Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Verwarring over fitheid Quinten Timber: management en Ziggo nuanceren

Laatste update:

Er is enige verwarring ontstaan over de fitheid van Quinten Timber. Maandagavond meldde de KNVB dat Frenkie de Jong komende zomer niet afreist naar het EK in Duitsland. Timber werd al snel genoemd als potentiële vervanger, maar bondscoach Ronald Koeman zei na het gewonnen vriendschappelijke duel met IJsland (4-0) dat de middenvelder van Feyenoord niet fit is. Dat lijkt iets genuanceerder te liggen.

"Quinten Timber is fit overigens", zei Rondo-presentator Wytse van der Goot maandagavond. "Dat hebben wij net te horen gekregen van zijn management. Wij horen net via zijn management dat hij volop in training is nu en dat er al heel veel contact is geweest met Oranje de afgelopen dagen. Op korte termijn wordt daar uitsluitsel over gegeven."

Het artikel gaat verder onder de video
Meer video's

Reactie Ziggo


Ziggo brengt een dag later een nuance aan rondom de woorden van Van der Goot in een reactie aan Voetbalzone. Over de fitheid van Timber wordt juist op korte termijn pas uitsluitsel gegeven. "Dat is significant anders en minder stevig dan nu op verschillende sites toegeschreven is aan het management van Timber, namelijk een citaat dat hij ‘volgens het management fit zou zijn.’ Dat is niet zo aan ons gezegd en ook niet op die manier door Wytse gesteld, dat citaat komt niet van het management van Quinten Timber en is ook niet op die manier door Wytse gesteld."

"Onze redactie heeft gisteravond en vandaag contact gehad met het management van Quinten Timber. Toevoeging van het management van Quinten vandaag is dat hij niet fit genoeg is geweest om opgeroepen te worden. Ziggo Sport betreurt eventuele verwarring", zo valt te lezen in de verklaring.

In een eerder door Ziggo geplaatste tweet stond overigens dat het management van Timber juist had verklaard dat de middenvelder fit zou zijn voor het aankomende EK. Die tweet is inmiddels verwijderd van X. In een nieuwe tweet valt te lezen dat het management van Timber aan Ziggo meldt dat de speler 'hard werkt aan zijn fitheid'.

Reactie management


Het management van Timber geeft dinsdag in een korte reactie aan Voetbalzone aan dat het niet klopt dat de Feyenoorder weer helemaal fit is, zoals maandagavond in Rondo werd beweerd en inmiddels dus is genuanceerd door de betaalzender.

De Jong, die al langere tijd kampt met een enkelblessure, heeft nog te veel last van zijn enkel om tijdens het prestigieuze eindtoernooi in actie te komen. Het is een hard gelag voor Koeman. De keuzeheer van Oranje riep als vervanger van Ian Maatsen op.

Quinten Timber was volgens de bondscoach geen optie. “Ik heb iets in mijn hoofd, maar dat zal ik eerst intern communiceren. Timber? Nee, dat is Quinten Timber niet. Hij is niet fit en staat ook niet stand-by.” Ook voor Feyenoord-collega Mats Wieffer komt het EK te vroeg. “Nee, die is niet fit.”

Timber stond maandag inderdaad alweer op het trainingsveld bij Feyenoord. De enkelvoudig international van Oranje trotseerde de regen en werkte een individuele sessie af met Tim Janssen, een fysiotherapeut van de Rotterdamse club.

Dat Timber op de achtergrond hard werkt aan zijn revalidatie is geen geheim, daar hij maandagmiddag zelf een foto deelde vanaf trainingscomplex 1908.

De Telegraaf meldt ander verhaal


Aan het einde van de maandagochtend komt Mike Verweij namens De Telegraaf met een andere lezing. Volgens de Amsterdamse ochtendkrant heeft Koeman met Timber gebeld om te vragen of de Feyenoorder fit is, waarna de middenvelder zelf afwijzend geantwoord zou hebben.

Altijd op de hoogte blijven van het belangrijkste voetbalnieuws? Word nu lid van het Voetbalzone WhatsApp-kanaal!

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Had hem er graag bij gezien als extra middenvelder.

11 juni 2024 om 11:22

Kan nog altijd als Teun Koopmeiners niet fit genoeg blijkt

11 juni 2024 om 11:29

Volgens mij niet. Volgens mij kun je alleen de spelers vervangen die je geblesseerd in je selectie hebt opgenomen en vooraf als geblesseerd hebt aangemeld bij de UEFA.

11 juni 2024 om 11:39

Koeman insinueerde gisteren dat het zou gaan om een medisch rapport. Dus dat zou dan betekenen dat het wel zou kunnen, denk ik. Maar dat zeg ik zonder dat hard te kunnen maken.

11 juni 2024 om 11:39

Bondscoaches mogen tot de eerste groepswedstrijd op het EK in Duitsland geblesseerde en/of zieke spelers vervangen, mits de kwetsuur kan worden aangetoond bij de Uefa. De medische commissie van de UEFA dient groen licht te geven. Bij doelmannen is het zelfs mogelijk dat in het geval van ziekte of een blessure voor elke wedstrijd keepers nog vervangen mogen worden. Het maakt niet uit of spelers / keepers wel of niet in de voorselectie zaten.

11 juni 2024 om 11:41

@Tinus88 volgens mij had dat alleen betrekking op Frenkie, niet op Teun.Edit: ik zie de reactie van 4fRedondo en dat ziet eruit alsof het is opgezocht, dus zal wel kloppen dan 😜

11 juni 2024 om 12:05

Dat lijkt me sterk, Suc6magnet. Dat zou ook erg onlogisch zijn, aangezien je intuïtief eerder het tegenovergestelde zou verwachten.

Wat een vaag gedoe allemaal weer, zelfde als maatsen oproepen. Die gaat waarschijnlijk 0 minuten spelen. Aangezien al zijn concurrenten nog fit zijn...

11 juni 2024 om 11:22

Maatsen oproepen is opzich gewoon een logische keuze. Blind gaat hopelijk niet spelen en anders heb je van de Ven en Ake (die beide geen wingbacks zijn van nature) als opties daar.

En daarnaast kan Timber altijd nog als vervanger voor Koopmeiners. Mocht die het EK niet halen.

11 juni 2024 om 11:28

Daarom is Maatsen thuis gebleven, op rechts heb je aanvallende backs en op links eigenlijk alleen Maatsen. Dus rechts mag omhoog en links zal dan wat opschuiven om het op te vangen. Rechtsbuiten zal ook geen draver worden maar naar binnentrekken. Zelfs Koeman zei dit eigenlijk nog voor de wedstrijd.

11 juni 2024 om 11:29

Maar daarom is die extra optie nog wel lekker. Als je 1-0 achterstaat en je moet wel extra aanvallen is een speler als Maatsen gewoon een mooie optie.

11 juni 2024 om 11:23

Timber kon een week geleden nog niet met de groep mee trainen. Heeft geen wedstrijdritme, wat heb je dan aan hem? Logische keuze van Koeman. Heeft ook al aangegeven dat hij alleen voor een Depay en Frenkie een uitzondering maakt qua niet wedstrijd fit zijn.

11 juni 2024 om 11:35

Een extra linksback is dan een logische keuze? Waar we Vd Ven, Aké en evt Blind nog voor hebben?

Lekker een middenveldertje oproepen. Als niet Timber, dan maar een ander. Al vind ik dat Timber met zijn seizoen echt wel iets kan bijdragen, mits hij zo fit is als zijn management zegt.

11 juni 2024 om 11:42

Ik vind Maatsen wel slim. De meest aanvallende back die je dan kan inbrengen.

Timber is gewoon geen logische keuze als hij niet wedstrijd fit is.

11 juni 2024 om 11:42

Maatsen is de enige echte linksback. Blind kan daar al jaren niet en Ake en vd Ven kunnen het invullen maar zijn geen backs.
Prima dat Maatsen nu meegaat.

Enkel als Schouten geblesseerd raakt heb je echt een probleem

11 juni 2024 om 12:00

Toch zou het logischer zijn om op Timber te wachten want die is met zijn fysiek veel sneller fit dan spelers zoals een de Jong.

11 juni 2024 om 12:07

Ik denk dat hij geen enkele andere middenvelder voldoende kwaliteiten toedicht om hem op te roepen. Nu je Maatsen oproept, kun je in nood nog overwegen om geertruida, blind of ake als verdedigende middenvelder ip te stellen. Spelers die daar vaker hebben gespeeld. Dat lijkt me ook beter, dan dat je ineens een speler als Taylor gaat toevoegen aan de groep. Er zijn gewoon 5 middenvelders afgevallen, dat is extreem veel

11 juni 2024 om 11:24

Maatsen is een logische vervanger vind ik. Ake en Geertruida kunnen makkelijk vervanger worden door van de Ven en Dumfries dus zou je die als back up 6en kunnen zien.

Timber speelt toch bijna nooit als 6? Dan heb je hetzelfde probleem want voor de 8 positie hebben we al Veerman, Gravenbergh en Reijnders.

11 juni 2024 om 11:32

Timber is een prima box to box speler. Dus kan prima op 6, met zowel aanvallende als verdedigende variant.

11 juni 2024 om 11:40

@suc6, nou, ik vond Timber als 6 geen groot succes. Hij is daarvoor wat te aanvallend ingesteld, waardoor de balans er niet helemaal is als hij op 6 speelt.

11 juni 2024 om 11:42

Timber is een goede 8. Eigenlijk vergelijkbaar met Reijnders maar dan iets minder. Heeft hij dit seizoen wedstrijden gespeeld zonder Wieffer of Zerrouki achter hem?

11 juni 2024 om 11:46

Aanvallend afleren is altijd makkelijker dan verdedigend aanleren. Ik zie daar niet zo’n probleem in eigenlijk. Overigens vond ik dat sowieso wel meevallen, Timber is (weliswaar in combi met Wieffer) een prima balafpakker ook.

11 juni 2024 om 12:05

Timber is een totaal andere voetballer dan Reijnders. Reijnders is meer een Guus Til plus en Timber is in de bal veel sterker. Ook meer doelgericht. Sowieso begrijp ik de hype rondom Reijnders niet. 13 in een dozijn voetballer

11 juni 2024 om 12:09

Suc6magnet: is dat niet hetzelfde wat je nu zegt?

11 juni 2024 om 12:25

reijnders heeft helemaal niets weg van guus til. reijnders moet het hebben van zijn goede balcontrole en spel inzicht waar til vooral in uitblinkt is meters maken en diepgang zoeken.reijnders is ook veel beter als 8 dan als 10 maar koeman heeft dat nog niet helemaal door. voor 10 moet gewoon xavi starten die heeft de creativiteit en voetballende vermogen om het spel te maken nu frenkie het niet kan.
dat je het niet snapt weten we al jaren @cipollini

Hmm lekkere communicatie dit. Zou logisch zijn dat het management dit eerst met Koemand bespreekt en mochten ze dit gedaan hebben, is het heel vreemd dat Koeman naar buiten brengt dat hij niet fit is.

11 juni 2024 om 11:24

Ik denk dat Koeman hem een beetje in bescherming heeft genomen door te zeggen dat hij niet fit is. Als Timber een beetje slim zou zijn geweest, had hij de boodschap begrepen. De boodschap van Koeman is namelijk vrij simpel; op dit moment is Timber niet goed genoeg voor het Nederlands elftal. Ik weet dat ik veel Feyenoorders over me heen ga krijgen, want die beschermen hun spelers alsof het hun familie is (wat ook wel mooi is) maar dat neemt niet weg dat er op dit moment beteren zijn.

11 juni 2024 om 11:32

Koeman heeft zelf al bevestigd dat Timber er mits fit bij zou zitten in plaats van Gravenberch. Daarnaast zou Koeman Timber maandag nog gebeld hebben, maar moest hij mededelen dat hij nog niet fit was. Dus het is een leuk verhaal wat je ophangt, maar allesbehalve de waarheid.

11 juni 2024 om 11:33

Mag weg, op een verkeerde reactie gereageerd excuus

11 juni 2024 om 11:33

Hahahaha riomanchester, wat een verhaal. En het dan ook brengen op zo’n toon alsof het een onderbouwde waarheid is 😂😂

11 juni 2024 om 11:34

Wie dan? En noem Koopmeiners, Wieffer en De Jong alsjeblieft niet, want die zijn er nou juist net niet. Gravenberch is er wel en het is discutabel of-ie überhaupt beter dan Timber is. Timber was een van de betere spelers aan de kant van een prima Feyenoord.

11 juni 2024 om 11:45

Taylor. Jullie Ajacieden zijn het tegenovergestelde van Feyenoorders. Na 1 slechte periode kunnen jullie niet stoppen om kritisch te zijn naar je eigen spelers.

11 juni 2024 om 11:50

Taylor staat bij Ajax in de basis doordat hij uit de jeugd komt. Zonder bal is hij echt vreselijk slecht. Voetballend is hij meer dan prima, maar hij heeft gewoon geen oog en gevoel voor de ruimte zonder bal. Dat is op dit niveau wel echt noodzakelijk.

11 juni 2024 om 13:07

En dan met Taylor aankomen, man man man... Timber is geen wereldspeler, maar zoals Koeman aangaf, mits fit zat hij erbij en dat was na dit seizoen gewoon meer dan terecht geweest.

11 juni 2024 om 16:51

Riomanchester je maakt je echt keer op keer belachelijk met je rare comments. Je aversie jegens Feyenoord valt ook iedereen hier op. Probeer je het te verpakken met 'zal wel weer kritische feyenoorders over me heen krijgen'. Timber heeft een heel seizoen constant laten zien bij Feyenoord, zowel europees als in de competitie tijdens toppers tegen PSV, AZ en Ajax. Op basis waarvan zou jij dan weer weten dat Ronald Koeman hem 'in bescherming' neemt door een fabeltje de wereld in te slingeren dat hij niet fit is?

11 juni 2024 om 17:54

Wanneer was Taylor zijn goede periode dan. Want daar wacht ik nog steeds op.

Er zit een verschil tussen fit en klaar om om de zoveel dagen een wedstrijd kunnen spelen of werken aan je herstel.

11 juni 2024 om 11:23

Dat hebben we inderdaad bij Frenkie gezien.

11 juni 2024 om 11:26

Ik vond de uitleg dat er voor Frenkie, Memphis, van Dijk en Ake andere regels gelden dan voor Veerman, Timber, Zirkzee etc best logisch.

11 juni 2024 om 11:31

Het klinkt misschien niet onlogisch, maar in het verleden hebben we vaker gegokt op de fitheid van onze toppers, maar puntje bij paaltje bleken ze niet fit genoeg, wedstrijdritme te missen en presteerden ze onder (hun) niveau.
Ik was dan ook niet zo verrast door het bericht gisteren.

11 juni 2024 om 13:52

Dus logisch dat Timber nu niet opgeroepen wordt!

11 juni 2024 om 14:37

Als hij niet 100% fit is, zeker niet.

11 juni 2024 om 15:49

Wat is (en ik denk dat dit ook is waar de “miscommunicatie” zit tussen Koeman en Timbers management) 100% fit? Zou mij niets verbazen als het management met 100% bedoelt dat hij blessurevrij is. Maar zonder in de voorbereiding bijgewoond/meegetraind te hebben, kan ik mij niet voorstellen dat hij 100% wedstrijdfit is.

Koeman heeft van tevoren aangegeven qua blessures voor de Jong een uitzondering te maken en ik vermoed dat Timber nu alsnog opgeroepen was als hij het seizoen blessurevrij had afgemaakt (of ten kosten van Gravenberch er al bij had gezeten). Ik vermoed ook dat hij alsnog geselecteerd zou zijn als Koeman zeker zou weten dat Timber in staat zou zijn om in de poulefase wedstrijden van 90 minuten te spelen.

11 juni 2024 om 11:30

Dit is dus idd waar ik ook als eerst aan dacht.
Leuk dat hij trainingsfit is, maar dat maakt je nog niet wedstrijdfit en op het EK heb je wedstrijdfitte spelers nodig.

Ik zie Timber er graag bij komen, want zo'n type speler kun je echt goed gebruiken!

11 juni 2024 om 11:31

Helemaal mee eens, lijkt mij ook dat dat is wat Koeman probeerde te zeggen.

Lijkt me namelijk logische dat als Timber wel volledig fit was geweest hij absoluut de eerste vervanger was geweest als er een middenvelder weg valt.

Koeman wil Timber er gewoon niet bijhebben. Waarom moet alles zo groot uitgelicht worden. Laat het gewoon lekker gaan en met een positief gevoel afreizen naat Duitsland.

11 juni 2024 om 11:37

Als Koeman iemand er niet bij wilde hebben dan was het wel Maatsen, vanwege zijn eerdere houding tov Jong Oranje. Dat hij nu toch mee mag is juist omdat Timber daadwerkelijk niet fit genoeg wordt bevonden door Koeman, anders was Timber gewoon meegegaan en niet Maatsen.

11 juni 2024 om 11:51

Koeman gaf op de persco aan nadat de afvallers bekend waren dat Timber erbij zou hebben gezeten als hij fit was geweest, dus waar heb jij het over?

Hopelijk wordt hij dan opgeroepen indien Teun Koopmeiners niet mee kan. Hij is denk ik de enige middenvelder met niveau die beschikbaar is. De overige middenvelders uit Nederland zitten daar wel onder.

Overigens wel erg bijzonder als dit waar is trouwens. Koeman die zegt dat Timber niet fit is terwijl kamp Timber dit ontkend.

Al met al mis je toch wel behoorlijk wat middenvelders. Frenkie was uiteraard verzekerd van een plek. Maar ook De Roon en Wieffer hadden waarschijnlijk wel gespeeld dit EK. Dit waren namelijk de enige pure zessen. Al doet Schouten het ook goed. Het niveau van deze drie ligt best dicht bij elkaar.

Daarnaast leek het erop dat Koeman Koopmeiners een plek zou geven in de basis. Zuur voor Teun vooral.

11 juni 2024 om 11:27

Nog een eredivisie middenvelder erbij. Zie liever Matusiwa met wat power. Timber is weer een nummer 8 waar we al genoeg van hebben

11 juni 2024 om 12:26

ja een matusiwa of flamingo zijn prima verdedigende opties als je wat extra power in wilt brengen. ik denk alleen dat ze eerder een ake een linie doorschuiven dan en dat vd ven dan op de linksback speelt met maatsen als back up

11 juni 2024 om 12:52

Nu ook al Flamingo… het wordt steeds gekker hier 🤣

Koeman heeft echt van dit soort rare acties in de media. Als er zoveel contact is geweest, hoe kan hij dit dan niet weten? Of is hij dan glashard aan het liegen? Vind het logisch dat Maatsen erbij is gehaald maar Timber erbij was ook geen overbodige luxe.. prima speler om erbij te hebben imo.

11 juni 2024 om 11:25

Hoezo leg jij dit bij Koeman neer met allemaal verwijten die niet gestaafd zijn? Laten we daar eerst mee ophouden naast het feit dat je dit kan zijn volgens een zaakwaarnemer en dit volgens een bondscoach die midden in en richting naar toernooi gaat.

11 juni 2024 om 11:26

Dit ligt toch niet bij Koeman? Timber traint nog individueel met een fysio en is dus alles behalve wedstrijdklaar. Als Koeman ga je na Frenkie en mogelijk Teun, toch geen risico's meer nemen..

11 juni 2024 om 11:32

Dat management gooit ten onrechte olie op het vuur. Waarom krijgen dat soort idioten überhaupt de ruimte bij Rondo?

11 juni 2024 om 11:37

Wellicht heeft Rondo zelf contact gezocht met het management van Timber?

11 juni 2024 om 11:39

Omdat daar mannetjes als Wytse zitten die dan zonodig even moeten laten zien dat ze connecties hebben en dat ze daarvan inside info krijgen. Lekker interessant doen.

11 juni 2024 om 12:50

Jaricho, als hij weer volledig traint en slechts enkele weken eruit is geweest met een spierblessure. Waarom zou hij dan niet een hele wedstrijd kunnen spelen? Daarbij zou hij gelijk een volledige wedstrijd spelen?

Je herhaalt meermaals hetzelfde, ik doe vrolijk met je mee. Er zijn momenteel geen team of groepstrainingen iedereen is of op vakantie of op het EK. Dus dan train je individueel, hij komt terug van een blessure en staat zogezegd stand-by natuurlijk betrek je daar dan specialisten bij.

Nou mocht Koopmeiners onverhoopt afhaken en hij is echt fit dan is dit de enige optie.

Van met name Taylor maar ook Til en Stengs wordt je ook niet bepaald vrolijk. Kan je echt nog beter met 25 man gaan.

11 juni 2024 om 12:28

Taylor is ook helemaal geen optieJullie 'haters' slepen hem erbij zodat jullie hem kunnen afzeiken. Laat die jongen met rust.

Opzich logisch dat als je met een fysio een individuele training hebt gedaan, je niet als wedstrijdfit wordt gezien. Een fitte Timber kan wel wat toevoegen overigens.

Hij staat weer op het veld maar heeft totaal geen wedstrijdritme. Het is niet zo dat Quinten Timber van zodanig wereldniveau is dat hij er gelijk staat. Zou het prima vinden als die mee gaat om in het toernooi te groeien maar hij staat net een blauwe maandag weer op het veld en dan is die "fit".

Doe je Sem Steijn even een belletje. 17 goals en 3 assists in de Eredivisie bij de nummer 3. Had best op het lijstje mogen staan denk ik.

11 juni 2024 om 11:56

Gevalletje Klaassen, vd Beek, Til, leuke en nuttige spelers voor de Eredivisie. Maar ik zie hem, net als de andere 3, niet in het buitenland slagen. Oftewel, hij gaat je niet naar het gewenste niveau brengen.

Net als zirkzee die ook gewoon fit is, maar koeman kiest voor de makkelijkere weg waar die geen gevestigde namen of vriendjes hoeft teleur te stellen

11 juni 2024 om 11:26

Groepsdynamiek is belangrijk. Basis staat, Zirkzee die op de training links en rechts alles erin schiet en geen kans krijgt kan ook aan het vertrouwen van Woutje en Memphis knagen.

Timber is kwa speelstijl wel degene die het meeste in de buurt komt bij Frenkie.

11 juni 2024 om 11:30

Eens. Daarbij komt dat Zirkzee een spits is. Daar hebben we er al 3 van.

11 juni 2024 om 11:30

Beste moeten spelen. Vertrouwen knagen betekent dat je niet gemaakt bent voor de top. Dus jij hebt liever een spits er niet bij die in vorm is dan dat dat je mindere varianten hebt die er al een tijd bij zitten en het vertrouwen dan verliezen?

11 juni 2024 om 11:42

@kieftenbeld: heerlijke holle retoriek hou je er op na. Alsof Koeman liever op een vakantietripje met vrienden naar Duitsland gaat dan dat hij wil winnen? Hij kiest voor ervaring omdat die spelers al weten hoe hij wil spelen en wat hij van ze verwacht. Tegelijkertijd staan er aardig wat spelers in het team die de ervaring nog missen. Het toernooi in gaan zonder de nodige ervaring lijkt me bijzonder onnodig en dom.

11 juni 2024 om 13:56

Ja allemaal leuk en aardig maar dat wijnaldum straks gaat spelen is onverklaarbaar. Die man bakt er sinds het ek? Onder frank de boer al niks meer van. Maar leg het maar uit ijsmuts, wat heb je aan ervaring op het veld, als je het niet kan belopen.

Zelf zou ik dit doen
Vebruggen
Geertruida de vrij vvd ake
Reijnders schouten
Simons
Frimpong depay gakpo

11 juni 2024 om 16:01

Als Wijnaldum inderdaad basis gaat spelen, ben ik de eerste die het met je eens is. Zo lang dit niet het geval is, is het vooral een aanname van jou die je wilt misbruiken om je afkeer tegen (keuzes van) Koeman duidelijk te maken.

11 juni 2024 om 16:57

@kieftenbeld: wat heb je aan jeugd als ze op de verkeerde plek lopen?

Goh, het management van Quinten Timber vindt dat Quinten Timber wel heel erg fit is? Je verwacht het niet.. Die gaan er natuurlijk vanuit dat die jongen even de sterren van de hemel speelt en daarna een leuke transfer kan maken (inclusief leuke tekenbonus voor het management natuurlijk)..

11 juni 2024 om 12:46

Yoericfc, Hoe verklaar je de eerdere berichten dan dat hij weer volledig aan het trainen was. De waarheid zal wel zoiets zijn dat hij fit is maar niet fit genoeg in de ogen van Koeman. Wel mooi hoe men Koeman geloofd die wel vaker een loopje met de waarheid neemt om zichzelf te verdedigen. Hij moet toch ergens rechtvaardigen waarom hij met Blind of Wijnaldum op het middenveld gaat spelen..

11 juni 2024 om 12:54

Volledig aan het trainen? Ook in eerdere berichten is aangegeven dat hij idd weer op het veld staat, maar individueel traint met fysio. Hoezo is iemand dan (wedstrijd) fit???

11 juni 2024 om 14:18

@Eazy-E, zoals je ziet zijn die berichten al verklaard. Hij heeft (zeker bij Oranje) alleen maar op individuele basis kunnen trainen en heeft niet met het team meegetraind. Dan ben je geen kandidaat, anders zou er geen opening zijn want dan zou Koeman De Jong meegenomen hebben.

11 juni 2024 om 16:26

Woezel, hij traint op het complex van Feyenoord, alle spelers hebben of vakantie of gaan naar het EK. Kortom individuele training is je enige optie. Dat dit dan gebeurd onder onder professionele begeleiding is dan toch niet zo gek? Helemaal niet als je bedenkt dat hij standby stond om in te vallen, volgens Koeman is er onlangs nog contact geweest.

Gaat lekker. Eerst al het geval Zirkzee waar gezegd wordt dat hij op tijd fit is en nu bij Timber. Waarom zou Koeman hier niet eerlijk over zijn? De keuze voor Maatsen is logisch aangezien de hoeveel middenvelders en de beperkte hoeveelheid linksbacks, maar als bondscoach moet je hier gewoon eerlijk over zijn. Manmanman

11 juni 2024 om 11:35

Misschien probeert zijn management hem fitter te laten lijken dan ie is? Dat lijkt me een stuk geloofwaardiger als hij nog individueel met de fysio aan het trainen is. Verre van wedstrijdfit dus.

11 juni 2024 om 11:49

Lijkt mij ook logischer, maar waarom zouden zij dat doen? Dat is bewust stoken en daar heeft de speler in kwestie toch helemaal niks aan.

Mocht dit het geval zijn zal die er nog wel bijkomen ipv Koopmeiners

Die jongen is ook gewoon in Nederland en Rotterdam. Die stond afgelopen zaterdag in de Ahoy tijdens Glory. Was duidelijk in beeld.

11 juni 2024 om 11:28

Ja, die heeft zijn vakantie juist uitgesteld op verzoek van Koeman om door te trainen voor het geval iemand eventueel zou afhaken. Maar het zou kunnen dat het EK alsnog te vroeg komt.

11 juni 2024 om 11:37

Dat zou mij niets verbazen inderdaad. Er werd gisteren bij NOS net gedaan of hij ergens al lang en breed op vakantie zou zijn. Kan natuurlijk dat hij gisteren of zondag op vakantie is gegaan, maar zaterdagavond was hij in ieder geval in de Ahoy.

11 juni 2024 om 11:38

Hij trainde vorige week nog apart van de groep dus laten we niet doen alsof hij 100% fit is

11 juni 2024 om 12:00

Met welke groep had Timber moeten trainen dan vorige week? Feyenoord is op vakantie, en hij was al afgevallen uit de definitieve selectie.

Hij is aan het revalideren en heeft individueel getraind met een fysio. Als je dat 'fit' noemt als management..

11 juni 2024 om 12:43

Jaricho, je kan enkel individueel trainen momenteel iedereen is op het EK of met vakantie. En er waren eerder deze dagen berichten dat hij weer volledig trainde. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen, wel fit maar niet genoeg om Koeman te overtuigen.

Verder wel opmerkelijk dat niemand het vreemd vind dat Koeman nu een linksback ipv Frenkie meeneemt. Je zou verwachten dat hij een schakel mist in het middenveld met het wegvallen van Frenkie. Vervolgens ga je nog een verdediger selecteren, waarom nam je die dan niet eerder mee? Wijnaldum was niet overtuigend en daar krijg je op het middenveld door deze verschuiving ook nog eens mogelijk Blind staan.

Het management wil natuurlijk ook dat Timber meegaat naar het EK want dan wordt hij meer waard en kunnen ze meer geld pakken bij een transfer of contractverlenging. Fit en speelklaar zijn maakt wel een verschil hierin

hij komt sws zwaar te kort, we hebben al genoeg van dit soort voetballers. Timber is gewoon een type klaassen die lopen veel en werken hard maar brengen bijna nooit iets extra's.

Veerman gaat Frenkie vervangen, gisteren zag je al dat hij de lijntjes uitzet. En ook de passes in de benen heeft om mensen vrij voor de goal te zetten.
Ik denk dat Veerman wel eens de verrassing van het EK kan gaan worden

11 juni 2024 om 11:30

Man kijk jij überhaupt wedstrijden van Feyenoord? Timber is ontzettend balvast en echt een verbindingsspeler die met zijn dribbels iets laat gebeuren. Een light versie van Frenkie maar met meer kracht.

Klaassen is een type Til, slimme positionering en scorend vermogen.

Veerman zal inderdaad basis staan, die brengt iets anders met zijn spel, je gaat daar veel directer mee spelen en dat is heel erg lekker als je tegenstander je aan de bal laat. Maar Timber als powerhouse brengt iets anders.

11 juni 2024 om 14:35

Als de eredivisie jouw maatstaf is. Prima maar ik heb andere maatstaven.
Timber is gewoon een draver, mocht niet voor niks bij ajax weg want is gewoon een type donny beek, klaassen. Leuk in NL dat ze met veel lopen en hard werken nog wat kunnen betekenen. In het buitenland vallen zulke spelers door de mand.
De meters die Timber dribbelt, ondertussen zou een veerman die bal allang gepasst hebben en dus is het speeltempo met een Timber altijd trager. Want die gaat postbode spelen.


Een Powerhouse zijn we niet nodig. We zijn juist spelmakers nodig, mensen met inzichten en passes die onze voorste spelers weg kunnen sturen.

Koeman die niet eerlijk is die aan vriendjes politiek doet, depay die hij als een model het veld op laat gaan, de jong waar hij al weken van afwist dat hij het niet zou halen om fit te zijn en als nog niet durfde om een streep door zijn naam te halen. Bijlow die het niet verdiende om geselecteerd te worden blind selecteren omdat hij een goed seizoen gedraaid zou hebben. Maar dat hebben meer spelers gedaan.
Ik vind het allemaal aanwijzingen van een zwak manager.

11 juni 2024 om 11:46

Wat zijn voor jou dan aanwijzingen van een goede manager? Want preventief een streep zetten door een eventueel fitte de Jong lijkt me mismanagement. Een speler selecteren die een goed seizoen heeft gedraaid mag volgens jou dus ook niet. Een speler met talent als backup is ook niet gewenst.

Timber is gewoon niet fit genoeg. Schijnt dat ook zelf tegen Koeman gezegd te hebben toen hij contact opnam met Timber.Edit: staat ook in het artikel zie ik nu. Wel erg jammer voor die jongen natuurlijk. Zelfs als invalkracht voor de geblesseerde de Jong of Koopmeiners was dit natuurlijk een mooie beloning geweest voor zijn goede seizoen.

Tsja. Als hij dan toch fit is, is het wel raar.

Aan de andere kant: als Koopmeiners alsnog afvalt, is Q Timber wel een kwaliteitsvervanger in mijn ogen. Nog niet zo goed als Teun, maar wel een prima vervanger en beter dan het rijtje wat nog over was qua middenvelders...

Zie Quinten er graag bij, mocht Teun helaas niet mee kunnen.

Timber wil graag deze zomer een transfer maken en is wellicht angstig dat het potentiële clubs afschrikt.

11 juni 2024 om 12:36

joventut, er waren eerder deze dagen al berichten dat hij weer volledig aan het trainen was. Zegt meer over jouw dat je zo denkt.

Zeer waarschijnlijk spreekt Koeman hier over de langere termijn. Hoe graag ik zelf ook Quinten Timber zou willen zien spelen op het EK, zal hij misschien wel fit kunnen starten aan het toernooi, maar zal hij niet (direct) 90 minuten kunnen maken en wellicht ook niet meerdere wedstrijden kunnen spelen in een week tijd. De kans zal dan te groot zijn dat hij tijdens het toernooi (toch weer) last krijgt van zijn blessure en dan ben je nog verder van huis.

Het zal misschien een plan B zijn, maar met Ian Maatsen en Frimpong op de wingback posities, kan je natuurlijk wel met Geertruida spelen als 6. Dan heb je zeer aanvallende flanken en Geertruida die een hele hoop kan dichtlopen en vooruit passt. Zet daar een Veerman naast, en je kan volop aanvallend spelen (waarvan ik overigens niet vind dat Koeman daar echt de trainer voor is, but you never know).

11 juni 2024 om 12:17

Waarom zou hij geen 90 min kunnen maken? Hij heeft een heel seizoen gespeeld en heeft nu een paar weken een spierblessure gehad. De reacties over fitheid hier zijn zwaar overtrokken, net als of hij 3 maanden weer moet trainen voordat hij fit is.

11 juni 2024 om 13:13

Ik ben enorm fan van Geert, maar als 6 vind ik het niets. Eén van z'n krachten is het middenveld indribbelen; niet er al staan en moeten inzakken om de bal te halen a la de Jong of Wieffer.

Raar artikel dit.
Hij is fit, maar dat wordt dan weer tegengesproken door het feit dat ie aan het revalideren is.
Ik ken de feiten niet, maar dat verhaal is nogal krom.

11 juni 2024 om 12:33

erwinson, Hij heeft zijn vakantie afgehouden omdat hij standby moest staan. In de tussentijd traint hij individueel gezien de rest van Feyenoord of vakantie heeft of op het EK is. Voetbalzone noemt het revalideren omdat hij terugkomt van een blessure. Dat terwijl het management zegt dat hij volledig fit is en er eerder ook al berichten waren dat hij volledig trainde maakt mij geloven dat hij wel fit is.

hoe kun je bij warming up je lies dusdanig verpesten? was gewoon al niet fit

Het management zegt natuurlijk dat hij dit is. Een speler die in de EK selectie heeft gezeten levert meer geld op

11 juni 2024 om 12:34

Waaruit blijkt dat? Spelers die schitteren op een toernooi leveren inderdaad meer geld op, maar in de selectie zitten? Kom op zeg...

Er waren eerder deze dagen ook al berichten dat hij volledig aan het trainen was. Dus zo ongeloofwaardig is het bericht van het management niet.

Maatsen mee en Zirkzee. Depay op nummer 10 is ook een optie. Met Maatsen en Van de Ven heb je aan de linke kant genoeg opties. Schouten, Veerman, Gravenberch en wijnaldum heb je al genoeg middenvelders. Maatsen, Van de Ven, Gakpo en Malen zijn opties voor de linke flank. Rechts heb je met Dumfries, Frimpong en Malen ook al opties. Dan in de spits aangezien Depay dan ook nr 10 speelt. Heb je met Zirkzee, Brobbey en Weghorst dan de optie in de aanval.

De reden is toch duidelijk? Koemand wilt alleen maar zijn vriendjes meenemen.
Hoe kan je wel de hele tijd Frenkie der bij houden om dag tot dag te bekijken en dan in dit geval waarbij de speler gewoon kan trainen meteen af te schrijven als niet fit genoeg.

11 juni 2024 om 16:16

Veel aannames en verkeerde conclusies om je afkeer tegen Koeman duidelijk te maken.

Over Frenkie (die op zeker een basisspeler zou hebben als hij dit was geweest) is Koeman heel duidelijk geweest. Hij is de enige uitzondering wat betreft blessures en voor de rest wil hij een fitte selectie. Ze hebben lang de hoop gehad dat hij op tijd fit zou worden maar gisteren is uiteindelijk besloten dat het te lang zou duren.

Timber heeft hooguit individueel getraind. Hij heeft nog niets van de groepstrainingen en het groepsproces meegekregen. Als Timber gegarandeerd in de poulefase alle 3 de wedstrijden volledig had kunnen spelen, had hij er echt wel bij gezeten. En als Timber de status als de Jong zou hebben, was met Timber wellicht dezelfde afspraak gemaakt.

Hoe kan hier in hemelsnaam verwarring over ontstaan. Je bent fit/zo goed als fit of je bent het niet. Ik denk dat Timber dit het beste zelf kan aanvoelen en zijn management daar dichtbij zit, vreemd allemaal.

Als hij echt fit is zou ik hem heel graag erbij zien. Timber is een goede speler, sws de laatste maanden bij Feyenoord misschien wel de beste. Veel beter dan Wijnaldum.

Het roer gaat helemaal om. We trekken een verdedigende muur op van 7 spelers en met maatsen en frimpong gaan we vol op de counter met Depay als eindstation

Stel hè, stel, Hartman was dit, Wieffer was dit, Timber was fit. Frenkie en Koopmeiners zijn geblesseerd . Dan had je met 5 Feyenoorders in Oranje gespeeld. Wanneer is dat voor het laatst?

11 juni 2024 om 19:49

Wow! En als van Dijk, Dumfries, Depay, Gakpo, Schouten en Maatsen dan ook nog eens bij Feyenoord hadden gespeeld, had je een basiselftal kunnen vormen met alleen maar Feyenoorders!En stel dat dit niet gebeurd was maar de beste 1 miljoen Nederlandse voetballers waren spontaan geblesseerd geraakt dan was ik wellicht nu op weg naar Duitsland om een EK te spelen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren