Feyenoord heeft na vijf maanden beet en presenteert essentieel directielid
Ruud van der Knaap wordt de nieuwe commercieel directeur van Feyenoord, zo meldt de Rotterdamse club via de officiële kanalen. De toekomstig beleidsvoerder komt over van het sportmarketingbureau Triple Double, dat is gevestigd in Eindhoven. Daar was de 46-jarige Van der Knaap werkzaam als directielid. In De Kuip wordt hij de opvolger van Joris van Dijk, die op 1 februari de deur achter zich dichttrok.
Na het vertrek van Van Dijk volgde een lange zoektocht, die na bijna vijf maanden ten einde is gekomen. Met Van der Knaap haalt Feyenoord geen onbekende uit de voetbalwereld binnen. De nieuwe commercieel directeur was eerder actief voor de Eredivisie CV, terwijl hij over meer dan tien jaar werkervaring bij Triple Double beschikt: een van de grootste sportmarketingbureaus van Nederland. Van der Knaap treedt per 1 augustus in dienst bij Feyenoord.
Via de clubkanalen van Feyenoord laat Van der Knaap weten trots te zijn. "Met ruim twintig jaar ervaring in marketing en management van sport en met name voetbal in de benen, voelt het geweldig nu de stap naar mijn club Feyenoord te kunnen maken. Na de geweldige resultaten van afgelopen seizoen en met een sterk sportief fundament is dit een perfect moment om ook de commerciële basis van de club verder te verstevigen. Daar denk ik met mijn ervaring en netwerk de komende jaren goed aan te kunnen bijdragen. Ik kijk er enorm naar uit om aan de slag te gaan."
Timing
De timing van de witte rook uit Rotterdam-Zuid is enigszins toevallig te noemen. De regerend landskampioen is commercieel gezien namelijk bezig aan een interessante week. Dinsdag werd bekend dat met ingang van het nieuwe seizoen Prijsvrij Vakanties op de achterkant van het shirt van Feyenoord zal prijken. Het partnership is aangegaan voor minimaal twee jaar, waardoor Prijsvrij Vakanties de eerste zogeheten Back-of-shirt-Partner in de historie van de club is.
Verder staat er op commercieel vlak deze week nog iets interessants te gebeuren in De Kuip: komend weekend komen de eerste Feyenoord-shirts van Castore uit. In januari van dit jaar werd bekend dat Feyenoord de komende jaren gaat spelen in het Britse kledingmerk. Het contract met Castore gaat op zaterdag 1 juli in, nadat Feyenoord vrijdag officieel afscheid neemt van adidas. De nieuwe shirtsponsor legt Feyenoord financieel geen windeieren. De Rotterdammers zouden jaarlijks maar liefst acht miljoen euro ontvangen van Castore, dat vanaf dit seizoen ook shirts zal gaan leveren aan FC Twente en FC Utrecht.
{disclaimer_update}