Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Kökçü: ‘Als ik eerlijk ben is Benfica een veel grotere club, ook qua aanhang’

Laatste update:

Orkun Kökçü beleefde zondag een speciale middag. De Haarlemmer vertrok afgelopen zomer van Feyenoord naar Benfica en speelde met zijn Portugese werkgever een oefenduel in De Kuip. Voor de wedstrijd hield de Turks international al een emotionele speech en ook na afloop spreekt hij zijn waardering uit over Feyenoord. Ook gaat hij in op de verschillen tussen de clubs uit Rotterdam en Lissabon.

"Het is raar om zo'n wedstrijd te spelen", begint Kökcü in gesprek met ESPN-verslaggever Milan van Dongen en analist Kees Kwakman. "Ik ken alle patronen uit mijn hoofd. Vooral in verdedigend opzicht had ik vaak het gevoel dat ik wist wat ze (de Feyenoorders, red.) gingen doen, maar het is moeilijk om ertussen te komen, omdat wij met twee verdedigende middenvelders spelen en zij met drie. Je weet dat ze je uitlokken om een driehoek te maken, maar het is moeilijk om dat aan de mensen voor je aan te geven. Dat is wel lastig." Met name in de eerste helft domineerde Feyenoord het spel. De vele wissels na rust kwam het niveau en het tempo van de wedstrijd niet ten goede.

"Sowieso staat Feyenoord wel bekend om goed voetbal", vervolgt Kökçü. "En dat hebben ze vandaag weer laten zien." Igor Paixão zette de Rotterdammers op voorsprong na slordig balverlies van een andere ex-Feyenoorder, Fredrik Aursnes. De Braziliaan schoot via de onderkant van de lat schitterend raak. Santiago Giménez verdubbelde de score. De Mexicaan vertrok ogenschijnlijk uit buitenspelpositie, maar rondde vlak voor doel fraai af met een stiftje. De tegentreffer van Petar Musa vlak voor tijd deerde Feyenoord niet. "Ik ben er nu eigenlijk achtergekomen hoe lastig het is om tegen Feyenoord te spelen", vervolgt Kökçü. "We hebben een goed team opgebouwd bij Feyenoord, maar voor mij is dat nu verleden tijd. Ik moet nu hier zo snel mogelijk mijn draai zien te vinden", doelt hij op Benfica.

"Op het veld was ik best emotioneel, terwijl dat vooraf niet echt zo was. Ik keek er wel naar uit om deze wedstrijd te spelen, maar eenmaal op het veld raak je toch emotioneel omdat je hier heel veel herinneringen hebt. Slechte tijden meegemaakt, goede tijden meegemaakt, kampioen geworden... Dat was wel een beetje samenvatting van de dag." Tot slot gaat Kökçü in op de verschillen tussen Feyenoord en Benfica. "Als ik eerlijk ben is Benfica een veel grotere club qua alles wat er omheen komt kijken en ook qua aanhang. Natuurlijk hebben we echt goede supporters hier in Nederland met Feyenoord, dat daar wel bekend om staat. Maar bij Benfica is alles next level eigenlijk. Van de competitie wordt gezegd dat die wat minder is, maar Europees is Benfica echt een hele grote club."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Ajax traint onder Farioli
Reacties

Die competitie is echt een drama , er spelen zoveel nietszeggende clubs in. Die stadions worden elk weekend in elkaar geplakt met ductape, en het is hopen op warm water…..

Google voor de grap even de stadions van Vizela, Chaves, Arouca, Amadora, Casa Pia, Portimonense…..

30 juli 2023 om 18:54

Maar bij Benfica speelt gewoon een Di Maria en Otamendi. Portugal heeft geluk dat het dezelfde taal als Brazilië spreekt en dat je van de bond grotere schulden mag/mocht hebben. Nu betalen ze dat af mbv PL-inflatie

30 juli 2023 om 18:54

Hoe is dat anders dan in Nederland tegen RKC, Excelsior, Volendam, Cambuur en straks Almere moeten spelen. Als je pech hebt nog op een kunstgrasveld ook.

Qua competitie verschilt het niks. Maar Benfica wat zo onderhand vaker wel dan niet de ko CL haalt, is dan gewoon een stap vooruit.

30 juli 2023 om 18:57

Kijk de stadions even na je gaat 50 jaar terug de tijd in ….

30 juli 2023 om 18:59

Ik weet het hoor. Maar bij clubs als Volendam is dat dan anders? Of bijvoorbeeld met als dieptepunt zo'n VVV met zo'n gare trap.

30 juli 2023 om 19:00

En bij clubs als Emmen etc zijn de stadions wel top? Goed om te weten dat wanneer je een oud stadion hebt het betekent dat je er geen bal van kan…

30 juli 2023 om 19:03

Daar zit wel degelijk een veel groter verschil tussen. In Portugal verkoopt als enige grote competitie ter wereld de tv-rechten per club. Hierdoor zijn Sporting, Porto en Benfica onevenredig groot opzichte van andere clubs. Alles buiten de top-4 is hierdoor in Portugal van een aanzienlijk lager niveau van clubs in vergelijkbare posities in bijv. Nederland.

30 juli 2023 om 19:04

Jongens daar zit echt wel een heel groot verschil tussen hoor ….maar goed ook prima als jullie het zo zien.

30 juli 2023 om 19:06

@baradona - Er wonen ook maar 10 miljoen inwoners in heel portugal, waarbij een groot gedeelte in Porto (215000) en Lissabon (550000) wonen. In Vizela wonen maar 22000 mensen, dus wat heeft het voor zin om een stadion van 22000 mensen te nemen?

30 juli 2023 om 19:11

Hee daar zijn we weer. Heel simpel qua toeschouwers aantallen zou Volendam op de 7e plek staan in Portugal. Cambuur zelfs 6e. Nummers 8 tot en met 18 van portugal zitten allemaal onder de 5.000 man gemideld volgens transfermarkt.

30 juli 2023 om 19:15

Qua competitie is Nederland gewoon beter hoor. Qua niveau doen de clubs ook weinig voor elkaar onder hebben we vandaag gezien. Een matige stap van Kokcu.

30 juli 2023 om 19:22

Ik vind het eigenlijk erg tegen vallen hoeveel mensen er daar zitten terwijl die steden 4x of 3x zo groot zijn als Amsterdam en Rotterdam.

30 juli 2023 om 19:33

Fcvd44, complete onzin. Amsterdam en Rotterdam zijn groter dan Lissabon en Porto. Sowieso heeft NL veel meer inwoners.

30 juli 2023 om 19:41

Je hebt gelijk. Ik las 2 miljoen. Zal me 5e biertje zijn.

30 juli 2023 om 20:14

Die trap is gwn iconisch. Handen af van de Koel!

30 juli 2023 om 18:57

Verschilt dus niet heel erg met de Eredivisie...

30 juli 2023 om 19:00

Qua competitie doet het allemaal ook niet voor elkaar onder. Tuurlijk speel je in een aantal bouwvallen tegen de degradatiekandidaten, maar Portugal heeft ook veel moderne/mooie stadions zoals in Lissabon, Porto, Maritimo, Guimaraes en Braga. Verschillen zijn in veel opzichten echt minimaal met de Eredivisie.

30 juli 2023 om 19:05

Zeker nu grotere clubs zijn weggezakt in NL. Je kan moeilijk verkondigen dat Almere City, Excelsior, Volendam etc. een entourage hebben waar elke Portugees jaloers op is. Wel is het zo dat Portugese teams vaak maar 3-6 duizend bezoekers trekken. In Nederland is het al snel 10-15 duizend. Wij hebben natuurlijk ook veel meer inwoners

30 juli 2023 om 19:10

Vervang Almere, Excelsior, Volendam en RKC met FC Groningen, Willem II, NAC en Roda en je hebt een groot verschil inderdaad.

30 juli 2023 om 19:06

Het zal aan mij liggen, maar ik vind dat soort oude stadions geweldig. Heb ik 10x liever dan het hele moderne, dat ademt geen voetbal. Hoe ouder hoe beter!

Toevoeging: Vooral die van Amadora, wat een pareltje. Zo zie je ze zelden.

30 juli 2023 om 20:19

FCT Spurs dat ben ik wel met jou eens, mer name de Engelse oude stadions. oude West Ham stadion, Fulham stadion, oude wembley. Houten tribunes, spelerstunnel waar je nauwelijks naast elkaar kunt staan

30 juli 2023 om 21:54

Zelfs bij Palace moet je nu nog je benen in je nek leggen, want als je langer bent dan 1.80 kom je met je knieën niet weg.

31 juli 2023 om 00:10

Fulham? Dat stadion is hyper modern met zwembad en weet ik veel. Die hebben een paar jaar geleden dat stadion verbouwd. Niet per se veel meer zitplaatsen, wel gemoderniseerd

31 juli 2023 om 00:25

Maar ook het stadion van Braga bijvoorbeeld. Dat ziet er toch wel zeer schoon uit

31 juli 2023 om 09:36

Gast je weet echt niet waar je over hebt. De stadions daar heb je wel een punt overigens. Maar de competitie is gelijkwaardig aan de Nederlandse. Maar er is gewoon veel minder geld beschikbaar voor al die clubs. Onder de top 6 heeft vrijwe elke club een jaar begroting van 5 miljoen euro!!! Dat is minder dan veel clubs in de kkd. En toch zie ik Excelsior Volendam Almere etc niet winnen van Arouca of amadora het is veel meer behelpen en creatief zijn aldaar. Er is veel minder lokale binding met clubs. Supporters in kleine en middelgrote steden zijn fan van de grote drie en dan ps van de lokale club. Behalve bij guimaraes en braga dan. Het is gewoon lastig daar om structureel een goed elftal neer te zetten. Ze werken daar ook vaak met jaarcontracten ipv drie vier of vijf jaar. Dit omdat onder de top 6 iedereen ongeveer gelijkwaardig is en zomaar kan degraderen.

Is zijn nieuwe club natuurlijk zou ook raar zijn om ze af te branden. Europees gezien is Benfica beter natuurlijk, maar qua aanhang geloof ik dat Feyenoord groter is. Ik denk dat Orrie een wit voetje probeert te halen bij de Benfica fans.

30 juli 2023 om 18:56

Kijk 1 x na dat stadion van Benfica en hoe vol dat zit. Dat is echt wel 'next level' tegenover Feyenoord daar kan je moeilijk wat anders van maken.

30 juli 2023 om 19:02

Hoezo denk je dat Johanvos heeft Feyenoord dan ook 235000 betalende leden?

30 juli 2023 om 19:38

Nah, Benfica is wel echt een gigantische club.

31 juli 2023 om 08:59

Een paar jaar geleden was Benfica nog de grootste club als het om leden gaat, vergis je niet in hoe groot deze club is.

Had ik je op voorhand ook kunnen vertellen Kokcu, Benfica is het Ajax van Portugal.

30 juli 2023 om 18:56

Hoezo stikken hun ook van de successupporters dan?

30 juli 2023 om 20:02

Ja en ze hebben ook een paar Europese bekers en de rest van de wereld heeft er wel eens van gehoord…

30 juli 2023 om 20:26

Benfica hoeft het niet alleen van succes uit het verleden te hebben. Ajax stelt tegenwoordig niets meer voor.

30 juli 2023 om 20:33

Dat na 1 seizoen zonder een prijs? Dat gaat snel

30 juli 2023 om 21:03

Niet meer voorstellen is overdreven, maar het lek is nog niet boven.
Je moet hopen dat je de Conference League wint o.i.d. dan kan je het nog enigszins glans geven en weer wat coefficientenpunten pakken.
Dat ene successeizoen gaat namelijk ook binnenkort vervallen...
Dusja, Europees stelt Ajax in de CL niet zoveel meer voor, op dit moment.

30 juli 2023 om 21:04

Bijna 20 jaar ondertussen en geen enkel uitzicht op verandering. Dat is bij benfica toch echt anders.

30 juli 2023 om 21:26

Welk succes heeft Benfica gehad, djdano? Ze komen geregeld de poule door, maar de laatste Europese finales verloren zij allemaal.

Je Feyenoord vriendjes hieronder vinden Feyenoord zelfs gelijkwaardig aan Benfica. Wat 2 kampioenschappen in deze eeuw al kunnen doen...

31 juli 2023 om 01:37

Daar hebben we Riddle weer, het mannetje die niets anders te doen heeft dan provoceren op alle niet gerelateerde Ajax topics, vermoeiend hoor.

31 juli 2023 om 09:06

@djdano,

Leuk dat je even een populaire opmerking probeert te maken, maar Ajax heeft in de laatste 5 jaar, ongeveer dubbel zoveel prijzen gepakt dan Benfica. Dus ga maar weer lekker onder je Feyenoord dekentje liggen, en doe je oogjes maar toe.

31 juli 2023 om 09:07

@universum,

Je kan het vervelend vinden, maar hij heeft hier gewoon een punt.....

31 juli 2023 om 15:20

Benfica heeft een bijzonder record: namelijk de meeste verloren Europese finales van alle clubs in Europa. De vloek van bela gutman. Google het maar. Wat betreft Feyenoord wat ik een hele mooie club vind is het een gebrek aan voetbalkennis als je zegt dat de clubs vergelijkbaar zijn. Benfica heeft de laatste 20 jaar zoveel meer prijzen gewonnen, daarvoor ook trouwens, heeft veel betere faciliteiten, een veel betere jeugdopleiding (al 5 jaar op rij de beste van de wereld), stadion zit altijd vol ze vullen zelfs de stadions als ze uit spelen. Behalve bij porto en sporting natuurlijk. Als club buiten de 5 grote competities denk ik dat er naast Benfica alleen Porto betere cijfers kan overleggen de laatste 20 jaar.

30 juli 2023 om 18:58

Absoluut! In het verleden in Portugal geweest, en dan merk je echt hoe groot Benfica is.

30 juli 2023 om 19:00

Volgens de cijfers die ik online kan vinden heeft Benfica nationaal gezien ongeveer 60% meer supporters dan Ajax. Ik denk dan ook dat je twee clubs beter niet met elkaar kan vergelijken.

30 juli 2023 om 19:06

Nationaal gezien 60% meer supporters dan ajax. Geen flauw idee wat je hiermee bedoelt. Relatief of absoluut? Ten opzichte van wat 60% meer?

30 juli 2023 om 19:15

Het aantal Portugese supporters van Benfica t.o.v. het aantal Nederlandse supporters van Ajax.

30 juli 2023 om 19:36

Benfica kun je toch prima vergelijken met Ajax? Beide clubs zijn de sterkste en veruit de grootste clubs uit de competitie. Niets geks aan.

31 juli 2023 om 15:22

Vergelijking gaat zeker op maar qua supporters is het niet vergelijkbaar. Portugese supporters zijn in het hele land voor 1 vd grote 3 en dan pas voor de lokale vc. Behalve in guimaraes en Miss braga. Ze hebben niet de stedelijke binding zoals we dat in Nederland kennen, maar dat is al sedert de middeleeuwen zo.

30 juli 2023 om 19:04

Benfica is nog wel een niveau hoger in supportersaantallen. Heeft Benfica als voetbalclub niet het meest aantal leden ter wereld?

30 juli 2023 om 19:11

Ah, daarom verloor ook Benfica van Feyenoord!

31 juli 2023 om 09:09

@airbags.

Ajax is ook beter als Real, want laatste keer won Ajax met 4-1 !

30 juli 2023 om 20:02

Alleen is Ajax niet de grootste club van Nederland... Qua prijzen wel, maar niet qua club...

30 juli 2023 om 20:04

Tuurlijk wel.

30 juli 2023 om 20:11

Welke club dan wel?

30 juli 2023 om 20:13

Gewoon wel.

30 juli 2023 om 21:06

Hoe is Ajax niet de grootste club van Nederland haha. Die hebben zowat in alle categorieën laten zien de grootste zijn. In financieel opzicht, gewonnen prijzen, historie, fans over de hele wereld etc. Echt lachwekkend dat je na een belabberd jaar zegt dat Ajax niet de grootste club is in Nederland...

30 juli 2023 om 20:26

Dat hoop ik niet voor Benfica. Wat een enorme belediging voor hen.

30 juli 2023 om 20:45

Dat is eerder Porto hoor!!! Benfica is niet arrogant en dat is Porto weer wel!

30 juli 2023 om 22:05

Is het af Feyenoord van Portugal

Kan snel gaan hoe hij de trotse aanhang laat vallen...

30 juli 2023 om 19:07

Dan heb jij zijn interview niet gehoord

30 juli 2023 om 19:26

Grow up. Hoe laat hij de aanhang vallen?

Ik vind Benica gelijkwaardig aan Feyenoord. Allebei een geweldige historie, allebei een gigantisch fanatieke aanhang, beroemde spelers voorgebracht, doen allebei mee nationaal om de prijzen en zijn allebei internationaal helaas ingehaald door het grote geld. Van Kökçü vind ik het een vreemde opmerking, vermoedelijk om te scoren. Over drie weken lezen we ongetwijfeld dat de trainingen daar zoveel intensiever zijn.

30 juli 2023 om 19:08

Koekeloekoek? Verder alles goed met je? Hopelijk zie je zelf snel in dat je je eigen comment onderuit haalt met zoiets.

30 juli 2023 om 19:11

Daar heb je gelijk in, ik heb het aangepast

30 juli 2023 om 19:18

Pas de rest dan ook even aan. Benfica speelt structureel CL en haalt ook regelmatig de kwartfinale. Feyenoord haalt in deze eeuw nu voor de vierde (?) keer CL. Zij zijn wel een stuk groter dan Feyenoord. Ook qua andere factoren.

En dat is niets ten nadele van Feyenoord. Benfica is gewoon een hele grote club.

30 juli 2023 om 19:26

Haha het is goed met je.

30 juli 2023 om 21:44

Kokcu zou juist feyenoord ophemelen om te scoren. Die Benfica supporters zullen dit echt allemaal minder volgen. Misschien zegt hij het wel gewoon omdat het zo is?! Maar kan me voorstellen dat jij er minimaal net zoveel zicht op hebt

Heel interview en dit is de titel die voetbalzone aan het artikel geeft.. even een schopje naar de Feyenoorders nu het te goed gaat

30 juli 2023 om 19:12

Wat wil je dan? Een nietszeggende saaie quote over dat het zo'n mooie tijd was bij Feyenoord?

30 juli 2023 om 19:39

Er zijn genoeg andere quotes over de wedstrijd, het eerbetoon, z'n emotie, etc.

Maar ik begrijp ook dat die minder reacties/clicks opleveren

30 juli 2023 om 20:52

@slotoffensief, precies en daar kan je meerdere artikelen van maken zoals VZ ook heel slim heeft gedaan.

De emoties van Kokcu worden gecovered in het eerdere artikel: Kokcu houdt het niet droog

Feyenoord fans zullen Orkun deze uitspraak niet in dank afnemen vermoed ik. Maar als oudere herinner ik mij nog de hoogtijdagen van Benfica met Eusebio en weet ik dat Benfica al 38 keer landskampioen was, twee keer de Europa Cup I won, en 26 keer de belangrijkste Portugese beker won. De club heeft fans wereldwijd en heeft historisch bezien een naam die tot de verbeelding spreekt. Het Portugese voetbal heeft ook altijd Europees goed gepresteerd, Benfica afgelopen seizoen nog in de Champions League. Voor de mensen die denken dat de Portugese competitie weinig voorstelt durf ik gerust te stellen dat Benfica en Porto in de Eredivisie makkelijk zouden strijden om de titel, met Sporting Lissabon en Braga er niet ver achter. Benfica is het Real Madrid van Portugal.

30 juli 2023 om 19:28

Je zegt niets geks. Eusebio was natuurlijk een gigant. Meer goals dan wedstrijden.

30 juli 2023 om 19:40

Heb hier als Feyenoorder nul moeite mee. Benfica is namelijk ook gewoon een gigantische club. Feyenoord is wel mooier

31 juli 2023 om 15:25

Hahaha ja ik ben het niet met je eens maar vind het een prachtige post en vind ook dat het zo hoort. Eigen cluppie altijd op 1

30 juli 2023 om 20:25

Nee hoor, niks aan de hand.

Benfica is een gigantische club met een mooie historie en op dit moment de sterkste club in Europa buiten de top 4 competities (en PSG) denk ik. Prachtig stadion met 65k plekken, betalen veel meer dan Feyenoord en halen vrijwel structureel de KO fase van de CL.

Enkel de competitie is echt niet beter dan de eredivisie maar verder is het in alles een stap vooruit.

30 juli 2023 om 21:05

De Eredivisie is over de hele breedte genomen waarschijnlijk sterker dan de Liga Portugal maar de Portugese top (benfica, Porto, Sporting, Braga) is echt heel sterk. En verdedigen kunnen vrijwel alle clubs in de Portugese Liga.

31 juli 2023 om 12:31

Feyenoordfans zullen het interview wel op TV gezien hebben en gehoord hebben dat hij het op een heel andere toon zei dan zo'n kop suggereert. Hij zij het respectvol, maar was eerlijk, Benfica is ook groter dan Feyenoord.

Benfica is een hele grote club. Die hebben heel veel Europa cup finales gespeeld en grote spelers gehad. Eusebio was vroeger al geweldig en later zijn er nog andere grootheden geweest. Mooie stad voor Kokcu.

Vaak in Portugal geweest. Mij schoonmoeder woonde daar. Kan je zeggen Benfica is zo groot als Feijenoord en Ajax bij elkaar. Het voetbal leeft daar veel meer. Iedere dag kranten vol. Ieder kroegje waar je binnen komt. Tankstation noem maar op. Het is Benfica en Sporting. Zoals het in Nederland Ajax en Feijenoord is. Porto is net als PSV meer regionaal. Mensen onderschatten echt het Portugees voetbal. kokcu komt daar nu achter. Het is echt ander koek daar. Spelers zijn echt sterren.

Feyenoord speelde de eerste helft een puike pot

Niet de meest handige uitspraak bij je afscheid...
Bovendien kun je ook twisten of het waar is.
Rare keuze, ook van Feyenoord om hem nu al te verkopen. Verder in de transferzomer had er toch een Duitse/Engelse/Spaanse club een speler als hem nodig gehad.

Nu lijkt het meer een stap opzij dan vooruit.

30 juli 2023 om 20:24

Als oudere volger van het Europese voetbal kan ik U verzekeren dat U Benfica schromelijk onderschat. De enige Europese clubs die je historisch bezien in één adem kunt noemen met Benfica zijn de iconen Real Madrid, Inter Milan, AC Milan, Bayern München, Liverpool, Manchester United, en Ajax. Maar zoals U reeds memoreert, kun je hierover twisten.

Zou Pierre van Hooijdonk het eens zijn met Orkun? Pi-Air heeft één seizoen voor Benfica gespeeld, 2000-2001, 30 wedstrijden en 22 goals. Dat was het jaar voordat Pi-Air voor Feyenoord koos en de Rotterdammers naar winst in de UEFA Cup schoot tegen Dortmund in 2002. Pi-Air nam dus de omgekeerde route van Benfica naar Feyenoord. Naast Orkun was er vroeger minimaal nog één Feyenoorder die naar Benfica vertrok, wie, dat is de quizvraag voor vandaag

30 juli 2023 om 20:57

Taument toch?

30 juli 2023 om 21:23

Heel goed!

30 juli 2023 om 23:10

Aursnes

30 juli 2023 om 23:29

Heel goed! Met vroeger doelde ik uiteraard op Taument maar Aursnes is natuurlijk ook goed. Mogelijk zijn er meer, ik zou het niet weten....

31 juli 2023 om 15:28

Het klopt echt helemaal wat je zegt. Benfica in die jaren had net een president gehad die in de gevangenis terecht kwam. Derhalve zakte het steeds verder af. Toen kregen ze een nieuwe president die de club stap voor stap weer heeft opgebouwd met de jeugdopleiding als pijler onder alles. Eerst de Benfica campus, dtoen het nieuwe stadion, financiën herstructureren en daarna kwamen er weer successen. Nu is Benfica een gigantische club met toekomst. En die toekomst komt deels uit de jeugd en deels uit de scouting.

Ja daar kun je niet omheen. Met name de fanbase van Benfica is gigantisch en kun je nooit met Nederland vergelijken.

Benfica is een veel grotere club dan Feyenoord, dat heeft hij goed gezien.

Benfica heeft wereldwijde aanhang (net als Ajax overigens) en Feyenoord heeft alleen aanhang in Nederland.

Dat scheelt een slok op een borrel.

30 juli 2023 om 21:05

Klopt. Heb zelf met zijn uitspraak niet zoveel moeite als Feyenoord supporter. Zijn genoeg clubs groter dan Feyenoord.

Alleen voor mij zeker niet mooier. Zou het niet anders willen.

30 juli 2023 om 21:43

Precies, met alle respect naar Feyenoord toe overigens. Ik heb veel gewerkt met expats uit onder andere India, Turkije, Brazilië, Polen en Roemenië. Ajax kennen ze allemaal, Feyenoord (of PSV) doorgaans niet. Benfica kennen de meesten, Brazilianen zeker. Grappig is dat de meeste Brazilianen ook PSV kennen door Romario en Ronaldo (niet Christiano) of zelfs Vampeta, Tardelli, Alex, Gomes, Reis en nog een hele rits. Het woord is inderdaad "wereldwijd" wat aanhang betreft. De PSV-aanhang is beperkt tot Nederland, Brazilië en een beetje Zuid-Korea door Hiddink

30 juli 2023 om 23:12

Tsja en in Japan kennen ze Feyenoord meer vanwege Ono

30 juli 2023 om 23:33

Maar hopelijk gaan we Shinji Ono, met alle respect, niet vergelijken met Romario of Ronaldo

31 juli 2023 om 00:40

Denk eerder door Park dan door Hiddink toch? Was een beste speler die park

31 juli 2023 om 07:46

Vergis je a.u.b. niet in hoe groot Shinji Ono is in Japan (en omstreken).

31 juli 2023 om 09:13

Ik denk ongeveer 1 meter 75.

ON: Het is gewoon een goede voetballer voor Japan, niet meer niet minder.
Het is niet dat het een held is of iets dergelijks.

Daar heeft ie absoluut ook gelijk in, is een ideale tussenstap naar het echt grote werk, als hij bijv over 2 jaar naar de PL gaat is ie pas 24, en Feyenoord misschien wel 10 a 15 miljoen rijker.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren