Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘AZ vraagt PSV zeven miljoen voor deal en één miljoen voor Maher’

Laatste update:

AZ vraagt PSV volgens Voetbal International zeven miljoen euro als transfervergoeding voor Adam Maher. De negentienjarige middenvelder wil zelf graag hogerop en liet de laatste maanden weten naar PSV of Ajax te willen; een specifieke voorkeur gaf hij niet prijs. Na de verkoop van Jeremain Lens heeft men in Eindhoven geld op zak en dus wordt er al enkele dagen met AZ gepraat.

/

PSV gaf vorige week in Alkmaar aan wat het ongeveer zou willen betalen voor Maher en vervolgens ging AZ in beraad. Er werd een tegenvoorstel naar Brabant gestuurd en inmiddels zou duidelijk zijn dat AZ graag zeven miljoen euro ontvangt. Daarnaast wil de club dat PSV zelf ervoor zorgt dat Maher het percentage van de transfersom krijgt waarop hij volgens het contract recht heeft.

Dat zou PSV nog eens een miljoen euro extra kunnen kosten. Dan zijn eventuele extra clausules nog niet meegerekend, zoals een bijkomend geldbedrag wanneer PSV binnen enkele jaren kampioen wordt, de Champions League bereikt of Maher weer doorverkoopt aan een grotere club. In januari spraken PSV en AZ ook met elkaar over Maher, maar liepen de onderhandelingen stuk.

Als AZ echt zeven miljoen euro vraagt voor Adam Maher, vind ik dat...

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Succes daar.

Ik ben heel benieuwd. Hoop voor psv dat ze zich niet weer in de vingers gaan snijden....

24 juni 2013 om 13:30

Weer?

24 juni 2013 om 13:34

Vukovic, Zanka, Engelaar, ...

Allemaal tamelijk grootverdieners die niet bijster veel gepresteerd hebben.

24 juni 2013 om 13:39

Toch vind ik dat je Zanka nog niet helemaal goed kunt beoordelen. Was in Denemarken absoluut een zeer gewaardeerde verdediger en was ook niet voor niets international. Bij PSV overkwam hem op een gegeven moment een beetje hetzelfde als Onyewu bij Twente, laatstgenoemde kwam linksback te spelen, Zanka speelde een aantal wedstrijden als rechtsback. Dat is totaal anders voetballen dan een spits uitschakelen.

Hij heeft natuurlijk niet goed gepresteerd, maar voor mijn gevoel zat ook hier, net als bij Waterman/tyton, ook een verschrikkelijk groot aandeel van die nare koppigheid van Advocaatje in. Z'n fout niet toe willen geven en blijven hopen dat de desbetreffende speler het ongelijk bewijst

24 juni 2013 om 13:40

Ik hoop eigenlijk dat Maher niet naar PSV gaat. Ze hebben de laatste tijd meerdere talenten echt verkeerd benaderd, waardoor er niks van ze is geworden..kijk naar bijvoorbeeld Narsingh of Wijnaldum.

24 juni 2013 om 13:42

Narsingh? Wat heeft PSV daar verkeerd mee gedaan? Die jongen kwam net lekker in zijn spel toen hij een hele vervelende langdurige blessure kreeg, dat kan bij elke club gebeuren toch?

24 juni 2013 om 13:44

@passss

Narsingh kunnen we nog niet echt over oordelen aangezien hij een zware blessure heeft gehad. Wijnaldum zit gewoon aan zijn top...die kan gewoon niet beter.

24 juni 2013 om 13:45

@ passs

Narsingh is zwaar geblesseerd geraakt, daar kan PSV natuurlijk helemaal niks aan doen. En Wijnaldum heeft zich dit seizoen heel prima ontwikkeld. Ook al miste hij nog aardig wat kansen, hij heeft flink gescoord dit seizoen en op het EK van Jong Oranje speelde hij zeer behoorlijk op rechtsvoor. Hij speelt al een stuk volwassener dan eerder, toen hij nog teveel 'postbodevoetbal' speelde.

24 juni 2013 om 13:46

@gekke man

Zanka heeft welgeteld een keer rechtsback gespeeld.

24 juni 2013 om 13:53

Wijnaldum altijd een heel overschatte speler geweest. Die jongen springt als een aap bij luchtduels met handen en benen in de lucht. Die jongen heeft echt geen verstand van tactiek, of balgevoel hij komt gewoon wat hersens te kort voor de rest is het wel een technische voetballer maar ik zie hem eerder mislukken dan maken.
Ik heb hem bij Feyenoord ook nooit goed gevonden. De team zelf was dramatisch die periode en elke jeugdspeler had het goed gedaan tussen die kneuzen van dat periode een verdediger op zijn positie had veel meer als hem gescoord met de voorhoede omzich heen. Ik ben het wel eens over Narsingh, vind hem de beste flankspeler die robben zou kunnen opvolgen. Heeft ongeloofelijk goeie inzicht en voorzetjes op maat snelheid kan goed zijn man voorbij en kan nog heel veel dingen. Is gewoon een heel talentvolle speler waarvan we nog veel over zullen horen. De intelligentie van die jongen spat gewoon van hem af in het spel.

24 juni 2013 om 14:09

Precies! Onyewu was een geweldenaar en was echt een ''snoepje''zoals joop zei. Jammer genoeg werd die consequent verkeerd ingezet...

24 juni 2013 om 14:20

Ga je Maher nu vergelijken met Zanka Vukovic of Engelaar. Maher is toch wel van een buitencategorie als die gaat vergelijken met dat soort spelers.

Buiten dat is Zanka helemaal geen 'grootverdiener'

24 juni 2013 om 14:23

Ik zie in ieder geval dat Wijnaldum beter kan voetballen dan dat jij onze taal machtig bent!

Maar dat geheel terzijde...

24 juni 2013 om 15:43

@yusuf:
Vandaar dat hij een van de beste Nederlanders was op het afgelopen jeugd Ek.
Het is gewoon een prima speler die zich zeker nog verder kan ontwikkelen. Ik zie hem over een paar jaar wel bij een europese subtopper spelen.

Hij is afgelopen jaar slachtoffer geworden van het beleid van PSV veel te veel middenvelders te kopen. Gelukkig gaan er nu daarvan een aantal weg.
Ik vind dan ook dat PSV hem komend seizoen gewoon kans moet gaan geven op zijn beste positie te spelen.

24 juni 2013 om 17:56

Haha die jongen loopt over can het balgevoel man. Bovendien zou il het zelf echt geweldig vinden als hij nog bij Feyenoord voetbalde. Dat die jongen op zijn 17e al voetbalt in het eerste bij een eredivisieclub delft ook ontzettend veel. Zeker gezienzijn bepebeperkte fysiek. Narsingh is een goede voetballer maar de intelligentie spat er echt niet vanaf. Is gewoon een iets jongere en betere Ruben schaken, niet de nieuwe Ronaldo...

24 juni 2013 om 13:41

Voor dat laatste ben ik juist wel bang.

Het enige waar Brands naar lijkt te kijken bij een aankoop is de eventuele winst bij een doorverkoop.

Lens en Mertens zijn inderdaad dikke winst gebleken, en PSV zal voor Strootman, Narsingh en Wijnaldum waarschijnlijk ook een aardig bedrag kunnen vangen in de toekomst.

Maar zijn dit nou de spelers waar PSV sportief gezien baat bij heeft? Volgens mij wordt er al drie seizoenen met een verdediging zo lek als een mandje gespeeld, is er net zo lang al geen sprake geweest van een teamspirit en zijn er al meerdere (niet de minste!) trainers gekomen en gegaan.

En nu dus Maher. Ja, grootste Nederlandse talent in de Eredivisie, die verkoop je gegarandeerd voor een paar miljoen euro winst door over een paar jaar. Echter, voor een lager bedrag had je ook een complete stabiele achterhoede kunnen aanschaffen, en had je Wijnaldum centraal op het middenveld gezet - oftewel, een grotere kans op sportieve successen, in plaats van financiële successen.

24 juni 2013 om 13:43

Dikke winst voor Mertens?

Nog 2 jaar contract, assistenkoning en aardig wat doelpunten en dan ongeveer 3 miljoen winst maken vind ik geen dikke winsten.

Brands heeft daar zeker niet alles uitgehaald.

24 juni 2013 om 13:46

Haal zijn salaris er eens af...blijft er helemaal weinig over.

24 juni 2013 om 13:47

Ik vind het ook wel meevallen, minus zijn salaris en kosten voor zijn zaakwaarnemer en eventuele bonussen van de club zelf voor zijn prestaties houdt je niet zo gek veel over. Vind Mertens voor PSV meer waarde hebben dan die negen miljoen. Al is een verkoop wat makkelijker wanneer een groot talent als Depay zijn plek kan overnemen.

De prijs van Maher ligt aardig hoog, maar ik vind dat de speler zelf ook concessies mag doen als hij echt wil vertrekken. Laat hem maar een kwart miljoen inleveren van die bonus die hij zou moeten krijgen. Zien we meteen hoe graag hij écht wil gaan. PSV moet dit slim proberen uit te spelen.

Nu Ajax zo knullig is afgehaakt en dat publiekelijk heeft gesteld is de onderhandelingspositie ten opzichte van zowel Maher als AZ een stuk sterker geworden.

24 juni 2013 om 13:49

@klopper1900

45 goals en 43 assists blijven er dan over.

24 juni 2013 om 14:03

Even iets wat ik me langere tijd al afvraag: waarom vergelijkt men hier steeds salariskosten en transfersommen? Ja, het is allebei geld dat een club kan uitgeven/besparen, maar dit zijn toch twee geheel verschillende 'soorten geld' binnen een bedrijf?

Naar mijn weten zijn loonkosten maandelijke standaard-uitgaven, waarop een begroting wordt bepaald. Transfersommen zijn een deel van het kapitaal van een club, 'stilstaand geld'.

Ik vraag mij dus altijd af of het wel juist is wanneer jullie salariskosten aftrekken van de winst bij een transfersom.

In het geval van Engelaar snap ik het nog wel (met z'n extreem hoge salaris), maar wanneer een speler 'gewoon' binnen het salarishuis past, klopt die vergelijking volgens mij niet.

Kan iemand die verstand heeft van boekhouden mij dit misschien uitleggen?

24 juni 2013 om 14:04

Volledig eens Chariot!
Brands kijkt naar individuen.
Individueel heeft psv altijd een goede, misschien wel de beste selectie.

Maar een team is het sinds Hiddink eigenlijk zelden tot nooit geweest.

Heeft Ajax ook een tijd gehad.
Kijk naar de ploeg die op 1 goal na geen kampioen werd in 2007. Verreweg de beste individuen destijds

Fantastische ploeg met geweldige spelers toen. Echter geen team (zie opstelling).
Op de bank zaten nog spelers als: Vd Wiel, Maduro, Grygera, Anita, Leonardo, , Mitea, De Mul, etc. Deze reserves zouden (met hun kwaliteiten destijds) in een selectie als vandaag de dag allemaal spelen gok ik

De individuele kwaliteiten bij Ajax zijn nu misschien minder maar de prestaties een stuk beter. Moraal van het verhaal, koop spelers die in je team passen. Dat is (naast de jeugd) de sleutel tot succes.
Goed voorbeeld is het aanschaffen van spelers als Schöne.
Dit zou 5-6-7 jaar terug ondenkbaar geweest zijn. Dan moest het een naam zijn.

Stekelenburg
Heitinga
Stam
Vermaelen
Emanuelson
Gabri
Davids
Sneijder
Perez
Huntelaar
Babel
24 juni 2013 om 14:07

Als je een speler haalt voor 10 miljoen, die 1 miljoen salaris per jaar krijgt, en je verkoopt hem na twee seizoenen dan heeft die jongen je 10 2= 12 miljoen gekost. Verkoop je m voor 13 miljoen dan pak je dus 1 miljoen winst.

24 juni 2013 om 14:19

*dit

Maar inderdaad, het dwaalt weer af op een Ajax/psv discussie. Maar dat gebeurt sowieso als het over iets m.b.t. transfers naar het buitenland gaat. Ajax en PSV zijn daarin gewoon de enige clubs die over miljoenen tranfers kunnen praten dus dat wordt Ajax daar al snel in meegenomen als er een discussie gaande is.

24 juni 2013 om 14:35

Klopper, meestal heb je verstandige posts, nu minder.
Dat geldt voor meerderen.
Het salaris moet je niet meerekenen. Immers tegenover salarissen staan tickets, merchandising, sponsorinkomsten, mediagelden etc etc. En die tel je ook niet mee wanneer je het over winst of verlies hebt. Zijn er geen sakarissen, zijn er geen spelers en komen er ook wat minder naar het stadion he....
Simpel, transferinkomsten begroot je niet, salarissen en de rest wel.
Op Mertens maakt PSV 3.5 miljoen winst, dat verhoogt het Eigen Vermogen, los van rentekosten, inflatie en belasting die je over die winst moet betalen.
Ik ben geen Psv-fan, maar wanneer je Mertens (26) verkoopt voor ruim 9 miljoen en je koopt Maher, grootste talent ere samwn met Eriksen, voor een miljoen minder, doe het het financieel uitstekend. Ik had Maher nl nog wel wat hoger ingeschat...

24 juni 2013 om 15:01

Dit vind ik altijd een verkeerde redenatie. Ik dacht zelf ook altijd zo, maar salarissen worden begroot. Die worden betaald van andere inkomsten en je zal ze toch moeten betalen. Stel PSV ruimt 40 miljoen in de begroting in voor salarissen. Het maakt niet uit naar wie dat toe gaat. Transfers moet je daar los van zien. Natuurlijk wil je kapitaal op het veld hebben staan, maar ook kwaliteit. Een Poulsen of van Bommel heeft geen restwaarde, maar door goede resultaten als ploeg te halen, worden de jonge gasten ook meer waard. Dus het plaatje winst=verkoop-(inkoop+salaris) is te simplistisch.

24 juni 2013 om 15:33

@kwartier

Ik weet niet of je het salaris helemaal los kan zien. Het staat los van je begroting. Waar het omgaat is wat een speler heeft gekost en opbrengt. Dat is natuurlijk altijd lastig, omdat je altijd met meerdere en verschillende factoren te maken hebt. Zo leveren Eriksen, De Jong, Vertonghen zo ie zo meer op, omdat zij dragende spelers zijn geweest in 3 (2) kampioensteams, waaruit weer vele miljoenen Cl inkomsten zijn gevloeid. Dus het blijft heel erg lastig.

Verder vindt ik dat Psv zowel Lens als Mertens erg goed verkocht heeft. Ik denk dat ze het maximale voor deze spelers hebben gevangen. Hetgeen wat ik een beetje simplistisch vind is dat mensen, met name Psv supporters nu ineens hosanna gaan roepen over het beleid van Psv, wat gewoon nog steeds erg slecht en risicovol is en blijft. Dan wordt aangehaald dat Mertens en Lens met hele dikke winst zijn verkocht, terwijl er meer bij komt kijken en als je het salaris meetelt en het feit dat er geen prijzen zijn gewonnen...dan valt die winst wel mee.

Ik vind dat je salarissen altijd mee moet nemen in de berekening of iemand wat op heeft gebracht. Eriksen heeft Ajax ook gewoon tussen de 5 en 6 miljoen gekost, dus zal ca. 10 miljoen op moeten brengen wil het interessant zijn, beleidsmatig.

24 juni 2013 om 15:43

Brands strooit ook met doorverkooppercentages en bonussen. Daarnaast betaal je nog belasting. PSV houdt daarom netto niet zo gek veel over op de verkoop van spelers, behalve wanneer er buitencategoriebedragen worden neergeteld, maar dat gebeurt niet.

Kortom, Brands is een matige handelaar, vooral als het klopt wat jij denkt dat hij alleen lijkt te kijken naar de doorverkoop van spelers en niet naar het balans van het elftal(dat bedoel je toch?).

24 juni 2013 om 15:50

Volgens mij kijkt AZ daar helermaal naar, als ze bij verkoop voor € 8 milj. ook nog eens een percentage van evt. doorverkoop willen hebben. En als je voor dik geld een speler koopt en je wordt kampioen mag je nogmaals voor zo'n speler dokken.
Dan mag je wel heel goed weten wat voor vlees je in de kuip hebt.
Zou je geld terug krijgen, als hij mislukt. Of is het dan garantie tot aan de kleedkamer?
Dat een club die een speler heeft opgeleid iets krijgt oké, maar als je een speler koopt voor veel geld en je mag dan nogmaals betalen als hij het goed doet is vreemd.
Al weet ik wel dat dit steeds meer het geval is en niet alleen bij AZ aan de orde.

24 juni 2013 om 15:51

Zo'n dikke winst is daar helemaal niet mee gehaald. Weet jij voor hoeveel ze lens en mertens hebben binnengehaald? Daarbij moet je ook nog eens het salaris bij berekenen.

24 juni 2013 om 15:59

@ Chariot

Boekhoudkundig heb je gelijk. De transfersommen van de spelers zijn immateriële vaste activa. Deze staan op de balans en moeten worden afgeschreven. Als de club de speler verkoopt is de boekhoudkundige winst: opbrengst verkoop - waarde op de balans. Het salaris reken je dus niet mee.

Het salaris van de winst bij een transfersom aftrekken klopt dus niet.

Het salaris wordt namelijk al in de resultatenrekening samen met de afschrijvingskosten en andere kostenposten van de reguliere opbrengsten afgehaald.

24 juni 2013 om 16:01

Waarschijnlijk hoeft PSV weinig belasting erover te halen. Als de club de winst in een herinvesteringsreserve stopt en het tijdig herinvesteren hoeven ze geen belasting over de winst af te dragen.

24 juni 2013 om 16:23

@ Marc_overmars ajax knullig afgehaakt?, het is maar hoe je het ziet he ! Ik vind het zeker niet knullig en volkomen terecht en verstandig
8 miljoen euro exclusief bonussen en clausules vind ik in deze tijd van crisis en al zware eisen waar NL clubs tegenwoordig aan moeten voldoen echt te veel binnenlandse transfer.

Mega talent of niet, voor een speler van 19 jaar die potentie laat zien maar het nog niet constant heeft laten zien is het gewoon heel veel geld en het is bekend dat talenten vraag een terugslag ook nog

Dus eindconclusie ik weet niet of psv knullig is als ze het ophoesten of dat Ajax knullig is bij het afhaken.

24 juni 2013 om 17:10

Volgens mij heeft PSV nog genoeg geld over voor verdedigers. Ik geloof dat de transfer van Bruma al zo goed als rond is.

24 juni 2013 om 17:41

Rentekosten en nakelaars fees dienen mijn inziens wel meegenomen te worden. Ook zou je een deel overhead kunnen toerekenen.

24 juni 2013 om 17:43

Volgens mij zijn deze specifieke immateriele activa uitgesloten van HIR dus fiscaal kan je geen reserve vormen.

24 juni 2013 om 13:47

Ik ben eerder bang dat Overmars zich in de vingers heeft gesneden door deze speler van de buitencategorie naar PSV te laten vertrekken.

24 juni 2013 om 14:09

Doe niet zo raar. Maher kost veel te veel voor wat hij tot nu toe gepresteerd heeft. Zoals het er nu voor staat kost hij 8 miljoen plus bonussen plus doorverkooppercentages. Het zal mij niets verbazen als het net als bij Narsingh 10 procent voor Maher, 10 procent voor zaakwaarnemer Sigi Lens en 10 procent voor AZ wordt dat is 30 procent totaal! Aangezien PSV zo zaken doet is ook vrij aannemelijk als spelers als Lens, Strootman en Mertens zulke contracten hebben. PSV houdt i.t.t. de supporters denken netto geen reet over aan die transfers, want er gaat ook nog belasting af. Anyway, we weten nu waarom Ajax van Maher afziet, zoals Ajax van Narsingh afgezien heeft.

Maher heeft een heel matig seizoen gedraaid, met slechts enkele uitschieters. Dit betekent niet dat hij bij PSV niet als de superster van de Eredivisie kan uitgroeien, maar het is een enorme gok voor wat Maher gaat kosten. Als je 8 miljoen plus bonussen plus doorverkooppercentages bij elkaar doet, komt je dik boven de 10 miljoen uit en waarschijnlijk op zo'n 12 -15 miljoen uit(ligt aan het bedrag waarvoor je heem later doorverkoopt). Dat is echt veel teveel geld voor die jongeman. 7 miljoen zonder strings is al heel behoorlijk.

Overmars heeft puik werk gedaan om dit af te kappen.

edit: procenttekens die oplossen in cyberspace...

24 juni 2013 om 14:45

Totaal niet mee eens. Zo kun je elke transfer wel kapot praten. Als je al geen 8 miljoen over hebt voor een absolute topspeler in potentie, dan vraag ik me af hoe je ooit nog stappen vooruit wilt maken. Omdat Schone toevallig goed is uitgepakt als transfervrije aankoop betekent het niet dat je geen normale transfersommen kunt betalen. Vorig jaar wel 4 miljoen uitgeven aan Moisander, wie je sowieso niet met winst zult doorverkopen en dat is niet eens een supertalent. Ajax is nu 3 jaar kampioen geworden en dat is zeker verdiend en terecht maar het is ook niet zo dat er oogstrelend voetbal werd gespeeld en dat we met een straatlengte kampioen werden. Wat als Eriksen en De Jong uiteindelijk nog weggaan, wil je dat dan opvangen met Serero, Duarte en Meleg/anderson. Dat kan echt niet hoor

24 juni 2013 om 15:03

Maar ik vind ook dat er wel wat meer vertrouwen mag zijn in de technische directie die er nu staat bij Ajax. Ajax is niet voor niets de afgelopen drie jaar kampioen geworden.
Er werd elke zomerse transfer periode gezegd dat Ajax geld moet uitgeven, omdat er grote namen vertrekken. Ze doen het steeds niet en worden toch kampioen.

Nou ben ik er persoonlijk ook niet gerust op als Eriksen en de Jong vertrekken, laat toch wel een erg groot gat achter. En het liefst had ik ook een Maher/ van Ginkel zien komen, maar als Overmars aangeeft geen belangstelling te hebben, ga ik er maar vanuit dat ze andere plannen hebben.

Overigens ben ik ook van mening dat Maher niet de beste speler voor Ajax is om het vertrek van een van die twee op te vangen, maar dat is mijn persoonlijke mening.

24 juni 2013 om 15:33

@ajax_joden, het is géén 8 miljoen, maar 8 miljoen plus bonussen en doorverkooppercentages. Dat bedrag wordt veel hoger dan 8 miljoen.

Daarnaast was Ajax vorig seizoen wel met afstand de beste, maar had het pech met scheidsrechterlijke dwalingen. Zie het stukje van Thijs Zonneveld in het Nrc. Maar dat is een andere discussie en een non-argument om 12-15 miljoen aan een 19 jarige, wisselvallige speler uit te geven die een matig seizoen achter de rug heeft. Zijn potentieel buiten beschouwing gelaten.

Paniekvoetbal spelen en zoveel geld uitgeven omdat de Jong en/of Eriksen misschien verkocht worden is slecht beleid. Het TH komt gerust met goede aankopen wanneer die spelers wel vertrekken.

24 juni 2013 om 19:55

Tot nu toe is het nog helemaal niks. De deal is nog niet rond, dus PSV betaald helemaal geen 8 miljoen + bonussen en doorverkoop percentages. AZ heeft alleen nog maar een tegenvoorstel gedaan. PSV zal echt niet meer dan 10 miljoen willen betalen voor Maher.

24 juni 2013 om 14:04

Haha met maher hebben we dalijk de beste speler uit de Eredivisie !

24 juni 2013 om 14:40

Toivonen..

Dat zou kunnen. Echter heb je nog steeds dezelfde lekke verdediging waardoor je drie jaar op een rij geen enkele kans maakt op het halen van de titel. Die ging telkens naar de beste selectie(!)..

24 juni 2013 om 14:59

toivonen,lach maar niet te hard ,je hebt dit jaar gezien hoe het kan lopen terwijl iedereen dacht dat psv wel kampioen zou worden

24 juni 2013 om 14:38

Gewoon doen als PSV zijnde. Maher heeft bewezen ook op het niveau van het grote Oranje zich staande te houden en tegen Ajax en PSV was hij vorig seizoen 4x de beste man op het veld. 5 of zelfs 6x als je de bekerwedstrijden mee telt! 8 Miljoen in totaal accepteren maar dan zonder extra clausules spelen. Daar zal AZ uiteindelijk ook wel akkoord mee gaan.

Kun je de rest van het inkomende geld gebruiken voor het vervangen van de verdediging. Wanneer Pieters vertrekt lijkt het me verstandig om twee centrale verdedigers binnen te halen. Wanneer Pieters blijft is alleen Bruma nodig lijkt me.

Ik hoop op deze selectie volgend seizoen:
Keepers: Zoet, Bertrams

Verdedigers: Brenet, Extra Rechtsback, Bruma, Pieters/extra centrale verdediger, Hendrix, Marcelo, Willems, evt. Ritzmaier als linksback

Middenveld: Maher, Hiljemark, Strootman, Ritzmaier, Horsten, Van Ooijen, Wijnaldum

Aanval: Locadia, Matavz, Depay, Narsingh, Bakkalli en evt kan Wijnaldum ook als linksvoor uit de voeten

Als PSV na Maher en 2 of 3 versterkingen in de verdediging nog extra kan investeren zou het een vleugelspeler extra binnen kunnen halen. ik zie alleen zeker na het jeugd EK Wijnaldum nog wel slagen als linksvoor bij PSV in concurrentie met Depay(:

24 juni 2013 om 15:25

Wijnaldum stond rechtsvoor -_-

Die extra clausules zorgen ervoor dat dit een best dure aankoop is. Ik snap dan ook wel dat Ajax afhaakt, want veel winst haal je hier niet uit, ook niet bij doorverkoop, of het moet richting de 20 a 25 miljoen gaan.

24 juni 2013 om 13:27

Veel winst haal je hier niet uit...?
Deze jongen is 19 jaar staat in de balangstelling van diverse topclubs en heeft al wat internationale wedstrijden in zijn zak, en dan beweer jij dat hij over 2-3 jaar nog steeds die 7 miljoen waard is? Deze jongen is een ruw stuk diamant wanneer hij wordt gepolijst zal hij zeker die 15-20 miljoen waarmaken. Ik denk dat dit een investering is die zichzelf dubbel en dwars zal gaan terug betalen.

Edit:
Hierbij ga ik er wel vanuit dat PSV het voorbeeld van Portugese clubs gaat volgen en dus een Transfer Clausule opneemt in het contract.

24 juni 2013 om 13:32

Zo overtuigend was ik zelf ook enkele jaren geleden... Sulemani... Het blijft altijd afwachten. Had gem graag gezien in Amsterdam, maar snap ook heel goed dat Ajax afziet...

24 juni 2013 om 13:33

Meen ergens gelezen te hebben dat hij maar voor 4 jaar wil tekenen, dus ja dan maak je na 3 jaar geen winst meer op deze jongen.

24 juni 2013 om 13:38

Kidcassidy heeft gelijk, bij een doorverkoop percentage + 8 miljoen + eventuele bonussen bij kampioenschap of CL zal hij hooguit 5 opleveren. Als hij namelijk 4 jarig contract heeft moet je hem over 2 jaar al weer verkopen om de hoofdprijs te kunnen krijgen. Aangezien Mertens ook 2 jarig contract heeft, voor 6 miljoen gekocht is en nu voor 9 verkocht wordt lijkt het er op dat Nlse clubs niet het onderste uit de kan kunnen halen voor een speler. Aangezien Mertens assistenkoning was afgelopen jaren en toch een redelijk hoog niveau haalde is 9 miljoen niet veel.
Verkoop je Maher over 3 jaar zal hij niet de hoofdprijs opleveren.
Tekent Maher een 5 jarig contract zal je ook nog eens meer jaar salaris moeten betalen waardoor je, indien je kosten meerekent na een uitgaande transfer, niet heel veel zal overhouden.

Dat is dus niet 'dubbel en dwars' zoals je zegt.

24 juni 2013 om 13:39

Jawel want ik ga ervan uit dan PSV een transfer clausule opneemt in het contract

24 juni 2013 om 13:43

Bedragen van 20 miljoen worden niet meer betaald voor spelers uit de eredivisie, daarvoor is de competitie te zwak. Max 12 miljoen bij doorverkoop, logisch dat Ajax afhaakt.

24 juni 2013 om 13:45

@ Donshining Op zich heb je wel goede punten in je verhaal hoor, maar dat jij de situatie van Mertens toonaangevend noemt voor de eredivisie dat is natuurlijk onzin. Het is al jaren zo dat PSV zijn toppers voor relatief weinig geld verkoopt, waar Ajax zijn toppers voor vele miljoenen weg doet. Dit is gewoon slecht handelen van PSV en heeft niets met de verdere competitie te maken.

24 juni 2013 om 13:49

Ook alleen als spelers 2 jaar contract nog hebben.
Meeste toppers van Ajax gaan in hun laatste contractjaar weg en kan ajax geen hoofdprijs meer vragen. De prijzen die ze voor Suarez, Hunterlaar etc vingen zullen niet snel meer betaalt worden omdat clubs simpelweg een jaartje wachten tot er nog 1 jarig contract is.

24 juni 2013 om 13:56

@hottuna

Dat de competitie te zwak is heeft niets te maken met de kwaliteiten van een voetballer.
Stel NOU dat Messi bij Ajax/psv voetbalde, zou hij dan niet 50 geldzakken opleveren? Ja minder dan bij Barca maar een heel groot verschil? De club weet zelf wel wat de kwaliteiten zijn van de speler en kan op basis daarvan een vraagprijs opstellen.

24 juni 2013 om 13:58

De uitblinkers van PSV gaan altijd voor een mooi prijs van 20 a 25 miljoen weg.

24 juni 2013 om 14:48

Alsof je elke speler met winst moet doorverkopen. Vergeten we daarbij dat een speler als Maher ervoor kan zorgen dat je kampioen wordt en CL voetbal speelt, dat wordt even voor het gemak vergeten. Ajax moet niet doordraven in hun zuinige aankoopbeleid. Van al die koopjes die we gedaan hebben is alleen Schone goed uitgepakt. Moisander kostte ook gewoon 4 miljoen euro

24 juni 2013 om 15:27

@daniel22 #62
En jij denkt dat Maher en Sigi Lens juist niet een lage transfersom willen laten opnemen?
Maher ziet PSV (dan wel Ajax) alleen als een tussenstap naar een grote Europese club. Als hij akkoord gaat met een hoge transferclausule dan zal een overgang van hem naar een Europese topclub later mogelijk moeilijker verlopen.

24 juni 2013 om 15:36

Mee eens, maar PSV zal ook een transferclausule erin willen zetten voor 20 mil. Als Maher daar geen zin in heeft dan trekt ook PSV zich terug uit de onderhandelingen.

24 juni 2013 om 15:37

Maar voor Sulejmani betaalde ajax 16,4 miljoen en gaven ze hem bijna 2miljoen salaris/jaar. Dat is iets anders dan een Maher die al internationale wedstrijden op zak heeft, binnen het salarishuis past en Maar 7-8 miljoen moet kosten. Dus een vergelijking met Sulejmani...

24 juni 2013 om 16:01

@ Yusufcesin

Ik wil niet lullig doen maar de uitblinkers van PSV gaan helemaal niet altijd voor een mooie prijs de deur uit en al helemaal niet voor de bedragen die jij noemt. De afgelopen jaren is er alleen maar zwaar verlies geleden op de spelers balans. De enige speler die men met een fatsoenlijke winst wist te verkopen was Dzsudzsák. Nu noem ik de transfers van Lens en Mertens bewust niet omdat daar niet zoveel winst op gemaakt word.

24 juni 2013 om 13:29

Het gaat er niet om dat je er veel winst uit haalt per sé, meer dat die jongen PSV naar een hoger niveau kan tillen.
Ik acht de kansen op Champions League en de landstitel met hem erbij veel groter dan zonder hem.
Als je hem dan over een paar jaar kan verkopen voor 15 miljoen, heb je gezien het totaalplaatje (transferprijs+clausules+loon) niet veel winst gemaakt, maar hij heeft je wel een hoop successen gebracht,
Overigens zou Maher ook kunnen falen, maar naar aanleiding van wat hij al heeft laten zien acht ik de kans niet super groot in.

24 juni 2013 om 13:44

@ Yamiown

Nederlandse clubs moeten het van één ding hebben: verdienen aan transfergelden. Voor de rest moet je beleid gewoon afgestemt zijn op realistische doelen en daarmee een sluitende begroting.

Wat dus wil zeggen, het is eventueel niet erg als je Maher haalt en er geen winst op maakt. Maar waar je wel op moet letten is dat je het dan ook niet in calculeerd en ook geen inkomsten uit een champions league incalculeert. Doe je dat wel ben je aan het gokken.

Als PSV Maher kan halen voor dit bedrag en de begroting blijft op Europa League + er word rekening gehouden met een break even bedrag voor Maher. Dan is het een goede zet. Ga je mikken op Champions league of een hoger transferbedrag, dan ben je gewoon zakelijk onverantwoord bezig.

Welke van de twee het is voor PSV weet ik niet, Met het geld dat binnenkomt zou het in feite geen probleem meoten zijn om Maher te halen. Maar je weet nie thoe de rest van de situatie er uit ziet en hoe een eventuele uitspraak (van het hof over de deal) later uit gaat pakken.

Alles bij elkaar opgeteld is het dus een hoop geld en een aardig grote gok naar mijn idee. Zeker met zoveel financieel onzekere factoren.

24 juni 2013 om 13:30

Uhm... hij kost nu dus ongeveer 8 miljoen.
Bij een doorverkoop van 20 miljoen is er een winst van 12 miljoen.

Sorry maar ik snap jouw opmerking niet helemaal....
Natuurlijk zal Maher ook salaris willen ontvangen, en stel dat dat 1 miljoen per jaar is. Dan nog....

En overigens is het ook zo dat het voor clubs als PSV niet belangrijk dat er winst wordt gemaakt over transferbedrag + salaris. Een winst puur op basis van transfer bedrag is al voldoende.

24 juni 2013 om 13:35

en jullie denken dat hij 20 mil. gaat opleveren??
hij zal miss doorverkocht worden voor 14 miljoen

24 juni 2013 om 13:44

Dat hij 20 miljoen op gaat leveren denk ik zeker weten van niet! Dat is wat de voorganger er van maakt.

Maar stel nou dat hij 14 miljoen oplevert. Dan nog maak je ca 5 miljoen winst op basis van de transferkosten.

24 juni 2013 om 13:44

@noedie... Percentage bij doorverkoop!!!

Alles bij elkaar kost hij nu dus 8 milj en wat extra's. Als hij vervolgens over 3 jaar 20milj opbrengt kost hij misschien nog eens 2 tot 3 milj

Kortom als hij slaagt en als hij voor veel miljoenen verkocht wordt levert hij enkele miljoenen op. Maar wat als hij niet slaagt (kans niet zo groot) of als hij weinig of niets opbrengt door een aflopend contract???

Ja hij kan het team verder helpen maar alles bij elkaar vindt ik het best een risico. Ik snap de keuze van PSV maar ik snap de keuze van Ajax ook!!

24 juni 2013 om 13:47

@ Noedie

Er staat duidelijk in de tekst dat dit exclusief andere gelden en contractuele voorwaarden is. Maher zal tekengeld willen ontvangen, Maher zal bonussen willen ontvangen, Maher zal salaris kosten, Maher zijn zaakwaarnemer wil een berdag hebben etc etc

De transfersom aan AZ is eigenlijk 8 miljoen waarvan er 1 miljoen naar Maher gaat. Alles wat er daar buiten nog geregeld moet worden aan zaken kunnen hard oplopen. Om een maf extreem voorbeeld te pakken, de zaakwaarnemer van Sulejmani streek bijna 1,8 miljoen op. Zoveel zal Mahers zaakwaarnemer neit vragen maar ej praat toch al gauw over 300.000 tot 800.000 euro voor zo een deal.

24 juni 2013 om 14:21

Doorverkopen voor 20 mln? De laatste grote verkoop van PSV was Dzsudzsák voor 14 miljoen. Deze zomer verkopen ze (waarschijnlijk) drie basisspelers (lens, Toivonen en Mertens) voor 24 mln (9 mln, 9,5 mln, 5,5 mln). Toch denk jij dat Maher alleen al bijna hetzelfde oplevert als Maher.

Er kan namelijk ook hetzelfde gebeuren met hem als er met Affelay gebeurde. In het laatste half jaar vertrekken voor 3 à 4 mln. Alles is afhankelijk van wat de contractduur wordt. Als hij voor 4 jaar tekent, dan mag hij over 2 jaar wel zo goed en beslissend zijn wil hij voor 20 mln vertrekken. Bovendien zijn er met de Financial Fair Play regels er dan ook nog maar een paar clubs die dergelijke transfersommen op tafel willen leggen.

24 juni 2013 om 15:45

@ Noedie

Dus als spelers transfervrij zijn moet je ze bij voorbaat niet contracteren want speler zoals Jaap Stam, Philip Cocu of Mark van Bommel verkoop je niet meer maar krijgen wel een salaris.
Of een speler die heel zijn leven bij de zelfde club blijft zoals Steven Gerrard? daar heeft Liverpool wel heel veel verlies op geleden. want die is nooit verkocht en daar hebben ze wel 16 jaar salaris voor betaald niet heel slim dan. Kortom salaris is een vergoeding voor bewezen diensten en moet je los zien van een transfersom.

24 juni 2013 om 13:52

Heel goed dat Ajax hier niet mee in zee gaat. Ik weet niet wat de clausules inhouden qua cijfers, maar 8 miljoen plus 3 jaar salaris gaat toch al snel richting de 11 miljoen. Met de overige kampioen/cl/doorverkoop clausules kan het wel eens een hele marginale deal worden. Dat moet je niet willen als Psv of Ajax zijnde.

Ook vreemd eigenlijk dat het toegestaan is om een kampioens clausule er in op te nemen. AZ heeft er dan dus baat bij als Psv kampioen wordt. Vreemd dat dit mag.

24 juni 2013 om 14:42

Als dat laatste klopt is het per definitie competitievervalsing......bedenk is de situatie dat meerdere clubs dit soort clausules met Ajax en/of PSV zou hebben. Uefa/knvb moet dit srt clausules verbieden....en snel!
Wat je opmerking over salariskosten betreft, zie mijn eeerdere reply: niet relevant.

24 juni 2013 om 15:42

Ik ben het niet helemaal met je eens over het salaris. Tuurlijk is het administratief anders. Echter is het helemaal niet gek om salaris bij de transfersom op te tellen. Op deze manier krijg je een goede indicatie wat een speler werkelijk gekost heeft. Op deze manier kun je heel realistisch een beleid neerzetten bij waar je gaat zien hoe je winst maakt met een onderneming. Bij de balans bij Psv zul je snel zien dat uitgaven/inkomsten verhouding geen money making machine is. Daar kun je dan beleidsmatig op gaan sturen. Dit is op zich helemaal geen verkeerde manier om sturing te geven aan je organisatie. Wat mij betreft beter, dan je maar rijk rekenen en verborgen kosten onder een andere tafel te schuiven.

Of denk je dat bedrijven hun gebouwen/salarissen/afschrijvingen niet doorberekenen in hun product?

Lijkt mij een goede deal, zit veel potentie in en als hij zich door blijft ontwikkelen haalt PSV die 8 miljoen er makkelijk uit!

24 juni 2013 om 13:31

Als het dan ook inderdaad bij die 8 miljoen bleef.

Met de extra clausules zal het snel zo' n 10 miljoen worden.
Bovendien wil AZ ook mee verdienen als hij word verkocht.
Hij zal ook nog eens meer dan een miljoen per jaar verdienen.

Al met al een hele dure speler.

24 juni 2013 om 13:37

Er zomaar van uitgaan dat een speler in de toekomst meer waard wordt, is natuurlijk erg gevaarlijk. Het klinkt allemaal leuk en aardig nu zo'n speler nog een aanzienlijke contractduur heeft die afgekocht moet worden en hij het stempel "groot talent" op zich heeft, maar als Maher straks bijvoorbeeld 22 is en nog één contractjaar over heeft, moet je niet bij voorbaat gaan verwachten dat 'ie minstens 20 miljoen oplevert. Je weet niet hoe hij zich de komende tijd gaat ontwikkelen, en wat zijn plaats is in de voetbalwereld (en hoe de voetbalwereld er financieel uit ziet) wanneer het tijd wordt voor een volgende transfer. Maar goed, het blijft een groot, jong talent gaat dat er qua kwaliteiten al staat en zelf ook graag wil. Als je zo iemand voor 7 miljoen binnen kan halen, moet je dat vooral niet laten. PSV zal zich hier geen buil aan vallen en haalt een publiekslieveling in spé binnen. Ook als Ajacied verwacht ik echt wel veel te kunnen genieten van Maher in Psv-shirt.

Toch wel mooi om hem naar een andere Nederlandse club te zien gaan , i.p.v het buitenland. Zo heb ik ook nooit begrepen waarom geen Nederlandse club Honda heeft gehaald, toch wel een topper. Ok 9 miljoen maar toch.

24 juni 2013 om 13:32

Ten eerste, Honda had een clausule van 5 miljoen, niet van 9 miljoen. Ten tweede, de clubs die dat konden betalen zijn Ajax en Psv, die beide een sterk middenveld al hadden staan!

24 juni 2013 om 13:36

Twente had hem ook kunnen halen, hij wilde inderdaad alleen naar de traditionele top.
Ik vind voor spelers als Honda is altijd wel plaats zeker bij clubs als Ajax, Psv.
Misschien speelt ie van mij part iets minder wedstrijden in zijn 1ste jaar , maar daarna zou ie er zeker staan.

En Honda kon je zeker voor veel doorverkopen.

Wat ik eigenlijk wil zeggen: Dat het heel zonde jammer is dat zulke spelers als (honda) niet eerst naar de Ned top gaan, waardoor het niveau in de Eredivisie stijgt en de topclubs hem weer voor veel meer kunnen doorverkopen.

24 juni 2013 om 13:41

Achteraf kan je dat wel zeggen ja! Nederlandse clubs gaan geen 5 miljoen euro uit geven om een speler te halen "die iets minder wedstrijden speelt"!

Als hier nog allerlei clausules bijkomen, vraag ik me af wat het psv straks nog op kan leveren.

24 juni 2013 om 17:49

Denk dat Psv hem voor 20 miljoen verkoopt. Als hij een goed Wk speelt zelfs 30.

7 miljoen + denk 500 000 voor CL deelname en nog eens 500 000 bij kampioenschap en + 10% bij doorverkoop. Uiteindelijk verdiend PSV zoveel bij een kampioenschap(=cl-groepsfase) dat Maher zijn clausule terug verdiend.

'AZ vraagt PSV volgens Voetbal International zeven miljoen euro als transfervergoeding voor Adam Maher.' (en dan later wordt gezegd nog 1 miljoen maher)

Maar wat is de titel?
‘psv betaalt AZ zeven miljoen euro en Maher zelf één miljoen’

Schei nou toch uit Vz...
Er staat dus nergens dat Psv dat echt zou willen/gaat doen, er staat enkel dat Az het vraagt...
Kortom, die titel slaat weer eens nergens op en is puur sensatiezucht.

24 juni 2013 om 13:31

Waarom denk je dat er aanhalingstekens staan, het betekend dat het een gerucht is.
VZ maakt veel slechte titels in mijn ogen, maar dit vat gewoon de kern van het verhaal goed samen...
Wat zou een betere titel zijn geweest dan?

24 juni 2013 om 13:33

De titel die er nu staat... (eerst stond er de titel die ik noemde in mijn 1e reactie)

Zo moeilijk is dat toch niet? :P

In het artikel zelf wordt ook niet het gerucht vermeld dat Psv dat zou willen kortom, die 1e titel die er neergezet was sloeg helemaal nergens op.
De kern van het artikel is dat Az het vraagt (niet dat Psv het doet).
Nu staat het goed gelukkig.

24 juni 2013 om 13:34

'az vraagt PSV zeven miljoen voor deal en één miljoen voor Maher’ , zoals waarin ze het nu snel veranderd hebben.

Wauw ik zou ervan dromen om op 19-jarige leeftijd 1 miljoen aan mijn toekomst te kunnen betalen. Laat staan miljonair zijn.

PSV gaat uiteindelijk wel over de brug komen. Zou een goede transfer zijn voor Psv, had hem ook wel bij Ajax willen zien maar wij hebben hem op dit moment niet nodig.

PSV heeft al het geluk van de wereld dat Ajax is afgehaakt voor Maher. 8 miljoen is echt een koopje. Dat Ajax maher niet meer wil levert PSV nu 2 miljoen op. Mazzelaars...

24 juni 2013 om 13:57

Ik weet het niet met al die clausules krijg ik toch mijn bedenkingen of het wel zo'n goede deal is voor Psv. Wel was het anders inderdaad nog duurder geworden.

Verwacht persoonlijk als PSV 6 miljoen aan AZ bied zij ook wel overstag gaan. Wat ik niet snap is dat Maher niet af wil zien van (een deel van) het bedrag waar hij recht op heeft, hij wil tenslotte dolgraag de overstap maken naar PSV of Ajax. Als hij nu een beetje 'investeert' in zichzelf betaald dat zich later terug, zowel in carrière als in geld.

24 juni 2013 om 13:33

Dat wordt nergens gezegd! Er wordt enkel opgemerkt dat Maher recht heeft op 1 miljoen. Maar niemand beweert dat hij dit ook daadwerkelijk gaat krijgen.

In het bericht wordt ook aangegeven dat de speler het struikelblok niet zal zijn. Wellicht dat hij dus zelf akkoord gaat met een lager deel of wie weet laat hij dat miljoen wel helemaal vallen!

24 juni 2013 om 13:35

Psv-watcher Thijs Sleegers heeft eerder gemeld dat Maher niet wil af zien van 'zijn' één miljoen, daar baseer ik het op.

7 miljoen lijkt me een juiste prijs. Tuurlijk groot talent,maar moet et nog bewijzen bij een topclub als psv.

24 juni 2013 om 13:35

Hij heeft zich al bewezen! Bij AZ 2 jaar geleden in de Europa League, speelde hij fantastisch tegen Anderlecht en Valencia. Dit seizoen was hij ook de belangrijkste speler. De bekerfinale bijvoorbeeld, volledig aan hem te danken!

Geen verkeerd bedrag! Ik verwacht zelf dat met de bijkomende clausules het bedrag kan oplopen tot 10 miljoen. Vind het wel jammer dat er zo een geweldige spelers weggaat bij AZ. Aan de andere kant ben ik trots dat AZ zo'n bedrag voor een eigen jeugdspeler mag ontvangen!

Heel verstandig van Psv. Deze versterking was een uitzondering. Nu verdediging nog versterken en.psv kan de Champions League in. Onbegrijpelijk van.ajax dat ze voor Duarte gaan. Goedkoop is duurkoop!

24 juni 2013 om 13:28

goedkoop is duurkoop?
Vorig seizoen anders uitstekend gegaan met transfervrije spelers als Poulsen en Schone.
Moisander bleek ook een goede versterking voor niet bijzonder veel geld...

Ik snap dan ook niet dat men kritiek kan hebben op Ajax op het moment.
3x achter elkaar kampioen joh, lachwekkend.

Daarbij, 8 miljoen, clausules niet meegerekend plus ongeveer een miljoen aan salaris.
Ik snap Ajax wel hoor...

Sowieso moeten jullie niet vergeten dat Eriksen etc. nog niet verkocht zijn hè...
Zou wel oliedom zijn om nu iemand te kopen voor veel geld terwijl de kans bestaat dat hij niet eens nodig is volgend seizoen.
Kopen op krediet noem ik dat, iemand kopen zonder dat je zeker weet dat je geld binnen krijgt voor een transfer van Eriksen of de Jong.

Daar zijn andere clubs misschien zeer bedreven in maar Ajax doet dat gelukkig niet meer.

24 juni 2013 om 13:34

Natuurlijk heeft Ajax dit seizoen wéér terecht de landstitel gewonnen, maar dit was alles behalve te danken aan Schone en Poulsen! Ik heb het hele seizoen bijna alleen maar negatieve reacties gelezen aangaande beide spelers, maar toen duidelijk werd dat Ajax kampioen werd vond het merendeel ze opeens geweldig. Beide zijn geen bovengemiddelde spelers en wat mij betreft een verkwisting van het geld. Dankzij spelers als Fisher, De Jong en Eriksen nog niet echt opgevallen hoe matig een aantal andere zijn, maar als zij vertrekken en Ajax weigert geld uit te trekken voor vervangers komen ze voor grote problemen te staan aankomend seizoen.
Mocht Ajax Duarte aantrekken denk ik dat hetzelfde gaat gebeuren, een leuke speler die 'meevoetbalt' met de rest van het team, maar niet iemand die beslissend kan zijn voor Ajax. Een speler als Maher is zeker 4 miljoen duurder, maar dan heb je ook iets! Iemand die net dat beetje extra kan bieden.

24 juni 2013 om 13:40

Oneens.

Ik val sowieso niet in de groep mensen waarop jij doelt aangezien ik met name Poulsen altijd verdedigd heb vanaf he begin.
En terecht want ja, hij blonk uit tegen Psv en ook bijvoorbeeld City. (en nog meer wedstrijden hoor maar nogal zinloos om ze allemaal op te noemen)
Schone heeft het ook uitstekend gedaan, toen hij rechts ging spelen, vanaf dat moment kwam de serie van Ajax en de inhaalslag.
Denk je nou echt dat die 2 geen rol hebben gespeeld en dat alleen Eriksen etc. het kampioenschap binnen gehaald hebben?

Kom nou zeg, dan hebben wij 2 echt een totaal andere visie op Ajax.

Ik ben hoe dan ook blij dat Ajax niet dezelfde fout maakt als jaren geleden, iets dat Psv (als de transfer volgens deze voorwaarden doorgaat) wel doet in mijn ogen.
Namelijk een speler kopen die geen top prioriteit zou moeten hebben voor veel geld waardoor je winst op transfers (lens alleen voorlopig) ook weg is waardoor gaten in de begroting (waar ze nog niet zo lang geleden gemeente nodig voor hadden) niet opgevuld worden.

24 juni 2013 om 13:51

Vond Poulsen nooit echt uitblinken, maar hij heeft heeft net als iedere redelijke voetballer vast wel een paar leuke wedstrijden gespeeld. Ik geloof er inderdaad heilig in dat het een aantal spelers zijn die Ajax kampioen hebben gemaakt, dan denk ik aan een Eriksen, Fisher, Vermeer, De Jong en deels Aldeirwereld en Moisander. De rest heeft aardig meegespeeld, maar had zo vervangen kunnen worden door een willekeurige andere voetballer. Echter, voorlopig is het gelijk nog aan jouw kant (landskampioen zonder overdreven veel investeringen), maar als Ajax niet durft te betalen voor vervangers van een De Jong en Eriksen vrees ik dat ik aankomend seizoen gelijk ga krijgen.

24 juni 2013 om 13:56

Als Ajax niet durft te betalen voor vervangers.
Dat is het hele ding, vervangers....

Als je Maher nu koopt is hij namelijk geen vervanger.
De Jong en Eriksen zijn er nog gewoon dus ik snap sowieso niet waarom men op dit moment kritiek op Ajax kan hebben in dit geval...

24 juni 2013 om 13:58

Qoute; " Ik heb het hele seizoen bijna alleen maar negatieve reacties gelezen aangaande beide spelers, maar toen duidelijk werd dat Ajax kampioen werd vond het merendeel ze opeens geweldig. "

Mogen wij aannemen dat jij voornamelijk psv fora leest?

24 juni 2013 om 14:06

Volgens mij hebben poulsen en schone weldegelijk goed seizoen gespeeld.
Volgens mij was poulsen juist de speler die de angel uit PSV haalde.
Dus maak ik mij echt geen zorgen.
Ook onderschatten mensen Duarte, men kijkt niet naar Heracles, maar hebben oordeel klaar.
Az speelde wel Europees dus hup Maher laat een paar keer wat zien en hup heel Nederland in vuur en vlam om Maher.
Waar is Az dit seizoen nou geëindigd, t was bijna gedegradeerd met eenmaher, dus zekerheid tot succes?

24 juni 2013 om 14:17

@nemi

Je loopt niet over van kennis en voetbalinzicht merk ik al. Ajax heeft vanaf Oktober als een team gevoetbald...en wat mij betreft ook het beste voetbal laten zien over de hele competitie verspreidt.

Jij mag vinden wat je wilt van Poulsen en Schone, echter zullen vele objectieve mensen bevestigen dat Schone het heel erg goed heeft gedaan en Poulsen erg belangrijk is geweest in de grotere wedstrijden. Er zit inderdaad niet veel smaak aan Poulsen, maar hij doet wat ie moet doen op die positie.

Ook komt Ajax totaal niet in de problemen als Eriksen, De Jong, Alderweireld en Vermeer vertrekken. Ajax heeft Serero, Andersen, Meleg en ook Schone die dit gat kunnen/zullen opvullen. Ik heb geen idee wat Ajax met Duarte moet, want die is niet beter dan deze spelers...wat mij betreft.

Misschien wordt het in de CL wat lastiger met deze 'nieuwe' en jonge jongens, maar in de competitie zal Ajax gewoon weer bij de eerste 3 eindigen met deze selectie.

Tevens is dit het beleid wat Ajax vast moet houden. Deze jongens zijn ook gekocht en kosten ook salaris, dus moet je ze ook werkelijk te gelden proberen te maken door ze een kans te geven.

Ik verwacht dat Ajax zo veel plezier gaat beleven aan Andersen en Meleg, dat Maher daar niet tegenop kan, zeker niet voor 11 miljoen +.

24 juni 2013 om 14:24

Voetbalzone.nl een PSV fora? Ik heb wel een voorkeur voor Psv, maar kan gewoon neutraal naar Ajax kijken hoor.

24 juni 2013 om 15:19

@crazydj07 #21: jij snapt niet dat er kritiek is? Nou ik heb voldoende kritiek. Het spel van ajax was vaak niet om aan te zien dit seizoen, verschrikkelijk gewoon. Het was nog saaier dan saai. Tuurlijk, er werd wel gewonnen maar de manier waarop was werkelijk niet om aan te gluren. Je zult er maar een seizoenskaart hebben zeg!

OT: je kunt wel zeggen dat ajax niet op krediet moet kopen maar de kans dat Maher nu naar PSV gaat is veel groter dan dat hij naar ajax gaat. Het zou natuurlijk ook kunnen zijn dat Overmars te horen heeft gekregen dat Maher liever naar PSV gaat en dat die club bereid is om ver te gaan en dat het daarom niet veel nut heeft om zich nu te mengen in de onderhandelingen. Overmars roept dan heel handig dat ajax andere prioriteiten heeft...huh huh. Zou ik ook doen.

Los daarvan heeft PSV Lens al verkocht en is de transfer van Mertens op een haar na gevild. Kopen op krediet is er dus niet bij!

24 juni 2013 om 16:36

Ik wist niet dat Keizer ook een account had hier

Ik ben het er niet mee eens maar goed, dit wordt een eindeloze discussie.

Blij dat Ajax hier niet aan begint, dikke 8 à 9 mil dus en dan ook nog salaris.
Dit moet je toch niet willen een 19 jarige die nog weinig heeft laten zien.
PSV succes!

24 juni 2013 om 13:31

Natuurlijk moet Ajax dat wel willen hij en Eriksen zijn de beste spelverdelers van de eredivisie. Als Eriksen vertrekt dan heeft Ajax echt een groot probleem Duarte kan zijn niveau echt niet halen en Eriksen is toch wel vaak de man die een beslissende pass geeft. Als de Jong dan ook nog is vertekt zijn ze volgend jaar een stuk slechter die spelers kun je namelijk bijna niet vervangen als je niet veel geld uit wil geven. Jongens als Schone en Duarte zijn niet goed genoeg om de toppers op het middenveld te worden bij Ajax.
Zeer goede aankoop van PSV ik denk dat Matavz er dit seizoen rond de 30 gaat scoren met Maher en Narsingh.

24 juni 2013 om 13:47

Hiet gaat mij meer om zijn mentaliteit. Het maakt hem niet uit bij wie die speeld. T gaat hem om geld en speeltijd zodat hij in beeld is bij oranje.
Één miljoen salaris voor een 19 jarig die nog amper wat heeft laten zien. Bij Az heeft hij een paar leuke wedstrijden gespeeld, maar echt wat laten zien?

Denk dat de boer. Etc echt wel weten wat ze doen. Tot nu toe zijn 3 x kampioen geworden.

24 juni 2013 om 14:02

Als hij en Eriksen dat zijn, dan zegt dat heel veel over het niveau van de eredivsie.. Dan si die bijz zwak..

24 juni 2013 om 14:08

Zijn mentaliteit is gewoon goed. En 1 miljoen salaris is voor hem gewoon een normaal salaris aangezien hij een van de beste spelers uit de eredivisie is en dat is bij PSV het hoogste salaris. Een paar leuke wedstrijden gespeeld vind ik onzin iedereen ziet dat die jongen vaak een speler vrij zet voor de keeper iets wat PSV dit seizoen miste met Wijnaldum en Toivonen. Duarte is opzich wel een goede speler maar het is niet zo'n talent als Vilhena, Maher, Fischer als je hun ziet spelen weet je dat ze de top kunnen halen! Als Ajax deze transferperiode Eriksen, de Jong en alderweireld verliest moeten er gewoon goede spelers aangetrokken worden. Je kan het verlies van die spelers echt niet opvangen met Schone, duarte en Veltman.

24 juni 2013 om 17:48

ja willems verdiend ook zioiets nou wat presteerd hij er na?
Nou volgens mij loopt deze ook naast zijn schoenen. Een paar wedstrijden hebben ze aardig gespeeld en vinden dat ze een miljoen moeten verdienen. Net als een Classie vond ook dat hij te weinig kreeg.
Ze komen nog maar net kijken, laat ze maar eerst maar wat jaartjes voetballen voor ze zulke bedragen gaan eisen.

24 juni 2013 om 13:33

Nou ik baal wel hoor! Ik kan mij herrineren dat wij gelijke bedragen voor een Huntelaar en een Suarez hebben betaald. Dat waren toch niet echt miskopen.. Het nieuwe Ajax beleid is natuurlijk heel leuk met eigen jeugd enzo maar dan moet die wel goed genoeg zijn. Om dan vervolgens ook nog is voor een Duarte te gaan snap ik al helemaal niet. Daar kan je toch niet mee aan komen zetten?

Een ander doel van Ajax was om weer hofleverancier te worden van Oranje. Hoe willen ze dat dan gaan doen precies?

24 juni 2013 om 13:40

Hier wordt de denkfout gemaakt alsof succes zeker is met Maher aan boord. Het enige wat zeker is, is dat je om en nabij 10 miljoen lichter bent. Maher is een hele goeie maar echt geen Messias voor Ajax. We zouden hem graag willen hebben, maar niet ten koste van alles.

24 juni 2013 om 13:50

@ Barth

Hehe eindelijk eens een realistische Ajacied die gewoon toegeeft dat het huidige beleid kant noch wal raakt. Men staart zich blind op Sulejmani maar als je dan Huntelaar en Suarez erbij neemt en deze 3 bij elkaar optelt, en je kijkt naar wat je dus betaald hebt en gevangen, zit je alsnog in de plus.

Dan zitten velen hier een rekensommetje te maken waarbij ze zijn salaris ook meenemen en dan tot de conclusie komen dat je nog hogere bedragen moet genereren voor winst... Dan vraag ik me echt af in wat voor droomwereld die leven dat ze denken dat je op elke transfer winst zou moeten maken?! Kijk alleen al naar de begroting van een Ajax en PSV en kom tot de conclusie dat de clubs absoluut niet rond kunnen komen van pure verkoop en dus dik op de fles zouden gaan als ze geen andere inkomsten hadden. En voor de Ajacieden die dan zeggen bij een verkoop van een jeugdspeler dat je alleen wat salaris hoeft te rekenen, bij deze prik ik die luchtbel ook door. De jeugdopleiding kost 10 miljoen per jaar, dus wil je quite draaien op je jeugdspelers zal je elk jaar voor 10 miljoen moeten verkopen plus alle seniorensalarissen van de jeugdspelers erbij, achja je kan tot de simpele conclusie komen dat zonder tv-gelden, sponsoring, recette en ga zo maar door geen enkele club zou overleven!

ON:

Gezien het potentieel welke hij heeft laten zien is dit bedrag natuurlijk marktconform. Zekerheid heb je nooit, maar een grote slagingskans heeft Maher weldegelijk. En daar betaal je dus naar!

24 juni 2013 om 15:35

@barth #38
En hoeveel kampioenschappen hebben Huntelaar en Suarez Ajax gebracht?
Misschien dus duidelijk dat Frank de Boer niet meer kijken naar de individuele klasse van een potentiële aanwinst maar eerder aan de toegevoegde waarde van een mogelijke aanwinst.
Met 11 Suarezen in het veld win je geen wedstrijden.
En hoge bedragen uitgeven aan 'grote' of talentvolle spelers betekent nog niet dat je automatisch successen behaalt. Het team gaat boven het individu.

24 juni 2013 om 17:00

Volgens mij ripe De Boer nog niet zo lang geleden dat hij in Maher de perfecte opvolger van Eriksen zag.

Door de titel lijkt het net alsof Maher zelf een miljoen moet bijbetalen om de overstap naar PSV te maken, alsof PSV niet het volledige bedrag kon ophoesten en Maher moest bijspringen om het mogelijk te maken ofzo.

Hoe het ook zij, het is voor Maher natuurlijk hartstikke belangrijk om de stap naar boven te maken. De afgelopen paar jaren is PSV niet bepaald de ultieme club geweest om even lekker aan je carrière te werken, maar laten we voor Maher hopen dat ze onder Cocu de boel op de rit kunnen krijgen en Maher zich goed door kan ontwikkelen, anders had 'ie net zo goed/beter naar het buitenland uit kunnen kijken. Ik blijf denken dat hij iets beter bij Ajax gepast had, maar hem is het beste gegund in Eindhoven. Leuk om hem nog een tijd te kunnen bewonderen op de Nederlandse velden!

Als Ajax af is gehaakt en Maher wilt perse naar Ajax of PSV moet hij wel onder druk te zetten zijn om van dat bedrag af te zien. Vind 1 miljoen heel veel.

24 juni 2013 om 13:30

Je wilt de som waar je potentiële aanwinst recht op heeft volgens zijn contract bij AZ achterwege laten? Lekkere binnenkomer, dan zou ik zeker naar je club willen komen.

24 juni 2013 om 13:40

Hij wilt zelf zo graag naar de top van Nederland komen aangezien Ajax is afgehaakt en Feyenoord hm nooit kan betalen blijft PSV over. Kijken hoe graag die hier naar toe wilt komen, zou hem iig vragen een deel van dat bedrag te laten schieten. Daarbij komt dat hij vast en zeker genoeg gaat verdienen bij Psv.

24 juni 2013 om 13:44

Je kunt die wijze van blufpoker hanteren, echter moet je dan ook niet raar opkijken als hij niet naar Eindhoven komt. Zou voor mij niet heel aantrekkelijk lijken namelijk. Ja we willen je heel graag hebben, en over dat miljoen dat je zou krijgen, die gaan we je niet geven. Waarom niet? Omdat jij hier graag wilt spelen, daarom. Nou mijn handtekening zou al droog zijn.

24 juni 2013 om 13:59

Als hij snel geld wilt verdienen is Eindhoven niet de juiste locatie maar Manchester bij de blauwe kant.

Had hem wel bij Ajax willen zien maar snap als je ziet wat daar nog rondloopt dat je Maher niet haalt. Wel goed dat hij in Nederland blijft!

8 miljoen + verschillende clausules vind ik best veel, daarbij komt ook nog een duur salaris. Dan moet je het geluk hebben dat hij over 2 jaar voor een bedrag van rond de 20mil kunt verkopen anders maak je weer verlies.

Het is een gewoonte van Lens om bij elke transfer 1 miljoen euro voor zichzelf te vragen. Wat een naar persoon zeg. Blij dat Ajax geen zaken meer doet met Sigi Lens. Is onder andere ook de zaakwaarnemer van El Hamdaoui.

24 juni 2013 om 13:32

Ben het wel met je eens dat het een naar persoon is, alleen die 1 miljoen komt uit het contract van Maher.

24 juni 2013 om 13:32

Die 1 miljoen is voor Maher zoals het in de tekst staat, niet voor Lens. Hoezo is dat naar? Dat is in de voetballerij niet heel raar hoor.

24 juni 2013 om 17:35

Het zou verboden moeten worden dat zaakwaarnemers miljoenen euro's opstrijken doordat ze een speler onderbrengen naar een club die anders toch wel gehaald zou worden met of zonder. Natuurlijk verdienen ze loon maar die fee's wat hun opstrijken voor 1 transfer moeten wij ons hele leven voor werken.

7 Miljoen en 1 miljoen naar Maher zelf! Geef hem dan maar minder tekengeld! Daarnaast moet PSV die clausule bij doorverkoop er absoluut niet in meenemen! Maher gaat bijna wel zeker voor een groot bedrag verkocht worden (uiteindelijk)

24 juni 2013 om 13:39

Denk dat een doorverkoopclausule 1 van de grootste eisen is van az aangezien ze hem nu relatief goedkoop van de hand doen.

Als het psv om de voetballer Maher gaat dan gaan ze wel accoord met een doorverkoopclausule mits die niet te hoog wordt.a
nders gaat het psv alleen maar om de mogelijke winst die het kan boeken over een x-aantal jaar en dus niet specifiek om de voetballende kwaliteiten van Maher.

26 juni 2013 om 12:05

Het is een redelijk hoog bedrag voor een binnenlandse transfer. Daarnaast heeft Maher aangegeven heel graag te willen vertrekken bij AZ en lijkt het mij nou niet bevorderlijk om een speler als Maher tegen zijn wil in te behouden.

Dat je dan nog 7 a 8 miljoen vangt voor de speler, die weliswaar een goede speler is met een hoog potentieel, is dan allersinds nog aardig in mijn ogen!

De doorverkoopclausule snap ik natuurlijk wel van AZ zijn kant, maar als PSV zijnde zou ik dit never en te nimmer doen.

Wanneer AZ al 10% of 20% krijgt zal het daar een flink zakcentje voor krijgen.
PSV gaat in mijn ogen zeer waarschijnlijk wel 20 a 25 miljoen vangen voor deze Adam Maher over een x aantal jaar (ligt natuurlijk ook aan zijn contractlengte etc)

26 juni 2013 om 12:42

Je vergist je in 1 ding zeker,
Hij wil niet weg bij az, maar heeft aangegeven dat als hij vertrekt dit alleen naar ajax of psv zal zijn.
Dat hij vertrekt lijkt mij wel zeker gezien de hoge staat van vorderingen in gesprekken en biedingen van psv en az.
Je vergeet ook voor het gemak even dat Maher nog tot en met de zomer van 2015 vast ligt en dat az hem ook pas volgend jaar hoeft te verkopen in principe, je zegt het eigenlijk zelf al,.....contractlengte is ook wat waard.
Bij az zou hij dit jaar een zekere basisplaats hebben en zou hij zijn eigen kansen op het wk behouden, want daar gaat het hem om, dat is zijn droom vandaar dat hij alleen in nederland wil blijven.
Na het wk heeft hij nog steeds een contract voor een jaar en zou az, mits hij een goed jaar (en wk) draait alsnog met gemak 7 a 8 miljoen kunnen vangen voor hem, omdat hij dan waarschijnlijk wel open zou staan voor het buitenland en daar grotere bedragen voorkomen.

Helaas zal dit scenario niet gaan gebeuren denk ik aangezien az al heeft ingespeeld op een vertrek van Maher (gudelj,overtoom naast Matens enelm).

Bij az weten ze dit verhaal ook heus wel dus zullen ze in alkmaar vasthouden aan deze prijs en er wellicht een doorverkoop van 10% bij eisen wat in mijn ogen een prima deal is, maar ik spreek met een alkmaars bekkie

En nogmaals, als het ze om de voetballer Maher gaat en de kwaliteit in de selectie omhoog willen gooien denken ze hier ook wel serieus over na, al ben ik het met je eens dat dit voor een binnenlandse transfer een hoog bedrag is, maar Maher is dan ook een uitzonderlijk talent, niet vergeten dat hij pas 19!!! jaar oud is .

We zullen zien hoe dit afloopt, maar ik heb zo de indruk dat ik er niet ver naast zit.

Iedereen staart zich teveel blind op die 7 mio, als Maher ook nog 1 mio krijgt en als je dan alle clausules er ook nog bij optelt, is dit een bedrag die ik persoonlijk te hoog vindt, voor een 1 jarig contract. Uiteraard staat Az volledig in zijn recht om te vragen wat ze willen, maar ik vind het veel want volgens mij kom je dan ook zo weer op 10 mio. Maar goed tiss een kwestie van vraag en aanbod en als PSV dat er voor wil betalen heeft Az het goed gedaan.

24 juni 2013 om 13:36

2 jarig contract.

24 juni 2013 om 13:40

Owh ok, scuzi dat wist ik niet dan heeft Az helemaal gelijk en is het bedrag ook makkelijk te rechtvaardigen.

vind het toch jammer dat hij niet naar Ajax gaat. Hij is op dit moment al goed, kan denk ik het niveau aan van de eredivisie top. En zal in de toekomst zelfs denk ik een wereldtopper worden.

Ajax spreekt uit dat zij de aansluiting willen hebben op Europsese (sub)top. Vraag ik het me af hoe zij dit willen gaan doen...te gierig om wat geld uit te geven...
Dan gaan ze, met alles respect, duarte halen..naar mijn mening behoud je niet je huidige kwaliteit van je selectie. Ik mag toch aannemen dat je op zijn minst je kwaliteit wil behouden...ik spreek nog niet eens over
versterken..wat eigenlijk wel nodig is om aan te sluiten bij de Europese (sub)top.

daarbij willen ze ook geen hoge salarissen geven. wat ook nodig is om je top spelers te behouden.

24 juni 2013 om 13:38

Ja inderdaad Ajax is gierig en zelfs als hij het geld waard was zouden ze hem niet halen omdat ze te gierig zijn. En dat er eerst mensen verkocht moeten worden en andere mensen in de selectie op die positie uit de voeten kunnen heeft er ook niets mee te maken.

Eigenlijk vind ik dat best een schappelijk bedrag voor een speler als Maher. In ieder geval een investering, die je er bijna zeker wel uit zult halen.
Ik begrijp het beleid van Ajax, maar zou voor dit bedrag toch wel twijfelen...

24 juni 2013 om 13:41

"sulejmanie" syndroom,

Deze stappen durven ze niet meer te nemen in amsterdam, want er zit altijd een mogelijkheid in om op je bek te gaan en dat durft niemand bij ajax meer aan.

24 juni 2013 om 13:50

Begrijpelijk, maar je praat over een lager bedrag en een speler die al iets langer presteert. Verder is Ajax dermate gezond, dat het dit 'risico' wel kan lopen (CL inkomsten en mogelijke transfers). Tenslotte sla je een dubbele slag: zelf een groot talent erbij en voorkomen dat een concurrent ermee aan de haal gaat.
Maar ik heb makkelijk praten.

Dat komt eigenlijk dus neer op 8 miljoen en dat kan dan nog flink oplopen ook. Goede deal voor beide partijen denk ik.

19 jaar en nu al 1 miljoen krijgen bij een binnenlandse transfer en dan waarschijnlijk ook rond dat bedrag aan salaris per jaar. De voetbalwereld is ziek.

Het beleid van Ajax is duidelijk en helder, Psv heeft met Maher gewoon een topspeler in huis en ik verwacht gewoon dat Maher met winst word gekocht. Ajax wil op de jeugd teren en psv heeft middenvelder te kort. Ik ben benieuwd ik gun maher het beste

Haha, reken jezelf rijk! Het salaris tellen we niet meer mee en je vergeet de afschrijvingen op miskopen, en dat is een aardig bedrag. Inderdaad top beleid!

ik zou 7/7,5 miljoen inclusief clausules nog wel te doen vinden maar meer echt niet. als dit waar is moet psv zich gewoon terugtrekken. als Maher per se wil dan laat hij die miljoen zelf alvast vallen over een paar weken. ook az zal wel inzien dat een verkoop dan uiteindelijk beter is voor alle partijen. PSV moet ook het spelletje eens een keer hard spelen. 10 mil voor een 19 jarig talentje van de nummer tien van de eredivisie is belachelijk naar mijn mening.

Bedragen van 20 miljoen worden niet meer betaald voor spelers uit de eredivisie, daarvoor is de competitie te zwak. Max 12 miljoen bij doorverkoop, logisch dat Ajax afhaakt.

24 juni 2013 om 13:51

Nogal kortzichtig om een speler alleen af te wijzen op basis van een prognose over de eventuele verkoop. En al helemaal om bij voorbaat te stellen dat er maximaal 12 miljoen wordt betaald voor een speler uit de eredivisie. Misschien is het voor jou een idee om ook naar zijn voetballende kwaliteiten te kijken? Je haalt een speler toch niet alleen om de winst die je er later uit haalt?

En als Eriksen en de Jong dit jaar, dan niet volgend jaar weg gaan moet Ajax alsnog in de buidel tasten om een vervanger op te trommelen. Ik vind het persoonlijk vreemd dat Ajax is afgehaakt, zeker met oog op de lange termijn.

24 juni 2013 om 14:18

Er is vorig jaar nog 15 miljoen betaald voor De Jong, dan zou Maher max 12 zijn? Jaar daarvoor nog 26,5 voor Suarez. Voor de rest zijn er voor Van Nistelrooij (2001), Sneijder (2007), Alves (2008) en Huntelaar (2009) bedragen tussen de 20 en 30,5 miljoen betaald. Maar nu opeens kan het niet meer, want de Eredivisie zal nooit meer een speler met de kwaliteit van Afonso Alves produceren...

8 Miljoen, als hij dat bedrag waard was. Dan hadden er aanbiedingen uit het buitenland al lang een feit moeten zijn geweest. Deze jongen is nog niet klaar voor een stap hogerop, dus een transfer in de eredivisie van 8 miljoen vind ik aan de hoge kant.

24 juni 2013 om 15:39

En jij denkt werkelijk waar dat er geen enkel team al heeft geprobeerd om Maher te strikken??

Het is dat Maher duidelijk aangeeft eerst naar de top van de ED te willen ipv een overstap naar het buitenland, anders was hij al lang weggeweest.

@noedie... Percentage bij doorverkoop!!!

Alles bij elkaar kost hij nu dus 8 milj en wat extra's. Als hij vervolgens over 3 jaar 20milj opbrengt kost hij misschien nog eens 2 tot 3 milj

Kortom als hij slaagt en als hij voor veel miljoenen verkocht wordt levert hij enkele miljoenen op. Maar wat als hij niet slaagt (kans niet zo groot) of als hij weinig of niets opbrengt door een aflopend contract???

Ja hij kan het team verder helpen maar alles bij elkaar vindt ik het best een risico. Ik snap de keuze van PSV maar ik snap de keuze van Ajax ook!!

Ik snap die Marcel Brands niet.... Moet hij als dit zo is, hier over denken???
Gewoon overmaken en je hebt een talent in huis, waardoor je kansen op eindelijk weer eens een kampioenschap vergroot worden, en over twee tot drie jaar levert deze jongen drie keer zoveel op...

24 juni 2013 om 14:15

Niemand betaalt nog 15+miljoen voor een speler uit de eredivisie.

25 juni 2013 om 10:09

O ja wel hoor... Strootman vertrekt binnenkort voor € 30.000.000

Dit is echt een koopje, begrijp persoonlijk niet dat Ajax geen interesse heeft. Als hij nu in plaats van AZ, bij Ajax of PSV zou spelen zou hij waarschijnlijk al 15 miljoen waard zijn.

Maher is een talentvolle speler, maar dat was Wijnaldum ook.

24 juni 2013 om 13:57

Maher is een klasse beter dan Wijnaldum.

Peanuts, als Brands dit niet doet is hij echt gek. Speelde Maher bij Porto, dan vroegen ze gerust 20 miljoen.

24 juni 2013 om 13:58

Zou het niet veel verstandiger zijn om eerst verdedigers te halen om vervolgens bij transfers van Mertens, Strootman of wie dan ook, dan pas aan te kloppen voor Maher?
Of misschien beter nog: gewoon eens even niet veel uitgeven en wat reserve opbouwen?

24 juni 2013 om 14:15

Maher is een buitenkansje, anders ben je dalijk te laat. Zie Djuricic.

24 juni 2013 om 14:38

In tegenstelling tot Djuricic geeft Maher keer op keer aan het liefst naar Psv of Ajax te gaan...

Enige wat ik me voor kan stellen dat Psv wacht is dat Eriksen of de Jong vertrekt en dat Ajax dan wel bereid is om wat meer te betalen (al betwijfel ik dan overigens ook nog ten zeerste hoor)

Ik zou het in ieder geval niet onverstandig vinden van Psv als ze eerst prioriteiten kopen.

24 juni 2013 om 15:42

Alleen al om ervoor te zorgen dat Ajax na een verkoop van Eriksen of De Jong Maher weet te strikken moet je nu al toeslaan.

Maher is een talent van de buiten categorie en zulke spelers moet je (als je de kans hebt) direct aan je binden..

Zulke spelers maken het verschil meestal tussen wel en geen kampioen worden, helemaal in de eredivisie..

Daarbij komt met de verkoop van Lens en Mertens dat ze nog miljoenen ovberhouden om in de verdediging te steken.

24 juni 2013 om 19:48

waarom was az bijna gedegradeerd?

24 juni 2013 om 19:50

als het gld binnen is gelijk maar uitgeven men leert in eindhoven niets van de afgelopen jaren.

laat gaan, laat gaan, gaat echt niet het verschil maken bij Psv, typische speler, die veel te vroeg het etiket top opgeplakt krijgt. 1 miljoen euro handgeld, ze moeten zich kapot schamen, spelen ook net 2 jaar eredivisie, belachelijk.. Speel een goed WK en praat dan verder..

24 juni 2013 om 14:01

Maher is een groot talent en dat wordt al sinds de begin van zijn carriere al gezegd.
Zoveel analyticussen zijn het met elkaar eens, oke de 1 kan het wel verkeerd hebben ingeschat maar je zegt toch niet dat iedereen hem verkeerd inschat.

25 juni 2013 om 18:34

Aisaiti was ook een heel groot talent, vond ik zelf ook, vond hem zelfs talentvoller dan Affelay, echter kijk waar die nu speelt, en hoe zijn carriere is verlopen. Nergens echt een basis speler geweest. We vinden te snel iemand een groot talent, voor de eredivsie zal het een topspeler zijn/ blijven.
Maar de eredivsie is zo verschrikkelijk gedaald in niveau, Maher ga je op het WK volgens jaar echt niet zien opvallen in positieve zin.
PSV moet er gewoon niet aan beginnen als die meer dan 4 miljoen moet gaan kosten.

24 juni 2013 om 15:45

Als Maher een goed WK speelt en hier uitblinkt kan je het op je buik schrijven dat je hem voor 10 miljoen en 1 miljoen salaris weet binnen te halen..

Dan mag je erop rekenen dat hij minimaal 20 kost en ook wel 2,5 aan salaris.

Kijk die Thiago die een prima jeugd toernooi speelt met Spanje, die man toucheert 4,4 miljoen per jaar..

En je kan zeggen wat je wil maar Thiago is geen 4x beter dan Maher.

ik snap PSV niet zo goed. Er vertrekken twee flankaanvallers en ze halen een middenvelder terug. Tuurlijk het is een groot talent enzo maar psv heeft nu geld en nog een steeds een goede aanval en middenveld. Ik denk dat ze dit geld beter in de defensie kunnen investeren. Dat was niet best namelijk afgelopen jaar.

24 juni 2013 om 14:09

Ze verliezen Toivonen/van Bommel op het middenveld en Strootman zit er (schat ik) ook nog max 1 jaar. Daarnaast zijn ze ook met de verdediging bezig, Bruma bijvoorbeeld.

24 juni 2013 om 14:16

En de opvolgers van de flankspelers staan al klaar.

24 juni 2013 om 18:04

Ja Depay en wie is die andere? Locadia is toch centrumspits en geen flankspeler?

24 juni 2013 om 18:46

Ik heb het over Narsingh. Die bijna blessurevrij is.

Dan is het alsnog een dure aankoop.

8 miljoen + eventuele premies/doorverkooppercentage. Dan zit je al snel op 10 miljoen euro. Niettemin is voor Maher wel een uitzondering te maken. Hij is op dit moment het grootste talent op het middenveld in Nederland. Bij PSV gaat het nog een drukke zomer worden. Van Bommel is weg, Toivonen zal niet meer gaan spelen en het aanblijven van Strootman is ook nog niet zeker. Neem daarbij dat PSV in de breedte op het middenrif weinig achter de hand heeft. Van een speler als Hiljemark word je niet echt warm. Achterin zal daarbij nog het nodige moeten veranderen.

Toen Martin Jol trainer bij Ajax was, zei hij iets waar ik het tot op de dag van vandaag mee eens ben: Niemand in de Eredivisie is meer waard dan acht miljoen.

Bij een buitenlandse transfer is alles dat boven de acht miljoen ligt mooi meegenomen. Maar bij een binnenlandse transfer vind ik acht miljoen de absolute hoofdprijs. Nederlandse clubs moeten gewoon niet meer willen betalen (ze mogen natuurlijk wel altijd meer vragen, 't is wat de gek ervoor geeft).

Maher is een exceptioneel talent, en daar mag men de hoofdprijs voor betalen. Ik vind acht miljoen de meest logische prijs die ik tot nu toe gehoord heb.

Acht miljoen zonder iets er bovenop zou ik als PSV zijnde prima vinden. Kun je twee jaar van Maher genieten, verkoop je hem door voor 15-20 miljoen. Natuurlijk kan het altijd anders lopen, maar hij lijkt een prima mentaliteit te hebben, dus qua ontwikkeling zal hij nog echt wel stappen maken. Alleen blessures gooien eventueel roet in het eten. Zelfde verhaal als Mertens/strootman/wijnaldum, spelers die iets toevoegen aan PSV in de jaren dat ze er zijn en waar uiteindelijke (kleine) winsten op gerealiseerd worden. Het is ook goed voor de Eredivisie als geheel dat PSV die spelers behoud en dat er geld naar de subtoppers vloeit.

Ben ik de enige die het best wel veel geld vind? Vooral als je bedenkt dat ze nog een rechtsback, misschien een extra buitenspeler en 2 centrale verdedigers moeten halen..

24 juni 2013 om 14:13

Brands heeft thuis een drukpers staan, geen problemen in Eindhoven.

24 juni 2013 om 14:38

Oke, vandaar. Nee maar even zonder gekheid. Hij heeft natuurlijk wel het geld van Mertens en Lens, en ik vind Maher een geweldig groot talent maar ik vind 8 miljoen wel veel voor iemand met een 1-jarig contract..

24 juni 2013 om 14:41

Ja even zonder gekheid, ben het helemaal met je eens. Ik hoor ook hier en daar iets over Bruma maar ik zou als PSV de hele verdediging doorlichtten. Lijkt mij toch verstandig dat er bijv. een rechtsback komt en als Pieters nog weggaat heb je al een optie minder in het centrum.

In dat opzicht snap ik de interesse in Maher niet, tenzij Brands dus een drukpers heeft. Hij heeft trouwens wel een contract tot 2015.

Brands maak die 7 miljoen over en sluit een deal met maher om dat miljoen over een paar jaar uit te smeren.
Maak maar eens werk van het lozen van een aantal verdedigers en haal snel nieuwe anders wordt het weer zo n klote jaar.
Met zulke beperkte kwaliteiten als die van zanka marcello manolev derijck pieters en willems wordt het nooit iets.

24 juni 2013 om 14:14

Inderdaad, als ik Psv-fan was zou de interesse in Maher mij weer pijnlijk duidelijk maken waar de prioriteiten van Brands liggen. Kijk niet raar op als er niks komt.

Lijkt me absoluut geen slechte deal,mits ze de premies voor diverse prestaties tot een minimum kunnen houden (een ton voor kampioen etc).

PSV hebben mazzel dat wij in Amsterdam deze jongen links laten liggen terwijl hij duidelijk zijn voorkeur had uitgesproken. Denk dat hij absoluut het geld waard is en dat hij tevens makkelijke met winst verkocht kan worden in de nabije toekomst.

Probleem is echter wel dat de prioriteit van PSV achterin zou moeten liggen. Het is dus te hopen dat ze daar nog wel budget voor inrruimen.

Ik vraag mij ook af of hij het wel gaat redden. Hij heeft in de "grote" wedstrijden nu niet bepaald geweldig gespeeld!

Waarom nou weer zo'n weggeefprijs Stewart?? Stel je gewoon hard op en verlang 10 miljoen.
Verdorie gaat er na Elm, Wernbloom en Moisander weer een AZ speler voor een fooitje weg.

24 juni 2013 om 15:45

Als AZ een leuk percentage bij doorverkoop krijgt zit je evengoed op die 10 miljoen. Alleen iets later.

7 mil is goed + die 1 mil = 8 mil
salaris van 1,5 mil.
Houd hem zo'n 2 seizoenen ben je als PSV 11 mil kwijt verkoop hem door voor een bedrag van 25 mil.
Je hebt zo'n 15 mil winst, want shirt verkoop, kampioenschappen, CL etc...

Dan maak je als PSV zeker 15 mil winst op Maher en behaal je ook waarschijnlijk nog zeer mooiiieee resultaten.

24 juni 2013 om 14:30

Waaro werk ji nog niet als TD ergens? Makkelik geld verdienen met jouw prachtige calculaties en modellen.

Als Eriksen later deze zomer alsnog vertrekt en Maher gaat naar Psv vind ik dat de Ajax directie een grote fout heeft gemaakt. 8 miljoen voor een speler van zijn kaliber zou ik altijd kiezen boven een speler als Duarte die dan weliswaar veel goedkoper is, maar ook veel en veel minder kwaliteit heeft.

PSV betaalt dan dus 8 miljoen euro. Redelijk de te verwachten prijs natuurlijk. Maher is echt een groot talent waarvan ik overtuigd ben dat hij het gaat maken. Maar wat Azers beweren dat hij meer dan 10 miljoen moet kosten is ook weer overdreven. Hij is nog wat te wisselvallig en AZ is toch te laag geëindigd.

PSV zou echt een goede deal maken en toch een tik aan Ajax kunnen uitdelen. Leuk dat zogenaamde nieuwe beleid van Ajax, wat met veel bravoure telkens wordt aangevoerd ondr het mom van dat Ajax Maher zogenaamd niet nodig heeft, maar ik denk dat de Ajacieden zich daar lelijk op verkijken. Een eventueel vertrek van Eriksen ga je echt niet oplossen met Serero Duarte of een jeugdsplr, dat ga je dan echt voelen. PSV staat niet stil en is wel goed bezig zich te versterken.

24 juni 2013 om 15:45

Ik voel het helemaal niet als een tik. Sterker nog, ik zie het als een overwinning, PSV moet schijnbaar kopen omdat ze niks in de opleiding klaar hebben staan. Ajax koopt weliswaar wat talent en gaat daarmee aan de slag maar we hebben een lading talenten achter Eriksen staan. Op dit moment beschikt ajax over 8 opties voor twee AM posities: Eriksen, de Jong, Serero, Fischer, Schone, Meleg, Andersen, Klaassen. En dan laat ik de doorstromende Anderson en Becker uit de A1 nog buiten beschouwing.

Ik weet niet waarom je dan wat moet kopen? Wat denk je dat dat met het perspectief doet voor de jonge jongens? Die denken dan ook; is Eriksen weg, kopen ze een talent voor 8/9 miljoen en ik dan? Dan kunnen we in de toekomst spelers als Eriksen, Fischer, Serero, Andersen en Meleg wel vergeten en snijden we ons zelf in de vingers. Duarte zullen ze zien als een concurrent maar ze zullen ook kansen zien.

Ajax wil dat toch echt intern opvangen, die hebben het bijkomende voordeel dat ze goedkoop zijn en het systeem al kennen. Ik denk dat onze talenten het op kunnen vangen, zo begon Eriksen immers ook.

24 juni 2013 om 16:49

Precies wat ik zeg, verwoord je precies: Bij Ajax leeft nu onterecht de gedachten dat alles wel met eigen jeugd opgelost kan worden. Dat denk ik niet...

24 juni 2013 om 19:47

dacht iedereen ook met Narsingh, wordt echt niet koud en warm van. Psv dacht afgelopen seizoen ook toppers in huis te hebben en iedereen doet lacherig etc over Poulsen , maar in een paar momenten waren deze spelers uitgeschakeld.

Maar ja AZ wil zeker een door verkoop % van 10 % ofzo ofzelfs meer.
Ik weet niet hoe dat in de voetbalwereld ermee zit.
Maar als PSV zijnde zou ik zeggen geven ze een doorverkoop% van 5% niet meer!

Als AZ het een beetje slim speelt houdt het minimaal 10 miljoen euro over aan de verkoop van Maher, met transfersom, clausules en doorverkoop percentages.

ik vind 7 miljoen voor maher terecht, maar az kan zelf ook die miljoen aan maher betalen vind ik, hoeft psv eigenljik niet voor te zorgen.

Zoet
Brenet
Zanka
Bruma/Pieter
Willems
Wijnaldum
Maher
Strootman
24 juni 2013 om 14:59

Er stond een balkje in de weg daarom opstelling niet afkunnen maken

Helaas moet ik als ajacied toegeven dat het volgend jaar een sterk team is dat psv
Zoet
Brenet/zanka-zanka/vdhoorn-pieters/bruma-pieters/w... Wijnaldum/hiljemark-strootman/hiljemark
Narsingh/wijnaldum-maher/wijnaldum-depay
Locadia/matavz

24 juni 2013 om 16:21

Nou...ik wordt er niet heel warm van hoor, ontzettend veel individuele kracht ingeleverd met Mertens, Lens en Toivonen. Dit kan niet worden vervangen door enkel Maher. Locadia en Matavz zijn niet de spitsen waar je op dit moment bang van moet worden. Locadia heeft het talent, maar is nog lang geen topspits. En de verdediging komt nog teveel kracht tekort.

24 juni 2013 om 19:28

Gatenkaas achterin met Brenet, Zanka en Willems, een middenveld van Hiljemark en Strootman als controleurs en een mindere aanval dan afgelopen seizoen. Van dat elftal liggen fans van Feyenoord, Vitesse en Twente niet eens wakker, laat staan dat Ajacieden daar wakker van liggen.

Had veel meer verwacht van AZ. Als ik PSV was zou ik dit gelijk doen. Maher is een top talent voor Nederlandse begrippen en is 10 klasse beter dan Wijnaldum als "10".

Overigens gaan Mertens en Toivonen ook weg dus daar krijg je ook weer miljoenen mee...

Als het allemaal juist is dan is het de koop van het jaar. Dit is een affaire in het rijtje: Kuyt naar Feyenoord en Gullit naar Psv. Ajax valt me erg tegen. Zo'n typische Ajax speler laten lopen. Dacht altijd dat ze zo goed in zaken waren in Amsterdam?! Oh nee, de beslisser komt uit het gereformeerde Gelderland!!!

Kan niet anders of AZ bedingt 15% bij doorverkoop zodat ze altijd ca. 10 miljoen aan hem overhouden. Koopje voor Psv, zeker als je net 9 miljoen voor een slechte voetballer als Lens hebt gevangen.

Verantwoord PSV hoor, hoop dat ze leren dat eerst andere plekken moeten worden aangepakt. voordat ze weer miljoenen gaan smijten in een speler voorin. Geld kan PSV beter in de zak houden en kijken binnen eigen gelederen ook al is het een top talent. Een wurg contract tekenen is het laatste wat ze moeten doen. En PSV kan de miljoenen volgens mij goed gebruiken om een buffer te creëren voor slechtere tijden. De miljoenen uitgave kan niet altijd door blijven gaan en bepaalde constructies houden niet je hoofd omhoog want je zult toch links of rechtsom met geld over de balk heen komen om de rekening te moeten betalen.

Opleiden genieten doorverkopen moet het streven worden. doen ze dit weer niet dan ben je echt je jeugd kwijt. Brands en consorten schreeuwen al jaren dat het roer omgaat maar als ze weer miljoenen gaan uitgeven is het gebeurt met hun geloofwaardigheid ( als ze dat nog hebben) . Zal mij benieuwen of ze wat leren daar in Eindhoven.
Supporters zullen wel gaan roepen speler die en die verkocht voor miljoenen maar als je jaren verlies lijdt moet je toch al die ouwe rekeningen eerst betalen. dan kan je pas zien wat er over blijft onder de streep. Lijkt al jaren dat ze precies het tegenovergestelde doen.
succes met verstandig zijn

Mooi , strik erom en nu je winst pakken plus dat bij doorverkoop nog eens 30% richting Alkmaar komt...
Net zoals Az nog een paar ton van Ajax zal ontvangen voor plaatsing CL en kampioenschap.. ( moisandertje )

Geniet erg van het beleid van m'n club(je).. Nu al zin in het nieuwe seizoen..,

ik vind het veel geld

8 miljoen voor transfer geld waarvan 12.5 ( 1 milj.) voor Maher is. is afgesproken bij het laatste contract.
/- 1 miljoen tekengeld voor Sigi en Maher.
Bij 3 jaar dienst /- 1,5 x 3 = 4.5 milj. aan salaris kosten( dus ook verzekering enz.)
zit je al op 13.5 Miljoen.
AZ wil misschien 10 doorverkoop. (misschien wil Maher ook nog wat zie huidig contract van Maher bij AZ maar zullen we niet meetellen)
als je hem voor 15 Miljoen verkoopt gaat er 1.5miljoen naar Az.
heb je dus Niks verdient.

24 juni 2013 om 22:26

@mackie87

Ik denk dat je een heel eind in de goede richting zit. Vergeet ook de fiscus niet, die evntueel ook nog een hapje uit de taart wil kwa belastingen dus.

Maar goed. Ik vermoed ook, dat men bij Ajax ook een soortgelijk rekensommetje gemaakt heeft en ook heel duidelijk de trent in het transfergebeuren van de laatste 3-4 jaar (na het begin van de economische en financiele crisis) onder de loep heeft genomen.
Tuurlijk zijn er nog steeds mega-transfers, al komen ze minder vaak voor en zijn er nog maar slechts een handvol clubs, die echt overgaan tot bedragen van boven de 20-25 mio.

De rest zit er toch onder en ik heb zelfs gelezen, dat de gemidfdelde waarde van een transfer naar beneden is gegaan.

Verder zal die daling van het gemiddelde transferbedrag doorzetten onder invloed van het financial fairplay systeem.

Derhalve is het legitiem om in te schatten, dat de kans op break-even spelen al een riskante onderneming is.... Immers uitgaande van een transferbedrag van 8 mio, zal je die speler op enig moment voor rond de 15-16 mio moeten verkopen. En zal je naast eventueel een doorverkooppercentage die je moet afstaan ook rekening moeten houden met het afromen door de fiscus van elke winst die er boven dat bedrag gehaald gaat worden.

In het verleden lette men veel minder vaak op het totaalplaatje en daardopor konden naar verloop van tijd ook clubs echt in grote financiele problemen komen.
Feyenoord kende ze. Ajax kende ze, maar hadden itt Feyenoord dan een groter eigen vermogen in de vorm van het geld wat opgehaald werd met de beursgang.....maar dat teerde op een dergelijk snelle manier in, dat men al wist, dat wanneer men niet zou ingrijpen, Ajax op die weg binnen 2 a 3 jaar randje faillissement zou staan, of er net overheen zelfs.

Feyenoord heeft er jaren over gedaan om er langzaam bovenop te komen....en heeft het wereldse geluk van een goede jeugdopleiding.....

Psv. PSV lijkt niet geleerd te hebben van de periode vlak voorafgaand aan de zomer van 2011 en de zomer zelf van 2011, waarin men dmv de constructie met de Gemeente het vege lijf kon redden.
Men roept, in de persoon van Brands, dat men nu wel de prioriteiten op een rijtje heeft, echter, naast de geruchten mbt Bruma, was men achtereenvolgens geïnteresseerd in Maher en Schaars. Maher, waarvan nog niet zo lang geleden Brands zei dat hij gewoonweg niet haalbaar zou zijn en derhalve ook niet zou komen. |een paar miljoentjes verder, en hij zit op de koffie bij Sigi Lens en is drukdoende Maher te strikken. Over Schaars zei hij dat transfer en salaris te groot zijn en niet haalbaar....ik gok, dat ie er op terugkomt.

Dé speler, die prio had moeten hebben zou je Van Dijk kunnen noemen. Die had ie moeten oppikken bij Groningen. Celtic betaalt 3 mio.... zelfs dat zou een mooie prijs zijn voor Psv.

Nu zou men toch ook ver zijn in de onderhandelingen met Bruma.....werd eerst gesproken over 5 mio. Niemand weet hoe of het nu is. Maar we weten wel, dat Bruma weinig an spelen toe is gekomen bij Hsv. Deels door een blessure, maar ook deels omdat de trainer hem niet goed genoeg achtte....anderen waren beter. Maar HSV heeft een heel zwak jaar achter de rug hoor!.

Er wordt gesproken over het geld van Lens en het geld van Mertens. Beide voor 9 mio verkocht, dus 18 mio beschikbaar, zo wordt geredeneerd. Maar wat blijft er over van die 18 mio als je alle kosten eraf hebt gehaald?. Wanneer ook de fiscus langs is geweest?.

Ik denk per saldo, dat het zelfs een klein verlies zou kunnen zijn. Maar voor |maher zou je 8 en voor Bruma wellicht 5 mio uitgeven?. Dat zijn er dan alweer 13. En dan ben je er nog lang niet!.

Want verdedigend moet je meer dan alleen Bruma hebben.
En welke redelijk betaalbare middenvelders wil je halen als toch nog Toivonen en Strootman vertrekken?. Ik zou in NL niet weten wie je moet halen om niet al teveel kwaliteit in te leveren. En dan straks een Maher en Wijnaldum, die het hart van het middenveld moeten gaan vormen???.

Ik ben echt benieuwd hoe ze die puzzle gaan oplossen in het Eindhovense...

Lijkt me nie dat psv dat gaat doen.
Gewoon 7milj en 1milj voor maher en verder niks,klaar.
Wil AZ een doorverkooppercentage,dan moet de transfersom omlaag,met 2milj of az betaalt het milj van maher.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren