Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Niet Memphis Depay, maar Brian Brobbey zou als spits moeten starten bij het Nederlands elftal’

Laatste update:

Memphis Depay is helemaal niet de ideale spits voor het Nederlands elftal, zo oordeelt Yordi Yamali in EK-Praat. De analist ziet de 94-voudig international het liefst vanaf de linkerflank opereren. Bondscoach Ronald Koeman geeft daar echter geen gehoord aan en posteert Memphis dinsdagavond gewoon in de spitspositie tegen Oostenrijk.

"Ik heb geen betere Memphis gezien dan als hij linksbuiten speelt", ventileert Yamali zijn mening in het voetbalpraatprogramma van ESPN. "Memphis zou sowieso niet mijn spits zijn. Ik zou hem altijd op links zetten."

Yamali brengt in herinnering dat Memphis in de oefenwedstrijd tegen Canada (4-0 winst) vanaf links speelde. "Daar vind ik hem goed. De manier waarop Memphis nu gebruikt wordt, zorgt voor een bepaalde irritatie en teleurstelling."

Brian Brobbey werd tegen Canada als diepste spits gebruikt en volgens Yamali kan het geen kwaad om de aanvaller van Ajax op het EK ook die rol te geven. "Ik zou het nog een keer proberen met Brobbey."

De kans dat Brobbey dinsdagavond start tegen Oostenrijk, is klein. Koeman houdt vertrouwen in Memphis en stelt hem dan ook zo goed als zeker op in het Olympiastadion in Berlijn. De bondscoach kan daarnaast Wout Weghorst, Joshua Zirkzee, Cody Gakpo of Donyell Malen als spits gebruiken.

Koeman


"Ik heb een goed gevoel bij hem", aldus Koeman op de persconferentie van maandag over Memphis. "Ik denk dat hij zeer zeker een speler is die zelfkritisch is. Hij was ook niet tevreden over zijn wedstrijd (tegen Frankrijk, red.). Hij vindt dat het ook beter moet en kan."

"Maar Memphis gaat gewoon spelen. Het is voor mij niet een discussiepunt. Hij speelt, ja. Hij is ook wel een speler die uit het niets... Het is niet voor niets dat hij topscorer wordt van Nederland. Dat heb je ook altijd in je achterhoofd." Memphis staat op 44 goals in Oranje. Alleen Robin van Persie (50) scoorde nog vaker dan de dertigjarige aanvaller.

Memphis Depay is de ideale spits voor Oranje

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zoals ze gisteren in studio Fussbal al bespraken, waarom komt Malen helemaal niet ter spraken als spits voor dit Oranje?

25 juni 2024 om 13:57

Malen nooit in de spits speelt bij Dortmund, hij komt daar altijd van de flanken of in een 2 spitsen systeem rond een balvaste spits als Fullkrug

25 juni 2024 om 13:58

Komen niet genoeg reacties op.

25 juni 2024 om 15:48

Begrijp ook niet waarom Malen nooit genoemd wordt. Kan op alle posities voorin spelen. Je kan Memphis het best link neerzetten inderdaad, want als spits is hij gewoon niet goed genoeg. Malen kan vanaf rechts of in de spits. Je kan zoveel variaties bedenken, maar de bondscoaches blijven maar kiezen voor Memphis in de spits zonder een ander ooit die kans te geven.

25 juni 2024 om 15:53

Maar Gakpo en Simons zijn ook het beste vanaf links. En ga je nu Gakpo wisselen met Depay? Gakpo in de spits was overigens ook niet het beste alternatief.

en iedereen buitelt weer over elkaar heen om depay naar de bank te praten.. Ja hij speelt 1,5 pot drama... Maar is gewoon je beste keuze. Zeker als je ook gewoon 1e wil worden, moet je hem gewoon opstellen. Alleen wel eerder wisselen bij weer zo'n zaadpartij..

25 juni 2024 om 13:57

Hij heeft veel blessures gehad en dus erg weinig gespeeld. Onterecht dat hij dan in de basis begint.

25 juni 2024 om 14:03

Want brobbey heeft zichzelf bewezen in NL elftal? En hele seizoen fit?
Of Zirkzee, die nog in Disneyland zei en uberhaupt nog met de oranje zenuwen in zn benen speelt? Of wacht, de Wonder Weghorst....

25 juni 2024 om 14:13

Bespeur ik hier een cynische ondertoon?

25 juni 2024 om 14:58

Brobbey nee die heeft zich niet bewezen maar daar krijgt hij geen kans voor een halve wedstrijd spelen kun je niks van zeggen maar wel dat hij verdedigers bezig houdt. Zirkzee is ook een speler die zich laat zakken en niet de spits positie houdt. En Weghorst gevalletje apart schiet er 109% meer in dan Depay tot nu toe.

25 juni 2024 om 15:54

Hoe kunnen zij zich bewijzen als ze niet opgesteld worden?

25 juni 2024 om 14:14

Die 1,5 wedstrijd was anders wel 2x een EK-wedstrijd. Dus: Memphis dit ek in de spits is tot nog toe erg slecht bevallen, en geeft geen garantie op goed lopende aanvallen en doelpunten. Kan altijd gebeuren, maar het is niet raar dat er nu discussie over is. Zeker aangezien hij, zoals in dit artikel ook wordt genoemd, het beste is op links.

25 juni 2024 om 14:33

Je bent al door dus als je nog een keer een wedstrijd wat anders wil proberen, is nu hey moment.

25 juni 2024 om 14:41

Ja niet dus, Juist Memphis laten spelen zodat ie in vorm komt. Hij is het beste wat we hebben als ie eenmaal zn vorm te pakken heeft.

25 juni 2024 om 15:47

Tien jaar niet leveren op een groot toernooi, en dan zeggen dat dit je beste spits is. Grotere onzin heb ik niet vaak gehoord. Hoop is uitgestelde teleurstelling! Daarbij, Depay is geen spits, maar meer een zwervende linksbuiten. Ook daarin niet goed genoeg voor Oranje, want Gakpo is by far een betere optie, maar op die positie kun je hem af en toe nog wat speelminuten gunnen. Net als Wijnaldum op 10, terwijl walking football inmiddels zijn eindstation is. Maar zo heeft Koeman zijn vriendjes toch weer beloond!

25 juni 2024 om 16:18

Oke pinko, vooral weg blijven kijken bij 46 interland goals!!!! Bizar.

25 juni 2024 om 20:14

Op grote toernooien?? Nu per toeval eentje, maar we liggen er uit. Geeft niet, want dit Oranje is ook niet mijn mooiste Oranje, op zijn zachtst gezegd. Maar jij mag nog 1 keer naar de verzinsels van Koeman kijken. En dan gaat iedereen weer netjes naar huis!

25 juni 2024 om 15:53

Hij speelt altijd drama als het erom gaat dus nee dit gaat niet over 1,5 wedstrijd, dit gaat erom dat Memphis altijd op deze wijze speelt als hij in de spits staat. Altijd op dodelijke plekken de bal verliezen, altijd de bal die van z'n voet afspringt. Maar nee het is niet erg want hij heeft er al zoveel gemaakt voor Oranje en hij kan goals maken vanuit het niets. Ik erger me al jaren kapot aan de wijze hoe hij zijn positie invult.

25 juni 2024 om 16:26

Showboy Depay is helemaal niet de beste keuze, tenzij men op wilt vallen.
Matige speler, bijna overal mislukt, kan alleen in oefenpotjes wat doen en zou eerder bij het eerste bierteam passen. Is alleen maar met zichzelf bezig en denkt het mannetje te zijn. Eerst hoeden, nu weer een zweetband.
Met Malen heb je tenminste wel een goede speler en ook Zirkzee.

25 juni 2024 om 17:29

Dit is niet helemaal waar dat dit de beste keuze is. De beste keuze is een speler die ook zijn teamgenoten beter laat spelen. Dit doet Memphis Depay absoluut niet. Alleen al door zijn domme balverlies momenten lopen zijn medespelers extra meters. Het teveel alleen willen doen zorgt ervoor dat hij zijn medespelers niet meer ziet.

Memphis is niet de ideale spits. Voor mij staat Zirkzee op 1. Brobbey zou ik niet eens overwegen. Is gewoon 4e spits.

25 juni 2024 om 14:28

Met name vanuit Hilversum is de roep om Brobbey enorm. Gelukkig lijken ze te zijn vergeten dat Bergwijn er ook bij zit anders werd die nog geopperd boven Gakpo. Zonder gekheid: Brobbey is inderdaad pas derde of vierde keus in de spits, en dat lijkt me terecht met jongens als Memphis, Weghorst en Zirkzee.

25 juni 2024 om 14:30

Laten we nou niet doen of Zirkzee 3 klassen beter is. Dat je een voorkeur voor hem hebt kan ik begrijpen maar er zit echt niet zoveel verschil tussen. Het gaat vooral om wat je beter kan gebruiken want ze hebben allebei hun eigen kwaliteiten.

25 juni 2024 om 14:42

Zullen we deze bewaren voor over een jaar of 5? Dan is deze discussie pas echt te voeren. Op dit moment is Zirkzee in Italie uitgegroeid tot een zeer gewilde spits. Brobbey heeft bij Ajax een bijzonder wisselvallig seizoen gehad, maar verder nog genoeg te bewijzen. Hopelijk hebben we hier later nog veel plezier van.

25 juni 2024 om 15:51

Het gaat erom wie je beter als spits kan opstellen. Zirkzee heeft een prima seizoen gedraaid. Memphis heeft sinds Lyon weinig laten zien. Het is ook helemaal geen spits. Eerder een hangende linksbuiten of 10. We hebben gewoon een echte spits nodig.

25 juni 2024 om 15:55

Klopt want op 20 meter van het goal staat niemand wanneer je aan het aanvallen bent omdat Memphis de bal zo nodig op wil halen in de middencirkel

25 juni 2024 om 14:34

Echt hè Brobbey.. wat een overhyped speler is dat. Het is niks, het was niks en het wordt ook nooit wat met die speler.

25 juni 2024 om 14:55

Wat een ontzettend domme reactie. Brobbey heeft op zijn 22e al meer gepresteerd dan bijvoorbeeld Van Nistelrooij en Makaay op die leeftijd. Brobbey is wat mij betreft zeker niet perse beter dan Memphis, maar om nou te zeggen dat hij er niets van kan is zo ontzettend dom. Jouw reactie is ook zo mager onderbouwd. Erger mij er aan.Als Brobbey daadwerkelijk beter presteerd op de training, zou Koeman hem echt wel opstellen. Reken er maar op de staf de kandidaat-spitsen toests.

25 juni 2024 om 15:04

Als Memphis niet scoort, heb je ook gewoon geen reet aan hem. Als Brobbey niet scoort, is de kans groot dat ie wel een goede rol heeft gespeeld als aanspeelpunt/targetman.

Snap niet dat mensen dat inzien, komt waarschijnlijk omdat ie voor Ajax speelt. Dan kan je gewoon bij een grote groep mensen helemaal niks goed doen.

25 juni 2024 om 16:33

Het is eveneens domme praat om Brobbey beter te noemen dan gelouterde namen als Van Nistelrooij en Makaay. Wat heeft Brobbey meer gepresteerd dan? Niets, maar dan ook niets. Makaay en Van Nistelrooij kunnen zeggen dat ze prijzen hebben gewonnen en bij de grote clubs hebben gespeeld. Makaay werd kampioen met Deportivo La Coruna en met Bayern München. Van Nistelrooij werd kampioen met PSV, Manchester United en Real Madrid en won ook de champions league en wereldbeker. Doelpunten maken konden ze ook en ook veel. Brobbey mag nog niet eens in de schaduw staan van die 2. Laat die eerst maar eens een fatsoenlijk seizoen draaien en zich bewijzen.

25 juni 2024 om 16:50

Heeft ie afgelopen seizoen geen fatsoenlijk seizoen gehad dan?18 doelpunten en 8 assists in 30 wedstrijden is onfatsoenlijk? Nee het is geen Van Nistelrooy of Makaay, maar je doet echt alsof ie er niks van kan, wat een onzin.

25 juni 2024 om 15:01

Jij zou van Wolfswinkel nog boven Brobbey prefereren dus jou hoeven we totaal niet serieus te nemen. Als aanspeelpunt is Brobbey de beste spits die Oranje heeft. Als pinchhitter is Weghorst de beste die er is. En als je een voetballende spits wil hebben die ook kan uitzakken naar het middenveld dan is Zirkzee oprecht de beste die we hebben. Waarin blinkt Depay uit ten opzichte van die andere 3? Dit is een oprechte vraag.

1). Ik zie hem voetballend alleen maar acties maken en balverlies lijden. Hij zakt uit als een Messi/neymar, wil de bal ophalen op het middenveld om er vervolgens precies niks mee te doen. Ja zoals ik al zei, balverlies lijden.
2). De kansen die hij krijgt weet hij niet om te zetten in doelpunten.
3). Ik zie hem zelden in de 16 zijn wanneer hij daar moet zijn. Je kan dus voorzetten geven vanaf de flanken, maar er zal niemand zijn om de trekker over te halen.

Vertel mij: waarom is hij de beste spits voor Oranje? Op basis van wat? Zij statistieken tegen de lamme en de blinde in kwalificatie en oefenwedstrijden?

Tegen Canada zag je duidelijk hoe de overige spelers (ook Depay zelf die een andere rol bekleedde) veel beter uit de verf kwamen doordat Brobbey als aanspeelpunt zo goed fungeert. Los daarvan is hij ook gevaarlijk met zijn snelheid en diepgang. Hierdoor is hij lastig te bespelen voor tegenstanders.

Nu even je bril afzetten en inhoudelijk de discussie aangaan. Dat Brobbey zelf kansen om zeep helpt weet ik al, hoef je niet aan te halen. Depay doet dat namelijk ook continue. Dus moet je verder dan dat kijken.

25 juni 2024 om 15:05

Zo grappig hoe mensen opeens Zirkzee als eerste spits willen zien. Die guy moet z'n debuut nog maken in Oranje plus je hebt hem nooit zien spelen. Dan kan je inderdaad niks fout doen. Dat is Nederland. Je bent goed tot je een fout maakt. En mensen die nog nooit iets hebben gedaan zijn dus het best. Depay is een logische nummer 1, Weghorst een logische super sub om oorlog te maken. Brobbey en Zirkzee zijn ander type spelers, de een meer een kapstok de ander voetbalt meer mee. Maar dat Zirkzee bij mensen op 1 staat tijdens een EK zonder ooit in Oranje te hebben gespeeld vind ik heel opportunistisch. Los van het feit dat Depay natuurlijk beter moet en Zirkzee gewoon een speler is met veelbelovende stats. Ze moeten minuten krijgen als invallers en zich dan laten zien.

25 juni 2024 om 15:15

Mensen willen gewoon dat Zirkzee een kans krijgt omdat Depay het niet waarmaakt. Dat is toch gewoon logisch?

25 juni 2024 om 17:11

Ja maar dan is basis toch niet logisch? Wissel 'm dan erin. Oke dat gaat vandaag helaas niet, breng dan Brobbey. Maar ik dnap wel dat je je basis niet gaat omgooien na 2 potjes.

25 juni 2024 om 16:00

Bro wat een misgun tegen Brobbey! Ik hoop dat FC Twente in de voorrondes van de champignons league gelijk eruit ligt ! En hoop dat Weghorst richting AJAX AMSTERDAM gaat !

Dat je Depay wilt passeren kan ik mij best wel in vinden hoor, vind zelf ook dat hij mag banken. Maar waarom je dan aankomt met Brobbey? Die heeft daar natuurlijk ook niks te zoeken. Zirkzee is helaas niet fit. Ik zou dan kijken naar Malen in de spits, of Gakpo spits en Malen/Xavi naar links.

25 juni 2024 om 14:00

Het is vrij bijzonder inderdaad. Zeker met inderdaad een Zirkzee in het team. Ik zou het wel lekker vinden om naar voetballers te kijken bij Oranje

Ook ik begrijp de hunkering naar een Zirkzee best. Het is een technisch begaafde spits. Veel meer dan Brobbey, maar wat vooral imo nu fout gaat is dat Memphis als spits veel te veel in de as begeeft, de bal komt ophalen, staat te pielen in de ruimte waar Xavi Reijnders en Gakpo in moeten komen. Daardoor rendeert onze voorhoede niet optimaal. Als je kijkt waar die jongens spelen dan spelen ze allemaal met spelers die voor hun diep gaan en/of als echte targetmannen spelen. Dat doet Memphis niet. Dat doet Zirkzee ook niet. Die komt ook in de bal om het spel te helpen maken. In het moderne voetbal is ruimtes creeren zo belangrijk, tegen de toplanden tik je je er niet door in de kleine ruimte. Ik zou daarom graag nog een keertje Brobbey zien, of zelf Weghorst. Zeker voetballend de mindere, maar misschien meer complimentair.

25 juni 2024 om 14:27

Al degenen die anti Ajax zijn zullen Brobbey nooit in de spits willen hebben. Sommigen omdat ze hem niet geschikt vinden en sommigen omdat ze anti Ajax zijn. Ik kan geen oordeel geven over Zirkzee omdat ik hem niet heb zien spelen. Brobbey heb ik wel zien spelen en gelet op het erbarmelijke spel van Ajax waaraan hij zich onttrokken heeft, behoort hij juist wel in de spits van het Nederlands elftal. Brobbey blijft in de spits lopen en kun je aanspelen voor een kaats. Daarmee creëert hij ruimte voor de buitenspelers en loopt hij de opkomende mensen vanuit het middenveld niet in de weg. Koeman zal echter tegen beter weten in blijven vasthouden aan Depay die echter veel beter vanaf links zou moeten komen. Malen verdient een kans vanaf rechtsbuiten, maar ook dat zal niet gebeuren. Daar start of Simons of Frimpong.

25 juni 2024 om 16:39

Precies! en ben het eens met jou! Dit is niet normaal meer hoe alles wat maar ook met Ajax te maken heeft en wordt gelijk met de grond gelijk gemaakt! Niet vergeten Dat de naam Ajax 20 x zo groot is dan elke club uit Nederland inclusief de prijzenkast die nog groter is dan alle prijzenkasten van alle clubs bij elkaar! en de beste Spelers heeft voortgebracht en dit doet pijn voor hun😀😂😂 met Koeman ga je nooit iets winnen en zal je er nooit op vooruit gaan !

Geen idee waar die Yordi Yamali nou weer vandaan komt, nooit van gehoord.
Maar dat geroep om Brobbey moet maar eens klaar zijn, dat is de minste van alle als spits inzetbare spelers die mee zijn.
Memphis moet sowieso spelen en als dat niet in de spits is, dan op links.
Dan liefst Zirkzee in de spits als ie fit is, en anders Gakpo of Malen.

25 juni 2024 om 14:11

Precies dit. Echt een onbegrijpelijke roep om een matige spits.

Overigens vind ik Zirkzee een ongekend talent. Echt heel erg goed en kan qua speler zeker Depay voorbij. Alleen nu is er maar 1 logische optie: Depay in de spits zetten. Hij heeft in het verleden vaak genoeg aangetoond het niveau aan te kunnen en je weet wat je aan hem hebt. Hierna mag Zirkzee tien jaar onze onbetwiste nummer 1 zijn (al weet je nooit hoe een andere spits zich ondertussen gaat ontwikkelen), maar nu komt nog iets te vroeg voor hem.

25 juni 2024 om 14:26

Resultaten uit het verleden... Depay presteert al lange tijd matig tot slecht in het Nederlands elftal. Kun je wel blijven roepen dat hij 'vroeger' goed en belangrijk was, maar het houdt een keer op. Het is hoog tijd voor vervanging in de spits.

25 juni 2024 om 15:10

Laatste 4 interlands:
Canada - Geweldig
Ijsland - Geweldig
Polen - Matig 6je
Frankrijk - Afgrijselijk

Het is dus niet zo dat hij standaard slecht speelt he. Zijn laatste twee partijen waren inderdaad niet goed, maar de potjes ervoor heb je kunnen zien wat hij kan. Ik ben het ermee eens dat Zirkzee geweldig is, maar nu nog niet.

25 juni 2024 om 15:45

Zirkzee heet 11 doelpunten gemaakt waar van 2 penalties. Na de winterstop maar 4 doelpunten waarvan 1 penalty. Waarom doet men alsof de nieuwe R9 is gearriveerd. En dan zeggen dat Brobbey gehyped is. Hij heeft aantoonbaar meer doelpunten gemaakt. Ohw en Depay heeft dit seizoen 5 doelpunten gemaakt. Lachwekkend

25 juni 2024 om 15:48

Tegen IJsland geweldig? Ik weet niet welke wedstrijd jij hebt gekeken. Maar het was zeker niet geweldig. Was weer zinloos kappen en draaien.

25 juni 2024 om 16:15

Tegen Canada speelde hij wel prima. Maar toen stond Depay op links en Brobbey in de spits… En bijna iedereen beweert hier ook dat Depay geen spits is, maar beter van links kan komen. Maar ga je Gakpo opofferen voor Depay? Samen werkt blijkbaar niet.

25 juni 2024 om 16:36

Zirkzee wordt toch ook niet om zijn doelpunten zo goed gevonden? Niet door mij althans. Het is al het andere wat hij doet waarom ik hem zo geweldig vind. Het is zelfs vrij bijzonder dat je enkel naar doelpunten kijk nu

25 juni 2024 om 16:49

Wie is Memphis? Waar was hij afgelopen 2 wedstrijden? Hoeveel heeft hij op doel geschoten? Hoeveel was hij met zich zelf bezig en hoeveel zat hij aan zijn haarband om te voelen of die wel goed zat? Was hij überhaupt wel bezig met de bal? PSV en Lyon heeft hij het goed gedaan! En verder? 40 doelpunten tegen de kleine landen! Waar was hij tegen de gehele top van de wereld? Als dit je beste spits is 😂😂😂 moeten we ons echt schamen ! Zwaar overschat is Depay!

Brobbey is gewoon 4e spits. Ik zou Zirkzee neerzetten met Memphis wellicht op links en Wout als stormram.

25 juni 2024 om 15:09

Bepaal jij dat? Ik ook niet maar voor mij is Brobbey de eerste spits. Niet omdat het intrinsiek de beste spits is van de vier maar wel degene die met zijn specifieke kwaliteiten het best zou passen in dit Nederlands Elftal. Memphis en Zirkzee zijn voetballend beter maar zakken te veel terug in het middenveld en Weghorst is als basisspeler niet goed genoeg (wel de beste pinchhitter).

25 juni 2024 om 16:16

Ja, ik bepaal dat. De tentakels van voetbalzone moderators reiken verder dan je denkt!

(nee ik bedoel uiteraard dat ik hem zie als 4e spits, leek me logisch)

Kan iemand mij uitleggen waarom (met feiten en niet op onderbuik of de bril waar je door heen kijkt), Brobbey overal wordt genoemd. Malen speelt bij Dortmund (CL final gespeeld, redelijk jaar gehad), Zirkzee goed seizoen bij Bologna (zowel scoren als assists), Weghorst (Speelt eingelijk vaak een voldoende en is belangrijk voor het NL elftal, zeker niet de beste maar heeft krediet opgebouwd), Memphis (kwalitatief een goede speler voor de subtop, heeft zich bewezen, maar is te vaak wisselvallig) en dan Brobbey die speelt bij een team die kantje boord Europees voetbal heeft gehaald en intens veel kansen nodig heeft om te scoren.

25 juni 2024 om 15:13

Omdat Brobbey de spits is die met zijn specifieke kwaliteiten het best zou passen in dit Nederlands Elftal. Memphis en Zirkzee zijn voetballend beter maar zakken te veel terug in het middenveld en Weghorst is als basisspeler niet goed genoeg (wel de beste pinchhitter). Brobbey blijft in de spits en vraagt de bal in de diepte en is als targetman ook aanspeelbaar. Daar profiteren spelers als Memphis, Gakpo, Malen, Bergwijn en Simons van. Dat zijn allemaal min of meer dezelfde types.

25 juni 2024 om 15:38

Bij Duitsland zie je juist veel bewegende spelers voorin. Daar draait het fantastisch met Wirtz, Musiala en Havertz. Waarom kunnen wij dat niet creëren met Gakpo/simons, Depay/zirkzee, Malen/frimpong dan? Dan heb je tenminste nog een beetje voetbal in je team. Daar lever je immens in met Brobbey. Een speler die eigenlijk alleen maar sterk is.

Worden we nou niet moe van dezelfde discussie? Volgens mij wordt er nergens anders zoveel gezeken over het Nationale elftal als in Nederland. 4 punten uit twee wedstrijden met Frankrijk in je poule, man het gaat als een leien dakje! Als Brobbey speelt en een slechte wedstrijd levert gaan we ook weer los. Ik zeg, bbq aan, bier koud, stoppen met zeiken en lekker gaan zitten voor Oranje! Proost! Trouwens even off topic, net dat filmpje van die Duitsers gezien die losgaan op de Snollebollekes... als je dan wil zeiken dan is het daarop, die moeten nog wel even oefenen wat links en rechts is.

Het is ongelooflijk hoe weinig respect Memphis Depay krijgt in Nederland. Iedereen wil hem meteen op de bank zetten omdat hij twee wedstrijden niet heeft kunnen imponeren. Laten we niet vergeten hoeveel goals hij voor het Nederlandse elftal heeft gemaakt. Hij is nota bene bijna topscorer aller tijden van Nederland. Die titel gaat hij hoe dan ook pakken, en hij hoort gewoon in de basis. Ik begrijp Voetbalzone ook niet. Hoeveelste artikel is dit inmiddels over dit onderwerp? Jullie kunnen net zo goed een artikel maken over de comments op jullie website als jullie zelfs een verslag maken van Twitter comments of van ieder persoon die wat roept op tv. Het wordt ook nog eens gepresenteerd alsof het echte nieuws is om erachter te komen dat iemand dat gewoon vindt.

25 juni 2024 om 14:29

Dat is nog een trieste bijkomstigheid. Dat een voetballer die de veters van Van Persie en Kluivert nog niet mag strikken, de een al voorbij is gegaan en de ander waarschijnlijk ook in gaat halen.

25 juni 2024 om 14:36

Wen er alvast aan of je het nou leuk vindt of niet.

25 juni 2024 om 14:58

@Zlatan65 En hier sla je dus de plank volledig mis. Stop toch eens met dat omhoogprijzen van RvP. Die was ook genoeg wedstrijden onzichtbaar. 2014 waar die helemaal een stempel heeft gezet was gewoon 1 van de betere selecties ooit voor Oranje. Feit blijft dat Memphis debuteerde in de tijd dat vele toen nog speelde uit die selectie, toen scoorde hij met regelmaat, helaas hebben we die kwaliteit niet meer op het veld… dusja als dan de man die al onder een vergrootglas ligt 1,5 wedstrijd matig speelt waaronder Frankrijk ( Waar eigenlijk niemand goed speelde maar oke ) word die op zijn Nederlanders maar afgeschreven. Ik walg soms echt van mijn medelanders en hoe ze met onze spelers omgaan.

25 juni 2024 om 14:35

Dat ie zoveel goals heeft komt vooral door het gebrek aan concurrentie. Wat denk je van een periode met Van Nistelrooy, Kluivert, Hasselbaink, van Persie, Huntelaar? Tegen die jongens zou Depay het gigantisch afleggen.

25 juni 2024 om 14:38

Maar we zitten niet in die periode nu, dus onnodige comment weer. Depay binnenkort all time topscorer.

25 juni 2024 om 16:18

Niet heel onnodig natuurlijk als jij het stelt als een classificatie dat hij geweldig is. Memphis is gewoon al zijn hele interland carriere onbetwist basisspeler (vind ik best terecht overigens), maar dat ie topscorer allertijden wordt betekent niet dat ie een van de beste Oranjespelers allertijden is.

Wijnaldum heeft bijvoorbeeld meer interlandgoals gemaakt dan Van Basten.

25 juni 2024 om 14:51

Je doet nu net alsof hij voor het eerst 2 wedstrijden niet presteert. Depay heeft nog nooit wat gepresteerd op een eindtoernooi. Leuk dat hij het laat zien in oefenwedstrijden of Nations league wedstrijden die nergens over gaan. Het gaat om eindtoernooien. Dat is het moment om te presteren.

Dat hij straks topscorer gaat worden is ook een schande. Een van Persie heeft in zijn kleine teen meer talent dan Depay in zijn hele lichaam.

25 juni 2024 om 15:01

@Arsenal Ook RVP was onzichtbaar op eindtoernooien hoor vent. Behalve 2014 dan, maarja die selectie was ook ander level. Sorry hoor maar een Memphis in zijn beste jaren was technischer dan RvP.

25 juni 2024 om 15:11

Weet je wie ook al langere tijd niet presteert? En wie nog nooit op een eindtoernooi wat heeft laten zien? Zirkzee. Omdat die nog niet eens zijn debuut heeft gemaakt en nog nooit naar een eindtoernooi is gegaan. Mijn stats zijn precies net zo goed als die van Zirkzee in Oranje en op een EK. Maar goed, mensen zien een EK als het ideale moment om opstellingen en formaties om te gooien zo blijkt. En om de topscorer aller tijden (bijna) terug naar huis te sturen na 2 slechte wedstrijden. Laat Zirkzee gewoon invallen, of Brobbey, en kijk hoe ze het doen voordat je ze basis zet. Maarja dan loop je ook weer tegen Koeman aan die nooit wat probeert.

Ik zou het liefst gewoon de aanval zien de we hadden tegen Ijsland. Memphis is veel beter als hij rond een targetman als Brobbey mag spelen.

Jajoh Natuurlijk. Laten we kijken wat wel en wat niet werkt op een EK... geef memphis en gakpo gewoon de opdracht om tijdens de wedstrijd zo nu en dan van positie te wisselen. Tijdens het WK hebben we al gezien dat hoewel ze beide het best vanaf links zijn, ook in de spits bruikbaar zijn.

Ik hoop op het gelijk van koeman met memphis in de spits tegen oostenrijk maar vraag me af welke minuut memphis gewisseld gaat worden.


Hij is in de spits gezet uit pure armoede omdat er op dat moment niks beter was .
Maar Depay is geen 9 en ook geen 10 ,
Hij was altijd een linksbuiten met een rechterbeen en daar heeft hij ook altijd gespeeld in club verband alleen in het Nederlandselftal speelt op 9 of 10 . Maar Koeman en Depay zijn bijde gaan geloven dat hij de beste keuze is voor de nummer 9 of 10 positie .
Wat hij overigens niet is .
Maar nu zijn er wel betere spelers op die positie , Zirkzee , Malen , Brobbey en Weghorst zij zijn alleen beter in de spits dan Depay .
Je zou zelfs met Malen op 9 kunnen spelen en Zirkzee op 10 .
Begrijp niet dat koeman maar blijft door blijft hameren dat Depay in het verleden belangrijk is geweest voor het Nederlands elftal , dat zal best maar we leven nu en nu raakt hij geen pepernoot .

Nu is niet het moment om het te proberen met een beperkte spits als Brobbey, dan nog liever Weghorst, die heeft zich al wel meermaals bewezen, maar vind ik ook geen basisspeler.

Koeman heeft een vaste 11 in zijn hoofd en wijkt daar niet van af.
Het is ook te laat om nu nog te experimenteren.
Dat vind ik een logische en goede keuze.
Maar in de knockout fase moet hij dan wel Depay in de rust al wisselen als het totaal niet loopt.
Dan heb je nog tijd om het om te draaien of erger te voorkomen...

Je bent net zo goed als je laatste wedstrijd.

Ik dacht dat Brobbey geblesseerd is. En als hij fit is, moet die er niet in. Ten eerste mist hij dan wedstrijdritme en ten tweede is het niet zo'n goede speler. Overgehypt, net als showboy Depay.
Ik zou liever Malen erin zien en Zirkzee. Helaas is Zirkzee ziek, al geeft men daar niet veel uitleg over. Maar waarom roep je Zirkzee anders op. Kan toch niet zo zijn dat hij voor nop daar heen gereisd is.

Reageer

Je moet inloggen om te reageren. Heb je nog geen account? Dan kun je je gratis registreren. Inloggen

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren