Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Word geen Calimero, Arne Slot. Want waarom heb je het altijd over Ajax?’

Laatste update:

Mike Verweij snapt weinig van de uitspraken die Arne Slot zondag deed over Ajax en Jordan Henderson. De trainer van Feyenoord zou zijn selectie heel graag tussentijds willen versterken, maar kan niet zoals Ajax een topsalaris neerleggen om een grote naam naar De Kuip te halen.

Slot trok zondag op de persconferentie na de 1-2 zege van Feyenoord op Vitesse een vergelijking met Ajax. "Met Sébastien Haller en Brian Brobbey heeft Ajax in de winter twee verschilmakers binnengehaald en dat heeft zeer succesvol gewerkt voor Erik ten Hag en Marc Overmars."

"Maar tussen iets willen en iets kunnen zit bij Feyenoord nog wel een verschil. Het is zoeken naar een speld in een hooiberg. De salarissen die een verdedigende middenvelder in Amsterdam verdient, zijn voor ons niet weggelegd", sloot Slot al glimlachend af.

Verweij
"Ik las dat Arne Slot daar na afloop iets over had gezegd", verwijst Mike Verweij maandag in de podcast Kick-off van De Telegraaf naar de uitspraken van Slot over Henderson. "Arne Slot is een gigantisch goede trainer, maar waarom roep je dit soort dingen?"

"Wees nou gewoon heel blij met de selectie die je hebt. Want je zou maar John van 't Schip zijn. Ik heb gister Ajax - RKC gekeken.... Ik denk dat Arne Slot God op zijn blote knietjes mag bedanken dat hij wél een evenwichtige selectie heeft. Die is gewoon veel beter dan de Ajax-selectie op dit moment."

"Dus dan kun je zeuren over het feit dat Ajax Henderson aantrekt, maar je kunt ook zeggen van: 'Wij hebben gelukkig geen directeur die voor ons 12 spelers haalt voor 115 miljoen, waarvan er geen een kan voetballen'", geeft Verweij mee aan Slot.

"Feyenoord is vorig jaar kampioen geworden en staat er nu ook veel beter voor dan Ajax. Omdat ze een veel betere selectie hebben en misschien ook wel een veel betere trainer. Want daar is geen discussie over. Slot is in mijn ogen echt wel een toptrainer, maar word geen Calimero. Want waarom moet je het altijd over Ajax hebben?", zo besluit Verweij.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Vind dat Slot zeker te vaak roept dat hij zijn selectie wilt versterken. Maar verder vind ik dit geen Calimero gedrag. Hij geeft terecht aan dat Feyenoord niet op hetzelfde financieel niveau zit als Ajax. En daar heeft hij natuurlijk helemaal gelijk in. Volgens mij kan alleen PSV 3.2 miljoen netto betalen voor een speler als salaris. En Ajax heeft er hiervan 2 nu in de selectie die zoveel verdienen. Dan kan je uit een groter vijver vissen.

22 januari 2024 om 16:21

Slot maakt best vaak een vergelijking met Ajax. Houd je eens met jezelf bezig.

Overigens zeg je dat alleen PSV zo'n salaris kan betalen en dat Ajax er 2 van heeft rondlopen. Beetje een vaag verhaal

22 januari 2024 om 16:23

Ben wel benieuwd naar al die vergelijkingen. Zeker de vergelijkingen waar hij zelf mee komt en hij niet antwoord geeft op een vraag over Ajax.

22 januari 2024 om 16:33

Vind het persoonlijk wel meevallen, Slot trekt deze vergelijking alleen als het over transfers gaat en hij die vraag krijgt.

Wat ik aangeef is dat PSV als enige club in de eredivisie zo'n netto salaris kan betalen als Ajax. En voor de rest geen club dat kan. Ajax heeft met Henderson en Bergwijn 2 spelers rondlopen met zo'n hoog salaris.
Dan heb je een streep voor op de rest van de clubs. Omdat je meer spelers aan kan trekken.

22 januari 2024 om 16:41

Als je is opgevallen dat Slot vaak zo'n vergelijking met Ajax maakt op persco's houd je je te veel met Slot bezig

22 januari 2024 om 17:01

PSV kan dat ook niet betalen. De salarislasten van PSV en Feyenoord liggen al jaren rond hetzelfde niveau. Afgelopen seizoen was het verschil in salarislasten tussen PSV en Feyenoord 1,5 miljoen euro (59,7 versus 58,2 miljoen). Zelfs een Luuk de Jong of in het verleden Mario Gotze verdient bij PSV niet zoveel

22 januari 2024 om 17:04

Oh dacht dat Noa Lang zoiets verdiende. Kon er ook zo snel niet iets over vinden om het na te kijken.

22 januari 2024 om 17:12

Afgelopen seizoen zaten er bij feyenoord kampioenspremies bij trek die ervan af en dan heb je alsnog een groot verschil hoor.

Met Arne Slot was die 112 miljoen zeer waarschijnlijk niet zo verbrast. Dus opzich is het logisch dat die de financiële verschillen aankaart. Alleen Arne Slot hoeft zich geen zorgen te maken want dit Ajax gaat niet in de buurt komen van Feyenoord, ook niet met Henderson.

22 januari 2024 om 16:24

In hoeverre is het verbrast? Het is uitgegeven maar het zou me oprecht niks verbazen als Ajax gewoon minimaal quitte speelt op de aangetrokken spelers. Minimaal. Het zijn veelal jonge spelers met restwaarde.

22 januari 2024 om 16:37

Dit dus. Iedereen doet alsof Ajax 112 miljoen (was trouwens 109 miljoen) door de wc heeft gespoeld. Al zou je er nog maar 70 procent van terugkrijgen dan zit je alsnog met gigantische bedragen voor Eredivisie begrippen (met de kanttekening dat twee spelers homegrown zijn en er nog wat spelers tussen zitten die obv leeftijd echt wel met nauwelijks verlies zullen vertrekken dus 70 procent lijkt me al sterk).

22 januari 2024 om 16:45

'dan zit je alsnog met gigantische bedragen'... Met gigantische verliezen van 30 miljoen bedoel je? Het eigen vermogen van Ajax is ook eindig, hè. Henderson 15 miljoen in 2,5 jaar waarvan je niks terug ziet, 2 mislukte transferzomers op rij nu al. Zogenaamd het enige goede van Mislintat afgelopen zomer was het op orde brengen van de salarishuishouding, dat is nu in 1 klap ook weer ongedaan gemaakt met een nieuwe topverdiener, aangetrokken door een tijdelijke TD die straks weer vertrekt. Ik vraag me sterk af of dit verstandig was of paniekvoetbal, ik denk het laatste. Zoveel geld voor Henderson, alsof het Salah is die je aantrekt. Ik ben erg benieuwd

22 januari 2024 om 16:50

Welke gigantische verliezen precies?

Ajax heeft vooral waarde op het veld staan. En daar staat voldoende waarde. Ajax heeft een leeftijd van rond de 22, de restwaarde is er meer dan voldoende.

Die technisch directeur gaat weer richting de jeugd, maar die vertrekt niet bij de club. Dat vind ik wel een significant verschil. Die blijft gewoon bij de club betrokken.

Henderson gaan we moeten afwachten. Maar ik vind het een slimme investering. Tadic en Blind leverde ook niks meer op. Maar waren wel extreem belangrijk in sportief succes dat weer geld opleverde. Als Henderson voor een derde plek zorgt is het een meer dan prima investering geweest.

22 januari 2024 om 16:52

Twee mislukte transferzomers Aad? Hoeveel geld is er binnen gekomen aan tranfers in 2022 en 2023? En hoeveel heb je daarvan uitgegeven en hoeveel staat er nu nog op het veld en kun je alsnog geld op terugverdienen. Ik zal de rekensom even voor je maken.

Inkomsten 2022: 216 miljoen. Uitgaven 113 miljoen. Inkomsten 2023: 156 miljoen. Uitgaven 109 miljoen.

150 miljoen in de plus na twee 'mislukte' transferzomer. Met nog een heleboel spelers onder contract die niet opeens niks meer waard zijn.

Dat is natuurlijk niet 1 op 1 wat je overhoudt en je zit ook met het mislopen van de CL maar laten we niet doen alsof Ajax alleen maar slechte zaken heeft gedaan op de transfermarkt. Is ook een enorme hoeveelheid geld bespaard op salarissen dit seizoen dus dat salaris van Henderson kun je er makkelijk bijschrijven. Het is niet alsof hij meer gaat verdienen dan het salaris van Tadic, Klaassen, Kudus, Alvarez bij elkaar (volgens de meeste bronnen is het zelfs minder dan alleen Tadic kreeg) en je hebt ook al afscheid genomen van grootverdiener Blind.

22 januari 2024 om 17:07

Is dit een serieuze vraag? 119 miljoen en je staat onder clubs met veel lagere uitgaven? Oke misschien speel je nog quitte (al lijkt mij dat zeer sterk met Akpom en Mikautadze onder andere) maar dan nog is het geld toch weggegooid als je er sportief naar kijkt. Bovendien loopt het imago van Ajax ook een dreun op.

22 januari 2024 om 17:09

@jtjevtt

Zijn dat de verkopen van de afgelopen 2 transferzomers? Of streep je nou de verschillen tussen eerdere succesvolle aankooprondes weg tegen de prijzen van de dure spelers?

het is behoorlijk de vraag welke spelers je met winst kan verkopen. Mikautadze, Gaei, Forbs, Sutalo, Bergwijn, Mannsverk en nog een aantal spelers zijn in marktwaarde verminderd. Dat betekent dat je operationeel verlies draait op die spelers.

22 januari 2024 om 17:16

Ja, dit is een serieuze vraag. Ik vind het namelijk nogal simpel.

Je zegt geld verbrast en dat koppel je aan het sportieve. Dat heeft toch precies niks met elkaar te maken? Al zou je kunnen zeggen dat door de sportieve prestaties de waarde afneemt. Maar dat bedoelde je volgens mij niet.

Ik denk oprecht dat we minimaal quitte spelen. Die voorspelling durf ik wel aan. Ajax draait al jaren quitte op spelers die amper wat hebben laten zien. Akpom en Forbs hebben daarnaast de Engelse nationaliteit. Zelfs club uit de Championships betalen zich scheelt voor de oud topscorer van die competitie. Daar maak ik me weinig zorgen om.

Dat imago valt vooralsnog alleszins mee. Op lange termijn zal dat vast wel. Maar ik vind dat vooralsnog echt enorm meevallen.

22 januari 2024 om 17:18

Tinus88 als ajax quitte speelt, dan is dat een enorm verlies tov voorgaande jaren. Transferinkomsten was een enorm belangrijke post voor ajax.

22 januari 2024 om 17:28

Quitte spelen op de uitgegeven bedragen afgelopen zomer, bedoel ik, he? Ajax pakt nog voldoende op Brobbey en Hato. En dan staan er nog waarde met Bergwijn, afgenomen maar waarschijnlijk nog steeds 20+, Sutalo, Taylor, etc. Ik maak me weinig zorgen. Er staat nog voldoende transfer waarde.

22 januari 2024 om 17:30

Feye: Dat zijn de totale verkopen. Dan zit er dus wel in de uitgaven van 2022 Bassey bij en bij inkomsten van 2023 heb je diezelfde Bassey er weer tussen staan. Dit zijn gewoon de droge cijfers te vinden op transfermarkt.com. Dat vertelt natuurlijk niet het hele verhaal maar laat wel zien dat je absoluut niet kunt spreken van twee mislukte transferzomers. Het kapitaal op het veld wordt wel steeds minder hoewel je met jongens als Brobbey en Hato alsnog wel richting de 80 miljoen zult gaan qua opbrengsten als die doorgaan zoals ze nu bezig zijn en je zal een paar van de jeugdspelers als Taylor ook nog wel voor best een behoorlijk bedrag van de hand kunnen doen. En zoals gezegd voor Forbs en Akpom is de kans zeer groot dat je minimaal de aankoopwaarde terugkrijgt.

22 januari 2024 om 18:54

Een Wijndal of Avilla zal je niet meer break even opspelen, maar ik denk dat er genoeg zijn op wie dat wel gaat gebeuren. Zullen ook nog wel 2 of 3 uitschieters tussen zitten die de (kleine) verliezen gaan compenseren. Ik denk dat Brobbey best wel eens voor het dubbel weg kan als hij nog 1.5 jaar zo doorgaat bijvoorbeeld. Uiteindelijk is er geen 100 verdampt. Een Bassey, Conceicao en Daramy verkoop je een jaar later gewoon weer door met winst.

23 januari 2024 om 08:46

Na toevoeging van het resultaat van € 39,0 miljoen bedraagt het totaal eigen vermogen € 236,6 miljoen. De directie en de Raad van Commissarissen stellen voor een dividend uit te keren van negen eurocent per aandeel.

23 januari 2024 om 12:01

Dat heeft zeker wel wat met elkaar te maken. Ondanks dat Ajax een beursgenoteerd bedrijf is zijn deze aankopen toch gekocht met het idee om om het kampioenschap te strijden mag ik hopen. Je bent aan je uitgaves verplicht om op zn minst te concurreren met PSV en Feyenoord (maar eigenlijk zou Ajax er boven moeten zitten). Als ik dan kijk naar het sportieve plaatje dit seizoen, uitgeschakeld in de Europa League, laatste gestaan in de competitie en verloren in de beker van amateurs dan heb je op alle fronten gefaald. Dan kan je toch wel zeggen dat die 119 miljoen voor een groot gedeelte gewoon weggegooid geld was. Als ik een computer koop met als doel een geweldige programmeur te worden. Vervolgens gebruik ik m een jaar niet (maar betaal wel extra geld op mn energierekening door hem) en verkoop m voor hetzelfde geld als mn aankoopbedrag. Dan is het toch nog steeds een gefaalde aankoop zijn. Het is totaal niet geworden van wat je ervan had verwacht.

Leuk dat je er geen grote verliezen opdraait maar het gaat toch om het voetbal? Dat was mijn punt. Ook deel ik je opinie niet helemaal wat betreft de financiële verliezen. Het salarishuis van Ajax kost nog steeds veel, en het blijft altijd maar speculatief of je het geld op Akpom, Sosa en Avila teruggaat verdienen.bij Mikautadze is in ieder geval al duidelijk dat dat niet gaat gebeuren. Dat van bijvoorbeeld Bassey was een uitzondering denk ik, het is zeker te betwijfelen of dat ook bij andere spelers gaat gebeuren. Je verliest ook een hoop geld op het feit dat je wellicht volgend seizoen weer CL niet meedoet (al wordt het nu spannend om top 3) en het feit dat je in de Conference league voetbalt in plaats van de Europa League dit seizoen. Als die 119 miljoen juist was geïnvesteerd in bijvoorbeeld in een Jerdy Schouten. Dan had je hierom meegedaan.

22 januari 2024 om 16:30

Ik vind toch ook onze aankopen niet erg goed tot nu toe dit jaar. Ueda, Ivanusec, Nieuwkoop, het is allemaal mwah.

22 januari 2024 om 17:11

De enige aankoop waar ik niet overtuigd van ben bij Feyenoord is Ivanusec, speelde twee leuke wedstrijden aan 't begin maar daarna niet meer top. Ueda heeft nog wat tijd nodig, maar vind ik een goede speler. Ik verwacht (en hoop voor Feyenoorders) dat die er volgend seizoen wel staat mocht Gimenez weggaan. Nieuwkoop is geen topaankoop, maar prima backup voor Geertruida, meer dan dat hoeft hij toch ook niet te zijn? Stengs wel een goede aankoop gebleken. Dus denk dat Feyenoord toch wel gematig positief mag kijken naar deze transferzomer. Al hangt dat natuurlijk wel van Ueda van volgend seizoen af.

22 januari 2024 om 17:52

@psver
Dan heb je of weinig Feyenoord gekeken, of geef je ze nog wat meer krediet dan ik. Met betrekking tot Stengs en Ivanusec ben ik het volledig met je eens.

Ueda bewijst nog in niets beter te zijn dan Danilo of Dessers. 1 schamel doelpunt in 430 minuten is gewoon te weinig. Danilo had gemiddeld 147 minuten nodig voor een goal en Dessers 98 minuten. Voor een spits die inclusief bonussen ruim 10 miljoen kost en waar we ook nog eens 20% doorverkoop mislopen is dat gewoon beschamend.

Nieuwkoop bewees in zijn eerste wedstrijden al dat hij nauwelijks mee kan in het tempo en is structureel de slechtste op het veld als hij meedoet. Ook weer een directe downgrade ten opzichte van Pedersen.

Je vergeet overigens de grootste mispeer, Zerrouki. Daar hebben we 1,5 jaar achteraan gezeten en enorm veel geld voor neergelegd. Bij Twente zag je al dat een niveau hoger erg moeilijk zou worden en dan heb je ook nog eens Wieffer op die positie rondlopen.

Al met al gewoon een treurige transferzomer.

22 januari 2024 om 20:19

Stengs is een goede aankoop inderdaad. Ivanusec vind ik eigenlijk daarna de beste aankoop. Nieuwkoop is dramatisch, ook als backup wat mij betreft, in Ueda zie ik persoonlijk nog helemaal niets en Zerrouki was ik ff vergeten. Die brengt bijzonder weinig (muv Atletico uit en Lazio thuis).

Goed gesproken, al zal Slot het wellicht ook als een hint naar de Feyenoord directie bedoelen. Maar bepaalde zaken afkijken in Amsterdam is dit seizoen niet een goed idee. Al heb ik er op basis van de laatste aankoop wel wat meer vertrouwen in

Ah kijk daar zijn we weer. Slot gebruikt 1/100 van een persco en zegt iets wat totaal niet bedoeld is, als het is niet eerlijk of dat ie jaloers is op Ajax. "Heb het niet altijd over Ajax", altijd ja? Valt nogal mee, zeker gezien Ajax dit seizoen niet relevant is. Slot zou voor de gein volgende keer moeten klagen over een slecht veld. Wedden dat je er dan wel over hoort 🤓

22 januari 2024 om 16:25

Vaak zat in ieder geval. En wat maakt het uit of Ajax relevant is? Mag Slot het dan ook niet over PSV hebben, want die staan zo ver voor dat ze ook niet relevant zijn voor Feyenoord. Wat dat betreft zou hij (slot) het alleen over Twente en AZ mogen hebben? Voor de rest lijkt het me niet meer dan normaal. Het is normaal dat er altijd naar de grootste en meest succesvolle club wordt gekeken. Dat zie je in omringende landen toch ook. In Duitsland wordt altijd naar BM verwezen, in Spanje naar RM en Barca en in Nederland dus naar Ajax. Daar doet 1 minder seizoen natuurlijk helemaal niets aan af.

22 januari 2024 om 16:27

Slot begint nooit uit zichzelf over Ajax. Hij krijgt een vraag, de vraag haalt Ajax aan, Slot geeft antwoord. Ha, hij heeft het over Ajax! De media hebben het altijd over Ajax, kan Slot weinig aan doen. Ajax is altijd relevant, maar dit seizoen niet voor ons. Ja over een paar weken als ze naar De Kuip komen, maar vanuit sportief oogpunt heeft ie weinig reden over ze te beginnen, en dat doet ie ook niet. Hij geeft antwoord.

22 januari 2024 om 16:33

Of Slot kan zeggen: ik focus me enkel op Feyenoord. Wat ze bij welke club dan ook doen ligt buiten mijn invloedssfeer en heb ik geen mening over." Slot kiest er toch zelf voor om erop in te gaan. Wat betreft relevantie. Dan is Feyenoord - Ajax nooit relevant volgens jouw maatstaf? Wat vreemd is als ik zie hoe actief dat jij bent in Ajax topics. Vreemd aangezien Ajax niet relevant is.

22 januari 2024 om 16:35

"Ja, als ze over een paar weken naar de Kuip komen". Ik ben in vrijwel alle topics actief en de meeste topics gaan over, jawel, Ajax. Best een goede vergelijking, bedankt daarvoor. Waarom zou Slot zo'n vraag ontwijken, hij geeft een zeer normaal antwoord zonder enige vorm van wrok. Kijk de persco anders ff terug.

22 januari 2024 om 16:45

Even los van dat het natuurlijk zwaar overdreven wordt hier altijd hoe vervelend Slot is en hij inderdaad gewoon antwoord geeft op een vraag:

Ajax heeft zichzelf toch gewoon in de positie gekregen waardoor je dit soort bedragen kunt uitgeven. Zonder het beleid van de jaren voor Huntelaar/hamstra waren dit soort spelers ook een utopie voor Ajax. Laat het als Feyenoord zijnde dan ook maar even een paar jaar consequent zien op het hoogste niveau en zorg dat je zelf speler kan scouten/opleiden die je voor zulke bedragen wegdoet. Het is niet alsof Ajax allemaal in de schoot geworpen kreeg dus halvewege het seizoen wijzen naar je (normaliter) concurrent omdat ze meer kunnen betalen is inhoudelijk natuurlijk niet zo'n sterk argument. Het is gewoon zo dat Feyenoord op dit moment in een veel mindere vorm steekt als je het vergelijkt met vorig jaar en ik vraag me af of je na de lonkende leegloop deze zomer het voor elkaar krijgt om dat geld weer goed te investeren.

Als Ueda, Ivanusec, Nieuwkoop en Zerrouki een voorproefje zijn van hoe ze dat gaan doen dan vrees ik dat je nooit in de buurt gaat komen van het kapitaal van Ajax over de afgelopen 5 jaar

22 januari 2024 om 16:49

Tuurlijk heeft Ajax dat zelf gedaan, maar hij klaagt ook helemaal niet, die journalist begint erover en Slot geeft antwoord dat Feyenoord die mogelijkheid niet heeft. Lijkt me een vrij realistisch antwoord waar je op korte termijn niets aan verandert. En nooit trouwens, Ajax is veel groter dan Feyenoord.En Feyenoord met geld is sowieso een slechte combinatie zoals je al zegt. Als wij 100 miljoen uit mogen geven, wil ik niet weten wat we allemaal halen 😅Je mag trouwens 1 keer raden wie deze vraag aan Slot stelde.

22 januari 2024 om 16:54

Ik hoop dat jullie het beter zullen investeren dan afgelopen zomer Migi want ik heb wel zin in een waardige titelstrijd tussen een sterk Ajax en een sterk Feyenoord, in plaats van dit stuivertje wisselen

Verder snap ik je punt wel. Maar goed. VZ comment-sectie betekent: Slot is een calimero, Berghuis is een engnek. Forbs en Minteh zijn blinde renpaarden en PSV bestaat niet voor de redactie.

22 januari 2024 om 16:57

He, dat over Forbs en Minteh was ik 🤣

22 januari 2024 om 16:57

Weet ik, klein plaagstootje moet kunnen zal ik voor de zelfspot nog even toevoegen: Michiel Kramer is een engnek. Want die heb ik ook weleens hier onder een artikel gegooid.

22 januari 2024 om 17:03

Vooruit dan maar. Kramer is ook gewoon een engnek, dus das niet zo raar.

22 januari 2024 om 17:40

Migi, het is wel calimero gedrag. Je kan gewoon zeggen dat er weinig of beperkte middelen zijn, punt. Had zn verhaal ook prima afgemaakt. Het is gewoon een feit dat over het algemeen feyenoorders veel meer bezig zijn met ajax, dan omgekeerd. Ajax is niet meer bezig met feyenoord dan met psv bv, in bepaalde afzet/vergelijk. Feyenoorders echter verliezen zich keer op keer op het moment als er iets kan aanhaken op 020. En ergens heeft dit wel te maken met wat Slot hier zegt. Want wat jij zegt is niet fout, maar had helemaal niet gehoeven.

22 januari 2024 om 17:42

Jij=hij

22 januari 2024 om 16:26

Hij is ook gewoon neutraal en komt met een relevant voorbeeld. De poel van relevante voorbeelden (andere topclubs in NL) is niet zo groot. Dat je dan wat vaker verwijst naar de aartsrivaal is logisch. Telegraaf is al een behoorlijke tijd bezig om onder de huid van Slot te kruipen.

Wat een gezeik (normaliter) zijn Ajax en Psv de grootste concurrenten, dus die vergelijkingen van Slot vind ik heel logisch. Of het nou om Ajax of Psv gaat.

22 januari 2024 om 16:38

Ik snap de ophef ook niet zo goed? Laat Slot lekker die vergelijkingen trekken als hij dat wil. Dit is gewoon berust op waarheden en feiten. Volgens mij begrijpt Verweij het begrip 'Calimero-gedrag' niet. Slot voelt zich (zoals hij zelf vaak aangeeft) ontzettend bevoorrecht dat hij trainer van Feyenoord mag zijn en is zich als geen ander bewust van de financiële situatie van Feyenoord. Hij voelt zich verre van tekort gedaan als trainer. Er is bij Feyenoord op financieel gebied zelfs meer mogelijk dan ooit tevoren!

22 januari 2024 om 16:44

Nou vind ik Verweij een eikel en wordt calimero vaak misbruikt, maar als Slot zou zeggen, het is niet eerlijk dat Ajax dat kan en wij niet, dan is dat wel een calimeroreactie. Hij klaagt er alleen niet over, dat maakt alleen Verweij ervan, maar hij gebruikt de term wel goed in zijn fantasieverhaal.

22 januari 2024 om 17:26

Superb precies, 100% eens met je stelling. Niemand is ook beledigd, of belachelijk gemaakt maar die nobodies van de Telegraaf Driessen en Verweij, proberen relevant te blijven door flinke opmerkingen te maken. Ja precies, Slot heeft Feyenoord verkozen boven de Premier League. Dat sprak natuurlijk boekdelen, Feyenoord is heel sterk bezig op financieel gebied. Dus de algehele (&financiële) mogelijkheden in Rotterdam, zullen ook steeds groter worden in de toekomst.

Een unicum, ik ben het met Verweij eens.
Slot ziet iets wat hij wilt, een speler met een hoog salaris maar vergeet te bedenken dat Feyenoord zo'n speler niet nodig heeft. Met het team dat zij nu hebben hoef je als Feyenoord zijnde geen Henderson te hebben, zou leuk zijn, maar je bent ook zonder Henderson een beter gebalanceerd team en presteert gewoon beter dan Ajax, met een stuk minder uitgaves.
Je zou pas mogen klagen hierover als je ook echt zo'n speler nodig hebt en er inderdaad niks beters op de markt is op zo'n korte termijn, want Ajax had dit liever ook niet uitgegeven als het seizoen niet zo belabberd was gegaan.

22 januari 2024 om 17:43

Waar klaagt hij dan? Alleen al het feit dat je er klagen van maakt, heeft enkel met jouw (vermoedelijk verkeerde) interpretatie te maken van wat er is gebeurd.

22 januari 2024 om 18:35

Het is inderdaad een interpretatie en of het een verkeerde is of niet mag ieder een mening over hebben, je snapt in ieder geval waar ik op doel, dus het woord klagen is hier op zijn plaats.

Met dit soort uitspraken wil Slotje zijn eigen falen verdoezelen.

Er is afgelopen zomer op zijn voorspraak een dozijn spelers aangetrokken die niet of nauwelijks leveren en dus niets toevoegen.

Ipv enige zelfkritiek te tonen wijst die dan maar voor het gemak naar anderen

22 januari 2024 om 16:42

Hoe zou zelf kritiek eruit zien?
Moet hij zeggen dat de spelers die gehaald zijn niet goed genoeg zijn?
Denk dat je dan nog meer te zeiken hebt over Slot.

Ik erger me vaker aan de uitspraken van Verweij dan van de heer Slot.
In hart en nieren ben ik voor Ajax maar ik vind Slot de meest reële man voor de camera, en zeker geen calimero gedrag vertonen.

Wat is die Verweij toch een ontzettende kneus. Slot concludeert alleen maar dat erbij Ajax meer mogelijk is dan bij Feyenoord, meer niet. Daar is toch niets aan gelogen. Maar om daar nou een stukje over te schrijven…

Nou ja, dat is toch niet een gekke vergelijking die Slot maakt? Een concurrent die meer geld te besteden heeft is inderdaad vervelend, kwestie van tijd als je ziet wat voor waarde er nu rondloopt bij Feyenoord.

Arne Slot zorgt er alleen maar voor dat de supporters straks niet al te moeilijk gaan doen als hij aan het eind van het seizoen naar het buitenland vertrekt. Ze zijn dan bekend met zijn frustraties en tonen mogelijk wat meer begrip …

En waarom mag Slot niet zeggen dat Feijenoord die Ajax en PSV salarissen niet kan/wil betalen. Dat is geen leugen maar een feit. Had Feijenoord dat wel gekund dan had hij ook wel een verlanglijstje klaar liggen vermoedelijk

Die Verweij is gewoon weer op zoek naar iets wat er helemaal niet is. Slot zegt hier niks verkeerds in mijn ogen. Ben wel benieuwd hoe Feyenoord het gaat doen met een groter budget. Heb de indruk dat clubs vaak minder creatief en intensief scouten zodra er meer geld te besteden is.

22 januari 2024 om 18:15

Hebben we dit jaar al gezien. In plaats van spelers als Aursnes, Pedersen en Trauner, zitten we nu opgescheept met dure miskopen zoals Zerrouki, Ueda, Nieuwkoop en Ivanusec.
Het creatieve scouten is direct weer dood en begraven helaas.

22 januari 2024 om 20:32

Ja idd, het lijkt wel of er naar het prijskaartje wordt gekeken en aan de hand daarvan er van uit wordt gegaan dat het vast wel een goede speler zal zijn. En met een plattere portemonnee moeten ze toch zekerder van hun zaak zijn willen ze die euro's uitgeven.

Slot geeft hier alleen voorbeelden aan wat het verschil is tussen Feyenoord en Ajax.

2 a 3 x cl halen en jullie kunnen dat.
Dan worden de spelers meer waard etc etc.

Euh.. Ligt het aan mij of zouden Van 't Schip en Bosz fluitend kampioen worden de spelers die Slot heeft lopen? Fun fact.. Bosz wordt overigens ook bij PSV fluitend kampioen. 😅

Zo vaak heeft hij het toch niet over Ajax? En het zijn gewoon concurrenten van Feyenoord dus hij heeft wel gewoon een punt.
Vind Slot af en toe wel net en oud wijf met zijn geklaag, maar vind deze opmerking wel een beetje overdreven.

Wat is hier het probleem van, vraag ik me dan af?
Hij geeft gewoon antwoorden met voorbeelden die hij waarschijnlijk het snelst voor de geest kan halen. Geeft gewoon aan dat het team waarmee hij werkt erg goed is, en keihard werkt. Maar dat een mogelijke kwaliteitsimpuls wel een verschil kan maken voor de resultaten van de tweede seizoenshelft.

En daarbij geeft hij als winter transfer voorbeelden Haller en Brobbey. Geeft aan te Kloese bezig is geweest met spelers, maar deze niet meer door zullen gaan. Dus er zouden eerst andere spelers toevallig op het pad moeten komen die passen binnen de mogelijkheden van Feyenoord. En geeft dan aan dat een Henderson bijvoorbeeld, bij lange na niet mogelijk is. Om maar aan te geven dat het voor Feyenoord gewoon lastig is om een speler te vinden binnen het budget die wel direct een kwaliteitsimpuls aan het team geeft.

Ik zie echt het probleem niet. Slot legt gewoon graag dingen erg goed uit en gebruikt daar het liefste voorbeelden bij. En dan gebruikt hij toevallig 2 voorbeelden van Ajax. Wat natuurlijk niet heel toevallig is aangezien Ajax een andere topclub binnen NL is. En zeker de transfer van Henderson worden mee doodgegooid in de media, zoals vz. Dus dat dat als voorbeeld door zn hoofd schiet vind ik ook niet zo gek persoonlijk.

Nu Ajax langzaam tegen de 3e plaats begint te schuren staan alle lampjes bij hen op rood en draait alles wat in de eredivisie tegen Ajax is, met man en macht door. Het genot dat er was toen ze 18e stonden en verbazing dat ze 3e staan en dat alleen Ajax dit scenario zou kunnen bewandelen uit zich in oa dit soort interviews.

Ik weet toch zeker dat ik hier een enorm onschuldige reactie heb geplaatst. Deze is nu zonder enige uitleg of notificatie verwijderd.....het moet niet gekker worden.

Denk dat Slot gewoon liever trainer van Ajax was geworden 😉 Waar het hart vol van is, stroomt de mond van over

Die Slot moet niet zeuren,maar moet meer bezig zijn met het tevreden zijn van zijn spelers, want daar mankeert wel het Een en ander aan.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren