Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ambitieuze club uit de MLS lijkt zich te mengen in strijd om Feyenoord-spits Santiago Gimenez

Laatste update:

Santiago Gimenez maakte de afgelopen weken geen goede beurt namens Mexico op de Copa América in de Verenigde Staten. Volgens journalist Martijn Krabbendam van Voetbal International is AC Milan al langere tijd in de markt voor de 23-jarige spits van Feyenoord. Krabbendam schrijft woensdag echter ook over een interessante ontwikkeling rondom Gimenez: San Diego FC lijkt zich te mengen in de strijd om zijn diensten.

Het nieuws over Gimenez zit enigszins verstopt in een transferupdate over de Rotterdamse club, waarin de geruchten over Jeyland Mitchell (LD Alajuelense) en Mats Wieffer (mogelijk vertrek naar Brighton & Hove Albion) ter sprake komen.

Volgens Krabbendam hebben de Engelsen een bod uitgebracht waarvan Feyenoord meer had verwacht. Rondom Dávid Hancko zou de situatie nog rustig zijn. “Hij kon terugkijken op een uitstekend EK met Slowakije en vertelde open te staan voor een transfer”, aldus Krabbendam.

Het artikel gaat verder onder de video
Meer video's

De journalist sluit zijn transferupdate af met de opvallende berichtgeving over Gimenez. “Voor de Mexicaan is AC Milan al een tijd in de markt en nu lijkt ook het ambitieuze San Diego FC zich in de strijd te gaan mengen.” De club uit de MLS toonde zich eerder al slagvaardig door PSV-aanvaller Hirving Lozano alvast te contracteren voor januari 2025.

Het is vooralsnog onbekend of Gimenez het ziet zitten om in de Verenigde Staten aan de slag te gaan. Eerder gaf de goaltjesdief meermaals aan te dromen van de Europese top. Gimenez werd in de afgelopen maanden gelinkt aan vele grote clubs, maar staat nog altijd tot medio 2027 onder contract bij Feyenoord.

Transfermarkt schat de huidige marktwaarde van Gimenez op zo’n 40 miljoen euro, waardoor geïnteresseerde clubs diep in de buidel moeten tasten om hem los te weken bij Feyenoord. De Rotterdammers betaalden in de zomer van 2022 zelf zo’n 6 miljoen euro voor Gimenez aan zijn jeugdliefde CD Cruz Azul.

Feyenoord heeft met Ayase Ueda (25) en Julián Carranza (24) de mogelijke opvolgers van Gimenez al in huis. Laatstgenoemde werd onlangs overgenomen van Philadelphia Union.

Altijd op de hoogte blijven van het belangrijkste Feyenoord-nieuws? Word nu lid van het Feyenoord Zone WhatsApp-kanaal!

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Ajax traint onder Farioli
Reacties

Gimenez zit echt een een vreemde spagaat. Eerste seizoenshelft potentiele transfer naar Europese top/subtop club. En nu in verband met russische en amerikaanse clubs. Wat zelfvertrouwen en speculatie wel niet kan doen met een speler. De rust bewaren lijkt me ook we lastig als jonge jongen in een ander continent.

3 juli 2024 om 14:28
0

De mensen die hem praten naar de wereldtop ga ik echt bedanken. Sentiment is het enige dat je zo kan redeneren. Heb genoeg discussies gehad over deze zogenaamde wereldtopper in wording.

3 juli 2024 om 15:11
0

Of Gimenez een flop of top is, is voor jou en idem voor mij speculeren. Had jij veracht dat Bergwijn in de eredivisie een matige voetballer blijkt te zijn nadat hij eerder te goed was voor de eredivisie. En kijk nu Brobbey, eerste seizoenhelft oet hj alles fout m.u.v. keihard werken. Bij Gimenez ging het voor de wind. Na de winterstop zijn de rollen omgedraaid. Milik, een tijdje fantastisch in het nationale elftal naast Lewandowski. Bij Ajax redelijk goed, in Italie matig. Neem de Franse spits van nu, Thuram. Weet niet hoe hij bij Inter speelt, maar nu op het EK mijn inziens een matige spits. En is Giroud nou zo geweldenaar. Toch liep hij 1 op 2, ook in de PL m.u.v. de laatste jaren. Kijk je puur naar de stats dan loopt Gimenez ook 1 op 2 en bezorgde Mexico de Gold Cup. Charisteas zette zichzelf ook op de kaart door de EK finale te beslissen. En als afsluiting Luuk de Jong. Vorig seizoen kon hij er niks van, dit seizoen één van de sterkhouders.

Ik wil absoluut geen nieuwe discussie met je voeren. Een uitgeruste spits met zelfvertrouwen is een potentiele wereldtopper. Een vermoeide spits zonder zelfvertrouwen kan je bij het oud vuil zetten.

Hele beperkte spits. Mocht Feyenoord hier een bod van 30miljoen krijgen gelijk doen. Ben bang dat je anders weer een Jorgensen scenario gaat krijgen.

3 juli 2024 om 11:50
0

Het is voor Feyenoord wel een beetje gokken. Ze zullen meer dan 30 miljoen vragen. Betaald niemand dat heb je kans dat hij zich komend seizoen herpakt en je zo weer richting de 50 kan vragen. Blijft hij zwak spelen is het inderdaad een Jörgensen 2.0Zou hem in ieder geval een langere vakantie geven dit jaar.

3 juli 2024 om 11:51
0

Ik ben wel een beetje klaar met die Jorgensen vergelijking. Ja, Santi was slecht de tweede seizoenshelft, maar de vergelijking met Jorgensen gaat niet op. Jorgensen was ouder, er had maar 1 club interesse en Jorgensen had last van blessures. Het enige wat ze gelijk hebben is dat ze spits zijn en bij Feyenoord spelen. Een club leiden op basis van een incident zou pas echt bizar zijn.Los daarvan zou ik hem voor 30 miljoen wellicht wel laten gaan. Al draait hij toch een goed seizoen komt er 10 of 15 miljoen bij, maar dat weet je nooit. Stiekem ben ik vooral benieuwd hoe hij het weer gaat doen als hij weer fris terugkomt

3 juli 2024 om 11:58
0

Inderdaad dat zeg, dat Jorgensen verhaal begint onderhand wel iedereen z'n strot uit te komen.

Wat veel mensen niet weten is dat Jorgensen mentaal echt heel erg diep heeft gezeten die periode door verschillende factoren, transfer naar Newcastle door z'n neus geboord na zo'n topjaar, op het WK een beslissende penalty voor Denemarken missen, zijn vele blessures erna en als laatste en misschien wel het belangrijkste dat zijn vriendin een miskraam had gekregen.

Dat is wel de ideale combinatie op je mentaal zo slecht te voelen.

3 juli 2024 om 12:03
0

Als je hem nu voor 30 miljoen kan verkopen, en hij bakt er komend seizoen niks van. Dan krijg je er de helft voor. In dat opzicht is het toch wel enigszins vergelijkbaar?

3 juli 2024 om 12:04
0

Denk dat hij wel weer tot wasdom komt als hij een paar weken rust heeft gehad. Goed dat ze nu zijn uitgeschakeld. Dat spel van Slot en wat hij verlangde van een spits vergt erg veel als je 1,5 jaar achter elkaar wekelijks een wedstrijd speelt en soms zelfs 3x.

Rust moet weer in zijn hoofd, maar ook in zijn benen komen.

3 juli 2024 om 12:08
0

@MessiBazoer, maar dan zou je dus nooit meer een speler waar een bod op wordt gedaan na een goed seizoen kunnen behouden, want ja, hij zou het volgend seizoen minder kunnen doen of geblesseerd kunnen raken. Terwijl ik toch blij ben als Hancko of Timber nog een jaar zou blijven.Ik vind het Jorgensen verhaal dus een incident. Ajax laat Hato nu ook niet gaan bij een bod 30 miljoen? Wel een risico, want als hij volgend jaar minder goed speelt dan loop je geld mis.....

3 juli 2024 om 12:30
0

Dat is het probleem waar je als nederlandse club tegenaan loopt. Kijk ook bijvoorbeeld naar dolberg. Het is uiteraard een risico-inschatting

3 juli 2024 om 12:38
0

@FR010FRDAM - Haha dat zeg ik toch helemaal niet. Dat risico heb je altijd. Alleen hebben Hancko en Timber in tegenstelling nog geen verval laten zien. Gimenez inmiddels al meer dan een half jaar. Dat is toch geen goede vergelijking die je maakt?

3 juli 2024 om 13:22
0

Klopt, maar zou niet in paniek raken en vasthouden aan het jaar dat hij het goed deed bij Feyenoord en de potentie die hij daarvoor liet zien.

3 juli 2024 om 13:25
0

Of hij trekt de lijn door van 2e seizoenshelft en is volgend jaar nog geen 20 miljoen waard. Daar doelt hij met z’n vergelijking op dat je een speler te laat verkoopt en daardoor veel geld misloopt

3 juli 2024 om 13:36
0

@eindtovennaar,
Ja, dat risico loop je dus wel vaker. Ik zou daar geen beleid op voeren.

3 juli 2024 om 14:11
0

Fr010frdam

Je zou in je beleid geen rekening houden met een mogelijk miljoenenverlies? Uiteindelijk is het TD vak ook een vorm van risicomanagement. Je hebt nou eenmaal geen zekerheidjes, en soms is het cruciaal om op het juiste moment iemand te verkopen. Zie Jorgensen, maar ook Dolberg of Neres. Zelfs Alvarez is uiteindelijk voor 10 miljoen minder vertrokken omdat Ajax een minder seizoen draaide.

Feyenoord staat er goed op nu, maar om zomaar even risico's te nemen die je 10 miljoen of meer kunnrn kosten lijkt mij nou weer niet zo handig. Dat geld kan je zomaar weer goed nodig hebben in de toekomst. Dat het nu drie jaar goed gaat geeft absoluut geen garantie dat je sportief gezien de komende 10 jaar resultaten gaat boeken en elk jaar weer je selectie voor een mooi bedrag kan verkopen. Neem Ajax als voorbeeld.

3 juli 2024 om 11:51
0

Nou jongens, jullie mogen het "jorgensen Scenario" weer afstrepen van de bingokaart!

3 juli 2024 om 14:44
0

Tja, bij Sutalo wordt ook telkens gesproken over een Bassey scenario. Is niet zo gek toch als twee situaties overeenkomsten hebben en de uitkomst mogelijk op hetzelfde uit kan draaien.

Bij Alvarez spraken we ook telkens over een Neres scenario..

3 juli 2024 om 11:59
0

Gimenez moet gewoon nog lekker bij Feyenoord blijven voor een jaartje. Gaat sowieso verpieteren op de bank bij een grotere competitie en komt niet meer aan spelen toe. Hij kan zich revancheren na een slecht half jaar bij Feyenoord en proberen om weer zijn vorm en doelpunten te maken en belangrijk proberen te zijn. Hoe kan het toch dat zoveel spelers zichzelf zo overschatten en denken dat ze de absolute top gaan bereiken.

3 juli 2024 om 12:05
0

Maar blijft hij bij Feyenoord wel de eerste spits nu die Carranza is gekomen? Toen met Danilo was het ook 50/50 haha

3 juli 2024 om 12:11
0

Met Danilo was het alleen in het begin 50 50

3 juli 2024 om 13:06
0

En daarom had je hem afgelopen winter voor de hoofdprijs moeten verkopen..

3 juli 2024 om 17:32
0

Gevonden!! De Jorgensen comment!!! Het wordt een beetje als Where’s Waldo. De Jorgensen comment is alleen veel makkelijker te vinden.

Ah, denk niet dat Santi zit te wachten op een club uit Amerika. Ik gok dan dat hij zal blijven op Zuid!

3 juli 2024 om 11:55
0

Wel lekker dicht bij huis ...

Uurtje (?) tot aan de grens en ambitie op nul.

3 juli 2024 om 12:40
0

Nog minder zelfs, half uurtje tot aan de grens. Ambitie op 0 gaat voor Gimenez niet op denk ik, dus geloof nooit dat San Diego nu een optie voor hem is.

3 juli 2024 om 12:33
0

Joh een thiago gaat na een halfjaartje Brugge al voor bijna 40 miljoen. 40 wedstrijden 18 goals (zonder penalty's) en 5 assists. Dat zijn echt geen bijzondere cijfers en dan is dat Europees gezien nog conference league en conference voorrondes.
En dan zou je blij moeten zijn met 20 voor gimenez? Jonge veel scorende spitsen zijn gewoon ongelooflijk gewild. Dat het ff een half jaartje wat minder is echt niet compleet funest. En dat is nog een club van het kaliber brentford. Die betalen dat al voor een spits.

Geruchten van Real Madrid (totaal onrealistisch natuurlijk) nu naar San Diego, het kan snel gaan. Even een paar weken op vakantie, opladen en dannog een jaartje Feyenoord lijkt me het beste.

Wellenreuter gaat trouwens verlengen, ook wel een artikeltje waard. Zou wellicht het vertrek van Bijlow kunnen inluiden.

3 juli 2024 om 12:08
0

Opvallend dat Marsman op proef is bij Beerschot en niet in verband is gebracht met Feyenoord, mocht Bijlow inderdaad vertrekken. Zijn er in het geruchtencircuit al keepers genoemd bij Feyenoord?

3 juli 2024 om 12:20
0

Zover ik weet niet, ja een keeper van Excelsior komt over, maar die lijkt meer voor de O21 te zijn. Ik hoop dat Bijlow voor een mooi bedrag verkocht gaat worden, Timon onze eerste doelman wordt, met van Sas daarachter.

3 juli 2024 om 12:32
0

Vind je niet dat Van Sas ondertussen op een acceptabel niveau wat minuten moet gaan maken? Op dezelfde leeftijd was Bijlow al eerste doelman bij Feyenoord. Nu snap ik dat dat er niet in zit, maar er moet toch meer perspectief in zitten voor hem bij Feyenoord?
Als je Wellenreuther als eerste keeper benoemt nadat Bijlow verkocht is, Marsman tweede keeper wordt en de terugkerende Jansen derde keeper (of andersom) heb je je keepersbestand compleet. Jansen werd de afgelopen jaren verhuurd, dat kan je dan met Van Sas doen. Dan ben je er toch ook?

Het lijkt me in ieder geval dat Lamprou geen nieuw contract krijgt?

Hij heeft het gewoon niet voor de absolute top. De verschillen tussen zijn topwedstrijden en slechte wedstrijden zijn simpelweg veels te groot. Je kan als je Feyenoord bent dus twee dingen doen. Hopen dat hij een goede eerste seizoenshelft speelt, en hem dan verkopen voor veel geld of deze zomer verkopen en het risico niet nemen. Ben benieuwd wat ze gaan doen.

Als we hem voor een bedrag á 30miljoen kunnen verkopen dan moeten we hem loslaten. Hij raakt echt werkelijk sinds afgelopen winter geen pepernoot meer. Weet niet waar het door komt misschien legt hij zichzelf te veel druk op.

3 juli 2024 om 12:14
0

Hij scoort amper en daar moest hij het wel vooral van hebben, aan de andere kant. We hebben geen wedstrijd meer verloren die periode dat hij matig is. Dat telt uiteindelijk ook mee en vind ik nogal onderbelicht

3 juli 2024 om 13:12
0

Dat is in die zin ook een mooi compliment naar hoe Feyenoord als een team speelt. Hij kan nog steeds wel belangrijk zijn zonder doelpunten, met verdedigers bezighouden of looplijnen bijv. Maar ja, het cliche is dan weer dat een spits moet scoren en daar op afgerekend wordt. Komt wel weer en dan hoor je niemand meer over een Jorgensen scenario.

3 juli 2024 om 15:23
0

Zeker, maar uiteindelijk is elke 97 bij een goal betrokken zijn prima, dat is zijn statistiek voor Feyenoord. Scouts zullen voorbij een slechte periode kijken, althans, de goede scouts. De tijd dat je een speler na een opleving aan de grootste gek kon verkopen ligt wel weer achter ons, hooguit nog een paar clubs richting het oosten.

De Europese top gaat het voor hem normaal gesproken voorlopig niet worden, maar San Diego is dan toch wel weer het andere uiterste. Voor een Jorgensen-scenario ben ik niet bang, want hij heeft echt wel meer basiskwaliteiten.

Beperkte spits, gelijk verkopen als iemand zo gek is om 30-40M neer te leggen. Als hij niet scoort voegt hij ook daadwerkelijk niets toe.

3 juli 2024 om 12:23
0

30/40 miljoen zie ik voor hem niet betaald worden hoor, bij een beetje geluk 20/25 miljoen na zn dramatische 2e seizoenshelft.

3 juli 2024 om 12:36
0

Als iemand 40 miljoen biedt zet ik em persoonlijk af (ook al ben ik best fan van em).

3 juli 2024 om 12:49
0

Inderdaad alles boven de 25 miljoen zou ik accepteren. Herinvesteren en door. Prima spits voor de eredivisie maar komt veel te kort voor de top. Snelheid, duelkracht, mee voetballen, allemaal niks speciaals op internationaal niveau. Vrij goede afmaker dat wel.

3 juli 2024 om 13:05
0

@homelander

Alles behalve een bepertke spits.

scoort makkelijk
is sterk
werkt hard
is technisch

heeft alleen een dip gehad. maar mag dat hij is nog maar 21 he..

3 juli 2024 om 14:52
0

Rownaldo9

Je kunt je afvragen of het een dip is wanneer het begin oke tot matig was, hij daarna een halfjaar de bal van alle hoeken erin schoot en daarna een halfjaar opeens niet eens meer een bal aan leek te kunnen nemen.

Noem het een dip, of noem het boven jezelf uitstijgen. We weten gewoon niet welke van de twee het is. En dat zal een topclub ook in ogenschouw nemen voordat ze zo'n jongen voor 30 miljoen aantrekken.

3 juli 2024 om 16:07
0

Jtjevtt

Dan zou ik hem lekker in Rotterdam laten en de gok maar wagen of die weer zn "oude" vorm terug weet te vinden.

3 juli 2024 om 16:47
0

Hij schoot een jaar alles erin. In het begin moest ie ff wennen.

Ik kan me niet voorstellen dat ie dat doet na al zijn dromen over de Europese top. Al is het wel lekker dicht bij huis.

Misschien gewoon nog jaartje blijven, al is het maar om te kijken of we het befaamde Jørgensen scenario kunnen voorkomen.

hetzelfde geldt wat ik al bij sergio ramos zei, deze (nieuwe) club gaat pas vanaf volgend jaar in de MLS deelnemen. Stel zo'n gimenez gaat daar heen, dan zal hij nog een half jaar (net zoals lozano voor psv) bij feyenoord zitten? of half jaartje relaxen in san diego? of via een andere constructie een half jaar ergens anders in europa of mexico oid onder gebracht worden?

altijd geinig dit soort berichten, weet niet zo goed wat je er van moet denken... de MLS is qua niveau echt een paar stappen achteruit. Financieel en cultureel is het misschien aantrekkelijk voor hem.

Als ik Santi en Feyenoord was, zou ik lekker nog een jaartje blijven en gewoon topscoorder worden en dan naar de absolute top. Santi is nog maar 21 he. mega veel potentie!

3 juli 2024 om 13:44
0

3 seconde googlen en je ziet dat hij afgelopen April 23 is geworden. Nog steeds jong zat, daar niet van.

3 juli 2024 om 13:57
0

ojaa klopt! my bad 23, nog steeds jong toch!

Of hij nou goed genoeg is voor een topclub of niet op zijn leeftijd en na zijn prestaties bij Feyenoord zou je het op zijn minst willen proberen. Er zijn zat spitsen die nu bij een topclub spelen waarvan ik denk dat Gimenez het beter zou kunnen doen. Bij Milan heb je nu alleen Jovic nog en daar hoeft Santiago niet bang voor te zijn.

Deze spits heeft het heel moeilijk. Het lijkt me dat als je richting je prime leeftijd gaat het geen goed teken is dat een MLS team je uit Europa denkt te kunnen halen.

Reageer

Je moet inloggen om te reageren. Heb je nog geen account? Dan kun je je gratis registreren. Inloggen

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren