Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Wenger geïrriteerd: ‘Mensen weten niets, maar hebben wel een mening’

Laatste update:

Het is een frustrerende zomer voor fans van Arsenal. Terwijl concurrenten als Manchester City, Chelsea en Tottenham Hotspur de buidel trekken voor diverse topspelers is het in het Emirates Stadium erg rustig. De club greep naast onder anderen Gonzalo Higuaín en Luiz Gustavo, een bod op Luis Suárez werd niet geaccepteerd en ook Yohan Cabaye lijkt door de vingers van manager Arsène Wenger te glippen. Newcastle United-trainer Alan Pardew noemde het bod op Cabaye zelfs ‘onacceptabel’.

/

Geconfronteerd met die woorden toont Wenger zich geïrriteerd. “Het is een publieke baan, iedereen heeft een mening. In volle overtuiging doe ik wat ik denk wat goed is voor de club en voor het elftal. Ik heb niets uit te leggen over Cabaye. Jij weet niet wat we gedaan hebben, jij weet niet of er een bieding is geweest en toch kom je met een conclusie zonder dat je weet wat er is gebeurd”, snauwt Wenger richting een vragensteller.

“Het is wonderbaarlijk dat mensen er niets vanaf weten, maar dat ze wel altijd een mening hebben”, vervolgt de coach. “Ik hoef niet uit te leggen wat er gebeurd is, dat is niet aan mij. Als wij een transfer afronden, dan horen jullie het wel. Wat de rest betreft, laat ons ons ding doen. Ik wil iedereen eraan herinneren dat we de laatste zestien jaar erg succesvol zijn geweest met transfers. Kijk maar naar de spelers die nu op het veld staan, dat zijn topspelers.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
21 augustus 2013 om 15:12

Het is voor Arsenal fans bijna elke transferperiode hetzelfde, dus ik zie niet waarom ze zich per se anders moeten voelen. Het enigste verschil is, is dat ze nu waarschijnlijk wel echte aankopen zullen krijgen.

21 augustus 2013 om 15:18

Nee ze denken dat ze echte aankopen zullen krijgen. Uiteindelijk wordt het een speler van 15 miljoen die goed is, maar ze niet kampioen kan maken. Wat voor spelers er ook komen, ze eindigen toch rond de 4 plaats.

21 augustus 2013 om 16:41

Er is sinds kort een nieuwe ziekte ontdekt. De Wengermoe heet het.

21 augustus 2013 om 16:54

Alleen had Wenger deze transferperiode vuurwerk beloofd, de afgelopen transferperiodes niet.

21 augustus 2013 om 15:19

Het kon erger. Maar ook beter. Het is de onduidelijkheid wat men nu irriteert. Maar goed, dat hoort er ook bij.

21 augustus 2013 om 15:37

Spot on. Je weet gewoon niet waar je aan toe bent. Ze zeggen A en doen B, al jaren lang. We missen professionaliteit in iedere laag en de communicatie naar de supporters toe is waardeloos.

21 augustus 2013 om 15:44

Als klap op de vuurpijl de media watch. Dat is echt de meest belachelijke rubriek die ik ooit bij een voetbalclub heb gezien..

21 augustus 2013 om 16:00

Thad Castle is een baas. Maar ik heet geen Kevin?

21 augustus 2013 om 16:01

Haha ja wat is dat voor een onzin.

21 augustus 2013 om 16:06

Ik snap hem al: Thad is kennelijk de bijnaam van de gozer in mijn avatar, zijn echte naam is Kevin. Wist ik niet haha.

21 augustus 2013 om 16:21

Ik weet het niet. Als we naast zoveel spelers grijpen, twijfel ik aan de aantrekkingskracht van de naam Arsenal en/of Arsene Wenger.
Reus is ook lang niet haalbaar, daarvoor moet Arsenal zich eerst bewijzen. Kondogbia, Begovic enz. dan weer wel.

21 augustus 2013 om 16:28

@ Theroscoe

Het ligt niet aan de aantrekkingskracht van Arsenal. Daar ligt het juist allerminst aan. Het ligt aan het (niet) doortastend optreden van de onderhandelaars en de beroerde scoutingslijstjes.

In principe was Higuain rond maar is het door te lang wachten afgeketst. Gustavo was in principe rond, wederom door te lang wachten afgeketst. Ze willen wel komen ,maar Arsenal heeft niet doorgepakt. Juist de enige speler bij wie ze wel door wilde pakken mislukt het: Suarez. Suarez wilde graag naar Arsenal komen maar Liverpool wil niet verkopen.

Maar daadkracht is een zwak punt. Spelers als Gomez (15 mil) Jovetic (20 mil), Soldado (28 mil), Higuain (27 mil), Mignolet (10 mil), Paulinho (20 mil) waren allemaal haalbaar en relatief goedkoop geprijsd.

Ondertussen kan je verder gaan over de daadkracht. Spelers als Kondogbia (20 mil limiteert), Pogba, Fellaini (was 27 mil limiteert), Lamela, Sakho (kost 12), Begovic (kost 10), Umiti etc etc spelen allemaal nog bij hun club zonder wat van Arsenal te horen hebben gekregen. Terwijl ze stuk voor stuk vrij goedkoop waren en een versterking zouden zijn.

21 augustus 2013 om 16:39

Wat echt grappig is, is dat jij Goonerhiguain heet en je club een sneer uitdeelt voor het slappe transferbeleid. Er is geld gebruik het eindelijk nuttig.

21 augustus 2013 om 17:03

Je lijst is goed op een na en dat is reus. Reus zal sws te duur zijn. En reus is een speler die BVB echt trouw zal blijven en ook al komt real denk ik dat hij zelfs blijft. En verder zal ik een nog een verdediger halen voor de breedte. Maar de rest is echt een versterking.

21 augustus 2013 om 17:11

Begovic Kondogbia en Lamela lijken me wel zeker haalbaar en goede versterkingen,maar Reus en Jackson Martinez als je die bedoelt zijn voor Arsenal onhaalbaar lijkt me.

21 augustus 2013 om 19:25

Wat is de mediawatch dan???

Wat heb je aan goede spelers op het veld als je er geen prijzen mee wint? Arsenal is gewoon een kweekvijver geworden voor de buitenlandse topclubs.

Dit is toch iets te makkelijk van Wenger. Mensen weten namelijk 1 ding heel goed: Arsenal heeft beloofd flink te gaan versterken en voorals is er nog helemaal Niets gebeurd. En daar mag men dan best een mening over hebben...
Ik kan me goed voorstellen dat Wenger zelf ook gefrustreerd is dat de directie iedere transfer blokkeert omdat ze de knip niet fatsoenlijk willen trekken en dat hij daardoo prikkelbaar is. Maar hij heeft de fans toch wel wat uit te leggen. Dit wordt weer spelen voor plek 4 als er niks gebeurt.

21 augustus 2013 om 15:07

Hmm de kwestie die jij schets is wel een andere als de meeste, namelijk dat Wenger niet de knip trekt.
Verder ben ik het ook gewoon met hem eens dat men is wat langer moet wachten voordat een mening geuit worden. Kijk een voorzichtige uiting van onrust dat het niet gebeurt is anders dan zeggen dat Arsenal niks doet of faalt. Dit is eigenlijk hetzelfde als na 1 competitieduel zeggen of een team kansloos is of iets. Tenminste, dat vind ik he

21 augustus 2013 om 15:53

Ik ging net naar de Albert Heijn voor wat boodschappen... volgens mij was ik daaraan meer geld kwijt, dan Arsenal aan transfers

Wenger heeft veel vertrouwen in zijn spelers, maar hij wil dit nog weleens overdrijven de laatste jaren. Deze jongens zitten niet op niveau dat de supporters als de standaard hebben meegekregen.

hopelijk voor Wenger zijn zijn spelers net zo scherp in het veld als hij is, reagerend op de pers!

Wenger wil de PL winnen zonder grote aankopen te doen, en mocht hij hem winnen zal hij alle roem toebedeeld krijgen zo van " kijk een wat een grootheid, geen geld uitgegeven en toch de PL gewonnen, wat een baas is die Wenger". Misschien zijn dat z'n natte dromen, Ik kan me niks anders meer bedenken!

Nee, ik weet niet hoeveel cash Arsenal op dit moment heeft, maar ik weet wel dat een Giroud Arsenal geen kampioen zal maken. Arteta is out en Rosicky lijkt bezig te zijn aan z'n derde jeugd, zoals ik het de afgelopen weekend zag. Gewoon één keer die portemonnee uitrekken en er 2 spelers van te kopen, i.i.g een spits en een V.m. Deze had hij al bij de hand moeten hebben, nu laat hij zich op stang jagen door de supporters en dat zal geen goeds voorspellen denk ik..

Ik wens ze alvast veel succes vanavond !

21 augustus 2013 om 15:28

Lol, Wenger heeft The Invincibles gecreëerd (tot zover dat je wat zegt) en Arsenal bijna hoogstpersoonlijk alle benodigde middelen gegeven voor het op lange termijn kunnen zijn van een topclub zonder externe investeerder. Die droomt niet meer van dat soort dingen.

21 augustus 2013 om 16:23

@ Zoeen

Wat Wenger heeft gepresteerd is en was legendarisch. Maar op den duur mag je hem ook af gaan rekenen op hetgeen dat er nu gebeurt. Of eigenlijk niet gebeurt. Wenger heeft met de invincibles een wereldprestatie neergezet. Maar dat is 10 jaar geleden. Ondertussen is er 8 jaar lang geen prijs gepakt. En ook dat is hem nog vergeven.

De afgelopen jaren hebben Arsenal supporters zichzelf ingesteld dat het iets minder zou gaan omdat er relatief weinig geld beschikbaar was. Het stadion moest o.a. afbetaald worden en dergelijke. mede daardoor krijgt Arsenal nu veel geld binnen en zijn ze financieel helemaal gezond. Ook helemaal goed, dat is wel een paar jaar wachten waard.

Maar deze transferperiode is er meer dan 100 miljoen beschikbaar voor transfers, heeft Arsenal 160 miljoen op de bank. Is er een selectie die overduidelijk versterkt moet worden in de basis en in de breedte. En wederom is er (vooralsnog) helemaal niets aangekocht waarmee het team versterkt word.

Alle respect voor Wenger, en ik houd nog steeds vertrouwen in hem.
Maar er moet voor het einde van de transferperiode wat gebeuren. Anders kan je toch op zijn minst wel zeggen dat er deze transferperiode heel hard gefaald is door o.a. Wenger

Successen mag en moet je toeschrijven aan Wenger.
Maar (terechte) kritiek mag en moet je ook toeschrijven aan Wenger wanneer dat nodig is.

Het probleem is als je doofstommetje speelt en jaar in jaar uit geen topspelers haalt men je niet serieus neemt.
Arsenal heeft zogenaamd volop geld, nog 10 dagen heeft Wenger om het roer om te gooien met de club door de noodzakelijke topspelers binnen te halen, zo niet dan gaat Arsenal echt omlaag zakken komende jaren want Spurs gaat ze zo voorbij.
We wachten af Wenger...

21 augustus 2013 om 17:13

Journalist:"Dit versterkte Tottenham kan arsenal uit de top 4 gooien dit jaar."
Wenger:"Dat hoor ik al 16 jaar".

We weten misschien niet alles maar we mogen al die namen die met Arsenal in verband worden gebracht en vervolgens niet komen toch op zijn minst opmerkelijk noemen...

Je kan die man toch ook niet kwalijk nemen dat hij geirriteerd wordt ? Gaat straks een wedstrijd spelen en alle vragen zijn over de transfers.

Volgens mij ligt het niet eens aan Wenger, maar aan de bestuurders.. Hun weten dat hoeveel je nu ook gaat uitgeven je geen kampioen gaat worden ( concurrentie is gewoon te sterk, kopen ook nog eens voor miljoenen aan spelers ) dus denken ze van, waarom geld uitgeven als we toch de titel niet gaan pakken ? Ze zijn tevreden en denken wel dat ze in de top 4 gaan komen.

Dit denk ik dan zelf he, andere verklaringen heb ik er niet voor waarom er niet met geld wordt gerold, waarschijnlijk is Wenger ook de slachtoffer joh maar wat moet die man nou zeggen.

Afgelopen week een filmpje gezien van een Arsenal fan direcht na de wedstrijd tegen Villa. Die verwoordde het prachtig. Als er geen versterkingen komen, is dat dankzij het falen van het hele bestuur en ook van Wenger. En niemand heeft er wat aan om Cazorla aan te wijzen als schuldigen aan die tegentreffer vanwege balverlies, die zat namelijk kort daarvoor nog in Ecuador voor een interland en was gewoon kapot. Niet elke speler kan dat opbrengen.
Ik ben geen fan van 1 bepaalde club in Engeland, maar heb erg veel sympathie voor Arsenal. En als ze Higuain binnen hadden kunnen halen, en een type als Bender of Luiz Gustavo, dan gaf ik ze gewoon een goede kans om mee te kunnen met beide clubs uit Manchester en Chelsea.

21 augustus 2013 om 15:22

Die verwoordde het idd precies goed, het gevoel van de hele Arsenal-schare. Er was ook nog een fan uit België die het goed zei; we zijn een topclub en zijn gewoon niet klaar voor het nieuwe seizoen, dat gaat al jaren zo.

22 augustus 2013 om 21:03

Dat had ik ook gehoord inderdaad, helemaal mee eens!

''kijk maar naar de spelers die nu op het veld staan, dat zijn topspelers''. Hoe naiëf kun je zijn.. Op Wilshere en Koscielny na vind ik niemand top.

21 augustus 2013 om 15:16

Cazorla zou je top kunnen noemen, een Sagna in vorm hoort bij de beste rechtsbacks van de wereld maar dan houd het inderdaad ook op, het grootste deel van de spelers is eigenlijk niet goed genoeg voor de basis. Als Arsenal nou eens de knip zou openen zou je een basis hebben met Begovic, Sagna, Koscielny, Sakho, Gibbs, Kondogbia, Wilshere, Cazorla, Walcott, Lamela en nog een spits in de vorm van Rooney/jackson en dan voor iedere positie een tweede speler: Szczesny, Jenkinson, Mertesacker, Vermaelen, Monreal, Arteta, Ramsey, Rosicky, Aoc, Podolski en Giroud, en dat kan je dan nog aanvullen met talenten als Zelalem en Gnabry. Moet toch zeker kunnen.

Wenger heeft hier aan de ene kant gelijk, aan de andere kant heeft hij vanaf Juni de tijd om spelers te halen en is enkel Sanogo gekomen, beetje karig, zeker als je ziet wat er allemaal vertrokken is. Er zijn tot nu toe 22 spelers definitief vertrokken en er is er 1 bijgekomen, nogal karig vind ik... Moet ik wel bij zeggen dat van de spelers die vertrokken enkel Mannone en Gervinho af en toe speelden en dat het grootste deel van die spelers of jeugdspelers of spelers die vorig jaar verhuurd waren zijn, maar het argument van salaris kan hij het ook niet meer op gooien nu, die 22 spelers verdienden bij elkaar 513.500 pond per week. Sanogo verdient nu 12.500 pond per week, houd je nog 510.000 pond over per week en dan komt daar nog meer geld bij omdat Arsenal meer geld binnenkrijgt, de deal met Emirates is omhoog van 12 naar 35 miljoen, de tv-gelden zijn omhoog, de deal met Nike is drie miljoen omhoog, de aflossingen van het stadion zijn minder dus er is nu geen excuus. Investeringen zijn echt hard nodig, trek de knip en haal Sakho voor 12 miljoen, Kondogbia voor 20 miljoen, Lamela voor 30 miljoen, Begovic voor 12 miljoen en een spits voor een bedrag van maximaal 50 miljoen. Kom je in totaal over de 100 miljoen uit, maar het geld is er gewoon, er is 180 miljoen als kasreserve, dan kan je met gemak 130 miljoen uitgeven.

21 augustus 2013 om 15:19

Heb het idee dat Wenger het met name over reacties als de jouwe heeft in het stukje. Misschien hebben ze op alle spelers die jij noemt al geboden zonder dat jij het weet. En daarnaast kunnen ze al wel voor 150 miljoen aan biedingen hebben gedaan voor spelers die naar andere clubs zijn gegaan. Ze brengen het pas naar buiten wanneer er een transfer rond is zegt hij zelf.

21 augustus 2013 om 15:22

Ze hebben op spelers geboden, dat weet ik ook. Een bod van 22 miljoen op Bender is afgewezen omdat Leverkussen hem niet kwijt wilde. Een bod van 32 miljoen op Higuain is afgewezen omdat Napoli met 38 miljoen kwam. 17 miljoen op Gustavo is geaccepteerd maar die kiest voor Wolfsburg. Een bod van 46 miljoen op Suarez afgewezen, een bod van 14 miljoen op Cabaye afgewezen, in totaal hebben ze dus zo'n 130 miljoen aan biedingen geweigerd. Absurd eigenlijk.

21 augustus 2013 om 15:48

Ik kan bijna niet geloven dat Gustavo gewoon Wolfsburg kiest inplaats van Arsenal. Ik begrijp dat Wolfsburg steenrijk is (mede door VW) maar Arsenal is toch zeker minimaal twee klasses beter. Gustavo was eigenlijk de perfecte Vm voor Arsenal maar ik hoop dat ze nu gewoon vol voor Kondogbia of Gonalons zullen gaan. Ik weet dat veel mensen denken dat Gonalons het niveau niet aan zal kunnen maar ik vind hem echt een klasse speler.

21 augustus 2013 om 16:08

Ja precies. Van die spelers kun je eigenlijk alleen zeggen dat ze voor Higuain wat meer hadden kunnen doen. Suarez en Bender gaan gewoon niet weg wat je er ook voor bied. Of het moeten belachelijke bedragen zijn maar dat je ook niet willen. Ik zou niet weten waarom ze Cabaye willen hebben en van Gustavo snap je niet dat hij de voorkeur aan Wolfsburg geeft, Die hebben wel geld maar kunnen hem niet meer salaris bieden dan Arsenal dus dat zal vooral als reden hebben gehad dat Gustavo perse in Duitsland wou blijven. Dat kan ook andere redenen hebben dan het voetbal. Al met al heeft Arsenal meer pech gehad dan eigen falen als ik het zo inschat. En daarbij is de transferperiode nog lang niet afgelopen. Ik hoop alleen voor Arsenal dat Wenger zich niet gek laat maken door druk die er komt van de supporters om spelers te halen. Want als ik hoor dat ze interesse hebben voor spelers als Michu dan lijkt het daar wel een beetje op. Die is van het niveau Giroud als het al niet minder is. Dat zijn goeie sub toppers. Als je die al hebt voor die positie dan hoef je er niet nog meer te halen. Dan kun je beter niemand halen en wachten tot de volgende transferperiode en een topper halen. Soms zit het nou eenmaal niet mee. Maar het laatste wat je dan wil zijn paniek aankopen.

21 augustus 2013 om 16:16

Wolfsburg is helemaal niet rijker dan Arsenal kom op. Zij gaan gewoon meteen to actie over. En Wenger zit met de vingers in de neus langs de zijlijn

21 augustus 2013 om 16:32

@ Stravven

Higuain was persoonlijk rond met Arsenal. En Arsenal had een overeenkomst met Real Madrid voor 27 miljoen. Ze hebben alleen twee weken gewacht met alles definitief maken. In de tussentijd kwam Ancelotti en die verklaarde Higuain niet kwijt te willen. En een week later verkocht Napoli Cavani.

Als Arsenal 2 weken eerder had gevlogen om te tekenen. Dan had Higuain een Gooner geweest.

21 augustus 2013 om 15:20

Sanogo verdient 50k pond per maand..? Dat is echt belachelijk. Verder denk ik niet zo zeer dat het probleem is dat Wenger die spelers niet wilt kopen maar meer dat ze niet naar Arsenal gaan als ze ook naar een grotere club kunnen. Bijvoorbeeld Sakho. Die kan gewoon naar Barca waarom zou hij dan ooit naar Arsenal gaan.

21 augustus 2013 om 15:23

Nee, Sanogo verdient 12.500 per week, ofwel 12.5 k per week. Lezen jongen, lezen. En waarom Sakho naar Arsenal zou gaan? Wenger, dat is een. Koscielny, Sagna en Giroud zijn redenen twee tot vier, vooral met Sagna zou hij veel omgaan.

21 augustus 2013 om 15:32

Ik bedoelde per maand. Sorry meneer. Alsnog een belachelijk bedrag vindt je niet?

21 augustus 2013 om 15:45

Belachelijk bedrag voor een 3e spits bij een topclub? Nee, zeer zeker niet. Zelfs onder het gemiddelde.

21 augustus 2013 om 15:45

Nou niet bepaald belachelijk als je je bedenkt dat er genoeg spelers zijn die het jaarloon van Sanogo in een maand verdienen.

21 augustus 2013 om 15:47

Uuh, nee. Dat is nog geen 6 ton per jaar.

21 augustus 2013 om 17:21

Speeltijd 4 premier league 5

21 augustus 2013 om 15:22

Jouw gedachtes over de spits zijn niet goed in deze tijd. Je moet geen bedrag vaststellen en daarmee op zoek gaan naar je spits. Je moet van tevoren een spits op het oog hebben en daar je financiën op aanpassen. De laatste tijd komt Arsenal wanhopig over, dan moet je doelbewust een spits op het oog hebben kosten wat het kost. Misschien had Wenger al een plan lang van tevoren en zal hij nog een konijntje uit z'n hoedje toveren op de laatste dag van de transfermarkt ik hoop het wel.

Ben je het met me eens dat Giroud niet het niveau Arsenal is? Een fantastische kopper, balvast maar dat was het ook zo'n beetje ...sowieso moet die positie versterkt worden

21 augustus 2013 om 15:29

Giroud is een redelijk goede spits, maar er zijn gewoon betere. En voor de spits denk ik aan namen als Rooney en Jackson als eerste keuze, Yilmaz, Muriel en Lacina Traore als tweede keuze. En dat bedrag noem ik omdat al die spelers niet meer dan 50 miljoen kosten, Jackson heeft een clausule van 45 miljoen, Rooney zal bij 50 miljoen ook wegmogen, Yilmaz, Muriel en Traore ergens tussen de 15 en 30.

21 augustus 2013 om 16:00

Leuk en aardig al die bedragen maar sta je ook stil bij het loon? Als ik me niet vergis is Walcott een van de best betaalde spelers bij Arsenal(zo niet de beste) en zijn salaris is 1/3 van die van Rooney. Daarnaast heb je ook nog het tekengeld van spelers en geloof me, bij een speler als Rooney zal dat ook niet echt laag zijn. Je betaald 50miljoen + 8mil salaris (3/4 jaar lang). En 50miljoen is gewoon teveel geld om in spelers te steken van 26/27/28. Krijg je een Villa'tje.

Het zijn de teams als Psg, Monaco en City die het voor teams als Arsenal verpesten. Suarez is geen 60miljoen waard, bale geen 100, Huigain geen 40 en Soldado geen 30. De prijzen die deze transfer periode zijn betaald zijn allemaal te hoog.

Incompetente oude man! Succesvol zijn we wel geweest ja. Vanuit een zakelijk perspectief want er is meer binnen gekomen aan verkoop van absolute topspelers dan dat er uit is gegaan aan absolute middelmaat. Dat hij nog zo durft te reageren. Menig Arsenal supporter zou maar wat graag die interviewer willen zijn om Arsene op zijn plek te zetten.

21 augustus 2013 om 15:22

Dat denk ik niet. Wenger is een van de best presterende coaches in het Engelse voetbal. Qua budget de 4de club van Engeland en dan elk jaar weer minimaal 4de worden is een top prestatie. Er zijn talloze clubs die veel meer geld uit gegeven hebben die hun stadion niet afbetaald hebben en die elk jaar onder Arsenal zijn geëindigd. Alleen supporters met een zeer irreëel verwachtingspatroon zullen hem weg willen hebben.

21 augustus 2013 om 15:26

qua transferuitgaven de club die het meeste geld verdiend heeft op de transfermarkt, ieder jaar zijn beste spelers moeten verkopen en dan nog ieder jaar top 4 halen, maar dan ben je incompetent, zeker als je ziet dat een club als Stoke city of Newcastle meer uitgeven aan transfers dan Arsenal.

21 augustus 2013 om 15:28

Ik denk dat jij onderschat hoe slecht het op dit moment met het team gaat. Er moeten nu al 4 aankopen gedaan worden alleen al om de gaten met blessures op te vangen. En dan heb je eigenlijk nog niet eens een groep die voor de titel kan gaan.

Wenger en zijn staf hebben het hele jaar gehad plus de gehele transfer periode tot nu toe om zogenaamd topkwaliteit te zoeken en zijn enige antwoord is Yaya Sanogo. Dit gaat er bij mij niet in.

Daarnaast legt hij overal een gierig bod neer en wil geen topsalarissen uitkeren terwijl hij met 7,5 miljoen de grootverdiener is bij Arsenal en een grootverdiener wereldwijd is als het coaches betreft. Lachwekkend als je het mij vraagt..

21 augustus 2013 om 15:32

Ik vind het inderdaad incompetent als je alle toppers kwijtraakt, er middelmaat voor terug haalt en dan netto winst behaald. Dat zakelijke, op winst gerichte agenda van de club/wenger verdiend in mijn boekje geen pluim hoor.. Sterker nog het zou een reden moeten zijn voor ontslag en een grote reorganisatie. Ambitieloos is het.

21 augustus 2013 om 15:32

Waar heb jij het over iceko? Alleen Arteta, Vermaelen en AOC zijn geblesseerd. Waarvan AOC er lang uit ligt, maar de andere twee kunnen met een paar weken weer terug zijn. 4 aankopen om de gaten met blessures op te vullen...ga het nieuws eens volgen!

21 augustus 2013 om 15:37

Dat laatste deel is deels speculatie:

Daarnaast legt hij overal een gierig bod neer en wil geen topsalarissen uitkeren terwijl hij met 7,5 miljoen de grootverdiener is bij Arsenal en een grootverdiener wereldwijd is als het coaches betreft. Lachwekkend als je het mij vraagt.

Jij hebt hoogstwaarschijnlijk net als ik geen enkel idee wat hij aan salarissen heeft aangeboden. Een Higuain stond naar verluid in de belangstelling. Ik geloof er helemaal niets van dat hij bij Napoli meer kon verdienen dan bij Arsenal. Het is op dit moment kennelijk niet makkelijk om toppers aan te trekken voor Arsenal. Nu hebben ze het geld wel in tegenstelling tot voorgaande jaren. Maar je gaat ook geen spelers de salarissen betalen wat de oliesjeiks doen. Je moet wel reëel zijn. Dan kunnen ze beter maar 1 topper halen i.p.v 3. En het zo elk jaar uitbouwen. In deze situatie raken ze i.i.g geen spelers meer kwijt zoals voorgaande jaren. Het is slechts een kwestie van tijd dat Arsenal weer bij de absolute top gaat horen. Met Bayern 1 van de gezondste clubs in Europa. Ze kunnen al het geld dat binnen komt zo investeren in nieuwe spelers zonder dat ze gaten hoeven te dichten. Dan kan het allemaal wel langzaam op gang komen maar de weg naar boven komt er sowieso , dat is onvermijdbaar. Dat is zelfs mij duidelijk en ik ben helemaal niet zo'n Arsenal volger. Arsenal is binnen nu en 5 jaar een van de absolute grootmachten in Europa. Mark my words.

En hoe kun je dan met middelmaat elk seizoen CL voetbal halen in de PL league. Tottenham, Liverpool , Villa doen wel zogenaamde top aankopen voor tientallen miljoenen en eindigen altijd lager. Je ziet het veel te negatief volgens mij.

21 augustus 2013 om 18:32

4e club qua budget, 1e club qua seizoenskaartprijzen. Zeg dan nog is dat de supporters geen hoog verwachtingspatroon mogen hebben?

Hij heeft nu geld tot zijn beschikking de financial fair play is in werking waar wacht hij op? Alle clubs schakelen binnenkort ook om naar een gezonder beleid en dan is dat voordeel ook weer weg. Het lijkt alsof hij geen doel ( ambitie?) heeft met dat eindeloze gespaar.

22 augustus 2013 om 10:35

@footyfan

1clubs qua seizoenskaartprijzen. De duurste kaart is bij Arsenal het duurste van allemaal inderdaad. Maar het gaat om het gemiddelde. Die zullen in de buurt liggen van de andere topploegen. En het budget is van veel groter belang voor de prestaties , de seizoenkaartprijzen niet. Dat bepaald enkel en alleen een deel van het budget. Welk gespaar ? Ze hebben inmiddels al voor 130 miljoen euro aan biedingen uitgebracht aan spelers. Wat alleen al bekend is. Het is goed mogelijk dat dit bedrag nog een stuk hoger is. Alle clubs schakelen binnenkort over naar een gezonder beleid dus dan is dat voordeel ook weer weg ? nou nee dan word het voordeel alleen maar groter. Wanneer clubs overschakelen gaan ze vrijwel niets meer uitgeven in een tijdsbestek van een aantal jaar. Laten ze spelers met dure contracten gaan. Dan kan Arsenal dus de vruchten plukken van het feit dat ze er eerder mee begonnen zijn. De rollen zijn dan dus omgedraaid. Dat was het doel ook dus daar zie je de ambitie. Ze kijken gewoon wat verder vooruit dan vele anderen zoals jij. Dat er nu behoorlijk wat spelers geweigerd hebben valt Wenger nauwelijks aan te rekenen. En precies door de reden die jij aangeeft zal dat in de toekomst alleen maar minder worden.

In Arsène Wenger we trust! Ik heb nog steeds vertrouwen dat er versterkingen zullen komen. Zoals Wenger al aangaf, de meeste transfers vinden plaats tijdens de laatste 10 dagen van de transfermarkt. Natuurlijk heeft hij al een paar keer misgegrepen, maar in deze tijden is het ook gewoon ontzettend lastig om een topspeler aan te schaffen. Wenger investeert daadwerkelijk alleen als hij vindt dat een speler van toegevoegde waarde is. We hebben kunnen zien dat Wenger vorig jaar een aantal paniekaankopen heeft moeten verrichten, maar ik ga ervan uit dat hij daar van geleerd heeft. Nu is het overigens wel belangrijker dan ooit om kwaliteit aan te schaffen, wegens het feit dat we weer een aantal blessures hebben. Een topspits is noodzakelijk, een defensive midfielder, een left winger en een goede rechtsback, want Sagna en Jenkison zijn echt drama....

Wenger spreekt zichzelf tegen. Als je niets weet kun je ook je mening niet geven. Je weet tenslotte niet hoe je je mening moet uiten.

Ik als Arsenal fan vind het dood zonde dat Arsenal geen toppers in huis haalt en mee speelt om de prijzen. Zoals ik hierboven in een reactie al las, we zijn een kweekvijver geworden voor ''grotere clubs'' net zoals Ajax. Maar toch zie ik nog wel enige kans om een prijs te maken, al is het niet de CL of de landstitel, daar zijn clubs als Man Utd en City en Chelsea ons toch te sterk voor. 1 ding weet ik zeker. We eindigen altijd boven Spurs. yeah

21 augustus 2013 om 17:38

Ajoh, als arsenal mijn gewenste aankopen gaat doen (begovic, sakho, kondogbia/l.bender, lamela,j.martinez) dan zijn we gwn titelkandidaat. ManchesterU is een stabiel team maar misschien gaat moyes gwn falen, de meeste spelers van chelsea worden gwn overschat en ja mancity is denk ik de nummer 1 zij hebben een heel erg goed team dat aantrekkelijk voetbal speelt maar ik heb er alle vertrouwen in dat het goed gaat komen met arsenal

Het is weer eens een achtbaan gebleken deze transferperiode. Hoge pieken in de vorm van namen die gelinkt worden en dichtbij lijken te zijn. Grote mensen met contacten bij de club die opgewekt zijn en goede hoop door laten komen, om vervolgens er achter te komen dat spelers als Higuain en Gustavo naar andere clubs vertrokken zijn (waar we overigens volledig legitieme redenen toe hadden om die niet meer te halen). Het was al niet leuk om Arsenalfan te zijn tijdens de windows, maar dit jaar slaat alles. Het vertrouwen onder de fans is nog nooit zo laag geweest als op dit moment. Stille hoop dat er een flink paar klappers gemaakt worden deze 10 dagen wordt ook steeds minder.
In Arsene we Trust, sowieso, maar het moet nu toch wel echt gebeuren....

Hij is echt het spoor bijster geloof ik.....

Meer kan ik er niet over zeggen.

21 augustus 2013 om 15:32

100.000% mee eens. Hij is echt van het pad af.

21 augustus 2013 om 15:42

Ja, hoe kan hij nou zeggen dat ze succesvol geweest zijn op de transfermarkt de laatste 16 jaar? De laatste jaren zijn er alleen maar klunzen gehaald, die gelukkig allemaal weg gegaan zijn de zomer. Maar alsnog loopt er een Park rond bijvoorbeeld waar je geen fuck aan hebt. Misschien is hij succesvol voor de shirtverkoop in Azië, maar op voetballend gebied heb je er niks aan.

En zo zijn er nog wel meer flopspelers geweest.

21 augustus 2013 om 15:49

Als je je 17 seizoenen achtereen kwalificeert voor de CL zonder netto ook maar een cent uit te geven, dan ben je succesvol. Klaar.

21 augustus 2013 om 17:28

Alleen is hij wel maar 1x dichtbij gekomen om de CL te winnen dacht ik. Zoooo succesvol kan je dat toch niet noeme

De laatste jaren succesvol geweest met transfers? De spelers die op het veld staan zijn topspelers?? Sorry hoor maar als Wenger dit echt 100% gelooft dat klopt er toch iets niet. Arsenal is de laatste jaren erg succesvol geweest met spelers verkopen dat klopt dan weer wel dus ik ga er maar vanuit dat hij dat bedoelde. Ik hoop in ieder geval dat Wenger toch nog een aantal topspelers binnenhaalt en dan bedoel ik niet die 50% spelers die hij dan nu topspelers noemt.

Hahaha "ik wil iedereen eraan herinneren dat we de laatste zestien jaar erg succesvol zijn geweest met transfers. Kijk maar naar de spelers die nu op het veld staan, dat zijn topspelers.”

Wattt? Of degene die nu op het veld staan topspelers zijn valt te betwisten. Maar lekker makkelijk om te zeggen dat ze erg succesvol zijn geweest met transfers en dat we dan maar moeten kijken naar de spelers die op het veld staan. Ja Cazorla en Koscielny zijn goede transfers geweest. Maar het gaat vooral om wat er niet staat (en wat ook alweer weg is). Gervinho, Chamakh, Park, Squillaci, Santos. Ja die staan niet meer op het veld. Maar dat waren toch ook zeker weten geen succesvolle transfers.

Over en sluiten met deze man. Juist van Arsenal verwacht ik een gedegen scouting. Als je dan in juli niemand kan vastleggen dan is het gewoon onkunde gecombineerd met onvermogen. Alle grote clubs versterken zich voor de competitie. Alleen gier Arsene houdt zich al jaren koest.

Om kampioen te worden zullen ze toch echt tijdig de markt op moeten. Is het niet om een topper te halen die de ploeg direct versterkt dan is het wel om talent te harken.

Als Arsenal naar de champions league gaat, zal het halen van spelers veel makkelijker zijn voor Wenger en zijn mannen. Als Arsenal bij vlagen het geweldige voetbal speelt van vorig seizoen, heeft fenerbahce helemaal geen kans, omdat fenerbahce de bal met moeite rondtikt. De ene na de andere bal vliegt het veld uit..

"kijk maar naar de spelers die nu op het veld staan, dat zijn topspelers.” Uhm ja... Dacht het dus ff niet he. De enige topspelers imo zijn Koscielny, Wilshere en Carzorla.

Onbegrijpelijk wat een zielige opmerking maakt Wenger hier. Dit zegt echt alles over het egoïsme waar Wenger en het bestuur de club mee aan het runnen zijn. Wij doen wat we willen en het kan ons niks schelen wat jullie ervan vinden. En aan de fans zeg ik wel gewoon iets om ze lekker zoet te houden.

Ik denk dat iedereen onderschat hoe moeilijk het is om van je filosofie af te stappen. Tien jaar geleden stonden immers 'the invincibles' op het veld. Allemaal spelers di relatief goedkoop en jong waren gehaald en met behulp van ervaren spelers om hen heen (adams, parlour, bould, merson) uit konden groeien tot wereldsterren, Het voordeel is dat je mensen kunt vormen (henry, van persie, fabregas tot wereldspelers), het nadeel dat er af en toe ook miskopen bij zitten. Ik hoor iedereen zeggen: Met 70 miljoen op de bank moet je toch wat kunnen kopen? Nou, met de abnormale prijzen tegenwoordig niet zoveel! Ze hebben een goeie rechtsback nodig, een krachtpatser op het middenveld en een spits. Probeer dat maar eens voor elkaar te krijgen. Piszcheck, Lewandowski en Fellaini zijn voor dat bedrag echt niet te halen. Natuurlijk is er versterking nodig, maar geen paniek aankopen zoals Andre Santos en consorten.

Tja Wenger... versterkingen zijn echt noodzakelijk.

Dat is balen voor de gunners man..

De spelers die op het veld staan zijn allemaal topspelers zegt ie.
Ja dit zal die wel gezegd hebben om de spelers wat zelfvertrouwen te geven, maar dit gelooft hij toch ook zelf niet....?

Ben er wel klaar mee, al die berichten over Arsenal.... Vorig seizoen ook 4e geworden met deze selectie maar er moeten mensen bij komen, vanavond en zaterdag winnen en alles is weer goed.

21 augustus 2013 om 16:21

Absoluut mee eens

Wat een grap. De laatste 16 jaar succesvol met transfers. Als je ze tenminste niet verkoopt als ze top zijn.

Fabregas = Barcelona
Nasri= Manchester City
Kolo Toure = Man City
Ashley Cole = Chelsea
Van Persie= Manchester
...

8 jaar geen prijzen is de realiteit meneer Wenger... Zolang deze jonger daat zit zal het zo blijven

Goed zo Wenger. Heeft tot nu toe alleen maar geruststellende woorden moeten gebruiken, nu mag hij wel eens een sneer uitdelen aan de media.

Iedereen moet eens bedenken welk beleid men steunt; het Arsenal-beleid of het beleid van de koopclubs. De clubs die, zonder enig sportief toedoen, in een zomer 120m uitgeven, of een club die onafhankelijk blijft opereren. Elk beleid heeft zijn voor- en nadelen. Men roept in het ene artikel dat Wenger echt eens topinvesteringen moet gaan doen om mee te doen om de titel na 10 jaar, en in een ander artikel prijst men het gezonde beleid van de club. Tegenstrijdig.

Het is niet vreemd dat Arsenal de titel voor het laatst won in 03/04, waar Abramovich in 2003 Chelsea overnam en vanaf 04/05 met Mourinho 2x de titel pakte (en 2010 nogmaals). Vervolgens wordt City in 2007 overgenomen en doen opeens bovenin mee. Het moge toch duidelijk zijn dat het een direct verband heeft; tot 2004 strijd Arsenal samen met United om de plaatsen 1 en 2, vanaf 2004 wordt de club vaak 3de en vanaf 2007 worden we 4de.

De club heeft zich er bij neergelegd dat ze vanaf 2004 tot nu geen schijn van kans hadden. Ze hebben besloten een ander beleid te volgen, een club op te bouwen die haar identiteit behoudt en kerngezond wordt. Nu is de tijd aangebroken om langzaam mee te doen in de transfermakkt voor topspelers. Maar je kan niet ineens belachelijke salarissen uit gaan besteden aan nieuwe spelers, die volledig uit verhouding zijn met de contracten van je huidige spelers. Je moet rustig aan het salarisniveau verhogen om te groeien naar een topclub.

Kortom, durf eerst een logisch na te denken voordat je de club, het bestuur en Wenger volledig afkraakt. Volgens bij is Arsenal naast Bayern nog steeds het best bezig. Bayern loopt voor op ons en laat nu al zien wat de mogelijkheden zijn, Arsenal zal die kant ook op gaan/willen groeien. Maar dat doe je niet met enorme stappen, niet a la Psg, Manaco, Napoli, City en Anzhi etc.

21 augustus 2013 om 16:30

Kan me niet bedenken dat Manchester United echte toptransfers gedaan heeft elk seizoen (buiten van Persie) of een Rooney die jullie ook hadden kunnen hebben. Dus je beleid klopt niet helemaal. Wordt tijd dat de Arsenal supporters snappen dat het op is tussen Wenger en Arsenal. 8 jaar geen prijzen si de btittere realiteit. Bij mijn club moet er ook iets veranderen na de winst in cl 2010 zijn we slecht bezig. Maar erkennen is al een begin

21 augustus 2013 om 16:51

Pff, erkennen? Als je dat niet terug kan vinden in ons beleid weet ik het ook niet meer.

United is altijd de grootste club van Engeland geweest, zeker sinds eind jaren '80 toen Liverpool terugzakte. United kon bouwen op hun historie, hun fanbase en hun grote geldstroom. United kon direct concurreren met Chelsea door het salarisniveau te verhogen, waardoor men hun topspelers kon behouden en nieuwe kon aantrekken. Arsenal had die basis nog niet, daarnaast was Highbury zwaar verouderd en te klein. Men heeft in 2004 bewust hun strategie veranderd: Niet meegaan met de twee concurrenten (simpelweg geen geld voor). Eerst maar eens het nieuwe stadion realiseren, met een gezond beleid deze afbetalen en stapje bij stapje de club renoveren. Chelsea heeft er nog twee jaar over gedaan (net als City) om nieuwe spelers binnen te halen, salarissen te verhogen en de selectie te veranderen. Arsenal heeft sinds vorig jaar zomer weer ruimte. Nu kan men nog niet te hoge salarissen aanbieden, aangezien dat niet past bij de huidige selectie (contracten). We zitten nu precies in een tussenzomer waarbij Arsenal aan het omschakelen is. Zie je dat niet om ons heen? Opeens worden wij gelinkt aan de grootste spelers in Europa, hoge verwachtingen. Die kan men niet direct allemaal waarmaken. Men loopt tegen het feit aan dat clubs als bv. Napoli hogere salarissen kunnen bieden voor spelers als Higuain. Wat moeten we tegen Koscielny en Wilshere zeggen? "sorry voor jullie huidige contracten, maar vanaf nu verdienen nieuwe spelers 2,5 keer zo veel als jullie?". Als je dat doet krijg je binnen de kortste keren crisis binnen de selectie. Rustig opbouwen, zoals we dat afgelopen jaren ook hebben gedaan. Overhaaste beslissingen zijn zelfden goed, tenzij je een 'rijke papa' hebt die honderden miljoenen over de bank smijt en als vangnet dient.

Wat een gelul, 'erkennen'. Elke club kan een voorbeeld nemen aan ons gezonde beleid, die op een moment is ingestart waarbij de hele voetbalwereld gek werd en salarissen én transfersommen 3x in waarde stegen.

Volgens mij is hij de enige die zegt dat ze allemaal topspelers hebben volgens mij heeft Arsenal de laatste 2 jaar juist alle topspelers verkocht maar wij zullen het wel weer verkeerd zien volgen meneer Wenger.

Ben benieuwd wie er gaan komen.

Denk dat Cabaye wel gaat komen, Newcastle zal een vernieuwd bod wel accepteren, de speler wil zelf ook graag. Van Guaita verwacht ik ook dat die wel naar Arsenal gaat heeft al vaarwel tegen zijn teammaten gezegd.

wie vinden jullie dat arsenal moet kopen?

ik weet het maar mij lijken Hulk en Witsel wel wat, die passen niet zo in Rusland

en Arsenal moet gewoon voor Ashley Williams gaan

21 augustus 2013 om 16:35

De trein is al half voorbij met Higuain, Negredo,jovetic, ...

Ze moeten absoluut gaan voor Fellaini (bijna Manchester), Sakho,..

Witsel is idd ook een complete speler.

Wenger zal echter Hulk en Witsel niet halen want die kosten minimaal 40 miljoen.

Dat past niet in het beleid, liever haalt hij jonge talenten waar hij zelf financieel beter van wordt.

Onderschat Fenerbache niet.

Al die reacties over The Invincibles. Ja, 10 jaar geleden kon je nog met weinig geld iets maken. Met de komst van sheikhs en Abramovic is dat tegenwoordig onmogelijk.

Wij Arsenal fans vragen geen transfers a la Ronaldo of Carroll. Nee, wij willen dat de kansen gegrepen worden als het kan. Gustavo, Kondogbia, Cabaye, Villa enz enz.

En als Wenger echt gelooft dat Walcott en Arteta wereldtop zijn: please get real.

Het is survival of the fittest, eat or get eaten. Maar blijkbaar heeft Wenger daar geen kaas van gegeten (pun intended).

Ja ze zijn heel succesvol geweest met transfers en er staan inderdaad topspelers op t veld, alleen niet bij Arsenal maar bij Barcelona, City en Manu

Volledig eens met Wenger.
De spelers die iedereen wil zien passen niet in het salarisplafond van Arsenal en clubs vragen absurd hoge transferbedragen.
Rooney verdient 3x zoveel bij United dan Walcott (grootverdiener bij Arsenal).
Gustavo kan veel meer verdienen bij wolfsburg.
Higuain was rond met Arsenal tot Real ineens 10 miljoen meer gaat vragen.
Suarez mag niet weg bij Liverpool tenzij Arsenal een absurd hoog bedrag gaat betalen.

Topspelers zijn gewoon in deze tijd minstens 40 miljoen en willen minstens 200k per week verdienen, dat past niet in het huidige beleid van Arsenal, dan krijg je onvrede bij de huidige spelers.

Arsenal is ook voor het eerst in jaren geen sleutelspeler(s) kwijt geraakt. Als ze de lijn van de 2e seizoenshelft van vorig jaar kunnen doortrekken, zie ik ze zomaar bij de top-3 eindigen.

Ik ben blij dat Wenger nog steeds aan het roer staat bij Arsenal, ze zijn financieel gezond en halen structureel Champions League. Topcoach

Altijd dat verhaal over de juiste prijs voor de juiste spelers... We betalen alleen voor kwaliteit enz...
Geldt dat ook voor die seizoenskaarten dan? Volgens die redenatie zouden we toch minstens tot het eind mee moeten kunnen doen als je met afstand de duurste kaarten verkoopt.
Nee, dit team moet de kampioen met 20 punten verschil voorrang verlenen, wordt uit 2 bekercompetities geknikkerd maar weigert zich significant te versterken. Dat terwijl, de concurrentie zich wel drastisch versterkt.
Volgend weekend moeten we het waarschijnlijk met 7 man tegen Fulham opnemen?
Mogen er misschien wat vragen gesteld worden? Ook zonder dat wij alles weten?

Wenger met pensioen, goed voor de club..

Arsenal kan beter maar erkennen dat ze niet meer bij de absolute top van Europa behoort. Die club staat er financieel gezien goed op maar kan zich hierdoor niet meer meten met clubs die idiote bedragen besteden aan voetballers.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren