Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Dit miljoenenbedrag haalde het Nederlands elftal al op tijdens het EK in Duitsland

Laatste update:

Het Nederlands elftal heeft ondanks de teleurstellende prestaties op het EK in Duitsland reeds 12,25 miljoen euro bij elkaar gevoetbald. Dat bedrag kan de komende weken nog behoorlijk oplopen indien Oranje het ver schopt op het prestigieuze eindtoernooi.

De KNVB ontving 9,25 miljoen euro als startpremie voor de deelname aan het toernooi. Op basis van de prestaties in Duitsland hebben de Oranje-internationals dus ‘slechts’ 3 miljoen euro bij elkaar gevoetbald.

Het artikel gaat verder onder de video
Meer video's

Ieder team dat zich plaatst voor de achtste finales ontvangt 1,5 miljoen euro. Hoewel de derde plaats niet is waar de KNVB op gehoopt had, rinkelde de kassa dus toch in Zeist. De 2-1 zege op Polen leverde 1 miljoen euro extra op en het gelijkspel met Frankrijk was goed voor 500.000 euro.

Indien Oranje erin slaagt om van Roemenië te winnen, levert de plaatsing voor de kwartfinales 2,5 miljoen euro extra op. Een plekje in de halve finale is goed voor 4 miljoen euro. Als finalist zou Oranje nog eens 5 miljoen euro bij kunnen schrijven, terwijl de winnaar van het EK daar nog 8 miljoen euro bovenop plakt.

Oranje is er dus niet alleen sportief aan gelegen om ver te raken op het Europees kampioenschap. In totaal deelt de UEFA tijdens het toernooi liefst 331 miljoen euro aan prijzengeld uit. Spanje pakte tot dusver het hoogste bedrag aan prijzengeld, door alle groepswedstrijden te winnen: liefst 13,75 miljoen euro.

Altijd op de hoogte blijven van het belangrijkste voetbalnieuws? Word nu lid van het Voetbalzone WhatsApp-kanaal!

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Lees net dat Roemenië het minste percentage succesvolle passes heeft van dit hele EK, net binnen de top 50 op de wereldranglijst. Maar volgens sommigen hier zijn we de underdog. Nog steeds sprakeloos.

27 juni 2024 om 14:13
0

Underdog niet maar naar aanleiding van het vertoonde spel ook zeker niet de favoriet. 50/50 wedstrijd.

27 juni 2024 om 14:22
0

Daar geloof ik ook wel in. Maar Roemenië als de gedoodverfde favoriet uitroepen is ook wel vrij bizar, mijns inziens.

27 juni 2024 om 14:23
0

50/50 wedstrijd, jezus wat laat iedereen zich leiden door emotie.

We zijn ruim favoriet en horen deze wedstrijd gewoon zakelijk te winnen. Roemenië is helemaal nergens als Nederland enigzins zijn niveau haalt.

Wat een depressief gedoe na één nederlaag. Zijn we allemaal zo labiel dan?

27 juni 2024 om 14:29
0

Was hier eerder niet een artikel dat Nederland op twee landen na de meeste kans gaf op winst van het hele EK? Het kan verkeren...

27 juni 2024 om 14:33
0

Een gemiddelde dus van 3 gelijke spellen niet meer niet minder. Dus middelmatig tot zover

27 juni 2024 om 14:59
0

Haha dit meen je toch niet serieus hoop ik?

27 juni 2024 om 15:04
0

Ja, na Spanje en Duitsland. Waar dat op gebaseerd is is mij een raadsel, ik schat toch ook Engeland, Italië, Frankrijk, België en Portugal hoger in dan Oranje. Ook Denemarken en Zwitserland lijken mij gelijkwaardig aan Oranje op dit moment. Zo'n toernooi blijft natuurlijk een momentopname, als de vorm van de dag goed is kun je verder komen en uiteindelijk het EK winnen. Vooralsnog denk ik echter dat de helft van de spelers bij Spanje en Duitsland eerst een been moet breken alvorens Oranje serieus als een titelfavoriet kan worden gezien. Oranje is wel een outsider voor de titel, met nog een stuk of zeven ploegen.

27 juni 2024 om 14:18
0

Je hoeft niet te kunnen passen om te scoren tegen ons, ren er gewoon dwars doorheen. Ik denk dat als we niet heel snel orde op zaken stellen het een exit gaat zijn tegen Roemenie. Puur en alleen vanwege de inzet van de Roemenen tov ons.

Edit; maakt me trouwens vrij weinig uit, ik heb niet zo veel met het NL elftal. EK winnen is leuk maar als NL naar huis gaat in de kwartfinale zal het me weinig uit maken, ben veel meer fan van Ajax en clubvoetbal in zijn algemeen. Heeft ook te maken met het feit dat ik 0.0 binding heb met dit nationale elftal momenteel.

27 juni 2024 om 14:25
0

Heb hetzelfde, mis de tijden met spelers als Robben, Van Persie, Sneijder en Van der Vaart waar ik nog echt meeleefde met het Nederlands elftal.

27 juni 2024 om 14:31
0

Klopt ook wel hoor. Ik zie vooral dit middenveld als ons grote probleem. Die sluiten amper aan, en zijn de verbinding niet tussen aanval en verdediging. Hopen dat ze daar iets voor vinden in de resterende week.

27 juni 2024 om 14:33
0

Niet alleen dat, je merkte dat gasten als Robben, Huntelaar, N. De Jong, Van Bommel, Van Bronckhorst er ook echt voor gingen. Inzet was er altijd ook al was het spel niet altijd even goed. Ze sjokken ook allemaal maar plichtmatig rond nu voor m'n gevoel.

27 juni 2024 om 14:46
0

Geen 1 linie sluit aan daarom verzuipt het midden veld de verdediging loopt terug terwijl de aanval in het straf schop gebied staat. Waar moet het middenveld dan aan sluiten.Als de bal voor is moet de achterste linie achter de middelste linie aansluiten dan maak je de ruimtes tot aanvallen kleiner zodra de bal naar het midden veld verhuist sluit de voorste linie zich aan om de ruimtes klein te houden en als de bal naar richting het doel gebied gaat sluit daarop het midden veld aan en de voorste linie schuift mee met de middelste linie zo maak je het spelen voor de tegenstander moeilijker en kunnen ze ook niet zo makkelijk de tot nu open ruimtes duiken. Raar dat je het midden veld hier se schuld van geeft. Eerder gebrek aan combinatie en coaching van trainer bij trainingen. Maar ook de Keuze van van Dijk en de Vrij is hier debet aan die lopen al achteruit als de tegen partij bij hun strafschop gebied I bal bezit komen zij horen de boel dicht te houden en niet open te gooien.

27 juni 2024 om 14:50
0

@Snowy,

Kan ook prima aan jouw uitleg liggen hoor. Dan lijkt het misschien of het middenveld verzuipt terwijl die er niks aan kunnen doen. Maar dit team is loszand en werkt inderdaad niet als team samen. Daar kan ik je volledig involgen.

27 juni 2024 om 15:15
0

Inderdaad, of zoals in 88 met balletdanser Vanenburg en stofzuiger Berry van Aerle. Berry is altijd één van mijn favoriete spelers gebleven, net zoals bijvoorbeeld Ernie Brandts en Jan Poortvliet ook de top (wk78) hebben gehaald met redelijk beperkte kwaliteiten in combinatie met een goede mentaliteit en een goed arbeidsethos.

27 juni 2024 om 15:27
0

Ajaxf1, je ziet die Simons toch ook bikkelen alsof z’n leven ervan afhing tegen Frankrijk, het is naar mijn mening echt geen onwil ofzo. Enige die wat gelaten speelt is Van Dijk, maar die rust is wat hem goed maakt

27 juni 2024 om 18:02
0

Toch wel bizar dat na die lichting, geen enkele speler ook maar in de buurt is gekomen van dat niveau.

27 juni 2024 om 14:52
0

We zijn gewoon zwaar de favoriet tegen Roemenie. Er is echt geen enkele reden te verzinnen dat we van Roemenie verliezen. Ze hebben net als wij 4 punten, maar dan uit een makkelijkere poule. Wij hebben op alle posities een betere speler en hebben veel meer ervaring.

De bal is rond en het is 11 tegen 11, maar wij gaan normaals gesproken gewoon winnen van Roemenie. De zeikerds hebben het steeds over mentaliteit etc, maar als je denkt dat wij niet de favoriet zijn moet je dan echt ffkes een spiegel kopen.

50/50 m'n achterste. 5-0.

27 juni 2024 om 15:04
0

Ik zet geld in op de TOTO. Kan ik het bij jullie terughalen als ik de score niet juist heb?

27 juni 2024 om 15:11
0

Jazeker, bij aardbei kan dat.

27 juni 2024 om 15:17
0

Eens, al dacht ik eerder aan 3-0 of 4-0.

27 juni 2024 om 15:25
0

Weet Aardbei dit ook? Want het tientje is net ingezet.

27 juni 2024 om 15:30
0

Waan van de dag inderdaad, hoop dat het hakken over de sloot wordt ipv zo’n klinkende overwinning, wij handelen over het algemeen slecht als we goed spelen.

Doneer dit bedrag aan Vitesse zeg ik als niet Vitesse fan. Doe maar wat terug voor het nlse voetbal na die wanvertoning.

27 juni 2024 om 14:13
0

Een slechte wedstrijd kom op zeg. Wel heel overdreven om alles te schuiven op die ene nederlaag tegen Oostenrijk. Tegen Polen en Frankrijk heb je aardig gespeeld. Daarnaast heeft Vitesse toch echt haar eigen wanbeleid veroorzaakt. En dat zeg ik nog zachtjes nu hun licentie heel erg in gevaar is.

27 juni 2024 om 14:14
0

Laat Vitesse het geld zelf maar bij elkaar sprokkelen. Steek het geld maar in het amateurvoetbal.

27 juni 2024 om 14:15
0

Ja, of gewoon niet.

27 juni 2024 om 14:15
0

Wat Vitesse de laatste jaren financieel gedaan heeft is natuurlijk geen wanvertoning.

27 juni 2024 om 14:16
0

Ah dus andere moeten maar oplossen wat voor potje ze daar in Arnhem gemaakt hebben? Laat ze maar lekker op de blaren zitten. Ondanks dat ik vind dat ze in profvoetbal thuishoren.

27 juni 2024 om 14:32
0

Laat Vitesse maar hun eigen zooi opruimen. Dat zou anders ook competitievervalsing zijn. Andere clubs kregen ook geen geld van de KNVB maar moesten bezuinigingen.

Gebruik dit bedrag om de voetbal piramide op elkaar aan te sluiten. Met de gedachtengang hoe kan het wel.
Door bijvoorbeeld semi profs toe te staan in de KKD. Waarbij de KNVB meebetaald aan de faciliteiten op orde te krijgen.

Ook zou een wekelijkse samenvatting van alle wedstrijden in de hoogste amateurdivisie bij ESPN helpen. Meer inkomsten en exposure.

Waarom is iedereen toch zo negatief over het Nederlands elftal. Kunt wel de sterren van de hemel spelen en er zo uit liggen en dan is ook niemand tevreden. Volgensmij kan het nooit goed zijn helaas.

27 juni 2024 om 14:23
0

Helemaal mee eens. Gisteren hebben de Turken hier tot diep in de nacht zitten toeteren en feesten, ik dacht (want ik kon er toch niet van slapen) Waarom kunnen we er niet positief instaan?

27 juni 2024 om 14:27
0

Ik ben toch niet heel positief. Ook niet negatief, na een slechte wedstrijd. Zeker nu het vervolg er gunstig uitziet wat schema betreft. Maar de enige manier waarop we tot nu toe goals hebben gemaakt is gakpo vrijspelen of Weghorst erin. Naast Depay, Gakpo en Weghorst kan er bijna niemand een goal maken. Achterin is het met onze wereldverdediging nog steeds af en toe gatenkaas. Roemenië, moet te pakken zijn, dan eventueel oostenrijk of turkije zie ik als 50-50. Als je dan de halve finale mocht halen heb je het gewoon prima gedaan. Maar zie Nederland niet echt als een van de favorieten na de groepsfase te hebben gezien. Ondergrens is toch wel wat te laag.

Slechte prestaties valt toch mee?
Tegen Polen win je en speel je 60 minuten goed. Daarna redelijk.

Tegen Frankrijk sta je verdedigend goed, een van de betere teams op dit EK.

Tegen Oostenrijk was het slecht ja, het stond tactisch niet goed. Echter moeten we wel de kanttekening plaatsen dat we een aantal 100% kansen misten.

Had eigenlijk wel meer prijzengeld verwacht dan 331 miljoen. Het EK is groter dan ooit met meer deelnemers. Dus ook meer wedstrijden. Die horen echt wel miljarden te genereren. Maar goed of de landen willen het niet of de UEFA houdt lekker veel in hun eigen zakken. Want dat is een beetje het beeld bij de UEFA en FIFA tegenwoordig.

27 juni 2024 om 14:34
0

Wat zeg jij nou? Het WK 2022 had een prijzengeld van 424 miljoen euro.

27 juni 2024 om 14:37
0

Vind ik eigenlijk ook wel karig hoor voor het allergrootste toernooi op aarde. Volgens Al Jazeera, Qatarese nieuwszender, heeft het WK van 2022 7,5 miljard dollar opgeleverd. Dus ja dan vind ik het voor beide toernooien best weinig voor spelers en landen die daaraan deelnemen. En vergeet niet dat het WK alweer wordt uitgebreid in 2026 van 32 naar 48 teams! Dus ben benieuwd waarom het prijzengeld voor de deelnemers dan zo laag is. Je kan toch prima 1 miljard bijvoorbeeld aan prijzengeld geven. Zo geef je voetbalbonden de optie om het te herinvesteren in hun eigen opleiding bijvoorbeeld.

27 juni 2024 om 19:37
0

Ja hallo, die Fifa bobo’s willen als koningen leven!

Mooi spaarpotje maken voor een nieuwe trainer

Prima startbedrag om te investeren in doellijntechnologie.

Reageer

Je moet inloggen om te reageren. Heb je nog geen account? Dan kun je je gratis registreren. Inloggen

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren