Helmond Sport raakt hoofdsponsor na lange tijd kwijt
21 apr 2009, 10:31
Laatst bijgewerkt: 21 apr 2009, 10:31
Advertentie
Zeventien jaar lang mocht Helmond Sport zich rijk rekenen met één en dezelfde shirtsponsor, maar voor volgend seizoen moet de club op zoek naar een nieuwe naam. Het plaatselijke bedrijf Albema-Robema stopt namelijk met het subsidiëren van het tricot van de Jupiler League-club.
De voetballerij krijgt de laatste maanden steeds meer te maken met de financiële crisis in de samenleving, zo ook Helmond Sport. In het Eindhovens Dagblad legt directeur Jack van den Akker uit dat het voor zijn bedrijf niet langer rendabel is om de club als hoofdsponsor te ondersteunen. “We moeten nu kritisch kijken naar de kosten, investeringen en ook de sponsoractiviteiten”, aldus Van den Akker.
Algemeen directeur Mario Captein laat in het dagblad weten het redelijk uniek te vinden dat een hoofdsponsor zich voor zo’n lange periode aan een club verbonden heeft. Het bedrijf op haar beurt vlakt niet uit dat het in de toekomst nog actief is via enige vorm van sponsoring, het zij op een kleinere schaal dan nu.
De voetballerij krijgt de laatste maanden steeds meer te maken met de financiële crisis in de samenleving, zo ook Helmond Sport. In het Eindhovens Dagblad legt directeur Jack van den Akker uit dat het voor zijn bedrijf niet langer rendabel is om de club als hoofdsponsor te ondersteunen. “We moeten nu kritisch kijken naar de kosten, investeringen en ook de sponsoractiviteiten”, aldus Van den Akker.
Algemeen directeur Mario Captein laat in het dagblad weten het redelijk uniek te vinden dat een hoofdsponsor zich voor zo’n lange periode aan een club verbonden heeft. Het bedrijf op haar beurt vlakt niet uit dat het in de toekomst nog actief is via enige vorm van sponsoring, het zij op een kleinere schaal dan nu.