Engelse media verbazen zich over Feyenoord: ‘En het wordt nog erger!’
Feyenoord is terug in de Europa League, en dat wil de club laten weten ook. Manchester United is de eerste tegenstander in de groepsfase, voor de Rotterdammers het mooiste affiche. De marketing-afdeling probeert op iedere denkbare manier geld te verdienen aan de komst van de Engelse topclub. Wellicht is Feyenoord een beetje doorgeslagen, vinden Engelse media.
Vorig weekend stond de Manchester-derby tussen United en City op het programma. Overal rondom Old Trafford werden sjaals aangeboden met zowel het hoofd van Josep Guardiola als dat van José Mourinho afgebeeld. Leuk voor de neutrale toeschouwer, een doorn in het oog voor de échte fans. Dit soort sjaals zijn ook te koop rond het duel van Feyenoord met Manchester United. Maar de merchandise-afdeling bij Feyenoord is nog een stapje verder gegaan.
Op weg naar het duel in De Kuip heeft Feyenoord iets nieuws geïntroduceerd. In de fanshop van wordt namelijk een hoodie aangeboden met zowel het logo van Feyenoord als dat van Manchester United. De Britse tabloid Daily Mirror denkt er zo het zijne van. “De marketeers van Feyenoord proberen zo goed mogelijk te profiteren van de onmoeting met United. De prijs voor deze trui is met 65 euro nog verbazingwekkender”, schrijft de krant.
“Je denkt dat het niet erger kan, nietwaar? Sorry, het wordt nog erger”, vervolgt de krant. De sjaal waarop de logo’s van Feyenoord, Manchester United, Fenerbahçe en Zorya Luhansk staan afgebeeld wordt door het slijk gehaald. “De hoodie was al erg genoeg, maar Feyenoord heeft een ongelooflijke variant op de half-om-half-sjaal gemaakt.”
Het duel tussen Feyenoord en Manchester United gaat donderdagavond om 19.00 uur van start. Uit angst voor nieuwe straffen van de UEFA en zelfs Europese uitsluiting, heeft de thuisclub slechts 26.000 kaarten verkocht. Het halve stadion blijft leeg en er zijn rond het veld hoge netten geplaatst zodat het voor de supporters niet mogelijk is spullen op het veld te gooien.