Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Feyenoord geeft toestemming aan Mats Wieffer en staat aan vooravond van een historische transfer

Laatste update:

Feyenoord heeft Mats Wieffer toestemming gegeven om officieel in gesprek te gaan met Brighton & Hove Albion, zo meldt Martijn Krabbendam van Voetbal International donderdagmiddag via X. De journalist schrijft daarbij dat de Rotterdammers aan de vooravond van een historische deal staan, waarmee hij lijkt te doelen op het verbreken van het uitgaande transferrecord.

Via de website van VI vult Krabbendam zijn nieuwtje verder aan. Wieffer en zijn entourage gaan in de komende dagen om tafel met Brighton over zijn persoonlijke voorwaarden. “Zodra deze gesprekken zijn afgerond, meldt Brighton zich in De Kuip. De verwachting is dat beide clubs daarna snel tot een definitief akkoord komen”, aldus de journalist.

Het artikel gaat verder onder de video
Meer video's

Krabbendam weet dat Wieffer openstaat voor een vertrek bij Feyenoord. “Afgelopen winter wilde hij naar Atlético Madrid, maar Feyenoord blokkeerde de deal. Nu wil de club wel meewerken.” Wieffer ligt in De Kuip nog tot medio 2027 vast, maar Brighton gaat zijn contract dus hoogstwaarschijnlijk afkopen. Daarbij lijkt Wieffer het transferrecord van oud-teamgenoot en vriend Orkun Kökçü (voor 25 miljoen euro naar Benfica) te verbreken.

In een uitgebreider verhaal over de recordtransfer van Wieffer schrijft Krabbendam namelijk dat de kassa ‘harder dan ooit’ gaat rinkelen in De Kuip. Feyenoord nam de middenvelder, inmiddels negenvoudig international van Oranje, in de zomer van 2022 voor slechts 750.000 euro over van Excelsior. Straks vertrekt hij voor een clubrecord uit De Kuip.

Wieffer moest in zijn eerste half jaar na zijn transfer naar Feyenoord behoorlijk wennen aan het niveau, maar speelde zich halverwege het seizoen 2022/23 definitief in de basiself van Arne Slot. Met de Rotterdammers wist Wieffer in mei 2023 voor het eerst in zijn carrière beslag te leggen op een landstitel. Een jaar later won hij de TOTO KNVB Beker.

Namens Feyenoord staat de teller inmiddels op 79 officiële optredens, waarin hij goed was voor 9 doelpunten en 11 assists. In het afgelopen seizoen was Wieffer misschien wel dé absolute sterkhouder in een uitstekend presterend Feyenoord.

Altijd op de hoogte blijven van het belangrijkste Feyenoord-nieuws? Word nu lid van het Feyenoord Zone WhatsApp-kanaal!

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Ajax traint onder Farioli
Reacties

Hoop minstens 30 miljoen.

4 juli 2024 om 12:38
0

Ik hoop op 40 en het liefst rond de 45mil. Dat gaat denk ik wel afhankelijk worden van de overige clubs die interesse hebben. Daarnaast heeft Brighton genoeg geld en vragen zij zelf ook het maximale voor spelers.

4 juli 2024 om 13:06
0

De wereld is gek geworden maar die bedragen is Mats toch echt niet waard. In premier league ligt de handelingssnelheid en het tempo van de wedstrijd veel te hoog voor hem. Dat zag je ook in wedstrijden bij NL elftal. Als het tempo omhoog ging kwam hij te kort.

4 juli 2024 om 13:15
0

Spelers in onze competitie zijn niet zoveel waard

4 juli 2024 om 13:15
0

Ben ik in de war of roeptoeter jij dit soort dingen altijd bij Feyenoorders Xajacfa? Wieffer heeft zich moeiteloos aangepast aan het niveau van Feyenoord na Excelsior na een paar maandjes. Ook in de CL was hij een sterkhouder en ik vergelijk de CL toch wel een beetje met het NL elftal qua niveau.
Ik begrijp niet precies wat jij nou gezien hebt, behalve als je aan het trollen bent. of gewoon weinig inzicht hebt.

ON: Brighton is denk ik wel een mooie stap. Ik verwacht hem daarna nog wel een stap te zien zetten. Hopelijk wordt er maximaal gecashed.

4 juli 2024 om 13:16
0

Hoe hij het gaat doen zal geen Feyenoorder intresseren. Als er maar geld binnen kom in de kuip

4 juli 2024 om 13:17
0

Dat kenmerkt dan ook de gekte. Dat vooral Engelse clubs bedragen betalen voor spelers wat ze niet waard zijn. En als Nederlandse club moet je daar gewoon je slag mee slaan.

4 juli 2024 om 13:19
0

@Croos, ik vind het altijd wel leuk wanneer spelers van 'mijn' club het goed doen bij hun volgende club. Daarnaast is het voor het imago van Feyenoord belangrijk dat hun uitgaande transfers presteren, dat maakt je onderhandelingspositie bij volgende transfers alleen maar beter. Kijk bijvoorbeeld naar Ajax.

4 juli 2024 om 13:19
0

45 miljoen vind ik ook te gek voor wieffer, maar blind staren op een wedstrijdje van oranje slaat al helemaal nergens op. In de champions league speelde hij gewoon erg goed, vooral tegen atletico. Tegen roma in de EL ook. Dat zegt meer dan een potje in oranje. Zijn invalbeurt tegen Frankrijk was ook vrij weinig mis mee toch

4 juli 2024 om 13:28
0

Zeker, allereerst gun ik het de speler een ten tweede spreekt het alleen maar in het voordeel van Feyenoord als gun oud-spelers elder ssuccesvol zijn

4 juli 2024 om 13:37
0

Ik zeg nergens dat hij dat ook daadwerkelijk waard is, maar aangezien Brighton zelf ook alles voor de maximale prijs verkoopt hoop ik zelf ook op een jackpot. Niks geks aan toch? Dan zijn (oud) Ajacied al helemaal niks waard, aangezien die in Oranje al helemaal niet thuis geven dus wat een onzin.

4 juli 2024 om 13:42
0

Wat is geld in de voetbalwereld uberhaupt waard? Als je leest dat het record van Kokcu gaat worden verbroken, dan kom je automatisch al op 30 uit. Cruijff ging destijds voor 6 miljoen (gulden) weg, voor dat bedrag koop je tegenwoordig een speler van RKC.

4 juli 2024 om 13:46
0

Westend - Ga je nu serieus de vergelijking doen tussen de bedragen van nu en toen? Je begrijpt zelf toch ook wel hoe de marktwerking werkt?

4 juli 2024 om 13:54
0

Ja, want je krijgt doorgaans ook de vergelijking met De Ligt en Frenkie om je oren. Het is om aan te tonen dat de waarde van die transfers enorm zijn veranderd door een extreem voorbeeld te nemen. Met andere woorden, 40 miljoen voor Wieffer is niet eens gek.

4 juli 2024 om 14:10
0

Daarin ben ik het mee eens alleen de vergelijking vond ik nogal extreem. Ik snap ook niet waarom men ook altijd maar de vergelijking met dat Ajax wil maken.

4 juli 2024 om 14:21
0

Ook spelers van Ajax falen in het buitenland op uitzonderingen na. Maar ik weet zeker dat ze ook daar denken een anthonie is 100 mil voor betaald en hoe hij het daar doet interesseert niemand dus gaat dat bij Feyenoord ook. Spelers zoals wiefer kom net kijken en je ziet dat alle spelers op het logo van de club slaan maar zodra ze ergens anders 5 euro meer krijgen zijn ze vertrokken. Nee de club is belangrijker dan de speler en dan kijk ik dat Feyenoord er wijzer van word

4 juli 2024 om 14:23
0

Westend. Klop je mag blij zijn met zulke bedragen en dat geldt voor elke Nederlandse clubs die denken dat hun topspelers meer dan 50 mil zullen opbrengen

4 juli 2024 om 14:25
0

Kokcu is voor 25 mil weggegaan en daar komen nog bonussen bij dus het bedrag lig hoger

4 juli 2024 om 14:33
0

Zodra ze 5 euro meer kunnen krijgen? Gozer, Wieffer kan zowel sportief als financieel een stap maken, dat snapt elke Feyenoorder. Wat een rare opmerkingen maak jij af en toe. En ook heel veel Feyenoorders hopen wel dat Wieffer slaagt of zullen Wieffer volgen in het buitenland. Niet alles wat meneer Crooswyker denkt is de waarheid.

4 juli 2024 om 14:48
0

Iedereen mag zijn mening hebben . Ik zie het zo het zijn allemaal Feyenoorders als ze er spelen maar nogmaals krijgen ze meer geld denken ze niet meer aan Feyenoord . De club is groter dan een speler en gaat die speler weg ben je Feyenoorder af . Wat heb het voor nut om te kijken hoe iemand presteerd bij een andere club.

4 juli 2024 om 14:57
0

Iedereen mag zeker zijn mening geven, maar jij vertegenwoordigd blijkbaar elke Feyenoorder? Althans, zo kom je over in je reacties. En blijkbaar heb jij ook contact met de spelers en weet jij dat het direct om de financiën gaat i.p.v. het sportieve. Je zegt echt alles op aannames vanuit jezelf en durft dat zelfs nog neer te zetten dat alle anderen ook zo denken.

Prestaties van oud-feyenoorders kunnen zeker wel zin hebben voor toekomstige transfers. Als het grotendeel slaagt dan zien clubs ook dat er een bepaald slagingspercentage is. Ik vind het bijvoorbeeld wel leuk om oud Eredivisie spelers te volgen in het buitenland. Maar goed, wie ben ik?

4 juli 2024 om 18:33
0

Nee het is mijn eigen mening en ik vertegenwoordigd geen andere Feyenoorder. Misschien heb je gelijk dat het met typen daarop lijkt maar dat is niet mijn bedoeling en daarom typ ik ook ieder zijn eigen mening. Als jij het leuk vind om oud spelers van Feyenoord te volgen is dat jou goed recht

4 juli 2024 om 12:49
0

Ben echt totaal geen fan van Wieffer, wat mij betreft echt een 13 in een dozijn middenvelder, maar gezien het belang Feyenoord zelf aan hem hangt moet je als supporter toch hopen op veel meer dan minimaal 30 miljoen? Je moet als club zijnde dan echt naar minimaal inderdaad 45 miljoen voor dit soort spelers gaan als je gemiddelde transferbedrag van je spelers een beetje wil gaan opkrikken.

4 juli 2024 om 13:04
0

Je moet eerst een paar succesvolle uitgaande transfers doen voordat je die bedragen krijgt. Die fout maakte veel PSV supporters ook toen wij dachten 60 miljoen voor Gakpo te kunnen krijgen. Ajax verkoopt de beste spelers voor 60, PSV voor 35 en Feyenoord in het verleden voor 25. Nu denk ik dat Feyenoord voor Wieffer en Hancko zeker 30 tot 35 kan krijgen maar niet veel meer dan dat.

4 juli 2024 om 13:05
0

Wieffer is bij uitstek een speler die we hier niet waarderen en dan met name niet als je Feyenoord vooral in de samenvatting ziet. Het oogt wat lomp bij hem, maar hij is zo belangrijk voor ons. Daarnaast is hij groot, snel voor zijn positie en sterk, eigenschappen die we in Nederland niet echt waarderen lijkt soms. Alsnog is 45 miljoen dan overigens erg veel. Misschien moeten we doen alsof ie van Newcastle is, net als Minteh 🥲

4 juli 2024 om 13:10
0

Psv-er. Mwa.. ook vooral lef hebben tegenover de juiste kapitaalkrachtige clubs om hoog in de boom te gaan zitten en te doen dat het je nieuwe standaard is. Ajax heeft spelers verkocht in het recente verleden voor hogere bedragen die niet succesvol waren en toch blijven clubs inderdaad met de transfersommen komen die jij noemt.

4 juli 2024 om 13:13
0

Wat een onzin elke keer. Wieffer was verreweg de belangrijkste speler om het spel van Slot te spelen. In CL de meest stabiele speler van Feyenoord die geen 1 keer door de ondergrens zakte. 2 jaar jonger dan Schouten en is fysiek verder en legt echt veel meer energie in de wedstrijd. Zijn statistieken in Europa zijn ook nog eens van hoog niveau.

We missen hem in Oranje met zijn fysiek en leiderschap, dat zagen we wel tegen Oostenrijk toen er 3 ongelofelijk door de mand vielen. Iedereen herinnerd zich alleen maar 1 helft tegen Schotland waarin het iets minder liep maar kreeg daarna rust bij Feyenoord. Had duidelijk te maken met de drukke periode, anders had hij nooit zo in de CL kunnen presteren.

4 juli 2024 om 13:21
0

Wieffer staat er heel goed op in het buitenland, met name in Engeland.
45mln moet echt wel te doen zijn bij een PL club.

4 juli 2024 om 13:22
0

@inkemontana,Ook voor jou: fbref statistieken, zoek hem nou eens op. Vergelijk hem met andere goede verdedigende middenvelders, bijvoorbeeld Schouten. Als je dat bekijkt moet jij er ook achter dat hij echt geen 13 in een dozijn voetballer is.Maar iedere keer als ik dit zeg tegen iemand die hem maar 5 wedstrijden per seizoen ziet, dan reageren ze niet meer.

4 juli 2024 om 13:44
0

Leuk dat argument met stats maar als je Rice en Rodri vergelijkt dan doet Rice ook meer voornamelijk verdedigende acties maar iedereen die een beetje verstand van voetbal heeft zou 10 keer liever Rodri in zijn elftal hebben.

4 juli 2024 om 13:48
0

@psv-er, je kunt spelers op dezelfde posities daar prima mee vergelijken. Zeker als mensen onderbuikgevoel laten spreken. En Wieffer komt zowel aanvallend als verdedigend prima uit in die statistieken. Een 13 in een dozijn voetballer zou nooit dergelijke stats halen, daar gaat het om.

4 juli 2024 om 15:21
0

Wieffer is het schoolvoorbeeld van een 13 in een dozijn voetballer, daar verandert een mooi fbref rapportje niets aan. Blinkt nergens in uit. Niet heel snel, niet de sterkste, matige techniek en handelingssnelheid, beperkte inzicht. Als je dan zijn stats ziet zou je denken dat het een mix van Xavi en Busquets zou zijn

4 juli 2024 om 16:29
0

@manutd

Je reactie kan je ook samenvatten als het volgende:
"ik heb een ongemotiveerde mening en negeer alle feiten die het tegenovergestelde bewijzen."

4 juli 2024 om 18:36
0

Ik denk dat binnenkort Liverpool toch voor Hancko gaat en dan Feyenoord wel de jackpot krijgt

4 juli 2024 om 13:24
0

Mag van mij wel meer zijn. Hoe meer Feyenoord krijgt, hoeveel meer twente krijgt als vergoeding.

4 juli 2024 om 13:46
0

Is dat ook als hij na zijn 23ste pas bij Feyenoord is gekomen? Dacht dat het daarna niet meer geldig was

4 juli 2024 om 13:57
0

Ja. De opleidings vergoeding is altijd geldig bij internationale transfer. Twente krijgt dacht ik rond de 4 tot 5%. Heeft hier ook meer dan 8 jaar gezeten. Wordt hij door Brighton verkocht aan een andere club, krijgt twente het weer.

4 juli 2024 om 14:51
0

5% verdeeld over de jeugdjaren van 8 tot 23 jaar. Dus feyenoord, excelsior en neo krijgen ook nog wat. Denk inderdaad tussen de 3% en 4% voor twente. Toch zeker een miljoen dan denk ik als ik de bedragen zo lees.

Hoop dan wel dat we een flinke vervanger gaan halen voor hem want zit niet bepaald te wachten op een heel seizoen Zerrouki...

4 juli 2024 om 12:39
0

Timber wist in zijn eerste seizoen ook niet te imponeren en kijk nu! Zerrouki heeft vorig seizoen hele goede momenten met hele slechte momenten afgewisseld maar ik schrijf hem nog zeker niet af. Hij heeft bewezen het niveau aan te kunnen, ik kan me nog de wedstrijd uit Atletico herinneren waarin hij echt sterk speelde. Zerrouki zal met een jaar ervaring bij Feyenoord nu echt zijn kans moeten pakken!

Verder verwacht ik dat er alsnog wel een middenvelder bij komt. Zerrouki is nu eigenlijk je enige echt verdedigende middenvelder. Al het vertrouwen in Don Dennis!

4 juli 2024 om 12:44
0

Zerrouki én Wieffer samen op een middenveld ging niet en dat hebben we (helaas) meermaals moeten aanschouwen. Ik heb er wel geloof in dat Zerrouki zich kan herpakken nu hij de enige 6 is / kan zijn in combinatie met een Timber naast 'm. Maar ben ook zeer benieuwd naar Wieffer's vervanger inderdaad. Heb het vermoeden dat het Matias Delorge gaat worden die zeer overeenkomt met Wieffers speelstijl.

4 juli 2024 om 12:49
0

Timber werd gehaald als 'vervanger' van Kokcu zo werd het beschreven. Hij is daar ook op beoordeeld en is natuurlijk een totaal andere speler en is ook een stuk jonger dan Zerrouki.En 1 goede pot tegen Atletico als graadmeter nemen.. volgens mij speelde het hele team goed dan is het ook wat makkelijker voetballen he. Ik heb nog geen enkele keer individuele klasse gezien waarvan ik denk zo Zerrouki is een versterking. Dat hebben de andere middenvelders wel laten zien, zelfs jeugdspeler Zechiël op die positie.

4 juli 2024 om 12:49
0

Dat de combinatie niet werkte is inderdaad duidelijk, maar wat Zerrouki individueel liet zien had ook niets met profvoetbal te maken.

Zelden zo'n langzame, flegmatieke en technisch beperkte voetballer gezien bij Feyenoord. En dan besef ik me maar al te goed dat we het jaren moesten doen met de Kelvin Leerdams en Leroy Fers van de wereld.

Hij komt gewoon tekort voor de top van de Eredivisie en al helemaal voor de CL. Dat had iedereen gezien, waaronder de scouting. Slot wilde hem graag en nu hij vertrokken is, is er geen enkele reden om hem niet te laten vertrekken.

4 juli 2024 om 12:55
0

Ben ook absoluut geen fan van wat 'ie heeft laten zien, laat dat duidelijk zijn.

4 juli 2024 om 13:13
0

Je weet dat wieffer lang geblesseerd was toch en dat deze man volop de kans heeft gekregen op zijn positie.

Dit is echt helemaal niets en weggegooid geld

4 juli 2024 om 12:41
0

Ik hoop zelfs op 0 minuten Zerrouki dit seizoen. Er is vast nog wel een Franse middenmoter of een Arabische olieclub met interesse.

4 juli 2024 om 12:42
0

Dat zal niet zo'n hele moeilijke zoektocht worden want zo bijzonder is het allemaal niet wat Wieffer laat zien. Ik verwacht zelf dat hij het tempo niet aan kan in de Premier League maar ik laat me graag verrassen.

4 juli 2024 om 12:45
0

Simpel voetballen is het moeilijkste wat er is.

4 juli 2024 om 12:46
0

@consy
Komisch dit altijd. Koeman zou hem selecteren mits fit, clubs als AC Milan en Atletico scouten hem intensief en Brighton is zelfs bereid 30 miljoen voor hem neer te leggen.

Dan heb je daar tegenover VZ-lid Consy die het allemaal niet zo bijzonder vindt.
Je hebt dan toch zelf ook wel door dat je niet heel erg objectief bent?

4 juli 2024 om 13:17
0

Er werd ook 35 miljoen voor Sangare betaald en 40 voor van de Beek. Die bedragen zeggen niet zoveel meer tegenwoordig vooral bij Engelse clubs. Brighton heeft over het algemeen goede scouting dus hopelijk pakt het goed uit voor Wieffer.

4 juli 2024 om 13:26
0

@fiorenoord, ik ben het oneens met consy maar volgens die retoriek kunnen we nergens meer iets anders van vinden toch? Mensen die in de voetbalwereld werken hebben er immers meer verstand van, meer inside information of wat dan ook dus die mening moeten wij ook aanhouden.

Daarnaast kan je ook zeggen dat er tientallen clubs hem niet intensief hebben gescout en slechts 3 wel (waarvan we het weten), dus hoe goed is hij nou echt? (nogmaals, ik kan wel heel erg van hem genieten, maar even om aan te tonen dat die logica twee kanten heeft)

4 juli 2024 om 13:29
0

"Zo bijzonder is het allemaal niet wat Wieffer laat zien"
Zijn statistieken zeggen iets anders...

4 juli 2024 om 13:34
0

@ajaxxx

Nee, dat is het andere uiterste. Wel is het zo, zeker wanneer kenners het tegenovergestelde zeggen, dat je je mening goed moet onderbouwen.

Als je zomaar roept dat 'het niet bijzonder is', is het niet bepaald een mening waar je wat mee kan. Zeker niet als je dat verder niet onderbouwt en poneert als een feit.

4 juli 2024 om 13:40
0

Dan kan dat ook een vraag zijn, in plaats van stellen dat een aantal kenners van Milan, Atletico en Brighton vinden van wel, dus VZ-lid consy etc.

Weet ook niet of wel/niet objectief zijn hier van toepassing is. Gezien zijn profielfoto denk ik bijvoorbeeld niet dat clubvoorkeur hier invloed heeft op zijn mening. Sowieso is een speler goed vinden grotendeels een kwestie van smaak (lees:subjectiviteit). De een vindt bepaalde kwaliteiten belangrijker dan de ander.

4 juli 2024 om 12:44
0

Oh, gaan we door dit seizoen met het te pas en te onpas zeuren over Zerrouki? Ik kan niet wachten. Hopelijk leer je ook een ander liedje.

Mooie transfer natuurlijk. Wieffer is een absurd goed schot in de roos gebleken.

4 juli 2024 om 12:50
0

Prima hoor Joddit. Bij sommige spelers zie je gewoon meteen dat het niks is. Bij Zerrouki gegokt en verloren.

4 juli 2024 om 16:06
0

Zerrouki speelt met de punt naar achteren, Wieffer is meer een 8 of zelfs 10

Iemand een idee om hoeveel miljoen het zou gaan? Mooie stap voor Wieffer!

4 juli 2024 om 12:39
0

Uitgaande record zonder doorverkooppercentages mee te rekenen is 25mil. Dus dat record gaat er wel aan als je berichtgeving mag geloven.

4 juli 2024 om 12:43
0

Is men bij Feyenoord dan echt blij met 25 miljoen vraag ik me af. Is toch zo’n beetje je belangrijkste speler.

4 juli 2024 om 13:31
0

Ik denk dat ze wel op 35-40 mikken eerlijk gezegd. Zijn er bij Kökçü niet ook nog 5 miljoen aan gegarandeerde bonussen?

4 juli 2024 om 13:39
0

Ik geef alleen aan dat het record, die op 25 mil staat, verbroken gaat worden. Ik hoop zoals ik in een reactie hierboven ook aangeef op minstens 40mil.

4 juli 2024 om 12:43
0

In het artikel VI staat alleen dat Feyenoord hoopt en verwacht het transfer record van 25 miljoen te verbreken.

Bedrijftechnisch natuurlijk geweldig. Gekocht voor 575.000 euro, kampioen geworden, beker gewonnen en Wieffer is ook nog eens international geworden. Nu kun je hem misschien wel voor het vijftig/zestig voudige verkopen.

4 juli 2024 om 12:37
0

Aursnes en Wieffer wat een deals waren dat zeg!!

4 juli 2024 om 12:39
0

Wieffer was er nog niet bij tijdens de conf. Finale. Wel mooie transfer zeker voor een bedrag van 30 mil.

4 juli 2024 om 14:25
0

Klopt. Ik had het direct aangepast maar jij was sneller blijkbaar haha

4 juli 2024 om 12:43
0

Plus een doorverkoopprecentage van ca 15% voor Excelsior.

Poeh! Van Atletico naar Brighton, toch snap ik zijn keuze. Premier League is toch een niveau hoger. Al ben ik benieuwd hoe hij zich staande gaat houden in het moordende tempo.

4 juli 2024 om 12:39
0

Is toch wel een verstandige keuze om niet meteen naar een topclub te gaan.

4 juli 2024 om 12:40
0

Brighton is toch juist een veel betere stap dan Atletico Madrid? Echt maar heel zelden dat spelers uit de ED gelijk kunnen aarden bij een topclub in een topcompetitie. Als hij zich 2 jaar als basisspeler bij Brighton kan laten zien dan kan ie misschien wel naar de PL top!

4 juli 2024 om 12:53
0

Laar hem maar eerst basispeler worden. Tempo is echt stuk hoger net als de intensiteit. Wieffer had het al lastig bij het NL elftal.

4 juli 2024 om 13:24
0

Intensiteit in de CL ligt hoger dan in het Nederlands Elftal en daar bleef hij fier overeind. Zo kan je ook naar zaken kijken. Dat hij z'n eerste paar interlands niet liet zien wat hij kon was voor hem zuur.

4 juli 2024 om 14:04
0

Tegen welke topclubs heeft Feyenoord gespeeld in de CL dan? Zo'n sterke poule zaten ze nu ook weer niet in.

4 juli 2024 om 14:31
0

Of hij is gewoon niet zo goed als iedereen doet voorkomen. Ziyech speelde ook de CL kapot met Ajax, redde het ook niet. Haller, van de Beek, Anthony, Neres etc. Allemaal spelers die uitblonken in de CL. Mensen noemen zelfs de Ligt niet succesvol. Laat Wieffer het eerst maar eens bewijzen bij Brighton.

4 juli 2024 om 12:44
0

ik vraag me af hoe groot die interesse van atletico nog steeds was, aangezien die afgelopen winter een jongere speler voor diezelfde positie voor vele miljoenen hebben gehaald in de vorm van Vermeeren.
Het lijkt me heel sterk dat ze die nu al hebben afgeschreven. Verder zie ik niet meteen wie er bij atletico zou vertrekken waardoor er een plekje voor wieffer was.

Financieel gezien is brighton gewoon een goede optie, ook voor feyenoord. De competitie is, vind ik, sterker dan la liga... of het voetbal hem beter past is nog te zien, zou leuk zijn als hij gelijk een revelatie is daar.

Ongeacht de transfersom. Wat een rendement. Mooie tussenstap voor deze speler al had ik toch op atletico gehoopt. Jammer van het EK.

Nou, da's een. Ben toch wel benieuwd hoeveel er weg mogen uiteindelijk in Rotterdam. Geertruida en Hancko en dan schluss?

4 juli 2024 om 12:39
0

Gimenez zullen ze bij het juiste bod ook niet tegenhouden

4 juli 2024 om 13:00
0

Klopt maar bizar hoe de interesse in de man gedaald is en dat zelfs MLS clubs hem denken te kunnen halen.

4 juli 2024 om 13:21
0

Dat het ambitieuze San Diego denkt een kans te maken kan net zo veel zeggen over Feyenoord en Ajax die concrete interesse hadden in Omari Hutchison (voor meer dan 20 miljoen verkocht aan Ipswich).

4 juli 2024 om 13:34
0

Wieffer Geertruida Hancko Gimenez. Feyenoord zal echt een nieuw team moeten bouwen. 30 a 40 miljoen per speler moet er minimaal inzitten denk ik, zijn alle vier erg goed. Dus voldoende centen om de markt op te gaan.

Ook een record voor Excelsior als zij 15% ontvangen van de transfersom.

4 juli 2024 om 12:43
0

Kan je nagaan, Excelsior ontvangt gewoon ruim de helft van hun jaarbegroting als deze transfer doorgaat. Hoop dat ze mede door dit geld weer snel terugkeren in de Eredivisie.

4 juli 2024 om 12:58
0

4,5 miljoen als de deal rond komt

4 juli 2024 om 13:04
0

Ja, over de winst hè. Dus dat is maar… Oh, wacht 😜

Prachtige stap voor Wieffer, en het volgende resultaat van fantastisch beleid van Feyenoord.
Hoop dat we dat laatste nu doorzetten en een goede vervanger voor hem halen!

Van een paar ton naar 30+ miljoen

Wauw. Dit is het Eredivisiemodel zoals het bedoeld is. Goede opleiding, goede scouting, bijdrage leveren aan het eerste elftal en dan door voor veel geld. Echt een traject uit het boekje wordt dit, zo te lezen.

En nu nog maar hopen op goede vervangers anders word Feyenoord gevalletje Ajax. Al zijn ze daar natuurlijk wel bekend mee in Rotterdam haha.

4 juli 2024 om 13:33
0

Ja hahahahaha. Manmanman…

Enorme aderlating zeg, de man van dé balans in het team en zo ongelooflijk veelzijdig. Maar hier gingen we natuurlijk niet aan ontkomen. En het is dan wel geen Atletico, maar Brighton is een mooie middenmoter waar hij direct goed kan meedraaien en zo aan het (wekelijkse) niveau kan wennen a la Wijnaldum eerder bij Newcastle. Wat een parel van een transfer is dit toch gebleken.

Nooit verwacht dat we voor Wieffer een hoop knaken zouden vangen. Wat heeft die gozer zich sterk ontwikkeld! Maar dat geldt voor heel Feyenoord. Als je ziet wat er een paar jaar geleden rondliep, gekocht en verkocht werd. Echt bizar. Nu ook, nog voordat er spelers zijn verkocht, al een hoop breedte versterkingen gedaan. Ik vermoed zomaarn dat er een hele hoop gaan vertrekken en bijkomen. Echt zin in deze transferperiode! Hopelijk komt er voor Mats wel echt een goede vervanger voor terug. Ik zie het ook nog niet bepaald in Zerrouki.

Tis hem gegund. Gaat nog wel rond de 20 procent van de winst naar andere partijen etc maar toch maken we hier een fantastische winst op!

De voetbal wereld is echt knettergek geworden met de bedragen die ze aftikken. In de premier league hebben ze dus niks geleerd van alle flops die ze daar hebben gekocht voor miljoenen. Davy klaassen, donny van de beek, Anthony, Ziyech. En dan vergeet ik er vast een paar maar daar is dik voor betaald en zwaar verlies op geleden en ze blijven maar doorgaan. Het zal mijn frustratie wel zijn maar ik snap er niks van.

4 juli 2024 om 13:46
0

Wieffer is echt stukken beter dan Klaassen en vd Beek hoor (en voor Anthony is natuurlijk veel te veel betaald) waarbij vd Beek, Ziyech, en Anthony ook naar betere clubs gingen, dus ik snap de vergelijking niet zo.

4 juli 2024 om 14:03
0

Je noemt dan ook wel allemaal aanvallend ingestelde spelers op. Die hebben het idd lastig in de premier league,alhoewel iedereen in Nederland je vantevoren al wel kon vertellen dat Anthony het niet ging redden daar. Maar aan de andere kant redden de meer verdedigend ingesteld spelers zich vaak prima in Engeland,zoals een Veltman,VD Ven,die andere gozer bij volgens mij Brighton. Maar even los van de Nederlandse spelers: in Engeland doen ze jaarlijks alleen maar zwaar over betalen voor allerlei spelers uit allerlei landen waarvan er heel veel mislukken...is hun eigen domme schuld dat ze met zoveel geld gooien

Blij dat ze wieffer als absolute sterkhouder zien, ik zie toch meer timber als echte absolute sterkhouder

4 juli 2024 om 13:02
0

Wieffer had mits fit een basisplaats gehad dit EK. Timber was wissel geweest. Beide goede spelers.

4 juli 2024 om 13:21
0

Dat geloof ik niet. Ten minste, niet als iedereen fit was gebleven. Dan had het middenveld toch in eerste instantie waarschijnlijk De Jong, Koopmeiners, Reijnders geworden. Ik geloof ook niet dat Koeman de Roon thuis had gelaten, die zat er eigenlijk altijd bij.
Dan is er nog maar een plek over in de selectie voor een middenvelder, goed mogelijk dat Koeman Wijnaldum mee had genomen, ook gezien de minuten die hij al heeft gemaakt, zelfs als hij dat niet had gedaan ligt het vooral aan je club voorkeur of je denkt dat hij Schouten, Veerman, Timber of Wieffer er bij had gehaald.

4 juli 2024 om 13:51
0

Ja, maar die zijn er niet he. De stelling was 'als Wieffer fit was geweest'. Vraag me nu wel af of hij Schouten eruit had gespeeld. Die gozer is ook wel mega in vorm momenteel.

4 juli 2024 om 13:37
0

In de welbekende balans op het middenveld was Wieffer bij Feyenoord een hele belangrijke schakel.

Zijn rol zal nu zeer waarschijnlijk overgenomen worden door Zerrouki.

4 juli 2024 om 13:44
0

Hoop dat we een vervanger halen en Zerrouki ook verkopen eigenlijk. Hij kan vast wat, maar vooralsnog niet in De Kuip.

Ben een heel groot fan van Wieffer, lijkt erop dat hij een hele verstandige keuze maakt met BHA. Een stap naar een absolute topcompetitie is hem van harte gegund, benieuwd waar zijn plafond ligt!

Wieffer is een geweldige aankoop gebleken. Echt jammer dat hij weggaat, maar gelukkig gaat er een goed bedrag voor betaald worden. Ben benieuwd welk type speler Feyenoord er voor terug gaat halen.

Als PSV-er heb ik met plezier naar Wieffer gekeken. Prima speler, niet te subtiel, maar voor een wat magere gozer heel sterk. Speelt vrijwel altijd een voldoende.
Ik denk dat hij in de PL nog beter gaat worden.

Wieffer rond 40 miljoen en Schouten 35 miljoen?
Ongeveer hetzelfde type speler.
Ik schat Jerdy toch wel een heel stuk hoger in er kan ook nog jaren vooruit.

4 juli 2024 om 14:05
0

Jouw inschatting doet er dan ook niet zoveel toe. Ik schat Wieffer een stuk hoger in,maar ook dat doet er niet toe. Het gaat erom hoe de kopende club het inschat

4 juli 2024 om 16:26
0

Schouten excelleert toch aardig op het EK. Vind hem net wat verfijnder dan Wieffer. Ben wel enorm fan van Wieffer trouwens! Wat een arbeidsethos legt hij op de mat.

Reageer

Je moet inloggen om te reageren. Heb je nog geen account? Dan kun je je gratis registreren. Inloggen

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren