Stevige kritiek op Beckham: ‘Is hij marketingproduct of voetballer?’
Bixente Lizarazu heeft in de Franse media uitgehaald naar David Beckham. De 37-jarige Beckham is door Paris Saint-Germain formeel aangetrokken om zijn voetbalkwaliteiten, maar de uitstraling, de invloed en de marketingwaarde van de Engelsman zullen zeker meegespeeld hebben in zijn komst. Beckham reisde in de interlandperiode af naar China en daar snapt oud-international Lizarazu (97 interlands voor Frankrijk) helemaal niets van.
Paris Saint-Germain neemt het dinsdag op tegen Barcelona in het kader van de Champions League; toch vond Beckham een gaatje in zijn agenda om de voetbalsport te promoten in het verre oosten. “Het spijt me, maar tien dagen voor de belangrijkste wedstrijd van het jaar naar China afreizen? Dat is niet de juiste voorbereiding op een wedstrijd”, zegt de 43-jarige Lizarazu in gesprek met TF1.
“Geen enkele andere club ter wereld zou spelers toestaan een reis als deze te maken, het is gewoon onprofessioneel”, vindt Lizarazu. “De vraag is of Beckham een marketingproduct is, of dat hij een voetballer is. Als hij een product van de marketing is, prima. Iedereen ter wereld heeft het over Paris Saint-Germain. Maar doe dan niet net alsof hij een voetballer is.”