Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Valentijn Driessen clasht met perschef Nederlands elftal na vraag over Ronald Koeman

Laatste update:

Ronald Koeman schoof vrijdag niet aan tijdens de persconferentie van het Nederlands elftal, en dat zorgde voor verbazing bij Valentijn Driessen. De chef voetbal van De Telegraaf vraagt zich openlijk af waarom de bondscoach zich 'schuilhoudt'.

“Eerst voor de perschef”, richt Driessen zijn vraag in. “Wat is de afweging om hier niet met Ronald Koeman te zitten?”, vraagt de journalist zich af.

“Die gaat zich nu zes dagen schuilhouden, terwijl hij de leider is van de troepen.” De perschef, Bas Ticheler, verantwoordt zich. “Er komt vanzelf weer een persconferentie met de bondscoach aan.”

Driessen countert onmiddellijk. “Dat is pas over zes dagen. Er is nogal wat gebeurd, natuurlijk”, doelt hij op de 3-2 nederlaag van het Nederlands elftal tegen Oostenrijk in het laatste groepsduel van het EK.

“Jazeker. Maar het is niet aan mij om nu te verantwoorden waarom Koeman er niet bij is. Ik zou zeggen: kies ervoor om de vragen van een van de spelers te stellen”, wil Ticheler absoluut niet uitweiden over de afwezigheid van Koeman.

“Over dit soort dingen wil ik op een ander moment graag met iedereen van gedachten te wisselen. Maar dat vind ik niet helemaal gepast om dat nu en hier te doen." Driessen is het daar niet mee eens en volhardt. “Dat lijkt me toch wel. Dit is een persconferentie en Ronald Koeman is hier ook nog nooit geweest.” Ticheler kapt het onderwerp direct daarna af.

“Nee, maar die zit volgens mij op heel veel andere momenten ook aan een tafel. Maar goed, nu komen we toch in een discussie en daar is deze bijeenkomst echt niet voor bedoeld”, besluit de perschef.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Je word toch echt dood en dood moe van die man. Alle artikelen van de persconferentie gaan over die halve zool die weer loopt te stoken en te bashen op alles en iedereen van het Nederlands elftal. Is het zo moeilijk proberen positief te blijven en gewoon achter je land gaan staan en een goede vibe willen creëren? Bij mij gaat de vlag uit zodra die valentijn er mee op houd.

28 juni 2024 om 14:30
0

Een journalist hoeft niet positief te blijven. Sterker nog, die moet neutraal zijn. Objectieve verslaggeving zou zijn hoofdtaak moeten zijn.

Daarom is wat Driessen doet ook helemaal niet iets wat met journalistiek te maken heeft. Het is een misbaksel van een gozer, die op de wereld is gezet zodat websites als deze makkelijk geld aan clicks kunnen genereren.

28 juni 2024 om 14:43
0

@ajaxxx

Hoe kom je erbij dat journalisten neutraal moeten zijn? Dat is echt een fabeltje waarin veel mensen geloven, maar dit is verre van een verplichting.

Vergelijk de uitersten maar; zowel Joop (bnnvara) als Ongehoord Nederland brengen hetzelfde nieuws, maar door een totaal verschillende (extremistische) bril. Beide zijn journalistiek en beide zijn wat mij betreft de aandacht niet waard.

Er is een Code voor de Journalistiek waarin inderdaad wordt gesteld dat nieuws objectief moet zijn, maar die Code heeft geen enkele dwingende kracht.

We moeten blij zijn met de persvrijheid die we hebben. Maar dat betekent automatisch dat er ook journalisten zijn die je niet de moeite waard vindt, of in jouw geval zelfs een misbaksel. Dan is het aan jou om gewoon niets van hen te lezen.

28 juni 2024 om 15:00
0

Definitie van ons aller Wikipedia gehaald: Journalistiek is het verslag doen van nieuws. Een journalist verzamelt en verwerkt het nieuws voor de lezer, kijker of luisteraar. Journalistiek is de discipline van het verzamelen, controleren, rapporteren en analyseren van het nieuws.

Toegegeven, het woord objectief staat er niet letterlijk in. Maar een journalist verzamelt en verwerkt (en controleert) nieuws.

Driessen maakt zelf nieuws, door zijn cynische, provocerende vragen op zo’n manier te stellen dat je altijd clasht. Maar het is verre van journalistiek (zoals journalistiek is ingestoken).

Overigens heb jij het over framen. Ook dat is gewoon schadelijk voor de manier waarop een lezer nieuws consumeert.

Edit: dat die code geen dwingende kracht heeft, betekent niet dat het geen afgeleide is van de kern van journalistiek. Ik zeg ook nergens dat Driessen een of andere regel overtreedt. Ik zeg dat hij geen journalistiek bedrijft zoals journalistiek is “bedacht/ingericht”, geef het een naam.

28 juni 2024 om 15:05
0

Oftewel: Driessen controleert en ziet dat Koeman er niet is. Hij vraagt hier naar. Een heel logische vraag lijkt mij.

28 juni 2024 om 15:11
0

De vraag: “Waarom is de bondscoach er niet?” is inderdaad heel logisch als je aan waarheidsbevinding doet. Hem betichten van “schuilhouden” dan weer niet.

28 juni 2024 om 15:14
0

Maar dat het erop lijkt dat hij zich schuildhoudt, is anders dan betichten. De perschef had ook een gegronde reden kunnen geven.

Ik snap de kritiek op Driessen, die is soms logisch, maar hoe irritant zijn vragen ook (kunnen) zijn; hij is wel kritisch. En of dat té kritisch is of niet: dat is aan de lezer/kijker.

28 juni 2024 om 15:19
0

Het lijkt er helemaal niet op, dat is een conclusie die Driessen aan zijn afwezigheid verbindt. Dat scoort immers lekkerder als titel dan “bondscoach afwezig”. Misschien zijn er privéomstandigheden, is hij niet fit of heeft hij andere dingen aan zijn hoofd. Het is niet alsof hij het volk verplicht is zich af te melden voor ieder persmoment. Misschien handig, om dit soort zuigers voor te zijn, maar niet verplicht.

28 juni 2024 om 15:20
0

@ajaxxx

Laten we allereerst Wikipedia niet als primaire bron gebruiken, dat klinkt als iets wat Valentijn Driessen zou doen...

Je hebt een prachtig beeld van hoe de journalistiek zou moeten zijn, maar dat is simpelweg niet de realiteit. De NVJ is een Vereniging die een code opstelt die wel grotendeels overeenkomt met jouw visie, maar die code is niet dwingend en iedereen staat het vrij om deze te negeren.

Een mooi citaat vanuit deze code:
"de journalistiek is een vrij beroep. Het staat open voor iedereen, ongeacht of hij een professionele scholing of training als journalist heeft gehad en ongeacht of hij met zijn werkzaamheden een inkomen verdient. De Code voor de Journalistiek beoogt niet een toets te zijn voor de vraag of iemand zich journalist mag noemen, maar geeft ethische normen voor journalistiek handelen."

Dan komen we dus weer uit op de vraag of een bepaalde journalist of een bepaald medium je moeite waard moet zijn. Die vraag kan je alleen zelf beantwoorden. Ik zal in ieder geval nooit iets van Driessen lezen.

28 juni 2024 om 15:26
0

Joh, als die perschef gewoon even uitleg geeft waarom Koeman er niet is kunnen ze daarna gewoon verder met het hele circus. De vragen van Valentijn hebben vaak een negatieve invalshoek, maar die gasten bij het Nederlands elftal voelen zich wel heel snel aangevallen zeg.

28 juni 2024 om 15:36
0

@fiorenoord; ik meldde 'ons aller' Wikipedia juist met die aanhalingstekens om het wat ironie mee te geven. Overigens doet Driessen niet aan bronvermelding, en ik wel. Ik hoop me daarmee toch te onderscheiden. (Wat een journalist overigens niet hoeft te doen, natuurlijk)

Maar goed, je hebt gelijk. Het is de purist in mij die vindt dat journalisten een neutraal standpunt in moeten nemen. Omdat, zoals je zelf al zegt, dat zo zou moeten zijn. Vandaag de dag zijn we daar inderdaad al ver vanaf gegleden, maar dat neemt nog niet weg dat wat Driessen bedrijft zo ver mogelijk van die definitie af staat als je je kan bedenken.

En verder; Driessen is voor mij een manier om me af en toe lekker te irriteren aan een puist, een bijzaak. Daarnaast wordt hij op dit platform door je strot geduwd. Zoals je zelf zegt, ik zou nooit iets van die man lezen, maar we klikken er beiden toch weer op. Terwijl het in de titel duidelijk vermeld staat.

En nogmaals @rvpstrikernl, hij is dat niet verplicht. Wellicht speelt er privã© iets waar jij en ik helemaal geen zak mee te maken hebben. Dat hij een publiek persoon is, betekent niet dat wij het recht hebben om alles te weten over de invulling van zijn dagen. Er speelt overigens privã© genoeg bij hem om niet klakkeloos maar aan te nemen dat hij zich 'schuilhoudt'.

Edit: Ik zie dat ik die aanhalingstekens niet om ons aller heb gezet.

28 juni 2024 om 15:52
0

Dan is er een goed gesprek over journalistiek en dan komt zo n wap die zich le_prof noemt het nivo ineens weer gigantisch naar beneden halen.

28 juni 2024 om 16:07
0

Klopt…maar het is de toon die de muziek maakt. Als hij de zaken op een normale manier aankaart, prima maar dat toontje en die eigenwijze paardenkop van hem. Echt een verschrikking….wat een paardenhoef

28 juni 2024 om 14:34
0

Nou dit snap je toch wel. Het gaat waardeloos met het nederlands elftal dus wil je als journalist een vraag aan de bondscoach stellen. Heel relevant.
Dat de bondscoach dan niet bij een officiele persconferentie gaat zitten getuid van verstoppertje spelen. Als ik het goed begrepen heb is de eerstvolgende officiele over 5 dagen (neem aan dat er voor de wedstrijden nog wel persco's komen).

Bijna nooit met Valentijn eens en ook niet met de manier waarop, maar dat hij de bondscoach hier verwacht en vragen wilt stellen heeft ie helemaal gelijk in

28 juni 2024 om 14:37
0

Ik ben normaal ook geen fan van Valentijn. Maar hij heeft wel een punt. Koeman hoort er te zijn . Als het goed gaat dan komt Koeman toch ook. Nu gaat het niet best. Dan wil Koeman niet komen.

28 juni 2024 om 15:17
0

Waarom moet hij erbij zijn ? Het is toch een persconferentie van Oranje en er zitten toch spelers aan tafel ? Waarom moet een coach er Altijd bij zijn ?
En volgens mij is Koeman niet iemand die zich schuil houdt als het slecht gaat. ?
Valentijntje is gewoon een zuiger eerste klas, altijd en alleen maar negatief !

29 juni 2024 om 02:26
0

"Waarom moet hij erbij zijn ?"

Omdat hij de bondscoach is. Hij is verantwoordelijk voor de resultaten.

28 juni 2024 om 14:49
0

Ah joh, schei eens uit met het bagatelliseren van alles met dit Driessen haat. Ik vind het meeestal wel grappig als die man de wind van voren krijgt, maar hier heeft hij gewoon een punt. Bizar dat de bondscoach hier niet aanwezig is.

Ik vind het vooral jammer dat Driessen en collega's niet veel eerder zo hard zijn geweest richting Koeman. Die man is sinds zijn terugkeer de ene na de andere wanprestatie aan het leveren, maar toen waren ze allemaal dikke vrienden met deze hobby trainer.

28 juni 2024 om 15:57
0

'bizar' nog wel. Alsof hij verplicht is bij ieder persmoment aanwezig te zijn. Het is slechts een persmoment, en misschien heeft hij andere (privã©) zaken aan zijn hoofd. Dat hoeft hij helemaal niet met iedereen te delen. Prima dat Driessen daar een vraag over stelt, maar dan vervolgens mekkeren/aannemen dat hij zich schuildhoudt is weer zo zielig.

Edit: Wat als straks blijkt dat hij niet bij de persconferentie was, om bij zijn zieke vrouw even te zijn? En dat hij zich verplicht voelde door dit soort zielige vragen om alsnog een verklaring te geven? Buitelen we dan ook allemaal over elkaar heen om onze excuses aan te bieden? Want het gaat ons helemaal geen hol aan wat hij buiten zijn kerntaken doet, maar blijkbaar vinden we dat we allemaal recht hebben om dat ten alle tijde te weten.

28 juni 2024 om 15:38
0

@d.pranjic,

Ja vreselijk!! Ik snap niet waarom
Niet alle clubs zeggen; we boycotten de Telegraaf volledig!

Daar zou iedereen begrip voor hebben. Het is alleen maar negativiteit en zijn eigen zure karakter! Ik vraag me af of hij überhaupt vrienden heeft?

28 juni 2024 om 16:04
0

Hij heeft hier wel een punt in mijn ogen. Zo gek is het toch niet om van de bondscoach horen na Oostenrijk en hoe het vanaf nu verder gaat.

Een journalist zit er niet om alleen leuke verhalen op te tikken, daar moeten ook gewoon kritische vragen tussen kunnen zitten. Soms gaat hij daarin misschien te ver. En regelmatig vind ik zijn insteek van een vraag of een artikel, te negatief.
Maar je mag/moet wel gewoon kritische vragen blijven stellen, en het is ook niet alsof er na de afgelopen weken geen redenen zijn tot het stellen van kritische vragen.

28 juni 2024 om 16:09
0

Maakt niets uit of Koeman er bij is Hoeft zich tov Driessen niet verantwoorden Grootste Eikel van Nederland Jammer dat de mijnen zijn gesloten anders kon hij lekker de hele dag ( figuurlijk) lekker stoken

28 juni 2024 om 19:51
0

Hij heeft toch juist gezegd dat NL Europees kampioen wordt?

Ondanks dat ik Driessen een vervelende stoker en erg irritante negatieve man vind, is het wel apart dat de bondscoach zonder reden een persconferentie overslaat.

28 juni 2024 om 14:32
0

Misschien heeft hij wel een reden sommige reden hou je liever prive of moet je aan jezelf denken hogebloeddruk enz.

28 juni 2024 om 14:35
0

Nederland speelt pas dinsdag. De Bondscoach laat zich heus nog wel zien op 1 van de komende persconferenties.

Dit is zo weer kansloos van Driesen.🤦🏾‍♂️

28 juni 2024 om 16:33
0

Het is dit EK al vaker voorgekomen dat er alleen spelers aanschuiven. Maar nu na het verlies is het ineens een probleem.

29 juni 2024 om 02:33
0

Probleem is een groot woord, maar de bondscoach hoort tekst en uitleg tegeven aan de pers, zeker na zo'n slechte wedstrijd.
Om dan de spelers het te laten opknappen is niet echt oké.

Het is niet alsof de perschef even Koeman tevoorschijn gaat toveren haha. Dat volhouden ook van 'ik moet hem spreken'. Valentijn wacht maar rustig tot het volgende persmoment, want zoveel is er nu ook niet gebeurd.

Ach het gros zal weer 'Driessen' lezen en als een dolle stier tekeer gaan, maar het is toch gek dat Koeman er niet is? Vind het meer dan normaal om hier dan een vraag over te stellen.

28 juni 2024 om 14:37
0

Een vraag inderdaad. Niet eisen alsof een verantwoording van de coach een grondrecht is.

28 juni 2024 om 15:55
0

Nee, het is niet vreemd dat Koeman er niet is. Het hele toernooi zijn er al persconferenties met alleen spelers. Ook Driessen weet dit. Driessen doet dit om onrust te veroorzaken.

Ik denk dat Koeman 6 dagen aan het broeden is hoe hij Valentijn van repliek gaat dienen. Nu is hij natuurlijk aangeschoten wild voor Valentijn. Maar met de gunstige uitkomst van de speelschema ligt de deur naar de halve finale open en dan heb je op papier gewoon een succesvol EK gespeeld. Koeman zinspeelt natuulijk op die uitkomst om vervolgens een lange neus te kunnen trekken naar alles en iedereen die kritiek op hem had.

Tsja. Ik vind dat Driessen een eng mannetje is die weinig verstand van voetbal heeft. Naar mannetje. Maar aan de andere kant is het wel ook een hele aparte gewaarwording dat een bondscoach bij een persconferentie niet aanschuift.
Het is normaliter toch altijd de bondscoach met (meestal) een speler die de dag erna (bijvoorbeeld) in de basis gaat starten?

Ik vind het ook heel apart dat Koeman niet aangeschoven is bij een persmoment en snap Driessen daarin deels wel. Maar aan de andere kant: als de perschef aangeeft dat hij er niet bij is en dat zijn redenen heeft, is dat prima. Dan moet je dat respecteren.

28 juni 2024 om 14:40
0

Volgens mij krijgt de pers voor iedere persconferentie een lijstje met vertegenwoordigers van het elftal. Het is dus niet alsof arme Driessen verrast wordt door de afwezigheid. Het is ook niet alsof hij ze structureel overslaat. Maar Valentijn heeft weer een stok om mee te slaan.

28 juni 2024 om 15:53
0

Nee, er zijn meerdere persconferenties geweest waar alleen spelers aan deelnamen. De intentie van Driessen is verkeerd, hij wilt onrust veroorzaken. Hij weet dondersgoed dat er soms persconferenties zijn met alleen spelers. Niet mijn type “journalist”.

Koeman is bij mij wel een beetje in achting gedaald.

Na de kansloze wedstrijd tegen Oostenrijk, waarin we door een mindere ploeg tactisch zijn afgeblufd, vind ik het een gospe dat hij na de wedstrijd Veerman uitpikt om hem persoonlijk aansprakelijk te maken voor de nederlaag. Veerman speelde een superslechte wedstrijd, daarover zijn we het eens, maar Veerman was ook de exponent van een elftal dst niet wist waar ze het zoeken moest tijdens de pot tegen Oostenrijk.

Dat hij dan niet ook zelf het boetekleed aantrekt vind ik zeer bedenkelijk. Tuurlijk kan hij linies of flanken benoemen waar veel misging maar er een naam uitpikken en als bondscoach verklaren dat je aan Veerman zelf moet vragen waarom hij zo slecht speelde vind ik in een persconferentie echt een totale no-go.

Grote coaches blijven en public achter hun spelers staan. In de kleedkamer mag de kritiek meedogenloos zijn maar niet voor de camera vlak na een wedstrijd.

28 juni 2024 om 15:10
0

Aan de andere kant kun je het ook niet negeren. Een middenvelder die nota bene bekend staat om zijn goede passing, weet een passing percentage van minder dan 50% te noteren. Dat is buitensporig slecht

28 juni 2024 om 15:55
0

Waarom een no-go? Koeman kan ook maar beperkt antwoord geven op die vraag. Sterker nog, als Koeman eerlijk was geweest, had hij Veerman nog veel meer gefileerd eigenlijk. Dan moet Koeman toegeven dat Veerman alleen rendeert als hij tijd en ruimte krijgt en dat er niets overblijft als ploegen druk op hem zetten. Dat wil je ook niet.

Het is verder ook geen Eredivisie-voetbal, maar het hoogste voetbalpodium. Als je dan in bijna 30 balcontacten maar een slagingspercentage van 45 procent hebt in de passing, is er niet veel meer om achter te staan. Dat is niet alleen slecht, maar ronduit dramatisch. Dat heb ik ook maar zelden gezien in een Oranje-shirt. Misschien was dit zelfs wel de eerste keer.

Begrijp niet waarom Driessen nog altijd toegelaten wordt of de kans krijgt om vragen te stellen. De man is een zuiger eerste klas en is enkel uit om mensen te irriteren. Alsof Koeman daar elke keer moet zitten. De ene keer zit hij erbij de andere keer zitten er enkel spelers. trieste vent.

En dan zou die er zitten, wat dan nog. Gaat die alle verwachte antwoorden op vragen geven, hij gaat niks vrijspelen, hij gaat niets nieuws vertellen, hij gaat niemand afvallen of opofferen. Enige dat gebeurd zou zijn, is dat hij in een irritante welles nietes zou komen met Driessen, die dat voor de verandering nu met de perschef had.
Als die persconferenties zijn allemaal gebakken lucht en je kan het hele ek zonder die dingen ook precies hetzelfde doorkomen. Driessen schrijft de komende 6 dagen weer allerlei negatiefs roddel, met of zonder persconferentie.

Tsja. Weinig veranderd bij die krant zullen we maar zeggen.

Ik denk (oke hoop) dat dit soort gezeik een soort iedereen is tegen ons narratief creëert bij Oranje. Beetje zoals Mourinho het in zijn gloriedagen voor elkaar kreeg om zijn team beter te maken door het creëren van een vijand.

28 juni 2024 om 15:34
0

Als Oranje dat soort onzin nodig heeft om te presteren is het droevig gesteld met de mentale weerbaarheid van Nederlandse topspelers.

28 juni 2024 om 15:36
0

Het werkte voor de teams van Mourinho desondanks uitstekend, maar goed, laten we ook dit maar weer negatief benaderen. Mensen hebben geen flauw idee hoeveel mentale weerbaarheid je uberhaupt nodig hebt om prof- laat staan topvoetballer te worden. Ik heb toch jet idee dat we 20 jaar geleden veel minder janksupporters hadden. Of gewoon minder internet natuurlijk.

28 juni 2024 om 15:56
0

Nou ja, dat had deze selectie toch al wel een tijdje? Het heeft niet bepaald geholpen.

28 juni 2024 om 16:10
0

Toch niet zoals na de wedstrijd tegen Oostenrijk? Veerman zal nooit meer een interland spelen, Van Dijk moet vervangen worden en Koeman moet er ook uit na het toernooi. Na Polen en Frankrijk was het vooral wat gemiemel over het vertoonde spel, maar was het resultaat prima.

28 juni 2024 om 16:20
0

Ja dan moet Koeman dus wel zelf aanschuiven en iets roepen als "Ben ik nou zo slim of jij nou zo dom". Want wat de "vaderlansbe" pers hier weer aan het doen is, is inderdaad met name gezeik, en bij Driessen draait het altijd alleen om Driessen, dat maakt het extra irritant. Het is niet dat hij echt met een gedegen analyse komt, het is puur zichzelf een podium geven.

Zal wel teveel kritische vragen krijgen over het verschrikkelijke niveau van onze wereld toppers ! Na de wedstrijd smolt sneeuwvlokjes ook al toen er een kritische vraag kwam . Of je word geboycot door onze sterren verongelijkt zooitje

28 juni 2024 om 16:22
0

Verongelijkt zooitje vat prima de zeikerds hier op VZ samen ja.

Ik zou het wel lollig hebben gevonden als de spelers (en bondscoach) allemaal gezamenlijk hadden gezegd na die wedstrijd tegen Oostenrijk: we hadden ons toch al geplaatst, deze wedstrijd was zinloos, dus hebben we het maar rustig aan gedaan.

Soms denk ik echt dat Driessen pas tevreden is als Oranje niets maar dan ook niets meer voorstelt. Als neutrale kijker voor mij best vermakelijk soms, maar als je oranje een warm hart toedraagt wordt je toch helemaal gestoord van deze man?

28 juni 2024 om 15:12
0

Vraag dat maar aan de Ajax-fans. Ik ben voor kritische journalistiek, maar Valentijn maakt er een sport van. Altijd vragen met een negatieve insteek

28 juni 2024 om 17:12
0

Hoe slechter het gaat, hoe beter voor hem. Kan hij lekker stoken, goedkope headlines verzinnen en de boel opblazen.

Overigens hoeft het daarvoor niet eens slecht te gaan. Als het goed gaat, verzint hij wel een rel. Die ongekende heksenjacht op Ten Hag was van zo'n droevig niveau, dat vergeet ik niet snel meer. Wat een in en in sneu persoon moet je dan zijn.

28 juni 2024 om 16:24
0

Valensbijn Driessen werkt niet voor niets bij deze krant met deze geschiedenis. Dat heeft niks met oranje een warm hart toedragen te maken wat daar gebeurt. Dat is een pure opportunist die alles zal doen om zichzelf te profileren. Het is inderdaad heel vervelend zoals jij al zegt, kritiek is prima, maar doe eens normaal en besef dat we een team hebben dat probeert namens ons land Europees kampioen te worden.

28 juni 2024 om 16:54
0

Ik denk dat je me verkeerd begrijpt. Wat ik bedoel is dat ik als neutrale kijker nog ergens om kan lachen omdat het echt raar is, maar fans die hopen dat oranje kampioen wordt (dus die een warm hart toedragen) moeten toch gek worden van deze man? Dat hij ze geen warm hart toedraagt is wel duidelijk 😂 lijkt hem puur te gaan om shockeren en relevant proberen te zijn/blijven.

28 juni 2024 om 17:37
0

Ja zo begreep ik je ook, maar ik verwoordde het niet goed. Wat ik wilde zeggen is: je hebt helemaal gelijk en ik wordt als oranjefan dus ook echt wel gek van deze man 😑

Koeman heeft groot gelijk. Al die stomme negatieve vragen van de meeste ‘journalisten’. Die zitten alleen maar te stoken op zoek naar iets wat zij dan als ‘nieuws’ kunnen brengen. Ze komen echt nooit met inhoudelijk nieuws.

28 juni 2024 om 16:01
0

Nou ja, heel veel positiviteit is er toch ook weer niet? Tegen Frankrijk stond het verdedigend top, tegen Polen hebben ze 1 goede helft gespeeld. Tegen Oostenrijk was het geen moment redelijk, laat staan goed.

Toch ben ik wel een beetje klaar met het gebash op de spelers. Het is de tactische onkunde van Koeman waardoor je zo inconsistent bent en waarom er geen lijn in het spel zit. Die zet dit EK gewoon door waar hij daarvoor ook al mee bezig was. Continu een andere opstelling en geschuif en het wordt er doorgaans niet beter op.

Dat middenveld rendeert echt totaal niet. Schouten speelde tegen Polen en Frankrijk goed, maar Reijnders en Veerman hebben nog geen goede wedstrijd gespeeld. De verdediging zag er tegen Polen en Oostenrijk kwetsbaar uit, terwijl die aanval eigenlijk een grote ramp is. Kijkend naar de spelers kun je je best afvragen of de tactiek niet gewoon de grootste reden is voor het niet renderen van de linies. Eigenlijk hoef je je dat niet eens af te vragen, want het is overduidelijk.

28 juni 2024 om 16:29
0

Tegen Oostenrijk hadden we meer goede kansen dan de tegenstander. Zelfs daar was genoeg positiefs te melden. Hadden Reijnders of Malen die goal gemaakt was het gelijk geworden en waren we eerste in de Poule. Zo dicht bij elkaar zat dat. Dus ik vind zelf de kritiek enoooorm overdreven. Verder ben ik het wel helemaal eens met je tactische opmerkingen. Reijnders vind ik dan nog wel goed, maar niet samen met Veerman.

Ik ben zo klaar met Driessen.
Koeman zat er na de nederlaag tegen Oostenrijk. Daarnaast zijn er meerdere persconferenties geweest dit toernooi waar alleen spelers zaten.

Driessen wilt liever dat Oranje in de 1/8ste finale uitgeschakeld zal worden dan doorgaat. Wat een vervelende man. Nogmaals, het is geen journalistiek, de intentie van hem is verkeerd.

Ook jammer dat wij allemaal (ook ik) een podium geven aan Driessen. Wij reageren, klikken en dat verkoopt. Maar hoe moet je je onvrede dan uiten? Het zou Voetbalzone sieren als ze minder nieuws van Driessen zouden plaatsen. Kritiek is prima, maar wat Driessen doet is niet ok. Zijn doel is onrust creëren, erg jammer.

28 juni 2024 om 16:49
0

Waarom zou VZ de vette melkkoe die Valentijn Driessen is niet meer publiceren? Dat zou echt heel raar zijn. Maak een artikel, zet de naam van Driessen erbij en je hebt geheid de nodige clicks.

Als het niet een beetje vervelend en sneu was dan is het ook best vermakelijk om te zien hoe een deel van VZ telkens in de vlekken schiet zodra de naam Driessen boven een artikel staat. Dit gaat al jaren zo, maar mensen zijn best hardleers blijkbaar

28 juni 2024 om 19:43
0

@Nick Danninga, klopt. Doe ik ook aan mee helaas, niet reageren is beter denk je?

Dit alles is toch makkelijk te vermijden, door gewoon te zeggen Koeman is afwezig omdat.....
Dan heb je die discussie niet en vervolgens stoort niemand is van meneer Driessen.

Het hoort misschien niet maar dit vind ik wel lekker hoor dat die man ook is een keer wordt genegeerd die loopt alleen maar te zuigen en te irriteren en is alleen maar gebaat bij hoe slechter het gaat hoe mooier hij het vind , hij zou eigenlijk volledig genegeerd moeten worden vervelend heerschap

Ik snap niet waarom je dit doet als journalistiek Nederland. Je mag kritiek hebben op het presteren van afgelopen week, absoluut. Maar je zaait onrust bij zaken die totaal irrelevant zijn. Laten we bijdragen aan een goed gevoel bij oranje ipv zagen zagen zagen. Het was een waardeloze pot, er is alles over gezegd en nu kunnen we zorgen dat die mannen zich met een achterban en de steun van Nederland kunnen klaarstomen voor de knockout fase. Zet hem op, zorg dat het beter is en kom een ronde verder!

Driessen overtreed wel vaker de gedragscode die er is. Er bestaat ethische regels waar elke journalist zich aan moet houden. Je hebt de code van Bordeaux, alsmede ook de Code voor de journalistiek.
Op de site van de Nederlandse Vereniging voor Journalisten, de nvj, staan al die regels.
Wanneer wordt die misselijke Driessen en die televaag eens aangepakt. 't is haast al net zo als story, prive en weekend.

29 juni 2024 om 09:55
0

De code van Bordeaux is niet bindend hè. Je mag je daar aan conformeren voor goed vakmanschap, maar er staan verder geen straffen op ofzo. Anders zouden 90% van de roddelbladen en kranten niet meer bestaan.

Reageer

Je moet inloggen om te reageren. Heb je nog geen account? Dan kun je je gratis registreren. Inloggen

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren