Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Manchester United moet recordbedrag betalen bij ontslag Ten Hag

Laatste update:

Mocht Manchester United in een vroeg stadium willen breken met Erik ten Hag, dan moet de club een recordbedrag op tafel leggen. De Nederlander heeft nog een contract tot medio 2025 en heeft bij een vroegtijdige breuk recht op het restant van zijn salaris. Dat bedrag, 15 miljoen pond, werd slechts één keer eerder betaald voor een ontslagen manager.

Ten Hag heeft nog ruim anderhalf jaar een contract bij United, maar zit op de schopstoel vanwege de huidige achtste plek in de Premier League. Ook overwintering in de Champions League - United staat derde in Groep A - is geen uitgemaakte zaak. En dus gonst het van de geruchten over een vroegtijdige breuk.

Mocht United besluiten om Ten Hag de laan uit te sturen, dan kan de in Haaksbergen geboren oefenmeester ruim 17 miljoen euro tegemoet zien. Dat is hetzelfde bedrag dat vijf jaar geleden werd uitgekeerd aan José Mourinho na diens ontslag. Louis van Gaal, in mei 2016 ontslagen, kreeg een slordige 10 miljoen euro mee.

Sinds het vertrek van Sir Alex Ferguson was United al 38 miljoen pond (43,5 miljoen euro) kwijt aan ontslagpremies. Ten Hag strijkt op Old Trafford per jaar zo'n 9 miljoen pond op. Inclusief de ontslagpremies voor de overige leden van de technische staf gaat de club dat 15 miljoen pond kosten.

Fabrizio Romano wist maandag te melden dat de positie van Ten Hag voorlopig nog niet ter discussie staat. De tegenvallende resultaten van the Mancunians zijn geen reden voor het bestuur van de club om Ten Hag de laan uit te sturen.

Ten Hag en United hebben vijf van de eerste tien competitiewedstrijden verloren. Na de pijnlijke 0-3 nederlaag tegen stadgenoot en aartsrivaal Manchester City leek de Nederlander andermaal de kwaliteiten van zijn selectie in twijfel te trekken.

"We spelen ander voetbal dan ik bij Ajax heb laten zien", zei Ten Hag tegen Viaplay. "Ik kan niet op dezelfde manier spelen. De spelers bepalen hoe je speelt. Ajax heeft een typische en karakteristieke speelstijl, met United zal ik heel ander voetbal laten zien. Dat heb ik vorig jaar ook gedaan."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Je kan blijven ontslaan maar dan ben je over 10 jaar nog op dezelfde positie. Blijft zonde dat een club als United in de status zit die het nu verkeert. In 2011 voor het laatst een CL finale gehaald en sinds dien Europees niks meer voorgesteld, ja ze winnen de EL maar daar moet je niet blij mee zijn als United. Zolang de club niet bestuurd word door mensen met hart voor de club dan zullen ze jaarlijks blijven aanmodderen.

31 oktober 2023 om 22:25

Op Ten Hag valt toch genoeg aan te merken? Zwak tot matig betreffende aankopen, niet echt in staat herkenbaar voetbal te brengen en gewoon ronduit dramatisch op tactisch vlak in uitwedstrijden tegen alles dat geen middelmaat is.

31 oktober 2023 om 22:27

Ten Hag zit helemaal niet op de schopstoel. Zijn alleen maar verhalen, geen feiten!

31 oktober 2023 om 22:32

Dat heeft echt niks te maken met wat ik zeg?

31 oktober 2023 om 23:09

Ik begrijp niet dat het voor velen zo lastig te begrijpen is: een trainer beoordeel je op de behaalde resultaten relatief tot het beschikbare spelersmateriaal. Een TD beoordeel je op het samenstelling van de selectie.

Waarom zou het op Ten Hag aan te merken zijn dat de selectie matig is met matige aankopen? Dat is helemaal niet zijn verantwoordelijkheid..

31 oktober 2023 om 23:13

Wat een onzin. Ga jij met droge ogen beweren dat hij geen invloed gehad heeft op de aankopen?

Ten Hag heeft daar duidelijk veel inspraak, dus ja dan moet je hem daar op afrekenen. Sowieso is het Engelse managermodel er eentje waar trainers heel veel inspraak hebben op het vlak van transfers.

31 oktober 2023 om 23:33

Inspraak is wat anders dan verantwoordelijkheid. Een trainer mag best zeggen "die wil ik hebben." Maar vervolgens ben je er als TD met je scouting zelf gewoon bij om te beoordelen of dat ook een goede aankoop is, voor een acceptabele prijs. Bij Ajax had hij ook inspraak in de transfers. Dat is vrij normaal voor een trainer.. Maar de eindverantwoordelijk ligt daar niet.

31 oktober 2023 om 23:37

Als je al trainer zegt dat je bepaalde spelers wil en je krijgt die, dan moet je daar natuurlijk gewoon op beoordeeld worden. Dat lijkt me toch zonneklaar?

31 oktober 2023 om 23:56

Misschien voor jou. Maar ik ben het daar dus simpelweg niet mee eens. Als scouting en TD moet je wat de trainer zegt altijd als suggestie zien. Als Mislintat die Steijn die Oleij en Lang had gegeven en het nog drama was geweest. Was hij er ook niet mee weggekomen door te zeggen "maar ja de trainer wilde die, dus die is verantwoordelijk voor de selectie."

Mensen moeten hun verantwoordelijkheid nemen binnen hun functies. Een TD zonder ruggengraat betekent niet dat de verantwoordelijkheid opeens bij de trainer ligt.

1 november 2023 om 00:05

Dus als een TD de speler haalt die een trainer heel graag wil dan is die speler totaal niet de verantwoordelijkheid van de TD? Heel makkelijk voor trainers. Alles is dus de schuld van de TD want die haalt geen goede spelers… En eigenlijk nog gekker, jij doet alsof een coach geen enkele invloed heeft op het aantrekken van spelers en daar dus totaal (!) niet op beoordeeld mag worden.

En die onzinnige denkwijze gaat dus eigenlijk niet eens op. Want in Engeland is het concept coach veel breder dan enkel het tactische, transfers mee bepal is daar gewoon een onderdeel.

1 november 2023 om 08:42

Herkenbaar voetbal laten zien wordt ook verdomd lastig met de blessures. United speelde al geen oogstrelend voetbal maar je moet constant met backup spelers spelen. Shaw, Martinez, Varane, AWB, Casemiro ervoor is de sterkste opstelling afgelopen seizoen. Nu allemaal geblesseerd geweest. Shaw maanden geblesseerd, Martinez ook maanden eruit, Varane is vaker geblesseerd dan fit, AWB maanden er uit en Casemiro nu ook geblesseerd. Beschikbare verdedigers afgelopen tijd: Maguire, Lindelof, Evans en Dalot. Maak daar maar iets van.. onmogelijk.

1 november 2023 om 10:12

Dat je Ten Hag het transferbeleid laat doen is vooral weer wanbeleid van de club en de hoge heren. Het is wel weer lekker makkelijk, want ze kunnen ten Hag weer de schuld geven.
Ten Hag is nooit goed geweest met transfers. Dat ziet hijzelf helaas nog steeds niet in. Herkenbaar voetbal kan alleen met de juiste spelers. Ik vond persoonlijk dat hij vorig jaar er alles uit heeft gehaald met deze groep, dus ik denk dat hij als trainer/coach wel degelijk goed is.
Na 10 jaar verschillende trainers te hebben gehad is al lang duidelijk dat het probleem niet de trainer is.

1 november 2023 om 11:17

dus jij denkt serieus dat ten Hag heeft gezegd, mbappe? bellingham? oshimen? frenkie? de Ligt? Min jae? hoef ik allemaal niet! ik wil maguire behouden en ik wil amrabat en hojlmond! dat zou toch wel heel naief van je zijn.

1 november 2023 om 18:42

De spelers die Ten Hag wou zijn niet gekomen. De bedragen die voor spelers betaald worden daar heeft Ten Hag niks over te zeggen.

31 oktober 2023 om 22:25

Dus niks doen en blijven aanmodderen met Ten Hag is dan de oplossing? Liever dat ze een poging wagen met een nieuwe coach die het misschien wel kan laten lukken. Dat is in ieder geval beter want Ten Hag laat toch echt zien het niet aan te kunnen.

1 november 2023 om 08:02

In het begin deed Ten Hag het toch hartstikke goed? Heel het concept van pieken en dalen wordt in de PML niet meer begrepen lijkt het wel, het mogen alleen maar pieken zijn. Vaak komt het mooiste juist na een slechtere periode. Vooral in een competitie met zoveel geld is het onmogelijk om continue te pieken. Ipv aanmodderen kan je proberen Ten Hag zijn zwaktes te versterken en beter aankoopbeleid te voeren.

31 oktober 2023 om 22:33

Met Ten Hag lijkt het er voorlopig op dat ze over 10 jaar met hem minder zijn. Want na anderhalf jaar lijken ze niks opgeschoten te zijn.

1 november 2023 om 00:08

@barcalover123

Ten hag presteert gewoon enorm ondermaats, hij heeft oprecht wel een goeie selectie en een van de beste in de Premier League, maar zelfs Antony kan die niet goed laten spelen.

1 november 2023 om 06:16

Antony is tovh ook gewoon een matige voetballer?
Deed het bij een goed Ajax leuk, maar ook vrij weinig rendement.

Die had nu ook weinig opgevallen bij dit Ajax hoor.

1 november 2023 om 08:04

Hahaha Antony als voorbeeld gebruiken, wat een waardeloze voetballer is dat joh.. en ze hebben verre van de beste selectie in de PML.

1 november 2023 om 14:20

@Mikeyduff

Ja maar bij Ajax was Antony echt heel goed en zowat de beste speler daar van Ajax.

1 november 2023 om 14:21

@PSVGillingham

Ja ik vond ook dat United Antony niet moest halen hij was overbodig, ze hadden Sancho als hij wat meer vertrouwen kreeg was hij denk ik echt wel van waarde geweest voor Ten Hag.

1 november 2023 om 15:27

United heeft een hele middelmatige selectie, de huidige top 4 plus nog wat andere teams hebben gewoon betere spelers. Antony is ook heel matig hoor, harde werker maakt komt echt te kort voor de Premier League. Dat hij goed was in de Eredivisie zegt echt niks, dat was van der Beek ook.

1 november 2023 om 18:19

@Kid Ink

Nou, United heeft nog best een aardige selectie met heel wat topspelers zoals Rashford Bruno Casemiro Varane Martinez en nog meer, maar ze hebben alsnog een hele dunne selectie met te weinig bezettingen mocht een van hun belangrijkste spelers geblesseerd raken.

1 november 2023 om 06:29




Barcalover.
Als de druk er op staat, dus als er niet gepresteerd wordt naar verwachting, dan maakt het geen bal uit wat goed is over 10 jaar. Als er iets moet veranderen, dan worden meestal niet de koffiedames ontslagen, of de schilderijtjes anders opgehangen. Nee, als de aandeelhouders actie willen zien, dan worden in voetbalclubs meestal de trainers ontslagen. Of dat nou verstandig is of niet. De oer oude regelen wie betaald, bepaald gaan dan weer van kracht.



1 november 2023 om 08:10

Volgens mij zit het ook niet mee. Achterin aardig wat geblesseerd. Te weinig goed ingekocht. Middenveld verdiend wat aandacht en aanval ook. Rashford was vorige jaar op dreef en nu wat minder. Hjolund heeft teveel gekost en laat nu weinig zien. Er waren ook geen betere spitsen beschikbaar. Sancho heeft je wat gekost en levert nu niks op. Idem Anthony. 3 of 4 goede aankopen zijn echt nodig.

Als je ten Hag wilt ontslaan dan kan je net zo goed de manager van Chelsea ook ontslaan. Die hebben nog een vermogen uitgegeven en staan laag.

Wat een mooi beroep ... trainer (manager) ...

Als ze besluiten je op straat te gooien, ben je financieel beter af dan als je blijft zitten en ben je financieel helemaal klaar (als je dat nog niet was).

31 oktober 2023 om 23:03

Als hij z'n contract mag uitzitten dan houdt hij daar net zoveel geld aan over.

31 oktober 2023 om 23:19

Maar kan hij niet gelijktijdig een andere functie aanvaarden, bv bij Ajax of welk andere club dan ook.

1 november 2023 om 00:25

Lekker vakantie nemen voor anderhalf jaar. En de miljoenen stromen binnen. Vind daarna echt nog wel een club.

1 november 2023 om 06:03

Kan hij met dat geld op vakantie naar Ibiza, beetje ouwehoeren over het voetbal met Steijn. Het kan slechter

1 november 2023 om 14:45

En met een beetje geluk is de dochter van Steijn er ook.

Het gaat nog maanden duren voor United zelf in actie zal komen en Ten Hag gaat ontslaan. United heeft engelengeduld als het om de trainers gaat, dat hebben er niet veel!

VZ is Ten Hag echt continu naar beneden aan het schrijven, echt kansloos. Jullie schrijven eerder nog dat Fabrizio bevestigt dat het bestuur hem wil behouden en nu opeens zit hij op de schopstoel? Hij zit helemaal niet op de schopstoel. Het draait nu niet lekker, verre van, maar een ontslag is nooit aan de orde geweest. Niet bij het bestuur en niet bij de fans.

Wees eens objectief en stop niet je eigen mening in een artikel @VZ.

31 oktober 2023 om 22:51

Die hebben dit gewoon van een ander nieuwsmedium. Daarom zit er ook geen lijn in.

31 oktober 2023 om 23:33

Dan moeten ze die uitspraak wel onderbouwen met een bron. In dit artikel wordt nergens specifiek naar verwezen en de schopstoel is idd toch best een aanname.

1 november 2023 om 03:51

Niet helemaal correct. Helft van de fanbase is van mening dat het alweer tijd is dat hij vertrekt!

1 november 2023 om 08:06

Als ze beide kanten belichten dan zijn ze juist objectief lijkt me. Daarnaast gaat de Nederlandse publieke opinie 0 invloed uitvoeren op het ontslaan van Ten Hag dus je hoeft je geen zorgen te maken hoor.

1 november 2023 om 10:58

Nee Gaz, jij leest zelf van alles tussen de regels door en voelt je voornamelijk direct (bijna persoonlijk) aangevallen als er enige kritiek geuit wordt.

Ook op fora is de opinie over Ten Hag aan het draaien, komende 3 wedstrijden moet ie eigenlijk 9 punten pakken anders kan het zomaar zijn dat hij dus deze keer wel voor de Kerst thuis zit. Zou zonde zijn, want ik hoopte dat hij zou slagen, maar blijkbaar is het toch net iets te hoog gegrepen voor hem.

Achtste is heel netjes voor ManUtd. Zou helemaal niet raar zijn als ze aan het eind daar ook staan. Als ze t goed doen worden ze vierde, als t normaal gaat zesde. Hoger dan vierde is een wereldprestatie.
Mensen hebben totaal niet door wat niveau is en hoe concurrentie er voor staat. Historie geeft geen titels en toppers komen al jaren niet meer. Ze mogen blij zijn dat ze spelers binnen kunnen houden zoals Rashford.
Maar goed, de fans zijn wat anders gewend..

31 oktober 2023 om 23:02

Precies. Van de ouderwetse top 6 gewoon de slechtste selectie dus niet eens zo'n gekke plek. Punt is wel dat hij ook verantwoordelijk is voor de honderden miljoenen die uitgegeven zijn en daar zitten maar 1 of 2 lichtpuntjes in.

31 oktober 2023 om 23:07

Ik vind Tottenham niet per se een beter team hebben eerlijk gezegd. En Chelsea is een nog grotere shitshow dan Man U, dus tellen die mee?

1 november 2023 om 08:28

Gek dat iedereen nu zo praat over de selectie. Heeft ETH dan vorig jaar een wonder verricht door 3e te eindigen? Die selectie was namelijk nog slechter dan dit seizoen.

1 november 2023 om 08:42

United de 6de selectie? Dat is ook overdreven. Ik denk dat ze de 4de selectie hebben, dus betere selectie dan zowel Spurs als Chelsea.

1 november 2023 om 09:07

Nee. De rest was gewoon nog slechter dan de Man U vorig jaar.

1 november 2023 om 10:09

Het is juist niet gek dat iedereen praat over de selectie. Want netto hebben ze over de afgelopen 10 jaar het meeste uitgegeven. En dit is het geworden. Het is gewoon heel matig, om allerlei redenen presteren spelers niet. Trainers kunnen er amper een lijn in krijgen.

Wat is de bron van dit artikel? Fabrizio meldde inderdaad dat hij niet ter discussie staat, maar waar komt die 15 miljoen pond vandaan? Lees ik er weer overheen?

31 oktober 2023 om 23:16

De bedragen in het artikel verschillen ook gewoon. Eerst wordt er over een ontslagpremie van 15 miljoen pond gesproken voor Ten Hag alleen. Even verderop gaat het om 17 miljoen euro voor hem. Met de huidge wisselkoers klopt dat wel ongeveer. Maar daarna wordt beweerd dat United bij een ontslag van Ten Hag, inclusief premies voor zijn staf, 15 miljoen pond kwijt is. Het lijkt me sterk dat ze bij ontslag van de gehele staf alleen Ten Hag een ontslagvergoeding moeten betalen. Kortom: een rommelig artikel.

31 oktober 2023 om 23:27

Ja lijkt alsof iemand gewoon tien minuten heeft zitten rekenen, haha.

Man United begint ook langzaam een trainerskerkhof te worden zou Ten Hag dit jaar nog ontslagen worden.

Dat Ten Hag het niet lang zou uithouden wist ik vorig seizoen al te melden al heeft hij toen boven zijn verwachtingen gepresteerd dit seizoen valt het allemaal wat tegen. Casemiro is niet meer de Casemiro van Real Madrid, Antony komt meer in het nieuws vanwege zijn frustraties in het veld ipv zijn invloed op het spel.
Martinez valt nu door de mand en laat zien dat niveau United te hoog voor hem is.
En de Gea werd bedankt voor zijn diensten en halen een keeper er voor terug die zijn vorm destijds bij Ajax nog steeds aan het zoeken is.

Nee nee Ten Hag en United gaat geen huwelijk worden van pakweg 10 jaar

1 november 2023 om 08:30

Het is maar goed dat niemand jou serieus neemt. Wat een verzameling van onzin

Sinds Sir Alex Ferguson weg is gaat het niet goed met united

Tja ten Hag is natuurlijk compleet de mist ingegaan met die 100 miljoen voor Antony. Dat was zijn topaankoop. Dan sta je al 1-0 achter.

Als dan ook nog het spel dit jaar slechter is dan vorig jaar, dan is het wachten op ontslag

Pfff eventjes 10 miljoen. Zou je jezelf in theorie 100 jaar lang jaarlijks een ton kunnen uitkeren 😅 (of anders 50 jaar lang 2 ton) dan kan je zorgeloos leven qua geld (of er moeten hele gekke dingen gaan gebeuren hyperinflaties ofzo)

Veel meer verwacht van het United onder Ten Hag in het tactisch vaak niet zo sterke Engeland. Ik zie na anderhalf jaar echt nog geen 1% terug van het Ajax spelletje waar wij allemaal zo van genoten hebben. Ik had echt verwacht dat hij met United (na 3 transferperiodes) toch wel meer in de buurt van dat spel zou zitten. De manier waarop United speelt is echt verschrikkelijk.

Tsja.. ik denk dat dit het verschil is tussen hongerige (jonge) spelers en volgevreten profs. Die laatste groep laten zich niet zomaar vormen en doen het op hun 'eigen manier', terwijl die eerste groep juist graag wil vlammen en de opdrachten van de coach vaak wel serieus neemt. Ik denk dat geen enkele trainer het in een wespennest als ManU lang uithoudt op dit moment. Ten Hag niet (valt me nog mee dat hij er zit), maar ook een Slot zou daar geen potten kunnen breken.

Dat is een schijntje vergeleken met wat hij de club reeds heeft gekost en nog meer zal kosten als hij aanblijft met deze resultaten.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren