Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Franse media fileren Les Bleus: 'Grote wanvertoning'

Laatste update:

De uitschakeling van Frankrijk in de kwartfinale van het EK in Polen en Oekraïne heeft tot verontwaardiging onder de media geleid. Het team van bondscoach Laurent Blanc verloor kansloos met 2-0 van Spanje, dat zelf ook geen grootse wedstrijd speelde maar weinig te duchten had van les Bleus. L'Equipe schrijft dat het 'één grote wanvertoning' was en kopt: 'Jullie waren nergens'.

/

"Op geen enkel moment maakte Frankrijk de indruk dat de wedstrijd gewonnen kon worden. De wil om te winnen was amper aanwezig." In de optiek van Le Monde heeft Spanje zijn plaats in de halve finale vooral aan het zwakke optreden van Frankrijk te danken. "Een zege zou Laurent Blanc tot een genie hebben gemaakt, maar na deze nederlaag kunnen we alleen maar medelijden hebben en treuren. Als we offensiever hadden gespeeld hadden we dit matige Spanje zeker verslagen."

"Bye-Bye les Bleus", kopt Le Journal. "We wisten van tevoren al dat Blanc veel respect had voor Spanje en dat was gedurende de wedstrijd ook minimaal een uur zichtbaar." La Dépeche du Midi schrijft dat Frankrijk 'een teleurstellende nederlaag' heeft geleden en dat de Franse frustraties groot zijn. De kop van Le Progrés is veelzeggend over de manier waarop de Franse media naar het duel toewerkten: "Een wonder tegen de wereldkampioen bleef uit".

/

Franck Ribéry completeerde op het EK de meeste dribbels van alle deelnemers, zestien, maar kwam tegen Spanje niet verder dan twee stuks. Voor Karim Benzema is het EK een zwarte bladzijde in zijn loopbaan. De aanvaller schoot liefst negentien keer op doel, maar maakte niet één doelpunt. Geen enkele speler heeft een dergelijk gemiddelde. Frankrijk kwam tegen Spanje niet verder dan 40,3 procent balbezit, een negatief record onder Blanc. Tot zaterdag lag het laagste percentage balbezit op 49,3 procent, in een oefeninterland tegen Chili.

Frankrijk heeft de kans op een stunt bij het EK echter laten liggen, zo meende Blanc. ''Spanje was in deze wedstrijd te pakken'', claimde de bondscoach van les Bleus. ''We hebben veel gelopen, ook wel een paar kansen gehad, maar helaas kwamen de Spanjaarden uit hun eerste kans meteen tot scoren.''

Blanc nam zijn spelers niets kwalijk. "Je weet van tevoren dat het lastig wordt tegen Spanje, dat is gebleken. Als je een wedstrijd verliest, is er altijd een reden voor. Daar kan ik op dit moment niet de vinger op leggen. Misschien ontbrak het op belangrijke momenten bij ons aan nauwkeurigheid in de passing. Mijn jongens hebben in ieder geval alles gegeven."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Benzema speelde dit EK erg slecht verwachte eigenlijk meer van hem maarjah. Ribery speelde ook slecht en wat ik niet van Blanc snap is waarom hij met Malouda begint die man was het gehele seizoen op de bank bij Chelsea, kon hij liever Nasri laten spelen want je moet deze wedstrijd winnen dus risico's nemen

23 juni 2012 om 23:49

Zal wel te maken hebben met wat in de kleedkamer is gebeurd.

23 juni 2012 om 23:54

Wat is er gebeurd dan, kan je me dat vertellen.

Benzema speelde idd niet zoals hij bij Real madrid speelt, maar eerlijk gezegd viel heel Frankrijk mij tegen. Ik had veel meer van ze verwacht

24 juni 2012 om 13:52

Het valt mij op dat na elke uitschakeling 'de kleedkamer' de schuld krijgt. Heeft de laffe houding en speelwijze van Blanc geen invloed?

24 juni 2012 om 14:30

Boefje,

Als je niet begrijpend kan lezen, reageer dan niet. Hij reageert op de reactie van Kakaleite, dis zich afvraagt waarom Malouda speelde en niet Nasri. Daarop reageert hij met: 'zal wel te maken hebben met wat er in de kleedkamer gebeurd is'. Is dat nou echt zo moeilijk begrijpen of wilde je gewoon bovenaan staan met een post?

On: De eerste twee wedstrijden kon Frankrijk al niet imponeren, maar was het wel beter dan de laatste twee wedstrijden. De toon werd al gezet tegen de Zweden, waar ze duidelijk al de motivatie kwijt waren omdat ze al geplaatst waren. Tegen Spanje was de motivatie nog steeds weg en dan ga je kansloos onderuit tegen een extreem zwak Spanje voor haar doen. Ongelooflijk dat dit team een ongeslagen status van 23 wedstrijden wist te bemachtigen, want het is één grote puinzooi daar.

24 juni 2012 om 17:30

Smk88,

Dank voor je reactie.

Hehe, voelt u zich moderator? Of kan Zola zelf niet reageren? Of wil jij vrienden zijn met Zola?

Als jij begrijpend kan lezen, zou je opgemerkt hebben dat ik iets vraag. Hij heeft het over de kleedkamer, maar vermeldt niet wat er is gebeurd. Daar kunnen mensen niets mee. Vervolgens vraagt Benzema08 wat er dan is gebeurt. En ik vraag mij dan af of 'het kleedkamergedoe' de nieuwe mode is om tegenvallende prestaties onder de tafel te schuiven. Verder vroeg ik of de laffe houding van Blanc helemaal geen invloed had op de wanvertoning van Frankrijk. Ik reageer gewoon inhoudelijk, want het gaat om het falen van het Franse elftal. Echter, merk ik dat je het niet in 1 zin snapt.

Trouwens, VZ is geen advocatenbureau. Daarvoor wil ik je doorverwijzen naar Clifford Chance. Probeer niet goedkoop te scoren bij leden. Ennee.. Je hoef geen on-stukje te zetten, want iedereen weet dat je op mijn reactie hebt gereageerd. Of wil jij juist dat je stukje voorop komt? Slimme gozer.

Edit: Mijn persoonlijk stukje staat helemaal onderin.

24 juni 2012 om 12:01

Benzema speelde inderdaad erg bagger. 19 keer op doel schieten en 0 keer scoren is verschrikkelijk slecht, dat kan een spits uit de 6de klasse amateurs nog beter.
Ik had heel veel van Benzema en Frankrijk verwacht. Ik dacht echt dat ze tot een stunt zouden komen. Niet voor niets had ik Frankrijk als Europees kampioen gepould en Benzema tot topscoorder. Misschien wat overmoedig, maar ze waren zeker een gevaarlijke outsider.

24 juni 2012 om 12:55

Benzema heeft ook totaal geen aanvoer gekregen. Ribery die zen niveau niet meer haalt en meestal de dribbel teveel doet. Malouda opstellen die al 2 jaar op de bank van Chelsea zit. En van een Nasri heeft die ook weinig goede passes gekregen.

24 juni 2012 om 14:32

Leuk dat je die statistiek erbij pakt van 19 schoten en 0 goals, maar bijna alle schoten waren van buiten de box en veel werden er ook nog eens geblokt of gingen naast of over. Benzema heeft geen fatsoenlijke kans gehad in vier wedstrijden. Het zegt genoeg over jou kennis van het Franse elftal dat je ze als Europees Kampioen neerzet, want buiten de ongeslagen status die ze hadden, is het niet veel soeps eigenlijk. Benzema scoort daar nooit veel, Ribery zit toch al niet in een beste vorm en ook het middenveld bracht weinig. Kans op het kampioenschap is dus heel klein.

24 juni 2012 om 15:52

Jammer dat hij niet heeft gescoord maar ik vond hem als een van de weinige Fransen nog wel goed spelen eigenlijk. Hij is bijna niet van de bal te krijgen en zorgde altijd dat het spel snel door kon. Hij is duidelijk wel heel erg vooruit gegaan in Madrid.

Ik had wel paar doelpunten verwacht van benzema jammer.

24 juni 2012 om 13:48

Ik had hem zelfs als topscoorder van het toernooi verwacht...

Van Spanje verliezen is nooit een schande maar ik had toch echt meer verwacht van Frankrijk.

Net als het NL elftal was Frankrijk geen team. Dat ze een ronde verder kwamen had puur met de sterkte van de poule te maken.

24 juni 2012 om 14:14

Niemand geloofde mij toen ik zei dat Frnakrijk met moeite door zou gaan in de groepsfase. Na de eerste 2 wedstrijden zag dat er niet naar uit maar de laatste wedstrijd was weer drama.

Ik zei ook dat ze niet ver zouden komen. Al is het bij een Ek makelijker om ver te komen dan bij bijvoorbeeld een Wk. Hun hadden ook de pech dat ze tegen Spanje moesten maar Frankrijk is geen team en ik snapte werkelijk waar niet waarom Diarra niet speelde. Hij speelde iojzersterk in de 1ste 2 wedtrijden en nu werd hij opgeofferd voor M villa die na mijn mening gewoon vervangen had moeten worden door Diarra.. Hoop dat het de komende jaren weer beter zal gaan met Frankrijk maar ze hebben op dit moment niet echt een leider. het zijn allemaal ego's net als die Nederlandse spelers (aantal dan).

Het probleem lag inderdaad in de passing, de potentiële voorassist ging meerdere malen fout waardoor Frankrijk zodra het in de buurt van de zestien kwam geen gevaar meer kon creëren. Dit alles ondanks enkele goede acties van Ribéry en Benzema, die het helaas maar al te vaak alleen op moesten lossen. Spanje was inderdaad te pakken deze wedstrijd doordat het het balbezit verzuimde in doelpunten om te zetten: helaas ontbrak het de Fransen op de beslissende momenten aan scherpte en werd de creativiteit en beweeglijkheid van Nasri op het middenveld node gemist.

23 juni 2012 om 23:52

Ribery verdedigde ook niet mee hoor. Dus die heeft ook meer dan matig gespeeld.

24 juni 2012 om 00:05

Ik denk dat Frankrijk bewust Ribery niet met Arbeloa liet meelopen, we weten allen dat Arbeloa voetballend weinig tot niets toevoegt aan Spanje. Wanneer Spanje op een moment balverlies lijdt staat Frankrijk met een mannetje meer dan normaal voorin voor de counter. Maar goed, Ribery en met name Benzema waren dramatisch.

Kan iemand mij trouwens uitleggen waarom Malouda speelt? Vind het maar een zeer matige voetballer die naar mijn weten amper speelminuten heeft gehad bij Chelsea.

24 juni 2012 om 00:08

Dat was in deze wedstrijd niet van belang, aangezien Arbeloa de hele wedstrijd maar één keer dreigend is geweest en toen een gigantische baggervoorzet produceerde. Frankrijk loerde op de counter, en had dus niks aan Ribéry gehad wanneer hij wel meeverdedigd had. Wat de verdediging betreft moet de schuld gelegd worden bij de rechterkant, waar zelfs met twee opgestelde rechtsbacks Iniesta en Alba toch de ruimte voor de combinatie vonden waaruit de 1-0 ontstond. Aanvallend gezien waren Ribéry en Benzema naar mijn idee de enige spelers aan Franse kant die de bal vast konden houden zodat de rest van het team aan kon sluiten.

24 juni 2012 om 00:18

@luzacovic

Maar je zag overduidelijk dat Frankrijk er wel last van had. In dit opzicht maakt het niet eens zoveel uit of Arbeloa iets kan of niet... Want Spanje had dus nu de extra man gecreerd. Want hoewel Arbeloa niets kan met de bal, is hij wel zeer nuttig in het breed houden van het veld en gaten open maken waardoor de verdediging dus constant moest uitwijken. Met name in de eerste helft was dit heel goed te zien vind ik, 2e helft was ik in slaapgevallen haha

Waarom Malouda speelt weet ik ook niet, haha dat is voor mij ook onbegrijpelijk. Gelukkig gaat hij weg bij Chelsea

@driko010

Mwoah, vond Benzema heel matig.. Maar heeft ook niet veel kunnen uitrichten. Als je hem eraf had gehaald, had je er niet zoveel van gemerkt denk ik...

Maar voor Arbeloa heb ik in mijn1e stukje net uitgelegd dus Ribery heeft in mijn ogen wel verzuimd...

24 juni 2012 om 00:25

@zola,

Zoals ik al zei, ik denk dat op instructie was en dat dit de coach is aan te rekenen. Overigens geen onlogische keuze om hem vrij te laten.

24 juni 2012 om 00:58

Ja snap ook niet waarom malouda speelt een zeer matige speler

24 juni 2012 om 10:23

Nee die is zo verwaand, die voelt zich te hoog daarvoor.

24 juni 2012 om 00:56

Hey dat heb je goed gezien hoor de passsing was echt slecht. waar je de bal in een kaats direct kan meegeven leker ze het op een of ander manier niet te kunnen doen en soms gewoon niet doen. Goed gezien van je

24 juni 2012 om 11:30

Inderdaad. Meerdere keren werd er geprobeerd een een-tweetje op te zetten, maar was de pass achter de speler. Het leek echt helemaal nergens op.

Benzema heeft ook geen goede aanvoer gehad. Hij krijgt ze niet op een presenteerblaadje zoals bij Spanje. Hij heeft namelijk niet slecht gespeeld. Jammer dat hij zo word weggezet door de media.

Voetballend haalde hij altijd zijn voldoende, alleen de doelpunten ontbraken.

24 juni 2012 om 00:01

Hmm bij Real moet hij het niet persé van de aanvoer hij hebben, hij kan heel wat zelf, dat kwam er dit EK niet uit, ik zou de schuld niet volledig bij het team leggen, al lag het daar natuurlijk deels aan.

24 juni 2012 om 01:01

nou, hij heeft helemaal geen voldoende gehaald deze wedstrijd. ook geen enkele aanvoer maar elke bal die hij kreeg, of het nou op de middenlijn of rond het strafschopgebied was, schoot hij in de voeten van een tegenstander.
een speler met een voldoende had de bal tenminste naar een teamgenoot gepasst.

24 juni 2012 om 01:54

Als je elke bal op een presenteerblaadje moet krijgen dan kan je daar zelfs een pingpongspeler zetten als we zo gaan beginnen. Die man behoort bij de top, dus dat moet hij bewijzen voor zowel Real als voor Frankrijk. Je hoeft hem niet goed te praten, iedereen weet dat het zwak was. Dat geldt voor de hele ploeg en niet enkel Benzema, dat zou niet juist zijn.

24 juni 2012 om 10:34

@ Younes11

Kerel wat zit jij hier op Benzema te janken man.ronaldo en Messi zijn toch ook toppers,en wat hebben die tot nu toe al bereikt voor hun land?ronaldo is nu pas echt gestart met het belangrijk zijn voor zijn land.het is toch niet omdat hij top is dat hij daarom ineens op zijn ééntje heel Frankrijk kan lijden.frankrijk is geen Real Madrid e als je het nog niet door had

24 juni 2012 om 11:20

'kerel', ik heb helemaal geen kritiek op Benzema. Heb je mijn post wel gelezen? Ik zei alleen maar dat de hele ploeg ondermaats speelde. De enige goeie wedstrijd was tegen Oekraine. En ik zei dat men Benzema niet met de vinger moeten wijzen, want je verliest als ploeg en je wint als ploeg. Dus rustig nu maar.

24 juni 2012 om 10:20

Het gaat erom dat de opbouw van Frankrijk zo traag was en de aansluiting zo matig dat zo'n Benzema altijd omringd is door 3-4-5 tegenstanders. Moet zeggen dat hij wel echt te vaak naar de bal kwam, mocht wel iets meer diepte in zijn spel. Bij Van Persie is dat veel beter gebalanceerd.

Maar oh wat wordt de moderne spits onbegrepen zeg. Begrijpen de media en de mensen niet dat de beste spitsen ter wereld vooral spelmakers zijn? Rooney, Benzema, Van Persie en Zlatan... allen verdelen het spel door zich uit de spits positie te laten zakken en vandaar uit door te voetballen. Een spits moet je allang niet meer beoordelen op zijn doelpunten.

Hier in Nederland willen ze met een poacher spelen. Nou succes. Mandekking op Huntelaar en weg is je aanvalsplan. Maar ach... wat weten wij er nou van.

24 juni 2012 om 13:10

Huntelaar heeft last van grootheidswaan geloof ik. Als we al die verhalen moeten geloven tenminste. Je hebt helemaal gelijk. Zelfs na een wedstrijd waar het overduidelijk zichtbaar was schuift men nog steeds alles af op Van Persie. Onbegrijpelijk, echt waar. Als iemand als Van Persie of Benzema niet scoort heeft hij altijd nog voetballend iets bijgedragen aan het team.

Dat Van Persie een betere balans heeft is inderdaad zo, ligt ook een beetje aan de ervaring. Bij Real gaat dit overigens wel beter hoor, vooral tegen Barcelona is hij altijd echt sterk.

24 juni 2012 om 10:33

Volgens mij was Benzema een van de mensen die het vaakst op doel had geschoten dus lijkt me voldoende kansen. En om alleen de intikkers te kunnen maken...
Benzema en het hele Franse elftal hebben ook gewoon teleurgesteld netzoals Nederland om precies dezelfde reden, haantjes gedrag van spelers.

Jammer dat sommige jongens er meer last van hebben dan andere jongens zie Duitsland en Spanje waar het wel goed gaat met die jonge 'miljonairs'.

Benzema was in mijn ogen de slechtste speler van de Franse voorhoede, heeft echt verschrikkelijk weinig laten zien. Waar ik dacht dat hij zou gaan schitteren was hij echt ondermaats.

24 juni 2012 om 00:11

Benzema was voetballend heel goed, maar hij kreeg geen goede ballen daar kan je hem niet de schuld van geven.

24 juni 2012 om 00:16

Slecht?heb je stront in je ogen?benzema speelde juist heel goed vond.hij Ribery en Nasri waren zowat de enigste die op een hoog niveau speelde.tegen Oekraïne had Benzema zelfs schitterend gespeeld.en dan nog met 2 assist.wat had je dan van hem verwacht?dat hij even 3 a 4 man gaat voorbij dribbelen en dan match na match wedstrijden beslist?hij is geen Ronaldo of Messi.frankrijk is geen Real Madrid e.de meeste spelers van het Frans nationale ploeg spelen in Frankrijk in een subtop.dat zijn geen Ozil,ronaldo,kheidira of Alonso die Benzema blindelings weten te vinden en hem dan ook de juist passen bezorgen.zet een Ozil of Alonso in het Frans nationaal team en Benzema was top scorer.ribery en Nasri natuurlijk heel leuk en ook top voetballers.maar die connectie met Benzema is er niet.en ze gaan soms te veel voor eigen succes.zeker Ribery

24 juni 2012 om 01:01

Ik had er meer van verwacht in ieder geval, dat is mijn mening. Kun je wel over stront in je ogen oid beginnen, maar dat heb je maar te respecteren. Ik vond dat hij teveel bezig was met andere dingen dan spits zijn.

24 juni 2012 om 01:03

vandaag heeft hij wel echt dramatisch gespeeld.
echt elke bal raakte hij kwijt.

Frankrijk speelde veel beter in de voorbereiding dan op het eindtoernooi. Waar het toen allemaal lekker liep, leek het vertrouwen nu te ontbreken en was men te nerveus aan de bal.

Spanje heeft ze werkelijk overklast, Frankrijk kon niets beginnen tegen hun positiespel waarmee ze de 1-0 voorsprong uitspeelden. Jammer dat ze niet op zoek gingen naar meer doelpunten, al nam Frankrijk misschien daarvoor te weinig risico zodat de ruimtes achterin klein bleven.

Ik vond Benzema helemaal niet tegenvallen hoor. Is niet het type spits dat alleen maar zelf op doel schiet. Tuurlijk, een spits wordt beoordeeld op z'n doelpunten, maar als je naar alles kijkt behalve dat, vind ik dat Benzema een redelijk toernooi heeft gespeeld.

Vandaag was hij natuurlijk vrij kansloos, alles in z'n eentje oplossen, en soms kreeg hij steun van Ribery, maar dat gebeurde ook niet al te vaak. Moest ook vaak de bal gaan halen op het middenveld, en soms zelfs achterin omdat die spelers die bal niet kwijt kunnen. Dan begint er eentje te twijfelen aan de kwaliteiten van Benzema, omdat hij in dit matig elftal geen doelpunten maakt.

Laat Benzema maar lekker weer bij Real Madrid gaan voetballen, waar er lekker aanvallend wordt gespeeld, en waar zijn kwaliteiten het beste naar voren komen.

Ik had Frankrijk als kampioen getipt: frisse, jonge selectie, gebrand op een goed resultaat na dat desastreuze WK 2010.

Het is er totaal niet van gekomen. Ze schijnen wederom met elkaar te rollebollen in de kleedkamer en weer is het geen coherent team. Zonde.

Benz is een fiat geworden in dit toernooi

Zoals ik iig had verwacht dit EK, op enkele momenten na Benzema dramatisch.
13 in een dozijn voetballer en vandaag zelfs hinderlijk slecht voor zijn teamgenoten.
Ik zie het somber in voor Frankrijk de komende jaren wanneer dit het beste is wat zij voorin te bieden hebben.

Benzema kan net zoals van Persie ook alleen maar renderen met de juiste spelers om zich heen , Nasri gaat altijd voor eigen succes en hetzelfde geld voor Ribery en Malouda is gewoon niet van dat dergelijke niveau dat hij wat voor Benzema kan betekenen.

Benzema heeft als voordeel dat hij met zijn snelheid en kracht nog makkelijker een mannetje passeert maar als hij nooit de bal rond de 16 krijgt in een goeie positie dan is hij ook opeens beperkt net zoals van Persie , er zijn maar weinig spelers die bijna niet afhankelijk zijn van hun medespelers en dat zijn er op dit moment maar 2 op de wereld en dat zijn Ronaldo en Messi , Ronaldo scoort ook voor Portugal en daar staan ook niet per se de meest fantastische spelers om hem heen en Messi laat het misschien dan op het WK afweten maar kan in zijn eentje Argentinie wel aan een overwinning helpen ookal speelt de rest slecht en datzelfde geld voor Ronaldo , zijn gewoon een klasse apart.

Als Frankrijk met Benzema als echte targetman wil spelen dan moeten ze minimaal met een echte buitenspeler spelen , Ribery trekt naar binnen en gaat voor het schot en Malouda is stijf links dus hem op rechts dan krijg je hetzelfde verhaal als op links en Nasri kan eigenlijk geen goeie voorzet afleveren en is geen flankspeler eigenlijk.

24 juni 2012 om 00:58

Net of Ronaldo niet afhankelijk is van medespelers. 90% van zijn doelpunten scoort hij dankzij zijn medespelers. Of zie jij hem altijd de bal van 40 meter erin knallen. Hij speelt ook zelden meer dan 1 mannetje uit. Laten we ook niet vergeten tegen welke matige tegenstanders hij dit EK heeft gescoord. Tegen Duitsland liet hij het afweten.

Voor ik iedereen over me heen krijg... ook Messi is afhankelijk, zij het in mindere mate.

24 juni 2012 om 01:57

Nooit geweten dat de huidige nummer 2 van de wereld matig was...

24 juni 2012 om 02:19

Dit Nederland was vrij matig ja. Kijk alleen naar de verdediging, dat is gewoon eredivisie-niveau . Als je dan ook nog zo aanvallend speelt is het helemaal een gatenkaas.

24 juni 2012 om 10:21

Ronaldo heeft juist een halfdozijn aan spelers achter zich die voor hem werken.

Bovendien, waar hebben we het over. Hij heeft zich al jaren niet laten zien voor Portugal, en nu is hij ineens de man omdat hij 2 scoort tegen Vdwiel?

24 juni 2012 om 10:23

Ribery alleen voor eigen succes? Die heb ik gisteren meerdere voorzetten zien geven anders.

24 juni 2012 om 11:19

Volgens mij werd Benzema ook best wel in het spel betrokken hoor. Het viel mij juist op dat hij daar zo barweinig mee deed. Je speelt tegen de beste ploeg van het toernooi, dan krijg je niet veel dat is logisch. Bovendien vond ik Ribery de enige Fransman die nog enigszins iets voor elkaar kreeg. Gaf nog een paar prima voorzetten en hield zo een paar Spanjaarden bezig. Malouda heb je gelijk in, die is over zijn top aan het raken. Waarom Nasri niet op zijn plek startte is mij een raadsel.
Je verhaal over niet afhankelijk zijn van medespelers is echt absolute onzin. Ronaldo verdedigd voor geen centimeter mee. Het elftal is zo neergezet dat dit niet direct problemen hoeft te geven en dat komt meestal door één man, Mereilles. Heb zelden iemand zoveel vuil werk zien opknappen. Daardoor komt Ronald juist zo vaak aan de bal. Ronaldo is , net als Messi, wel een speler die in zijn eentje iets kan creëren. Door een man te passeren bijvoorbeeld, maar dat is iets anders dan niet afhankelijk zijn van medespelers.

24 juni 2012 om 12:42

ach gaat toch weg man, het zijn toch allemaal professionele voetballers? voetballen moeten ze, een simpeler sport kan je niet hebben. die gasten verdienen miljoenen, trainen veel en dan zo belabberd spelen. Tuurlijk worden ze de grond ingeboord door de media net als in nederland, stelletje manwijfen zijn het!!! Ze moeten zich schamen. Bastaaa!!

Jammer voor Benzema, gelukkig zijn het merendeel van mijn Madrileense vriendjes nog volop in de race om het EK te winnen. Heel Frankrijk speelde echt slecht en met name Ribery viel mij echt tegen.. lijkt wel een iets betere versie van Robben =D!

Outsider? Waar zijn die personen die beweerden dat ze het nog wel eens zouden kunnen winnen? Graag een verantwoording waarom het wonderbaarlijk niet is gelukt. Ik zei het vijf minuten voor de aftrap van de eerste wedstrijd van ze, het wordt hélémaal niks dit toernooi voor ze.

24 juni 2012 om 11:35

Ik had Frankrijk gezien als outsider, als je kijkt wat voor goede selectie ze hebben, en al je kijkt dat ze toch een mooie reeks hadden gezet, had ik wel meer van ze verwacht.

Jammer dat zelfs landen als Frankrijk niks meer kunnen brengen op zo'n EK, welk land is de volgende? Italië?

Ik vind juist dat Benzema goed heeft gespeeld, gezien de omstandigheden. Tegen Oekraïne gaf hij nog een mooie assist en ook nu tegen Spanje liet hij enkele simpele maar mooie bewegingen zien. Als je beweert dat hij slecht heeft gespeeld omdat hij niet heeft gescoord, dan kijk je volgens mij maar beter niet meer naar voetbal. Het probleem is dat Benzema tegenover niet onaardige verdedigers stond, dat de aanvoer niet goed genoeg was maar vooral dat hij en Ribéry ongeveer de enigen waren die echt aanvallend speelden van de Fransen.

24 juni 2012 om 10:22

De ballen die Benzema kreeg, nam hij vaak niet goed aan en schoten op doel vlogen het stadion in. Nee, het was niet te zien dat hij de grote man is van Frankrijk.

25 juni 2012 om 16:37

Met de weinige mogelijkheden die hij kreeg vind ik dat hij nog redelijk wat deed. Al werd hij ver van het doel gehouden, dan lukte het hem vaak nog een goede bal naar een teamgenoot te spelen en een loopactie te maken. Ja, er was een schot dat op niets trok. Kan gebeuren, toch? Als iedere speler die ooit een balletje verkeerd heeft getrapt wordt bestempeld als slecht, dan zijn er geen goede spelers op deze planeet.

24 juni 2012 om 10:34

Benzema speelt bij Real ... dus is hij de grote meneer, vind hij zelf. Gezien zijn irritante gedrag op het veld en bijna weigeren van enige inzet tijdens een wedstrijd, tenzij de bal direct in zijn voeten komt, zegt genoeg waarom hij gefaald heeft dit toernooi. Hij heeft werkelijk niks toegevoegd aan dit Franse team.

25 juni 2012 om 16:35

Wie heeft er wel wat toegevoegd aan het Franse team? Zowat de enige die goed deed wat hij moest doen was Lloris, en naast hem was Clichy ook niet slecht. Benzema stond vaak heel goed vrij, jammer genoeg was dat op de momenten dat Ribéry zonodig weer drie man moest proberen te dribbelen en er vreselijk in mislukte, of wanneer Cabaye de bal 3 meter achter hem speelde.

En Blanc doet vrolijk mee met de bouw van de parallelle wereld genaamd de voetbalrealiteit. Er zijn er nogal veel in de voetbalwereld die in die realiteit leven. Gewoon het tegenovergestelde beweren van hetgeen iedereen buiten het voetbal ziet. Niet geremd door feiten, gewoon stug volhouden dat alles goed is in de beste van alle werelden. Blanc is gewoon Candide, wat dat betreft blijfthij trouw aan zijn roots.
Dit Franse elftal was abominabel.benzema is een luie spits, Ribéry loopt en dribbelt doelloos rond en Nasri doet helemaal niets. Dan heb je ook nog een coach die gewoon twee rechtbacks opstelt. Het leek er eerlijk gezegd heel erg op dat beide teams wel blij waren met een 1-0, dus dan beweren dat dit Spanje te pakken was is werkelijk onvoorstelbaar. Er is geen moment in de wedstrijd geweest dat je de indruk had dat Frankrijk erin geloofde en/of dat dit Spanje te pakken was.
(ps: er zijn nogal wat parallellen met het Nederlands elftal als je het allemaal opsomt).
Ik dnek dat de Fransen al lang blij zijn dat het niet zo'n debacle is als het WK. Wat dat betreft is alles inderdaad goed in de beste van de werelden.

Verliezen tegen Spanje is geen schande, maar dat je zo weinig laat zien, is een schande. Je kunt toch niet Debuchy en Malouda opstellen in het middenveld? Die twee raken zo vaak de bal kwijt, dat je nooit goed kan spelen. Blanc heeft gefaald door een lafaard te zijn en maar 2 goede aanvallende voetballers op te stellen.

Als Frankrijk offensiever had gespeeld dan verloren ze met 3-0.

Ribéry liep veel met de bal maar was hem dan telkens kwijt. In de tweede helft deed Nasri net hetzelfde. Was grappig om te zien. De uitschakeling van Frankrijk ligt niet aan Blanc, maar aan z'n spelers.

De spanjaarden hebben goed geluisterd naar de woorden van Cruyff, namelijk: "als wij de bal hebben dan kunnen zij niet scoren". Met de onmacht en zonder enige felheid (leek Nederland wel) van Frankrijk was het een oersaaie pot voetbal Gaap

Frankrijk speelde als een klein kind tegen spanje, ik heb me verveeld en benzema speelde niet zo als we hem kende, zo slecht heb ik hem nog niet gezien en ribberi, ja wat is daar van te zeggen, rent alleen als hij de bal heeft, van verdedigen heeft hij nog nooit gehoord. Zo verwaand is hij. Meent dat hij de ster is van frankrijk. Jammer vindt ik dat narsi zich zo laat gaan. Hij speelt goed, maar wordt ook verwend denk ik in engeland.

Uitschakeling komt mede ook door gebrek aan mentaliteit bij die Fransen. Vanaf minuut 1 heb ik niet de wil gezien om te winnen. En ja dan die zogenaamde sterspelers (wat heb ik toch een hekel aan die naam, ze moeten ook gewoon hun r..t afvegen als ze op de pot hebben gezeten!!) die gaven ook niet thuis. Benzema triest, Ribery niks toevoegend, dom draven met die bal en vaak kwijt zijn (goh op wie lijkt hij toch ) en verder zit er helemaal niets maar dan ook niets in dat Franse Team. Terecht verloren van het o zo machtige Spanje.

Frankrijk was gewoon te zwak tegen de Spanjaarden en alleen al het niveau die Spanje heeft kunnen de Fransen gewoon niet aan. Of de Fransen nou offensiever hadden gespeeld of verdedigend. Het had helemaal niks uitgemaakt. Kijk naar de spelers van Spanje. Grotendeels spelen bij grote clubs en bij Frankrijk heb je paar spelers tussen die bij een middenmoter of subtop clubs spelen in de ligue1. Kwaliteit gebrek bij de Fransen. Terecht verloren als je het mij vraagt.

ik heb me de hele wedstrijd rot geërgerd aan de laffe Fransen, gewoon een stel angsthazen. En die Benzema is gereduceerd tot een modale voetballer die zichzelf beter vind dan wie dan ook met die nare trekjes als iets mislukte. Blij dat ze eruit liggen.

Maar ook aan Spanje ergerde ik me, voetballen zakelijk en erder geen enkele moeite om er iets leuks van te maken. werkelijk niet om aan te zien. En dan die irritante tikkies breed heen en weer spelen, oersaaiiiiiiiiii. Een 10 km schaatsen bij de dames is veeeeeeel spannender dan een wedstrijd kijken van de Spanjaarden op dit toernooi.

Ik hoop dat de Portugezen deze slaapverwekkende ploeg weg speelt in de 1/2 finale.

24 juni 2012 om 10:42

De Portugezen gaan geen bal raken tegen Spanje. Dat zie je nu al aan komen. Elke ploeg ter wereld speelt met 10 man achter de bal tegen deze ploeg. Je kan niet anders.

24 juni 2012 om 10:46

daarom schrijf ik ook "hoop" in mijn laatste zin. Maar het is toch droevig om naar deze Spaanse ploeg te kijken. Ik, en om mij heen hoor ik het an eel mensen, ergeren ons rot aan dat saaie tikkietakkie. Kan best een onderdeel zijn van hun spel, maar het is antioetbal in mijn ogen. En met mij velen.

Ik eb Frank Snoeks gisteravond ook nog nooit zo negatief gehoord over een wedstrijd waar hij bij zit, meestal kan hij van een slechte wedstrijd iets maken. maar gisteren was een aanfluiting voor het voetbal, van beide teams.

24 juni 2012 om 10:49

Het zal toch een andere wedstrijd worden dan frankrijk. Die willen tenminste wel winnen, want dat heb ik ook niet gezien bij frankrijk. Brand, ik ben het niet eens met je over benzema, die heeft wel bal bezit gehad, maar werd ook niet geholpen door zijn medespelers en ribberi ja die vent heeft o zon grote ster arlure, dat hij meent dat hij niet hoeft mee te verdeigen. Robbe zal hem wel hebben uitgelachen.

24 juni 2012 om 10:58

Ik snap niet hoe je Spanje saai kan vinden. Of nog erger, hoe je dit als antivoetbal aanziet. In de eerste helft was Spanje technisch en tactisch gewoon superieur. Driehoekjes, looplijnen, steeds de vrije man vinden. Het is zo ontzettend moeilijk om te voetballen zoals Spanje dat doet. Maar soit.

24 juni 2012 om 11:38

het blijft gewoon saai antivoetbal. Spelen niet om te winnen maar om het balbezit gisteren, meer niet. Totaal geen beleving of bezieling.

Daarnaast vind ik dat tikkiebreed gedoe saai, zal wel bij het tactische strijdplan horen maar ik zie liever strijd, passie, aanvallen en schoten op doel ipv 3 steekballen in 90 minuten waaruit 1x een goal valt en 1 x een belachelijke pingel uit voort komt. Sommigen mensen vinden dat leuk, met net zoveel mensen vinden het niks.

Ik kijk geen wedstrijden van barca want je ziet hetzelfde spel. Tegenstanders bang en ingegraven, en saai rondtikkende middenvelders die af en toe een steekbal geven waar Messi dan uit scoort. Is dat nou leuk? Ik vind het absoluut niks.

24 juni 2012 om 13:35

Je kan wel anders. Italië deed het anders en kijk, ze speelden gelijk. Frankrijk is als ploeg gewoon (nog) niet goed genoeg. De balans in het team is niet goed. En de defensie is ook niet je dat. Maar Portugal zou het Spanje wel eens lastig kunnen maken.

24 juni 2012 om 15:56

Italië heeft vooral veel geluk gehad dat Torres zijn kansen heeft verprutst.

Ze hadden een kans om dit Spanje tepakken ze blanc haha heeft hij naar een andere wedstrijd zitten kijken ze hebben amper de bal gehad de Fransen Spanje speelde met ze gelijk ontlaat die gast hij is blind!

Was een zeer, zeer matige wedstrijd. De Fransen speelden niet of nauwelijks, en Spanje vond ik ook niet heel geweldig.. Heb me in ieder geval 90 minuten lang verveeld.
Had er hele hoge verwachtingen van, omdat ik dacht dat Frankrijk er ook wel vol voor zou gaan, maar niets was minder waar

Op naar de match van vanavond, hopen dat die leuker is

Ach die Fransen hebben gewoon de pech dat ze Spanje tegen komen. Dit Spanje is superieur aan elk land. Als ze geen Europees kampioen worden hebben ze dat volledig aan zichzelf te danken, want het kan makkelijk nog 1 á 2 versnellingen hoger bij Spanje en dan zijn ze helemaal niet meer te stoppen.

Het was nooit een wedstrijd. Je zag vanaf minuut één al dat Spanje de wedstrijd wel zou winnen en dat Frankrijk niet bij machte was om ook maar iets te doen... een teleurstellende kwartfinale met een pover optreden van zowel de spelers als de coach.

Ik vond Blanc ook erg dom gisteren. Waarom beslis je om met twee rechtsbacks op één lijn te spelen? Ik bedoel maar, Debuchy als soort van rechtsbuiten? Dan weet je toch dat er niet veel van terecht zal komen, hierdoor moest het vooral van Benzema en Ribery komen en dat lukte ook niet bepaald. Dat je bv Nasri en Ben Arfa wilt straffen door dat voorval tegen Zweden kan ik begrijpen, maar er waren nog opties met bv Menez om snel iemand te noemen. Ook constant die vieze Malouda op het veld, ongelooflijk. Had gewoon Cabaye en Mvila samen laten staan en Diarra als breker erachterin als je dan toch iets of wat zekerheid wou inbouwen tegen Spanje. Frankrijk heeft mij in heel dit tornooi geen enkele wedstrijd echt weten te overtuigen. Eigenlijk best wel jammer want in de voorbereiding vond ik hun sterk spelen en ze hebben kwaliteiten om ver te geraken.

24 juni 2012 om 11:37

Dat is inderdaad nog het meest onbegrijpelijke, dat Malouda steeds op dat veld staat. Tel daar het niet opstellen van Konscielny, het negeren van Ben Arfa en de overvloed van ego'tjes bij op en je hebt gewoon een dramatisch EK. Nooit echt overtuigd inderdaad, alleen toen ze 2-0 voorstonden tegen Oekraine, toen voelden ze zich plots heel prettig.

Het was echt niks aan. Spanje had met 4/5-0 moeten winnen. Frankrijk deed he-le-maal niets en Spanje deed net alsof ze geen zin hadden om goals te maken.

Ik vind het grappig om te lezen dat Blanc zegt dat Spanje te pakken was. Frankrijk heeft letterlijk geen kans gehad. Daar zie je de schijnheiligheid van Blanc. Voor de wedstrijd Spanje ophemelen om ze niet kwaad te maken want hij weet goed dat een kwaad Spanje, Frankrijk waarschijnlijk inblikt. Maar dan na de match merk je wat voor een valsaard hij wel niet is. Geen respect voor deze laffe trainer die met 10 man heeft zitten verdedigen.

24 juni 2012 om 11:52

Ja,dat vond ik ook verbazingwekkend.een afgrijselijk lafbek van een trainer die na de wedstrijd zichzelf compleet belachelijk maakt met deze uitspraak,als Blanc wat aanvallender en niet zo schijterig had gespeeld hadden ze hoogstwaarschijnlijk ook verloren maar tenminste niet op zo'n schandelijke manier zoals nu is gebeurt,meteen ontslaan deze broekepoeper.

Nou spelers als Franck Ribery en Karim Benzema hadden dan niet hun normale niveau, maar ik vond spelers als Yohan Cabaye, Adil Rami, Alou Diarra, Yann M'vila, Mathieu Debuchy, etc wel aardig spelen dit toernooi.

Ook als ze aanvallend gespeeld hadden had Frankrijk nooit gewonnen van Spanje.
Dat is weer dat niet durven toegeven dat iemand anders beter was.

Ik heb het al lang gezien. Duitsland word kampioen. Spanje niet in topvorm en ze hebben simpelweg meer kwaliteit en een beter spel dan Engeland en Italië.

nou nou ,
wanvertoning is ook wel heel overdreven ,
Frankrijk speelde niet opperbest maar omdat nou wanvertoning te noemen?
je speelt tegen misschien wel het beste team van de wereld , eerlijk gezegd had ik ook niet verwacht dat Frankrijk door zou gaan , ik vond benzema teleurstellend met goals , Ribery teleurstellend in zijn acties en Nasry teleurstellend in zijn gedrag , hoe kan je nou tegen een journalist zeggen : go f-ck your self??
echter ben ik van mening dat Duitsland het EK wint

Wat was dit een waardeloze wedstrijd. Echt verschrikkelijk voor naar de kijken dat Spanje nu is gewoon voorruit voetbalt in plaats van te tikken en wachten tot de tegenstander uitstapt of op een flits hopen. Dit was gewoon saai om naar te kijken.

Hopelijk straks een betere match.

Huiliehuilie Frankrijk
Telkens als het niet loopt huilie doen over van alles en nog wat
Begin nu wel te snappen waarom niemand het jullie gunt
Spanje won terecht naar mijn inzien
Ze speelden niet supergoed maar Frankrijk was werkelijk een drama gisteren
Hoop toch dat Portugal wint van Spanje

" Als we offensiever hadden gespeeld hadden we dit matige Spanje zeker verslagen."

Haha, stelletje mafketels. Als Frankrijk offensiever had gespeeld had Spanje er nog ff 2 bijgelegd omdat ze een tandje bijschakelden. Frankrijk is gewoon geen topteam, dat tegen de Spanjaarden die op 70% speelden kansloos waren.

Wat een saaie pot. Dat voetbal van Spanje wordt echt oersaai, mede ook door de defensieve tactieken die tegenstanders hanteren

Als ik Frankrijk van 98',00' en 06' met dit elftal moet vergelijken, dan schaam ik mij zelfs dood. Vooraf tipte ik Frankrijk als een kanshebber, maar op 1 wedstrijd na zag ik er niets van terug. Schandalig. De meetste jongens verdienen het tricot van Frankrijk niet.

Verder had ik nooit gedacht dat Blanc zo laf en bang zou spelen. Heb je zoveel respect voor Spanje? Hoe durf je M'vila te wisselen? Deze jongen is nota bene de enige speler die diepgang in zijn spel had. Hij durfte naar voren toe te spelen.

Benzema viel ook tegen. Bij Real Madrid is het eenvoudig om doelpunten te maken, want Özil, Ronaldo, Di Maria en Kaka kunnen een speler in scoringspositie brengen. Bij het Franse elftal moet jij de kar trekken en verantwoordelijkheden nemen.

Nja, Frankrijk viel in zijn geheel tegen. Blanc, speel nooit meer laf.

Spanje was zwak gisteren, als Frankrijk een goede dag had hadden ze gewonnen, maar de fransen zijn ook zwak, laatste goede toernooi was in 2006, ze missen gewoon een ''baas' als Zizou, het is een zooitje man, want individueel speelden Benzema,nasri,ribery,menez en Cabaye wel goed, maar ze voelden elkaar niet aan(teamverband)

Ps: Malouda opstellen terwijl hij bankspeler is van Chelsea, dat is ook echt dom van Blanc

Het valt me op dat er heel weinig wordt gezegd over die ongelooflijke fout van malouda bij de 1-0 van Alonso. Hij laat em zo lopen en sjokt gewoon terug in de omschakeling. Ongelooflijk!

Als ik Blanc was had ik hem daarna meteen gewisseld!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren