Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Update: Koolhof wordt hoofdscout en ontlast technisch manager FC Groningen

Laatste update:

Volgens RTV Noord wordt technisch manager Henk Veldmate van FC Groningen dit seizoen ‘gedegradeerd’ van zijn huidige functie naar de rol van hoofd scouting. Dat besluit zou een gevolg zijn van het falende aankoopbeleid van de Eredivisionist, zo schrijft de radio- en televisieomroep. Enkele aanwinsten van de noordelijke club renderen vooralsnog niet in het eerste elftal.

/

FC Groningen spande zich vorig jaar zomer in om Andraz Kirm, Paco van Moorsel, Michael de Leeuw, Género Zeefuik, Marco Bizot en Mitchell Schet te halen. Daarnaast werden echter nóg twee man aangetrokken, naar wie de aandacht nu uitgaat: Filip Kostic en Stefano Magnasco. De linksbuiten uit Servië en rechtsback uit Chili zijn relatief dure krachten, die in het huidige elftal niet presteren.

De clubleiding zou het Veldmate kwalijk nemen dat Kostic en Magnasco het niet zo goed doen als verwacht. Daarom krijgt de technisch manager een andere rol aangeboden. Zelf weet Veldmate nog nergens van, geeft hij te kennen. “Ik ben op de weg terug. Ik ben nog niet honderd procent fit, maar ik ben technisch manager en dat blijf ik ook”, stelt hij. Algemeen directeur Hans Nijland komt ook aan het woord.

Hij zegt dat iedereen bij de Trots van het Noorden kritisch is naar elkaar en dat er inderdaad sprake is van teleurstelling aangaande enkele aankopen. De algemeen directeur van FC Groningen vindt het echter te kort door de bocht om dat puur en alleen toe te schrijven aan ‘slechte scouting’. “Onder leiding van Henk Veldmate zijn er in het verleden prima spelers gehaald.”

Update 20 maart 16.35 uur - Koolhof wordt hoofdscout en ontlast technisch manager FC Groningen
RTV Noord maakte dinsdag melding van op handen zijnde veranderingen binnen de organisatie van FC Groningen. Een dag later bevestigt de Eredivisieclub dat het inderdaad wijzigingen doorvoert. Die zijn echter niet heel grondig. Jurrie Koolhof wordt bevorderd tot hoofdscout, om technisch manager Henk Veldmate wat te ontlasten in zijn werkzaamheden. "Veldmate is vanwege de toegenomen aandacht die van hem werd gevraagd op de club het laatste jaar te weinig in zijn kracht gekomen."

"Die ligt in het veelvuldig bekijken en beoordelen van potentiële nieuwe spelers en het finale oordeel vellen over aan te trekken spelers", zo deelt FC Groningen mee via een statement op de clubwebsite. Veldmate was enige tijd afwezig door ziekte; toen werd er een interim-platform gevormd bij de Trots van het Noorden. "De club is nu de mening toegedaan dat dit platform een permanent karakter moet krijgen."

Het aankoopbeleid van FC Groningen, vorig jaar zomer, was...

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Enige goede aankoop is de leeuw geweest en de keeper, voor de rest is het niet veel soeps wat ze gehaald hebben

19 maart 2013 om 18:49

Of het niet veel soeps is dat valt te nog wel te zien. Ik vind Magnasco en Kostic zo slecht nog niet. Presteren prima bij de beloftes en krijgen bijna nooit een kans. Kirm wordt met de week wat beter en van Moorsel speelt amper. Waarom? Omdat er constant geklungelt wordt in de basis. Dan weer die, en dan weer die, enzv.

Nee, kijken hoe het volgend seizoen gaat met een andere trainer. Dit seizoen is verloren en snel te vergeten, mits we in de Eredivisie blijven.

19 maart 2013 om 19:15

Inderdaad, de aankopen van Groningen zijn verre van goed te noemen.
Kirm, Magnasco, Schet en Van Moorsel zijn niet goed genoeg. Ook Kostic en de eerdere aankopen Texeira, Johansson, Ajilore en Jones zijn weggegooid geld. Tel daar de spelers Luciano, Zeefuik en in mindere mate Lindgren en Sparv bij op, en je kan niet anders dan concluderen dat Groningen een hele matige selectie heeft.
Ze moeten zich richten op spelers als Duarte, Van Duinen, Wildschut, Boymans, Plet, Foor, Sneijder, Pröpper, Room, Schalk, Ten Voorde of Berghuis. In die categorie zitten prima spelers die Groningen terug kunnen helpen naar de subtop.

19 maart 2013 om 19:35

Dat is wel een hele rare conclusie. De enige echt grote miskopen zijn Schet en Johansson. Sparv, Lindgren, Magnasco en Kirm zijn prima waarden voor het elftal. Kirm wordt steeds beter, en Magnasco is een uitstekende back. Deze jongen heeft alleen een half seizoen aan de kant moeten zitten omdat hij één fataal foutje heeft gemaakt waarna hij 'in bescherming werd genomen' omdat hij 'nog zo jong is'. Natuurlijk complete onzin, jonge spelers moeten gewoon spelen om te ontwikkelen. Daarnaast is hij vele malen beter dan Kappelhof.

Spelers als Van Moorsel, Texeira, Jones en Sparv kun je niet beoordelen aangezien ze bijna nooit spelen. Texeira krijgt wekelijks een invalbeurt van vijf minuten (met uitzondering van afgelopen weekend), en de anderen staan er normaliter gewoon naast. Jones is verhuurd en Van Moorsel zit er nog steeds bij, maar beiden krijgen totaal geen kansen. Sparv is daarnaast altijd een van de beteren bij Groningen geweest, speelde afgelopen weekend ook gewoon weer een prima pot. Een prima speler voor Groningen.

Daarnaast is Lindgren een prima aankoop. Brengt enorm veel rust, zorgt voor een goede aansluiting tussen de achterhoede en het middenveld. Zeefuik is ook een prima waarde in het elftal. Belangrijk als 'targetman' maar zonder aansluiting van de vleugelspelers of De Leeuw zullen er inderdaad weinig goals gemaakt worden als hij telkens op een eiland van verdedigers van de tegenstander staat.

Dus om alles af te schuiven op het aankoopbeleid is ook niet helemaal fair. Ik wil het zeker niet geslaagd noemen, maar zolang er ook geen kansen worden gegeven aan nieuwe aankopen kun je ze ook geen miskopen noemen. Hoe moet iemand zich dan bewijzen als hij nooit de kans krijgt? Spelers als Magnasco en Kostic zijn beter dan Kappelhof en Bacuna, terwijl Kappelhof twintig wedstrijden heeft gespeeld als rechtsback, en Magnasco misschien vijf. Kostic moet het zelfs altijd doen met een invalbeurt, terwijl Bacuna (met uitzondering van afgelopen weekend) er altijd bijloopt als een Sinterklaas zonder cadeautjes.

Daarnaast zijn de spelers die je noemt of onhaalbaar, of voegen ze ook niks toe. Spelers als Duarte en Plet zijn echt niet haalbaar voor een club als Groningen. Daarnaast had Plet er niet veel meer gemaakt met de zwakke aansluiting die er is van achteruit. In een 442 systeem had Groningen al op veel meer goals gestaan, dat durf ik wel te wedden. Sneijder, Room, Schalk, Ten Voorde en Foor voegen ook weinig toe. Wildschut en Boymans ook. Een keeper hebben we niet meer nodig nu Bizot op de goal staat, en centrale middenvelders hebben we ook genoeg. Foor kent op dit moment een aardige terugval dus dat is ook zinloos. Wildschut is ook lang zo goed niet meer als vorig seizoen. De enige naam die je noemt die wellicht een aanwinst zou kunnen zijn is Van Duinen. Daar heb ik eerlijk gezegd ook al wel eens over nagedacht, maar of die dan wel haalbaar is vraag ik me ook ten zeerste af..

Edit: Oow, en trouwens, als je Ajilore hebt zien voetballen dan heb je wel een andere mening over hem. Goede voetballer is dat! Enorm veel rust aan de bal en een geweldig voetballend inzicht.

19 maart 2013 om 20:16

Matias Jones is ook een miskoop van FC Groningen. Ik heb hem aantal wedstrijden gezien bij FC Emmen. De eerste wedstrijd tegen SC Veendam was hij veruit de slechtste speler van het veld. Op dit moment staat hij zelf niet meer in basis.

19 maart 2013 om 20:22

Amen.
Hemels eindelijk iemand die wat kennis van zaken heeft.

19 maart 2013 om 20:24

In de wedstrijden die hij wel speelde bij Groningen deed hij het niet heel onaardig. Misschien doet hij het nu wel slecht bij Emmen, ik volg ze niet echt, maar het is toch wel raar om hem te beoordelen op prestaties bij Groningen waar hij nooit de kans heeft gekregen.

20 maart 2013 om 00:31

Ik moet altijd lachen als ik dat gepruts zie in Groningen. Ze hebben meer geld te besteden als clubs zoals Heracles, ADO en NEC maar elke keer krijgen ze het voorelkaar een prutser voor de groep te zetten. Trainers die spelers en een team niet beter maken. Nu hebben ze het over miskopen. Ik durf hier best de stelling aan dat als Verbeek, Bosz of Pastoor voor de groep staat, ze veel meer uit de selectie haald dan de prutser die er nu staat en stond (huistra). Verder zal Duarte nooit voor Groningen kiezen, dan kan hij beter bij Heracles blijven, sportief gezien dan.financieel zal hij mogelijk wel meer bij Groningen kunnen verdienen, maar krijgt hij weer een zwakke trainer, dan is het voor zijn ontwikkeling zeker beter dat hij blijft.

20 maart 2013 om 18:53

Groningen en geld te besteden? Verdomme laat je eens goed informeren man...

Maar goed het aankoopbeleid wordt hier overdreven, het is eerder de visie van de trainer die lachwekkend is. Magnasco is bijvoorbeeld nu al 2x man of the match achter elkaar, speelde nooit. Wat dacht je van Kostic, volgens Veldmate beter dan Tadic in potentie, speelt geweldig bij de beloften, maar eens basis zetten? Nee vriendje Kirm moet altijd spelen. Of Ivens.. Geen geweldige speler, maar hij is niet slechter dan Kwakman, maar vriendjespolitiek is belangrijker. En wie heeft die man aangesteld? inderdaad Nijland.

20 maart 2013 om 19:42

@sjonniex,
In principe helemaal eens met je verhaal, behalve het feit dat je goede spelers te 'slecht' noemt voor Grun. Foor, Wildschut en Ten Voorde vind ik spelers die prima in de basis zouden kunnen bij Groningen hoor. Het zijn ook nog eens jonge jongens die door kunnen groeien. Als je die aankopen van Groningen er ook bij pakt, amper Nederlandse jongens. Allemaal buitenlanders en dan is het lastig een team te smeden die voor elkaar door het vuur wilt. Ik vind, zoals jij ook aangeeft, de vleugels heel zwak bij Groningen. Hopen dat Kostic vaker de kans krijgt, want die kan het volgens mij wel!

20 maart 2013 om 18:54

Ik zou voor volgend seizoen daarom beter inkopen. Zie mijn opstelling. Kwakman mag men gratis ophalen. Hij is denk ik meer iets voor het niveau Sc Veendam/top Oss.

Botteghin als vervanger voor Kwakman. Ontzettend degelijke verdediger die niet al teveel hoeft te kosten denk ik.
Er moet ook iemand komen om van Dijk te vervangen. Iemand suggesties?
Malki is volgens mij gratis op te halen bij Roda. Zijn contract loopt daar af, Voor van Peppen geldt hetzelfde.

Bizot
Magnasco
Aankoop?
Botteghin
van Peppen
Lindgren
Bacuna
Kirm
de Leeuw
Zeefuik
Malki

Hij wordt verantwoordelijk gehouden voor het falende aankoopbeleid en dan wordt'ie hoofd scouting? Wat klopt hier niet?

Als Maaskant de jonge gasten wat meer kansen zou bieden, zou die Veldmate er ook niet zo slecht opstaan. De laatste wedstrijden doet Magnasco het namelijk prima, Kostic is ook zeker niet slechter dan Bacuna/schet en Bizot is prima, jonge keeper. Wat ze écht missen is een spelmaker en een echte afmaker.

19 maart 2013 om 18:26

Helemaal mee eens,zeefuik is natuurlijk wel een gigantische miskoop van oa Veldmate, Zondag stond hij als een zoutzak te kijken hoe Burnet de bal voorlangs speelde, 2 stappen naar voren hij kon de bal zo in het doel lopen.

19 maart 2013 om 18:33

Daar heb je zeker gelijk in. Zeefuik is een drama. Maar verder vind ik het allemaal wel meevallen. Met Magnasco staat er een talentvolle rechtsback, Kostic kan zeker nog wat worden (ondanks z'n afgrijslijke Dani Alves-look ), Bakker is beter dan Kwakman en Zivkovich is een groot talent.

19 maart 2013 om 18:38

Dani Alves heeft eerder de Kostic look hoor haha! Kostic is echt een geweldige voetballer scoort vaak bij de jeugd en is ook nog eens een grappige jongen als je fotos van trainingen ziet. Magnasco komt er wel kan ontzettend veel lopen, maar maakt nog te veel wilde inschattingsfouten. Ook over Zivkovic en Bakker heb je gelijk, maar Ben Moussa, Bos, Alex, Pedro, Van Nieff en Letschert zijn goede talenten. Zivkovic is alleen een niveau apart hoor. Nou nog hopen dat die Fofane ook bij de FC komt en over 10 jaar hebben we onze eigen Messi hier rondlopen.

19 maart 2013 om 18:58

@ Fcgrunn050,

Inderdaad, Atl_madrid heeft helemaal gelijk en jij hebt ook helemaal gelijk over Género Zeefuik.

Zeefuik heeft alleen goed gepresteerd bij clubs uit de Jupiler League, bij NEC heeft hij lang op z'n eerste goal moeten wachten en daarna scoorde hij ook niet echt veel.

Nu bij FC Groningen heeft hij er dit seizoen pas drie gemaakt.

Henk Veldmate heeft gewoon 'n paar uitstekende aankopen gedaan, met onder andere Paco Van Moorsel, Michael De Leeuw, Filip Kostic en Stefan Magnasco, maar die krijgen amper kansen van Robert Maaskant.

Er zitten inderdaad 'n paar matige aankopen tussen, zoals Andraž Kirm.

Ik hoop dat degene die volgend seizoen de nieuwe trainer van FC Groningen wordt, David Texeira en Matias Jones (verhuurd aan FC Emmen), 'n kans geven.

Want naar mijn mening hebben ze het beide in zich om het te maken bij FC Groningen, maar ze krijgen geen vertrouwen van Robert Maaskant.

Verder moet FC Groningen deze spelers verkopen:

- Emil Johansson.
- Oluwafemi Ajilore.
- Andraž Kirm.
- Mitchell Schet.
- Luciano.
- Género Zeefuik.
- Jonas Ivens, verhuurd aan Waasland Beveren, maar heeft geen toekomst meer bij FC Groningen.
- Tom Hiariej, verhuurd aan FC Emmen, maar heeft geen toekomst bij FC Groningen.

Deze spelers moeten dan verhuurd worden:

- Luís Pedro.
- Tim Keurntjes.
- Yoell Van Nieff.
- Hilal Ben Moussa.

Verder kunnen spelers als Nick Bakker, Henk Bos en Richairo Živković ook doorstromen vanuit de jeugdopleiding naar het eerste van FC Groningen.

Bizot
Magnasco
Van Dijk
Kwakman
Burnet
Sparv
Kieftenbeld
Bacuna
De Leeuw
Kostiç
Texeira
19 maart 2013 om 19:46

Heel slim om bijna een compleet elftal weg te doen! Kirm moet je sowieso Niet verkopen. speelt met de week beter.

19 maart 2013 om 19:53

Over een paar spelers ben ik het met je eens. Johansson, Schet en Ivens mogen zeker vertrekken. Hiariej vind ik een twijfelgeval. Als centrale middenvelder heeft hij het twee seizoenen geleden heel leuk gedaan, maar daarna mocht hij ineens niet meer terugkomen op die positie. Het punt is nu dan wel dat we eigenlijk omkomen van de centrale middenvelders.

Daarnaast blijf ik mij verbazen over de kritiek op Kirm, Zeefuik en Ajilore. Alledrie zijn gewoon prima spelers voor Groningen. Kirm is zich goed aan het ontwikkelen, en Ajilore is gewoon een goede voetballer, alleen wat aan de dure kant. Daarnaast heeft hij ook vrij weinig gespeeld sinds hij bij Groningen speelde, maar in de wedstrijden van dit seizoen heeft hij toch wel bewezen dat hij een prima schakel kan zijn in het elftal. Zeefuik speelt bijna elke wedstrijd een 'zeven'. Maakt het bijna elke verdediger lastig, en kan in veel gevallen de bal zo lang bij zich houden dat hij de aanval verder kan doorzetten. Enige probleem (nogal groot probleem) is dat hij niet scoort. Betere oplossing dan hem te vervangen zou zijn om in een 442 opstelling te spelen met Texeira naast hem. Zoals afgelopen zondag te zien was, heeft een 451 systeem met Texeira in de spits ook totaal geen nut. Douglas had een rustig laatste halfuur met Texeira als directe tegenstander.

Verder zie ik geen reden om Luciano te verkopen. Hij zit al vrij lang bij de club en het zou nogal raar zijn om hem nu ineens te moeten verkopen. Als tweede keeper mag hij van mij gewoon bij de groep blijven. Hij ligt goed in de groep, en ook dit seizoen heeft hij gewoon weer punten voor ons gepakt in de eerste seizoenshelft. Hij heeft een aantal fouten gemaakt, maar de wissel van Bizot voor Luciano kwam op een nogal raar moment toen Luciano weer in goede doen was. De wissel heeft natuurlijk wel goed uitgepakt, ik ben namelijk hartstikke tevreden met Bizot in de goal, maar de timing was hoogst opmerkelijk.

Daarnaast zal Zivkovic niet terugkomen bij het eerste elftal voordat hij zijn school heeft afgemaakt. Henk Bos is ook nog te licht voor het niveau Eredivisie. Heeft weinig indruk gemaakt in de wedstrijden die hij speelde, al is het natuurlijk wel belangrijk voor zo'n jongen dat hij minuten maakt in het eerste. Bakker vind ik wel een echte aanwinst, speelde een hele goede pot in het centrum afgelopen weekend. Een stuk beter dan Kwakman.

Verder blijf ik mij ook enorm verbazen over het feit dat er nooit kritiek is op De Leeuw. Iedereen praat altijd maar over Zeefuik, maar als er iemand niet presteert dan is het De Leeuw wel. Zeefuik blijft in voetballend opzicht tenminste nog elke wedstrijd overeind, maar De Leeuw valt echt door de mand met zijn gebrekkige techniek. Hij maakt het goed met een boel inzet, maar foutieve aannames en slechte passes kenmerken zijn spel van de tweede seizoenshelft. Ook heeft hij gewoon veel van zijn goals te danken aan Zeefuik. In de tweede seizoenshelft is het gat tussen die twee veel groter geworden. De Leeuw loopt veel meer op het middenveld rond en mist totaal de aansluiting met Zeefuik. In de eerste seizoenshelft stonden ze veel dichter op elkaar en werd er soms prima gecombineerd door beiden. Kan dan toch geen toeval zijn dat De Leeuw al zijn goals op één na gemaakt heeft in de eerste seizoenshelft?

Verder nog wat aanmerkingen op je opstelling: Kwakman eruit voor Bakker. Kwakman is veel te traag, geen opbouwsnelheid, en tegen NAC was duidelijk te zien dat hij absoluut geen snelle aanvallers kan verdedigen. Hij werd in één aanval wel twee à drie keer uitgekapt door Lurling, dat kan gewoon niet als je een centrale verdediger bent. Burnet mag van mij nog blijven staan, maar er moet wel wat veranderen in zijn spel, of er moet een nieuwe speler gehaald worden voor volgend seizoen. Sparv en Kieftenbeld vind ik prima als centrale middenvelders, al vind ik eigenlijk wel dat Lindgren zou moeten spelen. Hij is echt enorm belangrijk voor het elftal. Een weinig opvallende speler, maar wel de schakel tussen de achterste linies. Daarnaast zou ik in plaats van Kirm juist Bacuna naar de kant halen. Bacuna heeft afgezien van afgelopen weekend nog bijna geen fatsoenlijke pot gespeeld, terwijl Kirm alleen maar beter aan het worden is. Die keuze vind ik dus ook nogal opmerkelijk. Verder zou ik dus ook gaan voor een 442 opstelling, aangezien spelen met Texeira als enige spits geen zin heeft (adhd'er aan de bal, en weinig duelkracht), en met Zeefuik als enige spits evenmin zin heeft aangezien je dan zijn sterke punten niet gebruikt. Zeefuik zou namelijk de perfecte targetman zijn voor een spitsenduo.

Bizot
Magnasco
Van Dijk
Bakker
Burnet
Kirm
Kieft/Lindgr
Sparv
Kostic
Zeefuik
Texeira
19 maart 2013 om 21:40

@atl_madrid

Je bedoelt dat Dani Alves een Kostic-look heeft?
Kostic had dit namelijk eerder.

20 maart 2013 om 14:26

@danielhuiz, 19.46 #32
Hij moet alleen nog leren een corner voor het doel te krijgen. En vrije trappen bij een medespeler. Of dat aan een medespeler overlaten die dat beter kan.
btw Kirm is een aankoop van Maaskant.

20 maart 2013 om 17:58

Bos en Bakker zijn al lid van de 1e selectie hoor

Hmm, de selectie is inderdaad matig, maar Veldmate mag toch niet alleen beslissen over aankopen naar ik aanneem? Beetje makkelijk dit..

Geef Groningen groot gelijk. Wat een Drama aankopen zijn er gedaan.. Echt geldverspilling.

Wie heeft er in vredesnaam voor gezorgd dat Zeefuik moest komen? Die had als spits voor die tijd toch ook al geen rendement?

19 maart 2013 om 18:47

Zeefuik is ook geen scorende spits hij is geen finbogarson die ze van alle kanten er inschiet. Zeefuik moet balletje vast houden en mensen bezig houden en daar moet dan een scorende spits om heen lopen maar die is er niet.

Dus moet Maaskantje 4-4-2 gaan spelen omdat de buitenspelers weinig dreiging hebben.

Als je ziet dat Heerenveen een Finbogarsoon haalt en ADO van Duinen. .... Zitten wij met Zeefuik

19 maart 2013 om 18:31

Van Duinen is niet echt scouten, die zat al een aantal jaar in de jeugd van ADO

19 maart 2013 om 19:22

En dat Suk de 3 punten binnenschiet uit bij Sporting Portugal, en afgelopen weekend met zijn doelpunt een punt pakt tegen Porto... Geen wereldvoetballer die Suk, maar als je hem op de goede manier gebruikt is hij 30x zo goed als Zeefuik.

19 maart 2013 om 20:24

Suk had zeker meer gescoord dan Zeefuik, want als ik het niet mis heb zijn de doelpunten van Genero voor een spits een beetje generoant, en kunnen we ze op één hand tellen.

19 maart 2013 om 21:10

3 om precies te zijn, waarvan 2 pingels. 1 veldgoal dus. Achja, vorig jaar liep Zeefuik op een gegeven moment 1 op 23 bij Nec.....

19 maart 2013 om 21:18

Nog erger, 0 op 22

Het zijn natuurlijk niet de beste aankopen die Groningen heeft gedaan deze zomer. De Leeuw, Bizot en Kirm hebben hun waarde wel bewezen, alleen de andere spelers hebben gefaald waarin Kostic toch wel de ergste is. Die werd binnengehaald als de nieuwe Tadic en heeft maar 4 wedstrijden gespeeld.

19 maart 2013 om 18:35

Ongelukkig dat hij de nieuwe Tadic werd genoemd, maar hij heeft ook heel weinig kansen gekregen.nu hij steeds weer wat meer minuten mag pakken, zie je dat hij wel kan voetballen en gewoon beter is dan die waardeloze Bacuna en die nog ergere Schet. Maaskant heeft kostic keihard laten vallen voor z'n eigen aankoop (kirm) en hem daarna nooit een kans meer gegeven.

20 maart 2013 om 18:55

Heb je dan ook afgelopen weken gekeken toen hij speelde? De Euroborg stond op zijn kop, alles lukte bij hem en er kwam inderdaad meer gevaar van Kostic weg dan Tadic vorig seizoen (1e seizoen was Tadic een god) Ligt aan Maaskant die zijn vriendje Kirm belangrijker vind

Lekker makkelijk om alles af te schuiven op de technisch directeur, volgens mij zijn er toch echt wel meer mensen die naar deze matige spelers heeft gekeken en die hebben toch ook allemaal hun goedkeuring gegeven lijkt me, Nijland probeert zijn eigen straatje schoon te vegen en volgens mij hebben de supporters dat ook wel door.

Trouwens, van Dijk is nog de enige die wat geld waard is, mocht hij ook nog weggaan dan blijft er een degradatiekandidaat over, had ik echt nooit verwacht van FC Groningen die het toch altijd aardig deden met scouten.

19 maart 2013 om 18:39

Bacuna en de andere talenten zijn echt niet zo slecht hoor, maar op een of andere manier komt het er bij sommige jongens niet uit. Jammer dat het niet onder Robert lukt dan maar kijken of zijn opvolger alles uit die nu wat mindere jongens krijgt.

Bizot is ook wel een redelijke keeper voor groningen en de leeuw is ook goed genoeg. Magnasco en kostic hebben nog geen mogelijkheden gehad in het 1e . De rest is net als de trainer geen slimme zet geweest.

Het valt me op dat vrij veel spelers schommelen tussen basis en bank. Dit kan nooit goed zijn voor een team. Er wordt echter wel vastgehouden aan een weinig scorende spits met regelmatig overgewicht (zeefuik) en een geforceerde leider (kwakman). Vorig seizoen liet Texeira toch met regelmaat aardige dingen zien. Dit seizoen is er echter weinig van over. Verder zijn er genoeg spelers die over talent (moeten) beschikken zoals Magnasco en Kostic. Ook hier is momenteel weinig van te merken. De schuldige lijkt hierbij de hoofdtrainer te zijn en niet per definitie de technisch manager (alhoewel Veldmate ook blunders heeft gemaakt).

Als Nijland zo veel van voetbal weet, had hij toch ook wel kunnen zien dat Zeefuik niks is?
Zelfde als bij Twente na een paar keer goed en ook wel gelukkig scouten, denken ze dat zij het wel weten. Wordt straks bij Heerenveen ook nog een keer een probleem. Finbogason is heel goed gescout en Djuricic langer geleden ook maar geen club kan alleen maar goed scouten. En als je dan financieel afhankelijk bent van de opbrengst van je verkopen val je gelijk in een diep gat.

Waar zijn de tijden gebleven met Europees voetbal in Groningen en spelers als Nevland, Sankoh, Lindgren en Suarez om maar eens wat te noemen. Zonde, is de laatste 2/3 jaar snel bergafwaarts gegaan

Wat een onzin is dit! Magnasco is een van de betere in dit team en Kostic moet veel meer speeltijd krijgen omdat hij zeker beter is dan bacuna op dit moment!
Over de rest van de aangekochte spelers ben ik zeker niet te spreken, schet kan echt heeeleemaal niks! moet je nagaan dat er iemand is geweest die groningen heeft verteld; haal deze man!
Zeebuik en texeira kunnen niet scoren, heb je dus ook niks aan.
Bizot en de leeuw zijn prima!
van moorsel.. tja geen idee? ook iemand die als nieuwe 'aanwinst' erg weinig speelt.

Ach het is gewoon een combinatie van allerei factoren. Spelers waarvan direct teveel verwacht word, spelers die geen vertrouwen krijgen, spelers die op verkeerde posities worden gezet of een verkeerde rol toegedicht krijgen, slechte begeleiding van jonge spelers etc etc.

Er lopen verdomme spelers rond die minder worden in plaats van beter. Texeira kan werkelijk helemaal niks meer, wat ze met die jongen gedaan hebben..... god mag het weten.

Maargoed natuurlijk zitten er miskopen bij, dat ga je altijd houden. Wat ik veel erger vind als een speler die mislukt, is het gebrek aan bepaalde type spelers en zoethouders die aangetrokken zijn om seizoenskaarten te verkopen. Toen vorig jaar opeeens een hele zooi spelers werden vast gelegd zei ik al kwaliteit is belangrijker als quantiteit.
En wat ik Nijland aanreken en mischien nog veel erger vind als miskopen, is het niet verkopen van middelmatige spelers als er belangstelling is.

Er gaat bij Groningen gewoon al jaren van alles mis en scouting is daar maar 1 onderdeel van. Veldmate mag van mij best ophoepelen maar daarmee is het hele probleem niet opgelost.

We hebben iemand die de verkeerde mensen haalt dus gaan we hem posteren om aan te geven wie er gehaald moet worden. Is een beetje tegenstrijdig maar het kan blijkbaar wel in het hoge Noorden.

Tsja, als je Zeefuik haalt, die toen al veel te dik was, dat geeft niet echt aan dat het scouting apparaat goed werkt bij Groningen momenteel..tsjongejonge, zelfs als je geen verstand van voetbal hebt weet je toch dat dat geen goede aankoop is. Snel een paar andere mensen in de scouting, want het halen van Zeefuik is echt een brevet van onvermogen....

Zeefuik speelde bij NEC al niet heel sterk. Fungeerde als een betrouwbaar aanspeelpunt maar doelpunten maakte hij toen niet en nu ook niet. FC Groningen moet dan ook niet zeuren dat hij nooit scoort. Je had dit kunnen zien aankomen.
Zo slecht lijkt die Magnasco toch ook weer niet. Hij speelt aardig mee en zijn balverlies lijkt te komen door gebrek aan communicatie. De taal gaat hij vanzelf wel leren. Ik woon in Zweden en ken alleen de voetbaltermen. Meer heb ik niet nodig om te overleven.

Magnasco speelt zeker niet slecht en Kostic heeft iets meer tijd nodig. Geen paniek alsjeblieft!

.groningen wil volgend jaar blijkbaar op technisch vlak met een schone lei beginnen.
Jammer dat ze zo stroef tot zeer matig draaien dit jaar, mooie club.
Zeker de mooiste club van het Noorden.

Nog niet zo lang geleden werd Henk Veldmate in 1 adem genoemd met Hans Nijland.(success)
Zou het kunnen zijn dat ze een beetje ongelukkig zijn met de aanstelling van trainers.
Groningen heft vele jaren succes gehad met de aankoop van jonge talenten . Zei groeide onder Ron Jans en zijn staf uit tot spelers met een grote tranfers waarde .misschien eens nadenken welke trainer maakt onze spelers beter!

Mooi eindelijk wordt er actie ondernomen, al de missers van de afgelopen pakweg twee jaar wordt hij hopelijk nou eens op afgerekend. Mede daardoor zitten we het onnodige salarisposten, dit komt natuurlijk de kwaliteit nooit ten goede bij FC Groningen. Zie Texiera, Jones, Femi, Pedersen, en nog wel wat spelers.

19 maart 2013 om 22:36

Weet jij of iemand anders wat er met Jones is gebeurd? Ik vond 't een dreigende speler die heel erg sterk was aan de bal

magnasco die het niet zo goed doet....? hij heeft ik meen de 1e wedstrijd in de basis gestaan; dat verliep niet succesvol. Maar om hem dan maar meteen te slachtofferen ten faveure van Kappelhof.....tsja, zo geef je een speler geen vertrouwen. En Kappelhof een succes op rechts...nou nee. Nu speelt Magnasco de laatste 2 wedstrijden (sinds zn debuut) op rechtsback en is ie notabene 2 x achterelkaar uitgeroepen tot man of the match ; en terecht. Al speelde van Dijk tegen Twente ook weer top!! (bulykin won 1 duel.....)
Dat zelfde geld ongetwijfeld voor Kostic. Krijgt geen kans, maar die Schet mocht keer op keer in de basis beginnen; en tot overmaat van ramp krijgt dan Henkie Bos 3 wedstrijden de voorkeur terwijl iedere blinde kan zien dat ie het niveau niet aan kan (niveau hoofdklasse en dan ben ik positief) .....beetje makkelijk om dit op Veldmate af te schuiven. Iedereen roept maar dat Maaskant middelmatig materiaal heeft....misschien gebruikt ie wel niet de juiste spelers....virgil van Dijk speelde volgens mij niet meteen in de basis....de hele tijd vasthouden aan Luciano om dan uiteindelijk toch maar (terecht) het vertrouwen aan Bizot te geven. Kwakman op de bank en Kappelhof centraal naast van Dijk scheelt m.i. ook een hoop. Dan heb je een spits die 25 kilo te zwaar is....(vergelijk even een foto op google van zeefuik in nec shirt met een foto van hoe die er nu uit ziet en we zijn uitgepraat) terwijl die texeira toch echt wel kan ballen; of is iedereen zijn doelpunten uit bij az in de beker alweer vergeten...? (dat was 1 van zn 1e wedstrijden notabene...) Die jongen speelt nu met zn ziel onder de armen terwijl die toch echt beter een klasse beter is als Zeefuik. En hij krijgt het publiek ook meteen achter zich wat in thuiswedstrijden ee hoop scheelt!!!! En dan heb je nog Zivkovich waarvan een beetje kenner al kan zien dat dat een grote gaat worden......en daar hoor je ook nies meer van; geblesseerd?.....ik denk dat een andere trainer meer uit deze selectie had gehaald. En om dan Veldmate te degraderen.....wel heel makkelijk. Wat die allemaal voor de fc heeft betekend.....ik sta vierkant achter Velddmate!!!!

FC Groningen seizoen 2013/2014

Trainer: Erwin Koeman, Assistenten: Erwin Van De Looi en Joop Gall.

Nieuwe spelers: Verdedigers:
- Jeroen Veldmate, Heracles Almelo.
- Arnold Kruiswijk, SC Heerenveen.
- Darryl Lachmann, PEC Zwolle.
- Ruben Ligeon, Ajax.
- Kaj Ramsteijn, Feyenoord, {was verhuurd aan Vvv-venlo}.

Aanvallers:
- Geoffrey Castillion, Ajax {was verhuurd aan Heracles}.
- Jody Lukoki, Ajax.
- Annass Achabar, Feyenoord.
- Virgil Misidjan, Willem 2.

selectie 2013/2012

K Luciano Da Silva 1
K Bizot
K Van Der Lei

V Magnasco 2
v Lachmann 3
v Van Dijk 4
v Burnet 5
v Veldmate
v Ramsteijn
v Kappelhof
v Ligeon
v Johansson
v Kruiswijk

M Bacuna 6
M Lindgren 7
M De Leeuw 8
M Kirm
M Kieftenbeld
M Kostic
M Sparv
M Van Moorsel

A Lukoki 9
A Texeira 10
A Schet 11
A Misidjan
A Zeefuik
A Zivkovic
A Castillion
A Achabar

Opstelling:

--------------------------------------luciano Da Silva---------------------------------------------... ---magnasco---------lachmann----------------------... Dijk----------burnet-------------
--------------------------------------------------... -------bacuna---------------------------lindgren--... Leeuw-------------------
--------------------------------------------------... ---lukoki--------------------------------texeira--...
Wat vinden jullie hiervan jongens???? Graag reacties als het kan!

19 maart 2013 om 21:38

Welkom Jupiler League met jouw voorstel. We gaan toch potdorie niet Arnold Kruijswijk halen, zijn we helemaal betoeterd, die kon er al helemaal niets van. De man met het snelste eigen doelpunt ooit. En met spelers als Lukoki en Achabar komen we er ook niet hoor, allemaal van die spelers die niet aan de bak komen bij Ajax en Feyenoord en dan zouden wij die moeten gaan halen.

Voor de rest verandert helemaal niets in jouw opstelling, grabbelaar Luciano weer op doel, Lachmann moet zich nog maar eens bewijzen bij de FC, Bacuna bakt er ook weinig van en Lukoki als onze verlossende spits absoluut niet.

Wat FC moet gewoon weer gaan doen, is goed scouten, dus niet al die onzin namen die voorbij komen van spelers uit de Jupiler League of talenten die niet halen bij de top, maar gewoon goede onbekende nieuwe mensen halen en daarnaast doorstroming uit de jeugd. Van Marcus Berg, Tim Matavz, Luis Suarez, Erik Nevland, niemand had voordat ze bij ons kwamen er ooit van gehoord, allemaal stuk voor stuk toppers voor onze FC.
Dus scouting moet gewoon beter, er moeten nu gewoon 3 spelers gehaald worden waaronder 1 spits die gewoon heel goed gescout zijn.

19 maart 2013 om 22:34

Kruiswijk was in zijn FC Groningen tijd een prima verdediger . Maar ben het wel met je eens dat hij daarna stukken minder is geworden en mooi bij een Rkc/nac of Zwolle moet gaan voetballen. Als rotatie speler.

19 maart 2013 om 23:04

Nog meer buitenspelers. Wat mij betreft stoppen we per direct met dit systeem en beginnen we weer 'gewoon' 4-4-2 te spelen. Spelers met inhoud en loopvermogen hebben we nodig voor op de rechts/links-midden positie zodat het weer vanouds kan spoken in de borg.

Noa Johansson mag weg en Kruiswijk hoeven we ook niet te halen en Castillion en Achabar zijn ook overbodig!

Ik moet zeggen dat Groningen erg slecht heeft ingekocht afgelopen zomer. Alleen De Leeuw valt echt op als een echte meerwaarde, de rest heeft het nog niet (kunnen) laten zien. Ik moet wel zeggen dat zo'n Kostic weinig kansen heeft gehad, dus een oordeel kan ik niet over hem vellen. Wat ik vooral een echte miskoop vindt is Zeefuik, die jongen kan er echt niks van. Als je Suarez, Berg en Matavz gewend bent is Zeefuik echt twee klasse minder. Verder denk ik dat Groningen wat routine mist achterin en een creatieve speler, zoals Tadic vorig jaar.

19 maart 2013 om 22:35

Toch scoort Zeefuik er op los bij Jong Oranje, ooit aangedacht of hij misschien niet helemaal in de tacktiek van FC Groningen past? Een prima speler, alleen er is veeeeelste weinig aansluiting op 't middenveld, behalve de Leeuw die dan redelijk tot goed aansluit

20 maart 2013 om 08:22

Ik vind zulke reacties altijd wel grappig. Men kijkt naar statistieken en zegt volkomen onterecht dat De Leeuw een meerwaarde is. Nou, dat valt reuze mee. Hij werkt hard, schiet er soms een balletje in (mist derhalve ook veel opgelegde kansen), maar voetballend komt hij zwaar te kort. En dat voor je centrale man op het middenveld.
Paco van Moorsel hoort daar te staan, maar krijgt het vertrouwen niet. En ditzelfde geldt voor meerdere aankopen van de afgelopen twee jaar. Men weet dat het erin zit, maar die laffe Maaskant houdt liever vast aan wat geroutineerde spelers. Maar ondertussen worden jonge talentvolle aankopen verwaarloosd, waardoor die met de ziel onder de arm door Groningen sjouwen en steeds minder gaan voetballen. Zie Johansson, Jones, Kostiç, (tot voor kort) Magnasco, Van Moorsel en (tot voor kort) Bizot.

Over Zeefuik: het is een hele goede sterke voetballer. Begon ook erg goed aan het seizoen. Grote probleem is dat hij wordt gebruikt als aanspeelpunt, maar de middenvelders veel te laat aansluiten, staat zeefuik 5 tot 10 seconden te wahten met twee verdedigers in zijn nek. En nog wint hij redelijk veel duels. Dit is weer een gevolg van dat zij te ver naar achteren staan omdat Kwakman niet met ruimte in zijn rug kan verdedigen. En o wee als Kwakman eruit moet...

Daar kun je de TD niet op aanrekenen, daar is de technische staf van het 1e elftal verantwoordelijk voor. In de eerste plaats Maaskant, maar vergeet Van de Looi en Lukkien ook niet. En die lopen nu allebei te azen op het plekje van hoofdtrainer. Nou, alsjeblieft niet!

20 maart 2013 om 17:03

Ik denk dat het grootste probleem nog wel is dat er geen snelheid is. Echt waarschijnlijk het langzaamste team van de eredivisie. Als Groningen een ploeg onder duk zet, hoeft er maar een lange bal gegeven te worden en het ligt achterin helemaal open.
De Leeuw is zeker wel een aanwinst, kon dat 2 jaar geleden al wel zien. Misschien niet helemaal de 10 die we nodig hebben, maar zeker wel een meerwaarde. De Leeuw heeft misschien niet de beste techniek, maar hij heeft wel ontzettend veel speelinzicht en weet precies waar die moet lopen. Als je voor hem nog een scorende spits zou hebben dan zou Groningen veel meer van de spits kunnen afhangen.
Ik zeg gewoon terug naar 442, kijken of Zeefuik dan wel kan renderen.

Een falend aankoopbeleid, een falende trainer, een falend systeem met 2 controleurs.
Een voorzitter die blind is en alleen maar mooie praatjes verkoopt.
Over het voetbal maar niet gesproken, het slechtste wat ik in 10 jaar heb gezien.

Kirm en de Leeuw doen 't 'goed' bij FC Groningen.
Zeefuik is een goede speler maar past totaal niet in het plaatje van FC Groningen.

Bizot, tja.. Hij blinkt niet uit maar maakt ook geen fouten. Een kleine verbetering misschien.
Stefano Magnasco en Kostic beginnen zich nu te melden en met name Stefano speelt de laatste twee wedstrijden (in de basis) echt heel erg goed.
Kostic was een hele dure aankoop en ik moet nog maar even zien of hij de kwaliteiten heeft voor die prijs. (1.25 miljoen )

Je begint met een systeem en tactiek die je wilt spelen. Van 'oudsher' (sinds promotie) speelt FC Groningen 4-4-2 met 2 spitsen. Met de komst van Pieter Huistra is de club een ander systeem gaan spelen, namelijk 4-3-3. Dat past eigenlijk helemaal niet bij FC Groningen en daar moet zo spoedig mogelijk vanaf gestapt worden. Groningen moet 4-4-2 spelen met buffels op het middenveld. Voor driehoekjes en andere hoogstandjes kijk ik om de paar week wel naar Ned3, champions league.

Wat betreft veldmate: zijn aankopen waren redelijk te noemen: snelheid op de flanken ontbrak vorig jaar waardoor Schet en Kostic zeker te verklaren waren. Echter hadden ze toen misschien het roer al om moeten gooien en een ander systeem moeten beoogen. Ik denk dat het nog steeds kan: Texeira, Zeefokko en onze vriend de Leeuw kunnen prima als spits in 4-4-2 formatie spelen. Alleen zijn Schet en Kostic te licht voor de links en rechts midden positie. We hebben daar spelers nodig die allround zijn in aanval en verdediging zoals van der Laak en Levchenko van een paar jaartjes terug.

Dus: stop met 4-3-3 nastreven met vleugelspelers, kap met dat systeem in de jeugd, stap over op je roots en verkoop/verhuur Schet/kostic en al die andere middelmatige buitenspelers.

Wat betreft magnasco: vind ik een prima talent en heeft op mij zeker voetballend gezien best wel indruk gemaakt. Die moet je nu nog niet afschrijven.

Over en uit!

19 maart 2013 om 23:09

Bedoel je in deze richting? En dan het middenveld met een ruit en Lindgren naar achter en de Leeuw achter de spitsen? Zo was het in de tijd van Ron Jans (met andere spelers natuurlijk)
En natuurlijk kun je dan discussiëren over Kostic ipv Bacuna bijvoorbeeld.

M. Bizot
L. Burnet
V. Dijk
K. Kwakman
S. Magnasco
A. Kirm
R. Lindgren
M. de Leeuw
L. Bacuna
G. Zeefuik
D. Texeira

enne... hoe zit dat met Jurrie Koolhof? Sinds hij Beukenkamp heeft vervangen is het kommer en kwel met nieuwe spelers, tactiek en aankoopbeleid.

19 maart 2013 om 23:17

Die zit er nog wel maar het word denk ik is tijd om hem te vervangen.

Kon Groningen het maar permiteren om een elftal bijelkaar te houden.

Dan had ons team er zo uit kunnen zien:

Bizot

Bruno Silva - Virgil van Dijk - Andreas Granqvist - Frederik Stenman

Petter Anderson - Michael de Leeuw - Rasmus Lindgren

Luis Suarez - Marcus Berg - Dusan Tadic

En dan nog enkele op de bank:

Gibril Sankoh
Goran Lovre
Tim Matavz
Daley Blind
Tim Sparv

En ik vergeet vast nog wel een paar spelers.

Zelf zou ik Everton (heracles) wel bij Groningen willen zien.

20 maart 2013 om 17:54

Met dit team waren we sws kampioen geworden.

Ja maar met dat elftal deed je mee in de bovenste regionen.

Henk Veldmatig was niet voor niets zijn bijnaam in Groningen e.o.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren