FC Den Bosch wil 'verdiencapaciteit' vergroten
27 mrt 2009, 08:29
Laatst bijgewerkt: 27 mrt 2009, 08:29
Advertentie
Stadion De Vliert wordt niet het grootste of beste stadion van Nederland maar wel het leukste. Dat benadrukte Bert Kersten, de voorzitter van FC Den Bosch, donderdag bij de presentatie van de verbouwings- en uitbreidingsplannen van de Bossche thuishaven.
"We kunnen niet het grootste of het beste stadion van het land bouwen, maar we gaan wel het leukste stadion hier neerzetten", citeert het Brabants Dagblad de hoogste sportbestuurder. "In het vernieuwde stadion willen we ons jaarbudget verdubbelen of misschien wel verdrievoudigen. Op die manier kunnen we terugkeren naar de eredivisie, waar we als hoofdstad van Brabant thuishoren."
Of de ambitieuze plannen van FC Den Bosch over een jaar gerealiseerd kunnen worden, zal de tijd leren. "We moeten een stadion krijgen waar het hele bedrijfsleven uit de stad en regio zich thuisvoelt", vervolgde Kersten zijn verhaal voor de media. "De businessruimte moet veel groter worden. Er zijn misschien wel 250 aanvragen Die mensen kunnen we straks wel ontvangen. Dat zou een geweldige groei zijn."
De voorzitter heeft het over het 'vergroten van de verdiencapaciteit' in het stadion. "Voetbal is relatiemarketing, een platform voor ondernemers. Nu is er slechts zo'n twintig keer per jaar iets te doen in het stadion als FC Den Bosch thuis speelt, straks moet er misschien wel tweehonderd keer per jaar iets te doen zijn. Als alle sponsors hun bedrijfsfeest in ons stadion houden, zijn we al een eind op weg."
"We kunnen niet het grootste of het beste stadion van het land bouwen, maar we gaan wel het leukste stadion hier neerzetten", citeert het Brabants Dagblad de hoogste sportbestuurder. "In het vernieuwde stadion willen we ons jaarbudget verdubbelen of misschien wel verdrievoudigen. Op die manier kunnen we terugkeren naar de eredivisie, waar we als hoofdstad van Brabant thuishoren."
Of de ambitieuze plannen van FC Den Bosch over een jaar gerealiseerd kunnen worden, zal de tijd leren. "We moeten een stadion krijgen waar het hele bedrijfsleven uit de stad en regio zich thuisvoelt", vervolgde Kersten zijn verhaal voor de media. "De businessruimte moet veel groter worden. Er zijn misschien wel 250 aanvragen Die mensen kunnen we straks wel ontvangen. Dat zou een geweldige groei zijn."
De voorzitter heeft het over het 'vergroten van de verdiencapaciteit' in het stadion. "Voetbal is relatiemarketing, een platform voor ondernemers. Nu is er slechts zo'n twintig keer per jaar iets te doen in het stadion als FC Den Bosch thuis speelt, straks moet er misschien wel tweehonderd keer per jaar iets te doen zijn. Als alle sponsors hun bedrijfsfeest in ons stadion houden, zijn we al een eind op weg."