Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Rafael van der Vaart zou het Nederlands elftal op drie plekken wijzigen tegen Roemenië: ‘Je moet hem altijd opstellen’

Laatste update:

Als het aan Rafael van der Vaart ligt, voert Ronald Koeman voor het duel met Roemenië van dinsdagavond drie wijzigingen door in zijn basiselftal. De oud-voetballer zou Joey Veerman vervangen door Xavi Simons, Matthijs de Ligt moet de voorkeur krijgen boven Stefan de Vrij en Lutsharel Geertruida moet wat hem betreft plaatsmaken voor Denzel Dumfries. "Je moet hem altijd opstellen", aldus Van der Vaart.

Koeman wijzigde zijn elftal voor het duel met Oostenrijk op drie plekken vergeleken met de wedstrijd tegen Frankrijk (0-0). De bondscoach koos voor Geertruida, Donyell Malen en Veerman, wat ten koste ging van Dumfries, Jeremie Frimpong en Simons. Die keuzes pakten niet allemaal even goed uit.

Het artikel gaat verder onder de video
Meer video's

Van der Vaart vindt daarom dat Koeman tegen Roemenië in de achtste finale wederom moet gaan wisselen. “De Ligt en De Vrij: dat hangt erom. Ik zou dan toch voor De Ligt kiezen, omdat ik hem wat explosiever vind. Hij heeft meer pit in zijn spel”, aldus de oud-middenvelder bij NOS Studio Fußball.

De opstelling van Van der Vaart.

“Of De Ligt ook beter is in de coaching? Nee, want De Vrij vond ik in de wedstrijden hiervoor ook gewoon prima en hij heeft ook wel een goed inzicht. Ik heb alleen wat meer kerels nodig die ook een beetje een moordenaar kunnen zijn.”

Van der Vaart kiest voor Simons op de nummer 10-positie, waardoor Tijjani Reijnders een meer verdedigende rol krijgt op het middenveld. Hij wordt wat de analist betreft ondersteund door Jerdy Schouten. Voor Veerman is na zijn teleurstellende optreden tegen de Oostenrijkers geen plek meer, aldus Van der Vaart.

“Tegen Oostenrijk viel Simons in en dacht ik voor het eerst: ja, nu is hij een beetje zichzelf. Hij was nog niet top, maar wel goed. Malen vond ik ook heel gevaarlijk. Dat eigen doelpunt was een beetje ongelukkig, natuurlijk. Memphis Depay heeft ook weer gescoord, dus ik zou hem daar ook lekker laten staan. Dumfries staat er bij mij ook in. Je moet hem altijd opstellen.”

Nederland en Roemenië nemen het dinsdagavond om 18:00 uur tegen elkaar op in München. De winnaar van dat duel treft de winnaar van de wedstrijd tussen Oostenrijk en Turkije in de kwartfinale.

Altijd op de hoogte blijven van het belangrijkste voetbalnieuws? Word nu lid van het Voetbalzone WhatsApp-kanaal!

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Of misschien gewoon je meest gevaarlijke speler opstellen (frimpong).

27 juni 2024 om 23:02
0

Wanneer? In die paar oefenwedstrijden?

27 juni 2024 om 23:07
0

Ja. Want in de serieuze wedstrijden heeft hij niet tot nauwelijks de kans gehad.

27 juni 2024 om 23:20
0

Altijd Frimpong. Onbegrijpelijk dat die wordt gepasseerd. Er komt ook 0 vorm in het elftal zo.

28 juni 2024 om 02:16
0

Meest gevaarlijk wil ik niet zeggen. Maar zet hem wel inderdaad gewoon rechtsbuiten. Dan ben ik het eens met de opstelling van Van der Vaart. En ik ben het eigenlijk helemaal niet zo vaak eens met de beste man

28 juni 2024 om 07:54
0

Wie is er gevaarlijker?

28 juni 2024 om 08:18
0

Maar die gozert in een rechtsback, ook bij Leverkussen in een ander systeem. Gebruik je hem rechtsbuiten, dan heb je als coach gefaald. Dan had je Summerville moeten uittesten, genoeg gelegenheden gehad.

In het ideale elftal van Koeman stond Xavi RA en is Malen back-up. Alleen Xavi is geen RA, dat weet bijna heel NL. Dat is hetzelfde dat Mislintat die Mikautadze koopt als RA, AM of in nood als LA, maar niet voor de spits positie.

28 juni 2024 om 08:07
0

Toch, tegen Frankrijk maar een actie gezien van hem..

Ik zou de verdediging lekker laten staan (wel met Dumfries ipv Geertruida) rest prima.

27 juni 2024 om 22:57
0

Ja, je zou toch ook zeggen dat van der Vaart als geen ander weet hoe het werkt op een toernooi. Het koppel de Vrij - van Dijk werkt prima. De Ligt is toch weer een andere verdediger, dus is het automatisme er al snel niet. Al zijn die marges minimaal op dit niveau, toch kan het dat verschil maken. Geertruida zeker vervangen, gewoon Dumfries daar neer zetten. Verder toch bijzonder hoeveel krediet Simons krijgt (zal wel aan de leeftijd liggen) ten opzichte van Veerman. Één slechte wedstrijd (wel echt barslecht) en wordt al gesproken over einde interland carrière, maar Simons heeft zelden een goede wedstrijd in het NL elftal gespeeld.

27 juni 2024 om 23:05
0

Ik vind dat er wel wat spelers met wat gif bij mogen komen tov Oostenrijk. Iemand die de rest wat meer mee krijgt in het fanatisme, vechtlust. Dumfries, De Ligt, Weghorst. Mij betreft spelen zij komende dinsdag

27 juni 2024 om 23:27
0

Weer Weghorst. Sorry hoor, maar dat deze jongen als een soort verlosser wordt gebracht iedere keer snap ik niet. Ja, als wissel en laatste 20 minuten een onmisbare speler. Als basisspeler speel je geen enkel team kapot met hem erin. Zo statisch, kan niet meevoetballen. Dan heb je in mijn ogen een dynamische aanval nodig die ervoor zorgt dat het land kapot gaat. Dan Weghorst brengen met zijn fysiek en fanatisme en je trekt hem wel over de streep. Wat mij betreft absoluut niet basiswaardig.

28 juni 2024 om 00:10
0

Weghorst statisch noemen. Die man loopt werkelijk waar overal. Hij kan niet goed meevoetballen, maar gezien de huidige staat ligt daar ook niet de nadruk op. Die dynamiek waar jij op doelt heb je met Memphis, maar dat werkt momenteel totaal niet.

28 juni 2024 om 06:51
0

Ik snap dit eigenlijk wel. Simons is jong, laat veel zien in de Duitse competitie, brengt gif en ik zie zijn potentie in een aantal wedstrijden zeker wel. Hij heeft nog geen gelukkig huwelijk met oranje maar speelt nooit heel dramatisch en brengt dreiging. Hij wordt in mijn ogen alleen verkeerd gebruikt en hij heeft de pech dat een Memphis al veel vrijheid krijgt en zij samen nog geen klik hebben. Ik ben er persoonlijk nog geen fan van, maar snap dat mensen willen dat het gaat lopen.
Terwijl er bij Veerman bij voorbaat al twijfels zijn (bij een aantal mensen) of hij het aan kan als er meer druk op hem wordt gezet. Als er dan in 2 wedstrijden gezien wordt dat hij eronder bezwijkt, en ver door de ondergrens zakt is dat in veel ogen hèt bewijs dat hij niet goed genoeg is. Daarbij vind ik dat de media ook wel meteen de zondebok zoekt, en dit wel een heel makkelijk doelwit is nu waar iedereen dan ook meteen in meegaat.
Of het allemaal terecht is, en goed is dat dit gebeurd?! Dat is de vraag. Hopelijk snoert Veerman iedereen de mond en is hij over 2 jaar onbetwiste basisspeler en zullen we nog vaak praten over deze wedstrijden en hoe slecht iedereen het toen zag...

28 juni 2024 om 09:14
0

Het koppel de vrij van dijk werkt eigenlijk helemaal niet zo prima. Tegen Polen krijg je een goal tegen en een paar flinke kansen, tegen Frankrijk is het een godswonder dat we de 0 hebben gehouden en tegen Oostenrijk krijg je er flink wat om de oren. Het centrum is juist gigantisch apathisch en werkt helemaal niet goed.

27 juni 2024 om 23:24
0

Op zich beargumenteert hij het goed, toch? De Ligt heeft wat meer body.

27 juni 2024 om 23:33
0

En handjes...

27 juni 2024 om 23:51
0

En de coaching kwaliteit die De Vrij met zich meebrengt is niet per se nodig als je ook al Van Dijk hebt staan. Staan wat filmpjes online van Liverpool waar je Van Dijk hoort coachen en die doet dat uitstekend.

27 juni 2024 om 23:50
0

Snap VdV in deze wel hoor. De Vrij is verdedigend sterk, maar dat is De Ligt ook. De Ligt is verder feller en dit elftal kan absoluut wat meer pit gebruiken en sneller wat handig zal zijn tegen de waarschijnlijk counterende Roemenen. De Vrij is veel beter in de coaching, maar daar staat Van Dijk al voor. Vraag me ook af of Van Dijk niet gewoon rechts centraal kan spelen, is volgens mij gewoon een rechtspoot, kan je Van de Ven links centraal zetten. Dan weet je zeker dat je op de counter in ieder geval niet wordt geklopt.

28 juni 2024 om 18:29
0

Ja dat ging lekker tegen Oostenrijk, helemaal top. Wat komt er nou voetballend vanuit de Vrij en van Dijk. Verdedigend was het nou ook alles behalve betrouwbaar, dus waaromlayen staan? Geef de Ligt een kans, Dumfries terug en Fimprong, of Gravenberg op t middenveld.

28 juni 2024 om 18:41
0

De Ligt heeft nog weleens de neiging eigenhandig toernooien en kwalificaties te verpesten, dus laat hem maar lekker wennen na dit toernooi. De Vrij heeft meermaals bewezen een uitstekende speler te zijn in Oranje. Eigenlijk al 10 jaar lang als ie niet geblesseerd was. De goede wedstrijd van De Ligt in Oranje kan ik me persoonlijk niet echt herinneren.

29 juni 2024 om 11:50
0

De Ligt heeft natuurlijk meer dan genoeg goede interlands gespeeld, een stuk meer dan slechte zelfs. Die vuurdoop tegen Bulgarije toen hij 17 jaar oud was reken ik de bondscoach aan en verder heeft hij inderdaad een gigantische fout gemaakt tegen Tsjechie die ons duur kwam te staan, maar dat is het ook wel. Desalniettemin geen enkele reden om nu ineens De Vrij voor hem te wisselen natuurlijk. Zij zaten (zoals Stefan de Vrij ook aangaf vlak voor het toernooi) dichtbij elkaar qua niveau en dan kies je als bondscoach een partner voor naast Virgil. Dat is De Vrij geworden en die doet het gewoon naar behoren, dus geen reden om hem te wisselen nu.

Opzich een goede opstelling. Ik zou voor deze keer eens Donyell in de punt van de aanval en Jeremie op de rechtsbuiten willen zien. Memphis dus laten banken. Dan heb je drie aanvallers met zoveel snelheid en explosiviteit.

27 juni 2024 om 22:58
0

Waarom Malen als ik vragen mag? Ik begrijp echt niet waarom je hem in de punt zou willen zien. Ik vind hem zó bizar onbetrouwbaar voor het doel. Die kans tegen Oostenrijk (en ook tegen Tsjechië) kan je gewoon écht never nooit niet missen. Ook in de kleine ruimte is hij niet top, en hij is ook niet bepaald een aanspeelpunt.

Dat je kan counteren met Malen snap ik wel, maar Roemenië staat dalijk met 9 man in eigen 16. Dan heb je niks aan snelheid.

27 juni 2024 om 23:34
0

Depay heeft grotere en meer kansen gemist, dus hem vertrouw je wel voor het doel? Vreemd...

Buiten dat, met 9 man in de 16? Ja, dat dachten we van Oostenrijk ook. zie je dat de onderschatting er voornamelijk is bij de 'fans'.

27 juni 2024 om 23:49
0

Dachten dat van Oostenrijk ook? Die spelen helemaal niet zo.. niemand die dat dacht hoor.

27 juni 2024 om 23:52
0

Dat dacht jij misschien van Oostenrijk, maar over het algemeen was toch bekend dat die hartstikke hoog druk wilden zetten. Niemand die dacht dat die massaal de bus gingen parkeren.

27 juni 2024 om 23:54
0

Dat dachten “we” niet. Dat ligt toch echt aan jezelf als je die gedachte had. Dat betekent gewoon dat je geen wedstrijd van Oostenrijk hebt gevolgd in het afgelopen jaar. Werkelijk waar niemand die verwachtte dat Oostenrijk defensief zou gaan spelen.. Oostenrijk speelt altijd volle bak druk. Zelfs tegen Frankrijk proberen ze aan te vallen. Ze spelen Duitsland en België in aanloop naar het EK bij vlagen weg, denderen met 6-1 over Turkije heen en winnen eenvoudig van Polen. En jij denkt dat zij met 9 man zich gingen ingraven?

Roemenie heeft elke poulewedstrijd minder de bal gehad. Roemenië blonk uit in het stug zijn en defensief solide staan. Niet in het flitsende, op balbezit gerichte aanvallende voetbal. Waarom is het dan in godshemelsnaam “onderschatting” als ik als “fan” denk dat Roemenië ook tegen Nederland vanuit de organisatie zal proberen te counteren? Dat is helemaal geen onderschatting. Dat is een verwachting van het spelbeeld op basis van hoe Roemenie tot nu toe speelde.

28 juni 2024 om 06:01
0

Ik zou liever gewoon eens een echte spits in de spits zien. Weghorst of Brobbey.

Yes beide zijn idd niet top, maar wel echt spitsen.

Een Malen is dat niet, Memphis ook niet en zoals Zirkzee bij Bologna speelt ook niet, maar ook Zirkzee zie ik nog liever.

Iemand aan wie je de bal kwijt kunt, die hem vasthoudt waardoor anderen aan kunnen sluiten. Dat brengt rust in het positie spel.

Malen gewoon lekker als super sub gebruiken. Dat is waar die het beste in is voor dit Oranje. Als basisspeler vind ik hem net niet. Lekker een frisse pijnsnelle Malen inbrengen wanneer de tegenstander wat vermoeiender is. Dat zou ideaal zijn. Daarnaast zou ik gewoon vasthouden aan dezelfde opstelling die je tegen Frankrijk hebt gespeeld.

Ik zou met wijnaldum starten en hem na de aftrap gelijk wisselen anders komt hij niet aan zijn 100 interlands. Triest gedoe om dat te doen tijdens een EK

We missen een beetje een type smeerlap op dat middenveld. Zeg maar een Nigel de Jong / Mark van Bommel. Iemand die met een paar smerige acties een wedstrijd kan kantelen. Nu is het iets te braaf allemaal.

27 juni 2024 om 23:27
0

Eens. In ieder geval iemand die ballen kan afpakken, type Davids zeg maar. Wat dat betreft jammer dat Timber niet mee is. En we hebben eigenlijk wel heel weinig middenvelders.

Misschien zou ik daarom met 5 verdedigers spelen, waarbij Frimpong op rechts opkomend. Dat ten koste van Depay

28 juni 2024 om 02:20
0

Absoluut! Ik zei het een aantal dagen geleden ook al. Met De Jong en Van Bommel had je serieus nu een elftal staan dat mee zou kunnen dingen voor de eindwinst. Net dat stukje meedogenloosheid en gif wat de ploeg totaal niet heeft. Daarbuiten ook die nonchalante gasten even op hun plek zetten als ze niet alles geven. Die mannen waren hard en waren ook gewoon echt klasse. Voor mij enorm onderschat, het ging altijd maar over de vier jongens die ervoor stonden. Terwijl zij degene waren waarom zij konden presteren.

Ik kan me zeker wel vinden in de opstelling van Van der Vaart, ook omdat ik eveneens vind dat Dumfries altijd moet spelen.

Ik zou Gravenberch, Frimpong, Maatsen en Zirkzeewillen zien. Dat zou zomaar de sleutel zijn van een superdraaiende elftal. Reinders is gewoon enorm matig, die mist ook simpele kansen en drukt nauwelijks zijn stempel. Aan de linke kant mis ik iemand die 99x opkomt. Aan de rechte kant mis ik diepgang. Malen kan ook in de spits. Frimpong rechts en dan Gakpo links. Dan heb je Liverpool, Dortmund en Leverkusen voorin. Op het middenveld mis ik iemand die snel de ballen diep kan spelen. Met snelle spelers voorin, moet je met Gravenberch spelen. Wil je controle hebben en gaten dichten, dan is een Reinders en Schouten perfect. Gravenberch zou ik dan nummer 10 positioneren.

Dumfries terug is terecht, Simons of Reijnders op 10 en ik zou Blind als derde middenvelder doen obv ervaring, rust en overzicht. Een stukje balans daar is echt nodig.

Die analisten zijn ook kontenkussers van Memphis en v Dijk zeg. Speelt al 5 wedstrijden bagger en dan bang om kritiek te geven. Alleen Ruud Gullit en van Basten zeggen hoe de werkelijkheid in elkaar steekt. Die durven wel de topspelers te bekritiseren. Waarom moet de Vrij eruit? Je kan toch ook Mathijs de Ligt inplaats van Virgil zetten. Alsof Virgil beter als de Vrij is.

DeVrij speelt als een krant, kan het niet belopen. Alle gevaar kwam van zijn kant tegen Oostenrijk. Tegen Frankrijk was hij ook de hele tijd te laat. Kan niet meer met ruimte in zijn rug spelen. Was altijd een zekerheidje, maar is dat niet meer. Veerman is klaar en ik zou toch graag Gravenberch zien. Meer duelkracht en Reijnders eraf en Xavi op 10.

Frimpong moet sws spelen rechtsbuiten en evt de ligt als cvm.
Die 2 hebben meeste felheid

Als wisselspeler moet je het laten zien als je de kans krijgt, wat dat betreft heeft Frimpong dat niet gedaan tegen Frankrijk en heeft hij enkel tegen Canada leuk gespeeld. Desondanks mag je hem van mij opstellen, maar dan wel icm het passeren van Memphis en dus een voorhoede met Gakpo, Zirkzee en Frimpong. Malen en Weghorst zijn beide het beste als invaller. Op t middenveld ben ik naast Veerman ook klaar met een hele matige Reijnders, geef Gravenberch maar de kans naast Schouten en Xavi op 10, dat begon op de Xavi die we kennen te lijken. Verder altijd Dumfries opstellen en verder wishfull thinking, maar ajb geen overrated vDijk meer en de Vrij is ook 2x achter elkaar aardig door de mand gevallen. De Ligt met Vd Ven graag en Aké op links.

Ik snap zijn redenatie voor de Ligt wel maar dat zal het verschil niet maken. De Vrij is wat betrouwbaarder en zal daarom de voorkeur krijgen maar de Ligt is beter, en meer gevarieerd, in zijn passing en brengt meer zichtbare winnaarsmentaliteit (wat wel weer meer overtredingen tegen met zich meebrengt) en stapt sneller door. Uiteindelijk denk ik niet persã© dat de Ligt het verschil gaat zijn wat je nodig hebt.
Ik weet niet hoe van Dijk er zelf in staat, maar ik zou hem rechts centraal willen zien, met Aké en vd Ven als linkercentrale en - back met de afspraak dat je met meer lef naar voren verdedigd.
Daarnaast zou ik graag een echte spits zien (geen Weghorst, dat is je pinchhitter als je druk gaat zetten op het einde), ik snap sowieso niet dat dit niet gebeurd. Memphis wordt dan gevaarlijker en je hebt altijd een aanspeelpunt. We kunnen het nu nooit kapot spelen, behalve met wat toevallige goede ballen, of op basis van individuele kwaliteiten die er maar af en toe uitkomen.

Ik zou de Ligt ook graag zien, maar dan in plaats van Virgil. Ik irriteer mij mateloos aan Virgil. Hij staat alleen maar te commanderen, te gebaren. Vorige pot verloor hij zelfs kopduels met zijn postuur...

De Ligt is een verdediger die doorstapt richting het middenveld. Daardoor hoef je niet over te geven en kan een middenvelder ook mee terug met zijn man. Zo creëer je duidelijkheid. De communicatie en het overnemen blijkt niet goed te gaan bij Oranje tot nu toe.

De Vrij is solide, van Dijk verdedigd alleen maar achteruit en staat (net zoals bij de goal van Oostenrijk) gewoon buitenspel op te heffen door 2 meter (bijna) achter een de Vrij en Geertruida te staan. Absolute waanzin. Als je zo ver erachter staat, dan moet je hem gewoon hebben, punt uit.

Verder zou ik Frimpong en Dumfries gewoon opstellen. Dumfries of Geertruida maakt mij niet veel uit, maar ik geef Denzel met zijn fysiek de voorkeur. Tenzij Geert kan bewijzen dat hij het met hulp van Frimpong wel goed kan.

Enige waar ik over twijfel: Simons of Malen? Malen lijkt mij juist de ideale invaller met zijn diepgang, directheid en snelheid in de laatste 20 minuten. Vind hem meestal ook beter als invaller. Zou dus, voor nu, voor Simons kiezen. En als je al voor Zirkzee of Brobbey in de punt kiest, moet je Depay niet op 10, maar op links zetten.

Verbruggen
Dumfr/Geert
De Vrij
De Ligt
Aké (C)
Schouten
Reijnders
Frimpong
Gakpo/Sim
Dep/Gakp
Brob/Zirkz

De Ligt heeft zelden een goeie wedstrijd gespeeld voor Oranje, dus dat gaat ie echt niet doen...die andere 2 wissels gaan wel gebeuren. Ikzelf zou met een diepe spits spelen, maar wsl veranderd Koeman niet zoveel.
Het zou al prettig zijn als ze keer snel op voorsprong komen, dan kan zo'n wedstrijd ineens heel fijn gaan verlopen (zoiets als Belgie tegen Roemenie).
Verder maakt het niet heel veel uit wie hij opstelt, Oranje is veel beter. Zo'n offday als van de week zal toch niet nog een keer gebeuren?

Het is ergens ook lastig omdat je niet dagelijks met die gasten op het veld staat maar ik zou zoiets wel eens willen zien. Gaat in dit toernooi niet gebeuren omdat van Dijk sowieso de linkercentrale gaat blijven en Simons nooit op '8' neergezet gaat worden waar hij volgens mij ijzersterk kan zijn, maar ik wil het wel eens anders zien. Zoveel kwaliteit , maar ergens klopt het steeds niet.

Tegen de 'mindere' landen dan met Geertruida ipv Dumfries en Malen ipv Reijnders om voetballend vanuit achteruit een man in te schuiven en voetbal op het middenveld te brengen. In deze opstelling Dumfries rechtsachter om er bij Reijnders overheen te gaan die juist het middenveld versterkt vanuit het aanvallende aspect.

Verbruggen
Dumfries
van Dijk
Vd Ven / aké
Aké / vd ven
Simons
Schouten
Reijnders
Memphis
Gakpo
Brobby

Reageer

Je moet inloggen om te reageren. Heb je nog geen account? Dan kun je je gratis registreren. Inloggen

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren