
En is dat wel het geval, dan hebben we altijd nog Timer en Bassey om het op te vangen.

En ja, ik zou Blind dan ook op 6 opstellen ipv Alvarez.

5 augustus 2022 om 10:00

helemaal met je eens Booya_410. Blind is voetballend 1 van de beste spelers van Ajax en in de opbouw en positiespel heel belangrijk. Blind wordt altijd aangepakt om wat hij fout doet en daar wordt alles voor aangegrepen. Als hij dingen goed doet hoor je niemand.

5 augustus 2022 om 10:12

En zolang Gorter geen schoten op doel tegen krijgt is het een goede keeper. Tegen de grotere ploegen krijg je gewoon problemen met Blind in het veld. Het draaien en rennen gaat gewoon veelste traag. Zie bijvoorbeeld de wedstrijd tegen Benfica.

5 augustus 2022 om 10:20

Wat een onzin, zou juist eerder getuigen van een gebrek aan ambitie als ze hem hadden verkocht. Het is nog geen uitgemaakte zaak dat hij geen basisspeler blijft, daarbij heb je een brede selectie nodig voor het drukke seizoen. Dan heb ik liever Blind daar, met zijn ervaring, leiderschap en kwaliteiten. Nee, misschien na dit jaar als Bassey het waar kan maken, maar tot die tijd is Blind nog steeds een belangrijke kracht.

5 augustus 2022 om 10:31

Het is geen 2019 meer he, Blind is langzamerhand aan het aftakelen. Hij heeft inderdaad ervaring en leiderschap, maar hou je niet je hart vast als hij in de CL tegen een snelle rechtsbuiten moet spelen? In de eredivisie geloof ik best dat ie nog even meekan.

5 augustus 2022 om 11:05

Nou dan is het alleen al voor roulatie dit seizoen de moeite waard om hem nog te behouden. Je hebt net een recordaankoop gedaan voor de lcv positie, ga er vanuit dat die basis gaat staan dit jaar. Ik weet zo 1,2,3 niet wie je dan beter op de bank kunt hebben. Is ook nog eens inzetbaar op meerdere plekken. Nee die gaat zeker nog zijn meerwaarde hebben dit jaar. Ik ga er niet vanuit dat hij dat zal doen als basisspeler, maar wel als belangrijk onderdeel van het team. Dan kan hij het jaar daarna alsnog naar Antwerpen.

5 augustus 2022 om 10:55

Zelfs als Ajax alle wedstrijden verliest dit jaar, spelen ze nog zeker 41 wedstrijden. Komen nog de wedstrijden in Qatar en allerlei andere internationale verplichtingen bij voor een aantal Ajacieden.een beetje roulatie lijkt me prima en dan heb je met Blind toch wel een aardige back-up voor een aantal posities.

Leuk die inspeelpass, maar kijk even zijn rol bij de 1-2 en hoe hij omschakelt vooraf aan de 3-5 nadat hij zelf balverlies heeft geleden. Deze jongen mist gewoon het loopvermogen, snelheid en een bepaalde drive om in topwedstrijden te presteren. Tegen RKC thuis met veel balbezit kan het nog maar daar houdt het ook op.

5 augustus 2022 om 09:57



Het feit dat Blind ontzettend belangrijk was in de eerste 35 minuten van de eerste helft vergeten we dan maar even? Snap het, past niet in het plaatje wat je probeert te schetsen.. Maar toch.

5 augustus 2022 om 10:25

Wat doet het ertoe als je 35 minuten goed speelt maar vervolgens bij twee tegendoelpunten betrokken bent en 3-5 verliest?

Jammer dat Marc niet heeft doorgezet. Ik snap echt niet waarom mensen nu zo een fan zijn van Blind. De afgelopen anderhalf seizoen bijna 2 seizoenen is hij echt drastisch achteruit gegaan. Het gevaar in de defensie komt bijna elke keer door zijn traagheid of onderschatting van de situatie in een spel moment. Te makkelijk instappen te traag terug lopen van de andere helft omdat hij baalt van zijn niet aangekomen voorzet of schot op doel die niet tot een doelpunt leidt. Aub verkopen, en als hij ook nog vindt dat hij niet op de bank kan plaats nemen. Nee man, jammer maar je bent op leeftijd en er komen jonge getalenteerde spelers aan.

5 augustus 2022 om 10:55

Ik begrijp dat je het niet snapt. Niet iedereen heeft de kennis om dit te begrijpen. Misschien helpt het als ik zeg dat het totaal niet loopt als Blind niet meedoet.

Ajax zal toch een keer moeten doorselecteren. Blind wordt er niet bepaald beter op en zeker niet sneller. Opbouwend, ja. Maar omschakeling, snelheid, defensief? Er moet toch ergens een speler zijn die ook kan opbouwen en qua snelheid en duelkracht iets meer brengt?

Als je nog iets voor hem kunt krijgen is verkopen niet zo'n gek idee. Vraag me af of hij zijn plek behoudt.

Blind komt alleen snelheid tekort, en dat een kwaliteit die een verdediger toch wel zou moeten bezitten.
Verder is het een uitstekende verdediger.

Maar ik zou hem toch verkopen puur vanwege zijn snelheid die die niet heeft.

Een verdediging met Rensch, Blind en Wijndal gaat ook niet lukken. Dat zijn er 3 die matig zijn in verdedigen. Daarom is een rechtsback ook zeker nodig en ik ben blij te horen dat die Sanchez iets verdedigender denkt. Maar ook met hem zou je nog iets moeten verzinnen om Blind/Wijndal op te vangen. Wijndal is te veel weg en Blind kan niet verantwoordelijk zijn voor de hele linkerverdediging, dat gaat geheid fout. Kiezen tussen of Blind naar het middenveld of Wijndal meer terugroepen. In balbezit met 3 achterop staan gaat niet werken met Blind, dat is te gevaarlijk als er balverlies wordt geleden en Wijndal weg is.

5 augustus 2022 om 10:52

Die oplossing is er al in de vorm van Alvarez. Als Wijndal weer aan een rush bezig is moet Alvarez terugzakken en moet Blind of Bassey meer naar links. Dan speel je eigenlijk met Alvarez langs Timber centraal. Als Berghuis in de dubbele zes staat kan hij de verdedigende taken van Wijndal ook overnemen want het heeft weinig zijn om met Berghuis, Wijndal en Bergwijn in dezelfde ruimtes te lopen.

Schrijnend hoe negatief voetbalminnend Nederland over Daley oordeelt. Hij heeft het volgens de publieke opinie vaker slecht dan goed gedaan. Eigenlijk alleen maar slecht, want ik moet vaak zoeken naar positieve berichten over hem. Hij is technisch gewoon een topspeler die, vooral door gebrek aan snelheid, in slecht daglicht wordt gezet.

Niet verkopen maar niet centraal achterin zetten. Back of op het middenveld. Helaas Martinez verkocht die is onvervangbaar.

5 augustus 2022 om 11:17

Middenveld is ook zelfmoord. Die gast kan het niet belopen

Daley gaat helemaal nergens heen. 1 van de belangrijkste spelers binnen Ajax. Gewoon nog 2 seizoenen en dan net als Tadic trainer worden binnen Ajax.

Het is voor mensen op de een of andere manier altijd interessant om Blind af te zeiken. Is echt wel een hele goede voetballer die het in mijn ogen verdient om tot de selectie van Ajax te behoren. Of hij een onbetwiste basisspeler moet zijn is de vraag, maar hij behoort echt wel tot een van Ajax' beste 18 spelers in deze selectie. Van mij mag hij blijven.

Zelfs als Bassey, Wijndal en Taylor elke wedstrijd gaan spelen op posities waar Blind uit de voeten kan, moet je hem toch houden als 12e man die kan invallen op zeker 3 verschillende posities. Met slechts 11 basisspelers kom je zo'n seizoen toch niet door, je hebt er zeker 16 nodig en daar is Blind er zeker één van.

Blind moet je als Ajax zijnde houden. In de eredivisie waar Ajax het spel maakt laat je hem een beetje opbouwen. Maar Europees niet inschrijven. Dat lijkt me het beste.

Lekker laten gaan die blind, leuk dat opbouwende gelul en passing maar verdediging valt hij al Letterlijk jaren door de mand zowel op linksback als centraal achterin. Had hem verkocht.

Hier moet je toch afscheid van nemen? Kan het verdedigend niet meer belopen en gaat te licht de duels aan. Puur en alleen voor z’n passing behouden is ook van de zotte. Wijndal is voor op links gehaald. En in het centrum en middenveld neerzetten is zelfmoord.

5 augustus 2022 om 11:30

Naast Alvarez zoals uit bij Lille zou kunnen als je het veld heel klein houdt maar dat zie ik Schreuder tactisch niet voor elkaar krijgen.

Blind kan je nog wel houden als stand in op linksback wanneer Wijndal tegenvalt of op het middenveld naast Alvarez absoluut niet als vervanger. Ik zie Klaassen liever vertrekken teveel concurrentie op 10 en loopt de toekomst eigenlijk in de weg.

Die gaat niet naar Antwerp. Volgens mij heeft Blind een clausule ij zijn contract staan dat hij altijd speelt net als Tadic.

Met alle respect maar Overmars wordt steeds extreem geroemd. Maar wat hij doet is simpelweg ook met geld smijten en bizarre salarissen geven. Daar is toch niks speciaals aan? Ik zie royal antwerp voorlopig geen halve finale CL halen dus zal hij ook geen spelers van 50+ miljoen gaan verkopen. Ik vind dat hij iets te veel credits krijgt van de meeste

Nee! Blind moet bij Ajax blijven..

Qua statistieken is Blind by far the beste opbouwende verdediger in de ED. Echter vind ik het wel tijd om nu door te selecteren en de jongere spelers een kans te geven. Lekker laten gaan!

Blind heeft niet de snelheid om foutje te corrigeren maar compenseert dat met spel inzicht, positie en passing bovendien met een uitstekende pass, ik zou hem zeker niet weg laten gaan! en eventueel toch als verdedigende middenvelder gebruiken ook al brengt dit wat risico met zich mee door zijn gebrek aan snelheid.

Strik eromheen aub wegwezen geen sentiment is gewoon een zeer zeer beperkte speler. Mooi als hij gaat. Nu schuurs maggelan klaiber ook nog pleite en wat verdedigende versterkingen halen. Voorin en het middenveld zit wel snor.

Zolang blind kan lopen speelt hij in de basis. Dat weet iedereen. Hij kan namelijk niet omgaan met een reserverol, en als hij gewisseld wordt gaat het fout dat hebben we gezien tijdens Ajax Feyenoord toen meneer zwaar beledigd was en meteen de kleedkamer in ging en zich niet meer liet zien na afloop

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren