Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Cristiano Ronaldo maakt gemiste penalty in strafschoppenserie goed: Portugal door

Laatste update:

Portugal heeft maandag via een penaltyserie de laatste acht op het EK 2024 bereikt. Na een 0-0 stand tegen Slovenië in reguliere speeltijd volgde in de verlenging een strafschop voor Cristiano Ronaldo, die miste. In de penaltyserie maakte Ronaldo zijn fout goed door wél raak te schieten. Portugal won de strafschoppenserie na drie reddingen achter elkaar van keeper Diogo Costa met 3-0. Portugal speelt in de kwartfinale tegen Frankrijk.

Portugal verloor de laatste groepswedstrijd zeer verrassend van Georgië, maar speelde dat duel wel in een volledige B-formatie. Tegen Slovenië keerden de grote steren logischerwijs terug in het elftal. Ronaldo werd in de spits opnieuw in de rug ondersteund door Bruno Fernandes. Rafael Leão en Bernardo Silva opereerden vanaf de flanken.

Het artikel gaat verder onder de video
Meer video's

Het was vanaf het begin eenrichtingsverkeer naar het doel van de Sloveense keeper Jan Oblak. Toch slaagde Portugal er niet in om veel honderd procent kansen te creëren. Het team zocht logischerwijs voortdurend naar mogelijkheden om Ronaldo in stelling te brengen, die net de scherpte leek te missen om het af te maken.

Ronaldo nam de bal in de achtste minuut slecht aan na een pass van Leão, waardoor de kans verkeken was. Bernardo Silva probeerde Ronaldo even later door de lucht te bereiken, maar de timing van de spits was niet goed. Bij de tweede paal kwam Bruno Fernandes net te laat om de bal alsnog in te kunnen tikken.

In de 31ste minuut dook Ronaldo dreigend op bij de eerste paal, maar de spits van Al-Nassr wist net niet voldoende voor zijn directe tegenstander Vanja Drkusic te komen om raak te kunnen koppen. Ronaldo probeerde het daarnaast gedurende de wedstrijd talloze keren vanuit een directe vrije trap, maar schoot slechts één keer op doel. Die bal kon Oblak vrij eenvoudig wegstompen.

Vlak voor rust probeerde João Palhinha het met een schot van zestien meter, dat uiteenspatte op de paal. Roberto Martínez besloot in de rust aanvallend te wisselen: Diogo Jota kwam in plaats van Vitinha.

Slovenië beperkte zich vrijwel de hele wedstrijd tot verdedigen, maar kreeg na een uur spelen dé kans van de wedstrijd. Benjamin Sesko was bij een snelle uitbraak sneller dan Pepe, die de spits van RB Leipzig wel voldoende kon hinderen om een goed schot te voorkomen. Portugal kwam bij dat moment goed weg.

In de tweede helft droogden de kansen voor de Portugezen steeds verder op. Het tempo verdween uit de wedstrijd en Slovenië bleef vrij eenvoudig op de been.

In de negentigste minuut was er na goed werk van Jota plots toch weer een goede kans voor Ronaldo. De superster kwam schuin voor het doel, maar schoot recht in de handen bij Oblak.

Zo kreeg de achtste finale tussen Portugal en Slovenië een verlenging. Daarin bleef Portugal geduldig op zoek naar het winnende doelpunt, maar Slovenië hield de gelederen opnieuw uitstekend gesloten.

De wedstrijd werd in de 103de minuut opgeschud door Jota, die gevaarlijk het strafschopgebied van Slovenië indribbelde en over het been ging bij Drkusic. Scheidsrechter Daniele Orsato wees onverbiddelijk naar de stip, waarna Ronaldo de bal op elf meter legde. De aanvoerder van Portugal stuurde de bal naar de rechteronderhoek, maar Oblak zat erbij en tikte de bal weg.

Ronaldo raakte hevig geëmotioneerd van zijn gemiste penalty. De routinier barstte in de rust van de verlenging zelfs in tranen uit, maar herpakte zich en speelde de wedstrijd uit.

In de tweede helft van de verlenging volgde nog één enorme kans. Die was opnieuw voor Sesko, die de bal afsnoepte bij Pepe en daardoor door kon lopen richting Diogo Costa. De Portugese keeper redde zijn ploeg met een uitgestoken voet op de inzet van Sesko.

Er volgde een penaltyserie, die door Slovenië dramatisch werd begonnen met drie missers (van Josip Ilicic, Jure Balkovec en Benjamin Verbic). Diogo Costa pakte alle drie de strafschoppen. Portugal scoorde juist drie keer achter elkaar, via Ronaldo, Bruno Fernandes en Bernardo Silva, en gaat door naar de laatste acht.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Ajax traint onder Farioli
Reacties

Wauw, de afgunst jegens Ronaldo begint echt gênante vormen aan te nemen. Een Bruno Fernandes of Bernardo Silva hebben letterlijk geen knikker geraakt deze wedstrijd en waren veruit de slechtste op het veld maar daar hoor je niemand over want het is lekker makkelijk om met de kudde mee te gaan en met z’n allen te wijzen naar de 39 jarige Ronaldo die niks meer hoeft te bewijzen. Je kan letterlijk alleen maar respect hebben voor iemand die op zijn leeftijd nog steeds alles er voor over heeft om te slagen met zijn land. Maar toen er een Argentijn tot 3 keer toe was gestopt met zijn interlandcarrière omdat het ff tegen zat, alles en iedereen corrupt noemde (ironisch), vonden we dat weer passie hebben voor het voetbal maar o wee als het andersom was gebeurt, dan was de wereld weer eens te klein geweest. De hypocrisie en selectieve verontwaardiging van deze tijd is tenenkrommend….

1 juli 2024 om 23:45
0

Heeft niets met afgunst te maken. Gewoon genant dit. Ze moeten hem tegen zich zelf in bescherming nemen. Was bijna beschamend vandaag. Zo’n grote speler moet gewoon op tijd stoppen, want dit was echt pijnlijk.

1 juli 2024 om 23:47
0

Messi? Want wat is er gênant aan een Ronaldo die 120 minuten zijn land en team draagt?

1 juli 2024 om 23:47
0

Nog steeds de beste spits van Portugal.

Sowieso is het wel bij velen afgunst. Net zoals bij die andere grootheid trouwens.

1 juli 2024 om 23:48
0

Kom op hij speelde eigenlijk helemaal geen slechte pot. Hij moet alleen kappen met die achterlijke vrije trappen. Als of Ramos beter is.

1 juli 2024 om 23:49
0

Onzin. Niks gênant. Gewoon van genieten. Als je over 50 jaar je kleinkinderen vertelt over deze man, vertel je ze dan ook over je afgunst? Het is allemaal oprecht. Geniet gewoon van alle kleuren Ronaldo nu het er nog is. Nog een kunstje voor Ronaldo en ook Pepe die gewoon een standbeeld verdient. En ja, inderdaad dankzij de keeper.

1 juli 2024 om 23:49
0

Het heeft 2 hele minuten geduurd maar deze kleuters hebben de Ronaldo vs. Messi discussie alweer op gang hoor. Man, man, man.. Jullie (beide kanten van het spectrum) zijn echt te kinderachtig voor woorden. "Die kleine Argentijn dit", "Ronaldo is een semi-prof", "gênante vertoning". Lekker roepen vanaf je zolderkamertje over twee grootheden uit de geschiedenis van de sport... Hoe kom je er bij xD

1 juli 2024 om 23:49
0

@Myvision, het zou niet genant zijn als hij zijn land ook echt daadwerkelijk zou dragen. Dat doet hij niet, hij eist alle ballen op en probeert ieder dode spel moment als een poging tot persoonlijke glorie aan te grijpen.. Helaas laat Ronaldo zien dat hij echt niet meer mee kan op een EK.

1 juli 2024 om 23:50
0

Heb weinig acties zien lukken eigenlijk

1 juli 2024 om 23:50
0

Draagt? Krijg beetje het gevoel dat je vroeger met je broertje FIFA speelde en je moeder je vroeg of je aub je broertje wilde laten scoren. Gewoon gênant voor zo’n grote speler. Hij wilt heeeel graag maar het niveau heeft hij helaas niet meer.

1 juli 2024 om 23:50
0

Lierse1997,

Denk je nou echt niet dat Goncalo Ramos het beter had gedaan vandaag? Want zo moeilijk is dat niet. Ronaldo is nu gewoon een semi-prof. Althans zo speelt hij.

1 juli 2024 om 23:51
0

Myvision zeg je nou 120 min zijn land en team draagt??!? Hahaha ik kan echt niet meer man met deze fans. Wees is objectief. Hij voegt heel weinig toe aan dit Portugal. Elke bal moet geforceerd naar hem. Nee, geen basismateriaal meer. Wel zou ik hem als supersub laten invallen, dan kan hij nog wel van betekenis zijn voor dit Portugal.

1 juli 2024 om 23:51
0

Hoe draagt hij z’n team dan. Is het hele toernooi al een last aan het been van Portugal

1 juli 2024 om 23:51
0

Pepe een standbeeld? Een van de grootste viezeriken die deze sport ooit gezien heeft. Die verdient helemaal niks.

1 juli 2024 om 23:52
0

Ronaldo is niet meer de grote speler van weleer, maar is nog steeds voor Portugal een goede speler. Uiteraard stel je die op.

1 juli 2024 om 23:52
0

Leao, Bruno en Bernardo hoor je niemand over, spelers die zogenaamd in hun prime zitten spelen ook dramatisch. Om over Conceicao maar niet te beginnen.

1 juli 2024 om 23:52
0

En wat is precies pijnlijk? Hij had 2 grote kansen maar die mochten er helaas niet in. Verder viel het gewoon mee. Eerder vandaag verprutsten de grote spitsen mbappe en lukaku ook grote kansen. Maar het is lekker makkelijk wijzen naar Ronaldo natuurlijk . Dan hoef ik het nog niet te hebben over onze eigen spits. Die als basis speler nog nooit met Nederland verder is gekomen dan een kwart finale op een eindtoernooi maar nog steeds meer de focus heeft op zijn uiterlijk dan zijn spel. Laat Ronaldo lekker met rust joh

1 juli 2024 om 23:52
0

@ Sanderr... altijd start iemand die discussie wel weer idd.
Maar wat je zegt dat zijn de "kleuters" de echte liefhebbers genieten van beide iconen.

1 juli 2024 om 23:53
0

Ronaldo was weer dramatisch, voegde weer totaal niets toe. Maar we moeten allemaal maar respect hebben! Geen kritiek op Ronaldo aub! En dan ook nog is lopen sneren naar Messi, die zijn land droeg naar meerdere internationale titels. Over selectieve verontwaardiging gesproken zeg.

1 juli 2024 om 23:53
0

@myvision Hij draagt z’n land niet, al helemaal niet huilend. Wees ook een beetje realistisch zeg.

Feit is dat hij niet top speelt, maar we moeten wel respecteren voor wat hij op deze leeftijd nog kan opbrengen. Ondanks dat het niet loopt, blijft hij wel gaan.

1 juli 2024 om 23:53
0

Het is gãªnant dat Ronaldo staat te huilen na een gemiste penalty terwijl het team nog doormoet. Het is gãªnant dat Ronaldo allerhande ballen opeist waarvoor hij allang niet meer de beste speler is om die te nemen.

Groot respect voor zijn carriã¨re, maar enige reflectie op zijn eigen kunnen (en daarmee positie in zijn team) mag echt wel.

1 juli 2024 om 23:54
0

Valt toch wel mee. Had eerder het idee dat C. Ronaldo zichzelf een beetje uit de wedstrijd speelde. Portugal draait sowieso niet heel lekker. Net als veel andere landen.

1 juli 2024 om 23:54
0

@El-Guaje, nee. Echt geen speciale speler. Ik denk dat die gewoon hetzelfde kan als Ronaldo. Bij Ronaldo zet de tegenstander echter 2 of 3 man, wat potentieel ruimte voor de rest creëert. Sowieso heb ik 1000 keer liever Ronaldo bij een grote kans in de laatste minuut dan Ramos.

Dat gezeik over ‘semi-prof’ is ook weer belachelijk overdreven. Zo een overdrijving komt gewoon voor uit afgunst. Uit niks anders.

1 juli 2024 om 23:55
0

Ronaldo dramatisch noemen gaat veel te ver. Dat was hij namelijk niet. Wel is het zo dat hij beter rond de 60e minuut kan worden gebracht ipv basis.

1 juli 2024 om 23:55
0

Pepe een standbeeld… haha het staat er echt.

1 juli 2024 om 23:56
0

Goncalo Ramos maakt er minder dan 15 bij PSG in de Franse competitie. Dat is echt geen absolute topper hoor. Verder zijn Leao en Bernardo veel slechter dit toernooi dan Cristiano.

1 juli 2024 om 23:56
0

Een van de allergrootste verdedigers van de afgelopen 20 jaar. Wat mij betreft ook overduidelijk beter dan Ramos. Inderdaad nare streken gehad, maarja zat grote spelers waren een beetje koekie.

1 juli 2024 om 23:56
0

Voor wie zou Ronaldo moeten banken dan? Hij is nog steeds de beste spits die ze hebben.

1 juli 2024 om 23:58
0

Goncalo Ramos of Andre Silva natuurlijk, want dat zijn oh zo geweldige spitsen😂

2 juli 2024 om 00:02
0

@iniestaFCB

Net als Bernardo Silva, Fernandes, Leao en Jota. Raar genoeg rent de kudde niet achter vrijwel heel Portugal op Pepe, Mendes en Diogo na. Dat is nou eenmaal heel doorzichtig.

Daarbij had Ronaldo en Portugal vast ook wel wat meer internationale prijzen gehad als ze veruit de beste team zijn met Brazilië een Brazilië wat al bijna zo'n 15 jaar de minste generatie is geweest in Braziliaanse historie wat ook nog eens vaak zonder Neymar aantrad(ook nu weer niet).

Even om het even hoor, maar als Brazilië of Argentinië niet winnen, hebben ze altijd gefaald. Als ze wel winnen, hebben ze gedaan wat ze moesten doen.

Totaal niet vergelijkbaar met een EK.

2 juli 2024 om 00:02
0

Waarom mensen steeds om Goncalo Ramos blijven noemen terwijl dat gewoon een iets betere versie van Gimenez is blijft ook een raadsel. We hebben het op het WK kunnen zien tegen Marokko hoe goed het ging met Goncalo Ramos in de punt. Tactisch klopt er gewoon niets van bij Portugal waardoor geen van die sterren kunnen uitblinken, maar daar hoor je niemand over.

2 juli 2024 om 00:14
0

Blijf ik ook raar vinden. Tuurlijk is ronaldo op leeftijd en willen de benen veel minder dan de jaren hiervoor (hebben modric en alle andere spelers op die leeftijd ook), maar hij is nog steeds de beste spits die ze hebben. Zet Ronaldo af tegen alle spitsen op dit moment en hij is nog steeds top 3. Meevoetballen en dribbels is hem allemaal niet meer, maar de rest is nog steeds wereldtop vergeleken bij de rest. Verder krijgt hij ook nauwelijks echte kansen. Tegen slovenie ook maar weer 1 echte kans. De rest zijn allemaal matige voorzetten waar geen spits bij komt. Die sesko heeft nog meer kansen gehad. En ja als je geen kansen krijgt kan je als spits ook niet uitblinken.

2 juli 2024 om 00:21
0

Goncalo Ramos is ook niks hoor. Die kerel heeft sinds zijn transfer naar PSG helemaal niks meer gedaan. Speelt nooit en ook op het WK 2022 heeft die tegen Marokko ook niks kunnen doen toen die kans kreeg. Is gewoon een net niet spits. En dan kan een Joao Felix nog in de spits. Maar ja daar wordt je ook niet blij van. Dus momenteel is een 39-jarige Ronaldo alsnog de beste keuze voorin.

2 juli 2024 om 00:37
0

Hij gaf 2 wedstrijden geleden toch echt de bal af aan Bruno Fernandes
terwijl hij zelf kon scoren.
en ja het gaf hem het record voor meeste assist maar hij heeft toch echt liever een goal

2 juli 2024 om 00:39
0

Als je het zo goed weet, vertel even wie het op zijn plek daar beter zal doen? Ik ben gewoon oprecht benieuwd met wat je komt. Wie voegt op dit moment daat wel wat toe? Silva? Bruno? Leao? Ronaldo had al meer goudenballen op deze gasten hun leeftijd, dan wat zij in hun broek hebben hangen. En nee hier spreekt trouwens niet een fan, maar een liefhebber van de sport. Messi en Ronaldo zijn voor mij de allergrootste van deze eeuw!

2 juli 2024 om 00:46
0

Ronaldo in de basis starten, als het niet loopt felix erin gooien. Of je begint met een 442 opstelling met Leao en Jota voorin aan de aftrap en als dat niet werkt doe je Ronaldo erin, die kan dan wat extra’s brengen. Maar hoe het nu gaat is niet best, dat ziet iedereen

2 juli 2024 om 00:48
0

Oh lol Messi, die zijn land eigenhandig naar internationale titels droeg? Laat me niet lachen. Tis maar dat hij Di Maria en co naast zich heeft.

2 juli 2024 om 00:53
0

Vorige copa america had messi de meeste goals en meeste assists op het hele toernooi. Op het WK had hij de meeste goals en assists van zijn team. Tuurlijk hebben zijn teamgenoten voor hem gestreden en veel geholpen, maar hij was niet afhankelijk van ze het was eerder andersom

2 juli 2024 om 01:08
0

Tuurlijk, wanneer Argentinië prijzen wint is het alle credits aan Messi toe maar wanneer er zwaar werd gefaald was het juist dat hij niet geholpen werd door zijn teamgenoten.

2 juli 2024 om 01:28
0

Als hij de meeste goals en assists maakt, dan is dat wel logisch vind je niet?

2 juli 2024 om 06:49
0

Meeste penalty’s bedoel je?

2 juli 2024 om 07:06
0

'Meeste penalty's', haha. Of de goal tegen Mexico, de assist tegen Nederland, de assist tegen Kroatië, de goal tegen Frankrijk. Maar dan wijst men natuurlijk direct naar de penalty's. Als een andere speler dit deed op een eindtoernooi werd hij de hemel in geprezen, maar omdat het Messi is stelt het niets voor. En een penalty schiet je zo snel nog even niet binnen, zagen we gisteravond.

2 juli 2024 om 07:36
0

Haal bij Messi de penaltys weg en zijn statistieken zijn voor Argentinie op WKs en Copa Americas natuurlijk ook niet extreem bijzonder. Al helemaal niet als je het vergelijkt met een Pele, R9 etc.

2 juli 2024 om 08:00
0

@Iniesta Je moet toch toegeven dat de hoeveelheid gekregen penalty's bij Argentinië wel erg opvallend is.

2 juli 2024 om 09:00
0

Iemand die Ronaldo semi prof noemt, heeft duidelijk op een voetbalsite niets te zoeken.
De man is de best betaalde sporter ter wereld en dat al 15 jaar.
Heeft GTST geen fan site voor de verdwaalde zielen hier op VZ?

2 juli 2024 om 09:05
0

Ja, is absoluut de beste CV van het EK en dat zonder kaarten en vieze smerige overtredingen.
Tegenwoordig is voetbal nog nauwelijks van Rugby te onderscheiden met het gebruik van de klauwen om tegenstanders vast te houden. De "schouderduw" die Cancelo kreeg langs de zijlijn was goed voor een 10 minuten straf op een Rugby veld.

2 juli 2024 om 13:29
0

Nee hoor, zeker niet de beste spits. Jota laat in 5 minuten meer zien dan Ronaldo in 120 minuten doet.

2 juli 2024 om 13:31
0

Wat een makkelijke vraag: Diogo Jota natuurlijk

2 juli 2024 om 13:32
0

Nee, dat is hij duidelijk niet. Diogo Jota laat met 5 minuten al meer zien dan Ronaldo het hele toernooi

1 juli 2024 om 23:46
0

Ronaldo gaat achter elke vrije trap staan en eist alles op. Daarnaast is het gewoon klaar met die man. En welke aanvoerder gaat er nou staan huilen met 15 minuten te spelen? Juist hypocriet dat het bij Ronaldo altijd passie is.

1 juli 2024 om 23:51
0

Passie noemen we dat. Daarom heeft Portugal recent nog een ek gewonnen en teren wij nog op een ek van bijna 40 jaar geleden. Liever een captain die staat te huilen voor zijn land dan een captain die allerlei dooddoeners gooit

1 juli 2024 om 23:54
0

Ja dat recente EK van 3 maanden geleden

1 juli 2024 om 23:54
0

Ik kan genoeg begrijpen maar de vrije trappen opeisen terwijl je je 3-4 betere nemers hebt is bizar

1 juli 2024 om 23:55
0

Die 'passie' werd Portugal anders vandaag weer bijna fataal. Elke vrije trap moest mister Ronaldo de tribunes in schieten en hij schoot ook nog de penalty mis. Genant dat de trainers of medespelers niet durven in te grijpen. De comments in deze topics zeggen trouwens genoeg. De meest beschermde speler aller tijden.

1 juli 2024 om 23:56
0

Bobby, wie zijnde betere nemers dan? Hoeveel vrije trappen heeft Bruno erin geschoten bij utd? Of Silva? Kom alsjeblieft met cijfers

1 juli 2024 om 23:59
0

Hij schoot de penalty niet mis, die was op doel! Je kan ook de props geven aan Oblak want het was een uitstekende redding l. Maar nee, het moet weer richting Ronaldo zijn.. schei uit

2 juli 2024 om 00:20
0

Hoeveel kansen heeft hij vandaag weer gekregen dan? 1 kans. De rest waren allemaal matige voorzetten die over hem heen gingen. Die sesko heeft nog meer kansen gekregen. Zo een ramos is niet eens onbetwist bij een psg met kolo muani als concurrent. Een ronaldo op leeftijd is nog steeds top 3 spitsen met wat er momenteel rondloopt op de velden. Dat dribbelen enzo gaat niet meer op die leeftijd. Dat kan alleen als je de bal aan een touwtje hebt zoals messi of bernardo silva ofzo. Dat heeft ronaldo niet, maar qua spitsenskills is het nog steeds wereldtop. Een lewandowski, kane, lautaro martinez of wie dan ook is echt niet beter dan de huidige ronaldo. Als ronaldo echt aanvoer (3 a 4 kansen per wedstrijd)zou krijgen scoort hij elke wedstrijd. Heb nog geen 1 keer gezien dat hij bijvoorbeeld kan uithalen in de 16.

2 juli 2024 om 00:29
0

Bruh enige idee hoe sesko aan die extra kansen komt? Heb je hem zien balletje afwachten?

2 juli 2024 om 00:40
0

Ronaldo heeft misschien wel de beste looplijnen van alle spelers maar hij krijgt geen ballen.
dus het argument kan niet zijn hij beweegt niet goed

2 juli 2024 om 01:02
0

Jouw afgunst jegens Ronaldo begint echt enge vormen aan te nemen, misschien een therapie sessie inplannen om dit te kunnen verwerken?

2 juli 2024 om 07:08
0

@riomamchester: Ronaldo was een geweldige speler, maar dat EK hebben ze toen ondanks Ronaldo gewonnen. Niet dankzij. De poulefase was toen afgrijselijk, maar met al het geluk van de wereld. Toen in de finale ze zonder Ronaldo speelden, zag je "plots" het beste Portugal. Een team dat opereerde als team.

Ja, Ronaldo is geweldig. Maar het team is/was veel te veel "alle ballen op Ronaldo".

1 juli 2024 om 23:46
0

Keeper redt Portugal ongelofelijk.

1 juli 2024 om 23:47
0

Welke afgunst heb je het precies over? En doe je nu andersom niet precies wat je niet wilt dat bij Ronaldo gebeurt? Niemand heeft het over Messi maar jij moet dit aankaarten. Je houdt jezelf voor de gek joh.

1 juli 2024 om 23:48
0

Ga je nu nog even zielig zitten doen over Messi? Gaat het nog? Nadat Jan Oblak het doelpuntje van je vriend afpakte? Doe toch niet zo sneu.

1 juli 2024 om 23:48
0

Maar die 2 spelers hoor je ook nooit zeggen dat ze de beste ooit zijn. Die pakken niet alle ballen af, die willen niet alle aandacht, die maken er geen 1 man show van. Dat zou er mee te maken kunnen hebben natuurlijk

2 juli 2024 om 00:43
0

kijk eens de video van Ronaldo waar hij Ruben Neves aanmoedigde om een penalty te nemen in een strafschoppenserie.
Daar zie je een echte leider en een man die er staat voor en met zijn team
en kijk hoeveel hij geeft aan goede doelen hij is echt niet een one men show
je hebt ook nog dat Ronaldo een hattrick kon maken maar de penalty aan Benzema gaf omdat die al 4 wedstijden moeite had met scoren

1 juli 2024 om 23:50
0

Het heeft toch simpelweg alles en alleen maar te maken met de houding, expressie en manier van doen van Ronaldo. Hoge bomen vangen veel wind.

1 juli 2024 om 23:51
0

Jammer dat je met deze reactie dit artikel verpest.
On: Slovenen gestreden als leeuwen. Penalty serie daarna wel echt een anticlimax.

1 juli 2024 om 23:54
0

Zit de frustratie diep jongen. Mooi verhaaltje geschreven voor het slapen gaan.

2 juli 2024 om 00:00
0

Ja goed verhaal, maar Ronaldo heeft zich gewoon 120 minuten lang voor lul gezet. Die afgunst roept hij over zichzelf af met zijn gedrag. Dat is altijd zo geweest, maar voorheen kon hij het maken door zijn prestaties. Nu hij niet meer presteert is het ronduit treurig. Een klein kind van 39. En wat Messi ermee te maken heeft is mij een raadsel.

2 juli 2024 om 00:00
0

Volledig eens

2 juli 2024 om 00:02
0

Jij snapt het!

2 juli 2024 om 00:04
0

Kerel, je doet nu zelf precies hetzelde maar dan met Messi. En dan 1 seconde na artikelplaatsing een copy paste doen om bovenaan te staan met je belerende vingertje. Over tenenkrommend gesproken.

2 juli 2024 om 00:06
0

JayJack, ik ben het volledig met je eens! Fantastisch verwoord.

2 juli 2024 om 00:20
0

“ Maar toen er een Argentijn tot 3 keer toe was gestopt met zijn interlandcarrière omdat het ff tegen zat, alles en iedereen corrupt noemde (ironisch), vonden we dat weer passie hebben voor het voetbal maar o wee als het andersom was gebeurt, dan was de wereld weer eens te klein geweest” zo’n onzin dit. Die Argentijn is daar online helemaal voor afgemaakt..

2 juli 2024 om 00:32
0

Eindelijk! I salute you JayJack. Die man heeft meer goudenballen, dan dat de gemiddelde reageerder bekers in z’n kast heeft staan man. Waar praten we over. Die man is een legende. Is nog steeds dodelijk in de 16! Deze EK zijn spelers zoals Mbappe, Lukaku, Kane, etc. allemaal onzichtbaar, maar Ronaldo doet nog even op z’n 39e mee. Wat meer respect is op z’n plaats voor één van de beste voetballers te wereld. Echt een schande de hoeveelheid negativeit dat hier heerst. Het zijn vaak ook de Messi fans die dit over Ronaldo zeggen, terwijl je ze beide moet waarderen! Zoiets wat deze twee spelers hebben gedaan, gaan wij waarschijnlijk niet meemaken!

2 juli 2024 om 00:53
0

Je wordt beoordeeld op wat je nu laat zien, niet wat je hebt laten zien. Door dat laatste speelt Ronaldo uberhaupt nog, want die is echt niet meer beter dan z'n concurrenten. De kritiek is best terecht. Het is ook wel hemeltergend hoe de man enkel op zoek is naar persoonlijke records op een EK. Je kunt prima respect hebben voor Ronaldo in z'n beste jaren en tegelijkertijd veel kritiek hebben op de huidige Ronaldo. Van dat fanboy-gelul wordt je minstens zo moe...

Ik zei het voor de eerste wedstrijd van Portugal al. Maar kwalitatief vind ik het echt een van de beste selecties. De enige voorwaarde om ze als titelkandidaat te zien was echter: begin nou niet met die Ronaldo in de basis.

Echt niet vervelend bedoeld, die man is 39, heeft de absulte wil om te winnen en zal echt zijn stinkende best nog wel doen. Voor hem zal het ook verschrikkelijk zijn dat het allemaal gewoon een stukje moeizamer en minder gaat dan een jaartje of vier geleden. Maar je hebt er even hard gezegd met Ramos en Felix gewoon twee die meer recht hebben om te starten momenteel, en waar je als team ook veel meer aan hebt.

Vind ook wel eens dat Ronaldo zich wat nederiger op mag gaan stellen. Ga met die trainer zitten. Zeg dat je je impact vooral ziet als pinchhitter, een soort Woutje Weghorst, maar dat 90 minuten spelen geen nut meer heeft. Want dat weet je ook van die trainer van zijn tijd bij België. Dat is een watje, een people pleaser die je als "vedette" echt niet durft te wisselen of op de bank te zetten. Wat die man zichzelf overigens ook aan mag rekenen, dat je als trainer zo over je heen laat lopen.

Maar nee, in plaats daarvan loopt Ronaldo nog altijd als de grote vedette over het veld. En schiet bij nog net niet de aftrap en doeltrappen op doel. Ik kan mij ook niet voorstellen dat de andere 10 zich zo onderhand niet enorm aan het storen. Dat gedrag wordt getolereerd als je levert, maar niet als je steeds een van de minsten op het veld bent. Om vervolgens die penalty nog te missen ook.

Zo ga je natuurlijk ook niet presteren als team, en presteer je collectief ver ondermaats. Dan is opeens zelfs een Slovenië met anderhalve goede speler en negen die er geen ene reet van kunnen een lastige tegenstander.. En dan ben je nog zo dom ook om zonder enige urgentie te voetballen en het tegen de beste keeper ter wereld lekker op strafschoppen aan te laten komen. Afijn, je komt er net mee weg omdat derderangs spelers bij Slovenie geen fatsoenlijke penal kunnen nemen. Maar handig is anders..

1 juli 2024 om 23:49
0

Jij hebt gesproken.

1 juli 2024 om 23:50
0

En op basis waarvan verdienen Felix en Ramos het meer om te starten dan Ronaldo? Heb je daar al over na gedacht of zit zuigen aan Ronaldo zo diep in je hoofd gegrift dat je daar niet over wil nadenken. Bruno speelde vandaag een zaadpot Pepe ook al opa met een paar slijtage fouten (voor derest prima) maar daar hoor je niks over. Het is lekker populair om op Ronaldo te haten en analisten nemen dat zo makkelijk over puur en alleen om verhaal temaken. Flikker op joh

1 juli 2024 om 23:51
0

Het is nog wel gewoon hun beste spits imo. Alleen wil hij iets te graag. Gewoon in de punt gaan staan, niet te moeilijk doen qua uitzakken en trucjes. Wachten op die ene kans die er altijd komt. En iets minder vrije trappen opeisen. Ramos en Felix zijn echt niet beter imo.

2 juli 2024 om 00:46
0

Felix is wel 3x zo goed als Ramos maar hij is een mooi weer voetballer en zeer slap gebouwd. maar staat zeker in de top 3 grootste natuurtalent op dit EK

1 juli 2024 om 23:53
0

We hebben zonder Ronaldo gezien hoe het afliep tegen Marokko. Verder is winstpercentage van Portufal met Ronaldo veel hoger dan zonder hem.

1 juli 2024 om 23:55
0

Mooi gesproken Martijn. Cristiano heeft het nog steeds te hoog in zijn bol en als je dan zo een people pleaser als Martinez als coach hebt, gaat het vroeg of laat fout en dit zal tegen Frankrijk gebeuren.

1 juli 2024 om 23:57
0

Met of zonder Ronaldo gaat het tegen Frankrijk fout.

2 juli 2024 om 00:13
0

Tegen frankrijk heb je een aanvaller nodig die kan zakken en druk kan zetten op het middenveld (valse spits). Dat kan Cristiano niet belopen. Een Ramos, Jota, Felix kunnen dat. Ik zou Cristiano vervolgens als het rond 75-80ste minuut gelijk of achter staat, Cristiano erin gooien als pinch-hitter.

2 juli 2024 om 00:23
0

Een ramos of felix die bij hun club niet eens onbetwist zijn. Die joao felix heeft nu al 5 jaar niet zijn belofte waargemaakt. Kan leuk ballen maar 0 rendement.

2 juli 2024 om 00:35
0

Jan Oblak de beste keeper van de wereld noemen, dat noem je mooi gesproken, lol, nee dan ben je gewoon heel dom.

2 juli 2024 om 00:37
0

Bruh een spits is al lang niet meer alleen om te scoren hè. Als je een bal op het middenveld kan afpakken en andere spelers in stelling kan brengen ben je als spits ook goud waard. Cristiano kan dat helaas niet meer opbrengen begrijpelijkerwijs. Als hij balletje gaat afwachten tegen Frankrijk die supersterke verdediging hebben, gaat Portugal het heel zwaar krijgen. Cristiano moet wanneer de tegenstander een beetje moe is en er nog niet is gescoord of ze staan achter, aan het eind erin komen, want dan moet Portugal drukken en spelen ze hoger de bal, meer voorzetten, etc.

2 juli 2024 om 00:38
0

Oblak hoort zeker al paar jaar bij de beste keepers ja RM1335. Doe is die witte bril af.

2 juli 2024 om 00:45
0

Je verdraait het. Zwak. Jan Oblak is een top 5 van de wereld, maar beste is hij nooit geweest want er was altijd Neuer voor iedereen, en zelfs nu nog. Dus die witte bril waar je naar verwijst slaat helemaal nergens op. Doe jij die oogkleppen van jezelf en Martijn af. Ook Courtois is niet beter dan Neuer. En nee ook nu niet.

2 juli 2024 om 00:53
0

Oblak is op dit moment echt wel beter dan Neuer. We hebben het niet over beste aller tijden, want dan kan je inderdaad andere namen opnoemen zoals Neuer, Buffon, enz.

2 juli 2024 om 00:56
0

En ook Courtois is beter dan Neuer op dit moment.

2 juli 2024 om 07:30
0

Oblak heeft zijn slechtste seizoen van de laatste 5 jaar gekeept, waar heb je het over? Je hebt hem dus gewoon niet zien spelen dit seizoen anders was je nooit tot deze conclusie gekomen. En ik riep een paar weken geleden ook dat Courtois beter is dan Neuer, maar realiseerde me dat je datbop basis van 1 wedstrijd niet kan zeggen. Jan is nooit de beste geweest.

2 juli 2024 om 06:44
0

Als je stopt met Ronaldo, stop dan ook met Kane , lukaku en depay want die zijn nog steeds minder dan Ronaldo. Daarbij heeft Ramos het hele jaar niks laten zien bij psg, en Felix is geen spits teveel slappe hap. Dus op basis waarvan zouden die meer verdienen om te spelen precies? In de aanloop naar dit toernooi was Ronaldo ook weer 2x de beste man op het veld , heeft denk ik wel wat credits opgebouwd buiten z’n naam en carrière.

2 juli 2024 om 07:13
0

Hoe zijn die spelers nog minder dan Ronaldo? Kane kopt tegen Slovenië nog de winnende goal binnen? Ronaldo speelt gewoon weer een erg matig EK/WK. Bizar dat men zegt dat hij gisteren niet slecht speelde, terwijl hij in het open spel niets toevoegde, alle vrije ballen de tribune in schoot en de cruciale penalty miste.

Ik denk dat ik voor het eerst van mijn leven maar eens een lansje moet breken voor Ronaldo.

Ik kan mij ook zo vaak opvreten over die vent. Maar de mate van afgunst die hij vandaag (hier, op x, etc.) ontvangt is wel bijzonder zeg. Portugal moet al de hardste werker van het team, de held van zijn teamgenoten en de beste speler uit de geschiedenis van het land op de bank zetten volgens menigeen. En dan zo collectief lachen om een penalty die er gewoon 9 van de 10x in vliegt (fantastisch gepakt). En natuurlijk verliest hij zich, tranen nog in de rust, wellicht nooit eerder vertoond. Maar geniet eens een beetje van de passie van deze man. In het moment. Want we weten allemaal dat je je kleinkinderen gaat vertellen over de wedstrijden die je van hem hebt gezien. Maar ga je ze dan ook vertellen dat jij hem op de bank wou? Of dat je ging lachen toen hij deze penalty miste? Dat vraag ik mij af. Fijne avond.

1 juli 2024 om 23:46
0

Amen! Heeft ons zoveel mooie voetbalmomenten gegeven. Ik ben ook meer van Messi omdat ik dat meer een pure voetballer vind, maar Ronaldo is een geweldige atleet en komt voor mij zeker in de top10 aller tijden.

1 juli 2024 om 23:48
0

Kunnen we in Nederland niet. Wij zijn over het algemeen jaloerse mensen die het niet kunnen hebben dat iemand succesvol en veel zelfvertrouwen heeft.

1 juli 2024 om 23:48
0

Niet alle kritiek is afgunst he. Hij maakte er vandaag een potje van en voert de grote Ronaldo show op. Ze zijn kwalitatief echt 100 keer zo goed als Slovenie en bakken er voor een aanzienlijk deel door hem weinig van.Dat ie overigens die pingel weer neemt vind ik dan weer wel echt karakter.

2 juli 2024 om 00:27
0

@migi, dat ze 100 keer zo goed zijn als slovenie maakt het toch alleen maar droeviger dat ze ronaldo niet 3 a 4 kansen in een wedstrijd kunnen bieden. Het enige wat die man krijgt is elke 10 min een voorzet die niet op maat is. Met zo een team moet je hem minstens 2 keer per wedstrijd alleen voor de keeper kunnen zetten of hem 2 keer in een wedstrijd een schotkans in de 16 kunnen geven. Tis alleen maar hoge ballen van de zijkant.

2 juli 2024 om 00:32
0

1 pingel en 1 open kans gekregen. Is zat voor Ronaldo tot 5 jaar terug.

2 juli 2024 om 00:01
0

@eredivisieajax
Ik geef niet snel een compliment, maar dit vind ik gewoon volledig terecht. Dus verdiend groen randje.

Zelf ben ik geen heel groot Ronaldo fan, maar ik snap volledig waarom hij gewoon basis staat en vrije trappen, etc opeist. Die man heeft zoveel voor Portugal betekend. Ik vind sommige kritiek op Ronaldo overigens wel terecht, maar sommige mensen draven wel heel erg door inderdaad.

Dat huilen na die gemiste penalty vond ik persoonlijk mooi. Dat tekent zijn winnaarsmentaliteit. Mensen die daarover zeiken snappen dat volgens mij echt niet. Die man heeft gewoon zo'n ongelofelijke drang en wil om te winnen. Dus hij is gewoon doodziek dat hij die penalty mist. Laat hem toch lekker.

Wat een keeper! Maar ze zijn niet meer zo streng met vroeg van de lijn komen zeker.En Ronaldo, wat een fenomeen. Grootste actieve voetballer, vooral qua gedrag op het veld en voor z'n land.

1 juli 2024 om 23:45
0

Hoezo niet zo streng? Costa blijft gewoon met zijn voet netjes achter de lijn hoor. Gaat erom dat je niet over de lijn gaat.

1 juli 2024 om 23:50
0

Omdat z'n eerste stap met z'n rechter voet voor de lijn is en al voor het schot. Daarbij vind ik dat ze eerder iets aan die waardeloze aanloopjes moeten doen van spelers die niets meer in een vloeiende beweging kunnen.

1 juli 2024 om 23:53
0

Gaat erom dat je met 1 voet op of achter de lijn staat. De ander maakt niet zoveel uit. En dat doet Costa gewoon.

1 juli 2024 om 23:55
0

Er moet minimaal 1 voet op de lijk blijven. Bij alle schoten was iedere keer 1 voet op de lijn.

1 juli 2024 om 23:55
0

Okay, thanks! Ik vind het zoals je merkt maar een moeilijke en gezochte regel.

2 juli 2024 om 00:07
0

Hoezo een gezochte regel, je kunt moeilijk toelaten dat een keeper voor de stip gaat staan toch?

1 juli 2024 om 23:46
0

Had steeds keurig één voet achter de lijn. Wel lekker om zo'n killer in het doel te hebben inderdaad!

1 juli 2024 om 23:50
0

Volgens mij bleef de keeper iedere keer goed staan. Daarin tegen mag je tegenwoordig wel weer stilstaan tijdens je aanloop.

1 juli 2024 om 23:53
0

En dat laatste is oprecht waardeloos.

1 juli 2024 om 23:57
0

Ja, die van Ronaldo vandaag en eentje eerder dit EK hadden overgenomen moeten worden

Gelukkig had Portugal Cillessen niet op doel

Wauw die Diogo Costa wat een penaltykiller zeg! Sowieso een hall of fame performance van hem vandaag. Die mag veel bloemen krijgen hoor. Eerst die 1-op-1 stoppen nadat Pepe gigantisch in de fout gaat en daarna gewoon 3 strafschoppen achter elkaar stoppen. Ronaldo ook zeer gelukkig en ben blij voor hem. Zou echt een heel triest einde zijn als die zo zijn EK loopbaan moest afsluiten. Een grootheid zoals hij verdient beter en krijgt dat ook met een heerlijke affiche tussen Frankrijk en Portugal (Ook al moeten we maar zien op het veld haha)

En zo verliest voetbal weer. Wat een waardeloos EK

1 juli 2024 om 23:49
0

Hoezo verliest voetbal weer? Portugal was inderdaad niet sprankelend, maar Slovenië was zeker niet beter. Ik snap dat je het Slovenië misschien gunt ( ik gunde het ze zeker ) maar om nu te zeggen dat voetbal verliest, dat raakt kant nog wal.

1 juli 2024 om 23:54
0

Slovenie kwam niet eens om te voetballen?

1 juli 2024 om 23:57
0

Heb je de wedstrijd wel gezien. Het voetbal verliest zeker niet. Waardeloos betonvoetbal van Slovenië (wat ik wel begrijp) maar sprankelend was het verre van.

1 juli 2024 om 23:57
0

Dit is misschien wel het leukste EK wat ik actief heb meegemaakt tot dusver (even los van hoe Nederland het doet maar gewoon alle potten an sich). Hoe bedoel je een waardeloos EK?

2 juli 2024 om 00:20
0

Kan je uitleggen waarom je het een leuke EK vindt? Ik vind dit EK tot nu toe tegenvallen. De toplanden laten geen mooi voetbal zien. Er vallen weinig goals. De echte topspelers hebben het nog steeds niet laten zien. Oke het is leuk dat kleinere landen wat meer kans maken, maar vaak is dat niet met mooi voetbal geweest. Ik weet het niet, maar het valt allemaal maar tegen en is saai om naar te kijken

2 juli 2024 om 00:22
0

Waardeloos EK? Ik vermaak me kostelijk.

Iedereen praatte over Oblak, wat een geweldige keeper is, maar die Costa is buitencategorie. In mijn optiek de beste keeper van de wereld. Zal een waardige opvolger van Neuer zijn.

1 juli 2024 om 23:47
0

Heb je een paar drankjes te veel op vanavond?

Courtois
Neuer
Ter Stegen
Oblak
Maignan
Alisson
Donnarumma
Kobel

Dat zijn er zo 8.

1 juli 2024 om 23:50
0

Costa doet niet onder voor deze keepers hoor dan heb jij dit jaar geen CL gekeken, misschien niet de allerbeste in dit rijtje want dat is Courtois maar zeker topclub waardig.

1 juli 2024 om 23:50
0

Vind ik allen niet beter. Kijk je uberhaupt de Portugese competitie? Of heb je de hoogste 8 keepers van Fifa 24 gepakt? 👏

1 juli 2024 om 23:55
0

Lol. Beste keepe van de wereld zegt die.
De alcohol smaakt goed vanavond?

2 juli 2024 om 00:01
0

wanneer je nooit wedstrijden van Porto kijkt moet je gewoonweg je mond dicht houden. ten eerste is dit een persoonlijke mening van Kaiser, ten tweede hebben jullie blijkbaar te weinig van deze jongen gezien. echt in alle facetten van het keepersvak grandioos, zelfs met de voeten waanzinnig goed.

2 juli 2024 om 00:02
0

Bizar hoe onderschat Costa wordt alleen maar omdat die slechts bij Porto speelt? Zal niet lang meer duren voordat die bij een absolute topclub zit net als die jongen van Valencia overigens. Verder lekkere argumenten pik, jij aan de pillen gezeten?

2 juli 2024 om 00:11
0

Ik vind niet dat je kan zeggen dat een Courtois minder goed is vind ik. Alleen voetballend.

Maar keepend is dat toch gewoon de beste lijkt me.

2 juli 2024 om 00:11
0

Zegt al genoeg over het niveau hier welke comment veruit de meeste likes krijgt, zoals DerKaiser net al benoemde kijken jullie waarschijnlijk alleen naar fifa ratings hahaha.

2 juli 2024 om 13:20
0

@derkaiser123,

Heb je mij horen zeggen dat Costa een slechte keeper is? Costa is een uitstekende keeper die niet voor niets de aandacht geniet van andere topclubs in heel Europa. Stond hoog bij United op de lijst vorig jaar maar hebben toch voor Onana gekozen. Ik vind die anderen die ik heb genoemd gewoon beter omdat ze het vaker laten zien op een nóg hoger niveau.

En rondom die strafschoppen, hij pakt ze goed. Maar als we ze terugkijken; halfhoogte tussen het midden en de paal. Is oprecht de perfecte hoogte voor een keeper. Als je in de goede hoek zit, heb je deze bal altijd. Kijk die van Ronaldo in de penaltyserie. Die schiet hem over zijn standbeen strak in het zijnet. Oblak zit in de goede hoek maar kan er absoluut niet bij. Als je die vergelijkt met de pingel die hij heeft gemist tijdens de wedstrijd; je raadt het al, halfhoogte tussen het midden en de paal.

1 juli 2024 om 23:50
0

Costa was niet eens de beste keeper op het veld vandaag. Komt verder ook (nog) niet in de buurt van Courtois.

Martinez heeft na vandaag waarschijnlijk een nieuwe strategie om het EK te winnen. Alles op penalty's af laten gaan en dan vertrouwen op die keeper. Wat laat hij zo veel talent matig voetballen zeg.

1 juli 2024 om 23:52
0

Tja het is zonde van die landen als Portugal, België en Frankrijk met zulk talent zulk matig tot slecht voetbal spelen.. zolang het ergens effectief is...

2 juli 2024 om 00:10
0

Lijkt me ook wel lastig van een land een machine te maken gezien de tijd dat ze bij elkaar zijn. Dat zie je enkel wanneer de halve selectie bij dezelfde club speelt zoals toen bij barca en bayern. Landen zijn verder vrijwel altijd een stuk minder qua samenspel.

Mooi hoe Pepe Diogo Costa bedankt. En dat was echt niet enkel voor de penalty serie.

Het is te hopen voor de Portugezen dat Martinez na vandaag het licht gezien heeft: Ronaldo is een ongelofelijke last en een blok aan het been van Portugal. Hij hoort niet meer aan spelen toe te komen.

Diogo Costa is de held, wat een keeper!

1 juli 2024 om 23:50
0

Leao speelt echt geen beter toernooi dan Ronaldo bijvoorbeeld.

Ik snap dat mensen de huidige Ronaldo vergelijken met de oude. Dan is het 5 keer niks inderdaad. Maar relatief objectief gesteld is hij wel gewoon zowat de beste optie voorin en zeker niet minder dan Silva en Leao als het op aanvallers aankomt dit toernooi. Het eindoordeel is dus niet echt eerlijk. Voor de oude Ronaldo speelt hij een slecht toernooi. Vergeleken met de rest gewoon een oké. Dus van die statements dat hij HET probleem is vind ik echt onzin.

1 juli 2024 om 23:55
0

Als je het hele systeem om hem heen moet bouwen om hem eventueel nog misschien te laten functioneren en aan de praat te krijgen dan vind ik wel dat hij HET probleem is. Bij Portugal zijn ze maar met 1 ding bezig en dat is Ronaldo in stelling brengen.

Natuurlijk heeft hij nog zijn momenten, maar als je andere spelers de verantwoordelijkheid kunt laten pakken en ze meer spelvrijheid kan geven door Ronaldo aan de kant te houden en als Weghorst 5.0 te brengen is dat denk ik voor je team wel beter!

1 juli 2024 om 23:58
0

0 goals in 4 wedstrijden is toch gewoon matig voor een spits? Of je nou 39, 25 of 12 bent. En sorry, maar al die vrije trappen opeisen en zelfs vanaf de cornervlag op goal schieten is gewoon kansloos.

2 juli 2024 om 00:08
0

Alsof heel dat systeem om Ronaldo gebouwd wordt. Fernandes wordt gewoon in zijn sterkte uitgespeeld. Bernardo ook. Leao ook. Hij zet gewoon de poppetjes op hun beste positie.

Verder vind ik dat er stevig overdreven wordt dat hij zo stevig gezocht wordt. Hij is enige spits. Logisch dat ze die zoeken.

2 juli 2024 om 00:10
0

@Migi, eens dat het niet goed is. Slecht vind ik het echter allemaal niet. Doen alsof hij HET probleem is van Portugal is onzin. Fernandes is ook matig. Leao ook. Bernardo ook.

Dan zullen er wel weer types zijn die zeggen dat dat allemaal zijn schuld is, maar dat zijn cirkelredeneringen. Dan moet het gewoon allemaal de schuld zijn van Ronaldo.

2 juli 2024 om 00:13
0

Oh nee het is zeker niet alleen zijn schuld, maar ik denk dat als hij eenmaal niet in de wedstrijd zit die frustratie wel kan storen.

Leao valt me tot nu toe veel meer tegen.

2 juli 2024 om 00:14
0

@Lierse1997, dat ben ik totaal niet met je eens. Silva komt zelden op posities waar hij bij City goed speelt en kan niet in zijn kracht spelen. Fernandes idem. De spits is natuurlijk niet de enige die kan scoren. Juist de directheid van Silva richting het doel is een van zijn specialiteiten!

2 juli 2024 om 00:19
0

Directheid van Silva richting het doel? We praten hier niet over Diaz of iets dergelijks.

Het is gewoon een afgezaagd verhaaltje. Alles is de schuld van Ronaldo. Speelt hij zelf slecht dan is het zijn schuld. Speelt de rest slecht dan is het Ronaldo zijn schuld. Spelen ze goed met Ronaldo op het veld is het hun eigen verantwoordelijkheid. Spelen ze goed zonder Ronaldo dan komt het door zijn afwezigheid.

1 juli 2024 om 23:54
0

Is zo makkelijk om naar Ronaldo te wijzen waren meerdere die echt niet thuis gaven, Leao was zwak, Jota viel slecht in Bruno was niet best, Fernandes vond ik tegenvallen..

2 juli 2024 om 00:00
0

@aqua1

Ik vond Leao juist wel gevaarlijk, die gaf die rechtsback toch wel een vervelende avond.

2 juli 2024 om 00:01
0

Dat heeft ook te maken met wat je ze vraagt te doen. Door Ronaldo’s aanwezigheid speelt de rest minder goed, ze zijn constant geforceerd naar die man op zoek. Het zou voor de Portugezen niet meer dan logisch zijn om eens verder te kijken dan Ronaldo en om een team te smeden wat voor elkaar kan voetballen in plaats van voor Ronaldo..

Serieus Ronaldo in de titel. Keeper moet er toch echt in staan hoor.

Wanneer het erop aan komt, moet Nederland de keeper mee naar voren sturen als het na 116 minuten nog gelijk is.

Jammer voor Slovenie had het ze echt gegund. Sesko zal vannacht niet goed kunnen slapen denk ik.

Veel toplanden vallen echt tegen dit EK. Wellicht weer een EK-winnaar zoals Griekenland een paar jaar terug..

1 juli 2024 om 23:48
0

Wie dan? Blijft namelijk weinig over. Zwitserland, Roemenië, Oostenrijk/Turkije? Of valt NL tegenwoordig ook onder 'Griekenland'?

Wat een keeperswerk. 1 op 1 Sesko gestopt waardoor je penalties afdwingt en ze dan allemaal zo stijlvol houden. Heel knap. Beste keepersprestatie die ik ooit in een shoot out heb gezien.

1 juli 2024 om 23:47
0

Bouno stopte ze ook allemaal tegen Spanje afgelopen wk en dacht die livakovic ook op dat zelfde wk in Qatar. Echt knap van deze Costa.

1 juli 2024 om 23:58
0

Dan vind ik dat tegen Spanje knapper dan tegen deze Slovenen…

2 juli 2024 om 00:03
0

Onze Bartje Verbruggen Leidse. Tegen het almachtige Ludogorets Razgrad namens Anderlecht. Loodste Anderlecht naar de volgende ronde in de Conference League met de 3 uit 3 pingels die hij pakte.

Dacht echt dat gaat de Oblak show worden maar pff die Costa wat een beest. Ik heb volgens mij nog nooit eerder 3-0 gezien bij de penalties

City zou eigenlijk als straf Deschamps, Martinez of Southgate moeten aanstellen als manager voor 5 jaar.

Helaas portugal door, wel mooi om te zien dat ronaldo zo staat te huilen haha. 5 erg slechte vrije trappen en een gemiste penal, komisch!

1 juli 2024 om 23:50
0

Als je naar die verwende blagen kijkt bij Oranje die geven niets om ons Oranje shirt tonen nul passie en emoties... vind ik dit prachtig om te zien...

1 juli 2024 om 23:52
0

Oja daar heb ik ook absoluut niets mee, maar huilem terwijl je nog 15min moet kom op ff. Aanvoerder onwaardig

1 juli 2024 om 23:57
0

Haha, 2 snoeihard op goal, een die die aan silva had mogen laten. Hou toch op zeg.

2 juli 2024 om 00:35
0

Eentje recht op de keeper, die had oblak met zn ogen dicht nog tegengehouden. Niet eens over de muur, wel snoeihard, maar dat zouden die andere 10 van portugal ook wel kunnen, snoeihard lamgs de muur recht op de keeper schieten

2 juli 2024 om 12:52
0

Kieftenbeld toch, je zal maar goed gaan op een slechte wedstrijd van een van de grootsten allertijden. Het huilen leek mij ook wat overdreven maar je ziet wel de gedrevenheid wat mooi is.

3 juli 2024 om 09:42
0

Tsja op deze manier begrijp je kroos wel beter, stoppen op je hoogtepunt. Nu zie je allemaal dat het bij ronaldo allemaal minder loopt, logisch want inmiddels 39jaar. Maarj brei er een eind aan zou ik zeggen

Gunde het Slovenië maar man, wat waren ze slecht in strafschoppen (of was Costa zo goed?) beetje van beide.

Lol, drie keer halfhoog ingeschoten door Slovenië, dan geef je het ook op een presenteerblaadje. Ideaal voor een keeper.

Portugal verdiend door, mooie kwartfinale tegen Les bleus

Is Costa nu niet de eerste keeper die de eerste 3 penalty's in een penalty serie stopt waardoor een team doorgaat? Ik kan me namelijk geen keeper herinneren die dat geflikt heeft.

1 juli 2024 om 23:49
0

@apyroG. Bouno afgelopen wk
Marokko - Spanje.

1 juli 2024 om 23:57
0

Tegen Spanje stopte hij er twee, geen drie

2 juli 2024 om 00:04
0

@Apyrog nee hij had ze allemaal . Geen enkele ging er in. . Hij had ze allemaal .

2 juli 2024 om 00:10
0

Niet waar. Spanje schoot zelf op de paal. Kan je zien als redding van Bono, maar eigenlijk was het Spanje die hem miste. Costa had ze daadwerkelijk alle drie.

Bart Verbuggen kan ik me nog herinneren. Al was dat in de Conference League, niet op een internationaal toernooi.

De enige juiste kop van dit artikel is dat Diogo Costa de held van Portugal is met een 1-op-1 save vlak voor tijd en drie gestopte penalty's. Wat een held.

Is Ronaldo zo gegund na een ongelukkige misser valt te prijzen dat hij als eerste neemt normaal neemt hij de vijfde penalty dan zie je dat hij niet de show wilt stelen.... wat ene penalty killer is Costa die waren best goed ingeschoten.....

1 juli 2024 om 23:55
0

@aqua1

Snapte sowieso nooit dat hij altijd de 5e nam, een speler die de meeste penalty's neemt moet altijd een van de eerste 3 nemen.

1 juli 2024 om 23:57
0

Mee eens het kan ook verkeerd uitpakken..

Wat hebben de strijders van Slovenië gevochten vanavond zeg. Had ze het stiekem wel gegund. Ik dacht echt dat Oblak de penalty reeks ging domineren maar het was zijn Portugese collega die de show stal. Het was niet mooi of goed, maar toch meeslepend. Toch denk ik dat Frankrijk gehakt van ze maakt de volgende ronde.

Ik had Diogo Costa in de kop verwacht. Wat een eindbaas joh. Wel jammer steeds die bijna verrassingen.

Wat een held die keeper. Geweldig. Valt me wel op dat die Leao zo slecht speelt dit Ek. Bij Milan is hij vaak zo dreigend en geweldig.
Nederland is gewaarschuwd.. de Oostblok landen zijn echte stugge tegenstander waar je bijna niet door heen komt. Gisteren Engeland en nu Portugal

1 juli 2024 om 23:58
0

Ik ben anders blij dat al die wat lager geklasseerde oostbloklanden eruit vliegen. Ze parkeren allemaal de kont in de 16 en hopen op een uitbraak. Leuk dat fanatisme maar je kunt er toch niet omheen dat ook maar een van die landen wat te zoeken heeft bij de laatste acht.

2 juli 2024 om 00:12
0

Ben het helemaal met je eens … het is idd met z n alle verdedigen en tegenhouden en hopen op dat kansje. Totaal niet mooi om te zien. Maar het heeft wel bijna gewerkt voor ze. Gisteren tegen Engeland in de laatste 30 sec een tegen goal. En net bijna de 1-0 sesco alleen op de keeper.

Voor het toernooi goed dat Portugal door gaat. Ronaldo vs Mbappe wilt iedereen zien. Maar och och och, ook het voetbal van Portugal slaat nergens op. Bijzondere EK is het wel. Grote landen als Portugal, Frankrijk, Engeland, en daaronder Nederland laten qua voetbal echt bar weinig zien. De finale wordt al in de kwartfinales gespeeld tussen Duitsland en Spanje.

Ik ga eerlijk met jullie zijn. Ik heb Cristiano Ronaldo 9 jaar lang zien schitteren bij Real Madrid. Maar mijn hart breekt toch wel om hem zo te zien spelen. Natuurlijk gaat de beste man al richting de 40. Maar het is persoonlijk voor mijn echt moeilijk om hem zo te zien spelen. En dat die dan nog zo emotioneel wordt na zijn gemiste penalty, lastig heel lastig. Wel stalen ballen van Cris om gewoon de eerste penalty te nemen die die dan wel goed erin schiet. Dat zegt toch nog wel aardig veel over zijn mentaliteit. Hij mag wel Diogo Costa bedanken. Eerst die gigantische blunder van Pepe die die goed pakt, en in de penaltyserie ff 3 ballen op rij pakken. Damn.

Het zal me niks verbazen als Ronaldo scoort tegen Frankrijk. Het blijft op de een of ander manier toch heel lastig voor grote landen om tegen dit soort tegenstanders te spelen. Slovenie kan trots zijn. Die Sesko gaat wel de komende dagen heel slecht slapen. Och och, die 1 op 1 kans. Ai ai.

1 juli 2024 om 23:56
0

Op zijn leeftijd kan die niet meer doen dan hij doet, hij wordt nu niet goed bedient of voor goede aanvoer voorzien... penalty missen dat kan de beste overkomen....

Het is toch geen toeval dat Slovenië alle penalties mist.
Ze konden niet mentaal niet meer aan. Logisch ze zijn dit totaal niet gewend.
Ik snap niet dat sommigen het nog steeds een loterij vinden.

2 juli 2024 om 00:11
0

Het zijn ook gewoon hele matige voetballers.toen de commentator zijn stat aan gemiste penalty's van die laatste speler opnoemde dacht ik, is toch een fout/verspreking ofzo? Blijkbaar mist hij normaal ook al de helft van zijn penalty's

Lekker belangrijk wat er allemaal is gebeurd, feit is dat ze in de volgende ronde zitten en dat het toernooi nu pas echt gaat beginnen, makkelijke groep gehad, en nu een matige pot tegen Slovenië, en met penalty's door. Klaar maken voor Frankrijk dat wordt iets lastiger, maar dan gaat Portugal echt niet zo spelen zoals ze nu hebben gedaan. Wordt weer een 0-0 wedstrijd of 1-1 wedstrijd.

Maar zoals ik al vaker heb gezegd, Portugal overtuigd totaal nog niet en er mag best wel kritisch gekeken worden na het plan van aanpak, het is nog steeds hetzelfde hoe het altijd is geweest, Ronaldo is de main men en alles is ook afgestemd op hem. Hij mag de keeper bedanken maar er komt een keer een bobbel op de weg die ze niet over kunnen komen, maar zoals ik al vaker heb gezegd ik laat me graag verassen, alles minder dan een halve finale met deze selectie is gewoon slecht. Nu gaat het pas echt beginnen met een tegenstander die hoog op de FIFA ranking staat.

“Diogo Costa loodst Portugal naar de kwartfinale” dekt volgens mij meer de lading, maar prima. Ronaldo z’n grootste kwaliteit is direct ook z’n grootste valkuil. Persoonlijk had ik niet de kl*ten gehad om er nog een keer achter te staan. Benieuwd tot hoever ze kunnen doordrukken die Portugezen.

Diego Costa wat een held! Ronaldo zo zien doet me toch wel pijn. Hij wilt zo graag maar hij kan het gewoon niet meer. Is inmiddels ook 39 jaar. Na dit toernooi moet hij er mee stoppen internationaal. Ik ken Ronaldo als de speler die altijd opstaat wanneer je hem nodig hebt, maar dat kan je niet meer van hem verwachten. Al verwacht hij het nogsteeds van zich zelf.

Ronaldo was vandaag veruit de gevaarlijkste bij Portugal, wat een domme afgunst van iedereen zeg. Zielig.

Ronaldo maakt portugal minder goed, hou toch op. Het is een spits, geen centrale middenvelder die de lijnen uitzet. Haal die bruno er maar eens af, wat een ontzettend beperkte speler is dat zeg.

1 juli 2024 om 23:58
0

Lol. Ronaldo de gevaarlijkste? De gevaarlijkste was nog altijd Jota met een uitstekende invalbeurt.
En Bruno beperkt noemen, zegt genoeg over de voetbalkennis

2 juli 2024 om 00:00
0

Bruno is toch gewoon belabberd voor portugal? Of is het alleen goed als Ronaldo gebashed wordt? Oja, we zijn nederlanders. Alles en iedereen bashen.

2 juli 2024 om 07:47
0

Dus iemand die matig presteert in het Nationale Elftal noem jij direct een ''ontzettend beperkte speler''?
Of moet je perse weer iemand anders bashen omdat Ronaldo (terecht) gebashed word? Lol, kom op.

Ik kan jou toch niet serieus nemen als je Bruno Fernandes een ''ontzettend beperkte speler'' noemt?

Tevens heeft Bruno ook 0 diepgang voor zich hé. Ronaldo wil de bal in de voetjes. Bernardo. Leao ook, om vervolgens een actie te maken met een fopduik of een voorzet die niemand haalt, want niemand is zo snel als hem.

Dit jaar ook bij een zeer, maar dan ook zeer matig Man Utd gewoon 15 goals en 13 assists (!). Ontzettend beperkte speler ja!

1 juli 2024 om 23:59
0

Bruno verloopt het spel ook minder vloeiend snap niet waarom Vitinha eruit werd gehaald werd middenveld nog moeizamer van. Ronaldo was zo slecht, nog niet wordt altijd wel uitgepikt als het met Portugal niet loopt..

2 juli 2024 om 07:49
0

Tsja. Die status heeft hij toch opgebouwd? één van de allergrootste. Hij is nu wat ouder aan het worden en het was gewoon lachwekkend, wat voor show hij er van maakt.

Een vrije trap van de zijkant van de 16 volgens mij bijna uit trappen. Al die andere vrije trappen ook zeer matig allemaal inschieten. Penalty missen (dat kan de beste overkomen, dus geen schande) en vervolgens als aanvoerder janken in de rust van de verlenging? Kom op zeg. Het is toch ook lachwekkend wat jij gezien hebt gisteren?

2 juli 2024 om 09:25
0

Ronaldo was vooral gevaarlijk voor de mensen achter het doel van Slovenië.

De voetbalzone reageerders moeten zich echt schamen. Hoeveelheid negativiteit die ik hier lees man, man, man. Je hebt het over één van de beste voetballers ooit en dan zo’n afgunst. Tijdens dit hele EK spelen de topspelers niet hun beste partijen, maar op wie wordt er gehaat? Op Ronaldo. Echt even kappen met mij hoor. Een echte leider is diegene die na zo’n gemiste penalty, als eerst weer de volgende penalty durft te nemen.

2 juli 2024 om 09:17
0

Ik heb toch echt heel veel 'kritische' reacties gezien op het spel van Mbappe, Bellingham, de Bruyne en ook op spelers van Oranje. Dus dat klopt niet helemaal.

En verder is dit topic, by far, uitgegroeid tot het meest kinderachtige sinds de vorige Messi - Ronaldo "discussie". Wordt tijd dat @voetbalzone het topic gewoon sluit als het weer uitdraait op dit domme, infantiele gezeik.

Sowieso een permaban voor iedereen die het woord haters of afgunst gebruikt.

Maar hoe kan het dat als Ronaldo alle kansen mist (waarvan er minstens wel 1 in had MOETEN zitten), alsnog de titel van deze kop over Ronaldo gaat? Die keeper heeft er voor gezorgd dat ze nu door zijn, en alleen hij, geef hem dan zijn moment. Alle portugezen spelen in de schaduw van Ronaldo, hoe goed ze ook spelen en hoe slecht en beschamend Ronaldo ook speelt en doet. Het is te belachelijk voor woorden. Het draait niet alleen om CR7, deze wedstrijd stond hun keeper in de spotlight, maar ik heb deze wedstrijd elke porie van Ronaldo op mn gemak kunnen bestuderen met het camera werk op Ronaldo. Sorry maar te belachelijk voor woorden.

Wat ben ik blij voor Ronaldo! 39 jaar inmiddels. Nog eventjes genieten helaas..

Mensen die roepen dat Ronaldo slecht was hebben echt totaal geen verstand van voetbal, serieus hahahahha. Hoe kun je goed spelen als je als spits (want daar staat hij nu) helemaal geen ballen krijgt? Geen voorzetten, een Bruno Fernandes die super slecht speelde, een Bernardo Silva die helemaal geen knikker raakt, maar allemaal naar Ronaldo wijzen, die tenminste ze best doet, loopacties maakt en maar geen ballen krijgt. Serieus, dit is gewoon pure haat tegen die man.

2 juli 2024 om 07:25
0

Ronaldo voegde niets toe aan het open spel, saboteerde elke vrije bal en schoot de cruciale penalty mis. En dan roepen mensen dat hij niet slecht heeft gespeeld. En hij kreeg wel degelijk ballen en kansen. Maar hij verprutste gewoon elke bal. Hoe heeft hij in vredes naam niet slecht gespeeld?

Laten we eerlijk zijn met z’n allen. Die kleine landjes maken het dit toernooi gewoon moeilijk. Ze verdedigen met 11 man en je komt er niet doorheen. Hoeveel grote spelers hebben dit toernooi nou daadwerkelijk geschitterd??? Bijna geen. Het is gewoon lastig voetballen als je tegen dit soort landen moet. Wacht maar tot ze tegen een grote land komen te staan, die wel wilt voetballen!

Echt schandalig wat Portugal laat zien met dit materiaal. Alleen Cancelo vond ik heel goed en Vitinha is al het hele toernooi top. Leao deed ook wel wat af en toe, maar de rest was niks bijzonders. Met Ronaldo als absoluut dieptepunt. Die is echt gigantisch over the hill. Frankrijk maakt ook totaal geen indruk, maar die spelen Ronaldo zelfs slapend nog uit de wedstrijd. Martinez kan beter iets nieuws verzinnen voor die pot.

Hoe krijg je het voor elkaar om met zo´n geweldige selectie zo matig te spelen. Nog slechter dan Engeland.

2 juli 2024 om 07:49
0

Nou. Slechter dan Engeland vond ik dit niet hoor.
Vond Portugal dit toernooi nog altijd beter dan Frankrijk en Engeland hoor.

Beste ploegen tot nu toe zijn Zwitserland & Spanje, met afstand.

Voor dat jullie gaan aanvallen, dit is geen afgunst, haat, jaloezie of iets dergelijks, maar Cristiano heeft vandaag niet het niveau bereikt dat van ‘m gevraagd wordt. Gezien hij ook in de afgelopen 3 wedstrijden als spits niet gescoord heeft, had ik er voor gekozen om hem te wisselen. Dat gebeurt dan niet. Vervolgens mist hij een penalty. Dan moet je toch bij je zelf te raden gaan als trainer. Hij maakt geen goals en creëert weinig tot geen kansen. Ben het eens dat de spelers die normaal de bal voor hem klaar zetten vandaag ook zwaar tegenvielen, maar Cristiano heeft echt wel de kansen gekregen. Als dit tegen Frankrijk weer zo gaat, dan moet je ‘m gewoon op tijd wisselen. Simpel. En er zijn ook vast reacties geweest die overdreven waren over Cristiano, maar elke Cristiano fan loopt nu te zeiken als er op social media kritiek op hem is. Nou vandaag is het terecht toch?

2 juli 2024 om 00:48
0

Ramos is geen optie en Felix en diota zijn geen spitsen

2 juli 2024 om 00:57
0

Ramos zou ik niet ipv Ronaldo doen, alleen als extra spits zou die erbij kunnen. Felix is geen spits, maar heeft wel snelheid en techniek om vanuit de diepte gevaarlijk te zijn. Dat kan nodig zijn tegen Frankrijk. 442 met Leao en Jota zou ook nog kunnen en dan Ronaldo later laten invallen als het nodig is

Ronaldo zen focus op goals gaat Portugal opbreken, het werkt gewoon verlammend voor de rest van het team, het rare was dat hij de vorige wedstrijd wel echt een team speler was, en ook oog had voor zen medespelers, Ronaldo moet gewoon weer zo gaan spelen, dan heeft hij waarde voor het team

Reageer

Je moet inloggen om te reageren. Heb je nog geen account? Dan kun je je gratis registreren. Inloggen

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren