Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Afellay lyrisch: ‘Hij verdient een basisplaats bij Oranje, zonder twijfel'

Laatste update:

Ibrahim Afellay is lovend over Brian Brobbey. De spits van Ajax was zaterdagavond twee keer trefzeker in het gewonnen competitieduel met Heracles Almelo (2-4) en bracht zijn seizoenstotaal daarmee op zeventien doelpunten in alle competities.

“Hij verkeert in bloedvorm, eigenlijk heel het seizoen”, begint Afellay in Studio Voetbal over Brobbey. “Hij heeft vaak kritiek gekregen, omdat hij een periode even geen doelpunten maakte, maar hij is zo sterk als een paard, echt waar... Zijn interviews zijn ook iedere keer genieten.”

Michiel Kramer, eveneens aanwezig in het praatprogramma, heeft ook lovende woorden over voor Brobbey. “Ik heb in het verleden al meerdere malen aangegeven dat ik hem een hele goede speler vind. Hij heeft zo enorm veel power, dus je kunt als verdediger ook weinig doen.”

“Op de momenten dat de spelers van Ajax de ruimte hebben, dan spelen ze hem altijd in. Brobbey houdt vervolgens alle ballen bij zich. Hij zit gewoon hartstikke goed in zijn vel, dat zie je aan alles. In zijn manier van afmaken en bewegen zie je zoveel vertrouwen. Hij is bij heel veel momenten betrokken.”

"Brobbey heeft ook nu heel veel variatie in zijn spel”, haakt Afellay in. “Hij gaat nu ook vaak diep en is gewoon heel moeilijk te bespelen.” De analist krijgt vervolgens van presentator Sjoerd van Ramshorst de vraag of Brobbey momenteel de eerste spits van het Nederlands elftal moet zijn. “Jazeker, zonder twijfel!”, antwoordt Afellay.

Hans Kraay tempert verwachtingen
Hans Kraay junior vindt het positivisme rondom Brobbey juist een tikkeltje overdreven. De verslaggever annex analist van ESPN concludeerde zondag bij Goedemorgen Eredivisie dat Ajax over een goede spits beschikt, maar benadrukte tevens dat Brobbey (nog) niet tot de wereldtop behoort.

"Zullen we het een beetje in het midden houden met z'n allen?", temperde Kraay de euforie rondom Brobbey. "Hij heeft in het begin van het seizoen heel veel kritiek gehad in verschillende programma's. Dat hij er bijna niks van kon. En dan zeggen mensen dat hij de beste van Europa wordt."

"Ik denk dat het allebei niet klopt. Hij wordt niet de beste van Europa. Het zit er allemaal een beetje tussenin", weigerde Kraay de spits van Ajax op een voetstuk te plaatsen. "Hij is gewoon een hele goede spits, daar hoeven we toch geen etiket op te plakken?"

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Ajax traint onder Farioli
Ajax traint onder Farioli
Reacties

Straks nog een luxeprobleem met Brobbey en Memphis als die blijft scoren voor Atletico. Gakpo in ieder geval niet meer in de spits in een 4-3-3 dat is hem gewoon niet.

29 januari 2024 om 07:19

Als je een team wil smeden, kan Memphis ook gewoon niet. Maar dat gaat me op veel minder vriendelijke reacties komen te staan, denk ik

29 januari 2024 om 07:24

Memphis is juist een teamspeler gebleken voor Oranje Promes daargelaten. Wat weten wij verder over de vriendschap Memphis-Promes? Misschien waren ze wel goed bevriend voordat Promes op het verkeerde pad geraakte. Ik mis toch info op dat vlak.

@mangalitsa Zirkzee kan je er ook bijhalen inderdaad.

29 januari 2024 om 08:40

Huh? Grotere ego als Depay is er niet!

29 januari 2024 om 08:53

Dat is niet zo. Ik heb in het AD voor het afgelopen WK een interview gelezen waarin stond dat Memphis juist heel goed in de groep ligt..

29 januari 2024 om 09:17

Nederland lijkt me sowieso een grote groep individualisten. En in het veld is Depay inderdaad bijzonder egoïstisch. Wat zonde is. Hij kan prima bakken, maar is zo zelfzuchtig en hiermee leidt hij zo bizar vaak balverlies in. En ik heb niet het idee dat dit overzicht ooit nog komen gaat bij hem

29 januari 2024 om 11:35

@vtotheb

Hoezo? Als je onderbuikgevoelens uit over Memphis lopen de meesten in de polonaise mee hoor? Bij Memphis maakt duidelijk feitelijke waarheid niet uit.

29 januari 2024 om 11:38

@pieterpost

Ook bij elke andere club lopen ze met hem weg, zelfs Simeone bij Atletico waar het team overduidelijk voorop ligt.

Hij wordt vrijwel elke keer een voorbeeld topsporter genoemd, is blijkbaar veel bezig en betrokken met teamgenoten ook privé, maar goed.

Wat de waarheid is maakt niet uit. Mensen zijn altijd oneerlijk zonder goede reden als ze zonder goede reden de pik op iemand hebben.

29 januari 2024 om 14:55

We moeten het ook allemaal niet gaan overdrijven met betrekking tot Brobbey. Hij ontwikkelt zich goed hoor, maar Pavlidis is nou ook niet bepaald een geweldenaar en die heeft er ook al 20 in liggen. Gimenez is al anderhalf maand niet in goede vorm en staat op 19 doelpunten. Laten we nou eerst maar eens afwachten of Brobbey uberhaupt aan kan haken op een hoger niveau. We gaan het wel zien, want hij gaat z'n kansen met deze vorm wel krijgen in Oranje.

29 januari 2024 om 07:20

En Zirkzee, die veel meer laat zien dan Brobbey, gaat iedereen even gemakkelijk aan voorbij...

29 januari 2024 om 07:32

Er lijkt wel een Brobbey campagne te zijn gestart. Iedereen moet even laten weten dat hij brobbey goed vindt. (Tegen RKC, Heracles e.d.)

29 januari 2024 om 07:45

Dus eigenlijk zeg je zelf nooit naar Bologna te kijken en toch heb je die mening?

29 januari 2024 om 07:57

Je zegt ook dat hij wel heel buitenaards moet spelen om beter te zijn dan Brobbey. Dus eigenlijk zeg je gewoon het tegengestelde van Mangalista terwijl je zelf ook niet naar Bologna kijkt.

29 januari 2024 om 08:06

En Giminez naar de Europese top praten , en Brobbey scoort alleen tegen rkc. Grappige mensen allemaal hier. Giminez scoort momenteel niet en nu naar Almere dan maar

29 januari 2024 om 08:16

@mangalista,

In welk opzicht laat Zirkzee meer zien ?
Zirkzee 8 doelpunten uit 20 wedstrijden, waar Brobbey er 13 scoort in 18 wedstrijden.
Dat is omgerekend voor Zirkzee ruim 200 minuten per doelpunt terwijl Brobbey uitkomt op bijna iedere 100 minuten een doelpunt.

29 januari 2024 om 08:20

Best eenvoudig. Zirkzee speelt in een topcompetitie, Brobbey in de eredivisie.

Als je dan ook nog eens de teams oplijst waar beiden tegen gescoord hebben dan is het toch al helemaal duidelijk dat Zirkzee meer laat zien dit seizoen vind ik zelf. Dit seizoen al gescoord tegen Milan, Inter (in 2 afzonderlijke wedstrijden bijna persoonlijk Inter de das om gedaan) en Fiorentina. Hieronder wordt daar dan voor brobbey Marseille, PSV en Twente genoemd (hebben een goede defensie maar dan kan je Torino met de derde beste defensie van de Serie A ook gewoon noemen).

29 januari 2024 om 08:39

De serie A is ook geen topcompetitie meer. Wel wat beter dan de Eredivisie, maar geen topcompetitie. Niet voor niks dat de spelers uit de suptop Eredivisie daar goed aarden. Denk aan: Schouten, Koopmeiners, Dijks, Hateboer, Reijnders en dan kan ik nog wel even doorgaan. Daarnaast is het voor een spits van Ajax, die zich vaak in de kleine ruimte bevindt, veel moeilijker spelen dan voor een spits van Bologna die veel meer vanuit de omschakeling speelt en daardoor veel meer ruimte geniet. Maar dat zal je vast wel weten als je ook maar een beetje gevoetbald hebt.

29 januari 2024 om 08:41

Met slechtste Ajax ooit zoveel goals, niet vergeten erbij te vermelden

29 januari 2024 om 08:48

Als je een seconde naar Zirkzee gekeken zou hebben dan zou je toch weten dat je nooit maar dan ook nooit kan zeggen dat hij het moeilijk zou hebben in de kleine ruimte?

Dat is gewoon zijn sterkste kwaliteit.

29 januari 2024 om 08:57

Ik zeg toch niet dat hij moeite zou hebben in de kleine ruimte? Ik zeg dat het voor een spits makkelijker is om te scoren wanneer hij veel ruimte geniet ipv wanneer hij zich in een hele kleine ruimte bevindt.

29 januari 2024 om 09:02

Als dat makkelijker is, waarom spelen alle topschutters dan bijna altijd bij de topteams?

29 januari 2024 om 09:06

@Jeroentje: Tenminste nog 1 iemand die volwassen genoeg is om normaal te reageren en te vragen hier. Fijn

Het "lastige" is dat het twee verschillende spitsen zijn. Brobbey is een targetman. Sterk. Snel. Neusje voor de goal. Qua voetbal zelf heb je er niet veel aan. Al is die kont erin draaien en passen natuurlijk ook wel een onderdeel van het spel.

Zirkzee is technisch veel vaardiger. Is geen pure spits, maar laat zich meer inzakken om het spel te bepalen. Hij kan ook zeker scoren, maar het is veel meer dan dat. Techniek, overzicht. Echt een hele indrukwekkende speler.

Het is dus deels een kwestie van smaak. Maar ik wil voetbal in Oranje. Ik vind Brobbey echt een hele, hele matige voetballer. Prima invaller. En hij hoort er in deze vorm zeker bij. Maar voor de basis vind ik het armoedig

29 januari 2024 om 09:07

Italiaanse competitie is niet beter dan de Nederlandse Lierse. Maar doe jij vooral alsof het geweldig is in Italië. Lol

29 januari 2024 om 09:13

De Italiaanse is niet beter dan de Nederlandse. Dan weet je dat het moeilijk wordt.

29 januari 2024 om 09:13

@Dramatisch: In Nederland heeft Feyenoord het niet kunnen redden in de Champions League, Ajax niet in de Europa League en AZ niet in de Conference League. Italië heeft nog 3 clubs in de Champions League (Inter, Lazio en Napoli) en deze zelfde Inter stond vorig jaar nog in de finale van de Champions League. Daarnaast heeft het ook nog 3 clubs in de Europa League en presteren ze tot op heden allemaal prima.

Lazio, niet echt een topclub in Italië, is zelfs ten faveure van een Nederlandse club door.

En Zirkzee speelt in deze competitie bij een middenmoter (maximaal). En toch bepaalt hij het spel vaak. Dat is echt razend knap.

Ik weet dat Brobbey het laat zien in een zwak Ajax, maar dit zwakke Ajax is kwalitatief ook nog steeds top 5 Eredivisie

29 januari 2024 om 09:14

Italiaanse competitie niet beter dan de Nederlandse? Hoe kom je daar nou weer bij dan?

29 januari 2024 om 09:19

Dit kun je vinden inderdaad. En dat Brobbey in de basis van Oranje moet is heel oppurtunistisch. Overigens is dit ook pas het eerste seizoen dat Zirkzee het echt laat zien. Maar in je eerdere reactie zeg je dat Zirkzee het veel meer laat zien. Dat kun je natuurlijk ook niet zeggen met de huidige vorm van Brobbey.

29 januari 2024 om 09:23

Ik heb jarenlang gelezen dat de Spaanse competitie geweldig is omdat de Spaanse teams veel prijzen wonnen in Europese competities. Dus als dat de maatstaf is van hoe goed de competitie is, kunnen we wel degelijk stellen dat Italie veel beter is. 2 ploegen in de Champions League over, 2 ploegen in de Europa League (milaan die 3e wordt in een poule met NU, PSG en Bvb), 1 in de tussenronde Conference League en 1 in de KO ronde. Daartegenover staat Nederland met 1 ploeg in de Champions League, 1 in de tussenronde Europa League en 1 tussenronde Conference League. Natuurlijk zijn ze met meer begonnen, maar ze zijn wel degelijk wat verder.

29 januari 2024 om 09:24

Zirkzee laat veel meer zien als in: Hij laat zien over veel meer voetballend vermogen te beschikken. Voor Bologna heb ik hem niet zien spelen, al begreep ik dat het in België ook al goed was (al is dat alleen van horen en zeggen). Brobbey veel meer gezien en ik moet eerlijk bekennen dat ik hierin niet kan zien wat anderen zien. Een geval Weghorst is het. Hij kan er niet veel van, maar heeft wel wat specifieke kwaliteiten. Zelf vind ik dat ook helemaal niets. Niet voor de basis. Maar zulke spelers meenemen snap ik dan wel weer

29 januari 2024 om 09:34

Zirkzee heb je depay voor, brobbey brengt iets wat geen Nederlandse spits heeft. Hoe lekker als Frankrijk je onder druk zet je de bal kwijt kan bij een spits en kan aansluiten.. doe voor mij brobbey als nummer 9 en dan depay erom heen zwerven. Denk dat die 2 een hoop verdedigers het leven zuur kunnen maken samen

29 januari 2024 om 09:48

Ik kijk sinds oktober/november bijna elke wedstrijd van Bologna omdat ik fan ben van Zirkzee.

Ik vermoed dat iedereen die pleit voor Brobbey nog nooit een wedstrijd van Bologna heeft gekeken, of een gigantische Ajax bril draagt.

29 januari 2024 om 10:36

Dus in je 1e comment zeg je dat Zirkzee veel beter is dan Brobbey. En nu zeg je dat je Zirkzee voor Bologna niet hebt zien spelen. Oke logisch....

29 januari 2024 om 10:37

Of gewoon ziet dat brobbey in goede vorm is en iets brengt wat zowel depay, weghorst als zirkzee niet brengen. Wie er op dit moment nou echt veel beter/ verder is is moeilijk te zeggen omdat ze in totaal verschillende competities en speelstijlen spelen. Maar pleiten voor brobbey is niet zo raar

29 januari 2024 om 11:01

Pleiten voor brobbey is niet zo heel vreemd inderdaad. Zeggen dat Brobbey ongetwijfeld in de basis moet is dat wel gewoon.

29 januari 2024 om 11:24

@Mickey: Wie heeft Zirkzee niet gezien? Of ben je überhaupt niet voornemens normaal te reageren?

29 januari 2024 om 12:38

Hij reageert toch normaal? Jij zegt dat je hem niet hebt zien spelen wat je reactie compleet waardeloos maakt. Hoe kun je dan oordelen? Maar goed het is wel duidelijk dat je weer op trollen pad bent

29 januari 2024 om 12:41

Vóór Bologna. Dus voordat hij naar Bologna is gegaan... Daarmee doel ik doodsimpel op Anderlecht. Daar heb ik hem niet zien spelen

29 januari 2024 om 13:26

@mangalista,

Maar ik denk dat we voor de toekomst voetbal in het team hebben,
Frenkie de Jong, Gakpo, Lang, Reijnders, Schouten, Simons...
In het Nederlands elftal mis ik gewoon een doelpuntenmaker pur sang. Eentje die er alleen staat voor de afwerking, momenteel is Brobbey daarmee hard aan de weg aan het timmeren.

Als spits zijnde kijk ik (misschien te vaak) alleen naar cijfers. Hoeveel doelpunten maakt iemand. Van mij hoeft een spits absoluut niet te kunnen voetballen.

29 januari 2024 om 13:31

Zirkzee verdient et meer momenteel. Afgelopen weer gescoord tegen AC Milan, dat is wel even andere koek dan Heracles en Nec. En Zirkzee voetbalt daarnaast geweldig mee. Maar de dagen van Wout zijn in ieder geval geteld.

29 januari 2024 om 13:38

En de zwaarte van de competitie tel je totaal niet mee in je oordeel over die cijfers?

29 januari 2024 om 14:57

@j3ro3ntje33__ - Er is nogal een verschil tussen de Serie A en de Eredivisie, hè. Erg vreemd dat je daar zo simpel aan voorbijgaat.

29 januari 2024 om 21:10

Nou goed het werkt een beetje twee kanten op. Zirkzee kan geweldig voetballen, maar veel meer laat zien is ook niet fair. Ook voldoende potjes waar hij erg weinig in het spel betrokken was, die ik ook heb gezien. Ik denk dat we ze gewoon allebei moeten meenemen en afhankelijk van de tegenstander er 1 moeten opstellen.

Aldus het etiket van Hansie "een hele goeie spits, meer niet"

Hij is ontzettend gegroeid de laatste weken en bedoel ik zijn vorm en goals.
Laat hem nu eerst maar maanden constant blijven door hem nu al in oranje te schrijven.

29 januari 2024 om 08:26

Mee met Oranje zou nu al moeten kunnen toch? Het is niet dat we zoveel smaken hebben, daarbij heeft Brobbey wel fysieke kwaliteiten en strijdlust die we regelmatig missen. Een basisplaats mag hij vervolgens zelf afdwingen, want zijn concurrentie bij Oranje is natuurlijk wel van een ander niveau dan wat er nu rondloopt bij Ajax. Enige twijfel bij Brobbey is zijn effectiviteit, hij heeft periodes waarin hij best veel kansen mist, zoveel kansen krijg je bij Oranje doorgaans niet. Met de wedstrijd tegen PSV als toppunt.

29 januari 2024 om 08:41

Hij miste idd heel veel kansen. Moet wel zeggen dat ie ze er de laatste tijd aardig inschiet 😉

29 januari 2024 om 08:48

Eens, een paar maanden geleden kreeg Brobby van alle kanten kritiek. Nu speelt hij goed en krijgt hij lovende woorden. Maar Hans haalt dingen door elkaar. Niemand zegt dat Brobby nu al Europese top is. Affelay zegt nu alleen dat hij bij oranje in de basis zou moeten. Dat is omdat hij vindt dat Brobby nu goed speelt en Brobby voor hem kennelijk op dit moment bij de best beschikbare Nederlandse aanvallers hoort. En dan zeg ik bewust beschikbare aanvallers omdat je meer dan een aanvaller opstelt en niet iedereen beschikbaar is. Hij hoeft dus helemaal niet de beste te zijn! En wat hij in de toekomst wordt….wie weet. Als Hans echter vindt dat wij geen stempels moeten geven kan hij dat zelf beter ook niet doen…

29 januari 2024 om 10:11

Eens. Hij heeft nu vooral gescoord de laatste weken tegen erg zwakke tegenstanders. Laat het hem nu ook maar eens op constante basis zien in Europa en tegen de betere tegenstanders in de Eredivisie (voor zover die er zijn naast PSV, Feyenoord, Twente en AZ). Als ie zn vorm doortrekt, gewoon lekker meenemen. Ik zou hem nog geen eerste spits maken in Oranje, daarvoor verdienen Gakpo en Memphis op die positie wat mij betreft nog steeds de voorkeur (al kan Gakpo ook uitstekend op links spelen).

29 januari 2024 om 15:02

FC Twente en AZ zijn niet eens zo goed hoor. Op een goede dag kunnen ze het iedereen moeilijk maken, maar ze spelen ook nog zo vaak best matig. Door de zwakte van de Eredivisie en een hopeloze eerste seizoenshelft van Ajax worden de zwaktes van die twee ploegen wel verbloemd. Ik bedoel; we hebben Daan Rots en Vlap op de vleugels en twee backs die niet kunnen verdedigen en als een natte krant spelen dit seizoen (brenet en Smal).

Eerste spits gaat me inderdaad nog te ver, maar alternatieven zijn er ook niet echt. Gakpo is simpelweg geen spits en het is wel afwachten of Memphis veel aan spelen toe gaat komen. Het is toch een beetje op en af de laatste jaren. Dan heb je verder nog Zirkzee en Weghorst.

29 januari 2024 om 14:59

Mwa, hem de basis in praten gaat me echt nog te ver, maar er zijn ook geen alternatieven. Je hebt voor de wat langere termijn op dit moment Brobbey en Zirkzee (gakpo vind ik niet echt een spits). Verder heb je Memphis en Weghorst nog. Een selectie zou dus zo gek niet zijn.

Brobbey is aan een sterke periode bezig, maar hij scoort zijn goals tegen Zwolle, RKC en Heracles. Zou goed zijn voor Nederland als hij zich zo door blijft ontwikkelen maar een basisplaats op het EK komt te vroeg. Depay is toch nog echt wel een stuk beter.

29 januari 2024 om 07:34

Tellen we die goals tegen Marseille, Psv en Twente niet mee dan? Memphis moet maar eerst een basisplaats veroveren en de 90 minuten volmaken. Daarnaast zouden ze ook eventueel in een 2 spitsen systeem naast elkaar kunnen spelen. Als Brobbey zo door gaat dan staat hij er gewoon op het EK hoor. Niks te vroeg.

29 januari 2024 om 07:39

Dat er in zo een lijstje überhaupt al Twente genoemd moet worden zegt toch genoeg?

29 januari 2024 om 07:45

Op psv na de beste verdediging in de eredivisie dit moment. Minder dan een goal per wedstrijd tegen..

29 januari 2024 om 07:46

Wat is er mis met Twente. Dat is gewoon een top 5 ploeg in Nederland. Het is niet zo dat hij dit seizoen tegen Real Madrid en Liverpool heeft gespeeld en niet gescoord he. Ik wilde daarmee duidelijk maken dat hij niet alleen tegen de kleintjes heeft gescoord. Bovendien kan hij met zijn speciale kwaliteiten iets extra's toevoegen aan het huidige Oranje. En het is ook niet zo dat we de Kluiverts en Van Nistelrooys op die positie hebben lopen.

29 januari 2024 om 07:47

Zeker een goed team hoor. Zal niemand ontkennen. Maar als je lijstje van ‘sterke teams die aantonen dat Brobby het ook tegen grote teams kan’ al na twee teams Twente bevat dan is dat gewoon echt niet zo een indrukwekkend lijstje. Edit: als je trouwens bedoelde dat Brobbey niet alleen tegen kleintjes scoort dan ben ik het volledig met je eens. Echter vind ik het nog altijd geen lijstje om te zeggen “kom die maken we eerste spits van oranje”.

29 januari 2024 om 08:12

Tegen Lierse hebben ze niet gespeeld helaas. Anders konden we die nog aan het lijstje toevoegen.

29 januari 2024 om 08:16

Zou er waarschijnlijk een hattrick in knallen tegen ons. Verder is het weer niet echt een sterke inhoudelijke reactie.

29 januari 2024 om 08:28

Met de reactie is niets mis. Hij weerlegt namelijk, mijns inziens vrij duidelijk, de claim dat hij alleen tegen de kleinere clubs scoort. Jij maakt daar de impliciete betekenis van dat Twente een grootmacht is waardoor Brobbey eerste spits van het Nederlands elftal zou moeten zijn. Je hebt alleen in dit topic al 8 reacties die vrijwel overal de plank misslaan. Je reacties lezen net zo stellig -en dus vervelend- als die van Der Kaiser.

29 januari 2024 om 08:35

Al deze reacties staan onder een artikel waarin gezegd wordt dat Brobbey zonder twijfel in de basis moet staan. Ik mag er toch van uitgaan dat de meerderheid van de reacties dan over dat feit gaan?

De reactie van @Benzema gaat zelfs over het feit dat Oranje nog te vroeg komt en er wordt in de reactie waarop ik reageer zelfs expliciet vermeld dat Brobbey er in moet staan.

29 januari 2024 om 08:42

Ik vind Depay juist iemand die altijd scoort tegen de kleintjes

29 januari 2024 om 09:13

Als Belg hoef je je verder ook niet bezig te houden met wie jij geschikt vind voor oranje. Zirkzee is ook niet zo indrukwekkend als jij doet overkomen maar ja hij heeft een verleden in Belgie he daarom is het natuurlijk een geweldenaar

29 januari 2024 om 09:56

Zeg ook niet dat hij niet tegen betere tegenstanders scoort, maar hij speelt er simpelweg zelden tegen en heeft zich dus, op 3 tegenstanders na, niet laten zien op een hoger niveau.

Zonder statistieken kun je overigens ook duidelijk zien dat Depay van een hoger niveau is.

29 januari 2024 om 15:04

Mwa, Memphis speelt bij Atletico. Je kunt je afvragen of Brobbey daar veel aan spelen toe zou komen. Brobbey is aan de weg aan het timmeren, maar totdat hij in een top competitie speelt of meerdere wedstrijden voor Oranje gespeeld heeft, wordt je er nog niet echt wijzer van, zoals bij eigenlijk ieder talent.

29 januari 2024 om 08:31

Brobbey scoort ook in grote wedstrijden. Meerdere malen tegen PSV, tegen AS Roma, Marseille, etc. Goals die hij maakte als invaller, goals die hij maakte met een kapotte knie én goals die hij nu maakt in het slechtste Ajax van deze eeuw. Moet je nagaan als Brobbey in de spits zou staan bij een team dat wél in vorm zou zijn. Dan zou die de gehele Eredivisie aan gort schieten.

Hij is hartstikke leuk bezig. Heeft gescoord tegen, Sparta. PEC Zwolle, RKC Waalwijk, Heracles Almelo en ik zal vast nog een club vergeten die niet in de top 5 staat. Hou eens even op jongens. Laat deze jongen eerst eens even wat maanden steady zijn. Hij wordt niet eens verdedigd bij de goals die die tegen Heracles maakte. Bij Oranje gaat dat een ander verhaal zijn. En mensen kunnen het er mee eens zijn of niet, maar qua ervaring en klasse, zijn er meerdere betere opties dan Brian Brobbey. Memphis, Zirkzee, Gakpo, Malen, Dallinga, Luuk de Jong om er even een aantal te noemen. Die hebben goals gemaakt in het buitenland, spelen al langer op een hoger niveau en hebben het laten zien tegen betere tegenstanders dan die van Waalwijk of Almelo.

29 januari 2024 om 07:42

Luuk ze jong speelt altijd als een natte krant in oranje. Nee, dankjewel😂 Brobbey graag, geweldige spits!

29 januari 2024 om 07:59

Van de 6, noem je er 1 die bedankt heeft. Hahah sterk! Brobbey mag het laten zien als hij deze lijn doortrekt tot en met het einde van het seizoen. Als tweede spits, achter Memphis.

29 januari 2024 om 14:08

Jij noemt Luuk de Jong toch zelf als betere optie? En dan vervolgens iemand anders daarop afrekenen, de wereld op zijn kop.
Je kunt hem een betere spits vinden, maar een betere optie is het niet (want hij heeft bedankt).

29 januari 2024 om 08:05

Lachen dat je dallinga noemt.

Maar goed, Brobbey heeft ook al wat goals gemaakt tegen Fc Twente, PSV, Marseille en Ludogorets. Dat telt dan niet?

Laten we maar gewoon kijken hoe hij zich ontwikkeld, een jonge nederlandse spits is sowieso welkom.

29 januari 2024 om 08:12

Twente, ludogorets?? Marseille op een moment dat ze ergens in het rechterrijtje stonden. Kom eens op zeg, is dit nou zo indrukwekkend?? Dus daarom moet ie in oranje? nu ben ik er zeker van; thuis laten!

29 januari 2024 om 09:13

Dat is best indrukwekkend ja als je kijkt naar de vorm waar Ajax toen in zat en hoe Brobbey zich toch aan die malaise onttrok door gewoon goed te spelen en te scoren.
Je kan wel denigrerend doen naar andere clubs maar in Nederland speel je nou eenmaal niet elke week een topper.

29 januari 2024 om 08:30

Sorry hoor, maar ik kan je niet serieus nemen. Memphis en Gakpo zijn verder. Gakpo is geen echte spits. Komt beter tot zijn recht aan de linker kant. Luuk de Jong heeft nog nooit een fatsoenlijke wedstrijd voor Oranje gevoetbald. Hetzelfde geld voor Malen. Dallinga doet het leuk en daarmee is ook alles gezegd. Brobbey wordt gewoon onze nieuwe spits in Oranje.

29 januari 2024 om 09:17

Luuk de Jong heeft bedankt voor het Nederlands elftal en zijn allemaal veel ouder dan Brobbey. Buiten dat heeft Luuk er weinig van gebakken in het buitenland. Alleen in Spanje aardig gedaan als pinchitter. Verder gewoon geflopt. Zirkzee speelt in een vergelijkbare competitie als Nederland. Italië is zwaar afgegleden. Memphis? Leeft hij nog? Beetje flauw dat je alleen de kleine ploegjes noemt waar Brobbey tegen scoorde. Terwijl je ook Psv,Marseille,Roma had kunnen noemen. Nee puur provoceren van jou kant met je vriendjes Mangalista en Lierse. Treurig

29 januari 2024 om 11:46

Memphis heeft de laatste 2 wedstrijden gescoord na een lange blessure.

Hij leeft dus nog en is gelukkig nog altijd de nummer een optie.

29 januari 2024 om 14:08

Je kunt Luuk wel oproepen, maar die komt niet hoor. Die heeft bedankt en dat al meermaals herhaald. Op basis waarvan Gakpo een betere spits is, weet ik ook niet. Dat is niet eens een spits.

Ik snap heel goed dat alle Ajacieden Brobbey in Oranje willen zien na z’n goals tegen Heracles en Waalwijk. Ik weet het goed gemaakt, als Bergwijn z’n plaats opgeeft mag Brobbey mee in zijn plaats!

29 januari 2024 om 09:15

Ah het zit hem dus in je club voorkeur, laat dat toch is achterwege als het over Oranje gaat.

29 januari 2024 om 09:25

Dat geeft wel weer aan dat we Bobbaa niet meer serieus hoeven nemen. Jammer dat je geen gebruikers kan negeren. Zou een hoop ergenissen schelen en werk voor moderators.

29 januari 2024 om 09:35

Bergwijn raakt geen pepernoot of vind jij van wel? Het is wel meer de irritatie die ik voel bij BoBBaa dat Ajax spelers zo makkelijk worden opgehemeld en worden opgeroepen. Brobbey kun je er trouwens prima bij hebben. Geen wereldspits maar die hebben we sowieso niet

In het begin van dit seizoen viel Brobbey juist tegen;, ballen die van zijn voet sprongen hij lag ook meer op de grond dan dat hij stond. Eigenlijk sinds van Hanegem wat zei in zijn collom over hem werd het beter. Niet dat dit door Willem kwam, laat dat duidelijk zijn.

kunnen we dit voor volgende week laten, dan komt er een echte test. Met alle respect een spits oranje in lullen omdat die scoort tegen Heracles, RKC, is wel heel makkelijk. Zeker als die aan het begin van het seizoen nog zo veel kritiek kreeg

29 januari 2024 om 09:24

Daar heeft Brobbey al tegen gescoord. Al die goals tegen kleinere clubs tellen niet meer? De goals die Psv allemaal gemaakt hebben waren allemaal tegen linker rijtje tegenstandes natuurlijk. Als Brobbey die goals niet gemaakt had tegen die kleintjes dan had Ajax er nog veel slechter voor gestaan. Die goals zijn dus net zo goed heel belangrijk. Blijkbaar doet het erg pijn om te zeggen dat Brobbey in vorm is voor sommigen. Alsof je iets anders kan beweren. Zelfs mijn blinde oma kan dat zien.

29 januari 2024 om 10:13

Iedereen ziet dat Brobbey veel scoort, maar mag je daar niet de kanttekening bijzetten dat het tegen de zwakke broeders is? Tegen PSV scoorde hij inderdaad, maar heeft ook een aantal grote kansen gemist die wedstrijd. Lijkt nu iets klinischer te zijn voor de goal, maar nogmaals, dat kan ook komen doordat je tegen zwakkere tegenstanders speelt. Gimenez scoorde ook veel tegen zwakke tegenstanders, maar tegen grote(re) tegenstanders lijkt hij nauwelijks een vuist te kunnen maken (die hattrick tegen Ajax zie ik ook als scoren tegen een zwakkere broeder, want in die periode was ajax niet meer dan een middenmoter).

29 januari 2024 om 12:46

De tijd zal het leren of hij het in betere vorm ook kan tegen de wat sterkere tegenstanders. In het begin kreeg hij ook zat kansen maar toen vielen ze steeds net niet omdat hij te wild was. Lijkt nu wat beter inderdaad. Maar niet alleen dat hij is gewoon veel meer een aanspeelpunt geworden. Het kwartje lijkt te zijn gevallen. Misschien zit Gimenez wel nu in het dipje waar Brobbey aan het begin last van had.

29 januari 2024 om 13:53

Natuurlijk is Brobbey in vorm, daar zeg ik ook helemaal niks over en is ook niet mijn kritiekpunt. Maar om iemand de basis van Oranje in te lullen omdat hij achtereen volgend tegen Sparta, PEC, Go Ahead, RKC en Heracles heeft gescoord is natuurlijk bizar. Maakt niet uit of iemand van PSV of Ajax is.

Ik mag toch hopen dat wij uiteindelijk iemand in de spits willen hebben, naast dat die in vorm is, ook vaak genoeg laat zien dat die scorend vermogen heeft op hoger niveau i.p.v. tegen normale eredivisie ploegen. Want zeg nou zelf, als je kijkt naar de 5 grote competities waar wij volgens de ranking net achter zitten, dan is de kwaliteit naast de topteams (huidige top 5) in de eredivisie toch wel echt een heel stuk minder dan in die andere landen.



Brobbey speelt de laatste weken uitstekend, met name over de grond. Maar om een echte topspits te worden, zou hij aan zijn kopkracht moeten werken. Daarin vind ik hem matig/slecht.

Eerste spits in Oranje is (weer typisch Nederlands erg) overdreven, maar hij mag best kansen krijgen als invaller om zichtzelf te bewijzen.

Hij moet zeker mee met Oranje. Basis denk ik niet. Memphis is ook weer gaan scoren en is natuurlijk op dit moment nog veel verder. Memphis, Zirkzee en Brobbey mee als spitsen lijkt me prima en dan tegen de zomer kijken wie de beste vorm heeft.

29 januari 2024 om 14:05

En Gakpo? Als die er bij Liverpool 10-15 in schopt, dan klopt die ook aardig aan de deur.

29 januari 2024 om 14:23

Ik vind hem toch meer een buitenspeler eerlijk gezegd.

29 januari 2024 om 15:27

De kans is ook dat Koeman 532 met twee spitsen gaat spelen, en dat zou dan ws met Gakpo en Memphis zijn.

Maar we hebben een lange lijst overige kandidaten: Weghorst, Malen, Brobbey, Zirkzee, Dallinga, Stengs, Bergwijn, Kluivert, Lang, Simons, plus evt nog Frimpong als rechtsbuiten. Allemaal hebben ze hun fans op VZ, maar ik denk niet dat er 1 van die lijst 100 procent zeker is van een EK ticket.

Lees allemaal reacties dat die tegen mindere clubs scoort maar doelpunten zijn doelpunten, ook tegen de kleintjes moeten die erin. Als die niet tegen psv of Feyenoord scoort maar er wel 30+ inschiet dan is het ook goed.

Met Brobbey heeft Nederland een zeer goed team en potentie om ver te komen. Tuurlijk hebben we hem niet tegen de Europese top zien spelen maar ik schat hem hoog in. Hij heeft de juiste wapens, kracht, snelheid en scoort ad lopende band.

Ik zou ook Brobbey in de basis zetten. Wat is hij goed geworden, en zo balvast. Het hele team rendeert echt beter door hem. Bij Memphis is het toch eerder de Memphis-show.

Zou wel een Nederlands elftal met een 442 willen zien. Memvis om Brobbey heen. Heerlijk. Luukinho achter de hand. Even overhalen die gast. Middenveld met Tijanni en De jong.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren