Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

L’Équipe is niet onder de indruk van Nederlands elftal en deelt maar liefst 5 onvoldoendes uit

Laatste update:

De buitenlandse media zijn lyrisch over het optreden van het Nederlands elftal tegen Roemenië (0-3 overwinning). Overal wordt gesmeten met complimenten, al is er wel één uitzondering. Het Franse L’Équipe is onder de indruk van Cody Gakpo, maar heeft daarentegen ook vijf onvoldoendes in petto.

Steven Bergwijn, die toch een frissere indruk maakte dan het hele seizoen bij Ajax, kreeg het laagste cijfer van de Franse sportkrant: een 3. “Ronald Koeman heeft zijn problemen op rechtsbuiten nog niet opgelost. Bergwijn werd in de rust gewisseld omdat hij alles begon te missen”, zo klinkt het.

Bergwijn werd in de rust vervangen voor Donyell Malen, maar ook hij liet, ondanks zijn twee doelpunten, geen onuitwisbare indruk achter, zo vinden de Fransen. “Malen verving Bergwijn, om vervolgens net zo slecht te spelen. Wel stond hij op de goede plek na een geweldige actie van Gakpo en maakte hij een tegenaanval succesvol.” Malen wordt door L’Équipe beloond met een magere 6.

Bergwijn was niet de enige die een onvoldoende kreeg voor zijn optreden tegen Roemenië. Jerdy Schouten kreeg zeer verrassend een 4, Memphis Depay, Tijjani Reijnders en Xavi Simons moesten het doen met een 5. Gakpo werd bestempeld als absolute uitblinker en kreeg een 8. “Als een soort koorddanser op de doellijn, een XXL-prestatie.”

België en Duitsland


In België heerst met name verbazing over de zwakke tegenstander van Oranje. “Hoe is dit Roemenië eerste kunnen worden in de poule van De Rode Duivels?”, vraagt Het Laatste Nieuws zich af.

Sporza zag Nederland zich op overtuigende wijze plaatsen voor de kwartfinale, waar Turkije de tegenstander zal zijn. “Met zo'n 400.000 uitgeweken Turken in Nederland zal dat zeker vuurwerk opleveren”, zo luidt de voorspelling.

Ook de Duitse media benoemen Gakpo als absolute uitblinker, maar heeft ook goede woorden over voor Malen. “Het Oranje-feest gaat door! Opnieuw is het BVB-ster Donyell Malen die uitblinkt, maar de beste van Nederland is Gakpo, een lievelingetje van Jürgen Klopp”, zo schrijft BILD.

Het optreden van Xavi Simons werd dan weer minder indrukwekkend genoemd. “Xavi Simons is ook een 'toller Fußballer', al liep het voor hem niet op rolletjes tegen de Roemenen. Zit hij met zijn hoofd al in München?”, vraagt BILD zich af.

Gakpinho


De Spaanse pers heeft vooral veel lovende woorden voor Gakpo, die zelfs een opvallende bijnaam heeft gekregen. “Gakpinho, want bij Oranje wordt hij een meer dappere, zelfbewuste en beslissende versie van zichzelf. Hij heeft een neus voor de grote momenten. Na zijn goal werd het een trainingspotje voor Oranje”, schrijft AS. “Dit is niet het Oranje van Koeman of Van Dijk, dit is het Oranje van Gakpo”, zo luidt de conclusie van Mundo Deportivo.

Altijd op de hoogte blijven van het belangrijkste voetbalnieuws? Word nu lid van het Voetbalzone WhatsApp-kanaal!

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Ajax traint onder Farioli
Reacties

L’équipe hoeven we dus ook niet meer serieus te nemen.

3 juli 2024 om 09:12
0

Er zijn zoveel blaadjes die vol geschreven moeten worden door zoveel figuren die allemaal iets onderscheidends willen opschrijven of andermans belangen behartigen… het is bijna kansloos dat je ergens nog een oprecht, onafhankelijk oordeel gaat vinden.

3 juli 2024 om 09:12
0

Dat had je sowieso al nooit moeten doen. Chauvinisme is niet voor niets een Frans woord. Alhoewel ze daar de laatste tijd ook wel hun pen in zure inkt dippen als het over Les Bleus gaat.

3 juli 2024 om 10:07
0

Chauvinisme is het ophemelen van je eigen land/taal/volk etc. Niet zozeer het affakkelen van anderen. Dit was gewoon een journalist die a la Valentijn Driessen even in de spotlight wil staan met een ‘gewaagde mening’. Mooi laten gaan, en juichen voor Portugal 😜

3 juli 2024 om 10:23
0

Je hebt een gewaagde mening en je hebt jezelf totaal voor lul zetten. Dit is dat laatste. Enfin, de gemiddelde Fransman zal die wedstrijd niet eens hebben gezien dus die geloven het wel.

3 juli 2024 om 09:16
0

Inderdaad. Een aanvaller die twee keer scoort een mager zesje en zelfs Xavi een onvoldoende geven.

Je zou bijna denken dat we dik verloren hebben.

3 juli 2024 om 09:22
0

Inderdaad, deze cijfers slaan echt helemaal nergens op.
Reinders een onvoldoende geven ook, die pakt constant de bal op en speelt hem naar voren.
Hij is de reden dat we niet constant naar achter worden gedrukt of de bal bij Verbruggen kwijt hoeven en de druk op de tegenstander houdt. Daardoor komt Roemenie geen moment in de wedstrijd.

Voor mij onderbelicht en wederom man of the match.

3 juli 2024 om 10:09
0

Hij heeft wel een paar ziekenhuis ballen gegeven. Eentje wat echt gevaarlijk kon aflopen was die terugspeelpass op De Vrij. Dat kon echt zo verkeerd aflopen voor Oranje of De Vrij.

3 juli 2024 om 09:26
0

ik denk dan ook oprecht dat dit geschreven is door iemand die er geen verstand van heeft of dat de wedstrijd alleen op basis van een samenvatting is geanalyseerd.

Bergwijn speelde hartstikke goed en moest eraf door z’n voet, niet omdat hij slecht speelde. Malen viel goed in en maakt 2 goals. Simons speelde geweldig op zijn eindproduct na, Schouten heer en meester.

heel bijzonder van zo’n groot blad om op deze manier een artikel te schrijven.

3 juli 2024 om 10:27
0

L'equipe is historisch gezien echt heel, heel, heel streng met de beoordelingen. Gakpo die een 8 krijgt van L'equipe is een beetje alsof je een 14 krijgt van De Telegraaf. Er zijn maar 16 beoordelingen waarbij iemand een 10 kreeg in de geschiedenis van L'equipe. Het is mede daardoor dat L'equipe juist heel serieus genomen wordt qua beoordelingen.

3 juli 2024 om 11:02
0

Maar dit is niet serieus te nemen toch?
Schouten een 4?
Heb je gezien hoe dat ventje het middenveld heerste?

Klinkt meer alsof er een Franse journalist jaloers is dat een ploeg als Nederland, die op papier toch veel minder is dan onze Franse lafaards, WEL reguliere veld goals kunnen maken om door te gaan naar de volgende ronde

3 juli 2024 om 11:56
0

Er is geen geldige reden om aan te nemen dat de Fransen jaloers zouden zijn op de Nederlanders, wij zijn totaal niet belangrijk voor hun. Niet alles draait om ons.

Bedenk ook dat de Franse ploeg zelf altijd wordt afgemaakt door l'equipe. Ze delen hoge cijfers niet uit als snoepjes. Meestal moet je ook meer kijken naar de omschrijvingen ipv het cijfertje. Een Malen heeft bijvoorbeeld een 6 en dat vind ik dan weer best hoog, gezien zijn wedstrijd, en dan zie je in de omschrijving dat ze het hebben over mislukte acties voor een groot deel van de wedstrijd, en dat past dan weer beter bij het spelbeeld.

3 juli 2024 om 13:20
0

@TheRoscoe: Leuk en aardig dat streng beoordelen, maar je kan iemand met een passnauwkeurigheid van 94%, die alledrie zijn duels heeft gewonnen bij een 3-0 winst toch niet belonen met een 4? Welke wedstrijd heb je dan gekeken? Bergwijn hetzelfde, die was misschien niet heel doorslaggevend, maar oerdegelijk. 78% passnauwkeurigheid is prima voor een rechtsbuiten, zijn enige dribbel was succesvol en wint allebei zijn duels. Geen ballen ingeleverd. Hoe kom je dan op een 3? En dat zeg ik als Feyenoord supporter.

3 juli 2024 om 14:29
0

Klopt....er is geen "geldige" reden te bedenken.
Behalve dan dat je vreselijk zuur bent dat je eigen Franse elftal vol supersterren het niet voor elkaar krijgt een fatsoenlijke goal te maken of het publiek in 4 wedstrijden ook maar een heel klein beetje te vermaken.....en daarom ook compleet verzuurd naar andere wedstrijden kijkt.

Een andere reden kan ik persoonlijk niet verzinnen. Zelfs als je streng naar de wedstrijd kijkt en meer nadruk legt op dingen die spelers niet goed doen, zijn een aantal van deze cijfers onverdedigbaar. (Zie uitleg Weef.)

5 juli 2024 om 12:02
0

@weef

Als een 4 voor hun iets anders betekent dan een 4 voor jou betekent, dan kan je dat dus wel. Ik zeg het niet voor niks, L'equipe kijkt ook naar wat een performance betekent historisch gezien. Een 8 hoort al een prestatie te zijn waar je jaren later nog aan terugdenkt. Zoals een Sneijder tegen Brazilië. Of ja, Gakpo tegen Roemenië dus. Een 10 is legendarisch. Een 4 of een 5 is voor L'equipe iets in de richting van "ja, deed wat ie moest doen, verder niets bijzonders". Dat was Schouten. Bedenk ook dat Schouten relatief vroeg werd gewisseld. Bergwijn ook. Een helft meegedaan, redelijk onzichtbaar. Ben je zo weer vergeten. Malen had ook een 3 gekregen als hij niet 2x had gescoord. Maar dat deed hij wel en hij kreeg een 6. Bergwijn had niet per se iets waarbij je kon zeggen dat hij het vergelijkbaar deed. Een 6 vind ik terecht voor Malen. Dan kan ik de 3 voor Bergwijn goed begrijpen.

5 juli 2024 om 12:08
0

@bizzlad
(behalve dan dat je vreselijk zuur bent dat je eigen Franse elftal vol supersterren het niet voor elkaar krijgt een fatsoenlijke goal te maken of het publiek in 4 wedstrijden ook maar een heel klein beetje te vermaken.....en daarom ook compleet verzuurd naar andere wedstrijden kijkt.)

Zuur zijn heeft er niks mee te maken. Ze doen dit altijd. Dus ook in de tijden dat Frankrijk wereld- en Europees kampioen werd. Frankrijk had nu tiki-taka teams met 8-0 van de mat kunnen vegen en ze hadden nog steeds een 4 gegeven aan een Schouten. Ik denk dat we het een beetje te emotioneel en persoonlijk opvatten en het daarom moeten gaan zoeken bij emotionele, persoonlijke redenen bij l'equipe om het te rechtvaardigen ipv te bedenken dat sommigen nou eenmaal een andere visie hebben dan wijzelf. Als we daar nou op z'n minst open voor staan, dan hoeven we hier ook minder psycholoog te spelen over waar die beoordelingen nou vandaan komen.

3 juli 2024 om 11:33
0

Die Fransen zien voor het eerst in jaren aantrekkelijk voetbal en weten niet wat ze ermee aan moeten. Schouten een onvoldoende dan kan je beter gaan tennissen.

3 juli 2024 om 15:03
0

L’équipe: de Franse Telegraaf.

Tja Schouten een 4.. dan weet je ook weer meteen hoe serieus je dit moet nemen. Speelde weer een heerlijke pot!

3 juli 2024 om 09:07
0

Ik moet zeggen dat wanneer je niet op Schouten let, hij anoniem overkomt. Dat had ik ook een btje bij PSV (ik volg die wedstrijden niet). Echter licht je z'n passing etc uit dan valt toch wat anders op idd. Kortom, die krant heeft of met een half oog gekeken, of de schoonmoeder vd redacteur heeft de beoordeling gemaakt.

3 juli 2024 om 09:17
0

Huh, schouten deed juist toch opvallende dingen gister? goed wegdraaien, door de linies spelen, 2e ballen onderscheppen? ik lette niet op schouten maar hij viel gewoon erg op met zijn spel.

3 juli 2024 om 09:20
0

Schouten was echt goed gisteren. Met de cijfers van Simons en Depay ben ik t wel eens overigens

3 juli 2024 om 09:38
0

Dat is ook juist zijn rol. Anoniem maar oh zo waardevol.

3 juli 2024 om 10:02
0

Als je er op let zijn zijn acties wel opvallend ja. Maar het is geen speler van dubbele scharen of pannas, wat ook helemaal niet hoeft. Begrijp me niet verkeerd, ik vond em ook erg goed.

3 juli 2024 om 09:13
0

Speelde echt geweldig inderdaad. Stond aan de basis van de 1-0 en verder vond hij ook vrijwel altijd de oplossing.

Enige wat misschien een kritiekpuntje is, is dat hij een keer wat halfslachtig ingreep toen Roemenie in de eerste helft gevaarlijk werd, maar daarmee gaat hij hoogstens van een 9 naar een 8,5.
Vond het bijzonder dat hij gewisseld werd, maar hij stond blijkbaar op scherp.

3 juli 2024 om 09:19
0

hij had wat last zei koeman en vroeg zelf om een wissel. zelfde voor ake.

3 juli 2024 om 10:49
0

Ik ben alleen maar blij dat ze Depay & Simons onvoldoendes geven nu de bondscoach dat blijkbaar niet durft te doen

Leuk voor L’Equipe. Die kunnen zich drukker maken om Frankrijk die er in de kwartfinale uit gaan vliegen tegen Portugal.

3 juli 2024 om 09:02
0

Denk dat ze gewoon weer de hele boel gaan winnen. Die Fransen hebben iets over onoverwinnelijks over zich heen, en staan er precies als het moet. Het is bijna misdadig om met zo veel klasse, zo saai voetbal te spelen. Maar ze weten precies hoe ze de boel uiteindelijk kunnen winnen.

3 juli 2024 om 09:05
0

Hier ben ik dus ook bang voor. Kutwedstrijden spelen en toch kampioen worden.

3 juli 2024 om 09:10
0

Ik denk dat Portugal en zelfs Spanje envoudig in het Franse mes gaat lopen en eruit gecounterd worden door Mbappe. Ik zie enkel Duitsland echt een goede kans maken tegen ze eigenlijk

3 juli 2024 om 09:27
0

Nee, Frankrijk wordt het niet. Ik begrijp wat je bedoelt, maar die kwaliteit van de Fransen om het dan toch weer te doen in een wedstrijd, heb ik nog niet gezien dit toernooi. Het is niet slecht, maar ook zeker niet goed, en ze komen moeilijk tot scoren. Het voelt vooral stroperig. Mbappé zal altijd gevaarlijk zijn, maar ik ben dit ek nog niet onder de indruk.

3 juli 2024 om 10:11
0

Het hoefde dan ook nog niet tot nu toe. In de echte grote wedstrijden staan ze op en knijpen ze zo'n wedstrijd helemaal dood.

3 juli 2024 om 10:26
0

Ze hebben nog maar 3x gescoord. 2 eigen goals en een penalty. Geluk houdt ook een keer op.

3 juli 2024 om 12:21
0

Ajaxxlove// Weer? Ze hebben hem voor het laatst in 2000 gewonnen. Dat is gewoon 24 jaar geleden. Daarnaast zijn ze schandalig slecht dit toernooi wat niks zegt want Portugal won hem ook zonder te overtuigen. Maar onoverwinnelijk zijn ze zeker niet.

Dat l'Equipe is dus ook niet meer serieus te nemen. Dacht dat het toch nog steeds een redelijk vooraanstaand tijdschrift was, maar deze cijfers zijn belachelijk. Malen, Schouten allebei uitstekend maar hier een 6 en 4? Wat speelden de Engelsen dan? Negatieve cijfers?

3 juli 2024 om 09:04
0

L'Equipe deelt altijd erg lage cijfers uit. Ik geloof dat de 10'en op één hand te tellen zijn.

3 juli 2024 om 09:14
0

Maar wel Simons positief beoordelen omdat ie van PSG is. Zo doorzichtig allemaal.

3 juli 2024 om 09:31
0

Een 5 lijkt me niet al te positief

3 juli 2024 om 09:40
0

Een 5 voor Simons is gewoon te laag hoor, totaal niet positief.

3 juli 2024 om 10:51
0

Wel een terechte 5. Veel beter dan wat sommige chauvinistische Nederlandse analisten zeggen

3 juli 2024 om 13:35
0

Ja precies, chauvinistische Nederlanders bij de BBC vonden Xavi ook al prima spelen (beoordeling 7.2). Hoe kan een aanvallende middenvelder die bij hartstikke veel aanvallen betrokken was en 2 assists noteert nou een onvoldoende scoren? Nee het was geen wereldpartij dat je een dikke 8.5 verdient ofzo maar een 5 slaat gewoonweg nergens op. L'equipe slaat de plank gewoon volledig mis hier.

Laat ze zich maar druk maken om die neus van Mbappe.

Reijnders een 5, die man steekt Dumfries 2x weg en creërt zelf 2 kansen. Zat overal tussen en 29 balcontacten en 100% nauwkeurigheid in de eerste helft. Die Fransen zijn echt helemaal koekoek!

“Hoe is dit Roemenië eerste kunnen worden in de poule van De Rode Duivels?”: nou, in de poule speelden ze tegen slechtere tegenstanders. Wellicht is dat antwoord al gegeven in het artikel zelf. Verder maakt het weinig uit welke cijfers een Frans medium geeft. Al betekent het wel dat de auteur van dat artikel er niet veel van begrijpt.

Wat een zure krant dan zeg. Natuurlijk is enig chauvinisme ons niet vreemd maar ik denk dat Nederland samen met Spanje het meest overtuigd heeft nu. Waar alle andere toplanden het op het veld echt ontzettend laten afweten was Oranje gisteren volop in de aanval.

3 juli 2024 om 11:53
0

Tegen Roemenië ja. Overigens is Zwitserland ook overtuigender dan Nederland.

Ben benieuwd welke cijfers de spelers van Frankrijk kregen tegen Belgie? Allemaal een 2 of zo? Haha, wat een onzin. Schouten was 1 van de besten op het veld, een 4??

Haha Bergwijn een 3 ook. Die speelde een hartstikke goed wedstrijd. Mooi dat er ook bij staat dat Bergwijn in de rust werd gewisseld omdat hij alles begon te missen. Hij was gewoon geblesseerd anders was hij niet gewisseld. Speelde prima. Valt niet serieus te nemen.

Van Roemenie gewonnen. Hopelijk gaan ze nu niet denken bij het nederlands elftal dat ze goed zijn...l'equipe is niet onder de indruk. Ik ook niet.

3 juli 2024 om 09:19
0

Ik zou zeggen, som de landen eens op waarvan je wel onder de indruk ben.

Spanje en dan eh eh ...

3 juli 2024 om 09:20
0

Nee tuurlijk moeten we vooral niet gaan denken dat we goed zijn. Er zou ook eens iets positiefs gezegd worden joh. En toch ben ik degene die dat wel doet. Vond het namelijk een leuke en prima wedstrijd, ook al was het 'maar' tegen Roemenië. Kampioen zullen we niet gaan worden, maar word een beetje moe van steeds weer die negativiteit.

3 juli 2024 om 10:53
0

Gedeeltelijk mee eens. Nederlands elftal speelde alleen nog niet goed genoeg voor een Spanje of Duitsland. Die straffen de blunders wel af. Toch mogen we blij zijn met de overwinning

Vreemd dat L'Equipe cijfers publiceert in hun krant van een wedstrijd die ze niet gekeken hebben... Schouten een 4?! Bergwijn een 3?! Xavi en Reijnders een onvoldoende? Slaat werkelijk helemaal nergens op deze beoordelingen.. Erg benieuwd wat voor cijfers ze hun eigen nationale ploeg wel niet gegeven hebben tegen België dan.. xD

3 juli 2024 om 15:27
0

Even opgezocht. Het zit achter een paywall, maar in de screenshot zie ik een 8 voor Saliba en een 3 voor Griezmann. Ook is het gemiddelde een 5,5. Verder zie ik niets.

Bergwijn deed niks bijzonders, maar ajacieden zijn allang blij dat er een van hun in stond en dan zijn ze na een paar goede passes tevreden... Het is idioot en Léquipe heeft daar gelukkig geen last van. Ze hebben ondanks Bergwijn gewonnen, maar niet dankzij. Een aantal spelers waren erg goed, maar Bergwijn en Memphis gingen niet in dat niveau mee.

3 juli 2024 om 09:21
0

Jezus wat kinderachtig weer, echt een niveautje om moedeloos van te worden.

Bergwijn speelde prima, punt. Al speelt ie bij FC Schubbekutteveen 6, wat doet dat ertoe?

Nadeel is wel dat Bergwijn de gewoonte heeft om 1 goede pot met 17 slechte af te wisselen.

3 juli 2024 om 09:21
0

Voor een 3 moet je toch wel aardig wat fouten hebben gemaakt. Deed Bergwijn niet.

Denk dat ze de taktiek gewoon niet snapte, Koeman keek naar Oosterrijk en deed hetzelfde, Bergwijn trekt naar binnen, Dumfries duikt in het gat.
Werkte uitstekend.

3 juli 2024 om 09:27
0

Speelde in de combinatie prima. Helemaal niet ondanks Bergwijn gewonnen. Vond hem ook prima icm Dumfries. Die kreeg ontzettend veel ruimte.

Moeten we trouwens ook even toegeven. Dat had Koeman goed bedacht.

3 juli 2024 om 12:34
0

Sinds Koeman expres Wijnaldum erin bracht om te verliezen van Oostenrijk zodat we aan de goede kant van het speelschema terecht zouden komen, ben ik ervan overtuigd dat hij in een andere dimensie coacht dan waar wij ons bevinden. Ook dat opstellen van Bergwijn was weer succesvol 5 dimensionaal gecoacht van Koeman.

3 juli 2024 om 10:30
0

Hij speelde best aardig, we mogen toch ook best constateren dat Lequipe met zijn cijfers in vergelijking met alle overige internationale media, eigenlijk zoals gebruikelijk, aan de (hele) lage kant zit.

Je kan me toch ook niet vertellen dat Nederland na de afgelopen wedstrijd 5 onvoldoendes verdiende. Het was misschien niet top, en het was "maar" tegen Roemenie. Maar Nederland heeft ook van alle landen het meest overtuigend hun wedstrijd gewonnen deze ronde, niets weggegeven en op een kwartiertje na gewoon goed, verzorgd aanvallend voetbal gespeeld. Hij hoeft echt geen 8 of een 9 te krijgen, maar een 3 is, net als de overige onvoldoendes, zwaar overdreven.

Wat een cijfers, Schouten, Simons en Reijnders speelde juist alle drie goed, is de bron niet toevallig het Franse 'l'épingle' ?

Depay was niet heel opvallend, maar onvoldoende zou ik niet willen zeggen en Bergwijn ging vooral naar de kant vanwege pijntjes als ik de commentator goed begreep.

3 juli 2024 om 09:23
0

Bergwijn raakte geblesseerd na die overtreding op hem.
Als je tegenstander geen grip heeft, krijg je veel overtredingen.

3 juli 2024 om 10:57
0

Nou, 'niet opvallend'? Nou, dat is toch wel een reden om'onze sterspeler' en spits een onvoldoende te geven. Hij was nergens te zien en was gewoon onvoldoende voor dit niveau. Gebrek aan beter staat die Depay er nog in. Wellicht dat de andere 3 spitsen het wel beter kunnen doen. Weghorst heeft het al beter gedaan in zijn minuten dan Depay in 4 wedstrijden

Lage cijfers geven vind ik prima als je dat consistent doet, maar hoe kan je Schouten dan een van de slechtste noemen terwijl hij 1 van de beste was. Misschien waren ze in de war omdat we niet in het Oranje speelden.

Altijd leuk om die beoordelingen terug te lezen, maar dat L'equippe, wat voor mensen zitten daar? Slapen die mensen slecht of hebben ze ruzie? Wat moet zo'n Schouten dan doen joh, er 3 passeren en met een omhaal scoren?

Schouten als een van de slechtste slaat natuurlijk nergens op. Speelde gewoon een goede pot. Als je hem een 4 geeft, hadden er toch een paar nog beduidend lager dan dat moeten scoren

Wist niet dat Valentijn Driessen ook Frans sprak

Lol, een 3 voor Bergwijn en een 4 voor Schouten. L'equipe is altijd wel de perfectionistische snob onder de sportjournalistiek geweest, maar dit is wel belachelijk.

Een 5 voor Bergwijn was nog te billijken. Hij speelde prima, maar ook weer niet doorslaggevend. Maar die 4 voor Schouten, dan snap je het spelletje gewoon niet.

Maar goed, dan zie ik bijv. deze zin in The Guardian: Just in case anyone needed ­reminding, the Dutch know how to play ­football.

De meeste verslagen waren vrij positief, met enkele verbeterpuntjes voor Oranje.

Bergwijn speelde z’n beste wedstrijd sinds jaren. En dan bij Ajax zeuren dat hij niet op rechts kan

3 juli 2024 om 10:59
0

Bergwijn speelde prima en niet slecht. Maar als dit zijn beste wedstrijd was sinds jaren, dan is hij nog niet goed genoeg en kan hij het niveau niet aan.

Zure Fransen dus.
Depay en Van Dijk waren minder, maar zelfs die zou ik voldoende geven. Misschien Depay op het randje of net niet (5). De rest verdiend allemaal een voldoende of meer.

Malen ''net zo slecht'' als Bergwijn noemen is waanzin. Bergwijn speelde gewoon prima, maar raakte geblesseerd. Gaf een aantal goede balletjes tussendoor en was aanspeelbaar aan de binnenkant/tussen de linies... Daarnaast maakte hij ruimte voor Denzel!

Schouten een 4? Die man speelde gewoon uitstekend. Zat er goed tussen, speelde tussen de linies door en vaak ook vooruit (zoals je in de rust al kon zien). Een 4 is absolute waanzin.

Tijani was ook uitstekend, idem voor Xavi. Als die een 5 krijgen, dan wil ik niet weten wat het Franse elftal dit EK krijgt tot nu toe. Dan zou bij Frankrijk toch ook alleen maar Saliba, Koundé, Kanté, Tchouameni en Theo een voldoende scoren. De rest scoort dan, als je de cijfers vergelijkt met Oranje, een 1 of 2 moeten krijgen, minimaal...

Jerdy Schouten kreeg zeer verrassend een 4, Memphis Depay, Tijjani Reijnders en Xavi Simons moesten het doen met een 5.

3 juli 2024 om 11:02
0

Eens met jou. Van Dijk maakte een blunder maar voor de rest was het niet heel slecht wat hij deed. Ik zou hem wel een voldoende geven. Depay krijgt wel een onvoldoende, hij was weer nergens te zien. Ook Simons hoort een dikke onvoldoende te krijgen met zijn geklungel. De andere spelers die je noemt hebben zeker een dikke voldoende moeten krijgen

3 juli 2024 om 11:11
0

Simons vond ik juist beetje meer opbloeien. Ook een agressieve tackle, waarmee we uiteindelijk scoren weer (vgm de 3-0).
Ja, hij moet rondom de 16 betere keuzes maken, beter passes geven en scherper afronden/schieten, maar het lijkt in ieder geval al ergens op.

Van Dijk maakte inderdaad een aardige blunder met die pass. Daarnaast vond ik hem wederom een keer aardig statisch verdedigen (vgm die Man, rechtsbuiten, kwam naar binnen en kon vrijuit net over schieten)

3 juli 2024 om 11:31
0

Misschien ben ik te streng voor Xavi Simons en verwacht ik te veel van hem. Ik vond gewoon niet dat hij goed genoeg was, omdat inderdaad wat je zegt hij moet rondom de 16 betere keuzes maken, beter passes geven en scherper afronden en schieten. Bij de 0-3 was Roemenië al helemaal uitgeblust en zal volop de aanval. Dan is het ook niet zo moeilijk. Maarja, je moet het wel kunnen en dat deed Simons prima.
Nu je het zegt, Van Dijk was wel statisch aan het verdedigingen en dit is niet de eerste keer in dit toernooi dat hij dit doet. Tegen Oostenrijk was hij ook maar eventjes een beetje aan het schokken en wandelen terwijl er een gevaarlijke situatie ontstond

Cijfers van L’équipe slaan nergens op. Roemenie werd overklast door Oranje. De score is alleen laag uitgevallen. Buiten de eerste 10 minuten heb ik geen enkel moment het idee gehad dat Oranje dit zou verliezen. Denk dat we ook niet te euforisch moeten doen, want het blijft hierdoor lastig te zeggen hoe sterk we zijn. Roemenie was geen graadmeter, maar je moet em wel winnen. Dat is goed gelukt.

Je krijgt de indruk dat degene die dit artikel geschreven heeft de wedstrijd niet eens gezien heeft. Dit is klink klare onzin.

Dit is ook wel weer extreem negatief door L'equipe zeg. Nederland heeft Roemenië gewoon totaal overklast. Die hadden echt geen kans in zowat de hele wedstrijd. Dan is 5 onvoldoendes toch bizar. Wat geven ze hun eigen ploeg dan? Die spelen alleen maar zaadwedstrijden.

De Belgen verrast dat Roemenië eerste is geworden in die groep moeten vooral naar hun eigen elftal kijken. Pech tegen Slowakije, Roemenië overklast, om dan angstig tegen Oekraïne te spelen. De rode duivels hadden makkelijk eerste kunnen worden in de poule maar hebben dat gewoon nagelaten. Roemenië had geluk dat Oekraïne een offday had, en dat in hun laatste wedstrijd beide teams wisten dat met een gelijkspel ze beide door zouden zijn. Dan is dit het resultaat

Die hebben vast de Franse Valentijn in de gelederen.

Schouten een 4?! Alsjeblieft zeg, was misschien wel de beste man op het veld. Wat een afgunst daar in Frankrijk, moeilijk te verkroppen dat Oranje wel veldgoals weet te scoren in tegenstelling tot dat armoedige spel van de Fransen.

Roemenie was gewoon niet goed. Reijnders en schouten kregen de ruimte om in hun spel te komen en dat hebben ze de gehele poulefase niet gekregen. Daarnaast kreeg de rechtsback van roemenie geen rugdekking waardoor Gakpo ook zijn spel kon spelen. We moeten niet te gek doen nu.turkije zal ook niet de grootste test zijn gezien hun tactisch niet sterk zijn. Zwitserland zal wss de grootste test worden en de finale. Ook moet de regel afgeschaft worden dat de 3e plaats door kan gaan. Nu is het zo dat NL beter geloot is dan een duitsland of spanje, dat eerste is geworden.. Dat zou normaal gesproken toch niet kunnen of ben ik nou gek?

Schouten een 4?

100% passing percentage tijdens de eerste helft.
Zo rustig aan de bal, verlegde het spel prima op de juiste momenten. Soms voorwaarts, terug of opzij.
Kon hem werkelijk op geen fout betrappen. Ja, hij is misschien niet de speler met de meeste flair en daardoor minder opvallend, maar voor mij was hij gisteren een van de beste spelers van NL.

Benieuwd wat de cijfers van het Franse elftal dan waren.

Een krant die na deze wedstrijd Depay een hoger cijfer geeft dan Schouten is absoluut niet meer serieus te nemen. Of het moet een vooropgezette poging zijn om Depay blijvend in het elftal te schrijven en Schouten reserve te maken om Nederland zwakker te maken.

Het laat alleen maar zien, hoe verschillende voetbalculturen naar voetbal kijken.

In Nederland kijken we vaak naar stijl en vervolgens proberen we het te onderbouwen met statistieken.

Sommige landen kijken echter naar effect: als een ploeg zo domineert als Nederland deed 70 minuten lang en dan 'slechts' met 3-0 wint, dan doe je iets niet goed.

Kijk, landen als Frankrijk en Portugal (vaak ook Italie) kijken naar resultaat: minimale inspanning, maximaal effect.

Daardoor kunnen ze de Hollandse stijl niet waarderen, want wij doen heel erg ons best mooi en aanvallend te voetballen, maar een succesvol afgeronde aanval zat er niet tussen: een afstandschot, een verdedigingsfout op de achterlijn en een counter in de eindfase. Aan al die succesvolle diepgaande passing zat er geen goal aan vast: dat is waarom het de Franse pers minder kan bekoren.

Dus als we anderen kritiek zien leveren, is het ook wijs even na te denken waarom die kritiek wordt gegeven; vanuit welk oogpunt wordt het gegeven? L'equipe houdt simpelweg van een ander soort voetbal, dat mag toch?

Moet je nagaan wat voor cijfers we zouden krijgen als we een keer slecht zouden spelen en verliezen. Bergwijn en Malen behoorden wati mj betreft tot de uitblinkers.

Misschien ff de oranje bril afzetten , en echt kijken wat er gebeurde . Xavi Simons die over ze eigen benen struikelde omdat hij stijf rechts is. Depay die alles vanuit alle standen over schiet , Rijnders die over de bal struikelt en geen enkele keer echt goed schiet . Misschien hebben ze wel een punt bij Lequipe, terwijl.iedereen de polonaise loopt en niet iedereen kritiek.wilt geven want WE hebben gewonnen . Maar zodra er echte tegenstand gaat komen wil ik nog wel eens zien hoe hard Nederland gaat vallen.want die linkerkant van het schema gaat kampioen worden dat is wel zeker ..

Wat voor cijfers hebben ze de afgelopen wedstrijd aan het Franse voetbal elftal gegeven?

Als Nederland met al deze onvoldoendes het meeste kans maakt op de titel (gecalculeerde voorspelling van WGF), hoe slecht moeten de andere ploegen dan zijn.

Tja, in Frankrijk vergelijken ze het spel van Nederland natuurlijk met hun eigen spectaculaire sprankelende voetbal. Daarmee vergeleken, stelt het spel van Nederland natuurlijk niets voor!

Kut krant en anders niks!

Ah mooi man. Iedereen weer enthousiast omdat ned elftal won vd nr 47 fifa ranking. Beetje manisch zo.

Een 4 voor Schouten, daar in Frankrijk gaan ze klaarblijkelijk steeds vroeger aan de wijn.

Reageer

Je moet inloggen om te reageren. Heb je nog geen account? Dan kun je je gratis registreren. Inloggen

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren