Uitshirt Feyenoord lekt uit: veel gelijkenissen met tricot van 25 jaar terug
Het nieuwe uitshirt van Feyenoord voor het seizoen 2023/24 is uitgelekt. Donderdag delen 1908.nl en FR12.nl beelden van het gelekte tenue, dat eigenlijk vrijdag pas officieel gepresenteerd wordt. Het tricot is overwegend blauw en gebaseerd op het uitshirt waarin Feyenoord speelde in het kampioensjaar 1998/99.
Komende vrijdag wordt het uitshirt pas officieel beschikbaar gesteld in de fanshops, maar daags voor de onthulling gaan er al beelden rond. Op het shirt is een speciaal motief zichtbaar en het shirt doet denken aan 25 seizoenen geleden, toen Feyenoord beslag legde op de landstitel. Het logo van kledingsponsor Castore is wit, evenals het logo van kledingsponsor Europarcs. Het Feyenoord-embleem lijkt zwart-wit te zijn.
De nieuwe shirtsponsor legt Feyenoord financieel geen windeieren. De Rotterdammers zouden jaarlijks maar liefst acht miljoen euro ontvangen van Castore, dat vanaf dit seizoen ook shirts zal gaan leveren aan FC Twente en FC Utrecht. Daarnaast kan Feyenoord dankzij de nieuwe deal ook shirts gaan verkopen in Midden-Amerika, iets dat volgens journalist Martijn Krabbendam onder voormalige sponsor adidas nog niet mocht. De kans lijkt daardoor groot dat Feyenoord commercieel inzet op een potentiële goudmijn: de immense populariteit van spits Santiago Giménez in Mexico.