Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Vrouwelijke analist loopt in uitzending CNN Portugal helemaal leeg over tegenvallende Cristiano Ronaldo

Laatste update:

Portugal moest maandagavond diep gaan om ten koste van Slovenië na strafschoppen de kwartfinales van het EK te bereiken. Cristiano Ronaldo leek de grote schlemiel te worden toen hij tijdens de verlenging een penalty miste. Doelman Diogo Costa vervulde vervolgens echter een heldenrol door tijdens de strafschoppenserie drie Sloveense penalty’s te keren.

De euforie binnen de Portugese ploeg en in het land was na de overwinning begrijpelijkerwijs groot, maar analist Sofia Oliveira uitte bij CNN Portugal felle kritiek op bondscoach Roberto Martínez, die Ronaldo opnieuw in de basis posteerde.

De 39-jarige sterspeler begon tijdens alle vier de duels van Portugal in de basis, maar was nog geen enkele keer uit open spel trefzeker. Alleen tijdens de strafschoppenserie tegen Slowakije wist hij te scoren. Zijn grote concurrent Goncalo Ramos moest vooralsnog genoegen nemen met een invalbeurt van 25 minuten tegen Georgië (2-0 verlies).

"Ik heb een vraag over Cristiano Ronaldo”, begon Oliveira in de uitzending van CNN Portugal. “Dit gaat de ongebruikelijke kant op, maar is er iemand die eraan twijfelt dat Ronaldo vandaag de dag alleen maar een basisplaats in de nationale ploeg krijgt vanwege alles wat hij heeft bereikt? En niet vanwege de speler die hij tegenwoordig is?”, vraagt ze aan haar collega’s.

“Twijfelt iemand daarover? Want ik kan het niet begrijpen”, vervolgt de analist. “We zijn allemaal lyrisch over Ronaldo, die een enorme carrière heeft gehad, maar zoals iemand in de voetballerij ooit zei: 'Als je op de deur klopt, vragen ze niet wie je was, maar wie je bent.’ Momenteel is Cristiano Ronaldo geen speler om in de basis van het Portugese nationale elftal te starten, punt uit.”

Collega Diogo Luís haakt vervolgens in: “Ik ga je nu even onderbreken, want ik ben het er niet helemaal mee eens”, waarna Oliveira vervolgt: “Waarom draaien we om de hete brij heen? Natuurlijk ben je het met me eens. Jij bent het met me eens, André, Dani (haar andere collega’s, red.). Iedereen is het met me eens dat Ronaldo niet meer in de basis moet staan.”

Altijd op de hoogte blijven van het belangrijkste voetbalnieuws? Word nu lid van het Voetbalzone WhatsApp-kanaal!

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Ajax traint onder Farioli
Reacties

Terecht. Hij hoort op de bank. Zonder hem speelt Portugal beter.

3 juli 2024 om 20:58
0

Ja maar als je dat hier roept ben je in 1 keer een Ronaldo hater.

3 juli 2024 om 21:02
0

Ik las het woord dat de eerste keer niet. #Gecanceld.

3 juli 2024 om 21:05
0

Nouja hij is geen schim meer van wat hij ooit was, maar ik denk dat hij in de 16 nogsteeds beter is dan alle andere spitsen die mee zijn bij Portugal. Als je naar zijn beweging zonder bal kijkt in de 16 en zijn loop acties, dat is nog steeds van een hoog niveau. Heeft hier en daar wat ongeluk gehad, en kwam een paar centimeter te kort bij een paar voorzetten, maar had toch wel een goal of 3/4 kunnen hebben gemaakt.

Denk dat het grootste probleem misschien is dat hij nog wel met het ego van de Ronaldo van 10 jaar geleden rondloopt, terwijl hij niet de beste speler is binnen het Portugese elftal.

3 juli 2024 om 21:08
0

Exact dit. Ronaldo is momenteel echt niet minder dan Ramos denk ik persoonlijk.

Waar sommigen denken dat hij alleen in de basis staat door zijn eigen prestaties, denk ik net dat er velen zijn die alleen maar door zijn eerdere prestaties roepen dat hij op de bank moet. Want het is natuurlijk 1000 keer minder dan de beste Ronaldo. Echter is Ramos helemaal geen speciale spits en doet de huidige Ronaldo daar niet voor onder.

Daarnaast is het ook weeral zo makkelijk te doen alsof het alleen maar Ronaldo zijn schuld is dat iedereen bij Portugal matig voetbalt. Afgelopen WK dachten sommigen dat bevestigt te zien. Tot die pot tegen Marokko.

3 juli 2024 om 21:26
0

"Ronaldo is beter dan elke andere spits bij Portugal"
"Ronaldo is momenteel niet minder dan Ramos denk ik"

Dit zijn allemaal claims die nergens op gebaseerd zijn zolang Ramos de kans niet krijgt in dit elftal. Ronaldo heeft meerdere kansen gemist dit toernooi die zijn collega misschien wel gescoord had.
Feit is dat hij momenteel geen basisplaats verdient op wat hij laat zien.

Dat is toch geen schande? De man is 39 jaar. Wordt ook wel een keer tijd voor een frisse wind toch?

3 juli 2024 om 21:31
0

Claims dat Ronaldo op de bank moet voor Ramos zijn dan ook op niks gebaseerd.

Want waarom is het een feit dat hij geen basisplaats verdient? Dat zou namelijk inhoudelijk dat het feitelijk zo is dat een andere spits beter zou presteren. Waarom dat een feit is, is me volkomen onduidelijk eerlijk gezegd.

3 juli 2024 om 21:53
0

Het is niet zozeer belangrijk of hij beter of slechter is dan de andere Portugese spitsen. Het gaat meer om zijn aanwezigheid en status. Andere spelers voelen de druk om Ronaldo aan te spelen ook als dat op het moment in het spel niet de juiste keuze is. Hierdoor speelt Ronaldo minder, maar ook het team. En hij moet stoppen met het opeisen van alle vrije trappen…

3 juli 2024 om 21:56
0

Daarom moet je anderen ook die kans geven. Dus ik claim niet dat Ramos beter is. Ik claim dat het prima is om Ronaldo op de bank te zetten na deze eerste 4 wedstrijden.

Claimen dat hij de beste van Portugal is, is alsof je zegt dat Calve mayonaise de allerlekkerste is terwijl je niet de rest hebt geproefd.

Hij laat letterlijk niks zien en mist kansen die anderen misschien (zullen we nooit weten als niemand de kans krijgt...) niet zouden missen.
Daarom zeg ik 'geef anderen de kans'

Anders had je net zo goed 1 aanvaller mee kunnen nemen en Ramos en Felix thuislaten.

3 juli 2024 om 21:57
0

Ik vind het nogal makkelijk te doen alsof het matige spel van Portugal onder Martinez (!) de schuld is van Ronaldo.

3 juli 2024 om 22:00
0

Felix heeft al genoeg gespeeld en die heeft gewoon slechter gespeeld dan Ronaldo.

Sowieso vind ik niet dat je kan zeggen dat Ronaldo een zeer slecht EK speelt. En dat hij er absoluut uit moet. Nu kan je die claim maken, maar dat kan dan ook meteen over een stuk andere Portugezen. Toch is het hele probleem Ronaldo volgens sommigen. Het is zijn schuld dat leao een blinde kip is. Het is zijn schuld dat Silva nog niet veel heeft klaargespeeld op eindtoernooien. Het is zijn schuld dat Felix er niks van bakt. Het is zijn schuld dat Fernandes matig voetbalt.

Allemaal veel te simpel.

3 juli 2024 om 22:08
0

Je legt me nu wel veel woorden in de mond hoor. Het enige dat ik aangaf is dat anderen ook de kans horen te krijgen.
Ik geef nergens aan dat Portugal ruk is dóór Ronaldo.
Je spits is geen spits als je niks scoort. 1 goede assist is te magertjes op een eindtoernooi.

Dat jij vindt dat je niet kan zeggen dat Ronaldo een slecht ek speelt, doet me echter wel gelijk twijfelen of je überhaupt bereid bent een discussie te voeren hierover. Het antwoord lijkt me eigenlijk al gegeven helaas.

3 juli 2024 om 22:22
0

Als je met oneliners komt als je spits is geen spits als die niets scoort dan is een discussie voeren inderdaad niet de moeite waard.

3 juli 2024 om 22:27
0

Ik heb de wedstrijden van Portugal eens op Ronaldo gelet. Maar ik zag wel heel veel onvrede als er een bal niet richting hem werd gespeeld.

Het lijkt er een beetje op dat Portugal speelt om Ronaldo tevreden te houden in plaats van met Ronaldo te spelen. Ik ben wel erg geschrokken van zijn niveau nadat ik hem een tijd niet heb zien spelen. Ik snap ook niet dat de trainer in de laatste groepswedstrijd niet eens probeert zonder Ronaldo.

3 juli 2024 om 22:29
0

Ronaldo speelt gewoon een slecht EK net als heel Portugal. Niet erg om dit gewoon toe te geven hoor.

3 juli 2024 om 22:30
0

Deze reactie bevestigd wel mijn vermoeden ja. Je gaat me 'pakken' op een uitspraak terwijl ik in 3 posts aangeeft waarom ik vind dat iemand anders de kans verdient. Sterk gespeeld Lierse (not)

3 juli 2024 om 22:31
0

Felix heeft al genoeg gespeeld? Hij heeft enkel tegen Georgië minuten gekregen en toen vond ik hem best redelijk spelen. Helaas krijgt hij niet meer minuten van de coach, net zoals Goncalo Ramos. En met alle respect, als er iemand is die niet veel heeft klaar gespeeld op eindtoernooien is het Ronaldo zelf wel. God mag weten op hoeveel eindtoernooien hij heeft mee mogen maken, maar de goede wedstrijden van hem zijn op een hand te tellen. Zelfs op het gewonnen EK was hij in 5 van de 7 wedstrijden onzichtbaar.

3 juli 2024 om 22:41
0

@Lierse normaal ben ik het vrijwel met elke reactie van je eens. En alle respect voor Ronaldo, zijn winnaarsmentaliteit en passie is ongekend. Maar moet je hierin toch ongelijk geven. Ronaldo mist momenteel gewoon de scherpte die hij zijn hele carriere gehad heeft, wat ook geen schande is gezien zijn leeftijd. Vind hem qua veldspel ook niet slecht, maar het lijkt soms op de grote Ronaldoshow. Die ene vrije bal aan de zijkant, kansloos... vroeger stond hij gewoon in de 16 om hem binnen te knikken. Hij verliest veel duels, maar vooral zijn eerste aanname is niet meer wat het was. Maar om je toch deels gelijk te geven, ben ik er nog steeds val overtuigd dat hij met de juiste aanvoer alsnog de beste spits is. Nu zie je alleen dat veel spelers geforceerd Ronaldo zoeken, dit terwijl ze een geweldig team hebben. Daarom denk ik dat bijvoorbeeld een Felix of Ramos meer variatie in het spel legt en andere spelers vrijer kunnen voetballen. Laat Ronaldo dan de laatste 30 a 20 min spelen en hem dan ook benutten op zijn kwaliteiten.

4 juli 2024 om 08:20
0

Gewoon iemand anders proberen om iemand anders te proberen vind ik maar onzin.

Er gaan dingen fout bij Portugal maar dat is echt niet de voornaamste schuld van Ronaldo. Leao speelt een slechter toernooi vind ik. Bruno speelt geen beter toernooi. Silva is buiten dat doelpunt ook niet echt speciaal te noemen. Maar de roep is weer om Ronaldo er uit te halen. Die roep was er ook in 2022. Toen spelen ze 1 toppot zonder hem, maar gaan ze er uit tegen Marokko op een manier die exact hetzelfde was als het worstelende Portugal met Ronaldo. Dus die pot doet mij geloven dat het allemaal wel meevalt hoeveel beter Portugal zal voetballen zonder Ronaldo.

Felix is belachelijk slecht vind ik trouwens als eenzame spits. Daar zou ik Ronaldo nooit voor op de bank zetten. Dan kan je nog kiezen voor Ramos, maar dat is ook gewoon een matige spits. Dus doen alsof dat de hele oplossing zal zijn, lijkt mij nogal simplistisch.

Uiteindelijk lijkt het me eerder aan de coach te liggen. Portugal is gewoon een nieuw Frankrijk. En daar ligt het ook niet aan de spelers dat het statisch en doodsaai is.

4 juli 2024 om 08:54
0

Het gaat er niet om of Ramos of Ronaldo de betere spits is. Waar het om gaat is dat zodra Ronaldo erin staat, hij elke bal opeist. Hij is enkel bezig met zijn eigen showtje. Hij moet en zal scoren dit EK, want dan vestigt hij een record. Dat is funest voor Portugal. Hij neemt alle vrije trappen die op doel geschoten kunnen worden. Alleen daarmee verprutsen ze al minstens 5 kansen per wedstrijd. De kans dat hij er 1 in schiet is namelijk net zo groot als de kans dat ik de lotto win.
Ronaldo is misschien de betere speler, maar Portugal is een beter team zonder hem nu.

4 juli 2024 om 09:54
0

Stop met de fan uit te hangen en bekijk dit een keer objectief. Hij speelt gewoon een slecht EK en is zwaar op zijn retour. Een 39 jarige basisspeler zou gewoon niet mogen bij een land zoals Portugal dat zoveel talent heeft. En niet vergeten dat hij in Saoedi Arabië speelt tegen amateurs..

4 juli 2024 om 10:53
0

Ze hebben naast een 39 jarige basisspeler ook nog een 41 jarige basisspeler maar daar hoor ik je niet over.

4 juli 2024 om 11:10
0

Dan mij wel. Pepe houdt gasten als Antonio Silva tegen. 👍🏻

4 juli 2024 om 11:48
0

En op basis van wat is Portugal een beter team zonder Ronaldo?

3 juli 2024 om 22:25
0

-Iemand die nooit een wesdtrijd van Portugal kijkt

zelfs Martinez zelfs in de spits is beter dan Ramos.

Tja ze heeft natuurlijk helemaal gelijk. Ik vind het echt jammer om te zien hoe hij erbij loopt.

3 juli 2024 om 22:46
0

Tja maar is dat niet overal zo? Tegenwoordig is kwaliteit alleen niet meer doorslaggevend. Misschien zit zij er ook alleen maar om het vrouwenquota te halen..

Weet je wat ik zo hypocriet vind in Nederland. Er is geen speler die betere winnaarsmentaliteit heeft als Ronaldo maar toch durven mensen te zeggen dat hij er niks van kan. En als het om Weghorst gaat dan is het een strijder en de enige die voorop in de strijd gaat bla bla terwijl hij niet ken voetballen🤣

3 juli 2024 om 20:54
0

Heb jij onderzoek gedaan naar miljoenen Nederlanders en hun mening genoteerd over Ronaldo en Weghorst? Of wilde je even heel goedkoop naar Nederland trappen omdat je vol frustratie zit?

3 juli 2024 om 21:04
0

En Weghorst heeft na 44 minuten in die paar invalbeurten die hij speelt een assist en een goal. En Ronaldo in 368 minuten, na 4 basisplaatsen, 1 assist!

3 juli 2024 om 20:56
0

Weghorst staat dan ook geen basis bij Nederland, Ronaldo wel bij Portugal. Verder heeft Weghorst ironisch genoeg meer voor Nederland gedaan het afgelopen WK en dit EK dan Ronaldo voor Portugal.

3 juli 2024 om 20:59
0

Niemand twijfelt aan zijn mentaliteit, maar het is een keer op, en het is al een tijdje op bij Ronaldo. Hij hoort daarom ook gewoon op de bank alleen kan zijn tere zieltje (en die van zijn volgers) dat niet aan, dus staat die in de basis.En Weghorst zit ook op de bank hè, weet niet of het je is opgevallen? Hij is een strijder maar weet zijn plek. Dus geen idee wat precies je punt is, maar het slaat nergens op.

3 juli 2024 om 21:10
0

Je ziet bij Ronaldo gewoon dat hij niet meer handig genoeg is, laatste tijd zoveel schijnbewegingen en dribbels die fout gaan.

3 juli 2024 om 20:59
0

Is deze Portugese analist Nederland? Raar zeg.

3 juli 2024 om 21:01
0

Mensen die vinden dat hij er niets van kan? Hypocriet in Nederland?
Er zijn maar weinig mensen in Nederland te vinden die vinden dat 'hij er niets van kan'. Ze hebben kritiek op hem omdat ze hem arrogant vinden, of egoïstisch of wat dan ook; maar zeker niet omdat 'hij er niets van kan'. En dat geld niet alleen voor mensen in Nederland.

3 juli 2024 om 21:05
0

Wat? Het gaat hier om Portugezen. Weghorst is niet eens 1% van de speler die Ronaldo ooit was, maar als die er in komt op dit moment is hij altijd belangrijk. Denk dat Ronaldo veel beter zou zijn in een zelfde soort rol.

3 juli 2024 om 21:09
0

Wat is dat voor onzin? Haast niemand die zegt dat hij er niks van kan, of dat er wat mis is met zijn mentaliteit.

Maar wel zijn er terechte twijfels of hij nog mee kan in een hoofdrol in dit Portugal. Portugal heeft een zeer getalenteerde selectie. Hoe respectabel en indrukwekkend Ronaldo's carrière ook was, het wordt helaas tijd voor hem opzij te stappen.

3 juli 2024 om 21:16
0

Een winnaars mentaliteit kun je hem niet ontzeggen. Het is echter de vraag of Portugal als team nog gebaat is bij deze mentaliteit want hij projecteert deze instelling niet altijd op het winnen als team. Hij wil graag doelpunten maken en zijn records aanscherpen en dat begrijp ik ook wel vanwege zijn legacy. Deze man wil zo ontzettend graag de beste zijn en gaat hierdoor veel te vaak voor eigen glorie ipv de beste mogelijkheid vanuit team perspectief. Dit is niet zijn probleem maar voor een trainer wel zeer lastig om daar mee te moeten dealen vanwege zijn status in en buiten de groep.

3 juli 2024 om 21:19
0

Onzin, ik vind Ronaldo een vreselijke vent. Veel te narcistisch met z'n eigen show. Maar ik zie wel wat hij kan en kon. Weghorst voert ook een overdreven show op en is een hele matige voetballer

3 juli 2024 om 21:24
0

Lol, durf te wedden dat CR7 meer Nederlandse fans heeft dat Weghorst. Weet je niet hoevaak Weghorst uitgekotst is? Vaak om helemaal niets of irrelevante dingen. Ironisch gezien heeft Weghorst zelfs voor meer betekent voor Nederland dan Ronaldo voor Portugal dit EK

4 juli 2024 om 08:20
0

Natuurlijk is er niets mis met de mentaliteit van Ronaldo, maar je ziet bij de Portugezen gewoon dat ze met Ronaldo, in dienst van Ronaldo moeten spelen, terwijl hij gewoon niet meer de speler is die hij eens was. In Portugal is ook de meerderheid het daarover eens.

Vrouwen horen in principe niet over voetbal te praten maar in dit geval heeft er eentje gelijk.
Ronaldo is een zielige 'oude' man aan het worden. Het is over.

3 juli 2024 om 20:57
0

Doet het erg pijn dat je 150 jaar te laat bent geboren?

3 juli 2024 om 20:59
0

Ik wil terug naar de tijd van voor de Franse Revolutie en de Verlichting, dus: ja

3 juli 2024 om 21:09
0

Dan red je het niet met 150 jaar terug 😉

3 juli 2024 om 21:16
0

En voor vrouwen achter het fornuis hoef je maar iets van 60 jaar terug geen 150.

3 juli 2024 om 21:34
0

150 jaar geleden was ook al na de Franse Revolutie en de Verlichting, dus ik denk dat uw antwoord 'nee' moet zijn.

Hey, een vrouw met verstand van voetbal! :D

3 juli 2024 om 21:54
0

Zouden mannen hier anders over denken?

Dani wat een speler was dat in zijn tijd, was hem alweer bijna vergeten.

verder heeft deze dame gewoon gelijk, maar wat kan je er aan doen? Die martinez blijft hem toch wel opstellen, zolang ronaldo fit is. Ik ben ook wel verrast over ronaldo, heeft veel kansen gehad dit EK die hij bij al-nassr wel gewoon heeft gemaakt dit seizoen. Dan maakt het niveau van waar hij in club verband speelt ook niet veel uit lijkt me. Verder is het natuurlijk best schrijnend hoe de beste man bij elke vrije trap de bal al in de handen heeft.

Hele legitieme vraag. Alleen iemand met een dergelijke status laat je of spelen in de basis, of neem je niet eens mee naar het toernooi. Hij heeft teveel geleverd voor een plekje op de bank. Dus, met iemand als hij is het wel een kwestie van alles of niks.

3 juli 2024 om 21:00
0

het is en blijft natuurlijk de grote ronaldo show bij het nationale team, of dat nou waar is of niet... hij maakt het er zelf ook naar vind ik.
Doet helemaal niks af aan zijn carriere, en zal in de kleedkamer misschien heel anders voor de dag komen dan altijd te zien is op tv of in het veld.
Spelers als bernardo silva en bruno fernandes vind ik een paar tandjes minder zodra ronaldo erin staat, ik denk dat het meer van belang is om hen goed te laten functioneren dan alles om ronaldo te laten draaien.

Overigens vind ik de andere keuzes voor de spits posities ook niet veel bijzonders, die ramos heeft bij psg vrij belabberd gespeeld dit seizoen en in het nationale team vind ik hem ook wel minder. Het voordeel is dat hij wel gewoon in positie loopt waardoor dus eerder genoemde namen beter uit de verf komen.

@VZ, waarom zetten jullie in godsnaam in de titel dat het een vrouwelijke analist is? Jullie weten dondersgoed wat voor reacties dat teweeg brengt (en volledig irrelevant in dit geval), waar er nu al een paar van te lezen zijn. Erg jammer.

Wat betreft Ronaldo: ik denk best dat hij nog van waarde kan zijn, maar men moet niet prime CR7 verwachten. Misschien ook buiten de basis laten, want hij is niet (meer) heilig.

3 juli 2024 om 20:59
0

Eens, snel makkelijk scoren en dan straks de moraalridder uit gaan hangen. Echt totaal stijlloos.

3 juli 2024 om 23:27
0

Erg jammer zeg jij.... ik ga nog iets verder; ik vind het ronduit schandalig. Er zou, net als bij de reacties, een meldingsknop moeten zijn voor koppen en berichten. In dit geval melding van seksisme. Dit is gewoon een analist... punt. En Helène? Helène is een vrouwelijke presentator die ook iets met voetbal doet. Ja? Zou het? Bespaar me. En daarbij... Slowakije, Slovenië allemaal één pot nat toch in Oost-Europa? Begint allebei met Slo. Niet te geloven wat een niveau. Niemand die eindredactie doet?

Naja beter dan andersom.

Mentaliteit is mooi bij Ronaldo zelfs op die leeftijd. Maar kwalitatief gezien is het inderdaad niet veel meer met Ronaldo. Hij kan het fysiek niet meer bijbenen en ook aan de bal is het heel karig. Van Goncalo Ramos wordt je ook niet echt blij van. En dan heb je nog Jota en Joao Felix tja. Opties zijn wel erg karig ondanks dat Ronaldo ook niet best is. Maar we weten allemaal dat Roberto Martinez gewoon vasthoudt aan Ronaldo. Maar ja Frankrijk wordt wel andere koek natuurlijk met Theo, Upamecano, Saliba en Koundã© daar achterin.

Goed dat jullie er in de titel bij vermelden dat het een vrouw is, ik twijfelde bij de foto.

3 juli 2024 om 21:05
0

Ja, 'analiste' was makkelijker geweest.

3 juli 2024 om 23:43
0

Heb ik ook altijd als ik Hélène Hendriks zie. Vind dat ze op tv als zij in beeld komt ook altijd onder op het scherm vrouwelijke presentator moeten vermelden. En bij Wilfred Genee mannelijke presentator 🙄

Buiten die rare vrije trappen speelde Ronaldo toch uitstekend? Was continu aanspeelbaar en gaf voortdurend goede passes aan zijn medespelers. Als je zo’n Jota zag aanklungelen in zijn invalbeurt dan is de concurrentie niet bepaald overtuigend.

3 juli 2024 om 21:28
0

Ik vond Jota juist goed invallen. Hij had een paar goede dribbels en was best gevaarlijk. En werd de strafschop niet gegeven na een overtreding op Jota? Die vervolgens gemist werd door de uitstekende Ronaldo.

3 juli 2024 om 21:52
0

Je vergeet voor het gemak even dat Oblak die penal fenomenaal pakt.

3 juli 2024 om 22:35
0

Tuurlijk, hele goede redding. Maar ik vond hem niet super ingeschoten imo.

3 juli 2024 om 22:33
0

Maar dat is toch juist wat een spits niet moet doen? Iedereen moet hem de bal wel aanspelen anders wordt hij boos. Het was een geweldige voetballer maar hij is nooit een spelverdeler geweest. Hij was juist een goed eindstation en die scherpte mis ik nu bij hem.

Als ik naar Portugal kijkt, vind ik ze niet vrij spelen. Iedereen speelt onder zijn mogelijkheden. Het is mogelijk dat het door Ronaldo komt maar dat kan je niet met 100% zekerheid zeggen omdat de trainer hem heilig heeft verklaard.

4 juli 2024 om 00:09
0

Ik vond Portugal prima spelen anders. Niet speciaal vanwege Ronaldo ofzo, maar de combinaties liepen lekker, goede dribbels (vooral Cancelo), Leao werd telkens goed gelanceerd, weinig mis mee. Alleen wilde het balletje er niet in.

Het lijkt wel alsof ze allemaal bang voor hem zijn. Die vrije trappen lijken nergens op. Er zijn gasten die dat beter kunnen en toch laten ze die narcist zijn gang gaan. Hij hoort gewoon te banken. Het is tijd voor een nieuwe generatie. En tuurlijk moet hij erbij zijn, maar hij ziet zichzelf nog steeds als de grote ster en dat is een probleem. Dit kostte Portugal al bijna hun kop. Zelfde geldt voor Pepé. Je ziet dat die man op een gegeven moment leeg is en toch laten ze hem staan. Dan weet je als trainer gewoon niet wat je aan het doen bent.

Memphis is minder.
Bovendien is hij one of a kind.
Hoofdprijs binnen gehaald en dit is laatste kunstje.
De rest wordt ook geen kampioen.
Laat m

Tuurlijk brengt Ronaldo niet meer hetzelfde als in zijn beste jaren, en is de échte scherpte er inmiddels wel af. Wanneer de concurrentie echter een simpele spits als Goncalo Ramos, een blessuregevoelige Jota die veel wedstrijden mist, en eeuwig talent Joao Felix is, dan is het ook weer niet zo gek dat Ronaldo als captain het vertrouwen krijgt. Zijn grootste probleem (en dat van de rest van de Portugese sterren) is echter Roberto Martinez, die gewoon een coach van niets is, en na België nu opnieuw een fenomenale selectie de grond in werkt. Bernardo, Bruno, Leao & Cancelo spelen allemaal een net zo slecht toernooi, zo niet nog slechter dan Ronaldo. Er zit helemaal niets van tactiek in om tot kansen te komen bij Portugal, het is puur hopen op een geniale ingeving om voor gevaar te zorgen, waardoor al die gasten tegenvallen. Daarnaast, als je kijkt naar de spitsen van de overgebleven 8, speelt geen enkele daarvan een goed toernooi, en is het qua doelpunten bij allemaal heel pover (op eventueel Fullkrug na met zijn aantal gespeelde minuten). Het zegt genoeg dat Mikautadze misschien wel de spits is die de meeste indruk heeft gemaakt tot nu toe. Dit is eerder het toernooi van de doelmannen, aanvallende middenvelders, en vleugelspelers.

En ik maar denken dat Portugal tegen Slovenië moest..

"zijn jullie het met me eens?"
"neen, en ik zal je zeggen waarom, dit is wat ik de..."
"onzin, jij bent het met me eens, hij is het met me eens, iedereen is het met me eens."

Moet een pretje zijn om in je leven te hebben deze dame.

4 juli 2024 om 03:01
0

Nou...ik denk dat er vele het eens zijn met haar maar dit niet openlijk te zullen toegeven.

4 juli 2024 om 12:48
0

Hoe is dat relevant op wat ik zeg?

Lekker belangrijk allemaal wat hun ervan vinden, of de rest van de wereld, Martinez gaat hem er niet uit halen, en als hij hierdoor eruit gaat in de volgende ronde zal hij al die kritiek maar op de koop toe nemen. Ronaldo kan nog altijd belangrijk zijn voor Portugal al vind ik er persoonlijk iets heel anders van. Maar niet achteraf met excuses komen als het WEER mislukt. Het heeft nooit gewerkt waarom zou het nu wel zo zijn,

Ronaldo viel tegen, maar hij was nog altijd de beste aan de kant van portugal. Zijn medespelers speelden echt nog slechter

De zus van Ronaldo zit alvast in haar dm, uitkijken wat je zegt over de beste man. Terwijl ze alleen maar terechte vragen stelt.

4 juli 2024 om 02:12
0

Mwa vragen stellen? Ze is vooral heel erg aan het vertellen dat haar mening een feit is. En wanneer een van de andere het er niet helemaal mee eens lijkt te zijn, gaat ze voor hem en de andere ook nog even invullen dat ze het er mee eens zijn. Ik vind haar meer iets weghebben van ons eigen Louitje

Ja Ramos is een goed alternatief zeker. Heeft tot nu toe echt de pannen van het dak gespeeld bij PSG….

Het geval met Ronaldo is een moeilijk geval. Ja, hij heeft bereikt wat maar weinige hebben bereikt maar we zien allemaal toch wel dat het tegenwoordig minder is? Voor vele is de naam belangrijk want dat is ook de reden dat Koeman trainer is van jullie oranje. Vroeger een redelijk voetballer maar als trainer heeft hij zich nul komma nul bewezen. Maar om bij Ronalde te blijven...een jaar of twee terug was het een boost voor jongere spelers om samen met hem in het nationaal elftal te spelen. Ja, hij is nog steeds een goede speler maar het probleem is dat hij het nog steeds nodig vindt om dat nog te bewijzen. Daardoor ziet hij vaak niet teamgenootjes die in een betere positie staan om te scoren maar wil hij hetzelf doen. En dat gaat hem steeds minder goed af. Dus? Hem.dan maar laten beginnen op de bank? Ik zeg Ja.

Ronaldo is een vloek en een zegen. Voor elk team waar hij in speelt. Real is gewoon doorgegaan met prijzen winnen na zijn vertrek, een voorbeeld is Benzema die direct een superseizoen had en eindelijk eens gewoon mocht spelen zonder alles in dienst van Ronaldo te stellen.
Tegelijkertijd heeft Ronaldo zo goed gepresteerd dat het lastig was om hem als een van de vele spelers te behandelen. En hem op de bank zetten kan al helemaal niet.
Bij Portugal is het niet veel anders, maar beginnen nu zijn cijfers tegen hem te werken. Kort gezegd: hij levert niet meer en is niet meer beslissend. Tegelijkertijd moet iedereen in dienst van hem spelen, hij is nog altijd de grote mijnheer in zijn hoofd. Maar ook Portugal kan zonder Ronaldo. Dat werd bewezen in de EK-finale tegen Frankrijk toen hij geblesseerd uitviel en en passant a la Tadic tegen Volendam langs de lijn bleef coachen. Maar vanaf dat moment werd het voetbal van Portugal afwisselender en kon iedereen zonder de druk alles via hem te laten lopen voetballen.

Kortom: de discussie rond hem zal altijd blijven.

Ronaldo heeft de hele Portugese bond en de staf in zijn broekzak… die gaat echt niet banken… het ziet er niet meer uit, hij maakt zijn toch al afbrokkelende imago helemaal kapot op deze manier… doodzonde voor een van de beste voetballers aller tijden…

Grote onzin. Cristiano Ronaldo heeft nog steeds meer kwaliteit in zijn linkerteen dan die Ramos. En dat zeg ik als niet-Ronaldo fan.

4 juli 2024 om 16:23
0

100% haters blijven je houden die elke aangelegenheid gebruiken om negatief te reageren op die man. En als dan ook zo een Portugezen kut haar haat komt schijten op de man dan voelen er nog meer de behoefte om ook negatief te posten.

Ronaldo is kwalitatief nog steeds beter dan Ramos, maar Ramos is veel beter voor het team. Nu Ronaldo erin staat moet alles naar Ronaldo en zie je de kwaliteiten van bijv. een Leao veel minder. Daarom zou ik als ik Martinez was Ramos erin zetten.

Hij was afgelopen kalenderjaar TOPSCOORDER! Boven Mbappe en Haaland! Waar hebben al deze pundits het nou over? Negeren ze de feiten opzettelijk met een achterliggende agenda? Deze man mist zelden tot nooit een penalty, scoort als een gek en staat op 39 jarige leeftijd 120 minuten op het veld en heeft alle wedstrijden basis gespeeld. Wat is er met deze achterlijke mensen aan de hand? Mensen hebben totaal geen respect voor deze legende. Deze hetze komt ergens vandaan en is zeker niet gebaseerd op zijn statistieken. Ze willen perse zijn schoenen aan de wilgen hangen. Ik hoop dat hij doorgaat totdat hij alles heeft!

Kunnen wij deze vrouw uitnodigen voor voetbal inside 😆

Reageer

Je moet inloggen om te reageren. Heb je nog geen account? Dan kun je je gratis registreren. Inloggen

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren