Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Transfer Boerrigter naar Ajax zo goed als afgerond

Laatste update:

De transfer van Derk Boerrigter van RKC Waalwijk naar Ajax nadert voltooiing. De aanvaller is vrijdag medisch gekeurd in Amsterdam en zal een driejarig contract tekenen bij de landskampioen. Dat meldt persbureau ANP. In het verleden verdedigde Boerrigter als jeugdspeler al de kleuren van de hoofdstedelingen. "Het is super naar zo'n topclub te gaan, die nog Champions League speelt ook", zei Boerrigter in een eerder stadium al.

/

Boerrigter is de derde aanwinst van Ajax. De club nam Theo Janssen over van FC Twente, terwijl Thulani Serero de overstap maakt van Ajax Cape Town. Daarnaast is Ajax nog altijd in onderhandeling met AZ over de komst van spits Kolbeinn Sighthorsson.

De 24-jarige Boerrigter was afgelopen seizoen één van de uitblinkers in de Jupiler League. De linksbuiten was er mede verantwoordelijk voor dat zijn ploeg de titel greep. In het verleden speelde Boerrigter ook voor HFC Haarlem en FC Zwolle.

Derk Boerrigter is een versterking voor Ajax

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Lijkt me een versterking voor Ajax op de linkerkant. Heb nooit zo'n hoge pet opgehad van ebecilleo.

27 mei 2011 om 17:22

Ik ben het met je eens, maar ebecilleo kan zich nog wel verder ontwikkelen denk ik.

27 mei 2011 om 17:26

Ebicilio is een klasbak. Een speler met durf en goede actie die met een wat hoger rendement en wat verbeterde verdedigende kwaliteiten echt een topspeler kan worden. Zijn stijl doet me een beetje aan Suarez denken, al was die op dezelfde leeftijd al iets beslissender bij Groningen.

Met Boerrigter erbij heeft Ajax echt twee totaal verschillende typen linksbuiten in de selectie. Goede aankoop, ik verwacht veel van hem.

27 mei 2011 om 17:36

De enige overeenkomst die Suarez en Ebicilio hebben is dat ze allebei een Ajax shirt hebben gedragen. Ebicilio mag de schoenen van Suarez nog niet poetsen. En zal ook nooit dat niveau halen. Ik vond hem de laatste weken de zwakste speler van Ajax en heb er niet zoveel vertrouwen in dat hij ooit het beoogde niveau haalt... Dat bewtijfel ik bij Boerrigter overigens ook. Maar voor de breedte op die positie een goeie aankoop.

27 mei 2011 om 17:39

Ebicilio vind ik persoonlijk een zwaar overschatte speler hoor.
Heeft weinig rendement, is niet echt snel, en heeft niet echt een passeer actie.

Verder vind ik Boerrigter een goeie aankoop, hij is iig beter dan Ebicilio.
En nu heeft Ajax eindelijk weer iemand met een goeie vrije trap! ( sorry was Janssen even vergeten ;p)

27 mei 2011 om 17:42

Voor de vrije trappen hebben we Janssen al!

27 mei 2011 om 17:42

Inderdaad, want andere aankoop Theo Janssen is zijn traptechniek verleerd.

27 mei 2011 om 17:42

Ach kom op zeg. Klasbak my ass!! En durf???? Hij durft amper de actie te maken. Steeds dat balletje terug of naar binnen trekken en balletje terug. Enige durf die hij heeft is ego op doel schieten terwijl z'n schoten baggerder dan bagger zijn. Ebecilio heeft totaal geen inzicht en ziet niet wanneer hij een steekpass moet geven. Die jongen gaat geen topper worden. Hij tikt de bal terug en kan dan diep gaan zoals Sulejmani en Ozbiliz wel doen. Maar wat doet ie hij blijft gewoon staan!! Die jongen heeft het niet. En als je zijn stijl op die van Suarez vindt lijken dan zit jij naar een andere speler te kijken denk ik.

27 mei 2011 om 17:43

Ebicilio is zeker een goede jongen voor de toekomst (niet veel spelers zijn al bepalend op hun 19e of 20e). Daarnaast heeft Ajax Janssen al gecontracteerd. Dus twee mensen die straks een goede trap hebben

27 mei 2011 om 17:56

Inderdaad, Ebecillio mist het overzicht wat een Ozbiliz bijvoorbeeld wél heeft. Vindt ik ook een veel mooiere en betere speler om naar te kijken, snap niet waarom hij zo weinig speelt. Of is hij voor de rechterkant?

27 mei 2011 om 17:57

@ajaxdude Dus volgens jou heeft er bij Ajax niemand verstand van voetbal en daarom staat ie 't afgelopen seizoen regelmatig in de basis?

On: Vraag me af of hij het niveau aankan, is nogal een stap van een Jupiler-league club naar een club die championsleague speelt..

27 mei 2011 om 18:01

@robinho

Ik ben het helemaal met je eens, maar Suarez kon beslissender zijn voor Groningen, omdat Ajax een topclub is en bij Groningen (zeker toen) er amper druk was.

Daarnaast was Suarez een supertalent die ook in de belangstelling, in zijn tijd bij Nacional, stond van Inter en AC Milan, maar koos voor Groningen.

27 mei 2011 om 18:02

Blijkbaar ben ik verder de enige, maar ik zie de vergelijking Suarez Ebecilio wel. Die stijl waar Robinho het over heeft zie ik vooral in het kappen en draaien plus even handig een balletje meenemen. Natuurlijk is Suarez momenteel drie klassen beter en ook ik heb mijn twijfels bij Ebecilio, maar hij krijgt van mij zeker het voordeel van de twijfel.

Ebecilio moet nou eenmaal nog veel dingen leren, maar hij bezit echt wel bepaalde kwaliteiten om een veel betere voetballer te worden dan hij nu is. Hij is zeker vaardig met de bal, maar zal zijn acties veel beter moeten doseren en het juiste moment zien te vinden. Wanneer ga je binnendoor, wanneer buitenom? En wanneer kun je beter de combinatie aangaan. Maar dat moet elke jonge buitenspeler leren, die er net bij komt kijken.

Boerrigter is zeker welkom. In mijn ogen een jongen voor de basis. Snelheid, een goede actie, goede vrije trap, lengte en rendement heeft die jongen allemaal. Mocht hij geen uitblinker worden, dan is het alsnog voor het lage bedrag een uitstekende jongen voor in de breedte.

27 mei 2011 om 19:20

Ozbiliz kan op beide flanken spelen. Hij is tweebenig.

27 mei 2011 om 19:25

Ben het helemaal met je eens, hij is tenminste wel een speler die een actie durft te maken, dat het er nog niet helemaal uitkomt lijkt me logisch.
Die jongen speelt net een half jaar in het eerste en dan verwachten een aantal mensen hier dat hij meteen een dragende en beslissende speler is.
Frank de Boer dacht volgens mij toen hij het stokje overnam dat een kampioenschap er niet meer inzat dit jaar, vandaar het besluit om allemaal jonge spelers erin te gooien zodat zij alvast ervaring voor volgend seizoen op konden doen.
Dat Ajax uiteindelijk toch kampioen is geworden is mooi en in de laatste wedstrijden waren er echt wel een paar mooie acties van Ebecilio evenals een paar mooie doelpunten.
Toegegeven hij maakt nog regelmatig een actie teveel of gaat nog wel eens te vaak voor eigen succes.
Boerrighter zou wel een versterking kunnen zijn maar hij moet het ook nog maar eens laten zien.

Daarnaast zit ik langzamerhand ook wel te wachten op een grote naam erbij, met alle respect is Janssen voor Nederlandse begrippen een topper.
Maar het zou mooi zijn als we nog een aansprekende naam uit het buitenland zouden kunnen toevoegen, misschien een Chivu of zo.
daarnaast verwacht ik van Serero ook wel wat.
We zullen het zien volgend seizoen.

27 mei 2011 om 19:29

@ gerretinob52

Kijk dan maar eens naar Chadli bij FC Twente, die pakte het niveau ook zo op. Hopen voor jullie dat ook het geval is bij Boerrighter.

28 mei 2011 om 00:01

@ Robinho

Maar zo heeft iedere speler wel z'n minpunten, dus ik vind het eerder waardeloos om z'n verbeterpunten op te noemen, en dan te hopen dat als hij beter word, dat het een goude speler word.
Je ziet direct of een speler wel of geen potentie heeft tot de absolute top. Bij Eriksen zie je dat, bij Ebecilio... nee helaas.

28 mei 2011 om 12:49

kijk naar chadli die heeft het toch ook prima gedaan?

28 mei 2011 om 13:02

Vergeet niet dat iedereen hetzelfde riep toen Zlatan zijn eerst seizoen voor Ajax speelde, toen was ie ook zo rond de 19-20 jaar oud. Eveneens een luie speler toendertijd, die soms wat laks overkwam en weinig rendement had. Scoorde ook amper (dacht dat ie in zijn eerst seizoen maar 1 of 2x gescoord had) en zijn eerste goede moment was toen ie in de bekerfinale tegen Utrecht de winnende scoorde. Dat was het eerste goede dat ie in een heel seizoen had laten zien, en heel Amsterdam schreeuwde om zijn vertrek. Ze hebben Zlatan toch nog een kans gegeven, en het vervolg kent iedereen.

Ik wil hier niet mee zeggen dat Ebecilio even goed wordt als Zlatan, maar wel dat je niet moet zeggen dat je geen potentie ziet in iemand als hij de hele jeugdopleiding van Ajax heeft doorlopen en bijna dagelijks werkt met mensen die enorm veel verstand hebben van voetbal. Frank de Boer werkte met hem in de jeugd en laat hem nu ook staan ten koste van Ozbiliz, dus daar zal ie vast zijn redenen voor hebben.

Persoonlijk vind ik Lorenzo op dit moment de zwakste schakel van Ajax. De jongen heeft inderdaad nog niet laten zien te beschikken over inzicht, en zijn rendement is (te) laag. Ik vind het trouwens stuitend dat ajaxdude hierboven zegt dat de jongen geen durf heeft maar wel ego op doel schiet. Spreekt zichzelf dus tegen en krijgt een groen randje van Marcossss. Die overigens samen met Expert4live op voetbalzone van mijn part kunnen opgaan voor de titel grootste provoceerders maar dat terzijde. Die jongen geeft drie groene randjes voor alles wat tegen Ebecilio en Ajax gekeert is dus dat kunnen we toch niet serieus nemen?

Ik zeg geef die jongen een kans, zeker nu Boerrigter erbij is. Jongens als Ozbiliz en hij kunnen beter worden door sterke concurrentie waarvan ze kunnen leren en zich aan kunnen optrekken. De Boer gaat volgend seizoen rouleren en is nu bezig op alle posities twee spelers van niveau neer te zetten. Ozbiliz zal zich verbeteren achter Sulejmani op rechts en Ebecilio achter Boerrigter op links. Nu nog Sigthorsson halen en Ajax heeft zijn selectie voor volgend seizoen compleet.

28 mei 2011 om 19:28

''niet veel spelers zijn al bepalend op hun 19e of 20e''

Wanneer is Ebecilio bepalend geweest dan? Dat is ie echt niet geweest en denk dat hij het niet zal worden ook.

- Schiet veel te vaak en dan ook nog over of naast
- Heeft een dramatische voorzet
- Verspeelt heel erg veel ballen aan slechte simpele passes
- Geen echte explosoviteit of passeeractie, hoe vaak zie je hem eigenlijk een man voorbijkomen
- Slecht overzicht

Ik sluit me dus aan bij bovenstaande leden die kritiek hebben op Ebecilio en ik ben het totaal niet eens met Robinho
Ozbiliz vind ik een veel betere speler. Hij is vooral voor de rechterkant als het goed is, en linksbenig. Maar ik zou hem gewoon links zetten (na natuurlijk Boerrigter als die komt), want zijn voorzet kan niet veel slechter zijn dan die van Ebecilio.

27 mei 2011 om 17:24

Natuurlijk is het een versterking. Hij heeft alles mee...lengte, body, is snel en heeft een scorend vermogen..., maar nu eerst op top niveau. Tegen Ajax viel hij mij nauwelijks op, maar we zien het wel. Ben in iedergeval blij met zijn komst.

Ben blij dat het beleid nu al toeslaat, ipv. de laatste week...

De Boer wilt met een gerust hart op vakantie en aan de Rosé

27 mei 2011 om 17:29

En de Boer wilde in de stijl van Real en Manchester dubbele bezetting hebben en kunnen rouleren. Prima aankoop, hopen dat het een Mertens of Chadli wordt

27 mei 2011 om 17:26

Ajax heeft niet zoveel linksbuitens en het is dus een versterking. Ebecilio was even leuk, maar hij blijkt toch nog iets tekort te komen, maar hij is nog jong. Boerrigter was dit jaar verre weg de beste speler uit de Jupiler League en hopelijk laat hij zich zien bij Ajax. Hij kost niet veel. Alleen betwijfel ik of hij het wel waar kan maken bij Ajax, maar dat zullen we wel zien.

27 mei 2011 om 18:31

Boerrigter kon op de zelfde leeftijd (19) niet tippen aan Ebicilio nu. Mocht zelfs vertrekken. Als Lorenzo ook 5! jaar verder is, laat hij geen spaan heel van Boerrigter. Om Boerrigter op deze leeftijd nu al zo af te serveren slaat nergens op. Eriksen moesten we na zijn eerste halve seizoen ook maar bij het grof vuil zetten. Lorenzo heeft pas zijn eerste halve seizoen erop zitten en heeft 4 goals en 5 assists, wat willen we nog meer van een jonge debutant?

27 mei 2011 om 19:07

Ebicillio heeft een uitstekende prestatie geleverd in dit Ajax, die jongen is 18! Hij heeft toch wel een redelijk rendement voor iemand van 18. Ik dacht dat hij 5 goals in 14 wedstrijden heeft gescoort? Er zijn linksbuitens in de eredivisie die het minder doen. Verder heb ik nog niet eens zijn (beslissende) assists meegerekent, bijvoorbeeld die op el Hamdoui tegen VVV waar de uitslag 1-0 werd. Hij heeft ook nog eens een goede individuele actie, is vrijwel geheel tweebenig en is ook niet eens vrij snel, heeft een redelijke voorzet en erg veel body voor een 18 jarige. Deze jongen komt er wel alleen is hij nog te jong en mist hij nog het overzicht wat vaak het geval is bij jonge spelers. Deze jongen red het wel als hij hard blijft trainen.

28 mei 2011 om 19:40

Nee er zijn nauwelijks linksbuitens in Nederland die het minder doen. Dit komt omdat hij bij Ajax speelt en dan is het logisch dat je vaker scoort dan bijv middenmoters. Zo'n uitstekende prestatie is het echt niet. Hij is zo'n typische behendige buitenspeler maar daar zijn er heel veel van en om echt op te vallen heb je iets extra's nodig en dat heeft hij absoluut niet.

Tweebenigheid heb ik niet zo veel van gemerkt eigenlijk
Goede individuele actie??? Hou toch op, hoe vaak is hij echt langs iemand gekomen met een goede actie én rendement?
Over die voorzet hoef je helemaal niet te beginnen, want die is dramatisch! Veel te veel afzwaaiers en soms heeft hij misschien een assist gegeven maar als ik met me linkerbeen bij de cornervlag zo hard mogelijk de bal richting de 16 schiet zitten er soms ook een paar goede ballen tussen.
Dat gedeelte met de body ben ik wel met je eens, maar ik weet niet of het wel in zijn voordeel is als buitenspeler. In zijn geval lijkt het hem alleen langzamer te maken op de een of andere manier, het oogt niet echt wendbaar, iets wat Ozbiliz wel heeft.
Bovendien levert hij veel te veel simpele ballen in, en dan ben ik nog niet eens over zijn dramatische schot begonnen! (nu dus wel eigenlijk)

28 mei 2011 om 20:32

Je weet dat hij oorspronkelijk rechts is, en als je ziet wat voor voorzetten hij afgeeft met zijn links dan is dit echt enorm goed. Wat heeft rendement nou met een individuele actie te maken. Een individuele actie is een actie waarmee je een speler op eigen kracht langs een speler komt is dus onafhankelijk van het vervolg. Hij heeft ook snelheid hij komt er namelijk redelijk vaak langs op snelheid kijk maar. Zijn schot is ook niet dramatisch maar hij schiet gewoon te vaak van een kansloze positie(dus dat stukje visie dat hij niet heeft bedoel ik hiermee, ook dat zijn acties vaak mislukken komt door het ontbreken van visie.)

Goede aankoop, ik hoop dat Ebicilio hierdoor minder aan spelen toekomt en uitverhuurd word. Leuk als eigen jeugd de kans krijgt, maar ik vind deze jongen toch echt een klasse beter. Goede transfer van Ajax, nu nog El Ham en de Zeeuw slijten

27 mei 2011 om 17:25

Ik hoop eigenlijk dat de zeeuw blijft, leuke koppel samen met janssen.. mja hij heeft zelf aangegeven weg te willen dus hij zal waarschijnlijk wel weggaan. iemand die weet hoeveel ajax voor de zeeuw wilt? Boerrigter is echt een versterking... denk wel dat hij in het rijtje mertens,chadli en nu dus boerrigter past!

27 mei 2011 om 17:47

6 miljoen

27 mei 2011 om 18:24

6 miljoen. Geen verkeerd bedrag als je zijn afgelopen seizoen bekijkt. De laatste weken waren aardig, maar voor de rest was het een teleurstellend seizoen.

27 mei 2011 om 17:26

hoezo de zeeuw???

27 mei 2011 om 17:26

Hoezo De Zeeuw slijten? Zo'n fantastische speler, mede aan hem heeft Ajax het kampioenschap te danken, hij heeft heel hun middenveld kapotgespeeld, en ik denk dat je ook De Boer zijn debuutwedstrijd gemist hebt.
Dit soort spelers moet je niet slijten, maar behouden.

27 mei 2011 om 17:35

Ik heb het jaarverslag van Ajax over het afgelopen half jaar bekeken, en dat was op zijn zachtst gezegt niet erg positief. Ok, Suarez en Urby er niet in meegeteld, toch vond ik het zorgwekkend. 45 miljoen kort vreemd vermogen, dat is nogal zorgelijk voor een NV als Ajax. Ik denk dat Ajax een grootverdiener als de Zeeuw, die ook nog eens een miljoentje of 7 opleverd, gewoon moet laten gaan, aangezien we dit met Antia-janssen-eriksen gewoon op kunnen vangen. Vind dan wel dat Lindgren moet blijven. Anders ergens nog een goedkope vervanger terughalen, vormer/schone ofzo. Als vdwiel vertrekt, kan je de Zeeuw nog wel houden, aangezien Anita zijn plaats overneemt. Toch zie ik de Zeeuw eerder vertrekken.

27 mei 2011 om 17:43

De Zeeuw heeft dit seizoen echt karakter getoond. Slechte eerste helft gedraait, door allerlei omstandigheden. met name vermoeidheid. Frapant detail vind ik dat zodra De Zeeuw zich weer liet gelden, het met Ajax ook weer gelijk beter ging. Gedeelte van de credits vind ik dan ook dat naar De Zeeuw moet gaan. Beetje wrang dat hier mensen zijn die zich Ajax supporter noemen hem willen slijten. Ben zelf Psv-supporter en zo'n karakterspeler hebben wij dit seizoen gemist. Beetje eerbied dus voor deze jongen.

27 mei 2011 om 17:47

Beetje wrang dat hier mensen zijn die zich Ajax supporter noemen hem willen slijten. Ben zelf Psv

Ik probeer het enthausiasme op financieel gebied te temperen en een eventuele neergang (waar Ajax al jaren mee bezig is, sinds de beursgang) voor zijn. Uitgerekend jou club PSV is daar te laat mee geweest

27 mei 2011 om 17:59

Ajax was daar ook te laat mee, maar hebben afgelopen seizoen nadat ze eindelijk weer CL haalden en met de verkoop van Suarez genoeg gecashed om zo'n speler te houden. Denk je dat Janssen voor een minimumloontje komt? die moet zich nog maar bewijzen bij Ajax. Misschien heb je De Zeeuw nog hard nodig dit seizoen. Spelen bij Twente met als doelstelling plaats 4 zet heel wat minder druk op een speler als spelen bij Ajax waar men voor het kampioenschap speelt.

27 mei 2011 om 18:04

Als je nog geld voor De Zeeuw kan krijgen, gewoon doen, 7 miljoen kunnen we gebruiken, maar hem ook. Als hij wil mag hij gaan. Als hij wil blijven, graag, want het is een prima speler. Zal alleen niet alles spelen

27 mei 2011 om 19:31

Is misschien wel zo, maar eerste divisie voetbal vraagt toch wat anders dan eredivisie voetbal.
Eerste divisie is toch iets meer vechtvoetbal waar de eredivisie meer op techniek draait met een hoger baltempo, zeker bij Ajax.
Chadli heeft de stap ook gemaakt en heeft zich bewezen, ik denk dat Boerrigter het ook wel kan maar dat zullen we wel zien.

27 mei 2011 om 20:06

Ik denk niet dat Ebilicio wordt verhuurd. Hij zal eerder het eerste half jaar als reserve veel invallen, en dan als niemand vertrekt de tweede seizoenshelft ajax echt versterken. Anders is inderdaad verhuur de beste optie. Eigenlijk verwacht ik dat Özbiliz verhuurd gaat worden..

Goede aankoop! Kan de concurrentie aangaan met Ebecilio en Ozbiliz wat mij betreft.

27 mei 2011 om 18:25

Ozbiliz speelt toch altijd op rechts? Dan verhuist Sulejmani steevast naar de linkerkant.

27 mei 2011 om 18:37

Speelt Sulejmani ook niet op rechts? Of nja ik heb hem op beiden kant al wel zien voetballen. Hij blijft denk ik wel in de basis.

27 mei 2011 om 18:47

Boerrigter en Ebecillio meestal van links.
Sulejmani en Ozbilliz meestal van rechts.

Dit is heel goed nieuws voor Ajax. Beste speler Jupiler League dit seizoen in mijn ogen! Hoeft niet meteen volgend jaar basisspeler te worden bij Ajax. Laat hem eerst wennen aan het niveau en breng hem langzaam. Hier kan Ajax veel plezier aan hebben denk ik!

27 mei 2011 om 17:23

Die jongen is geen 19 meer hoor? Veel tijd om te wennen zal die niet krijgen in mijn ogen.

27 mei 2011 om 17:48

Maar hij is een middenvelder/buitenspeler van 24. Die zal dus alleen nog maar beter kunnen worden (zie bijvoorbeeld Overmars toen ie bij Ajax kwam, ondanks dat Overmars wat jonger was destijds). Dus wel degelijk rustig brengen, en dan zien hoe goed ie het gaat doen!

Wel Boerrigter, geen Mertens dus. Ik verwacht zo veel van hem ben benieuwd of hij het wel allemaal kan opbrengen. Jongens als Mertens en Chadli die ook van de Tweede Divisie kwamen konden in alle rust beginnen in de Eredivise maar voor deze jongen zal het helemaal anders zijn..

27 mei 2011 om 17:25

Hoeft niet persé. Ebecilio staat er en dan kan Boerrigter gebracht worden denk ik. Maar ja die druk zal hem denk ik alleen maar ten goede komen. Weer een goede aanwinst voor het elftal, absoluut. Nu Sigthorsson er nog bij en dan is Ajax compleet. Rechtsback en keeper kunnen opgevangen worden binnen Ajax en als Mathijsen nog zou komen zou dat helemaal mooi zijn.

Goed bezig Ajax. Niet voor Mertens gaan (te duur) maar gewoon hun gewenste opvolger van Mertens halen. Zou best eens een basisplaats kunnen veroveren bij Ajax omdat Ebicillio ook nog een hoop te leren heeft.

27 mei 2011 om 18:26

Inderdaad, Mertens' was veel te duur. Deze jongen was stukken goedkoper.

Ik ben ervoor om Ebecillio een jaar te verhuren. Dan Verhoek te halen. Dan heb je links Boerrighter en Suljemani en rechts Ozbilic en Verhoek.

27 mei 2011 om 17:25

de Boer kiest er bewust voor op Sulejmani vanaf rechts te laten komen, omdat hij dan beter rendeert. Als je geen nieuwe spits haalt en de Jong daar laat spelen, kan je beter voor een systeem gaan met naar binnen knijpende buitenspelers, die de kaats aangaan met de Jong. Boerrigter geeft de boer de kans om ook voor een ander soort type te kiezen, die veriatie kan Ajax enkel ten goede komen.

27 mei 2011 om 18:25

Waarom laat je ze niet meteen een heel nieuw team kopen Dave? Ajax heeft een goed elftal, dan ga je toch niet van allerlei spelers halen enkel om het kopen? Volgens mij wou de boer er een vleugelspeler bij. geen 6! Het beleid bij Ajax was geloof ik vooraf duidelijk, dan ga je toch niet nog meer mensen halen. de rest komt bij vertrek van spelers.

Mooie aankoop! Ben heel benieuwd of de stap van helmondsport-uit naar Ac Milan-uit te doen is voor deze jongen. Wat mag het trouwens kosten?

27 mei 2011 om 18:06

Ik dacht dat ik ergens had gelezen dat hij 5 à 6 ton moet kosten.

27 mei 2011 om 18:27

Je weet niet of hij uit bij Milan in de basis staat. Misschien past hij zich wel heel snel aan, dan is het een absoluut koopje geweest.

Gefeliciteerd mensen. Met een geweldige vleugelspeler gaan we hopelijk ver eindigen. Nu nog een goede spits

Is ook al weer bijna 25 , deze speler is niet goed genoeg voor de top eredivisie , en dan gaat hij denk ik ook nooit worden. Weinig snelheid , geen hele goede techniek , aardige speler voor de breedte.

27 mei 2011 om 17:28

Hoe weet je dat nu al dan? Misschien verrast hij wel iedereen! Hij heeft best een aardige techniek en een super traptechniek. Ik zeg niet dat het wat gaat worden maar van te voren al zeggen dat het toch niks wordt is wel erg kort door de bocht...

27 mei 2011 om 17:31

wat een onzin

Heb hem vaak genoeg gezien dit jaar en de jaren daarvoor en geef gewoon mijn mening , of mag dat niet ?

27 mei 2011 om 17:40

Tuurlijk mag dat, volgens mij was mijn reactie toch ook geen aanval ofzo...
Ik vind dat hij wel een aardige techniek heeft en een zeer goede traptechniek. En ja ik heb hem ook aardig wat wedstrijden bekeken. en dit was dan weer mijn mening. Jij kan niet met 100 procent zekerheid zeggen dat hij het niet gaat halen. Ik weet ook niet of hij het gaat maken... Ik zeg alleen misschien verrast hij wel iedereen.

27 mei 2011 om 18:04

En als die over twee jaar bij Utrecht weer de sterren van de hemel had gespeeld had iedereen gezeurd waarom we hem niet hadden gehaald.

27 mei 2011 om 21:47

@ Fcnoorden, dat je anti Ajax bent weten we nu onderhand wel, zorg alleen wel dat je feiten kloppen. Boerrigter heeft zeker wel snelheid, daarbij vergeet je te vermelden dat hij een prima schot in de benen heeft en voorzetten op maat kan geven. Voelt zich niet te goed om mee te verdedigen en heeft een prima passeer beweging in huis.

Die is ook binnen. Niet duur, wel de kwaliteiten. Nu nog een spits

We zullen zien wat het gaat worden.... Ik heb er wel een goed gevoel over maja dat had ik wel met meer spelers de afgelopen jaren. Maar misschien omdat hij zo goedkoop is slaagt hij juist wel...
Geen prestatie druk zoals Sulejmani bijvoorbeeld... Dit is gewoon een verstandige aankoop denk ik. En mocht het niet bevallen dan maak je er vast geen verlies op bij een eventuele verkoop.

Welkom Derk!

Boerrigter is de derde aanwinst van Ajax. De club nam Theo Janssen over van FC Twente, terwijl Thulani Serero de overstap maakt van Ajax Cape Town..

Ajax heeft ondertussen al 4 aanwinsten aangetrokken. Ze zijn Mats Rits van Germinal Beerschot vergeten die onlangs ook een contract voor twee jaar heeft getekend..

27 mei 2011 om 18:05

Rits heeft nog niet getekend en is dus nog niet officieel een aanwinst . Net als Boerrigter op dit moment.

27 mei 2011 om 18:42

Het zou kunnen dat je gelijk hebt maar op afca.nl staat dat hij al een tweejarig contract heeft getekend.

In ieder geval mooi dat Boerrigter is vastgelegd, goede speler. Of hij daadwerkelijk een basisspeler wordt is nog even afwachten maar alleen al voor in de 'breedte' een goede aanwinst..

27 mei 2011 om 18:50

Dat heb ik ook gezien, maar je kunt er pas vanuit gaan dat iemand heeft getekend als het is bevestigd door club en of zaakwaarnemer. Dat zijn dus ook de criteria voor voetbalzone.

27 mei 2011 om 18:59

Zelfs dan nog, Mats Rits zal niet meteen bij de eerste selectie behoren. Dus kun je het niet helemaal niet bij de aanwinsten rekenen. Niet voor het 1e elftal althans.

Ebicillio is een prima speler, maar zijn voorzet is wel ondermaats. Hij heeft een goed shot, maar heerlijk balletje kan hij niet zo goed... Ik denk dat het nooit zal worden, om een heerlijke balletje aan te kunnen moet je van nature komen.

27 mei 2011 om 17:28

Topaankoop?

dit is toch geen topaankoop van Ajax?
een topaankoop was Theo Janssen de beste speler van de eredivisie.
Dit is alleen maar de beste speler van de eerste divisie hoor.
Hij is wel goed maar bij lange na geen topaankoop voor een ploeg als Ajax.

27 mei 2011 om 19:13

Jawel Boerrigter is een stuk beter dan Ebicilio en zal veel makkelijker het verschil maken. En dit is een jongen die ondanks zijn snelheid nog aardig wat fysiek met zich meebrengt. Eindelijk eens een zinnige en fatsoenlijke aankoop die ook op de lange termijn kan renderen.

27 mei 2011 om 17:32

Nog te vroeg om dat te zeggen. Iedereen hoopt natuurlijk op hetzelfde scenario als Mertens en Chadli maar het moet allemaal nog blijken.

@pietdepaal, 750000 euro

verder vind ik het een goede aankoop, maar wel geen hele grote versterking, dat je in de jupiler league het goed doet betekent ook niet alles en ik denk dat het voor de breedte wel heel goed is en wie weet een versterking, maar dat we niet gelijk mertens en chadli moeten roepen want dat is geen garantie

Goede zet van Ajax. Boerrigter heeft al wel wat meer ervaring dan Ebecilio en onderling kunnen hun gaan uitmaken wie er mag spelen. Op een spits na zijn alle posities dubbel bezet en verder is het nog afwachten of er nog iemand vertrekt.

Weet iemand hoeveel het transfergeld zal kosten of loopt zijn contract af?

27 mei 2011 om 17:27

ongeveer 8ton geloof ik..

27 mei 2011 om 17:35

Naar verluidt 6 ton.. Prima aankoop, hij sowieso beter dan Ebecillio die nog veels te onrustig is! deze jongen heeft een prima voorzet en een heel goed linkerbeen! hier kan je, als Ajax zijnde, je hadden niet aan branden! prima beleid.

ik denk niet dat hij het gaat redden bij ajax,......... vond hem best wisselvallig

27 mei 2011 om 17:32

De tijd zal het leren...... Mocht het niks worden is het nog geen ramp... Verkopen we hem wel aan een andere club voor hetzelfde bedrag toch?

27 mei 2011 om 17:53

Wisselvallig? Maakte er bij jullie uit ook 2 dacht ik zo. Heeft dit seizoen bewezen veruit de beste te zijn in de Jupiler League. Zelfs de snor, normaal niks postiefs over RKC bevestigt dit.

Hij krijgt denk ik geen basisplaats ik denk dat dit de aanval zal zijn

-
-
-
-
-
-
-
Ozbiliz
Ozbiliz
Sigthortsson
Sulejmani
27 mei 2011 om 17:32

Wat dan? Hebben jullie de mogelijkheid gevonden om spelers te klonen?

27 mei 2011 om 17:32

uhhh Sulejmani in de spits en Sigthorsson op de flanken? En kloon dan Eriksen ofzo..

27 mei 2011 om 17:37

ik wisselde van 4-3-3 naar 4-2-3-1 en toen is het denk ik fout gegaan.
Ik had in elk geval deze opstelling bedoeld.

-
-
-
-
-
-
-
Ozbiliz
Eriksen
Sulejmani
Sigthortsson
27 mei 2011 om 17:49

Ik zou dan dit doen, (zie opstelling)

Als back-up voor Sighthorsson en Eriksen heb je dan de Jong, en op de zijkanten, Ebecilio en Ozbiliz als back-ups

Als Sightorsson niet komt, zet je gwn Siem in de spits.

Stekelenburg
vd Wiel
Alderweireld
Verth/Mathi
Boilesen
Zeeuw/Anita
Janssen
Sulejmani
Eriksen
Boerrigter
Sightorsson
27 mei 2011 om 18:24

Als ik eerlijk ben vind ik die voorhoede echt te licht voor Ajax als ik het zo bij elkaar zie.

Sightorsson heeft nog helemaal niets gepresteerd, Boerrigter moet het nog laten zien, Sulejmani presteert 'aardig' en Eriksen ook.

Ajax mist echt een topspeler voorin. Voorheen had je nog altijd Suarez/ Huntelaar/ El Hamdaoui (niet geslaagd dan).

27 mei 2011 om 22:02

Volg je wel ajax?

want dit is echt de het laatst waar De Bier aan denkt. Hoe kom je hierbij even serieus

Nou Zeegelaar zal dan wel verkocht of verhuurd worden. Wel fijn om weer een linkspoot op links te hebben. Ik ben er overigens nog niet over uit of het ook daadwerkelijk wat gaat worden.

Vind het een goede aankoop.!!
Denk dat hij zeker beter gaat worden,nu die met betere spelers gaat voetballe.!
Ebicilio vind ik nog niet echt geweldig,te vaak ego!!
Goeie concurrent!

Laat deze jongen zich eerst maar gaan bewijzen in de Eredivisie voordat we gaan praten over een goeie aankoop, spelen voor een plaats in de top 3 van de Eredivisie is toch wel wat anders dan spelen in de Jupiler League.

Dit is natuurlijk geen verrassing en was enkele dagen terug al hier te lezen. Goede aankoop, moet de strijd aangaan met Ebecilio. Ik verwacht dat Boerrigter dat wel wint en gewoon de linksbuiten wordt komend seizoen. Neemt natuurlijk niet weg dat Ebecilio ook zeker zijn wedstrijden zal krijgen.

27 mei 2011 om 17:38

Ebecilio vind ik de onderontwikkelde Suarez. Kan goed bluffen en probeert alles, maar faalt 9 van de 10 keer.

27 mei 2011 om 17:46

Mee eens. Ebecilio ben ik ook niet zo van onder de indruk. Het is nog een jonge speler dus dat moet nog wel goedkomen denk ik. Beetje concurrentie voor hem is nooit weg natuurlijk.

Boerrigter moet het eerst ook nog maar eens laten zien. Gezien het bedrag wat ze voor hem betaald hebben kan ik er wel vrede mee hebben als die flopt, tot die tijd heeft hij het voordeel van de twijfel.

27 mei 2011 om 19:19

Ebecilio moet gewoon blijven proberen, blijven proberen. Ik zou hem nog niet opgeven in ieder geval. Hij is in best wat wedstrijden al de meest gevaarlijke aanvaller geweest. Al zegt dat natuurlijk niet heel veel met Sulejmani en gemaakte spits Siem de Jong. Niet te vergeten dat hij net een half jaar in het 1e speelt. Zit nog veel rek in denk ik.

Snap wel dat Ajax Boerrigter neemt, hoeven nu niet de hoofdprijs neer te tellen. Als het niks wordt heeft het niet zo geweldig veel geld gekost. Ik vind Boerrigter een prima speler, maar heb hem ook wedstrijden in de JL zien spelen waarin hij onzichtbaar was, ik vind dat hij door veel mensen onterecht gehyped word. Hij heeft namelijk nog heel veel te bewijzen.

We hebben geen één goede speler gehaald op de lange termijn. Geen flitsende talenten.
Op korte termijn vind ik alleen Theo van gouden waarde. Serero en Boerrigter zijn niet zo'n goede aankopen.

We hebben een goede centrale verdediger, een rechtsback (van Der Wiel speelde dit seizoen hopeloos) en een geweldige afmaker nodig.

27 mei 2011 om 17:52

Bij voorbaat stellen dat Serrero en Boerigter geen goede aankopen zijn vraagt om onderbouwing als je het mij vraagt. Zeker als het om Serrero gaat, die heb ik en veel mensen met mij nog nooit zien voetballen. Er rekening mee houdend dat beide spelers Ajax geen fortuin gekost hebben ben ik benieuwd wat je verklaring is.

27 mei 2011 om 18:00

Onzin, Mats Rits (17, een van de grootste talenten van Belgie) komt ook. Serero is op jonge leeftijd, volgens De Haan, en die heeft er wel kijk op, al de beste speler van Zuid-afrika (competitie). Laat Boerrigter ons maar verrassen, die kan ook nog wel tien jaar mee... Goedkoop en slagvaardig bezig Ajax, netjes.

En een centrale verdediger? Voorlopig zijn Verthongen en Alderweireld er nog, Ooijer zit op de bank en in de jeugd spelen nog een aantal talentvolle verdedigers zoals Van Rhijn... En Vd Wiel is een rechtsback, dus waarom we dan een linksback nodig hebben?

27 mei 2011 om 20:45

Boerrigter heeft het gewoon goed gedaan bij RKC ik vind Ebicilio niet sterk dus dan is Boerrigter gewoon een concurrent voor dezelfde positie..
Verder ben ik het niet met je een dat van Der Wiel hopeloos speelde want hij was gewoon beter dan welke tegenstander dan ook hij heeft Balasz uitgeschakeld en alleen in de beker finale tegen Twente vond ik Chadli beter.. verder heeft ie zn kop er niet altijd naar staan en lijkt ie wat lomp maar hij is toch de beste rechtsback van ajax in de afgelopen 5 jaar minimaal en hij heeft ook niet hopeloos gepresteerd

Ben benieuwd hoe ze gaan spelen met hem en hoe hij het oppakt bij Ajax

@vz voltooiing moet veranderd worden

27 mei 2011 om 18:08

Waarom moet voltooiing verandert worden?

Ben inderdaad ook benieuwd of hij wordt gehaald voor de breedte of de basis. En hopelijk speelt hij met dezelfde lef als in de JL.

27 mei 2011 om 18:12

Is een spellingfout. Je kunt nooit twee 'i's naast elkaar hebben zo.

27 mei 2011 om 18:27

Onzin, voltooiing schrijf je met dubbel i. Iets meer vertrouwen in de deskundigheid van voetbalzone mag wel.

Succes op het bankje vriend!

27 mei 2011 om 18:08

Jij ook succes met je clubje vriend!

27 mei 2011 om 18:27

Die zullen het harder nodig hebben dan Boerrigter dat ben ik met je eens.

een goede speler voor de linksbuiten positie in een 4-3-3 systeem. heeft de jeugd al doorlopen bij Ajax dus kent de speelstijl. met sigthorson in de spits en misschien verhoek op rechts heeft Ajax een prima voorhoede voor volgend seizoen.

27 mei 2011 om 19:01

De jeugd doorlopen? Nou, hij heeft in de jeugd bij Ajax alleen in de A-jeugd gespeeld. Dat noem ik niet ''de jeugd doorlopen''. Mooie transfer terug naar Amsterdam voor Boerrigter, maar ik maak me voor hem wel zorgen over hoeveel speeltijd hij uiteindelijk gaat krijgen.

27 mei 2011 om 21:10

John Verhoek is een spits..

28 mei 2011 om 14:38

@ officer verhoek is een rechts buiten voor alle duidelijkheid

28 mei 2011 om 23:39

John Verhoek is echt geen rechtsbuiten, John Verhoek is een spits.

Prima aankoop, relatief weinig geld gekost, trots om voor de club te mogen spelen, zal niet morren als ie eens op de bank zit. En toch denk ik dat ie menigeen gaat verrassen en gaat swingen komend jaar op de linkerflank!

Ajax maakt weer dezelfde fouten als in het verleden. Veel middelmatige spelers aantrekken die nooit het Cl niveau gaan halen , natuurlijk kan je altijd 1 of 2 gokjes nemen maar als ik zie met hoeveel spelers ze al wel niet in verband zijn gebracht terwijl de markt amper is geopend.

Straks weer 80 contract spelers.

27 mei 2011 om 17:48

De beste speler van de Eredivsie en de beste speler van de Jupiler League noem jij 'middelmatige spelers' ? Dit is heel wat anders als een paar jaar geleden toen er inderdaad wat miskopen zijn gedaan. Onzin reactie in mijn ogen.

27 mei 2011 om 17:48

@noorden: Wat een onzin. Ze hebben nu 3 spelers gekocht en er staat minimaal eenzlefde aantal op de nominatie om te vertrekken. Echt weer zo'n voorbarige conclusie die nergens op gebaseerd is.

27 mei 2011 om 17:50

Nee, meerdere keren onjuist\

1) Je zegt dat Ajax met veel spelers in verband is gebracht. Dat klopt. Maar dat gebeurt altijd bij Ajax. Je moet kijken naar wie er uiteindelijk komt. De wandelgangen staan bol van geruchten en verbanden. Je verbindt hier een onjuiste conclusie aan

2) Welke gokjes neemt Ajax met Janssen, Boerrigter? Sereno ken ik verder niet. De andere aanwinsten zijn vooral erg jonge spelers (17, 18 jaar) die nog niet meteen in het eerste gaan meedraaien. Voor de toekomst dus.

3) Nee, straks zijn er geen 80 contractspelers. Heb je je turflijstje bijgehouden van hoeveel er vorig seizoen en dit seizoen weg zijn gegaan / gaan. Dat zijn er een heleboel. In elkgeval veel meer dan dat er bijkomen. Netto neemt het aantal contractspelers dus nog steeds af.

Nee hoor, Ajax heeft de zaakjes weer redelijk op orde na vele jaren van rommelen. En dat voelt heel erg goed!

27 mei 2011 om 17:55

Ik denk dat de Boer gewoon zijn selectie zo snel mogelijk op orde wil hebben zodat ze mee kunnen doen aan de voorbereiding. Toch wel een verademing ipv in de laatste weken paniekaankopen te gaan doen. Dat Ajax met zoveel spelers in verband wordt gebracht betekend niet dat het allemaal waar is. Volgens mij is het gewoon allemaal heel erg helder wie De Boer er graag bij zou willen hebben.....

Ik geef Ebicilio en Boerrigter dit seizoen de kans om het de bewijzen, lukt dat niet Tadic halen.
Wat een speler is dat zeg, die actie tegen Heracles die zie je alleen bij Fifa tegen.
Hij is de koning van de assist, heeft een heerlijke voorzet en kan ook nog zelf scoren.

Als Ajax Boerrigter en Sigthorsson koopt dan moeten ze ook voor Verhoek gaan. Sigthorsson heeft veel meer aan een rechtsbuiten die hem kan voorzien van goede voorzetten en Sulejmani kan dat niet vanaf rechts. Met Janssen erbij zou Ajax met Boerrigter, Sigthorsson, Verhoek, Boilesen, Alderweireld, Vertonghen en De Jong ook gevaarlijk kunnen zijn bij corners en vrije trappen omdat dat allen lange jongens zijn.

Stekelenburg
Vd Wiel
Alderweireld
Vertonghen
Boilesen
Eriksen
Anita
Janssen
Verhoek
Sigthorsson
Boerrigter
27 mei 2011 om 17:48

en dan verkies je Boerrigter zomaar boven Sulejmani?

27 mei 2011 om 17:49

Ik zou Sulejmani eigenlijk proberen te verkopen.

27 mei 2011 om 18:12

Sulejmani verkopen? Die jongen komt net in topvorm en kan meer op brengen in de Champions League dan aan waarde waar hij nu voor wordt verkocht!

ON: Goede en zeer nuttige aankoop! Ik ben wel fan van Boerrigter, Hoop alleen dat hij het niveau van Ajax/eredivisie aan kan!

27 mei 2011 om 19:24

Ik zou Boerrigter gewoon op zijn vertrouwde linksbuitenplek laten staan want daar heeft hij zich het beste ontwikkeld en hij is die positie gewend zodat hij daar beter speelt.

Frank de Boer word een toptrainer en weet wat hij doet..hij is kampioen geworden met jonge jongens die alleen maar door ontwikkelen dan is het helemaal niet erg dat iets oudere jongens erbij komen voor de goede mix en voor concurrentie. De Boer gelooft in hem dus ik heb er vertrouwen in.

Geweldig! Nu zijn we eindelijk van die mislukkeling op links genaamd Ebecilio af. Wat een overschatte speler is dat zeg. Als Stekelenburg en Vertonghen blijven heeft Ajax voor volgend seizoen gewoon een team dat Champions League waardig is en mee kan spelen voor de 2e plek in de poule.

27 mei 2011 om 19:28

Hoe kan iemand van 18 nou een mislukkeling zijn? Hij moet zich nog ontwikkelen en heeft veel potentie voor een speler van 18. Ik vind Ebecilio een enorm talent! Hij heeft techniek, snelheid, body (voor iemand van 18), tweebenigheid, een individuele actie en een redelijk goede voorzet. Daar staat tegenover dat hij geen overzicht heeft en dit is wel erg essentieel en daarom is hij niet erg beslissend geweest. Maar toch heeft hij 5 goals gemaakt en nog een handvol assist is een halve seizoenshelft. Er zijn linksbuitens die het slechter doen denk ik zo.

27 mei 2011 om 19:31

Nee sorry, ik vind dat hij paralel staat aan balverlies. Hij wil zich veel en veel te graag laten zien. Elke bal die hij krijgt wil hij schieten, en hij kan nu eenmaal erg slecht schieten. Hij heeft een paar goals gemaakt, maar drie keer met een van richting veranderd schot. Ik vind het echt niks. Ook in de combinatie niet.

27 mei 2011 om 19:43

Hij staat inderdaad paralel aan balverlies maar dat komt doordat hij visie mist. Als hij meer visie krijgt zal hij minder balverlies lijden en dus een betere speler worden want de essentiële eigenschappen voor een goede buitenspeler bezit hij wel alleen de visie niet maar denk dat Frank hem dat wel gaat leren. Hij heeft alle tijd want hij is pas 18 he .

Lijkt me wel een verschil voor Boerrigter om opeens uit de Jupiler league in de CL te gaan spelen. Maar ik denk een goede versterking voor Ajax. En zoniet dan is de kans dat er nog clubs in de rij staan vrij groot. En voor 1 miljoen is die gok ook nog wel te wagen.

27 mei 2011 om 17:52

Hopelijk maakt hij die stap net zo makkelijk als Chadli.

Boerrigter wordt een bankzitter ben ik bang voor.
ps. Ik heb ook nooit begrepen waarom ze jansen hebben gekocht.hij past totaal niet in het spel vanajx

27 mei 2011 om 17:54

Als jij niet begrijpt dat Janssen bij Ajax past, dan heb je afgelopen seizoen niet opgelet. Janssen repareert veel gebreken op het zwakke middenveld van Ajax.

27 mei 2011 om 17:56

Dat moet je mee eens uitleggen, heeft hij geen goede pass? geen goed schot? geen inzicht?

27 mei 2011 om 18:09

Dat heeft hij idd,maar waar moet die voorzet heen?..veel spelers zijn onder de 1.75............

27 mei 2011 om 18:17

ja, okey daar heb je een punt maar met verthonen, alderwereld, en eventueel siem, lopen er toch3 goede koppers rond bij ajax en als ze dan nog siqtorsson halen heb je een 4e goede kopper en ook boerrichter kan redelijk kopen geloof ik!

27 mei 2011 om 18:19

Siem de Jong, Sightorsson ( nog niet binnen ), Boerrigter? Desnoods Castillion.

Die hebben lengte genoeg in de aanval. En met corners vrije trappen staat Vertonghen er vaak ook nog tussen....

27 mei 2011 om 18:22

Ze zijn inderdaad allemaal onder de 1.75 meter, maar dat geeft niet, janssen kan ze zo precies mogelijk in de voeten spelen, dus ik snap jou reactie niet goed. Siem de jong kan ook nog wel eens een balletje inkoppen, kijk naar vorige seizoen, hij kopte er aardig wat in.

27 mei 2011 om 19:30

Hoewel het een specialiteit van Janssen is zal hij niet alleen gehaald worden voor de vrije trappen, hij heeft ook nog andere punten die erg sterk zijn en essentiëel voor dit Ajax.

27 mei 2011 om 22:20

@ Cvitanich020

Eigenlijk zou je denken dat die Castillion kan koppen maar dat kan hij echt niet. Tegen ADO kopte hij nog slechter dan een De Zeeuw. Ik zou gewoon Siem in de spits doen en bij de corners laat je Janssen het trappen zodat Alderweireld of Vertonghen die bal er in kan knallen ( het is nu toch duidelijk dat hun uitstekende koppers zijn ? ).

Laat duidelijk zijn dat niet alle aankopen van top kwaliteit kunnen zijn. Zulke acties zijn onbetaalbaar. Wie had ooit gedacht dat Chadli bij Twente zo goed zou uitpakken? Wie weet gaat Boerrigter nu bij Ajax iedereen verbluffen. Ik heb liever 10 risico aankopen van1 miljoen dan 1 risico aankoop van 10 miljoen.

Hmmm... snap dit niet, zeker niet niveau Ajax, en met al het geld zou Ajax toch zeker een speler van een klasse beter moeten halen, ik noem maar een Mertens of een Dembele en ga zo maar door

27 mei 2011 om 18:00

Waar haal je het vandaan dat Ajax zoveel geld heeft? Het is niet een simpel rekensommetje dat geld van Suarez gelijk beschikbaar is en uitgegeven word. Ajax staat er niet zo rooskleurig voor als menigeen denkt, hoewel de afgelopen maanden wel een aantal belangrijke stappen zijn gemaakt.

27 mei 2011 om 18:09

Er is drastisch gesaneerd op salarissen en de cl inkomsten zijn gespreid over vijf jaar. Hierdoor komen we op 3 miljoen winst uit. Hierbij wordt voortaan rekening gehouden met een Europa League begroting zodat het niet onverwacht mis kan gaan en worden cl inkomsten telkens over vijf jaar gespreid over de begroting. Bovendien zijn hierbij de transfergelden van Suarez en Urby nog aan de kant gehouden want die worden nu apart gebruikt voor het aantrekken van spelers als Janssen Fischer Senero en Boerrighter.

27 mei 2011 om 18:17

Klopt allemaal wat je zegt, er zijn ook stappen gemaakt, maar de kortlopende schulden zijn 45 miljoen euro. Dat is totaal niet gezond.

27 mei 2011 om 18:05

Mertens? Ga weg man.... Ten eerste wil Ajax dat bedrag niet betalen aan Utrecht dus dan houdt het gewoon op. Ten tweede denk ik gewoon niet dat Mertens nou is wat we zoeken. Volgens mij is de gemiddelde lengte al zo'n 1.60 ajb hou nou is op met je Mertens!
En Dembele? Een redelijk jonge speler gaat heus niet terug naar Nederland. Eerst zijn zakken vullen. Prima beleid is dit juist. Een aankoop hoeft niet altijd veel geld te kosten. Je weet trouwens ook niet hoe de Boer wil gaan spelen. Als dit een tweede linker vleugelaanvaller is dan is het anders een prima speler voor de breedte. Maar het zal mij niks verbazen als hij Ebecilio zo uit de basis speelt...

Ebicilio is wel goed..

Ik denk dat Boerigter is gehaald om in de spits te gaan voetballen. want Mounir gaat weg dat denk ik.. En daar naast zou het best kunnen dar Boerigter op de positie gaat spellen van Ebicilio. Want Frank de Boer wilt meer dreiging voorin hebben. Siem de Jong is niet echt een spits, maar heeft het toch goed gedaan en goed op gevangen in de plaats van Mounir.

Kolbeinn Sighthorsson zou ik niet hallen.. haal dan maar Dries Mertens.
Dries Mertens heeft meer ervaring dan Kolbeinn.

27 mei 2011 om 18:15

Dan heeft ajax hekemaal geen lengte voorin,op siem na.....

Eerst doen ze hem weg en nu komt ie terug. Dat Boerrighter dit zelf wil zeg. Weet zeker dat ie een basis speler was bij AZ nu zal ie denk ik de bank warm houden voor Ebecellio omdat talent nu 1maal voorkeur krijgt bij de Boer. En geef hem eens ongelijk!

Boerrigter is echt wel 3 klassen beter dan Ebecilio.. Oh oh oh wat gaan we een mooie tijd tegemoet. We gaan ook nog nusje cash innen voor Steek, v/d Wiel, de Zeeuw, Vertonghen. De vervangers zijn niet duur of hebben we al in de eigen gelederen.
Nu nog een topspits en Boerrigter en Micky maken deze spits aankomend seizoen topscoorder met 30 goals ! En ajax kampioen uiteraard

Snap al dat negatieve gepraat over Ebicilio niet. Heeft gewoon een prima (half) seizoen gedraaid voor een debutant en kan alleen maar beter worden. Probleem van Ebicilio (en ook Ozbiliz) is dat ze na een minuut of 60 volledig op lijken en eigenlijk is ook Sulejmani nooit 90 minuten overtuigend. Met Boerrigter heb je een goede wissel achter de hand die de basis op scherp zet, standaard in kan vallen en misschien wel kan groeien naar een basisplaats. Daarnaast zou het me niet verrassen als De Boer misschien Boerrigter soms ook eens in de spits wil proberen in een laatste kwartier.

@gunner2801

ajax staat er prima voor !!! Directe CL aankomend seizoen en ze gaan alleen maar meer inkomsten krijgen door spelersverkopen ( Steek, Gregory, Demy )

ook lopen miljoenen contracten af ( bijvoorbeeld Olegeur ..

vind dit een mooie transfer kent de cultuur van Ajax en heeft nog genoeg potentie.
kan mooi concurreren met ebicilio

ging iets fout met de opstelling maken.

vermeer
wiel
verthongen
alderweireld
boilessen
janssen
eriksen

Ik denk dat nu Janssen, Thulani Serero en deze jongen is aangetrokken het voorlopig wel weer geluwd is bij Ajax. Veel zal nu afhangen of Mounir een transfer kan maken, Kolbeinn zal denk ik een moeilijk verhaal worden en zie ik zijn contract verlengen bij zijn huidige club. Niet voor niets is na Mounir, Dembele, Lens, Pelle, Jonathas nu ook Te Vrede vertrokken naar Exelsior en dit laatste is niet voor niets omdat naast Kolbeinn er nog een spits zal worden aangetrokken en de kans op speelminuten bijzonder klein zou worden voor deze speler.

27 mei 2011 om 18:27

Ik zie Kolbeinn zeker niet verlengen als hij weet dat hij in de belangstelling staat van verschillende clubs. Hij heeft al aangegeven naar Ajax te willen en dan zeker gaan bijtekenen. Zou wel dom van hem zijn. Maar wel lekker voor Az natuurlijk..... we zullen zien.

Goede versterking van Ajax, een jonge speler die het afgelopen seizoen geweldig heeft gedaan bij Rkc. Ik denk dat hij zich stormachtig zal aanpassen net als Chadli dat bij Twente het afgelopen seizoen gedaan heeft. Ajax zal met deze jonge speler nog veel plezier beleven.

- bekend met het spelsysteem
- speelt al een aantal jaren constant goed (welliswaar in de JL maar toch)
- goedkoop
- perfecte leeftijd

Zeker geen slechte aankoop, al is het alleen maar voor de breedte.
Ben benieuwd hoe hij het gaat doen!

Gefeliciteerd Ajax fans met Boerrigter. Kan iemand mij meer vertellen over Boerrigter? Ik volg namelijk niet echt de Jupiler League. Ik ben in iedergeval wel benieuwd naar Boerrigter. Een nieuwe links buiten voor Ajax. Leeftijd van Boerrigter is goed. Zal hij Ebecilio zijn plek overnemen?

Succes Boerrigter bij Ajax.

jullie vergeten 1 ding en dat is dat ebicilio pas 19 jaar is en voor de leeuwen gegooit door frank de boer (een fantastische trainer) zo'n jongen moet je rustig brengen net als wat ajax vroeger deed als je 2 a 3-0 voor staat er in zetten dan kan zo' n jongen het veld in zonder erg veel druk dan kan hij een beetje wennen aan het niveau en je kan niet verwachten van een jongen speler dat hij constant het zelfde niveau haalt

27 mei 2011 om 18:31

Ja dat zal de Boer ook wel weten en misschien dat Ajax daarom wel Boerrigter haalt?

goede versterking, een speler met een goed schot in de benen.
ze hebben twee spelers gehaald die goede vrije trappen hebben.
prima aankopen tot nu van Ajax.
ben benieuwd wat voor speler die Serero is. Foppe de haan zei: dat het de beste speler was van Ajax Cape town. en is nog heel jong, dus misschien wel een grote speler voor de toekomst.

Goed nieuws voor Ajax. Ik denk dat Boerrigter een meerwaarde zou kunnen zijn voor Ajax. Boerrigter is jong en een fysiek goede speler, kortom een meer dan bruikbare speler voor Ajax. Overigens hoop ik dat deze jongen succesvol kan zijn voor Ajax.

Vreemde stap van Boerrigter. Geeft ook wel aan hoezeer Ajax is gedaald qua niveau (en met Ajax de gehele Eredivisie) als een uitblinker uit de Nederlandse Eerste Divisie het moet gaan doen bij Ajax. Vreemd hoor, waren er dan echt geen betere spelers dan een 24-jarige aanvaller van Rkc?

27 mei 2011 om 18:55

Vreemde stap van Boerrigter? Lijkt me een hele mooie stap voor hem. Het feit dat hij vrij weinig kost zal dan ook wel hebben meegespeeld. Als hij naar Twente was gegaan vond je het zeker een prima aankoop? Ja het Nederlandse voetbal is zeker afgezakt maar who cares, wel 1 van de spannendste van de wereld de laatste jaren. Ik vind het juist prima dat ze in eigen land kijken. Je kan ook een speler als Tomasson 2 jaar geblesseerd op de bank hebben zitten maar wat is daar dan de meerwaarde van? Dat vindt ik nou vreemd....

27 mei 2011 om 18:59

Kerel waarom meteen Feyenoord erbij halen? Voor die jongen is het dan wel een mooie stap. Maar kom op zeg, een speler uit de Eerste Divisie moet het helemaal gaan maken voor Ajax? Sowieso als Twente hem zou halen waren jullie de eersten die met opgetrokken ''neus'' het afkraakten.

27 mei 2011 om 19:14

Ik vind je reactie een beetje moderator onwaardig als ik eerlijk mag zijn.
''neus'' ? Wat wil je daar precies mee zeggen? En jij weet helemaal niet of ik met opgetrokken neus hem zou afkraken...
ik zeg toch nergens dat hij het helemaal gaat maken bij Ajax... je hoeft me echt geen woorden in de mond te leggen hoor. Voor 6 ton kun je best een gokje wagen... Het blijft de beste speler van de JL, 1 stapje lager dan de Eredivisie. ook heeft hij nog wel doorgroei mogelijkheden. Wellicht knalt Ebecilio er volgend jaar toch voorbij maar dan heb je nog wel een redelijke speler voor de breedte achter de hand. ik wou alleen maar aangeven met mijn vergelijking naar Tomasson dat ik dit liever zie dan een oude knar achter een rollator uit het buitenland

27 mei 2011 om 22:04

Ach, je daagt hem ook uit door Feyenoord er, zonder ook maar enige aanleiding, bij te halen. Hij is gewoon van mening dat het algemene niveau van Ajax en de Eredivisie gedaald is, als ze spelers als Boerrigter halen, dat is zijn mening en dat mag hij vinden. Dat jij dat gaat provoceren is jouw keuze, alhoewel wat hij doet natuurlijk ook niet netjes is, daar niet van.

OT: Boerrigter lijkt mij ook niet de beste aankoop die ze de afgelopen tijd hebben gedaan. Ik vind hem in niveau niet veel hoger dan Ebecilio en Ebecilio is ook nog eens een stuk jonger. Ik denk dat hij zal mislukken bij Ajax, maar ik zal met mijn definitieve oordeel wachten tot hij zich heeft mogen bewijzen.

27 mei 2011 om 20:27

Hoezo is dit een voorbeeld dat het niveau is gedaald van de eredivisie?? Misschien is het niveau van de Jupiler League wel omhoog gegaagn nee dat natuurlijk niet, maar je geeft wel een slecht voorbeeld want bijvoorbeeld Bayern Munchen haalde de topscorer van het eenaarhoogste niveau in Duitsland, en de duitse competitie werd alsmaar sterker.... en je kan ook kijken naar Mertens en Chadli die het gewoon goed doen, en waarschijnlijk met veel winst aan het buitenland verkocht gaan worden. misschien word Boerrigter dat dan ook... :D

Een verstandige aankoop gezien het bedrag en de toevoeging die hij heeft op linksbuiten.

Mooi. Dan kan Ebecilio een jaar verhuurd worden. Af en toe nog heel slordig maar voor een ploeg als NEC erg bruikbaar. Ben benieuwd of Boerrigter zijn niveau vast kan houden.. Iig een prima aankoop.

prima aankoop
als vd wiel vertrekt een nieuwe rechtsback aantrekken. mocht vertonghen vertrekken, matthijssen halen. Boilesen een beetje afwisselen met blind, maar boilesen wel de voorkeur uiteraard. Anita en de zeeuw afwisselen, hangt af van het niveau van de tegenstander. Samen met janssen deze 3 op de controlerende posities. Eriksen op 10, serero daar af en toe zijn minuten laten meepakken. Rechts sulejmani en ozbilliz als back up. Mocht sigthorsson gehaald worden hem in de spits. Afwisselen met siem de jong. Op links de voorkeur naar boerrigter, ebecilio zo zijn speelminuten geven.

steek/vrmeer
vd wiel
alderweireld
vertonghen
boilesen
anita/dzeeuw
eriksen
janssen
sulejmani
sigth/dejong
boerrigter

Aardige transfer van Ajax, maar ik word er niet meteen enthousiast van. Net als die transfer van Guidetti naar Twente. Ik had liever Mertens gezien, maar de tijd dat topclubs nog topclubs waren in Nederland, ligt ver achter ons.

27 mei 2011 om 18:50

Mertens zou 7 miljoen moeten kosten, dat is voor Ajax gewoon teveel. Dit is een prima aankoop, als Boerrighter weet aan te klampen dan heb je een prima buitenspeler voor een prikkie. Mocht hij tegenvallen, dan is het verlies minimaal.

Ajax koopt op dit moment prima in en let goed op de kosten. Het elftal dat er nu staat moet makkelijk in staat zijn om volgend jaar weer voor de titel te strijden.

27 mei 2011 om 19:30

Ik begrijp het beleid wel, maar het is zo ''angstig''. Niemand durft nog écht geld uit te geven, waardoor de spelers die je haalt op voorhand helemaal geen grarantie voor succes zijn. Ik vind dat men ook in dit topic iets te positief is over Boerrigter, er meteen van uitgaande dat het een versterking is

27 mei 2011 om 19:44

Citaat: Niemand durft nog écht geld uit te geven

Waarom zou je echt geld uitgeven als je Boerrigter kan halen, haalt Ajax Mertens dan gaat Boerrigter naar Utrecht en koopt Ajax over 2 jaar Boerrigter weer voor 7miljoen. Nu ben je dat één stap voor. Wees blij dat clubs geen geld meer durven uit te geven, blijven we in ieder geval gezond.

Boerigter is in elk geval een klassieke linksbuiten, dus kan zeker van pas komen, ebecilio is te veel ego en trekt alleen naar binnen, die speelde paar goede wedstrijden, maar daarna was hij te vaak de zwakste schakel, maar goed, die moet nog veel leren en is jong.
En daar kun je niet 50 topwedstrijden van verwachten per jaar, van niemand eigenlijk.

Ben wel benieuwd of die Kolbeinn nog komt, las vandaag ''ajax schijnt geïnteresseerd te zijn in een spits van Nacional Montevideo, namelijk Santiago Garcia''
Hij is 20 jr, 183 lang, en scoorde 39x in 69 duels

27 mei 2011 om 18:54

Hoevaak hij gescoord heeft zegt helaas niet zoveel. Cvitanisch scoorde in die competitie ook 38 keer in 60 duels. Toch heeft hij het bij Ajax niet gered. De eisen aan een spits die Ajax stelt zijn vrij hoog en dat is niet eenvoudig in te vullen.

Ik heb een ontzettend hoge pet op van Boerrigter. Kerel heeft RKC bijna hoogstpersoonlijk kampioen gemaakt en ontzettend ver laten komen in de beker. Nu bij Ajax kan hij zonder veel druk in een goed elftal op gang komen. Ik weet niet of hij de eredivisie ooit kan ontgroeien, maar een versterking voor Ajax op termijn is het zeker.

Vind het goed dat ze Boerrigter gehaalt hebben, een jongen die eigelijk alles heeft om een goede linksbuiten te worden. Alleen mist hij een beetje mody maar hij heeft snelheid, een individuele actie, een goede voorzet en ook nog eens een goede trap.

27 mei 2011 om 19:06

Bedoel je geen body? Het is denk ik wel een sterke jongen die zijn lichaam er makkelijk in kan zetten hoor.

27 mei 2011 om 19:08

Ja hij heeft wel een beetje body alleen zal hij een duel van een Vertongen of een v/d Wiel denk ik niet winnen.

27 mei 2011 om 19:47

Tegen Verthongen inderdaad niet, maar tegen Van der Wiel wel hoor, althans als hij zijn lichaam op de goede manier gebruikt. Onzin om te stellen dat hij geen body heeft. Ik hoop alleen dat hij zijn techniek ook in de eredivisie kan benutten, dat is nog even afwachten.

Haha geweldig dit. Toen Twente Nacer Chadli aantrok waren er enorm veel mensen uit Abcoude-noord die het een slechte zet vonden. Nu wordt ene Derk Boerrigter, een 24-jarige speler van RKC Waalwijk uit de Eerste Divisie, gehaald en is het ineens een geweldige aankoop. Oftewel, alles wat die club doet is goed volgens jullie. Staaltje objectiviteit....

27 mei 2011 om 19:24

Vriend, waarom zo denigrerend Abcoude-noord? Je kan juist laten zien dat jij je groene naam en bijbehorende functie verdiend door gewoon normaal te praten :/

En als je dan toch kijkt wie het meest objectief is, lees dan ook de reacties van de Tukkers en de ant-ajacieden zoals jijzelf die de transfer van Chadli wél een goede transfer vonden en deze transfer niet. Niet zo hypocriet doen. A.u.b.

Trouwens, Boerrigter is een gok, maar geen hele grote. Hij kent het systeem, hij kost niet veel, en heeft zich bewezen als de beste speler van de Eerste Divisie. Kijk, je kunt het bekijken op een positieve of negatieve manier. Als je negatief kijkt, kun je zeggen dat het slecht is dat hij in de eerste divisie speelde, omdat hij misschien eerder bij Ajax had kunnen spelen. Als je het positief bekijkt, is het eigenlijk juist goed want is hij een soort van verhuurd ipv op de bank bij Ajax zitten. Nu komt ie waarschijnlijk wel aan spelen toe en is hij een ervaring rijker.

27 mei 2011 om 20:16

Je gedraagt je onwaardig als moderator. Check je profiel en lees je post eens even terug.

Vind je het gek dat Ajax fans doorgaands hun eigen club het beter vinden doen? Objectiviteit en voetbal / supporter zijn dingen die niet samengaan.

Je laatste twee worden in je post gaan dan ook nergens over. Zeker niet in relatie tot dit topic.

Niet veel beter dan Ebicilio en die is al te matig voor een top3 club in Nederland.

27 mei 2011 om 19:13

Wat heeft Ebecilio?
- Snelheid
- Redelijk schot/voorzet
Wat heeft Boerrigter?
- Snelheid
- Actie
- Schot/voorzet
- Meer kracht
- Ervaring

27 mei 2011 om 22:07

Ervaring? Ja, in het eerste van Rkc. Dat is nou niet echt wat ik ervaring noem, in dat opzicht heeft Ebecilio misschien nog wel meer ervaring, ondanks dat hij minder wedstrijden in de benen heeft.

Daarbij heeft Ebecilio ook gewoon een actie hoor. Natuurlijk is hij niet de sterkste speler bij Ajax, maar dat zal Boerrigter ook nooit worden. Ik denk dat ze beter het geld in een echt goede linksvoor hadden kunnen steken of verder moeten gaan met Ebecilio. Niet, met alle respect, Boerrigter.

27 mei 2011 om 23:15

Misschien niet ervaring in de zin van in een hogere competitie spelen en grote wedstrijden spelen. Maar een team kunnen besturen, RKC is 50% door Boerrigter kampioen geworden vind ik. Ik vind Ebecillio echt een groot talent, en in tegenstelling tot vele anderen zie ik hem nog graag tot zijn 24e ofzo bij Ajax voetballen. Hij wordt nog wel zoals Sulejmani denk ik.

Dit is in het geval dat iedereen blijft, met dit elftal wordt het kampioenschap geprolongeerd..

Stekelenburg
van der Wiel
Alderweireld
Vertonghen
Boilesen
De Zeeuw
Janssen
Eriksen
Sulejmani
Aankoop/Siem
Boerrigter
27 mei 2011 om 19:29

Ziet er goed uit, alleen zal Anita denk ik verdedigende middenvelder worden. Daar zie ik hem iig liever dan Janssen, die meer aanvallend moet gaan spelen samen met Erikssen. Verder natuurlijk prima. Hopen op Sightorsson aangezien die goed kan koppen en je met Boerrigter eindelijk goede voorzetten kan krijgen vanaf links. vd Wiel vanaf rechts, en Janssen vanaf overal.

Denk dat dit een serieuze versterking is. Met Ebicilio win je de oorlog niet mee (1 helft goed, andere helft vaak slecht), en met zo'n jongen erbij heb je nog iemand die met een afstandspegel de wedstrijd kan beslissen.

Ik vind dit een zeer slechte aankoop.. Als Ajax slim was hadden ze Assaidi binnen gehaald, die gaat nu hoogstwaarschijnlijk naar de concurrent.. Tuurlijk is Assaidi een stuk duurder dan Boerrigter, maar vele malen beter.. En ik denk met CL in het vooruitzicht ga je liever voor kwaliteit dan een speler die het 1 jaar aardig heeft gedaan in de 2e divisie.. Ben zwaar teleurgesteld!

27 mei 2011 om 19:37

Ik vind Assaidi een klasbak in wording echter, Ajax moet nog wat financiele vuiltjes wegwerken dus ik denk dat ze daarom voor deze aankoop hebben gekozen. Boerrigter gaat het wel redden bij Ajax verwacht ik. Maar ik zou graag zien dat Sulejmani verkocht wordt en dat Ajax Mertens of alsnog Assaidi aantrekken. Ebecilio is van origine rechts- en Ozbiliz linksbenig dus beide aankopen zijn mogelijk. Nu nog die Ijslander erbij halen.

27 mei 2011 om 20:23

Assaidi heeft zich nog niet bewezen, Sulejmani speelde ook een halve seizoenshelft de sterren van de hemel en heeft dat niveau niet meer gehaalt. Natuurlijk hebben hier ook andere factoren een rol gespeeld zoals de transfersom, op een kamer met Bodul(staat gelijk aan een uitgaansleven) en een verkeerde speelstijl. Maar Assaidi moet zich eerst maar eens bewijzen voordat hij naar een topclub mag.

27 mei 2011 om 20:33

Assaidi heeft het wel in zich....toegegeven.
Maar Assaidi is ook nog heel erg wisselvallig!.
Het merendeel van de wedstrijden van Heerenveen was hij onzichtbaar. De echte topwedstrijd van Asaidi was tegen PSV dit seizoen, echter de week daarvoor tegen Excelsior, om maar een voorbeeld te noemen, was het helemaal niets met hem.....
En niet dat het speciaal wat zegt over Assaidi, maar kijk eens naar Heerenveen als geheel...daarin heeft iig Assaidi niet de rol kunnen vervullen, dat hij vaak Heerenveen aan de hand nam en over het dode punt heen kon trekken.....
Maar potentieel heeft Assaidi echt wel.......maar het is nog te vroeg denk ik voor hem om over te stappen naar een grotere club als Heerenveen.

Ik reageer bijna nooit op berichten van vz. Maar deze kan ik niet zomaar voorbij
laten gaan! Als RKC supporter heb ik er toch een dubbel gevoel bij. Natuurlijk
is het super voor Boerrigter dat hij naar Ajax kan. En dat de kans groot is dat hij
volgens jaar zelfs champions leagua speelt. Wat een verschil voor die jonguh.
Eerst jupiler league en dan een jaar later champions league. Wat een klasse
van deze kerel. Ik heb 34 wedstrijden genoten van Boerrigter. Een speler die
op elk niveau het verschil kan maken. Echter is het natuurlijk teleurstellend
voor ons RKC dat er maar een schamelijke 6 a 7 ton word overgemaakt. Deze
jonguh zal volgend jaar als hij slaagd waar ik bijna 100 procent van overtuigd ben
zeker miljoenen waard zijn! Khoop dat RKC wel zo verstandig is geweest om een
speler te huren met misschien wel optie tot kopen. Een speler waar RKC ook weer
beter van word in de toekomst. Ajax fans S6 met deze klasse speler!!! We zullen
hem toejuichen in de Arena als we elkaar tegen komen dit seizoen!

Ik snap niet dat hier zoveel aandacht aan wordt besteed, absoluut een goede aankoop hoor maar toch zeker wel gedaan om de selectie in de breedte te versterken dunkt me.

Ach, voor dit geld, kan je wel een flater slaan, denk dat hij het niet gaat redden, voor Ajax komt hij kwaliteit te kort, misschien zelfs wel voor de subtop.

27 mei 2011 om 20:52

Inderdaad en misschien maakt hij het toevallig wel en heeft Ajax mazzel!

Derk Boerrigter is echt een hele goeie voetballer. Ik vind hem beter dan Lorenzo Ebecilio, want Boerrigter heeft meer overzicht en een betere traptechniek. Maar het liefst zou ik willen dat Ajax een nieuwe rechtsbuiten zou kopen. Dan zou ik Miralem Sulejmani gewoon op zijn favoriete linksbuiten positie zetten en een nieuwe rechtsbuiten halen.

Stekelenburg
V.D.Wiel
Vertonghen
Alderweireld
Boilesen
Anita
Janssen
Eriksen
Aankoop
Jong/Sigthor
Sulejmani

Moedig van Ajax om Boerrigter weer terug te halen. Ik hoop voor hem dat hij het nivo snel oppikt en voor een basisplaats kan gaan.

Goede speler, bezit vrijwel alles wat een linksbuiten nodig heeft. Alleen is de stap van de kampioen van de JL naar de kampioen in de Eredivisie natuurlijk zeer groot. Ik ben wel van mening dat hij Ebicillio uit de basis kan spelen. Ben benieuwd of hij nu wel slaagt bij Ajax.

mag ik misschien vragen wie er gaat/gaan vertrekken,omdat er zo veel aanvallende spelers(janssen kan ook controlerend) zijn gehaald???

27 mei 2011 om 23:01

De verwachting is dat Stekelenburg, van der Wiel, el Hamdaoui en Vertonghen zullen vertrekken. Het plan is dat dan Vermeer eerste keeper wordt, Anita de rechtsback en dat Mathijssen aangekocht wordt als opvolger voor Verthongen. Tevens wil Ajax nog een spits aantrekken.

Overigens gaan Lindgren, Atoube, Olueger en Silva allemaal gratis weg.

van veendam uit naar de champions league.
zo kan het gaan.

Ik denk wel dat Boeriggter van nut kan zijn. Ebecilio ben ik niet kapot van, al vond ik hem de laatset tijd al wat beter spelen. Door wat concurrentie toe te voegen en als de een niet prestreert kun je er moeiteloos een ander in zetten, Boerrigter dus. En Boerrigter is gewoon een prima speler. Heeft een uitstekende voorzet en is ook nog eens redelijk snel en kan een goaltje maken. Ik vraag me echter niet af of hij eerst beter een tussenstap had kunnen maken naar Utrecht, Heerenveen,nec, Roda, ADO in die richting want de stap van Jupiler League naar Champions League is echt gigantisch. Sta je eerst nog tegen Jeroen Drost of Tim Bakens en dan opeens tegen Thiago Silva of Gerard Pique. Ik moet nog maar eens zien of hij zich zo snel kan aanpassen. Maar ik denk dat het een nuttige speler kan zijn voor Ajax.

Heerlijk, geweldig, hij zal een goed rendement halen, en samen met Lorenzo Ebicilion de links buitne positite goed invullen.
Mensen zijn ook te ctisch op Ebicilio, dei jonge speelt ook maar net voor Ajax 1, maar Boilesen mag wel fouten maken. Lorenzo heeft een beweging doorzettings vermogen, en hij ziet wel veel mooie idee'en. Het enige waar hij meot aan werken is timing, op de juiste manier der langs gaan, en misschien komt dat der nooit. Voor de rest lijkt hij best veel op Eljero Elia, maar die is nog veel explosiefer.
Boerrigter, ja dei gaat eht helemaal maken grote spelr, met veel loop vermogen goeie je assist en scoort veel!

jongens , die lorenzo is een wereld talent , ik kan het weten omdat ik vroeger altijd heb gevoetbalt met hem

Opmerkelijk dat ik nergens in het artikel, maar ook in de reacties teruglees dat Boerrigter afkomstig is uit de jeugd van FC Twente, waar hij van 1998 (afkomstig van Quick 20) tot 2005 actief was.

27 mei 2011 om 20:36

Omdat normaal gesproken alleen vermeld wordt waar je in een eerste elftal hebt gespeeld. En dat deed ie nu niet voor Twente.
Maar de doorsnee kenner weet allang dat ie ooit in de jeugd van Twente speelde en daarna overstapte naar de jeugd van Ajax.
Dat het spelen in de Ajax jeugd wordt gemeld is mede alleen omdat ie er nu terugkeert.....

27 mei 2011 om 21:14

OK, ik vond het wel een interessante toevoeging. Een echte (geboren) Tukkers in het eerste van Ajax.

27 mei 2011 om 22:54

In essentie voegt het volgens mij echt heel erg weinig toe aan het nieuwsgehalte. Leuk dat hij bij Twente gevoetbald heeft, maar dat is zoals je aangaf vele jaren geleden.
Moet ook niet zo zijn dat ik een artikel lees waarbij de hele geschiedenis van de persoon naar voren wordt gehaald.

27 mei 2011 om 23:03

Alle tukkers die goed kunnen voetballen zijn altijd welkom in het eerste van Ajax. Ik zie het probleem eerlijk gezegd niet.

Grappig dat al die mensen al weten dat er niets terecht komt van Ebecilio, terwijl hij pas pakweg 10 wedstrijden in het 1e heeft gespeeld, ik wil ook die helderziendheid als gave.

27 mei 2011 om 22:57

Snap het ook eigenlijk niet waar alle negatieve reacties vandaan komen, best een leuke speler voor het Ajax van nu. Dacht dat hij ook nog erg jong was (19 ofzo?) maar dat kan ik natuurlijk fout hebben. Wanneer er een vergelijk gemaakt gaat worden tussen Özbiliz en Ebecilio, denk ik wel dat Özbiliz de betere voetballer (en de meest dreigendere) is van de twee.

Lijkt me een prima speler voor Ajax.
Ook is er nu meer concurrentie op de linksbuiten positie en concurrentie is nooit slecht voor het team.

Boerrigter heeft bij RKC Waalwijk bewezen een goeie linksbuiten te zijn en bij Ajax zal hij alles uit de kast moeten halen om te overtuigen , maar ik denk dat het geen miskoop gaat worden.

Op zich wel opvallend, dat het zo lang duurt voordat het definitief rond is. Want hier spraken ze 1 maand geleden al over. Ik had sterk de indruk,dat men achter de schermen nog met 1e keus Mertens bezig waren.

Boerrigter is een echte klassieke linksbuiten met dito voorzet. Nu nog een beweeglijke en kopsterke nr. 9 (sigthorsson) erbij !

27 mei 2011 om 22:51

Mwoah De Jong is ook nog zo slecht nog niet. Fysiek sterk, kan goed koppen en heeft een prima trap in huis. Mochten jullie echt voor het klassieke systeem 4-3-3 dan zou ik ook nog een Verhoek nemen als ik Ajax zijnde was. Goede voorzet, leuke passeerbeweging en ook een goede trap. Momenteel hebben jullie er wel bijzonder veel van rondlopen maar dat kan alleen maar in het voordeel werken. Maar zelf vind ik die Sigthorsson een beetje overbodig. Voor hetzelfde geld koop je fatsoenlijke spelers voor op het middenveld (toornstra). Weet Ajax nog een echt een goede middenvelder aan te schaffen en de verdediging enigszins op orde houden dan is het bij mij de grote favoriet voor de titel volgend jaar...

28 mei 2011 om 07:31

Aaah, Verhoek loop ik het hele seizoen al te promoten hier. Wat een klasbak. Sulejmani kent een goed seizoen en werkt ook hard, maar is niet een echte Ajax-vleugelspeler.

Toornstra is goed, alleen op dit moment niet nodig op het Ajax-middenveld. Mocht De Zeeuw vertrekken, dan zie ik graag een fysiek sterke, voetballende middenvelder komen. En als er toch nog geshot moet worden in Den Haag, dan is Leeuwin een leuke multifunctionele speler voor de verdediging (voor vd Wiel of als backup) !

Vind het een enorme gok en het is een enorme stap.

Het lijkt me wel een zekere jongen die denk ik wel de druk aan kan.
Of het een versterking is weet ik niet. Het is een goede voetballer, maar misschien was een tussenstap bij Groningen of Az misschien beter voor zijn ontwikkeling.

Hij is wel een echte buitenspeler en die zien ze graag bij Ajax. Voor hem persoonlijk hoop ik dat hij slaagt.

Ik zal Boeririgter in plaats van Ebecilio zetten, en zal eventueel proberen Lacina Traóre halen. Een boomlange spits geloof 2.02 meter lang.

Steek
Gregory
Toby
Vertongen
Boilesen
Eriksen
Anita
Jansen
Suli/Ozbiliz
Traóre
Boerrigter
28 mei 2011 om 10:49

Traore is na de winterstop voor 6 miljoen naar Kuban Krasnodar in Rusland vertrokken. Lijkt me geen optie meer voor Ajax: te duur.

Een nieuwe spits is misschien nieteens nodig, ik weet hier gaat dit stukje niet over maar toch. Veel mensen zien een nieuwe spits komen en halen De Jong uit de basis vandaan. De Jong heeft met uit m'n hoofd 13 goals, en vooral op het eind de titel binnengehaald. De Jong in de spits zie ik wel zitten. Ervanuitgaand dat Stekelenburg, Vertonghen en VD Wiel blijven maak ik deze opstelling,

Stekelenburg
vd Wiel
Alderweireld
Verthongen
Boilesen
Anita
Eriksen
Janssen
Sulejmani
De Jong
Boerrigter
28 mei 2011 om 01:35

Ben het volledig met deze opstelling eens, vroeg me namelijk bij de andere opstellingen hier af waarom iedereen Siem vergeet..

Ik vind het een gok, Boerrigter is een leuke voetballer maar goed genoeg voor in de Cl. League? Ik denk op dit moment van niet, misschien kan hij het tegendeel bewijzen.

Ebecillio heeft geen dreiging komt bijna nooit zijn mannetje voorbij alleen maar schijnbewegingen maken en dan die pas terug let op in een wedstrijd 95 % doet hij het

Het is een gok, maar wel een gok die je je kunt veroorloven. Ik denk sowieso dat het een betere optie voor de linksbuitenpositie is dan Ebicilio. Ebicilio heeft een werklust om te prijzen, maar is technisch gezien wel erg matig.

Boerrigter heeft meer fysiek, is technisch sterker en heeft een heerlijke trap. Hopelijk weet hij een nuttige kracht te worden en krijgt hij het geduld van het publiek. Uitblinken zal namelijk moeilijk worden voor een speler uit de eerste divisie, dus ik hoop in eerste instantie dat hij leuk mee kan spelen. Dat uitblinken komt hopelijk later.

realist_fct

''dan hebben we geen lengte voorin''

Hou toch op man met lengte voorin met kleine spelers kom je er ook wel. Kijk maar bij Wesley Sneijder ook al is hij een middenvelder hij komt wel steeds mee naar vooren en hij maakt goals en wat ik mooi vind dat hij een keer Dries Mertens heeft mee genomen naar Milaan om zijn wedstrijd te mogen bekijken. Ik zeg het nogmaals ook al is Dries Mertens klein hij heeft kwaliteit om bij de top van de Eredivisie te gaan voetballen.

mooie speler laat hem maar mooi komen. kan mooi op links spelen. ik zou boilesen verhuren aan RKC net als verthongen en vermaelen. Kan daar mooi en rustig beter worden en blind linksback zetten. laat de jong mooi in de spits staan en laat die Sigthorsson mooi bij AZ. Het is wel bijna zeker dat verthongen deze zomer weggaat bij ajax en Mathijsen is een goede vervanger. Als de zeeuw wegaat wie met dan de vervanger worden??

Stekenlenbur
V/D Wiel
aldeweireld
Mathijsen
Blind
??
Eriksen
janssen
Sulejmani
De jong
Boerichter
28 mei 2011 om 11:24

Waarom zou je Boilessen verhuren aan RKC als hij gewoon in de basis speelt bij Ajax?

Derk Boerigter is een succesvolle speler ik hoop het voor hem dat hij soms aan het spelen komt bij Ajax.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren