Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Schaars ontbreekt zonder mededeling bij Sporting

Laatste update:

Stijn Schaars ontbrak vrijdagmorgen op appèl bij Sporting Portugal. De selectie van de Portugese club trainde onder Leonardo Jardim, maar volgens A Bola was van Schaars geen spoor te bekennen. Het medium schrijft dat Sporting geen mededeling heeft gedaan over de reden van Schaars’ absentie. Mogelijk hangt het samen met de interesse van PSV in zijn diensten.

/

Schaars is in beeld om het middenveld in Eindhoven te versterken, wanneer Kevin Strootman definitief wordt verkocht aan AS Roma. De 29-jarige Nederlander, die twee jaar geleden ook in de nadrukkelijke belangstelling van PSV stond, meldde zich anderhalve week geleden gewoon in Lissabon voor de eerste training. Vrijdag ontbrak hij echter zonder aanwijsbare reden op het trainingsveld.

Mogelijk is Schaars bezig met gesprekken met een afvaardiging van PSV. Zeker is dat PSV en Roma al geruime tijd in gesprek zijn over Strootman; donderdag werd al geschreven dat de transfer snel afgerond zou kunnen worden. Punt is wel dat PSV een keiharde bankgarantie verlangt van de Italianen.

Denk jij dat Stijn Schaars bezig is met een transfer naar PSV?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
12 juli 2013 om 11:11

Het is het ook niet gek om lekker in je nest te blijven als je salaris niet normaal betaald wordt.

12 juli 2013 om 11:31

Daarnaast neemt hij lekker nog vakantie (plus) onderuit gezakt in de zon en wacht hij rustig af wat er komen gaat de komende dagen

(kortom) Ik blijf het zeggen, Jens Toornstra / Ibrahim Afellay (huren) zijn ook geen verkeerde spelers.

12 juli 2013 om 11:49

Het zou voor afellay de beste optie zijn (tijdelijk)terugkeren naar Psv. Vertrouwde omgeving, goed herstellen wekelijks spelen en dan op het WK 2014 laten zien dat hij de man is die bij Barcelona hoort te spelen.

Jammer genoeg is het een over het paard getild mannetje die zich te goed voelt voor de Eredivisie. Hij heeft vorig jaar zijn kans gehad om het in de bundesliga te bewijzen en heeft het daar niet laten zien (mede door blessures).

On: Voor PSV is schaars de beste optie op het moment genoeg eredivisie ervaring

12 juli 2013 om 12:21

Sorry maar ik moet even gniffelen bij je eerste alinea. Het klopt dat PSV een goede oplossing zou kunnen zijn voor Affeley, maar ik denk niet dat hij op het WK een basisplaats zal hebben (als hij überhaupt wordt geselecteerd) en wanneer hij zou spelen kan hij niet op basis daarvan een basisplaat bij Barcelona afdwingen.

Waarom zijn sommige er nog steeds van overtuigt dat Affelay nog een rol van betekenis kàn spelen bij Barcelona?? Zijn is rol inmiddels uitgespeeld en hij is voorbijgestreefd door andere spelers. En dan laat ik de vraag of hij niet goed genoeg is voor Barcelone nog in het midden.

12 juli 2013 om 12:49

Schaars heeft t nooit echt waargemaakt. Maar een echte prof is het wel. Dus ik ga ervan uit dat hij naar PSV gaat en daarom niet aanwezig was. Wens hem veel succes.

En ik mag hopen dat Sporting een aardige transfer bedrag ontvangt. Maar ik zal dan de Portuguese krant lezen om daar achter te komen. Want Brands geloof ik met niks meer. Probeert constant andere clubs zwart te maken om zijn eigen hachje te reden. Misselijke vent.

12 juli 2013 om 13:06

Liever afellay dan schaars op het veld veel mooier om een oud talent van PSV weer op eigengeldje te zien opgroeien

12 juli 2013 om 13:24

Haha ja alsof Afellay terug gaat komen. Dan geeft hij gewoon toe dat hij mislukt is.

Misschien wil hij een vertrek forceren. Hij heeft nog een paar maandsalarissen tegoed en wil hij niet trainen totdat ze betalen.

12 juli 2013 om 11:52

is het niet zo als een club een aantal maanden niet betaald dat de speler dan transfervrij weg mag ?

12 juli 2013 om 12:12

Ja, volgens mij wel, maar ik weet niet hoeveel maanden. Dat zou voor PSV wel lekker zijn

12 juli 2013 om 13:09

Dat klopt maar dat mag dan niet zomaar.
Je moet geloof ik dan eerst een zaak aanspannen bij de Uefa of het CAS (of beide).
Als je dan wint krijg je een transfer vrije status.

12 juli 2013 om 12:23

een paar?? Dat zou voor PSV voordelig kunnen zijn want ik geloof dat je van 3 maanden een transfervrije status krijgt. Zoals vorig jaar Drogba.

12 juli 2013 om 13:19

Er staat nergens dat Schaars niet op is komen dagen maar wel moest komen en dat ze nu nboos zijn dat hij er niet is. Het gaat erom dat hij er niet is en Sporting niet vertelt waarom. Iedereen weet natuurlijk waarom...

Ik citeer: Het medium schrijft dat Sporting geen mededeling heeft gedaan over de reden van Schaars’ absentie.
En: meldde zich anderhalve week geleden gewoon in Lissabon voor de eerste training. Vrijdag ontbrak hij echter zonder aanwijsbare reden op het trainingsveld

Een aanwijsbare reden? dat slaat nergens op, want iedereen weet dat Sporting hem vrij heeft gegeven om te onderhandelen!

Goede aankoop van Psv. Met hem erbij hebben ze een leuk middenveld.

12 juli 2013 om 13:20

Waar lees jij dat alles rond is??? Waar lees jij een mededeling dat hij officieel van PSV is?

12 juli 2013 om 13:26

Wow reageer niet zo fel, misschien bedoelt hij wel dat het een goede aankoop zou zijn...

Afgelopen jaar 11 wedstrijden gespeeld. Geen vast basisplek bij een Portugese middenmotor van afgelopen seizoen?
Is deze speler dan wel goed genoeg voor de Nederlandse top?
Zou als vervanger voor v Bommel gehaald worden, zal er bij vertrek van Strootman dan nog een middenvelder gehaald worden?

edit: foutje

12 juli 2013 om 11:20

Bij Az was hij een heel degelijke voetballer die de stap naar de Nederlandse top wel had kunnen maken. Bij Sporting is hij o.a. weinig aan spelen toegekomen vanwege een vervelende voetblessure en operatie. Ben benieuwd wat hij zou kunnen toevoegen aan Psv, ervaring sowieso.

12 juli 2013 om 11:26

Persoonlijk vind ik hem niet van het niveau Psv, en heb ik liever Strootman nog een jaar bij ons om het ná het Wk pas te verkopen.

Middenveld met strootman-maher toch wel kwalitatief een stuk beter dan met alle respect Schaars-maher.

Straks een team staan met jonkies die het allemaal nog maar moeten laten zien, en 'ervaren' spelers met te weinig wedstrijd ritme.

Hoop dat ik het mis heb, maar dit zou nog wel eens een vervelend jaar kunnen worden.

12 juli 2013 om 11:29

Beetje hetzelfde verhaal als Engelaar als ik het zo zie.
Speelde in de nederlandse subtop, kon naar de top, ging naar het buitenland, kwam terug met een hoog salaris.
Inderdaad maar zien of hij wat kan toevoegen aan Psv, sowieso ervaring inderdaad en dat hebben ze wel nodig.

12 juli 2013 om 11:30

Als je zoveel ervaringen en doelpunten verkoopt dan zou het heel goed wel eens een moeilijk seizoen kunnen gaan worden. Veel nieuwe spelers betekent dat er ook een heel nieuw elftal geformeerd dient te worden. Dat zou inderdaad wel eens een moeilijke situatie op kunnen gaan leveren. Ik ken de kwaliteiten van Cocu echter niet voldoende om er een uitspraak over te doen. Maar misschien is het wel een echte team-builder.

12 juli 2013 om 11:41

@ Gulio

' Ik ken de kwaliteiten van Cocu echter niet voldoende om er een uitspraak over te doen'

Nog zo iets, het zal dit seizoen moeten blijken hoe hij er in staat. Het is in iedergeval iemand met Status, waar je (lijkt mij) als speler alleen maar respect voor kan hebben en naar luisterd.

Laten we hopen dat Cocu niet ten onder gaat door het reorganiseren van de club, en wij als supporters hem er niet op afrekenen mocht het een jaar minder gaan! Hopen dat iedereen begrijpt dat het een overgangsjaar wordt, een noodzaak voor de toekomst van Psv, wat zowel Ajax en Feyenoord hebben moeten ondergaan.

12 juli 2013 om 13:53

Niks meer, vroegoud net als Engelaar.
Je zei het goed: "bij AZ was hij goed"
Was dus. Verleden. Heb m 2 x zien spelen, 1 x invaller, 1 x gewisseld.
Schaars kan nog steeds goed voetballen, zeker. En is pas 29/30, moet op zich kunnen. Maar zn top ligt al paar jaar achter zich.
Begrijp dat het geld brandt. Maar 8nvesteer in jeugd.

De transfersoap omtrent Schaars was al gestart en krijgt nu een nieuwe wending. Schaars lijkt nu wel een transfer te willen forceren.

Bovendien maar een matige speler als je maar 11 wedstrijden hebt meegespeeld, waarvan 4 als invaller bij een club dat 7e is geeindigd en niet in Europa gaat spelen.

Het jaar daarvoor was hij wel een vaste waarde bij Sporting, maar lijkt nu definitief buiten de boot te zijn gevallen.

Ik begrijp daarom ook niet dat PSV hem wil halen, zal toch een paar miljoen moeten kosten en wordt niet meer beter. Zou een leuke breedteversterking zijn.

12 juli 2013 om 11:26

Schaars zal niet een paar miljoen euro gaan kosten want dan zou PSV hem sowieso al niet aantrekken. PSV wil alleen miljoenen investeren in jonge spelers die het weer voor miljoenen kan verkopen. Schaars heeft geen restwaarde voor Psv.

Dat Sporting slechts 7e is geworden in Portugal ligt niet alleen aan Schaars. Het spelersmateriaal wat ze daar hebben is eigenlijk best wel goed. Trainers hebben er daar alleen geen team van kunnen maken. Daarnaast is Sporting ook een zeer moeilijke club.

''punt is wel dat PSV een keiharde bankgarantie verlangt van de Italianen.'' Een ''keiharde'' bankgarantie. Het klinkt alsof dat raar is? Belachelijk dat clubs niet meer er van op aan kunnen dat andere clubs hun verplichtingen nakomen. De voetbalwereld is stapelgek. Ik weet overigens niet of Schaars zijn onderhandelingspositie hierop verbeterd..

12 juli 2013 om 11:38

Vooral clubs uit Italië en Spanje doen normaliter transfers zonder bankgarantie. In het verleden is gebleken dat bij transfers van Nederlandse clubs naar deze landen (denk hier bijv. aan Pellè van AZ naar Parma en Robert van PSV naar Betis) niet op tijd wordt voldaan aan de betalingstermijnen, dus dit is meer uit voorzorg.

12 juli 2013 om 11:45

'vooral clubs uit Italië en Spanje doen normaliter transfers zonder bankgarantie. In het verleden is gebleken dat bij transfers van Nederlandse clubs naar deze landen (denk hier bijv. aan Pellè van AZ naar Parma en Robert van PSV naar Betis) niet op tijd wordt voldaan aan de betalingstermijnen, dus dit is meer uit voorzorg'

Volgens mij is toen der tijd ook de transfer van (El Hamdoui) -ajax-fiorentina in 1e instantie niet doorgegaan omdat ze dit niet wilden/konden geven.

Uitstekend dat Psv hier ook om vraagt, het is vooral in deze tijd vervelend wanneer je het geld niet/later ontvangt dan afgesproken.

12 juli 2013 om 11:51

'volgens mij is toen der tijd ook de transfer van (El Hamdoui) -ajax-fiorentina in 1e instantie niet doorgegaan omdat ze dit niet wilden/konden geven.'

Ik geef in mijn eerste reactie voorbeelden, daarom ook 'bijv.' Dit betekent dat er meerdere situaties zijn geweest die hier mee te maken hebben. Maar het is idd ook weer een club uit Italië.

Misschien moeten er algemene regels komen in Europa wat betreft betalingstermijnen en bankgaranties bij transfers?

12 juli 2013 om 11:57

Klopt helemaal, Fiorentina wou Mounir al eerder oppikken, maar ze konden dus geen bankgarantie overleggen. Daarom heeft Ajax het hele zaakje afgeblazen.

Geen bankgarantie? Dan ook geen transfer! Boter bij de vis!

12 juli 2013 om 11:59

Ik geef in mijn eerste reactie voorbeelden, daarom ook 'bijv.' Dit betekent dat er meerdere situaties zijn geweest die hier mee te maken hebben. Maar het is idd ook weer een club uit Italië.'

Was niet om jou af te zeiken hoor! Dit was de situatie die in mij opkwam dus vandaar dat ik het poste.

Tja, eigenlijk toch te gek voor woorden dat er nu nog geen duidelijke Europese regels voor zijn. Hoe is het toch mogenlijk, vooral in een tijd van Crisis.

12 juli 2013 om 12:13

'was niet om jou af te zeiken hoor! Dit was de situatie die in mij opkwam dus vandaar dat ik het poste.'

Zo kwam het dus wel op mij over. Blijft toch moeilijk om sommige reacties te begrijpen digitaal, het komt vaak anders over dan het moet.

Ik snap idd ook niet dat er, nu zowat alles op Europa wordt gegooid, dit nog niet is geregeld. En ook met het Financial Fair Play verhaal zou dit een goede toevoeging zijn.

12 juli 2013 om 16:12

Ja, dat weet ik ook. Daar heb ik het ook over. Het is toch gewoon belachelijk dat dat nodig is.. Anders betalen clubs niet en meestal komen ze er ongestraft of slechts heel licht gestraft mee weg..

Misschien kan hij het zo spelen dat hij eist dat hij transfervrij vertrekt als ze zijn salaris niet meer willen betalen; als er überhaupt een transfersom moet worden betaald.

Een gevalletje Engelaar, oude speler met een hoog salaris.

Waarom niet een jongere speler waarin je kunt investeren voor de toekomst zoals toornstra.

12 juli 2013 om 11:41

Kun je toch niet vergelijken. Engelaar was een wandelende tak.

12 juli 2013 om 11:47

@ Pieterpost

Wat heb jij dit seizoen van Schaars gezien dan?

Ik ben het met Diederik_2 eens dat je beter op de lange termijn kunt denken en bijv een jongen zoals Toornstra halen.

12 juli 2013 om 12:31

Alleen voor Toornstra moeten ze dan de hoofdprijs betalen omdat ie nog een ontzettend lang contract heeft en hij heeft een goed seizoen gespeeld.

Vergeet ook niet dat veel oudere spelers bij PSV weg zijn gegaan en dat Manolev momenteel de oudste is. Een speler met ervaring halen kan daarom denk ik geen kwaad.

12 juli 2013 om 12:40

Voor Strootman hebben ze destijds ook de hoofdprijs voor betaald en zie wat hij nu nog opleverd.

12 juli 2013 om 12:42

Dus? Ajax had de hoofdprijs betaald voor Sulejmani en zie wat hij heeft opgeleverd.

Dat is per persoon verschillend en ik denk niet dat PSV momenteel zo'n risico kan nemen.

Ik weet het niet met hem. Ik heb hem altijd een ''mee-voetballer'' gevonden; als de ploeg goed draait dan kan hij leuk een balletje trappen maar als het er écht om gaat...

Toornstra zou inderdaad een betere optie zijn. Ik vind het sowieso raar dat geen één Nederlandse topclub hem heeft weggeplukt bij Ado.

Schaars is een aardige speler, voor de Nederlandse competitie top-3 waardig.

PSV wil waarschijnlijk een Nederlandse oudere speler die redelijk wat ervaring heeft. Volgens mij kom je dan automatisch bij Schaars uit. De Zeeuw was misschien ook een optie maar die gaat volgens mij al naar Anderlecht (al heeft ie ook niet zoveel gepresteerd de laatste jaren).

Ben benieuwd hoe Schaars gaat presteren. Voor de Eredivisie vind ik Wijnaldum - Schaars - Maher een redelijk goed middenveld.

12 juli 2013 om 15:19

Toch vind ik Wijnaldum - Strootman - Maher beter.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren