Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Mike Verweij over Oranje-international: ‘Ik verwacht dat Ronald Koeman hem in september niet meer gaat oproepen’

Laatste update:

Mike Verweij en Valentijn Driessen verwachten dat de kans klein is dat Joey Veerman tijdens de volgende interlandperiode wordt opgeroepen door bondscoach Ronald Koeman. Dat vertellen de twee journalisten van De Telegraaf in de Kick-off-podcast.

Veerman kent tot dusver een teleurstellend EK. Tegen Polen en Frankrijk wist hij niet echt te imponeren, en tegen Oostenrijk werd hij eerder deze week al na ruim een half uur gewisseld.

Bij Kick-off komt derhalve de toekomst van Veerman bij het Nederlands elftal ter sprake. “Veerman blijft er nu natuurlijk bij, want Ronald Koeman gaat hem niet naar huis sturen”, doelt Driessen op de EK-selectie van Oranje.

“Koeman heeft Kenneth Taylor eerder ook na een half uur naar de kant gehaald, in de wedstrijd tegen Frankrijk. Die heeft hij daarna nooit meer opgeroepen en gesproken. Hij laat Joey Veerman waarschijnlijk niet links liggen als hij naar Real Madrid gaat, maar die kans acht ik niet heel erg groot”, gaat Driessen verder.

“Sowieso vergeet Koeman dingen niet zo snel. Die heeft hem nu een maand meegemaakt, en twee grote kansen gegeven. En hij mocht ook nog invallen tegen Frankrijk. Als je het dan niet waarmaakt, is het meestal einde interlandcarrière onder Ronald Koeman. En die blijft nog twee jaar. Dat is ook helemaal niet zo gek: trainers hebben natuurlijk een voorkeur. En straks komen al die jongens terug. Wieffer, Timber, Frenkie de Jong, Marten de Roon misschien zelfs... Dus op zo’n moment ziet Ronald Koeman Joey Veerman niet staan als je hier gewoon niet levert.”

Verweij kan zich wel vinden in de woorden van zijn collega. “De volgende keer als er interlands komen, dat zal in september zijn, dan heeft Joey Veerman dit EK gespeeld en is hij bij PSV net begonnen. En als er dan anderen beschikbaar zijn gaat Koeman hem echt niet oproepen.”

Veerman speelde tot dusver dertien interlands, waarin hij één keer scoorde. Met de selectie van het Nederlands elftal bereidt hij zich momenteel voor op de achtste finale van het EK tegen Roemenië, komende dinsdagavond.

Altijd op de hoogte blijven van het belangrijkste voetbalnieuws? Word nu lid van het Voetbalzone WhatsApp-kanaal!

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik hoop dat koeman in september er niet meer is..

29 juni 2024 om 14:28
0

Precies haha, hoop dat de knvb in ziet dat dit niet gaat werken, dan maar eens een buitenlandse trainer voor de groep

29 juni 2024 om 14:32
0

Juist. Koeman gaat dan idd ook geen Veerman meer oproepen. Ik vind echt weer dom gelul van de jokers van de Telegraaf. Veerman is gewoon een prima speler.

29 juni 2024 om 14:52
0

Een prima speler die niet levert. Jokers van Telegraaf kan ik in komen, maar in dit geval is er geen speld tussen te krijgen en hebben ze helemaal gelijk. Bij afwezigheid van Koopmeiners en Frenkie kom je bij Veerman uit, maar denk dat je zelfs Xavi beter op die positie kunt zetten.

29 juni 2024 om 14:54
0

Prima speler voor de eredivisie daar lig het niveau niet zo hoog en ben je al gauw een prima speler

29 juni 2024 om 14:54
0

Veermannis gewoon middelmaat en gaat ten onder in de top. Dat heeft hij overduidelijk laten zien

29 juni 2024 om 15:27
0

Waarom laat hij het wel zien in de Champions League wedstrijden tegen Lens, Sevilla en Dortmund en de toppers tegen Feyenoord dan? Die teams zijn toch niet minder goed dan Polen en Oostenrijk?

Ik denk dat het iets mentaals is en niet zo zeer aan zijn voetballende kwaliteiten ligt.

29 juni 2024 om 15:54
0

Welke speler doet het nu wel goed onder Koeman dan? Weinig spelers die aan hun niveau komen tijdens dit Ek, die ze wel bij hun eigen club laten zien. Kunnen we Veerman wel de schuld geven. Maar de rest speelt ook niet best.

29 juni 2024 om 16:22
0

Bij PSV speelt hij in een ingespeeld team. Ik denk ook dat de mentale druk te groot was geworden. Je ziet zelden een speler huilen bij een wissel.

29 juni 2024 om 14:44
0

Ik ook, weg met die man, tijd voor een frisse wind!

29 juni 2024 om 14:50
0

Hij kan met geluk de finale halen dan heb je een grote kans dat hij blijft.

Handelingssnelheid kan je ontwikkelen. Wat er nu nog niet is, kan er over een bepaalde tijd wel zijn. Bovendien zou ik Veerman wel willen zien tegen de kleintjes. Zijn passing is ongekend als hij geen druk op zich heeft.

29 juni 2024 om 14:49
0

Mijn passing is nog ongekender zonder druk. Helemaal als het veld compleet leeg is en ik in mijn eentje op het veld sta. Misschien heeft Koeman hier ook iets aan.

29 juni 2024 om 15:10
0

Als je alleen op het veld staat is je passing natuurlijk ruk. 0% passes completed 😉

29 juni 2024 om 15:24
0

Zijn passing is ongekend als hij de bal ook kwijt kan ... Bij PSV kan hij dat op Tillman, Baka, Luuk of Lozano omdat deze (drie keer raden) in beweging zijn of diep lopen. In Oranje staat ALLES voor Joey stil, tsja dan komt hij niet in zijn kracht. Memphis komt in de bal, Gakpo, komt in de bal, Xavi komt in de bal. Niemand loopt diep of vrij, dan wordt het lastig spelverdelen zo. Tuurlijk had Joey zelf een off day en ging er bij hemzelf ook veel mis maar zijn team en de gekozen strategie helpen ook totaal niet mee. Dat benoemt men niet. Tegen Oostenrijk faalde het hele team op de keeper na. Veerman zakte dieper door de ondergrens maar dat maakt de rest niet minder slecht. Men papegaaien elkaar maar na over handelingssnelheid alsof Veerman bij VVV speelt ipv PSV. In de CL bewees hij vaak genoeg hier wel over te beschikken. Schei uit zeg!

29 juni 2024 om 15:28
0

Aha het ligt aan iedereen behalve veerman. Ja juist! Schei uit zeg!

29 juni 2024 om 18:07
0

Die Verbruggen liet zich 2 maal passeren vanuit de achterlijn. Zo’n bal mag er niet twee keer ingaan, zwak gekeept

30 juni 2024 om 04:08
0

De "het is allemaal Joey zn schuld niet" fanclub neemt bizarre vormen aan 😂. Beetje zielig dit. Prima speler eredivisie maar duidelijk geen Oranje niveau. Heeft 0 fysiek, dynamiek of snelheid.

Anders geef je nog even een trap na met jullie gezuig, dat helpt hem opzich wel verder natuurlijk. Hoe kun je nu al gaan speculeren over de toekomst van Veerman in Oranje na 1 erg dramatische helft, nog niet eens trouwens. Die gaat zelfs dit EK nog wel zijn minuten maken, wanneer de stand het toelaat zou ik hem zelfs tegen Roemenië al die minuten geven om er weer bij te komen mentaal gezien.

29 juni 2024 om 14:37
0

100% mee eens, als we voetballers gaan 'definiëren' zoals v. Dijk zo mooi zei, op basis van 1 ( eigenlijk een ruim halfuur ) wedstrijd, dan hadden heel veel spelers geen interlands meer gespeeld.
Nota bene de Ligt is een goed voorbeeld.
Ik dicht Veerman kwaliteiten toe die zeker in Oranje passen, echter zal hij niet een vaste basisspeler worden.
Ik denk, mits iedereen fit is, dit gewoon De Jong, Schouten en Simons moet worden.
Schouten is echt, voor mijn gevoel, de revelatie van dit toernooi.
De twijfel tussen Wieffer en Schouten, waar ik zelf Wieffer echt wel een puntje voor vond staan, is totaal weggenomen voor mijn gevoel.

29 juni 2024 om 14:43
0

Revelatie?? Ook Schouten speelt niet denderend. Sterker nog, ik heb nog niemand van Oranje een 7 zien scoren de afgelopen 3 wedstrijden.

29 juni 2024 om 14:50
0

Aké doet het alleraardigst, net als Gakpo en Verbruggen.

29 juni 2024 om 14:52
0

Schouten speelde twee wedstrijden uitstekend en kon het in de laatste helaas ook niet opbrengen. Niet zo gek als het tactisch niet goed stond en het hele elftal faalt. Ga je hem dat aanrekenen terwijl hij niet de ervaren man is? Schouten is in mijn ogen ook de revelatie en de beste speler samen met Aké dit toernooi bij Oranje. En laat Aké het nu ook lastig hebben gehad tegen Oostenrijk

29 juni 2024 om 14:58
0

Gakpo is de enige die er bovenuit steekt. De rest is het steeds net niet. En Koeman die een Wijnaldum laat spelen…. Die Wijnaldum weet inderdaad iets over Koeman, anders kan dit niet.

29 juni 2024 om 15:00
0

Mwah revelatie gaat iets te ver vind ik. Idealiter wordt het middenveld Frenkie, Reijnders en Xavi of Koopmeiners daarvoor.

29 juni 2024 om 15:46
0

Ben ik nou de enige die Schouten 2x gruwelijk in de fout heeft zien gaan waar 2 doelpunten uit voort kwamen tegen Oostenrijk? Ik hoor daar niemand over. Waarom vraagt Driessen niet aan de bondscoach waarom hij Wijnaldum nog opstelt en Gravenberch laat wegkwijnen? Waarom neemt Depay alle corners en vrije trappen, niets komt aan ?!

29 juni 2024 om 17:18
0

@voetballr, de Ligt vind ik helemaal geen goed voorbeeld. Die was 17, nog een rookie en iedereen vond dat hij gewoonweg veels te vroeg werd gebracht. Veerman is al 25 en speelt niet in een topcompetitie, dit was juist voor hem de kans omdat er zoveel geblesseerd waren. Met Wieffer, Frenkie, Koopmeiners, Timber en de Roon heb je gewoon 5 geblesseerde middenvelders. Dat zal niet snel meer voorkomen. Een Simons blijft maar kansen krijgen omdat hij nog jong is en het in een top 4 competitie wel heel goed doet.

29 juni 2024 om 14:58
0

Het is toch schandalig dat er zo met Veerman wordt omgegaan. Dit is geen kritiek meer, dit is mensen onder de bus gooien. Rioolpers wat graag stookt ipv nieuws brengen. Ik denk dat Veerman zelf dondersgoed weet dat het niet goed was. Maar als we dan zien dat het hele elftal kansloos was en hij al minder vertrouwen had na Polen, moet je dat meenemen in de beoordeling. Dat hij daarna moet banken is zeker te begrijpen, maar afschrijven?

29 juni 2024 om 15:25
0

Ben het helemaal met je eens. Het is echter wel opvallend dat toen dit met Taylor gebeurde je bijna niemand hoorde. Heeft toch met bepaalde voorkeuren (of juist anti) van clubs te maken imo.

Houd toch op met dat populaire gezwets. We hebben allemaal wel eens een slechte dag en Veerman was echt niet de enige die volledig door het ijs zakte! Er hadden ook nog 9 anderen gewisseld kunnen worden.

Kop op Joey en weer door!

29 juni 2024 om 14:57
0

Ja iedereen heeft wel eens een slechte dag maar Veerman wat vaker ook tegen de Fransen . Ja iedereen mag gewisseld worden

29 juni 2024 om 15:00
0

Ja, en Depay? Wijnaldum? Simons? Kijk is bij je eigen club, Gimenez had ook niet één off day afgelopen seizoen. Maar dat vergeten we snel. Zo'n speler hoort vertrouwen te krijgen, maar nu wordt hij bij wijze van met pek en veren verbannen uit Oranje.

Oké oké nu weten we het wel, Veerman speelde slecht en de heren van de Telegraaf hebben een hekel aan hem. Wat een hetze ineens. Als Veerman z'n PSV-vorm van vorig jaar weer heeft komt hij echt wel weer in Oranje.

29 juni 2024 om 14:33
0

Juist daarom nu zo bashen toch. Het begint echt zielig te worden. Hoop dat Veerman weer snel laat zien wat hij wel waard is, want die heerlijke steekballen hebben we nog nodig..

29 juni 2024 om 14:39
0

Fey95 volgens mij gaf hij in hetzelfde verhaal aan dat hij vooraf zelf ook dacht dat veerman het goed zou gaan doen, maar dat zetten ze er hier niet bij.

29 juni 2024 om 14:58
0

PSV niveau is geen oranje niveau

29 juni 2024 om 15:11
0

Vandaar dat Gakpo en Dumfries erbij zijn gekomen tijdens hun PSV periode en nog steeds waardige basisspelers zijn in Oranje nu. Goed verhaal verder.

29 juni 2024 om 15:16
0

Nee daarom doet Schouten het ook zo slecht dit EK???

29 juni 2024 om 15:24
0

Dat waren dus spelers waarbij PSV niet hun eindniveau was, maar ze hoger konden/kunnen. Veerman zit bij PSV wel aan zijn plafond.

29 juni 2024 om 15:27
0

Echt goed na de wedstrijd tegen Polen was hij ook niet. Kan veel meer/beter imo

29 juni 2024 om 17:00
0

We hebben het toch over veerman en niet elke speler van een club heb het niveau van oranje

29 juni 2024 om 17:01
0

Schouten doet het goed maar tegen de Fransen en tegen Oostenrijk was hij minder

29 juni 2024 om 17:03
0

Als ik typ Veerman is psv niveau betekend dat dat zijn plafond is wat heb dat nou met dumfries of gakpo te maken?

Zoveel gespeculeer weer. Ipv toegeven dat je opmerking misschien wat ver ging. Ga je matige standpunt nog helemaal beargumenteren puur om die zure zak te blijven

Zoals Johan Derksen altijd zegt. Die is teveel in zichzelf gaan geloven. Valentijn meet zichzelf een soort grinch rol aan. Die Die elke x weer moet bevestigen

Die vergelijjing met Taylor kun je ook nog niet maken. Die speelde ook bij zijn club slecht. Als veerman daar ook slecht speelt is het terecht als die niet meer geselecteerd wordt.

Kan iemand deze man de vraag stellen of hij denkt nog journalist te zijn na het EK. Ik bedoel hij functioneert al jaren niet. Dat de Telegraaf geen actie onderneemt. Deze man is constant negatief en maakt de coach en spelers met de grond gelijk, heeft niemand wat aan!

Je zou Veerman gewoon kunnen inbrengen tegen Roemenië! Of zoals Wijnaldum zorgen dat je geen bal aanraakt.

Koeman moet er dan überhaupt niet meer zitten. Maar na zo’n slechte campagne en de terugkeer van Frenkie en Koopmeiners zie ik het slecht in voor Veerman. Timber en Wieffer komen er ook aan.

Mijn mening als Duitser: ik denk dat het Nederlands elftal na het EK in mijn thuisland een nieuwe hoofdtrainer nodig heeft. Giovanni van Bronckhorst en Peter Bosz zouden alternatieven zijn. Misschien ook een buitenlander, als beiden de functie van bondscoach niet willen aanvaarden.

Ik snap dat er artikelen geplaatst moeten worden maar ik vind het jammer dat er nu alleen geplaatst wordt wat de 2 azijnzeikers van de T zeggen. In ESPN voetbalpraat werd door o.a. Anco Janssen en ook door anderen al genoemd dat dit onzin is en dat Veerman vast wel weer een kans krijgt (misschien niet dit EK, maar in de toekomst wel). En ook hier in de Voetbalzone reacties zie ik dat het meerendeel het niet eens is met Driessen en Verweij. En ja, ik weet dat ik zelf op het artikel heb geklikt, want ik vind de mening van Consy, SanderK91, Kieftenbeld, Hangover96 en de andere Voetbalzone accounts in de reacties interessant.

Veerman gaat nog genoeg interlands spelen, z'n beperkingen zijn duidelijk maar het is ook een van de weinige middenvelders die een ploeg die achterover leunt kan openbreken met z'n passing, ideaal tijdens de stroperige kwalificaties. Wat Oranje vooral nodig heeft is een nieuwe moderne trainer na dit EK.

Kan je beter Wijnaldum en Depay direct naar huis sturen. Dat je nu besluit om lekker met je haar bezig te zijn. Wat een minachting naar je fans. Land in crisis, dik verliezen en het eerste waar je als speler aan denkt is om je haar te doen. Het zijn een stel kleine karakterloze kinderen. Als er weerstand is geven ze niet thuis.

Joey heeft zich bewezen bij PSV in de eredivisie. Hij heeft niet goed gespeeld in oranje maar spelers kunnen zich ontwikkelen. Hij moet goed nadenken over zijn volgende stap in zijn carrière en hopelijk komt hij ergens te spelen op een hoger niveau met een hoger tempo en ontwikkelt hij zijn handelingssnelheid

Heel dat elftal is een ramp. Koeman is de hoofd verantwoordelijke en die wijst lekker naar z'n spelers. Koeman out

29 juni 2024 om 15:26
0

Die jongen moet lekker bedanken. Als er zo met je wordt omgegaan. Iedereen maar zeiken.

Wat een onzin. Geef de jongen nog een paar kansen. Tegen Oostenrijk was iedereen slecht. Hoe vaak mag Wijnaldum,Memphis slecht spelen voordat ze niet meer spelen?

als we dinsdag niet winnen dag mag koemand na huis veerman krijgt nog wel een kans

Wat zijn die gasten toch vermoeiend. Veerman kan gewoon prima voetballen en het gaat nu even niet goed. Tijden kunnen snel veranderen in het voetbal. Dus door zo’n jongen nu al af te schrijven vind ik een beetje overdreven.

Veerman is een goede voetballer, maar die mag het eerst weer eens laten zien voordat hij opgeroepen wordt. Ik ben het in die zin dus ook wel eens met Verweij

Maar het grootste pijnpunt blijkt toch Koeman te zijn. Geniale speler, maar als coach gewoon niet goed genoeg voor deze ploeg. Het elftal als geheel is geen wereldtop, maar we zouden met deze selectie en een goed tactisch plan (en aanpassingsvermogen voor als het niet loopt!) het elke ploeg moeilijk moeten kunnen maken. Met een goed tactisch plan zou de weg naar de finale open moeten liggen. Nu moeten we met knikkende knietjes afwachten of we --met alle respect-- Roemenië kunnen verslaan...

Gewoon weer inbrengen tegen de Roemenen als ze moe zijn. Zoveel middenvelders hebben we niet en er is tijd zat voor Veerman om zich te herpakken. Zoveel ups gehad, nu een dikke down, maar een negatieve spiraal hoopt alleen de Telegraaf op. Hup, aan de bak. Wij worden kampioen!

Ik denk dat veerman nog meer interlands zal spelen dan dat Koeman nog bondscoach is, laat hem a.u.b. zelf opdonderen, samen met zijn boezemvriendjes wijnaldum en manvis

Ik verwacht dat de spelers van Oranje verweij en vallentijntje eens een poosje gaan boycotten. Walgelijke teksten over spelers. Enorm hypen of enorm affakkelen. Geen enkel respect.

Niet een speler haalt zijn niveau onder koeman
Mischien ligt dat aan hem
Die 2 van de telegraaf zouden ontslagen moeten worden met die sensatie stukjes
En koeman zou ook moeten opstappen

Reageer

Je moet inloggen om te reageren. Heb je nog geen account? Dan kun je je gratis registreren. Inloggen

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren