Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Dramatisch Nederlands elftal verliest van Oostenrijk en eindigt als derde in Groep D op het EK

Laatste update:

Het Nederlands elftal heeft dinsdag allesbehalve een goede beurt gemaakt tegen Oostenrijk. In het derde groepsduel in Groep D op het EK ging een dramatisch Oranje met 2-3 ten onder. Door de zege eindigt tegenstander Oostenrijk verrassend als groepshoofd, daar Frankrijk verzuimde te winnen van Polen (1-1).

Bondscoach Ronald Koeman wijzigde zijn elftal dinsdag tegen Oostenrijk met liefst drie namen. Denzel Dumfries, Jeremie Frimpong en Xavi Simons, die tegen Frankrijk (0-0) nog aan de aftrap verschenen, werden gepasseerd door de keuzeheer. Lutsharel Geertruida, Joey Veerman en Donyell Malen konden juist wél rekenen op een basisplaats. Door de rentree van Veerman schoof Tijjani Reijnders door naar de nummer 10-positie.

Oostenrijk trad in het Olympiastadion in Berlijn aan met drie spelers die een verleden in de Eredivisie hebben. Spits Marko Arnautovic speelde tussen 2006 en 2009 voor FC Twente, terwijl Maximilian Wöber en Florian Grillitsch in een recenter verleden onder contract stonden bij Ajax. Feyenoord-verdediger Gernot Trauner, die tijdens de 1-3 zege op Polen nog wist te scoren, ontbrak tegen Oranje wegens een blessure.

Nederland begon aan de hand van Malen dramatisch aan het derde groepsduel. De aanvaller van Borussia Dortmund liet zijn directe tegenstander Alexander Prass aanvankelijk vrij lopen. In een poging zijn fout te herstellen gleed Malen naar een voorzet van de Oostenrijkse linksback, waarmee hij de bal ongelukkig achter zijn eigen doelman Bart Verbruggen schoot: 0-1 na zes minuten.

Na een klein kwartier volgde de eerste mogelijkheid van Oranje. Een goede lage voorzet van Cody Gakpo belandde bij Reijnders, die de bal totaal verkeerd raakte en dus naast het doel van Patrick Pentz schoof. Koeman werd tijdens het eerste bedrijf meermaals zichtbaar gefrustreerd in beeld gebracht.

Na 24 minuten kreeg Malen de kans om zijn fout te herstellen, toen de pijlsnelle aanvaller werd weggestuurd door Reijnders. Oog in oog met Pentz schoot hij de bal echter wild naast het Oostenrijkse doel. Na iets meer dan een half uur werd de slecht spelende Veerman vervangen door Simons. De middenvelder van PSV leed bij liefst 16 van zijn 29 balcontacten balverlies. Voor rust behoedde Verbruggen het Nederlands elftal nog voor een grotere achterstand.

Na de theepauze stond er een ander Oranje op het veld. Een felle onderschepping van Geertruida luidde in de 47ste minuut een vlijmscherpe counter in. De Feyenoorder vond Simons, die Gakpo vrijspeelde op links. De Eindhovenaar nam de bal aan, om vervolgens direct de verre hoek te vinden met een heerlijk schot: 1-1

Waar het elftal van Koeman voor even herboren leek, kreeg Nederland na een klein uur een keiharde tik te verwerken. In een moment van onoplettendheid kreeg Grillitsch de kans om de bal voor te geven, waarna Romano Schmid vanuit de rug van Gakpo binnen kon knikken: 1-2.

Vlak na het doelpunt bracht Koeman twee frisse krachten binnen de lijnen. Nathan Aké en Reijnders werden vervangen door Micky van de Ven en Georginio Wijnaldum. In de 72ste minuut raakte Malen geblesseerd, waardoor ook supersub Wout Weghorst binnen de lijnen kwam.

De bekritiseerde Memphis Depay, die tot de 75ste minuut vrij onzichtbaar was, zorgde op aangeven van Weghorst voor de 2-2 met een knap doelpunt. Even leek het erop dat het doelpunt niet zou tellen vanwege hands, maar scheidsrechter Ivan Kruzliak keurde hem na het bekijken van de beelden goed.

Tien minuten voor tijd ging het alsnog mis voor Oranje. Opnieuw werd de wankele defensie kinderlijk eenvoudig te kijk gezet. Ditmaal profiteerde de volledig vrij lopende Marcel Sabitzer, die geen genade toonde tijdens het verschalken van Verbruggen: 2-3. Een vierde Oostenrijkse treffer van Christoph Baumgartner werd afgekeurd wegens buitenspel.

Een kopkans voor Weghorst zorgde niet meer voor de gelijkmaker, waardoor Oranje als derde eindigt in Groep D. Als gevolg van deze nederlaag kan Nederland in de achtste finales een lastige tegenstander tegenkomen. Afhankelijk van een aantal andere resultaten kan dat de groepswinnaar worden uit Groep B (Spanje), Groep C (met Engeland, Denemarken, Slovenië en Servië) of Groep E (met Roemenië, België, Slowakije en Oekraïne).

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Echt schandalig dit zeg. Verdedigend was het zo lek als een mandje. Je krijgt serieus 3 goals tegen vanuit dezelfde rechterkant. Toch bizar voor woorden. Je scoort steeds de gelijkmaker en dan krijg je hem zo knullig tegen steeds. Koeman disasterclass vandaag zeg. Tactisch plan klopte niet, geen inzet en ook de wissels waren dramatisch. Tja 3e geworden echt bizar.

25 juni 2024 om 19:56

Totaal geen plan qua opbouw

25 juni 2024 om 19:57

Verdedigend was t dramatisch. Aanvallend best wat gecreëerd maar verprutst.Volgende ronde maar eens Brobbey proberen en Geertruida heel snel eruit

25 juni 2024 om 19:58

Reijnders eruit voor Wijnaldum is echt regelrechte schande en pure vriendjespolitiek, gadverdamme.

25 juni 2024 om 19:58

Geen energie, geen pressie, geen druk, geen gogme....

25 juni 2024 om 19:59

Opbouw drama. En verdedigend zo triest, Schouten compleet overlopen, Geertruida eerste helft compleet overlopen. Zo veel individuele fouten. Drama. Wijnaldum verschrikkelijke wissel. Xavi wel goed ingevallen tov Veerman maar my god over drama gesproken wat een clown.

25 juni 2024 om 19:59

Je hebt gewoon geen middenveld, ga gewoon lekker 352 spelen want buiten Schouten om heb je helemaal niets. Hebt 2 geweldige wing backs met Maatsen en Frimpong.

25 juni 2024 om 19:59

Reijnders was ook niet goed. Had ook veel balverlies

25 juni 2024 om 20:00

Je moet het zo zien, het kan altijd erger. Je zou maar in het stadion zitten..

25 juni 2024 om 20:00

Wat dacht je van Virgil? Die stond even in ze eentje buitenspel op te heffen. Schandalig als aanvoerder zijnde

25 juni 2024 om 20:00

Ik wordt zo moe man van die koeman

25 juni 2024 om 20:00

Reijnders was prut, maar om hem er uit te halen voor Wijnaldum is ook niet handig

25 juni 2024 om 20:01

Depay heeft toch allee maar balverlies geleden? De enige die clowns zijn ,zijn de mensen die hem een messi status hebben gegeven zoals jij en de bondscoach.

25 juni 2024 om 20:02

benieuwd of van dijk en zijn mythische aura ã¼berhaupt kritiek gaan krijgen. gaat gewoon rustig verder met wat hij de 2e seizoenshelft bij liverpool deed. als hij het uiterlijk van maguire had zou hij onderhand al een meme zijn geworden op social media. maar goed, niet gek opkijken als ze hem zelfs nu nog in het 'team of the euro24 tournament' proppen. kan vanwege z'n uiterlijk niks fout doen bij velen, media voorop. man man man.

toevoeging: yep, pontificaal in het middelpunt bij alle 3 de oranje voorpagina artikelen op nu.nl. bewijst het punt iig

25 juni 2024 om 20:02

Wijnaldum die als 8 mag spelen boven Gravenberch is echt typisch Koeman. Bizar dat die non-voetballer nog mag spelen.

25 juni 2024 om 20:04

@baardgrasmus
Koeman maakt ook constant te verkeerde keuzes. Hoe kun je het eigenlijk nog goedpraten om Wijnaldum erin te blijven gooien? Daarbij was het gewoon heel, heel slecht. Slecht aan de bal, slecht verdedigend, slecht in de omschakeling.

Ook hoop ik dat mensen nu eindelijk eens ophouden om het koppeltje Veerman en Schouten op te hemelen. Je zag nu gewoon heel duidelijk dat die jongens gewoon vele malen minder zijn als het tempo hoger ligt. Ook Reijnders speelde niet best. De enige spelers die echt een voldoende haalde waren Xavi en Gakpo. Ook Malen speelde gewoon goed, op die eigen goal na dan.

Oostenrijk is trouwens gewoon terecht eerste geworden. Frankrijk is dit toernooi ook niet in beste doen. Ik zie Oostenrijk dit EK zelfs nog stunten, want er gaan veel ploegen het nog knap lastig krijgen tegen dit team.

25 juni 2024 om 20:04

Inderdaad, waar is Gravenberch? Elke keer Wijnaldum die blijkbaar verstoppertje moet spelen, nou dat doet hij goed.

25 juni 2024 om 20:07

Schouten is een ongelooflijke softy en was de tweede helft helemaal nergens. Leuk aan de bal maar geen energie of gif in zn lijf.

25 juni 2024 om 20:08

Verdedigend ook niet Baardgrasmus. Onze rechterkant is aan alle kanten voorbij gelopen. Ook heb je steeds 1 man te veel achterin lopen. Iedereen is aan het zwemmen. Wat een dramatische trainer hebben wij. Als ik Gravenberch zou zijn, dan had ik lekker m’n spulletjes gepakt en was ik op vakantie gegaan als je Veerman en zelfs Wijnaldum iedere keer de voorkeur ziet krijgen boven jou. En dan praat ik nog niet eens over De Ligt. Vorig seizoen uitgeroepen tot de beste verdediger van Bayern en in Oranje mag hij hij geen minuut spelen. Geen wonder dat je zo speelt.

25 juni 2024 om 20:08

ApyroG.

Helemaal met jou eens, behalve wat betreft Malen. Die speelde alles behalve goed. Geertruida was slecht, maar dat werd dik verergerd door Malen die non stop niet mee liep met zijn man. Die was zo ongeïnteresseerd, schandalig gewoon.. En die 1op1 kans die hij mistte was ook gewoon dramatisch he. Nee, Malen was ook een dikke onvoldoende. Paar keer een leuke versnelling betekent niet dat je goed hebt gespeeld in mijn boekje. Ook zelf meerdere aanvallen verpest door weer een 3e keer terug te kappen in plaats van er op snelheid voorbij te gaan. Dramatisch.

Oostenrijk is leuk, maar echt niet geweldig. Een ploeg die gewoon rustig durft te voetballen, die wint makkelijk van dit Oostenrijk. Oranje speelde het verschrikkelijk slecht uit, maar er lag elke keer echt veel ruimte.

25 juni 2024 om 20:10

Het was een wanvertoning. De tweede helft leek goed van start te gaan, maar dat bleek ook een desillusie.

25 juni 2024 om 20:10

Liever een dooie mus erin dan dat Wijnaldum erin komt. En dan gooit Koeman er nog een scherp er bovenop door Reijnders te wisselen voor Wijnaldum... Wat een absolute "...".

25 juni 2024 om 20:10

Geertruida ?
Kan er 7 opnoemen die minder waren.

25 juni 2024 om 20:11

Hoe kun je je druk maken om de wissel Wijnaldum. Daarom verlies je niet hoor. Je verliest door de luiheid van Depay, de onkunde van Geertruida, het matige middenveld en de matige verdediging.

25 juni 2024 om 20:13

@burdym
Zeg ik ergens dat we verliezen omdat Wijnaldum erin komt? Ik zie het niet staan.

25 juni 2024 om 20:14

Met mazzel van Polen gewonnen met slecht spel, dan een drama pot tegen Frankrijk en dan kansloos tegen Oostenrijk. Kortom we zijn gewoon onder de middelmaat.Je zult Nederland maar als toernooi winnaar in je poule hebben staan.

25 juni 2024 om 20:17

Het kan nog erger! Ik zat in het stadion en notabene in het vak waar 95 procent gevuld was met Oostenrijkers 👍🏽

25 juni 2024 om 20:24

Alles genoemd behalve het echte probleem, middenveld! Dat is het probleem, ze brengen niets. Aan de bal helpen ze niet en verdedigend laten ze alles lopen waardoor defensie niet geholpen wordt als mannetjes doorlopen en de aanval wordt niet bereikt door hun onkunde. Enkel verstoppertje spelen en ballwatching!!

25 juni 2024 om 20:24

Als er dan toch een wedstrijd was dan was het vandaag. Reijnders drama man.

25 juni 2024 om 20:26

Het is toch triest dat je in deze fase dingen moet proberen?!
Het elftal moet al weken staan en de vastigheid moet erin zitten. Dat je nu nog steeds geen vaste basis hebt betekent dat je voorbereiding slecht is geweest

25 juni 2024 om 20:26

Leidsehood het is wel duidelijk, dat Veerman een pure eredivisie speler is. Die viel nog het meest door de mand, dat Wijnaldum mee is heb ik geen woorden voor.

25 juni 2024 om 20:37

@sulejmani - Veerman moet beter, maar hij is niet een pure Eredivisie speler. Zoals duidelijk is bij PSV heeft hij beweegelijke spelers voor zich nodig die ruimte maken/zoeken.

Het betonvoetbal voorin past gewoon niet bij hem (en Schouten). Dat is en blijft het grote probleem, en blijf je houden zolang je een lapzwans zoals Depay (die niet op zijn positie blijft, maar ook geen ruimte maakt maar wel iedereen anders in de weg loopt) in het team hebt.

Frenkie de Jong had het er ook lastig mee in de oefeninterlands en kwalificatie, puur omdat de aanval slecht is - de andere 2 in de aanval weten niet waar ze naartoe moeten door Mr Ego.

25 juni 2024 om 20:38

In het moderne Oostenrijkse voetbal moet je blijkbaar kunnen koppen.
En dan zet je wijnaldum erin. Met memphis.
Wat een drama!

25 juni 2024 om 20:46

Ik snap dan ook niet waarom Wijnaldum elke wedstrijd er in wordt gebracht, misschien puur om zijn interland aantal op te krikken, want hij voegt 0,0 toe aan het spel,

25 juni 2024 om 20:48

Nee man, het probleem met veerman is dat hij in paniek raakt als hij onder druk gezet wordt. Dat van die beweeglijke spelers is een onzinsmoes want zelfs zn simpele passes mislukken als hij onder druk staat.

25 juni 2024 om 20:48

@arnhem2001
Dit vind ik te makkelijk. Veerman verliest toch echt een groot aantal keer heel knullig de bal. Een simpele bal over een paar meter ging al niet goed bij hem een paar keer. Dat komt toch echt omdat het tempo gewoon hoger ligt en hij sneller moet handelen. Dat heeft naar mijn inziens toch echt niets te maken met de spelers om hem heen. Aangezien juist dat je eigen verantwoordelijkheid is en kwaliteit is om die bal naar de juiste kleur te spelen. Ik vind het heel sneu voor die jongen dat hij op die manier geslachtofferd werd, maar dit is topvoetbal. Die wissel was gewoon volledig terecht.

Dat Frenkie het een aantal keer lastig heeft gehad kwam niet omdat hij niet balvast was of slordig in de passing was. Bij Frenkie was het meer omdat hij op een middenveld stond (vaak samen met Wijnaldum en de Roon) waar geen dynamiek in zat. Het is algemeen bekend dat Wijnaldum altijd verstoppertje speelt en met de Roon naast je heb je niet echt iemand die je kan aanspelen als je zelf wat dieper wilt gaan staan.

We hebben nooit Frenkie samen gezien met Reijnders, maar ook niet met bijvoorbeeld een Schouten. Het is alweer een jaar geleden dat Frenkie überhaupt een interland heeft gespeeld. Ik denk persoonlijk dat een middenveld met Reijnders, Frenkie en Koopmeiners echt ongelofelijk goed in balans is en ongetwijfeld het beste middenveld is die we in de toekomst kunnen opstellen.

25 juni 2024 om 20:49

De luiheid van Depay, haha das een goeie

25 juni 2024 om 20:53

Misschien kan je nog beter Blind op 6 zetten en als sloper De Ligt ernaast. Want die ballen die Schouten en Veerman geven, kan Blind ook en waarschijnlijk nog beter ook.

25 juni 2024 om 20:53

Dit was voor Nederland misschien wel de beste uitslag. Ff goed met de neus op de feiten gedrukt vandaag. Niet alleen verloren maar ook gewoon overlast door oostenrijk. De wannabe vedettes kunnen ff goed bij zichzelf te rade gaan komende dagen om tot de conclusie te komen dat je met passie en spelbeleving moet spelen om ver te komen in een toernooi. Laten we het tactisch inzicht en de vriendjes politiek van de Nederlandse southgate maar ff achterwege

25 juni 2024 om 21:19

Precies dit! De Polen liepen er al heel makkelijk doorheen, dan staat de verdediging al heel snel onder druk.

Tactisch overklassen was dan ook niet moeilijk vandaag.

25 juni 2024 om 21:44

Eens Sulej, in de eredivisie is Veerman heel leuk. Maar we zagen ook al Europees dat als het niveau en met name het tempo omhoog gaat dat hij daar niet in mee kan. Oke prima. Wijnaldum is nog erger inderdaad. Maar waarom breng je dan niet Gravenberch vraag ik me af. Is die mee voor de sier?

25 juni 2024 om 21:59

Inderdaad wat een lulletje rozenwater is dat zeg. Slappe zakken als hem win je geen EK mee. Je hebt niemand die erin kleunt. Slappe, zwakke jochies allemaal.

25 juni 2024 om 22:06

Leidsehood moet wel eerlijk bekennen, dat Gravenberch weinig gespeeld heeft. Misschien daarom?

26 juni 2024 om 07:10

Nou dit dus.
Wat lopen mensen te bashen op Geertruida zeg. Dankzij hem maak je de 1-1 en hij stond echt tot de wissel van Malen constant tegen 2-3 man.

Bash liever op die Schouten. Die al 3 wedstrijden als controleur met een schone broek naar binnen gaat!

26 juni 2024 om 09:23

tja dat was natuurlijk vooraf al te verwachten, je mist de jong, de roon, koopmeinders en wieffer, stuk voor stuk spelers die boven schouten en veerman in de pikorde zouden staan.
op zich zijn schouten en veerman best te doen, maar dan moet het team ze wel helpen, daar was tegen oostenrijk totaal geen sprake van, (en veerman gooide ook zijn eigen glazen in)
rechterkant was een drama, van dijk liep er bij alsof het hem allemaal niks kon schelen, nee, er moet voor elkaar gevochten worden, dat is wat ik vooral mis, oh en geen wijnaldum meer

26 juni 2024 om 10:18

Malen speelde leuk met de bal, maar zonder bal was hij vaak niet bij zijn man, daaruit ontstond o.a. de eerste goal.

25 juni 2024 om 19:57

Dit is zeker schandalig. Koeman OUT! Je kan wijzen naar Veerman, of naar Geertruida, maar uiteindelijk is hij degene die deze spelers opstelt. Je ziet dat Veerman in die eerste wedstrijd tekort komt, vervolgens haal je hem eruit (wat een deukje is in z’n zelfvertrouwen) en ga je hem weer opstellen om hem vervolgens voor rust te wisselen. Hopelijk vliegen we er tegen Spanje of Engeland uit en pakt Koeman z’n spullen. De Vrij is leuk tegen Polen, maar het is het gewoon niet

25 juni 2024 om 20:05

Van Dijk bedoel je, die was weer ouderwets apathisch bezig.

25 juni 2024 om 20:39

Balletje breed kan ik ook Virgil!

25 juni 2024 om 19:57

Meteen duidelijk dat we geen kampioen gaan worden.

25 juni 2024 om 20:00

Haha, denk niet dat iemand dat dacht

25 juni 2024 om 20:31

De reacties op deze site niet gelezen na de 4-0 tegen Ijsland, met als redenering dat Engeland met 1-0 van ze had verloren?

Het sentiment was echt overwegend berustend op het idee dat we gewoon 1,2,3 kampioen zouden worden.

25 juni 2024 om 19:57

Wat hebben we een verschrikkelijk slechte verdediging. Precies dat gebeurt wat met een apathisch duo als De Vrij en Van Dijk kan verwachten. Ik begrijp niet dat er niet ingegrepen wordt en De Ligt wordt gebracht. In plaats daarvan wordt nutteloos Vd Ven ingebracht. Geertruida basisplaats, gaan we die nu ook kapotmaken want heb nog nooit zoiets gezien. Brobbey had allang moeten spelen voor Depay. Het geweldige duo dat beter zou zijn dan Frenkie worden we verdrietig van. Koeman is de hoofdoorzaak voor deze wanprestatie.

25 juni 2024 om 20:00

Is dat je pleidooi... de Ligt erin... man hou op. Het was compleet slecht, alles en iedereen dik onvoldoende. Je kijkt naar een verdediging, maar het middenveld was toch de grootste aderlating. Veerman was duidelijk, maar die Reijnders deed er niet voor onder. Kansloos

25 juni 2024 om 20:02

Lekker nu bashen op Schouten, speelt nu eerste wedstrijd matig. Toevallig wanneer de rechterkant het laat afweten en notabene Wijnaldum naast hem wordt geplaatst. Veerman hoeven we geen woorden aan vuil te maken.

25 juni 2024 om 20:02

Het hele team speelt slecht. Dan is er maar één die de volle laag moet krijgen; de coach!

25 juni 2024 om 20:03

Depay heeft weliswaar 1 doelpunt gemaakt, maar verder was het weer 3x niets.

25 juni 2024 om 20:03

Laten we inderdaad enkel v Dijk en de Vrij de schuld geven van de tegengoals. Het middenveld is net zo schuldig eraan, wat een middelmaat loopt daar, ongekend. Tel daarbij op dat je een spits heb die werkelijk niks goeds doe, een linksbuiten die 1 truc heeft, en dat is naar binnen komen, en je snap meteen dat dit Nederlands elftal gewoon niet veel voorstelt.

Prima hoor dat oud voetballers als analisten worden gebruikt, ergens snap ik het. Maar als ik dat clubje mocht geloven, hadden we een kwalitatief zeer sterke selectie. Ik zie er helemaal niks van. En niet alleen nu, het is al jaren zo. Middelmaat, van voor naar achter. Voeg daar een coach bij die geen benul heeft wat die aan het doen is, en vasthoudt aan lievelingetjes en dit is het resultaat.

Ik gun ze een enkeltje naar huis, in de hoop dat er iemand aan wordt gesteld die is de bezem er door heen haalt. Wat een ellende, wat een drama. Gadver.

25 juni 2024 om 20:04

Myvision hou nou eens op met de Ligt en brobbey na zo'n wedstrijd. Jij praat Hato nog oranje. Met je apatische duo. De Ligt is nog 3x apatischer. Het middenveld werd compleet overlopen waardoor de verdediging continu in problemen kwam. Maar dat wil jij en heel veel anderen maar niet zien. De Vrij speelde als een van de weinigen gewoon prima. Geertruida 2de helft ook stuk beter na een dramatische 1ste helft.

25 juni 2024 om 20:07

Ach, kom op zeg! De verdediging was waardeloos, maar wat een supporterspraat is dit weer van je. Alsof er iets zou veranderen met De Ligt. Die maakt in Oranje ook nog niet bepaald indruk.

Bovendien is dit te danken aan het tactische wonder Koeman. Zo open richting de aanval spelen tegen een counterploeg. Daar gaat iedere verdediging het lastig tegen krijgen. Hoe goed het stond tegen Frankrijk, zo slecht staat het vandaag tegen Oostenrijk.

25 juni 2024 om 20:08

Daar komt myvision zijn welbekende apatische duo verhaal weer waar hij de ligt in de basis praat. Zelfs bij het nederlands elftal kan je ajax niet los laten.

25 juni 2024 om 20:08

@myvision
Ik denk dat het voornamelijk te maken heeft met het middenveld dat constant compleet overlopen werd. Iedereen op dat middenveld had het lastig. Alleen Xavi speelde gewoon goed nadat hij erin kwam voor Veerman, maar daar had je bij balverlies gewoon niet veel aan. Het moge nu wel duidelijk zijn hoe hard Frenkie en Koopmeiners gemist worden. Die stabiliteit en zekerheid aan de bal had je deze wedstrijd heel hard nodig.

Ik begrijp niet waarom vd Ven gebracht werd ten koste van Aké, maar goed... Koeman maakte wel meerdere dubieuze keuzes met wissels. Wijnaldum brengen is echt ongelooflijk idioot.

25 juni 2024 om 20:21

Van den Ven viel toch goed in. Ondanks dat Ake alle onder controle had..

25 juni 2024 om 20:25

Alles genoemd behalve het echte probleem, middenveld! Dat is het probleem, ze brengen niets. Aan de bal helpen ze niet en verdedigend laten ze alles lopen waardoor defensie niet geholpen wordt als mannetjes doorlopen en de aanval wordt niet bereikt door hun onkunde. Enkel verstoppertje spelen en ballwatching!!

25 juni 2024 om 20:28

Ik snap jouw reactie, maar volgens mij heb ik geen enkele versnelling of opening over de hele van deze mannen gezien.

25 juni 2024 om 20:54

Je kunt zeggen wat je wil van de ligt maar dat is wel een killer die sporadisch zijn man laat lopen.. Hadden we nodig vandaag

25 juni 2024 om 21:11

De vrij heeft inderdaad deze wedstrijd niets fout gedaan (vorige wedstrijd wel). Het probleem zat in het middenveld. Het is wel zo dat de ligt ingrijpt en ook kan sturen. De vrij en v dijk zijn inderdaad apathisch, maar in deze wedstrijd had het vermoedelijk niet het verschil gaat.

25 juni 2024 om 22:22

Van de Ven geeft geen goede voorzetten, geeft geen steekbal of sijtende pass.
Hij is snel en verdedigend erg sterk.
Prima om mee te starten maar niet om een kwartier voor tijd te brengen als je moet scoren. Dan breng je Blind. Want die kan de ballen wel geven om kansen te creeren.

25 juni 2024 om 19:57

Ooterijk verdient gewonnen. We waren slecht vandaag

25 juni 2024 om 20:41

Dat die coach niet bij manutd is geslaagd, zegt wel wat

25 juni 2024 om 19:57

Geen enkel idee. Weggespeeld door een stelletje hardlopers die allemaal dozen om de schoenen hebben.

Enorm beroerd, je weet gewoon niet waar je moet beginnen zo slecht.

25 juni 2024 om 19:57

Deze wedstrijd ging mij vooral om welke kant van het schema we ons plaatsen. En dat pakt goed uit. Frankrijk bij Duitsland, Portugal en spanje is gewoon top. Verder slechte wedstrijd.

25 juni 2024 om 20:05

Je speelt straks direct tegen een groepswinnaar. Weinig kans dat Nederland daar al langs gaat komen. Dat hele schema is dan totaal onrelevant

25 juni 2024 om 20:06

Als je gelijk had gespeeld tegen Oostenrijk (!) was dat ook gelukt. Tweede worden was vrijwel onmogelijk, en daar heeft Nederland niks voor hoeven doen. Het zat enorm mee (ook qua blessure Mbappe bijvoorbeeld), maar als je er zelf niks van bakt wordt t nooit wat

25 juni 2024 om 20:09

Maar wij kunnen ook nog tegen Spanje uitkomen, niet?

25 juni 2024 om 20:22

Er is een kans ja, maar de kans is groter dat we tegen de nummer 1 uit E spelen en die staan allemaal nog op 3 punten.

25 juni 2024 om 19:58

Veerman, Geertruida echt dramatisch. Schouten met een grote verdedigende fout, Reijnders matig, de Vrij opbouwend slecht. En een nutteloze Wijnaldum inbrengen. Frustrerende pot.

25 juni 2024 om 19:58

Geertruida was minstens zo slecht als Veerman.

25 juni 2024 om 20:09

Geertruida was slecht net als die hele eredivisie middenveld echt een grap. Breng nog Wijnaldum erin en laat Depay gewoon staan, ja dan maak je het jezelf wel heel moeilijk om te winnen Koeman. Het gaat allemaal veel te traag en de passie is er niet. Oranje onwaardig dit. Ik hoop dat Nl dit toch nog gaat omdraaien later in het toernooi, en anders word het gewoon wachten totdat Koeman plaats gaat maken voor een andere trainer.

25 juni 2024 om 19:58

Koeman is zon kluns met zijn waardeloze opstellingen echt waar. Hij moet een voorbeeld nemen aan Ragnick hoe je pressie voetbal moet spelen. Zoals velen al voorspeldde Oostenrijk is een outsider dit jaar.

25 juni 2024 om 20:00

Koeman doet het heel slecht. Maar waar zijn de spelers zelf dan? Waardeloze mentaliteit, Depay mooie goal maar was opnieuw dramatisch slecht en ontzettend lui. Er was geen enkele beweging vanuit het middenveld en voorin. Voetbal kun je niet spelen uit stilstand.

Misplaatste arrogantie van zogenaamde vedettes

25 juni 2024 om 20:04

Het is toch lang en breed bekend dat een coach spelers beter of slechter kan maken? Elke wedstrijd zijn er 8 spelers die gewoon matig was met 1 of 2 uitblinkers, tuurlijk ligt dat aan Koeman. Gaan we nu echt doen alsof dit allemaal koekenbakkers zijn opeens..

25 juni 2024 om 20:09

Oostenrijk is helemaal geen outsider. Die halen helemaal geen hoog niveau. Als Nederland niet zo gigantisch door het ijs zakte, was dit nooit gebeurd en waren ze gewoon derde. Ze zijn gewoon de lachende derde, meer niet.

25 juni 2024 om 20:12

Als je tegen Nederland en Frankrijk de betere bent en een gunstige weg hebt richting de kwartfinale ben je gewoon een outsider. Wie is dan wel een outsider? Turkije, Oekraine?

25 juni 2024 om 20:42

Oostenrijk was tegen Frankrijk echt niet beter. Die gaan echt max in de kwartfinale naar huis. Outsiders vind ik eerder een België of Zwitserland.

25 juni 2024 om 20:53

Oostenrijk heeft meer kwaliteiten dan Zwitserland en wellicht ook wel dan Belgie. Bovendien krijgen ze de nr 2 uit de poule van Belgie waardoor de weg naar de kwartfinale erg open licht. Zwitserland moet tegen Italie de volgende ronde. Niet kansloos maar lijkt me wel een stuk zwaarder dan een Roemenie of Oekraine.

25 juni 2024 om 20:54

@sirius
Hier ben ik het niet mee eens. Ik snap dat je dit denkt, maar Oostenrijk is absoluut een outsider. Frankrijk mag dan niet in een beste vorm steken, maar Oostenrijk speelde tegen hun wel een betere wedstrijd dan dat Oranje dat deed tegen de Fransen. Frankrijk heeft die wedstrijd gewonnen door een eigen goal van Wöber. Dus die zijn gewoon heel goed weggekomen.

Ik zie Oostenrijk het de toplanden echt wel lastig maken.

25 juni 2024 om 21:00

Nederland was gewoon heel slecht. Vond Oostenrijk niet heel veel beter.

25 juni 2024 om 19:58

Gekke is dat Ake vervangen wordt. Terwijl Van Dijk toch echt de zwakste schakel is binnen de verdediging.

25 juni 2024 om 19:58

Middenvelders die stil staan lekker statisch allemaal. En dan die wissels....

25 juni 2024 om 22:25

Tja wat moet je dan. Een box to box speler als Gravenbergh brengen met zijn hoge handelingssnelheid en drive naar voren?

25 juni 2024 om 20:00

Gewoon 2 vm's.
Schouten naast Geertruida. Blijkt maar weer dat Dumfries niet zo slecht is op rb.
Memphis leuk geprobeerd, maar is een 10.
Zirkzee in de spits, Frimpong rechts. Cody links.
Nogmaals, 2 VM's!!!

25 juni 2024 om 20:06

Wat zie je in Geertruida als middenvelder?

25 juni 2024 om 20:09

geertruida bakte er niks van op het middenveld in de tweede helft alleen maar balletjes terug en balverlies.gewoon wissel volgende wedstrijd komt veel ste kort net als veerman.

25 juni 2024 om 20:42

Doelpunt kwam eruit Ryan.
Memphis is geen 9, das de constaTering

25 juni 2024 om 20:14

En een grotendeels maar lachen met de belgen, je ziet maar het kan keren.

25 juni 2024 om 20:20

Wijnaldum toch eens niet de slechtste.
Een dikke 2,5 voor hem en Veerman een 1.

En toch speelt wijnaldum ook de volgende wedstrijd.

25 juni 2024 om 20:49

Iedereen die Geertruida er zo graag in wilde, terug in je hok graag. Wat een aanfluiting

25 juni 2024 om 20:53

Laten we eerlijk zijn maat, ons oranje is sinds sneijder eigenlijk nog altijd zoekende. Missing link is en blijft een echte 10. We zijn op fysiek gebied zwaaaar overklast, duels werden op cruciale momenten en plekken op t veld verloren wat gewoon niet mag. Het doet pijn in me ogen om dan nog daarna na zo’n gelijk maker nonchalant gaat voetballen!!!!! Dit is te verwijten naar KOEMAN of te wel blaman.

Met alle respect naar oostenrijk toe btw, die speelde ook gewoon goed met strijdlust en passie waar wij tattas van kunnen leren. Hoop dat we even wakker worden geschud.

Fijne avond

Wat een zwak middenveld heeft Nederland zeg. Nooit gedacht dag ik De Roon zou missen, maar wat is die man nodig op dit moment. Ook Frenkie blijkt toch wel een gigantische gemis te zijn met zijn bal vastigheid, (ookal is het vaak verschrikkelijk saai om naar te kijken) terwijl ik van te voren oprecht dacht dat Reijnders het misschien prima zou doen. Er is op het middenveld niemand die de bal kan veroveren en het consistent netjes aan de voorhoede kan leveren. En ze missen iemand daar met een batterij in zijn reet, eentje die niet stopt met rennen.

25 juni 2024 om 20:00

De Roon en Koopmeiners en uiteraard De Jong als iemand nog wilt beweren dat je zonder hem kan, vergeet het maar.Wijnaldum, had hij er wel zin?Geertruida slecht op de back, moet opschuiven naar middenveld en opbouw verzorgen, dat kan hij dus echt niet.Schouten veel te traag vandaagAke slechte potReijnders ongelukkigVeerman dramatischMalen primaVerbruggen uitstekendVan Dijk matigGakpo voldoendeXavi viel goed inDepay half halfVan de Ven nog niet overtuigd en geen lb in mijn ogenDe Vrij kan mij nog niet bekoren vandaag ook weifelend Weghorst, basis volgende wedstrijdMaar het lijkt wel alsof er een aantal bij lopen die totaal niet geïnteresseerd zijn

25 juni 2024 om 20:01

Met Frenkie en De Roon verloren we vorig EK kansloos van Tsjechie. Het probleem van Oranje zit veel dieper dan 1 a 2 spelers

25 juni 2024 om 20:04

Het probleem zit wel degelijk op het middenveld. Waar die normaliter steun horen te geven aan zowel de verdediging als de aanval, staan die twee linies er nu constant alleen voor

25 juni 2024 om 20:08

Maar dat lukte met De Roon en Frenkie ook niet op het vorige EK. Als je verdediging niet doordekt en je aanval wel halfbakken druk zet worden de afstanden gewoon gigantisch. Begin eens met een degelijk tactisch plan. Vandaag hebben we gewoon met 4 centrale verdedigers gespeeld achterin

25 juni 2024 om 21:12

Het is vooral tactisch heel zwak. We hebben wellicht kwalitatief niet het beste elftal, maar er staan genoeg goede voetballers. Als je daar geen team van weet te maken, dan is dat het probleem. En een team maken betekent in dit geval dat er een een duidelijk uitgedachte tactiek is, die tot in den treure wordt ingesleten. Zie Oostenrijk. Denk je dat die drie verschillende systemen oefenen?

25 juni 2024 om 20:02

Hahah, “Frenkie blijkt toch wel een gigantische gemis”, alleen clowns hadden niet door dat Frenkie veruit beste en belangrijkste speler is van ons elftal. Samen met Gullit maar klagen dat hij alleen maar breed speelt. Nu kan je zien dat opbouwen onwijs belangrijk is, wat we dus niet kunnen met dit middenveld. Oh ja gini brengen? Schandalig, Gravenberch is eerder de oplossing hiervoor

25 juni 2024 om 21:45

Met frenkie ben je ook nergens vriend, droom verder

25 juni 2024 om 20:04

Ja maar ik hoorde veel voor dit ek dat de Jong niet gemist zal worden dat hij "overated" is nu is hij plots onmisbaar

25 juni 2024 om 20:26

Dus dat, iemand die het ziet. Middenveld is echt lachwekkend. Aan de bal niets en verdedigend pijnlijk!

26 juni 2024 om 00:44

Die Reijnders hype heeft me laten inzien dat driekwart er geen kijk op heeft.

Voetballend kunnen we er geen pepernoot van, maar feestjes bouwen doen we als de beste!

25 juni 2024 om 20:01

Vandaag verschrikkelijke sfeer in het stadion. En wie niet springt die is een (?)... Oranje carnaval trekpop ja.

25 juni 2024 om 20:40

Wie niet springt komt uit Tirol is mij verteld. Denk dat iedereen die nu springt voornamelijk uit Tirol komt, maar goed...

25 juni 2024 om 21:47

Oke dat vind ik dan nog wel leuk gevonden. Prima. Er had wel wat meer aanmoediging mogen zijn toen het niet liep. Aan de andere kant, die mensen hebben ook geld betaald om deze wanvertoning te zien. Zielig.

25 juni 2024 om 20:14

We kunnen er natuurlijk geen pepernoot van door ons middenveld en onze dramatische spits Depay. Dan heb ik nog niet eens gehad over Geertruida en Veerman.

Nou goed Koeman, je hebt er de groepswinst voor weggegeven, maar neem aan dat je niet meer met Veerman en Geertruida gaat starten? En waar was Frimpong op het einde?

25 juni 2024 om 19:57

Nederlandse elftal is al dood sinds 2010. Vroeger hadden we van persie, robben etc. Nu hebben we 26 spelers meegenomen waarvan je kan zeggen dat 1 wereldtop is en 3 die net subtoppers zijn. Derest zijn alleen middenmoot of matige spelers. Kom op! Als spelers als wijnaldum, weghorst, bergwijn, veerman etc het voor je moeten doen dan kan je beter inpakken. We hebben een zwak team dus verwacht niet te veel. Het is maar dat sinds 2012 zo veel landen zich kwalificeren voor het ek. Anders waren we nu als 3e al eruit.

25 juni 2024 om 20:06

En toch sta je volgende wedstrijd weer op de bank als we gewoon een ronde verder gaan!

25 juni 2024 om 20:08

Maak daar 2014 van. Dat jaar was voor Nederlandse begrippen ook niet verkeerd. Daarna is het alleen maar bergafwaarts gegaan

25 juni 2024 om 20:16

Het Nederlands elftal is overleden in 2010. Met waardeloos anti-voetbal de finale bereiken en daarmee je hele voetbalcultuur verloochenen, zonder dat je er iets voor terug ziet.
De nalatenschap van dat elftal is de nop die Nigel de Jong op de borst van een Spanjaard heeft geplaatst, waar dat voorheen altijd leuk aanvalsspel was. Daar zijn we nooit van hersteld.

25 juni 2024 om 21:14

Het is dood sinds 2008. 2010 begon het slechte beton voetbal en het is alleen maar erger geworden.

25 juni 2024 om 20:00

Want de andere verdedigers waren goed? Het lag allemaal aan Geertruida?
Op het middenveld ging het een stuk beter na Veerman zijn wissel? Altijd zo makkelijk om een enkeling te noemen maar de De Vrij en Van Dijk waren minstens zo slecht achterin en ook Reijnders bakte er niets van. Om maar te zwijgen over de spelers voorin.

25 juni 2024 om 20:05

Rustig aan feyenoord fan. Ik kom ook uit rotterdam. Ik heb het over algemeen niveau van onze oranje spelers. Geertruida is geen carvajal, hakimi of arnold. We komen wereldtoppers te kort. Andere verdedigers deden het idd niet beter want spelers als ake zijn ook geen wereldtop.

25 juni 2024 om 20:13

Nou ja, als we iets voor de zoveelste keer zien, is dat we veel jongens gewoon schromelijk overschatten omdat ze in de Eredivisie domineren. Hoe slecht sommige ervaren krachten soms ook zijn, maar de Eredivisie-jongens zijn eigenlijk structureel de zwakke schakels. Het is ook niet zo dat Geertruida voorheen al zulke goede interlands heeft gespeeld. Ook voor dit EK was hij veelal dissonant, evenals Veerman trouwens. Gewoon kappen met dat soort jongens tot ze echt iets relevants laten zien, vooral als je in de topcompetities betere alternatieven hebt.

25 juni 2024 om 20:00

Geertruida tweede helft prima, kon eerste helft bal nergens kwijt met Malen onbereikbaar diep en geen middenvelders die zich op rechts lieten zien

25 juni 2024 om 20:03

Die liep ook continu verkeerd. Tweede helft als inschuivende middenvelder echt niets toevoegends. Waardeloze pot. Volgende pot hopelijk Dumfries. Beetje passie en loopvermogen.

25 juni 2024 om 20:03

Onderschepping bij de 1-1 was prima en liep een paar keer goed diep. Maar ook in de 2e helft veel slechte ballen gegeven en verdedigend niet daar. Hij was echt waardeloos. Had niet verwacht dat die zo door het ijs zou zakken.

25 juni 2024 om 20:04

Aan de bal wel, maar Geertruida kan echt niet verdedigen

25 juni 2024 om 20:09

Niet zo gek als je middenveld compleet overlopen wordt. Maarja lekker makkelijk vanuit Amsterdam om naar Geertruida te wijzen, die zeker niet best speelde. Maar ja wie wel

25 juni 2024 om 20:14

Amsterdam heb ik niets mee. Clubs zeggen me niets op dit moment, ik wil de beste 11.

25 juni 2024 om 20:32

ALs jij niet doorhebt dat die hele rechterflank opengereten werd de eerste 10 minuten en dat meerdere malen door Geertruida en Malen die rustig aan sjokken dan snap jij het niet. Heeft er niks mee te maken dat Geertruida bij Feyenoord speelt ik wil ook gewoon de beste 11 zien en daar is hij nog niet. Ik vond hem juist ijzersterk dit seizoen maar dit was echt 3x niks hij mag ff paar maanden op z’n beurt wachten weer want zelfs Dumfries in slechte vorm laat betere dingen zien.. Wat? Veltman zou het zelfs beter hebben gedaan en dat is heel wat om te zeggen hier 😅

25 juni 2024 om 20:38

Haha lekker naar Amsterdam wijzen weer

We hebben hier naar een onvervalste wanvertoning zitten kijken die consequenties moet hebben voor de staf en een aantal spelers in Oranje.

Al die mooie interviews voorafgaand aan deze wedstrijd, waarin coach en spelers aanhalen dat Oostenrijk een geweldig intensief spel op de mat legt waar Oranje zich moet tegen wapenen. We hebben vanaf de aftrap zitten kijken naar een Oranje wat voetbalde alsof ze na 90 minuten aan een verlenging begonnen. Apathisch, ongeïnspireerd en laf. Precies het tegenovergestelde van wat je zou verwachten.

Veerman hype is nu over en uit. Lachwekkend die berichten na die oefenpotjes tegen Canada en Ijsland; Veerman zou een meer dan prima vervanger zijn voor Frenkie. Frenkie zou zogenaamd niet gemist worden. Met Schouten en Reijnders is dat middenveld gewoon veel te licht bezet.

Tekenend voor de onkunde van Koemand was wederom het inbrengen van zijn pareltje Wijnaldum. Wijnaldum! Uitgerekend tegen een ploeg was zo intensief speelt mag opa weer minuutjes maken.

Ook onze zogenaamd geweldige verdediging (vooral op papier) weer zo lek als een mandje. Je moet dus gewoon met 5 man achterin gaan spelen. Waar was trouwens Dumfries, waar was Frimpong?

Lachwekkende en tegelijkertijd treurige avond. Je had hier gewoon 1e in de poule kunnen worden. Dit is geen haar beter dan wat Frank de Boer als bondscoach liet zien.

25 juni 2024 om 20:00

Diezelfde frenkie als tegen Tsjechië op het ek? Beetje overdreven vriend, die staat er ook niet.

25 juni 2024 om 22:18

Dus je gaat de beste middenvelder van barcelona op 1 wedstrijd 4 jaar geleden baseren? Knap hoor

25 juni 2024 om 20:01

Je vergeet Geertruida. Die speelde ronduit waardeloos. Ook als inschuivende middenvelder niets toevoegends. Middenveld is echt een probleem.

25 juni 2024 om 20:04

Ik pak nu Veerman, omdat die het allerslechts was. Maar Geertruida kwam op de tweede plaats ja.

Wat is Ronald Koeman een vreselijk zuur persoon geworden zeg. Echt ongekend dat deze man nog steeds de belangrijkste vertegenwoordiger van de KNVB mag zijn. Kan er aub weer een trein langskomen? Ik vind dit persoonlijk echt onvoorstelbaar. Lachwekkend zelfs

25 juni 2024 om 20:02

Koeman is sowieso een hele aparte man. Hij selecteert spelers gebaseerd op relatie. Niet op kwaliteit.

25 juni 2024 om 20:03

Wijnaldum inbrengen zou genoeg moeten zijn voor de Knvb om in te grijpen. Helaas is dat net als Koeman z'n selectie beleid 1 grote vriendjes groep.

Als je, met alle respect, niet van Oostenrijk kunt winnen zie ik het somber in voor de rest van het toernooi.

Wat een afgang vandaag zeg. Zoals Van Hooijdonk terecht opmerkte: vandaag zag je het verschil tussen een modern en fris voetbal elftal en het Nederlands Elftal. Het lag niet allemaal alleen aan Koeman, maar we moeten toch wel concluderen dat je met een voetbaltrainer die in 2024 ook nog mee kan wel een stuk beter voor de dag kan komen dan met Koeman.

Wat mij betreft hoeven we typetjes als Geertruida en Veerman niet meer terug te zien, ik heb het al wel vaker gezegd maar die hele Eredivisie-hype is enorm schadelijk voor het Nederlands Elftal.

Vandaag is Oranje door een ondergrens gezakt waar we sinds 2012 niet meer bij in de buurt geweest zijn! Wat een ongekende trieste voorstelling!

25 juni 2024 om 20:10

Ben je de kwalificatie voor het EK van 2016 en het WK van 2018 vergeten? Dat was nog veel dramatischer.

25 juni 2024 om 21:47

Het probleem is niet de eredivisie spelers, maar die zogenaamde vedetten die nooit wat extra's brengen..

Misschien wel de slechtste wedstrijd van Oranje die ik ooit heb gezien. Met Veerman als absolute dieptepunt. Verder ook de hele rechterkant een diepe onvoldoende, die werden 90 minuten lang dolgedraaid. Voor de rest ook iedereen behalve Gakpo ook zwaar ondermaats. En tot overmaat van ramp mocht Wijnaldum weer minuten maken, en kom je er 20 minuten later pas achter dat hij ook echt in het veld staat. Heb me er dit keer ook niet eens aan geërgerd. Het was zo slecht dat het bijna grappig was.

Het enige positieve aan deze wedstrijd is dat als Belgie morgen niet wint de derde plek het best case scenario voor Nederland is.

Deze wedstrijd was duidelijk geen reclame voor de Eredivisie, laten we het daar maar op houden. Je kan op internationaal niveau gewoon niet aankomen met een bijna compleet Eredivisie middenveld en Reijnders die, op twee nietszeggende interlands na, ook nog niks heeft laten zien.

Lichtpuntje was wel dat Xavi eindelijk weer eens een goede pot speelde.

Jezus wat hebben de mannen staan prutsen vandaag. Ze zijn al door, dus de vechtlust was ver te zoeken. Veerman speelde geen beste wedstrijd nee, hopelijk kan die zichzelf weer wat oppeppen, want de creativiteit was ook zonder hem ver te zoeken vandaag. Malen wel fantastisch gespeeld buiten zijn eigen goal, hij werkte hard en wilde het dan ook zeker goed maken. Mijns inziens is het middenveld van Nederland gewoon veel en veels te zwak. Ik twijfel dan ook of je 433 met deze ploeg moet blijven spelen. Ik denk dat we met 532 of 343 veel verder kunnen komen. Die Oostenrijkers kunnen best een aardige pot voetballen hoor! Wat zijn die onderschat zeg! Gewoon 1e in de poule man!

25 juni 2024 om 20:01

Ik denk dat Koeman te koppig is om evt 5-3-2 te spelen met Frimpong en Maatsen

25 juni 2024 om 20:03

We hebben twee van de beste wingbacks op de planeet. We hebben meerdere top CV's. Inderdaad 5-3-2 of 3-4-3.

Bijv.

Verbruggen
Frimpong, De Ligt, van Dijk, Ake, Maatsen
Reijnders, Schouten
Simons, Depay, Gakpo

Eventueel Depay voor een andere spits. Eventueel De Vrij voor De Ligt.

Dan gewoon op de counter spelen. Daar ligt de kracht van dit team.

25 juni 2024 om 21:17

Nooit 532 en 343 vind ik goed, maar dan met 4 echte middenvelders. Niet 2 middenvelders en 2 backs.

Schouten en Veerman, heerlijk Eredivisie middenveld op een EK. Koeman moet vanavond nog ontslagen worden. Achtste finale tegen Engeland kansloos eruit.

25 juni 2024 om 20:00

Wat waren die twee slecht zeg, lang niet twee spelers zo slecht zien spelen.

25 juni 2024 om 20:03

Letterlijk Schouten en Veerman kosten je deze wedstrijd. Geertruida ook niet best de eerste helft, maar die stond ook in z'n nakie door Malen.

25 juni 2024 om 20:29

Veerman ging er bij 1-0 af he

25 juni 2024 om 21:49

Ja ik bedoelde dat hij mede verantwoordelijk was voor dat treurige begin, waar je zo onder druk staat dat die 1 - 0 eraan zat te komen. We werden volledig overlopen omdat hij die bal elke keer verliest.

25 juni 2024 om 20:02

Schouten is de beste middenvelder in dit oranje. Reijnders speelt in Italië en was slechter. Dus wat heeft de ED ermee te maken?

25 juni 2024 om 20:03

Schouten is schuldig aan 2 tegendoelpunten man, volledig ontmaskerd op dit niveau.

25 juni 2024 om 20:06

Zoals Ajaxclub al zegt, Schouten kost je 2 goals vandaag en is totaal overlopen. We missen Frenkie echt enorm. Reijnders was niet slechter dan Schouten. Twee goals uit z'n rug laten lopen. Onvergeeflijk.

25 juni 2024 om 20:12

Haha welk niveau? Oostenrijk? En tegen Frankrijk kreeg hij notabene een 7,5. Clubvoorkeur is oké, maar dit neigt naar belachelijk toe. Hij speelt een keer een slechte wedstrijd, zoals elke speler weleens bij Oranje.

25 juni 2024 om 20:16

Je hebt je reactie aangepast, terecht.

25 juni 2024 om 21:50

Schouten speelde een prima EK tot nu toe. Tot nu toe. Vandaag was heel slecht. Dat is geen clubvoorkeur toch. Of bedoelde je ajaxclub hierboven? Vind kritiek op Schouten wel terecht vandaag.

26 juni 2024 om 10:35

Ik vind niet dat je 2 goals volledig op het conto van Schouten kunt schrijven. Of hoeft Gakpo niet mee te verdedigen en mag iedereen zo vrij staan in het strafschop gebied. Daarbij moet van Dijk ook gewoon aansluiten en niet meters achter de verdediging blijven hangen waardoor hij buitenspel opheft.

Wat kan het Nederlands elftal kijken vermoeiend zijn zeg steeds maar weer dezelfde fouten maken en dat terwijl we zoveel goede verdedigers hebben ook de mentaliteit is gewoon lachwekkend je kan gewoon eerste in een poule met Frankrijk worden en vervolgens wordt je 3de de absolute wil om te winnen ontbreekt gewoon in dit team wat gewoon ontzettend zonde is want er valt veel meer uit dit team te halen

Eerste serieuze tegenstander en je ziet gelijk dat je eigenlijk gewoon met je B-middenveld speelt. Tegen Frankrijk kon het omdat het mocht van de fransen. Maar vandaag vallen ze door de mand. Met Wieffer, FdJ en Koopmeiners zou je veel meer in de wedstrijd zitten.

25 juni 2024 om 19:58

Koopmeiners heeft nog nooit een bal goed geraakt in oranje, dus dat betwijfel ik.

25 juni 2024 om 20:01

Schouten ook niet en dan wint die ook geen enkel duel op die plek. Doe dan maar Teun.

25 juni 2024 om 20:01

Koopmeiners speelt het beste seizoen uit zijn leven maar goed Xavi op 10 is ook prima. Die speelt daar ook prima.

25 juni 2024 om 20:05

Haha Wieffer? Doe normaal.

25 juni 2024 om 20:07

Past het best naast FdJ. Defensief het sterkst van alle middenvelders.

Haha die Psv'ers. Wat een niveau. Veerman ga ik niet eens woorden aan vuil maken, maar die schouten laat ook wel lekker z'n mannetje lopen telkens zeg.

25 juni 2024 om 20:04

Dat was niet Schouten zijn fout. Ik dacht eerst ook dat hij makkelijk Sabitzer liet lopen. Maar Van Dijk is degene die 2 meter achter de rest staat. Als Van Dijk netjes meeliep dan was het buitenspel. Dat kan je niet op Schouten rekenen als er 1 loopt te slapen. Want de rest stond keurig op 1 lijn voor Sabitzer.

25 juni 2024 om 20:10

Schouten was bij elke tegenaanval constant te laat. Was wel degelijk 1 van de zwakste schakels vandaag

25 juni 2024 om 20:28

Ik zeg niet dat Schouten niet goed was. Want inderdaad hij was dramatisch. Maar die laatste goal kan je moeilijk op zijn conto geven als hij gewoon netjes bij de rest staat. Sabitzer staat dik buitenspel als iedereen gewoon netjes meeliep. Van Dijk staat er letterlijk 2-3 meter achter. Dan is het dus zijn schuld dat Sabitzer kan scoren.

Typisch voor deze generatie. Geen passie en geen leiderschap. Dan verlies je zelfs van Oostenrijk wat in alles wel offensief en met een idee speelde. Wat een afgang zeg.

Maak jullie geen zorgen jongens! Depay is binnenkort "in form"!!!

En weer is het niet goed genoeg!

In principe niks aan de hand,Portugal is kampioen geworden terwijl ze 3e in de poule zijn geworden..

25 juni 2024 om 20:02

Ja maar Portugal speelde niet zo waardeloos in hun groepsfase. Dat leek tenminste nog op voetbal, wat oranje hier heeft laten zien was alles behalve voetbal.

Nou beter kon je als nummer 3 naar huis. Niks te zoeken op een EK zo.

Wat een wanvertoning!

25 juni 2024 om 20:15

Dit was nou echt unbeliebeble. Ik zit hier nog steeds hoofdschuddend.

We weten weer waar we staan. Al onze gehypte spelers zijn toch niet zo goed.

25 juni 2024 om 20:06

Laten we hopen dat er eindelijk eens wat ogen open zijn gegaan. De eredivisie en het tempo en niveau stellen geen ene reet voor als je internationaal gaat spelen. Malen is het beste voorbeeld. Die speelde de eredivisie kapot en kan pas aanhaken bij Bvb na 1,5 seizoen. En dat heeft alleen maar met het tempo en niveau te maken. Want voetballen kan hij echt wel.

Wat een wanvertoning. Ik wil dat Koeman per direct op straat wordt gezet! Deze selectie heeft zoveel potentie, maar Koeman laat ze spelen als een stel laffe hondjes…

Terecht verlies, Nederland loopt constant terug en speelt alleen maar breed in balbezit tegen een team dat wel druk zet en dat met maar hele beperkte spelers. Koeman vooral blijven vasthouden aan Memphis die 1 bal goed raakt in 90 minuten en voor de rest wat mislukte vrije trappen vanaf 40 meter, Wijnaldum die 2x de bal raakte in 20 minuten en Van Dijk die uitblinkt in het niet verdedigen van z'n eigen 16.

26 spelers mee en je gebruikt er 15, de rest zal zich opvreten op de bank. Als we er volgende ronde uitvliegen krijgen we in ieder geval een WK zonder Koeman.

25 juni 2024 om 20:18

Niet met je eens (gebeurt niet vaak) over Memphis. Die vond ik goed spelen in de combinatie, zeker in verhouding met de rest van het team. Maar die vrije trappen mijn god wat een ellende terwijl je Gakpo hebt?!?! Wijnaldum ook heel erg. Je zegt het al, waarom gebruiken we spelers als De Ligt, Gravenberch, Brobbey etc niet.? Ik noem nu ajacieden maar dat is het punt niet.

Om te janken dit! Wat een dramatisch elftal zeg. Voetballend is het niet om aan te gluren! Koeman moet zich diep, maar ook heel erg diep schamen.

En de polonaise alweer lopen want ze zouden wel ff kampioen worden. Tegen elke topland in de KO fase word het echt een afstraffing

Koeman tactisch overklast. Wat een blamage dit

Oostenrijk heerlijk team. Echt in alles beter dan Nederland. Druk zetten, kansen afmaken, fysiek en fit, was precies goed allemaal

Koeman zsm ontslaan. Wijnaldum inbrengen is echt lachwekkend, vervolgens niet eens meer wisselen om proberen te winnen. Depay was de slechtste speler van het veld en mag dan heel de wedstrijd blijven staan..

25 juni 2024 om 20:07

Depay was redelijk vond ik. De slechtste waren Veerman Geertruida Schouten.

25 juni 2024 om 20:19

Geertruida tweede helft gewoon prima als je het mij vraagt.

25 juni 2024 om 21:52

Absoluut beter dan de eerste helft. Maar ja, die eerste helft daar gaat het wel al zo erg mis dat hij voor mij bij de zwaksten zat. Maar je hebt gelijk dat hij zich herpakte (tactisch ook).

Oostenrijk wint de groep maar kan er werkelijk geen ene fluit van. Ik heb totaal geen zin meer in dit toernooi. Onze pseudo vedetten laten het weer puur op mentaliteit liggen tegen een stel dravertjes. Net als in 2021

25 juni 2024 om 20:19

Naar welke wedstrijden van Oostenrijk heb jij in godsnaam zitten kijken als je zegt dat ze er geen fluit van kunnen?

Wow, waar heb ik naar gekeken?

Ik wil niet teveel woorden er over vuil maken..

Wat slecht was dit zeg!

1 positief puntje: Nederland maakt m'n volgende Scorito rondje heel makkelijk. Want al spelen we tegen Oezbekistan, we verliezen hem toch. Regelrechte schande.

Lekker snel weer thuis.

Je moet je kapot schamen als Nederland zeg... Wat een middelmaat.. Depay afscheid van nemen..
Onze wereldverdedigers om te janken... ontiegelijk wisselbeleid van Koeman...

25 juni 2024 om 20:04

Wat een onzin, Depay was de enige die nog redelijk speelde. Veerman was erbarmelijk, de rest slecht en Depay als enige een voldoende.

Nog een wedstrijd en dan mag dit zootje weer naar huis , hopelijk dan ook het einde van Koeman wat een clown

We geven groepswinst mis. Wat een dramatische wedstrijd van echt elke speler van Oranje.

Koeman eruit, per direct. Wat een laffe zooi. Lucky loser gevoel zo als derde geëindigd. De spelers laten de massale steun van het Nederlandse publiek in de steek.

Echt een ontiegelijke loser ploeg. Er zit gewoon niks in. Geen dynamiek geen energie tactisch compleet aan de kant gezet.

We lijken ook welke totaal niet fit vergeleken met die Oostenrijkers. Weg met dat laffe voetbal van Koeman en zet er maar een goede (buitenlandse coach neer).

Wat een wanprestatie. Als je niet van Oostenrijk kunt winnen, ga je de laatste 16 niet doorkomen. Dit soort ploegen moet(!) je gewoon hebben. Echt niets was goed. De verdediging liep te schutteren, het middenveld was afwezig en voorin kom je duidelijk kwaliteit tekort. Echt lachwekkend hoe slecht dit was. Ik durf wel te stellen dat de wedstrijd tegen Tsjechie 3 jaar geleden nog beter was. Deze wedstrijd deed me denken aan het Blind-tijdperk.

Ik mag hopen dat de KNVB na dit EK afscheid neemt van Koeman. Die heeft als coach niets wat je in het huidige voetbal moet hebben als coach. Hoe haal je het ook in je hoofd om zo blind te gaan aanvallen tegen een overduidelijke counterploeg. En tja, de oude garde... Het is zo langzamerhand wel klaar met die jongens. Memphis, Wijnaldum... Ze krijgen het niet meer voor elkaar.

25 juni 2024 om 21:24

Er loopt een consistente draad door de periode van Koeman (maar ook daarvoor met Hiddink, De Boer en Blind) dat dit team weigert zichzelf te motiveren.

De lamlendigheid van de meeste spelers (en vooral de senior spelers) is een schande. De energie en het gif welke spelers van andere landen wel tentoonstellen als ze voor hun land spelen is bij Nederland grotendeels afwezig, alsof de spelers niet trots op hun land willen zijn maar het puur voor hun CV doen. Op een gegeven moment moet je je afvragen of je zulke spelers wel wil oproepen, ongeacht hoe goed ze zijn.

Met dit middenveld wordt je NOOIT kampioen. En wat een slechte conditie. Diep triest dit

Koeman out, dit is echt een wanvertoning. En nog die Wijnaldum laten invallen. Wat een drama!!!

Koeman is compleet onbeschikt voor deze rol. De volgende wedstrijd zal onze laatste wedstrijd worden dit toernooi, helaas..

Het lachertje van het Ek is al bekend #schaam je kapot. Nederland laat precies zien waarom ze niks te zoeken hebben op een EK. Wat een afgang

Dikke shout out naar Oostenrijk... ze zijn 1ste geworden in een groep met NL en Frankrijk.

25 juni 2024 om 20:01

Dat hebben ze volledig te danken aan Nederland. Dankzij die flater worden ze eerste. Het is gewoon een samenloop van omstandigheden.

25 juni 2024 om 20:04

Zo is voetbal nou eenmaal, een spel vol fouten en wie de minste maakt komt als winnaar uit de bus.

25 juni 2024 om 20:05

Wat klets je nou joh, ze spelen al wedstrijden lang enorm sterk voor hun kunnen. Eerst verdiepen in een ploeg voordat je onzin uitkraamt

Potverdomme zeg. Oranje op papier echt zoveel beter maar wat is dit voor wanvertoning. Nul passie. Nu bezieling. Nul beleving. Nu kun je het krijgen ook. Laat de sterke landen maar komen!

Koeman is tactisch overklast. Een patroon bij Nederlandse coaches.
Andere reden die ik zie is dat er een elftal staat die zelden met elkaar samen hebben gespeeld.

Letterlijk bergafwaarts gegaan. Winst, gelijk, verlies. Volgende wedstrijd wijnaldum er weer in en dan met handicap verliezen. Dan is de cirkel rond.

Laf voetbal van Koeman verdiend ook niet meer.

Nederland….. Repeterend verhaal…..

Juist in zo een wedstrijd moet je Frimpong erin gooien. Die zou de hele verdediging van Oostenrijk gek maken.

Echt het slechtste NL elftal dat ik ooit heb zien spelen dit. Volgende ronde eruit en dan zo snel mogelijk een andere trainer.

Bewust 3e geworden. Prima in ieder geval aan de goede kant van het schema

Eigenlijk wisten we dit allemaal al van tevoren. We hebben topspelers, maar Koeman krijgt ze niet aan de praat..

We dacht dat Joey Veerman wel naar Real kon. Blijkt ie toch gewoon nog slechter te zijn dan Wijnaldum. Wat een dramatische eerste helft speelde hij zeg. 2e helft een stuk beter, maar dan schiet zo'n houthakker als Sabitzer opeens een bal in de kruising. Joe.

25 juni 2024 om 20:04

Het was toch al duidelijk dat Veerman het niet kon tegen de grote ploegen? In de grote wedstrijden krijgt ie t gewoon lastig als t fysieker wordt. Wat me vooral verbaasde is dat ie de druk niet aan leek te kunnen, hij zakte echt door z'n hoeven. Pijnlijk dat Wieffer en Timber moeten toekijken ook

25 juni 2024 om 20:20

Sabitzer mag dan wel een "houthakker" zijn, maar die heeft meer mooie goals gemaakt dan alle middenvelders van Nederland gecombineerd. Is gewoon een goede speler met een goed schot, die wel vaker zo scoort.

25 juni 2024 om 20:26

Misschien gepast om na zo'n aanfluiting als vandaag, voetballers als Sabitzer geen houthakkers te noemen.

25 juni 2024 om 20:46

Hoeveel balcontacten heeft Wijnaldum gehad? Is daar al iets over bekend?

Hoppa derde in de groep, goed gedaan jongens, man man man wat was de verdediging bagger zeg.
Volgende ronde worden we ingemaakt. Niks meer aan toe te voegen.

Besef even. Oostenrijk scoort er 3 tegen de 'wereld'verdediging van Oranje.

25 juni 2024 om 20:02

Dat krijg je als je tactisch van geen toeten of blazen weet. Hoe haal je het in je kop om zo open te spelen tegen een counterploeg?!

Het goede nieuws is wel dat we nog maar 1 wedstrijd gaan gezien van Depay en Wijnaldum in het NL elftal. Hierna houdt het op voor Koeman

Veerman niet meer oproepen. Wat speelde hij dramatisch zeg en echt meer dan terecht dat Koeman hem eraf heeft gehaald. Ondanks de goal was Memphis ook echt dramatisch en onbegrijpelijk dat Koeman hem niet wisselt.

25 juni 2024 om 20:04

Na dit EK moet je sowieso afscheid nemen van een aantal jongens. Geertruida is er zoals we eerder al konden zien niet klaar voor, Veerman evenmin, Memphis is over z'n top en Wijnaldum had nooit geselecteerd mogen worden. Het belangrijkste is misschien wel dat Koeman maar eens moet kappen als bondscoach. Wat een tactische onbenul is dat, zeg.

25 juni 2024 om 20:29

Geertruida herpakte zich nog in de tweede helft. Ik denk dat je inderdaad afscheid moet nemen van Memphis en Wijnaldum. Eveneens van Koeman.

Na Frankrijk krijgen we nu ook van Oostenrijk lesje voetballen

Wat waren wij dramatisch slecht. Geertruida, veerman, vvd, ake, wijnaldum, memphis. Memphis zou nu wel denken dat hij zich weer bewezen heeft, maar dat is uiteraard niet zo. Ook vvd geeft amper leiding terwijl dat onze wereldtopper is. Veerman bewijst weer eens dat het allemaal te snel voor hem gaat. Maar de slechtste nederland blijft toch wel koeman, hoe kan je weer wijnaldum inbrengen, speelde weer verstoppertje

Beschamend slecht. Achtste finale eruit. Kan niet anders. Hoe is dit mogelijk?

Het is toch ongelofelijk dat spelers als Maatsen Zirkzee en Frimpong die zo'n goed seizoen hebben gespeeld niet eens kansen krijgen terwijl zo'n memphis maar ook Geertuida dramatisch waren en helemaal niet worden gewisseld.

Koeman masterclass.
Met 3e plek zitten we in de gunstige helft van het schema.
En natuurlijk iedereen zand in de ogen gestrooid.
Straks er op klappen met Frimpong.

Ipv altijd maar alles af te schuiven op Depay kunnen jullie beter accepteren dat heel dit elftal gewoon 3x niks is

25 juni 2024 om 20:06

Precies, Depay onttrok zich juist als enige nog aan de malaise.

Voortaan gewoon weer met Dumfries. Met Geertruida is het hem ook niet..

Kung-Fu Fraser had er minimaal wel 2 doormidden getrapt. Wat een wanvertoning. 0 passie en 0 strijd.

Enige winnaar is Frimpong. Zonder te spelen het ongelijk van Koeman aantonen.

Jarenlang moeten aanhoren dat het aan de ajacieden lag.. nou feyenoorders en PSV’ers we zien het. Geertruida en Veerman nooit nooit nooit meer opstellen.

25 juni 2024 om 20:02

Precies. Waardeloos, ongekend dit. Nog nooit gezien, we zijn het meest lachwekkende team van dit EK.

Geertruida is geen rechtsback voor Oranje. Veerman naarchuos sturen. Aanval is veel te statisch. Middenveld is veelste matig zonder Reijnders.

Lekker nog 1 wedstrijdje tegen Engeland of Spanje en dan naar huis.

Gewoon super klote dat ze niet zijn uitgeschakeld. Ik schaam me kapot, nog nooit zo'n slecht Nederland gezien sinds 1975. Maar de spelers waarschijnlijk niet. Allemaal zijn ze dat shirt niet waard. Koeman eruit en helemaal opnieuw beginnen.

schandalige vertoning ze speelde net of ze 3-2 voor stonden met dat getik achter in totaal geen diepgang voorin heb je het in de hand 1ste te eindigen krijg je dit echt schandalig

Jezus wat zakken we door de ondergrens heen. Met dit materiaal moet je Oostenrijk overklassen

Als de Boer of Blind nu coach waren werden xe afgemaakt...

25 juni 2024 om 20:05

Dit snap ik ook niet. Zij waren bagger maar koeman is NOG slechter en toch hoor je de media er helemaal niet over..

25 juni 2024 om 20:44

Koeman wordt toch ook afgemaakt?

Regelrechte schande. Memphis hoef ik nooit meer terug te zien, Geertruida is zeer beperkt, Van Dijk over the hill, verwachtingen van Weghorst hebben is killing, Koeman is een schande. Wijnaldum brengen en Brobbey/Zirkzee opnieuw geen enkel speelminuut?! Koeman OUT

Een grote frustratie wedstrijd!!!
Oostenrijk van alle landen wordt nu gewoon 1ste in de poule!

Dramatisch gemiste kans dit van Nederland... Nu word je 3de...

Maar goed dat je Dumfries en Frimpong niet meer nodig hebt. Totaal niet gemist. Man man man

Nederland moet zich schamen

Niveau'tje hoor, man man man, en die koeman snapt niet dat hij weggestuurd bij barca is, nee lekker blijven hangen aan depay en wijnaldum, Die eerste vindt ze bandje belangrijker dan zijn medespelers en die laatste loopt met een rollator rond, nee het is niets en wordt niets, jammer volgend toernooi beter.

Turkije hoogstwaarschijnlijk tegen Oostenrijk. Paar maanden geleden nog 6-1 pakkie gehad van hun. Ik hou mijn hart vast.

Wat moet je zeggen? Speelde ruk. Je staat achter en je brengt vd Ven en Wijnaldum. Daarna doe je nog een wissel, maar vergeet wissel 5 te doen.

Het team, wat geen team is. Koeman die achterlijke beslissingen neemt qua wissel beleid. Wat doet die man in godsnaam? Echt dramatisch.


Vechten voor je land / het Oranje shirt zit er niet in met deze ploeg. Waardeloos

Ik vind het echt triest om te zien dat een gakpo nog geen bal voor kan zetten met links. Doet alles met de buitenkant en als dat mis gaat ziet het er echt niet uit. Voor de rest kan je zien dat Schouten ook bijna vader word die zat met de gedachten ergens anders. Verdedigend zo slecht vandaag!

Nederland is gewoon een B- land. We moeten het maar toegeven. Waar we dachten dat we een verdediging van top niveau hadden liet die ons vandaag ook in de steek. Natuurlijk mede door een dramatisch middenveld en een middelmatige voorhoede. Bij Oostenrijk zie je hoe je met modale voetballers maar met een uitstekende wedstrijd mentaliteit ver kunt komen. Het ergste van het verhaal is dat we echt niet beter in huis hebben of beter kunnen. We zullen nooit ver komen met zulke verwende, lieve, huilebalkende mannetjes.

De laatste keer dat een trainer zo hard tactisch is afgetroefd was in de Europa league final tussen Man u en Ajax. Koeman is afgedroogd door de leiding van Oostenrijk. Wijnaldum blijft kansloos. Onzichtbare Depay, kansloos. V v Dijk die weer eens staat te slapen en buitenspel opheft.

Meesterzet van Koeman om Wijnaldum in te brengen. Zo wist je zeker dat we met een man minder zou spelen en dat we als 3e zou eindigen.

Die Hollandse kudde met 'stil aan de overkant'

Koeman is gewoon geen moderne trainer. Snapt weinig van het moderne spelletje. Oranje moet wachten op een Slot of een Ten Hag voordat er weer wat successen zijn.

Het valt wel op, Gravenberch, de Ligt, Brobbey en Blind krijgen geen speeltijd. Maatsen ook niet. Frimpong nauwelijks.

Veerman en vaste wissel Wijnaldum dan weer wel.

De verdediging, met al die topspelers (op papier), staat echt zo verschrikkelijk slecht... Koeman is echt een verschrikkelijke coach. Jammer dat je als nummer 3 nog doorgaat, kunnen beter gewoon naar huis gaan.

Koeman is een grote schijtcoach laat Wijnaldum weer eens invallen 3 inval beurten nog geen 10 bal contacten , hij speelt zonder spits echt een grote broekenpoeper en we zijn gewoon weggespeeld door Oostenrijk , je komt op 2-2 en onze bewierookte Schouten laat weer eens zijn man lopen , Veerman mag de veters nog niet strikken van Frenkie en waarom Dumfries er uit laten , Aub weg met Koeman .

Koeman had Virgil meteen in de spits moeten gooien na de 2-3. En pompen pompen pompen. Maar de lafheid overheerst natuurlijk weer.

Had voor de wedstrijd de coaches van team laten wisselen en wonnen hem met 2 vingers in de neus 4-0

Had voor de wedstrijd de coaches van team laten wisselen en wonnen hem met 2 vingers in de neus 4-0

Koeman is een soort nieuwe Frank de Boer. Totaal verouderde coach. Genant hoe hij kwam vertellen dat hij het anders ging doen dan Louis bij het afgelopen WK, haha. Hadden we van Gaal nog maar gehad, dan maakten we serieus kans op een mooi toernooi. Dit is dieptriest

Wat een onzin dat nrs 3 nog door kunnen. Je maakt toch niemand blij met nog een wedstrijd.. geen tactiek, geen beleving, onlogische opstelling, onbegrijpelijke wissels.

Spullen pakken en bouwen aan een nieuw team

Koeken Koeman met de spelers uit de Nederlandse competitie ga je het potverdomme niet redden! Geertruida, Schouten en Veerman zijn te licht voor dit niveau allemaal overschat.

25 juni 2024 om 20:03

Alsof de rest goed genoeg was. Iedereen was drama

We kunnen concluderen dat we niks te zoeken hebben op het euro 2024. Aanstaande weekend krijgen we nog een oorwassing en kunnen we met de staart tussen de benen huiswaarts.

En zal Koeman zijn congé krijgen.

Het was om niet aan te gluren, echt belabberd!

Alsjeblieft een interview met koeman en kritisch graag. Geen gezapig bullshit gewoon keihard met de neus op de feiten drukken. Tactisch gefaald, spelers ingebracht die amper wat toevoegden op weghorst na.

Weg met Koeman. Ze hadden alle spelers kunnen wisselen. Waardeloze bondscoach.

1 ding is zeker Wijnaldum mag gewoon weer invallen volgende wedstrijd

Koman de coach die graag een vreemdelingen legioen maakt. Wat een drama coach is dat zeg. En ik herken het Oranje niet meer...lijkt net een ander land...

Tijdverspilling die Koman. Maar ach hij kan de nutteloze Wijnaldum blijven opstellen en neemt dan een vreemdelingen legioen mee. Dus wat verwacht je.

Oostenrijk is natuurlijk niet een slecht elftal. Maar een normaal Oranje zou makkelijk hiervan winnen.

Die koeman moet echt zo snel mogelijk weg, wijnaldrum en vd ven inbrengen terwijl je frimpong en zirkzee hebt. Desnoods zelfs brobbey. De laatste 20 minuten leek het wel alsof niemand meer wist wat ze moesten doen. Drama wat ik heb gezien zeg.

Geertruida, wijnaldum, veerman en schouten moet je nooit meer opstellen in oranje. Van Dijk en Depay waren ook bizar slecht. Tegen een "betere" tegenstander dan Oostenrijk ga je er gewoon met 6-0 af

Wat een triest zooitje is dit Oranje. Je wint met geluk van Polen en tegen Frankrijk ben je ook niks. Wat een mazzel dat je zo makkelijk nog naar de volgende ronde kan. Je verliest verdomme tegen Wober en Grillitsch. Beiden niet goed genoeg voor Ajax. Karakterloze eikels heb ik gezien op het veld. En Koeman… vertrek alsjeblieft na dit toernooi en ga lepeltje lepeltje liggen met Wijnaldum

Nu de Ligt er maar in. Iemand die wel fel druk hoeft te zetten met soms veel risico op een overtreding, maar aan je man weg laten lopen heb je ook niks manman. Koeman verdiend vandaag ook wel een 1 met zn wisselbeleid.

Ben dat gespring van links naar rechts al lang zat. Carnaval gedoe.
Ook de maniertjes, vlechtjes en haarbandjes van pseudo vedettes hangen me al een poos de keel uit.
Gelukkig zijn we volgende week overal vanaf.

25 juni 2024 om 20:07

Je stoort je zelfs aan vlechten?

Heeft Wijnaldum de bal meer dan 5x aangeraakt? Iedereen die het hier prima vond zonder Frenkie en Koopmeiners... leuk. De Vrij was ook bizar slecht vandaag. Van Dijk heft buitenspel op, maar De Vrij doet ook niets. Geen Frimpong vandaag, hoe kan je het bedenken.

Niks getreurd jongens, Koeman is nog 2 jaar bondscoach dus ondanks deze kleine tegenvaller mogen we nog steeds 2 jaar genieten van het flitsende voetbal aangevoerd door absolute vedettes als Depay en Wijnaldum.

In alle gekkigheid, zelden een bondscoach gezien die alleen maar zijn vriendjes opstelt, compleet onlogische opstellingen maakt en veel te conservatief traag voetbal speelt. Vervolgens kun je er de klop op gelijk stellen dat hij zo in het interview iedereen behalve zichzelf de schuld geeft.

Na dit toernooi mag Wijnaldum nooit meer in de buurt komen van dit elftal, Depay op zijn max de 3e optie zijn voorin en lievelingtje Dumfries, hoewel die niet gespeeld heeft vandaag, ook standaard naar de bank worden verwezen.

1 ding is zeker, dit word een kort Ek voor Nederland

Dit team is echt zo matig. Ik snapte de positieve reacties na de eerste wedstrijd ook al niet. Compleet afgebluft door Oostenrijk. En ze winnen ook nog terecht. Verdediging is echt schandalig. De Jong hadden we niet nodig. Nu zie je dat je zo’n speler echt mist. Een Veerman komt nog 3 niveaus tekort en een Reijnders had moeite om elke bal te controleren. Ik ben bang dat het na de volgende ronde klaar is. Ik zie hier helemaal niks meer in.

Wat een belachelijke tactiek of misschien beter gezegd, geen tactiek?

1e 15 minuten wordt je totaal overlopen door de linkerkant van Oostenrijk. Geertruida staat opgesteld als soort rcv en Malen als tweede spits. De linksback van Oostenrijk had zeeën van ruimte.

Veerman die terecht wordt gewisseld. Maar ook een Schouten, Reijnders, Geertruida of Depay waren 1e helft al rijp voor een wissel.

Tweede helft begon leuk, maar daar is alles ook mee gezegd. Verdediging leek dan weer nergens op. Dat met een De Vrij en Virgil.. Bizar. De keeper wordt ook twee keer gepasseerd in de korte hoek. Waar ik ook mijn vraagtekens bij heb.

Nu al zin in de volgende ronde.

Overigens wel een mooie sfeer van de Oostenrijkse fans. De "ole ole" was wel extra pijnlijk opgegeven moment.

Geen passie, geen vuur, middenveld dat geen duel wint en een trainer die zijn trainerslicensie bij een zak aardappelen heeft gekregen tegen een team dat wil laten zien dat ze niet onder doen tegen de “grote” landen.Opgegroeid met spelers als Stam, Davids, van Bommel, Robben, Kuyt en Sneijder. Nu moeten we het doen met de rapper/tennisser Depay, een 100 jarige Wijnaldum en 13-uit-een-dozijn Schouten en Veerman.Doe mij maar gewoon spelers met passie, ondanks dat het voetballend niet altijd lekker gaat. Volgende wedstrijd eis ik Weghorst. Anders ga ik niet eens kijken. Genoeg is genoeg.Als we volgende ronde er uit gaan, dan heeft Depay in ieder geval genoeg tijd om een nieuwe track te maken..

Wordt waarschijnlijk Spanje of de 1e van de groep van België, hopelijk geen Spanje

We kennen onze plek! Helemaal niets.. 3 wedstrijden en op geluk door. We wisten dit natuurlijk al maar er op zo’n manier afgaan tegen Oostenrijk is dramatisch. Zwaaien naar Koeman!

come on, we kunnen toch wel beter dan dit. er is helemaal geen plan. niemand durft een bal vooruit te spelen alles maar terug of naar de zijkant. er zit geen user erachter.
op het middenveld hebben we niemand die iets kan or durft. reijnders, wijnaldul, schouten, veerman allemaal slecht. niemand creert iets, alles moet van de wingers komen. kijk bijvoorbeeld naar Sabitzer, hij is overal en creert so veel en dat van een speler op zijn retour.

Tijd voor grote wisselingen in dit team en de trainer. Blind, de Ligt, Bergwijn en Brobbey zullen het zeker niet slechter doen. En dan Frank de Boer als trainer, die laat het team tenminste niet in de steek voor een hopeloos treintje wat voorbij komt zoals deze trainer doet.

Professioneel geplaatst ,geen verwachting gecreëerd, spelers die alleen maar kunne gooien in het toernooi.
Wereld coach die Koeman...

Helaas een teleurstellende wedstrijd gezien van Nederland. Eerste helft was echt heel matig. Kom je in de tweede helft goed uit de startblokken, scoor je om het daarna weer kinderlijk weg te geven. Vervolgens weer precies hetzelfde scenario. Die tegengoals zijn echt frustrerend. Koeman ook op tactisch gebied gefaald naar mn mening. Inspiratieloze omzettingen. Nu wacht ons een zwaar programma, terwijl de eerste plek voor het grijpen lag..

Verloren op gebrek aan tactisch inzicht, Oostenrijk voerde zijn tactiek goed uit en Nederland kon zich niet aanpassen. Defensief een zooitje, zwakke opbouw, een waardeloos middenveld (nee we missen Frenkie echt niet🤪) en een aanvalsplan wat ook goed was.

Dit lijkt qua roemloze aftocht een evenaring van 3 jaar geleden te worden.

Wat was dit slecht zeg. We mogen van geluk spreken dat Gakpo en Simons nog eenigzins goed speelde in de tweede helft, anders was het sowieso kansloos geweest. Maargoed ze hebben vooral zichzelf ermee. Volgende ronde tegen Spanje of Engeland. Lekker gespeeld boys!!

25 juni 2024 om 21:03

Hahaha geluk?? Welke geluk? 3-2 voor Oostenrijk!! Geluk zegt die 😂😂😂

- Veerman moet beter, voorlopig even niet opstellen
- Maar hij wordt absoluut niet geholpen door een zeer statische aanval (voornaamste oorzaak Depay) die zich niet aanbieden
- Rechterkant was een fors probleem. Reijnders en Geertruida werkte gewoon niet. Hier had absoluut Dumfries of Frimpong rechtsachterin moeten staan
- Groot gebrek aan communicatie verdedigend
- Aké eruit terwijl Van Dijk weer aan het aanrotzooien is was belachelijk
- Wijnaldum dient gewoon naar een bejaardentehuis, hij kan absoluut niet
- Koeman moet na dit toernooi wegwezen. Hij laat tijdens het toernooi zien compleet incompetent te zijn en duidelijke favorieten te hebben die voor hem niks fout kunnen doen, ondanks dat ze compleet waardeloos zijn in zijn opstellingen

Wat een wanvertoning. Ze kunnen beter gelijk naar huis

Tegen een ploeg die hoog druk zet gooit die hond Wijnaldum in. En dan maar afvragen waarom we niet kunnen winnen. Schouten die niet meeloopt met zn mannetje. Schrikwekkend wat hij liet zien bij de tweede en derde goal. Absolute wanvertoning en wat hoop ik dat Nederland onderuit gaat in de volgende ronde. Verwende snotneuzen die bij een klein beetje druk al bezwijken. Lijkt net Barcelona wel.

Werkelijk nulkommanul gif zit er in. Slap. Oostenrijk heeft een paar prutsers in het veld staan (naast uiteraard goede voetballers), maar laat wel 10x meer passie zien. Volgende wedstrijd echt anders, Brobbey? Meteen Weghorst? Zirkzee? Memphis met een goede goal, maar verder wederom niet best. Tijd ook voor een andere nemer bij vrije ballen. Nul goede ballen gegeven. Overigens was hij niet de slechtste natuurlijk. Het middenveld was tragisch vandaag, behoudens Simons.

Middenveld compleet weggespeeld en hoe Geertruida in godsnaam de 90 minuten heeft volgespeeld is mij een raadsel. Die man heeft werkelijk waar helemaal niks goed gedaan. Uit positie, geen inzet, geen druk, geen dekking. Al het gevaar kwam van die kant. Waarom laat je Dumfries en Frimpong 90 minuten op de bank?

Er is niemand op het middenveld die de lijnen uitzet en weet wat hij moet doen. Veerman komt zwaar tekort en Reijnders struikelt continu over de bal. Schouten is kampioen balletje terug of breed. Fucking derde in de poule. Dat is toch echt om je kapot te schamen.

Tja Koeman.. overal gefaald als coach komt toch steeds weer aan de baantjes.

Schandalige vertoning. Depay wel eindelijk een goede pot vandaag, hopelijk zet dat door de komende wedstrijd. Een raadsel waarom Wijnaldum er in blijft komen, verstopt zich alleen maar. Snel vergeten en door.

Schandalige vertoning. Depay wel eindelijk een goede pot vandaag, hopelijk zet dat door de komende wedstrijd. Een raadsel waarom Wijnaldum er in blijft komen, verstopt zich alleen maar. Snel vergeten en door.

Die volgevreten voetballers moeten nu eerst maar eens de fans gaan compenseren...... wat ern slappe hap...!!

Dit is gewoon echt volledig de schuld van Koeman, en niemand anders. On-ge-kend.

Hoezo krijgt deze zogenaamde beste verdediging ter wereld zo makkelijke goals tegen?

Schamen!!! Je moet je schamen!!! Als staf en speler. Met al het materiaal wat je hebt leg je dit op de mat. Overklast zijn we, voor de 2de keer op rij. Ga je schamen!!

De vrij ook zwaar matig, bijna al het gevaar komt uit zijn zone. Geertruida zwaar onder de maat en veel te veel naar binnen spelen verdedigend gezien. Centrum sws bang om door te dekken en met ruimte in de rug te spelen.

Nergens pressie op de bal. tactische masterclass van hoe het niet moet. Totaal geen pressie, energie en overlevingsdrang. Je kan slecht spelen, geen enkele probleem. Maar als je dan jaagt, duels pakt, tweede ballen probeert te winnen. Dan kan er zoveel meer. Voorin is het ook lood om oud ijzer.

Als je bijna allemaal spelers in je selectie hebt die hoge druk geven. Waarom is dit dan het plan van Koeman?

Oostenrijk werd veel beter gemaakt dan het werkelijk is. Maar als je zo speelt als Nederland dan lijkt elk land een imposante ploeg.

26 juni 2024 om 01:05

"als je bijna allemaal spelers in je selectie hebt die hoge druk geven."

Wat bedoel je hiermee?

26 juni 2024 om 08:53

Wat ik hiermee bedoel is dat Ake, van Dijk, Geertruida, veerman, schouten, gakpo en malen dat bij hun clubs doen. Ook vele wissels spelen bij hun clubs een stysteem waarbij ze de tegenstander op een eigen helft onder druk zetten.

Maar nederland laat elk land comfortabel lijken door in te zakken en dan te gokken op snelheid in de counter. Maar als je de bal op hun helft veroverd is er maar 1 of 2 passes nodig om wat te creeren. En de tegenstander moet een grotere afstand overbruggen om bij je eigen goal te komen (maar nederland laat oostenrijk rustig opbouwen tot de middenlijn).

Zonder passie, strijd en tactisch plan verlies je nog van een amateurclub. Koeman is gewoon een hele matige trainer, met een voorkeur voor bepaalde spelers die er geen reet van kunnen. Ook onze aanvoerder valt weer flink door de mand. Schouten die niet meeloopt met zijn tegenstander, Cakpo die niet mee terugverdedigt. Simons die een hakje doet op het middenveld…..het zijn allemaal tekenen van misplaatste arrogantie. Als we maar de helft van de werklust van Oostenrijk of Italie zouden hebben, stond je ruim bovenaan. Slappe hap, onze verwende miljonairs.

Niet dat ik verwachtte dat ze 1e zouden worden maar het is toch echt slecht dit team over onze coach maar te zwijgen samen met Southgate toch wel de slechtste

Herstellen nu geen vriendjes meer van elkaar zijn maar gewoon keihard. Volgende opstelling. 532: keep. dumpvries, de ligt, de vrij, ake, van de Ven. Middenveld van links naar rechts: blind, van dijk, depay, fringpong. Voorin wout.

Nog dramatischer dan de wedstrijd is de tactische inzicht en wisselbeleid van Koeman….

Je hele rechterflank en middenveld was zo lek als een mandje en je doet er precies niks aan. Simons voor Veerman was prima, maar dan creert hij vervolgens een nieuw probleem door hem naar rechts te verschuiven waar die niet rendeert ten faveure van Wijnaldum die totaal onzichtbaar is en je middenveld en rechterflank weer opnieuw zo lek ik als een mandje….

Vooraf EK nog zeuren dat je 26 spelers wilt, maar tot opheden heeft hij er maar 16-17 gebruikt. Het is steeds hetzelfde riedeltje zit totaal geen idee achter de wissels. Het hele idee dat je 26 spelers hebt is dat je flexibel kon zijn met speelstijlen als de ene niet werkt en niet om vast te klampen aan een speelstijl met andere spelers….

Waarom heeft hij geen aanvallende wissels doorgevoerd? Extra aanvaller erin? 2-3 achter staan wil zeggen dat je niks meer te verliezen hebt..

De gelatenheid ook van de spelers na de wedstrijd is weerzinwekkend.

Nou waar moet je beginnen. We worden hier wel echt met de neus op de feiten gedrukt. Misschien is dit ook wel goed en nodig voor het verdere vervolg van het toernooi. Je moet elke wedstrijd serieus nemen moge dat duidelijk zijn. Tegen Oostenrijk, dit op de mat leggen, wat naar mijn mening geen grote voetballand is in Europa, is veel zeggend.

Mijn beoordeling:

Verbruggen 5
Geertruida 5
De Vrij 5,5
Van Dijk 5
Ake 5
Schouten 4,5
Veerman 2
Reijnders 4,5
Gakpo 6
Depay 5,5
Malen 5

25 juni 2024 om 21:06

Malen een 5? Die maakt een eigen goal en verprutst vervolgens een enorme kans. Malen verdient een 1.

Laten we hopen dat dit gewoon een offday was en dat we de volgende wedstrijd er staan mannen!

Ik ben wel klaar met dit EK en dit Oranje. Zelden een groep zo ongemotiveerd zien spelen. Tevreden zijn met een derde plek tijdens een wedstrijd waar je gewoon de groepswinst kan pakken.

Ik hoop dat ze er in de volgende ronde uitvliegen. Koeman daarna ook gelijk ontslaan en alle internationals royeren. Gewoon beginnen met een nieuwe coach en een hele nieuwe groep die wel voor hun land willen voetballen.

Gelukkig zegt Schouten dat het tactisch waardeloos stond. Het heeft niks te maken met een slechte inzet (iets wat Van Dijk beweert), maar de veldbezetting was gewoon waardeloos. Dat Koeman al na vijf minuten als een gillende tomaat langs de zijlijn moet staan om de boel goed neer te zetten bewijst dat hij het team gewoon slecht voorbereid de wei in heeft gestuurd.
Als Oranje vandaag een goede coach had gehad was dit verlies te voorkomen. Maar goed, die zitten doorgaans niet bij landenteams.

Speelt de Ligt trouwens trouwens tegenwoordig tennis?

We missen leiders in het elftal! Iemand die de zaak op scherp zet.

We hebben gewoon niet zo een speler in het team.
Vroeger hadden we Sneijder, van Bommel, Robben, van Persie, echte mannen!! Nu hebben we de zachte mannetjes lopen als, gakpo, schouten, malen, depay, de vrij.

Het ontbreekt aan mentaliteit, volwassenheid en discipline.

Daarnaast is koeman geen tactisch brein. Ik heb de man nog nooit kunnen betrappen op een goede omzetting in eem wedstrijd etc.

Je kan nu Spanje, Engeland of België loten waarschijnlijk. Dus is het einde EK en hoop ik voor het Nederlandse volk, dat Koeman wordt vervangen.

Gefeliciteerd Nederland! Wij zijn door!!!!!!!!!!!! Wat een prestatie in de poule des doods wel genoemd

Je mistte mensen met gif deze wedstrijd, en dat vind ik de grootste flater van Koeman deze wedstrijd. Kijk wat er in staat vanaf het begin. Op het middenveld 3 perfecte schoonzonen. En achterin staan drie voetballers die liever niks zeggen. Van Dijk kan niet een heel elftal aansturen en opjutten. Voorin idem dito. Zou voor volgende wedstrijd wel ingrijpen en, zeker als je tegen spanje speelt, met 5 achterin, en met de ligt en Dumfries. Dat zijn toch wel spelers met gif

Wow het middenveld is het echte probleem. Wat is dat een drama. Aan de bal en verdedigend, echt een heel slecht niveau. Ze brengen niets, verdedigend niet, laten hun mannetjes lopen, absurd! En aan de bal is het niets, het bestaat gewoon niet. Koeman moet daar echt wat aan doen! Speel desnoods de Ligt als stormram op CDM, whatever!

Alle goals via de rechterkant. Aub Dumfries er weer in en Malen eraf.

De volgende wedstrijd maar starten met de reserves, hebben die tenminste ook nog een wedstrijd op het EK gespeeld. Met dit zooitje ongeregeld met de verkeerde instelling aan een wedstrijd beginnen heb je niets te zoeken op een EK.

Het is jammer dat we Koeman als bondscoach hebben, wat een drama. Waarschijnlijk de hele wedstrijd in gevecht geweest met een purk.

Mag hopen voor een hoop Nederlanders dat de KNVB na dit toernooi afscheid neem van Koeman. En dat ze ook stoppen met selecteren van: de Vrij, van Dijk, Wijnaldum, Depay en Bergwijn.

Oei, dit was zeer, zeer pover. Als het een keer niet lekker loopt dan steekt alles en iedereen elkaar aan met dingen die mis gaan. De warmte helpt ook niet mee. Geen excuus, maar je hebt er wel last van. Als ze het al niet waren, staan ze met beide benen op de grond. Elke misstap is nu een exit. Succes Holland!

Zo jammer dat Zirkzee niet is mee genomen dit EK, denk dat koeman er toch wel graag een speler als hem bij zou hebben gehad

Waarom gooit Koeman elke keer Wijnaldum der in? Ik zou graag een 343 willen zien.

De Vrij, V.Dijk, Aké
Frimpong, Schouder, Reijnders, Maatsen
Memphis, Weghoust, Gagpo

Koeman slechtste man van het veld. De Vrij kan niet verdedigen en opbouwen. Staat niet voor niets bijna nooit meer in de basis bij Inter. Virgil is meester verantwoordelijkheid afschuiven. Alle drie de middenvelders Reijnder,Schouten en Veerman zijn te licht voor de absolute top. Geertruida moet nog heel veel leren. Malen overschatte middelmatige speler. Bart Verbruggen moet ook veel beter . Maakt een onzekere indruk. Wouter leuk als pinchhitter maar te sloom. Koeman miet het echt anders gaan doen en neerzetten.

we missen Frenkie op het middenveld

Geertruida zwaar onder de maat, de veelbelovende tandem Veerman Schouten die wel even Frenkie zijn gemis zouden opvangen amehoela. Wijnaldum heeft ook vrij weinig goed gedaan en Malen lijkt zijn zelfvertrouwen te zijn verloren ergens tussen Dortmund en Berlijn. Verder vond ik iedereen er zwaar bijlopen, of zagen de Oosterijkers er kwiek uit? Xavi niet meer eruit halen en Wout, die is gefocust, gedreven en fit. De Vrij vond ik ook positief, of eigenlijk niet negatief opvallen. En ondanks dat het niet gelukkig was vandaag kan Reijnders toch echt beslissend zijn als de kansen worden gemaakt. Depay, ik weet het niet. Dun lijntje tussen genialiteit en mislukt, geniaal was het vandaag niet..

Koeman is een f*cking pussy. Beginnnen met Geertruida en nog Wijnaldum durven inbrengen. Was damage control om niks. Je hebt kwaliteit op RB om de rechterkant te tanken en je speelt als Southgate. Schaam je lafbek!

Dat Koeman, Veerman op een beschamende manier wisselt, nadat ie 'm al vaker openlijk kritiek heeft gegeven, maar vervolgens Geertruida een hele wedstrijd laat schutteren is stuitend. Vervolgens brengt ie ook Wijnaldum, die nu voor de zoveelste keer he-le-maal niks laat zien. Dan kan je net zo goed Veerman laten staan en hopen dat ie zichzelf betert. Geertruida die dan vervolgens de wedstrijd uit mag spelen, terwijl hij, De Vrij en Schouten compleet staan te schutteren.
Ik heb er zojuist goed over nagedacht, maar kan me niet herinneren dat we op een eindtoernooi zo slecht en zonder idee speelde. 3e worden in een poule met Oostenrijk zonder Alaba, een slechter Frankrijk dan voorheen, en een heel matig Polen is echt ronduit schandalig.
Hopen dat Koeman na dit toernooi weg gaat en dat er een trainer met een plan komt. Een Bosz of Slot aub, eentje met visie.

Koeman is gewoon een tactisch onbenul blijkt. Straalt ook uit totaal geen zin te hebben in deze klus en rommelt maar wat aan, met uiteraard zijn favorieten genaamd lood om oud ijzer.

Depay die vooral zichzelf erg geweldig vindt, maar amper iets liet zien. Het was meer een kijk mij eens show.

Wijnaldum die al in een bejaardentehuis hoort te zitten, krijgt oneindig krediet terwijl hij vrijwel ieder balcontact verprutst.

Van Dijk valt ook even van zijn voetstuk, man wat heeft die het achterin laten gaan.
Geertruida hoopte op een transfer, ik vrees als dit zijn beste spel is dat Feyenoord nooit van hem af gaat komen



Veerman begint gewoon zielig te worden , duidellijk dat zijn niveau niet bij oranje ligt.

Waar hebben we naar zitten te kijken zeg? Uiteraard, ik snap best dat die jongens het veld op gaan om te winnen maar het leek er geen seconde op! Dit was nog te slecht om als slecht voorbeeld te dienen!! Zo zonde... als je zo verdedigt ga je straks tegen een topteam er met 6-0 af! En dan heb je de vrij, van dijk en ake er staan!! Oostenrijk had wober en 3 andere onbekende!!! Kom op man... ga je ergens schamen, neem de foetus houding aan, kruip in een hoekje en denk eens goed na of je dit nog eens wil voorschotelen aan mensen die honderden euro's besteden aan een kaart!!!!

Voor de neutrale kijker was het een ware doelpuntenfestijn! Maar goed om even bij Oranje te blijven: Ronald toch, dit leek werkelijk waar nergens op. Hoe moet dit nu verder in de volgende ronde?

Ik weet niet waar ik moet beginnen. Hoe slecht kan een ploeg zijn

Tactisch totaal overklast. Veerman schandalig slecht, Geertruida deed zijn naam eer aan door te spelen als een vrouw van 80, en Koeman vind het toch weer nodig om Wijnaldum in te brengen, Weghorst rechtsbuiten. Waar heb ik naar zitten kijken!?

Wat een slappe hap was dit zeg! Precies wat je vooraf vreesde gebeurde: fysiek en op verbetenheid totaal afgetroefd! Koeman moet echt even na gaan denken… wat er gebeurde op het middenveld dat gesjok en geen concentratie was echt schandalig. achterin zou ik statische tikkie breed de vrij eraf halen voor de light. Dumfries en feimpronf moeten spelen en volgens mij kan je beter Spanje treffen dan England want die zijn nog ff fysieker…

Ik snap niet dat ik niemand iets over van dijk heb horen zeggen.. kijk aub die laatste 2 goals even terug. Bij de eerste stapt ie eerst totaal verkeerd waarna die doodleuk op de punt van de 16 blijft staan kijken naar hoe die bal erin valt. Bij de laatste goal heft ie het buitenspel ook niet een klein beetje op. Jezus wat een wanvertoning.

Verzoek aan de Knvb. Of de volgende bondscoach er eentje kan zijn met een voetbalfilosofie en tactiek uit deze eeuw i.p.v. de vorige.....

Schaam me dood voor dit elftal, alsof ze er geen zin in hebben. Heel nederland staat met een oranje shirt in de kroeg te juichen en de duitse straten zijn oranje, en dan iedereen zo laten stikken. Koeman per direct ontslaan, niet eens meer het toernooi af laten maken. Hoe kan je in godsnaam wijnaldum in laten vallen. En hoezo is Menphis onze lieve heer dat hij nooit gewisseld word?

Frimpong op de bank laten en Xavi die goed invalt mag weer naar de rechtsbuiten. Echt geen woorden voor deze wanprestatie van deze 'bondscoach'.

Wat een draak van een wedstrijd, absolute wanvertoning. Daar laat ik het maar bij. 🥴

Zou het een primeur zijn als de coach tijdens het toernooi ontslagen wordt? Wat mij betreft kunnen ze dat niet snel genoeg doen. Tactisch waardeloos, weet het team niet te motiveren en past ook veel verkeerde wissels toe. Dit kan niet meer.

Stelletje lapzwansen. Schande voor Nederland. Walgelijk

zirkzee en maatsen wat zouden ze spijt hebben dat ze hun vakantie hebben afgebroken op vervolgens amper speelminuten te krijgen

Een prachtige zonnige dag hier in de VS, geweldige soccer camp aan het coachen, vooruitkijkende naar de samenvatting van de wedstrijd en aannemen dat we een mooie pot zouden spelen alleen om vervolgens the horen ‘ the Netherlands lost.’ Die woorden echoden in m’n gedachten en ik geloofde er niets van. Nederland verliest niet van Oostenrijk, maar niets was meer waar. Vervolgens keek ik de samenvattingen en zelfs dat was niet om aan te zien en ik ben blij dat ik de wedstrijd niet live heb gekeken, want ik weet niet of ik het aan had gekund. ‘The Netherlands sold.’ ‘They’re trash.’ Om maar een paar statements op te noemen van Amerikaanse snotneuzen hier. Ik mis de tijd dat wij gevreesd waren, nu, nu wordt de spot met ons gedreven en terecht. We verdienen die 3e plaats niet. Koeman moet ontslagen worden net zoals Ivoorkust hun coach ontsloeg midden in de AFCoN en won. Nederland - Engeland, waarschijnlijk de saaiste wedstrijd om naar te kijken, maar we maken kans. Elke andere potentiële tegenstander walst over ons heen. Triest.

Wanvertoning, dat is wel het goede woord. Vooral door een gebrek aan afstemming, maar er leken ook meerdere tactieken door elkaar heen te lopen waardoor de onderlinge afstanden veel te groot werden. Verdediging loopt in mijn ogen veel te ver achteruit en hoe kan het zijn dat Memphis tussen drie verdedigers druk zet en er met 1 pass een middenvelder gevonden wordt die in een cirkel van minimaal 3 meter niemand om zich heen ziet.
Wat me opviel waren ook de dribbels. Het leek wel of iedereen moeite had de bal mee te krijgen in de dribbel.

Daarnaast vind ik een aantal tactische beslissingen, en daar de juiste poppetjes bij vinden, niet te begrijpen. Malen had de vorige wedstrijd, tegen Frankrijk moeten beginnen, en Frimpong deze wedstrijd. Nu heb je ze allebei laten starten in een wedstrijd waarbij je vooraf in kan vullen dat hun kracht niet goed benut kan worden en hun zwakte uitvergroot wordt. Daarmee breng je tegen Frankrijk Dumfries in de problemen, en gisteren zet je Geertruida in zijn hemd.
Waarom weer Wijnaldum brengen als je juist overlopen wordt en wat meer power nodig hebt? De keuze op het middenveld is niet heel ruim maar je hebt Gravenberch die fysiek wat kan brengen. Als je onder druk uit wil voetballen zou ik zelfs Blind nog wel kunnen begrijpen maar weer(!) Wijnaldum brengen vind ik onbegrijpelijk.
Ik blijf het ook herhalen maar haal Memphis nou eens weg uit die spits en zorg dat hij vrij kan voetballen, het werkt niet! Hij maakt een goede, mooie goal en heeft wat leuke passjes maar brengt vooral balverlies en onrust op deze manier.
Zo kan ik nog wel even doorgaan.

En onze ingooi... Jeetje, dat is elke keer balverlies (alle ballen op Memphis die het maar uit moet zoeken en vaak de bal verliest), maar iedereen staat ook stil.
Het voetbal op deze manier is veel te statisch en - nog erger- veel te voorspelbaar. Ik denk dat niemand er wakker van ligt een tactiek te bedenken tegen dit Nederland.

Absolute wanvertoning, waarbij ik vind dat Koeman nog de grootste wanvertoning toont.
Dumfries start opeens niet, lichte pijntjes. Oké. dat kan.

Malen start i.p.v. Frimpong of Simons, nou dat kan ook nog wel. Die vond ik als één van de weinige nog een redelijk niveau halen, passeerde en zocht zijn man regelmatig goed op met Gakpo nog. Jammer van de eigen goal wel, beetje pech.

Verder snap ik niet wat Veerman hier moest komen doen. Je speelt, zonder Veerman, verdienstelijk gelijk tegen de Fransen. Wat denkt ome Koeman? Wij gaan de slome Joey Veerman erin zetten tegen de felle druk en fel afjagende Oostenrijkers. Het is algemeen bekend dat Oostenrijk een leuk elftal heeft, maar niet meer dan dat. Ze staan bekend om hun snelle doelpunten en vooral om hun vele afjagen en blijven gaan. Wat doe je? Joey Veerman neerzetten op het middenveld die werkelijk waar de handelingssnelheid heeft van een bejaarde op dit niveau... Kom op zeg.

Verder hebben ze aanvallende backs. Eigenlijk had je dan ook gewoon Frimpong fijn weer rechtsbuiten kunnen laten starten. Defensief sterker dan Malen & daarnaast een beter koppeltje meet Geertruida wat gebleken is uit de oefeninterland...

Dan heb je die Praz eruit en heb je met Frimpong een nog sneller speler die de 1 op 1 aangaat....

Verder vond ik de wissels in de pot ook schan-da-lig. Je wisselt Van de Ven voor Aké? Aké was misschien niet top, maar ook niet heel slecht. En hij is je beste verdediger, tot nu toe, dit toernooi.

Zet dat Aké centraal met De Vrij of van Dijk (liefst de Vrij, van Dijk presst 0 naar voren en verdedigd in de eigen 16 nog achteruit) en van de Ven op linksback....

Daarnaast komt onze grote god, Gini Wijnaldum, er weer als een van de eerste in. Waanzin, absolute waanzin. Die man moet oprecht filmpjes hebben van Koeman die vreemd gaat met meerdere dames ofzo, want hoe kan hij anders spelen? Deze man kan er werkelijk geen hout meer van. Ik had nog liever een Guus Til zien meegaan en invallen dan deze verdomde Wijnaldum. Die weigert ook maar iets bij te dragen en/of druk te zetten of een duel te winnen. En dat is knap, als nummer 8 in ons systeem.

Meest bizarre blijf ik vinden: Weghorst er alleen in. Weghorst erin was prima. Al had ik niet het idee dat Malen er perse af moest gaan. Die kon met een sprint nog het veld uitrennen zelfs? WAt had die?

Maar dan alsnog: je brengt Weghorst, maar je hebt geen rechtsbuiten (simons heel even?). Je had nog 1 wisselmoment omdat Koeman Joey zo nodig nog voor rust moest wisselen....

Breng dan op zijn minst Frimpong & Weghorst. Dan heb je nog eentje met diepgang en snelheid erin voorin en dan heb je Weghorst voor de voorzetjes en voor wat hij uiteindelijk levert.

Deze nederlaag is grotendeels te danken aan onze incapabele bondscoach: Ronald Koeman.
Ik gok dat Koeman de slechtste bondscoach op dit EK is, maar misschien dat ik Southgate nog net iets slechter inschat.

Reageer

Je moet inloggen om te reageren. Heb je nog geen account? Dan kun je je gratis registreren. Inloggen

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren