Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Ajax toucheert in termijnen; riant contract voor Eriksen'

Laatste update:
/

Het lijkt erop dat Ajax zeer binnenkort met witte rook over de transfer van Christian Eriksen komt. Media in Engeland maakten vannacht al melding van een akkoord over een transfersom van elf miljoen euro en volgens De Telegraaf ligt dat bedrag ietwat hoger: twaalf miljoen euro plus een half miljoen euro bij plaatsing voor de Champions League. Ajax ontvangt het bedrag in drie jaarlijkse termijnen van vier miljoen euro.

De onderhandelingen tussen zaakwaarnemer Martin Schoots en Tottenham zullen naar alle waarschijnlijkheid geen enkel probleem opleveren. Volgens het dagblad kan de 21-jarige Deens international in de Premier League meer dan drie keer zoveel verdienen dan zijn laatste salaris bij Ajax: negen ton bruto. De partijen onderhandelen vooral over de duur van een eventuele verbintenis: vier of vijf seizoenen.

Tottenham is al weken bezig om zich aanzienlijk te versterken. Eerder maakten Paulinho, Nacer Chadli, Roberto Soldado en Étienne Capoue de overstap naar White Hart Lane. AS Roma maakte woensdag bekend dat Erik Lamela voor dertig miljoen euro aan de club uit Londen is verkocht. De Argentijn arriveerde woensdag in Londen, net als verdediger Vlad Chiriches van Steaua Boekarest. Tottenham zal waarschijnlijk vandaag het nieuws over het tweetal bevestigen en verder zal men binnen 48 uur het miljoenenvertrek van Gareth Bale naar Real Madrid aankondigen.

Een prachtige transfer voor Christian Eriksen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hopen dat Milan toch nog werk hier van maakt. Ik zie meer kwaliteit in Eriksen dan Honda + Milan speelt zo wat elk jaar CL Tottenham bijna nooit.

29 augustus 2013 om 07:13

Spurs spelen wel leuker voetbal dan de houthakkers uit Milaan daar zou eriksen never nooit passen

29 augustus 2013 om 09:05

@ridge13
Tottenham schat ik momenteel hoger in dan Milan, en hoe ze nu aan het team werken vind ik mooi, daarnaast is de Engelse competitie hoger aangeschreven dan de Italiaanse

On: Mooie club voor Eriksen, ben benieuwd hoe hij het gaat doen daar en waar zijn plafond zit, hij is altijd nog maar 21 jaar! Goed bedrag voor Eriksen met bonussen voor een eenjarig contract.

29 augustus 2013 om 09:25

Ik baal er wel van dat deze geweldenaar weggaat.
Maar tegelijkertijd, hij verdient het wel.
Ik zal hem hoe dan ook blijven volgen.
12 miljoen is alleen wel echt jammer.
Ben benieuwd hoe zijn vertrek zal worden opgevangen?

Maar toch blijf ik er bij, dit is pure competitie vervalsing! We hebben nou al een aantal wedstrijden gespeeld. Heerenveen kreeg een doelpunt van Eriksen te verwerken onder andere en dat werd 3-3.
Feyenoord heeft verloren tegen een team met Eriksen etc.
Gewoon lekker van 1 juni tot 1 juli handel drijven, vanaf 1 juli klaar! Dan kan iedere speler het grootste deel van de voorbereiding nog bij zijn nieuwe team meemaken en dan is snel van alles duidelijk. Dit is gewoon ronduit prut geregeld!

Hoe is het in godsnaam mogelijk dat Ajax accepteert dat ze in drie termijnen betaald worden. Degene die hiermee akkoord gegaan is, zouden ze per direct buiten moeten gooien. Wat een wanbeleid om je beste speler op het laatste moment te verkopen en dat je niet eens per direct geld krijgt om een vervanger te halen. Men weet toch dat de Spurs 90/100 miljoen euro krijgen voor de aanstaande transfer van Gerrit Bale.

Dit is een slechte zaak voor Ajax.

29 augustus 2013 om 07:19

Waarom is het zo'n onwijze ramp voor ajax zijnde om akkoord te gaan met 3 termijnen?

Het is een aderlating voor ajax dat die weggaat, maar wel eentje waar al heel lang rekening mee gehouden kon worden. En dit heeft de Boer ook gezegd al maan geleden. Je weet wat er kan gebeuren op laatste moment, en als de belangrijkste spelers weggaan vlak voor sluiten van de markt, dan is dat jammer. Maar dat is voetbal.

Je kan niet alles inplannen zoals jij wil als club, dit was al duidelijk dat dit er aan kwam, anders was overmars niet weer met heracles gaan praten. Dus wanbeleid vind ik onzin, want je doet er bijzonder weinig tegen.

29 augustus 2013 om 07:29

AS Roma ontvangt ongeveer een bedrag van 30 miljoen in één keer voor Erik Lamela.
Dit had Ajax toch ook af kunnen dwingen.
Als je een bedrag in één keer krijgt, is het wellicht makkelijker om een vervanger te bekostigen. Daarom vind ik het rampzalig onderhandelt van Ajax.

Het vertrek zag iedereen natuurlijk al aankomen.

29 augustus 2013 om 07:35

Ajax gaat toch geen speler kopen voor 12 miljoen???

en al zouden ze dat willen, dan staan ze er toch financieel zo voor dat ze dat kunnen bekostigen zelf.

Denk dat elke nederlandse club blij zou zijn als er de komende 3 jaar 4miljoen extra binnenkomt, zonder dat je er iets aan hoeft te doen. Ajax krijgt straks nog 8 miljoen voor een speler die niet eens meer onder contract zou staan. Stel dat ze Duarte kopen voor 4 miljoen, dan sta je gelijk en verdien je nog op salaris + je krijgt nog 8 miljoen.

Ik zie echt het probleem niet.

29 augustus 2013 om 08:34

@ Shorty & Totti,

Ik denk dat het iets anders ligt. Je kan natuurlijk het beste dat geld ineens ontvangen, dan kan je er zelf ook rente op krijgen. Ik snap wat jij zegt in je laatste post Shorty, maar Ajax zou dat geld ook kunnen reserveren elk jaar, maar dus wel de rente extra hebben.

Persoonlijk denk ik dat Ajax op deze manier een hogere afkoopsom heeft weten te bedingen. Bij een bedrag ineens was het wellicht tussen de 10 en 11 miljoen geweest, nu dus ruim 12 miljoen. Mocht Ajax het geld direct willen investeren, hadden ze waarschijnlijk wel een bedrag in een keer willen ontvangen, maar ze zullen ongetwijfeld vooruit hebben gedacht en dit is voor Ajax waarschijnlijk de beste oplossing. Voor Spurs ook, want die hebben nu een Deens international voor nog geen 7 miljoen per jaar, met een grote kans dat hij straks naar een andere club gaat voor het 3-voudige.

Jammer voor ons, Duarte is in mijn ogen een andere en mindere speler. Dit vertrek gaat pijn doen, maar het is niet anders.

29 augustus 2013 om 08:45

Juist. Ajax zal nu 12 vangen terwijl het anders 11 zou zijn. Maar omdat Tottenham nog rente krijgt over het openstaande bedrag is de prijs hoger.

Ajax ontvangt liever in 3 termijnen een bedrag, zodat ze ook zelf nog rente kunnen pakken over een deel. Dus uiteindelijk houd je zeker meer over dan als je in 1 keer laat betalen.

Natuurlijk zal Eriksen niet zo 1 2 3 op te vangen zijn. Maher was een optie geweest, maar ik begrijp dat ze die niet preventief gehaald hebben. Dat is ook duidelijk naar buiten gebracht. Jammer maar helaas, en ze zullen het gewoon op moeten vangen. Maar kan me de afgelopen jaren herinneren dat er wel meer mensen vertrokken en ajax kansloos zou zijn voor alles. Niets is minder waar gebleken, dus ik schrijf niemand af.

29 augustus 2013 om 09:29

Die drie termijnen vind ik nog wel overkomelijk. Wat me eerder verbaast is dat er geen doorverkooppercentage is afgesproken! Als je kijkt wat voor winsten er worden behaald met de doorverkoop van spelers zou je toch op zijn minst kunnen afspreken daar een percentage van te krijgen! Bijv. een Suaraz, mocht die doorverkocht worden en je hebt een 20% doorverkoop clausule, dat is lekker makkelijk cashen! Weet zeker dat Eriksen ook met dikke winst doorverkocht gaat worden!

29 augustus 2013 om 09:36

Het is altijd lastig om aan te geven wat en hoe. Ik denk dat er bepaalde opties zijn geweest, in 1 keer, in 3 keer, CL bonus, doorverkoop percentage etc..
Veel van die voorwaarden komen ook niet naar buiten. Doorverkoop percentage lees je eigenlijk nooit direct in zo'n stuk. Maar dat is ook vaak een aflopend percentage. Verkoop na 1ste jaar bv 10%, na 2de jaar 7.5% etc..

dus wellicht zit het er wel bij, maar niet genoemd. Zou me wel handig lijken idd om dat te bedingen.

29 augustus 2013 om 10:23

Uiteindelijk houd je zeker niet meer over dan wanneer ze in eens zouden betalen...

in absolute getallen misschien wel, maar aangezien geld in de toekomst minder waard is dan op dit moment moet je er nog een economische berekening op los laten.
Wanneer Ajax met een interne rentevoet van 10 (wat gewoon een reële schatting is) is 12 miljoen in termijnen gelijk aan 11 miljoen nu. Het bedrag valt dus absoluut hoger uit, maar Ajax ontvangt hetzelfde bedrag als wanneer ze het nu zouden krijgen.

Het klinkt natuurlijk wel beter, voor 12 miljoen verkocht ipv 11..

Edit: zoals hieronder aangegeven, krijgt Ajax doordat het een N.v. is wel direct een kostenpost, waardoor er eerder betaald moet worden dan dat ze betaald krijgen, dit heeft extra rentekosten met zich mee.. In dit geval is termijnen dus zeker niet beter.

29 augustus 2013 om 11:29

duarte kost 2 miljoen.

29 augustus 2013 om 07:21

En jij denkt dat Real Madrid het geld in 1 keer overmaakt? Ik begrijp de keus van Ajax wel. Natuurlijk willen ze het geld 't liefst in 1 keer hebben, maar Eriksen heeft zich altijd netjes opgesteld tegenover Ajax. Ze gunnen hem die mooie transfer, en zo helpen ze elkaar. Winst voor beide partijen!

Hoop wel dat Ajax nog iemand haalt, aangezien ze nu een van de beste spelers missen. Nu de Jong geblesseerd is, zie ik het somber in bij Ajax. Zou mooi zijn als ze nog een troef achter de hand hebben.

29 augustus 2013 om 07:32

Er wordt in het hedendaagse voetbal vaker wel dan niet in termijnen betaald. Ik denk dat ook Ajax transfersommen gewoon in termijnen betaalt. Als de club een bankgarantie heeft is daar niks mis mee.

29 augustus 2013 om 08:33

Milan betaalt ook 20 miljoen aan city in 6 termijnen. Zelf als toentertijd met Ibra, 24 miljoen in 4 termijnen. Is een goede zaak voor Milan maar minder voor de andere twee. Het gebeurt vaker wanneer clubs van een speler af willen denk ik.

29 augustus 2013 om 07:56

Geld zat in Amsterdam

29 augustus 2013 om 08:50

Alle transfers worden de laatste jaren in termijnen betaald. Real Madrid gaat het misschien wel over 5 jaar uitstrijken.
Geen club meer eist dat het anders loopt, want ook zelf doen ze het zo.

Ajax heeft inmiddels weer ruiim 80 miljoen eigen vermogen, dus het heeft meer dan genoeg geld alleen is het beleid geen groot geld meer neer te leggen, dan leiden ze liever zelf op.
Tot nu toe ging dat goed, maar de ploeg wordt wel flink leeggeschrapt deze week, zeker nu De Jong plots ook weg viel en zijn hersteltermijn nog ongewis is. Je kan 6 weken zeggen, maar dat kunnen er net zo goed 10 worden. Longrevalidatie is individueel en lastig voorspelbaar.

Was zelf ook groot voorstander van Maher, maar Ajax zag ervan af eind mei, stelde prioriteit aan Van der Hoorn.

En nu de tijd dringt moet het de gaten van Eriksen (en De Jong voorlopig) zien op te vangen.
Een haast onmogelijke klus !!

Dat ze moeten doorbouwen is zeker, deels ook met de jeugd.
Duarte is daartoe een breedteversterking.
Benieuwd wie er nog bij gaat komen, toch maar even dieper in de buidel tasten deze dagen,
nu Ajax ook zeker is van de volle marketingpriemie van de CL, 7 miljoen extra na het verlies van PSV gisteravond.

De markt moet voldoende mogelijkheden bieden, het gaat primair om het middenveld nu !

29 augustus 2013 om 11:01

Waarom denk je dat ajax 80 miljoen eigen vermogen heeftv

29 augustus 2013 om 11:14

Stond in het laatste halfjaarverslag.....

29 augustus 2013 om 11:35

Is dat ook beschikbaar vermogen?

29 augustus 2013 om 12:32

Uiteraard niet. Onder eigen vermogen valt alles wat in bezit is van ajax en voor materialen geld dan nog dat het de aanschaf/vervang waarde is minus het afgeschreven bedrag (een deel van de waarde van een product wordt bij afschrijven omgezet in liquide middelen).
Maar ik neem aan de ajax ook genoeg liquide middelen heeft

29 augustus 2013 om 09:11

Termijnen is altijd goed, ook belastingtechnisch.

29 augustus 2013 om 09:22

?
Helemaal niet. Ajax is een NV en daarom dragen ze aan het eind van de streep ten alle tijden 25% af.

29 augustus 2013 om 09:44

Inderdaad, en dat over de gehele 11 miljoen aan het einde van dit boekjaar. Wanneer het geld ontvangen wordt staat hier los van.

29 augustus 2013 om 09:55

Oke, meende dat er een range van 20-25% zat. Hoe meer winst hoe hoger het percentage..

29 augustus 2013 om 12:04

Altijd 25%? Volgens mij fluctueert dat ook bij Nv's.. ff researchen.

29 augustus 2013 om 10:24

@tottti_nr10

En denk je nou echt dat Real die hodnerd miljoen in een keer aftikt? In de voetbalwereld betaald bijna iedereen in termijnen. Voor Ajax maakt dat ook niet uit, ze vragen altijd een bankgarantie dus weet Ajax zeker dat het geld vanzelf binnenkomt.

En om de verkoop van een speler met nog maar een contractjaar wavoor maar liefst 12,5 miljoen wanbeleid te noemen, hoe ver kan je ernaast zitten. Het is uitstekend beleid.

29 augustus 2013 om 12:02

Belasting technisch gezien kan het juist zo zijn dat Ajax hier op heeft aangedrongen maar enkel de economen onder ons zullen dit begrijpen.

Fikse aderlating voor Ajax. De beste speler vertrekt vlak voor de deadline. Wie wordt zijn opvolger? Duarte vind ik te licht om een geweldenaar als Eriksen op te volgen. Compleet andere voetballer ook.

29 augustus 2013 om 07:56

De beste speler vertrekt? Is Siem de Jong ook vertrokken dan?

29 augustus 2013 om 10:09

Eriksen is de man die de lijnen uitzet en wedstrijden beslist. Siem is onze captain en verschrikkelijk belangrijk, maar Eriksen is toch echt de beste.

29 augustus 2013 om 11:02

Eriksen is de beste van de eredivisie op dit moment....hij is echter wel klaar voor een mooie transfer naar een topclub en dat is Tottenham Hotspurs.
Ook nog een prima bedrag wat Ajax vangt terwijl hij nog een jaar contract heeft.

Ben benieuwd hoe Ajax dit gaat opvangen.

29 augustus 2013 om 11:05

Eriksen beslist de wedstrijden? Deed hij dat maar is. Siem de Jong is de man die altijd opstaat als het moet. Moet jij eens kijken naar de goals die De Jong maakt, tegen wie en op welke momenten. Eriksen is stil blijven staan in zijn ontwikkeling en echt niet zo goed als men beweert. Een goede voetballer, dat zeker. Maar echt geen super talent. Het is niet zo dat ik bang voor hem ben als AZ tegen Ajax speelt. 9 van de 10 keer speelt Eriksen tegen ons een vrij anonieme wedstrijd en valt hij alleen op door spelhervattingen.

29 augustus 2013 om 11:36

@ Azalkmaar2

Goeie analyse! Je hebt er meer kijk op als de de meeste ajax fans hier.
Nu nog hopen dat is geen 2e rangs vervanger erbij halen (duarte), want die hebben ze al: Schone.
Geef Klaassen eens een klein beetje van wat Eriksen teveel kreeg en je zult zien dat hij zeker zo goed kan zijn!
Bovendien stoppen met al die buitenlanders, die niet beter zijn dan \nederlandse spelers. Het vreemdelingen legioen zit in Frankrijk, niet in Amsterdam!

dit snap ik niet, voor toby willen ze het bedrag in 1 keer (7,5,miloen) en voor christian in 3 termijnen? met 4 miljoen haal je niet zo snel een vervanger, en duarte is een leuke speler maar niet voor die 3,5 miljoen wat ze er voor willen in almelo

29 augustus 2013 om 07:24

Je weet dat je jezelf tegen spreekt?

29 augustus 2013 om 07:45

ik zeg toch niet dat duarte eriksen kan opvangen? maar de naam van duarte is momenteel de enigste die genoemt word.

29 augustus 2013 om 09:15

Tadic wordt ook genoemd, maar Twente laat Tadic nooit vertrekken na Amsterdam.

29 augustus 2013 om 07:45

Heeft Ajax zelf ineens geen geld meer in kas dan?
dat ze alleen het bedrag uit kunnen geven wat er binnen komt.

En tel daar even bij op dat Ajax ook dit jaar en volgend jaar nog 2,7 miljoen krijgt voor Vertonghen, dus dan hebben ze alweer 6.7 miljoen.

Men vergeet vaak dat Ajax vaker spelers verkoopt en vaak met termijnen, waardoor er toch elk jaar een redelijk bedrag binnen komt aan transfersommen en evt bonussen etc.

Het is naar mijn idee juist handig om termijnen te betalen, omdat je dan contractueel elk jaar een bepaald bedrag zal ontvangen.

29 augustus 2013 om 07:58

Je kan een vervanger ook gewoon in termijnen afbetalen, dat is heel normaal in het hedendaagse voetbal. Al gaat Ajax nooit meer dan 4 miljoen betalen voor een vervanger.

29 augustus 2013 om 09:30

Tottenham is een gezonde, betrouwbare club. Noodlijdende clubs in Spanje (en welke club is daar niet noodlijdend?) betalen vaak de salarissen veel te laat, proberen onder hun verplichtingen jegens andere clubs uit te komen en ga zo maar door. Als Alderweireld naar Tottenham gaat zal Ajax wellicht wel betaling in termijnen accepteren.

Tottenham fans lachen zich helemaal kapot, die kunnen Bale met zijn vertrekwens na alle aankopen inmiddels missen als kiespijn. Ajax heeft het weer eens gepresteerd om het bij een topspeler op het laatste contractjaar aan te laten komen en zo veel te weinig te verdienen. Als een werkertje als Strootman 20 miljoen kan opbrengen moet je voor Eriksen meer krijgen: maar natuurlijk niet in zijn laatste contractjaar. Na Stekelenburg, vd Wiel, Vertonghen de zoveelste, en straks ook nog Alderweireld. Kotsziek wordt je ervan. En wij vlak voor het sluiten van de teansferwindow weer de garantie dat je geen gelijkwaardig niveau behoudt. In de Eredivisie zullen we onder alle omstandigheden meedoen maar we willen toch stappen maken? Kom dan niet met Duarte en Cuenca aanzetten. 12 miljoen, koopje van het jaar. Eriksen gaat het wat tijd kosten tussen alle grote aankopen, maar hij gaat het zeker maken. Bij Suarez en Vertonghen was er ook de nodige scepsis, maar achteraf onterecht. Eriksen is een speler die alleen maar zal renderen bij een hoger niveau medespelers. Tottenham van harte, koopje van het jaar weer en een speler die na het zetten van zijn handtekening als 2,5x zoveel waard is. Eriksen van harte: terecht een hoop clubs bedankt en gewacht op een echt mooie, het is je gegund. Overmars, zwak uitgespeeld dit zijn we niet van je gewend. Had als hij dan toch laat moet vertrekken de laatste dagen gebruikt, wanneer ongetwijfeld nog een Arsenal of Liverpool was gekomen en je wat had kunnen uitspelen.

29 augustus 2013 om 07:15

ik ben het absoluut met je eens.

Voorheen was Ajax de ploeg, die spelers voor een topbedrag liet gaan. Ajax wacht nu op het laatste contractjaar en moet dan met minder genoegen nemen. Incidenteel kan het dat je pas verkoopt bij een 1-jarig contract. Maar nu gebeurt het net iets te vaak.

Alderweireld hebben we nog en Siem is volgend jaar eind augustus aan de beurt....

29 augustus 2013 om 07:38

Inderdaad Siem is de volgende, dat staat nu al vast. Op deze manier zijn alle geweldige koopjes die Ajax doet geen briljante vondsten maar bitter noodzaak. Een club als Ajax krijgt Europees gezien een klein fooitje binnen aan TV geld, sponsoring, marketing pools etc. Voor Nederlandse begrippen zwem je in het geld maar je raakt dus keihard verder achterop. Transferinkomsten zijn essentieel en om stappen te zetten moet je daar dus klappers maken.

Ajax wordt eens wakker en verleng bijvoorbeeld Fischer NU met 1 jaar, alleen op die manier voorkom je heel voorspelbare kansloze onderhandelingen op het moment dat een speler weg wil. Het is te voorzien wanneer een basisspeler is uitgekeken in de Eredivisie en op dat moment ben je veel te laat. Jongens die nu nog op hun plek zijn kun je verleiden met een mooier contract, als ze hier beter me aan de slag gaan geen dat op termijn vele tientallen miljoenen.

Ik zie de Boer met hangen en wurgen wel weer een fantastisch team smeden zonder Eriksen en Alderweireld. Maar het wordt jn elk geval weer een kaar met veel onnodig puntverlies en daar is iedereen wel een keer klaar mee. Inclusief de Boer, die eind dit seizoen zelf ook zijn conclusie wel een keer zal trekken: in Nederland kun je niks opbouwen. We mogen ongeacht loting nu al blij zijn als we 3 punten halen in de Champions League.

29 augustus 2013 om 08:45

Juist, ik ben er ook wel een beetje klaar mee. Aan het begin van de zomer niet willen inspelen op dit vertrek en nu doodleuk zeggendater afspraken uit het verleden zijn die ze graag nakomen. Had dan wel eenmaher gehaald. Die had zichzelf al terugbetaald als PSV zich niet voor de CL zou plaatsen. Nee, Ajax gaat kwalitatief heel hard achteruit. En opnieuw 12 mln voor de beste speler van de Eredivisie, Tottenham lacht zich rot en kan weer miljoenenwinsten tegemoet zien.

29 augustus 2013 om 07:34

Geef dan eens een opsomming van alle clubs die meer wilden betalen dan wat Tottenham betaalt, of het nou 11 of 12 miljoen is.
Trek daar vanaf de clubs waar Eriksen per se niet naartoe wil.
Welke club blijft er over: juist, geen enkele. Daarom is Tottenham gewoon de beste optie.

29 augustus 2013 om 07:59

Laat de beleidsbepalers zich nou maar druk maken om de centen. Gaat om vraag en aanbod he. Geen vlub die 20 miljoen voor Eriksen betaald. Ook vorig jaar niet.

29 augustus 2013 om 09:33

Wat vind je belangrijker? Het sportieve, of het financiële? We hebben nu 5 jaar geloof ik van Eriksen kunnen genieten, en je kan niet verwachten dat hij telkens blijft bijtekenen, al helemaal niet voor 3 jaar. Of je had hem 2 jaar geleden moeten verkopen, maar dan hadden we dus niet van Eriksen kunnen genieten de laatste 2 jaar (waar ook hij ons kampioen maakte). Dus op sportief vlak is dit gewoon goed gedaan. Het financiele gedeelte boeit geen reet, want we doen toch niks met het geld, en we verdrinken bijna in het geld. Toch is 11 of 12 miljoen een mooi bedrag voor een speler met 1 jarig contract.

Qua club is Tottenham gewoon de mooiste die langs is gekomen.

29 augustus 2013 om 11:08

Manodedios, ik ben het bijna altijd met je eens, maar in dit geval is enige nuancering wel op zijn plaats. Ajax verdient ten eerste royaal op Eriksen, en is ten tweede al een paar keer achter elkaar kampioen geworden - zeker ook (vooral) dankzij Eriksen. Indirect heeft hij dus ook al veel opgeleverd. Ten derde is hij (voor zover ik het kan beoordelen) een modelprof geweest en heeft nooit voor incidenten gezorgd of wat dan ook. Altijd beschikbaar voor interviews, altijd zelfkritisch. Kortom, een ideale speler, al jaren lang, wat goed is voor uitstraling en merchandising enz. Ten vierde is de situatie vorig jaar niet zo geweest dat een club Eriksen wel even wilde ophalen voor 20+. Hoe jammer en onbegrijpelijk ook, Eriksen heeft de echte top van Europa niet royaal weten te overtuigen. Ten vijfde: als je hem nu een jaar zou houden, dan zou hij ook volgend jaar nog maar een 1-jarig contract hebben. Wie garandeert ons dat hij dit seizoen zoveel meer waard zou worden? Hij kan ook in april zwaar geblesseerd raken... Ten zesde weten wij niet de details van deze deal; misschien heeft Tottenham destijds met Vertonghen wel een veer gelaten om Ajax tegemoet te komen, nou, dan is het wel zo fair om nu de Engelsen tegemoet te komen. Ten zevende kan het zo zijn dat het bod van Tottenham veel hoger ligt dan de andere biedingen, en dan weet je (zeker vlak voor 31 augustus) dat er geen beter bod meer zal komen. Maar ook dat weten we niet. En ten slotte zou je nu wel je poot stijf kunnen houden en er misschien nog twee miljoen meer uit halen, maar dat heeft het risico in zich dat het afketst en dat Eriksen gefrustreerd in Amsterdam blijft (en dan met tegenzin bijtekent).

Dus ja, ook ik had liever het dubbele bedrag gezien, natuurlijk. Maar er zijn genoeg redenen om de handelwijze van Ajax te begrijpen.

29 augustus 2013 om 11:26

@arvelajax,

Je hebt gelijk, maar mist mijn punt. Ik sta achter wat je argumenten en begrijp heel goed dat Ajax in deze situatie niets te vertellen heeft en weinig anders kan dan afscheid nemen. Ook is het Eriksen gegund en natuurlijk verdient Ajax alsnog aan hem. Maar wel te weinig. Met intelligenter beheer van contracten pak je zoveel gratis miljoenen.

Het is niet acceptabel dat zoveel topspelers aan het begin van hun laatste contractjaar weg gaan. Doorgaans wordt een jonge speler gecontracteerd voor 3 jaar (jeugdcontract) en zodra ze 18 zijn verleng je voor bijv. 4,5 jaar. Je weet van tevoren dat ze na 4 jaar basis zijn uitgekeken en moet zorgen dat ze tegen die tijd nog een flink doorlopend contract hebben. Niet iedereen is zo loyaal als Suarez door kort daarvoor nog te verlengen. Je moet er dus gewoon ruim op tijd bij zijn. Stel Denswil breekt door, dan geef je hem na een jaar een beter salaris in ruil voor een jaar verlenging. Spelers zijn niet dom en weten ook wel dat ze niet eindeloos moeten verlengen, maar in een vroeg stadium kun je ze gewoon met open vizier een mooie bonus bieden in het belang van de club, desnoods in combinatie met een voor de club aantrekkelijke vastgestelde transfersom. Het zal niet in elk geval lukken maar al lukt het bij de helft dan ben je spekkoper.

Je kan toch niet achter de transfersom van v/d Wiel Stekel Vertonghen en nu Eriksen staan? Hier had je in zeker 12 miljoen extra kunnen en moeten pakken, dat is veel geld dat je laat liggen.

29 augustus 2013 om 12:27

Op zich klinkt je redenering heel plausibel, maar dit zijn dingen die ze bij Ajax natuurlijk ook wel weten. Waarom het niet gebeurt is niet altijd duidelijk. Misschien heeft Ajax al wel jaren geprobeerd om het spel zo te spelen, maar wilde Eriksen niet. Niet alle jonge spelers zijn naïef. Eriksen bijvoorbeeld heeft altijd gezegd niet voor het geld te gaan maar een zorgvuldige carrièreplanning te prefereren. Hij lijkt me dus typisch iemand die totaal geen interesse zou kunnen hebben in een hoger salaris in ruil voor een inperking van zijn vrijheid.

Je kunt het ook andersom zien: het is al een hele verbetering dat Ajax het spel nu keihard speelt: als je contract afloopt, speel je in het 2e. Zouden ze dat niet doen, dan zouden al die spelers echt gratis weglopen, want dan zou Eriksen kunnen denken dat Real of Milan zomer 2014 hem zo even zou oppikken. Of vind jij dat ze dit al zouden moeten zeggen vanaf 24 maanden voor afloop contract?

Overigens, wat betreft Wiel, Steek en Jan: alleen het bedrag voor Jan vond ik te laag, Vdwiel speelde al een tijd matig (maar weinigen betreurden zijn vertrek) en voor een keeper wordt nu eenmaal weinig betaald.

Tottenham is een mooie club, maar hebben ze hem wel nodig? Hopen dat hij daar niet ondersneeuwt. Dom van Ajax, ze verkopen hier waarschijnlijk hun titelkansen voor veel te weinig.

Waarom moet er in termijnen betaald worden ???
Als ze zelf bijna 100 miljoen krijgen voor Bale, kunnen én moeten ze die 12 miljoen direct overmaken. Ajax is weer veel te gemakkelijk hierin !

29 augustus 2013 om 07:16

Voor Lamela tikken ze 30mln in 1x af en Ajax krijgt t geld in termijnen? Vraag en eis gewoon boter bij de vis en anders gaat t niet door! En dan nog voor n habbekrats... Wat n onderhandelaar die Overmars... :s

29 augustus 2013 om 07:21

12 miljoen is toch een prima bedrag voor 1 jarig contract. Natuurlijk hadden ze op meer gehoopt, maar dan zouden er toch wat meer clubs moeten zijn die serieuse intresse hadden en waar hij zelf ook heen wilde.

Maar net ook al gevraagd hierboven, waarom is het zo erg dat er in termijnen betaald wordt?

29 augustus 2013 om 07:38

Omdat spurs ook in 1x geld van RM wilde zien, maar die kunnen die 100m alleen ophoesten over 3 jaren. Wat direct verklaard waarom de spurs Ajax over 3 jaren betaald. Ook die verdediger van steau wordt over 2 termijnen betaald. De rest van de aankopen zijn uit de spaarpot betaald het transfergeld van huddelstone, Parker , caulker. Spurs maakt 80m winst heeft een veel sterker elftal. (Alleen geen GB)

29 augustus 2013 om 07:40

Plusteken pakt ie dus niet. Naja wel leesbaar hoop ik!

29 augustus 2013 om 07:59

Omdat je t geld dan direct op je rekening hebt staan, dus meer cashflow en/of meer rente dan dat je t geld in termijnen laat betalen... Ik vind t raar dat als je straks (ik noem maar) 4 of 5 mln moet neerleggen voor n vervanger, dat je dan een deel van je eigen vermogen aanspreekt, terwijl je nog 7 of 8 mln in kas had kunnen hebben...

Als ik iets verkoop op marktplaats ofzo, wil ik ook dat er meteen afgetikt wordt, niets in termijnen...

29 augustus 2013 om 08:01

Zal natuurlijk wel een rentevergoeding tegenover staan

29 augustus 2013 om 08:10

Spaarpot? Je bedoelt Lewis zijn bankrekening. Je mag best zeggen dat de rijke eigenaar van Tottenham er wat geld heeft ingepompt hoor.

29 augustus 2013 om 08:50

Ajax zou nooit 12 miljoen in 1 keer hebben gehad, dan zou dat 11 miljoen zijn geweest.

Als jij iets voor 100 euro op marktplaats zet, en iemand wil in 2 termijnen betalen, dan wordt de prijs toch ook gewoon 110 omdat jij een deel rente zal missen. Het is niet anders dan ergens anders. Je krijgt wat, je geeft wat en het verschil wordt gecompenseerd.

Tel daarbij op dat Ajax na verlies PSV gisteren al 7 miljoen heeft verdiend extra, Ajax krijgt ook dit seizoen nog 3 miljoen van Tottenham voor Vertonghen... en ajax ontvangt jaarlijks nog bonussen voor oud spelers voor van alles en nog wat.

Het is gunstiger om een iets lager maar constante omzet te hebben dan ene jaar enorm en andere jaar wat minder. Maar de prijs van eriksen is echt niet lager omdat er in termijnen betaald zal worden.

29 augustus 2013 om 09:37

Maar jij koopt vast niet iets op Marktplaats voor een paar miljoen of wel?

29 augustus 2013 om 09:39

@FC Bogarde..

Ook Tottenham ontvangt het geld dat ze krijgen voor Bale (als het doorgaat) in termijnen..

Wat een trieste aangelegenheid weer! Ajax laat zich elk jaar piepelen. Vraag gewoon 15 miljoen zo vlak voor de deadline, nu kom je in de CL weer aan met een klasje kleutertjes.

29 augustus 2013 om 07:40

Die 15 miljoen zal Ajax ook wel gevraagd hebben. Maar je weet dat Daniel Levy een jood is he?

29 augustus 2013 om 08:22

Ik denk dat de onderhandelingen zijn begonnen met shalom inderdaad, anders kan je niet zon dikke transfer eruit halen.

29 augustus 2013 om 09:40

Wat zijn jullie 2 hierboven trieste figuren zeg, beiden 35 jaar en zo reageren.. Stakkers.

29 augustus 2013 om 10:28

Wat is er triest aan joden zijn gewoon goede zakenlui.

29 augustus 2013 om 10:31

Wat is hier triest aan? Joden staan bekend als goede zakenmensen en scherpe onderhandelaars. Zij waren het die in het Duitsland van de jaren 30 ondanks de zware crisis toch succesvol waren waardoor ze het moesten ontgelden.
Dat jij er weer een negatieve lading aan geeft is jouw eigen probleem.

9 ton per jaar, ook niet overdreven. Je kan in België en Nederland meer verdienen.

29 augustus 2013 om 07:28

Dacht ik ook al. Of wordt bedoeld dat dat zijn huidige salaris bij Ajax is? Dat lijkt me waarschijnlijker. Blijft een groot verlies voor Ajax, maar Spurs is natuurlijk wel een mooie club.

Edit: lees net bij de Telegraaf dat 9 ton bruto inderdaad zijn huidige salaris bij Ajax is en dat hij meer dan 3 keer zoveel gaat verdienen bij de Spurs.

29 augustus 2013 om 07:48

Hij verdient nu 9 ton bruto.

dat is niet zijn salaris bij tottenham.

29 augustus 2013 om 08:42

Ajax geef geen salarissen boven de 1 mil. Geloof eerlijk gezegd dat ze dat wel zouden hebben gedaan als Eriksen verlengde maar klopt. Is zeker niet heel hoog en bijvoorbeeld Anderlecht betaalt een stuk hogere salarissen(nu ook minder door vertrek Mbokani, Biglia en Jovanovic)

29 augustus 2013 om 09:41

Logisch nadenken.. 9 ton is zijn salaris bij Ajax.. Bij Tottenham wordt het meer dan 3 keer zoveel.. Dus zo'n 3 miljoen op jaarbasis.. Dat zijn salarissen die geen club in Nederland of België gaat betalen..

29 augustus 2013 om 13:38

Ja, maar zo stond het er niet geschreven hoor.

29 augustus 2013 om 15:07

ohwkeej, mijn excuus..

Ik had natuurlijk kunnen weten dat voetbalzone fouten in de tekst zet en het vervolgens gaat aanpassen.. Dat doen ze immers erg vaak.. irritant..

Vreemd beleid. 11 miljoen is toch wel het minimale dat je kan vangen voor zo'n groot talent ondanks zijn 1-jarige contract. Verleng zijn contract, word kampioen en hoop dat hij 1 of 2 goede wedstrijden in de CL speelt en zijn waarde is gestegen met 5-6 miljoen.

Nu wordt overleven in de CL weer enorm moeilijk.

29 augustus 2013 om 07:34

En jij denkt dat Eriksen gek is?

Die belofte van het verlengen is natuurlijk alleen geldig als er dit jaar geen (goede) club kwam. Hij gaat echt niet verlengen als Ajax moeilijk doet over een transfer, zeker omdat hij deze zomer heeft gezien dat hij helemaal niet zo gewild is.

En als hij al zou verlengen, zou dat met een gelimiteerde transfersom van 10 miljoen (of missschien nog wel minder) zijn.

29 augustus 2013 om 07:52

Tja wat is goed? Tottenham speelt geen CL en ook in de nabije toekomst wordt het een lastig verhaal om dat structureel af te dwingen. Eriksen kan bij Ajax blijven en daar een keer op Europees niveau schitteren zodat de grotere clubs zich voor hem melden.

29 augustus 2013 om 08:25

Hmm het is zooo lastig om dit als gooner te zeggen, maar tottenham maakt juist wel kans om bij de top 4 te eindigen. Ze hebben hoe dan ook al die spelers weten aan te trekken en met zoveel kwaliteit nu, zijn ze niet van bale alleen afhankelijk. En zullen steeds meer topspelers aantrekken omdat ze ambitie tonen. Iets wat wij niet kunnen doen en je weet als het goed is met geld kun je behoorlijk veel op de huidige transfermarkt.

29 augustus 2013 om 11:19

Het wordt inderdaad lastig om dat structureel af te dwingen, maar als speler moet je toch ambitieus zijn? Als je ziet dat de Spurs enkele interessante (toekomstgerichte) aankopen hebben gemaakt, kun je ervan uitgaan dat ze in de komende jaren wel willen meestrijden voor hogere plaatsen in de Pl.
Dit itt. tot sommige andere clubs waar men de middelen wel heeft om structureel mee te draaien met de top van Engeland, maar daar de ambitie niet voor tonen.

29 augustus 2013 om 16:09

Haha Spurs steekt Arsenal helaas voorbij de aankomende jaren jongens.

29 augustus 2013 om 08:50

Wat ik voornamelijk vreemd vind is dat de bonus voor CL halen zo laag is. Had eerder een vaste prijs verwacht en dan nog zeker een dikke 2 miljoen voor Cl plaatsing, of als hij 25 wedstrijden speelt ofzo. Want dit is toch echt wel een koopje, als ze hem laten spelen.

29 augustus 2013 om 09:40

Het beleid is consequent. Geen hoge transfersommen, geen hoge salarissen. Daar staat tegenover dat een speler beter wordt bij Ajax en voor een normaal bedrag weg mag. Op die manier haal je jonge spelers over om in hun toekomst te investeren. Het één hoort bij het ander; zonder de gelimiteerde transfersommen haal je al die jonge supertalenten niet binnen. Ook het verlies van Eriksen zal weer worden opgevangen, en vóór de invoering van Financial Fair Play zal Ajax toch geen potten kunnen breken in Europa. Na de invoering zijn ze wel structureel klaar voor aansluiting bij de subtop.

29 augustus 2013 om 10:01

Arsenal zou nu mee moeten bieden (12-13) en betalen ze het in 1 keer. Dit is voor zowel Ajax, als Eriksen beter. Eriksen gaat CL spelen en Ajax krijgt meer geld.

als het in termijnen gaat zou ik als ik ajax was meteen de deal af laten ketsen.. alles in 1 keer betalen en anders niet..
12 miljoen voor eriksen is overigens aan de lage kant,maar dat terzijde.

29 augustus 2013 om 07:49

waarom niet. wat is er mis met termijnen?

29 augustus 2013 om 10:51

Idd administratief gewoon goed te verantwoorden of he nu openstaand geld is of dat het er al is maakt heel weinig uit.

29 augustus 2013 om 19:57

wat er mis is met termijnen?? geeft aan dat ze geen geld hebben om het in een keer te voldoen..

30 augustus 2013 om 07:37

en ajax heeft daar last van?

Vertonghen wordt ook in termijnen betaald..

En voor ajax geeft het toch een direct contact met 1 van de (top)clubs uit engeland. Dus zie niet waarom ajax er moeite mee zou moeten hebben.

29 augustus 2013 om 10:36

Arsenal kan het wel in één keer betalen. Hoop dat à la Chelsea met Willian hier nog tussen kunnen komen, maar dat zal valse hoop zijn.

jammer had hem graag nog 1 jaartje in het ajax tricot willen bewonderen. Bij tot ham zal hij veel concurrentie hebben op het middenveld.ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken,zal hij veel spelen? basis?

29 augustus 2013 om 08:42

ik denk dat hij veel te ligt is voor engelse competitie maar daar komen we snel achter

Kan hij daar lekker op de bank gaan zitten

29 augustus 2013 om 07:46

Heb je nog wat serieus te melden ? die gaat echt een topspeler worden de komende jaren ,

Ik snap ookniet dat Ajax het iedere keer voor elkaar krijgt dat spelers hun contracten aflopen op zo een jonge leeftijd. Had je eriksen vastliggen tot zijn 23e had je een hoop meer kunnen vangen.
Begin eens met vijfjarige contracten ipv driejarig..

29 augustus 2013 om 08:03

Zaakwaarnemers....

29 augustus 2013 om 09:48

Dat heeft natuurlijk deels te maken met de wetgeving.. Je mag de echt jonge mannetjes geen langdurig contract aanbieden..
Aan de andere kant zit er ook een risico in als je mannetjes van net 18 een langdurig contract geeft, aangezien je dan nog niet weet of ze wel echt goed gaan worden. Voor hetzelfde geld heb je zo 10 jongens met een 5jarig contract die het niet gaan redden.
Zodra de jongens met een 3 of 4 jarig contract een basisplaats hebben en dus al snel bekeken worden door de Europese (sub)toppers zullen spelers niet snel meer verlengen, omdat ze zelf ook snappen (en hun zaakwaarnemer) dat het dan lastiger gaat worden om een transfer te maken in de nabije toekomst en dat is helaas wat vrijwel alle spelers bij Ajax uiteindelijk willen; een stap hogerop.
In principe is elk contract bij Ajax een gok. Een langer contract zorgt voor mogelijk meer inkomsten, maar ook voor mogelijk meer kosten wanneer een speler het niet haalt.
De volgende zal Fischer zijn, die ongetwijfeld ook gaat vertrekken met een 1-jarig contract.

Belachelijk dat overmars hier mee akkoord is gegaan. Gewoon in een keer anders niet

29 augustus 2013 om 07:50

ik blijf het maar vragen overal, wat is er mis met termijnen?

29 augustus 2013 om 07:54

Hoezo belachelijk! De meeste transferbedragen worden vandaag de dag in termijnen betaald. Ben ervan overtuigd dat ook Ajax en bijv. PSV met dit soort constructies werkt bij het aantrekken van nieuwe spelers.

29 augustus 2013 om 08:02

Wat is er mis met termijnen? Het is heus niet zo dat Ajax nu geen vervanger kan halen hoor, geld zat in kas..

29 augustus 2013 om 08:48

Ajax heeft NU geen geld nodig, ze hebben geld om een "grote" aankoop te doen. Transfer van Vertonghen wordt ook betaalt in 3 termijnen.

29 augustus 2013 om 08:52

Wat er mis is met termijnen is het signaal dat je afgeeeft aan de buitenlandse clubs dat spelers hier ggoedkoop zijn op te halen en dat je ook nog eens in termijnen mag betalen. Een soort uitverkoop dus ipv een harde zakelijke opstelling zo vlak voor de transferdeadline.

30 augustus 2013 om 07:40

Er worden overal ter wereld spelers gekocht en betaald in termijnen. Balotelli wordt ook in termijnen betaald aan city en zo zijn er nog onwijs veel spelers bij te noemen.

Ik begrijp wat je bedoeld hoor, als Eriksen een 3 jarig contract had gehad en je had hem absoluut niet kwijt gewild, dan is het een harde eis die je kan stellen. Maar deze transfer is in goed overleg tussen ajax en eriksen allang besproken. Dus een harde zakelijke opstelling had alleen maar tot frictie geleid, wat er weer toe had kunnen leiden dat de deal niet doorging en eriksen volgend jaar gratis zou gaan.

goede keuze hij gaat het daar maken

over 2 jaar is hij net zo goed als rooney

29 augustus 2013 om 08:18

Goede keuze? Eriksen wilde perse een topclub als Dortmund, heeft zelfs Leverkusen afgewezen (CL voetbal). Vervolgens gaat hij naar een nummer 5 uit Engeland, speelt niet eens CL. Een stap lager dan Leverkusen.

Ajax moet Tadic halen voor twaalf miljoen. Gaan we der op vooruit qua qualiteit

29 augustus 2013 om 08:10

Tsja, ook Tadic kan drie miljoen verdienen elders per jaar. Dus dat zal niet snel gebeuren denk ik.

29 augustus 2013 om 09:13

Helemaal mee eens! Tadic was vorig jaar al de beste speler in de Eredivisie!

OT: Ik ga er van uit dat Ajax het bedrag in één keer ontvangt!

29 augustus 2013 om 09:38

Alsof Twente hem naar Ajax laat gaan.

29 augustus 2013 om 09:40

Nee, dat zullen ze niet doen, maar dat beweer ik ook niet.
Ik geef alleen aan dat ik Tadic graag bij Ajax zou zien.

29 augustus 2013 om 09:39

Waarom zou Twente Tadic verkopen aan Ajax? Tenzij Amsterdam met 25 miljoen over de brug komt...

Mooie transfer voor alle partijen. Ben wel benieuwd of hij fysiek niet ten onder gaat in de PL.

Let op: Van Ginkel wordt gehuurd van Chelsea.

29 augustus 2013 om 08:20

Daar zat ik laatst ook al over te filosoferen, maar ik ben bang dat dit niet doorgaat. Er zijn blijkbaar toezeggingen gedaan naar Van Ginkel toe dat hij niet verhuurd zou worden.

29 augustus 2013 om 08:44

Ja er werd hem ook toezeggingen gedaan dat hij zou spelen. Heeft lekker gespeeld in pre-season, maar nu Willian daar ook nog bij komt is het middenveld helemaal vol. Dus ik zie dat opzich best gebeuren..

29 augustus 2013 om 08:59

Dat is natuurlijk ook weer zo.. Zou denk ik de beste optie zijn voor beide clubs, zo wint Van Ginkel o.a. aan CL ervaring en Ajax heeft de tijd om een vervanger uit eigen jeugd klaar te stomen of om intensiever te gaan scouten dan Duarte..

Mooi klote dit. Persoonlijk vind ik Eriksen veel meer waard dan max. 12.5 miljoen euro en Eriksen had al toegezegd niet transfervrij de deur uit te gaan. Ik snap geen bal van die tegenstrijdige uitspraken van het technische hart van Ajax: we willen overleven in Europa. Waarom stel je jezelf dan niet veel harder op?! 16 miljoen is zijn marktwaarde, vraag dit dan gewoon! Helemaal omdat je zo dicht tegen het einde van de transfermarkt zit en omdat Tottenham veel te veel geld binnen gaat krijgen voor Bale. Je bent gewoon genaaid door die zakenman van Tottenham (levy).

Nu voel ik het al wel weer aankomen dat er een te dure aankoop gedaan gaat worden en we er alsnog niet veel mee opschieten.

Zo kom je toch nooit écht verder..

Jammer, ik had hem er graag bij gehad maar tegen 2, 7 miljoen kunnen wij niet op. Niet voor Eriksen in ieder geval. Succes in de mooiste competitie ter wereld Christian.

Jammer. Dar gaan alle aspiraties voor het komende seizoen. Een vervanger vindt je zowiezo niet. Ik was blij toen maher niet kwam, maar achteraf was hij de enige die evt zijn vertrek zou kunnen opvangen. Althans op de langere termijn.

Jammer maar bale gaat nu echt wel naar madrid. Tottenham heeft al meer dan 100 miljoen zitten uit te geven. Hopelijk wordt bale niet de duurste speler.

Weer termijnen ik zeg niet doen!!! Als ze de grote koop lub willen uithangen dan meteen laten schokken!

belachelijk dat duarte hem moet vervangen.
pure middelmaat.

Wat gaat hij nou doen bij Tottenham? Prima club, daar niet van, maar ook dat middenveld staat al redelijk vol, een echte vaste basisplaats kan hij naar mijn inziens al helemaal vergeten.

Chadli, Townsend, Paulinho, Capoue, Sandro, Dembele, Sigurdsson. Die spelen volgens mij allemaal voor 4 posities.. Als Eriksen daar ook nog bij komt heb je het in ieder geval dubbel bezet. Mja.. Eriksen is een uitstekende speler maar Paulinho en Demblere speelt hij niet zomaar uit de basis.

Eriksen past goed bij de engelse competitie

Was er al bang voor met dat slappe hap beleid bij Ajax. Hoppa, gooi je beste speler maar in de uitverkoop voor een habbekrats en laat je lekker in termijnen betalen. Waarom zouden we de Engelse clubs een strobreed in de weg leggen om hier goedkoop te shoppen?? lekker ook altijd op het laatste moment want daar heeft Ajax ook al geen beleid voor.

Als je in termijnen gaat betalen, dan is de uiteindelijke opbrengst hoger. Dat is met alles zo in het leven, dat zal hier niet anders zijn. Nu toucheert Ajax ruim 12 miljoen, bij een bedrag ineens zou dat waarschijnlijk tussen de 10 en 11 miljoen hebben gelegen. Ajax heeft ongetwijfeld goed nagedacht en ze gaan niet ineens zelf 12 miljoen investeren (of die betalen ze ook in termijnen).

Wel een enorme aderlating voor Ajax. Onze beste speler vertrekt, onze keyplayer ook nog eens. Moeilijker om Eriksen te vervangen dan bijvoorbeeld een Vertonghen destijds. Eriksen is de speler die het ritme aangeeft, de spelbepaler en op ons niveau gaat er niet iemand komen die dat zomaar even overneemt (of we moeten Ozil halen...)

Spurs is wel een mooie club, maar spelen geen CL en dat zal elk jaar een enorm gevecht zijn. Hoop voor hem dat dit de juiste keuze is.

29 augustus 2013 om 08:57

Ronaldinho!!!!!!!!

hahaha.. sorry. gisteren mooie fantasieen gehad over opvolgers.

Daarnaast las ik, niet al te lang terug, dat vd Vaart toch niet zo happy is in hamburg..
dus ze zouden hem even kunnen bellen...

29 augustus 2013 om 09:04

Dat ze geen CL spelen zal niet lang meer duren. Spurs is door de investeringen in groot talent en sterke spelers hard op weg om clubs als Liverpool en Arsenal definitief voorbij te streven en voorzichtig aan te haken bij Chelsea, City en United. Dus wat dat betreft maakt Eriksen op precies het goede moment de overstap. Meegroeien met Spurs naar een hoger niveau.

29 augustus 2013 om 09:52

Het omgekeerde is waar: je mist nu de rente over de uitgestelde koopsom.

Dat loopt best op, 5% over 8 miljoen is 400.000 per jaar.

29 augustus 2013 om 12:26

Zoals bondskoots zegt, het omgekeerde is waar. De financieel directeur van Ajax weet als geen ander dat geld in de toekomst minder waard is dan geld nu. En dan heb ik het niet over inflatie of wat dan ook, maar over de tijdswaarde van geld. Wat heb jij liever, een miljoen vandaag of een miljoen over vijf jaar? Stel dat je het in de aandelenmarkt zou beleggen en een rendement van een procent of zes per jaar zou pakken (hypothetisch), dan mis je nogal wat. Bovendien kan bijvoorbeeld Spurs failliet gaan (zal niet gebeuren, maar in het bedrijfsleven kan het makkelijker). Dan krijgt Ajax dat geld misschien niet meer. Zo zijn er nog meer voorbeelden te noemen.

De kopende club betaalt dus uiteindelijk minder als ze het in termijnen betalen, omdat de cash flows in de toekomst nog verdisconteerd moeten worden. Voor Ajax is het dus nadelig, ze ontvangen niet 10-12 miljoen vandaag, maar 4 miljoen vandaag, 4 miljoen over een jaar (wat men dus verdisconteerd met een bepaalde rente) en 4 miljoen over twee jaar (wat men dus verdisconteerd met die rente in het kwadraat).

29 augustus 2013 om 22:36

Nee, jullie missen mijn punt. Ajax krijgt nu (even voor het gemak) 12 miljoen in 3 termijnen. De kans is levensgroot dat ze bij een bedrag ineens niet meer dan 10 / 10,5 hadden getoucheerd. Dat is een keuze, net zoals dat wellicht ook de keuze is van Spurs.

Als jij een auto wil kopen en je wil niet ineens aftikken, dan kan dat prima. Je betaalt alleen wel altijd meer dan ineens het volledige bedrag betalen.

Na Vertonghen wederom een koopje voor de Spurs, ze lachen zich rot daar! Snap nog steeds niet waarom Man United niet heeft aangeklopt, die hebben ook nog wel wat op het middenveld nodig en de combinatie Eriksen - van Persie lijkt me ook wel wat, maar helaas voor Man United, Spurs heeft het goed gedaan.

29 augustus 2013 om 08:58

Manchester United heeft Rooney,giggs, Welbeck en Kagawa die achter van Persie kunnen spelen.. Eriksen is overbodig

Veel mensen vergeten dat Ajax een opleidingsinstituut is. Een speler met een contract van nog 1 jaar, moet gewoon verkocht worden. 11/12 miljoen is wat dat betreft een prima bedrag waar we niet over moeten klagen. Dat dit niet de marktwaarde is van Eriksen, is duidelijk. En hij kan wel heel mooi zeggen dat hij nog een jaar bijtekent als het niet van een transfer komt, het feit blijft dat Eriksen hogerop wil. En nog een jaar Ajax zal in zijn ogen een teleurstelling zijn, wat terug zal slaan op mindere prestaties, ontevreden speler, waarvan de marktwaarde alleen nog maar meer gaat dalen, want wie zegt dat Eriksen daadwerkelijk bij zou tekenen (excuusjes zijn altijd te verzinnen). Gevalletje Afellay (3 miljoen voor halfjaar contract) lonkt wanneer hij niet nu verkocht zou worden en als je ziet dat van Persie met een 1-jarig contract 28 miljoen kost, vind ik 11/12 miljoen een reeel bedrag. Bovendien verzeker je jezelf de komende 3 jaar van vaste inkomsten... Ervan uitgaande dat Duarte (prima vervanger denk ik) 3/4 miljoen moet kosten, verzeker je jezelf van 2 jaar vaste inkomsten, waar je 4 volwaardig basisspelers van kan bekostigen. Dit is nu eenmaal het businessmodel van Ajax, treurig maar waar...

Met dit scenario moet Ajax wel rekening hebben gehouden, het gebeurt ieder jaar opnieuw namelijk.

De keuze om niet voor Maher te kiezen eind mei moet in het technisch hart onderbouwd zijn gemaakt.
Van Ginkel kunnen halen bleek een illussie, de telefoon werd niet eens opgenomen.

Hoe gaat Ajax nu de leegtes van Erisken en De Jong opvullen, in ieder geval de komende 2 maanden ??

Zie zelfs het kampioenschap nog een enome klus worden als er niet echt iets opzienbarends gebeurt !

Bedankt Ajax met jullie waardeloos beleid !
Onze beste speler ieder jaar opnieuw in de laatste dagen van de transfermarkt verkopen !
Ik hoop dat het een slecht jaar word dat ze eens begrijpen dat ze hun beste spelers moeten behouden ipv voor een appel en eitje verkopen.

Geld geld en nog eens geld. Als volgend jaar weer onze beste speler verkocht word in de laatste paar dagen, dan is het over voor mij

29 augustus 2013 om 09:15

Wat wou je dan?
Wel eens van schaduwlijsten gehoord? Ajax kan er niks aan doen dat die transfermarkt eindigt op 1 september.

29 augustus 2013 om 09:40

Niet zo bijdehand doen met je schaduwlijst..
Ik ben me goed ervan bewust dat hij nog verkocht kon worden in de laatste paar dagen, maar niet op deze manier. We hebben geen waardig vervanger in huis en dat met nog maar 4 dagen te gaan. Ook nog eens in termijnen over 3 jaar nog wel en dan wil ik nog niet eens beginnen over de prijs.

Je hebt als club ook enige verantwoording tegenover je supporters aanhang die geld geven aan Ajax dmv Seizoenskaart of shirt kopen van 120 e. Kunnen ze niet blijven maken steeds de beste speler verkopen in de laatste paar dagen. Verthongen was het koopje van t jaar vorig jaar in Engeland en dat voor 12 miljoen voor een verdediger..

Klopt allemaal niks meer van

29 augustus 2013 om 10:00

De enigste fout, Ajax heeft nog 4 dagen om ongelijk te bewijzen, is dat Ajax inderdaad nog niet echt een vervanger heeft. Fisscher? Sereo?

De transfer zelf was gewoon te verwachten op alle punten, dat het in de laatste dagen beslist zou worden, dat het Eriksen zou zijn en het bedrag 12 miljoen is prima in verhouding. Alleen als je ziet na de gekke bedragen die tegenwoordig gegeven worden zou het ook meer mogen zijn.
Maar realistisch gezien, is dit gewoon een goed bedrag.

En wat betreft de shirtjes, tjah.. Daarom zet ik altijd me eigen naam achterop.

29 augustus 2013 om 12:12

Je hebt in zekere zin wel gelijk, maar dan moet Ajax niet gaan roepen dat ze op de langere termijn met de europese top willen meedraaien.

En om eerlijk te zijn had ik het niet meer verwacht dat hij nog zou vertrekken dit jaar, dus ben echt over de rooie !!

Meedraaien in de top van europa?? Dat kunnen ze dus wel vergeten als ze ieder jaar hun beste speler verkopen.
Zo als ze nu bezig zijn, is alleen maar te vergelijken met een geld makend bedrijf wat alleen kijkt naar jaarcijfers(winst). Ik walg ervan..

29 augustus 2013 om 09:17

Je hebt toch hopelijk niet de illusie gehad dat hij bleef??
Hij doet het goed in Nederland, maar dat wil niet zeggen dat hij het in Engeland ook goed doet en daarom worden er in Nederland geen gigantische bedragen betaald....
Ajax wordt gewoon weer kampioen hoor. Frank de Boer weet al lang hoe hij Eriksen gaat vervangen.

29 augustus 2013 om 12:02

Wat is dit voor onzin, waardeloos beleid. Spelers vertrekken al jaar en dag bij Ajax op 't laatste moment. Dit is een prima transfer voor Ajax, 12 miljoen voor een aflopend contract. Niet zo mekkeren op het technisch hart van Ajax, ze zijn de afgelopen jaren 3 keer kampioen geworden, er worden geen exorbitante bedragen uitgegeven aan salarissen en transfers, en de algemene financieen kloppen. Hier kan je alleen maar trots op zijn. Spelers bij Ajax komen en gaan. We hebben lang zat van Eriksen kunnen genieten, het is jammer dat hij weggaat, maar er komt altijd weer een nieuwe speler, die net zo goed, of zelfs beter is dan Eriksen.

29 augustus 2013 om 13:15

Wat onzin !? Dat vind jij misschien.. En dat Ajax 3 x kampioen is geworden komt zeker door het technische hart van nu..? Ik wil niet veel zeggen, maar die spelers zijn zelf kampioen geworden., samen met de trainer Frank..... en die spelers waren er al lang voordat het nieuwe beleid kwam.. Dus ik mag zeker kritiek hebben op het beleid.

Frankie fixt dit wel weer zoals die elk jaar doet

29 augustus 2013 om 10:20

De landstitel is zeker niet verkeken nee, maar had dit jaar toch wel graag een keer overwinterd in de Champions League... al hangt dat ook van de loting af natuurlijk.

11 milj en naar middenmoter Tottenham. Das heel wat anders dan de pro ajacieden ons doen geloven. Laatst was hij nog 25 miljoen waard en had zelfs Barcelona interesse. Met andere woorden weer veel bla bla. Ik hoop voor die jongen dat hij zich staande kan houden want Engeland is wel iets anders dan tegenstanders als bijv Sander Duits etc.

29 augustus 2013 om 17:45

Tottenham middenmotor? Eerder toekomstige titelkandidaat als AVB alles kan laten lopen, vergeet niet dat AVB Porto de treble ongeslagen had bezorgd!

Ajax: Los dit op. Kom niet met Duarte aan, want daar maak je zeker geen vrienden mee. Koop een goede vervanger. Of laat Bojan naar de plek van Eriksen gaan en koop Cuenca of zo. Weer in de laatste week zijn we de sjaak...nu moet het ook goed opgevangen worden! Ik hoop (tegen beter weten in) op een goede transfer de komende dagen. Een speler die in de visie van Ajax past. Die visie was toch o.a. weer een naam opbouwen in Europa? Regel het dan!

29 augustus 2013 om 10:15

Duarte doet qua techniek, passing, loopvermogen en dribbelen helemaal niets onder voor Eriksen man. Mensen kijken echt geen voetbal joh. Duarte is een super groot talent en dat heeft de Boer in de jeugdwedstrijden tegen Sparta zelf al vaak mogen ondervinden. Hij gaf hem ook altijd 3 punten (beste speler tegenstander). Denken jullie nou echt dat hij hem zomaar wil? Bij Heracles wordt hij neergezet als een bikkelaar maar dat is hij niet, hij heeft dat nu wel geleerd en is hierdoor veelzijdiger geworden. Is een rechtsbuiten/amf maar kan ook als dmf uit de voeten. En Bojan als AMF? Ben je serieus of heb je er echt geen verstand van?

29 augustus 2013 om 11:05

Ik vind dat je Eriksen hier te kort voor doet. Duarte mag nog zeker niet vergeleken worden met Christian. Het zal mij benieuwen, maar had liever een grotere naam. En ja, Bojan op de plek van Eriksen lijkt mij een prima oplossing. Waar hij nu staat is het toch ook geen succes? In zijn Milan tijd ook al niet. Waarom niet? Dus als ik iets constateer, namelijk: Hij presteert niet op zijn huidige plek. En ik stel een andere positie voor (een positie waarbij hij achter de spits kan spelen en wellicht zijn kwaliteiten beter naar voren komen) dan heb ik er geen verstand van? Ben jij iemand die andere afkraakt omdat diegene een andere denkwijze heeft? Hou alsjeblieft op zeg. Sigthorsson is spits nr 1. Daarna heb je Hoessen. En als je Bojan dan op een andere plek zou zetten, dan lijkt me de plek van Eriksen het meest logisch. Maar goed jochie..ik zal er wel geen verstand van hebben.

29 augustus 2013 om 20:58

Laat ik dit als eerst bevestigen: Je hebt er inderdaad helemaal geen verstand van!

Eriksen te kort? Joh Eriksen heeft het afgelopen jaar pas progressie geboekt maar daarvoor stond hij er alleen tegen clubs als Rkc, Roda (met alle respect) etc. Ik doe Eriksen helemaal niets te kort ik heb het nu gewoon puur over hoe talentvol spelers zijn en daarin doet Duarte niets onder voor Eriksen en als hij er is zul je dit binnenkort ook gaan zien.

Bojan op de plek van Eriksen een prima oplossing? Ten eerste komt hij handelingssnelheid en inzicht te kort voor die positie. Dus omdat hij niet functioneert moet hij maar ergens anders geposteerd worden, alleen omdat hij een aankoop met naam is? Niet logisch vriend. Ten tweede Ajax speelt 4-3-3 met de punt naar achter, speelde ze met de punt naar voren dan had je Bojan eventueel als schaduwspits kunnen opstellen ja.

Gaat de Boer het systeem omgooien puur om Bojan te laten renderen? Never.

Wat een slechte onderhandelaars bij Ajax. Ik walg van dit beleid. In drie termijnen......hahahaha wat een prutsers

29 augustus 2013 om 09:46

Inderdaad, wat een schooiers. Anders verkoop je ieder jaar je beste spelers in het laatste contractjaar. Ajax is geen topclub meer, vroeger wel, maar nu zijn ze een zielige zwerfhond die schooit om eten.

29 augustus 2013 om 12:33

Dat laatste zinnetje had je eruit kunnen laten, want snap niet helemaal wat je daarmee bedoeld. Qua geld is Ajax by far de rijkste club van NL. Maar het is inderdaad een feit dat we geen topclub in Europa meer zijn. Daar willen we wel weer naar toe..dan zijn dit soort acties gewoon niet slim...

Wat loopt iedereen toch te zeuren dat Ajax tot het laatste contract jaar wacht. we hadden Ze ook vorig jaar kunnen laten gaan. Hadden we meer geld ja, maar geen kampioenschap waarschijnlijk ik vind Het een goede zaak, we hebben toch geld genoeg en worden 3x op Rij kampioen. DAt is mij meer waard dan grote transfer sommen.

29 augustus 2013 om 09:44

Altijd beter om voor een aflopend contractjaar te gaan onderhandelen en niet in het laatste contractjaar. Doen ze in Portugal ook niet.

James leverde 35 miljoen op, Eriksen 11 miljoen. Wanbeleid dus, ook al os James beter.

29 augustus 2013 om 10:37

Verschil is dat ze in Portugal veel meer jeugdspelers een contract geven en met externe financierders werken die hoge percentages van de transfersommen opeisen. Neem die James van jou (in chronologische volgorde), om eens een geslaagd voorbeeld van Porto onder de loep te nemen:

Voor 5,1 miljoen gekocht. 70 van transferrechten in handen van Porto.

10 transferrechten verkocht aan een andere partij (bedrag onbekend), 35 verkocht voor 2,5 miljoen (kosten staan dan op zo een 2,5 miljoen).

30 transferrechten gekocht voor 2,25 miljoen. Contract verlengt (kosten staan op zo een 4,75 miljoen, 55 van de transferrechten in handen).

30 transferrechten gekocht voor 8,57 miljoen. Kosten: 13,32 miljoen. Transferrechten: 85.

Hij is uiteindelijk verkocht voor 35 miljoen? 35 x 0,85 = 29,75. 29,75 - 13,32 = 16,43 miljoen winst. Trek daarvan een waarschijnlijk dure contractverlenging af. En dan was dit nog een zeer winstgevende transfer, op Hulk hebben ze niet zoveel verdiend.

29 augustus 2013 om 09:46

Amen!

We hebben in Eindhoven nog wel een leuke middenvelder in de aanbieding..ook uit Scandinavië

Wat ligt iedereen toch te zeiken over het bedrag in termijnen, alsof t jullie eigen rekening is waar het bedrag op gestort wordt. Al betalen ze elke dag een tientje, zal mij een rotzorg zijn. Waar het om gaat is dat je nu qua selectie er behoorlijk op achteruit gaat en hierdoor een lastig seizoen tegemoet gaat. Alleen de nederlandse competitie is van belang, over de grenzen hebben we weinig te zoeken. In nederland loopt geen speler rond, die het vertrek van Christian op kan vangen en in jong Ajax net zo min. De doelstellingen zullen idd bijgesteld moeten worden. 3x op rij kampioen!!!!
Het waren toch 3 leuke jaren, al hield het niveau vaak niet over.

Uithuilen en opnieuw beginnen.

Echt een koopje van Spurs dan. Dit kan je een schandalig goede aankoop noemen. 11 miljoen voor zo'n talent is natuurlijk peanuts. Dan had ik hem nog liever bij Arsenal gezien als back-up voor Cazorla ofzo. Hier wordt Spurs meteen enorm versterkt.

Is Spurs dan die hele speciale club waar op werd gewacht? Hoe sympathiek deze club ook is, het is bepaald geen topper in de PL.

Als Ajacied baal ik heel erg van het beleid wat Ajax heeft gevoerd. Natuurlijk, hij had nog maar een contract van één jaar, maar 11 miljoen? Hoe kunnen ze in vredesnaam zo'n talent voor zo'n bedrag verkopen? Hij is pas 21 jaar en speelt voor club en land goed. Echt ongelofelijk.. Eriksen had minimaal voor 20 miljoen weg kunnen gaan..

29 augustus 2013 om 10:38

Je snapt toch wel dat als hij niet verkocht zou worden,en hij zijn contract zou verlengen met 1 jaar,dat hij dan een lagere gelimiteerde transfersom dan die 12 miljoen van nu zou krijgen/eisen.
Eriksen heeft gewoon het probleem dat er voor zijn positie momenteel teveel goede (jonge)spelers rondlopen,dus dan is 12 miljoen voor een 1 jarig contract nog best veel.

29 augustus 2013 om 11:03

12 miljoen is veel geld voor iemand met een 1 jarig contract, Maar tegenwoordig gaat het allemaal nergens meer over die bedragen. Ze hadden daarom denk ik meer kunnen vangen voor het kaliber Eriksen.

Tuurlijk lopen er veel talenten rond van zijn leeftijd, maar niet iemand die 3 keer achter elkaar kampioen is geworden en daar een groot aandeel in heeft gehad op zijn leeftijd.

Zeer, zeer, zeer slecht onderhandeld van Ajax zeg... Eriksen net als Vertonghen het koopje van het jaar voor de Spurs. Een paar dagen voor de transferdeadline je beste speler verkopen (ja, beter dan de Jong). Een mager bedrag krijg je ervoor terug wat verdomme in termijnen wordt betaald ook. Die Engelsen hebben toch een gigantische zak met geld als ze Bale verkopen!!!

Niet te geloven dit. Duarte zal vast geen dramatische speler zijn, maar het gaat nooit een vervanger voor Eriksen worden. Dat is het verschil tussen iemand die leuk mee kan voetballen met Ajax (duarte, Schöne), en spelers die je naar een hoger niveau brengen (zoals Eriksen).

Had echt gehoopt dat we eens een jaar de selectie bij elkaar konden houden. Met beide benen weer op aarde!

11 miljoen voor Eriksen vind ik toch wat aan de lage kant nu Siem de Jong geblesseerd is.

Bij min. 15 miljoen was ik wel tevreden geweest.

Hij is een spelmaker, vrijetrappenspecialist, maakt goals en is ook bescheiden.
Geeft dus geen onrust in je team

Trapt Ajax er weer in, net voor het einde je sterspeler kwijt raken aan Tottenham.. En voor een bedrag waar ze in Engeland om lachen, en dan ook nog betaald krijgen in termijnen...

29 augustus 2013 om 10:43

Ajax heeft genoeg geld in kas en heeft niet al het geld in 1 keer nodig om een nieuwe investering te doen. Als clubs in termijnen betalen, dan is de optelsom vaak hoger dan een bedrag dat in 1 keer betaald wordt. Voor Ajax komt dit dus goed uit denk ik. Uiteindelijk verdienen ze er meer aan.

30 augustus 2013 om 08:54

Nee hoor, eerst wordt transfersom berekend. En dan de manier van betalen. En wat denk je van de rente..

30 augustus 2013 om 12:26

Ik weet wel zeker dat clubs dan meer betalen... In termijnen betalen is minder leuk voor de club dat het geld ontvangt en die zal dan minder snel akkoord gaan en dus iets meer vragen. In de praktijk liggen de sommen hoger.

Wachten heeft geloond voor Eriksen, Tottenham veel mooiere club dan Leverkusen. Ajax heeft wel weinig aan termijnen. Siem is nu ook veel belang rijk er geworden.

waar is Ajax mee bezig..3 termijnen???
(en stel dat dat van Bale doorgaat is het nog schandaliger dat the spurs het in 3 termijnen willen betalen slaat helemaal nergens op.. zelf willen ze ook altijd de hoofdprijs en alles..
ik vind dat ajax op hun strepen mocht staan hier..
en bijvoorbeeld exact gaan doen zoals the spurs meestal doen..de jackpot vragen !
(net zoals bijvoorbeeld portugeze clubs ook vaak doen..wt vaak nog lukt ook!)
gaan ze zowat hun beste speler laten gaan in de laatste dagen..en hoe gaan ze het invullen/opvangen??
echt dom dit..

29 augustus 2013 om 10:47

In termijnen zijn clubs bereid om meer te betalen.ajax heeft al jaren achterelkaar CL gehaald en geen dure investeringen gedaan. Die hebben niet al het geld in 1 keer nodig om nieuwe aankopen te doen. Zelfs ik snap dat...

29 augustus 2013 om 10:52

dan nog Jelle SC Hee..
Spurs lacht hier kapot om want het bedrag is wel degelijk aan de lage kant.. En..in termijnen ..
Ajax kon met gemak meer vragen..
let maar op hoeveel Eriksen over pakweg een jaar waard zal zijn..
als Spurs hem gaan verkopen in de toemkomst zullen ze dat doen tegen een prijs die wel minimaal 2 zoveel is dan wat ze nu dokken..

een bedrag wat Ajax NU al kon vragen..
maar ja..zonde

29 augustus 2013 om 11:11

12 miljoen voor iemand met een 1-jarig contract is erg goed. Eriksen had wel gezegd bij te zullen tekenen ja, maar hij had ook gezegd dat hij naar een club wilde die CL zou spelen. Hier heeft hij zich dus niet aan gehouden. Ik denk dat Eriksen aan het eind gemeld had bij de club dat hij toch wel graag verkocht zou willen worden en dat Ajax hier aan mee heeft gewerkt en dat ze daarom niet het topbedrag ontvangen dat ze wilden krijgen. Maar jij vindt Marc Overmars geen goede onderhandelaar dus. Ik denk dat er intern toch wat meer speelde.

29 augustus 2013 om 11:36

daar heb je uiteraard een punt waar ik zelf ook over nadacht maar ben dan nogsteeds van mening dat Ajax wat meer had kunnen vragen en dan was men ook wel akkoord gegaan..dit gaat wel om de topspeler van Ajax en bovendien is dit last minute..

en dat klopt..in deze kwestie vind ik het niet heel slim hoe Marc en co het hebben aangepakt..ben beetje teleurgesteld..
maar ja wie ben ik..
als hun 12mil in 3 termijnen willen ontvangen ..
moeten ze geheel zelf weten...

spurs daarentegen..wederom slim bezig!

29 augustus 2013 om 12:26

Ik hoorde gisteren dat Ajax in eerste instantie 15 miljoen vroeg. Ze hebben het bedrag dus behoorlijk verlaagd en ze vroegen vast ook niet om geld in termijnen, dus dit is ook een soort verlaging. Hetgeen aangeeft dat er wel degelijk druk om te verkopen was op een 1 of andere manier. Ikzelf denk dat dit van Eriksen komt maar dat zullen we natuurlijk nooit weten. Ik heb eerlijk gezegd Eriksen nooit een absolute topper gevonden, maar er zit nog rek in en ik heb ook niet altijd gelijk xD.

29 augustus 2013 om 13:51

dat denk ik ook wel wat je zegt dat het vooral van Eriksen kwam..
achjah..ik hoop gewoon dat Ajax dit goed opvangt..en daarnaast..wat mij eigenlijk het meest dwars zit van dergelijke transfers..en waarom ik reageer hoe ik reageer..
is omdat Ajax nou eens eindelijk moet leren hiervan .. om niet pas het laatste jaar een speler te gaan evalueren etc..
ze moeten dat gewoon minimaal een jaar daarvoor doen!
dat was stukken slimmer geweest en dan krijg je ook nooit dat gezeik dat een speler voor " maar " X aantal euro mag vertrekken..
het is niet de eerste keer dat Ajax pas op het laatste moment gaat kijken naar contracten van haar spelers..
als ze steeds op laatste moment dit soort dingen doen lopen ze continu geld mis.
ik vind eriksen overigens ook niet absolute top..maar hij is wel 1 van de betere spelers in de eredivisie..en potentie heeft hij wel
en hij zal het vast waarmaken bij de spurs..ik vind hem er wel passen iig.
wens hem veel succes

29 augustus 2013 om 10:51

Echt complete onzin dat zulke clubs een bedrag van 10 miljoen euro niet in 1 keer op tafel kunnen leggen.

En dan die half miljoen euro als ze zich plaatsen voor de CL. 1. Ze plaatsen zich sowieso niet voor de CL en 2. een half miljoen euro is 3x niks wanneer je je toch weet te plaatsen.

Jammer maar bij uitblijven echte versterkingen, geen vierde titel op rij

Damn waar is dit nieuwe beleid van Ajax mee bezig. Ze vertonen wanhopig gedrag. Dat Tottenham tikt de 1 na de andere tientallen miljoenen transfers cash af en Ajax wordt vernederd met 3 termijnen voor de allerbeste speler en grootste talent. Zlatan Ibrahimovic praktijken herhalen zich. Ze hebben helemaal niks veranderd.

Ajax waar is je f*cking trots.

Het is hem gegund, hoop dat hij daar een mooie toekomst tegemoet gaat.
Ben benieuwd hoe Duarte het gaat don als Ajax hem vervangt.

Vergeet ff niet dat ajax weinig in de melk te brokkelen heeft bij een grote club.

jullie mogen je niet meer meten met de top in geen enkel opzicht.
12 mil is zat voor een speler in zijn laatste jaar

29 augustus 2013 om 10:52

En Strootman dan ondanks het feit dat zijn contract wat langer duurde?

Waarom onderhandelen Nederlandse clubs altijd zo slecht. Tottenham besteed miljoenen aan soldado, paulinho, lamela etc. En Ajax krijgt alles in termijnen. Ben het beleid van Ajax ook wel een beetje beu. Tuurlijk focus op de jeugd, maar als je beste speler vertrekt mag je ook wel eens gaan investeren.

29 augustus 2013 om 17:41

De rest van de aankopen behale Lamela en Chadli zijn geloof ik allemaal in termijnen. Bij Soldado is het eerst 18m en dan 12m over twee seizoenen, bij Paulinho was het ook zo iets.

Deze transfer kan de redding voor Van Ginkel zijn WK deelneming zijn,en een perfecte oplossing voor Ajax om Eriksen zijn vertrek op te vangen in deze laatste dagen van de transfer window.
Twaalf miljoen is juist een mooi bedrag voor een speler met nog maar een contract voor één seizoen.
Bij verlenging van het contract had er waarschijnlijk toch een clausule (transfer maximum of percentage van transfer) ingekomen,denk niet dat Eriksen anders zou bijtekenen,zijn zaakwaarnemer is ook niet gek.

Van die termijnen snap ik niks van,eriksen is hun goedkoopste aankoop,maar de enige die op afbetaling word gekocht.

29 augustus 2013 om 17:42

Soldado wordt ook op termijnen gekocht, eerst 18m dan 2 seizoenen 6m.

En weer toont Overmars aan geen ballen te hebben. In de laatste week Eriksen en waarschijnlijk ook Alderweireld verkopen, en dan ook nog is in termijnen. Daar moet je gewoon keihard nee tegen zeggen. Ajax levert nu zoveel kwaliteit in en kan gelijk de doelstelling overwinteren in de champions league bij gaan stellen. Ook omdat een waardige vervanger niet meer gevonden gaat worden. Loopt er straks een middenveld met Schone, Poulsen en Duarte bij afwezigheid van de Jong, ongelooflijke middelmaat en niet Ajax waardig. Zeer benieuwd wat Overmars voor stappen gaat ondernemen deze week.

29 augustus 2013 om 11:08

Helemaal mee eens. Vanaf half augustus moet je als club gewoon per dag 1 miljoen meer vragen voor een speler. Dan moeten clubs maar eerder komen en niet vlak voor het verstrijken van de deadline. Nu heeft Ajax weinig tijd meer om nog een vervanger te halen. Bovendien, als Tottenham nu pas komt voor Eriksen, hoe graag willen ze hem dan eigenlijk hebben? Niet heel erg graag lijkt me, want dan waren ze al eerder gekomen. En de opvolger van Bale is hij niet, want die speelt op een heel andere positie. Ook dacht ik dat hij CL wilde spelen, dat gaat bij Tottenham voorlopig niet gebeuren. Tottenham wordt in Engeland ook gewoon als een subtopper gezien, die sporadisch eens in de zoveel jaar een keer CL voetbal halen.

Het is een aderlating voor Ajax, ze krijgen er niet al te veel geld voor, en om eerlijk te zijn lijkt het me voor Eriksen ook niet eens zo'n goede transfer: er lopen al zoveel goede spelers rond bij Tottenham. Ik zou hem liever naar Arsenal zien gaan, waar ze een speelstijl hebben die Eriksen fantastisch ligt en waar hij zeker een basisplaats zou veroveren.

Ik vind het 11 miljoen veel te weinig voor eriksen. Slechte deal! Ik had minstens 15 miljoen verwacht. en die engelsen hebben het geld straks via de verkoop van Bale. Mogelijk heeft eriksen tegen ajax gezegd als jullie niet akkoord gaan teken ik niet bij.

een goede vervanger kan ajax niet eens kopen voor dit geld. echt waardeloos!!!!!!!!

ik ben teleurgesteld in overmars, dat hij dit laat gebeuren. ik had echt meer zakelijke power van die man verwacht.

Dan zit het toch tegen de 13 aan. Vondt ik wel het minimum, helemaal gezien de situatie.

Eerlijk gezegd vind ik niet echt dat Ajax echt goed zaken heeft gedaan gezien het profiel en de specifieke situatie van de kopende club en hun eigen afhankelijkheid van de speler in kwestie ( technisch wanbeleid dat ze Maher niet gekocht hebben). Maar goed,12,5 miljoen ( Spurs gaat eindelijk boven Arsenal eindigen) is aardig.

Tottenham heeft Lennon, Townsend, Sigurdsson, Holtby, straks Lamela, en in mindere mate Dembélé en Paulinho die op posities kunnen spelen van Eriksen. Zal hij wel basisspeler zijn? Zal hij wel elke wedstrijd speelminuten krijgen? Ik hoop het. Straks komt Sandro terug van een blessure en schuift Paulinho misschien een linie door, dat kan ook consequenties hebben voor Eriksen.

Misschien wordt Chicarito nog gehaald voor de aanval, dan hoeft Spurs zich alleen nog te richten op een linksback (tenzij Vertonghen daar wel wil spelen mocht er iets met Rose zijn en zal Kaboul links centraal spelen).

Dit lijkt mij de basisopstelling na de transferwindow:

Lloris
Walker
Dawson
Vertonghen
Rose
Paulinho
Dembélé
Lennon
Eriksen
Lamela
Soldado

Ik ben hier goed ziek van. 12 miljoen... En maar europees overwinteren uitspreken. yeah right. Begrijpelijk dat je Eriksen tevreden wilt houden maar dit...

En we zijn nog steeds ajax, ondanks dat we straks misschien weer met die schaal staan, wordt onze ploeg elk jaar zwakker door dit beleid. Een paar jaartjes en er staan straks alleen maar duartes op het veld.

Wat doet ajax met al het geld dat ze binnen harken? Aan de sportieve ambities werken in elk geval niet. Ben niet tevreden over overmars, en hoewel ik eerst achter het beleid stond ben ik nu 360 graden gedraaid.

29 augustus 2013 om 12:12

360 graden = 0 graden he, jij bedoelt 180 graden.

12 miljoen euro is wel te weinig idd. Zijn marktwaarde zit eerder tussen de 15 en 20 miljoen. Vergelijken met Strootman wil ik niet doen, die is gewoon voor een te hoog bedrag gekocht door Roma. Feit is anderzijds wel dat Eriksen kieskeurig is zodat Tottenham weinig concurrentie had: ik denk dat alleen Liverpool nog achter hem aanzat nadat Dortmund afhaakte door Mkhitaryan te kopen.

jammer dat ie naar zo'n butt club gaat... die jongen incasseert straks 3 a 4 miljoen per jaar en mag zich miljonair noemen. 21 jaar zou ik ook doen voldoende ontwikkelings mogelijkheden en kan nog bij 2 a 3 clubs mee... geld overheerst in het voetbal al zie je het in de prestaties soms niet terug!

Ik hoop dat ajax de reacties hier op vz leest! want het is duidelijk dat de supporters hier absoluut niet blij mee zijn. en ik vind dat ajax hier ook aandacht aan mag besteden

29 augustus 2013 om 12:28

Mensen moeten wat vertrouwen in de technische staf hebben, ja het is een aderlating dat hij weggaat en ja met een beter contract hadden ze meer kunnen vragen. Zelf vind ik hem persoonlijk een beetje overschat, maar ik kijk uit hoe hij zich gaat ontwikkelen. Ajax heeft misschien alle reden om de hand op de knip te houden. Niemand hier kan in de boekhouding kijken van Ajax. Ze komen heus wel weer met een vervanger, komt goed.

Ik begrijp niet dat Nederlandse clubs die gespreide betalingen accepteren, Tottenham eist van Real volgensmij dat ze die 100 miljoen in 1x over maken.

Wat moet tadic kosten? Haal tadic!

29 augustus 2013 om 11:58

tadic kost waarschijnlijk meer dan 11 miljoen....zoals ik al zei een fatsoenlijke vervanger haal je niet voor 11 miljoen!

29 augustus 2013 om 12:06

11 mln voor Tadic zou dus ver boven de afgesproken norm zijn die Ajax hanteert voor binnenlandse transfers.

29 augustus 2013 om 12:09

Vergeet het maar, jullie zullen toch nooit meer een bedrag betalen zoals Suljemani destijds...

Stop met dagdromen te denken dat spelers van dit kaliber (lees: Strootman, Eriksen) langer in de Eredivisie blijven. Het zou een mooie transfer zijn naar een grote club. Dortmund, Manu en Barcelona is een brug te ver voor hem. Het is aan Eriksen om bij de Spurs eerst eens een basisplaats af te dwingen. Een trapje hoger betekent ook meer concurrentie. Ben benieuwd!

Erikssen traint vandaag ook al niet mee, dus het is al zowat een zekerheidje.
Als hij gaat, wordt hij na Holtby, Sigurdsson, Chadli en Lamela de 5e speler in hun selectie die het liefst op '10' speelt.

Een paar jaar geleden hebben wij onze kampioenschappen verkocht in termijnen aan Tottenham Hutspot.
Mag hopen dat deze transfer voor Ajax dezelfde uitwerking heeft.
Snap die Spurs wel, iedereen die wat van voetbal afweet, weet wat de roots van die club zijn. En dat zijn nou net de uitgekookte harde handelaars in de wereld. Daar draait alles om geld.

"volgens het dagblad kan de 21-jarige Deens international in de Premier League meer dan drie keer zoveel verdienen dan zijn laatste salaris bij Ajax: negen ton bruto"

gaan ze me nou serieus vertellen dat Eriksen, de jongen die 3 keer Ajax kampioen heeft gemaakt, de helft van die Sulejmani verdiende? Ja, dan had ik ook weggegaan...

Mooie transfer voor hem... alleen dat in termijnen betalen is natuurlijk een dra-ma!

Bale (spurs) → Madrid?
Eriksen (ajax) → Spurs?
Duarte (heracles) → Ajax?
Bakker (cambuur) → Heracles?
transfers geruchten

Ik snap niet dat Tottenham als een droomtransfer wordt gezien !
Ze spelen nooit om prijzen ! Eriksen gaat zeker geld verdienen (het is hem gegund) maar Tottenham is gewoon een goeie club maar zeker geen Topclub ! Ik had verwacht dat Eriksen naar een Topclub zou gaan waar ze in ieder geval om prijzen zouden spelen.

En nu meteen met een zak geld richting Brussel voor Dennis Praet. De ideale opvolger voor Eriksen.

Weet iemand wie Ajax op het oog heeft als vervangers?
Want Duarte moet dus meer dan 3,5 miljoen kosten en ik heb het idee dat Marc niet heel veel meer gaat betalen. Misschien Praet van Anderlecht of Mokhtar kopen hem dan op linksvoor zetten en Fischer naar middenveld. Iemand anders misschien nog opties?

12 miljoen... Vraag minimaal 20 of 30 zoals zij ook veel en veel te veel gevraagd hebben voor Bale! Wat een onzin zeg!

Ik snap de verontwaardiging niet helemaal, het transferbedrag niet al te hoog? Het is een mooi bedrag naar mijn mening. 12 miljoen voor een speler die absoluut nog geen wereldtop is en zich nog niet compleet heeft bewezen, is een schitterend bedrag. En ja, Ajax had kunnen zeggen, 15 miljoen, minder doen we het niet voor, en als de Spurs het niet accepteren, zit je weer met een boze Eriksen. Eriksen is jaren een modelprof geweest, je kan hem ook wat teruggeven. Als een bedankje voor bewezen diensten.

Dan de termijnen, wat maakt dit uit? Je krijgt meer geld, en Ajax heeft een behoorlijk eigen vermogen momenteel, dus het is gewoon lekker dat je weet dat je elk jaar nog 4 miljoen erbij kunt boeken. En Ajax heeft dankzij PSV ook nog een aantal miljoenen extra binnengehaald, wie weet heeft dat ook nog meegespeeld.

Ook de kritiek op het technisch hart vind ik ongefundeerd. Ze verkopen spelers aan topclubs, wat had je dan verwacht? Dat Eriksen de rest van zijn leven voor Ajax ging ballen? Dat wij hem contracten van 3, 4 miljoen per jaar kunnen aanbieden? Er is een tijd van komen en gaan, hij heeft lang zat voor Ajax gespeeld, je kunt ze ook niet aanvallen op het feit dat Eriksen een eenjarig contract had. Dit contract heeft hij in 2010 verlengd, toen deze heren nog niets te zeggen hadden bij Ajax.

Ajax wil mee in de Europese top toch??
Waarom dan Eriksen voor 11 miljoen verkopen?
Dit is echt wanbeleid gewoon! Elke andere club vraagt 30 40 miljoen voor een goede speler en waarom dan wij weer 11?
Ik begrijp het gewoon echt niet! Als ze Eriksen willen hebben dan toch minimaal 20 miljoen ervoor vragen.
Want als meneer Eriksen bij Liverpool, Valencia, Atletico Madrid had gespeeld dan was hij ook voor meer als 11 miljoen weg.

Ajax trap er niet in!!!!!
Minimaal 20 miljoen!
Zo niet ? jammer dan en lekker verlengen.
Kom op zeg.
We laten ons steeds weer naaien door die buitenlandse clubs.

29 augustus 2013 om 13:22

Stap uit die droom. Ajax gaat niet terugkeren aan de Europese top, nu niet en waarschijnlijk nooit. Tenzij er echt wat veranderd qua financiën. Eigen jeugd? Dream on…die is er niet of nauwelijks van dit nivo. Je kunt talenten zoals Eriksen en Maher niet opleiden. Hooguit bijslijpen. Goed scouten en hopelijk zit er een enkele speler bij die echt buitencategorie is. Alleen waar een club als Ajax bijv. 25 jeugdspelers per jaar laat instromen c.q. scout zijn dat er bij bijv. Barcelona 120.

En denk je echt dat Eriksen zomaar even zou bijtekenen als Ajax buitensporig hoge transferbedragen gaat vragen? Clubliefde gaat ver maar zo ver… nee dat denk ik niet. Dan zou hij volgend jaar weer exact hetzelfde probleem hebben. Die jongens horen ook de verhalen van ploeggenoten als ze eens een interland spelen. Spanje, Engeland, de stadions, publiek, het geld, spelen tegen de beste clubs ter wereld. Dan is het gewoon niet realistisch om te denken dat ze hier tot hun 24, 25e blijven als ze rond hun 18e al hun debuut maken in de Eredivisie.

De nieuwe koers van Cruijff is prima maar denk niet dat je daarmee zomaar ff terugkeert aan de Europese top. Het is geen 1995 en zeker geen 1970 meer…

29 augustus 2013 om 13:33

Ik ben het bijna met alle punten toch wel eens met je, maar...
Het is in mijn ogen echt belachelijk voor woorden dat Ajax met 11 Miljoen akkoord gaat.
Hem laten bijtekenen 1 jaartje plus ff een goeie salarisverhoging en dan alsnog voor 20+ milujoen verkopen.

Ik zou zeggen haal tadic voor die 12 miljoen en laat fischer de plek van Eriksen overnemen.

29 augustus 2013 om 13:33

Volgens mij laat Munsterman Tadic nog niet voor 50 miljoen naar Ajax gaan

Leuk die 12 miljoen maar eigenlijk kopen we daarop korte termijn niks voor. Ook als we een talent doorschuiven gaan we er in eerste instantie op achteruit. Bah bah bah wat heb ik hier zwaar de pest is dat het weer vlak voor het sluiten van die transfermarkt plaats vind. Dat is een vervelend trekje wat Ajax maar niet af leert. Daar komt nog bij dat de Jong nog in de lappenmand ligt en Alderweireld er waarschijnlijk ook nog vandoor gaat, dus mis je drie "key players", zoiets kunnen Nederlandse topclubs niet opvangen. Juist in het seizoen waarin we hoopten stappen te kunnen maken, nu weet ik wel dat dit nu eenmaal het lot is van een Nederlandse topclub, maar dat maakt als supporter zijnde niet minder ellendig.

Ajax moet nu koste wat kost Van Ginkel bij Chelsea losweken. Desnoods op huurbasis. Met een 1.64m Duarte ga je het niet redden tegen AC Milan.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren