voetbalzone

Feyenoord deelt het nieuwe thuisshirt; eerste samenwerking met sponsor Castore

Sam Vreeswijk01 jul 2023, 10:00
Laatst bijgewerkt: 01 jul 2023, 10:00
Advertentie

Feyenoord heeft zaterdagochtend het nieuwe thuisshirt voor komend seizoen gedeeld. Het is het eerste thuisshirt in samenwerking met het Britse kledingmerk kledingmerk Castore, dat komend seizoen in totaal liefst vier shirts zal gaan uitbrengen. Het shirt is al direct te koop in de Feyenoord fanshop.

“Vier de prestigieuze geschiedenis en successen van Feyenoord in het nieuwe thuistenue voor 2023/24”, schrijft de club in de fanshop onder meer over het nieuwe tenue. “Geïnspireerd door het 100-jarig jubileum van het team dat in 1924 de Eerste Divisie won, is het tenue een eerbetoon dat Feyenoord in die tijd promoveerde naar het hoogste niveau van het Nederlandse voetbal. Evenals een terugblik op het seizoen 1973/74, waarin Feyenoord de UEFA Cup won.”

In januari van dit jaar werd bekend dat Feyenoord de komende jaren gaat spelen in Castore. Het contract met het Britse kledingmerk gaat vanaf zaterdag (1 juli) in, en het thuistenue is dus al direct verkrijgbaar. Eerder was niet mogelijk, aangezien het contract met de vorige kledingsponsor Adidas aan het einde van juni pas afliep. Zodoende mochten de Rotterdammers nog geen officiële Castore-shirts uitbrengen.

De nieuwe shirtsponsor legt Feyenoord financieel geen windeieren. De Rotterdammers zouden jaarlijks maar liefst acht miljoen euro ontvangen van Castore, dat vanaf dit seizoen ook shirts zal gaan leveren aan FC Twente en FC Utrecht. Daarnaast kan Feyenoord dankzij de nieuwe deal ook shirts gaan verkopen in Midden-Amerika, iets dat volgens journalist Martijn Krabbendam van Voetbal International onder Adidas nog niet mocht. De kans lijkt daardoor groot dat Feyenoord commercieel gaat inzetten op een potentiële goudmijn: de immense populariteit van spits Santiago Giménez in Mexico.