Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

FC Volendam heeft boodschap voor Veerman na pijnlijke wissel tegen Oostenrijk

Laatste update:

Topspelers, maar ook clubs uit binnen- en buitenland geven (bijna) dagelijks via Instagram, X of andere internetkanalen een inkijkje in het reilen en zeilen van de voetbalwereld. In deze editie van VZ Social aandacht voor FC Volendam, dat Joey Veerman een hart onder de riem steekt.

De Oranje-international kon dinsdag tegen Oostenrijk (2-3 verlies) absoluut brengen wat hem werd verwacht. Veerman zette een reeks dramatische statistieken neer en werd door bondscoach Ronald Koeman in de 34ste minuut naar de kant gehaald.

Veerman ontving in het eerste half uur van de wedstrijd 29 keer de bal. Zestien keer daarvan slaagde hij er niet in om de bal te bezorgen bij een ploeggenoot.

Het leidde ruim tien minuten voor rust tot een pijnlijke wissel, toen Koeman hem verving voor Xavi Simons. Veermans oude club FC Volendam steekt hem nu een hart onder de riem. “In goede en in mindere tijden altijd achter onze Joey”, schrijft de Keuken Kampioen Divisie-club op social media met een oranje hartje.

Valentijn Driessen zag Veerman tegen Oostenrijk niet het gewenste niveau halen. “Ik denk dat hij dit toernooi niet meer terugkeert, maar ik denk dat dit sowieso het einde van zijn interlandcarrière is. Koeman kan wat dat betreft echt kiezelhard optreden”, zei de chef voetbal van De Telegraaf na afloop in een video-item.

“Normaal gesproken zit hij (Koeman, red.) er tot medio 2026, dan hebben we het WK in de Verenigde Staten, Canada en Mexico. Daar zal Joey Veerman niet bij zijn. Het Oranjeshirt weegt voor Veerman veel te zwaar, zelfs na een geweldig seizoen bij PSV”, zo luidde de bikkelharde conclusie van Driessen.

Altijd op de hoogte blijven van het belangrijkste voetbalnieuws? Word nu lid van het Voetbalzone WhatsApp-kanaal!

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het slaat nergens op om hem definitief af te schrijven, gisteren klopte er gewoon tactisch niets van. Het bestaat niet dat ze alle elf zo collectief falen, dan is de afstemming gewoon verkeerd geweest. Kijk voor de gein eens de pogingen tot opbouw terug, dat is gewoon iets wat moet staan. Op rechts zag je geen driehoekjes, geen middenvelders die uitzakte en op links in feite hetzelfde. Je had gewoon lange bal moeten spelen, want je zou nooit door opbouw iets creëren zoals het gisteren stond.

26 juni 2024 om 10:00

Het klopte tactisch voor geen meter en er waren er veel slecht. Maar Veerman was tegen Polen al matig en nu was het ronduit slecht. De statistieken liegen niet. Hij lijkt echt last van de druk te hebben.Qua tactiek snap ik ook niet waarom er niet directer diepte werd gezocht. De Vrij heeft bijvoorbeeld 15x de kans gehad om direct Malen aan de buitenkant in te spelen, maar koos er dan voor om het eerst via Van Dijk, Geertruida of Schouten te doen. Eerste helft was trouwens ook iedereen op 2 meter aan het dekken. Bizar

26 juni 2024 om 10:27

De wissel van Veerman was terecht. Op die plek wat veranderen was de hoop (van Koeman), dat het hele Nederlands elftal beter zou gaan spelen. Dat laatste lukte een beetje. De conclusie dat Veerman op dit moment (EK) niet op het juiste niveau zit is denk niet erg raar, maar om hem ook meteen af te schrijven voor het WK vind ik erg kort door de bocht. Hij is dan ook een paar seizoenen verder en wat ervaring rijker. Dus misschien dat we hem dit toernooi niet meer in de basis en misschien helemaal niet meer in het veld zien, maar daarna; nieuwe ronde, nieuwe kansen!!

26 juni 2024 om 13:23

Het was wel een foute wissel verdedigend gaat het niet goed en je wisselt voor Xavi die aanvallend speelt wat krijg je dan nog meer ruimte tussen de voorste en achterste linie (die sloot naar mijn idee niet genoeg aan om de ruimtes op het midden veld kleiner te maken.) Hij had Gravenberg kunnen brengen. Maar zijn keuze is reuze maar Koemans minfset erg beperkt. Met een beetje kennis hebbende van de spelers die je bij je hebt kon je ook nog Timber of Blind op 6 poseren met spelers die niet snel in paniek raken als ze de bal hebben, zulke spelers geven veel meer rust in bal bezit. Veerman heeft te weinig ervaren spelers om hem heen gehad die hem konden aan sturen op het midden veld. Maar de eigen goal van van Malen heeft Nederland de das omgedaan. Dit heeft de Oostenrijkers een enorme boost gegeven en de Nederlanders een enorme knauw. Maar gelukkig hebben we Koeman die haalt Veerman eruit ipv van de veroorzaker.

26 juni 2024 om 10:00

Zeiden we dit ook over Kenneth Taylor na de wedstrijd tegen Frankrijk?

26 juni 2024 om 10:20

We hebben Taylor echter nog nooit een goede wedstrijd zien spelen.

26 juni 2024 om 12:48

Misschien moeten "we" dan eens een andere tv aanschaffen...

26 juni 2024 om 10:03

De beste manier waarop Feyenoord dit seizoen ontregeld werd door een tegenstander was wanneer die vanaf het begin de lange bal ging spelen. Ook al was dat verdedigend op te vangen, druk op de bal kreeg Feyenoord dan maar moeizaam. Dit Oostenrijk doet qua pressie iets soortgelijks. Gisteravond deed Nederland me denken aan het Ajax in de Kuip dit seizoen, waarbij van t Schip zijn team toch vooral had geinstrueerd te willen en durven voetballen en combineren. Een meer pragmatische oplossing vanaf de start was echter vele malen logischer geweest. Dan ontmoedig je het afjagen en kun je later alsnog proberen te combineren.

26 juni 2024 om 15:06

Het klopt dat het tactisch belabberd was. Ook met je eens dat spelers individueel op basis van deze wedstrijd aanpakken wat te ver gaat. Daarentegen werden gisteren pijnlijk alle zwaktes van Veermann blootgelegd en dat waren er wel heel erg veel. Veerman is een leuke meevoetballer. Dat hoort niet in het Nederlands elftal thuis. Of je bent een dienstige speler die de sterspelers laat shinen of je bent een sterspeler die het team naar een hoger niveau tilt. Veerman is geen van beide, in dienst van het elftal spelen liggen zijn kwaliteiten niet en voor sterspeler komt hij echt veel en veels te kort. En dat is reeds in meerdere wedstrijden duidelijk geworden.

Dit verhaal van Veerman word veel te groot gemaakt. Ik kan zo drie spelers opnoemen die ook rijp waren voor een wissel, waaronder Geertruida. Dat Veerman nu als de kop van jut word gezien is niet helemaal terrecht.

26 juni 2024 om 09:47

Je kan zo drie andere spelers opnoemen. Maar toch kom je al sinds half 7 gisteravond niet verder dan Geertruida. Nog steeds boos over Zerrouki?

26 juni 2024 om 09:54

Jij vond Geertruida een meer dan voortreffelijke wedstrijd spelen begrijp ik?

26 juni 2024 om 10:01

Hoho begin niet over Geertruida, dan krijg je heel Rotterdam weer over je heen. Ook Geertruida speelde gisteren ver onder de maat. Hij heeft geluk dat Veerman het net nog even wat slechter deed.

26 juni 2024 om 10:02

Wat heeft zerrouki met Geertruida te maken? Ik vond iedereen erg matig. Maar Veerman is natuurlijk een makkelijke prooi om te wisselen. De zogenaamde vedettes verdienen ook wel een keer een wissel. Van dijk wordt steeds matiger en vind hem geen goede aanvoerder. Memphis die hoort helemaal geen basis te staan. Heeft nog helemaal geen goede wedstrijd gespeeld. Misschien maar een keer van de ven linksback en Ake samen met de vrij centraal. Ik zou daarnaast ook gewoon Frimpong basis zetten samen met Geertruida of Dumfries. Dat maakt niet zoveel uit. In de spits Zirkzee of gewoon Weghorst. Valt toch elke keer goed in.

26 juni 2024 om 10:10

Ik vond Geertruida het inderdaad verdienstelijk doen tegen 2 man,aangezien Malen geen enkele keer met zijn man meeliep. Dit terwijl Sabitzer toch 1 van de beste spelers bij Oostenrijk is. Daarnaast dekte ie goed door op het middenveld,waaruit Nederland zelfs de gelijkmaker kon maken. Niet dat ie fantastisch speelde maar hij was 1 van de beteren bij Nederland gisteren (niet heel moeilijk maar toch)

26 juni 2024 om 10:13

Maak er nou geen clubdiscussie van. Geertruida was slecht. Zo eerlijk moeten we gewoon zijn. Waar ik bij Geertruida echter het idee heb dat het grotendeels door de tactiek en het gebrek aan vastigheid komt. (Iedere keer andere medespelers en andere rol/tactiek en regelmatig 2 man tegen) heb ik bij Veerman het idee dat zijn handelingssnelheid en de druk vooral het probleem zijn en dat zijn top daardoor lager ligt. Al heeft hij natuurlijk net zo veel last van het gebrek aan tactiek en vastigheid.

26 juni 2024 om 10:23

Boos om Zerrouki? Nee hoor. Zerrouki heeft het bij ons heel goed gedaan. We hebben er een zak geld voor gekregen. Sem Steyn ervoor in de plaats, die er 17 in heeft gelegd. En vooralsnog heeft Zerrouki (nog) niet heel veel laten zien in Rotterdam. Nee niet boos, eerder zeer tevreden zelfs.

26 juni 2024 om 11:01

Veerman kreeg wel heel veel ziekenhuis ballen van Van dijk aangespeeld zo gek vind ik het dan niet dat hij dan balverlies lijdt. Veerman had eigenlijk al die kut ballen op het laatste moment terug moeten geven aan van dijk zodat Van dijk in de problemen zou komen. Maar daar heeft Veerman het lef nog niet voor, snap ik wel.
Maar een beetje leider laat iemand anders niet zo verzuipen.

Echter het grootste probleem is toch Koeman, is gewoon een ouderwetse type advocaat trainer. Ze zetten de spelers neer maar echt een tactisch plan is er niet. Totaal niet te vergelijken met een Ten Hag of een Arne Slot. Koeman is gewoon een B trainer die heel erg leunt op zijn naam die hij heeft gemaakt als speler.

26 juni 2024 om 09:53

Het verhaal van Veerman word te groot gemaakt, maar zelf nog even Geertruida benoemen die niks met dit topic te maken heeft.

26 juni 2024 om 11:03

het is een teamsport he, alles heeft met elkaar te maken.
Heb je gezien hoe dicht Geert steeds in het centrum stond bij balbezit? Als hij nou eens wat breder ging staan dan ontstaat er ook meer ruimte op het middenveld en kon Oostenrijk ons ook niet zo simpel in sluiten. Maar Koeman heeft dat nooit gezien..

26 juni 2024 om 11:29

Gaat mij niet om Veerman of Geertruida. Of wiens ze schuld dan ook van gisteren. Ik ben het zelfs met hem eens dat de focus niet moet liggen op één persoon. Maar apart dat hij er uiteindelijk zelf in mee gaat door ook slechts één naam te noemen.

26 juni 2024 om 10:06

Niet helemaal terecht zegt ie, hahaha zo kan hij wel weer.

14x balverlies in 30 minuten, en het middenveld was èèn groot gat, liep overal verkeerd. Ik wil deze zelfde energie hebben van jullie wanneer Memphis weer als een drol speelt.

26 juni 2024 om 10:29

Denk dat het echt om de positie ging. Koeman wilde door wat te veranderen het hele team scherper wilde laten spelen. Was inderdaad van meerdere spelers een slechte wedstrijd.

26 juni 2024 om 11:11

Mee eens, Ake en Schouten zeiden precies hetzelfde in een interview. Je had iedereen kunnen wisselen.

Het enige dat nog vervelender is dan de bak kritiek op hem als persoon is medelijden. Daar zou ik persoonlijk nog harder van balen.

Gisteren deed hij niet veel goed en je had hem inderdaad kunnen wisselen. Je had ze echter alle 11 kunnen wisselen. Het interview na de wedstrijd met Reijnders was echt tenenkrommend waarin hij aangaf dat ze er voor hem zouden zijn en iedereen wel eens zo'n wedstrijd speelde. Dude, je speelde zelf ook zo'n wedstrijd maar werd er niet voor afgestraft. Iets meer nederigheid i.p.v. meelopen met de journalisten had je wel gesierd daar.

Koeman laat in zulke situaties zijn vrienden staan. Als je echt een statement wilde maken en in wilde grijpen had je meteen minimaal 2 en het liefst 3 wissels door moeten voeren om een nieuwe tactische situatie te creëren. Die hele rechterflank was zo labiel als iets de hele eerste helft.

26 juni 2024 om 10:09

Dat geeft aan hoe slecht hij wel niet was, dat je ze alle 11 kon wisselen, en hij alsnog van de 11 slechts pelende spelers, met afstand de aller slechtste was die echt opviel als unaniem slechtste speler. Echt schokkend dat mensen nog excuses zoeken na zo een abominabel optreden.

26 juni 2024 om 11:05

Waar zie jij excuses betreft zijn optreden dan? Ik geef nota bene aan dat hij niet veel goeds deed en je hem kon wisselen daarvoor.

Mijn keuze zou zoals ik uitleg niet zijn om hem alleen te wisselen, want met afstand de allerslechtste is alleen uit te leggen op het moment dat Veerman de enige link was waar alles fout ging. En we zagen allemaal hoe het verbeterde na het wissel moment, of door een conclusie te trekken op basis van de hele wedstrijd.

Maar neee, het is makkelijker om hem als zondebok aan te wijzen voor het resultaat. Terwijl een rationeel denkend mens zag dat er veel meer fout ging dan alleen het optreden van Veerman.

Veerman werd terecht gewisseld. Velen werden onterecht niet gewisseld.

Mooi gebaar. Uiteindelijk is het toch gewoon een grote familie daar in Volendam.

26 juni 2024 om 10:22

Als Volendam je een hart onder de riem moet steken wordt het toch wel pijnlijk. Het voelt een beetje als een moeder die tegen haar jongen zegt dat ie naar binnen mag komen nadat ie op zn knie is gevallen.

26 juni 2024 om 14:18

Ik denk dat je Migi’s reactie niet volledig hebt begrepen

Veerman wordt dit jaar 26. Dan speel je meestal op de piek van je kunnen en dat is dus PSV voor hem. Misschien tegen die tijd ergens in de subtop van de Serie A. Maar laten we niet vergeten dat hij er niets aan kan doen dat het tactisch slecht stond en hij wellicht dit niveau (nog) niet aankan. Ik had het veel mooier gevonden als onze zachtgekookte eitjes, van Dijk en Depay, werden gewisseld. Dat zijn onze leiders.. mijn hemeltje. Ik mis van Gaal die kerkhofvoetbal speelde maar wel een idee had en lastig te verslaan was. Die maakt onze pseudo leiders ook wat scherper of hij knikkert ze er uit. Die had Veerman niet zo snel als sokpop gebruikt of slim genoeg 5-3-2 gespeeld.

26 juni 2024 om 09:58

Uitgerekend Veerman zo snel wisselen lost helemaal niets op, maakt het vertrouwen bij die gozer alleen maar kapot. "virgil" en "memphis" lijken onaantastbaar. Maar ik Zou het best eens anders willen zien. Mocht je Engeland nu loten dan Zou ik van Dijk wel opstellen, maar niet als vrije man maar vol als mandekker op Kane, daar ligt z'n echte kwaliteit.

26 juni 2024 om 10:02

@deregenjas ik zou juist De Ligt in brengen voor De Vrij. Lekker De Ligt op Kane zetten, die weet wel hoe je hem moet aanpakken.

26 juni 2024 om 10:13

Ik snap dat jullie balen, dat volksheld Joey Veerman gister (alweer) door het ijs zakte, en niet Memphis, of Van Dijk, maar zelfs de grootste Joey Veerman fan moet na gisteren gewoon erkennen dat die wissel meer dan terecht was.

Kenneth Taylor is voor minder totaal de grond in geboord bij Oranje

Op dit nivo blijkt gewoon dat een aantal spelers niet zo goed zijn als we misschien denken. Dat zal dan straks ongetwijfeld te merken zijn aan de transfersommen die de clubs er voor willen betalen.

26 juni 2024 om 10:01

We moeten het slechte optreden van Veerman ook niet bagataliseren, want man man wat speelde hij ongekend slecht.

Maar ik vind ook wel dat we een kanttekening moeten plaatsen bij 'op dit niveau', want als we puur naar de spelers kijken, heeft Oostenrijk een selectie die minder waard is dan die van Ajax afgelopen seizoen. Neemt niet weg dat ze goed samen speelden en het tactisch klopte bij hun, maar het is echt geen wonderploeg.

26 juni 2024 om 10:43

maar dat wisten we toch van te voren al?
veerman speet omdat de roon de jong wieffer koopmeinders allen niet aanwezig zijn

De wissel was pijnlijk voor Verman, maar nu iedereen medelijden met hem heeft, wordt het nog pijnlijker!

Geen idee wat er met hem aan de hand is, maar of hij kan niet met druk om gaan of (en dat lijkt mij reëler) heeft hij last van heimwee. Voor de eerdere jong-elftallen van Oranje wilde hij ook niet geselecteerd worden.

De conclusie van Valentijn is misschien wel heel radicaal maar feit is wel dat veerman keer op keer bewijst dat hij het echte topniveau niet haalt of aankan. Bij psv speelde hij een goed seizoen in de eredivisie maar in de Champions League was het telkens niet goed en zakte hij door het ijs. En nu ook weer op dit toernooi. Veerman is prima aan de bal als hij de tijd heeft. In de eredivisie krijg je die tijd wel maar op internationaal niveau gaat het voor hem allemaal te snel. En hij heeft ook niet de capaciteit om tijd voor zichzelf te creëren. Daarom is het gemis van De Jong ook zo zwaar. Hij kan dit namelijk als geen ander. Hij vindt de ruimtes en de tijd voor zichzelf en brengt rust en voetbal. Veerman heeft die kwaliteiten helaas niet.

26 juni 2024 om 15:05

Veerman is dit seizoen nog Champions League speler van de week geweest, dus door het ijs zakken in de CL is onzin. Ja zijn eerste optreden tegen Arsenal was niet best, maar heeft daarna meer dan uitstekend gespeeld. Ook in het tweeluik tegen Dortmund heeft hij meer dan genoeg gebracht!

Jeetje laat die jongen leven, dit is al artikel nummer zoveel over Veerman. Ja het was echt slecht, maar er waren wel meer echt slecht. Dat hij de absolute bodem was maakt het niet dat hij in het centrum van de aandacht moet staan. Koeman had moeten weten dat dit uitgebreid behandeld zou worden zo. In Nederland wordt hier nu een enorme heisa van gemaakt. Het was tactischer geweest om in de rust te wisselen, want het werd niet echt beter na die wissel. Nu heeft Studio Fussball iets om de komende dagen over te praten ipv terugvallen op herinneringen van 20-30 jaar geleden.

Koeman kan daarin kiezelhard optreden? Wanneer dan? Koeman durft het alleen bij jongens die net komen kijken maar niet bij ervaren jongens die het misschien wel harder verdienen om eruit gegooid te worden. Dan ben je niet kiezelhard, dan ben je een eerste klas softie.

Mooi dit.

Hij was slecht, maar dat waren 9 anderen ook.

Het elftal is veel te statisch en niemand biedt zich aan. Lijkt wel of ze allemaal ingezakt zijn na het clubseizoen, wat een verschil in energie met sommige andere landen.

Zolang dit niet verandert (continue sprints om vrij te lopen en met je man mee te lopen) maakt het geen reet uit wie je opstelt, het spelbeeld zal niet veranderen en ook de vervanger van Veerman zal veel problemen hebben om de bal in de ploeg te houden want iedereen staat gedekt en stil.

26 juni 2024 om 11:20

Eens. Van Dijk is ook dramatisch. Geeft alleen maar kut ballen tot nu toe en staat telkens 2 meter achter de Vrij te verdedigen... Als je dat doet, meot je ook alles hebben wat er alsnog doorheen komt...

Verder vind ik dat Koeman de boeman is, eigenlijk. Je weet dat Oostenrijkers als bezetenen druk zetten, dan zet je toch niet Veerman op? Kom op. Zijn handelingssnelheid is gewoon te traag daarvoor.

Verder moet er altijd iemand met diepgang zijn en snelheid, maar wel iemand die ook bewust meeverdedigd. Ik zou dan ook altijd Frimpong rechtsbuiten zetten. Desnoods Simons, want die verdedigde wel goed mee terug

In Nederland hunkeren we zo ontzettend naar een creative middenvelder bij Oranje die zijn man uitspeelt of een aanvaller vrij kan spelen, dat we alles en iedereen vastpakken en groot maken die daar een beetje op lijkt. Daar kan Veerman, die helaas de handelingssnelheid niet heeft om deze rol te vervullen, helemaal niets aan doen.

Onze middenveld is al zo een 10 jaar een zwarte gat voor creativiteit. En daar is iedereen bewust van. Van mensen hier in de comments tot die gast op TV die aan Ancelotti vroeg om Veerman in de gaten te houden.

We hopen zo erg op goed presterende Veerman en hiervoor Ihattaren omdat we hopen dat we met zo een speler eindelijk gered zijn van dit waanzin bij Oranje.

26 juni 2024 om 11:27

Eens, het wordt tijd dat wij eens een Kevin de Bruyne of een Musiala oid krijgen op ons middenveld. Wellicht dat Xavi Simons dit nog in zich heeft.

Veerman speelt het hele toernooi al belabberd, maar dat bashen op hem slaat nergens op. Helemaal niet omdat de rest net zo matig is. Oostenrijk heeft ons gewoon afgebluft en het ging ze vrij makkelijk af. Het middenveld leek nergens op en is qua spelers ook gewoon niet veel beter dan het middenveld van een Slovenië bijvoorbeeld. Geertruida, Veerman en Schouten zijn voor de Eredivisie goede spelers, maar je ziet dat als de tegenstand pittiger wordt, ze zomaar kunnen verzuipen. Nu moeten we waarschijnlijk tegen Engeland die gelukkig ook matig spelen, maar wel individuele klasse hebben die een wedstrijd kunnen beslissen. Nederland heeft gewoon mazzel nodig, want als je realistisch bent hebben wij zelf geen klasse spelers.

lekker terugkomen bij PSV en een topseizoen draaien, Joey. er valt geen eer the behalen bij Oranje met een lafaard als coach en spelers die hun kapsel niet willen verpesten door het zweet. ja, hij speelde kapot slecht, maar alle 11 speelden belachelijk slecht.

Reageer

Je moet inloggen om te reageren. Heb je nog geen account? Dan kun je je gratis registreren. Inloggen

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren