Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Manchester United haalt voor 85 miljoen euro derde grote aanwinst binnen

Laatste update:

Manchester United heeft overeenstemming bereikt met Atalanta over de komst van Rasmus Højlund. De Engelse grootmacht maakt volgens Fabrizio Romano een maximaal bedrag over van rond de 70 miljoen euro, maar David Ornstein van The Athletic heeft andere informatie: het zou gaan om een vast bedrag van 75 miljoen euro plus 10 miljoen euro aan variabelen. Højlund gaat voor vijf seizoenen tekenen.

Paris Saint-Germain mengde zich recent in de strijd om Højlund, maar de twintigjarige Deen was al persoonlijk akkoord met United. De spits wil dolgraag spelen voor Erik ten Hag, die dringend behoefte heeft aan een nieuwe spits. Anthony Martial staat bekend als blessuregevoelig en heeft momenteel ook te kampen met een hamstringkwetsuur. Verder beschikt United over Marcus Rashford, die liever aan de linkerkant van de aanval speelt.

Højlund wordt na Mason Mount (Chelsea) en André Onana (Internazionale) de derde zomerse versterking worden van the Mancunians. Atalanta zette aanvankelijk zeer hoog in door liefst honderd miljoen euro te vragen, maar hield daar uiteindelijk niet aan vast. De Italiaanse club uit Bergamo haalde met El Bilal Touré ook al een vervanger in huis. De Malinese aanvaller werd voor 28 miljoen euro overgenomen van Almería.

Højlund is pas twintig jaar oud en staat te boek als groot talent. De Deen begon zijn loopbaan bij FC Kopenhagen. In de winter van het seizoen 2021/22 maakte hij de overstap naar het Oostenrijkse Sturm Graz, waar hij maar een half jaar speelde. Vorige zomer klopte Atalanta namelijk aan en betaalde zeventien miljoen euro voor zijn diensten. Graz had de linksbenige aanvaller een half jaar eerder voor twee miljoen euro gekocht. Namens Atalanta kwam Højlund tot 10 goals en 4 assists in 34 officiële duels.

Manchester United is nog niet klaar
Ten Hag heeft na het binnenhalen van Højlund nog één wens: een nieuwe topmiddenvelder. Daarvoor is Sofyan Amrabat van Fiorentina serieus in beeld. De Marokkaans international kost dertig miljoen euro, een bedrag dat United momenteel niet heeft. De club wil budget creëren door afscheid te nemen van Fred, die in de belangstelling staat van Galatasaray. Ook Donny van de Beek mag vertrekken. Real Sociedad is voor laatstgenoemde in de markt, zo meldde Noticias de Gipuzkoa vrijdag en werd bevestigd door Romano.

Is Rasmus Højlund de gedroomde spits voor Manchester United?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Ajax traint onder Farioli
Reacties

Atalanta toch gekregen wat ze wouden qua transfer bedrag.

29 juli 2023 om 20:32

Ze wilde 80 á 90 miljoen.

29 juli 2023 om 20:36

En ze krijgen volgens Ornstein en Dimarzio 75+10.

29 juli 2023 om 20:58

Zo is t elke keer, voor dat bedrag hadden ze een veel betere spits kunnen halen als ze niet zo lang gewacht hadden. Of Hojlund t gaat brengen geen idee maar ik vraag t me af. Daarnaast wie gaat hem aanvoer geven, Rashford, Anthony, Bruno zijn meer met eigen succes bezig. Het middenveld erachter is nog steeds bijzonder matig. Gat met city wordt hier echt niet gedicht, Arsenal doet gewoon veel betere zaken. Liverpool wordt wel interessant de versterkingen zijn prima maar de leegloop wordt vooralsnog onvoldoende opgevangen, dus de basis is 100% beter maar de breedte is langzamerhand nog slechter dan United. New castle haalt gewoon prima versterkingen en Chelsea zou op papier ook gewoon beter moeten zijn. Spurs blijft zooitje. CL laten we voor t gemak maar even helemaal achterwege.

29 juli 2023 om 22:43

Dan is het aan ten Hag om ervoor te zorgen dat juist die spelers hem de juiste aanvoer geven. En welke spits had jij dan in gedachte die het wel die zekerheid zou hebben om het te gaan maken? De enige zekerheid zou Kane zijn, maar die is onhaalbaar. United moet maar altijd naar die grote spelers halen en diep in de buidel tasten. Nu halen ze misschien wel de nieuwe Haaland of de nieuwe Suarez. Ze halen nu eindelijk een jonge veelbelovende speler ,is er daar weer kritiek op. Zulke spelers haalde United onder SAF altijd en werden uiteindelijk sterren bij United. Vind dit juist een goede en mooie aankoop. Zekerheid zeker niet, naar ben wel van hem gecharmeerd en een veelbelovende speler. Van Arsenal moet je het ook maar zien of Rice die druk aankopp van meer dan 100 miljoen om zijn nek. En dan niet eens over de druk die er nu bij heel Arsenal zal liggen dat er nu met deze aankopen nog meer van ze verwacht wordt. Liverpool ook hetzelfde na 1x kampioen te zijn geworden viel het wel weer snel in elkaar en is op dit moment ook niet die stabiele club die elk jaar om de titel mee gaat draaien.

29 juli 2023 om 23:19

Ravel dat ze het gat met city niet dichten hiermee lijkt me duidelijk, maar wie wel. Is ook totaal niet realistisch.
Maar bruno vooral met eigen succes bezig? Casemiro en mount/eriksen erachter bijzonder matig?

30 juli 2023 om 10:04

Klopt AFC Busby maar het aanvoerprobleem speelt al sinds Ronaldo dus zover zie ik ten Hag daar nog steeds geen oplossing voor vinden. Mbt spitsen bedoel ik ook meer dat al sinds het vertrek van Ronaldo een vervanger had moeten worden aangetrokken. Daarnaast dacht ik me te herinneren dat bovendien het begin vd transfer
periode het prijzenniveau flink lager was. Vlahovic is overigens voor dezelfde prijs op te halen bv. Nkunku heeft Chelsea voor minder gehaald. Lautauro Martinez zit ook ergens in die range geloof ik. Fergusson haalde talenten die ingepast worden in een top draaiend team daar is nu echt geen sprake van. Voor mij is het middenveld nog steeds niet in balans. Eriksen is het hele jaar misbruikt op 8 en Mount is wellicht een verbetering maar heeft notabene dezelfde lacunes. Het is persoonlijk uiteraard maar al met al ben ik totaal niet onder de indruk van deze aankopen. Maar wie weet zijn het de missende links .

30 juli 2023 om 10:08

Hi IronmanUtd, ik bedoel ook niet volledig dichten, maar zie gewoon ook niet hoe ze nu dichterbij zijn gekomen. Van Arsenal vind ik dat op papier iig bv nu wel. Aanvoer probleem was al bij Ronaldo met hetzelfde middenveld dus ja dat zie ik als een probleem. Tav middenveld zie boven .

29 juli 2023 om 21:26

Ze investeren tenminste in de toekomst ipv die volgevreten vedettes. Risico ja. Maar kan ook geweldig uitpakken. Voor utd hoop ik dat die slaagt. Arsenal doet het denk ik iets slimmer omdat ze nu vooral investeren in spelers die de premier league kennen. White, Ramsdale, Rice, Zinchenko en Jesus.

30 juli 2023 om 01:57

Dat zie je goed, denk dat Arteta vanwege zijn eigen ervaring in de PL en ervaringen als manager weet dat het geen uitgemaakte zaak is dat spelers uit andere competities er excelleren. Door je op spelers te richten met PL-ervaring verklein je dat risico enorm, zo loop je minder snel een flater als toen met Pepe voor 80 miljoen.

Ik ken deze Hojlund overigens niet, klinkt wel alsof je Haaland in PES hebt, haha!

Begin ook wel steeds meer benieuwd te raken naar het project van Ten Hag bij United, het gaat echt een mooie strijd worden in de top (6) van de PL.

30 juli 2023 om 02:15

Dat zeiden we ook toen EtH aan het roer stond bij Ajax. Ik denk dat dit allemaal best wel goed uit kan gaan pakken.

30 juli 2023 om 13:00

Er waren bronnen waar Atalanta 100mil wou, andere zeiden 90 mil.
Inter wou 65 mil voor Onana en Chelsea 80 mil voor Mount.
Aangezien we niet bij de onderhandelingen waren zullen we nooit weten wie wat wou en gekregen heeft.
Voor Onana en Mount heeft United marktconform bedragen voor PL betaald.
Voor Hoilund 70mil betalen is misschien 20mil teveel maar het is de PL tax dus verwonderd mij ook niet.
Belangrijkste is dat Ten Hag effectief de spelers gekregen heeft die hij wou wat al jaren niet het geval was.

Heb nog weinig van deze knaap gezien; maar hoop écht dat hij het zo goed gaat doen dat United voor de prijzen kan spelen komend seizoen!

29 juli 2023 om 20:30

Dat konden ze al met Weghorst dus er op achteruit zou je niet zo heel snel doen.

29 juli 2023 om 20:36

Hij heeft het over echte prijzen zoals PL, CL etc

30 juli 2023 om 01:29

Nouja, als inter de finale kan halen dan zou utd dat ook zouden moeten kunnen. Bij de CL komt ook vrij veel geluk kijken. De CL winnen is natuurlijk een ander verhaal, maar met een redelijk goede selectie de halve finale halen is gewoon mogelijk met een beetje geluk. In de PL meedoen is bijna niet mogelijk met dit city. Je moet gewoon zorgen dat je zo verschrikkelijk veel beter bent dan de rest, en hopen dat je niet 2x van city verliest. Dat is de enige manier om op dit moment te PL te winnen

29 juli 2023 om 20:34

Het is een nog zeer ongepolijste spits , met enorm veel snelheid en een sterk fysiek. Toch zie ik hem door zijn nu nog redelijk beperkte technische kwaliteiten nog niet in staat om nu al +15 goals te maken in de PL.

29 juli 2023 om 22:11

Bijzondere transfer van Manu. Hij kan zeker uitgroeien tot een goede spits. Maar is dit geld zeker niet waard op dit moment. Zoveel bijzonders heeft hij niet gepresteerd bij Atalanta.

29 juli 2023 om 22:55

Ik ook niet maar ik hoop dat het niks is ...

ETH is wel weer aan 't bouwen hoor. Netjes

29 juli 2023 om 20:53

Ja klopt, maar wel een risicovolle aankoop. Ik had voor gevestigde naam gekozen, dat was toch wat logischer. Er was echt wel iemand overstag gegaan zou je denken.

29 juli 2023 om 22:46

Welke namen had jij in gedachten dan waar je de zekerheid zal hebben dat die er gelijk zal staan?

Ten Hag wilde als eerste Kane en als tweede Osimhen. Derde op de lijst zou Hojlund zijn.

Imo zou Kane de enige spits zijn die er gelijk zou staan. Maar goed, met deze toch verrassende aankopp ennook toch de verrassende Mount laat ik me hopelijk positief verrassen

30 juli 2023 om 00:35

Kane is onhaalbaar, maar je kunt wel 85 mio betalen voor een spits die nog niks bewezen heeft. Leg een miljoentje of 20 25 bij heb je kane. Maar hee united heeft geen geld he en het ligt aan de glazers.

30 juli 2023 om 00:47

Gunnertje... Levy wil niet aan PL clubs verkopen. Dus nee...Kane was onhaalbaar. Heeft niks met het geld te maken. Dus hou je simpele reactie voor je. Het is geen fifa waar je iedereen maar voor wat geld kan halen. Ga met jou niet in discussie over het geld en de eigenaren. Heeft totaal geen zin en is weer het zuig gedrag vanuit Arsenal kant. Wat boeit het jou wat United uitgeeft. Je maakt je meer druk om een ander dan je eigen club. Is ook veel interessanter hé

30 juli 2023 om 01:17

Zolang jij dat geneuzel allemaal zelf gelooft. Je hebt niet eens een bod uitgebracht en je gaat er van uit omdat levy dat gezegd heeft.

30 juli 2023 om 01:27

Tja in deze geldt, niet geschoten is altijd mis.

30 juli 2023 om 01:33

Nouja, zelfs levy zal op een gegeven moment overstag moeten gaan mbt PL clubs. Hij mag in zn handjes knijpen dat Bayern graag met kane aan de haal wil gaan. Maar een jaar lang een ongelukkige kane in je team hebben die vervolgens transfervrij vertrekt heeft zelfs Levy geen zin in.

Toch had ik liever vlahovic of felix gezien bij utd. Vooral felix zie ik daar goed werken omdat hij ook wat meer kan inzakken zodat rashford en antony naar binnen kunnen en fernandes erover kan gaan. Felix is ook wat minder afhankelijk van aanvoer, die met bovenstaande spelers wel eens matig kan zijn

30 juli 2023 om 07:50

"Leg een miljoentje of 25 bij". Simpele. Hojlund verdient straks 5m per jaar. Kane wil iets van 25m per jaar. En dan ook nog zo'n domme opmerking over de Glazers maken.

30 juli 2023 om 12:56

Tja jullie united fans zeiden dat er geen budget is. Nu heb je dik 200mio uitgegeven in de zomer met de 230 van vorige zomer. Maar wel klagen dat de financiële middelen er niet xijn om kane te kopen. Ik krijg soms het gevoel dat de galzers te veel kritiek krijgen om EtH in de schaduw te zetten.

Niet zo onder de indruk van deze jongen, denk niet dat hij het verschil gaat maken. Ze hadden beter voor osimhuen moeten gaan. Wederom teveel betaald voor een speler. Maar goed, gooi naar de titel is nu wel de minimum eis gezien de enorme bedragen die al 2 seizoenen zijn gespendeerd door ten hag

29 juli 2023 om 20:27

Oshimen wou niet naar united, tevens denk ik dat hij te blessuregevoelig is voor de pl

29 juli 2023 om 20:33

Heeft deze week ook zijn contract verlengd en AdL kennende moet je dan al gauw richting de 200mln euro.

29 juli 2023 om 20:29

Osimuhen is gewoon niet te betalen voor United nog (ivm overname). Ik denk juist dat ze gericht hebben aangekocht en beter zullen worden. Als ze nog een aanvaller en verdediger dan zie ik ze wel ver komen.

29 juli 2023 om 20:32

Ik heb hier al vaak gelezen dat Man U, een club die nu rond de 200 miljoen heeft uitgegeven, niet veel geld heeft in verband met de overname.

Iets lijkt me daar niet te kloppen?

29 juli 2023 om 20:34

Er is wel een verschil, als je 3 spelers kan halen voor dat bedrag ipv 1 speler.

Normaliter zou United volgens mij geen moeite moeten hebben om x bedrag af te tikken voor een speler.

29 juli 2023 om 20:56

Wat is het grote verschil dan eigenlijk? Dan mag het plots niet meer of?

29 juli 2023 om 20:57

Ja, maar dat verschil zit niet in het budget maar wel in het beleid, of in het geval van United: het gebrek daar aan. Als je elke zomer je budget moet blijven spreiden over 5-6 spelers dan heb je de voorgaande jaren gewoon slecht je werk gedaan.

29 juli 2023 om 21:05

Grote verschil is, je hebt 1 spits. Of je hebt een spits, middenvelder en een keeper. Voor dat bedrag en wat ik al aangaf normaliter zou united Osimuhen gewoon aftikken en dan nog steeds spelers halen.

29 juli 2023 om 21:11

En wat heeft dat te maken met geld dat beschikbaar is? Mensen die beweren dat Man U geen geld heeft door de overnamesaga die leven in een droomwereld.

29 juli 2023 om 21:18

@lierse1997, United fans die schreeuwen dat de Glazers hebberig zijn is ook zo'n fabel. Die eigenaren geven even 400 miljoen in een jaar tijd uit zonder wat fatsoenlijks te verkopen. Het probleem is niet het geld maar hoe ze het uitgeven. Dat was wel vrij duidelijk als je Mount, Onana en deze Hojlund voor meer dan 200 miljoen gaat halen. En vorig jaar ook al zo met Martinez, Casemiro en Antony...

29 juli 2023 om 21:33

Op zich zijn ze ook wel hebberig. Ze sleuren weldegelijk geld uit Man U.

Het zou dus eigenlijk nog gekker kunnen qua transfers daar als ze eigenaars hebben die dat niet als hoofddoel hebben.

29 juli 2023 om 22:40

Die eigenaren geven zelf helemaal niets uit. Ze halen alleen geld uit de club. Is al 100x uitgelegd maar sommige mensen snappen er blijkbaar nog steeds niets van

29 juli 2023 om 22:59

En dat maakt wat uit dan? De club is toch van hun dus ze doen wat ze willen. Florentino Perez is ook een miljardair maar geeft geen cent van zijn eigen vermogen uit aan RMA. Dat is alleen maar geld die de club zelf heeft gegenereerd.

29 juli 2023 om 23:37

Modricmagic als het net als vorig jaar gaat dan is het toch prima. 2 van de 3 hebben united echt duidelijk veel sterker gemaakt.
Dat het beleid al jaren waardeloos is weten we als geen ander.

Maar dan nu. Dat de glazers hebberig zijn is een fabel? De mannen die verantwoordelijk zijn voor de leveraged buyout, waardoor de club in enorme schulden is beland en zij voor een appel en een ei 1 van de grootste clubs op aarde in handen gekregen hebben. Vervolgens beschikbaar budget slecht besteedt, degene die daarvoor verantwoordelijk was jarenlang aan de macht gehouden omdat hij commercieel zulk goed werk leverde, dividend trekken terwijl het stadion ongeveer uit elkaar valt, en nu de overname extreem uitrekken omdat 40x hun inleg nog niet genoeg voor ze is. Nee joh die zijn helemaal niet hebberig.

30 juli 2023 om 01:30

Maar alles wijst erop dat ze het niet willen verkopen, anders was het allang al verkocht... Ik vraag me oprecht af of die twee partijen nog überhaupt geïnteresseerd zijn. Meerdere deadlines overschreden zonder tegenbericht, en nu al een hele lange tijd niet echts meer concreet iets gehoord..

30 juli 2023 om 07:54

Ik wijs je gewoon op het feit dat de Glazers niets investeren en je dus onzin roept. Jouw reactie, wat maakt het uit? Het maakt veel uit. De glazers hebben voor €1.2miljard aan geld gekost en clowns op belangrijke posities gezet.

30 juli 2023 om 11:17

@ModricMagic,

Ik snap tot heden nog steeds niet dat leden het hele gedoe rondt om the Glazers & United nog altijd maar niet snappen!
United heeft al-tijd geld! Zij halen elk jaar genoeg geld binnen om minimaal 150 Mil per transfer periode uit te kunnen geven. Tevens komen deze spelers niet binnen door het geld van de Glazers, maar of door geleende geld van de Glazers, of van wat de club zelf heeft verdiend.
Er wordt niet zomaar jaren gescandeerd: GLAZERS OUT!

29 juli 2023 om 20:33

Kan MANU niet betalen

29 juli 2023 om 20:51

70 voor Mount, 70 voor Hojlund en 50 voor Onana maar Utd kan Osimhen niet betalen? Dat hele sprookje over weinig geld beschikbaar voor aankopen is precies dat, een sprookje.

29 juli 2023 om 20:59

Ik denk dat ze vooruitlopen op uitgaande transfers.
Mctominay: minimaal 30 miljoen?
VDB: 10 miljoen?
Elanga: 15 miljoen.
Henderson: 5-10 miljoen? Of misschien een verhuur.
Maguire: 20-30 miljoen al is zijn salaris wel een struikelblok.
Fred:5-10 miljoen???
Daarnaast valt ook nu 20 miljoen aan salariskosten weg door het vertrek van de Gea.
Naar mijn opinie vallen de transfers van United toch wel te rechtvaardigen.

29 juli 2023 om 21:08

Ze zullen vast rekenen op wat verkopen, maar vooruitlopen daarop doen ze echt niet. Utd is gigantisch en kan elk jaar zonder sales makkelijk 150mio uitgeven, ook als ze geen Europees voetbal halen. Het is alleen telkens afwachten of de aankopen wel renderen, heb ik nu ook weer mijn twijfels bij zoals met Antony en de huur van Wout.

29 juli 2023 om 22:55

Omdat Osimhen minimaaln150 miljoen moest kosten. Daarom kan United hem niet betalen. Moeilijk te begrijpen hé Samcro.

29 juli 2023 om 23:40

Samcro maar als je meerdere posities moet versterken, dan heb je toch niet genoeg geld beschikbaar om dat bijna helemaal aan 1 speler uit te geven.
Dat is net als zeggen dat je 2k per maand vrij besteedbaar inkomen hebt als je netto 2k binnen krijgt.

30 juli 2023 om 02:42

Busby, allemaal leuk en aardig maar Mount en Hojlund niet halen en je hebt al bijna Osimhen binnen. Er wordt zo hard geroepen om een grote naam in de punt, maar nu komen ze met een onbewezen 20-jarige die wat goals in Italië en tegen derderangs landen gescoord heeft. Wat hebben de fans dan zelf liever?

29 juli 2023 om 20:48

@bochherief Wat een onzin zeg. Kijk even waar ze vandaan komen. Gooi naar de titel gaat hem zeker niet worden kijkende naar de selectie van Arsenal, Liverpool en City. Die hebben gewoon meer kwaliteit en tevens een bredere bank. Je zegt zelf al dat ze wederom teveel betalen, dus de enorme bedragen zouden dan ook geen waarde moeten hebben dat ze ineens om de titel Moeten strijden.

29 juli 2023 om 20:49

De bedragen die eth heeft gespendeerd kunnen niet in de schaduw staan van de echte kanshebbers in de PL. Ik denk dat Champions League voetbal het doel is en ook het hoogst haalbare

29 juli 2023 om 22:48

Osimhen moest minimaal 150 miljoen kosten. Het is geen fifa wat je aan het spelen bent en denkt iedereen maar te kunnen halen. United doet komende 2 jaar sowieso niet mee om de titel met zulke aankopen bouw je alleen voor de toekomst.

29 juli 2023 om 23:05

Als je met een gooi naar de titel, lang mee doen om het kampioenschap bedoelt, denk dat EtH dat ook als doel had toen hij bij United binnen kwam. Maar kijk wat voor een krankzinnige concurrentie er is. City, Arsenal, Liverpool, Newcastle, Chelsea, Tottenham in mindere mate. Met United erbij 7 teams die de potentie hebben om een goed seizoen te draaien in de top van de PL. Zie daar maar eens boven te eindigen.

30 juli 2023 om 02:44

Niks nieuws toch? Is al jaren zo behalve nufc die er nu bij is gekomen.

30 juli 2023 om 08:22

Arsenal werd volgens mij ook langere periode minder serieus genomen voor de grote prijzen en zelfs de CL plekken En met nufc erbij, heb je nog een concurrent erbij voor maar 4 CL plekken. De strijd om die 4 plekken word daardoor alleen al een gevecht.

Hij gaat nog verrassen, hele goede spits enkel aan de dure kant. Mooi dat Atalanta ook al een vervanger binnen heeft gehaald waar ik veel positieve verhalen over hoor.

Overigens kan Højlund die 'snor' er beter af halen🫡

70 miljoen voor een speler met 14 goal contributions in één seizoen ondanks dat hij 20 jaar is. Ik vind het nog al niet wat.

29 juli 2023 om 20:30

Het gaat er om wat voor type is hij en past hij in het spel van Ten Hag. Haller werd ook helemaal afgemaakt door zn statistieken en kijk wat er gebeurde.

29 juli 2023 om 20:35

Lekker man even de eredivisie met de premier league vergelijken. Voor deze saga wist de helft niet wie hij was maar nou opeens een topaankoop.

29 juli 2023 om 20:52

Zeg soccerfan, volgens jou was er geen geld voor aankopen ivm de overname. Ze hebben nu bijna 200mio uitgegeven zonder verkopen, hoe kan dat?

29 juli 2023 om 23:46

Samcro het standaard transferbudget is gewoon beschikbaar. De club draait gewoon verder. Maar er zal op dit moment niet iets extra gedaan worden.

Lijkt me wel een goede aankoop van EtH. Over het algemeen heeft United slimme aankopen gedaan, ik zie ze wel om de 3 plekken meedoen.

Al 200 miljoen gespendeerd met Onana, Mount en nu deze Hojlund. Maar deze was wel broodnodig want United heeft geen spits omdat Martial altijd geblesseerd is. Niet zulke denderende statistieken heeft die kerel. Ik mag hopen dat hij slaagt bij United anders is het weer teveel betalen voor een speler. Maar ja toch missen ze nog steeds een fatsoenlijke 8…

29 juli 2023 om 20:28

Mount gaat op 8 toch?

29 juli 2023 om 20:42

Hoop persoonlijk dat Mount op 10 gaat komen te spelen en ze nog een sterke box-to-box nummer 8 gaan halen zoals Kessie. Had zelf een Brozovic of Sergej Milinkovic-Savic ook fantastische opties gevonden maar helaas.

29 juli 2023 om 20:43

Mount is niet eens goed genoeg om op 8 te spelen. Je koopt een speler die veruit alleen op nummer 10 of op de flanken heeft gespeeld bij Chelsea. En de keren dat hij op 8 speelde was die drama. Ook in het oefenduel tegen Real Madrid werd die als nummer 10 opgesteld. United maakt dezelfde fout net als bij Eriksen. Je kan niet aanvallende middenvelders zomaar op 8 neerzetten. Zeker iemand die niet de spelintelligentie heeft om daar te staan. United had beter dat geld kunnen uitgeven aan een speler die daar wel kan spelen…

29 juli 2023 om 20:50

Hoop dat ze gravenberch of lobotka oppikken

29 juli 2023 om 21:16

Hoop inderdaad dat ze Gravenberch oppikken ... 👍

Veel geld, maar lijkt mij gewoon een prima versterking voor Manchester United. Namen als Kane en Osimhen zijn ook duur en natuurlijk gevestigde namen die zich al meer bewezen hebben dan Højlund, maar zullen qua salaris veel duurder zijn. Osimhen is dan nog een speler die jaren meekan en heeft veel rek in zich om nog beter te worden, maar die zou denk ik al gauw richting de 150 miljoen gaan qua transfersom en een salaris van 15 miljoen per jaar.

Ik denk dat namen als Højlund ideaal zijn voor United en ten Hag. Vind hem gewoon een goede spits en met Højlund heb je een spits die mee kan groeien in de wederopbouw van de club.

29 juli 2023 om 23:48

Rochester ja da salaris wordt onderschat. De verhalen zijn dat hij rond de 4m gaat verdienen. Als dat echt zo is scheelt dat natuurlijk ok 40-60m op een 5jarig contract tov de bewezen wereldtop, nog afgezien van het verschil in transfersom.

€70M voor deze man. Wat een geld. Hopelijk blijkt het voor Ten Hag een schot in de roos

Het is afwachten met zulke aankopen, talent zal er ongetwijfeld zijn, maar of het er ook uitkomt (?) Mocht dat wel zo zijn is het natuurlijk een prima aankoop, maar we gaan het zien! Heb er wel vertrouwen in dat Ten Hag er het maximale uithaalt.

United geeft veel geld uit, maar op Onana na niks bijzonders gaat i.m.o.

29 juli 2023 om 20:45

Dat is gewoon United in een notendop de laatste 10 jaar. Veel geld uitgeven aan bepaalde spelers en dan floppen ze. Ook geld uitgeven aan spelers die niet eens nodig zijn zoals met Mount nu. Ook deze Hojlund is nog een vraagteken. 70 miljoen vind ik enorm veel geld voor iemand die niet echt denderende statistieken heeft. Voor Casemiro hadden ze ook al jarenlang geen fatsoenlijke verdedigende middenvelder. Het beleid van United is met afstande de slechtste van de topclubs in de afgelopen 10 jaar.

29 juli 2023 om 23:52

Modricmagic "voor Casemiro hadden ze ook al jarenlang geen fatsoenlijke verdedigende middenvelder."
Absoluut! Fijn dus dat ten hag dat probleem eindelijk serieus heeft aangepakt. Hopelijk is het spits probleem nu ook wat minder groot, met hojlund, martial en rashford als opties. Zelf denk ik dat martial nog steeds de beste van de drie zou zijn als hij eens fit zou blijven, maar helaas lijkt dat niet echt te lukken.

29 juli 2023 om 20:46

Je kunt de klok erop gelijk zetten dat Mount heel wat doelpunten gaat maken tegen Chelsea, dit soort opmerkingen gaan je niet helpen.

29 juli 2023 om 20:56

En dat maakt hem meteen een bijzondere speler? Met alle respect maar als je bij chelsea op de bank zit terwijl de rest van de selectie zwaar matig is zegt dat wel wat.

29 juli 2023 om 22:43

Zure reactie weer. Hij is door jullie 2x als speler van het jaar gekozen en vorig jaar kampte hij met blessures.

29 juli 2023 om 22:57

Veranderd niks aan het feit dat hij al 1.5 jaar niet presteert en uit de basis verdween bij een hele matige Chelsea.

29 juli 2023 om 20:54

Dat is ook het probleem van Man Utd onder de Glazers. De echte topspelers kunnen ze niet halen. Als je echt ambitie hebt als club ga je voor een Kim en een Kane om te beginnen. Hoylund zou niet meer dan een back up moeten zijn op die leeftijd.

29 juli 2023 om 20:58

De Glazers gooen er heel veel geld tegenaan, dat kan je ze niet verwijten. Enige probleem is dat ze niet iemand met voetbal verstand binnen de club hebben, waardoor het geld aan verkeerde spelers wordt uitgegeven. Al hebben ze soms wel aankopen die op het eerste gezicht goed lijken, maar toch mislukken. Dus hebben ook wel wat pech met sommige aankopen.

29 juli 2023 om 20:59

Ook een probleem dat ze veel te veel geld uitgeven aan zulke spelers. Zie maar is Pogba, Sancho, Antony en nu deze Hojlund. Als die laatstgenoemde flopt dan is het gewoon treurig bij United haar beleid…

29 juli 2023 om 21:24

Moet wel zeggen dat ik Pogba en Sancho prima aankopen vond toen ze gehaald werden, maar beide niet gebracht wat van ze verwacht werd en dan gaan mensen het natuurlijk over je prijskaartje hebben, zeer terecht.

29 juli 2023 om 22:08

Pogba was een goeie speler bij Juventus maar ik vond het bedrag wel extreem toen. Het was ook nog is een recordtransfer voor een middenvelder destijds.

30 juli 2023 om 00:11

Hendrik123 en bedoel je dan kim ipv mount of ipv onana?

30 juli 2023 om 17:37

Ik zeg nergens ipv. Ik zeg om te beginnen. Maar idd Mount vind ik geen speler met het niveau dat je als Man Utd moet nastreven. En aangezien dat een middenvelder is, is het niet ipv. Lijkt me logisch.

29 juli 2023 om 20:55

Mount heeft een slechte periode achter de rug, maar deed het onder lampard uitstekend. Mocht het als 8 niet lukken of als dubbele 10 dan is het een goede backup en concurrent voor fernandes. Waren ook veel Chelsea fans blij mee herinner ik mij. Hojlund is een talentvolle jonge spits en heeft qua minuten een half seizoen gespeeld wat misleidend is, want hij scoort makkelijk. Met fernandes als aanvoer zou dat een goede combi moeten zijn en met zijn fysiek past hij in het spel van ETH. Onana is zoals jezelf zegt ook een goede aankoop.

29 juli 2023 om 21:26

En dan nog....onana prima keeper maar gaan ze er veel op vooruit?

Maar goed, je eigen club heeft aangelopen jaar ook niks anders gedaan. Bakken met geld uitgegeven en t hielp niks.

Wat dat betreft doet city het zo slecht nog niet

29 juli 2023 om 21:41

Ja want het gaat nu ook echt over Chelsea in dit artikel....

29 juli 2023 om 23:22

Onana is toch ook gewoon niks bijzonders ?

Heb hem eerlijk gezegd nooit zien spelen. Ben benieuwd of hij met betere spelers om zich heen meer scoort dan vorig seizoen. Toen had hij er maar 9 in de Serie A. Als deze aankoop niet levert dan krijgt Ten Hag het heel moeilijk. Je kan niet nog een soort Antony achtige aankoop hebben.

30 juli 2023 om 02:11

Zijn ze wel gewend bij United, Maguire 80 mil, Fred 60 mil, Di Maria 60 mil, Pogba 90 mil. You win some you lose some. Zoals het er nu naar uitziet gaat Ten Hag echt wel de tijd krijgen met zijn project, zolang er maar verbetering in zit ieder seizoen.

United ziet ook dat Arsenal met het long-term process succes aan het behalen is. Ieder jaar een nieuwe coach met een nieuwe visie daar wordt niemand beter van.

Onana lijkt me ook wel een uitstekende keeper trouwens voor dit team van Ten Hag. Stel hij zou Frenkie de Jong nog kunnen overtuigen, of een Mazraoui op rechts krijg je een soort Ajax all-stars aangevuld met goeie spelers als Rashford, Shaw, Varane, Casemiro. Lijkt mij leuk om te zien hoe zo'n team het in de PL zou doen.

is dit de 3e of 4e zomeraankoop? In het artikel staat 3e maar volgens mij vergeten ze die verdediger van leicester Evans

29 juli 2023 om 20:49

Die heeft een korte termijn contract. Zoals het er nu naar uit ziet, gaat die niet mee het seizoen in. Al vind ik zelf dat het een meer dan prima vervanger van Maguire zou zijn, die tevreden kan zijn met een plaats op de bank.

29 juli 2023 om 23:44

wat bedoel je met een korte termijn contract? een contract om een paar weken mee te trainen? 3 maanden? 6 maanden contract?

29 juli 2023 om 23:56

Lionaldinho84 een contract voor de zomer. Dat moet blijkbaar, om mee te mogen doen in de vriendschappelijke wedstrijden in de zomer.

Gvardiol voor 100m
Hojlund 85m
Mount 75m
Havertz 80m
Rice 115m
Caicedo 93+M vraagprijs
Antony 100m

Die clubs in de PL zijn het helemaal kwijt hoor. Voor binnenlandse transfers nog enigszins te begrijpen aangezien ze daar allemaal zoveel geld hebben en je met de homegrown regeling zit. Maar transfers als die van Antony en nu deze knaap zijn zo idioot dat het lollige er ondertussen wel van af is.

Dan krijg je Man. U. fans die steen en been klagen over de eigenaars die geld uit de club trekken. Sorry hoor jongens maar daar zit het probleem niet. Deze club kan 5x meer spenderen per zomer dan ze nu al doen (en ze zijn al nummer 1) maar zolang je in het bestuur met moeite 3 hersencellen bij elkaar vindt gaat dat weinig opleveren hoor. Met de helft van het transfer- en salarisbudget maar 1 half bekwame knuppel bovenin was deze club veel verder.

29 juli 2023 om 21:02

Ik vind het ook wel grappig dat veel United fans lopen te klagen over transfers terwijl ze al 400 miljoen hebben uitgegeven in 1 jaar tijd haha. Ook nog is altijd veel betalen voor spelers zoals Antony en nu deze Hojlund. Die laatstgenoemde heeft niet eens denderende statistieken gehad bij Atalanta. Als die gast faalt dan is United nog slechter dan ik dacht met hun beleid.

30 juli 2023 om 00:45

Ik weet niet welke United fans jij volgt, maar iedere United fan wilt van de Glazers af, en diegene die onderhandelt voor spelers.. want dat zijn echt prutsers.

29 juli 2023 om 21:02

Tja aan de andere kant vragen clubs buiten de PL nou eenmaal veel meer aan clubs uit de PL. Ze weten dat die clubs het bedrag toch makkelijk kunnen neerleggen en dus gaat de prijs omhoog. Het enige wat je dan zou kunnen doen als Man United zijnde is gewoon verder kijken maar dan heb je uiteindelijk dus helemaal niks. 1 ding snap ik echter totaal niet, waarom zijn ze niet vol voor Nkunku gegaan? Die had je met CL voetbal toch echt wel kunnen overtuigen?

29 juli 2023 om 21:21

Die was 7 maanden geleden beschikbaar om in juli aan te sluiten. Heel gewaagd van je om aan te nemen dat ze bij United op de burelen zo ver op voorhand plannen. Toen hadden ze heus nog geen idee wie of wat ze nu nodig zouden hebben en wilden kopen joh.

29 juli 2023 om 21:25

Haha echt bizar hoor, die was nog goedkoper geweest ook.

29 juli 2023 om 21:20

Gvardiol is dat bedrag gewoon waard. De rest niet nee.

29 juli 2023 om 21:26

Gvardiol is fantastisch, ik ben heus een grote fan, maar nee dat is hij niet. De Ligt 70M, Militao 50M, Upamecano 40M, Konate 40M, Dias 70m... Neen dan is Gvardiol in de verste verte geen 100M waard. Ook iemand met een BuLi bril de grootte van bierglazen ziet dat. Dat is geen enkele verdediger momenteel overigens.

29 juli 2023 om 22:29

21 jaar, beste verdediger van het afgelopen WK en samen met Dias en De Ligt de hoogste marktwaarde (75 miljoen) van alle verdedigers. 90-100 miljoen is gewoon een normaal marktconform bedrag voor hem. Helemaal als je kijkt wat spelers als Rice, Fernandez , Nunez etc tegenwoordig gekost hebben.

30 juli 2023 om 00:01

real8madrid ben je boekhouder of zo? Wat kan jou het nou schelen of een club 80 of 100 miljoen voor een speler betaald? Het moet altijd blijken. Real kocht wel eens een kind van 40-50 miljoen en een vedette van 100 miljoen. De een bleek een koopje, de ander een kat in de zak. En de wereld draait gewoon door.

30 juli 2023 om 01:10

Wat kan jou het schelen wat mij het kan schelen? Ik vind het gewoon frappant dat ze bij United schijnbaar mensen aanstellen die de instructies op de shampoo-fles effectief nodig hebben.

29 juli 2023 om 23:58

real8madrid maar het ene maakt het andere toch niet minder waar? De glazers runnen de club slecht, En kosten de club ook jaarlijks een vermogen aan rente en dividend.
Maar heel vreemd dat supporters klagen, want speler x was heel duur. Het zal wel weekend zijn, want ik lees hier echt een hoop onzin.

30 juli 2023 om 01:11

Dat de supporters klagen is niet vreemd. Er is de afgelopen 10 jaar alleen maar reden tot klagen geweest bij United als je het mij vraagt. Het vreemde zit hem in waar ze om klagen. Klagen dat er niet genoeg wordt gespendeerd is gewoon op het idiote af als je het meeste ter wereld spendeert en nog niets klaarspeelt. Wellicht is het dan tijd om te klagen over het beleid? Zoals ik zei: al geeft deze club voortaan het dubbele uit dan winnen ze nog steeds niets meer dan een flipo in hun zakje lays na de wedstrijd met deze beleidsbepalers hoor.

30 juli 2023 om 01:29

real8madrid er word volop geklaagd over het beleid man. En ja sommigen zeggen er moet meer uitgegeven worden, omdat ze het allemaal ook niet precies weten. Big deal. Dus jij als real madrid supporter gaat op pl topics klagen dat supporters van clubs in de pl niet over exact de juiste dingen klagen binnen hun eigen clubs?

Een speler voor de toekomst. United zal het niet hardop zeggen maar ze weten ook wel dat ze het gat met City niet komend seizoen gaan dichten. Ze moeten ieder seizoen beter gaan voetballen en structureel de CL halen en daar presteren. Dit moet uiteindelijk leiden tot de PL of CL titel over een paar jaar.

Zeer benieuwd hoe dat deze transfer gaat uitlopen. 85M voor iemand dat pas sinds 2020 op professionele niveau speelt is toch wel veel. Voor dat bedrag had je Kolo Muani kunnen halen dat toch wel betere statistieken heeft als Hojlund maar je weet nooit, wie weet maakt hij 20 goals in de competitie.

Nou Erik krijgt dan toch wel een mooi budget. Toch weer 200m uitgegeven en nog interesse in Amrabat terwijl alleen Elanga weg is gegaan volgens mij.Toch mooi voor hem want aan het begin werd er gesproken over een stuk kleiner budget! Over deze speler kan ik niet genoeg zeggen want heb hem maar een keer of 5 zien spelen. 85m lijkt veel voor het aantal doelpunten dat hij heeft gemaakt maar hij is nog jong.

29 juli 2023 om 22:15

Dat United niet verlegen om het geld zit is toch al langer dan vandaag bekend. Je hebt elk jaar wel mensen die dezelfde onzin herhalen dat United geen geld voor aankopen heeft, maar toch geven ze telkens aardig wat geld uit

30 juli 2023 om 01:18

Klopt, maar de Glazers is het altijd maar afwachten wat er gebeurd en nu al helemaal..

Toch flink verbaasd over de slagvaardigheid met transfers en het budget ondanks de tot nu toe mislukte overname deze zomer, zal wel weer een mega lening zijn afgesloten en zo lopen de schulden weer op.

Veel te veel geld voor een spits die nog alles te bewijzen heeft maar helaas is dat de realiteit op de transfermarkt zeker met het gebrek aan goede spitsen, alleen Kane of Osimhen zijn echt top maar onbetaalbaar.

Bij Man Utd verwacht men dat ze de nieuwe Haaland in huis hebben gehaald, maar deze speler is een leuke spits en meer niet. Het is echt veel te veel geld voor deze spits. Ik laat graag mijn ongelijk bewijzen, maar ik heb er een hard hoofd in.

30 juli 2023 om 00:03

Os1908 waarom blijven mensen dit zeggen? Hojlund heeft 9x gescoord in 20 wedstrijden, haaland loopt al sinds zn geboorte 1 op 1. Het is nou toevallig een scandinavische grote spits, maar ik hoor voornamelijk internet mensen als jijzelf de vergelijking maken.

Is toch waanzin zo’n bedrag voor een speler die zich nog moet bewijzen, maar ja manu is het gewoon die kapitaalvernietigingen

Ik laat me graag verrassen door hem, zelf kijk ik de Serie A niet. Meningen zijn hier ook enorm verdeelt en ik ga niet uit van hoogtepunten/statistieken. Hoop vooral dat hij in het spel past en dat we minder afhankelijk worden van Rashford.

Nu nog een goede backup cv halen voor Martinez en dan hebben we een aardig brede selectie, zullen vast nog wel een aantal spelers verkocht worden waardoor dit mogelijk word.

Wat een klapper voor Atalanta, Heeft nog amper wat bewezen. Leuk talent maar dit bedrag ? Dat heeft die echt nog niet laten zien. Atalanta is hier echt de winnaar

is deze hojhlund beter dan darwin nunez? Want die koste ook wel zoiets

45 miljoen werd er betaald voor Timber en 85 miljoen voor deze Deen. Ajax moet in het vervolg veel meer vragen...

Als ze echt serieus mee willen doen zouden ze voor Mbappe moeten gaan.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren